Absoluut, hoewel ik stiekem ook wel uitkijk naar deze handrem. Die kan ik echter niet op mijn huidige opstelling kwijt. Dan moet ik eerst ruimte hebben voor een permanente rig ipv een Playseat Challenge.
Te koop, goede staat, mag wel voor een zacht prijsje.
Als er hier geen interesse is gaat hij 'officieel' in de verkoop.
@ralph075 dat is zeker een mooi handrem. Maar wat duur voor mijn doel. Hopelijk gaat Dirt Rally 2 op de ps4 keyboards ondersteunen. DR1 doet dat niet
In project cars 2 werkt het wel op de ps4. Met die RX races is dat echt leuk.
In project cars 2 werkt het wel op de ps4. Met die RX races is dat echt leuk.
Ik ben mijn raceopstelling aan het wijzigen maar ben nog aan het wachten op wat onderdelen, als het klaar is zal ik de foto's sturen.
Vanwege de aanpassingen heb ik een frame over waar de racestoel eerst op stond.
Ook heb ik een ASS stoel op zolder staan die een nieuwe eigenaar zoekt.
Mocht iemand in de buurt van Assen daar belang bij hebben kun je mij een DM sturen.
Het gaat om dit frame.
[Afbeelding: Racerig]
[Afbeelding: Racerig zijkant]
[/quote]
Vanwege de aanpassingen heb ik een frame over waar de racestoel eerst op stond.
Ook heb ik een ASS stoel op zolder staan die een nieuwe eigenaar zoekt.
Mocht iemand in de buurt van Assen daar belang bij hebben kun je mij een DM sturen.
Het gaat om dit frame.
[Afbeelding: Racerig]
[Afbeelding: Racerig zijkant]
[/quote]
Shit happens...
Als we rond dat bedrag zitten, en het hoeft alleen als handrem gebruikt te worden, en niet als schakelbak, en de permanente rig zou er tzt toch wel komen, dan zou de handrem van heusinkveld voor mij een logischere keuze zijn. En eventueel later een aparte versnellingspook. Ja, blijven bezig.ralph075 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:04:
[...]
Absoluut, hoewel ik stiekem ook wel uitkijk naar deze handrem. Die kan ik echter niet op mijn huidige opstelling kwijt. Dan moet ik eerst ruimte hebben voor een permanente rig ipv een Playseat Challenge.
* Ome Ernst mompelt iets over ¨dan hadden we maar een andere hobby moeten kiezen.¨
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Even mijzelf quoten op mijn verhaal verder op te pakken, iets met vakantie en werkdrukte. Ik ben de laatste zaken aan afronden. Maar zit nog wel met vraag onder welke hoek zou ik mijn pedalen zetten?fdees schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:24:
[...]
Hey bedankt zal eens kijken. Zit momenteel nog wel te twijfelen tussen 30mm en 40mm systeem. 30 zou voldoende sterk zijn, maar ben bang dat het wat ielig gaat worden dan. Moet volgende week eerst eens mijn zetwerk opvragen qua kosten.
Doel is om een GT-achtige setup te krijgen.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Geen high res foto, maar... Na lang wachten, is de rig er dan toch eindelijk..

Had jou G27 stuur een goede passing op het wheeldeck?
Nee. Niet 100%. Deck is eigenlijk net wat te lang.
Heb er ook één gebouwd. Met een zware veer behoorlijk wat weerstand en ik zie echt geen reden meer om naar een €200+ optie te upgraden en zo lang ik die niet probeer weet ik hoe dan ook niet beter. Hoe dan ook voor de €50 die het me heeft gekost voelt het echt solide aan en het werkt betrouwbaar en daar had ik weinig vertrouwen in toen ik begonZFLaSH schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:22:
[...]
Ah ok. Ik ben bezig om ook zoiets te bouwen, alleen dan met een potentiometer zodat je kan doseren. Die ga ik aansturen via een el-cheapo arduino voor de PC. Misschien later een loadcell, maar eerst maar eens kijken hoe dit werkt.
De Youtuber die ik heb gevolgd voor het bouwen :
YouTube: HOW TO MAKE A USB ANALOG HANDBRAKE | SIM RACING DIY EBRAKE
Zelf had ik hetzelfde probleem. Heb een stuk van de hoeken van het deck gevijld om de gaten te doen oplijnen.Fryslanboy schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:45:
Nee. Niet 100%. Deck is eigenlijk net wat te lang.
Heb ook contact gehad met Sim Lab hierover en als ik het goed begrepen heb werd het ontwerp aangepast. Er werd al gezegd dat er een andere G27 eigenaar contact hierover had opgenomen. Misschien was jij dat?
Oh echt! Ik heb het wel passend gekregen, maar het zit behoorlijk strak. De boutgaten komen net aan overeen, en voorop de base knijpt het behoorlijk met de rand van het wheeldeck.. Met de klemmen kun je net op de schuine rand een stukje pakken. Dus het zit wel, stevig ook. Maar het lijkt me niet de meest charmante oplossing.Spectre Wolf schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:38:
[...]
Zelf had ik hetzelfde probleem. Heb een stuk van de hoeken van het deck gevijld om de gaten te doen oplijnen.
Heb ook contact gehad met Sim Lab hierover en als ik het goed begrepen heb werd het ontwerp aangepast. Er werd al gezegd dat er een andere G27 eigenaar contact hierover had opgenomen. Misschien was jij dat?
Laat staan als je moet gaan vijlen... Ik heb net een mailtje gedaan. Hoe meer mensen het aangeven, hoe beter. Ook al passen ze het al aan. Dus ik was het niet
Dat vond ik ook niet acceptabel en heb daarom contact opgenomen. Ook met de gedachtegang dat als niemand het meldt ze het ook niet weten. De service is uitstekend hoor dus ik vond het niet heel erg dat er iets mis ging. Zolang het maar goed wordt opgelost.
Zeker contact opnemen, waarschijnlijk sturen ze een vervangende op als het nieuwe ontwerp binnen is.
Zeker contact opnemen, waarschijnlijk sturen ze een vervangende op als het nieuwe ontwerp binnen is.
Nee inderdaad, groot gelijk. Lijkt me wel dat ze het testen, maargoed. Ervaringen en opmerkingen blijven delen zodat ze het op kunnen lossen.
En ja, de service is goed, en als het opgelost wordt is er ook niets aan de hand.
En ja, de service is goed, en als het opgelost wordt is er ook niets aan de hand.
Lijkt me een leuk project!Beakzz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:23:
[...]
Heb er ook één gebouwd. Met een zware veer behoorlijk wat weerstand en ik zie echt geen reden meer om naar een €200+ optie te upgraden en zo lang ik die niet probeer weet ik hoe dan ook niet beter. Hoe dan ook voor de €50 die het me heeft gekost voelt het echt solide aan en het werkt betrouwbaar en daar had ik weinig vertrouwen in toen ik begon
Ik zit even naar de part list te kijken, maar het is mij onduidelijk welke veer ik precies zou moeten hebben.
Welke heb jij gebruikt, en waar heb jij de juiste rubber stop vandaan?
Ben benieuwd, ga ik deze ook eens in elkaar freubelen
Ja die veer vond ik ook een lastige. Had er eerst één besteld die aanvoelde als een blok beton :Extera schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:57:
[...]
Lijkt me een leuk project!
Ik zit even naar de part list te kijken, maar het is mij onduidelijk welke veer ik precies zou moeten hebben.
Welke heb jij gebruikt, en waar heb jij de juiste rubber stop vandaan?
Ben benieuwd, ga ik deze ook eens in elkaar freubelen
20mm OD 40mm Long Medium Load Spiral Stamping Compression Die Spring (op Ebay)
Uiteindelijk gewoon de beste veer die ik bij de Hornbach kon vinden met dezelfde diameter gepakt en in combinatie met de veer die al bij de handrem zit gebruikt. Daarna de originele veer op maat geknipt tot ik het juiste gevoel kreeg bij het aantrekken.
Voor de dop moet ik even kijken, maar volgens mij ook in mijn favo bakjes bij de Hornbach
Net een mailtje naar SimLab de deur uit gedaan, maar wellicht hebben anderen hetzelfde probleem en misschien zelfs een oplossing:
Ik verwacht begin december een Fanatec DD2, en heb een SimLab P1. Voor zover ik kan zien met behulp van de drilling template, zijn zowel de wheel deck bracket als de front mounting bracket niet compatible met de DD2. Iemand in hetzelfde schuitje met een slimme oplossing?
Ik verwacht begin december een Fanatec DD2, en heb een SimLab P1. Voor zover ik kan zien met behulp van de drilling template, zijn zowel de wheel deck bracket als de front mounting bracket niet compatible met de DD2. Iemand in hetzelfde schuitje met een slimme oplossing?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zonder op de link te klikken wist ik dat je amstudio ging linkenBeakzz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:23:
[...]
Heb er ook één gebouwd. Met een zware veer behoorlijk wat weerstand en ik zie echt geen reden meer om naar een €200+ optie te upgraden en zo lang ik die niet probeer weet ik hoe dan ook niet beter. Hoe dan ook voor de €50 die het me heeft gekost voelt het echt solide aan en het werkt betrouwbaar en daar had ik weinig vertrouwen in toen ik begon
Zoals ik vernomen heb, zou de DD1 en DD2 dezelfde mounting points gebruiken als de V2.5.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:16:
Net een mailtje naar SimLab de deur uit gedaan, maar wellicht hebben anderen hetzelfde probleem en misschien zelfs een oplossing:
Als ik de tekeningen bekijk, lijkt dat ook te kloppen. Aangezien de V2.5 ook compatible is met deze mounting opties, is er denk ik geen enkel probleem hoor.
Nog even de site van Sim-Lab bekeken en daar staat het volgende:
The P1 sim racing rig now available in black anodized color. Following wheel types are supported:
Wheel Deck Version:
Fanatec Club Sport Wheels
Fanatec Elite wheel series
Fanatec Podium DD wheels
Thrustmaster wheels (T500RS, TC-PS, TS-XW, T300RS, T-GT)
Logitech G25, G27, G29
AccuForce V1/V2
Front Mounting Version:
Fanatec Club Sport Wheels
MiGe 130ST (small, big)
Bodnar 53 series
Lenze MCS12 series
[ Voor 4% gewijzigd door Yannick97 op 16-10-2018 16:32 ]
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
OK, ik heb dus echt met mijn neus zitten kijken. Dank!Yannick97 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:31:
[...]
Zoals ik vernomen heb, zou de DD1 en DD2 dezelfde mounting points gebruiken als de V2.5.
Als ik de tekeningen bekijk, lijkt dat ook te kloppen. Aangezien de V2.5 ook compatible is met deze mounting opties, is er denk ik geen enkel probleem hoor.
Nog even de site van Sim-Lab bekeken en daar staat het volgende:
[...]
Kan gebeuren haha, wheeldeck version it is.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
OK, ik heb dus echt met mijn neus zitten kijken. Dank!
Veel plezier ermee! Stiekem wel een beetje jaloers.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Ja, beetje jammer wel, mijn V2.5 zit op de front mounting bracket dus daar gaat een additionele €99 de deur uit...Yannick97 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:45:
[...]
Kan gebeuren haha, wheeldeck version it is.
Veel plezier ermee! Stiekem wel een beetje jaloers haha.
Dat is inderdaad wel zuur... Ik vind het ook wel raar dat deze ineens geen front mount optie meer heeft.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:50:
[...]
Ja, beetje jammer wel, mijn V2.5 zit op de front mounting bracket dus daar gaat een additionele €99 de deur uit...
Ik begreep dat je nog een rig moest bestellen, ook verkeerd gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door Yannick97 op 16-10-2018 17:10 ]
Waarom hebben ze eigenlijk 2 dingen als optie, wheelmount en frontdeck ?
Wat is daar het nut van i.p.v. 1 ding maken voor alle soorten wheels.
Wat is daar het nut van i.p.v. 1 ding maken voor alle soorten wheels.
Omdat er ook nog een boel opties zijn die standaard via de voorkant gemonteerd worden.
Een bijkomend voordeel is knie clearance bij het mounten van een motor via de voorkant.
Een bijkomend voordeel is knie clearance bij het mounten van een motor via de voorkant.
Thanks! Ik ga gewoon de spullen bestellen, en ga daarna wel op zoek naar een juiste veer.Beakzz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Ja die veer vond ik ook een lastige. Had er eerst één besteld die aanvoelde als een blok beton :
20mm OD 40mm Long Medium Load Spiral Stamping Compression Die Spring (op Ebay)
Uiteindelijk gewoon de beste veer die ik bij de Hornbach kon vinden met dezelfde diameter gepakt en in combinatie met de veer die al bij de handrem zit gebruikt. Daarna de originele veer op maat geknipt tot ik het juiste gevoel kreeg bij het aantrekken.
Voor de dop moet ik even kijken, maar volgens mij ook in mijn favo bakjes bij de HornbachStuur maar een DM als je meer info nodig hebt of wat foto's.
Is die dop eigenlijk een deur stopper oid? Dan weet ik een beetje in welk pad ik moet zoeken in de Hornbach

Wordt er nog een beetje gebouwd of is iedereen te druk met racen?
Mijn rig is nagenoeg het zelfde gebleven.. heel vervelend als je race-rig 'klaar' is.
Ben wel beetje bij beetje opzoek naar een nieuwe kuipstoel voor mijn race-rig.
Iemand toevallig ervaring met de Autostyle BS1 of de Autostyle BS8 ?
Mijn rig is nagenoeg het zelfde gebleven.. heel vervelend als je race-rig 'klaar' is.
Zal ongetwijfeld wel comfy zijn. Kuipstoeltjes zitten voor de lange race's altijd prima, doe een langwerpig kussentje voor je onderrug met klittenband vast en je zit perfect volgens mijn.Ben wel beetje bij beetje opzoek naar een nieuwe kuipstoel voor mijn race-rig.
Zit zelf heel het internet af te struinen voor een sim racing/workstation/fps gaming combi te gaan maken voor mijn kamertje boven. Is alleen een aardig lastige opgave. iemand tips?
Ik race en bouw momenteel niet. KnieblessureMichaelJ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:50:
Wordt er nog een beetje gebouwd of is iedereen te druk met racen?![]()
Maar ik ben wel druk met TGL SimRacing. Dat wordt wel gaaf met zeker 8 à 9 simrigs met iRacing en rFactor en de Ziggo eBattle truck met F1 2018. Is dat ook bouwen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb er over het algemeen geen last van, zit prima en ook voor langere tijd. Maar mijn oudje is, ook op kuipstoel niveau, niet het meest comfortabele... Een stoel met een shell en meer kussentjes zou mij meer comfortabel moeten lijken maar ik kan dus over deze 2 stoelen niets vinden en nergens zijn ze op voorraad in een showroom.. Nu kan ik ze wel beide bestellen en gratis retourneren maar dat is ook weer zo'n gedoe...Th4M45ta schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 01:16:
[...]
Zal ongetwijfeld wel comfy zijn. Kuipstoeltjes zitten voor de lange race's altijd prima, doe een langwerpig kussentje voor je onderrug met klittenband vast en je zit perfect volgens mijn.
Zit zelf heel het internet af te struinen voor een sim racing/workstation/fps gaming combi te gaan maken voor mijn kamertje boven. Is alleen een aardig lastige opgave. iemand tips?
Voor je vraag over je workstation/sim rig is de eerste en denk ik de beste die mij te beginnen schiet een Obutto R3volution met dit keyboard add-on. Dit zou in ieder geval mijn keuze zijn als ik jou zo lees.
Volgens mij heeft JoepW deze ook staan in huis en is er content mee.
Dat klinkt wel gaaf! Helaas is het voor mij niet te doen om naar TGL te komen, anders had ik graag even gekomen.JoepW schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 06:46:
[...]
Ik race en bouw momenteel niet. Knieblessure![]()
Maar ik ben wel druk met TGL SimRacing. Dat wordt wel gaaf met zeker 8 à 9 simrigs met iRacing en rFactor en de Ziggo eBattle truck met F1 2018. Is dat ook bouwen?
R3volution: Als ik het over mocht doen werd het een Sim-Lab rig. Maar mijn Rig is dan ook dedicated voor racen en marshalling. Ben overigens aan het sparen voor de upgrade, enkel weet mijn vrouw dat nog nietMichaelJ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:22:
[...]
Ik heb er over het algemeen geen last van, zit prima en ook voor langere tijd. Maar mijn oudje is, ook op kuipstoel niveau, niet het meest comfortabele... Een stoel met een shell en meer kussentjes zou mij meer comfortabel moeten lijken maar ik kan dus over deze 2 stoelen niets vinden en nergens zijn ze op voorraad in een showroom.. Nu kan ik ze wel beide bestellen en gratis retourneren maar dat is ook weer zo'n gedoe...
Voor je vraag over je workstation/sim rig is de eerste en denk ik de beste die mij te beginnen schiet een Obutto R3volution met dit keyboard add-on. Dit zou in ieder geval mijn keuze zijn als ik jou zo lees.
Volgens mij heeft JoepW deze ook staan in huis en is er content mee.![]()
[...]
Dat klinkt wel gaaf! Helaas is het voor mij niet te doen om naar TGL te komen, anders had ik graag even gekomen.
En TGL is jammer dat je niet kan. Echt de moeite.
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 24-10-2018 10:03 ]
Ligt er ook een beetje aan wat je als combo verstaat :-PTh4M45ta schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 01:16:
[...]
Ik heb een workstation PC (threadripper 1920x / 32GB / 1080ti) waar ik ook mee sim en shooters op speel.
Ik wissel op dit moment van monitor als ik ga simmen, en schakel dan naar de monitor die voor mn rseat rs1 hangt. na het simmen doe ik windows+p en ik ben weer terug gewisseld naar mijn werkstation.
Geluid schakelt ook mee naar een 2e set speakers. en een 2e wireless keyboard met trackpad maakt het af.
Ik wil in de toekomst wel uitbreiden qua monitoren, en ben nog zwaar in dubio hoe dat ga aanpakken (en aansluiten
Nadat het al een tijdje op mijn verlanglijstje stond, heb ik op vakantie de knoop doorgehakt en besloten om mijn rig af te maken en een OSW stuur te kopen. De foto's laten het resultaat zien en ik moet zeggen dat het fantastisch rijdt! Wat nu nog op mijn to-do list staat is de computer en osw-voeding wegwerken in het rig, zodat de enorme kabelboom mooi weggewerkt kan worden.
Specs:
-SimCube Small mige
-Sparco P300
-Ascher C26L
-Heusinkveld ultimates
-Heusinkveld sequential shifter
-Sparco EVO II lf
-LTEC quick release top pro
-3x DELL s2716dg
-mijn rig is een bijna volledige kopie van het Heusinkveld rig, inclusief hun brackets, echter heb ik de basis van het frame 20 cm korter gemaakt. Ik ben zelf 1.94 meter en pas er op deze manier perfect in, terwijl een eventuele reus de stoel nog een stukje naar achteren kan schuiven.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in mijn oude rig plus brackets, kijk dan even hier.

Specs:
-SimCube Small mige
-Sparco P300
-Ascher C26L
-Heusinkveld ultimates
-Sparco EVO II lf
-3x DELL s2716dg
-mijn rig is een bijna volledige kopie van het Heusinkveld rig, inclusief hun brackets, echter heb ik de basis van het frame 20 cm korter gemaakt. Ik ben zelf 1.94 meter en pas er op deze manier perfect in, terwijl een eventuele reus de stoel nog een stukje naar achteren kan schuiven.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in mijn oude rig plus brackets, kijk dan even hier.
Ziet er super cool uit Dennis!Dennis Douna schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:33:
Nadat het al een tijdje op mijn verlanglijstje stond, heb ik op vakantie de knoop doorgehakt en besloten om mijn rig af te maken en een OSW stuur te kopen. De foto's laten het resultaat zien en ik moet zeggen dat het fantastisch rijdt! Wat nu nog op mijn to-do list staat is de computer en osw-voeding wegwerken in het rig, zodat de enorme kabelboom mooi weggewerkt kan worden.
Specs:
-SimCube Small mige
-Sparco P300
-Ascher C26L
-Heusinkveld ultimates
-Sparco EVO II lf
-3x DELL s2716dg
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu weer wat vaker meedoen
Dat ziet er geweldig uit! Zijn je tekeningen/partlist toevallig beschikbaar?Dennis Douna schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:33:
Specs:
-SimCube Small mige
-Sparco P300
-Ascher C26L
-Heusinkveld ultimates
-Sparco EVO II lf
-3x DELL s2716dg
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Partlist is gelijk aan die van Heusinkveld Engineering, met als verschil dat ik de bodem 1300 mm lang heb gemaakt in plaats van 1495 mm. Het idee is namelijk om het geheel straks zo ver mogelijk in de inbouwkast op de achtergrond te schuiven.A1AD schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:50:
[...]
Dat ziet er geweldig uit! Zijn je tekeningen/partlist toevallig beschikbaar?
Partlist van Heusinkveld kan je vinden op hun website onder support.
Ik heb de knoop doorgehakt en voor een stoel gekozen, erg blij met de keuze en zit een stuk beter dan de oude OMP cheapo kuipstoel die ik had (+ geen vieze benzine luchtjes meer
)

Wat is/wordt de volgende upgrade?
Wat is/wordt de volgende upgrade?
Setje Heusinkveld pedalen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor nu rij ik nog met een logitech G29 set ( stuur + pedalen ) . maar ik wil de pedalen upgraden naar de fanatec clubsport V3 .
Deze pedalen hebben ook vibratie motortjes op het gas en rem pedaal.
Maar er staat iets bij geschreven op de website van de clubsport V3 pedalenset :
Vibration motor on throttle pedal indicates rear wheel spin and oversteer (control by games is possible via Fanatec Wheel SDK)
Vibration motor on brake pedal to simulate ABS and indicate locking tires (controlled by Fanatec wheels: Compatible to all games. Dynamic control by games is possible via Fanatec Wheel SDK)
Nu weet ik niet goed wat dat inhoud of betekent voor mij . Kunnen jullie mij daar bij helpen qua uitleg?
alvast mijn dank
Maar er staat iets bij geschreven op de website van de clubsport V3 pedalenset :
Vibration motor on throttle pedal indicates rear wheel spin and oversteer (control by games is possible via Fanatec Wheel SDK)
Vibration motor on brake pedal to simulate ABS and indicate locking tires (controlled by Fanatec wheels: Compatible to all games. Dynamic control by games is possible via Fanatec Wheel SDK)
Nu weet ik niet goed wat dat inhoud of betekent voor mij . Kunnen jullie mij daar bij helpen qua uitleg?
alvast mijn dank
Ik weet dat de rumbles werken in Asetto Corsa maar in Rfactor2 niet standard out of the box. Installeer SimHub en je krijgt het altijd werkend in ieder geval. Maar let op; verwacht er zeker niet veel van, sterker nog.. ik merk ze echt niet tijdens het rijden, veel te zacht/subtiel om iets van op te merken.murky123 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:43:
Voor nu rij ik nog met een logitech G29 set ( stuur + pedalen ) . maar ik wil de pedalen upgraden naar de fanatec clubsport V3 .
alvast mijn dank
Maar leuk is het wel om te zeggen dat je pedalen deze informatie kunnen doorgeven
Heb er mee gereden, beviel erg goed maar de stap van de V3 naar de heusinkveld is mij de forse investering (nog) niet waard. De V3's ben ik tot op heden ook erg blij mee
Zou dan denk eerder voor een DD wheelbase gaan, maarja wat is leuk en betaalbaar...
Verwijderd
Goedeavond allen,
Dit maal nog geen show je rig vanuit mijn kant (ziet er niet echt uit).
Heb een opstelling van 2 monitoren en pc op een aftands bureau in de woonkamer haha.
Nu heb ik een G27 gekocht 2 weken geleden en dit bevalt me prima (upgrade vanuit de driving force GT).
Nu is er nog wel een probleem met de G27 en dat is mijn optical encoder deze is gebroken waardoor mijn stuur niet meer center staat na een paar rondjes PC2. Ik heb de encoder al eens gelijmd echter na een week is het probleem weer terug.
Op internet heb ik de brass encoder gevonden vanuit ergens ver in het buitenland. Nu is mijn vraag is er een tweaker die hier een andere optie voor heeft gevonden?
Groetjes.
Heb een opstelling van 2 monitoren en pc op een aftands bureau in de woonkamer haha.
Nu heb ik een G27 gekocht 2 weken geleden en dit bevalt me prima (upgrade vanuit de driving force GT).
Nu is er nog wel een probleem met de G27 en dat is mijn optical encoder deze is gebroken waardoor mijn stuur niet meer center staat na een paar rondjes PC2. Ik heb de encoder al eens gelijmd echter na een week is het probleem weer terug.
Op internet heb ik de brass encoder gevonden vanuit ergens ver in het buitenland. Nu is mijn vraag is er een tweaker die hier een andere optie voor heeft gevonden?
Groetjes.
Heb je het merk en typenummer van de encoder? Mogelijk als je eenzelfde soort vind met dezelfde specificaties die je wel hier in Nederland kunt bestellen, dat het ook opgelost is.Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:25:
Goedeavond allen,
Groetjes.
Ik heb het met zo'n brass encoder opgelost, tijdje terug. Werkt als een zonnetje.
Goeie support hoor, en je hebt het binnen een week binnen vanuit Thailand, of Taiwan. Is een aanrader.
Goeie support hoor, en je hebt het binnen een week binnen vanuit Thailand, of Taiwan. Is een aanrader.
Ja, gewoon die encoder uit het verre buitenland bestellen. Heb ik ook gedaan en is vele malen beter dan het origineel. Waarom zou je iets anders verzinnen voor iets waar een goede oplossing voor isVerwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:25:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Sjongejonge, het is niet alsof je een bedrijf 10.000 euro moet geven en uitzoeken of je geld wel aan komt en goed besteed wordt 
Ga dan gelijk voor een upgrade en een goed stuur ipv hier zo moeilijk over te doen
edit:
Even wat nuance trouwens, er wordt al naar gehint, dit is straks misschien het sterkste onderdeel van je stuur, je had hem al geinstalleerd kunnen hebben. Niet twijfelen, rijden met dat ding!

Ga dan gelijk voor een upgrade en een goed stuur ipv hier zo moeilijk over te doen
edit:
Even wat nuance trouwens, er wordt al naar gehint, dit is straks misschien het sterkste onderdeel van je stuur, je had hem al geinstalleerd kunnen hebben. Niet twijfelen, rijden met dat ding!
[ Voor 56% gewijzigd door Schuey op 05-11-2018 11:55 ]
Ach, begrijp het wel hoor. Je wilt gewoon zeker weten of iets klopt, de ja of de nee.
Los daarvan. Wel zeker weten welke versie je moet halen. Staat aangegeven op de site. Zodra je besteld hebt krijg je een duidelijke mail, met instructies en waarop te letten.
Dit is ook handig voor erbij, heb het zelf recent nog gedaan namelijk:
https://nl.ifixit.com/Gui...Encoder+Replacement/42113
Wat Schuey zegt. Gewoon doen, werkt als een tiet en is inderdaad het sterkste onderdeel in dat hele stuur.
Los daarvan. Wel zeker weten welke versie je moet halen. Staat aangegeven op de site. Zodra je besteld hebt krijg je een duidelijke mail, met instructies en waarop te letten.
Dit is ook handig voor erbij, heb het zelf recent nog gedaan namelijk:
https://nl.ifixit.com/Gui...Encoder+Replacement/42113
Wat Schuey zegt. Gewoon doen, werkt als een tiet en is inderdaad het sterkste onderdeel in dat hele stuur.
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een nieuwe monitor.... Ik lees net bij de buren dat er een nieuwe versie van de Samsung super ultra wide 49" aan komt.
https://nl.hardware.info/...aps-van-paneelfabrikanten
Alvast sparen
5120 bij 1440 pixelsSamsung maakte dit jaar vooral de tongen los met zijn extreem brede ultrawides, die een beeldverhouding van 32:9 hebben. Nog deze maand gaat een nieuwe 49"-variant in productie, met een hogere resolutie van 5120 bij 1440 pixels en een verversingssnelheid van 120 Hz. Een kleinere 43"-versie met een bescheidener resolutie van 3840 bij 1200 pixels is al in productie. De 120Hz-versie daarvan zit in de vorige maand gereviewde Samsung C43J890, maar de nieuwe uitvoering krijgt een hogere 144Hz-refreshrate.
Alvast sparen

Pfff. Ruim 1 miljard pixels per seconde.Extera schreef op woensdag 7 november 2018 @ 00:41:
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een nieuwe monitor.... Ik lees net bij de buren dat er een nieuwe versie van de Samsung super ultra wide 49" aan komt.
[...]
5120 bij 1440 pixels
Alvast sparen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ff rekenen:alexbl69 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:59:
[...]
Pfff. Ruim 1 miljard pixels per seconde.
5120*1440*x100hz = 737.280.000 pixels per seconde.
en mijn setup is
3x1920x1080*144Hz = 895.795.200 pixels per seconde.
En ik draai heel vaak meer dan 144Hz. Dus zo bijzonder is het nou ook weer niet, toch?
5120x1440 @ 120hz kom ik op 884.736.000 trouwens.
Anyway, veel gehoorde klacht van de vorige versie van dit scherm was toch wel de relatief lage resolutie.
Ik betwijfel echter of je daar last van hebt met racing...
Deze nieuwe versie zorgt er in ieder geval voor dat het een stuk scherper wordt.
Ik ben benieuwd naar het prijskaartje... ik vrees dat hij zo rond de 1600 gaat kosten. Dat is wel een hoop geld... misschien dan toch naar triple screen
Anyway, veel gehoorde klacht van de vorige versie van dit scherm was toch wel de relatief lage resolutie.
Deze nieuwe versie zorgt er in ieder geval voor dat het een stuk scherper wordt.
Ik ben benieuwd naar het prijskaartje... ik vrees dat hij zo rond de 1600 gaat kosten. Dat is wel een hoop geld... misschien dan toch naar triple screen
Met zo'n brede monitor is de curve niet genoeg voor als je de monitor boven je wheelbase wilt hebben denk ik
En als ze de curve wel extremer maken dan heb je er voor heel veel andere zaken weer niets aan. Ik heb zelf een 34inch curved en die is ideaal (in combinatie met headtracking) voor de "sim" racegames die ik niet in VR speel.
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 07-11-2018 14:41 ]
Ow ik dacht dat ie 100hz was... Dan is het iets meer, maar nog steeds niks om wakker van te liggen ....Extera schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:29:
5120x1440 @ 120hz kom ik op 884.736.000 trouwens.
Inderdaad niet heel bijzonder.JoepW schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:41:
[...]
Ow ik dacht dat ie 100hz was... Dan is het iets meer, maar nog steeds niks om wakker van te liggen ....
In AC haal ik zo goed als altijd 165 Fps op 3 panelen van 2560x1440.
Dat zijn dus 3 x 2560 x 1440 x 165 = 1.824.768.000 ~ 1.8 miljard pixels per seconde

Kom je ook naar TGL?
We verloten 2 sets Heusinkveld Sprint pedalen (nog niet op de markt!) en je maakt kans op een Sim-Lab rig door de snelste ronde te rijden.
Op de site van GoT iRacing vind je alle details: https://www.got-racing.eu/?p=4891
Nu wordt het toch wel weer erg interessant om langs te komen, ook omdat ik IRacing weleens zou willen proberen etc!JoepW schreef op donderdag 8 november 2018 @ 05:54:
[Afbeelding]
Kom je ook naar TGL?
We verloten 2 sets Heusinkveld Sprint pedalen (nog niet op de markt!) en je maakt kans op een Sim-Lab rig door de snelste ronde te rijden.
Op de site van GoT iRacing vind je alle details: https://www.got-racing.eu/?p=4891
Toch besloten geen upgrade te doen naar een Direct Drive voorlopig, maar wil wel overstappen naar Fanatec ecosystem (vanwege GT3 wheel
Iemand die toevallig zijn Clubsport CSW v2.5 in de verkoop wilt doen?
Wou morgen (vrijdag) langs komen Joep, maar zie eigenlijk dat alle actie pas vanaf zaterdag plaats vind klopt dat ?JoepW schreef op donderdag 8 november 2018 @ 05:54:
[Afbeelding]
Kom je ook naar TGL?
Tijden zijn mij ook niet echt duidelijk.
Netjes !Dennis Douna schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:33:
Specs:
-SimCube Small mige
-Sparco P300
-Ascher C26L
-Heusinkveld ultimates
-Sparco EVO II lf
-3x DELL s2716dg
Heb je de brackets via Heusinkveld ?
Vrijdag is opbouw en na 17:00 enkel open voor de lan-party deelnemers.AlexP36 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:30:
[...]
Wou morgen (vrijdag) langs komen Joep, maar zie eigenlijk dat alle actie pas vanaf zaterdag plaats vind klopt dat ?
Tijden zijn mij ook niet echt duidelijk.
update 3:
Wat is simracing toch een geweldige hobby !
Niet alleen racen, maar ook lekker knutselen
Afgelopen weken bezig geweest met de bouw van een dashboard incl. nieuwe buttonbox en bijpassend stuurtje.
Dashboard:
* 4 mm aluminium plaat, ontwerp op basis van opensimracing
* Mijn oude Nexus 5 gebruikt als dashboard (software SimHub)
* 2x RGB ledstrips WS2812b
* Arduino Nano (software SimHub)
Buttonbox:
* Kunststof behuizing 150 x 221 x 60 mm
* 25 pushbuttons
* 6 toggle switches
* 4 rotary encoders
* Arduino Pro Micro (32 functies)
* Zero Delay Arcade USB Encoder (16 functies)
Stuur:
DTM rim kit van 3DRAP (add-on T300)...ik ben nog op zoek naar een stukje suède stof voor de handvaten
Inspiratie werd mede mogelijk gemaakt door de geweldige tutorials van amstudio.
Vorige updates:
update 1: bouw aluminium frame
update 2: upgrade naar triple monitor setup
Toekomstige updates / wensen:
1. beter rempedaal (Heusinkveld Sim Pedals Sprint)
2. beter stuur (SimuCUBE DD Wheel)
3. betere monitors (BenqQ 32" 4K 144hz curved)

Niet alleen racen, maar ook lekker knutselen
Afgelopen weken bezig geweest met de bouw van een dashboard incl. nieuwe buttonbox en bijpassend stuurtje.
Dashboard:
* Mijn oude Nexus 5 gebruikt als dashboard (software SimHub)
* Arduino Nano (software SimHub)
Buttonbox:
* 25 pushbuttons
* 6 toggle switches
* 4 rotary encoders
Stuur:
DTM rim kit van 3DRAP (add-on T300)...ik ben nog op zoek naar een stukje suède stof voor de handvaten
Vorige updates:
update 1: bouw aluminium frame
update 2: upgrade naar triple monitor setup
Toekomstige updates / wensen:

1. beter rempedaal (Heusinkveld Sim Pedals Sprint)
2. beter stuur (SimuCUBE DD Wheel)
3. betere monitors (BenqQ 32" 4K 144hz curved)

[ Voor 21% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2018 01:00 ]
De brackets zijn van Heusinkveld inderdaad. Zij hebben eigenlijk de meest compacte bracketset die ik heb kunnen vinden. Anderen zijn vaak gebaseerd op een breder rig.reddo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:57:
[...]
Netjes !
Heb je de brackets via Heusinkveld ?
Dat ziet er best tof (en betaalbaar) uit! Daar moet je echter wel een Thrustmaster stuur voor opofferen? Anders heb je geen buttons?Stuur: DTM rim kit van 3DRAP (add-on T300)...ik ben nog op zoek naar een stukje suède stof voor de handvaten
Nee hoor, origineel stuur is intact en kun je gewoon weer erop schroeven.meintje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:15:
[...]
Dat ziet er best tof (en betaalbaar) uit! Daar moet je echter wel een Thrustmaster stuur voor opofferen? Anders heb je geen buttons?
-
[ Voor 98% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:07 ]
Dat ziet er zeker goed uit @Maurice W ! Voor die prijs is het zeker wel leuk om zo'n stuurtje te kopen.
En AMstudio is zeker een aanrader voor diegene die van simracing en DIY projecten houdt. Ik vrees dat ik door hem dus mijn to-do list nooit af zal krijgen. Als het een nog niet is afgerond, komt het andere project al weer tevoorschijn.
Binnenkort kunnen jullie trouwens nieuwe foto's (en een buildlog) van mijn kant uit verwachten, ben namelijk mijn zelfgemaakte stuur aan het afronden. Wegens tijd gebrek heeft het allemaal wat langer geduurd... en ik blijf constant dingen verbeteren/vernieuwen waardoor er geen eind aan lijkt te komen?
Het in elkaar knutselen van allerlei projecten is verslavend, er blijft haast geen tijd meer over om een race te rijden...
En AMstudio is zeker een aanrader voor diegene die van simracing en DIY projecten houdt. Ik vrees dat ik door hem dus mijn to-do list nooit af zal krijgen. Als het een nog niet is afgerond, komt het andere project al weer tevoorschijn.
Binnenkort kunnen jullie trouwens nieuwe foto's (en een buildlog) van mijn kant uit verwachten, ben namelijk mijn zelfgemaakte stuur aan het afronden. Wegens tijd gebrek heeft het allemaal wat langer geduurd... en ik blijf constant dingen verbeteren/vernieuwen waardoor er geen eind aan lijkt te komen?

Het in elkaar knutselen van allerlei projecten is verslavend, er blijft haast geen tijd meer over om een race te rijden...
Mooi stuurt! Heb ik ook pas gedaan maar gebruik mijn Ferrari F1 wheel toch meer i.v.m. meer buttons hierop. In VR rijden en een buttonbox op de tast opzoeken is niet aan mij besteedMaurice W schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:56:
Stuur: DTM rim kit van 3DRAP (add-on T300)...ik ben nog op zoek naar een stukje suède stof voor de handvaten![]()
[Afbeelding]
Dus voor de mensen die interesse hebben in een 3DRAP DTM stuur i.c.m. buttonbox + magnetic shifter mod en extra ronde rim erbij, stuur maar een berichtje
Heel gaaf gedaan!Maurice W schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:56:
Niet alleen racen, maar ook lekker knutselen![]()
Dashboard:
* Mijn oude Nexus 5 gebruikt als display
* Arduino Nano
Buttonbox:
* 25 pushbuttons
* 6 toggle switches
* 4 rotary encoders
Stuur: DTM rim kit van 3DRAP (add-on T300)...ik ben nog op zoek naar een stukje suède stof voor de handvaten![]()
[Afbeelding]
Hoe krijg je trouwens dat dashboard op je nexus telefoon?
ThanksExtera schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:00:
[...]
Heel gaaf gedaan!
Hoe krijg je trouwens dat dashboard op je nexus telefoon?
SimHUB - F1SG BMW M8 GTE Dashboard
Ik heb besloten de sim eruit te doen, merk dat ik er bijna nooit meer gebruik van maak sinds de kleine geboren is. Jammer maar helaas, gelukkig blijft de kart wel dus in de zomer nog genoeg op het echte circuit te vinden 
Heb alles dus te koop staan: Playseat F1, Fanatec V3 pedalen met damper kit, en Thrustmaster T300 base + Ferrari FXX stuur te koop. Mocht je interesse hebben dan kijk even in mn profiel voor de advertenties! Schermen staan nog niet te koop maar die gaan ook weg, 3x BENQ 27" schermen, en een triple-monitor stand van Sim-Lab.
Heb alles dus te koop staan: Playseat F1, Fanatec V3 pedalen met damper kit, en Thrustmaster T300 base + Ferrari FXX stuur te koop. Mocht je interesse hebben dan kijk even in mn profiel voor de advertenties! Schermen staan nog niet te koop maar die gaan ook weg, 3x BENQ 27" schermen, en een triple-monitor stand van Sim-Lab.
[ Voor 15% gewijzigd door Sanderrr op 09-11-2018 10:51 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
De volgende upgrade aan mijn RIG laat toch minder lang wachten dan ik dacht, update volgt later als ik er meer over kan laten zien/vertellen 
Voor nu staan er wel wat leuke dingen te koop waaronder o.a.
TS-PC racer wheelbase
DTM thrustmaster add-on Verkocht
Staat er iets tussen voor je? Stuur maar een berichtje.
Voor nu staan er wel wat leuke dingen te koop waaronder o.a.
TS-PC racer wheelbase
DTM thrustmaster add-on Verkocht
Staat er iets tussen voor je? Stuur maar een berichtje.
[ Voor 19% gewijzigd door MichaelJ op 17-11-2018 11:20 ]
En mijn volgende upgrade is ook besloten...
Een Sim-Lab P1 met 3 schermen en nog wat opties.
Dus... nu is er voor de liefhebber een Obutto R3volution te koop.
Een Sim-Lab P1 met 3 schermen en nog wat opties.
Dus... nu is er voor de liefhebber een Obutto R3volution te koop.
[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 17-11-2018 12:32 ]
Zijn de kerstbonussen zo vroeg dit jaar ofzo 
Lekker knutselen +1
Lekker knutselen +1
Zit hard te twijfelen om een setje heusinkveld aan te schaffen heb nu fanatec csl elite lc maar wat kan ik verwachten als ik zou switchen zijn heusinkveld zoveel preciezer ?
Als je al een mooi setje load cell pedals van Fanatec heb betwijfel ik of het een enorme upgrade zal zijn. Ik kan je wel verzekeren dat HE pedalen voor de rest van je leven gaan werken.gerard27 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:05:
Zit hard te twijfelen om een setje heusinkveld aan te schaffen heb nu fanatec csl elite lc maar wat kan ik verwachten als ik zou switchen zijn heusinkveld zoveel preciezer ?
Nee hoor, mijn smoes is mijn verjaardag op korte termijn en ik heb eindelijk mijn vrouw kunnen overtuigen dat dit echt nodig is.Schuey schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:33:
Zijn de kerstbonussen zo vroeg dit jaar ofzo
Lekker knutselen +1
Nou ik denk dat je dan echt een keer met een setje Heusinkveld pedalen moet rijden. Is echt een andere league qua nauwkeurigheid en stevigheid.Fassive schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:35:
[...]
Als je al een mooi setje load cell pedals van Fanatec heb betwijfel ik of het een enorme upgrade zal zijn. Ik kan je wel verzekeren dat HE pedalen voor de rest van je leven gaan werken.
[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 16-11-2018 20:23 ]
Ik heb een setje HE's. maar of de upgrade het waard is? Ik weet het niet zo zeker[...]
Nou ik denk dat je dan echt een keer met een setje Heusinkveld pedalen moet rijden. Is echt een andere league qua nauwkeurigheid en stevigheid.
Nou ik heb eerst Fanatec gehad en ik vind zeker van wel.Fassive schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:58:
[...]
Ik heb een setje HE's. maar of de upgrade het waard is? Ik weet het niet zo zeker
Maar wat is waard... het is maar wat je er voor over hebt natuurlijk.
Ga eens kijken tegen februari wil.ik denk deze gaan kopen maar eerst de pro q halen voordat ik switch
Voor wie een goed instapmodel rig zoekt, beter wordt het niet voor dit geld.
Monitor en stuur aanschaffen en je kunt racen.
V&A aangeboden: Simulator rig chassis met stoel en heusinkveld pro pedalen
Monitor en stuur aanschaffen en je kunt racen.
V&A aangeboden: Simulator rig chassis met stoel en heusinkveld pro pedalen
Voor wie een redelijk betaalbaar instap stuur wilt voor zijn OSW zie hier een advertentie van mij !
V&A aangeboden: Te Koop Race stuur voor gebruik OSW setup
V&A aangeboden: Te Koop Race stuur voor gebruik OSW setup
Ik ga ook meedoen aan de verkoop ronden
Ik verkoop een Sparco sprint in het rood! Interesse? Stuur even een PM.
Het grote 'show verkoop je race-rig' topic
Ik zal vanavond wel even een update plaatsen van iets wat ik kan 'showen'

Ik zal vanavond wel even een update plaatsen van iets wat ik kan 'showen'
Back on-topic dan! 
Gisteren een nieuwe DSD P1 button box binnen gekregen.

Deze zit nu samen met mijn "oude" Oval Champ op de rig.

Nu even nadenken over de nieuwe indeling van de knoppen. Als dat is gelukt, kan ik ze mooi gaan labelen.
Met de extra knoppen op het "dashboard", komen de knoppen op mijn stuur ook weer vrij voor belangrijke zaken.

Nu even nadenken over de nieuwe indeling van de knoppen. Als dat is gelukt, kan ik ze mooi gaan labelen.
Met de extra knoppen op het "dashboard", komen de knoppen op mijn stuur ook weer vrij voor belangrijke zaken.
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 22-11-2018 10:53 ]
Hoe heb je die op je rig gemount @Niellie41 ? Ik heb ook nog zo'n P1 maar die heb ik nooit kunnen mounten op mijn Simetik, ik zou niet weten hoe namelijk ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kun je die grote knop ook nog draaien dat het logo recht zit? Ik zou me daar mateloos aan storen.Niellie41 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:47:
Back on-topic dan!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik gebruik deze speakerbeugel. Hij is heel verstelbaar en past op de gaten die achterop zijn geboord.Arfman schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:08:
Hoe heb je die op je rig gemount @Niellie41 ? Ik heb ook nog zo'n P1 maar die heb ik nooit kunnen mounten op mijn Simetik, ik zou niet weten hoe namelijk ...
De knop kan je ook draaien. Het stoort mij niet zo erg. Als het goed is kijk je naar je scherm en niet naar je button box.Metalfreak schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:48:
[...]
Kun je die grote knop ook nog draaien dat het logo recht zit? Ik zou me daar mateloos aan storen.
Mooie buttonbox!
Ik ga binnenkort eens beginnen aan de zelfbouw...... nog een paar onderdeeltjes uit China en dan kan ik beginnen.
Wel ook de Rseat RS1 te koop gezet.... Toch eens kijken naar een simlab P1
Ik ga binnenkort eens beginnen aan de zelfbouw...... nog een paar onderdeeltjes uit China en dan kan ik beginnen.
Wel ook de Rseat RS1 te koop gezet.... Toch eens kijken naar een simlab P1
Omdat de flex en stuursteun voor het rempedaal van mijn Playseat Evolution mij toch wel redelijk de strot uitkomt heb ik een GT1 Evo Sim Racing Cockpit in het Black anodised besteld bij onze vrienden van Sim-lab. Ze hebben een grappige blackfriday deal 
Ben alleen nog opzoek naar een stoel die ik op dit chasis kan monteren. Iemand een goed advies voor iemand van 1,97m, 110kg en die wel langere tijd lekker wilt zitten? Iemand ervaring met hun eigen Sim-Lab SPEED1 - Bucket seat bijvoorbeeld?
Ben alleen nog opzoek naar een stoel die ik op dit chasis kan monteren. Iemand een goed advies voor iemand van 1,97m, 110kg en die wel langere tijd lekker wilt zitten? Iemand ervaring met hun eigen Sim-Lab SPEED1 - Bucket seat bijvoorbeeld?
Dankjewel! Heb je die gewoon geboord op je rig?Niellie41 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:48:
[...]
Ik gebruik deze speakerbeugel. Hij is heel verstelbaar en past op de gaten die achterop zijn geboord.
Nee, bij de rig heb ik van die slot nuts die je in de gleuf van de profielen kan plaatsen.Arfman schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:02:
[...]
Dankjewel! Heb je die gewoon geboord op je rig?
Alleen al bij het opstarten of wachten op het laden zou me dat al té erg storenNiellie41 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:48:
[...]
De knop kan je ook draaien. Het stoort mij niet zo erg. Als het goed is kijk je naar je scherm en niet naar je button box.![]()
![]()
Zojuist deze aangeschaft

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Heel vet dat Fanatec F1 stuur, helaas niet voor de X1. Wellicht toch maar een keer overstappen naar PC als ik dit zo zie.
Nee, je hebt hem gepreorderd. Zal fijn zijn als dit topic wordt gebruikt om dingen te showen i.p.v (zeker terecht!) blij te zijn met je aankopen die nog binnen moeten komen.
Zo zie ik graag foto's van de bouwkwaliteit, dit zijn promo foto's.
Of ben ik nou een zeurder
Ik zet hier wel een paar foto's neer zodra ik em heb, wordt vervolgd in januari/februari
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hier de laatste tijd een beetje aan het spelen geweest qua zitpositie, vooral toen ik wat oval racing ging doen op iRacing merkte ik dat ik last kreeg van mijn schouders.
Met mijn Simetik K2 & Ford Escort stoel:

Ik merk wel dat de rek er een beetje uit is. Het wordt duidelijk tijd voor een P1 Black
Laat je even weten hoe die bevalt @JoepW?
Met mijn Simetik K2 & Ford Escort stoel:

Ik merk wel dat de rek er een beetje uit is. Het wordt duidelijk tijd voor een P1 Black
Hoe bevalt die windsimkit? Het is vrij prijzig voor wat 3D geprinte fans, maar toch zijn de meeste er positief over. Klopt dat?Alexji schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:48:
[Afbeelding]
Ik merk wel dat de rek er een beetje uit is. Het wordt duidelijk tijd voor een P1 BlackLaat je even weten hoe die bevalt @JoepW?
Elke rig vanaf nu zet ik ze op!ZFLaSH schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:53:
[...]
Hoe bevalt die windsimkit? Het is vrij prijzig voor wat 3D geprinte fans, maar toch zijn de meeste er positief over. Klopt dat?
Dacht dat het een beetje gimmicky zou zijn maar in combinatie met VR is het heerlijk en voegt het echt wat toe.
Het is inderdaad prijzig, maar als je wilt kan je dit ook prima zelfbouw maken voor véél minder geld. Alleen daar had ik geen zin in
De kosten zitten vooral in de controllerbox met een arduino en custom python software van hun. Heb het al een keer gedecompiled, stelt allemaal niet zo veel voor. Als je eenmaal een library hebt die een sim kan uitlezen dan ben je d'r al (iets te kort door de bocht, maargoed)
[ Voor 20% gewijzigd door Alexji op 24-11-2018 10:59 ]
Ah ja, dat werkt. Helaas werkt dat niet op een K2, dat is geen 80/20 rig. Maar eens even denken hoe ik dat vast ga makenNiellie41 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:16:
[...]
Nee, bij de rig heb ik van die slot nuts die je in de gleuf van de profielen kan plaatsen.
Ik zal zeker mijn post updaten met de nieuwe situatie, maar dat duurt nog wel even!Alexji schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:48:
......Ik merk wel dat de rek er een beetje uit is. Het wordt duidelijk tijd voor een P1 BlackLaat je even weten hoe die bevalt @JoepW?
Rig is nog niet duidelijk wanneer het komt en de nieuwe Heusinkveld Sprint pedalen zijn pas 1/2 december beschikbaar.
Maar het ontmantelen is begonnen.
Vanochtend zijn mijn Heusinkveld Pro's opgehaald door @SlaadjeBla

Dus nu kan er helemaal niet meer gereden worden.

Vanmiddag en morgen gaat de Obutto uit elkaar, want die is verkocht aan @Darkn3zz
Wel wennen geen simracing mogelijkheid (alhoewel het toch ff niet mag gezien mijn knieblessure).
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.