Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:58
Mijn TS-PC vervangen voor een Fanatec CSW v2.5 met het (in mijn ogen) fantastische Mclaren GT3 wheel O+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/WxeECxZcjbahLkCQEvMLCQYke3dhSVB91c5ACXUHfUw8u63WzsOmFgLuRE8R36X3CIX07qXEFbBqgwXhkxtFghBKKtWg9yOd-trXBzmjuzXZHYYqRxZEgKSXD6dFPV7KakKAu35LHcI=w2400

Nagedacht om de overstap te maken richting een Direct Drive was er zeker, maar ik vond het de kosten nu niet waard... dus voorlopig vermaak ik mij met deze set wel eventjes :+

Heb dan wel weer een Black Friday stuur van Fanatec, de Limited Edition gekocht. Van de vrouw des huizes was het wel even genoeg met kopen dit jaar.. Gelukkig wordt dat stuur pas volgend jaar geleverd en zal ze deze opmerking vast vergeten zijn >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
En daar zijn we weer. Gister gezellig langs geweest bij Henkus om mijn nieuwe Porsche clubsport gt4 stuur op te halen (weer puik werk geleverd) En op de zelfde dag mijn nieuwe stoeltje binnen gekregen! Wat een comfort verschil :)

Mijn Sparco sprint staat nog te koop, Pm als je interesse hebt.

SIm rig November

Wat staat er nu:

Sim-lab GT1 met standalone triple monitor stand en keyboard tray
Sabelt GT3
Sim racing bay 20nm OSW
Heusinkveld Pro's
Heusinkveld handbrake
Fanatec H-pattern
3x Samsung 144hz 1440p 27" Monitoren

Pc:

8700k | Gigabyte 1080ti | 16Gb Ram | 960 pro | NZXT s340 elite | Msi z370 pro carbon.

Wat ik nog wil:
Ik weet het niet meer... Suggesties? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:34
Fassive schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:14:
En daar zijn we weer. Gister gezellig langs geweest bij Henkus om mijn nieuwe Porsche clubsport gt4 stuur op te halen (weer puik werk geleverd) En op de zelfde dag mijn nieuwe stoeltje binnen gekregen! Wat een comfort verschil :)

Mijn Sparco sprint staat nog te koop, Pm als je interesse hebt.

[Afbeelding: SIm rig November]

Wat staat er nu:

Sim-lab GT1 met standalone triple monitor stand en keyboard tray
Sabelt GT3
Sim racing bay 20nm OSW
Heusinkveld Pro's
Heusinkveld handbrake
Fanatec H-pattern
3x Samsung 144hz 1440p 27" Monitoren

Pc:

8700k | Gigabyte 1080ti | 16Gb Ram | 960 pro | NZXT s340 elite | Msi z370 pro carbon.

Wat ik nog wil:
Ziet er lekker uit hoor 8)

Houd de 1080ti het een beetje bij op 3x 1440p?
Ben zelf in de markt voor nieuwe schermen, maar twijfel of mijn videokaart het wel gaat bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Denniz0229 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:19:
[...]

Ziet er lekker uit hoor 8)

Houd de 1080ti het een beetje bij op 3x 1440p?
Ben zelf in de markt voor nieuwe schermen, maar twijfel of mijn videokaart het wel gaat bijhouden.
Mijn 1080ti doet het goed. Bijna altijd boven de 100 fps met wat settings omlaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:48
JoepW schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:26:
[...]
Vanochtend zijn mijn Heusinkveld Pro's opgehaald door @SlaadjeBla ;w
Bedankt Joep. Ik wilde geld uitgeven aan Fanatec pedalen op Black Friday toen jij jouw pedalen aanbood. Dan toch liever deze.
Het was even wat sleutelen, maar het is mij gelukt de Heusinkvelds stevig op de Playseat te monteren. Bij stevig remmen duw je wel het middenscharnier omhoog. Het blijft een beetje behelpen zoals verwacht, maar het is een stevige upgrade ten opzichte van mijn Thrustmaster T3pa pedalen met squashbal-mod.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SHXfGtU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GEX2lY3.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Goed dat het je gelukt is! Voelt wel een beetje alsof je een Corvette LS1 swap doet met een MX-5 maar goed :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Nee, helemaal in balans is deze setup niet :D Ik ben de eerste die dat toegeeft en het voelt een beetje decadent om deze pedalen op deze rig te hebben. Alsof de rig het eigenlijk niet waard is om deze pedalen te mogen bevatten.

Toch werkt het heel behoorlijk en nog beter dan ik had verwacht. Als je echt hard remt, merk je wel dat deze Playseat hier niet voor bedoeld is, maar in andere situaties voelt het als een enorme upgrade die de immersion sterk vergoot.

De weg naar een volledige cockpit omvat vele upgrades en hiermee heb ik alvast een grote stap gezet. Het alternatief was een Fanatec load-cell set waar ik nooit zo blij mee zou zijn geweest als hiermee. Het voelt alsof ik geen compromis meer heb hoeven sluiten op de pedalen, gevolg is wel dat de rest dan wat karig afsteekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Goede beslissing hoor, dit zijn pedalen waar je 10 jaar mee verder kunt en als ze op je pad komen moet je toehappen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Niellie41

[object Object]

[b]raffie1999 schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:14:
Wat ik nog wil:
Persoonlijk zou ik zeggen: lekker genieten van je rig! :)
Het is een heel mooie rig!

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 26-11-2018 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31
Playseat zojuist op de post gedaan, nu wachten op de Simlab GT1 Evo Sim met Speed1 stoel! Can't wait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35

RKD

mr.DJ95 schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:49:
Playseat zojuist op de post gedaan, nu wachten op de Simlab GT1 Evo Sim met Speed1 stoel! Can't wait.
Hier ook iemand die met smart op bericht van Sim Lab wacht om zijn GT1 Evo black op te halen.... Geen FoFoFu One meer :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Zojuist de knoop maar doorgehakt en een fanatec DD1 besteld. Had met black friday al het limited edition stuur besteld en moest er dus een base bij hebben.
Nu staat op de bestelpagina dat de DD1 beschikbaar komt op 7 december, maar ik kan verder nergens iets vinden over een release datum, alleen berichten uit juli van de aankondiging.
Is er toevallig iemand die hier meer over weet?

Gelukkig kan ik van een vriend een stuur lenen zolang het f1 stuur er nog niet is. Als alles dan eindelijk binnen is nog maar eens kijken of er genoeg geld over is voor 3 knappe schermen. Zit nu nog met oude lelijke benq 60hz tn schermen :+

Edit: voor de liefhebber straks dus een t300 alcantara beschikbaar voor tweakers met extra zachte prijs, bij interesse mag je me DMen.

[ Voor 9% gewijzigd door Denniz0229 op 27-11-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
RKD schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:21:
[...]

Hier ook iemand die met smart op bericht van Sim Lab wacht om zijn GT1 Evo black op te halen.... Geen FoFoFu One meer :P
Welke stoel heb jij erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

mr.DJ95 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:12:
[...]

Welke stoel heb jij erbij genomen?
Ik heb nog een stoel op mijn huidige rig dus die hou ik gewoon. Simpel ding, op termijn maar een keer vervangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
RKD schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:21:
[...]

Kon je ook kiezen voor ophalen? :S
Misschien moet ik even mailen met sim-lab... Ik heb 60 euro shipping betaald voor de P1 ;(

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Extera schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:53:
[...]

Misschien moet ik even mailen met sim-lab... Ik heb 60 euro shipping betaald voor de P1 ;(
.

[ Voor 12% gewijzigd door Fassive op 28-11-2018 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Fassive schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:26:
[...]

Sterker nog. Ik kreeg fikse korting op mijn GT1 als ik contant betaalde.
Ahaha meen je...

Tholen is vanaf Almere toch wat ver, zou denk net aan uitkomen met brandstof. Nu zonder zorgen thuis geleverd. Past trouwens helemaal niet in de Saab Cabrio.....

Moet zeggen dat ze wel heel relaxed zijn qua reactie en support. Kreeg een mailtje van Richard en Darko op Zondag.

Het is weer tijd voor plaatjes! Wellicht een Simlab topic starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
.

[ Voor 99% gewijzigd door Denniz0229 op 28-11-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Extera schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:53:
[...]

Yep coupon code pickup :) en qua brandstof, lease scheelt dan een hoop...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
.

[ Voor 99% gewijzigd door Fassive op 28-11-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Mail gestuurd, komt goed!
(ook leaserijder ja :+)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Dankje heren 😁 En een simlab topic is misschien wel een goed idee 👍🏻

[ Voor 93% gewijzigd door jajoh op 28-11-2018 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Eindelijk na jaren is mijn speelgoed ook binnen. Vroeger de porsche gt3 rs met csp v1 gehad.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vbu0ck.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2gt3vrc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/11ie7pf.jpg

Voor nu nog op de ps4.(gt sports en ac) Begin 2019 maar eens een pc gaan bouwen.

Nu nog een manier bedenken om de csp v3 een beetje netjes te bevestigen. Iemand tips?

• SlaadjeBla
downing schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:16:
Nu nog een manier bedenken om de csp v3 een beetje netjes te bevestigen. Iemand tips?
Mooi speelgoed! Die spanband die je erbij krijgt om de pedalen vast te houden werkt inderdaad maar half.

Als de pedalen zich met een bout laten vastzetten op een plank, zou je een U-beugel kunnen monteren op een plank/plaat waarop je de pedalen monteert.

Zoals hier

Je kunt hem dan nog steeds inklappen en klein wegzetten terwijl de pedalen fatsoenlijk vastzitten.

[ Voor 20% gewijzigd door SlaadjeBla op 29-11-2018 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RKD

RKD

Voor de overige SimLab bestellers, ik kreeg net een bericht dat ik voor mijn GT1 Evo Black een afhaal afspraak kan maken. Ik heb vorige week dinsdagochtend besteld.

@Fassive @Extera @mr.DJ95 @Denniz0229

En dan hou ik nu over de levertijd op :) anders krijgen we boze modjes...

Edit: net een nieuw mailtje.. Gaat over de grijze, de blacks komen toch volgende week..

[ Voor 41% gewijzigd door RKD op 29-11-2018 13:43 ]

iRacing Profiel

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb ze met de oogjes onderop vastgesnoerd met tie-wraps toen ik nog een Playseat gebruikte, dat werkte prima. Waar je wel op moet letten is dat bij flink remmen het scharnierpunt tussen pedaalplatform en stoel omhoog komt. Ik legde daar altijd een plankje met gewicht op.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• downing
Had ook al zoiets in gedachten om een plank er op te maken en dan te bevestigen met een buis klem. Weet alleen nuet of de gaten can de pedalen niet gelijk vallen met de buizen van de playseat. Straks maar eens ff naar de bouwmarkt gaan
Wel al een nieuwe rj12 kabel besteld omdat die er bij zat te kort is.

@ the killer. Nog geen last hier van gehad. Wilde op die plek kijken of ik de voeding van het stuur kon monteren. Zodat alle kabels enzo netje vast zitten.

Hebben jullie nog tips voor de instellingen op het stuur en ingame?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Denniz0229 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:30:
Zojuist de knoop maar doorgehakt en een fanatec DD1 besteld. Had met black friday al het limited edition stuur besteld en moest er dus een base bij hebben.
Nu staat op de bestelpagina dat de DD1 beschikbaar komt op 7 december, maar ik kan verder nergens iets vinden over een release datum, alleen berichten uit juli van de aankondiging.
Begin november meldde Thomas van Fanatec dat ze een designfout aan het herstellen waren in de dd1/dd2. Deze moest nog uitgebreid getest worden. De kans dat ze 7 december beschikbaar zijn lijkt me dan praktisch uitgesloten. Ook het hardnekkig zwijgen rondom dit topic op hun forum is geen goed teken.

Ik heb zelf nog een DD1 preorder uit staan maar ga deze annuleren. Behoorlijk teleurgesteld in Fanatec na de gefaalde DD1 veilingen en de hele pre-order/limited edition hype waarmee ze enthousiastelingen elke keer er in proberen te luizen. Jammer, want het leidt af van hun mooie productaanbod.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
RKD schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:37:
Voor de overige SimLab bestellers, ik kreeg net een bericht dat ik voor mijn GT1 Evo Black een afhaal afspraak kan maken. Ik heb vorige week dinsdagochtend besteld.

@Fassive @Extera @mr.DJ95 @Denniz0229

En dan hou ik nu over de levertijd op :) anders krijgen we boze modjes...

Edit: net een nieuw mailtje.. Gaat over de grijze, de blacks komen toch volgende week..
Heb de black woensdag al ontvangen. 15 november besteld. Meteen in elkaar gezet. Wat een topper dit: compact, minimalistisch, maar toch 100% afstelbaarbaar.

Die wheel mount plaat is voldoende stijf voor de OSW small mige motor trouwens. Geen beweging in te krijgen hier.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

srekaewt schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:06:
[...]

Begin november meldde Thomas van Fanatec dat ze een designfout aan het herstellen waren in de dd1/dd2....
Dat is exact de reden dat ik geen Fanatec spullen meer heb. Tot ik mijn OSW heb gekocht had ik Fanatec en heb ik veelvuldig contact met support gehad over allerlei gebreken (ontwerpfouten) ;w

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
srekaewt schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:06:
[...]

Begin november meldde Thomas van Fanatec dat ze een designfout aan het herstellen waren in de dd1/dd2. Deze moest nog uitgebreid getest worden. De kans dat ze 7 december beschikbaar zijn lijkt me dan praktisch uitgesloten. Ook het hardnekkig zwijgen rondom dit topic op hun forum is geen goed teken.

Ik heb zelf nog een DD1 preorder uit staan maar ga deze annuleren. Behoorlijk teleurgesteld in Fanatec na de gefaalde DD1 veilingen en de hele pre-order/limited edition hype waarmee ze enthousiastelingen elke keer er in proberen te luizen. Jammer, want het leidt af van hun mooie productaanbod.
heb je een linkje naar de bron? kan er zelf niks van vinden namelijk.
JoepW schreef op zondag 2 december 2018 @ 06:16:
[...]

Dat is exact de reden dat ik geen Fanatec spullen meer heb. Tot ik mijn OSW heb gekocht had ik Fanatec en heb ik veelvuldig contact met support gehad over allerlei gebreken (ontwerpfouten) ;w
wat voor dingen hebben we het dan over? heb 2 vrienden met fanatec spullen en die zijn altijd lovend, als ik wel eens bij hun rijd voelt het ook als prima spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb als casual rijder (vooral GT Sports) dit weekend na een jaar de upgrade van T150 naar T300 gedaan (had al T3PA pedalen), best wel een verschil!
Heb het gevoel dat ik nu veel beter het moment kan bepalen dat je de grip dreigt te verliezen en dan je gas en stuur aan kan passen. 👍

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Denniz0229 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:41:
[...]

[...]

wat voor dingen hebben we het dan over? heb 2 vrienden met fanatec spullen en die zijn altijd lovend, als ik wel eens bij hun rijd voelt het ook als prima spul.
Club Sport Pedals
- Verscheidene loadcellen stuk
- alu/metaal gruis in hall sensoren
- extreem ingesleten as van rem
Club Sport Wheelbase
- Oververhitte motor
- Centrale kabelboom naar stuur doorgesleten
- ventilatoren stuk
BMW stuur / f1 stuur
- Shifters kapot
- Speling op de quick connect
- Diverse knoppen stuk

Vast niet compleet, maar dit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Dan heb ik nog steeds mazzel gehad, ik heb al al diverse spullen gehad van Fanatec, csw 2, en 2,5, V3 pedalen, shifter, formule 1 en Porsche stuur. Nooit geen problemen gehad. Ik heb dan nu ook de dd1 besteld, misschien een gok, maar ik ga er maar vanuit dat ik hier ook veel plezier aan ga beleven.
Plug&play was voor mij de doorslag om voor de dd1 te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srekaewt
Denniz0229 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:41:
[...]

https://www.fanatec.com/f...ment/23739/#Comment_23739

En vers van de pers
We will make an announcement regarding the Podium Wheel Base shipping date on the 4th of December.

[ Voor 29% gewijzigd door srekaewt op 02-12-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Iemand hier interesse in een Triple Monitor Stand van Sim-Lab (eventueel ook met triple monitor setup Iiyama G2730HSU :) )

Zie ook deze afbeelding voor het totaal plaatje :) Gaat weg omdat ik toch definitief voor VR heb gekozen en de race cave beperkt is in ruimte :+

[ Voor 26% gewijzigd door MichaelJ op 03-12-2018 10:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
U heeft een PB / DM @MichaelJ :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Extera op 03-12-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
lijkt me niet dat ze gaan aankondigen dat ze de 7e de deur uit gaan, dus zal wel een vertraging worden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

BM

Moderator Spielerij
Ik hoop ergens komend jaar ook weer een leuke rig neer te gaan zetten. Even voor mijn idee, zou iemand eens kunnen opmeten hoeveel ruimte (oppervlakte) zijn rig inneemt? Bij voorkeur een setup met 3 schermen, en een obutto/simlabs-achtige rig, en dan ben ik met name geïnteresseerd in de totale breedte van de schernen, dus van linksbuiten tot rechtsbuiten, en de totale lengte van het geheel.

Dan kan ik daar bij het indelen van de ruimte rekening mee houden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
BM schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:34:
Ik hoop ergens komend jaar ook weer een leuke rig neer te gaan zetten. Even voor mijn idee, zou iemand eens kunnen opmeten hoeveel ruimte (oppervlakte) zijn rig inneemt? Bij voorkeur een setup met 3 schermen, en een obutto/simlabs-achtige rig, en dan ben ik met name geïnteresseerd in de totale breedte van de schernen, dus van linksbuiten tot rechtsbuiten, en de totale lengte van het geheel.

breedte 24 inch triples op ongeveer 25 graden hoek is 148cm en totale lengte rig met stoel in de instap modus is net geen 200cm. ik heb wel een zelfgebouwde creatie, dus geen standaard rig. wel gewoon 80/20 profielen en redelijk vergelijkbaar met sim-labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
BM schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:34:

Ik heb een vrij compact rig en dan moet je toch al snel denken aan 1,4 meter in de lengte en 1,5 meter in de breedte, de spanwijdte van de monitors.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je monitors zijn en hoeveer je eraf gaat zitten.
Maar voor 27 inch triples kom je rond de 1,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36

BM

Moderator Spielerij
Thanks! Ik ga binnenkort eens kijken hoe we dat passend gaan krijgen, maar volgens mij moet dat wel goed komen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Denniz0229 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:30:

Gelukkig kan ik van een vriend een stuur lenen zolang het f1 stuur er nog niet is. Als alles dan eindelijk binnen is nog maar eens kijken of er genoeg geld over is voor 3 knappe schermen. Zit nu nog met oude lelijke benq 60hz tn schermen :+

Edit: voor de liefhebber straks dus een t300 alcantara beschikbaar voor tweakers met extra zachte prijs, bij interesse mag je me DMen.
Ik overweeg dezelfde overstap, maar het gaat dan wel 1400€ kosten en dat vind ik eigenlijk wel erg veel geld. Ben benieuwd hoe de Podium DD1 gereviewed gaat worden. Ik verwacht dat je veel meer detail hebt dan in de T300 alcantara.

Vraag mij af of hij een beetje degelijk op de Playseat Challenge te monteren valt. Volgens mij breekt hij dat ding door midden :)
Eindelijk na jaren is mijn speelgoed ook binnen. Vroeger de porsche gt3 rs met csp v1 gehad.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Voor nu nog op de ps4.(gt sports en ac) Begin 2019 maar eens een pc gaan bouwen.

Ik heb de CSL elite met dezelfde stoel. Ik heb de pedalen vast gemaakt met tie rips + de spanbanden. Zit echt helemaal geen speling meer in. Het platform van het stuur heb ik omgedraaid zodat deze iets verder weg zit en het gewicht wat beter midden boven de stang komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Isniedood op 03-12-2018 16:41 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Isniedood schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:37:
[...]

... Ben benieuwd hoe de Podium DD1 gereviewed gaat worden. Ik verwacht dat je veel meer detail hebt dan in de T300 alcantara.

Vraag mij af of hij een beetje degelijk op de Playseat Challenge te monteren valt. Volgens mij breekt hij dat ding door midden :)
Eigenlijk sinds ik hem heb (bijna 4 jaar), ben ik nog altijd erg onder de indruk van de Playseat Challenge qua stevigheid, flexibiliteit en wat ie aan kan. Ver boven verwachting.

Toen vooral gekocht door gebrek aan ruimte voor een vaste rig. Simpel begonnen met alleen T300 met standaard pedalen (eerst nog 2 maanden een T100). Later o.a. Pro pedalen met loadcell toegevoegd, twijfelde of stoel dat wel aankon, maar met kleine modificatie lukt dat met gemak. Tijdje terug nog een monitor permanent op de stoel bevestigd. Weer met wat twijfel vooraf over de stevigheid icm het frame voor het stuur. Maar ook dit trekt het stoeltje weer prima.

Maar een DD stuur.... ik weet niet hoelang de Challenge daarmee heel gaat blijven... :D Mocht het zover komen, dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Veel plezier met mijn 'oude' schermen, ga je heel veel plezier aan beleven :)

Voor de geïnteresseerde heb ik de Sim-Lab Monitor stand nog te koop :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Thanks @MichaelJ

Mocht iemand nog een idee hebben mbt mijn vraag over de aansturing van 2 triple monitor setups... ik heb er een topic voor geopend.

Misschien was dit een betere plek om dit te vragen haha

2x triple screen setup voor gaming - aansluitmogelijkheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Ook maar iets in elkaar gezet. Kamertje van ongeveer 11mtr2 die nog vrij was. Past precies :)

- Playseat Revolution
- Seatslider
- T300 Alcantara met F1 stuurwiel
- Optoma GT1080Darbee :P
- Elite Screens M100XWH (16:9)
- Onkyo HT-S3800

Zit te twijfelen om over te stappen naar fanatec csl elite pedalen maar daar moet je een CPX adapter voor hebben en deze schijnt niet meer te koop te zijn. Suggesties hiervoor zijn welkom.

(Foto's met telefoon gemaakt en resized waardoor minder scherp)

Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJd8zpDITQEKIzyEmfLhPeQV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wbz8ZiI04zQfyE1aejkpvGX7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jS3NlQdxJzAm7GZ06AdJR3U8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w2CPV5ggDQRDB4pY2Xe33iTb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k5vtB3PTjUZbhfOst7balGVB/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is eind april geworden. Balen. Gratis F1 2019 stuur als compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
FirePuma142 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:30:
[...]

Het is eind april geworden. Balen. Gratis F1 2019 stuur als compensatie.
Wel mooie compensatie (je kunt ook een voucher krijgen als je het F1 wiel niet wil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

srekaewt schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:29:
[...]

Wel mooie compensatie (je kunt ook een voucher krijgen als je het F1 wiel niet wil).
Ja, heb de 2018 versie al in pre-order staan. Ik ga voor een voucher, die kan ik dan gebruiken voor de nieuwe shifter uit de Podium series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:50
@Tweakstarter
De Elite pedalen incl loadcell rem komen met een USB adapter zodat de pedalen stand alone werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Gezien ik toch eigenlijk net te groot ben voor mijn bmw z4 stoel heb ik mezelf maar getrakteerd op een Scheel stoel. is echt een verademing als je 1.93 bent en net over de 100 kilo. eindelijk past me rug tussen de flappen en kan ik zonder kussentje als lendesteun racen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y6AHZFtKxK3XtLtYyOhcmuQQ/thumb.jpg

dit resulteert er in dat ik nu dus een bmw z4 stoel over heb. het is niet de nieuwste, maar wel in alle mogelijke standen verstelbaar (alleen geen verstelbare lendensteun).
voor een tweaker die er belang bij heeft mag hij weg voor een flesje jack daniels (15-20 euro), af te halen in Hoorn, mocht je in west-friesland wonen dan wil ik hem ook nog wel brengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZMfW8EUt0iEi27MFOekpQKDP/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gL1vfidU5EwjWGjuqqaQ5Vc6/thumb.jpg

nu nog wachten op motedis en kan ik ook mijn rig eindelijk omgooien en het sim-lab wheeldeck monteren.
als dan de pricewatch: AOC C27G1 Zwart ook weer even in de aanbieding komt dan kan ik mijn triples ook meteen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
@Razkin

Ik speel op de ps4. Om die pedalen te gebruiken op een T300 heb je dan blijkbaar een cpx adapter nodig. Laat die nu niet meer gemaakt worden.
Zoek me scheel om dit te vinden dan wil ik de stap naar elite pedals wel maken.
Iemand zo'n adapter liggen die stof hapt, roep me :-)

Update:
Alternatief gevonden. Een Drive hub.

https://collectiveminds.c...b-racing-wheel-convertor/

Ik zal nog verder spitten en lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tweakstarter op 06-12-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
MichaelJ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:23:
[...]

Veel plezier met mijn 'oude' schermen, ga je heel veel plezier aan beleven :)

Voor de geïnteresseerde heb ik de Sim-Lab Monitor stand nog te koop :+
Oh ik heb je monitor stand gekocht geloof ik :o Wat vond je van de monitoren die je er op had zitten? Twijfel of ik die ook zal halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Proxzor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:32:
[...]

Oh ik heb je monitor stand gekocht geloof ik :o Wat vond je van de monitoren die je er op had zitten? Twijfel of ik die ook zal halen...
Haha grappig! Ja dat denk ik dan ook :)
Die Iiyama G2730HSU zijn echt prima schermen voor de prijs, super strak naast elkaar te plaatsen. Tuurlijk een 144hz scherm is misschien beter en alles maar ik had er zeker geen klagen over! @Extera heeft ze nu overgenomen :)

De monitorstand is in ieder geval ingepakt en wel, zal morgenavond op de post gaan! Veel plezier ermee 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
MichaelJ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:34:
[...]

Haha grappig! Ja dat denk ik dan ook :)
Die Iiyama G2730HSU zijn echt prima schermen voor de prijs, super strak naast elkaar te plaatsen. Tuurlijk een 144hz scherm is misschien beter en alles maar ik had er zeker geen klagen over! @Extera heeft ze nu overgenomen :)

De monitorstand is in ieder geval ingepakt en wel, zal morgenavond op de post gaan! Veel plezier ermee 8)
Haha bedankt, hoop dat het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ga morgen als het goed in een begin maken om de sim-lab P1 in elkaar te zetten.... met integrated triple monitor stand, en de 3 Iiyama G2730HSU's.

Helaas dit weekend druk met een verhuizing...... maandag maar vrij genomen om de P1 af te bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Extera schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:19:
Ik ga morgen als het goed in een begin maken om de sim-lab P1 in elkaar te zetten.... met integrated triple monitor stand, en de 3 Iiyama G2730HSU's.

Helaas dit weekend druk met een verhuizing...... maandag maar vrij genomen om de P1 af te bouwen :+
Ik begin zaterdag met dezelfde klus. Helaas heb ik mijn nieuwe pedalen nog niet binnen en ben ik vanaf zondag bezet tot vrijdag. Dus het wordt een klus in etappes en zonder pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

En ik maar wachten op mijn Black GT1... Succes met schroeven! Ik zal zelf ook wel wat foto's posten als het eea klaar is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Er gaan door veel mensen nieuwe dingen gebouwd worden! Erg leuk allemaal. _/-\o_
Bij mij is 't nu wel zo'n beetje afgelopen vrees ik :| (maarja tot wanneer??)

Als het goed is krijg ik deze week m'n spulletjes binnen om een Wind Sim te maken :)

Definitief afscheid genomen van mijn triples + stand (veel plezier ermee mannen) en nu alleen nog maar 100% in VR racen dus.

Huidige status race rig / game kamer
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/OFwqtE5X2ZjfzJ7HcdAPKg38IjpUGeTLtM-srJF0hZUgKZAtLto3YmMocKOMZs2hZvMCp8244C_auzwlHvrhG79SXPVSAKtfBz3vK1vywF8JUMYoXcIL6b0396tJjuDo_NkUh-v3KRo=w2400

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
De Csp v3 nu vast gezet met tie wraps op de playseat challenge. Geen problemen met het remmen. Dus ga het zo houden. Ook de powerbrick vast gesnoerd op de challenge. Werkt perfect geen problemen met het in klappen.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/b3pkk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-10 14:46
Momenteel bestaat mijn "rig" voor iRacing uit:

- G27
- 2x 27inch (1080p) schermen waarbij 1 voor livetiming (JRT)
- bureau en bureaustoel

Qua beleving is dat natuurlijk niets in vergelijking met wat ik hier allemaal zie passeren...

Als bijna-dertiger ligt de financiële focus ook minder op individuele hobbies en moet er rekening gehouden worden met een partner die liever geen groot kapitaal aan 'men toys" ziet verdwijnen :-)

Mijn game pc van vroeger met enkele tussentijdse upgrades van de GPU is momenteel:
- i5 2500K OC'ed naar 3.3 GHz denk ik
- 770 GTX
- 8 GB ram
- eenvoudig Asus moederbordje
iRacing draait hier wel redelijk goed op, niet op max settings, maar wel voldoende naar mijn mening.
Grandstands, bloom, ... staan uit.

Wat denken jullie dat de beste opties zijn om de beleving wat te verbeteren?

Op termijn had ik in gedachten:
1) VR: maar ik lees dat mijn pc wellicht niet genoeg power heeft daarvoor.
Wat denken jullie? max settings zullen sowieso niet lukken, maar kan ik de huidige settings aanhouden als ik momenteel tussen de 50-150 FPS heb afhankelijk van het circuit in een online sessie? (2de hands 300 EUR, nieuw 450 EUR)

2) switchen naar Fanatec setup: V2.5 base + V3 pedals en rim zou nieuw +- 1200 EUR zijn (incl table clamp en damper kit)
3) race seat iets à la rseat rs1 (600 EUR)

Ik wil het ook allemaal niet teveel overdrijven, want ik kan lang niet elke dag gamen en als er in de nabije toekomst een gezinsuitbreiding zou aankomen daalt de me-time sowieso ook!
Dus stel dat VR met mijn huidige PC niet mogelijk is zonder grote kosten, dan schrap ik VR al en hou ik het op mijn single screen. De race seat valt dan ook weg, want ik ga niet investeren in een triple screen setup etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Topgear90 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:49:

- G27
- bureau en bureaustoel

Qua beleving is dat natuurlijk niets in vergelijking met wat ik hier allemaal zie passeren...

Als bijna-dertiger ligt de financiële focus ook minder op individuele hobbies en moet er rekening gehouden worden met een partner die liever geen groot kapitaal aan 'men toys" ziet verdwijnen :-)

Mijn game pc van vroeger met enkele tussentijdse upgrades van de GPU is momenteel:
- 770 GTX
- 8 GB ram
iRacing draait hier wel redelijk goed op, niet op max settings, maar wel voldoende naar mijn mening.

Wat denken jullie? max settings zullen sowieso niet lukken, maar kan ik de huidige settings aanhouden als ik momenteel tussen de 50-150 FPS heb afhankelijk van het circuit in een online sessie? (2de hands 300 EUR, nieuw 450 EUR)

2) switchen naar Fanatec setup: V2.5 base + V3 pedals en rim zou nieuw +- 1200 EUR zijn (incl table clamp en damper kit)

Ik wil het ook allemaal niet teveel overdrijven, want ik kan lang niet elke dag gamen en als er in de nabije toekomst een gezinsuitbreiding zou aankomen daalt de me-time sowieso ook!
Dus stel dat VR met mijn huidige PC niet mogelijk is zonder grote kosten, dan schrap ik VR al en hou ik het op mijn single screen. De race seat valt dan ook weg, want ik ga niet investeren in een triple screen setup etc…
Ik heb nog een rseat rs1 en wil deze misschien wel verkopen helemaal compleet met allerlij mods en tripple monitor stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Topgear90 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:49:

- G27
- bureau en bureaustoel

- 770 GTX
- 8 GB ram

Ik denk dat je CPU VR nog wel trekt maar je videokaart gaat het niet halen, ik ben zelf begonnen met VR icm een 1050TI, en inmiddels een 1080. De 1050 ging net maar hield echt niets over op low settings in iRacing. 1070 zou prima kunnen. Met VR is meer dan 90 FPS niet nodig natuurlijk.

Qua hardware, je zou ook kunnen kijken naar een T300/CSL Elite Wheel icm de CSL Elite LC pedals. Ik vind het stuur een upgrade tov de G27 en de pedalen zijn echt heerlijk. Over de V3 pedals lees je soms dat deze minder durable zijn dan de CSL ELite pedals. Ik vind persoon de pedalen bijna belangrijker dan het stuur.

Misschien nog een voordeel van VR tov Triples, je hebt minder ruimte in huis nodig. Bij ons is er ook een kleine onderweg, maar doordat ik weinig ruimte nodig heb laten wij de SIM gewoon in de woonkamer staan (waar hij nu ook al 2 jaar staat).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-10 14:46
@KevinSetz De seat is wel het laatste dat ik zou aanschaffen, dus voorlopig ga ik hier nog geen beslissing over kunnen maken. Stuur mij anders maar een berichtje met wat foto's en een richtprijs, dan hou ik het in het achterhoofd ;-) Maar voor een triple monitor setup zal ik net geen plaats hebben in mijn man cave denk ik ;-) Vandaar ook de voorkeur voor VR.

@RKD De prijzen van GPU's zijn zo te zien wel fors toegenomen in vergelijking met enkele jaren geleden als ik mij goed herinner! Die i5 2500k is geen bottleneck voor een 1080?
De CSL Elite LC pedals vind ik er precies wat cheap uitzien voor dat geld...
Ik lees toch enkel positieve ervaringen met de V3 pedals, maar misschien moet ik nog wat verder lezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Topgear90 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:00:
@KevinSetz De seat is wel het laatste dat ik zou aanschaffen, dus voorlopig ga ik hier nog geen beslissing over kunnen maken. Stuur mij anders maar een berichtje met wat foto's en een richtprijs, dan hou ik het in het achterhoofd ;-) Maar voor een triple monitor setup zal ik net geen plaats hebben in mijn man cave denk ik ;-) Vandaar ook de voorkeur voor VR.

@RKD De prijzen van GPU's zijn zo te zien wel fors toegenomen in vergelijking met enkele jaren geleden als ik mij goed herinner! Die i5 2500k is geen bottleneck voor een 1080?
Ik lees toch enkel positieve ervaringen met de V3 pedals, maar misschien moet ik nog wat verder lezen dan.
De CSL Elite LC Pedalen zien er goedkoop uit in de fotos, maar dat zijn ze zeker niet. Voordat ik de mijne kreeg, dacht ik ook dat alles heel goedkoop ontwikkeld was. Maar alles is van metaal en is niet kapot te krijgen. Voor de prijs zijn ze zeer goed en zou ik ze iedereen aanraden, over de V3 pedalen kan ik niet oordelen, maar ik heb altijd de twijfel gehad of ze voor bijna het dubbele het wel waard zijn...

Je GPU is niet geschikt voor VR helaas, dus dat kan je niet eens proberen. Wat je wel kan doen is kijken naar een 970GTX (daar draai ik nu VR mee). En dit werkt wel, alleen moet alles op zn laagst staan. Maar dit is gepaard met een 7700k en ik weet dat iRacing meer van je CPU vraagt dan de GPU. Als je gaat upgraden kan je wellicht ook wachten wat AMD gaat doen, er kwamen gister speculaties binnen van hun nieuwe GPUs, en die zien er zeer affordable uit... maarja dat kan ook nog een half jaar duren voordat die uit komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srekaewt
Wat piccies van mijn rig.

Afbeeldingslocatie: http://ueffing.nl/pics/IMG_0678.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ueffing.nl/pics/IMG_0681.jpg
  • Sim-lab GT1 EVO cockpit
  • OSW simucube small mige
  • Polsimer Targa aluminium button box en magnetische shifters met QSP 300 Suede rim
  • Fanatec Clubsport V3 pedals.
  • Ignition Controls NA2LED button box
  • ASS stoel via Marktplaats. Zit niet mega comfortabel voor mij (ze worden op maat gemaakt volgens mij). Nog op zoek naar een alternatief.
  • 32" 4k BENQ scherm met ergotron arm direct op de EVO bevestigd
Bevindingen:
  • De button box / shifters van Polsimer zijn top voor t geld (€250 incl verzending). Shifters zijn magnetisch met korte throw en goede snap, alle knopjes zijn aluminium en de rotaries geven goede weerstand bij draaien. Ze hebben ook een mooie F1 rim/button box voor < €300.
  • Persoonlijk vind ik voor een wiel leer fijner dan Suede. Om goed grip te hebben moet je handschoentjes aan doen bij de QSP 300 Suede
  • De GT1 EVO is heel flexibel qua mogelijkheden in afstelling en mounten van accesoires. Ze hebben echt overal aan gedacht bij dit model.
  • Met een beetje creativiteit kun je een OSW mige wheelbase rotsvast mounten op de wheel plate van de EVO. Geen beweging in te krijgen hier. Mogelijk moet je wel wat gaten bijboren.
  • Een monitor van ca 10KG kun je met een arm direct op een van de staande pijlers van de GT1 EVO vastklemmen. Dit biedt veel flexibiliteit vooral in kleine ruimtes.
  • De button box bevat een joystick en de knoppen zijn van hoge kwaliteit. knitter drukknoppen & Bodnar rotaries. Niet goedkoop maar deze gaat lang mee en heeft VESA 100 mount punten :)

[ Voor 38% gewijzigd door srekaewt op 06-12-2018 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Foto's zijn niet zichtbaar... Dropbox is niet geschikt voor in post zichtbaar maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Topgear90 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:00:

Prijzen zijn idd niet direct leuk nee.... Of het de kaart niet teveel is voor je CPU, zover gaat mijn kennis helaas niet... En de build quality van de pedals is echt heel goed. Je kan eventueel de review van Sim Racing Garage op youtube bekijken. (1 van zijn minpunten moet je negeren want hij had de pedals niet goed gemonteerd op zijn rig! de flex die daar genoemd wordt heb ik totaal geen last van.)

Het is vooral de vraag of je zelf de meerprijs van de pedals het waard vind. Ik vond uiteindelijk van niet, en stopte het geld liever in VR of een betere stoel/rig. (VR Is echt geweldig trouwens 8) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:38
srekaewt schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:21:
Bevindingen:
[list]
• De button box / shifters van Polsimer zijn top voor t geld (€250 incl verzending). Shifters zijn magnetisch met korte throw en goede snap, alle knopjes zijn aluminium en de rotaries geven goede weerstand bij draaien. Ze hebben ook een mooie F1 rim/button box voor < €300.
Ik heb ook een Polsimer button box/shifters alleen dan op basis van de Porsche GT3. Deze bevalt mij ook erg goed.

Nu met de release van De F3 in iRacing zit ik er stiekem aan te denken mij eens te wagen aan een Formule auto, dan moet er ook wel een geschikt stuurtje voor komen.

Iemand enige idee wat voor opties er zijn voor een OSW Formule stuur?
Ik ben niet heel erg veeleisend afgezien dat er een quick release op moet kunnen passen. Shift lights en scherm e.d. is allemaal niet nodig. Wel voldoende knoppen en rotaries om voldoende in te kunnen stellen.

Polsimer heeft er inderdaad 1, prijs is aantrekkelijk, alleen vindt ik hem niet echt heel erg mooi en geen ruimte om labels bij de knoppen te plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:50
Momenteel heb ik gezorgd dat ik functioneel gebruik kan maken van m'n stuur setup. Op het moment dat ik weet wat ik precies wil hebben voor een standalone rig en de interesse er nog is komt er wel een iets minder ghetto opstelling :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NtP6896.jpg
Ik schroef de V2.5 base aan m'n bureaublad, de gaten zijn verder niet voelbaar wanneer ik niet race en de muismat het geheel bedekt. Na de eerste 4 gaten kwam ik erachter dat als ik 90 graden stuur m'n vinger niet langer tussen de shifter en het bureaublad past.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bodnVQO.jpg
Restant van een keukenblad met een lat eronder voor wat extra hoek rustend tegen de muur zodat de pedalen niet schuiven etc. Voor motor ruimte simulatie heb ik een infrarood warmte paneel gemonteerd :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5TX6Wa3.jpg
Om te voorkomen dat ik mezelf naar achter duw, heb ik simpelweg een lat op de vloer geschroefd. Zie je weinig van als de lat weg is en bovendien is de ruimte puur voor hobby fratsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
TonCoronel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:31:
[...]

Iemand enige idee wat voor opties er zijn voor een OSW Formule stuur?
Ik ben niet heel erg veeleisend afgezien dat er een quick release op moet kunnen passen. Shift lights en scherm e.d. is allemaal niet nodig. Wel voldoende knoppen en rotaries om voldoende in te kunnen stellen.

Polsimer heeft er inderdaad 1, prijs is aantrekkelijk, alleen vindt ik hem niet echt heel erg mooi en geen ruimte om labels bij de knoppen te plaatsen.
Wellicht eentje van simline?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/M2oAAOSwSwNbQmuS/s-l1600.jpg

Anders is de Fanatec Mclaren rim met conversion kit van Sim Racing Machines wellicht nog een optie. Die heeft ook een dubbel magnetische clutch!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/so6CVgxc9zQ/maxresdefault.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door srekaewt op 06-12-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Thanks zijn goede tips, gaan we eens verder onderzoeken/

Kwam ook deze nog tegen (ja wel een scherm klopt 8)7 )
https://www.3drap.it/prod...hrustmaster-osw-speedmax/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Die van SimLine vallen toch af omdat er geen(geen handige) rotary knoppen op zitten om bijvoorbeeld even snel de rembalans of fuel mixture e.d. aan te passen.

De Fanatec ziet er wel goed uit alleen komt met conversion net zo duur uit als die van 3drap, alleen bij 3drap zit dan wel een scherm ingebouwd.

Voordeel van de fanatec zo te lezen is dat op de clutch pedals een 'bite point' zit en op die van 3drap niet. Ik weet echter niet waar ik die clutch pedals zo snel voor zou moeten gebruiken en of die 'bite point dan een gemis is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
TonCoronel schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:33:

De Fanatec ziet er wel goed uit alleen komt met conversion net zo duur uit als die van 3drap, alleen bij 3drap zit dan wel een scherm ingebouwd.

Voordeel van de fanatec zo te lezen is dat op de clutch pedals een 'bite point' zit en op die van 3drap niet. Ik weet echter niet waar ik die clutch pedals zo snel voor zou moeten gebruiken en of die 'bite point dan een gemis is.
Is vooral een kwestie van authenticiteit - bij F1 is het moeilijker om een perfecte start te maken met de dubbele clutch. In sim racing is dit geen vereiste, je kunt elke andere input gebruiken als clutch of zefs auto-clutch.

Mooie wieltjes trouwens bij 3drap! Heeft iemand daar ervaring mee hier?

[ Voor 4% gewijzigd door srekaewt op 08-12-2018 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
TonCoronel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:58:
Thanks zijn goede tips, gaan we eens verder onderzoeken/

Kwam ook deze nog tegen (ja wel een scherm klopt 8)7 )
https://www.3drap.it/prod...hrustmaster-osw-speedmax/
Zag deze te koop staan van een landgenoot (voor u toch :9 ) op het iracing forum http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3625159.page
Fanatec mclaren reeds omgebouwd met sim racing machines kit

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
Polsimer F73 is onderweg. Smaken verschillen maar ik vind ze er strak uit zien, zeker voor de prijs.

Deze is 290mm en daarmee iets breder dan de meeste f1 stuurtjes. Daarmee is hij als het goed is ook prima geschikt voor GT racing.

Stuurtje komt met 2 rotaries en 2 ‘funky’ switches (4-direction, 30 detends per revolution, with push button).

Afbeeldingslocatie: http://polsimer.pl/img/F73A_2.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door srekaewt op 09-12-2018 20:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben momenteel een Sim-Lab P1 aan het bouwen en heb op de GoT-iRacing site een pagina gemaakt met wat foto's en het resultaat tot nu toe. Komend weekend ga ik weer verder met de bouw.
Hier dus wat foto's: https://www.got-racing.eu/?page_id=4985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Ik zit er ook aan te denken op termijn een set van SIM-LAB te gaan aanschaffen, echter twijfel ik heel erg over de stoel...
Het mooiste is natuurlijk om een kuipstoel erop te monteren, maar dat is een leuk prijskaartje. Tevens vraag ik me af of ik de stoelrails er wel of niet bij wil, aangezien ik toch de enige ben die em gaat gebruiken...

Kunnen jullie me hierover tips geven?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:30
srekaewt schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:03:
Polsimer F73 is onderweg. Smaken verschillen maar ik vind ze er strak uit zien, zeker voor de prijs.

Deze is 290mm en daarmee iets breder dan de meeste f1 stuurtjes. Daarmee is hij als het goed is ook prima geschikt voor GT racing.

Stuurtje komt met 2 rotaries en 2 ‘funky’ switches (4-direction, 30 detends per revolution, with push button).

[Afbeelding]
Wat kost zo'n stuurtje omgerekend in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:26
Riqy schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:12:
Ik zit er ook aan te denken op termijn een set van SIM-LAB te gaan aanschaffen, echter twijfel ik heel erg over de stoel...
Het mooiste is natuurlijk om een kuipstoel erop te monteren, maar dat is een leuk prijskaartje. Tevens vraag ik me af of ik de stoelrails er wel of niet bij wil, aangezien ik toch de enige ben die em gaat gebruiken...

Kunnen jullie me hierover tips geven?
Het is leuk zo’n sportstoel, oogt leuk etc. Maar vergeet niet dat het best oncomfortabel zit.
Voor je er 1 aanschaft ga langs bij een winkel met stoelen en ga proefzitten.
Wil je lekker zitten dan gaat er niks boven een autostoel en met wat zoeken kun je ook hierin mooie sportstoelen vinden.

Als je zelf alleen de rig gebruikt heb je inprincipe geen sliders nodig, maar toch is het handig.
Je hebt meer stel mogelijkheden, je kunt makkelijker in en uitstappen.
Maar als je een dure stoel kunt aanschaffen hoef je toch niet na te denken over die paar tientjes toch ?

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
AlexP36 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:46:
[...]

Het is leuk zo’n sportstoel, oogt leuk etc. Maar vergeet niet dat het best oncomfortabel zit.
Voor je er 1 aanschaft ga langs bij een winkel met stoelen en ga proefzitten.
Wil je lekker zitten dan gaat er niks boven een autostoel en met wat zoeken kun je ook hierin mooie sportstoelen vinden.

Als je zelf alleen de rig gebruikt heb je inprincipe geen sliders nodig, maar toch is het handig.
Je hebt meer stel mogelijkheden, je kunt makkelijker in en uitstappen.
Maar als je een dure stoel kunt aanschaffen hoef je toch niet na te denken over die paar tientjes toch ?
Ik heb een Sabelt GT3 en deze zit heerlijk met een beetje foam onder mijn reet.

Ik race ook veel endurance dus lange termijn zit het ook heerlijk. Als je het geld kan missen zou ik voor een fiberglass stoel gaan, 0 flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Fassive schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:16:
[...]

Ik heb een Sabelt GT3 en deze zit heerlijk met een beetje foam onder mijn reet.

Ik race ook veel endurance dus lange termijn zit het ook heerlijk. Als je het geld kan missen zou ik voor een fiberglass stoel gaan, 0 flex.
Hoe kan ik dat zien als ik voor een stoel aan het kijken ben?
Geld speelt niet direct een rol, aangezien ik een set wil kopen waar ik de komende 10 jaar (of langer) iets aan wil hebben...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:55

Metalfreak

Hoije woh!

AlexP36 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:46:
[...]

Vind je? Ik vind die dingen altijd heerlijk zitten :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Riqy schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:13:
[...]

Hoe kan ik dat zien als ik voor een stoel aan het kijken ben?
Geld speelt niet direct een rol, aangezien ik een set wil kopen waar ik de komende 10 jaar (of langer) iets aan wil hebben...
https://bit.ly/2EoVGal

zoiets is een fiberglass stoel, ookwel Hardback. Ik had hiervoor een Sparco sprint en het was een soort matras idee met veel vering, niet zo handig als je een rem pedaal zoals die van heusinkveld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Metalfreak schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:31:
[...]

Vind je? Ik vind die dingen altijd heerlijk zitten :)
Ik heb er zelf ook 1 en hij zit prima 😉 maar ieder zn bouw is anders dus daarom altijd proef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
tim.w schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:25:
[...]

Wat kost zo'n stuurtje omgerekend in euro's?
De alu versie rond de €300 inclusief verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RKD

RKD

JoepW schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:13:
Ik ben momenteel een Sim-Lab P1 aan het bouwen en heb op de GoT-iRacing site een pagina gemaakt met wat foto's en het resultaat tot nu toe. Komend weekend ga ik weer verder met de bouw.
Hier dus wat foto's: https://www.got-racing.eu/?page_id=4985
Succes! Zijn toch wat meer schroefjes dan de GT1 EVO die ik zaterdag in elkaar heb gezet. Moet wel zeggen dat het echt wel heel mooi in elkaar en je veel extra materiaal erbij krijgt om je eigen accessoires en stuur/pedalen te monteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extera
Ik heb meer schroeven, moeren en boutjes over dan een gemiddelde ikea kast.
Echt top!

Ik heb vanmiddag de P1 afgemaakt en kabels weggewerkt... ik zal morgen een foto posten.
Tot nu toe echt super blij mee, alleen de pedalen zouden wat lager mogen, of de stoel moet wat hoger.

Of ik moet nog even wennen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben weer wat verder, maar nu w88 op de nieuwe Heusinkveld pedalen ;)
https://www.got-racing.eu/?page_id=4985

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
En nu maar wachten op de nieuwe Heusinkveld Spint Pedals…..
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extera
De huidige status van mijn P1 met integrated triple monitor stand. (op de achtergrond hangt nog de oude TV standaard, die wordt niet gebruikt dus).

Erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ku8aDNBab3Hcl1pVZJEX5t8s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AxhsryKjBngANqq37MlsjQjb/full.jpg

Nu eens kijken naar een nieuwe stoel, pedalen..... stuur.... je kent het wel :+ 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Extera op 11-12-2018 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
JoepW schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:10:
Ik ben weer wat verder, maar nu w88 op de nieuwe Heusinkveld pedalen ;)
https://www.got-racing.eu/?page_id=4985
Ik wacht er ook op, zal niet lang meer duren denk ik 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
@JoepW jouw vorige rig vond ik al indrukwekkend, maar dit ziet eruit als een upgrade. Ziet er erg robuust uit.
Zitten er geen doppen bij voor de uiteinden? Dat had het echt afgemaakt.
@Extera in het zwart vind ik hem nog mooier. Was dit de Black Friday deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

SlaadjeBla schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:05:
@JoepW jouw vorige rig vond ik al indrukwekkend, maar dit ziet eruit als een upgrade. Ziet er erg robuust uit.
Zitten er geen doppen bij voor de uiteinden? Dat had het echt afgemaakt.
Ik heb de doppen nog niet gemonteerd, omdat ik alles nog moet aandraaien en dat doe ik pas na het monteren van de pedalen.
En idd is het rock-solid.
Overigens heb ik bewust niet voor zwart gekozen omdat het snel kan beschadigen tijdens het monteren en je er sneller stof op ziet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
haha, die nadelen van zwart kon ik al van de rseat.... die neem ik maar voor lief.

@SlaadjeBla , klopt, met de black friday deal besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:18:
De huidige status van mijn P1 met integrated triple monitor stand. (op de achtergrond hangt nog de oude TV standaard, die wordt niet gebruikt dus).

Erg blij mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu eens kijken naar een nieuwe stoel, pedalen..... stuur.... je kent het wel :+ 8)7
Ziet er goed uit kerel, heel deftig !! Mooie schermen ook :+ 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
..

[ Voor 97% gewijzigd door Riqy op 12-12-2018 09:10 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Riqy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:09:
@Extera zou je eens kunnen nameten wat de ruimte is die het geheel inneemt? Ben zelf ook aan het kijken voor een dergelijke setup, echter vraag ik me af of ik genoeg ruimte beschikbaar heb...
Is volgens mij 2 pagina's geleden nog besproken.
Triples breedte circa 150cm en lengte afhankelijk van hoever je stoel naar achteren kan circa 170-180cm in de lengte.
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.