Ik ben aan het onderzoeken op welke manier ik een redelijk unieke situatie kan oplossen.
Op dit moment heb ik een PC met 1 gtx1080ti. Deze heeft 3 displayport aansluitingen.
Hier is nu 1x een 4K 60hz scherm op aangesloten, en 1x 1080p 60hz scherm voor een simrace rig. Werkt top.
Probleem is dat ik de simrace rig ga upgraden naar 3x 1080 @ 75hz.
De schermen kunnen alleen 75hz draaien via de displayport aansluiting. Ik heb dus alle displayport aansluitingen nodig voor de racesim.
Uiteindelijk wil ik mijn desktop 4K scherm ook upgraden naar een triple monitor setup met 3x 4k. Voornamelijk voor videobewerking, browsen, en gamen.... gamen zal ik dan op 5760x1080p doen.
Aansluiten van alle schermen gaat niet werken op 1 gtx1080ti.
Nu ben ik benieuwd wat mijn opties zijn....
Ook ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn met nvidia surround. Kan ik 2 surround setups maken zodat ik virtueel 2 schermen heb, en gemakkelijk wisselen tussen de schermen (windows + p toets).
Op dit moment heb ik een PC met 1 gtx1080ti. Deze heeft 3 displayport aansluitingen.
Hier is nu 1x een 4K 60hz scherm op aangesloten, en 1x 1080p 60hz scherm voor een simrace rig. Werkt top.
Probleem is dat ik de simrace rig ga upgraden naar 3x 1080 @ 75hz.
De schermen kunnen alleen 75hz draaien via de displayport aansluiting. Ik heb dus alle displayport aansluitingen nodig voor de racesim.
Uiteindelijk wil ik mijn desktop 4K scherm ook upgraden naar een triple monitor setup met 3x 4k. Voornamelijk voor videobewerking, browsen, en gamen.... gamen zal ik dan op 5760x1080p doen.
Aansluiten van alle schermen gaat niet werken op 1 gtx1080ti.
Nu ben ik benieuwd wat mijn opties zijn....
- De schermen aansluiten via displayport switches. Als ik in de racesim wil spelen schakel ik over naar die 3 schermen (geen idee of het kwaad kan dit te doen wanneer alles aan staat). Deze switch heb ik in gedachten:
pricewatch: Delock DisplayPort 2 - 1 Switch bidirectional 4K 60 Hz
Ik vermoed echter dat dit niet lekker werkt (live switchen van 3 schermen) en alleen maar gedoe opleverd
- De meest goedkoper nvidia kaart aanschaffen om 3 schermen via displayport op aan te sluiten. Ik heb echter geen idee of dan kan instellen dat de 1080ti alle rendering moet doen, ook voor schermen aangesloten op bijvoorbeeld een gtx1060
- Een 2e 1080ti aanschaffen, en alle schermen vrolijk aansluiten.
Ook ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn met nvidia surround. Kan ik 2 surround setups maken zodat ik virtueel 2 schermen heb, en gemakkelijk wisselen tussen de schermen (windows + p toets).