Hallo, Mijn naam is Huib, ben 66 jaar en speel voornamelijk fps maar daar is de lol een beetje af. Snelheid wordt minder.
Nu wil ik online op een pc racen. Voorlopig op F1 2016 en misschien corsa. Met meer ervaring I-race. Tips zijn welkom.
Nog niets te showen maar heb dit topic helemaal doorgespit en sta op het punt om hardware aan te schaffen. Voorlopig moet het in de huiskamer en op 1 scherm en denk aan een 34 inch als tussen stap.
1 Thrustmaster TS-PCracer of Fanatec ClubSport Wheel Base V2.5(helaas is de Fanatec pas leverbaar half mei). De vraag is of Fanatec base compatibel is met F1 2016, want niets is zo frustrerend als de knoppen, display etc., niet goed functioneren.
Moeilijker vind ik de keuze voor pedalen maar wil in ieder geval goed functionerende.
Overweeg de ClubSport Pedals V3 of gelijk de Heusinkveld Engineering Sim 3-Pedals Pro. Over de Heusinkveld een bericht gelezen dat ze niet helemaal goed werken in F1 2016. Iets met de death zone. Volgens vele zijn de Thrustmaster pedalen niet je van het. Of toch het overwegen waard als beginner?
Blijft een moeilijke keuze want wil vooral F1 rijden omdat ik deze sport al jaren volg. Maar zoals de ervaring leert komt van het 1 het ander.
Zijn de door mij genoemde opties naast elkaar te gebruiken? Bijvoorbeeld de Thrustmaster pc racer met Fanatec pedalen en of Fanatec base met Heusingveld zonder al teveel gedoe.
Budget voorlopig rond de € 1500. Mag ook een onsje meer zijn
PS. weet niet of dit hier thuishoort maar waag het erop.