Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 24 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

sirkeith schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Ah top!

Ik ben nu aan het kijken voor of ook die Thrustmaster T300RS of de Logitech G29. Vanwaar jouw keuze voor de T300RS?

En waar heb jij je Wheel Stand Pro gekocht, want overal waar ik kijk zijn ze uitverkocht (voor bijvoorbeeld de G29).
Ik heb verschillende reviews bekeken en had het idee dat de T300RS een betere keuze was. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt een die-hard race fanaat, dus zo heel veel boeide me het ook weer niet. Ik wil zo af en toe een baan verkennen (zeg maar vlak voor de F1 races :)) en veel meer dan dat zal het voor mij niet worden.

Ik had eerst de Wheelstand bij Conrad besteld, maar daar kreeg ik na een dagje dat de levering wel even op zich zou laten wachten. Dus deze bestelling geannulleerd omdat ik zag dat ze op dat moment op voorraad waren bij Wheelstand centre. (maar dat zijn ze nu niet meer zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Schuey schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Vergis je niet, met aanschaf van een formula carbon zit je alsnog al snel op EUR 450/500 :P
Klopt, Ik heb die fanatec carbon formula met daarbij een q1r quickrelease op mijn accuforce. Kom je inderdaad al op die prijs uit, ik heb dan ook nog eens de fanatec flippers gewijzigd met carbon flippers van een bedrijf.
Zit je al op een totaalprijs van 600 voor die wheel. Mijn gt3 stuur was 2x dit bedrag haha.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

JoepW schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:56:
[...]

De ombouw om de knoppen van een fanatec stuur op een base te laten werken kost ook bijna 200 euro.
Ah, dan heb ik in dit geval ook een klok/klepel constructie :+

Ik wacht nog even af op het Fanatec DD stuur. Ik heb eigenlijk geen zin in heel veel gedoe met sturen ombouwen. Ben ook totaal niet handig, ik kan zeg maar nog net het stuur wisselen op de CSW base :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
JoepW schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:21:
Grom: komt net mijn OSW base binnen *O* gaat iRacing straks plat :(
Maar ik verwacht ook wel wat werk om de motor goed te monteren... O-)
Tip: regel een extra paar handen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Jeroen V schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb verschillende reviews bekeken en had het idee dat de T300RS een betere keuze was. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt een die-hard race fanaat, dus zo heel veel boeide me het ook weer niet. Ik wil zo af en toe een baan verkennen (zeg maar vlak voor de F1 races :)) en veel meer dan dat zal het voor mij niet worden.

Ik had eerst de Wheelstand bij Conrad besteld, maar daar kreeg ik na een dagje dat de levering wel even op zich zou laten wachten. Dus deze bestelling geannulleerd omdat ik zag dat ze op dat moment op voorraad waren bij Wheelstand centre. (maar dat zijn ze nu niet meer zo te zien)
Top, thanks!

Nu zie ik net dat de G29 ook nog eens in de aanbieding is op Bol, komt mijn goed uit :)
Helaas kan ik alleen nergens de Wheel Stand Pro op voorraad vinden :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Phase 1, tijdelijk met mijn Fanatec stuur.
Phase 1 OSW

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Mooi spul Joep! Ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om richting OSW te gaan, maar met een extra stuurtje erbij komt het toch redelijk duur uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 16:40
N!co schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Heb nu een paar maanden een WheelStandPro met TMX stuurtje en was ook van plan het vanaf de bank te doen.
Ben al snel verhuist naar zo dicht mogelijk naar de 50" TV, ongeveer een meter.
Ben nu op zoek naar een huiskamer (vrouw) proof stoel die ik daarvoor kan gebruiken.
Ik gebruik de Wheelstand Pro in combinatie met een opklapbare campingstoel/visstoel. Gaat prima!

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:40:
Phase 1, tijdelijk met mijn Fanatec stuur.
[afbeelding]
Dat was van korte duur zonder shifters.
De fanatec spullen vrijdag maar weer monteren in afwachting van het stuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Ziet er heel dik uit JoepW

Uiteindelijk toch een motion sim aangeschaft. de Prosimu t1000. Waar je de mogelijkheid hebt in de jaren dof's toe te voegen. Rijd er nu maandje mee en heb er zeker geen spijt van!

Mijn set bestaat nu uit:
- Fanatec CSR pedals
- Fanatec Elite wheel base
- Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula Carbon
- OMP Racing seat
- Oculus Rift
- Een PC die VR ready is
- SPL 400 budgetversterker
- 2 x buttkicker mini LFE

Overigens 1 buttkicker mini LFE teveel gekocht dus als iemand hem wil overnemen hoor ik het graag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat moet dat kosten zo'n buttkicker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:19
Heb je heel bewust gekozen voor de 30 Nm variant of omdat het op zo'n bedrag toch weinig verschil maakt? Ben ook al een tijdje aan het zoeken en samenstellen maar de meeste mensen zeggen zelfs de 20 Nm versie nog terug te schroeven.

Echter lees ik ook weer verhalen dat de 30 Nm gedetailleerder is omdat je eigenlijk nooit aan je max zit. Daarintegen lees ik ook weer dat de small MiGE juist weer fijner aanvoelt.

Dat is wel het "probleem" met OSW, heel veel tegenstrijdige info en veel komt natuurlijk gewoon aan op persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Prijsverschil is idd verwaarloosbaar.
En ik las vaker dat de 30 nm net ff meer detail gaf en minder snel aan zijn max zit. Alhoewel ik betwijfel of ik daar ooit zal komen.

Nu weer terug naar Fanatec in afwachting van mijn nieuwe stuur..... ongeduldig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
Je moet het een beetje simpel zien. Als je met 20 of 30nM aan zijn max zit, dikke kans dat voor de auto's die je rijd de krachten onrealistisch hard zullen staan. Meeste bakken, inclusief F1, hebben gewoon fijn stuurbekrachtiging namelijk.

Dat is dus het fijne, dat je zoveel headroom hebt, dat je zelfs harder kunt gaan dan de auto doet! Al dan niet praktisch, het zegt iets over hoe wij die dingen gebruiken en dat we er weinig aan zullen verslijten ;) Dat is tegelijk een valkuiltje... Ik heb al mensen gezien die denken, YES VOLLE BAK! En die hangen zowat aan het stuur om rond te komen, dan wordt het er ook niet realistischer op op die manier :X Of je moet de 2015/2016 indycars zonder stuurbekrachtiging willen simuleren, veel plezier op sebring ;)

Nog een voordeeltje van zoveel headroom is de torque. Dus niet perse de kracht of altijd zwaar sturen wat mensen denken. Als ik op 30% van 20nM een stoepje pak, moet ik echt geen duim of wijsvinger in de weg hebben zitten. Zo heb ik me 2 weken geleden nog bezeerd tijdens een net meer dan halve spin en tankslapper. Toch een avondje last van gehad... Die kracht vs torque is dus niet helemaal lineair en ook op lage kracht instelling is wat de virtuele auto doet, nog steeds leading :)

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 29-03-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Royvh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:02:
Uiteindelijk toch een motion sim aangeschaft. de Prosimu t1000. Waar je de mogelijkheid hebt in de jaren dof's toe te voegen. Rijd er nu maandje mee en heb er zeker geen spijt van!
Het is show je race-rig hè :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Alexji schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Het is show je race-rig hè :9
Daar heb je een punt. Maar mijn set up is op dit moment niet zo fotogeniek i.v.m verhuizing:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Royvh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Daar heb je een punt. Maar mijn set up is op dit moment niet zo fotogeniek i.v.m verhuizing:P
Je hebt je prioriteiten op orde begrijp ik :P . Race-rig > huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik denk alleen wel dat een direct drive stuurtje niet zo'n succes is aan een wheelstand oid, maar dat je daar echt al een stabiele rig voor moet hebben.

Als ik met mijn Fanatec CSL (max 6 Nm) soms al last heb met tegensturen met de wheelstand...
(wheelstand is met Assetto Corsa wel eens bijna onderuit getrokken toen ik in de slip raakte) 8)7

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Brrr ik zou het niet graag proberen. Volgens mij draait dan de wheelstand om je motor heen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/vwnpju5rn/20170330_070349.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik wil iracing gaan spelen maar moet nog een pc aanschaffen maar ik weet nog niet welke maar ik heb er een op het oog maar weet niet of dat die het trekt hier heb ik de specs:
Cooler Master K380
ASUS PRIME B250-PLUS
Intel Core i3 7100 AMD FX-6350 - 3.9GHz
Cooler Master Hyper 212 EVO
Kingston DDR4 HyperX Fury 8GB (2666MHz)
ASUS GTX 1050 EX O2G
Western Digital Black 1TB
Cooler Master GM G450M (voeding)

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:08:
Hoi ik wil iracing gaan spelen maar moet nog een pc aanschaffen maar ik weet nog niet welke maar ik heb er een op het oog maar weet niet of dat die het trekt hier heb ik de specs:
Cooler Master K380
ASUS PRIME B250-PLUS
Intel Core i3 7100 AMD FX-6350 - 3.9GHz
Cooler Master Hyper 212 EVO
Kingston DDR4 HyperX Fury 8GB (2666MHz)
ASUS GTX 1050 EX O2G
Western Digital Black 1TB
Cooler Master GM G450M (voeding)

alvast bedankt
De vraag is een beetje, welke sims wil je gaan spelen? De ene sim is de andere niet. Maar in theorie is je videokaart wel een belangrijk onderdeel. De 1050 kan redelijk goed maar verwacht er niet de wereld van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

jvaneijk schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:17:
[...]

De vraag is een beetje, welke sims wil je gaan spelen? De ene sim is de andere niet. Maar in theorie is je videokaart wel een belangrijk onderdeel. De 1050 kan redelijk goed maar verwacht er niet de wereld van.
Niet helemaal mee eens. Sims in het algemeen zijn ook vrij CPU intensief. Tijdje terug geupgrade van een i5 4670K naar een i7 7700K en terwijl ik al een GTX1080 heb kon ik heel goed het verschil merken in iRacing. Niet zo zeer als ik alleen op de baan zit maar nu blijft alles ook stabiel met veel auto's op een zware baan.

Het lijstje wat Collin post gaat wel werken. Maar het is wel net aan. Onderschat niet hoe zwaar racesims kunnen zijn voor je systeem.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
jvaneijk schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:17:
[...]

De vraag is een beetje, welke sims wil je gaan spelen?
Dat is niet de vraag wanneer hij dit zelf al vermeld heeft.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Laatst online: 01-02 13:23
Ook ik wil graag een pc bouwen voor SimRacing. Ik twijfel echter enorm tussen een Intel of de nieuwe AMD Ryzen cpu. Ik had inderdaad begrepen dat de cpu erg belangrijk kan zijn voor SimRacing software. Hoe de AMD presteert of gaat presteren op de racing-games, daar is echter weinig info over te vinden.

De AMD is natuurlijk gloednieuw en wordt nog geoptimaliseerd door zowel AMD, alsook de fabrikanten van moederborden en ontwikkelaars van games.

Lastig....

Wellicht een beetje off-topic, maar hebben jullie wellicht tips als ervaren simracers op de pc? In andere topics wordt er niet echt sim-gerelateerd gereageerd.

Ik neig wel naar Iracing gezien de geboden online opties. Echter zou ik ook graag Rfactor2, RaceRoom, AC, automobilista en Project Cars (2) willen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het ligt allemaal aan je budget.
Wil je de top, alles goed kunnen draaien, speelt geld een beperkte rol en wil je een paar jaar vooruit kunnen kijk dan naar mijn hardware setup.

Gezien het gebrek aan ervaring in de race-sim wereld met de nieuwe AMD proc's zou ik voor intel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figuur84
  • Laatst online: 01-02 13:23
JoepW schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:12:
Het ligt allemaal aan je budget.
Wil je de top, alles goed kunnen draaien, speelt geld een beperkte rol en wil je een paar jaar vooruit kunnen kijk dan naar mijn hardware setup.

Gezien het gebrek aan ervaring in de race-sim wereld met de nieuwe AMD proc's zou ik voor intel gaan.
Ziet er goed uit! Leuke video ook! :)

Van wat ik tot dusver heb begrepen is dat de Intel chips beter draaien op software die voornamelijk gebruik maken van de snelheid van 1 core. Voordeel van de AMD zou zijn dat als je extra software draait (zoals voor je extra displays/telemetrie e.d.) de AMD echter beter multitaskt en dus de core die voor de game zelf gebruikt wordt, beter wordt ontlast.

Budget vind ik lastig, hoopte rond de 1500 te zitten, echter iets meer is geen probleem als dat ervoor zorgt dat het met beter draait en vooral 'future proof' is. Ik zie dat je een Gtx 1080 draait op 3 monitoren, dat trekt deze kaart dus goed?

Ik zal zo even mijn huidige setup/rig plaatsen ;)

Edit: Mijn rig dusver (nu nog met PS4)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hqgits.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/8wyz9v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/hs7ua9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ngse3a.jpg

- RSeat RS1
- Fanatec CSW V2
- Fanatec V3 pedals met extra demper
- Fanatec handbrake
- Fanatec SQ 1.5 shifter
- Fanatec Porsche 918 wheel
- Fanatec Formula Carbon wheel

[ Voor 16% gewijzigd door Figuur84 op 02-04-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De 1080 draait prima op 3 schermen en G-sync helpt als het startveld wat groter is ;)

Mooie setup om verder uit te bouwen! :P

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 02-04-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben collin en 14 jaar oud en wil iraicng gaan spelen maar heb nog geen pc maar weet niet echt welke pc ik moet nemen.en hoef niet het beste van het beste te hebben maar dat ik wel gewoon kan spelen.

mijn budget is 500 mag iets meer zijn
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:47:
Hoi ik ben collin en 14 jaar oud en wil iraicng gaan spelen maar heb nog geen pc maar weet niet echt welke pc ik moet nemen.en hoef niet het beste van het beste te hebben maar dat ik wel gewoon kan spelen.

mijn budget is 500 mag iets meer zijn
Alvast bedankt
Misschien even een apart topic openen. Als je zelf bouwt moet dat wel voor dat bedrag kunnen.

anders zou ik kijken naar 2e hands, zoiets ofzo
V&A aangeboden: GAME PC - i5 4460 - ASUS VANGUARD B85 - 8GB DDR3 - GTX960 - W10

V&A aangeboden: Intel i7 3,4Ghz 16GB 128GBssd 500GB HDD GTX970 Win10

[ Voor 11% gewijzigd door haarbal op 02-04-2017 12:09 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

Collin: niet om het een of ander, maar je hebt op de vorige pagina antwoord hierop gekregen, nu begin je hier weer over, terwijl je mij (en misschien ook anderen) ook nog via DM dezelfde vragen aan het stellen bent. Ook zit je deze vraag nog in een ander topic te stellen. Zo werkt het niet....

Mijn advies: stel je vraag op de plaats die daarvoor bedoeld is: Desktop Aankoopadvies

Lees vooral eerst dit (DAA beleid) voordat je daar gaat posten.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Zo, Op een gegeven moment gaat het DIY hartje weer kloppen en wil je weer eens wat gaan bouwen.
Ik merk met de rift dat ik mijn buttonbox niet op de tast kon bedienen, dus kreeg ik het idee om een buttonplate te bouwen met 2 rotary encoders die je kon indrukken. Op deze manier kan ik dan icm de 'gewone' drukknoppen alle in car menu's bedienen op de tast op mijn stuur.
Via het iracing forum in contact gekomen met een rijder die een 3d print ontworpen had voor een buttonplate.
Vervolgens met hem wat prive berichten gestuurd omdat ik wat aanpassingen aan het ontwerp wilde, hij wilde me gelukkig helpen. Ik wilde de mogelijkheid voor de Rotary encoders onderaan, en bovenin een groepje van 3 drukknoppen ipv 2 in zijn originele ontwerp.
Ik heb een donatie aan hem gegeven voor dit aanpaswerk omdat een autocad tekening laten aanpassen gewoonlijk ook geld zou kosten, en dan gunde ik het hem liever eigenlijk, vanwege zijn toch wel toffe idee en uitvoering.

Stuurtje is een Sparco P310, de 2 knoppen van het stuur zelf zijn ook werkend. De schakelflippers tikken een microswitch aan en worden vervolgens terug getrokken door magneetjes (zie youtube link).

YouTube: First test on paddle travel

Door die soepele maar hele snelle aktie in de schakelflipper voelt het erg prettig.

Inmiddels werkt alles, de bedrading netjes weggewerkt en alles geprogrammeerd, ik ben alleen nog op zwarte boutjes aan het wachten om het echt vast te zetten, en dan kan ik ermee gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tS9rwZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6wiU6Q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XvGTRv4.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Lekker klussen! :)

Krijg donderdag de sim-lab heelplate binnen en kan dan de boel (pedalen) lekker gaan monteren en afstellen. Zal wel weer heel de dag rommelen zijn voordat ik tevreden ben :+ Gisteren al de hoogte uitgeprobeerd maar de uiteindelijke hoogte moet ik eerst mee gereden hebben...

Wel vermoed ik dat de armen van de clutch wat te vast zitten, de arm blijft naar boven staan als ik de clutch een keer in heb gedrukt en gaat niet meer helemaam terug naar beneden. Zal wel een simpele fix zijn :P

Ben ook benieuwd hoe lang het kost om te wennen, zal wel een weekje duren voordat ik weer op snelheid ben verwacht ik tov de oude non-loadcell situatie.

Edit:
Potverdikkie wat rijd dat lekker :9

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 06-04-2017 21:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
Ik geloof dat niet echt iemand mijn post van hierboven heeft opgemerkt..... Het was een WIP foto van mijn motion rig, hier een filmpje van het eind resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Henkus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:37:
[...]

Ik geloof dat niet echt iemand mijn post van hierboven heeft opgemerkt..... Het was een WIP foto van mijn motion rig, hier een filmpje van het eind resultaat.

[video]
Bij het plaatje vroeg ik mezelf eerlijk gezegd af waar ik in godsnaam naar keek, maar nu: wat vet!

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:37:
[...]

[video]
die g4 moet ik hebben maar hopen op G5! BUT !!!! die waaiers zijn kant en klaar gekocht toch? hoe bevalt dit? is het echt net als een trillende stoel uniek? of is het echt minimaal qua + ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
De wind simulator is een zelfbouw project mbt van de code van het x-simulator forum.

Hoe bevalt het? Het is geweldig. Het voegt "4D" toe aan VR en zorgt voor een extra snelheidsgevoel. Om het een beetje in perspectief te plaatsen: Rijden zonder simwind is eigenlijk geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:44:
De wind simulator is een zelfbouw project mbt van de code van het x-simulator forum.

Hoe bevalt het? Het is geweldig. Het voegt "4D" toe aan VR en zorgt voor een extra snelheidsgevoel. Om het een beetje in perspectief te plaatsen: Rijden zonder simwind is eigenlijk geen optie meer.
je hebt toch een kant en klaar plug en play buy? was geloof ik 200 eu ofzo de moeite waard papi?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Richard Mcaughting (Avenga76) verkoopt ze op Iracing zover ik weet. Zeker de moeite waard, maar..... het maakt wel een tering herrie. 8)

Daarin tegen als de fans op 40% zet kan ik gewoon 's nachts rijden, zonder dat er iemand wakker word.

Op 100% dan is het een ander verhaal, het maakt dan wel behoorlijk wat geluid. Daar krijg je wel een storm voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:58:
Richard Mcaughting (Avenga76) verkoopt ze op Iracing zover ik weet. Zeker de moeite waard, maar..... het maakt wel een tering herrie. 8)

Daarin tegen als de fans op 40% zet kan ik gewoon 's nachts rijden, zonder dat er iemand wakker word.

Op 100% dan is het een ander verhaal, het maakt dan wel behoorlijk wat geluid. Daar krijg je wel een storm voor terug.
geen stijve pik....oh ik bedoel Nek van die lucht op je harses???!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me helemaal niks die wind in je gezicht. In een echte wagen waait het ook niet, tenzij je een crash hebt gehad en je ramen eruit liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:46:
Lijkt me helemaal niks die wind in je gezicht. In een echte wagen waait het ook niet, tenzij je een crash hebt gehad en je ramen eruit liggen :P
Niet iedereen racet in koekblikken, open wheelers zijn er ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexji schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:05:
[...]

Ik zie toch duidelijk een 'koekblik' op je filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Alexji schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:05:
[...]
Daar doe je dan best wel weer een helm aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
A1AD schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:41:
[...]

Daar doe je dan best wel weer een helm aan ;)
En daar heb je een VR headset voor op toch? Zoeken we hier nou redenen om niet je simrig te verbouwen?Kom op volk, we zitten hier op tweakers!
Die aanstuurbare fans zijn gewoon supergaaf _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:46:
Als je racet in VR heb je koeling nodig, daar kom je gewoon niet onderuit.

Je kunt er dan gewoon een ventilator erbij zetten, maar het is toch veel leuker als deze dan mee draait op de snelheid van de auto.

Als ik rij in tin tops, staat de windsnelheid op 30%, genoeg voor koeling en het geeft je extra snelheidsbeleving.

Wil je echter de extra intensiteit van een openwheeler ervaren, dan zijn de sterke ventilatoren op 100% de factor die het verschil maakt. (meer dan alle andere gear op mijn rig)

De video die ik gisteren gepost heb, was meer bedoeld om de beweging van de motion sim te laten zien. Hier de video met een openwheeler en fans op 100%

In de zomer kan ik er uren achter zitten, zonder last te krijgen en race ik zelfs zonder de airco aan. In de winter moet er wel een sjaal om het nekje anders dat word het wel een beetje te koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Ik ben op zoek naar een degelijke tablet voor mijn rig om Dashmeterpro op te zetten. Wat kunnen jullie aanraden? Ik ben eigenlijk op zoek naar 8 inch. thanks! Prijs onder 100e

Gr Mike

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

mjmbult schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:43:
Ik ben op zoek naar een degelijke tablet voor mijn rig om Dashmeterpro op te zetten. Wat kunnen jullie aanraden? Ik ben eigenlijk op zoek naar 8 inch. thanks! Prijs onder 100e

Gr Mike
Maakt echt geen reet uit! elke android met wifi zal voldoen! volgensmij kun je het goedkoopste van het goedkoopste aanschaffen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Henkus schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:52:
[...]
In de zomer kan ik er uren achter zitten, zonder last te krijgen en race ik zelfs zonder de airco aan. In de winter moet er wel een sjaal om het nekje anders dat word het wel een beetje te koud.
Vorig jaar in de zomer de 24 uur van Spa gereden en daar 4 stints achter elkaar gereden. Met een handdoekje binnen je bereik is dat ook prima te doen. :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonanza
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb geen antwoord kunnen vinden in de 95 pagina's van dit topic, dus ik hoop dat jullie vergevingsgezind zijn als dat wel het geval is:

Als ik mijn PS4 Pro wil gebruiken in een te bouwen rig, kan ik dan het beste met tv's werken, of met monitoren (27" )? Ik wil de schermen net achter het stuur plaatsen. Of maakt dat eigenlijk geen reet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Bonanza schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:52:
Ik heb geen antwoord kunnen vinden in de 95 pagina's van dit topic, dus ik hoop dat jullie vergevingsgezind zijn als dat wel het geval is:

Als ik mijn PS4 Pro wil gebruiken in een te bouwen rig, kan ik dan het beste met tv's werken, of met monitoren (27" )? Ik wil de schermen net achter het stuur plaatsen. Of maakt dat eigenlijk geen reet uit?
Je kan gewoon tv's gebruiken, let er wel op dat je vaak bij tv's vaak een game modus moet inschakelen. Hierdoor heb je een snellere ms snelheid. Monitoren zijn wel het meest geschikt en p.s verkoop je PS4 ! en buy an pc ! je gaat er veel meer plezier aan beleven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20
Bonanza schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:52:

De rig wordt gebaseerd op de Playstation? Want voor zover ik weet kun je daar geen meerdere displays op aansluiten. De pro versie weet ik niet zeker. Maar waarom geen Playstation VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
Vraag, ik ben op zoek naar beter rem materiaal. Ik heb T3pa pro pedalen met een bodin loadcel en toch vind ik het nog steeds niet fijn om ermee te rijden.

Ik wil wat professionelers en gelijk iets wat ook echt aanvoelt als een rempendaal.

Is fanatec al een segment hoger of moet ik echt gaan kijken naar heusinkveld caliber ?

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Als je een rig hebt en geld is niet de beperking dan zou ik Fanatec overslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

Inderdaad wat Joep zegt, als je 700,- hebt of kunt missen, ga voor de Heusinkvelds. Wat mij betreft op dit moment de laatste pedalen die ik ooit nodig zal hebben. Zou niet weten wat er nog beter zou kunnen, hoogstens zwaarder, maar ik ben geen profi racer, dus ik vind het wel goed zo. De Fanatecs zullen niet of nauwelijks beter zijn dan T3pa Pro + Bodin LC.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb ook T3pa pro pedalen met een bodin loadcel gehad en nu Heusinkveld Pro pedalen maar echt de Heusinkvelds zijn een klap beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dat wordt nog even sparen dan 🙄😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexP36 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:56:
Nog € 400,- extra te gaan. Maar echt elke cent waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 14:43
Voor die tablet, let wel even op wat de android versie is op de tablet. Deze is mogelijk niet upgradebaar en wellicht is de versie te laag voor de app die je wil draaien.

Dat gezegt hebbende... ik heb een zgan Asus tablet (8" denk ik) liggen die voor een leuk prijsje weg mag omdat deze niet paste bij mijn domotica doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik vraag me af hoe de buttkickers mini lfe presteren op een rig zoals deze.
Ze maken die rigs zo stabiel/sterk mogelijk met zo weinig mogelijk flex, is dat niet nefast voor een buttkicker?

Iemand hier heeft er vast ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Tazzy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:13:
Voor die tablet, let wel even op wat de android versie is op de tablet. Deze is mogelijk niet upgradebaar en wellicht is de versie te laag voor de app die je wil draaien.

Dat gezegt hebbende... ik heb een zgan Asus tablet (8" denk ik) liggen die voor een leuk prijsje weg mag omdat deze niet paste bij mijn domotica doeleinden.
Dank je, ik ben inmiddels voorzien.

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:16:
Ze maken die rigs zo stabiel/sterk mogelijk met zo weinig mogelijk flex, is dat niet nefast voor een buttkicker?

Het lijkt mij dat hoe steviger en flex-loos een rig is, hoe beter de nuances van je buttkickers de vrijheid hebben om hun weg naar je reet te vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
A1AD schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:16:

Ik heb deze: https://sim-lab.eu/product/sim-racing-rig-gt1/

In combinatie met 4 maal buttkicker mini LFE.
Ik heb zelfs mijn versterker wat zachter moeten zetten omdat ik er bijna uit getrild werd :+

Dus die buttkickers komen prima tot zijn recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Tazzy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:13:

Hoe WEINIG euros vraag je ervoor? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
AlexP36 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:56:
Als je een set HE-pros aanschaft hoeft je nooit meer te kijken naar andere pedalen.

De TOP service van Heusinkveld krijg je er gratis bij. Ik heb al heel wat jaren ervaring, maar zo goed als de support van Heusinkveld heb ik nog nooit mee gemaakt.

Antwoord op je mail op de gekste momenten: Vorige week zondag was mijn control-bordje overleden, krijg ik dezelfde dag nog een email van Svend met een mogelijke oplossing en gelijk de toezegging dat hij maandag de allernieuwste versie naar mij opstuurt. En ja hoor, dinsdag middag werd er een nieuw bordje geleverd door UPS, compleet met USB kabel _/-\o_ _/-\o_

Zo kan ik nog een paar voorbeelden opnoemen, zowel bij mezelf als bij mijn racematen (die overigens alle maal HE pedalen hebben)

Ik heb die jongens bij Heusinkveld zelf ontmoet en naast dat ze de beste service in de simrace gear business bieden, zijn het ook nog eens hele aardige gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Henkus schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:05:
[...]

Als je een set HE-pros aanschaft hoeft je nooit meer te kijken naar andere pedalen.

De TOP service van Heusinkveld krijg je er gratis bij. Ik heb al heel wat jaren ervaring, maar zo goed als de support van Heusinkveld heb ik nog nooit mee gemaakt.

Antwoord op je mail op de gekste momenten: Vorige week zondag was mijn control-bordje overleden, krijg ik dezelfde dag nog een email van Svend met een mogelijke oplossing en gelijk de toezegging dat hij maandag de allernieuwste versie naar mij opstuurt. En ja hoor, dinsdag middag werd er een nieuw bordje geleverd door UPS, compleet met USB kabel _/-\o_ _/-\o_

Zo kan ik nog een paar voorbeelden opnoemen, zowel bij mezelf als bij mijn racematen (die overigens alle maal HE pedalen hebben)

Ik heb die jongens bij Heusinkveld zelf ontmoet en naast dat ze de beste service in de simrace gear business bieden, zijn het ook nog eens hele aardige gasten.
Totaal mee eens door ervaring en bezoek aan hun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik weet niet of het hier mag maar ik heb nog een t500 te koop staan met Ferrari Alcantara en F1 stuurtje V&A aangeboden: Thrustmaster T500 RS Zwart

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Serieuze vraag voor de modders hier.

Ik zit eraan te denken om mijn Xbox stuur te voorzien van een echt alcantara stuur. Liefst 350mm omdat ik die ook in mijn echte auto's heb. Mijn oog is gevallen op de DRD adapter voor een 70mm Hexagon patroon stuur.

Opzich geen problemen en Fairly straight forward, maar nu het volgende.

omdat ik 99% van de tijd die ik met het stuur doorbreng, op de Xbox One zit. Heb ik dus eigenlijk wel een D-pad nodig. En deze is niet meer te gebruiken bij het plaatsen van een ander stuur.

Om dit op te lossen, wil ik dus een button-box maken aan de linkerkant van het stuur, die alle functies van de knoppen die normaal op het stuur zitten, overnemen. Denk dus aan de A, B, Startknop, D-pad (4 aparte knoppen voor elke richting van de D-pad).

Weet iemand of het mogelijk is?

Want ik wil dus eigenlijk, enkel de adapter en het 350mm stuur op de TX-basis, en dan alle functies die op het stuur zitten, verplaatsen naar een buttonbox. (mijn garantie is toch al weg, dus er mag gezaagd/geboord worden in de TX-basis :P).

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
JoepW schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:03:
[...]

Nog € 400,- extra te gaan. Maar echt elke cent waard!
Hoe kom je eigenlijk bij 400 eurotjes Joep ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Fanatec wilde je al kopen en Heusinkveld is ongeveer 400 euro duurder ;)

Ik heb net mijn eerste rondjes met mijn OSW en SSRG stuur gereden. Wat een kwaliteit allemaal en wat een ontzettend precies gevoel in het stuur. Echt super.

Hier een eerste fotootje. Er is nog een hoop werk met stickertjes, kabel management en mijn SLI-F1 monteren. Maar ik moest eerst even rijden ;)

OSW Direct Drive met mijn SSRG stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
JoepW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:49:
Fanatec wilde je al kopen en Heusinkveld is ongeveer 400 euro duurder ;)

Ik heb net mijn eerste rondjes met mijn OSW en SSRG stuur gereden. Wat een kwaliteit allemaal en wat een ontzettend precies gevoel in het stuur. Echt super.

Hier een eerste fotootje. Er is nog een hoop werk met stickertjes, kabel management en mijn SLI-F1 monteren. Maar ik moest eerst even rijden ;)

[afbeelding]
Nice Joep, owwww dit gaat toch wel een hele dure hobby worden :+ :+ :+ :+ , hehehehe

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
PatrickPost1972 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:12:
[...]

Nice Joep, owwww dit gaat toch wel een hele dure hobby worden :+ :+ :+ :+ , hehehehe
idd nice Joep
en spotgoedkoop in vergelijking met real life racen :)

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Setje semi-slicks en de boekingskosten voor 2 trackdays is inderdaad al duurder dan zo'n stuurtje.

Wel heel erg mooi!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Wauw tof Joep,

Ik vind alleen die grote draaiknoppen wat minder, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

Ik kende het merk helemaal niet, maar op hun website is mooi spul zeg.
De backplate van het stuur, is dat gefreesd aluminium, met carbon fiber top of iets van kunststof?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Gruwel84 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:51:
Wauw tof Joep,

Ik vind alleen die grote draaiknoppen wat minder, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

De backplate van het stuur, is dat gefreesd aluminium, met carbon fiber top of iets van kunststof?
Die grote draaiknoppen klopt wel een beetje. Misschien dat ik daar nog kleinere opzet.

De achterkant van het stuur is gefreesd uit een vol blok aluminium en paaltjes naar de voorkant tbv een stevige bevestiging van het stuur en de voorplaat is carbon (dat mooi in een randje valt van de achterkant) en aan die voorplaat zit een bodnar board met alle electronica. Niks is van kunststof / plastic.

Hier een review van het stuur door Sim Racing Garage:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Soms moet je ook geluk hebben. Via markplaats kocht ik een gebruikte 4-punts gordel. Ik dacht in de 1e instantie als back-up voor als het slot van mijn huidige 4 punts gordel kapot zou gaan.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/pqbqn0ur7/image.jpg

Na een uurtje weken en de hoge drukreiniger, kwamen ze zo voor de dag. Hier vergelijk met mijn oude gordels, omdat de nieuwe veel breder zijn voelt dat fijner aan icm de motion seat.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/9qt33gypf/4ebcd747-53ec-4390-b026-e3eaf1f13ada.jpg

Totaal investering: 5 euro + 6,95 verzendkosten _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/tk56w6c37/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

wat kost een ochtend thrillride in jou motion :D haha beter als een dag efteling zeg ik zo ;)

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Je raced serieus in een Kirkey

Ooit in een dolle bui ook zo'n stoel gekocht voor in mijn auto. Na 30 minuten was ik het zo zat:P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Gruwel84 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:51:
Wauw tof Joep,

Denk dat de grote van de knoppen ook te maken heeft dat er mensen zijn die met handschoenen rijden. Maar verdomme joep mooi stukje hardware met die mooie pedalen ook nog eronder, heel mooi heel mooi

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Nickrsd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:41:
wat kost een ochtend thrillride in jou motion :D haha beter als een dag efteling zeg ik zo ;)
En.... je hoef niet in de rij te staan :)
Jazeker, maar wel deze Kirkey:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Henkus schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:07:
[...]

Jazeker, maar wel deze Kirkey:

[video]
Wow, dat is wel serieus vet!

Misschien moet ik toch maar eens overstappen naar PC-racing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

PatrickPost1972 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:53:
[...]

Denk dat de grote van de knoppen ook te maken heeft dat er mensen zijn die met handschoenen rijden. Maar verdomme joep mooi stukje hardware met die mooie pedalen ook nog eronder, heel mooi heel mooi
Ik ga eerst maar eens rijden zonder handschoenen. De eerste testritjes geven niet het gevoel dat ik die nodig heb.
Verder heb ik net ff 5 kleinere knopjes gescored om te proberen later van net weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:39:
[...]

Ik ga eerst maar eens rijden zonder handschoenen. De eerste testritjes geven niet het gevoel dat ik die nodig heb.
Verder heb ik net ff 5 kleinere knopjes gescored om te proberen later van net weekend ;)
Ik vind de grote nog wel iets hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ach voor die paar euro kan ik nu wisselen en zien wat ik handiger vind. Mooi is niet echt belangrijk. Functioneel moet het zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Alles is gemonteerd (OSW en stuur) en gisteravond wat rondjes gereden met de Mercedes (Monza) en Skip (Rd. Atlanta). Ik moet enkel nog een hoop dymo stickers enzo maken voor op het stuur.
Ik heb mijn post met alle info over mijn rig en de foto's ge-update. Klik hier voor deze post.

Ik ben toch wel erg onder de indruk van en de OSW en het SSRG stuur. Wat een detail.
Ik heb de Mercedes voor de grap zonder traction control gereden en dat was gewoon sneller en goed op te vangen :)
Komend weekend maar eens wat meer kilometers maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Fijn he dat je gewoon die virtuele bolide op het randje van grip aan de achterkant kunt uit accelereren :P
Gewoon heerlijk dat het een keuze is, heerlijk hoe met een Porsche op Spa er door de snelle bochten je de achterkant een beetje aan je stuur voelt trekken :9

Besef wel, je kunt NOOIT.MEER.TERUG.

Gisteren mijn HE-Pro's de vuurdoop gegeven in de GT klasse. Van P28 naar P7 *O*

Volgende mijlpaal: nieuwe PC en 3 schermen. Gaat wel even duren als ik eerlijk ben...

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 14-04-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Waarom zou ik terug gaan?
Ik heb nu echt wel alles wat ik wilde, misschien nog een 2de 1080 7(8)7 maar verder zou ik het niet weten.

Tja die pedalen zijn ook top!

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 14-04-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:20:
Ik heb nu echt wel alles wat ik wilde
next gen VR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou dat denk ik dus niet. Voor de laatste keer mijn argumenten:
  1. VR met een bril is onprettig tot zeer oncomfortabel
  2. De warmte van de schermpjes is onprettig
  3. Geen zicht op de rest van mijn rig / schermen / knoppen
  4. De resolutie is de komende tig generations veel te laag om de kwaliteit te benaderen van HD schermen op 144 hz.
Kortom: Ik loop achter een rollator als VR op het juiste niveau is qua resolutie en dan blijven de eerste drie argumenten nog steeds van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat het stuur zoveel uitmaakt. Niet dat ik je niet geloof maar omdat ik nog nooit OSW/DD heb meegemaakt kan ik me er niks bij voorstellen :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Arfman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:17:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat het stuur zoveel uitmaakt. Niet dat ik je niet geloof maar omdat ik nog nooit OSW/DD heb meegemaakt kan ik me er niks bij voorstellen :P
Gewoon even langskomen. Je woont toch in de buurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:35:
[...]

Nou dat denk ik dus niet. Voor de laatste keer mijn argumenten:
  1. VR met een bril is onprettig tot zeer oncomfortabel
  2. De warmte van de schermpjes is onprettig
  3. Geen zicht op de rest van mijn rig / schermen / knoppen
  4. De resolutie is de komende tig generations veel te laag om de kwaliteit te benaderen van HD schermen op 144 hz.
Kortom: Ik loop achter een rollator als VR op het juiste niveau is qua resolutie en dan blijven de eerste drie argumenten nog steeds van kracht.
1: aanpasbare lenzen (op sterke)
2: koeling
3: niets aan te doen lijkt me
4: 2*4K lijkt me wel haalbaar (misschien pas 3de gen)

Ik heb dezelfde mening als jou over de huidige gen maar als enkel argument 3 overblijft > instabuy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor mij persoonlijk zou ik nu al niet meer terug kunnen. Er kleven nog wel wat nadelen aan maar die wegen wat mij betreft echt niet op tegen de immersie. Qua bril ligt het een beetje aan je model. Ik draag zelf ook een bril en dat past net. Het pas in ieder geval zo goed dat ik er geen last van heb. De warmte is in de zomer wel een probleem ja. Dan heb je na een stint racen het zweet wel aardig op je gezicht staan. Afgelopen winter en met de huidige temperaturen heb ik er weinig last van. Dat je niets meer van je rig ziet zou in de toekomst nog wel eens verbeterd kunnen worden. Een combinatie van AR/VR met VR handschoenen bijvoorbeeld.

Resolutie in nu nog wel wat aan de lage kant ja. Als je het vergelijkt met 144hz 1080P schermen is dat een behoorlijk verschil ja. Zoals ik al zei is het voor mij persoonlijk niet storend. Ik hoor wel eens mensen klagen die het geprobeerd hebben die zeggen dat ze niet eens de apex kunnen zien of een auto die voor hun rijdt op een recht stuk. Dat is toch echt behoorlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

ik gok dat over 5 jaar VR dood is....ik denk dat augmented het ding gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Ach er zal altijd een markt blijven bestaan voor niet VR.. ikzelf zit met mijn luie oogje, dan is VR gewoon niet te doen.. (net als 3d en al die shit)..

Lekker Joep! Welkom :P wedden dat je er ook sneller van wordt, je kan zoveel consistenter op de limiet rijden.. Ik wil nog wel een keer een formula renault stuurtje ofzo.. of iig iets kleiner dan mijn Sparco P310.. en mijn rig verbeteren.. (mijn huidige staat nog steeds te koop :P) Maar ach.. alles op zijn tijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruwel84
Phydomir schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:28:
Voor mij persoonlijk zou ik nu al niet meer terug kunnen. Er kleven nog wel wat nadelen aan maar die wegen wat mij betreft echt niet op tegen de immersie. Qua bril ligt het een beetje aan je model. Ik draag zelf ook een bril en dat past net. Het pas in ieder geval zo goed dat ik er geen last van heb. De warmte is in de zomer wel een probleem ja. Dan heb je na een stint racen het zweet wel aardig op je gezicht staan. Afgelopen winter en met de huidige temperaturen heb ik er weinig last van. Dat je niets meer van je rig ziet zou in de toekomst nog wel eens verbeterd kunnen worden. Een combinatie van AR/VR met VR handschoenen bijvoorbeeld.

Resolutie in nu nog wel wat aan de lage kant ja. Als je het vergelijkt met 144hz 1080P schermen is dat een behoorlijk verschil ja. Zoals ik al zei is het voor mij persoonlijk niet storend. Ik hoor wel eens mensen klagen die het geprobeerd hebben die zeggen dat ze niet eens de apex kunnen zien of een auto die voor hun rijdt op een recht stuk. Dat is toch echt behoorlijk overdreven.
Eens, maar ieder wat wils, ik zou ook niet meer terug kunnen naar schermen.
Maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen even comfortabel is. Wat betreft de buttonboxes, en andere extra's die ik had (5" display dashboard), die dingen werden nutteloos, en dat vond ik best jammer, het maakt je RIG toch een beetje tot een echte cockpit.

Wat betreft het niet meer kunnen vinden tot mijn knoppen, heb ik nu een buttonplate laten maken, die ik me zo heb laten maken dat ik alles op de tast kan vinden, alles werkt prima nu.

Hij is overigens eindelijk helemaal klaar en gisteren er meteen een race mee gereden na wat oefenen. De 310mm breedte is toch weer net wat lekkerder om te rijden.
Paddle shifters van Asscher, het was een ontzettend tof projectje waar ik goede hulp heb gehad mbt tot de electronica en 3d printen. Erg veel plezier aan beleefd, en nu ervan genieten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YGvczpL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BDSFj9e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mf1Nls6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gruwel84 op 15-04-2017 09:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:42:
....Lekker Joep! Welkom :P wedden dat je er ook sneller van wordt, je kan zoveel consistenter op de limiet rijden...
Ik heb inderdaad het gevoeld dat ik consistenter kan zijn. Veel sneller zal ik wel niet worden als 'oudere rijder'.

@Scr33x0r: Welke settings gebruik jij overigens is mmos. Heb jij enige mate van demping aan of alles op 0?
Ik vind de middenstand wat licht, maar verder eigenlijk wel ok. Misschien even wat pielen met de settings.
Dump ff een printscreen van je settings kan ik vergelijken.
Gruwel84 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:52:
.......Hij is overigens eindelijk helemaal klaar en gisteren er meteen een race mee gereden na wat oefenen. De 310mm breedte is toch weer net wat lekkerder om te rijden.
Paddle shifters van Asscher, het was een ontzettend tof projectje waar ik goede hulp heb gehad mbt tot de electronica en 3d printen. Erg veel plezier aan beleefd, en nu ervan genieten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi geworden! Ziet er goed uit...

Ik heb ook nog wat veranderd aan mijn stuur.
Stickers erop en toch eens de grote knoppen vervangen door kleintjes.
SSRG stuur met andere knoppen en labels

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 15-04-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Wauw, ja echt 10x beter. Tof!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 24 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.