i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift
Ik heb 300 km gereden om ze bij hun op te halen.Metalfreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:
[...]
Ja hoor, hartstikke makkelijk om "even" 600km te rijden om een probleempje opgelost te hebben...
Hartstikke gezellig en leuk. Lekkere koffie en even wat meters gemaakt met hun rig / bodnar wheel.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je hoeft er natuurlijk niet naar toe te rijden, maar ik garandeer je dat als jij zonder afspraak met een kapot pedaal bij Heusinkveld op de stoep staat, ze je direct helpen terwijl je wacht met een bakje koffie.Metalfreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:
[...]
Ja hoor, hartstikke makkelijk om "even" 600km te rijden om een probleempje opgelost te hebben...
Onlangs ging mijn controle bordje van mijn HE-pros kapot op een zondag morgen. Ik stuurde een mailtje met de verwachting ergens in de loop van maandag een antwoord te ontvangen. Diezelfde zondagmiddag krijg ik een mailtje van Svend met de mogelijke oplossing EN hij zegde gelijk toe maandag voor de zekerheid een nieuw bordje naar mij toe sturen. Dinsdag met de middag werkte alles weer.
De kwaliteit/service van HE is zo goed dat je als Nederlandse sim racer eigenlijk maar één keus hebt als je high-end pedalen zoekt.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik wil niet te gierig klinken, maar zou je het mij misschien kunnen zeggen als je je CSP's wegdoetKevinSetz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:13:
me 2 maand oude Clubsport V3 verkopen met brake mod
[ Voor 1% gewijzigd door DefiniteTmn op 10-05-2017 22:12 . Reden: Typefout ]
i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift
ik zal het gaan melden als ze in de verkoop gaanDefiniteTmn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:55:
[...]
Ik wil niet te gierig klinken, maar zou je het mij misschien kunnen zeggen als je je CSP's wegdoet![]()
Ik heb meerdere dingen gedaan voor de throttle, qua kalibreren onder de laagste waardes en zelfs ruim erboven tot wel 300+ . Hoe kan dit?
Rem en koppeling zijn wel goed.
Weet iemand of er ook zoiets bestaat als buttonbox? Of zal dit gewoon goed bruikbaar zijn? Voor rond de €150 zou ik dit een mooie toevoeging vinden, maar als het nog mooier kan dan graag
Als ik de website goed begrijp, kun je dit ook gewoon als buttonbox gaan gebruiken.[b]Beakzz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:46
Weet iemand of er ook zoiets bestaat als buttonbox? Of zal dit gewoon goed bruikbaar zijn? Voor rond de €150 zou ik dit een mooie toevoeging vinden, maar als het nog mooier kan dan graag
Het ziet er wel gelikt uit.
Make it yours
Customizing Stream deck is effortless. Simply drag and drop actions onto keys, and you’re good to go. Likewise, drag and hold one key over another to create a folder. Better yet, assign your keys custom icons to make them completely your own.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Heeft niks met iRacing te maken denk ik.knightvision schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:54:
Bij het kalibreren van de heusinkvelds die ik sinds gisteren heb lijkt alles het goed te doen, echter bij Iracing blijft de throttle soms groene piekjes geven terwijl ik hem niet ingedrukt heb.
Ik heb meerdere dingen gedaan voor de throttle, qua kalibreren onder de laagste waardes en zelfs ruim erboven tot wel 300+ . Hoe kan dit?
Rem en koppeling zijn wel goed.
Heb je wel de boel geaard aangezien een OSW (of eigenlijk elke DD) EMI storingen kan geven.
Hier de instructie: https://www.h-engineering...-sim-pedals-pro-ultimate/
Volgens mij kan je zo goed als alle toetsen er aan toewijzen.Beakzz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:46:
[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=szPHP2yzSk0]
[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 11-05-2017 17:21 ]
[...]
Heeft niks met iRacing te maken denk ik.
Heb je wel de boel geaard aangezien een OSW (of eigenlijk elke DD) EMI storingen kan geven.
Hier de instructie: https://www.h-engineering...-sim-pedals-pro-ultimate/
Wel vreemd dat bij kalibreren in windows met die tool er toch echt netjes 0% staat en ingedrukt 100%
En bij andere pedalen heb ik het niet in IRACING. Die groundwire is dat dit groene meegeleverde kabeltje? ik zal eens kijken hoe en waar ik dit moet aansluiten.
Edit: ik zie het al....maar op de foto zie ik dat het via de rem pedaal moet...in dit geval niet via mijn throttle pedaal? of maakt dit niks uit...
[ Voor 11% gewijzigd door knightvision op 11-05-2017 19:17 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Let wel ik heb echt nog nooit iets zelf proberen te maken en er schort nog een hoop aan, maar het is een begin.
De controller is een Leo Bodnar BBI-32 controller en er zijn 31 knoppen effectief te gebruiken (rotary encoder telt voor 2; linksom of rechtsom).
Voor nu is de front plate nog een stuk hout met wat goedkoop carbon folie er overheen. Ik wil dit wel gaan vervangen voor een echt stuk carbon. De vorm moet ook iets worden aangepast zodat hij wat smaller wordt.
Verder moeten er nog een hoop dingen gedaan worden zoals een montage beugel voor de rig en labels plaatsen. Ik weet alleen nog niet waat ik alle knoppen voor gebruik. Op het Porsche stuur zitten ook al 2 rotary encoders en 10 knoppen, waardoor ik totaal 47 knoppen heb te assignen

Hmzzz nee nog niet helemaal. Wellicht iets minder maar ik heb het nog steeds.JoepW schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:20:
En helpt het?
Het is niet zo dat ik op schakel 1 ga rijden maar het is wel irritant want je ziet wel regelmatig een groen puntje in iracing.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat heb ik met alle drie de pedalen gedaan. Dit om te voorkomen dat ik ze per ongeluk een klein beetje intrap als ik mijn voet erop 'leg'.Phydomir schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:29:
Je weet dat DIView kalibratie niets doet in iRacing? iRacing gebruikt puur en alleen zijn eigen kalibratie. Ik zou dus nog eens in iRacing kalibreren. Je zou zelfs heel iets kunnen short kalibreren waardoor je eigenlijk een heel klein beetje deadzone creëert.
Oftewel in IRACING al wat gewicht op de pedalen zetten en dan pas kalibreren?JoepW schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:48:
[...]
Dat heb ik met alle drie de pedalen gedaan. Dit om te voorkomen dat ik ze per ongeluk een klein beetje intrap als ik mijn voet erop 'leg'.
p.s Waar is die witte mini knop voor die op de controller zit van de heusinkvelds? het kastje waar je usb kabel in moet.
Dat is dan ook een hoop werk, dit moet je dan steeds weer doen na iedere reboot? Tenminste met de Fanatec V2 pedals heb ik na iedere reboot dat de pedals opnieuw kalibreren zodra ik ga rijden. Altijd leuk als ik in de cup car "rustig" weg wil rijden, het kleine beetje gas is dan meteen volgasJoepW schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:48:
[...]
Dat heb ik met alle drie de pedalen gedaan. Dit om te voorkomen dat ik ze per ongeluk een klein beetje intrap als ik mijn voet erop 'leg'.

Inderdaad en opletten dat je het pedaal dan niet helemaal loslaat als je op done drukt, want dan is die deadzone weer weg. Bij het volgende pedaal moet je dan wel eerst even een reset doen omdat ie anders de 'deadzone' van het vorige pedaal ziet als kalibratieknightvision schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Oftewel in IRACING al wat gewicht op de pedalen zetten en dan pas kalibreren?
Geen idee. Geen knopje bij mij..knightvision schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:25:
.....p.s Waar is die witte mini knop voor die op de controller zit van de heusinkvelds? het kastje waar je usb kabel in moet.
Nee hoor. Ik kalibreer een keer en dan nooit meer.The_FrankO schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:51:
[...]
Dat is dan ook een hoop werk, dit moet je dan steeds weer doen na iedere reboot? Tenminste met de Fanatec V2 pedals heb ik na iedere reboot dat de pedals opnieuw kalibreren zodra ik ga rijden. Altijd leuk als ik in de cup car "rustig" weg wil rijden, het kleine beetje gas is dan meteen volgas
Bij mij begon het deze week wat te kriebelen en ik heb een 'rig' besteld in de vorm van de GT Omega wheel stand en de Thrustmaster TMX Pro. Lang getwijfeld tussen de GT Omega en Wheel Stand Pro, maar met de korting was de GT Omega even duur en dan vond ik die wat veelzijdiger en mooier dan de WSP. Ik heb hier Dirt Rally liggen en met de controller was dat aanpoten, dus ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 13-05-2017 19:21 ]
Bij mij staat in RAW DATA oftewel in rode cijfers in diview de throttle zonder in te drukken al op 12 ! dat kan nooit goed zijn. de normale waardes na kalibreren zijn wel netjes 0 tot 100% maar de raw data niet. Ze zeggen dat het normaal is een kleine marge te hebben van 0-2 nou bij mij is dat dus veel meer. Vreemd ik zal ze eens mailen. Throttle en clutch......rem geeft wel die marge aan van 0-2.JoepW schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:15:
[...]
Inderdaad en opletten dat je het pedaal dan niet helemaal loslaat als je op done drukt, want dan is die deadzone weer weg. Bij het volgende pedaal moet je dan wel eerst even een reset doen omdat ie anders de 'deadzone' van het vorige pedaal ziet als kalibratie
[...]
Geen idee. Geen knopje bij mij..
[...]
Nee hoor. Ik kalibreer een keer en dan nooit meer.
Helemaal gewoon die waarden.knightvision schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:21:
[...]
Bij mij staat in RAW DATA oftewel in rode cijfers in diview de throttle zonder in te drukken al op 12 ! dat kan nooit goed zijn. de normale waardes na kalibreren zijn wel netjes 0 tot 100% maar de raw data niet. Ze zeggen dat het normaal is een kleine marge te hebben van 0-2 nou bij mij is dat dus veel meer. Vreemd ik zal ze eens mailen. Throttle en clutch......rem geeft wel die marge aan van 0-2.
Ik weet het niet volgensmij klopt er iets niet....ze blijven beetje pieken....hoe zo iets kleins zo irritant kan wezen. Je blijft dat gestotter zien bij je pedalen tool pffffff. Ik had het overigens ook met mijn g27 met leo bodnar kabel. Maar ik heb nu wel die aarde kabel gebruikt.....wel vreemd.
Die raw data klopt gewoon. Bij mij staan ze zelfs ergens in de 300. Gewoon even goed kalibreren en daarna genieten.knightvision schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:12:
[...]
Ik weet het niet volgensmij klopt er iets niet....ze blijven beetje pieken....hoe zo iets kleins zo irritant kan wezen. Je blijft dat gestotter zien bij je pedalen tool pffffff. Ik had het overigens ook met mijn g27 met leo bodnar kabel. Maar ik heb nu wel die aarde kabel gebruikt.....wel vreemd.
YouTube: Calibration Guide Sim Pedals Pro & Sim Pedals Ultimate
[ Voor 9% gewijzigd door Phydomir op 14-05-2017 07:28 ]
In Joycalib.yaml kan je de waardes toch eenvoudig manueel aanpassen? Ik heb zo mijn rem op ongeveer 40kg gezet. (Slechte knieën)Scr33x0r schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:08:
Same.. mijn throttle is volgens mij gekalibreerd van 280 tot 1380 ofzo.. je wilt aan beide kanten een beetje marge houden.. dit kalibreren doe je dus in iracing zelf aangezien iracing de raw waardes gebruikt..
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Als ik die file open zie ik dus geen HE PEDALS staan. Alleen nog mijn oude G27 pedalen.A1AD schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:32:
[...]
In Joycalib.yaml kan je de waardes toch eenvoudig manueel aanpassen? Ik heb zo mijn rem op ongeveer 40kg gezet. (Slechte knieën)
Dit is toch weird? Kunnen jullie een copy paste doen wat ik er e.v.t in kan plakken.
Ik kan dan die waardes aanpassen.
Ik kan er nu niet aan maar daar staat wel degelijk een HE sectie!knightvision schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:02:
[...]
Als ik die file open zie ik dus geen HE PEDALS staan. Alleen nog mijn oude G27 pedalen.
Dit is toch weird? Kunnen jullie een copy paste doen wat ik er e.v.t in kan plakken.
Heb je per auto verschillende controls? Dan kan het zijn dat je de verkeerde file hebt. Staat dan in de setup dir van de verschillende auto's.knightvision schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:02:
[...]
Als ik die file open zie ik dus geen HE PEDALS staan. Alleen nog mijn oude G27 pedalen.
- DeviceName: 'HE Sim Pedals' InstanceGUID: '{F8F6D990-2B1A-11E6-8007-444553540000}' AxisList: - Axis: 0 AxisName: 'Z-as' CalibMin: 550 CalibCenter: 550 CalibMax: 1310 - Axis: 1 AxisName: 'Y-as' CalibMin: 412 CalibCenter: 436 CalibMax: 2716 - Axis: 2 AxisName: 'X-as' CalibMin: 511 CalibCenter: 513 CalibMax: 1623
Ik heb eerst 'algemeen' in iRacing (dus niet per auto) gekalibreerd. En vervolgens per auto als ik bv de FFB apart in wil stellen dan vink ik pas 'auto specifiek' aan en dat wordt opgeborgen in de setup-dir per auto.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 14-05-2017 17:19 ]
Bedankt ik ga even stoeien.....(heerlijke pedalen overigens
[ Voor 13% gewijzigd door knightvision op 14-05-2017 18:57 ]
http://m.ebay.co.uk/itm/361973740773?_mwBanner=1
(Formule Renault Kuip)
[ Voor 16% gewijzigd door Cranzai op 14-05-2017 21:16 ]
Is dit handig of verander je dan ook een compleet andere fysiek van het rijden ?

[ Voor 19% gewijzigd door knightvision op 16-05-2017 00:04 ]
Maar is die setting niets meer dan hoe zwaar het is? Want dan zet ik hem iets zwaarder.....Alles voelt eigenlijk wel goed. Porsche mag wel wat zwaarder dus dan zet ik die wel van 30NM op 20 0f 25NM.Phydomir schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:08:
Weet niet uit mijn hoofd hoe ik dit heb staan. Wel klopt het dat de Porsche minder zwaar stuurt dan bijvoorbeeld de FR2. Volgens mij ligt dit aan de gewichtsverdeling in de Porsche. Zwaarder is niet altijd beter. Mijn GT3 settings zijn ook zo dat het eigenlijk best licht is, maar die hebben in het echt ook stuurbekrachtiging. Dat het minder zwaar voelt wil ook niet direct zeggen dat het minder realistisch is. Je behoud natuurlijk wel al het detail in de FFB.
Bij het te zwaar zetten dan verlies je wel andere feedbacks dat weet ik wel....13NM schijnt 1:1 waarde te zijn.
Maar dit is een stuk zwaarder.
[ Voor 3% gewijzigd door knightvision op 16-05-2017 14:42 ]
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 16-05-2017 15:42 ]
Bovenstaande is allemaal in Simcommander. (ook de screenshot waar het om gaat)JoepW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:42:
Heb je het nu over de setting in iRacing of in SimCommander?
Zou ik ook graag willen eens willen weten wat nou de beste instelling zijn in Simcommander 4 voor Iracing.knightvision schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:25:
Voor de ACCUFORCE gebruikers.....Waar hebben jullie de max vehicle steering force op staan in simcommander? Bij Iracing staat die automatisch op 30NM geloof ik inde profile van simmcommander. Opzich voelt dat allemaal prima aan! de Porsche voelt alleen wat slap qua rijden, als ik de torque NM dus b.v op 20 zet is dat al veeeel zwaarder.
Is dit handig of verander je dan ook een compleet andere fysiek van het rijden ?
[afbeelding]
Maar met OSW volg ik de volgende richtlijnen.
- Lineair aan.
- Dampening off
En de FFB NM slider in iRacing is een eigenaardig verhaal. De waarde wordt lager als je de slider naar rechts doet.
Wat iRacing doet met het 'opschroeven' van FFB in iRacing is het punt 'vervroegen' waarop de sturing naar het stuur maximaal wordt ten opzichte van de lijn die de krachten beschrijft van de auto.
Ik zal binnenkort een link naar een spreadsheet plaatsen waarmee je kan zien wat ik niet goed uitgelegd krijg
Super tof! Ziet er strak uit! Ik ben wel benieuwd welke onderdelen je allemaal gebruikt hebt?TonCoronel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:02:
Ik ben deze week aan het knutselen...
Ben zelf al langer aan het kijken om zelf een buttonbox te maken, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik niet weet wie wat en waar ik meer moet kijken en zoeken voor goede onderdelen.
Alvast bedankt!
// Zal trouwens binnenkort zelf eens foto's plaatsen van mijn rig
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Hier de link: http://www.penguinrc.com/...OSW_force_calculator.xlsxJoepW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:59:
......Ik zal binnenkort een link naar een spreadsheet plaatsen waarmee je kan zien wat ik niet goed uitgelegd krijg
Bedankt voor de info maar dat gaat totaal niet over mijn postJoepW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:59:
Ik begreep dat je niks kan instellen in iRacing als je simcommander gebruikt.
Maar met OSW volg ik de volgende richtlijnen.
- Lineair aan.
- Dampening off
En de FFB NM slider in iRacing is een eigenaardig verhaal. De waarde wordt lager als de slider naar rechts doet.
Wat iRacing doet met het 'opschroeven' van FFB in iRacing is het punt 'vervroegen' waarop de sturing naar het stuur maximaal wordt ten opzichte van de lijn die de krachten beschrijft van de auto.
Ik zal binnenkort een link naar een spreadsheet plaatsen waarmee je kan zien wat ik niet goed uitgelegd krijg
Je kan in simcommander allemaal profiles aanmaken van games en die per game naar smaak instellen.
Mijn geposte foto van een simcommander setting die instelling ging het om en verder niks anders
In dit geval ben ik de settings van mijn IRACING profile aan het aanpassen. Het klopt inderdaad dat ik de settings in IRACING zelf niet kan aanpassen (greyed out).
De meeste dingen weet ik wel. Het is en blijft persoonlijke voorkeur maar wat ik je wel kan aanraden om te lezen mocht je dit nooit hebben gedaan is dit:Henkus schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:32:
[...]
Zou ik ook graag willen eens willen weten wat nou de beste instelling zijn in Simcommander 4 voor Iracing.
accuforce settings voor dummies
Hoe heb jij het staan bij iracing? Ik kan e.v.t wel een keer een screenshot maken hoe ik het heb.
Bij autos waar de feedback niet krachtig is zoals b.v Porsche dan vink ik de optie aan enable dynamic forceboost! Die optie zie je terug als je kijkt naar mijn eerdere post met screenshot. Ik kan ook de NM lager zetten totdat het zo zwaar is dat het niet leuk meer is
[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 16-05-2017 23:53 ]
De controller is een Leo Bodnar BBI-32 Button Box InterfaceYannick97 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:43:
[...]
Super tof! Ziet er strak uit! Ik ben wel benieuwd welke onderdelen je allemaal gebruikt hebt?
Ben zelf al langer aan het kijken om zelf een buttonbox te maken, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik niet weet wie wat en waar ik meer moet kijken en zoeken voor goede onderdelen.
Alvast bedankt!
// Zal trouwens binnenkort zelf eens foto's plaatsen van mijn rig
De Rotary Encoders komen ook van Leo Bodnar vandaan, bestel de short shaft versie, dan hoef je ze niet zelf met een dremel te bewerken zoals ik
De rest van de knopjes komen van Aliexpress vandaan, daar kost het echt 3 x niks. Had 10 van die toggleswitches voor 7 euro inclusief verzendkosten.
En de tekst heb ik een Dymo PNP labelwriter met een tape Wit-Transparant voor. Porsche logo is ook gewoon met de labelwriter geprint mbt het 'Porscha' Font
Verder een MDF plaat van max 3MM dik anders kun je de switches niet vastzetten, maar deze wil ik zelf als ik helemaal tevreden ben over het ontwerp vervangen voor een carbon plaat.
Het stuur heeft lang ongebruikt in de kast gehangen, maar het werd tijd om een button box er voor te maken. Een 100% rond stuur ontbrak namelijk nog in mijn collectie en is vooral fijn bij Dirt Rally en driften.
Hier het resultaat:

Thanks.Phydomir schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:38:
Netjes. Wist niet eens dat de Accuforce ook met een leren stuur is geleverd. Die van mij is met alcantara.
Het is een tijdje mogelijk geweest om op speciale bestelling het alcantara stuur te vervangen door een lederen versie. Omdat eigenlijk al mijn sturen van alcantara zijn, heb ik toen voor de afwisseling voor een lederen versie gekozen.
DIe buttonbox wil ik! Ik gebruik dat stuur voor nascar en rally, ik heb alleen nog geen knoppen op het stuur.Henkus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:13:
[...]
Thanks.
Het is een tijdje mogelijk geweest om op speciale bestelling het alcantara stuur te vervangen door een lederen versie. Omdat eigenlijk al mijn sturen van alcantara zijn, heb ik toen voor de afwisseling voor een lederen versie gekozen.
Nu gebruik ik een dashboard voor knoppen als ik Nascar doe.
Kun je er niet 1 extra maken?
Ik stuur je even een PM.knightvision schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:10:
[...]
DIe buttonbox wil ik! Ik gebruik dat stuur voor nascar en rally, ik heb alleen nog geen knoppen op het stuur.
Nu gebruik ik een dashboard voor knoppen als ik Nascar doe.
Kun je er niet 1 extra maken?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar als ik het zo lees is er niet veel nieuws, ze hebben het ook over een slipring maar die gebruikten ze toch al niet meer? Hoe ziet zo,n slipring er eigenlijk uit??, want ik heb een accuforce gekocht na de datum dat ze die niet meer leveren:
About the AccuForce Pro V2
The AccuForce V2 will be made available in three different packages. The AccuForce Pro V2 "Complete" ($1299), the AccuForce Pro V2 "Your Way" ($899+) and the AccuForce V2 DIY ($704).
The AccuForce Pro V2 offers the same great performance as the V1, utilizing the same highly acclaimed core components (controller, motor, quick release, adjustable button box, Sim Commander software and genuine suede steering wheel).
By optimizing our supply chain, increasing our purchase volumes, removing the slip ring / USB hub and giving the motor enclosure a fresh new look, we're able to offer the V2 at $450-$700 less than the V1 ($1749) without compromising performance.
Heb me wel aangemeld voor hun betatest, er worden 5 mensen uitgekozen die hem dan voor $700 mogen kopen. Kleine kans dat ik het wordt natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja maar die slipring? hoe ziet dat eruit? want ik heb wel een rond zwarte ding voor mijn motor?Arfman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:44:
Berney heeft al laten weten dat er niets veranderd is behalve de slipring (als je die nog gebruikte). Motor, encoder, allemaal hetzelfde.
Heb me wel aangemeld voor hun betatest, er worden 5 mensen uitgekozen die hem dan voor $700 mogen kopen. Kleine kans dat ik het wordt natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis.
Maar ik heb hem wel gekocht na die datum dat ze zeggen dat er geen slipring meer aan zit.
Inderdaad de AF2 heeft de zelfde specs als de AF1. Ik heb er ook nog over nagedacht om me aan te melden maar....Arfman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:44:
Berney heeft al laten weten dat er niets veranderd is behalve de slipring (als je die nog gebruikte). Motor, encoder, allemaal hetzelfde.
- Er staat nergens vermeld dat je de AF2 koopt voor 699,- , je moet alleen een "deposit" doen.
- Er komt nog BTW, invoerrechten en shipping bij en dan is er ook nog deze vermelding op de website:
Dan ben je echter wel de BTW en invoerrechten kwijt.*At any point in the testing process, SimXperience may request the return of the test product and issue a refund.
Ze gaan met de AF2 concurreren met de OSW en Fanatec Direct Drive.
knightvision schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:48:
[...]
Ja maar die slipring? hoe ziet dat eruit? want ik heb wel een rond zwarte ding voor mijn motor?
Maar ik heb hem wel gekocht na die datum dat ze zeggen dat er geen slipring meer aan zit.

[afbeelding]Phydomir schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:29:
Wat dat ding doet is zorgen dat er geen losse kabel van de buttonbox naar de base loopt. Alle USB signalen lopen dus via die slipring. Hierdoor kan je stuur dus ook onbeperkt rond draaien.
[/quote]
Het is gewoon een printplaatje dus...Nu kan ik niet checken of ik dit heb of niet....of zie je het juist wel zonder iets uitelkaar te halen?
[ Voor 38% gewijzigd door knightvision op 18-05-2017 20:05 ]
Loopt er een kabel van jouw buttonbox naar de achterkant van je AF? Zo ja, trek die er eens uit en kijk of de buttonbox nog werkt, zo niet, dan heeft hij geen slipring.
Ik heb geen buttobox. TOen ik het stuur binnenkreeg heb ik direct my custom wheel met Q1R in gebruik genomen. Pas later ben ik dit meegeleverde stuur gaan gebruiken voor NASCAR en Rally. (buttonbox heb ik nooit gehad bij dit stuur) Mijn accuforce komt wel 3 a 4 maanden na de datum dat ze aangaven dit niet meer te doen. Mijn accuforce ontving ik in September 2016, ik zou hem dus niet moeten hebben,. (hoop ik)Phydomir schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:06:
Nee, kan je niet zien.
Loopt er een kabel van jouw buttonbox naar de achterkant van je AF? Zo ja, trek die er eens uit en kijk of de buttonbox nog werkt, zo niet, dan heeft hij geen slipring.
Dan zit er bij jou geen slipringknightvision schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:24:
[...]
Ik heb geen buttobox. TOen ik het stuur binnenkreeg heb ik direct my custom wheel met Q1R in gebruik genomen. Pas later ben ik dit meegeleverde stuur gaan gebruiken voor NASCAR en Rally. (buttonbox heb ik nooit gehad bij dit stuur) Mijn accuforce komt wel 3 a 4 maanden na de datum dat ze aangaven dit niet meer te doen. Mijn accuforce ontving ik in September 2016, ik zou hem dus niet moeten hebben,. (hoop ik)
Ja inderdaad.....Arfman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:20:
En dan nog, die slipring was alleen voor de buttonbox toch?
Maar ik moet zeggen dat ik geregeld opeens tijdens het rijden 'schrik' van de USB kabel die dan of ergens langs bewegend geluid maakt of tegen mijn handen aankomt.
Maar een slipring is erg onderhevig aan slijtage. Dus de kabeloplossing is wel zo betrouwbaar...

En deze ringen gaan ook een paar honderdduizend kilometer mee.
Eigenlijk wel ja. Maar als je een beetje handig bent dan kun je natuurlijk ook een andere button plate/box via die ring laten lopen.Arfman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:20:
En dan nog, die slipring was alleen voor de buttonbox toch?
De eerste ring in de AF was ook niet denderend. Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen en die doet het tot op heden zonder problemen. Mocht dat op een gegeven moment toch fout gaan kan ik altijd nog de meegeleverde krul kabel gaan gebruiken.
Het lijkt er wel op, maar in echte autos zit een heel andere soort verbinding. Dat heet een "clock spring"SkullboyNL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:14:
Een ring is natuurlijk onderhevig aan slijtage maar echte auto's gebruiken ze ook. Voor bijvoorbeeld airbag en knoppen aan het stuur.
[afbeelding]
En deze ringen gaan ook een paar honderdduizend kilometer mee.

Je hebt dus altijd een vaste verbinding omdat er een kabel in zit die oprolt van links naar rechts in de clock spring zelf.
Dennis, het is niet zo moeilijk om een andere button box via de AF slip te laten lopen, je hoeft alleen maar de 4 USB draadjes te solderen.Phydomir schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:54:
[...]
Eigenlijk wel ja. Maar als je een beetje handig bent dan kun je natuurlijk ook een andere button plate/box via die ring laten lopen.
De eerste ring in de AF was ook niet denderend. Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen en die doet het tot op heden zonder problemen. Mocht dat op een gegeven moment toch fout gaan kan ik altijd nog de meegeleverde krul kabel gaan gebruiken.
Ik heb ook de nieuwe versie, maar het blijft toch een probleem gevalletje. Ik heb de nieuwe slipring al 2x uit elkaar gehaald (vanavond nog) omdat af en toe de verbinding wegvalt bij snelle stuurbewegingen.
Even de pootjes iets verbuigen en nu doet ie het weer perfect. Als je het al een paar keer gedaan hebt is het maar 15 min werk.
Gebruikte componenten:
Box € 8,95 https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=319120
20 Knopen € 4,47 http://www.dx.com/p/ds-42...-pack-139679#.WSGzLWjyiUk
4 encoders € 4,76 http://www.dx.com/p/maite...2-pcs-302050#.WSGzdWjyiUl
Arduino pro micro clone € 2,01 http://www.ebay.nl/itm/1p...a73f29:g:t6AAAOSwWxNYpB2B
27 diodes Die had ik al maar ik schat dat ze ongeveer 50 cent hebben gekost.
Usb socket € 1,71 https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.5mNUXI
Hieronder een foto verslag met hier en daar wat uitleg.
Ik heb gebruik gemaakt van aan matrix hierdoor kan ik met relatief weinig bekabeling alle knoppen aansluiten.
Met een paar dikke klodders warme lijm alles op zijn plaats vast gezet.
En hier is dan het eindresultaat
Ik heb later nog knopen op de encoders gezet. Ik wil nog wel andere encoders er in zetten want deze voelen wat goedkoop aan en registreren niet altijd de rotatie goed.
Als er mensen zijn die ook MMjoy willen gebruiken en ze komen er niet goed uit. Je kunt altijd een PM sturen en dan probeer ik je wel te helpen.
EindbaasSkullboyNL schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:25:
Een tijdje terug heb ik zelf een buttonbox gebouwd. Om de kosten laag te houden heb ik de keuze gemaakt om goedkope componenten uit China te halen. De totale kosten van deze buttonbox bedragen €22,40 Ik heb gebruikt gemaakt van MMjoy2 als software. Deze software draait weer op een Arduino pro micro. MMjoy is een firmware voor microcontrollers met daarbij een software tool om deze makkelijk te configureren. Code + Wiki staat op hun Github en veel informatie is te vinden in dit topic.
Gebruikte componenten:
Box € 8,95 https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=319120
20 Knopen € 4,47 http://www.dx.com/p/ds-42...-pack-139679#.WSGzLWjyiUk
4 encoders € 4,76 http://www.dx.com/p/maite...2-pcs-302050#.WSGzdWjyiUl
Arduino pro micro clone € 2,01 http://www.ebay.nl/itm/1p...a73f29:g:t6AAAOSwWxNYpB2B
27 diodes Die had ik al maar ik schat dat ze ongeveer 50 cent hebben gekost.
Usb socket € 1,71 https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.5mNUXI
Hieronder een foto verslag met hier en daar wat uitleg.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb gebruik gemaakt van aan matrix hierdoor kan ik met relatief weinig bekabeling alle knoppen aansluiten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Met een paar dikke klodders warme lijm alles op zijn plaats vast gezet.
[afbeelding]
En hier is dan het eindresultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb later nog knopen op de encoders gezet. Ik wil nog wel andere encoders er in zetten want deze voelen wat goedkoop aan en registreren niet altijd de rotatie goed.
Als er mensen zijn die ook MMjoy willen gebruiken en ze komen er niet goed uit. Je kunt altijd een PM sturen en dan probeer ik je wel te helpen.
Ik heb best wel een gecompliceerde race rig:
- 3 geluidskaarten in de PC (1x geluid en 2x simvibe)
- simvibe chasis en 4x simvibe extensions op 9 buttkickes en 4 versterkers en één EQ
- Oculus rift met 3 sensoren roomscale
- Seat section met GS-4, Next Level Motion V3, Arduino windsim, HE-shifter en Fanatec Handrem
- Stuur met dashboard en fans
- Er draaien 3 verschillende motion software programma's op de achtergrond bij elke sim die ik opstart.
- Stuur en seat sectie moeten elke keer aangesloten worden omdat de rig niet permanent is. Dat heb ik wel geoptimaliseerd en duurt slechts 3 minuten
Het is geweldig, maar.......wat als het nou niet werkt?

Vorige week ging er een tandwieltje van 1 van de 16 servos in mijn GS-4 stuk. Onderdeeltje kost slechts 8 euro, maar daarvoor moeten wel alle 16 servo's opnieuw gekalibeerd worden en moet de stoel uit elkaar.
Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele GS-4 een complete revisie te geven. Dus daar ben je wel een aantal uurtjes mee zoet.

De servo werken weer:
Ik sluit alles aan en doe een 1e test: Simvibe werkt, stuur werkt, pedalen, gs-4 en motion en wind doen het prima. Valt niet tegen denk ik nog.
Ik doe de 4 punts gordel vast en rij weg.
Bij de 1e bocht blijft het gaspedaal hangen, het stuur valt uit en de stoel blijft scheef hangen. Alle stekkers gecontroleerd en een reboot. De pits uit prima, rechte stuk ook en bij de zelfde 1e bocht, hetzelfde probleem.
Dit was in Raceroom en in Iracing. In Assetto Corsa werkt alles prima
En ga dan maar zoeken.
-alle USB verbindingen gecontroleerd (3x gedaan)
-systeem herstel windows naar 1 week eerder (4x gedaan)
-Steam, R3E en Iracing opnieuw geïnstalleerd (2x gedaan)
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een oculus update geweest is. Dit zou mogelijk icm met de 3 sensoren een oorzaak kunnen zijn van het probleem, maar daar kun je niet omheen.
Ik ben uiteindelijk er 3 dagen mee bezig geweest en de combinatie van systeemherstel naar 2 weken terug, verschillende USB apparaten op andere USB controllers in mijn PC en een nieuwe powered USB hub voor de seat sectie moet uiteindelijk de oplossing bieden.
Het is nu vandaag 1 volle week geleden dat de problemen begonnen. Simracen is mijn passie en ik heb echt heel veel tijd in mijn rig gestoken, maar soms denk ik ook wel eens: Waar ben ik toch aan begonnen?
Telkens lukt het wel weer op het probleem op te lossen, maar deze week had ik toch bijna de handdoek in de ring gegooid.
Als het goed is kan ik morgen ochtend weer knallen. Ik weet eigenlijk nu al wel zeker dat na een paar rondjes rijden morgen, alle ellende van de afgelopen week toch weer de moeite waard is geweest
U heeft mijn respect gewonnen! en dat is gvd@#$ veel waardig!Henkus schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:59:
We zien allemaal mooie plaatjes voorbij komen van allerlei coole race rigs, maar vandaag wil ik eens de andere kant belichten:
Ik heb best wel een gecompliceerde race rig:
- 3 geluidskaarten in de PC (1x geluid en 2x simvibe)
- simvibe chasis en 4x simvibe extensions op 9 buttkickes en 4 versterkers en één EQ
- Oculus rift met 3 sensoren roomscale
- Seat section met GS-4, Next Level Motion V3, Arduino windsim, HE-shifter en Fanatec Handrem
- Stuur met dashboard en fans
- Er draaien 3 verschillende motion software programma's op de achtergrond bij elke sim die ik opstart.
- Stuur en seat sectie moeten elke keer aangesloten worden omdat de rig niet permanent is. Dat heb ik wel geoptimaliseerd en duurt slechts 3 minuten
Het is geweldig, maar.......wat als het nou niet werkt?
Vorige week ging er een tandwieltje van 1 van de 16 servos in mijn GS-4 stuk. Onderdeeltje kost slechts 8 euro, maar daarvoor moeten wel alle 16 servo's opnieuw gekalibeerd worden en moet de stoel uit elkaar.
Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele GS-4 een complete revisie te geven. Dus daar ben je wel een aantal uurtjes mee zoet.
[afbeelding]
De servo werken weer:
[video]
Ik sluit alles aan en doe een 1e test: Simvibe werkt, stuur werkt, pedalen, gs-4 en motion en wind doen het prima. Valt niet tegen denk ik nog.![]()
Ik doe de 4 punts gordel vast en rij weg.
Bij de 1e bocht blijft het gaspedaal hangen, het stuur valt uit en de stoel blijft scheef hangen. Alle stekkers gecontroleerd en een reboot. De pits uit prima, rechte stuk ook en bij de zelfde 1e bocht, hetzelfde probleem.![]()
Dit was in Raceroom en in Iracing. In Assetto Corsa werkt alles prima![]()
En ga dan maar zoeken.
-alle USB verbindingen gecontroleerd (3x gedaan)
-systeem herstel windows naar 1 week eerder (4x gedaan)
-Steam, R3E en Iracing opnieuw geïnstalleerd (2x gedaan)
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een oculus update geweest is. Dit zou mogelijk icm met de 3 sensoren een oorzaak kunnen zijn van het probleem, maar daar kun je niet omheen.
Ik ben uiteindelijk er 3 dagen mee bezig geweest en de combinatie van systeemherstel naar 2 weken terug, verschillende USB apparaten op andere USB controllers in mijn PC en een nieuwe powered USB hub voor de seat sectie moet uiteindelijk de oplossing bieden.
Het is nu vandaag 1 volle week geleden dat de problemen begonnen. Simracen is mijn passie en ik heb echt heel veel tijd in mijn rig gestoken, maar soms denk ik ook wel eens: Waar ben ik toch aan begonnen?
Telkens lukt het wel weer op het probleem op te lossen, maar deze week had ik toch bijna de handdoek in de ring gegooid.
Als het goed is kan ik morgen ochtend weer knallen. Ik weet eigenlijk nu al wel zeker dat na een paar rondjes rijden morgen, alle ellende van de afgelopen week toch weer de moeite waard is geweest
Mocht iemand belang hebben
Jammer dat ik er geen ruimte voor heb...
Welke als ik vragen mag?KevinSetz schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:17:
Ik ga voor een motion Seat
p.s als je de triple stand ook verkoopt zou ik er wel een totaal plaatje bij je advertentie zetten.
Ik heb er eventueel 1 beschikbaar mocht je interesse hebben.KevinSetz schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:17:
Ik ga voor een motion Seat
https://tweakers.net/aanb...se-+-oculus-rift-cv1.html
Zitten ook nog wat andere spulletjes voor de liefhebber bij aangezien dingen los ook weg mogen.
Ontopic: Is een Directdrive wheel echt een upgrade? Heb er helaas zelf nog nooit een ervaren.
De bedoeling is dat ik ga werken met 2 shakers 1 onder mijn stoel en 1 onder de pedalen. En dan wil ik voornamelijk de trillingen in de auto voelen dus kuilen, hobbels en curbstones.
Mijn oog is gevallen op 1 van deze 2 shakers. Is er iemand die bekend is met deze shakers en kan die er wat meer over vertellen welke beter is?
Sinuslive 50W
Sinustec 100W
heeft iemand hier een wheel adapter voor g25>echt stuur van bv een audi a4? of iemand een idee welke ik moet hebben?
Er zijn zat adapters voor een G25/27 ik heb niet even kant en klaar links maar je moet dan denken als bedrijven als deze:leon538 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:16:
hoi,
heeft iemand hier een wheel adapter voor g25>echt stuur van bv een audi a4? of iemand een idee welke ik moet hebben?
http://www.ricmotech.com/...ons_p/rgr-g27wkit-670.htm
Toen ik voor het eerst aan een Rigg zat te denken en aan simracing zat ik ook te kijken naar het pimpen van mijn G27 destijds......Echter die sturen wegen letterlijk niks...Als je overgaat naar echtere sturen krijg je te maken met veel meer gewicht van het stuur. Dit zal effect hebben op de niet zo krachtige FFB van een Logitech.
Eerst maar de multi-split airco installatie
[ Voor 11% gewijzigd door Alexji op 31-05-2017 12:51 ]
Eigenlijk heb ik daar niet zoveel last van. En ja, dit is een G27:knightvision schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:28:
[...]
Er zijn zat adapters voor een G25/27 ik heb niet even kant en klaar links maar je moet dan denken als bedrijven als deze:
http://www.ricmotech.com/...ons_p/rgr-g27wkit-670.htm
Toen ik voor het eerst aan een Rigg zat te denken en aan simracing zat ik ook te kijken naar het pimpen van mijn G27 destijds......Echter die sturen wegen letterlijk niks...Als je overgaat naar echtere sturen krijg je te maken met veel meer gewicht van het stuur. Dit zal effect hebben op de niet zo krachtige FFB van een Logitech.

Dit stuur is echt niet zoveel zwaarder dan een standaard G27 stuur.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Erg interessant. Komt alleen even een paar maanden te vroeg.Alexji schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
Kwam in mijn OSW zoektocht ook https://sim-pli.city/collections/all tegen. Zeer interessant spul. Voor 960 euro (aanbieding tot 15 juni) heb je een 20Nm plug-and-play thuis waar "alleen" nog een rim op moet.
Eerst maar de multi-split airco installatieMet dit weer is het gewoon niet te doen in mijn appartement (VR racen)
Het is dat het stuur ook nog zoveel moet kostenAlexji schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:49:
waar "alleen" nog een rim op moet.
Nou die vanmij is wel een stuk zwaarder. Maar als het bij je werkt dan is het toch prima!Metalfreak schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:18:
[...]
Eigenlijk heb ik daar niet zoveel last van. En ja, dit is een G27:
[afbeelding]
Dit stuur is echt niet zoveel zwaarder dan een standaard G27 stuur.
Ach joh! OEM 350mm momo stuurtje van 80 euro en dan schakelen met je sequential shifter
Maar inderdaad, een goed stuur met magnetic shifters en goede buttonplate ben je ook weer 500-600 euro verder, tenzij je zelf gaat klussen.
Per ongeluk 2 besteld. €50 voor wie interesse hebt.
[ Voor 95% gewijzigd door knightvision op 31-05-2017 20:58 ]
Heb je een persoonlijk bericht gestuurdnaish123 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:20:
Ik heb nog een OMP stuur met een diameter van 33 cm liggen. Hagelnieuw en van leer.
Per ongeluk 2 besteld. €50 voor wie interesse hebt.
https://tweakers.net/aanb...se-+-racestuur-pedal.html
Ook nog een Buttkicker mini LFE + budgetversterker over. Toch 1 teveel.

Ik heb inmiddels een behuizing van hout gemaakt en bevestigd aan mijn rig.
Verder alle labels op het stuur vervangen/geplaatst voor witte tekst op transparant. Ook alle labels op de buttonbox voorzien.... toch houd ik nog wat knopjes over zonder functie... weet even niet waar ik ze allemaal voor moet gebruiken

Als ik dit zo zie komen er vast nog wel functies voor die knopjes... Ziet er goed uit man!TonCoronel schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:33:
Kleine update mbt de Porsche button box
Ik heb inmiddels een behuizing van hout gemaakt en bevestigd aan mijn rig.
Verder alle labels op het stuur vervangen/geplaatst voor witte tekst op transparant. Ook alle labels op de buttonbox voorzien.... toch houd ik nog wat knopjes over zonder functie... weet even niet waar ik ze allemaal voor moet gebruiken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb even een advertentie gemaakt van het laatste wat ik verkoop aangezien hier veel belangstelling voor was.
Alleen de buttkicker mini lfe nog!
https://tweakers.net/aanb...tversterker-te-koop!.html
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Je merkt pas wat dat soort dingen voor je doen als je het eens per ongeluk uit hebt staan
Dit is iig wat ik van gebruikers begrijp, zelf is mijn rig nog niet zover om daar in te investeren
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 04-06-2017 10:49 ]
Ik wil niet meer rijden zonder. Ik heb er 3 momenteel: onder de pedalen, onder mijn stoel en achter mijn rug. Elk heeft zo wel zijn doel.MikeVM schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:58:
wat is eigenlijk de meerwaarde van een buttkicker in een simracing-setup?
Mijn 3de komt van @Royvh trouwens.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.