Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Iemand misschien interesse in mijn 80/20 rig? Ik zit met het idee om een nieuwe te bouwen/ontwerpen, puur omdat ik het leuk vind! Dus mocht iemand interesse hebben, let me know :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ei6UClV.jpg

Overigens, geen van de hardware gaat weg. Alleen profielen + hoek dingen en eventueel vesa/monitor arm mounts..

Stoel wil ik houden :)

[ Voor 36% gewijzigd door Scr33x0r op 31-12-2016 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:14

Niellie41

[object Object]

Sinds oktober heb ik de GT1 rig van Sim-Lab. Na een paar maanden heb ik mijn bevindingen op (digitaal) papier gezet en op de NEO Endurance website geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JpQHouG.jpg

Nu sparen voor HE pedalen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 12:17
Dit is mijn rig,verticale latjes maak ik eerdaags dikker
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qNtY1jGl.jpg
De pedalen staan nog los. Wilde eerst ff checken of mijn oude Microsoft stuur het ook zonder deed zonder pedalen... nu PCars nog zo gek krijgen dat ik MS stuur + T3PA Pro kan gebruiken.

[ Voor 61% gewijzigd door Tazzy op 31-12-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zo, mooie setjes hier! Werd ook eens tijd voor foto's ervan, in plaats van alle discussie (mening).
Niellie41 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:59:
Sinds oktober heb ik de GT1 rig van Sim-Lab. Na een paar maanden heb ik mijn bevindingen op (digitaal) papier gezet en op de NEO Endurance website geplaatst.

[afbeelding]

Nu sparen voor HE pedalen. >:)
Race je met VR? Anders kan ik mij voorstellen je misschien eerst triples wil, voor je HE pedalen neemt. Volgens mij heb je nu Clubsport V1, is dat met loadcell?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 21:10

Dark Angel

Corvette LS Power

deplagendeman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:06:
[...]

Dat mag! ik ga alleen geen complete rig maken omdat ik daar simpelweg de ruimte niet voor. Daarnaast zijn de profielen en toebehoren minder voor handen als steigermateriaal! Ik ga er zeker nog naar kijken en meenemen in m'n ideeën!

[...]

Ik heb zelf al wat in elkaar geschroefd van materiaal wat ik had liggen, maar dat is echter niet zo stevig! Ik had nog een vraagje kan deze stand ook op zichzelf blijven staan?

[...]

Ik had hem elders al in dit topic gezien! Mooi ding! Welke diameter buis en wanddikte heb je gebruikt? En is dit voldoende stijf?
Mijn buis is 70mm diameter en 5mm dik je kan gaan springen op het frame en stuur ophanging en dat beweegt niet.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:14

Niellie41

[object Object]

Luxicon schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:13:
Race je met VR? Anders kan ik mij voorstellen je misschien eerst triples wil, voor je HE pedalen neemt. Volgens mij heb je nu Clubsport V1, is dat met loadcell?
Nee, ik race nu met één scherm. Zelf denk ik dat ik meer heb aan betere pedalen dan 3 schermen.

Dat zijn inderdaad de Fanatec CSP V1, die is inderdaad met load cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oke, mooie set, HE pedalen zullen vast erg lekker aanvoelen
Hier een foto van mijn kant, in het donker. 'Triple' monitor.
Die van 7 inch heb ik net werkend. Het is prima te doen zo, maar ik hoop de synchronisatie iets strakker te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieOt7wn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HVZah4Y.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Luxicon op 01-01-2017 03:18 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Hi there,

Ik ben bezig met mijn entree in simracing en heb nu een T300, wheel stand pro en stock pedalen. Ik wil de stap richting triples gaan maken (elke maand een beetje upgraden hehe) en om triples goed neer te zetten ben ik op zoek naar een degelijke stand, zoiets als dit:
http://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/
Omdat ik 200 euro veel geld vind (200 * 3 voor de monitoren en nog eens 200 voor deze stand maakt 800 euro) vroeg ik mij af of het moeilijk is om zoiets zelf te maken of goedkoper te krijgen. Hebben jullie tips?

Ik heb een vrij brede bureau waar de schermen goed op passen, maar dan heb ik ze te hoog staan.

Groet, Gentillekes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 12:28
gentillekes schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:19:
Hi there,

Ik ben bezig met mijn entree in simracing en heb nu een T300, wheel stand pro en stock pedalen. Ik wil de stap richting triples gaan maken (elke maand een beetje upgraden hehe) en om triples goed neer te zetten ben ik op zoek naar een degelijke stand, zoiets als dit:
http://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/
Omdat ik 200 euro veel geld vind (200 * 3 voor de monitoren en nog eens 200 voor deze stand maakt 800 euro) vroeg ik mij af of het moeilijk is om zoiets zelf te maken of goedkoper te krijgen. Hebben jullie tips?

Ik heb een vrij brede bureau waar de schermen goed op passen, maar dan heb ik ze te hoog staan.

Groet, Gentillekes.
Dag Gentillekes,

Als ik jou was zou ik toch gewoon voor de sim lab stand gaan. Je krijgt bij sim lab veel waar voor je geld en het zijn kwaliteitsproducten.

Verder is het niet echt aan te raden om zelf een triple screen stand te bouwen, omdat de stand de schermen zeer precies op moet hangen, anders past het vaak niet of zitten de schermen net wat scheef. Voor de rest kan je beter die 200 uitgeven aan de stand en dat proberen te besparen op de schermen door die 2e hands te kopen (als je triples via marktplaats weet te vinden) of door voor iets goedkopere schermen te gaan (BenQ heeft goede 24 inch schermen voor zo'n 130 euro).

Let er op dat je videokaart 3 schermen ondersteund (juiste uitgangen) en dat je de juiste kabels enz. hiervoor hebt. Dit is het meeste 'gedoe'.

Ten slotte kan je er nog over denken om 27 inch te gaan al wordt dit wel een tikkeltje duurder, 24 inch is daarin tegen ook zeker prima.

Gr, Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 12:49

T1eA

Browser

Ik heb gisteren een beginnetje gemaakt aan mijn raceseat op basis van FoFoFu. Vooral veel spullen gebruikt die ik nog had (onderblad is bijvoorbeeld een oud bureaublad) omdat ik eerst wil kijken hoe enthousiast ik word van racen voordat ik er echt geld aan uitgeef.
Daarom leek het me wel leuk en uiteraard een uitdaging om zo goedkoop mogelijk mijn eigen seat te maken op basis van FoFoFu.

Ik heb het interieur van een AR156 (alcantara) op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes dus ik denk dat ik voor zo'n 70 euro klaar ben straks. Komend weekend de stoelen ophalen en alles afstellen. Dan eindelijk is fatsoenlijk racen ipv aan een bureau.

Als het bevalt wil ik het uiteindelijk verder uitbouwen en een Sim-Lab aanschaffen.

So far: (schroeven waren trouwens op 8)7 dus er komen er nog meer in de voet bijv.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ns4XgW3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door T1eA op 09-01-2017 09:46 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Racefriends!

Ik heb sinds kort elke keer dat windows een usb device disconnect.
Dit kan behoorlijk irritant zijn als dat b.v je directdrive of pedalen systeem is.

Ik heb hier nooit last van gehad en sinds kort heb ik dit.
Zelfde windows 10 geen nieuwe machines maar toch heb ik het ineens.
Ik heb gekeken naar power options en dat soort ongein maar dat staat allemaal goed zo ver ik weet.
high performance, optie uitvinken bij usb devices dat die niet uitgeschakeld kunnen worden etc.

Help ik weet niet wat ik nog meer kan doen ;( Ik heb het vaak tijdens het racen, dus ze werken in het begin wel, het is ook random, soms me pedalen, of direct drive, of me stuur met usb of iets anders. Alle poorten wel eens als wissel gedaan. Ik snap er niks van !

[ Voor 16% gewijzigd door knightvision op 12-01-2017 16:10 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Zou eens proberen een bios reset te doen en/of daar je power options eens te bekijken

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
knightvision schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:08:
Racefriends!

Ik heb sinds kort elke keer dat windows een usb device disconnect.
Dit kan behoorlijk irritant zijn als dat b.v je directdrive of pedalen systeem is.

Ik heb hier nooit last van gehad en sinds kort heb ik dit.
Zelfde windows 10 geen nieuwe machines maar toch heb ik het ineens.
Ik heb gekeken naar power options en dat soort ongein maar dat staat allemaal goed zo ver ik weet.
high performance, optie uitvinken bij usb devices dat die niet uitgeschakeld kunnen worden etc.

Help ik weet niet wat ik nog meer kan doen ;( Ik heb het vaak tijdens het racen, dus ze werken in het begin wel, het is ook random, soms me pedalen, of direct drive, of me stuur met usb of iets anders. Alle poorten wel eens als wissel gedaan. Ik snap er niks van !
Alle usb devices er ff uit, dan stuk voor stuk er in en testen. Powered usb hubs? Voeding mogelijk niet lekker
of voeding van je pc niet stabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
Er staat btw een rSeat Formula v1, kleur blauw te koop op het iracing forum 550 euro.
Mocht je geen account hebben maar wel interesse, laat maar weten speel ik het bericht door.

Ben zelf overigens voor iig een maand of 3 van het toneel door een gebroken enkel.. doet dubbel zoveel pijn als ik me race rig zielig alleen zie staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Bedankt voor je tip Diems! Staat deze nog te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een vrij eenvoudige vraag mbt een Logitech G27 pedalset. Is het mogelijk om fysiek de rem en de koppeling om te draaien. Mijn zoontje (7 jaar) zit in de playseat, maar zit niet comfortabel omdat de stang voor het rempedaal zit. Clutch gebruiken we toch niet, dus wilde ze fysiek omdraaien. Ik kon geen how to vinden op youtube. Wellicht hier mensen met ervaringen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 03:01
In de filmpje zie je hoe je de g27 pedals demonteerd.

Op die manier kun je makkelijk de pedalen omwisselen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

SkullboyNL schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:47:
In de filmpje zie je hoe je de g27 pedals demonteerd.

Op die manier kun je makkelijk de pedalen omwisselen
Okay, laten we het eens proberen. Ik was bang dat wellicht bepaalde draden te kort zouden zijn.

En gelukt! :)

Deze handleiding gebruikt voor demontage. Draadjes zijn wat kort, maar het lukt net, zonder spanning op de draad.

Kan hij weer zijn tijden gaan verbeteren :P

[ Voor 27% gewijzigd door Mystikal op 14-01-2017 16:49 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Was het niet makkelijker geweest om gewoon de veer om te wisselen en dan de clutch als rem te mappen? Of gaat dat remappen wellicht niet bij iedere game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 12:31
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje met betreft de race rigs. Ik wil zelf wat meer gaan upgraden, elke keer wat dingen toevoegen er aan, daardoor zat ik te kijken naar een Rseat of een Simlab. Wat raden jullie van deze twee merken aan? Of een ander merk? Het is voor mij wel belangrijk dat het zo compact mogelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Slither95 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:54:
Was het niet makkelijker geweest om gewoon de veer om te wisselen en dan de clutch als rem te mappen? Of gaat dat remappen wellicht niet bij iedere game?
Die veer heb ik niet gezien, dus dat is ongetwijfeld nog een stap verder in het demontage proces. Met andere woorden, dat is niet makkelijker. :P Qua mapping geen idee. Maar dit voorkomt het sowieso.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Gisteren de eerste kilometers gereden, waarschijnlijk moet ik de rails van de stoel nog wel wat naar voren verplaatsen voor kleinere mensen >1.70 en het stuur moet wat lager kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U6BNsin.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dt8g5KR.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door T1eA op 16-01-2017 12:39 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
T1eA schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:38:
Gisteren de eerste kilometers gereden, waarschijnlijk moet ik de rails van de stoel nog wel wat naar voren verplaatsen voor kleinere mensen >1.70 en het stuur moet wat lager kunnen.
Dat zit best best solide volgens mij. Stuur te hoog? Lijkt best goed die positie (bovenkant stuur op keel hoogte) anyway, spuitbusje zwart erop en het is een prima rig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Diems01 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Dat zit best best solide volgens mij. Stuur te hoog? Lijkt best goed die positie (bovenkant stuur op keel hoogte) anyway, spuitbusje zwart erop en het is een prima rig!
Mijn vriendin (ja die mag eigenlijk niet in de mancave komen :F :+ ) die kijkt echt tegen het stuur aan. Dus als mijn neefje ooit is wil racen zit hij met hetzelfde probleem.
De positie voor mij is inderdaad perfect (1.83m) maar de stoel kan verder naar achteren dan naar voren. Als ik hem spuit wil ik de rails nog iets verder naar voren verplaatsen. Dan word de stoel wat breder inzetbaar.

Het mechanisme om de stoel naar boven en naar benden te "pompen" loopt aan op de laagste stand dus daar moet ik ook nog even schuren.

Vooral nog even finetunen dus.. Solide is hij zeker er is echt geen beweging in maar dat mag ook wel met 100+ schroeven :9

Als ik overdag foto's maak zal ik even wat oplossingen die ik heb toegepast van dichtbij fotograferen.

[ Voor 5% gewijzigd door T1eA op 17-01-2017 10:04 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
T1eA schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Mijn vriendin (ja die mag eigenlijk niet in de mancave komen :F :+ ) die kijkt echt tegen het stuur aan. Dus als mijn neefje ooit is wil racen zit hij met hetzelfde probleem.
De positie voor mij is inderdaad perfect (1.83m) maar de stoel kan verder naar achteren dan naar voren. Als ik hem spuit wil ik de rails nog iets verder naar voren verplaatsen. Dan word de stoel wat breder inzetbaar.

Het mechanisme om de stoel naar boven en naar benden te "pompen" loopt aan op de laagste stand dus daar moet ik ook nog even schuren.

Vooral nog even finetunen dus.. Solide is hij zeker er is echt geen beweging in maar dat mag ook wel met 100+ schroeven :9

Als ik overdag foto's maak zal ik even wat oplossingen die ik heb toegepast van dichtbij fotograferen.
Ben benieuwd :)
Als je nog aan de hobby gaat, kijk ook even of je de monitor direct achter het stuur kan plaatsen (wheel base achter monitor via bv Vogel monitor arm oid). Zal de FOV zeker ten goede komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Hoi, Heeft er iemand een clusport shifter te koop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
Of een QR1 70mm wheel side met een 300mm QSP suede stuur er aan vast? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 18-01-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 17:37
Iemand enig idee wat de ideale schermdiagonaal is voor een rig met PlaySeat Revolution? Ik wil een tafel kopen waar Mn pedalen onder kunnen en waar de TV en de PS4 op kunnen staan.

Voorheen stond de Seat voor de TV kast met een 50 inch TV. Ik vond alleen dat het iets te klein was om er echt helemaal in te zitten, maar wil ook geen nekkramp krijgen, helemaal als de TV dichterbij komt te staan.

Meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 17:05

JoepW

iRacer & Home Assistant

Voor de Fanatec CSP bezitters is er een interessante vervanging van het foampje: http://www.ebay.com/itm/F...t-6-PU-rods-/122316912127

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Heb de bpk van fanatec zelf voor mijn v3's, moet zeggen dat het wel weer heel goed aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razefin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2019
Ik zit zelf te denken de Fanatec CSL's te kopen, ik ga er vanuit dat de overstap naar die loadceel vanaf mn T3PA's wel een aardige stap gaat zijn!

Iemand hier die de CSL's ook heeft en wat ervaringen kan delen? Youtube was positief so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Sinds kort ben ik overgestapt van racen op triple monitor naar oculus rift.
Wil bij deze http://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount/ vesa 100x100
supports 21-32 inch monitor en 3x BenQ GW2760S (http://www.benq.com/product/monitor/GW2760/specifications/ )
schermen verkopen. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag.

edit
link naar vraag en aanbod V&A aangeboden: triple monitor mount + 3x BenQ GW2760S

[ Voor 21% gewijzigd door Mathieu_NL op 21-01-2017 15:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Dat is een mooie set! Sterker nog, dit is wat ik voor volgend jaar op het oog heb als future upgrade :p

Iets anders. De shifter waar jvijk en ik mee bezig zijn begint tot leven te komen. De eerste mechanische mockup ligt op tafel, prototype panelen liggen bij de lasersnijder. We zijn best druk geweest maar in de tussentijd hebben we elke uithoek van de tekeningen uitgedacht. We hebben nu iets simpels en goedkoop en belangrijk voor ons, binnen budget!

Hopelijk binnenkort wat beeldmateriaal en een eerste indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 13-06 16:35

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

WoW ik zou dat wel willen hebben , alleen m'n 970 gtx zal denk tekort schieten.. welke gfx werd gebruikt hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:51

Arfman

Drome!

Nickrsd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:01:
WoW ik zou dat wel willen hebben , alleen m'n 970 gtx zal denk tekort schieten.. welke gfx werd gebruikt hier??
:?

Waar heb je het over?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 13-06 16:35

Nickrsd

De triple setup.. dat hierboven aangeboden wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Nickrsd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:37:
De V&A is al gereserveerd. Morgenochtend komt er iemand voor langs. Ik gebruikte een gtx1080 voor deze setup. Ik heb vorig jaar dezelfde PC specs aangeschaft als Joep.

Edit: Verkocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nickrsd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:37:
GTX970 kan prima 3 schermen in iRacing aan hoor :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:49
Razefin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:14:
Ik zit zelf te denken de Fanatec CSL's te kopen, ik ga er vanuit dat de overstap naar die loadceel vanaf mn T3PA's wel een aardige stap gaat zijn!

Iemand hier die de CSL's ook heeft en wat ervaringen kan delen? Youtube was positief so far.
Ik heb ze nu een week of 2 in gebruik en moet zeggen dat het iedere euro waard is geweest.
Remmen gaat met veel meer controle, veel minder lockups. Hiervoor ook naar tevredenheid de T3PA gebruikt overigens maar wilde toch iets met een loadcell.

Kleine kanttekening, mijn standaard Playseat is niet bestand tegen het geweld van de TS-PC + de Fanatec pedalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razefin
Dag heren!

Snelle vraag voor jullie. Ivm de mediamarkt BTW actie zit ik te denken om 3 monitors te kopen voor mijn race setup! Nou is mijn oog gevallen op de ASUS VS247HR. Hij is 23.6 inch, 2ms responsetijd, 75hz, leek mij een prima scherm. Nou heb ik alleen 0 verstand van schermen, dus ik zou graag jullie meningen horen of dit een goede koop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik weet niet of je een tn paneel wilt hebben voor een triple screen setup ivm kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Als je die monitoren 45 graden zet zo ongeveer maken kijkhoeken geen nadeel dacht ik.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

Luxicon schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:19:
Als je die monitoren 45 graden zet zo ongeveer maken kijkhoeken geen nadeel dacht ik.
Inderdaad, ik heb zo ongeveer de goedkoopste LG schermen die de Media Markt had gekocht en ben er (na het tweaken van de instellingen, standaard is het dramatisch) eigenlijk erg tevreden over.

Mijn door mijn vader zelfgemaakte triple screen mount is inmiddels ook gemonteerd op m'n racerig en het bevalt me erg goed:
Afbeeldingslocatie: https://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/20170119_193810_zpscsawie9v.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/20170119_193820_zpsoxhyj3aq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/20170119_194225_zpshlnlcwyo.jpg

Let maar niet op de rommel er omheen :X

Afwerking komt wel in het voorjaar als de temperaturen hoog genoeg zijn om te spuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 26-01-2017 09:45 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Samoht93 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:10:
Ik weet niet of je een tn paneel wilt hebben voor een triple screen setup ivm kijkhoeken.
Ik heb 3 TN schermen in een scherpe hoek en heb er echt geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razefin
Misschien is dit mijn beperkte logica, maar die hoek is toch juist om het scherm op je zichtsveld te mikken? Je zou toch pas last van de kijkhoek moeten krijgen als je ze zonder een hoek zou plaatsen?

Daarbij vraag ik me ook af of je met 24 inch zo'n grote totale breedte haalt dat je er last van krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Razefin schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:28:
Misschien is dit mijn beperkte logica, maar die hoek is toch juist om het scherm op je zichtsveld te mikken? Je zou toch pas last van de kijkhoek moeten krijgen als je ze zonder een hoek zou plaatsen?

Daarbij vraag ik me ook af of je met 24 inch zo'n grote totale breedte haalt dat je er last van krijgt...
Jij slaat de spijker op zijn kop...
Ik kijk op alle drie de schermen recht erop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Ik vind het altijd zo ontzettend jammer dat je voor jezelf een hele mooie rig bouwt, er tijd moeite en geld in steekt. En dan hood cam met giraffenek gaat rijden. Alle immersion die je hebt oipgebouwd breek je dan weer af ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 17:43
Schuey schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:49:
Ik vind het altijd zo ontzettend jammer dat je voor jezelf een hele mooie rig bouwt, er tijd moeite en geld in steekt. En dan hood cam met giraffenek gaat rijden. Alle immersion die je hebt oipgebouwd breek je dan weer af ;(
Grafieken kan ik nog wel begrijpen, maar Hoodview vind ik niet echt een immersion breaker.
Als je toch dashview hebt vind ik dat je het stuur ook ontzichtbaar moet kunnen maken als je zelf al met stuur rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Schuey schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:49:
Dat vind ik in DiRT Rally toch echt de beste view. Ik vind de in car camera daar niet zo overzichtelijk van. In Assetto Corsa doe ik dat wel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
Metalfreak schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Dat vind ik in DiRT Rally toch echt de beste view. Ik vind de in car camera daar niet zo overzichtelijk van. In Assetto Corsa doe ik dat wel.
Die buttons aan je stuur, ik wil die :+
Vanwaar komen ze?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

A1AD schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Die buttons aan je stuur, ik wil die :+
Vanwaar komen ze?
eBay :+

Is volledig DIY, aangesloten op een Leo Bodnar SLI-M, gemonteerd op een plexiglas plaatje voorzien van carbon folie... :) Van oorsprong is dat een G27 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 26-01-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb nog een schermpje liggen met alleen een usb input. Zou ik die als dashboard display aan de praat kunnen krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schuey
Zo! Eerste mini-mijlpaaltje behaald in de jacht naar een betaalbare shifter :)

Alle mechanica heeft voor het eerst in elkaar gezeten vandaag. Voorts kwamen we ook
tot een voorzichtige conclusie, en dat is dat de shifter straks misschien wel een fitness
apparaat kan benaderen :+

Met 1 onderdeel nog een probleem, wat er waarschijnlijk op neerkomt dat er eerst draad
is getapt, en vervolgens het onderdeel nog eens helemaal gecoat is waardoor we het niet
kunnen monteren.

Volgende week komen hopelijk de eerste zijpanelen en andere gelaserde onderdelen binnen en kunnen we voor de eerste keer een complete assemblage doen.

De zoektocht naar minder hufterige veren gaat voorzichtig verder, maar moeten eerst de echte test
met echte behuizing en goede montage afwachten. Mochten er lieden zijn die meelezen en die wat
veren hebben liggen voor testwerk, enige hulp hierbij is zeker gewaardeerd! Zie het niet zitten om straks 20 euro aan verkeerde veren verder te zijn als alles op de gok moet via ebay :)

Ondanks alle ideeen, aankopen, en het verstrijken van tijd, zitten we nog steeds binnen ruim budget!
Het is inmiddels wel duidelijk, als we uren zouden schrijven, hadden we allebei beter al een heusinkveld shifter gekocht en waren we klaar :+ Maar, uren kosten slechts tijd, en we hebben er best wat plezier aan beleeft om vanuit 1 plaatje op got met verende drukstukken, naar een soort van prototype die je kunt vasthouden te gaan.

Foto's hopelijk volgende week! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 28-01-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Vraag: Heeft er iemand hier een Accuforce al heel lang? Gaan die dingen wel eens kapot?
Ik heb er zelf 1 maar ik heb hem nog niet zo lang en ik vraag mij dit af!

Ik ben als de doods op een defect, lijkt me erg onhandig omdat die zwaar is en niet van een Nederlands bedrijf is.

Vraag dos: Wie heeft er hier RBRS015 a 016 tesamen met een accuforce?
Het sturen zelf krijg ik niet voor elkaar in de controller setup. Kan iemand mij zijn config file of iets sharen om te downloaden? zodat ik die copy/pasten kan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naish123
GT- cup van Sim-Lab in de aanbieding:

http://sim-lab.eu/product/gt-cup/

€289 is echt geen geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 11:41
naish123 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:46:
GT- cup van Sim-Lab in de aanbieding:

http://sim-lab.eu/product/gt-cup/

€289 is echt geen geld!
Thanks voor de tip. Nu wordt het nog moeilijker voor me om niet voor een rig te gaan :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Graag gedaan.

Ik heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Voor dat geld kun je zelf gaan lopen knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
knightvision schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:51:
Vraag: Heeft er iemand hier een Accuforce al heel lang? Gaan die dingen wel eens kapot?

Ik ben als de doods op een defect, lijkt me erg onhandig omdat die zwaar is en niet van een Nederlands bedrijf is.

Het sturen zelf krijg ik niet voor elkaar in de controller setup. Kan iemand mij zijn config file of iets sharen om te downloaden? zodat ik die copy/pasten kan.

Alvast bedankt!
Ik heb een gehad, overgestapt naar OSW. Qua service niks te klagen, ik had slip ring problemen, SimXperience regelde een Fedex pickup en had hem binnen een week had ik hem terug, gerepareerd en wel..

On another note:
Mijn rig staat nog te koop, nu iets concreter, eventueel op te halen over een weekje of 2/3. Voor pics: http://imgur.com/a/34uln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Scr33x0r schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb een gehad, overgestapt naar OSW. Qua service niks te klagen, ik had slip ring problemen, SimXperience regelde een Fedex pickup en had hem binnen een week had ik hem terug, gerepareerd en wel..

On another note:
Mijn rig staat nog te koop, nu iets concreter, eventueel op te halen over een weekje of 2/3. Voor pics: http://imgur.com/a/34uln
Slip ring problemen? hoe merk je dit? ik ken dit probleem nog niet ;)
p.s netjes gedaan dan door ze qua service.

Mooie setup heb je zeg! kap je met je hobby ? Wat vraag je voor je heusinkveld pedalen? die wil ik wel overnemen!

[ Voor 9% gewijzigd door knightvision op 30-01-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
knightvision schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Slip ring problemen? hoe merk je dit? ik ken dit probleem nog niet ;)
p.s netjes gedaan dan door ze qua service.

Mooie setup heb je zeg! kap je met je hobby ? Wat vraag je voor je heusinkveld pedalen? die wil ik wel overnemen!
Slipring is als je stuur soms niet reageert..

Nee kap zeker niet, ik wil een nieuwe rig bouwen en de pedalen gaan ook niet weg. Eigenlijk alleen het aluminium gaat weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Scr33x0r schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:46:
[...]
alleen het aluminium gaat weg :)
Met wat ga je het vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
A1AD schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Met wat ga je het vervangen?
Ik ga zelf een andere bouwen, ook aluminium, maar meer de Heusinkveld stijl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 11:41
naish123 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:33:
Graag gedaan.

Ik heb geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Voor dat geld kun je zelf gaan lopen knoeien.
En besteld :D .

Heeft iemand nog een goede tip voor een goedkoop stoeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
knightvision schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:51:

Alvast bedankt!
Wat is heel lang. Mijn AccuForce is 1 jaar en 7 maanden oud en ik heb geen enkel probleem gehad op een nieuwe slipring na (die heb ik zelf vervangen)

Als jij een AF hebt van na mei vorig jaar, zit er geen slipring meer in.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
FightingAce schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:33:
[...]

En besteld :D .

Heeft iemand nog een goede tip voor een goedkoop stoeltje?
De sloop of Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Wat is heel lang. Mijn AccuForce is 1 jaar en 7 maanden oud en ik heb geen enkel probleem gehad op een nieuwe slipring na (die heb ik zelf vervangen)

Als jij een AF hebt van na mei vorig jaar, zit er geen slipring meer in.
Bedankt van de feedback!
Die vanmij kwam aan eind september 2016 !

Ik zou er dan 1 zonder moeten hebben! ;)

Speel je toevallig Dirt Rally? of RBRS richard burns rally ?
ZOja heb jij wellicht een config file die ik kan downloaden voor RBR?
Het sturen zelf werkt namelijk niet.

Als je alleen Dirt Rally hebt ben ik benieuwd hoe jij die hebt ingesteld qua degrees of rotation etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 13-06 03:01
Ik ben wat onderzoek aan het doen naar de sensoren van de clubsport pedalen.

Ik heb al wat informatie maar zal graag nog willen weten wat er op de v3 wordt gebruikt.

Welke info heb ik nodig:
Welke chips op het sensorbordje zitten en een foto van de PCB.

Voorbeeld van en v2
IC1 HMC1501
IC2 LMV358M

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/rryhv8hgd/Whats_App_Image_2017_01_21_at_15_45_30.jpg

alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
Na heel wat uren van plannen, dingetjes bedenken, onderdelen zoeken, waarvan je in eerste instantie denkt, hoeveel werk kan het zijn zo'n simpel ontwerp...

Stond de postbode voor de deur! We hebben 5 setjes onderdelen laten maken zodat we lekker
kunnen klussen. Ze komen echt net van de machine, moet nog veel aan gebeuren, maar om de boel
te testen dikke prima. Alles past zover goed!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k4e788.jpg

Maandje geleden besloten we een onderdeel te vervangen door iets wat makkelijker te krijgen was en ik had die dimensies niet ge-update in de tekening. Kortom, minder slag dan bedacht, shit. Maar dat kunnen we mooi oplossen, kwestie van het onderdeel wat afdraaien en het komt goed.

De werking, de gaten voor de verende drukstukken moeten nog getapt worden, maar de veren zijn al geinstalleerd. En ja, het is een fitness apparaat. Nieuwe veren zijn ook al onderweg zelf, net als meer kleinere onderdeeltjes om de 5 setjes compleet af te kunnen bouwen :)

Al met al, zitten we nog binnen budget. En niet onbelangrijk, we hebben gewoon iets gemaakt!

Dus, nog voldoende werk aan, maar dat moet in principe allemaal goed gaan komen. Er is in ieder geval bij mij een last van mijn schouders, alles wat nu volgt aan dit gebeuren is verfijnen en wat issues oplossen.

Wat nu?
- Mechanische issues vinden/oplossen
- Volledige mechanische mockup met nieuwe veren testen
- Electronica! Rijden met dat ding!
- Overige panelen laten maken
- Panelen allemaal afwerken, hoe? Geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
ik zou die met liefde en plezier uittesten :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XGRsHO7.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Hallo allemaal,

Ik dacht het werd ook eens tijd om mijn spul hier te laten zien ;)
(plaatjes zijn klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dBRP3ZFm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UUtCdJbm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xfZ4FLhm.jpg

En met me zelf gemaakte buttonbox (Ik gebruik 'm alleen zelden :'( ):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u3FkYcym.jpg

En hier 1 van de 4 schattige kleine buttkickers :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6CJ8myLm.jpg

Alle alu profielen en stoel besteld bij sim-lab

Echt veel plezier mee, wat een genot dat je monitoren niet alle kanten op beweegt als je moet tegensturen :P
Hier voor stond namelijk alles op een bureautje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

johnnyverhoeff schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:19:
Hallo allemaal,

Ik dacht het werd ook eens tijd om mijn spul hier te laten zien ;)
(plaatjes zijn klikbaar)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En met me zelf gemaakte buttonbox (Ik gebruik 'm alleen zelden :'( ):

[afbeelding]

En hier 1 van de 4 schattige kleine buttkickers :9

[afbeelding]

Alle alu profielen en stoel besteld bij sim-lab

Echt veel plezier mee, wat een genot dat je monitoren niet alle kanten op beweegt als je moet tegensturen :P
Hier voor stond namelijk alles op een bureautje :X
Nice setje, heb je geen buren probleem als je gebruik maakt van BUTTKICKERS?
Ik heb nu een Woofer speaker onder me stoel vastgezet en die bedraad aan een klein ampje naar me huidige woofer. Ik vang nu dus trillingen op en voel ook echt feedback.

Ik vraag me af wat een BUTTKICKER meer doet, is het heel overdreven dat je klappen voelt?
Alsof je een motion hebt, of voel je meer getril.

p.s Playseat te koop, mijn oude set die hier al 1 jaar niks staat doen gaat in de verkoop Wellicht is er hier iemand op zoek naar speelgoed ;) :

http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
knightvision schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:41:
[...]

Nice setje, heb je geen buren probleem als je gebruik maakt van BUTTKICKERS?
Ik heb nu een Woofer speaker onder me stoel vastgezet en die bedraad aan een klein ampje naar me huidige woofer. Ik vang nu dus trillingen op en voel ook echt feedback.

Ik vraag me af wat een BUTTKICKER meer doet, is het heel overdreven dat je klappen voelt?
Alsof je een motion hebt, of voel je meer getril.

p.s Playseat te koop, mijn oude set die hier al 1 jaar niks staat doen gaat in de verkoop Wellicht is er hier iemand op zoek naar speelgoed ;) :

http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=6
Ik had de buttkickers eerst harder staan, maar dan trillen je longen je lijf uit.
Dus met simxperience software en de auto versterken wat lopen spelen en nu is het een leuk gevoel.
Je mist wel wat als het uit staat zegmaar.
En als je er naast staat (op de grond) merk je er niks van.
Ik heb de buren nog niet horen klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

johnnyverhoeff schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Ik had de buttkickers eerst harder staan, maar dan trillen je longen je lijf uit.
Dus met simxperience software en de auto versterken wat lopen spelen en nu is het een leuk gevoel.
Je mist wel wat als het uit staat zegmaar.
En als je er naast staat (op de grond) merk je er niks van.
Ik heb de buren nog niet horen klagen :)
Wat kost dat hele buttkick setje dan van 4 ? je hebt ook nog een aparte geluidskaart nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
knightvision schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Wat kost dat hele buttkick setje dan van 4 ? je hebt ook nog een aparte geluidskaart nodig toch?
Ik heb ze hier gekocht: https://www.bax-shop.nl/p...-amps-buttkicker-mini-lfe

Dan heb je nog een versterker nodig.
Ik gebruik een oude auto 4 kanaals versterker, die kan je goedkoop op marktplaats kopen.

In principe zijn de buttkickers gewoon speakers, dus je kan ze gelijk gebruiken.
Maar als je speciale effecten wil voelen zoals de kerbs en schakelen enz. heb je software nodig.
Bijvoorbeeld deze http://simxperience.com/e...vibe/simvibesoftware.aspx

Die software heeft idd een geluidskaart nodig.
Ik gebruik die op me moederboord zit.
Ik heb een usb headset waar ik gewoon naar de game kan luisteren en dus niet een extra pcie geluidskaart nodig heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Vandaag komen mijn 3 nieuwe 24" 144 hz g-sync schermen binnen...
Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:21:
Vandaag komen mijn 3 nieuwe 24" 144 hz g-sync schermen binnen...
Ik ben heel benieuwd.
Had je geen Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik heb ook de overstap gemaakt van 3x 1080p60hz 21 inch naar 3x 1440p165hz 27 inch met g-sync.

De hoge refresh is wel cool, maar met shooter spellen merk je het veel beter.
G sync werkt altijd wel goed.
Ook moet je toch wel veel graphic power hebben voor 3x 1440p op 165 hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Binnen een week verkocht. Met bril geen pretje en warm. Daarnaast vond ik het pixels tellen geen fun.....
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:29:
Ik heb ook de overstap gemaakt van 3x 1080p60hz 21 inch naar 3x 1440p165hz 27 inch met g-sync.

De hoge refresh is wel cool, maar met shooter spellen merk je het veel beter.
G sync werkt altijd wel goed.
Ook moet je toch wel veel graphic power hebben voor 3x 1440p op 165 hz :)
Ik ben bij 1080p gebleven. Ik vind FPS belangrijker en 1440p op 140+ hz had ik denk ik ook nog een 2de 1080 erin moeten prikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Die resolutie is inderdaad niet het belangrijkste.
Maar ik bedoel alleen te zeggen dat je 144 fps veel meer merkt in shooter games dan race games.
Maar als nog speelt 144 hz in race games lekkerder dan 60 hz :)

In Assetto Corsa op 7680x1440 haal ik ongeveer 120 fps met alle details op ultra / maximum, heb ik inderdaad wel sli 1080 voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grappig, ik heb mijn triple screen opstelling afgebroken. Race alleen nog maar op de Rift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik heb ook een rift om mee te racen.
Maar ik kreeg er een enorm zweet hoofd van, ik vind het nog steeds te veel pixels tellen en krijg er na een uur toch wel beetje hoofdpijn van.

Maar als alles werkt en vooral een beetje aan het driften ben is het toch wel heel gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik red 1440p net met 1x een 1080, maar moet wel wat shit uitzetten. Ik twijfel soms nog steeds of mijn CPU bottleneckt of de 1080.. grappig genoeg deed de R9 390 het op 3x1440p beter in Dx9 dan nu de 1080 in Dx11..

Ik wil nog een keer mijn pc upgraden naar een i7 en kijken of dat wat soelaas biedt, en misschien stap ik toch terug naar een Crossfire AMD kaart en verkoop ik mijn 1080 weer aangezien ik freesync monitoren heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:37:
[...]
Binnen een week verkocht. Met bril geen pretje en warm. Daarnaast vond ik het pixels tellen geen fun.....
Ok, ik zit al even te twijfelen en ik was eigenlijk wat aan het wachten op jou bevindingen. Kan ik eindelijk met een gerust gevoel de volgende versie afwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

TRIPLES+IRTRACK5 meer heb je niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

knightvision schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:27:
TRIPLES+IRTRACK5 meer heb je niet nodig ;)
Triples met 179 graden FoV is goed genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Precies Joep, alleen soms beetje lastig in en uitstappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

144 hz wow!
En g-sync is ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:58:
144 hz wow!
En g-sync is ook super!
Dit wil ik ook! echter nooit gezien zoiets draaiende. Ik weet dus niet wat ik mis ;)
G-Sync is toch voor NVIDIA gpus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Idd voor nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
JoepW schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:58:
144 hz wow!
En g-sync is ook super!
Pssst.. Joep
Je kan je schermen ook nog overklokken tot 180 Hz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Reeds gedaan, maar de driver doet dat niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik heb dit specifiek scherm niet maar ik denk dat je in the on screen display van het scherm de refresh rare moet verhogen.

Dan bied t scherm andere profielen aan aan de pc met die 180 hz en dan werkt het wel.
Zo ging het in ieder geval bij de x34a en de pg279q.

Edit
Je kan waarschijnlijk ook een fps counter rechts boven in beeld krijgen hoeveel beelden per seconde je monitor echt krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door JohnnyV op 10-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

I know... Maar 144 is al zo super.
En met volle startvelden in iRacing is 144 al veel an FPS'n met alle graphics settings op high ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Klopt.
Maar als je in je eentje zou rijden bijvoorbeeld en je gpu kan meer dan 144 fps generen dan zie je ze niet.
En als je je scherm op 180 zet en je gpu genereert maar 100 fps dan heb je door g-sync als nog een goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik weet wel hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Kost het meer rekenkracht dan een monitor met meer hz ?
Zoja hoeveel FPS hit kan je verwachten vanuit een 60 hz naar een 144 ?

Ik heb nu sinds kort meest krachtige 1080 strix nvidia, het lijkt me dat dit geen problemen moet zijn.
Kun je ook triples draaien alle 3 in 144hz als je 2 op hdmi doet en 1 dvi-hdmi kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het lijkt mij niet echt dat hdmi en dvi 144Hz ondersteunen? Laat staan op hoge resoluties.. bedoel je niet displayport? Je hebt notabene een GTX 1080. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

144 kan niet met HDMI, moet met Displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Dat is het jammere van de Asus strix.
Die heeft zogenaamd Vr friendly io design.
Dat heet 2 DP en 2 HDMI.
Erg onhandig om triples te doen net deze kaart.
Vandaar dat ik deze kaart niet genomen heb.
De reference 1080 heeft 3 dp en 1 HDMI.
Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.