Na heel wat uren van plannen, dingetjes bedenken, onderdelen zoeken, waarvan je in eerste instantie denkt, hoeveel werk kan het zijn zo'n simpel ontwerp...
Stond de postbode voor de deur! We hebben 5 setjes onderdelen laten maken zodat we lekker
kunnen klussen. Ze komen echt net van de machine, moet nog veel aan gebeuren, maar om de boel
te testen dikke prima. Alles past zover goed!
Maandje geleden besloten we een onderdeel te vervangen door iets wat makkelijker te krijgen was en ik had die dimensies niet ge-update in de tekening. Kortom, minder slag dan bedacht, shit. Maar dat kunnen we mooi oplossen, kwestie van het onderdeel wat afdraaien en het komt goed.
De werking, de gaten voor de verende drukstukken moeten nog getapt worden, maar de veren zijn al geinstalleerd. En ja, het is een fitness apparaat. Nieuwe veren zijn ook al onderweg zelf, net als meer kleinere onderdeeltjes om de 5 setjes compleet af te kunnen bouwen
Al met al, zitten we nog binnen budget. En niet onbelangrijk, we hebben gewoon iets gemaakt!
Dus, nog voldoende werk aan, maar dat moet in principe allemaal goed gaan komen. Er is in ieder geval bij mij een last van mijn schouders, alles wat nu volgt aan dit gebeuren is verfijnen en wat issues oplossen.
Wat nu?
- Mechanische issues vinden/oplossen
- Volledige mechanische mockup met nieuwe veren testen
- Electronica! Rijden met dat ding!
- Overige panelen laten maken
- Panelen allemaal afwerken, hoe? Geen idee