Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
EeePC schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:55:
Opzich een interessant ding! Wel aan de prijs met €549,99 ...
Heel interessant ding! Wacht met smart op de eerste reviews. Ik verwacht er iedergeval veel van. Verwacht beter dan nieuwe Fanatec CSL elite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
Verwacht dan maar niet teveel ;)

Voor mij onbegrijpelijk dat ze een 'F1' stuur bedenken wat in zo weinig opzichten op een daadwerkelijk F1 stuur lijkt. Design gaat echt aan alle kanten mis, een ratjetoe van vormen die ze maar gekopieerd hebben die in geen enkele manier met elkaar samenhangen. Bah bah, dit is echt iets voor de gamer, niks voor een serieuze simracer, weer GEEN display of zelfs maar leds. Nee, goedkoop scoren met overpriced speelgoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32

Niellie41

[object Object]

Het stuur zelf is inderdaad niet heel erg mooi. Het scheelt dat je die altijd nog kan veranderen. ;)
Maar de kwaliteit/prijs verhouding is nog altijd veel beter dan Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:56
Wat een lelijk ding inderdaad met die neon kleurtjes. Vind het ouwe F1 wheel al behoorlijk nep (zeker omdat niet alle knoppen een functie hebben), maar gelukkig vergeet ik dat al snel als ik aan het racen ben. Geeft me toch altijd nog een betere ervaring dan een rond stuurwiel in een open-wheeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb het probleem andersom, ik wil er nog een rond stuur bij in de toekomst, want een formule stuur is raar in een porsche of caterham bijvoorbeeld :+

Weet al welke het wordt ook, moet alleen weer een quick release bij die ik niet heb, maar geen haast :)

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 19-11-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Schuey schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:40:
Verwacht dan maar niet teveel ;)

Voor mij onbegrijpelijk dat ze een 'F1' stuur bedenken wat in zo weinig opzichten op een daadwerkelijk F1 stuur lijkt. Design gaat echt aan alle kanten mis, een ratjetoe van vormen die ze maar gekopieerd hebben die in geen enkele manier met elkaar samenhangen. Bah bah, dit is echt iets voor de gamer, niks voor een serieuze simracer, weer GEEN display of zelfs maar leds. Nee, goedkoop scoren met overpriced speelgoed...
We zullen zien. Qua looks is het niet best maar als de base goed is ben ik tevreden. Schuif ik me f1 erop en knallen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
Snel oordelen kan iedereen, niet dat ik er 1 gelijk zou gaan kopen, ben erg tevreden over mijn t500.

Om nou gelijk dat ding de grond in te stampen omdat er een stuurtje op zit die niet in de smaak valt.
Als de base maar goed is, het stuur is alleen voor de looks, net als wat ze bij fanatec doen.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Heel de middag geklust, morgen de boel configureren, qua kabels is het nog een bende. Lekker klussen aan de rig en de dag is zo voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 09:09
Schuey schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:19:
Heel de middag geklust, morgen de boel configureren, qua kabels is het nog een bende. Lekker klussen aan de rig en de dag is zo voorbij :+
Cool, ben benieuwd naar je eerste indrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

Ik vraag het ook even hier, ik ga er van uit dat niet iedereen het V&A gedeelte altijd bekijkt;

'Heeft hier iemand een G25/27 'single brake pedal'?
Ik gebruik nu voornamelijk de flippers, dus zo'n pedaal als dit zou ideaal zijn.
Afbeeldingslocatie: https://az57933.vo.msecnd.net/productimages/main/8717496871039_1200609.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
ray1979 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:44:
[...]

Cool, ben benieuwd naar je eerste indrukken!
Fan-tas-tisch :)
Heel natuurlijk, iedereen die weleens overstuur opvangt met een kart die toen dacht, 'hoezo voelt dit zo natuurlijk maar in mijn favo sim is dat niet zo?' Dat gevoel is er nu, inclusief al het andere. Wel handjes los bij een loss of control of tongzoen met de muur :+

Moet nog wel het een en ander tweaken, bij stilstand veel draaien valt de motor nog uit en bij onhoudbare spin vol tegensturen ook. Lijkt mij een overvoltage beveiliging oid die net een tandje minder streng mag. Ik draai hem namelijk op 100% voltage/kracht en laat de sim doorsturen wat de auto doet, aan de hand van mijn max nM die ik heb ingesteld in de sim. Verder is het out of de box qua instellingen.

rF2+Flat6+Spa= :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Gaaf! Ik wordt nu ook nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Vanmorgen in de Fanatec Black Friday sale de handrem besteld, zal wel even duren voor die binnen is... Site lag de eerste 2,5 uur plat :9

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 13:45
Ik heb ook de handrem besteld. Was echt drama om er doorheen te komen. Was ik eindelijk zover, wilde ik gaan afrekenen, zat de handrem zelf er vier keer in en de usb adapter drie keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Nu online
Chris1994 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:42:
Ik heb ook de handrem besteld. Was echt drama om er doorheen te komen. Was ik eindelijk zover, wilde ik gaan afrekenen, zat de handrem zelf er vier keer in en de usb adapter drie keer.
Same here, sloeg werkelijk nergens op...

Weet iemand of er brackets zijn die op 40mm profielen passen voor deze handrem?

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 02:40
Tijdje terug een fototje gemaakt van het geheel;

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2mzfed3.jpg

Heel wat bedrading is inmiddels weggewerkt in deze setup. Stuurtje staat er zeker niet 24/7, pedalen blijven altijd staan, maar de draad achter een voet van het bureau weggewerkt.

Zeer oud PS2 stuurtje, Logitech Driving Force Ex. Max 200 graden en enkel met voeding Force Feedback, maar ik vind hem eigenlijk wel prima.

[ Voor 19% gewijzigd door MadDogMcCree op 27-11-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:39:
Tijdje terug een fototje gemaakt van het geheel;

[afbeelding]

Heel wat bedrading is inmiddels weggewerkt in deze setup. Stuurtje staat er zeker niet 24/7, pedalen blijven altijd staan, maar de draad achter een voet van het bureau weggewerkt.

Zeer oud PS2 stuurtje, Logitech Driving Force Ex. Max 200 graden en enkel met voeding Force Feedback, maar ik vind hem eigenlijk wel prima.
'Als het voor jou voldoet, vinden wij het goed!'

Lekker een beetje spelen toch, zou niet eens zeggen dat het zo'n heel oud stuurtje is. Ook leuk zo'n ultrawide op de achtergrond, toch een net iets grotere FOV. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

CoronelHimself

Division Brabant

Kan iemand mij vertellen welke boutjes/ moertjes ik nodig heb als ik dit gewricht aan de ene kant op een kopse kant wil monteren en de andere kant op een vlakke kant bij een 45x45 profiel.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:15
Vraag aan de mensen met een Thrustmaster wiel. Ik heb zaterdag een T300RS gekocht. Nu 'klikt' deze telkens wanneer het wiel na een stuurbeweging in de centrale positie terugkomt. Het is te reproduceren door wat druk te forceren op het stuur, door deze als het ware in de base te drukken.

Herkent iemand dit? Ik heb het idee dat het in de connectors van het wiel zit, maar dan zou het probleem zich continu voor moeten doen en niet alleen in de centrale postie. Het stuur werkt verder ook prima maar het doet nogal afbreuk aan de beleving van de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:51

Lamanl

So little done, so much to do

CoronelHimself schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:29:
Kan iemand mij vertellen welke boutjes/ moertjes ik nodig heb als ik dit gewricht aan de ene kant op een kopse kant wil monteren en de andere kant op een vlakke kant bij een 45x45 profiel.
Deze:
BS45 Nut-Kern (1x7984/M12x30+1x7991/M8x20+1xHamu N10/M8 B )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
meintje schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:57:
Vraag aan de mensen met een Thrustmaster wiel. Ik heb zaterdag een T300RS gekocht. Nu 'klikt' deze telkens wanneer het wiel na een stuurbeweging in de centrale positie terugkomt. Het is te reproduceren door wat druk te forceren op het stuur, door deze als het ware in de base te drukken.

Herkent iemand dit? Ik heb het idee dat het in de connectors van het wiel zit, maar dan zou het probleem zich continu voor moeten doen en niet alleen in de centrale postie. Het stuur werkt verder ook prima maar het doet nogal afbreuk aan de beleving van de kwaliteit.
Ik heb sinds afgelopen week ook een T300, maar herken dit niet. Die van mij functioneert geruisloos (op het motor geluid na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
CoronelHimself schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:29:
Ik heb ook een T500 gehad waarvan het stuur zelf niet goed vast geschroefd zat. Misschien de inbus boutjes even natrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
ray1979 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb sinds afgelopen week ook een T300, maar herken dit niet. Die van mij functioneert geruisloos (op het motor geluid na).
Hmm, dan maar een ritje naar de Mediamarkt maken... Verder is het een fantastische upgrade, komende van een Logitiech Driving Force GT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ray1979
Zo, het werkt!

Doe-het-zelf stuurwiel, was origineel voor OSW base bedoeld, maar voor nu even met Thrustmaster T300 base. Inclusief knoppen, schakelflippers en LCD scherm aangestuurd door SimHub.

OnderdeelKosten
Stuurwiel, te vervangen door willekeurig stuurwiel met 70mm PCD40 €
3D printed button plate, inclusief schakelflippers, PLA30 €
3D printed Thrustmaster adapter, ABS NIET DOEN, blijkt te kwetsbaar, alternatief beschikbaar via Shapeways lijkt t wel goed te doen, zie latere post2060 €
LCD scherm7 €
Arduino bord9 €
Joystick USB bord5,50 €
Magneten en schakelaars voor schakelflippers5,50 €
Coiled USB kabel2 €
USB hub12 €
Knoppen (zijn nog niet binnen, de 4 op de foto's zaten bij stuur), design biedt ruimte voor 10 knoppen in totaal3,25 €
Totaal116156 €

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqNh2eku7xywzYm62usiyBOh/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwyE7mbMqIPQnIlK89wiXpYW/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JDkbfhgxgYeV7pI66TU0ZvUC/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GvvcNKy66an9yUe7R9SGTb1C/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ray1979 op 22-02-2017 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hoe cool is dat!!!! Kosten vallen me reuze mee. Heb je (of misschien ben je het van plan) ergens een build log staan en dingen waar je op moet letten? Heb wel interesse om dit te maken, erg vet! Kudo's!!!

edit: die 3d prints heb je die ergens laten printen of zelf geprint? Linkje naar de winkel waar je ze hebt laten printen zou tof zijn.

En ondersteund het joystick usb board ook draaiknoppen?

[ Voor 32% gewijzigd door loewie1984 op 02-12-2016 19:18 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
loewie1984 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:14:
Hoe cool is dat!!!! Kosten vallen me reuze mee. Heb je (of misschien ben je het van plan) ergens een build log staan en dingen waar je op moet letten? Heb wel interesse om dit te maken, erg vet! Kudo's!!!

edit: die 3d prints heb je die ergens laten printen of zelf geprint? Linkje naar de winkel waar je ze hebt laten printen zou tof zijn.

En ondersteund het joystick usb board ook draaiknoppen?
:) thx!

Ik zag die zeer fraaie profi sturen en vroeg me af of ik dat ook zelf zou kunnen maken. Doel was maximale functionaliteit voor bescheiden kosten, dat is redelijk gelukt. Heb een aantal zaken (zoals stuur) opzettelijk wat goedkoop gehouden omdat ik niet zeker was dat ik alles (en met name het joystick gebeuren) betrouwbaar aan de praat zou krijgen. Dat blijkt wel het geval te zijn en dan is het mooie dat je "eindeloos" kunt uitbreiden.

Alles eens op een rij zetten is wel een goed idee, zal eens kijken of ik daar binnenkort tijd voor heb. Als je in de tussentijd detailvragen hebt mag je gerust DMen.

3D prints heb ik laten doen, dat ging verrassend soepel via 3Dhubs.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Voor de thrustmaster fans, korting op verschillende onderdelen bij ibood.

http://www.ibood.com/nl/n...50/1467/game-accessoires/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-04 13:51
foutmelding

[ Voor 125% gewijzigd door Kevin Kater op 22-01-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Opethrulez schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:16:
Fellow sim racers,

Hierbij bied ik mijn uiterst stevige onderstel van 'JCL sim racing' te koop.
Ik verkoop hem, omdat ik er jammer genoeg geen ruimte meer voor heb.
Het gaat dus om het onderstel + de stoel.

voor meer details, zie link
http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Van liefhebber en graag aan liefhebber.
Kevin
Verkoop de Heusinkveld pedalen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-04 13:51
foutmelding

[ Voor 95% gewijzigd door Kevin Kater op 22-01-2017 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn Ricmotech is qua bouwwerk klaar:

Afbeeldingslocatie: https://i1228.photobucket.com/albums/ee456/Metalfreak82/20161208_232903_zpsorgb7tww.jpg

Nu nog de afwerking (en de triple screen mount), maar daarvoor moet ie eerst weer helemaal uit elkaar. Ik ga 'm helemaal zwart spuiten en de base wordt bedekt met een laag tapijt. Tenminste dat is het plan.

Wel lekker, zo'n vaste opstelling. Vooral qua remmen maakt dat een flink verschil, je kunt nu echt lekker op die rem trappen zonder bang te hoeven zijn dat je pedalen wegschieten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Mocht iemand ooit een loadcell mod voor de T3PA pedalen tegen komen dan hou ik me aanbevolen. De bodin mod is al tijden out of stock en de e-mail alert lijkt ook amper te werken. De ricmotech vind ik iets te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Metalfreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:38:
Mijn Ricmotech is qua bouwwerk klaar:

[afbeelding]

Nu nog de afwerking (en de triple screen mount), maar daarvoor moet ie eerst weer helemaal uit elkaar. Ik ga 'm helemaal zwart spuiten en de base wordt bedekt met een laag tapijt. Tenminste dat is het plan.

Wel lekker, zo'n vaste opstelling. Vooral qua remmen maakt dat een flink verschil, je kunt nu echt lekker op die rem trappen zonder bang te hoeven zijn dat je pedalen wegschieten.
Dat ziet er goed uit! Ik ziet hier zelf ook naar te kijken. In de videos van Inside Sim Racing zijn ze nogal krititsch over de zitpositie ten op zichte van de hoogte van het stuur en de bereikbaarheid van de pedalen. Heb je dit zelf goed kunnen afstellen terwijl je de rig zit in elkaar zette?
Ik zit namelijk heel erg te twijfelen om dit voor €200,- zelf te gaan bouwen omdat ik dat gewoon leuk vind, of om toch maar een GT Omega Supreme te kopen en alles in 1 keer helemaal top voor elkaar te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

meintje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:19:
[...]

Dat ziet er goed uit! Ik ziet hier zelf ook naar te kijken. In de videos van Inside Sim Racing zijn ze nogal krititsch over de zitpositie ten op zichte van de hoogte van het stuur en de bereikbaarheid van de pedalen. Heb je dit zelf goed kunnen afstellen terwijl je de rig zit in elkaar zette?
Ik zit namelijk heel erg te twijfelen om dit voor €200,- zelf te gaan bouwen omdat ik dat gewoon leuk vind, of om toch maar een GT Omega Supreme te kopen en alles in 1 keer helemaal top voor elkaar te hebben...
Als ik 'm nog een keer zou bouwen, zou ik ook de hoogte van het stuur iets hoger zetten denk ik, maar het valt me niets tegen zoals het nu staat. Maar dat weet je pas achteraf, die hoogte kun je alleen van tevoren voor het zagen aanpassen en dan moet je iets van de tekening af gaan wijken. Wellicht kun je de stoel nog iets verlagen, maar voorlopig vind ik het goed zo.

Pedalen zitten ook prima, ik heb gewoon de standaard montageplaatsen gebruikt. Wellicht zou je ook die beter pas kunnen boren op het moment dat de rig in elkaar staat. Ik merk alleen dat de houten grondplaat niet heel prettig voelt aan mijn hak, maar dat gaat een mat o.i.d. wel oplossen :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kijk, een tijdje terug vroeg iemand wat ik 'dan wel een acceptabel F1 stuur zou vinden'. Dit !

Zou ik mijn Fanatec voor inruilen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apolie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-07-2024
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Schuey schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:58:
Kijk, een tijdje terug vroeg iemand wat ik 'dan wel een acceptabel F1 stuur zou vinden'. Dit !

[video]

Zou ik mijn Fanatec voor inruilen :)
Als community driven tot zoiets in staat is, waarom Fanatec, Thrustmaster dan niet? Vraag ik me echt af.
Er zijn complete 3D printed modellen beschikbaar, en op dergelijke schaal moeten zij echt wel een stuurtje tussen de 100 en 200 eu kunnen maken.

De onderdelen is het niet...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Omdat dat niet de doelgroep is van Fanatec. Ze doen heel erg tof met stoere uitspraken, maar de hardcore doelgroep die dit soort sturen koopt, is niet de doelgroep van Fanatec. Na wat navraag door mij is dat bijvoorbeeld de reden voor de matige shifters en gebrek aan clutch flippers en goedkope kut knoppen, op de fanatec (formula) stuurtjes :)

Tja, 3d print is leuk, maar ik zou het niet verkopen... Voor 100 a 200 euro zoiets aanbieden als je de onderdelen dat al kosten, dan ga je failliet, en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

^^ snap ik, maar als je kijkt. paar posts terug heeft iemand flippers en een t300/t500 adapter laten printen voor nog geen 60 euro. Dan denk ik, met schaalgrootte van misschien 5000 stuurtjes of meer, moeten die kosten toch omlaag kunnen.

Die rotary switches, buttons en zelfs de lcd schermpjes, daar zitten de kosten tegenwoordig toch niet meer in?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo'n powered USB screen is al snel 90 euro. Een beetje knitter of NKK switch is 6 euro. Rotary switch rond de 15. Dan nog de arbeid en fatsoenlijk freeswerk, carbon, mechanische spullen, electronische quick release, geen 3d-print rotzooi (mening).

Dan nog assemblage, tel uit je winst!

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 09-12-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Boinkie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:16:
Mocht iemand ooit een loadcell mod voor de T3PA pedalen tegen komen dan hou ik me aanbevolen. De bodin mod is al tijden out of stock en de e-mail alert lijkt ook amper te werken. De ricmotech vind ik iets te duur :)
http://www.isrtv.com/foru...pro-load-cell-mod/?page=5
http://www.isrtv.com/foru...a-and-pro/#comment-207935

Bodin is in ieder geval druk bezig. Als je daar reacties leest van eerder heeft hij ze wel soms op voorraad. Als ik jou was zou ik een mail sturen of iets dergelijks. Als jij echt al tijden wacht kan hij vast wel wat voor je regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 09-12-2016 18:12 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 29-05 03:27
Eerste gedeelte van mijn sim rig is binnen.

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=BUVD

Straks even de lange stukken ophalen bij mijn schoonouders. Morgen naar de sloop voor een mooie autostoel. En dan kan ik Zondag monteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36
Schuey schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:37:
Zo'n powered USB screen is al snel 90 euro. Een beetje knitter of NKK switch is 6 euro. Rotary switch rond de 15. Dan nog de arbeid en fatsoenlijk freeswerk, carbon, mechanische spullen, electronische quick release, geen 3d-print rotzooi (mening).

Dan nog assemblage, tel uit je winst!
Idd.
Daarnaast moet je als je het gaat verkopen voldoen aan CE (EMC ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Boinkie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:16:
Als je een iRacing abbo hebt dan kun je een berichtje aan John sturen; krijg je voorrang.
Maar goedkoop is het niet; verzendkosten en douanekosten komen er ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06

JoepW

iRacer & Home Assistant

Voor de iRacers onder ons een setje Fanatec CSW V2 met veel extras te koop van een andere iRacer: http://members.iracing.co...ist/3512075.page#10214665

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
Dit weekend Bezig geweest om mijn rig op te bouwen.

De monitoren vallen in de beugels zodat ik ze makkelijk kan monteren/verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=2LQU

Omdat ik Sleuf 10 hamerbouten had gekocht maar ook gebruik maar van sleuf 8 profielen moest ik een paar boutjes aanpassen.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=Y4N9

Bodem van de Rig is gemaakt van underlayment.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=C842

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=NYT5

En zo ziet het er ongeveer uit als de rig in gebruik is.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=JZ39

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=UXWW

En als ik klaar ben met racen is het binnen 2 minuten weer afgebroken. Er zitten wieltjes onder de rig Zodat ik hem makkelijk kan verplaatsen. Het bureau is elektrisch in hoogte verstelbaar op deze manier kan ik snel en makkelijk het blad goed instellen zodat de rig er onder kan.
Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=J05X

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=90NU

To do list.
  • Originele bureaublad monteren.
  • Bureau verhogen zodat de rig er onder kan.
  • Rubberen mat op de underlayment plaat maken.(ziet er wat mooier uit)
  • Kabels weg werken
  • 4de scherm monteren
  • Schermen goed afstellen
  • Logitech K400 kopen
  • Fanatec Clubsport pedalen kopen
  • Misschien nog een Buttkicker

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 11:54
Vandaag opgehaald in Groningen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LP21QEA.jpg

Helaas werd de trap geverfd dus kon de complete setup met DD wiel die ze boven hebben staan niet uittesten, maar zo ver is het niet rijden voor een volgende keer :)

Zo maar even gaan monteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Heel veel plezier ermee... En het is zeker een keer de moeite om een keer met die DD te rijden bij Heusinkveld.
Daardoor staat na de upgrade van mijn schermen een DD op de verlanglijst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dubbel D zeker de moeite waard en ook op mijn verlanglijst of hebben we het hier over wat anders ? 😆😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dubbel D heb ik al in mijn verzameling (ssst). Dus ik bedoel Direct Drive wheel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 00:42

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ben wel benieuwd naar de dubbel d..? Zijn daar pics van!? Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nickrsd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:07:
Ben wel benieuwd naar de dubbel d..? Zijn daar pics van!? Haha :)
Genoeg daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik heb eventueel wel interesse in je stuur, Joep. Al ga ik er van uit dat je deze nog wel een tijd als backup wil gebruiken.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Die verlanglijstjes ken ik wel Joep, ze worden bij mij alleen langer dan korter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ome Ernst schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:01:
Ik heb eventueel wel interesse in je stuur, Joep. Al ga ik er van uit dat je deze nog wel een tijd als backup wil gebruiken.
Wie zegt dat ik bezig ben met kopen.... Is nog maar een verlanglijstje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
JoepW schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:19:
Heel veel plezier ermee... En het is zeker een keer de moeite om een keer met die DD te rijden bij Heusinkveld.
Daardoor staat na de upgrade van mijn schermen een DD op de verlanglijst....
Het is echt een genot om mee te werken _/-\o_ Heerlijk verstelbaar alles.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VYVsNQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OczEP2q.jpg

Mijn kabelbrei is wel beschamend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Maar je hebt wél een mooi stuur :9

Die heb ik ook. Ik rij er veel te weinig mee eigenlijk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Wheel upgrade TS-PC Racer:
https://1drv.ms/i/s!AtdAHVw2L3bZhzfH2Z8YkvFHwqDs

Na een uurtje rijden mijn eerste indrukken t.o.v. de TX en F1 wheel

Wheel en base voelt robuuster aan. Voor de base komt dit door de metalen boven en onderkant. Voor het stuur omdat het dikker is dus voor mensen met grote handen geeft dit een fijne grip. De stof en metaal geeft een meer premium gevoel echter vind ik persoonlijk het grip materiaal van de f1 fijner.
De feedback detail is beduidend beter en dit is ook de reden van de upgrade. De force feedback kracht is prima ik denk ongeveer 1,5x de TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo ze staan er netjes op :)

Net ook weer even aan het klussen geweest, eindelijk mijn button box kunnen monteren dankzij SkullboyNL d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2my9w6.jpg

Hij mag straks nog wat naar achteren denk ik maar voorlopig zit hij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:37
rvisuals schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:31:

Wheel en base voelt robuuster aan. Voor de base komt dit door de metalen boven en onderkant. Voor het stuur omdat het dikker is dus voor mensen met grote handen geeft dit een fijne grip. De stof en metaal geeft een meer premium gevoel echter vind ik persoonlijk het grip materiaal van de f1 fijner.
De feedback detail is beduidend beter en dit is ook de reden van de upgrade. De force feedback kracht is prima ik denk ongeveer 1,5x de TX.
Tof, ik ben er ook wel geïnteresseerd in heb je ook ervaring met Fanatec? Ik vraag me af hoe het zich verhoudt met de CSL Elite Wheel Base en de ClubSport Wheel Base V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
mdcobra schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:04:
[...]

Tof, ik ben er ook wel geïnteresseerd in heb je ook ervaring met Fanatec? Ik vraag me af hoe het zich verhoudt met de CSL Elite Wheel Base en de ClubSport Wheel Base V2.
Nee, ik heb geen ervaring met Fanatec wheels. Er komt wel een side by side met Fanatec door ISRTV. Als ik naar de vergelijkingen kijk van de TX/T300/T500 met CSWV2 dan denk ik dat de kracht dicht in de buurt komt en de feedback van de track detail gelijkwaardig of beter zal zijn. We zullen zien. Ik ben ook benieuwd want ik heb ook zeker de Fanatec overwogen. Maar de prijs is het dubbele incl. f1 wheel en daarbij is de CSWV2 ook alweer 2 jaar oud. Wellicht een update komend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

JoepW schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:31:
[...]

Wie zegt dat ik bezig ben met kopen.... Is nog maar een verlanglijstje ;)
Nou ja, het staat bij mij ook op het verlanglijstje. Maar ik ben bang dat hij er voor altijd op zal blijven staan. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
naish123 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:39:
[...]

Als je een iRacing abbo hebt dan kun je een berichtje aan John sturen; krijg je voorrang.
Maar goedkoop is het niet; verzendkosten en douanekosten komen er ook nog bij.
Ik heb eindelijk de John Bodin Load cell mod in huis en net geïnstalleerd. Het remmen gaat wel ff wennen worden op basis van druk.. moet veel meer kracht geven. Zou bijna me schoenen willen aantrekken :p

John heeft inderdaad af en toe een exemplaar beschikbaar. Mijn eerste email naar John was denk een maand of 2 terug.. Heb 'm dus nu pas in huis voor rond de 200 euro alles bij elkaar (douane etc).

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/ermk6ix29/2016_12_20_15_40_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Diems01 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:49:
[...]

Ik heb eindelijk de John Bodin Load cell mod in huis en net geïnstalleerd. Het remmen gaat wel ff wennen worden op basis van druk.. moet veel meer kracht geven. Zou bijna me schoenen willen aantrekken :p

John heeft inderdaad af en toe een exemplaar beschikbaar. Mijn eerste email naar John was denk een maand of 2 terug.. Heb 'm dus nu pas in huis voor rond de 200 euro alles bij elkaar (douane etc).

[afbeelding]
Heb je niet gevraagd om 20$ op de factuur te laten zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
Boinkie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:37:
[...]

Heb je niet gevraagd om 20$ op de factuur te laten zetten? :P
Sterker nog, John had er op alle papieren "personal gift" van gemaakt waarbij alleen de verzendkosten te zien waren. Denk dat de douane de aangegeven pakket waarde heeft gehanteerd .. Bijna 100 punten voor John dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Heb John vorige week gemaild maar nog geen antwoord gehad trouwens. Fingers crossed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
IR SoHappy! heb voor 20 euro defect TP3A Pro pedalen gekocht... T.RJ12 USB erbij besteld om de pedalen te kunnen testen. Blijken ze het gewoon te doen...

Goed... zie wat loperruis in de calibratie tool dus de potmeters zijn niet helemaal schoon maar das te verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Alexji schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:57:
[...]

Het is echt een genot om mee te werken _/-\o_ Heerlijk verstelbaar alles.

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn kabelbrei is wel beschamend :X
Ziet er blits uit, welke pedalen had je hiervoor, en waren die met of zonder loadcell (mod)?

Waar ik verder wel benieuwd naar ben of de gemiddelde simracer speelt met 1 scherm / triples / VR?
Als je op fora kijkt krijg ik soms het idee dat je een alien bent, als je geen triples hebt. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Luxicon schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 08:23:
[...]

Ziet er blits uit, welke pedalen had je hiervoor, en waren die met of zonder loadcell (mod)?

Waar ik verder wel benieuwd naar ben of de gemiddelde simracer speelt met 1 scherm / triples / VR?
Als je op fora kijkt krijg ik soms het idee dat je een alien bent, als je geen triples hebt. :P
Ik ben van de T3PA pedalen met rubber brake mod (meer weerstand op het einde) naar deze gegaan. Het is echt veel fijner remmen zo. Je wordt er niet magisch sneller van maar ik durf nu beter mensen er uit te remmen bijvoorbeeld omdat ik nu exact op het maximale kan remmen elke keer.

Natuurlijk kan je dit met potmeter pedalen ook prima, maar ik kreeg er gewoon geen gevoel bij. In iRacing was ik bijvoorbeeld soms aan het remmen door te kijken naar de pedal-input blackbox :X

Ik ben meteen VR-only gegaan met mijn rig, kwam van 1 scherm af.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexji op 24-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ah juist, nou goed bezig. Triple of VR is voor mensen toch een overweging, met de voor- en nadelen ervan. Klinkt goed verder van je pedalen, je hebt goed voor elkaar met de HE's. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 00:42

Nickrsd

Ik rijd ook met 1 scherm en een stuurtje aan het buro.. (gebrui pc ook voor andere zaken) daarom is een complete rig niks voor mij kwa ruimte.. een 3 scherm setup lijkt me wel erg fijn om dat op het buro te hebben.. maar VRBril lijkt me echt next level gaming :) en beste toepasbaar.. alleen ja kan niet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
rvisuals schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:31:

uit nieuwsgierigheid hoe kom je aan het design voor de rig? :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
TuxieDeni schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:11:
[...]

uit nieuwsgierigheid hoe kom je aan het design voor de rig? :9
Basis is gtcup van simlab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
rvisuals schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:21:
[...]

Basis is gtcup van simlab.
ahh ik dacht het al! ziet er goed uit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15

seninha

god's right foot

Mooie rig, en zeker hele mooie schermen.
Wat me wel opvalt bij de meeste 40 x 40 rigs uit de USA is dat ze in elkaar gezet worden met behulp van haakse verbindingen. Dus met plaatjes en heel veel bouten, en hoekstukjes.

Bijna niemand gebruikt schuine stukken.

Maat van me heeft mijn rig getekend, en daar heeft hij dus wel schuine profielen in gezet nadat hij ervaring opgedaan had met haakse verbindingen.
Bij hem begon alles te torderen en te wiebelen zodra er krachten op de rig kwamen.
Vooral omdat er geen verbinding was tussen stuur/scherm/pedalen gedeelte en de stoel (weer je je tegen verzet bij het remmen) buiten de onderstaande profielen.

Dat heb ik (en hij ook, want zijn rig is nu zelfde als die van mij) echt niet.

Hier even een voorbeeld wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mXBwrtn6PIWcmQyyZ8HpcnzUhZgNpWWtQVoOiw7Sj3x914Rd3HyAOM39uKOus72lmqeJydCWdYcLxoIlShJXkzOeCHa4ruQseFK6rIDVeGmyfmW5EzzhLGEoF_IlqDT_QSh2NBv65LHYQmyw9lxuwtbGX2TnT5P6W6xnRpr3rJKLxxFCCs7tu7tX7rAKzQP9-xv-aQWFZwPuvGVRVLxI2JQBVK--10YCkLz8RoTR2kjy3990yW_JFmzdvziLwhDqiWRgEK2_hzVvnZH_So6YqhlxqC2ly9RKWP_XnsKeTenKgPkSGxASbtMiHNYz3AgMhUj7qNH_k66rpPJ12DwtUYsgR4czLPK_ODFrFoNYLf08YpUlKBGiAgpWIUieAi9vpdXriTF8Hz1d1OSlK3ReJCOWEmUlkxh87kv12RWKSNr7C2hcDePJhxlmoCLcqYX3o5RbhJPQGAfaPBLg4lo5_qRx3C25Ka6_aGOL4jyUcH64HiCeyi1dc4Xy2iWgHDg4GTJIScPqeL0yoYQtlf4V62u-g8Lgjs0VI-mBATrkt1xmxvx4c_fUnu7gyg5ZaJrup2jxCem8Gk2gtfbuesatF5QMWpDwCHSMG6J6g4vuVZAsSxY6qSX1XA=w1624-h913-no

[ Voor 43% gewijzigd door seninha op 26-12-2016 22:34 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 30-05 12:55
Beste tweakers, Sinds kort beschik ook over een leuke Gameracer stoel (Corbeau) met een g27 + HTC Vive, Nu wil ik alleen bass shakers (buttkickers er op hebben) Alleen kom ik niet helemaal uit :S

Wat denk ik nodig te hebben:

- Bass shakers / Buttkicker: Deze heb ik op het oog: https://www.conrad.nl/nl/...CFQoKwwodiJwAtg&WT.srch=1
- Een amplifier Liefst 4 kanaals (voor elke wiel 1) of 2 kanaals (maar geen idee wat ik moet hebben)
- Bedrading? is hier speciaale bedrading voor nodig vanaf de amp naar de bass shakers? en hoe sluit je iets zo aan op de pc?
- Software maar die heb ik al voor het aansturen van de bass shakers in race games

Graag zal ik willen dat iemand mij helpt heb al rond gekeken maar kom er gewoon echt niet uit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik lees dit hierboven even mee want wil ook graag een bass shaker onder mn Playseat F1 stoel, maar kom er ook niet uit :P

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
KevinSetz schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:59:
Beste tweakers, Sinds kort beschik ook over een leuke Gameracer stoel (Corbeau) met een g27 + HTC Vive, Nu wil ik alleen bass shakers (buttkickers er op hebben) Alleen kom ik niet helemaal uit :S

Wat denk ik nodig te hebben:

- Bass shakers / Buttkicker: Deze heb ik op het oog: https://www.conrad.nl/nl/...CFQoKwwodiJwAtg&WT.srch=1
- Een amplifier Liefst 4 kanaals (voor elke wiel 1) of 2 kanaals (maar geen idee wat ik moet hebben)
- Bedrading? is hier speciaale bedrading voor nodig vanaf de amp naar de bass shakers? en hoe sluit je iets zo aan op de pc?
- Software maar die heb ik al voor het aansturen van de bass shakers in race games

Graag zal ik willen dat iemand mij helpt heb al rond gekeken maar kom er gewoon echt niet uit... :(
Ik heb vorige week ook is zitten kijken en dit is wat ik heb gevonden.

- ik heb ook zitten kijken naar die bass shakers. Maar ik weet niet of ze wel goed zijn. Ik wil er binnenkort 1 bestellen om te testen.

- voor de amplifier kun je bijna alle versterkers wel gebruiken. Je hoeft geen highend versterker te hebben. Als ze maar genoeg vermogen hebben en een goede voeding. Je wil niet dat de spanning in zakt tijdens het pruduceren van de bass. (Zit er zelf aan te denken om er zelf een te maken)

- Je kunt gewoon standaart luidspreker kabel gebruiken.

- Je kunt de amp aansluiten op de pc met een losse geluidskaart bijvoorbeeld een usb geluidskaartje van 20 euro.

- ja de software daar ben ik ook nog niet uit. Je kunt simvibe gebruiken alleen die kost wel 90 dollar. En dat vind ik net wat te veel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
SkullboyNL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:13:
[...]

Ik heb vorige week ook is zitten kijken en dit is wat ik heb gevonden.

- ik heb ook zitten kijken naar die bass shakers. Maar ik weet niet of ze wel goed zijn. Ik wil er binnenkort 1 bestellen om te testen.

- voor de amplifier kun je bijna alle versterkers wel gebruiken. Je hoeft geen highend versterker te hebben. Als ze maar genoeg vermogen hebben en een goede voeding. Je wil niet dat de spanning in zakt tijdens het pruduceren van de bass. (Zit er zelf aan te denken om er zelf een te maken)

- Je kunt gewoon standaart luidspreker kabel gebruiken.

- Je kunt de amp aansluiten op de pc met een losse geluidskaart bijvoorbeeld een usb geluidskaartje van 20 euro.

- ja de software daar ben ik ook nog niet uit. Je kunt simvibe gebruiken alleen die kost wel 90 dollar. En dat vind ik net wat te veel.
Ik heb al de bass shaker gekocht alleen een verkeerde amp die niet goed mee overweg kan 8)7 maar wat een trillinen man niet normaal, ik heb ook de vibe software maar hoe dit werkt geen idee morgen eerst naar een andere amp kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
KevinSetz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:25:
[...]

Ik heb al de bass shaker gekocht alleen een verkeerde amp die niet goed mee overweg kan 8)7 maar wat een trillinen man niet normaal, ik heb ook de vibe software maar hoe dit werkt geen idee morgen eerst naar een andere amp kijken :)
Welke amp heb je gekocht /gebruikt. En wat werkt er niet goed?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
SkullboyNL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:42:
[...]

Welke amp heb je gekocht /gebruikt. En wat werkt er niet goed?
Amplifer: https://www.soundimports....uct&path=61&product_id=56

Ik kan hem niet aansluiten via speaker ingangen dan gebeurd er niks

[ Voor 4% gewijzigd door KevinSetz op 28-12-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 793181

Mijn Desktop-Rig.
aangestuurd door een Erazer P764.

ik wil de komende tijd dingen gaan aanpassen.
T3pA pedalen voor een Fanatec pedalen mocht een van jullie ze wegdoen ;) maardatmoetineenandertopic.
Nieuw scherm

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/fn6et9r07/Racerig.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/y10d8meot/Racerig2.jpg

vragen en/of opmerkingen en Tips altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 21:20

player-x

Disruptive by design

KevinSetz schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:32:
Ik kan hem niet aansluiten via speaker ingangen dan gebeurd er niks
Die versterker zou prima moeten werken, (zij het dat je een wat duur model hebt gekozen), kan je hem niet via de sub uitgang van je soundcard aan sluiten met een splitter?

Door 2x deze te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RQgDHdhmVr6Iw65vI02GWIl8/full.jpg

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
ik heb een andere amp gekocht: http://www.bax-shop.nl/ve...j8P8HAQ#productinformatie

Deze schijnt goed te werken met simvibe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Die AMPs zijn best wel aan de prijs, als ik op Marktplaats kijk voor een 2ehand AMP, waar moet ik dan qua specs op letten? Vermogen? Aansluiting? Ohm? Wil de SinusLive Bass Shakers erop aan sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanderrr op 28-12-2016 17:37 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Interessant project!
Ik heb nog wel een versterker liggen dus dat is goed te doen alleen is die Sim vibe software wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Ik ga zelf even een schema tekenen want ik heb nog een stapel power mosfets liggen die heel goed kunnen dienen als versterker. Het gaat hier niet om een hifi ding dus alles wat maar versterkt is goed. Zolang er maar genoeg vermogen is. Ook kan een signal cutoff handig zijn dat alle signaal boven de 200hz niet wordt versterkt.

iRacing Profiel

• Emperalhero
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2022
Anoniem: 793181 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:04:
Mijn Desktop-Rig.
aangestuurd door een Erazer P764.

ik wil de komende tijd dingen gaan aanpassen.
T3pA pedalen voor een Fanatec pedalen mocht een van jullie ze wegdoen ;) maardatmoetineenandertopic.
Nieuw scherm

[afbeelding]
[afbeelding]

vragen en/of opmerkingen en Tips altijd welkom! :)
Ik heb nog csl elite LC pedalen hier die ik wil verkopen.

• deplagendeman
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het maken van een Race RIG van steigerpijp?

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
deplagendeman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:42:
Nope, volgens mij niet, maar wel met PVC. Ander materiaal, maar de basis is hetzelfde (buis/pijp).

Anoniem: 793181

Emperalhero schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:28:
[...]

Ik heb nog csl elite LC pedalen hier die ik wil verkopen.
ik heb je een Privé bericht gestuurd!

• ray1979
Ik heb er zelf een triple monitor stand van gemaakt voor mijn MDF rig. Conclusie: als het eenmaal staat is het verdomd stevig, maar fine tunen van de hoeken was een hel. Ik kwam deze video tegen (https://youtu.be/TW-1_rOkjpI) en je ziet daar ook dat er behoorlijk wat speling in de koppelingen zit. Wel een fraai exemplaar ter inspiratie!

• Tazzy
herkenbaar, ik heb een A-Frame/lessenaar en wil eigenlijk de staanders vervangen voor ander hout. MDF heeft teveel flex

• deplagendeman
  • Niet online
ralph075 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:16:
[...]

Nope, volgens mij niet, maar wel met PVC. Ander materiaal, maar de basis is hetzelfde (buis/pijp).
Dat was dus ook mijn idee! Ik heb al meerdere PVC rig's gezien, dus zoiets moet ook van steigerpijp kunnen!
ray1979 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:00:
[...]

Ik heb er zelf een triple monitor stand van gemaakt voor mijn MDF rig. Conclusie: als het eenmaal staat is het verdomd stevig, maar fine tunen van de hoeken was een hel. Ik kwam deze video tegen (https://youtu.be/TW-1_rOkjpI) en je ziet daar ook dat er behoorlijk wat speling in de koppelingen zit. Wel een fraai exemplaar ter inspiratie!
Dat is zeker een mooi exemplaar! Dat er speling op de koppeling (ongeacht de toepassing) had ik ook al elders gelezen. Dit heeft te maken met het giet en verzinkingsproces van de koppelingen. Dit probleem lijkt me op te lossen door de inbusbout wat strakker aan te draaien of iets van vulmateriaal te gebruiken.

Nu even mijn idee, ik heb niet zoveel ruimte voor een complete race rig, dus ben op zoek naar een (liefst betaalbare en) opvouw/klapbare wheel stand. Het liefst moet hij ook op zichzelf kunnen staan als hij ingeklapt is. Een (beperkte) mogelijk voor het verstellen van de stand is geen vereiste maar wel altijd mooi meegenomen!

De bestaande opties zijn kort gezegd (Aanvullingen zijn welkom!):

Wheelstand Pro V2
Deze stand valt eigenlijk al af omdat deze een paal in het midden heeft. Ik heb zelf al iets in elkaar geknutsel met een middenpaal maar ik kan mij hier mateloos aan storen.

GT Omega Wheel Stand / DXRacer PS/1000L/N
Een nagenoeg gelijk design en instelmogelijkheden, beiden opvouwbaar. Beide stands kunnen helaas zelfstandig opgeborgen worden.

Next Level Racing Wheel Stand
Eigenlijk voldoet deze stand aan al m'n eisen.

Wheel stand kopen en klaar zou het makkelijkste zijn! Echter een aanschafprijs van € 300,- via de duitse amazon? Dat moet met een eigen ontwerp goedkoper kunnen dacht ik.

Hout en PVC vallen voor mij eigenlijk direct al af. Met 2 linkerhanden zijn deze materialen te bewerkelijk. Daarnaast heb ik alleen de beschikking tot een boormachine en schroevendraaier set.

Vandaar dat ik uit kom bij steigerbuis. Voldoende (via internet) op maat te verkrijgen en enkel met een inbussleutel aan te draaien. Klinkt als een hoog IKEA gehalte en laat het mij met mijn linkerhanden nog net lukken om een IKEA bouwpakket in elkaar te zetten, mits je de beschrijving volgt.

Volgende keus om te maken: Staal of Aluminium.
De voor- en nadelen op een rij:
Staal
Voordelen:
- Sterk
- Stabiel
- Krasbestendig
Nadelen:
- Zwaar(der)

Aluminium
Voordelen:
- Licht
Nadelen:
- Zwakker dan staal
- Krasgevoelig

Tot slot de diameter kiezen. De diameters lopen tussen 21,3 mm tot 60,3 mm. Ik heb de keuze beperkt tot 2 diameters. Te weten 26,9 en 42,4. Dit om de simpele reden dat deze diameters makkelijk voor handen zijn bij de grotere bouwmarktketens, mocht ik een aanpassing aan de wheelstand wil maken. Verzendkosten via internet willen nog wel eens tegenvallen.

Ik heb wat zitten tekenen en rekenen met als uitgangspunt de wheel stand van Next Level. Ik kom mijn eerste ontwerp op een totale buislengte van 590 cm. De gewichten (zonder koppelingen) worden als volgt:

MateriaalDiameterkg/100 cmTotaal gewicht
Staal27 mm1,88 kg11,1 kg
Aluminium27 mm0,46 kg2,7 kg
Staal42 mm3,29 kg19,4 kg
Aluminium42 mm1,00 kg5,9 kg

Voors en tegens:
26,9mm
Voordelen:
- veelal ook geschikt voor attributen (zoals bekerhouder of ipadhouders) welke ook geschikt zijn voor microfoonstandaards.
Nadelen:
- Wanddikte bij aluminium eigenlijk te dun voor zware belasting
42,4mm
Voordelen:
- Robuust (uiterlijk)
Nadelen:
- Gewicht bij stalen frame

Welk materiaal en welke wanddikte zouden jullie kiezen? Zelf neig ik er naar om het frame van stalen 26,9 mm buizen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Mag ik advocaat van de duivel spelen en steigerpijp afraden en aluminium profiel aanraden?
Dat kan je nog eens aanpassen, verschuiven, spulletjes aan vast monteren, uitbreden, etc.
Ook nog eens geen flex op de koppelingen, het is een boel lichter, dus ik zie alleen maar
voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Schuey schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:21:
Mag ik advocaat van de duivel spelen en steigerpijp afraden en aluminium profiel aanraden?
Dat kan je nog eens aanpassen, verschuiven, spulletjes aan vast monteren, uitbreden, etc.
Ook nog eens geen flex op de koppelingen, het is een boel lichter, dus ik zie alleen maar
+1 Als je nu toch deze stap zet maak dan een long term keuze.

Foto staat geloof wel ergens in dit topic; heb zelf zoiets http://buildawheelstand.blogspot.nl/ gebouwd van materiaal wat ik nog had liggen. Flex is een serieuze beperking van dit ontwerp (en natuurlijk het materiaal) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Tijdje terug in de zomer (opnieuw) aangestoken door het race virus, dus toen een DIY race rig gebouwd van wat rest hout: loewie1984 in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Maar ik had nog niet de kans gehad mezelf te filmen, is een beetje lastig zonder statief enzo. Dus nu mijn neefje maar aan het werk gezet. Ben blij dat ik het destijds grondig heb aangepakt, die drie schermen zorgen toch voor een extra beleving.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RXENhXxiREk]

Het geheel is niet heel mobiel of modulair, de schermen zitten aan de achterkant vastgemaakt op basis van wat mdf plankjes en 2 stevige deurscharnieren. Omdat een scherm ging afhangen naar beneden, zelf staalkabeltje gemaakt en dat recht getrokken. Dus nu is het redelijk klaar. Geen zin om het verder af te werken of verder te verbeteren.

Het enige is dat ik het stuur in hoogte kan verstellen en de afstand tot de pedalen en that's it. Het is iig behoorlijk stevig.

[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 30-12-2016 13:19 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diems01
naish123 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:27:
Interessant project!
Ik heb nog wel een versterker liggen dus dat is goed te doen alleen is die Sim vibe software wel erg duur.
Gebruik zelf ook SimVibe met 2x 4 ohm bass shakers en een oude Sony TA-343 versterker. Via deze setup gebruik ik in SimVibe de extensie mode (seat/shifter) via de PC onboard soundcart. Normaal geluid (en voice) gaat via een USB headset.

Mooiste is natuurlijk de SimVibe chassis mode om alle 4 wielen onafhankelijk aan je rig te simuleren (via bv een 2ehands 5.1 versterker oid)

SimVibe zelf is erg uitgebreid en je kan het naar hartenlust instellen. Advies in deze is om elk effect apart in te stellen en te finetunen. Zo kan je mooi verschil in curbs, engine rpm en bumps instellen. Beste is om er zelf mee te knoeien.

Korte handleiding van Simvibe;

http://www.simxperience.c...isting%20Sim%20Setup.html

http://simxperience.com/P...mVibe%20Setup%20Guide.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 21:57

Dark Angel

Corvette LS Power

Wat wil je weten. Ik heb de mijn race rig gemaakt van kachelbuizen uit een warenhuis.
Dat is ongeveer het zelfde als een steigerpijp.

Afbeeldingslocatie: https://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/racestoel/IMG_9278.jpg

PC voeding met auto radio versterker voor de basshakers
Afbeeldingslocatie: https://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/racestoel/IMG_9499.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/racestoel/IMG_9525.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deplagendeman
  • Niet online
Schuey schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:21:
Dat mag! ik ga alleen geen complete rig maken omdat ik daar simpelweg de ruimte niet voor. Daarnaast zijn de profielen en toebehoren minder voor handen als steigermateriaal! Ik ga er zeker nog naar kijken en meenemen in m'n ideeën!
Tazzy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:04:
[...]
heb zelf zoiets http://buildawheelstand.blogspot.nl/ gebouwd van materiaal wat ik nog had liggen. Flex is een serieuze beperking van dit ontwerp (en natuurlijk het materiaal) .
Ik heb zelf al wat in elkaar geschroefd van materiaal wat ik had liggen, maar dat is echter niet zo stevig! Ik had nog een vraagje kan deze stand ook op zichzelf blijven staan?
Dark Angel schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:54:
[...]

Wat wil je weten. Ik heb de mijn race rig gemaakt van kachelbuizen uit een warenhuis.
Dat is ongeveer het zelfde als een steigerpijp.
Ik had hem elders al in dit topic gezien! Mooi ding! Welke diameter buis en wanddikte heb je gebruikt? En is dit voldoende stijf?
Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.