Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Daarom heb ik de Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8G genomen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:01

player-x

Disruptive by design

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:36:
Je kan je schermen ook nog overklokken tot 180 Hz :P
En wat is het nut daar van?

Heb zelf pas 3x Asus MG278Q gekocht, en aangesloten op een +1000W Quad-SLITitan v1 opstelling, en ik heb de refresh rate afgekapt op 100Hz om 5 redenen.
  1. Ik iig zie en merk geen merkbaar verschil tussen 100 en 144Hz, ben ook geen Pro-Gamer, wel fanatiek.
  2. Aanzienlijk zuiniger tijdens gamen, -200 tot 300W.
  3. Systeem stiller.
  4. Kamer minder warm.
  5. Stabielere hogere overklok(*)
(*)Daar de GPU niet de hele tijd op 100% load draait, blijft de overklok van mijn kaarten stabiel met een 35Mhz hogere max klok, wat iets merkbaar is in je frametimes op de belangrijke drukke momenten.
Imho, is een iets hogere minimale frame rate, veel belangrijker dan een hogere max frame rate.

144Hz monitoren snap ik nog wel iets van, maar alles daar boven is imho alleen maar om te laten zien dat je de grootste hebt! :+ ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TulndD55Atp98EGjf0C6bMda/full.jpg

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ik snap de 144hz verhaal niet zo voor sims. Ik kom prima uit de voeten met m'n 60hz.

Ik verwacht naar VR te gaan met vakantiegeld. Die zijn 90hz toch? dus zal wel iets van verschil hebben.

Daarnaast draai ik het op vsync. Anders heb ik tearing in full screen. Triple en fullscreen windowed werkt niet voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

144 hz (als je pc het ook levert) heeft echt wel voordelen.
Ten eerste veeeeeel mooier en rustiger beeld.
Ten tweede minder lag (heel verhaal over gelezen van David Tucker dat ik niet kan reproduceren)

En gecombineerd met G-sync is het super zonder tearing als de fps'n toch dalen onder de 144 dat er geen tearing of lag ontstaat.

En v-sync moet je echt niet gebruiken. Dat zorgt voor serieuze lag. Dsn kan je beter in iRacing de fps cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
JoepW schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:19:
Ten tweede minder lag (heel verhaal over gelezen van David Tucker dat ik niet kan reproduceren)

En gecombineerd met G-sync is het super zonder tearing als de fps'n toch dalen onder de 144 dat er geen tearing of lag ontstaat.

En v-sync moet je echt niet gebruiken. Dat zorgt voor serieuze lag. Dsn kan je beter in iRacing de fps cappen.
Lag als in input lag? hmm.. ga wel cappen dan :D

Er is ook geen andere manier om NVidia Surround te ontwijken he ? :) Ben niet heel echt fan van Surround. Windows vind het niet leuk met vensters.

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 11-02-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:29:
[...]
......Er is ook geen andere manier om NVidia Surround te ontwijken he ? :) Ben niet heel echt fan van Surround. Windows vind het niet leuk met vensters.
Surround met de laatste drivers en W10 maakt vensters niet meer 3 schermen groot als ik op max druk. Dus dat nadeel is foetsie bij mij.
En verder gebruik ik enkel deze PC voor racen, dus who cares ;)

En tja je zou voor windowed borderless kinnen kiezen op een windows desktop. Lekker met vertekende zijschermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

johnnyverhoeff schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:55:
Dat is het jammere van de Asus strix.
Die heeft zogenaamd Vr friendly io design.
Dat heet 2 DP en 2 HDMI.
Erg onhandig om triples te doen net deze kaart.
Vandaar dat ik deze kaart niet genomen heb.
De reference 1080 heeft 3 dp en 1 HDMI.
Ik heb deze:

https://azerty.nl/product...afische-kaart-8-gb-gddr5x

Kan ik hier dus geen triples mee aansturen hoger dan 60hz? ivm de aansluitingen ?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:04
knightvision schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Ik heb deze:

https://azerty.nl/product...afische-kaart-8-gb-gddr5x

Kan ik hier dus geen triples mee aansturen hoger dan 60hz? ivm de aansluitingen ?
Jawel. 2x DP en 1x DVI.
Tenzij je G-sync hebt, dan heb je DP nodig, dus 3x DP

DVI is een legacy poort. Ik zou overstappen op DP bij aanschaf van nieuwe hardware. Veel monitors hebben ook geen DVI meer. Ik snap niet waarom ze dat nog willen op een dergelijke highend videokaart. Maargoed niet iedereen wil of heeft een setup met 3 monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

glnk schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Jawel. 2x DP en 1x DVI.
Tenzij je G-sync hebt, dan heb je DP nodig, dus 3x DP

DVI is een legacy poort. Ik zou overstappen op DP bij aanschaf van nieuwe hardware. Veel monitors hebben ook geen DVI meer. Ik snap niet waarom ze dat nog willen op een dergelijke highend videokaart. Maargoed niet iedereen wil of heeft een setup met 3 monitors.
2 DP en 1x HDMI kan niet?

2, Werkt dit alles dan ook nog met SURROUND optie bij nvidia, triples draaien op b.v 120 hz of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

NVIDIA Surround met DP en HDMI kan.

Maar enkel 100% DP kan 60 hz en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

JoepW schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:19:
Over 60Hz, ja zeker, over 100Hz, niet echt bijzonder merkbaar.
Met 100Hz heb ik geen merkbare extra lag, maar daag je uit, neem een stuivertje, laat iemand die 10x opgooien, en aan de hand daar van de refresh op 100Hz of 144/165Hz zetten, en kijk dan eens hoe vaak je de juiste verversing goed hebt op gemerkt.

Voor mij is een iets stabielere minimale frame rate belangrijker dan een hogere max rate.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 11-02-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
player-x schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:53:
[...]

En wat is het nut daar van?

Heb zelf pas 3x Asus MG278Q gekocht, en aangesloten op een +1000W Quad-SLITitan v1 opstelling, en ik heb de refresh rate afgekapt op 100Hz om 5 redenen.
  1. Ik iig zie en merk geen merkbaar verschil tussen 100 en 144Hz, ben ook geen Pro-Gamer, wel fanatiek.
  2. Aanzienlijk zuiniger tijdens gamen, -200 tot 300W.
  3. Systeem stiller.
  4. Kamer minder warm.
  5. Stabielere hogere overklok(*)
(*)Daar de GPU niet de hele tijd op 100% load draait, blijft de overklok van mijn kaarten stabiel met een 35Mhz hogere max klok, wat iets merkbaar is in je frametimes op de belangrijke drukke momenten.
Imho, is een iets hogere minimale frame rate, veel belangrijker dan een hogere max frame rate.

144Hz monitoren snap ik nog wel iets van, maar alles daar boven is imho alleen maar om te laten zien dat je de grootste hebt! :+ ;)

Over het algemeen ben ik het wel met je eens maar:

De monitor van Joep heeft als selling point dat ie juist 180 hz is, dus dan vind ik dat je dat ook moet proberen in ieder geval.

Ik heb zelf een 100 Hz ultrawide (predator x34a) en 3x de Asus pg279q @ 144/165 hz. En ik kan zeker het verschil merken tussen 100 en 144. Tussen 144 en 165 is een stuk minder.

Frame tijden zijn zeker belangrijk, maar met een quad gpu setup zal je altijd onregelmatigere frame tijden krijgen dan met minder GPU's.
Dan kan je volgens mij beter je 4e gpu uitschakelen, dan heb je volgens mij al consistentere frame tijden, tenzij je natuurlijk echt alle power nodig heb.

Met 4 titans mag je niet klagen over het energie verbruik :P

En waarom heb je de Mg versie gekocht ipv de gsync pg versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

johnnyverhoeff schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:07:
Ik heb zelf een 100 Hz ultrawide (predator x34a) en 3x de Asus pg279q @ 144/165 hz. En ik kan zeker het verschil merken tussen 100 en 144. Tussen 144 en 165 is een stuk minder.
Het is ook heel goed mogelijk dat dat komt omdat het een IPS paneel is, en geen TN, want daar is veel meer signaal behandeling bij nodig, en dat beïnvloed de true latency behoorlijk.

Want hoewel fabrikanten vaak zeggen dat een monitor 4ms is, is het vaak iets van +25ms tussen de tijd dat de GPU het signaal op de video uitgang zet, en je het op je monitor ziet, bij TN is die tijd bij goede monitoren tot wel 50% lager.

Is ook de reden dat ik twee surround opstellingen heb, een keer 3x 30'' IPS (op 2500K met 670 SLI) voor strategische games, en een keer 3x 27'' TN (op i7-5960X Quad-SLI) voor shooters.

Ik denk dat je appels met peren vergelijkt.
Frame tijden zijn zeker belangrijk, maar met een quad gpu setup zal je altijd onregelmatigere frame tijden krijgen dan met minder GPU's.
Heb ook verschillende profielen waar ik soms 4x SLI speel soms op 3, en soms zelfs op 2x SLI, vooral de nieuwste games hebben bagger Quad-SLI onderstuening.

Zit dan ook met smart op de 1080Ti of Pascal Titan te wachten, en een nieuwe S1151 PC te bouwen, want hoewel als ze goed werken, ze nog steeds mee kunnen zijn ze toch echt nu bijna 4j oud.
Dan kan je volgens mij beter je 4e gpu uitschakelen, dan heb je volgens mij al consistentere frame tijden, tenzij je natuurlijk echt alle power nodig heb.
Met een 12MP opstelling is vaak zelfs bij een slecht ondersteunde game, Quad of Tri-SLI beter dan SLI.
Met 4 titans mag je niet klagen over het energie verbruik :P
Doe ik ook niet, maar het is wel een bijkomend voordeel. :+
En waarom heb je de Mg versie gekocht ipv de gsync pg versie ?
Verkeerde gelinkt, heb de PG versie, met G-Sync.

Edit:
Je zou het kunnen testen met het het programmatje van deze site, of het klopt wat ik zeg, want misschien klopt het helemaal wel niet wat ik zeg, want ik heb geen 99p test gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 11-02-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik vind het wel leuk om hier verder over te praten, maar is een beetje serieus off-topic :P

Er is zeker een verschil tussen tn en ips, waar de totale latency van muisklik tot vuur op je beeldscherm pixels bij ips groter is.
Maar de refresh rate en latency zijn 2 verschillende dingen.

Pascal titan js trouwens al een tijdje uit hoor :P
Hoest je even 1300 euro per kaart op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ja en nee, een goede visuele game ervaring is ook belangrijk voor je rig.
Maar de refresh rate en latency zijn 2 verschillende dingen.
Ja en nee, ja ze zijn totaal verschillend, maar ze hebben ook beide samen behoorlijk invloed op je game ervaring.

Dus je kan ze niet onafhankelijk van elkaar zien voor je game ervaring, maar ik het het eigenlijk ook niet over latency in mijn post, dat ging over de, denk ik, appels en peren vergelijking van je IPS en TN scherm.

Zoals ik al zij, doe de hier boven genoemde test eens, en kijk of er groot verschil tussen ze zitten, wat denk ik meer zou verklaren waarom de 144Hz TN beter aanvoelt dan je IPS scherm.

Of zoals ik eerder zij een blind test van 100 en 144Hz op je TN schermen.
Pascal titan js trouwens al een tijdje uit hoor :P
Oooo dacht dat het nog een Maxwell only kaart was.
Hoest je even 1300 euro per kaart op :P
Niet van plan om dat uit te geven, blijf dus rustig wachten op de 1080Ti

Heb voor mijn eerste twee Titans v1 2K betaalt, en de nadere twee later voor schappelijke prijzen 2dehands, maar was niet van plan 2.5K uit te geven voor 2x Pascal Titans X, als er binnen kort Ti's uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 22:13
Scr33x0r schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Ik ga zelf een andere bouwen, ook aluminium, maar meer de Heusinkveld stijl :)
Wat is eigenlijk het verschil dan? Ik ben van plan ook 80/20 te gaan maar ik heb geen enkel idee welk design ik moet/kan volgen.

Thx

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik weet alleen niet waar je vandaan haalt dat ik een tn scherm heb, acer predator x34a en Asus rog swift pg279q zijn allebei IPS.

Voor me zelf heb ik idd al een blinde test gedaan met hulp van iemand anders, om te kijken of ik het verschil kan zien tussen 100/144/165 hz.

Sowieso wachten tot de 1080Ti ipv de titan XP te kopen.
Heb ik ook gedaan met de 980Ti ipv titan X.
Custom bios erin geflashed en overclocked/overvolted en veel sneller als een titan X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 10:03
A1AD schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:28:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil dan? Ik ben van plan ook 80/20 te gaan maar ik heb geen enkel idee welk design ik moet/kan volgen.

Thx
Haha, eigenlijk niks.. ik vind het sleutelen aan dit spul eigenlijk misschien wel net zo leuk als het racen zelf.. dus dan doe je wat he.. Ik krijg straks nieuw huis en wil een wat minimalistere setup.. dus ga je maar weer wat sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 02:55

Tyoi

Beddytear

Heren (en dames), ik hoop dat ik hier op de goede plek zit om het volgende te vragen:

Na enigzins ongeduldig een aantal weken wachten op nieuws over nieuwe voorraad van de buttkicker gamer 2 ben ik het beu en wil ik zelf een bassshaker systeempje bouwen op mijn stoel.

Ik lees online op forum/reddit DIY shakers met een Sinuslive Basspump III waar (voor de geld/kwaliteit verhouding) positief op gereageerd wordt. Ik zou deze dan ook willen proberen maar ik loop tegen een tweetal vragen aan:
1. In het bos van versterkers heb ik moeite om de goede te kiezen. Hebben jullie een voorkeur of suggestie voor een versterker?
2. Is een enkele genoeg voor een stoel, of zouden twee shakers een betere keuze zijn?

Ik verwacht dat ik de boel aanstuur met de 5.1 onboard geluidkaart van m'n moederbord i.s.m. Simvibe. Ik heb daarnaast voor het normale geluid mijn G933 hoofdtelefoon op.

Ik sta volledig open voor een betere/alternatieve oplossing(en)/advies.

Edit: Na verdere zoekacties heb ik inmiddels deze amp voor deze transducers (x2, parallel) gevonden. Echter is het mij niet duidelijk of dit een 'goede' set is en/of dit gaat werken met een onboard 5.1 geluidskaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 14-02-2017 13:15 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47
Ben hier ook erg geïnteresseerd naar, misschien voor op een lange termijn.

Als je je bevindingen wil beschrijven in dit topic in guide vorm zou dat erg lekker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Deze versterker wordt vaak aangeraden voor basshaker: https://www.bax-shop.nl/v...r-inuke-nu1000-versterker

En dit soort transducers kan je erbij nemen: https://www.bax-shop.nl/b...mini-lfe-v3#specificaties

Ik heb zelf een Buttkicker Gamer2 met een goede Onkyo versterker waar ik 1 kanaal van gebruik en dat voldoet. Maar trillingen onder de 15 hz kan de versterker niet aansturen, terwijl dat voor laagfrequente trillingen wel leuk zou zijn.

Dus een versterker zou je moeten kiezen op met name lage frequenties en ook de transducer. Ik zou zeker niet voor de door jou genoemde apparatuur gaan gezien de beperking van 20 hz.

En ik heb dus 1 shaker aan het chassis van mijn stoel zitten en dat is voldoen voor een beetje leuk gevoel in de kont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
Tyoi schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:01:
Heren (en dames), ik hoop dat ik hier op de goede plek zit om het volgende te vragen:

Na enigzins ongeduldig een aantal weken wachten op nieuws over nieuwe voorraad van de buttkicker gamer 2 ben ik het beu en wil ik zelf een bassshaker systeempje bouwen op mijn stoel.

Ik lees online op forum/reddit DIY shakers met een Sinuslive Basspump III waar (voor de geld/kwaliteit verhouding) positief op gereageerd wordt. Ik zou deze dan ook willen proberen maar ik loop tegen een tweetal vragen aan:
1. In het bos van versterkers heb ik moeite om de goede te kiezen. Hebben jullie een voorkeur of suggestie voor een versterker?
2. Is een enkele genoeg voor een stoel, of zouden twee shakers een betere keuze zijn?

Ik verwacht dat ik de boel aanstuur met de 5.1 onboard geluidkaart van m'n moederbord i.s.m. Simvibe. Ik heb daarnaast voor het normale geluid mijn G933 hoofdtelefoon op.

Edit: Na verdere zoekacties heb ik inmiddels deze amp voor deze transducers (x2, parallel) gevonden. Echter is het mij niet duidelijk of dit een 'goede' set is en/of dit gaat werken met een onboard 5.1 geluidskaart.
Joep is wellicht wat snel door de bocht :9
De door Joep genoemde versterker en transducers zou ik persoonlijk afraden. Er zijn vele reviews te vinden waar de fisher amp mini minder presteert dan bv een Aura Bass shaker. De Buttkicker LFE is dan wel weer een goeie. Voor een 5.1 versterker zou ik gewoon 2ehands op MP kijken en als je in de stoel alle vibraties vanuit SimVibe krijgt tijdens het rijden, vraag ik me af of je 15hz überhaupt wel gaat voelen.. Zelf gebruik ik 2x de Sinustec 200 W ST-BS met een oude sony versterker met prima resultaat. Beide transducers op de stoel (onder /achter).

Toekomst planning is om via SimVibe de chassis mode te gebruiken maar voor nu even 2x 4ohm in serie op een 8ohm versterker (links) uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat ik niet zo goed snap met een 5.1 versterker, hoe kun je de levels per transducer aanpassen? Of moet dat helemaal uit simvibe komen?

Ik heb al setups gezien met 1 versterker per transducer. Als je er dan 5 hebt :X
Gevalletje, 'schat, het is je krultang' :+

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 15-02-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:39
De meeste versterkers kunnen wel 15hz uitsturen. Het is eerder de vraag of je geluidskaart (dac) het wel kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Schuey schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:36:
Wat ik niet zo goed snap met een 5.1 versterker, hoe kun je de levels per transducer aanpassen? Of moet dat helemaal uit simvibe komen?
IK heb 4 buttkickers in gebruik.
En dan is de bedoeling dat ze allemaal individueel kunnen worden aangestuurd.
Hiervoor moet je je geluidskaart in windows quadrafonisch instellen (4 kanalen).
Omdat die individueel zijn kan je inderdaad de levels (versterkings factor als het ware) per transducer aanpassen, maar dit is niet nodig IMO.

Elk kanaal (van de 4) uit je geluidskaart moet dan ze eigen versterker hebben voor 1 transducer.
Hier kan je dan een 5.1 versterker voor gebruiken, MAAR:
Je versterker dient dan wel audio ingangen te hebben per kaneel.
Deze pricewatch: Pioneer VSX-330 werkt bijvoorbeeld niet, maar deze pricewatch: Harman Kardon AVR 155 wel, want die heeft een 6-channel input.
(Dit zijn trouwens twee random voorbeelden)
Daarna heb je ook vaak het probleem dat deze versterkers (volgens mij) vaak geen 2 of 4 Ohm speakers kunnen aansturen, meestal maar 8 Ohm.

De genoemde versterkers hebben bijvoorbeeld wel een optische ingang maar dat werkt geloof ik niet icm simvibe, daarvoor moet je quadrafonisch instellen.

Wat je IMO beter kan doen is gewoon een oude versterker die je in een auto zou gebruiken kopen.
Die hebben namelijk meestal 4 individuele ingangen om je 4 transducers aan te sturen.
Deze ondersteunen ook 2 en 4 Ohm speakers.
Die versterker kan je alleen niet direct met 230v AC voeden.
Ik heb hiervoor gewoon een simpele oude PC voeding gebruikt en de 12 V rail op de versterker aangesloten.
Ik heb al setups gezien met 1 versterker per transducer. Als je er dan 5 hebt :X
Als je hier doelt op het opgenomen vermogen van alle transducers en de versterker, dan hoef je je volgens mij niet druk te maken.
De versterker die ik gebruik kan 50 W RMS per kanaal leveren.
Daar heb ik een tijdje mee gedraaid op vol volume zeg maar, en vond dit te harde klappen.
Dus nu heb ik hem ongeveer op de helft of driekwart gezet.
En die 50 W gebruikt ie echt niet continu per kanaal, alleen maar wanneer je tegen de vangrail eventjes aanrijdt of in de grand canyon stort :+
Dus het totale vermogen zal <= 200 W, en mijn PC terwijl ik aan het racen ben doet al rond de 600 W van de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:08
Schuey schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:36:

Heb er 7 :) . Met elk hun eigen versterker.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Holy shitballs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 22:46
Hallo allen!
Ik ben zelf aan het kijken om een Rig te maken/kopen. Nu vroeg ik me af wat voor stoelen jullie gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb een rig van GT Omega met hun RS6 stoel. Die zit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:09

Metalfreak

Hoije woh!

DarkPino schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 05:32:
Hallo allen!
Ik ben zelf aan het kijken om een Rig te maken/kopen. Nu vroeg ik me af wat voor stoelen jullie gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Alvast bedankt!
Ik gebruik een stoel uit een CRX ED9, zit nog steeds ontzettend lekker :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Hallo allen!
Alvast bedankt!
Je kan op zich alle stoelen gebruiken welke je wilt met een goede Rig. Dus afhankelijk van je eisen en je budget zou je een simpele 2e hands stoel van internet / sloop kunnen halen van een willekeurige auto welke jij mooi vindt of je kan voor een supernieuwe Corbeau of Sparco stoel gaan die zijn natuurlijk iets duurder maar ook mogelijk.

Verkeerd gelezen sorry

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 20:23
Tyoi schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:01:

De versteker die Joep aanraadt is een hele goede. Wil je iets meer controle dan kun je ook de DSP variant nemen, daar zit nl. een ingebouwde equalizer in : https://www.bax-shop.nl/v...nuke-nu1000dsp-versterker

Met 1 versterker kun je 2 transducers aansturen. Mijn advies zou zijn: ga voor mini LFE's van Buttkicker.

Ik ben zelf redelijk fanatiek met "tactile feedback"

Ik heb:
4 mini LFE's in chassismode
2 mini LFE's achter op de stoel (engine vibrations)
1 mini LFE bij de shifter (engine vibrations)
1 LFE onder de stoel: Big bumps
1 Advance bij de pedalen : Big bumps

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Y9FFsb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i75hLfH.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 02:55

Tyoi

Beddytear

Top! Ik heb ook uiteindelijk voor de set gekozen, maar wel de displayloze inuke, want ik had al wat ervaring met equalizerAPO waarmee ik de boel heb kunnen afstellen. Coole setup btw ;)

Simvibe (sim commander 4) inmiddels geinstalleerd en draaiende, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om vanuit de game vibraties te krijgen van bijvb. een crash. In de settings staat ie op enable seat, en als ik op het luidsprekertje druk om te testen, dan voel ik de shaker (en zie uitslag op de amp). In de outputmixer van iRacing profiel staat simvibe seat aan, en de 4 opties (engine vib, gear change, impacts en road bumps) staan op de default settings. Spel starten via simvibe lukt, en deze zegt ook 'rame running' maar zodra ik in m'n skippy met 120 tegen de muur aan rij dan gebeurd er niets. Geen shaking. Moet ik nog wat instellen of...?

Edit:
Volume op het hoofdscherm simvibe staat ook op max, en zo ook de settings van de shaker in windows & op de amp zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Tyoi op 18-02-2017 00:36 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 691288

Zie hier mooi spul voorbij komen... super.

Dus dan zit er maar 1 ding op en dat is de mijne showen.

De lijst van mijn items:

Rig: Rseat RS1 met shifter en keyboard mount
Pedalen: Fanatec V3
Handrem: Fanatec Clubsport
Stuur: Thrustmaster T300 RS met GTE en F1 Stuurtjes
Shifter: Thrustmaster TH8A
Scherm: 3x Benq 2760HS
Triple screen standaard: Simlab
Vibraties: Buttkicker 2.0
Tablet: samsung tab 3 (voor dashmeterpro)
Geluid: 5.1 Logitech Z506 + Turtle Beach Force PX22
Processor : I5 7960k
Mobo: MSI Z97 Gaming 5
Geheugen: 32GB G-Skill Ripjaw X F3 128000
Video: 2x Palit GTX 1070 Super Jetstream
Opslag: 2x 512 GB SSD + 4TB HDD
Games: Assetto Corsa, RFactor 2, Dirt Rally, Dirt 3.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/am5qferr7/20170209_231557.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/ie9lvpxgv/20170209_231606.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 691288 op 18-02-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 13:24
Tikkeltje off topic maar ik zie dat veel mensen hier dashmeterpro gebruiken. Heb het zelf ook. Maar elke x icm iracing zorgt hij ervoor dat iracing de verbinding met de server verliest. Iemand een oplossing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
martijn_8519 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:33:
Tikkeltje off topic maar ik zie dat veel mensen hier dashmeterpro gebruiken. Heb het zelf ook. Maar elke x icm iracing zorgt hij ervoor dat iracing de verbinding met de server verliest. Iemand een oplossing?
Nog nooit voorgehad! Gebruik het zo goed als elke dag samen met iracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Diems01 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:25:
[...]

Zelf gebruik ik 2x de Sinustec 200 W ST-BS met een oude sony versterker met prima resultaat. Beide transducers op de stoel (onder /achter).

Toekomst planning is om via SimVibe de chassis mode te gebruiken maar voor nu even 2x 4ohm in serie op een 8ohm versterker (links) uitgang.
Gebruik jij de Sinustech met een extra geluidskaart en specifieke software? Ik heb net mijn rig opgebouwd en ben op zoek naar een betaalbare transducer kennismaking. De Sinustech icm een goedkope versterker leek mijn hiervoor een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purky
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-03 10:07
Zijn er toevallig mensen die nog een fanatec ClubSport USB Adapter over hebben?
Ik zoek er momenteel een voor mijn shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 22:46
Thanks voor de stoel hulp/tips! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625652

Beste Meintje,

ik kan jou een simpele tip geven voor een goede betaalbare versterker voor jouw bass shakers/transducers:
De Panasonic SA HT80. Een analage 5.1 theater sound system, waarvan de subwoofer uitgang apart tot 4 stappen regelbaar is en ook het klank volume tot "heavy" instelbaar is.
Ik ben al jarenlang (en nu nog) een console racer (PS4/PS3/XBoxOne en Xbox360) en ik heb twee Playseatopstellingen (niet om op te scheppen), in mijn mancave. De ene voorzien van Fanatec gear (stuur & pedalen) met 8 bass shakers (2 onder en 4 aan de zijkanten van de stoel en 2 onder de pedaalplaat) en de andere, met de combinatie van Thrustmaster stuur en Fanatec pedalen, voorzien van 4 bass shakers (onder en aan de zijkanten van de stoel)
Per Playseat ook zo'n SA HT80 versterker voor de bass shakers. Het optische signaal van een console wordt m.b.v. een converter (?) analoog (rood/wit) gemaakt en dan via een crossover (''low pass filter) naar de SA HT80. Ik heb een crossover van Sony ( de XEC 500) bij de ene en bij de ander één van Marktplaats (voor € 15.00), om de hoge tonen er extra uit te filteren. Zodat ik dus eigenlijk alleen lage, lagere tonen door de bass shakers ervaar en geen muziek/hoge tonen.
Bij PC software zal dat beter geregeld/instelbaar zijn en misschien helemaal niet nodig zijn (?)

Zo'n Panasonic SA HT 80 versterker vind je bijv. op Marktplaats.
De speakers ervan heb je niet nodig, een werkend 5 DVD disc systeem ook niet.
Ik zag enkele weken geleden zo'n versterker bij Used Products in Den Haag met een defect disc systeem voor € 30.00. Technische specificaties ervan vind je online.
Ikzelf heb de ene jaren geleden gekregen en de andere zo'n jaar geleden tweedehands bij Used Products Zaandam voor € 40.00 gekocht.
Ik heb beide Playseats geplaatst op dubbele rubberen "fitnessapparatuur" tegels van Decathlon.
De stoel (=zitgedeelte) en ook het pedaalgedeelte van de Playseats heb ik op zwarte wasmachinerubbers (Gamma/Praxis) geplaatst. Verder alle bouten goed aandraaien omdat het anders los kan trillen.
Tot zover mijn bijdrage o.b.v. eigen ervaringen met bass shakers, crossovers en de SA HT 80 op Playseats i.c.m. gameconsoles, wasmachine rubbers en (dempende) fitnesmatten
Succes ermee!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 625652 op 21-02-2017 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Beste Raybro, bedankt voor je bijdrage. Mijn vraag ging echter over de bass shaker van Sinustech. Jouw uitleg over een home cinema versterker van Panasonic. Het aansluiten van de Sinustech maak ik mij niet zoveel zorgen om, maar ik ben wel ben benieuwd naar de ervaringen met de bass shaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo'n fitnessmat of tegel he, hoe zit dat met grounding en/of EMI?

edit:
Kent iemand hier SRRG?
Schijnbaar een Nederlandse simrace spulletjes bouwert, maar totaal onbekend bij mij :)

[ Voor 48% gewijzigd door Schuey op 21-02-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:44

derx666

mecker ende blaet

Nooit van gehoord. Kan ook niks vinden op google.
Ik ken hier in NL eigenlijk alleen UGX en Sim-Lab.eu.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:31:

edit:
Kent iemand hier SRRG?
Schijnbaar een Nederlandse simrace spulletjes bouwert, maar totaal onbekend bij mij :)
Idd ook hier onbekend.. heb je link of iets??

Verder heb je heusinkveld ook nog in nederland die maken ook mooi spul, maar prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het enige wat ik kon vinden was een facebook pagina en een youtube kanaaltje :)

Verder, he_le_maal niks, mysterieus!

https://www.facebook.com/...ar/?hc_ref=PAGES_TIMELINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mocht iemand interesse hebben in een mooie Game PC.

V&A aangeboden: Game PC + 24" Dell U2414H + Logitech G27

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL

edit:
Kent iemand hier SRRG?
Kende het niet en via Google moeilijk te vinden. Het lijkt een beginnend bedrijfje te zijn want ze hebben nog niet echt producten zo te zien. Hun website is ook nog leeg http://www.ssrg.eu

Maar de renders die ze op Facebook geplaatst hebben zien er wel goed uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja ik krijg dezelfde indruk, dat er nog nauwelijks prijzen ergens bij staan vind ik wel al een lichtelijke red flag, maar hun shifter setjes zijn dan weer markt conform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:45
SkullboyNL schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:57:
[...]

Kende het niet en via Google moeilijk te vinden. Het lijkt een beginnend bedrijfje te zijn want ze hebben nog niet echt producten zo te zien. Hun website is ook nog leeg http://www.ssrg.eu

Maar de renders die ze op Facebook geplaatst hebben zien er wel goed uit.
Een korte search bracht me naar dit topic op Racedepartment. Volgens mij is de TS daarvan de persoon achter SSRG.

http://www.racedepartment.com/threads/custom-pedals.113171/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ziet er wel netjes uit die spullen... Zeker die pedals. Maar het zijn renders dat gaat Schuey ook lukken, misschien nog wel beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja dat blijft een beetje een dingetje he, elke boerenlul kan knappe renders maken tegenwoordig, maar het maken is net de truc. Zijn shifter en pedalen zien er qua fabricatie wel heel erg lekker uit in mijn ogen, echt iemand die het ook met zijn handen keurig kan zo lijkt het, en de middelen heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
meintje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:26:
Beste Raybro, bedankt voor je bijdrage. Mijn vraag ging echter over de bass shaker van Sinustech. Jouw uitleg over een home cinema versterker van Panasonic. Het aansluiten van de Sinustech maak ik mij niet zoveel zorgen om, maar ik ben wel ben benieuwd naar de ervaringen met de bass shaker.
Persoonlijk vind ik de transducer prima werken. Heb de rig ook op wasmachine rubbers (gamma) moeten zetten door trillingen op de vloer. Voor simvibe gebruik ik de onboard geluidskaart die dan naar de sony versterker gaat. Gewoon geluid gaat via een usb headset (ivm voice in iracing)

Wel moet ik zeggen dat ik alleen de Sinustech ken en geen ervaring heb met bv de buttkicker mini / LFE. Ik kan dus geen vergelijk aangeven.

De settings van de vibraties binnen simvibe is wel even zoeken. Er is erg veel mogelijk. Zelf heb ik bv echt lopen zoeken naar trillingen over curbs die dan een stuk harder zijn dan trillingen op de weg. Ook de shifter staat bij mij een stuk harder waardoor je een lekkere kick krijgt tijdens schakelen ;-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
Schuey schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:55:
Ja dat blijft een beetje een dingetje he, elke boerenlul kan knappe renders maken tegenwoordig, maar het maken is net de truc. Zijn shifter en pedalen zien er qua fabricatie wel heel erg lekker uit in mijn ogen, echt iemand die het ook met zijn handen keurig kan zo lijkt het, en de middelen heeft! :)
Waar blijven de plaatjes van die super shifter waar jullie mee bezig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diems01
Henkus schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:26:
[...]

De versteker die Joep aanraadt is een hele goede. Wil je iets meer controle dan kun je ook de DSP variant nemen, daar zit nl. een ingebouwde equalizer in : https://www.bax-shop.nl/v...nuke-nu1000dsp-versterker

Met 1 versterker kun je 2 transducers aansturen. Mijn advies zou zijn: ga voor mini LFE's van Buttkicker.

Ik ben zelf redelijk fanatiek met "tactile feedback"

Ik heb:
4 mini LFE's in chassismode
2 mini LFE's achter op de stoel (engine vibrations)
1 mini LFE bij de shifter (engine vibrations)
1 LFE onder de stoel: Big bumps
1 Advance bij de pedalen : Big bumps
Redelijk fanatiek ?
Pittige setup heur! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diems01
Hallo allen!
Alvast bedankt!
Ik heb een opel vectra c half leer stoel van de sloop gehaald voor 25 euro. Zit errug lekker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Ziet er erg goed uit. Het is dat ik geen draai en freesbanken tot mijn beschikking heb anders was ik ook een set gaan maken

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
Ben aan het spelen geweest met de 3d printer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus

edit:
Kent iemand hier SRRG?
Hij is nog maar net begonnen. Ik heb maandag een los 300mm stuurtje bij hem besteld en het werd dezelfde dag verzonden. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/i5aqj79gz/wheel.jpghebergeur d image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:51:
[...]

Hij is nog maar net begonnen. Ik heb maandag een los 300mm stuurtje bij hem besteld en het werd dezelfde dag verzonden. d:)b

[afbeelding]hebergeur d image
Ziet er strak uit.. mogen we weten wat de prijs was... want dat stuurtje met display is wel uets waar ik mijn centjes wel wil aan uitgeven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Henkus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:51:
[...]

Nou wat een toeval :D
Wat moest dat stuurtje kosten? Ziet er keurig uit namelijk :)
Diems01 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Waar blijven de plaatjes van die super shifter waar jullie mee bezig zijn :)
We wachten nog steeds op andere veren. Zo kunnen we eindelijk testen hoe het nu voelt voordat we verder gaan. Dat is namelijk wel behoorlijk essentieel... Het is balen dat alles zo lang duurt. Aan de andere kant, we zitten voor een dubbeltje op de eerste rang, en dat is een keuze. We kunnen alles ook morgen in grote schaal in huis halen, maar daar hebben we de zin, geld, ruimte, tijd om het managen, bouwen, verkopen, allemaal niet voor :)

Wel heeft jvaneijk al een werkend electronisch prototype liggen wat er prima uitzag.
Dus als nu eindelijk de veren binnen zijn, die installeren en afstellen, en dan electra erin en dan maar aan de rig vastmaken. Dan gaan we gewoon ongegeneerd lekker rijden ermee een middagje waarschijnlijk. Dikke kans dat we daarna wat veranderingen bedenken die we dan wel of niet doorvoeren. Het is wel zo, fundamentaal gaan en willen we niks meer aanpassen. Losse onderdelen zoals betere verende drukstukken of sterkere/zwakkere veren, is allemaal los spul, en we kunnen prima onze batch afmaken zonder dat die er direct zijn. Het gaat nu puur om het beslissen op basis van het prototype.

Kortom, we hebben niet echt al teveel haast, ook al voelt het weer te lang geleden dat ik trots een filmpje over whatsapp kon sturen van de volledige werking ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Schuey op 22-02-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-07 22:50
Henkus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:49:
Ben aan het spelen geweest met de 3d printer :)

[video]
Mooi! Zijn dat deze? Die heb ik al enkele maanden naar tevredenheid in gebruik (zie eerdere post)!

Ter info, mocht iemand er interesse in hebben. Ik heb ook deze Thrustmaster wheel adapter laten printen, zowel van ABS (200 um laagdikte, 50% infill) als PLA. Beide exemplaren begaven het na enkele weken gebruik! Uiteindelijk een ander design via ShapeWays besteld. Die is van massief nylon en is wel robuust. Levertijd was enkele dagen (gemaakt en verzonden vanuit Eindhoven).

[ Voor 48% gewijzigd door ray1979 op 22-02-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Dat SSRG maakt wel mooie spullen maar nergens nog prijzen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
ray1979 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:08:
[...]

Mooi! Zijn dat deze? Die heb ik al enkele maanden naar tevredenheid in gebruik (zie eerdere post)!

Ter info, mocht iemand er interesse in hebben. Ik heb ook deze Thrustmaster wheel adapter laten printen, zowel van ABS (200 um laagdikte, 50% infill) als PLA. Beide exemplaren begaven het na enkele weken gebruik! Uiteindelijk een ander design via ShapeWays besteld. Die is van massief nylon en is wel robuust. Levertijd was enkele dagen (gemaakt en verzonden vanuit Eindhoven).
Ik heb die STL gebruikt als basis maar wel zelf aanpassingen gemaakt.
Schuey schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:27:
[...]

169 euro, ligt goed in de hand en is een lekker dik stuurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

[...]

[...]

We wachten nog steeds op andere veren. Zo kunnen we eindelijk testen hoe het nu voelt voordat we verder gaan. Dat is namelijk wel behoorlijk essentieel... Het is balen dat alles zo lang duurt. Aan de andere kant, we zitten voor een dubbeltje op de eerste rang, en dat is een keuze. We kunnen alles ook morgen in grote schaal in huis halen, maar daar hebben we de zin, geld, ruimte, tijd om het managen, bouwen, verkopen, allemaal niet voor :)

Wel heeft jvaneijk al een werkend electronisch prototype liggen wat er prima uitzag.
Dus als nu eindelijk de veren binnen zijn, die installeren en afstellen, en dan electra erin en dan maar aan de rig vastmaken. Dan gaan we gewoon ongegeneerd lekker rijden ermee een middagje waarschijnlijk. Dikke kans dat we daarna wat veranderingen bedenken die we dan wel of niet doorvoeren. Het is wel zo, fundamentaal gaan en willen we niks meer aanpassen. Losse onderdelen zoals betere verende drukstukken of sterkere/zwakkere veren, is allemaal los spul, en we kunnen prima onze batch afmaken zonder dat die er direct zijn. Het gaat nu puur om het beslissen op basis van het prototype.

Kortom, we hebben niet echt al teveel haast, ook al voelt het weer te lang geleden dat ik trots een filmpje over whatsapp kon sturen van de volledige werking ;)
Gaat helemaal goed komen ben ik van overtuigd! Ik heb mijn momo Carbon shifter knob ook binnen gekregen gisteren dus Yay!

iRacing Profiel

• Diems01

<snip>
Goed hoor. vind het al knap dat jullie er zo'n geduld mee hebben. ik wil persoonlijk alles vandaag of morgen en zeker als het om je race spulletje gaat 8)
Succes iig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Diems01 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Goed hoor. vind het al knap dat jullie er zo'n geduld mee hebben. ik wil persoonlijk alles vandaag of morgen en zeker als het om je race spulletje gaat 8)
Succes iig !
We hadden hem ook binnen 2 weken na het ongeveer definitieve model af kunnen hebben. Maar dan zou de prijs velen malen hoger uitkomen omdat we dan alles duur moesten bestellen. En nu hebben we veel uit China gehaald en andere plekken op de aarde. Voordeel is, het is goedkoop. Nadeel is, het duurt lang.

Ook zijn er hier en daar nog wat dingen tussendoor gekomen zoals een geboorte en een trouwerij aan de andere kant.

Ik heb het liefst ook alles op dezelfde dag nog binnen maar kosten technisch was dit een betere manier :)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Weet iemand waar ik eventueel de knoppen kan kopen die in het Fanatec BMW stuur passen. En het liefst van betere kwaliteit ;)
Fanatec kan ze niet leveren (minpunten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
JoepW schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:05:
Weet iemand waar ik eventueel de knoppen kan kopen die in het Fanatec BMW stuur passen. En het liefst van betere kwaliteit ;)
Fanatec kan ze niet leveren (minpunten!)
Aliexpress... heb er zelf ook ooit knoppen besteld en die zijn gewoon goed.. kan je geen site meer geven maar ff op google zoeken moet lukken..

Meeste knopjes die fanatec gebruikt en ook andere merken komen uit china 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb (nog) geen zin om de boel te slopen. Weet jij misschien de diameter / afmeting die ik moet hebben?

Ik ga overigens ook gewoon ruzie maken met Fanatec. Wat een k-service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Nou dat valt een beetje tegen dat ze daar zo moeilijk over doen idd...

We waren hier de zolder aan het opruimen. Ik heb nog steeds een oud sparco stuur (suede 95% weg) met G27 adapter liggen. Die kan gewoon in IJmuiden opgehaald worden teab, krijg je er een bakje koffie en een ritje met een OSW bij cadeau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Schuey schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:27:
Nou dat valt een beetje tegen dat ze daar zo moeilijk over doen idd...

We waren hier de zolder aan het opruimen. Ik heb nog steeds een oud sparco stuur (suede 95% weg) met G27 adapter liggen. Die kan gewoon in IJmuiden opgehaald worden teab, krijg je er een bakje koffie en een ritje met een OSW bij cadeau :P
Ik hoef geen nieuw stuur :P
En direct drive heb ik al getest en komt er wel ooit.... ff sparen. 8)
En IJmuiden is ook net ff te ver weg (170 km enkele reis) ;)

Maar bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:44

derx666

mecker ende blaet

Ik zit met hetzelfde probleem Joep. Ik heb uiteindelijk op mijn F1 stuur de zwarte ringen die om de knoppen heen zitten maar allemaal vastgelijmd met een paar druppels 10s lijm.

Helaas is er 1 waar die zwarte ring gewoon verdwenen is, en die knop dus los in mijn stuur hangt. Knop op zich werkt wel, maar is niet echt te gebruiken.

Als je wat vindt, laat ff wat weten, want ik ben ook geintereseerd.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik weet nu waarom dit stuk is..... Er missen 2 knullige staande stukjes plastic bij van die los hangende knoppen.
Ik ga maar eens creatief met plastic en lijm aan de gang...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/Fanatec_Knop/1s.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/Fanatec_Knop/2s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

JoepW schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:50:
Ik weet nu waarom dit stuk is..... Er missen 2 knullige staande stukjes plastic bij van die los hangende knoppen.
Ik ga maar eens creatief met plastic en lijm aan de gang...
[afbeelding]
[afbeelding]
Is idd een knullig systeem om te zien.. Snap niet dat ze die buttons niet rechtstreeks op de buitenkant plaatsen maar met een soort knopje indrukken. Lijkt je oude rekenmachine wel :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het is een hoop gesloop en gepiel. Maar met wat op maat gemaakt stukjes kunststof en lijm ben ik een heel eind gekomen en alles functioneert weer qua knoppen...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/Fanatec_Knop/3s.JPG

En toen zag ik ook nog een draad los hangen..... Een van de draadjes naar de linker shifter zat nog met 1 koperdraadje vast. Ook maar even beter vast gezet.....

Ik kan weer ff door tot de OSW er komt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 24-02-2017 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Voor hetzelfde geld moet deze nog 5 jaar mee dus :P
Ik heb ook mijn Fanatec stuur nog steeds in gebruik namelijk.

Lekker vrij, dus even bezig geweest. Er zaten intussen alweer wat veranderingen in de bouwtekeningen van mijn rig tov de werkelijkheid. Gelijk de shifter virtuel gemonteerd en toekomstige dromen erin gegooid.

Monitor stand moet nog gebouwd worden, ga eens kijken of ik er 2 bij kan hangen in de tekening nog, moet ook mijn button box nog verwerken :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2cdakxs.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
In afwachting van de knoppen en rotary enconders voor mijn nieuw stuurtje had ik alvast een prototype buttonbox uitgeprint. Ik had nog een paar knoppen liggen, dus die heb ik er even ingemaakt en.......eigenlijk ben ik best tevreden met het resultaat ;)

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/b9dmxm8qb/image.jpg

Dus heb ik maar besloten om de button box af te gaan monteren, zodat ik in iedergeval kan rijden tot de bestelde spullen binnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/e4qq4hcqb/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Doe je goed :D
Lekker als je veel zelf kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Schuey schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:36:
Doe je goed :D
Lekker als je veel zelf kan 8)
Ja, dat is wel fijn. Zo kan ik de kosten van een stuur een beetje in de hand houden, alleen jammer dat de quick releases zijn zo verschrikkelijk duur zijn.

Inmiddels begint mijn verzameling sturen wel te groeien.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/dt99rpwab/image.jpg

PS: bij intresse de DSD shifter die rechts op de foto staat is te koop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hehe ja daar hik nu een beetje tegenaan idd, om die sparco nieuw leven in te blazen moet ik er eerst 70 euro aan besteden... Vind ik hem niet meer waard, g27 kan ie binnen 5 minuten zo op, prima voor wie met een echt stuur wil rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
De QR voor de AccuForce zit rond de 165 euro. 8)7 Gekkenwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:45:
De QR voor de AccuForce zit rond de 165 euro. 8)7 Gekkenwerk 8)7
Ik heb deze voor de accuforce!

Geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Nu online
Diems01 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Persoonlijk vind ik de transducer prima werken. Heb de rig ook op wasmachine rubbers (gamma) moeten zetten door trillingen op de vloer. Voor simvibe gebruik ik de onboard geluidskaart die dan naar de sony verster...
Hoe heb je ze gemonteerd. Voor de buttkickers kun je allerlei accessoires kopen/zelf fabriceren. De mogelijkheden met de Sinustech lijken niet zo heel groot. Gewoon houten plaat onder de stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
knightvision schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Ik heb deze voor de accuforce!

[video]

Geweldig ding.
Technisch een veel betere oplossing omdat je de QR vast kunt knellen, maar ik heb een hekel aan een kabeltje aan mijn stuur. Ik gebruik de slipring van de AF en dat gaat niet met deze QR.

Ik heb ook teveel AF-QR's om nu nog te gaan switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
JoepW schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:36:
Ik heb (nog) geen zin om de boel te slopen. Weet jij misschien de diameter / afmeting die ik moet hebben?

Ik ga overigens ook gewoon ruzie maken met Fanatec. Wat een k-service.
Ik had andere besteld met maat van 12mm die pasten toen maar ik heb wel eena der stuur dan jij.

En service kut?? Ok apart hoor/lees dat niet vaak. En anders blijven zeuren 😊

[ Voor 3% gewijzigd door PRM2D4 op 25-02-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Schuey schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:17:
Voor hetzelfde geld moet deze nog 5 jaar mee dus :P
Ik heb ook mijn Fanatec stuur nog steeds in gebruik namelijk.

Lekker vrij, dus even bezig geweest. Er zaten intussen alweer wat veranderingen in de bouwtekeningen van mijn rig tov de werkelijkheid. Gelijk de shifter virtuel gemonteerd en toekomstige dromen erin gegooid.

Monitor stand moet nog gebouwd worden, ga eens kijken of ik er 2 bij kan hangen in de tekening nog, moet ook mijn button box nog verwerken :)

[afbeelding]
Ik welk programma heb je dat gemaakt? En deel je het ontwerp, is leuk ter referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Inventor! :)

Als je in het alu rig draadje op racedepartment kijkt, staan diverse links naar pdf's van me in inclusief de reis naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 10:40
Ik was eigenlijk benieuwd of er hier mensen Project Cars (of een andere racer) met de PS VR spelen.
Op PC bedoel ik dan, mbv Trinus.
Erg benieuwd naar de ervaringen, aangezien ik overweeg mijn scherm weg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Hmmm, het volgende project lonkt al een beetje.

Nu heb ik wel heel fijn dure HE-Pro pedalen geplanned. Maar!
Nu kom ik OBP Motorsports pedalen tegen. Die bieden best betaalbare setjes aan welke je
kunt ombouwen naar gebruik voor op een rig. De kosten zullen ongeveer gelijk zijn, maar dan heb je wel gelijk een hydraulische rem met een druksensor, ipv een loadcell die dit probeert na te bootsen.

Zat aan deze te denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.obpltd.com/image/cache/data/PR%20V2/OBP0045PR-500x500.jpg

Dit is puur speculatief hoor, HE-Pro staat nog steeds op de planning omdat dat gewon plug and play is, je weet dat het meteen werkt zoals je wilt. Het is gewoon iets dat ik de revue laat passeren, en misschien nog wel zo ver trek dat ik er een prijs op ga plakken, gewoon omdat het kan. Misschien maak ik er ooit nog wel eens tekeningen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Na lang wikken en wegen zojuist besloten mijn set te verkopen.

De advertentie staat hier:
V&A aangeboden: Complete racing simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Henkus schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Technisch een veel betere oplossing omdat je de QR vast kunt knellen, maar ik heb een hekel aan een kabeltje aan mijn stuur. Ik gebruik de slipring van de AF en dat gaat niet met deze QR.

Ik heb ook teveel AF-QR's om nu nog te gaan switchen
Speel jij RF2 ? zoja kun je mij voorzien van een config file die ik kan copy pasten?
Ik krijg de controls niet echt goed in die sim. Mocht je RBRrally spelen dan daar ook graag een config file want dat sturen krijg ik niet aan de praat. Maar volgensmij werkt dat ook niet goed met direct drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
knightvision schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Speel jij RF2 ? zoja kun je mij voorzien van een config file die ik kan copy pasten?
Ik krijg de controls niet echt goed in die sim. Mocht je RBRrally spelen dan daar ook graag een config file want dat sturen krijg ik niet aan de praat. Maar volgensmij werkt dat ook niet goed met direct drive.
Sorry Ik speel helaas geen RF2 of RBR. RF2 wil ik weer aan beginnen als er VR ondersteuning is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diems01
meintje schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Hoe heb je ze gemonteerd. Voor de buttkickers kun je allerlei accessoires kopen/zelf fabriceren. De mogelijkheden met de Sinustech lijken niet zo heel groot. Gewoon houten plaat onder de stoel?
Zie de foto's. Die onder de stoel zat eerst boven op de plank maar dan schuurt de stoel er net over heen als je deze naar voor schuift. Op de plank gaf ook een iets hardere trilling dan onder maar verschil is minimaal.

Eigenlijk zou je dus 4x als chassis moeten hebben met deze 2 als extra (shifter/engine) onder de kont :-)

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/o8ovjmwbz/IMG_20170226_213835.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/nkg10oxm7/IMG_20170226_213854.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/qskidqjvz/IMG_20170226_213914.jpg

free photo upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
kesj schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:09:
Na lang wikken en wegen zojuist besloten mijn set te verkopen.

De advertentie staat hier:
V&A aangeboden: Complete racing simulator
Heb nu ook advertenties voor losse onderdelen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Ola....

Ff klein beetje offtopic..

Want nu zag ik zojuist een wind simulator voor op je rig.. dit zag er cool uit en aangezien ik ook flightsims speel zou ik dit wel willen maken..
Nu zag ik er wel 1 die alleen voor iracing is maar ik wil er dus 1 voor meerdere games.

Maar kom er niet echt uit hoe en wat.. is hier iemand die me ermee kan helpen met de benodigdheden ect.. en wat zou zooets kosten?? Pm me ajb zodat dit topic niet al te vervuild wordt.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

promise2die4 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:07:
Ola....

Ff klein beetje offtopic..

Want nu zag ik zojuist een wind simulator voor op je rig.. dit zag er cool uit en aangezien ik ook flightsims speel zou ik dit wel willen maken..
Nu zag ik er wel 1 die alleen voor iracing is maar ik wil er dus 1 voor meerdere games.

Maar kom er niet echt uit hoe en wat.. is hier iemand die me ermee kan helpen met de benodigdheden ect.. en wat zou zooets kosten?? Pm me ajb zodat dit topic niet al te vervuild wordt.

Alvast bedankt!!!
Hahaha het wordt ook steeds gekker, is er al een plug and play solution for this?
Heb je een link naar een shop of iemand die dit al kant en klaar verkoopt? altijd grappig om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
ja die is er wel van cxc maar waar te krijgen,.. geen idee maar zoiets moet je gewoon zelf bouwen is naar mijn idee leuker en goedkoper..

YouTube: Oculus + iRacing + Full-Motion + Speed Fans

http://www.virtualr.net/cxc-simulations-speed-fans-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

promise2die4 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:04:
ja die is er wel van cxc maar waar te krijgen,.. geen idee maar zoiets moet je gewoon zelf bouwen is naar mijn idee leuker en goedkoper..

YouTube: Oculus + iRacing + Full-Motion + Speed Fans

http://www.virtualr.net/cxc-simulations-speed-fans-video
Ik zie niks losstaand alleen de complete riggs, jammer ik wil het wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
knightvision schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:13:
[...]

Ik zie niks losstaand alleen de complete riggs, jammer ik wil het wel eens proberen.
Ik dus ook vandaar dus de vraag of iemand dit weet hoe te maken want zie wel wat aduino bordjes ect maar niet echt een how to... althans heb er 1 maar die is op een losse accu en voor iracing.. er is ook wel iets voor ac en flightsims ect...

Dus nogmaals wie weet hoe te bouwen wat nodig is en prijs.. wil die mij een PM sturen of een diy maken voor als er meer mensen zoiets willen maken...

TNX !👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diems01
Losse Wind sim sets zijn beschikbaar via iemand van iracing.

Zie http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3504430.page

Of voor de doe het zelfer, hier:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3495614.page

[ Voor 27% gewijzigd door Diems01 op 01-03-2017 12:04 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.