powerboat schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Was dat een hint?! Ik weet niet of je vrouw zo blij word van 32inch

powerboat schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Was dat een hint?! Ik weet niet of je vrouw zo blij word van 32inch
Dat is serieuze shit. Lijkt wel een glijbaan. En ik hoop niet dat je vaak bij die kast daar rechts hoeft te komen.Greencap schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:46:
Is nog work in progress, maar het einde (althans, race-klaar dan...) komt in zicht. Zit bijna met mijn kont op de grond en stap van achteren in
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat mijn vrouw alles prima vind en ik een complete zolderkamer voor mijzelf en mijn hobby heb.Huugje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:24:
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat ik aan niemand toestemming hoef te vragen. Mijn rig staat gewoon in mijn huiskamer.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Precies, een eigen ruimte is een mooie toevoeging op het gezinsleven. Aangezien ik de kelder krijg (35m2) voor mijn hobby's moet ik nu wel een aanbouw realiseren voor haar hobby's. Nou ja moet dan maar....Rivanov schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat mijn vrouw alles prima vind en ik een complete zolderkamer voor mijzelf en mijn hobby heb.
__/`\__/`\__
We hebben geen kinderen, dus dat scheelt. (oké, een kleine Jack Russel.. dat is ook af en toe net een kind)Mistacal schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:38:
[...]
Precies, een eigen ruimte is een mooie toevoeging op het gezinsleven. Aangezien ik de kelder krijg (35m2) voor mijn hobby's moet ik nu wel en aanbouw realiseren voor haar hobby's. Nou ja moet dan maar....
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja precies het zelfde hier, ik heb ook de hele zolder voor mijzelf, en heb ooit de afspraak gemaakt dat alles met een stekker ik zonder commentaar bepaal de rest is voor haarRivanov schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat mijn vrouw alles prima vind en ik een complete zolderkamer voor mijzelf en mijn hobby heb.
Totdat het over een lamp gaat maar die afspraak hebben wij ook, hoe zij de hele inrichting in huis wilt hebben maakt me niets uit en als ik spullen koop dan moet het kwalitatief, netjes en strak zijn dus ja ik klaag niet...kosz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:53:
[...]
Ja precies het zelfde hier, ik heb ook de hele zolder voor mijzelf, en heb ooit de afspraak gemaakt dat alles met een stekker ik zonder commentaar bepaal de rest is voor haar
__/`\__/`\__
kosz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:53:
[...]
Ja precies het zelfde hier, ik heb ook de hele zolder voor mijzelf, en heb ooit de afspraak gemaakt dat alles met een stekker ik zonder commentaar bepaal de rest is voor haar
A Soldiers manual and a pair of boots.
Nice, ben erg benieuwd naar het eindresultaat met schermen erop, vooral ook hoe dat oogt als je in je rig zit.Greencap schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:46:
Is nog work in progress, maar het einde (althans, race-klaar dan...) komt in zicht. Zit bijna met mijn kont op de grond en stap van achteren in
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zucht...
Ach, het geeft ons de illusie dat we nog iets te vertellen hebben...Mistacal schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:59:
Wat kunnen wij mannen ook blij zijn met zon klein gebaar van de baas
__/`\__/`\__
Ziet er strak uit, maar zit je niet ontzettend omhoog te kijken?Greencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:50:
Schermen gemonteerd en alle kabels aangelegd en weggewerkt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan ook de as van wheelbase naar stuur verlengen en de schermen dan ertussen laten zakken.Greencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:32:
@Sinny Het valt mee. Mijn ogen zitten net onder het midden van het scherm. Ik zou niet weten hoe het beter zou kunnen in een F1 positie. Het scherm kan alleen lager door het achter de wheelbase te plaatsen en dat is ook niet ideaal (tenzij ik 3x een 50" scherm zou nemen ofzo)
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Waarom dan iets veranderen als dit bevalt??Greencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:30:
@kroegtijger Scherp, ik had nog niet gekeken naar het stuur t.o.v. de pedalen. Mijn kont zit nu ongeveer 280mm onder de pedalen, dus dat klopt aardig volgens dat plaatje. Dan zou het stuur dus inderdaad iets lager moeten.
Overigens is deze positie juist echt heerlijk. Ik kan er zo in slaap vallen. Dat stoeltje is echt fantastisch
Dat is ook wel weer zo inderdaad. Kwam er van de week achter dat ik al 8 maanden geen meter meer gereden bleek te hebben door al het geknutsel. Inmiddels ben ik weer min of meer up&running, maar komend weekend gaat er bij mij ook weer het nodige overhoop. Hopelijk dan eindelijk voor de laatste keer alles uit elkaar halen en weer terug opbouwen...ben er nu wel een beetje klaar mee. Momenteel moet ik over 2 verhuisdozen heen klimmen waar m'n toetsenbord op ligt, zodat ik ergens aan de zijkant nog net een monitor kan zien. Het is maar goed dat ik alleen in VR race, anders was ik de komende maanden nog niet up&running hahaGreencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:33:
Dat hoort toch bij de "sport"? Je bent meer aan het sleutelen dan aan het rijden...
If it fits it sitsGreencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:16:
Jullie hadden gelijk, ik heb het stuurtje en het scherm 6cm lager gezet gekregen. Mijn ogen zitten nu bijna op 2/3e, stukken beter dus. Je moet alleen wel een diploma in- en uitstappen hebben...
__/`\__/`\__
Wellicht ben ik een uitzondering maar dat gesleutel aan de rig vond ik nooit echt leuk, meer een noodzakelijk kwaad.Greencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:33:
Dat hoort toch bij de "sport"? Je bent meer aan het sleutelen dan aan het rijden...
Alles klaar en geen tijd meer om te racen 😂 is ook een mogelijkheid.Greencap schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:33:
[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 27-01-2024 08:10 ]
Ja, de initiële installatie is nog wel leuk, maar het echte fine tunen vind ik ook niet het leukste.dawg schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:00:
[...]
Wellicht ben ik een uitzondering maar dat gesleutel aan de rig vond ik nooit echt leuk, meer een noodzakelijk kwaad.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 27-01-2024 11:11 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Ik sta "op het punt" een P1-X Pro te gaan bestellen bij Sim-lab, maar na wat onderzoek en berichten van oa jou, vraag ik me af of dat nu de juiste keuze is. Ook omdat ze bijna geen accessoires hebben voor deze rig, gezien de uprights een angle hebben. Vraag me af of ik nu verstandig doe aan een Sim-lab, hoewel ik de P1-X Pro qua looks wel heel aantrekkelijk vindt. Heb jij al een antwoord?To_Tall schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:53:
Kan helaas nog niets showen
Telefonisch contact kunnen leggen met sim-lab. Sinds november hebben lopen ze tegen een gigantische achterstand aan. Dat zijn geen excuses.
Ik gaf aan dat ik wel begrip heb voor achterstanden. En daar wel in mee ga, maar communicatie is belangrijk dan hierin.
Ze komen vandaag nog bij mij op de lijn om te een aflever afspraak te maken. Ze zijn zoekende naar oplossingen voor de toekomst om dit te verbeteren.
Telefoonnummer heb ik niet via de website terug gevonden, ben wat dieper gaan graven. Waarbij ik het 06 nummer van de eigenaar heb achterhaald..
Ik heb de P1X Pro hier staan. Wat je zegt m.b.t. accessoires klopt wel maar het enige waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is de buttonboxhouder. Maar daar komen ze binnenkort met een update, passend op de P1X Pro. Voor de rest heb ik een toetsenbord houder, mouse tray, cup holder, shifter mount etc. erop zitten. Alle accessoires die niet compatible zijn worden compatible gemaakt, dat proces loopt al. Die info heb ik rechtstreeks van Richard (eigenaar).reputatio schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:39:
[...]
Ik sta "op het punt" een P1-X Pro te gaan bestellen bij Sim-lab, maar na wat onderzoek en berichten van oa jou, vraag ik me af of dat nu de juiste keuze is. Ook omdat ze bijna geen accessoires hebben voor deze rig, gezien de uprights een angle hebben. Vraag me af of ik nu verstandig doe aan een Sim-lab, hoewel ik de P1-X Pro qua looks wel heel aantrekkelijk vindt. Heb jij al een antwoord?
Ben ook al in contact met ze geweest, maar nog geen definitief antwoord op de vraag wanneer ik de rig zou kunnen verwachten. Ik vind alleen de looks en de reviews van Sim-lab wel heel erg goed. Maar ben wel aan het kijken voor alternatieven.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Ik heb heel leuk contact gehad met de eigenaar en ook wat uitleg en achtergrond gekregen.reputatio schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:39:
[...]
Ik sta "op het punt" een P1-X Pro te gaan bestellen bij Sim-lab, maar na wat onderzoek en berichten van oa jou, vraag ik me af of dat nu de juiste keuze is. Ook omdat ze bijna geen accessoires hebben voor deze rig, gezien de uprights een angle hebben. Vraag me af of ik nu verstandig doe aan een Sim-lab, hoewel ik de P1-X Pro qua looks wel heel aantrekkelijk vindt. Heb jij al een antwoord?
Ben ook al in contact met ze geweest, maar nog geen definitief antwoord op de vraag wanneer ik de rig zou kunnen verwachten. Ik vind alleen de looks en de reviews van Sim-lab wel heel erg goed. Maar ben wel aan het kijken voor alternatieven.
Bedankt voor de uitgebreide update!To_Tall schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:40:
[...]
Ik heb heel leuk contact gehad met de eigenaar en ook wat uitleg en achtergrond gekregen.
De RIG staat in elkaar en ben echt wel tevreden ook hoe ze hebben gereageerd op mijn telefoontje die out of the blue kwam voor hen.
De medewerkers voor de klanten service zitten in oost Europa. Dat vind ik wel een gemis gezien cultuur in oost Europa anders is dan west. Maar ja daar betaal je 10 de uur en hier al gouw 40 euro.
Richard heb ik uitgebreid kunnen spreken met het ophalen. Hij heeft een beetje sim lab geschiedenis gegeven wat best wel leuk was om te horen.
De redenen dat ze zo achterliepen is dat micro center in de US een gigantische aanvraag had gedaan waardoor ze in 1 keer door hun voorraad heen waren maar ook door de voorraad die ze in bestelling hadden staan bij hun leveranciers
In die periode zijn ze ook van DHL naar DPD gegaan wat ik zelf een slechte koerier vind. Waar DHL dagelijks spullen voor verzending ophalen doet DPD dat eens a twee keer in de week. Ze gaan dat ook evalueren. Dit zorgt voor veel spullen die verzend moeten worden wat ook weer vertragingen op levers. Benelux is nog 5~10% van hun afzet.
Nogmaals ik vind niet probleem van de klant maar de fabrikant. Maar nogmaals zoals ze het uiteindelijk hebben weten te regelen en de communicatie die ik direct heb gehad is het allemaal goed geregeld. Ik voelde me hierdoor geen nummertje meer maar een gewaarde klant. Dat is ook wel iets om van te zeggen.
Ze hebben me een rondleiding door het pand gegeven en laten zien wat ze doen met 7.
Als iemand nog in de race is voor pedalen en ook bij sim lab aan het kijken zijn. In maart gaat de prijs met 100 naar beneden.
[ Voor 0% gewijzigd door Venator op 12-02-2024 17:05 . Reden: typo's ]
Heel vet man, hoe bevalt de moza r16? Staat op mn verlanglijstjeVenator schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:05:
Ik heb hier al heel lang meegelezen en een hoop mooie inspiratie opgedaan. Dus allereerst: dank jullie wel!
Racen vond ik al heel lang leuk, paar Logitechs/Thrustmasters versleten, dus nu was het tijd om naar een soort end-game setup te gaan, die ik als basis niet snel meer hoeft te upgraden in de komende jaren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is er te zien:
- Sim-lab Evo 1 + Cupholder![]()
- Scheel Traveler stoel
- Moza R16 base
- Moza FSR wheel
- Moza CRP pedals
Zeker de helft 2e-hands gekocht, dus best wat geld kunnen besparen in het oog van de budget acceptatie commissie thuis.
Voor nu prima, totdat ik mijn werkkamer racezolder klaar heb 😁
Dan behoorlijk kabelmanagement, nieuwe dedicated monitor recht boven de base v.w.b. goede FOV etc.
En dan weer kijken welke inspiratie dit topicdan weer geeft
__/`\__/`\__
Ja heel goed! Ik heb eerst wel nog een Clubsport DD en een R12 kunnen uitproberen in de vriendenkring, zodat ik wat vergelijk had met andere DD-bases (komende vanaf belt-drive leek mij dat wel zinnig). R12 is spot on voor mij qua FFB (na wat tuning v.w.b. iRacing), dus vanuit die gedachte voor de R16v2 gegaan. En niet teleurgesteld, het is hetzelfde detail als de R12 maar dan natuurlijk met een stukje reserve. Precies waarom ik dit gedaan heb, wilde niet over 2-3 jaar weer upgraden. Niet dat de Clubsport geen overweging was, gaat dan uiteindelijk meer om persoonlijke voorkeur qua ecosysteem. Tenminste, dat was mijn beleving.Mistacal schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:44:
[...]
Heel vet man, hoe bevalt de moza r16? Staat op mn verlanglijstje
Ben zelf alleen maar positief over mijn R16 V2. Ik kan hem enkel vergelijken met de Logitech Pro Racing wheel die ik voorheen gebruikte. Die was wat FFB betreft overigens ook heel goed, maar de Pit House software biedt gewoon veel meer mogelijkheden voor wat betreft FFB instellingen zodat je die echt naar eigen wens kunt instellen. De 5 extra NMs die ik nu beschikbaar heb zijn mooi meegenomen, hoewel ik hem momenteel gewoon op 12NM heb staan. Beide bases hebben overigens een heel goede quick release. Geen enkele speling in het stuurtje.Mistacal schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:44:
[...]
Heel vet man, hoe bevalt de moza r16? Staat op mn verlanglijstje
Uh hu.Venator schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:05:
Ik heb hier al heel lang meegelezen en een hoop mooie inspiratie opgedaan. Dus allereerst: dank jullie wel!
Racen vond ik al heel lang leuk, paar Logitechs/Thrustmasters versleten, dus nu was het tijd om naar een soort end-game setup te gaan, die ik als basis niet snel meer hoeft te upgraden in de komende jaren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is er te zien:
- Sim-lab Evo 1 + Cupholder![]()
- Scheel Traveler stoel
- Moza R16 base
- Moza FSR wheel
- Moza CRP pedals
Zeker de helft 2e-hands gekocht, dus best wat geld kunnen besparen in het oog van de budget acceptatie commissie thuis.
Voor nu prima, totdat ik mijn werkkamer racezolder klaar heb 😁
Dan behoorlijk kabelmanagement, nieuwe dedicated monitor recht boven de base v.w.b. goede FOV etc.
En dan weer kijken welke inspiratie dit topicdan weer geeft
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 13-02-2024 07:32 ]
Klopt beiden, het is zowel foto (groothoek) als FOV. Maar dat komt vanavond wel goed, uurtje setup tijd en dan weer racen 🙂Rivanov schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:28:
[...]
Uh hu.
Je moet overigens wel flink nog sleutelen aan je FOV in ACC. Of het is gigantisch vertekend op je foto door de manier van hoe je de foto hebt genomen, maar krijg nogal een fish-eye gevoel in de cockpit.
En daarna weer uurtje setup tijd. Rinse and repeat.Venator schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:05:
[...]
Klopt beiden, het is zowel foto (groothoek) als FOV. Maar dat komt vanavond wel goed, uurtje setup tijd en dan weer racen 🙂
Met een dashboard voegt het weinig toe vond ik, dubbel scherm is dan weer onoverzichtelijkEngineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:06:
Zo een stuur met scherm is toch een echte flex. Zeer nice.
__/`\__/`\__
Viel me idd ook heel hard op, maar dacht dat het mogelijk zo was ingesteld om de spiegel goed in beeld te hebben en wou er niet te hard over 'zeiken'Rivanov schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:28:
[...]
Uh hu.
Je moet overigens wel flink nog sleutelen aan je FOV in ACC. Of het is gigantisch vertekend op je foto door de manier van hoe je de foto hebt genomen, maar krijg nogal een fish-eye gevoel in de cockpit.
[ Voor 10% gewijzigd door TiezZ_BE op 13-02-2024 16:02 ]
Lovely Dashboard FTW. Heb m’n in-game HUD altijd zo clean / minimaal als mogelijk. M’n laptimes, relatives etc worden allemaal op het display van m’n GSI FPE getoond via Lovely Dashboard.Mistacal schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:56:
[...]
Met een dashboard voegt het weinig toe vond ik, dubbel scherm is dan weer onoverzichtelijk
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 13-02-2024 16:48 ]
En dan het LED profiel van Daniel Newman Racing erbij en je hebt een top combo!Rivanov schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:48:
[...]
Lovely Dashboard FTW. Heb m’n in-game HUD altijd zo clean / minimaal als mogelijk. M’n laptimes, relatives etc worden allemaal op het display van m’n GSI FPE getoond via Lovely Dashboard.
[Afbeelding]
Gebruik het LED Profiel van YoepDeLigt.Dissidend schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:04:
[...]
En dan het LED profiel van Daniel Newman Racing erbij en je hebt een top combo!
Werkt seamless met de True Dark Mode van Lovely Dash💪🏼
Die is ook lekker bezig inderdaadRivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 06:38:
[...]
Gebruik het LED Profiel van YoepDeLigt.
Voor iRacing het perfecte profiel.
Yoep is al járen de go-to standard voor LED lights.Dissidend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:09:
[...]
Die is ook lekker bezig inderdaad![]()
Mocht er iemand een DDU/ stuur/ buttonbox met LEDjes hebben kijk even op de Discord van DNR, https://discord.gg/N9gMVQ7d
Voor alle varianten heeft ie wel een profiel beschikbaar.
Demo YouTube: FPV of SimHub LED Demo Daniel Newman Racing
Dat doet Yoep dus voor iRacing.Arfalas schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:13:
wat ik vooral mooi vind bij Daniel Newman is dat hij voor iedere auto in ACC een eigen led profiel heeft. De rev-lights kloppen dus altijd 1 op 1 met de game.
Geen idee hoe dat bij Yoep is, ik heb ook pas sinds kort een luxer stuur die het allemaal ondersteund.
[ Voor 79% gewijzigd door Chris_Inde op 15-02-2024 10:48 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Oh jawel dat is echt nog wel voordeliger;kroegtijger schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:24:
@Meelobee Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar wat was je nu aan hout, schroeven etc kwijt totaal?
Want volgens mij is met de huidige prijzen van hout het nagenoeg niet meer voordelig om zelf wat te bouwen t.o.v. een alu rig. Als ik nu door de bouwmarkt loop en zie wat een plaatje multiplex 18mm kost, dan krijg ik ook spontaan het zuur ervan
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Niet heel bijzonder, is de aanhanger plaat van m’n oude autoHuugje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:47:
Ik ben dan weer benieuwd of dat nummerbord nog een speciale betekenis heeft. De rig ziet er in ieder geval stevig genoeg uit. @Meelobee , laat je hem zo of ga je hem nog schilderen in bijvoorbeeld Ferrari-rood.
[ Voor 8% gewijzigd door Meelobee op 16-02-2024 14:09 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 16-02-2024 14:16 ]
Hij zat ook continue zijn profiel te promoten in de Discord van Yoep.Chris_Inde schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:56:
Eigenlijk gebruikt Daniel Newman het profiel van Yoep voor iRacing en een profiel van nog iemand anders voor ACC. Hij giet zijn eigen "saus" er over met extra effecten.
Ik vind momenteel deze verwijzingen niet meer terug op zijn discord want hij wijzigt zo vaak zijn info... Er staat nu wel dat er een vermelding zou zijn in het led profiel als je het opent in SimHub. Zal eens moeten uitzoeken hoe de vork juist aan de steel zit.
EDIT: net eens in het led profiel gedoken. Yoep zijn profielen, alsook de correcte naamsverwijzing naar Yoep, vind ik terug in het profiel.
Voor ACC vind ik niets meer terug. Dus mogelijks toch een eigen profiel of gewijzigd van een bestaand naar een eigen profiel.
Nu op zich maakt het allemaal niet uit. Het ziet er allemaal goed uit wat de community ons allemaal aanbiedt en dat ze er zoveel tijd in willen steken. Kan er enkel maar enthousiast over zijn!
Dat beeldscherm, pure nostalgie! Kan me nog goed de weekenden herinneren met Microprose Formule 1.. Blokkeringe graphics op 4:3 met 256 kleuren, sturen met het toetsenbord, maar voor je gevoel kon het niet realistischer worden dan dat...kosz schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:12:
@Meelobee
Netjes hoor je houten rig, ziet er beter uit dan mijn eerste houten opstelling. ff in mijn archief gedoken en dit is toch alweer 20 jaar geleden (2004)
Op een regenachtige zaterdag wat plankjes uit de schuur en een autostoel uit een Toyota Celica gesloopt op de sloperij.
[Afbeelding]
Ik weet ook niet waarom die op zolder staat op de foto. Normaal staat ie in de garageZFLaSH schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:40:
Is die compressor om je banden op spanning te houden tijdens de race? ;-)
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ja begrijpelijk. Doet hij wel op meerdere discords zoals die van SimHub en Lovely Dash. Vind ik, ondanks zijn goed gemaakte profiel, ook best vervelend.Rivanov schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:39:
[...]
Hij zat ook continue zijn profiel te promoten in de Discord van Yoep.
Daar werd hij vriendelijk doch dringend verzocht op te hoepelen en z'n eigen Discord maar op te starten.
Tsja, het werkt blijkbaar wel, kijk naar de hoeveelheid (maandelijkse!) betalers op patreon van Pure (Peter Boese) en CSP (Ilja Jusupov aka x4fab), dat gaat om tienduizenden euros per maand.Rivanov schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:25:
Dat gesmeek om geld begint me ook wat tegen te staan bij de ontwikkelaar van Lovely Dashboard. Die is ook steeds meer naar een paywall aan het pushen.
Ben het hier trouwens overigens volledig mee eens, daar niet van.Chris_Inde schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
[...]
Maar verplicht betalen voor een profiel waar iemand anders zijn profiel inzit (Yoep, en die is trouwens gratis) is eigenlijk een dikke NOT DONE.
[ Voor 36% gewijzigd door tjallo op 19-02-2024 11:07 . Reden: Quotje ]
Als er echt effort achter zit is dat maar een kleintje natuurlijk. Wij werken ook niet gratis.Rivanov schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:25:
Dat gesmeek om geld begint me ook wat tegen te staan bij de ontwikkelaar van Lovely Dashboard. Die is ook steeds meer naar een paywall aan het pushen.
ik zit momenteel wel nog in de kofi van Lovely voor €1. De pitwall is iets wat ik niet gebruik dus heeft het geen zin om meer te betalen. Ik dacht ook wat te kunnen profiteren van die beta versies maar doordat ik zelf ook niet zoveel tijd heb om in de rig te zitten haal ik het er eigenlijk niet terug uit. Maar ok t'is maar ene euro en hij lijkt er toch wel wat tijd in te steken.Rivanov schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:06:
Heb een tijdje in de KoFi van Lovely Dashboard gezeten omwille van de beta versies. Maar de vernieuwingen gingen wel erg traag, dus heb dat op een gegeven moment gecanceld.
In den beginnen (lees: begin vorig jaar) zat er echt flinke progressie in de dashboards van Lovely Dashboard. Toen was het in mijn ogen nog waard om er extra voor te betalen, aangezien je dan bepaalde features ook eerder kreeg. Nu is de ontwikkeling gestagneerd en blijft het bij wat onderhuidse aanpassingen. Main foundation van het dashboard is al enige tijd stabiel gebleven, dus voor mij geen reden om extra te betalen voor early access.Engineer Stewie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:19:
[...]
Als er echt effort achter zit is dat maar een kleintje natuurlijk. Wij werken ook niet gratis.
Maar dat zal het probleem niet zijn vermoed ik (ken niets van die dashboards tbh).
[ Voor 16% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-02-2024 20:28 ]
Dankjewel!Rivanov schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:31:
Netjes Madhouse!
Zou je de schermen niet wat dichterbij willen zetten?
Je stelt je FOV niet in.. je FOV wordt bepaald door de afstand en positie van je scherm.Chris_Inde schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:20:
Als je FOV goed ingesteld staat maakt het inderdaad niet zoveel uit hoever of hoe kortnij je schermen staan. Hoe korter hoe meer je ziet natuurlijk.
Ik had vroeger mijn schermen op 56cm van mijn ogen. Maar ik begon steeds vaker 's ochtends op te staan met hoofdpijn na een avondje racen. Nu staan mijn schermen op 70cm van mijn ogen en is alles terug hoofdpijn-vrij.
Het zal de leeftijd wel zijn die er voor zorgt dat ik mijn ogen moet forceren om te focussen op die korte afstand en daardoor hoofdpijn krijg.
I know I know dat het berekend is. Was te snel met typen. Eens ingesteld dan blijft ge er jaren van afRivanov schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:34:
[...]
Je stelt je FOV niet in.. je FOV wordt bepaald door de afstand en positie van je scherm.
Dus hoe dichterbij je zit, hoe groter je FOV.
Ik zit op 54cm van mijn triple 27" monitoren.
Dat geeft mij een FOV van 177 graden met de zijmonitoren op 60 graden.
Zet ik mijn center monitor verder weg, dan wordt mijn FOV kleiner.
60cm afstand: FOV 162 graden en zijmonitoren op 54 graden
70cm afstand: FOV 142 graden en zijmonitoren op 47 graden
https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
[ Voor 31% gewijzigd door Chris_Inde op 22-02-2024 10:20 ]
Deze comment vat het wel netjes samen en zo zit ik er ook in. FOV calculators zijn een handige tool om een beginpunt te hebben, maar uiteindelijk moet het gewoon kloppen voor je hersens.Chris_Inde schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:02:
[...]
I know I know dat het berekend is. Was te snel met typen. Eens ingesteld dan blijft ge er jaren van af(ben ondertussen al bijna 10 jaar aan't simracen).
Ik had net dezelfde instellingen als jij met mijn 27" monitoren op 60 graden. Maar die afstand van 54cm kunnen mijn ogen niet meer aan.
ik ben nu wel aan't afwachten wat dit onderzoek gaat opleveren: YouTube: If You Question FoV, watch this. You're not alone. If you don't ques...
Hij is ook aan het samenwerken met een paar pro race piloten. Zelf heeft hij ook meegewerkt in race teams enz. Dus hij heeft wel degelijke achtergrondkennis en is het niet zomaar uit de lucht gegrepen lijkt me.
My technique is more intuitive but grounded in the same POV rather than FOV. Get in car, free look with mouse left and right until it feels like I am sitting in the correct position and my mind agrees
Uplay: Red--Death
Dat is waarom ik VR veel prettiger vind. Je ogen focussen op basis van de virtuele afstand en niet op een gefixeerde afstand tot je scherm. Verder dus geen gedoe met FOV instellen.Chris_Inde schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:20:
Als je FOV goed ingesteld staat maakt het inderdaad niet zoveel uit hoever of hoe kortnij je schermen staan. Hoe korter hoe meer je ziet natuurlijk.
Ik had vroeger mijn schermen op 56cm van mijn ogen. Maar ik begon steeds vaker 's ochtends op te staan met hoofdpijn na een avondje racen. Nu staan mijn schermen op 70cm van mijn ogen en is alles terug hoofdpijn-vrij.
Het zal de leeftijd wel zijn die er voor zorgt dat ik mijn ogen moet forceren om te focussen op die korte afstand en daardoor hoofdpijn krijg.
Ik heb VR zelf nog steeds niet geprobeerd. Ik zit namelijk met een aandoening in mijn linkeroog. Die ziet namelijk maar voor 30% (zeer wazig zicht + luie oogzenuw). Mijn rechteroog is voor 100% dominant. Weet niet hoe goed het VR effect zou werken doordat mijn zicht zo sterk naar 1 zijde is geconcentreerd.dhrto schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:35:
[...]
Dat is waarom ik VR veel prettiger vind. Je ogen focussen op basis van de virtuele afstand en niet op een gefixeerde afstand tot je scherm. Verder dus geen gedoe met FOV instellen.
Uiteraard heeft VR weer zo zijn eigen nadelen: 'duikbril' effect, zomers toch wel erg warm, meer gedoe om je toetsenbord te bedienen in-game, tec.
Dank voor delen! Ga die video ook eens bekijken.Chris_Inde schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:02:
[...]
I know I know dat het berekend is. Was te snel met typen. Eens ingesteld dan blijft ge er jaren van af(ben ondertussen al bijna 10 jaar aan't simracen).
Ik had net dezelfde instellingen als jij met mijn 27" monitoren op 60 graden. Maar die afstand van 54cm kunnen mijn ogen niet meer aan.
ik ben nu wel aan't afwachten wat dit onderzoek gaat opleveren: YouTube: If You Question FoV, watch this. You're not alone. If you don't ques...
Hij is ook aan het samenwerken met een paar pro race piloten. Zelf heeft hij ook meegewerkt in race teams enz. Dus hij heeft wel degelijke achtergrondkennis en is het niet zomaar uit de lucht gegrepen lijkt me.
Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl
Madhouse1979 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:25:
Hier nog een foto vanaf een ander standpunt![]()
Voor de oplettende kijker, er zit nu ook een Simucube 2 Sport wheelbase op gemonteerd.
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door fixed_income op 23-02-2024 21:30 ]
Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl
Gaaf! Meer foto’s zou nice zijn.. Hoe stap je hier nu in&out met die verticale staanders?NutteFrenkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
Ik heb ook weer de nodige upgrades doorgevoerd! Het begint bijna op perfectie te lijken, dus ben er blij mee en trots op ☺️
- Philips Hue Lichten geïntegreerd in m'n dag. Super gaaf nu!
- Twee verticale profielen geplaatst waar m'n dak nu op rust. Voorheen "zweefde" het dak dmv een touw en katrol bevestigd aan de dak balken
Next step:
- ik stoei enorm met het bevestigen van safety netten. Ik krijg het maar niet goed helaas. Links zou het nog wel lukken, maar rechts kom ik helaas niet weg door de apparatuur die er zit. Jammer! Ideeën zijn welkom 😄
- ik wil nog een rol kooi toevoegen
- front dashboard wil ik nog bekleden met karton en alcantara ✌🏻️
[Afbeelding]
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ik heb de Pro ook liggen, maar deze kregen we opgestuurd van Simucube samen met het Tahko stuur voor reviewfixed_income schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:47:
[...]
![]()
Is er een specifieke reden dat je voor de sport bent gegaan in plaats van voor de pro? Het prijsverschil is met "maar" 200,- relatief klein, terwijl de performance bij de pro procentueel toch aanzienlijk hoger is?
[ Voor 7% gewijzigd door fre0n op 24-02-2024 21:02 ]
https://twitch.tv/magus77nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq