My time to show off!
Ik ben al een aantal jaren eigenaar van een T150 en maakte hier veelvuldig gebruik van, afgelopen september besloten om over te stappen naar een CSL DD in combinatie met een table mount, in november met black friday besloten om toch ook maar eens te investeren in een fatsoenlijke rig (dit idee had ik natuurlijk al veel langer in mijn achterhoofd, maar dat terzijde

). In verband met wat leverproblemen bij Sim-Lab is afgelopen week pas de monitor mount binnen gekomen (+1 voor Sim-Lab support trouwens), dus de rig is nu eindelijk 'af'. Fanatec formula 2.5x is in november al besteld, maar dat duurt helaas nog wel even.
Ik heb gekozen voor een set-up in combinatie met een 21:9 monitor omdat ik niet over heel veel extra ruimte beschik, tenminste niet op de plek waar die van mij mag staan (drie monitor set-up zal het nooit worden). Rig staat nu mooi in een hoekje weggeschoven en staat dus niet gigantisch in de weg, er in en uit komen is soms wat lastig, maar dat hoort er bij natuurlijk.
Mijn Rig:
Sim-Lab GT1 Evo, met Sparco Grid Q kuipstoel, geïntegreerde vario monitor mount en een DD mount, en wieltjes (kei handig, dikke aanrader, zeker als je hem in een hoek wil wegdrukken)
Fantec CSL DD met 8nm boost-kit, CSL Pedals met LC rempedaal, Fanatec H-Pattern Shifter en standaard CSL stuur.
RGB Led matrices, aangestuurd in Sim-Hub die dienen als 'Sim-Flags'
Aangestuurd door een i9-10850K i.c.m. een RTX 3080 en 32GB ram (eigenbouw). De monitor betreft een
Iiyama G-Master GCB3480WQSU-B1, 1440P, 180Hz, 21:9, VA paneel. Wel even wennen ten opzichte van mijn Nano IPS scherm van LG, maar meer dan voldoende in gebruik met de sim titels die ik speel. Verder ook een draadloos toetsenbord van Logitech en StreamDeck mk.2.
Ik heb de overstap naar QR-2 al gemaakt, het verschil ten opzichte van de standaard plastic QR-1 mount die op mijn stuur zat is gigantisch. Fanatec 2.5X Formula Wheel is onderweg, alleen vertraagd tot eind maart (en al besteld op 20 november

).
Heb in de tussentijd maar wel alvast replacement grips besteld voor het stuur, van Pineapple grips (de chunky variant met echt leer), het alcantara wat er standaard bij zit zal wel redelijk snel smerig worden namelijk (en ik weiger met (race)handschoenen te sim-racen).
Ik speel op het moment vooral AC en AMS 2 (en veel FS22 en ETS2

). Op AC veelal LowFuelMotorsport lobbies, en natuurlijk de Nurburgring trackdays. Op AMS 2 vermaak ik met op het moment smakelijk met de nieuwe Le Mans + LMDh DLC, ook is Azure circuit (Monaco) met JCW Mini's en veel AI verasssend leuk! Ook blijf ik me verbazen over de AI in AMS 2, snel even een race van 5 laps doen als je weinig tijd hebt is onmundig genieten.
Ik vind iRacing eigenlijk nog te duur op het moment (en ja de ironie hiervan, als je prijs van de rest van de rig ziet, ontgaat me niet), ik zou mezelf ook meer als casual racer beschouwen, ik wil vooral even snel een rondje doen, en toen ik iRacing heb uitgeprobeerd lag het physics model me net wat minder, AC blijft daar koning in wat mij betreft. AMS 2 is qua physics ook wat te slidey voor mij, maar dat maakt het in de lagere HP klasse autos juist weer leuk, en de AI is echt top. Voor de rest speel ik ook nog ACC, EA WRC, F1 23, en natuurlijk BeamNG, maar dit is meer voor erbij.
Hoewel het natuurlijk niet een goedkope set-up is, zou ik wel zeggen dat er budget technisch over is nagedacht, geen onnodige poespas (oké, missschien de sim-flags). What's next? Cablemanagement, en waarschijnlijk de pedalen, Heusinkveld sprints anyone?
[
Voor 1% gewijzigd door
tjallo op 12-01-2024 12:41
. Reden: Nederlandsn't ]