Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 103 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:28
Ik wil ook graag mijn rig eens showen :)
Ik race al zeker 25 jaar met een stuurtje, puur hobbymatig en nooit online. Het begon met simpele Thrustmaster stuurtjes, vastgeklemd aan het bureau. Een hele tijd een ook T150 gehad.
Sinds 2 jaar een RaceRoom frame gekocht, daar een T300 RS op gezet met SF1000 stuur. Toen werd het echt leuk :) afgelopen jaar de pedalen vervangen voor T-LCM en sinds deze week is de T300 vervangen voor de T818 direct drive.

Qua games speel ik eigenlijk alleen F1 23, wil nog wel eens iRacing gaan proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UIdSZlZfejSLefHJ03mNYMtQ0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGBk3QM4Ns3CvvmIGXmmRvdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1wmHf7DtCzurNGW_veR0ifps2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tMdEKf9zMQ6o9P8tSQwvaiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZCWSiU-4duvFwQlB281AU0bgAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm0IRDzcy645wJfsKVmhIc8g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-mVL3UofdP0noNS83PiUkbC1Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrOrA1TQFcB3PTIMx34r7oF4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
We zijn bijna klaar, nog even wachten op 2 andere motoren en we kunnen racen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40j9YrJtfYIZZcesR1z04pb5lVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aldTQyXjktSgs6ZdZDwf7NYV.jpg?f=fotoalbum_large

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:48
green-tea schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:51:
We zijn bijna klaar, nog even wachten op 2 andere motoren en we kunnen racen!

[Afbeelding]
Fraai hoor! Kost wat maar dan heb je ook wat. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Giel schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:57:
[...]

Fraai hoor! Kost wat maar dan heb je ook wat. ;) :+
Prive zou het niet te doen zijn 🫣 moet wel zeggen dat het bijna kunst is hoe het nu al rijdt, wil sway en vooral traction loss wat sneller hebben daarna ben ik zeker tevreden en dan is het uren maken voordat ik het commercieel kan uitbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 11-12-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
Hou je een enkele monitor? Met zo'n setup is het toch superzonde dat je geen triples hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
zjeeraar84 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:04:
Ik race al zeker 25 jaar met een stuurtje, puur hobbymatig en nooit online. Het begon met simpele Thrustmaster stuurtjes, vastgeklemd aan het bureau. Een hele tijd een ook T150 gehad.
Sinds 2 jaar een RaceRoom frame gekocht, daar een T300 RS op gezet met SF1000 stuur. Toen werd het echt leuk :) afgelopen jaar de pedalen vervangen voor T-LCM en sinds deze week is de T300 vervangen voor de T818 direct drive.

Qua games speel ik eigenlijk alleen F1 23, wil nog wel eens iRacing gaan proberen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooi hoor :)
Het hoeft natuurlijk niet altijd all-in te zijn, als je maar lol hebt

Voor m'n gevoel staat de base/stuur wel erg omhoog gekanteld, of valt dit mee?
er zijn 1001 ideeen, maar volgens mij wordt vaak aangehouden dat het stuur richting je schouders wijst. Nu lijkt hij meer naar je hoofd te wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:58
TheJVH schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:32:
Hou je een enkele monitor? Met zo'n setup is het toch superzonde dat je geen triples hebt?
Ik zie steeds meer mensen afstappen van triples en naar ultrawide en/of VR gaan de laatste tijd. Budget-technisch is dat ook wel iets vriendelijker over het algemeen, en het verlies is relatief klein. De uiterste kanten van de schermen links en rechts gebruik je in de praktijk nauwelijks, en dan kan je eigenlijk net zo goed af met een mooi curved ultrawide scherm

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

kroegtijger schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:35:
[...]

Ik zie steeds meer mensen afstappen van triples en naar ultrawide en/of VR gaan de laatste tijd. Budget-technisch is dat ook wel iets vriendelijker over het algemeen, en het verlies is relatief klein. De uiterste kanten van de schermen links en rechts gebruik je in de praktijk nauwelijks, en dan kan je eigenlijk net zo goed af met een mooi curved ultrawide scherm
Op een ultrawide mis je toch echt peripheral vision. Voor close racing echt wel een gemis.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JoepW schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:48:
[...]

Op een ultrawide mis je toch echt peripheral vision. Voor close racing echt wel een gemis.
Daar heb je mooie flag systemen voor 😬👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
TheJVH schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:32:
Simpele reden is eigenlijk voor het maken van videos, foto van onderdelen is dit veel eenvoudiger gezien de ruimte hebt om het bovenstaande ook te doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de triples niet mis, ben nu veel meer gefocust op me eigen race in plaats van alles wat eromheen gebeurt.

Ben wel heel benieuwd naar de 59 ultrawide van samsung, het enige wat ik met ultrawide mis is hoogte, scheelt toch weer iets, alleen koop je er 2,5 49” van

[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 11-12-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
ik kan me wel vinden in de triple setup, als je echt de realiteit wilt nabootsen, want dat doe je tenslotte met het DOF systeem dan wil je denk ik ook je zichtveld als zodanig. Links en rechts moet dan wel zichtbaar zijn en dat heb je nu niet. VR of triple is nu eenmaal de way to go nu er geen 180 graden screens zijn.

Een mooi idee van hoe het zou moeten zijn is in het onderstaande filmpje, dit is niet te doen voor een consument of zelfs een normaal bedrijf maar als je dit wilt benaderen kom je toch echt aan triple of VR.

YouTube: I Got To Try Out A £1,000,000 Racing Simulator

[ Voor 35% gewijzigd door Mistacal op 11-12-2023 19:48 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
Arfalas schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:33:
[...]
Voor m'n gevoel staat de base/stuur wel erg omhoog gekanteld, of valt dit mee?
er zijn 1001 ideeen, maar volgens mij wordt vaak aangehouden dat het stuur richting je schouders wijst. Nu lijkt hij meer naar je hoofd te wijzen
Grappig dat je dit zegt.
Ik had de T818 met ‘cockpit adapter’ besteld. Die zorgt dat er geen hoek/kanteling in zit. Het stuur zat daardoor te laag en helemaal recht, ik kon daar niet aan wennen.
Moest helemaal onderuit gezakt zitten om een beetje te kunnen racen.
Daarom heb ik de ‘desk mount’ besteld, die een hoek/kanteling er in maakt. Hij komt daardoor wel iets hoger uit dan de T300 die ik hiervoor had maar inmiddels ben ik er goed aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Is er een soort van gouden richtlijn voor een basis instelling van je rig?

__/`\__/`\__

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Niet zo fancy als sommigen hier, maar sinds een aantal weken ook gegrepen door het simracen. Complete set overgenomen via tweakers. Ik ga er nog wel een monitor stand en een extra 34 inch widescreen bij kopen zodat ik alles gewoon op één plek kan laten staan. Rij voornamelijk nog de Mazda MX5, grappige is dat er ook een MX5 stoel op de Treq gemonteerd zit. T.z.t. vervang ik deze ook nog wel, voor nu zit hij prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO7_6_i8a3KdOtiLYpmvdEL3wJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eohhCqE27SdkP48KLlggvdVX.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 11-12-2023 21:05 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Mistacal schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:45:
ik kan me wel vinden in de triple setup, als je echt de realiteit wilt nabootsen, want dat doe je tenslotte met het DOF systeem dan wil je denk ik ook je zichtveld als zodanig. Links en rechts moet dan wel zichtbaar zijn en dat heb je nu niet. VR of triple is nu eenmaal de way to go nu er geen 180 graden screens zijn.

Een mooi idee van hoe het zou moeten zijn is in het onderstaande filmpje, dit is niet te doen voor een consument of zelfs een normaal bedrijf maar als je dit wilt benaderen kom je toch echt aan triple of VR.

YouTube: I Got To Try Out A £1,000,000 Racing Simulator
Triple beamer setup is het mooist, het gaat voor mij niet om de realiteit maar de immersie die de onderdelen geven. Ik heb triple 43inch setup gehad, misschien omdat ik nu dit gewend ben maar ik mis het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
Mistacal schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:41:
Is er een soort van gouden richtlijn voor een basis instelling van je rig?
destijds heb ik bijvoorbeeld dit aangehouden:

YouTube: QUICK TIPS - How to set up Correct Seating Position in a Driving Sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:28
green-tea schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:11:
[...]

Simpele reden is eigenlijk voor het maken van videos, foto van onderdelen is dit veel eenvoudiger gezien de ruimte hebt om het bovenstaande ook te doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de triples niet mis, ben nu veel meer gefocust op me eigen race in plaats van alles wat eromheen gebeurt.

Ben wel heel benieuwd naar de 59 ultrawide van samsung, het enige wat ik met ultrawide mis is hoogte, scheelt toch weer iets, alleen koop je er 2,5 49” van
Dit is de 57” ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op dit moment een gelukkige gebruiker van een 49 inch van Samsung en heb vorige week veel gelezen over de 57 inch.
Er zijn op dit moment nog teveel problemen met dit scherm. Ik wacht dan ook op een revisie.
Matt Malone is in die video gesponserd door Samsung en daarom is hij zo enthousiast.
Lees de reviews op Reddit en de Samsung site zelf maar eens, niet echt hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 09:07

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

Simbob schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:42:
[...]

Op dit moment een gelukkige gebruiker van een 49 inch van Samsung en heb vorige week veel gelezen over de 57 inch.
Er zijn op dit moment nog teveel problemen met dit scherm. Ik wacht dan ook op een revisie.
Matt Malone is in die video gesponserd door Samsung en daarom is hij zo enthousiast.
Lees de reviews op Reddit en de Samsung site zelf maar eens, niet echt hoopvol.
Ik vond bepaalde ervaringen met de 49 inchers nou ook niet bepaald hoopvol, als ik kijk op reddit en discord. Gewoon cracks in het midden van het scherm, met standaard voet eronder, terwijl hij uit staat. Bezwijkt soms gewoon onder zijn eigen gewicht en Samsung wil er dan vervolgens geen garantie op geven omdat het gebruikersschade zou zijn. Dat is de grootste reden dat ik nog triples heb en geen 49 inch eerlijk gezegd.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
rsnubje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:11:
[...]

Ik vond bepaalde ervaringen met de 49 inchers nou ook niet bepaald hoopvol, als ik kijk op reddit en discord. Gewoon cracks in het midden van het scherm, met standaard voet eronder, terwijl hij uit staat. Bezwijkt soms gewoon onder zijn eigen gewicht en Samsung wil er dan vervolgens geen garantie op geven omdat het gebruikersschade zou zijn. Dat is de grootste reden dat ik nog triples heb en geen 49 inch eerlijk gezegd.
Heb zelf al ca 2 jaar een C49RG9 in gebruik en die is meer dan prima.
Het enige probleem dat ik heb gehad is dat de monitor niet uit de slaapstand kwam met displayport.

De QC van Samsung is idd niet al te best en gelukkig heb ik nog geen ervaring met de afterdales.

Maar goed, elke monitor krijgt negatieve reviews, maar zoveel als van de 57 inch ben ik nog niet tegengekomen.
Ik hoop dan ook echt dat ze het probleem met het board kunnen fixen, want ik vind het wel een toffe monitor.
Voor triples heb ik denk ik niet de ruimte zoals de zolder nu ingedeeld is.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-05 20:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWeTOapjBvoAyDgUua2EDSjbgQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXtWQsnFqLO5nS3CJEJOcgWA.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om ook maar weer eens te patsen. Mijn uit de hand gelopen hobby is voor nu af, al is het natuurlijk nooit af, en houd ik mijzelf iedere keer weer voor de gek. Veelal tweedehands met misschien nog wel meer zelf ontworpen, geprintte en ge CNC'de spullen. Het bouwen heeft ondertussen wel meer tijd gekost (onder andere door een verhuizing) dan erop racen ben ik bang. Daar gaan we nu in de winter maar eens verandering in brengen.

Een rig voor racen/(zweef)vliegen en werk. Alles draaiende op 1 PC.

Wat meer, duidelijkere foto's en de uitleg wat erop zit: https://imgur.com/a/spUjsNl

Een prachtige hobby waarbij ik het bouwen net zo leuk vind als het racen! En waarin ik mijzelf (helaas ook financieel) behoorlijk kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
zjeeraar84 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke set up, ik ben zelf ook erg blij met mn sf1000. Hoe bevalt die t818, mijn vingers jeuken om hem te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
e.looijenga schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:34:
[...]

Leuke set up, ik ben zelf ook erg blij met mn sf1000. Hoe bevalt die t818, mijn vingers jeuken om hem te kopen.
Ik ben er echt super blij mee, het maakt een groot verschil. Ik heb ook een korte review gemaakt: https://tweakers.net/pric...estuurvoet-blauw/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
BozeBever schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:47:
[Afbeelding]

Tijd om ook maar weer eens te patsen. Mijn uit de hand gelopen hobby is voor nu af, al is het natuurlijk nooit af, en houd ik mijzelf iedere keer weer voor de gek. Veelal tweedehands met misschien nog wel meer zelf ontworpen, geprintte en ge CNC'de spullen. Het bouwen heeft ondertussen wel meer tijd gekost (onder andere door een verhuizing) dan erop racen ben ik bang. Daar gaan we nu in de winter maar eens verandering in brengen.

Een rig voor racen/(zweef)vliegen en werk. Alles draaiende op 1 PC.

Wat meer, duidelijkere foto's en de uitleg wat erop zit: https://imgur.com/a/spUjsNl

Een prachtige hobby waarbij ik het bouwen net zo leuk vind als het racen! En waarin ik mijzelf (helaas ook financieel) behoorlijk kan verliezen.
Die pedal rumble! Te overwegen om dit ook zelf te installeren/maken maar ik kwam uit op een inkoop van zon 80 euro? Welke bass shakers gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 23:38
green-tea schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Die pedal rumble! Te overwegen om dit ook zelf te installeren/maken maar ik kwam uit op een inkoop van zon 80 euro? Welke bass shakers gebruik je?
Als je een vast frame hebt wel. Als je er eentje hebt die mobiel(opvouwbaar 4040) is, trilt je hele rig.
Ik kon het verschil tussen de rem en gas pedal niet onderscheiden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Daniel. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Als je een vast frame hebt wel. Als je er eentje hebt die mobiel(opvouwbaar 4040) is, trilt je hele rig.
Opvouwbaar 4040? Nog nergens gezien, linkje?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Daniel. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:33:
[...]

En wat voor systeem gebruikte je?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:43
Na een upgrade van de werkzolder en race-rig ook maar eens tijd om wat te laten zien hier.
Een beetje eenvoudiger dan veel rigs die ik hier voorbij zie komen (smullen!), maar voor mij een hele vooruitgang vanaf een Playseat Challenge. Ook de upgrade naar de Sparco R383 is een hele fijne gebleken!
Games draaien op een Playstation 4 die onder het bureau hangt.
Geplande upgrade is nog om de TV op te hangen aan een beugel die uittrekbaar is om zo het scherm dichter bij te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixADoqTfxfcAwqeEN6rDGkiMY3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zms1BnqLBLYEEEnjAT0kWkOl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPdpmcBsk2d2haOJSL9XiHNRnHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibKk4X89MAbLGD5QhKcWQg3O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 08:08
Onlangs vroeg iemand in een ander topic voor een fotootje van mijn simrig. Geen idee meer wie dat vroeg en in welk topic.

Toen stond hij nog niet netjes in de hoek en was alles nog een rommeltje.

Net een beetje opgeruimd en in de hoek gezet, dus ik dacht laat ik maar een foto delen hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hjLVtx0X/20240104-121033.jpg

Specs:
Trakracer TR8 Pro
Fanatec CSL DD met 8Nm boostkit
McLaren GT3 V2 stuurtje met schakelmod
Stuur voorzien van Team Akka sticker van Lovelystickers.com
Fanatec CSL Elite v2 pedalen
LG 65 inch TV op integrated mount
PC met AMD 5600X CPU, 6750XT GPU, 32 gieg ram, ASUS B550 moederbord, kast Nanoxia Deep Silence 5 rev. B

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

vosss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:22:
Onlangs vroeg iemand in een ander topic voor een fotootje van mijn simrig. Geen idee meer wie dat vroeg en in welk topic.

Toen stond hij nog niet netjes in de hoek en was alles nog een rommeltje.

Net een beetje opgeruimd en in de hoek gezet, dus ik dacht laat ik maar een foto delen hier:

[Afbeelding]

Specs:
Trakracer TR8 Pro
Fanatec CSL DD met 8Nm boostkit
McLaren GT3 V2 stuurtje met schakelmod
Stuur voorzien van Team Akka sticker van Lovelystickers.com
LG 65 inch TV op integrated mount
PC met AMD 5600X CPU, 6750XT GPU, 32 gieg ram, ASUS B550 moederbord, kast Nanoxia Deep Silence 5 rev. B

Netjes! Ik overweeg trouwens ook om over te stappen op een 65" TV. Wat is jouw ervaring? En heb je evt een fotootje met je POV, hoe het eruit ziet in een auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-05 20:00
green-tea schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Simpele oude Daytons (die pucks. Paar jaar terug voor de corona-simrace golf waren die dingen erg goedkoop! Met de nieuwe Simagic Haptic Pedals Reactors, die echt veel beter uit de tests komen, valt er denk ik in dit segment weinig meer te halen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BozeBever op 04-01-2024 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
rsnubje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Netjes! Ik overweeg trouwens ook om over te stappen op een 65" TV. Wat is jouw ervaring? En heb je evt een fotootje met je POV, hoe het eruit ziet in een auto?
Zal zo eens kijken om een fotootje te maken.

POV staat meestal gewoon op standaard van het spel.
Spiegels zie ik vaak niet.

Qua ervaring bevalt mij prima. Alleen dan zo dicht op een 4k scherm zie je toch wel wat pixels, maar eenmaal bezig valt dat niet heel erg op. Tv is maar 60hz maar dat is voor mij voldoende, heel veel meer fps trekt mijn pc toch niet met flink wat details aan zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@rsnubje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sXq1nNWS/20240104-133030.jpg

Cockpit camera staat op 45 FOV.
Ik zit ongeveer 98cm met mijn ogen van het scherm af. Geen idee of die dus goed staat qua FOV?

Iemand? :)

[ Voor 4% gewijzigd door vosss op 04-01-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:12
@vosss, staat 100% fout, maar als je hem goed zou zetten is het denk ik niet fijn racen omdat je zover van je scherm af zit.
Je kunt een online calculator kunnen gebruiken om het te berekenen en te proberen.

https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Card Nox schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:39:
@vosss, staat 100% fout, maar als je hem goed zou zetten is het denk ik niet fijn racen omdat je zover van je scherm af zit.
Je kunt een online calculator kunnen gebruiken om het te berekenen en te proberen.

https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
Wat is er fout aan dan? Te hoog en te schuin naar voren/beneden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Giel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Wat is er fout aan dan? Te hoog en te schuin naar voren/beneden? :)
Ik denk vooral dat het dashboard in verhouding tot je stuur veel te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Giel, @rsnubje Yes, in werkelijkheid zit je dashboard net achter je stuur en niet zo ver weg. Zou je FOV 'goed' zetten dan zou veel meer 'ingezoomd' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Andere view met stuur ingame beter dan?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnxGjcL4/20240104-140229.jpg

De link naar de FOV calculator staat Forza Motorsport niet bij, dus geen idee waar ik hem dan op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rsnubje schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:49:
[...]

Ik denk vooral dat het dashboard in verhouding tot je stuur veel te groot is.
Nadeel van een 65 inch tv?? :P

Zoals je op mijn vorige plaatje ziet is het echte stuur ook kleiner dan ingame.

Tv is dus te groot???

[ Voor 18% gewijzigd door vosss op 04-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nee, das echt een kwestie van FOV aanpassen. Dit is wat ik hier even snel met Assetto Corsa voor elkaar kon krijgen op een 65 inch TV. Dit was 60 graden FOV afgaand op 70cm afstand. En dan de positie van de rijder meer in de stoel verplaatst. Al zou ik logischerwijs misschien dichter op het dashboard moeten zitten. Maar dat heb ik nooit heel fijn gevonden. Ik denk dat ik daar best nog mee kan leven. Je zit tenslotte ook nog met de oren van die kuipstoel, waardoor je sowieso niet veel meer zicht hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNhaXEdapzT1v4NxOD0NBINkk7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2hfPXaa4p1Efjn835F5hMQ5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 04-01-2024 14:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 07:44
Dit is hoe ik nu mijn werk/game hoekje ingericht heb. Werkt perfect zo met die monitor arm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2JPdEEbxLRnpECAPC50mZmxgEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5RIljw2OfMwVrbPSBKXlhPf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JHrsG8pcRrO_zTADgEgF-sd3VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5wMtMzb0himJvOT1HV69g9U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik snap het niet met die FOV @Card Nox

Als ik meer ingezoomd zou moeten zitten zodat het dashboard dichterbij komt dan is het dashboard toch nog veel groter dan nu al het geval is?

@rsnubje zei dat het dashboard al te groot was in verhouding tot het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 18:10
vosss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:16:

Als ik meer ingezoomd zou moeten zitten zodat het dashboard dichterbij komt dan is het dashboard toch nog veel groter dan nu al het geval is?

Bij een hogere field of view zal je dashboard naar verhouding ook kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 07:44

inzoomen is wat anders dan je FOV veranderen.
je zet eerst je FOV goed en dan ga je in of uitzoomen zodat je dash op de juiste positie staat tov je stuur

dit is hoe het er bij mij uitziet met de juiste FOV en ingezoomd zodat het echt voelt (screengrab van een filmpje, dus niet de beste kwaliteit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgaL4lZnYIkfY5bLJGp5EiVkrwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yUdU5AKMu0BSwZ81hHkJJN8T.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 04-01-2024 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Gh0stw4lk3r, I know. Ik noemde het ook 'inzoomen' omdat het een beetje zo aanvoelt en de vraagsteller er weinig kaas van had gegeten.

Het beste even YouTube afstruinen en paar filmpjes kijken. Goede FOV vind ik erg hulpzaam met close racing aangezien het makkelijker / natuurlijker aanvoelt mbt afstand inschatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
FOV instellen met een single screen is erg lastig en zal altijd een compromise zijn.
Als je het namelijk via de calculator berekent, dan zit je bovenop je voorruit en heb je totaal geen gevoel van snelheid. Maar het is een heel belangrijk onderdeel van de immersie en je spatial awareness.
Daarom is het ook erg belangrijk om je scherm zo dicht als mogelijk voor je te krijgen. Bij voorkeur dus tússen wheelbase en wheel.

Anyway.. op YouTube vind je genoeg video's die het allemaal uitleggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 04-01-2024 17:31 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Card Nox schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:38:
@Gh0stw4lk3r, I know. Ik noemde het ook 'inzoomen' omdat het een beetje zo aanvoelt en de vraagsteller er weinig kaas van had gegeten.

Het beste even YouTube afstruinen en paar filmpjes kijken. Goede FOV vind ik erg hulpzaam met close racing aangezien het makkelijker / natuurlijker aanvoelt mbt afstand inschatten.
Voor zo ver ik kan zien heeft Forza Motorsport alleen maar een FOV slider en kan ik niet los daarvan de coureur of stoel of camera of hoe je het wil noemen naar voor/achter en/of boven/onder verschuiven.

Of ik kijk niet goed, dat kan ook.

Het scherm zelf dichterbij zetten zal lastig worden, pedalen staan volgens mij al in de verste stand en stoel redelijk ver naar voren.

Ik zou de beugel waar de monitor mount op staat 180 graden kunnen draaien, denk dat ik daarmee een 15cm dichterbij kan komen, maar 65 inch is eigenlijk al erg groot, zelfs op 1 meter afstand. Dus dichterbij wil ik dat eigenlijk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:59
vosss schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:32:
[...]

Voor zo ver ik kan zien heeft Forza Motorsport alleen maar een FOV slider en kan ik niet los daarvan de coureur of stoel of camera of hoe je het wil noemen naar voor/achter en/of boven/onder verschuiven.

Of ik kijk niet goed, dat kan ook.

Het scherm zelf dichterbij zetten zal lastig worden, pedalen staan volgens mij al in de verste stand en stoel redelijk ver naar voren.

Ik zou de beugel waar de monitor mount op staat 180 graden kunnen draaien, denk dat ik daarmee een 15cm dichterbij kan komen, maar 65 inch is eigenlijk al erg groot, zelfs op 1 meter afstand. Dus dichterbij wil ik dat eigenlijk niet hebben.
Zou hem toch omdraaien, zo dicht mogelijk bij je stuur of base zette, en dan je fov aanpassen. Zodat je cockpit (bijna) overeenkomt met de IRL afmetingen ervan

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dan moet ik in de huidige situatie de FOV op 71 zetten, of snap ik dan al die calculatoren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:33:
Dit is hoe ik nu mijn werk/game hoekje ingericht heb. Werkt perfect zo met die monitor arm

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke monitorarm je gebruikt? Ik overweeg om voor mijn monitor er ook nog een keer eentje te kopen of toch direct door te sparen voor triples…

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02 13:16
Doubleoz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:41:
[...]

Mag ik vragen welke monitorarm je gebruikt? Ik overweeg om voor mijn monitor er ook nog een keer eentje te kopen of toch direct door te sparen voor triples…
Gewoon doorsparen voor triples ;)

Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Turner_7 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:01:
[...]

Gewoon doorsparen voor triples ;)
of VR, dan heb je helemaal geen omkijken naar FOV :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:03:
[...]

of VR, dan heb je helemaal geen omkijken naar FOV :+
Dan heb je praktisch ook geen FOV. >:)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik heb wel eens met VR gereden, gaaf voor de immersie maar op termijn gaat de voorkeur toch uit naar triples. Ik moet dan alleen ruimte zien te creëren in huis, mijn GPU mogelijk upgraden en mijn vrouw overtuigen voor die circa 2uurtjes per week dat ik er gebruik van maak.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal
Gisteren voor het eerst VR geprobeerd met een geleende Quest 2, bizar wat met je beleving doet incl kickers. Alleen nog DOF toevoegen en wat wind.. wil toch ook een quest 3 proberen ivm de lenzen maar goed is voor een ander topic

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal van alle upgrades vond ik VR de meest indrukwekkende. Naar een DD gaan was al een behoorlijke stap, maar eenmaal in VR wilde ik njiet anders meer :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Om nog even terug te komen op dat FOV waarvan diverse mensen zeiden dat die 100% fout stond.

Ik heb diverse filmpjes bekeken en verschillende
calculatoren gebruikt en die zeggen voor mijn geval allemaal rond de 71 graden horizontaal en 45 graden verticaal.

Bij geen enkele staat Forza Motorsport genoemd, maar na wat zoekwerk blijkt dat die game verticale FOV gebruikt. Dus ik moet 45 instellen in deze game.

Laat dat nou net de exacte instelling zijn die mijn eerste 2 fotootjes lieten zien. Eentje zonder stuur zichtbaar in de game en eentje met stuur zichtbaar, waar de camera iets verder naar achteren staat.

Stoel ingame instellen zit in dit spel niet.

Dus volgens mij staat de FOV dus gewoon op wat ie zou moeten zijn. Anders zou ik het echt niet weten?!

Dus hoezo is het dan verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
vosss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:24:
Om nog even terug te komen op dat FOV waarvan diverse mensen zeiden dat die 100% fout stond.

calculatoren gebruikt en die zeggen voor mijn geval allemaal rond de 71 graden horizontaal en 45 graden verticaal.

Bij geen enkele staat Forza Motorsport genoemd, maar na wat zoekwerk blijkt dat die game verticale FOV gebruikt. Dus ik moet 45 instellen in deze game.

Laat dat nou net de exacte instelling zijn die mijn eerste 2 fotootjes lieten zien. Eentje zonder stuur zichtbaar in de game en eentje met stuur zichtbaar, waar de camera iets verder naar achteren staat.

Dus volgens mij staat de FOV dus gewoon op wat ie zou moeten zijn. Anders zou ik het echt niet weten?!

Ik kan daar niet bij helpen, ik speel slechts GT7.

Het belangrijkste is, is dat je gewoon lekker kunt rijden en dat je zelf de positie prima vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
vosss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:24:

45 graden verticale FOV is geen stand 45 in Forza.
Want de FOV slider in Forza gaat van 18 graden tot ongeveer 68 graden.

Dus stand 0 = 18 graden en stand 100 = 68 graden.
Wanneer je 45 graden moet hebben, moet je even uitrekenen welke stand je dan moet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Rivanov schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:36:
[...]

45 graden verticale FOV is geen stand 45 in Forza.
Want de FOV slider in Forza gaat van 18 graden tot ongeveer 68 graden.

Dus stand 0 = 18 graden en stand 100 = 68 graden.
Wanneer je 45 graden moet hebben, moet je even uitrekenen welke stand je dan moet hebben. ;)
Wat is dit voor onzin van de makers dan?? Kunnen die niet gewoon normaal doen?

En hoe reken ik dat uit? 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door vosss op 05-01-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
68-18 = 50 stappen.
0 tot 100 is 100 stappen.
Elke stap dus 2.
45-18 = 27 stappen
27x2 =54

Dus de FOV moet ik op 54 zetten dan? Klopt dit ??

[ Voor 14% gewijzigd door vosss op 05-01-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
vosss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:52:
68-18 = 50 stappen.
0 tot 100 is 100 stappen.
Elke stap dus 2.
45-18 = 27 stappen
27x2 =54

Dus de FOV moet ik op 54 zetten dan? Klopt dit ??
Als een bus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Top.

Als ik het goed begrepen heb zie ik op stand 54 dan dus iets meer qua spiegels dan op stand 45 yes? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

BNX

Ik zat een jaar terug met hetzelfde probleem. Wilde OLED + breed beeld + normale games kunnen spelen op mijn rig. Oplossing: 55 inch OLED TV + programma Windowed Borderless Gaming
https://www.youtube.com/watch?v=H44Jrsw73Xc

Zo kun je een 16:9 (3840x2160) TV gebruiken als een ultrawide (+/-) 21:9 met 3840x1600. OLED wel aan te raden i.v.m. zwart=zwart. Tevens kun je dan bepalen met het Windowed Borderless Gaming programma hoeveel pixel deze omlaag moet komen, zodat je het beeld bij sim racing aan de bodem van de TV hebt (3840x1600= min 560 pixel vanaf de top) en bij standaard gaming (zoals Alan Wake, FIFA, etc..) aan de bovenkant 3840x1600, zodat het stuur niet in het beeld zit en je in jouw comfortabele autostoel kunt chillen.

Tevens kun je bij het sim racen de 560 'verloren' pixels aan de bovenkant inzetten voor Simhub overlays. Ik heb echter gekozen om een cleane look te behouden en louter een car-radar boven het beeld te hebben. Avond is het plaatje echt af en de immersie groot. (kom af van een VR oplossing, welke niet voor mij is weggelegd).

Overige race telemetrie komt op het stuur schermpje (OLED telefoon) en links de losse 14" USB monitor voor extra immersie. Tevens nog wat ambiënt verlichting erboven (via Simhub), 2x bass-shakers en streamdeck, maar dat is je vraag niet ;)

Voordelen:
- avond's is het zwarte niet gebruikte beeld onzichtbaar, OLED = geen licht, dus 100% uit (lijkt op een echte ultrawide van omgerekend 53 inch)
- Minder pixels te renderen voor de GPU dan volledig 4K in de hoogte (1600 vs 2160 = 25% minder)
- flexibel zijn met racen en standaard gamen op een rig
- prijstechnisch heb je een mooie OLED vanaf 800-900 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SgMKX0Fp1FjjFXx4G4XD3uaefc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMmt1DMXdjp4q5d2sBYOVFs0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y47XIo97UjnMI9MDY_5p1110ghI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3DrtArkJdoI8vmaPkug92UK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door BNX op 05-01-2024 13:11 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
vosss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Wat is dit voor onzin van de makers dan?? Kunnen die niet gewoon normaal doen?

En hoe reken ik dat uit? 7(8)7
Klopt wel meer niet aan die game. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:59
vosss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Top.

Als ik het goed begrepen heb zie ik op stand 54 dan dus iets meer qua spiegels dan op stand 45 yes? :)
Zo'n FoV calculator is een leuk hulpmiddeltje. Maar je moet toch ook zelf even kijken: je stuur en dashboard elementen moeten ongeveer dezelfde grootte hebben tov IRL.
Je zou het dan eventueel nog een klein beetje kunnen aanpassen als je spiegel er bijvoorbeeld net niet volledig op past...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
BNX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Ik zat een jaar terug met hetzelfde probleem. Wilde OLED + breed beeld + normale games kunnen spelen op mijn rig. Oplossing: 55 inch OLED TV + programma Windowed Borderless Gaming

Zo kun je een 16:9 (3840x2160) TV gebruiken als een ultrawide (+/-) 21:9 met 3840x1600. OLED wel aan te raden i.v.m. zwart=zwart. Tevens kun je dan bepalen met het Windowed Borderless Gaming programma hoeveel pixel deze omlaag moet komen, zodat je het beeld bij sim racing aan de bodem van de TV hebt (3840x1600= min 560 pixel vanaf de top) en bij standaard gaming (zoals Alan Wake, FIFA, etc..) aan de bovenkant 3840x1600, zodat het stuur niet in het beeld zit en je in jouw comfortabele autostoel kunt chillen.

Tevens kun je bij het sim racen de 560 'verloren' pixels aan de bovenkant inzetten voor Simhub overlays. Ik heb echter gekozen om een cleane look te behouden en louter een car-radar boven het beeld te hebben. Avond is het plaatje echt af en de immersie groot. (kom af van een VR oplossing, welke niet voor mij is weggelegd).

Overige race telemetrie komt op het stuur schermpje (OLED telefoon) en links de losse 14" USB monitor voor extra immersie. Tevens nog wat ambiënt verlichting erboven (via Simhub), 2x bass-shakers en streamdeck, maar dat is je vraag niet ;)

Voordelen:
- avond's is het zwarte niet gebruikte beeld onzichtbaar, OLED = geen licht, dus 100% uit (lijkt op een echte ultrawide van omgerekend 53 inch)
- Minder pixels te renderen voor de GPU dan volledig 4K in de hoogte (1600 vs 2160 = 25% minder)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ga ik eens serieus naar kijken! Is dan wel geen OLED wat ik nu heb maar toch. :)

Dank voor de info!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TiezZ_BE schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Zo'n FoV calculator is een leuk hulpmiddeltje. Maar je moet toch ook zelf even kijken: je stuur en dashboard elementen moeten ongeveer dezelfde grootte hebben tov IRL.
Je zou het dan eventueel nog een klein beetje kunnen aanpassen als je spiegel er bijvoorbeeld net niet volledig op past...
Precies. Ik zet altijd eenmalig het virtuele stuur actief om het gelijk te zetten qua hoogte als m’n echte stuur. Dus als je je stuur op 90 graden zet, dan moet normaliter je hand en stuur op dezelfde hoogte zitten als het virtuele stuur. En bij een round wheel moet je het digitale instrumenten paneel normaliter door je stuur heen zien. (Tenzij je een Peugeot rijdt. :+)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 16:50
My time to show off!

Ik ben al een aantal jaren eigenaar van een T150 en maakte hier veelvuldig gebruik van, afgelopen september besloten om over te stappen naar een CSL DD in combinatie met een table mount, in november met black friday besloten om toch ook maar eens te investeren in een fatsoenlijke rig (dit idee had ik natuurlijk al veel langer in mijn achterhoofd, maar dat terzijde :+ ). In verband met wat leverproblemen bij Sim-Lab is afgelopen week pas de monitor mount binnen gekomen (+1 voor Sim-Lab support trouwens), dus de rig is nu eindelijk 'af'. Fanatec formula 2.5x is in november al besteld, maar dat duurt helaas nog wel even.

Ik heb gekozen voor een set-up in combinatie met een 21:9 monitor omdat ik niet over heel veel extra ruimte beschik, tenminste niet op de plek waar die van mij mag staan (drie monitor set-up zal het nooit worden). Rig staat nu mooi in een hoekje weggeschoven en staat dus niet gigantisch in de weg, er in en uit komen is soms wat lastig, maar dat hoort er bij natuurlijk.

Mijn Rig:

Sim-Lab GT1 Evo, met Sparco Grid Q kuipstoel, geïntegreerde vario monitor mount en een DD mount, en wieltjes (kei handig, dikke aanrader, zeker als je hem in een hoek wil wegdrukken)

Fantec CSL DD met 8nm boost-kit, CSL Pedals met LC rempedaal, Fanatec H-Pattern Shifter en standaard CSL stuur.

RGB Led matrices, aangestuurd in Sim-Hub die dienen als 'Sim-Flags'

Aangestuurd door een i9-10850K i.c.m. een RTX 3080 en 32GB ram (eigenbouw). De monitor betreft een Iiyama G-Master GCB3480WQSU-B1, 1440P, 180Hz, 21:9, VA paneel. Wel even wennen ten opzichte van mijn Nano IPS scherm van LG, maar meer dan voldoende in gebruik met de sim titels die ik speel. Verder ook een draadloos toetsenbord van Logitech en StreamDeck mk.2.

Ik heb de overstap naar QR-2 al gemaakt, het verschil ten opzichte van de standaard plastic QR-1 mount die op mijn stuur zat is gigantisch. Fanatec 2.5X Formula Wheel is onderweg, alleen vertraagd tot eind maart (en al besteld op 20 november 8)7).
Heb in de tussentijd maar wel alvast replacement grips besteld voor het stuur, van Pineapple grips (de chunky variant met echt leer), het alcantara wat er standaard bij zit zal wel redelijk snel smerig worden namelijk (en ik weiger met (race)handschoenen te sim-racen).

Ik speel op het moment vooral AC en AMS 2 (en veel FS22 en ETS2 :) ). Op AC veelal LowFuelMotorsport lobbies, en natuurlijk de Nurburgring trackdays. Op AMS 2 vermaak ik met op het moment smakelijk met de nieuwe Le Mans + LMDh DLC, ook is Azure circuit (Monaco) met JCW Mini's en veel AI verasssend leuk! Ook blijf ik me verbazen over de AI in AMS 2, snel even een race van 5 laps doen als je weinig tijd hebt is onmundig genieten.

Ik vind iRacing eigenlijk nog te duur op het moment (en ja de ironie hiervan, als je prijs van de rest van de rig ziet, ontgaat me niet), ik zou mezelf ook meer als casual racer beschouwen, ik wil vooral even snel een rondje doen, en toen ik iRacing heb uitgeprobeerd lag het physics model me net wat minder, AC blijft daar koning in wat mij betreft. AMS 2 is qua physics ook wat te slidey voor mij, maar dat maakt het in de lagere HP klasse autos juist weer leuk, en de AI is echt top. Voor de rest speel ik ook nog ACC, EA WRC, F1 23, en natuurlijk BeamNG, maar dit is meer voor erbij.

Hoewel het natuurlijk niet een goedkope set-up is, zou ik wel zeggen dat er budget technisch over is nagedacht, geen onnodige poespas (oké, missschien de sim-flags). What's next? Cablemanagement, en waarschijnlijk de pedalen, Heusinkveld sprints anyone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAeRJg6PCTq1j3GQ2Zci1BMZhbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1rvJJ9vHbJjwXq0834rao9e.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH19pPj2MCf7qgTk4iOAkbeZO5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4A8VHHljqEUbbmzciQOcvCx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yFpdS_8-3rOfghE70Mr1wZqV6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3YEpn4zZtMPIfHpT5TkjE8k.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35kcbacPU3_0LG4UZFjSjoFmnrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSqfopE42yMXZbUthIbdB2We.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door tjallo op 12-01-2024 12:41 . Reden: Nederlandsn't ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
tjallo schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:31:

Ik heb gekozen voor een set-up in combinatie met een 21:9 monitor omdat ik niet over heel veel extra ruimte beschik, tenminste niet op de plek waar die van mij mijn vrouw -O- mag staan (drie monitor set-up zal het nooit worden).
Uhhuh :+

By the way toffe rig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
tjallo schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:31:
My time to show off!

Ik ben al een aantal jaren eigenaar van een T150 en maakte hier veelvuldig gebruik van, afgelopen september besloten om over te stappen naar een CSL DD in combinatie met een table mount, in november met black friday besloten om toch ook maar eens te investeren in een fatsoenlijke rig (dit idee had ik natuurlijk al veel langer in mijn achterhoofd, maar dat terzijde :+ ). In verband met wat leverproblemen bij Sim-Lab is afgelopen week pas de monitor mount binnen gekomen (+1 voor Sim-Lab support trouwens), dus de rig is nu eindelijk 'af'. Fanatec formula 2.5x is in november al besteld, maar dat duurt helaas nog wel even.

Ik heb gekozen voor een set-up in combinatie met een 21:9 monitor omdat ik niet over heel veel extra ruimte beschik, tenminste niet op de plek waar die van mij mag staan (drie monitor set-up zal het nooit worden). Rig staat nu mooi in een hoekje weggeschoven en staat dus niet gigantisch in de weg, er in en uit komen is soms wat lastig, maar dat hoort er bij natuurlijk.

Mijn Rig:

Sim-Lab GT1 Evo, met Sparco Grid Q kuipstoel, geïntegreerde vario monitor mount en een DD mount, en wieltjes (kei handig, dikke aanrader, zeker als je hem in een hoek wil wegdrukken)

Fantec CSL DD met 8nm boost-kit, CSL Pedals met LC rempedaal, Fanatec H-Pattern Shifter en standaard CSL stuur.

RGB Led matrices, aangestuurd in Sim-Hub die dienen als 'Sim-Flags'

Aangestuurd door een i9-10850K i.c.m. een RTX 3080 en 32GB ram (eigenbouw). De monitor betreft een Iiyama G-Master GCB3480WQSU-B1, 1440P, 180Hz, 21:9, VA paneel. Wel even wennen ten opzichte van mijn Nano IPS scherm van LG, maar meer dan voldoende in gebruik met de sim titels die ik speel. Verder ook een draadloos toetsenbord van Logitech en StreamDeck mk.2.

Ik heb de overstap naar QR-2 al gemaakt, het verschil ten opzichte van de standaard plastic QR-1 mount die op mijn stuur zat is gigantisch. Fanatec 2.5X Formula Wheel is onderweg, alleen vertraagd tot eind maart (en al besteld op 20 november 8)7).
Heb in de tussentijd maar wel alvast replacement grips besteld voor het stuur, van Pineapple grips (de chunky variant met echt leer), het alcantara wat er standaard bij zit zal wel redelijk snel smerig worden namelijk (en ik weiger met (race)handschoenen te sim-racen).

Ik speel op het moment vooral AC en AMS 2 (en veel FS22 en ETS2 :) ). Op AC veelal LowFuelMotorsport lobbies, en natuurlijk de Nurburgring trackdays. Op AMS 2 vermaak ik met op het moment smakelijk met de nieuwe Le Mans + LMDh DLC, ook is Azure circuit (Monaco) met JCW Mini's en veel AI verasssend leuk! Ook blijf ik me verbazen over de AI in AMS 2, snel even een race van 5 laps doen als je weinig tijd hebt is onmundig genieten.

Ik vind iRacing eigenlijk nog te duur op het moment (en ja de ironie hiervan, als je prijs van de rest van de rig ziet, ontgaat me niet), ik zou mezelf ook meer als casual racer beschouwen, ik wil vooral even snel een rondje doen, en toen ik iRacing heb uitgeprobeerd lag het physics model me net wat minder, AC blijft daar koning in wat mij betreft. AMS 2 is qua physics ook wat te slidey voor mij, maar dat maakt het in de lagere HP klasse autos juist weer leuk, en de AI is echt top. Voor de rest speel ik ook nog ACC, EA WRC, F1 23, en natuurlijk BeamNG, maar dit is meer voor erbij.

Hoewel het natuurlijk niet een goedkope set-up is, zou ik wel zeggen dat er budget technisch over is nagedacht, geen onnodige poespas (oké, missschien de sim-flags). What's next? Cablemanagement, en waarschijnlijk de pedalen, Heusinkveld sprints anyone?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of simjacks als je op budget koopt. Zojuist binnen, straks eens proberen

__/`\__/`\__

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag weer druk in de weer geweest. Sinds ik de Simucube 2 Pro heb, had ik veel last van vibraties in de monitoren via de Unified Triple Monitor Mount. Tevens was de Simucube op de wheeldeck gemonteerd wat ook een klein beetje flex gaf.

Aangezien ik binnen afzienbare tijd m’n triple 27” monitoren wil upgraden naar minimaal triple 32”, nu alvast de Triple Monitor Stand gekocht. Heb nu geen vibraties meer en ben volledig flexibel met de monitoren. :)

Tevens de wheeldeck vervangen door de frontmount. Zodoende kon dus m’n complete rig weer uit elkaar. Hell of a job. 😫

Maar het is het weer klaar (voor zolang het duurt. 😉)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vew_N1I7v5cljhkQ2qZEr1eG5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oPFoub3zL0VWKZMJDiut962.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYbV7iP7732ZCNtk4kTUcd3x15o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzv53MkS7tdgD9DueoSE9S5r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9isg5XJwoXrxGWTu6myRZMlfqSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GaHavVc9MEB3e0NoNi8Lzhd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_pIydDJEooapnK8XnyACcNaNlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUB6P7oK2fPizSImH1Veji10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Mistacal schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:43:
[...]

Of simjacks als je op budget koopt. Zojuist binnen, straks eens proberen
Oh dat ziet er inderdaad interessant uit, nog nooit van gehoord eigenlijk, en ik heb een bult pedalen gezien. Ben benieuwd hoe ze bevallen.

Waar heb je besteld, gewoon bij Ali?

[ Voor 5% gewijzigd door tjallo op 12-01-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
tjallo schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Oh dat ziet er inderdaad interessant uit, nog nooit van gehoord eigenlijk, en ik heb een bult pedalen gezien. Ben benieuwd hoe ze bevallen.

Waar heb je besteld, gewoon bij Ali?
Yes gewoon bij ali bij officiele store. Voor mij woddt het zowiezo een upgrade want kom van de standaard tm pedalen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Mooi!

Hoe bevalt dat stuurtje?
Ik heb ook een CSL DD en sinds ik van de plastic QR1 over gestapt ben naar de metalen QR1 ol het WRC stuurtje merk ik nogal wat gekraak in het stuur zelf.

Het is dus niet het geluid van de QR, maar echt het stuur. Ook als ik het los in mijn handen heb en het een beetje wring zegmaar hoor ik het binnenwerk wat plastic kraken.

Super irritant. Ben aan het overwegen om die Clubsport GT of BMW rond stuurtje te kopen.

Ik mag aannemen dat het binnenwerk in de clubsportrange geen plastic is? Het ronde gedeelte van het stuur zelf bedoel ik dan.

Met alle huidige perikelen van Fanatec ben ik echter een beetje terughoudend en huiverig om maar meteen 350 piek die kant op te smijten dn dan maar wachten wanneer iets geleverd gaat worden.

Heeft iemand hier toevallig een van bovengenoemde stuurtje? Hoe bevallen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
vosss schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Mooi!

Hoe bevalt dat stuurtje?
Ik heb ook een CSL DD en sinds ik van de plastic QR1 over gestapt ben naar de metalen QR1 ol het WRC stuurtje merk ik nogal wat gekraak in het stuur zelf.

Het is dus niet het geluid van de QR, maar echt het stuur. Ook als ik het los in mijn handen heb en het een beetje wring zegmaar hoor ik het binnenwerk wat plastic kraken.

Super irritant. Ben aan het overwegen om die Clubsport GT of BMW rond stuurtje te kopen.

Ik mag aannemen dat het binnenwerk in de clubsportrange geen plastic is? Het ronde gedeelte van het stuur zelf bedoel ik dan.

Met alle huidige perikelen van Fanatec ben ik echter een beetje terughoudend en huiverig om maar meteen 350 piek die kant op te smijten dn dan maar wachten wanneer iets geleverd gaat worden.

Heeft iemand hier toevallig een van bovengenoemde stuurtje? Hoe bevallen die?
Stuur voelt nog steeds wel 'goedkoop' aan, maar was ook een T150 gewend, ik merk/voel geen hoorbaar gekraak, maar echt stevig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 28-05 20:05
Half december heb ik de GT1-PRO bij sim-lab besteld. Omdat de order status niet veranderd is. Mailtje gestuurd voorige week.

Ja kan nog wel 1 a 2 weken minimaal duren.

Zal van de week weer mailtje sturen als dan nog nietnleverbaar is denk ik dat ik het ga annuleren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
To_Tall schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:21:
Half december heb ik de GT1-PRO bij sim-lab besteld. Omdat de order status niet veranderd is. Mailtje gestuurd voorige week.

Zal van de week weer mailtje sturen als dan nog nietnleverbaar is denk ik dat ik het ga annuleren.
www.treq-sim.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
To_Tall schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:21:

Had hetzelfde probleem, maar heb omdat ik met black friday had besteld toch maar gewacht. Uiteindelijk de rig in 3 verschillende zendingen binnnen gekregen.

20-11 besteld, 09-01 laatste pakket ontvangen. Kreeg wel altijd netjes en snel een reactie van support, al hadden ze niet altijd info over levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nu ik de Triple Monitor Stand heb, ben ik ook rustig aan gaan kijken om m'n triple 27" te upgraden naar 32".
Momenteel heb ik 3 x AOC Q27G2e 1440p 155Hz monitoren.

Wat is op dit moment een beetje de "go-to" 32" monitoren? De monitoren die ik nu heb zijn VA monitoren en heb daarop toch vaak last van smearing. Daarom wil ik liever naar IPS.

Is de LG UltraGear 32GP850-B aan te raden? Heeft namelijk Nano-IPS i.t.t. VA die de LG UltraGear 32GN650-B heeft.

Of zal ik toch voor groter gaan? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vosss
Groter is beter volgens mijn vrouw :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:57:
Nu ik de Triple Monitor Stand heb, ben ik ook rustig aan gaan kijken om m'n triple 27" te upgraden naar 32".

Wat is op dit moment een beetje de "go-to" 32" monitoren? De monitoren die ik nu heb zijn VA monitoren en heb daarop toch vaak last van smearing. Daarom wil ik liever naar IPS.

Is de LG UltraGear 32GP850-B aan te raden? Heeft namelijk Nano-IPS i.t.t. VA die de LG UltraGear 32GN650-B heeft.

Met die LG's zit je sowieso wel goed denk ik. Enige wat het is dat VA over het algemeen wat beter contrast heeft dan IPS. Dus als je daar iets om geeft, dan zou ik eerder een VA paneeltje zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb het 27" IPS broertjes (of zusjes) en die bevallen me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
rsnubje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Met die LG's zit je sowieso wel goed denk ik. Enige wat het is dat VA over het algemeen wat beter contrast heeft dan IPS. Dus als je daar iets om geeft, dan zou ik eerder een VA paneeltje zoeken.
Klopt. Contrast is inderdaad beter. Maar heb met de AOC in ieder geval wel last van smearing. Weet niet of dit ook standaard VA issue is, of dat dit per merk / paneel nog verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Klopt. Contrast is inderdaad beter. Maar heb met de AOC in ieder geval wel last van smearing. Weet niet of dit ook standaard VA issue is, of dat dit per merk / paneel nog verschilt?
Dat durf ik niet te zeggen. Wellicht kun je het terug vinden in de reviews of dat zo is of niet, bij schermen die je interessant vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Pas goed op de plaatsing van je schermen als je wilt upgraden. Heb genoeg mensen gezien die een groter scherm nemen en het vervolgens achter de base ipv op de base plaatsen waardoor hun zicht (FOV) niet perce beter wordt. Ik DENK (niet in detail bekeken) dat een 27" op je een hogere FOV geeft dan een 32" achter je base.

EDIT:
27" op 50cm = 37.2c FOV in ACC
32" op 59cm = 37.3c FOV in ACC
32" op 50cm = 43.5c FOV in ACC
Dus zorg ervoor dat je schermen niet meer dan 9cm naar achteren gaan anders wordt je FOV slechter.
Based on: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 15-01-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Card Nox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Pas goed op de plaatsing van je schermen als je wilt upgraden. Heb genoeg mensen gezien die een groter scherm nemen en het vervolgens achter de base ipv op de base plaatsen waardoor hun zicht (FOV) niet perce beter wordt. Ik DENK (niet in detail bekeken) dat een 27" op je een hogere FOV geeft dan een 32" achter je base.

EDIT:
Dus zorg ervoor dat je schermen niet meer dan 9cm naar achteren gaan anders wordt je FOV slechter.
Ik heb met mijn 3 27” schermen tussen het stuur en de base een fov van 180 graden. Daarom geen 32” genomen. 180 is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:27:
[...]

EDIT:
Goed punt. Heb de schermen nu ook tussen wheelbase en wheel staan. Zit op +/- 50cm van m'n schermen af. Maar in-game ingesteld op 54cm (dat hoort zo te moeten volgens RaceBeyondMatter :+)

Reden waarom ik juist groter zou wíllen is de "immersie" van het complete cockpit gevoel. Dat je schermen verder doorlopen onder de wheelbase door, waardoor je stuur meer "in" de wagen zit. Maar mogelijk krijg je dat effect enkel pas bij 55" of 65" zoals bij Boosted Media en RaceBeyondMatter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@JoepW, same here met dezelfde reden (en nog een paar andere zoals budget/resolutie gewicht/sag).

@Rivanov, als je dat wilt hebben zul je een stuk groter moeten nemen. Als ik de afstand verhoog naar 80cm (25cm base +5cm speling oid voor ventilatie) moet je schermen van 43" hebben om 37.0c FOV te behouden. Maar als je meer immersie wilt moet je FOV nog een stuk omhoog dus 50"+ begint het pas een beetje denk ik.

Daarom hebben VR brillen een hoge FOV. Het is maar een klein schermpje, maar wel dicht op je ogen.

[ Voor 39% gewijzigd door Card Nox op 15-01-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:22:
@JoepW, same here met dezelfde reden (en nog een paar andere zoals budget/resolutie gewicht/sag).

@Rivanov, als je dat wilt hebben zul je een stuk groter moeten nemen. Als ik de afstand verhoog naar 80cm (25cm base +5cm speling oid voor ventilatie) moet je schermen van 43" hebben om 37.0c FOV te behouden. Maar als je meer immersie wilt moet je FOV nog een stuk omhoog dus 50"+ begint het pas een beetje denk ik.

Daarom hebben VR brillen een hoge FOV. Het is maar een klein schermpje, maar wel dicht op je ogen.
Heb enkel ervaring met de PSVR 2, en die heeft een FOV van 110. Daar knapte ik juist op af, omdat ik maar niet kon wennen aan het "goggle-effect".

De monitor stand die ik nu heb van TREQ kan tot maximaal 42" aan. ;)

Bij een 32" heb je overigens wel meer vertical screen real estate.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 15-01-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 09:17

Ik heb de 27GP850 in triple en dat zijn zeer goede schermen naar mijn idee. Had liever 32"gehad, maar mijn bueau liet groter niet echt toe. Heb wel wat materiaal voor het werk en daardoor maar een gedeelte van mijn bureau beschikbaar voor SIM racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bij VR heb 'oneindig' FOV. Gewoon je hoofd draaien :p

Ff zonder dollen. Het skibril effect is soms wel irritant. Er zijn wel brillen met een brede fov, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan (+ zware systeemeisen). Ik zou persoonlijk (al) tevreden zijn met een VR bril met dezelfde FOV als een integraalhelm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb de 27GP850 in triple en dat zijn zeer goede schermen naar mijn idee. Had liever 32"gehad, maar mijn bueau liet groter niet echt toe. Heb wel wat materiaal voor het werk en daardoor maar een gedeelte van mijn bureau beschikbaar voor SIM racing.
Gelukkig is de ruimte bij mij geen issue. Dus 32” of zelfs groter kan met alle gemak. Het is even de afweging of het ook significant meer gaat bieden t.o.v. m’n huidige 27” monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
dhrto schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:28:
Bij VR heb 'oneindig' FOV. Gewoon je hoofd draaien :p

Ff zonder dollen. Het skibril effect is soms wel irritant. Er zijn wel brillen met een brede fov, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan (+ zware systeemeisen). Ik zou persoonlijk (al) tevreden zijn met een VR bril met dezelfde FOV als een integraalhelm.
Dit vind ik dus persoonlijk het grootste voordeel van triples. Je ziet vanuit je ooghoeken wat er naast je gebeurt i.p.v. dat je helemaal je hoofd moet draaien en je dus niet ziet wat er vóór je gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
vosss schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:03:
Groter is beter volgens mijn vrouw :+ :P
Was dat een hint?! Ik weet niet of je vrouw zo blij word van 32inch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 13:36

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

BNX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Voordelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hai!

Ik heb ook een 55 oled voor mijn neus. Dit programma komt als geroepen maar kom er (in ACC) nog niet helemaal uit. Mag ik je hulp gebruiken? Via DM mag ook.
Wat is je ingame resolutie als je dit programma gebruikt? En van Windows? Daar gaat volgens mij bij nog iets mis. Thanks

Ook ik heb/had nog VR maar helaas is de techniek nog niet altijd alles 😩

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

BNX

Mu.siQ schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:25:
[...]

Hai!

Ik heb ook een 55 oled voor mijn neus. Dit programma komt als geroepen maar kom er (in ACC) nog niet helemaal uit. Mag ik je hulp gebruiken? Via DM mag ook.
Wat is je ingame resolutie als je dit programma gebruikt? En van Windows? Daar gaat volgens mij bij nog iets mis. Thanks

Ook ik heb/had nog VR maar helaas is de techniek nog niet altijd alles 😩
Belangrijk is om eerst in nVidia control panel een custom 3840x1600 resolutie te maken (dit is nagenoeg 21:9) of 3840x1080 (32:9). Binnen het spel zet je de scherm weergave op deze resolutie en venster weergave (niet borderless fullscreen!) - daarna even verdiepen hoe de borderless gaming software (vanaf nu BGS)werkt om een spel te koppelen. Het spel zal dan naar de bovenkant van het scherm gaan, na koppelen. Offsett is dan 560 pixels die je nog moet opgeven bij de spel specifieke settings in de BGS (in het geval van 3840x1600 om het beeld perfect naar de onderkant van je beeld te laten springen. Gedachte hierachter in 1600+560=2160 in de hoogte). Elke keer als het spel start ziet de BGS aan de process name van je game dat hij dit vanzelf moet doen met de specifieke settings die je ingegeven hebt. Kan een paar sec. duren voordat ie omspringt. Zelf geef ik de 3840x1600 ook nog eens in bij de game settings centrale instelling voor alle games in de BGS. DM maar bij meer info 👍🏻

[ Voor 6% gewijzigd door BNX op 16-01-2024 21:09 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Rivanov schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Bij een 32" heb je overigens wel meer vertical screen real estate.
Yay, je ziet nu nog meer van je dak of lucht (want lager kun je hem niet hangen ivm je base dus alle realestate gaat naar boven) :9

Ps. Ik wil je niet ontmoedigen en als je het wilt moet je er vooral voor gaan. Objectief gezien is de meerwaarde klein (denk ik) maar kan me voorstellen dat het kwa immersie/gevoel wel wat toevoegd.

[ Voor 27% gewijzigd door Card Nox op 17-01-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 28-05 20:05
Kan helaas nog niets showen :+

Telefonisch contact kunnen leggen met sim-lab. Sinds november hebben lopen ze tegen een gigantische achterstand aan. Dat zijn geen excuses.

Ik gaf aan dat ik wel begrip heb voor achterstanden. En daar wel in mee ga, maar communicatie is belangrijk dan hierin.

Ze komen vandaag nog bij mij op de lijn om te een aflever afspraak te maken. Ze zijn zoekende naar oplossingen voor de toekomst om dit te verbeteren.

Telefoonnummer heb ik niet via de website terug gevonden, ben wat dieper gaan graven. Waarbij ik het 06 nummer van de eigenaar heb achterhaald. :+.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
To_Tall schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:53:
Kan helaas nog niets showen :+

Telefonisch contact kunnen leggen met sim-lab. Sinds november hebben lopen ze tegen een gigantische achterstand aan. Dat zijn geen excuses.

Ik gaf aan dat ik wel begrip heb voor achterstanden. En daar wel in mee ga, maar communicatie is belangrijk dan hierin.

Ze komen vandaag nog bij mij op de lijn om te een aflever afspraak te maken. Ze zijn zoekende naar oplossingen voor de toekomst om dit te verbeteren.

Telefoonnummer heb ik niet via de website terug gevonden, ben wat dieper gaan graven. Waarbij ik het 06 nummer van de eigenaar heb achterhaald. :+.
Ik wacht alleen nog op een deellevering van de seatbrackets wat blijkbaar daar nog binnen moet komen. Moet er zelf ook na vragen maar goed, krijg wel binnen 10 minuten antwoord.

__/`\__/`\__

Pagina: 1 ... 103 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.