Ben al zo'n 5 jaar serieus aan het simracen (iRacing eigenlijk alleen), voornamelijk in een community waar ik ook zelf aan meewerk. We doen daar echt alles, Oval, Road, Dirt Road / Rally en wel het minste Dirt Oval. Ik rij het liefst in iets wat downforce heeft, maar maak regelmatig uitstapjes met GT3's voor endurances, en ook de langzamere wagens (GR86/FF1600/Skippy) liggen me goed.
Ik heb verder wel alle andere sims staan, maar start ze eigenlijk nooit. Begin dit jaar opnieuw computer geinstaleerd na een nieuwe en het enige na iracing wat er sindsdien is opgekomen is toevallig gisteren AMS2 (wilde die high tech F1 dingen wel eens proberen).
Dan de rig!
Die van mij is niet zo flashy als vele pics die ik hier zie, maar mijn ruimte is beperkt en het maakt mij allemaal niet zo uit als er wat losse kabels hier en daar hangen. Veel simracers vinden het hele cosmetische aspect het belangrijkst zo lijkt het, mij boeit dat niet.
PC: 7700X/32G DDR5/RTX 4090 (zelfbouw)
Schermen: LG UltraGear 32GP850-B (echt fantastische schermen)
Display stand: Sim-lab
Rig: XT120, HE Sprints, HE Handbrake, Simucube 2 Pro
Sturen: OSP WR1 gepaard met een rond leren Momo stuur, Pokorny GTE V2 zelfbouw, en nog een stuur helemaal zelf gebouwd.
Zelfbouw buttonbox (gewoon een vierkant programmeerbaar keyboardje met doorzichtige keycaps en zelf geprinte labeltjes.
Onlangs nog van karton een 'dak' boven de monitors gebouwd, ik wil ook iets met de onderkant van de rig gaan doen (met doeken denk ik), om het geheel nog meer een ding te maken waar je in moet klimmen.
Geweldige hobby dit, beste hobby ooit. Ook de duurste, maar het plezier er van is ongeevenaard.