Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Zijn er meer mensen die de Treq One hebben en welke stoelen zijn geschikt om daarop te plaatsen? Naast de stoelen die op hun website worden aangeboden?

Mijn huidige stoel heeft seat sliders, maar die krijg ik met geen mogelijkheid bevestigd op de rig. Dus heb ik de stoel op dit moment maar met 4 van deze bevestigd aan het alu profiel en de daarbij horende m6 bouten. Niet ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrWuXwAROujF-BnFHebAgPmme88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IYHYhHduWfR9og0Jk4H0QW9T.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:26
SterqVerhael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:04:
Zijn er meer mensen die de Treq One hebben en welke stoelen zijn geschikt om daarop te plaatsen? Naast de stoelen die op hun website worden aangeboden?

Mijn huidige stoel heeft seat sliders, maar die krijg ik met geen mogelijkheid bevestigd op de rig. Dus heb ik de stoel op dit moment maar met 4 van deze bevestigd aan het alu profiel en de daarbij horende m6 bouten. Niet ideaal.

[Afbeelding]
Hier een Treq one eigenaar, ik heb er een standaard autostoel inclusief standaard onderstel op gemonteerd, dat was een kwestie van de profielen op de juiste breedte zetten, en vastschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dat snap ik en dat is/was ook mijn intentie. Dan begrijp ik je goed als ik zeg dat je dat in deze volgorde doet?
- profielen van de stoel, bevestigen aan de stoel;
- stoel met het daaraan bevestigde stoelprofiel, bevestigen aan de rig.

Zo ja, hoe doe je die laatste stap? Want ik kan er niet meer bij zodra ik de stoel op de rig zet. Ik zie dan vast iets heel stoms over het hoofd. :+

[ Voor 5% gewijzigd door SterqVerhael op 08-06-2023 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:26
SterqVerhael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:33:
Dat snap ik en dat is/was ook mijn intentie. Dan begrijp ik je goed als ik zeg dat je dat in deze volgorde doet?
- profielen van de stoel, bevestigen aan de stoel;
- stoel met het daaraan bevestigde stoelprofiel, bevestigen aan de rig.

Zo ja, hoe doe je die laatste stap? Want ik kan er niet meer bij zodra ik de stoel op de rig zet. Ik zie dan vast iets heel stoms over het hoofd. :+
Zal verschillen per stoel denk ik, maar ik heb de profielen rechtstreeks aan de simrig gemonteerd. Ik heb de stoel gekocht met de originele beugels eronder, die kon ik rechtstreeks op de rig schroeven.

Heb er even een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeGdg2twEmgpdpM1jSJiZMeOIvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txq0pTMX49QkCRkMEaITrRY9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Stefan H schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:33:
[...]

Zal verschillen per stoel denk ik, maar ik heb de profielen rechtstreeks aan de simrig gemonteerd. Ik heb de stoel gekocht met de originele beugels eronder, die kon ik rechtstreeks op de rig schroeven.

Heb er even een foto van gemaakt:
[Afbeelding]
Zeer bedankt voor je foto. Nu zie ik wat er anders is t.o.v. mijn situatie, maar zie ik ook gelijk hoe ik het kan oplossen. Ik ga vandaag na het werk maar even aan de knutsel om te kijken of het inderdaad daarmee opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een standaardstoel, van een Renault Kangoo. Die heeft dezelfde beugeltjes/rails als op bovenstaande foto maar die heb ik zoals @Sato aangeeft nog rechtstreekser ;) op de rig gemonteerd. Dus de achterste bouten op de achterste dwarsbalk van de rig zelf, en de voorste op de dwarsbalk die je op de bovenstaande foto ziet. Zo heb je die 2 kleine balkjes in de lengte niet nodig, en dat scheelt flink in de hoogte, wat mij heel goed uitkwam.

Ik kan nu even geen foto maken, maar wil dat wel doen als het niet duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Aikon schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:03:
Ik heb ook een standaardstoel, van een Renault Kangoo. Die heeft dezelfde beugeltjes/rails als op bovenstaande foto maar die heb ik zoals @Sato aangeeft nog rechtstreekser ;) op de rig gemonteerd. Dus de achterste bouten op de achterste dwarsbalk van de rig zelf, en de voorste op de dwarsbalk die je op de bovenstaande foto ziet. Zo heb je die 2 kleine balkjes in de lengte niet nodig, en dat scheelt flink in de hoogte, wat mij heel goed uitkwam.

Ik kan nu even geen foto maken, maar wil dat wel doen als het niet duidelijk is?
Je uitleg is helemaal helder. Je hebt het echt op het onderste deel van het frame gemonteerd, zonder toevoeging van die 2 profielen in de diepte.

Dat zou bij mij echter onwenselijk zijn, omdat ik die extra hoogte van die 2 profielen juist wel kan gebruiken. Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:05
SterqVerhael schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:04:

[Afbeelding]
Hier nog een TREQ One owner. Heb de LCD-Pro Drift stoel van Lynx Motorsport.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQyCk4kc-JOh0Mh0GdXof-3oDKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZtKSlqNi03HlrP4vBRPHgxf.jpg?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:23

Nyana

Who?!

Na jarenlang een G25 met bureauklem te hebben gebruikt ben ik begonnen aan wat fatsoenlijkers.

Vorige maand nog een wheelstand maar die is inmiddels ook weg en heb ik de Sim lab evo gt1 in huis gehaald.

Van een bekende kon ik een sparco sprint gebruiken. Op t circuit is het geweldig dat je geen kant op kan maar toch snel besloten om wat comfortabelers te halen.

In dit topic kwam ik dan ook de tip tegen van Simbob om bij Rhenoy (via marktplaats) te kijken. Daar heb ik een mooi m240i stoeltje kunnen halen.

Geen gedoe met brackets of slede, gewoon plug&play.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axWXCy_ATXG2EPEOvccVK4OjIfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyETkO9uFAxLilQklvY03EN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LlZ0XcfEgkmIM2EsWOXbX5Io4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAgJm5x5NdMUK3URkEWjrCbp.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de rest aansluiten en door naar de volgende investering. Pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nyana schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
Na jarenlang een G25 met bureauklem te hebben gebruikt ben ik begonnen aan wat fatsoenlijkers.

Vorige maand nog een wheelstand maar die is inmiddels ook weg en heb ik de Sim lab evo gt1 in huis gehaald.

Van een bekende kon ik een sparco sprint gebruiken. Op t circuit is het geweldig dat je geen kant op kan maar toch snel besloten om wat comfortabelers te halen.

In dit topic kwam ik dan ook de tip tegen van Simbob om bij Rhenoy (via marktplaats) te kijken. Daar heb ik een mooi m240i stoeltje kunnen halen.

Geen gedoe met brackets of slede, gewoon plug&play.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu de rest aansluiten en door naar de volgende investering. Pedalen.
Toen ik mijn simrig samen ging stellen heb ik ook nog kort getwijfeld om de M240i stoel te halen bij Renoy. Uiteindelijk toch voor de LCD-Pro gegaan, gezien de goede ervaringen hierover.

Ziet er al goed uit bij jou! Kleine tip, als het mogelijk is.. zet je scherm vóór je wheelbase. Hoe dichter je op het scherm zit, hoe beter. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Paar weken terug geupgrade van een G25 naar een Moza R9. Ik wist niet helemaal hoe het ging uitpakken, maar gezien mijn bureau muur- en muurvast zit (steviger dan menig dedigated simrigs) wilde ik hem eigenlijk wel op m'n bureau vast zetten. Al is het maar omdat ik dan gewoon m'n monitor naar voren kan trekken (die ik ook voor werk & andere games gebruik). Stevige campingstoel erbij en we're good to go. De pedalen staan tegen de achtermuur aan en de stoel heeft behoorlijk grip waardoor ik niet naar achteren schuif bij het remmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9no-2py75iKgtFX8nwCCuTd8xTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WA7ugMHYNpKT6xdDgu41bHwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de table clamp gebruikt, maar dan zit ie toch behoorlijk naar voren - dus nu 2 gaten in het bureau geboord en aan de onderkant twee rampamoeren erin gedraaid zodat ik vanaf de bovenkant hem met 2 bouten vast kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWcr5lyiDDjsSP6xe26rwFy1O7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oo83eZmpTH8n36uc9xPAIW36.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TheJVH schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:03:
Paar weken terug geupgrade van een G25 naar een Moza R9. Ik wist niet helemaal hoe het ging uitpakken, maar gezien mijn bureau muur- en muurvast zit (steviger dan menig dedigated simrigs) wilde ik hem eigenlijk wel op m'n bureau vast zetten. Al is het maar omdat ik dan gewoon m'n monitor naar voren kan trekken (die ik ook voor werk & andere games gebruik). Stevige campingstoel erbij en we're good to go. De pedalen staan tegen de achtermuur aan en de stoel heeft behoorlijk grip waardoor ik niet naar achteren schuif bij het remmen.

[Afbeelding]

Eerst de table clamp gebruikt, maar dan zit ie toch behoorlijk naar voren - dus nu 2 gaten in het bureau geboord en aan de onderkant twee rampamoeren erin gedraaid zodat ik vanaf de bovenkant hem met 2 bouten vast kan zetten.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Misschien nog een idee om de monitor aan een arm te bevestigen zodat je de monitor nog vóór de wheelbase kunt plaatsen? :)
Hoe dichter je op de monitor zit, hoe "beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:20
TheJVH schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
.
Gisteren ook mijn complete R5 set binnen gehad (dan wel met dual SRP). Vanavond alles even opzetten en ook aan het bureau vastmaken. kom ook van G29 af en ik denk dat het wel gaat bevallen :).

Heb ook al gekeken naar een Next Level Racing 2.0 stand (inklapbaar) en die kan je ook nog deels onder je bureau schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Rivanov schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Ziet er goed uit! Misschien nog een idee om de monitor aan een arm te bevestigen zodat je de monitor nog vóór de wheelbase kunt plaatsen? :)
Hoe dichter je op de monitor zit, hoe "beter".
Ik heb al een monitor arm aan de muur die ik naar voren trek, maar dit is de maximale afstand. Ik zou wel een andere arm kunnen kopen, maar ik moet zeggen dat ik de huidige afstand wel dichtbij genoeg vind. Met een 34" curved ultrawide is m'n FOV al behoorlijk prima. Dan zou ik eerder upgraden naar een nog bredere ultrawide (49").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TheJVH schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb al een monitor arm aan de muur die ik naar voren trek, maar dit is de maximale afstand. Ik zou wel een andere arm kunnen kopen, maar ik moet zeggen dat ik de huidige afstand wel dichtbij genoeg vind. Met een 34" curved ultrawide is m'n FOV al behoorlijk prima. Dan zou ik eerder upgraden naar een nog bredere ultrawide (49").
Kun je beter upgraden naar triples. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Weer een kleine maar fijne upgrade.

StreamDeck MK2 en TREQ StreamDeck Mount.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g50VLX5HqfGkBhqULGxxr0tcm8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85dtpoVH9AVtdIsIHi0H4sbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh-CRblUPbP52b6XxrbF3h9GAd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IfTsTHrVxMoEDK2YylkwoTX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:03
Rivanov schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:48:
Weer een kleine maar fijne upgrade.

StreamDeck MK2 en TREQ StreamDeck Mount.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is echt de beste manier om je stream deck te bevestigen met zo'n aluminum frame. Perfecte plaats qua hoogte, vlak naast het stuur. Heb echt een jaar lopen klooien tot ik deze video tegen kwam.

YouTube: How to Mount stream deck to Sim Rig for FREE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Unbreukable schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Dit is echt de beste manier om je stream deck te bevestigen met zo'n aluminum frame. Perfecte plaats qua hoogte, vlak naast het stuur. Heb echt een jaar lopen klooien tot ik deze video tegen kwam.

YouTube: How to Mount stream deck to Sim Rig for FREE!!!
ik zou het niet verklaren als de beste. Er zijn bv zat 3d print modellen beschikbaar. Kost vrijwel niets (7 cent in materiaal als ik mij goed herinder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59

Arfman

Drome!

Darkangle schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:19:
[...]
ik zou het niet verklaren als de beste. Er zijn bv zat 3d print modellen beschikbaar. Kost vrijwel niets (7 cent in materiaal als ik mij goed herinder).
Moet je alleen ff een 3D printer van 500 euro (?) hebben :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Arfman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:45:
[...]

Moet je alleen ff een 3D printer van 500 euro (?) hebben :+
Een werkbare prima printer heb je al voor 150 euro. Maar ja, je hebt er idd wel een nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59

Arfman

Drome!

Darkangle schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Een werkbare prima printer heb je al voor 150 euro. Maar ja, je hebt er idd wel een nodig.
Dat wil ik niet weten :X Ik heb tijd te kort, geen hobbies :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
Arfman schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Dat wil ik niet weten :X Ik heb tijd te kort, geen hobbies :D
Zelfde hier. Toch maar gedaan; ik wou een windsim, gangbare windsims zijn qua hardware op het zelfde nivo als zelf maken & printen voor 3 tot 8x de prijs. Voor het verschil een printer gekocht onder het mom van "dan was die gratis", en gelijk een hele riedel dingen voor de rig geprint.

Misschien moet ik hier eens een paar plaatjes showen, het is immers een pats draadje 😉 (zodra ik weer echt in NL zit, en niet alleen virtueel 😂).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Darkangle schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Ik heb mijn printer van ellende verkocht :P Vond dat veel te veel gedoe! Veel mislukte, dus je moet er écht de tijd voor nemen. Niets is zo frusterend als dat ding de hele nacht print en je komt er 's ochtends achter dat er ergens in het proces 'iets' mis is gegaan.

Er zijn inmiddels genoeg adressen te vinden waar je relatief goedkoop alles kunt laten printen wat je wil. Absoluut aan te raden! Zeker omdat veel 3D modellen gewoon gratis te vinden zijn op Thingiverse etc. Voor paar euro heb je dan in huis wat je maar wil :)

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
NutteFrenkie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Ik heb mijn printer van ellende verkocht :P Vond dat veel te veel gedoe! Veel mislukte, dus je moet er écht de tijd voor nemen. Niets is zo frusterend als dat ding de hele nacht print en je komt er 's ochtends achter dat er ergens in het proces 'iets' mis is gegaan.

Er zijn inmiddels genoeg adressen te vinden waar je relatief goedkoop alles kunt laten printen wat je wil. Absoluut aan te raden! Zeker omdat veel 3D modellen gewoon gratis te vinden zijn op Thingiverse etc. Voor paar euro heb je dan in huis wat je maar wil :)
Your mileage may vary; 2 misprints gehad in de laatste 4 maanden, beiden mijn eigen schuld.

En dat ding staat nagenoeg de hele dag elke dag aan (en nee, het is geen fancy ding, ik heb het geluk dat ik heel snel leer en heel veel info tot me kan nemen en klaarblijkelijk ook gewoon geluk 😉). Ik heb dus voor een paar cent in huis wat je maar wilt ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 16:19
Danielson schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:53:
Eindelijk kan ik mijn nieuwe race-rig showen!

De oude situatie:

[Afbeelding]

Specs:
  • Core i7-860
  • 8GB RAM
  • AMD Radeon R9 380X
  • 24" Monitor
  • Fanatec Clubsport Elite V3
  • Thrustmaster TX met F1 stuur
De nieuwe situatie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:
  • Core i5-13600KF
  • 32GB RAM
  • RTX3080 12GB
  • 3x 32" Curved 1440P Monitoren
  • Fanatec Clubsport Elite V3
  • Thrustmaster TX met F1 stuur[
  • Streamdeck button box
  • 2x 120MM Windsim
  • 3x LED Matrix (1x gear indicator 2x vlag indicator)
Echt super blij mee, wat rijd dit weer heerlijk! Nu maar weer sparen voor een DD stuur! :)
Ondertussen wat updates verder! :)
  • Fanatec CSL DD 8NM
  • Fanatec Podium Steering Wheel Porsche 911 GT3 R
  • VoCore 5 Dashboard
En aangezien ik het leuk vindt om 3D te tekenen en 3D printen ook een hobby is, het werd tijd voor een nieuwe button box en een plek waar ik mijn headset kwijt kon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXf8cawVKgnN2V9a78MDQ7jmrCM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kJR9CoZGlEVv40qFttEQSqZ6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAldGQBRoT402FPLBUE1srKvewA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHC0fh79Q46P8Hj91RznAy0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHrOoVzNaNzZfVApoznZwkrG8Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJicvBeQh0KCFchkFpXwze8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4-7AT0kvQndRyKU9tfaQVvVpKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2xAW4SAWraU4lpnf3nZ1sDmg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlPTNmd8Ta5AM0C6sq5ypeFXSNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHpyWKdXsqMfmQlv2KiFuOWm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG9HugaTV3B9DXUQ4ahPhMNNBm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9tbzbj69auUibtoTZ7ctrVPt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVkpuAb5BOEToKAZs4CZyoJKgZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rreKLNWLNeFrMvJv27iCnARL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4BxXHIyghFyg5ZsXEesR7bATC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qt1LVal6Q5MzBbUA9cXMvNmV.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Danielson op 25-06-2023 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21
Darkangle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:51:
[...]
Your mileage may vary; 2 misprints gehad in de laatste 4 maanden, beiden mijn eigen schuld.

En dat ding staat nagenoeg de hele dag elke dag aan (en nee, het is geen fancy ding, ik heb het geluk dat ik heel snel leer en heel veel info tot me kan nemen en klaarblijkelijk ook gewoon geluk 😉). Ik heb dus voor een paar cent in huis wat je maar wilt ;)
Hier exact hetzelfde. Ik heb een CR6se en als ik een misprint heb, dan heb ik zelf gewoon iets fout gedaan. Je moet wel een beetje weten wat je aan het doen bent. Ik heb al veel leuke dingen geprint voor mijn simrig en ik heb mijn models ter beschikking gesteld op Thinigverse en Printables voor noppes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Een zondagmiddag goed besteed. De Playseat Revolution en loadcell pedalen gaan niet samen en toen voor de zoveelste keer de baksteen onder mijn pedalen was weg geschoten toch maar een constructie gemaakt van wat hout, M6 draadeinden en oogbouten. Lichtgewicht en superstabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIP-FWDyzDQvHZc2U-PWVhu_8PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1aqPEAnwT15Gn8lWrC8Ev9E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op zondag 25 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Hier exact hetzelfde. Ik heb een CR6se en als ik een misprint heb, dan heb ik zelf gewoon iets fout gedaan. Je moet wel een beetje weten wat je aan het doen bent. Ik heb al veel leuke dingen geprint voor mijn simrig en ik heb mijn models ter beschikking gesteld op Thinigverse en Printables voor noppes.
Pssst, link? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-04 10:39
Vandaag de beslissing genomen om mijn rig een update te geven. Morgen komt er een Samsung odessey G9 binnen ter vervanging van de iiyama G-Master 34 inch monitor. Ik ben geen echt fanatieke racer maar wil het wel zo leuk mogelijk voor mezelf. En misschien ziet Cities Skylines er ook beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Rivanov schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Hier nog een TREQ One owner. Heb de LCD-Pro Drift stoel van Lynx Motorsport.

[Afbeelding]
Dit is wel echt een hele gave set zeg! Welke monitoren heb je gebruikt? En wat voor pc gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inevitable schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Dit is wel echt een hele gave set zeg! Welke monitoren heb je gebruikt? En wat voor pc gebruik je?
3 x 27” AOC 1440p 155Hz monitoren
1 x 24” Dell 1080p monitor

PC heeft een 5800x3D CPU, RTX 4080 GPU en 32GB RAM.

Zie ook m’n signature. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2023 07:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorengerits
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb in de maand mei de investering gedaan

SimXpro x80 + integrated triple screen mount
BMW 3 stoel
Fanatec csl dd 8nm + load cell pedals
3 * LG 32GN600-B
I7 + RTX3060
Logitech Z5500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7qWj4dy_tY9MzW7BZ4dBFmdTYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjWVWHQ407ZE7sMcuCqOniQV.jpg?f=fotoalbum_large

4 * DIY bass shakers ( veel extra immersion voor zen prijs ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGvJfkbD6P70RzQyUypvdq8srRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUq6UFRLzMPwweF0sudyYDJF.jpg?f=fotoalbum_large

Het cable management naar de pc, de positie van het scherm en het stuur kunnen nog wat beter maar momenteel wil ik vooral rijden :)

Men best ever lap time op Summit Point in de MX5 staat nog steeds op naam van men G25 in een bureau stoel, wat veel beter gaat nu sinds alles vast en op zen plaats staat is de consistencie waardoor de irating vlotjes hoger gaat.

De muis en keyboard trays zijn onderweg.
Deze winter wil ik een soort van dak met eventueel HUE toevoegen.

1 ronde op Laguna Seca

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23
Paar weken geleden heb ik een DIY Windsim gemaakt. Beetje uit verveling en ik had er geen hoge verwachtingen van. Afgelopen week moest ik een avondje racen zonder dat de windsim het deed. Wow dan merk je pas hoe erg je gewend bent geraakt aan dat heerlijke frisse briesje. Ik durf te zeggen dat ik liever zonder 4de scherm of dashscreen rij dan zonder de windsim.

Enige wat je nodig hebt is twee fans, fan kabels en een Arduino. De fans stuur je aan via Simhub en dat is alleen plug and play. De fans stuur ik wel maximaal tot 70%, omdat de wind anders echt te hard gaat.

Ik heb deze link gebruikt:

De fans heb ik op twee reststukje profiel die ik over had, zodat ze precies onder de triple schermen vandaan komen. Ik vond dit een fijne positie dan vooraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7vg1L348fCAQhrcnZOlETAQ0pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygMBuRgTRzXVeXOsj5JgNj68.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNNKJw540Acc_qcIQ7huNbdOrl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1ka09rsqruRaG6fqBphP3hf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOHaBTpfItoDAoxr0YADNEjeb9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRcd6M5KuHNHIlgw0XlsATZi.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darkangle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdaRYc_O2F3S_yzU9FoIA4EA4po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYlUfi5qukOgs3eyHJHl9gsI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_hk-X_5v3Ulv3pUGwbJKmCK-fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufbAExq4socgr6xDHyoe0thT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bkOuJDI5thbUggTMz7eY6GYmuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFnGT5DcaUtVoqLcFeYPKWc9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gcdl7QvUO_1fRmmVnAyHBsDszI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SxJucOVqzIujxrGPkxmdVbbK.jpg?f=user_large Een beetje hetzelfde gedaan, maar dan met een moto shield bovenop de Arduino en 2x 7000rpm fans met een leuke toeter voor de flow (en wat netter weg te werken).

Ziet er ongeveer zo uit,maar dan veel nettere prints (niet mijn rig, voorbeeld plaatje, veelste veel kabels zichtbaar voor mij):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WADaOijhDF903Xe4CZD49qbEi_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CGkogpcdceHtzPehzHwftaaQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:14

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na bijna 7 jaar gaf mijn OSW base de geest en aangezien er geen support meer geleverd wordt hierop en ik geen elektronicakenner ben heb ik besloten om een uitvoering: Simucube PRO R2 direct drive wheel base te kopen als vervanger.
7 jaar ontwikkeling is toch wel merkbaar heb ik het idee. Het is een goede en fijne update. :Y
Hier mijn hele rig

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorengerits
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
Na het lezen van deze post herinnerde ik mezelf dat ik alle onderdelen al gekocht had.

Paar uurtjes later heb ik een copy / paste gemaakt van jouw voorbeeld, deze avond eens testen.

Bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYg2FA7lE2x1K-CrlHom8zf-Q20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf4zBbZpjXEu65N9Bu2ooDuH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGp6bUG3NrVg-CzXXXh101TcQ8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wmSivuOwNr3IOf7llvITcbT.jpg?f=fotoalbum_large
GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:03:
Paar weken geleden heb ik een DIY Windsim gemaakt. Beetje uit verveling en ik had er geen hoge verwachtingen van. Afgelopen week moest ik een avondje racen zonder dat de windsim het deed. Wow dan merk je pas hoe erg je gewend bent geraakt aan dat heerlijke frisse briesje. Ik durf te zeggen dat ik liever zonder 4de scherm of dashscreen rij dan zonder de windsim.

Enige wat je nodig hebt is twee fans, fan kabels en een Arduino. De fans stuur je aan via Simhub en dat is alleen plug and play. De fans stuur ik wel maximaal tot 70%, omdat de wind anders echt te hard gaat.

[YouTube: DIY SimHub Wind Simulator]

De fans heb ik op twee reststukje profiel die ik over had, zodat ze precies onder de triple schermen vandaan komen. Ik vond dit een fijne positie dan vooraan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Sorengerits schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:54:
Na het lezen van deze post herinnerde ik mezelf dat ik alle onderdelen al gekocht had.

Paar uurtjes later heb ik een copy / paste gemaakt van jouw voorbeeld, deze avond eens testen.

Bedankt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Haha nice. Je moet ff kijken wat je fijn vind als RPM range in Simhub. Ik heb volgens mij de idle wind op 20% staan en tijdens het rijden tussen 20%-75% ofzo.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 12:05

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] Een beetje hetzelfde gedaan, maar dan met een moto shield bovenop de Arduino en 2x 7000rpm fans met een leuke toeter voor de flow (en wat netter weg te werken).

Ziet er ongeveer zo uit,maar dan veel nettere prints (niet mijn rig, voorbeeld plaatje, veelste veel kabels zichtbaar voor mij):
[Afbeelding]
Mocht je nog eigen foto's hebben van op je rig, ben ik wel benieuwd!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edwinlzv
Vandaag een "kleine" update aan de rig. Van 34 inch naar 49 inch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaqqikrDfMlxnERTYtmIboA6ug0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVEYKxBWiL44hk6DsWzWYLu9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAZq88rVEzrcdZxk1Rz7Rs15oE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAAuQgsMOefjEHLWXJQoIKoW.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de fov calculator moet ik hem op 38 zetten. Je ziet veel meer met dit scherm maar het is wel jammer dat je de spiegels niet ziet. Maar eens kijken of ik hem iets anders zal zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyK6Qxg3ylzlN7z2-gC4XskWujA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJipBOCje7TL4tpdebqsZqRF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
GAEvakYD schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:03:

[YouTube: DIY SimHub Wind Simulator]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou dit ook wel zelf willen maken, maar heb in m’n leven nog nooit gesoldeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Edwinlzv schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:54:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Volgens de fov calculator moet ik hem op 38 zetten. Je ziet veel meer met dit scherm maar het is wel jammer dat je de spiegels niet ziet. Maar eens kijken of ik hem iets anders zal zetten.

[Afbeelding]
Waarom niet geüpgraded naar triples? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:18:
[...]

Mocht je nog eigen foto's hebben van op je rig, ben ik wel benieuwd!
Helaas niet. Halve rig ligt momenteel uit elkaar vanwegen installatie seat slider en 2 sidebars elke kant voor de flight sim meuk.

Op de werk bank liggen 2 mini uno's voor onder de rig.

Als aansturing van hele dense (Geen idee voor het woord, veel lampjes per cm) rgb adressable led strips (power injection na 1m al nodig 😂).

Een voor een achter, rem licht die achter onder vannuit het midden naar links en rechts uitslaat aan de hand van rem druk. En de andere over de hele lengte van voor naar achter links en rechts voor rpm, en wat andere weergaves.

Ik moet alleen nog onopvallende/laag profiel diffusors vinden.

Onder het mom van het kan, dus dan doen we het!

Het zielige is alleen, ik rij en vlieg VR only 😂 (voor wie het niet in 1 keer snapt, je ziet het dus nooit zelf tijdens gamen).

Sfx100 ligt ook vrijwel af in project dozen, maar daar moet nog wat tijd ingestoken worden (gezien de bedenkers zo raar/zielig doen moet ik even voor de aansturing wat anders gaan doen).

Als het allemaal klaar is zal ik de werk dslr eens misbruiken voor een paar glamor shots/b-roll voor tweakers 😋. Ik heb alleen geen mooie triple setup omdat je wederom daar niets aan hebt in VR (staat altijd wel super mooi op alle foto's hier!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:02:
[...]

Zou dit ook wel zelf willen maken, maar heb in m’n leven nog nooit gesoldeerd. :+
Koop een regelbare bout voor 50 piek, en 20 piek aan arduino, kabels en fans en je kan blijven proberen totdat het werkt voor onder de 75 euro 😉.

De skills zijn zo geleerd op youtube, doe je het fout knip je het af en probeer je nogmaals 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Rivanov schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Waarom niet geüpgraded naar triples? :)
Ik ben maar een casual racer en tripples vind ik dan een beetje overkill. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen of ik deze 49 inch zou kopen want de 34 inch voldeed ook prima. Uiteindelijk toch maar gedaan, mede omdat vrouwlief mijn getwijfel een beetje zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Edwinlzv schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:22:
[...]

Ik ben maar een casual racer en tripples vind ik dan een beetje overkill. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen of ik deze 49 inch zou kopen want de 34 inch voldeed ook prima. Uiteindelijk toch maar gedaan, mede omdat vrouwlief mijn getwijfel een beetje zat was.
Eén 49” kost vaak al meer dan 3 schermen. ;)
Maargoed, moet je wel weer een triple mount hebben uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Darkangle schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Koop een regelbare bout voor 50 piek, en 20 piek aan arduino, kabels en fans en je kan blijven proberen totdat het werkt voor onder de 75 euro 😉.

De skills zijn zo geleerd op youtube, doe je het fout knip je het af en probeer je nogmaals 😁
Bedenk me net dat m’n schoonpa dat wel kan fixen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:29:
[...]

Bedenk me net dat m’n schoonpa dat wel kan fixen. :+
Het leuke is natuurlijk zelf leren. 1x leren, altijd daarna op kunnen voort bouwen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-04 12:58
Maar eens kijken of ik hem iets anders zal zetten.
Dichterbij. Evt de uprights op of zelfs voor de crossbeam waar je base aan zit plaatsen.
Leuke upgrade, maar voor spiegels heb je echt triples nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 16-07-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij heb je "projection correction" niet aan staan (als ik het zo bekijk in ieder geval)? Zou die met dit scherm op 1.0 zetten denk ik, heb ik iig wel met R1000. Daarna de afstand weer wat aanpassen (-15/-18 ongeveer). Je kunt dit het beste doen door te kijken naar wat je in het midden ziet voordat je de correctie optie aan zet en na het aanzetten van die optie hem daaraan gelijk zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door henkdejong op 16-07-2023 21:56 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• NutteFrenkie
Ik heb enkele optimalisaties aan mijn setup doorgevoerd! Ik ben er blij mee :)

- Bass shakers toegevoegd; wat een briljante toevoeging 8)

- Foamboard: ik heb de zijkant van m'n setup zo goed als volledig bekleed met foamboard. Wat een fantastisch materiaal! Absoluut aan te raden. Het is licht, sterk, zwart en extreem makkelijk aanpasbaar.

- Sim Racing Roof: de volgende stap naar immense beleving is het toevoegen van een dak. Dit was absoluut een uitdaging om dit werkend te krijgen, maar ik ben zeer tevreden met dit resultaat en deze oplossing. De touwen met katrol is zeker niet de mooiste oplossing, maar wel het meest effectief. Door aan het touw te trekken kan ik het dak omhoog liften, waardoor ik er makkelijker in en uit kan. Super gaaf! Nu nog de zwarte gaten afdichten met foamboard en dan is dit klaar ;).

- Next step: rolkooi constructie met pvc buizen, m'n Philips Hue lampen ophangen en het toevoegen van safety netten _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rrm7Fx-zZgFoNnomrI1ufj2LdwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W11ggsBxDijsUb5GHWlqMsYM.jpg?f=fotoalbum_large

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
NutteFrenkie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:36:

- Foamboard: ik heb de zijkant van m'n setup zo goed als volledig bekleed met foamboard. Wat een fantastisch materiaal! Absoluut aan te raden. Het is licht, sterk, zwart en extreem makkelijk aanpasbaar.

- Sim Racing Roof: de volgende stap naar immense beleving is het toevoegen van een dak. Dit was absoluut een uitdaging om dit werkend te krijgen, maar ik ben zeer tevreden met dit resultaat en deze oplossing. De touwen met katrol is zeker niet de mooiste oplossing, maar wel het meest effectief. Door aan het touw te trekken kan ik het dak omhoog liften, waardoor ik er makkelijker in en uit kan. Super gaaf! Nu nog de zwarte gaten afdichten met foamboard en dan is dit klaar ;).

- Next step: rolkooi constructie met pvc buizen, m'n Philips Hue lampen ophangen en het toevoegen van safety netten _/-\o_

[Afbeelding]
Heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

[Afbeelding]
Fraai. Heb je dat dak zelf gemaakt?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
Mooi resultaat!
Dat foam board, wat is dat precies? Heb je een link oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:53
@NutteFrenkie Bouw je het dicht zodat je ook een beetje een realistische temperatuur krijgt? :+

Zonder gekheid, die plaat erboven snap ik enigszins voor de beleving, maar wat is je doel met de zijkant dichtzetten? En wordt het zo niet erg warm?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NutteFrenkie
@Rivanov Bedankt! :)

@alexbl69 Yep, dat dak heb ik zelf gemaakt van een 6 mm mdf plaat. Vervolgens heb ik deze op maat gezaagd en bekleed met een carbon wrap folie. Aangezien ik qua ruimte vast zit in een 'hoek' op de zolder moest ik deze bevestigen aan de houten balken van het dak. Helaas was het dak te zwaar waardoor ik het met een touw moet liften. Maar et doet z'n werk :) (y)

@schraal foamboard wordt veelal gebruikt op kantoor voor presentatie doeleinde of maquettes of modelbouw. Het is foam/schuim tussen twee papieren lagen. Dit maakt het sterk, licht en makkelijk bewerkbaar. Ik heb grote platen besteld van 70x100 cm zodat ik het voor verschillende doeleinde kan gebruiken. :) Het zijn deze platen: https://www.interoffice.n...100cm-2-zijdig-5mm-zwart/

@Wild Chocolate haha, m'n wind simulator houdt de temperatuur enigszins aangenaam ;) Maar zonder gekheid, het foamboard aan de zijkant voegt niet heel veel toe los van de beleving dat het lijkt alsof je in een gesloten cockpit zit. Ik film regelmatig met m'n GoPro op, dus nu zie ik geen omgeving. Qua temperatuur aan de voetzijde merk je hier niets van. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door NutteFrenkie op 06-08-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-04 12:58
@NutteFrenkie, kon je het foam niet gebruiken voor het dak? Evt doormidden zagen en piano scharnier zodat je het open kunt kantelen. Kun je het op de schermen laten rusten. Of is het te zwaar / denk je dat het door ziu gaan hangen?

Ik heb ooit een dakje gemaakt van karton (van een doos) en daar een vuilniszak om getrokken en effect was best groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 06-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
Card Nox schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:28:
@NutteFrenkie, kon je het foam niet gebruiken voor het dak? Evt doormidden zagen en piano scharnier zodat je het open kunt kantelen. Kun je het op de schermen laten rusten. Of is het te zwaar / denk je dat het door ziu gaan hangen?

Ik heb ooit een dakje gemaakt van karton (van een doos) en daar een vuilniszak om getrokken en effect was best groot.
@Card Nox ik heb geprobeerd om het met foamboard te maken en werkt opzicht goed. Helaas was het te laag om op de schermen te laten rusten, dan stootte ik mn hoofd ;) Ook twijfel ik of een dubbele laag van 1 cm dikte voldoende was om de toch wat zwaardere Philips Hue Play te dragen. Dus heb maar voor de duurzame oplossing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-04 18:00
Netjes gedaan hoor dat dak en zijkanten. Mijn dak en zijkanten heb ik vastgemaakt aan mijn losse triple monitor stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:43
Tip voor de doe-het-zelver: https://pokornyiengineering.com/.

Ik heb hun GT2 button plate design gekocht en gemaakt. Je krijgt voor een (wat mij betreft) acceptabel bedrag een goed uitgewerkte bouwhandleiding, compleet met BOM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
ray1979 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:56:
Tip voor de doe-het-zelver: https://pokornyiengineering.com/.

Ik heb hun GT2 button plate design gekocht en gemaakt. Je krijgt voor een (wat mij betreft) acceptabel bedrag een goed uitgewerkte bouwhandleiding, compleet met BOM etc.
Absoluut. Ik heb de LMP-Pro gebouwd met een VoCore 4.3". Werk allemaal goed en was een leuk project om te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gruwel84
Lees al lange tijd mee, maar misschien ook maar eens tijd om mijn rig te tonen.

Ik heb een alu rig, waarvan de schermen als soort stand op het bureau staan. Het onderste gedeelte, de rig zelf kan ik in elkaar schuiven, staat op wielen en kan ik in de hoek neerzetten voor als ik wat minder race.

Ik vind het leuk om zelf van alles te bedenken en te bouwen, het ontwerp van de profielen is grotendeels zelf bedacht met wat inspiratie natuurlijk. Meest recente projectje was de pokornyi LMP-pro.
DDU 5" en nog een stuur voor GT3 doeleinden wordt aan gewerkt.

Specs:

Fanatec CSP V3 pedalen.
Simplicity sw20V3 small mige met Q1R.
3x 27" 2560x1440 LG ultragear ips 1ms 165hz.
1x 34" 3440x1440 AOC VA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmC_XXpBgVO-6ynBFBjDtfBlRkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zknvBN8Bv3zT0MZySevqqJRi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDSWCUYJKwVdtG1z0ZsTC5QqS64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuEgnbyp0NVfVtFvg0P5oyEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k2ir2tOotxOfE3HCdgzWpMblNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsTbsPWjYqnvIunHCHEfm8dL.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:43
Gruwel84 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:50:
Lees al lange tijd mee, maar misschien ook maar eens tijd om mijn rig te tonen.

Ik heb een alu rig, waarvan de schermen als soort stand op het bureau staan. Het onderste gedeelte, de rig zelf kan ik in elkaar schuiven, staat op wielen en kan ik in de hoek neerzetten voor als ik wat minder race.

Ik vind het leuk om zelf van alles te bedenken en te bouwen, het ontwerp van de profielen is grotendeels zelf bedacht met wat inspiratie natuurlijk. Meest recente projectje was de pokornyi LMP-pro.
DDU 5" en nog een stuur voor GT3 doeleinden wordt aan gewerkt.
Heel fraai!

Ik had het dus simpel gehouden (de GT2 Button plate was al een uitdaging voor m'n soldeerskills :)

Ik heb verder onderdelen die geadviseerd werden van carbon ook met m'n 3D printer gemaakt. Dat vereiste wel wat kleine aanpassingen om de stijfheid goed te krijgen (m.n. bij de schakelflippers).

Hoeveel was je uiteindelijk kwijt aan onderdelen voor de pro (mooi project voor komende winter wellicht....)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
Poeh, ik denk zo tussen de €600-€700. Voor alles incl alles. T/m de knopjes magneten draadjes echt alles.

Carbon onderdelen heb ik wel via the french simracer besteld.
Dan krijg je het kant en klaar.
PCB ook kant en klaar gekocht via pokornyi.

Dat zijn de wat duurdere opties, het kan dus goedkoper, maar dat neemt weer meer regelwerk met zich mee.
Denk aan printplaatjes echt zelf laten bouwen en helemaal zelf flashen, zelf op zoek gaan naar iemand die je carbon CNC kan frezen.
Moet zeggen dat de guide en de dingen die je nodig hebt (.stl .step en gerber files voor de pcb) zeer compleet en uitgebreid zijn.

Leuk en leerzaam project waar ik mezelf mee uitgedaagd heb.

Bij het stuur kan ik wel aanraden om de dingen die geadviseerd worden om carbon te laten maken dat ook wel echt te doen. Want het zijn structurele onderdelen. Zeker icm een Direct drive.

[ Voor 23% gewijzigd door Gruwel84 op 30-08-2023 19:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

Hier komen best leipe simrigs voorbij waar ik regelmatig kwijlend naar zit te kijken. Het lijkt me echt heel vet om te racen vanuit een fijne rig, maar... ik heb geen geld en ik heb geen ruimte :')

Zonder gekheid, ik vind simracen tof, maar ben er niet heel serieus mee bezig. Sterker nog, tot anderhalf jaar terug speelde ik sims nog gewoon met m'n gamepad (sue me :7 ). In 2021 met kerst van m'n ouders een Thrustmaster T150 gekregen (lees: doorgegeven dat ik dat tof zou vinden als cadeau) en een Oculus DK2 op de kop getikt voor een paar tientjes. Maar dan zit je nog te racen vanuit je bureaustoel met dat stuur aan het bureau geklemd. Prima, maar niet heel prettig en in VR voel je door je houding een soort disconnect.

Fast forward naar een paar maanden terug. Nieuwe GPU gekocht (GTX3070) en een Oculus Quest 2, voornamelijk voor het racen want de DK2 was zwaar verouderd en m'n GTX1060 trok het allemaal maar net. Probleem was dat de games er aanzienlijk beter uit zagen en de VR-ervaring véél beter was, maar daardoor werd de disconnect door m'n bureaustoel-houding alleen maar groter. De beste oplossing is een racestoel voor simracing, maar de ondergrens is zo'n 200 euro en ik heb niet echt ruimte om dat ding te stallen als ik het niet gebruik. Tijdens mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik de 'IKEA Sim Rig' tegen. Die bestaat uit een IKEA Poang-stoel en... whatever mensen gebruiken om hun stuur op te bevestigen. Maar de Poang staat centraal. Dus naar de IKEA gereden, in de stoel gaan zitten en de stoel gekocht want hij zat lekker. Voordeel: die stoel kan ik grotendeels onder m'n bureau schuiven.

Thuis kwam ik tot de conclusie dat de stoel te laag was (of m'n bureau te hoog) dus daar moest ik nog wat op verzinnen. Bleek dat Ikea net een nieuwe meubel in het assortiment: de OLSERÖD. Na een korte rit naar de IKEA bleek die echt perfect te zijn qua hoogte en het tafeltje en de stoel kunnen in elkaar schuiven, dus het geheel kan ik zo onder m'n bureau schuiven.

Hier een foto van het geheel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saBpZTS0PgWxOae-eiE71_Gid8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oESqV7L2p365TmqpEwI4paSr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet er wel nog wat dingetjes aan doen want het tafeltje heet iets teveel flex. Kwestie van het U-profiel dichtmaken, al wil ik het non-destructief doen, maar da's een projectje voor later. Voor nu is het echt al een aanzienlijke verbetering ten opzichte van hoe ik eerst racete. Ik zit nu fijner, de houding komt beter overeen met wat ik zie in VR en het is allemaal een stuk makkelijker op te zetten en weer op te bergen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
SomerenV schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:52:
Hier komen best leipe simrigs voorbij waar ik regelmatig kwijlend naar zit te kijken. Het lijkt me echt heel vet om te racen vanuit een fijne rig, maar... ik heb geen geld en ik heb geen ruimte :')

Zonder gekheid, ik vind simracen tof, maar ben er niet heel serieus mee bezig. Sterker nog, tot anderhalf jaar terug speelde ik sims nog gewoon met m'n gamepad (sue me :7 ). In 2021 met kerst van m'n ouders een Thrustmaster T150 gekregen (lees: doorgegeven dat ik dat tof zou vinden als cadeau) en een Oculus DK2 op de kop getikt voor een paar tientjes. Maar dan zit je nog te racen vanuit je bureaustoel met dat stuur aan het bureau geklemd. Prima, maar niet heel prettig en in VR voel je door je houding een soort disconnect.

Fast forward naar een paar maanden terug. Nieuwe GPU gekocht (GTX3070) en een Oculus Quest 2, voornamelijk voor het racen want de DK2 was zwaar verouderd en m'n GTX1060 trok het allemaal maar net. Probleem was dat de games er aanzienlijk beter uit zagen en de VR-ervaring véél beter was, maar daardoor werd de disconnect door m'n bureaustoel-houding alleen maar groter. De beste oplossing is een racestoel voor simracing, maar de ondergrens is zo'n 200 euro en ik heb niet echt ruimte om dat ding te stallen als ik het niet gebruik. Tijdens mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik de 'IKEA Sim Rig' tegen. Die bestaat uit een IKEA Poang-stoel en... whatever mensen gebruiken om hun stuur op te bevestigen. Maar de Poang staat centraal. Dus naar de IKEA gereden, in de stoel gaan zitten en de stoel gekocht want hij zat lekker. Voordeel: die stoel kan ik grotendeels onder m'n bureau schuiven.

Thuis kwam ik tot de conclusie dat de stoel te laag was (of m'n bureau te hoog) dus daar moest ik nog wat op verzinnen. Bleek dat Ikea net een nieuwe meubel in het assortiment: de OLSERÖD. Na een korte rit naar de IKEA bleek die echt perfect te zijn qua hoogte en het tafeltje en de stoel kunnen in elkaar schuiven, dus het geheel kan ik zo onder m'n bureau schuiven.

Hier een foto van het geheel:
[Afbeelding]

Ik moet er wel nog wat dingetjes aan doen want het tafeltje heet iets teveel flex. Kwestie van het U-profiel dichtmaken, al wil ik het non-destructief doen, maar da's een projectje voor later. Voor nu is het echt al een aanzienlijke verbetering ten opzichte van hoe ik eerst racete. Ik zit nu fijner, de houding komt beter overeen met wat ik zie in VR en het is allemaal een stuk makkelijker op te zetten en weer op te bergen.
Welcome in the rabbit hole :) .

Is het wellicht een optie om dat tafeltje een kwartslag te draaien? Of wordt dat te instabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

alexbl69 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:23:
[...]

Welcome in the rabbit hole :) .

Is het wellicht een optie om dat tafeltje een kwartslag te draaien? Of wordt dat te instabiel?
Als ik hem een kwartslag draai is het wel wat stabieler, maar dan heb je het probleem dat het niet makkelijk meer in elkaar schuift, en met het stuur op de zijkant past het niet meer onder het bureau. Da's nou net wat deze combi zo prettig maakt. Binnenkort een keertje een middagje mee aan de slag, dan komt dat wel goed. Voor nu werkt het ook, maar moet ik een beetje voorzichtig aan doen, anders wiebelt het wat teveel.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00
SomerenV schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:11:
[...]

Als ik hem een kwartslag draai is het wel wat stabieler, maar dan heb je het probleem dat het niet makkelijk meer in elkaar schuift, en met het stuur op de zijkant past het niet meer onder het bureau. Da's nou net wat deze combi zo prettig maakt. Binnenkort een keertje een middagje mee aan de slag, dan komt dat wel goed. Voor nu werkt het ook, maar moet ik een beetje voorzichtig aan doen, anders wiebelt het wat teveel.
Voorzichtige voorspelling is dat binnen 2 jaar het bureau exit is en er een volwaardige rig staat... Been there, done that ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 12:05

Mystikal

It never hurts to help!

kroegtijger schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:40:
[...]

Voorzichtige voorspelling is dat binnen 2 jaar het bureau exit is en er een volwaardige rig staat... Been there, done that ;)
Mits je de financiële middelen hebt....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Kwestie van prioriteren ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04 18:28
Hierbij mijn Simrig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrLiNeQdFfhsOv2JIpbRceTLgn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/COEhBoX7tU9KjgmINDoSfs48.png?f=fotoalbum_large

Onderdelen
Simxpro 80X rig
Asetek La Prima stuur & pedalen
2x Bass shakers
Pimax 8K X VR headset

Wordt aangestuurd door een computer met daarin:
3D5800X chip van AMD
4090 chip van nvidia

Volgende wat op de planning staat is om een clutch pedaal te kopen alleen zijn ze slecht leverbaar bij Asetek.

Ben in principe tevreden met de rig, alleen heb ik wel een problem.

Als ik veel krachten zet, met sturen of remmen dan hoor ik zo nu en dan gekraak vanuit de rig. Ik krijg het er maar niet uit, heb de schroeven zo strak mogelijk gezet, iemand tips? of is dit normaal... begin mij er flink aan te irriteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Bert2000 op 12-09-2023 16:49 ]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bert2000 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:46:
Als ik veel krachten zet, met sturen of remmen dan hoor ik zo nu en dan gekraak vanuit de rig. Ik krijg het er maar niet uit, heb de schroeven zo strak mogelijk gezet, iemand tips? of is dit normaal... begin mij er flink aan te irriteren.
Volgens mij de eerste Asetek wheelbase hier op GoT ;)

Wat betreft het kraken, ik zou het in dat geval vooral rondom te stoel zoeken wanneer je alles al goed vast hebt gezet. Zo'n X80 (als ik me niet vergis) van Simxpro moet gewoon vrij van irritante piepjes en kraakjes te krijgen zijn.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:11

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

R2D2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:56:
[...]

Volgens mij de eerste Asetek wheelbase hier op GoT ;)

Wat betreft het kraken, ik zou het in dat geval vooral rondom te stoel zoeken wanneer je alles al goed vast hebt gezet. Zo'n X80 (als ik me niet vergis) van Simxpro moet gewoon vrij van irritante piepjes en kraakjes te krijgen zijn.
Nah, ik heb er ook 1 ;) Ik heb die alleen niet hier gepost, maar in het stuurtjes etc. kanaal.

[EDIT] Maar eens even een update delen dan. Sinds kort ook kabelloos op mijn Bavarian stuurtje :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLeJDaL9lZQaGE897SYVmdS_F6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVHiXmdAyqheo4sReB2yeYNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7AWF774bNPyKvnpPMi6xcIREkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmTaPMWXCZbbGR479vrpcPpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8W1ECtxnHkRd-X_XTa76I477Iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anuZQgLKTysumpAUrntEeh6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCRITLIZuvySWswk4cmqcrBaqsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9dpRrnsFbwt2sLlZ7fwBp7a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn0vbpdCaiEznAvwqX7S2dSTrLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCjXyzjctlgnkEWVqsYOg0N2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door rsnubje op 13-09-2023 09:00 ]

Uplay: Red--Death

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
@rsnubje Dat is waar ook, jij had er ook 1 inderdaad. Zo'n extender tussen stuurwiel en base, merk je daar nog iets van of valt het mee?

En hoe bevalt de ΩOne? Zelf net de XF1 pro maar eens besteld, had hem al een poos op de lijst staan en nu de gok toch maar eens genomen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:11

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

R2D2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:28:
@rsnubje Dat is waar ook, jij had er ook 1 inderdaad. Zo'n extender tussen stuurwiel en base, merk je daar nog iets van of valt het mee?

En hoe bevalt de ΩOne? Zelf net de XF1 pro maar eens besteld, had hem al een poos op de lijst staan en nu de gok toch maar eens genomen.
Nee, eigenlijk merk ik praktisch geen verschil, behalve dan dat mn stuur nu op een fijne plek voor me hangt :D
Het heeft even geduurd, maar zit nu toch wel comfortabel in mn rig.

Wat betreft de ΩOne heb ik er eigenlijk niet veel op aan te merken. Het is in ieder geval een goed doordacht ontwerp met oog op gebruiksgemak en dat geldt dus ook voor aanpassingen of upgrades, zoals blijkt uit het feit dat de usb connector bijvoorbeeld goed bereikbaar is van buitenaf en die QR dus heel simpel te installeren was. Wel zijn het grips die je bij lang gebruikt het liefst met handschoenen aan vast pakt, omdat ze anders wat glad zijn. De Pro heeft wat zachtere grips. De 4 bovenste rotaries en de funky switches zijn ook heel goed bereikbaar met je handen gewoon aan het stuur. Heel soms als ik wilde bewegingen maak en mn stuur in 1x ondersteboven draai heb ik nog wel eens dat ik per ongeluk een rotary draai boven de grips, maar laatste tijd gaat t al beter :P Enige wat nog vervelend was, was de bitepoint instelling, maar daar doe ik niet zoveel mee.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Druk onderweg met de nieuwe build. Hopelijk eind volgende week al het motion gedeelte gereed, moet nog uitdenken hoe ik deze keer de seat slider (traction loss) ga verwerken, daarna kunnen we verder opbouwen en uitvoerig testen voordat het commercieel gelanceerd wordt.

6DOF Full Motion (Heave, Pitch, Roll, Sway, Surge en Traction Loss)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDAaajz9x4Sv8ZpOwEwLLVTiW5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thzyGExYzIYELblMMrp0bX32.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door green-tea op 30-09-2023 10:51 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 00:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Van de week m'n Trakracer TR80 ontvangen 8) .

4 avonden nee bezig geweest om in elkaar te zetten en af te stellen :+ . Behoorlijke klus maar leuk projectje!

Foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQp6p2V3G5G1EvQJcZfNn4rJ5OY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7VB9qN1rWHhQkgzmYI2ifGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:05
Dynazap schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:12:
Van de week m'n Trakracer TR80 ontvangen 8) .

4 avonden nee bezig geweest om in elkaar te zetten en af te stellen :+ . Behoorlijke klus maar leuk projectje!

Foto:

[Afbeelding]
Wat voor scherm formaat heb jij en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 00:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Afwezig schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Wat voor scherm formaat heb jij en hoe bevalt het?
AOC 34 inch Ultrawide in 1440p & 144hz hangt er nu.

Met deze simrig kan ik m strak boven de CSL DD hangen. Is voor nu groot zat en zeker tevreden maar zou in de toekomst wel naar triples willen voor meer immersie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:05
Dynazap schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

AOC 34 inch Ultrawide in 1440p & 144hz hangt er nu.

Met deze simrig kan ik m strak boven de CSL DD hangen. Is voor nu groot zat en zeker tevreden maar zou in de toekomst wel naar triples willen voor meer immersie.
Thanks! Mooie setup .. triples is natuurlijk prachtig, zie hier echt fantastische setups, maar om verschillende redenen hier onpraktisch en onhaalbaar hier :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• green-tea
Beetje stil hier?

Dedicated sim room in progress;

Hopelijk vanmiddag verder opbouwen, wachten op de led strips dan kunnen we het afmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtd4cLp5b1ptPTkAQhhvz7cHyhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz5MskPjOYSsrE0x30KjR7wo.jpg?f=fotoalbum_large

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 17:53
green-tea schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:54:
Beetje stil hier?

Hopelijk vanmiddag verder opbouwen, wachten op de led strips dan kunnen we het afmaken.

[Afbeelding]
Jij doet alleen nachtraces? ;)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:35
Beetje stil hier?

[Afbeelding]
Wel supervet! :9~

• kroegtijger
Beetje stil hier?

[Afbeelding]
Misschien een rare vraag, maar ik zie maar 1 WCD in de ruimte, en dus ook maar 1 groep. Is dat niet wat karig voor wat je allemaal eraan hangt?

De meeste motion rigs die ik zie lusten al gauw 3000Watt, waarmee je nagenoeg al een hele groep in beslag neemt. Zet er nog een DD en een stevige pc bij, en je gaat al snel over de limieten heen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
kroegtijger schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:42:
[...]

Misschien een rare vraag, maar ik zie maar 1 WCD in de ruimte, en dus ook maar 1 groep. Is dat niet wat karig voor wat je allemaal eraan hangt?

De meeste motion rigs die ik zie lusten al gauw 3000Watt, waarmee je nagenoeg al een hele groep in beslag neemt. Zet er nog een DD en een stevige pc bij, en je gaat al snel over de limieten heen.
Nee gaat prima draait op 48v en niet 220v dus ca 1500w, wel draait het op een andere groep als de rest ivm 3d printers die boven in die hoek op dezelfde groep staan.

Heb beschikking tot 3 wcd’s welke op 3 verschillende groepen zitten (toch nog wat knaps aangelegd)

[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 17-11-2023 06:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• green-tea
DeTjuk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:42:
[...]

Jij doet alleen nachtraces? ;)
Is voor de fotos/videos van producten haha, waaronder immersive verlichting dus moest goed donker zijn. Deel van de led verlichting is geïnstalleerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzZZtsHDRjIUYnDeCFwacrMlGow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ppDklLffk0LWBARApE4Bzjh.jpg?f=fotoalbum_large

Stoel monteren, kabel verlengen en ik kan alles weer gaan aansluiten yeah :)

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 17-11-2023 06:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kroegtijger
green-tea schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 06:23:
[...]

Is voor de fotos/videos van producten haha, waaronder immersive verlichting dus moest goed donker zijn. Deel van de led verlichting is geïnstalleerd

[Afbeelding]

Stoel monteren, kabel verlengen en ik kan alles weer gaan aansluiten yeah :)
Mocht je besluiten te stoppen met simracen, kan je die kamer met deze verlichting ook nog voor andere doeleinden verhuren :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:48
kroegtijger schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:08:
[...]

Mocht je besluiten te stoppen met simracen, kan je die kamer met deze verlichting ook nog voor andere doeleinden verhuren :+
Samen met de 'motion' :+ :X

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:32

lord_fh

PS5

Na ooit in begin 2000 zon Ferrari stuurtje te hebben gehad, in 2017 een g29 met wheelstand pro v2 gekocht voor op de ps4.

Nu de stap gemaakt naar een playseat evolution Actifit Black. Deze staat nu sinds deze week geïnstalleerd op zolder met de g29, ps5 en LG 32" 4K HDR scherm. Voor kerst komt de schakeltoren dan kan de logitech shifter erop :)

Speel puur hobbymatig paar keer per week een uurtje of 2 uurtjes per keer dus dit voldoet nu mee dan prima, ooit als de kids groter zijn komt er een dikkere build 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIJUAFCFTyPV3cxHb5An2V8tK3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpd05P1YTESfthTN5m9X9Pzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olWfbEQ2IDp4gE2_B0zBtmaLRkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uv1noTdjFxtcklN46VB1jSVt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG_Bd9fzWPnFcRDUarrwNttfyd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsktU57jzVleJcZdZ3scxrvC.jpg?f=fotoalbum_large

// oja, gt7 en acc hebk ook sinds vandaag 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vorige week sim rig gaan ophalen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w6Zy6zS.jpg
bij thuis komst na een half uur zag ie erzo uit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JqgCv6r.jpg
Waarom: omdat ie 1 verdieping naar boven moet op een 60cm draai trap :+

SIM LAB GT1 EVO Sim Racing Cockpit
SIM LAB Speed 1 rood
SIM Integrated Triple monitor setup
SIM LAB Seat Brackets + Slider
uitvoering: Thrustmaster T300 RS GT Zwart
Extra stuur: uitvoering: Thrustmaster Leather 28GT Wheel Add-On Zwart
Pedalen: https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-pedals-lc

Na de volgende dag wat klooien tot de conclusie gekomen dat mijn tv (heb geen goed scherm voor de rig) een vesa 200 aansluiting heeft :F paar dagen extra wachten op een adapter en dan monteren maar
Maar zat initieel veel te hoog, na wat nadenken de tv laten steunen juist achter het stuur en de zij-waardse brackets maar met 2 bouten vast gezet, maar zo staat ie wel mooi achter het stuur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ya69MkU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ovGxqtE.jpg

dan de beslissing genomen om een nieuwe pc te bouwen voor de rig omdat de threadripper rariteiten vertoont
en omdat goede schermen zo duur zijn, maar een vive gekocht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HvtlRtF.jpg
CPU een uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X Boxed maar word vervangen door de 5800X3d
Mobo uitvoering: MSI B550 Gaming Gen3
Geheugen uitvoering: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16Q-64GVK (2 sticks maar)
Graka uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6
tobo uitvoering: Logitech Wireless Touch K400 Plus (FR) Wit had ik nog liggen/in gebruik :D

Oortjes zijn uitvoering: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)

Vermits ik de verkeerde case heb gekocht is er een andere in bestelling en komt was deze week aan.

Kabel management enzo komt er nog aan als de case er is :)

Tv beeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rp9Iwph.jpg
niet slecht voor de eerste keer in de regen met stuur en pedalen :D zit nu op 2 a 3 seconden van de eerste

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 24-11-2023 09:33 . Reden: Componenten Rig zelf ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04 16:25
Is ook niet de makkelijkste auto ;)

Mijn tip: Niet de campaign doen, maar gewoon lekker online gaan rijden zodra je geen gevaar bent voor anderen.

Voor die tijd een bekend circuit pakken en gewoon eens wat auto's testen en kijken wat je fijn vind rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Arfalas schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:00:
Is ook niet de makkelijkste auto ;)

Mijn tip: Niet de campaign doen, maar gewoon lekker online gaan rijden zodra je geen gevaar bent voor anderen.

Voor die tijd een bekend circuit pakken en gewoon eens wat auto's testen en kijken wat je fijn vind rijden
Nee heb de rest in single player gehaald met toetsenbord, alleen de consistheid was moeilijk en daar heb je echt een stuur en pedalen voor nodig.

De auto valt wel mee, TC op 4 of 5 en achter vleugel op 15 en je bent op de rechte stukken sneller dan de rest, alleen de bochten :(

Heb in het begint gewoon de Bentley genomen en op Zolder wat gaan rijden. * Damic vind het raar om te zeggen "gewoon de Bentley nemen"

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Damic schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:59:
[...]

Nee heb de rest in single player gehaald met toetsenbord, alleen de consistheid was moeilijk en daar heb je echt een stuur en pedalen voor nodig.

De auto valt wel mee, TC op 4 of 5 en achter vleugel op 15 en je bent op de rechte stukken sneller dan de rest, alleen de bochten :(

Heb in het begint gewoon de Bentley genomen en op Zolder wat gaan rijden. * Damic vind het raar om te zeggen "gewoon de Bentley nemen"
Ik zou mij in het begin juist focussen op de bochten en iets meer vleugel pakken. Snel zijn op de rechte stukken heeft zoals je zegt ook grote nadelen.

Ps de Bently is in de huidige game versie met BoP ook een flinke penalty gekregen, op veel banen is hij zeker een seconde langzamer dan de andere auto's. Als je net start zou ik je een stabiele auto aanraden die toch goed kan meekomen. Bijvoorbeeld de laatste Lambo is volgens mij erg stabiel maar wel snel. Op den duur vind je hem misschien emotieloos, maar dan kun je overstappen op een iets meer diva als auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:06
Even een rare vraag... Ik heb een volledige aluminium rig staan... Nu moet ik wat aanpassingen doen ( nieuwe stoel ) en wil de rig op wielen zetten omdat ik hem wel eens aan de kant moet zetten.
Heeft dit enige invloed op de rig of niet? Heb wat zitten googlen maar kom niet veel ervarings deskundige tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gekke henk schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:52:
Even een rare vraag... Ik heb een volledige aluminium rig staan... Nu moet ik wat aanpassingen doen ( nieuwe stoel ) en wil de rig op wielen zetten omdat ik hem wel eens aan de kant moet zetten.
Heeft dit enige invloed op de rig of niet? Heb wat zitten googlen maar kom niet veel ervarings deskundige tegen....
Heb ook wielen geprobeerd, maar vond dat niet optimaal. Heb nu een d-box, dus dan is het al helemaal onmogelijk.

Weet niet hoe vaak je hem aan de kant moet zetten, maar als dat niet al te vaak is (bijvoorbeeld alleen voor onderhoud) heb ik een andere oplossing.

Heb zelf bij de bouwmarkt een meubeltransporter gekocht die net onder mijn rig past. Vervolgens plaats ik een air-wedge tussen de transporter en de rig en pomp deze op. De rig komt dan van de grond waarna hij eenvoudig te verplaatsen is.

Plaats deze constructie alleen aan de voorkant, aangezien daar alle gewicht zit. De achterkant til je zo op om de rig te verplaatsen. Let er wel op dat het gat tussen de transporter en de rig niet te groot is (bij mij ca 1,5cm).

Dit hele proces kost me een minuut of 2. Omslachtiger dan wielen, en als je je rig voor en na elk gebruik moet verplaatsen is het niet praktisch. Maar als je hem maar af en toe hoeft te verplaatsen is het absoluut werkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 27-11-2023 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb er wieltjes onder zitten en ben héél blij dat ik die eronder heb zitten. Het maakt het zoveel gemakkelijker als je even je rig aan de kant moet rijden omdat je ergens bij moet.
M'n PC staat namelijk in een hoekje achter m'n rig, dus wanneer ik daar bij moet zijn dan rol ik m'n rig eventjes aan de kant.

Hij is gewoon net zo stabiel. Je merkt er helemaal niets van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i_h2BKNhyVC1i6w1VZb2RStHbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1xmPjOrcG2jNglr3Y6bIFMx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04 16:25
Ik heb een alu rig van sim lab (evo) en die heb ik op deze wielen gezet:

Gaat uitstekend. Je rijdt hem zo aan de kant en als hij op de rem staat, staat hij als een huis.

https://sim-lab.eu/produc...et-sim-racing-accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:06
Kijk dat zijn nog eens wat goede antwoorden..@Rivanov ik zie dat je bijna dezelfde setup en rig hebt... dus we gaan het eens proberen met de wielen... Als het niks is dan haal ik ze weg en ga voor de meubeltransporter.

Super bedankt... Komend weekend gaan we naar Lynx motorsport om eens een nieuwe stoel uit te zoeken en dan kunnen we ook meteen de wielen installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Gekke henk schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:15:
Kijk dat zijn nog eens wat goede antwoorden..@Rivanov ik zie dat je bijna dezelfde setup en rig hebt... dus we gaan het eens proberen met de wielen... Als het niks is dan haal ik ze weg en ga voor de meubeltransporter.

Super bedankt... Komend weekend gaan we naar Lynx motorsport om eens een nieuwe stoel uit te zoeken en dan kunnen we ook meteen de wielen installeren
Het is de TREQ One met de Unified Triple Monitor Mount.
De achterste wieltjes hebben een rem. En hij beweegt geen milimeter hoor.

En inderdaad, mocht je het niets vinden dan heb je ze er zo onderuit gehaald.
Het heeft bij mij de afgelopen maanden zijn waarde al meerdere malen bewezen. Hebben enkele weken geleden nog een nieuwe vloer laten leggen op zolder, en dan is het extreem praktisch om de rig even aan de kant te rollen. Het weegt namelijk nogal wat. ;)

De stoel is overigens de LCD-Pro Drift van Lynx Motorsport. Ben daar ook naar toegereden (was wel ruim 1,5 uur enkele reis rijden voor mij..) want je moet wel echt even proefzitten om de juiste maat te bepalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2023 09:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 10:58
Ben al zo'n 5 jaar serieus aan het simracen (iRacing eigenlijk alleen), voornamelijk in een community waar ik ook zelf aan meewerk. We doen daar echt alles, Oval, Road, Dirt Road / Rally en wel het minste Dirt Oval. Ik rij het liefst in iets wat downforce heeft, maar maak regelmatig uitstapjes met GT3's voor endurances, en ook de langzamere wagens (GR86/FF1600/Skippy) liggen me goed.

Ik heb verder wel alle andere sims staan, maar start ze eigenlijk nooit. Begin dit jaar opnieuw computer geinstaleerd na een nieuwe en het enige na iracing wat er sindsdien is opgekomen is toevallig gisteren AMS2 (wilde die high tech F1 dingen wel eens proberen).

Dan de rig!

Die van mij is niet zo flashy als vele pics die ik hier zie, maar mijn ruimte is beperkt en het maakt mij allemaal niet zo uit als er wat losse kabels hier en daar hangen. Veel simracers vinden het hele cosmetische aspect het belangrijkst zo lijkt het, mij boeit dat niet.

PC: 7700X/32G DDR5/RTX 4090 (zelfbouw)
Schermen: LG UltraGear 32GP850-B (echt fantastische schermen)
Display stand: Sim-lab

Rig: XT120, HE Sprints, HE Handbrake, Simucube 2 Pro
Sturen: OSP WR1 gepaard met een rond leren Momo stuur, Pokorny GTE V2 zelfbouw, en nog een stuur helemaal zelf gebouwd.
Zelfbouw buttonbox (gewoon een vierkant programmeerbaar keyboardje met doorzichtige keycaps en zelf geprinte labeltjes.
Onlangs nog van karton een 'dak' boven de monitors gebouwd, ik wil ook iets met de onderkant van de rig gaan doen (met doeken denk ik), om het geheel nog meer een ding te maken waar je in moet klimmen.

Geweldige hobby dit, beste hobby ooit. Ook de duurste, maar het plezier er van is ongeevenaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNbOcamAgOERxvKDbSA6_YHi9Ek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5wmZfvnkhwkRfKW7idcsQG4q.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 102 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.