Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 105 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Vandaag, en eigenlijk ook gisteren, mijn Fanatec Formula 2.5X op de opereertafel gehad. Heb er mijn eigen custom Chunky Pineapplegrips op gezet om de standaard alcantara grips (welke snel smerig worden als je zoals ik geen racehandschoenen draagt) mee te vervangen.

Kwaliteit van het leer en de toleranties van de print zijn top, al is de afwerking van de buitenste lagen niet helemaal top.

Was wel even een klusje, maar het was goed te doen (moest wel 'even' een iFixit kit halverwege erbij bestellen voor de wat kleinere schroefjes, maar die wilde ik eigenlijk toch al :+ ). Mijn eigen ingegraveerde naam en het Napa leather zijn natuurlijk ook niet mis 8) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSGB08NP1A2xMzWZrie1AcRfeN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3oTX9Ed5SYi7lPeAl4IXZNI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door tjallo op 27-02-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11
NutteFrenkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:15:
Ik heb ook weer de nodige upgrades doorgevoerd! Het begint bijna op perfectie te lijken, dus ben er blij mee en trots op ☺️

- Philips Hue Lichten geïntegreerd in m'n dag. Super gaaf nu!
- Twee verticale profielen geplaatst waar m'n dak nu op rust. Voorheen "zweefde" het dak dmv een touw en katrol bevestigd aan de dak balken

Next step:
- ik stoei enorm met het bevestigen van safety netten. Ik krijg het maar niet goed helaas. Links zou het nog wel lukken, maar rechts kom ik helaas niet weg door de apparatuur die er zit. Jammer! Ideeën zijn welkom 😄
- ik wil nog een rol kooi toevoegen
- front dashboard wil ik nog bekleden met karton en alcantara ✌🏻️

[Afbeelding]
Uhhh heb jij toevallig een YouTube filmpje opgenomen :+.

Maar gaaf gebouwd hoor!! Zit behoorlijk wat tijd en zeker geld in.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
To_Tall schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Uhhh heb jij toevallig een YouTube filmpje opgenomen :+.

Maar gaaf gebouwd hoor!! Zit behoorlijk wat tijd en zeker geld in.
Haha, ja dat klopt ;) Heb een (te) korte tour op YouTube geplaatst.

Thanks! Ja, hier zit veel tijd en passie in :*) Geld ook helaas :P

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Hallo!

Ik ben sinds kort weer begonnen met het oppakken van deze hobby en heb van een medetweaker hier, @dawg, een rig overgenomen. Deze heb ik kunnen opbouwen bij mijn zwager naast zijn motion rig.

Bij het ophalen was alles keurig uit elkaar gehaald en klaargemaakt voor vervoer, waarvoor nogmaals dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uchEWnUotDTk_NZgOUXvlLOiCvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FOFUqHCPS3c1Ivz8rfzAZxdV.png?f=fotoalbum_large

Het opbouwen zelf heb ik helaas geen foto's meer van, die zijn gesneuveld. Maar hoe het er nu bij staat wel! Het valt alleen wel echt compleet in het niet vergeleken met de rig van mijn zwager haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zFQVH5g2pyZNiLpcdVvLh169Dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eWT3GWC8FsKFR7yZMMTFJvub.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y05F9RlWfsDJ2WW4EgAEy7Wcmjs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZJgfiT33yqGsCcDiUIWU5PyL.png?f=fotoalbum_large

Ik heb er nu al een aantal uren in zitten, en wat is dit een heerlijke vooruitgang als ik het vergelijk met mijn Playseat Challenge welke ik hiervoor gebruikte O+

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:43
Het is maar weer eens tijd om een update te plaatsen.
Grappig om te zien waar ik vandaag gekomen ben :+

1e rig: Frontysco in "Het grote 'show je race-rig' topic"
2e rig: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUcrfWIi_NavnHS70kPZ5lAsbqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhLwLmn2pZr23a93lunEXnE5.jpg?f=user_large

Huidige rig: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jVXqV5yjt3wTc6WVV1R5Lmv5MM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2AeiIkmanY6JqVnsuA613hz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GVwHl6PSKaGX7WdUKn8zFq4u0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3coXgk6OWAR7uhcliKfzzMVS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiiC4duHJMiZyq1vhmkFn2PkDGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z7KgQCSSwvusHglQs10uwfe.jpg?f=fotoalbum_large

Specs:

Base: Fanatec CSL DD
Wheel: Fanatec Grand Turismo en Mclaren GT3
Pedals: Fanatec CLS Elite + Loadcell
Rig: DOF Reality HK3 + SFU upgrade
Stoel: LTEC LT2
Haptics: Buttkicker Gamer2
Output: Meta Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-09 18:06
Frontysco schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:30:
Het is maar weer eens tijd om een update te plaatsen.
Grappig om te zien waar ik vandaag gekomen ben :+

1e rig: Frontysco in "Het grote 'show je race-rig' topic"
2e rig: [Afbeelding]

Huidige rig: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs:

Base: Fanatec CSL DD
Wheel: Fanatec Grand Turismo en Mclaren GT3
Pedals: Fanatec CLS Elite + Loadcell
Rig: DOF Reality HK3 + SFU upgrade
Stoel: LTEC LT2
Haptics: Buttkicker Gamer2
Output: Meta Quest 2
Mooie upgrade!!! Ik wilde ook graag de DOF Reality, uiteindelijk voor de Next Level Racing motion gegaan omdat ik die voor een mooi prijsje kon oppikken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 09:15
Mijn eerste rig is compleet!

- Base: Fanatec Clubsport DD+
- Wheel: ClubSport Racing Wheel F1®
- Pedals: CSL Elite Pedals V2
- Rig: Sim-Lab GT1 Pro Sim Racing Cockpit
- Seat: TREQ ST1
- Stand: TREQ Television Stand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfGryeKhcE-QIw2cddOXqzUOo7g=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1kO0nF0cCGVdziavFKjSBNbz.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 21:41
LegeBoekenkast schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:01:
Mijn eerste rig is compleet!

- Base: Fanatec Clubsport DD+
- Wheel: ClubSport Racing Wheel F1®
- Pedals: CSL Elite Pedals V2
- Rig: Sim-Lab GT1 Pro Sim Racing Cockpit
- Seat: TREQ ST1
- Stand: TREQ Television Stand

[Afbeelding]
Ik zou de rig dichterbij je TV zetten en in cockpit view gaan rijden. Verder helemaal perfect zo!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Madhouse1979 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:25:
[...]

Ik zou de rig dichterbij je TV zetten en in cockpit view gaan rijden. Verder helemaal perfect zo!
Ga ik proberen! Ben nog aan het experimenteren om te bepalen wat ik het fijnste vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:25:
[...]

Nee joh. Hij is een echte F1 2023 eSporter nu. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:31:
[...]

Nee joh. Hij is een echte F1 2023 eSporter nu. :+
Maar echt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Haha ik proef enig sarcasme hier. Denk alleen niet dat ik snap wat jullie bedoelen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 20:06
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Haha ik proef enig sarcasme hier. Denk alleen niet dat ik snap wat jullie bedoelen 😁
De top cam is niet heel realistisch en zie je vaak bij de meer arcade gamers. Hopelijk raak ik nu geen schenen of tere zieltjes. :X :X

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
GAEvakYD schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:05:
[...]

De top cam is niet heel realistisch en zie je vaak bij de meer arcade gamers. Hopelijk raak ik nu geen schenen of tere zieltjes. :X :X
Oooh zo. Nou dat zie je dan goed. Ik ben alles behalve een ‘echte’ sim racer. En de setup is wellicht overkill voor mij. Ik ben echt nog een beginner en zit nog in de ‘ik moet leren schakelen’ fase. Dus wellicht verander is de camerapositie nog wel. Voor nu vind ik dit wel fijn om het overzicht te houden en te oefenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Oooh zo. Nou dat zie je dan goed. Ik ben alles behalve een ‘echte’ sim racer. En de setup is wellicht overkill voor mij. Ik ben echt nog een beginner en zit nog in de ‘ik moet leren schakelen’ fase. Dus wellicht verander is de camerapositie nog wel. Voor nu vind ik dit wel fijn om het overzicht te houden en te oefenen.
Ik zou je niet (te) veel aantrekken van wat anderen zeggen. Mensen vergeten soms ('in the pursuit of realism') dat onze hobby first and foremost is om plezier te hebben. Er zijn veel uiteenlopende meningen, doe vooral lekker wat je zelf fijn en leuk vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:45
[...]

Niet te veel van aantrekken, ik heb ook een veel te dure rig voor de tijd die ik er eigenlijk aan spendeer (Ik rij als een aardappel :+ ).

Uiteindelijk gaat het om het plezier die je eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
powerboat schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Niet te veel van aantrekken, ik heb ook een veel te dure rig voor de tijd die ik er eigenlijk aan spendeer (Ik rij als een aardappel :+ ).

Uiteindelijk gaat het om het plezier die je eruit haalt.
Doe ik ook zeker niet. Ik ben er super blij mee en het is een hobby. En zolang ik er plezier aan beleef interesseert het me ook niet of ik er goed in ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Doe ik ook zeker niet. Ik ben er super blij mee en het is een hobby. En zolang ik er plezier aan beleef interesseert het me ook niet of ik er goed in ben :)
En toch zou ik je rig gewoon tegen de plint aan schuiven. Dat is een kleine moeite en zorgt wel voor meer immersion. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
vosss schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:51:
[...]

En toch zou ik je rig gewoon tegen de plint aan schuiven. Dat is een kleine moeite en zorgt wel voor meer immersion. 😀
Ga ik doen! Het is een 65” tv, dus wellicht moet ik die dan nog wat hoger of lager zetten. Maar dat ben ik dus nog aan het uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Zoals hierboven al uitgelegd is het idd sarcasme. In het echt zitten de coureurs ook niet op de t-cam, vandaar. In de eSports rijden ze allemaal zo. Vind ik persoonlijk niet kunnen en haalt de beleving weg.

Wat je zei hierboven dat je nog in de lerende fase zit. Tip, schakel alles uit en zet hem in cockpit view. Daar ga je uiteindelijk alleen maar beter van rijden. Later afleren is alleen maar lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:09:
[...]

Zoals hierboven al uitgelegd is het idd sarcasme. In het echt zitten de coureurs ook niet op de t-cam, vandaar. In de eSports rijden ze allemaal zo. Vind ik persoonlijk niet kunnen en haalt de beleving weg.

Wat je zei hierboven dat je nog in de lerende fase zit. Tip, schakel alles uit en zet hem in cockpit view. Daar ga je uiteindelijk alleen maar beter van rijden. Later afleren is alleen maar lastiger.
Net even snel getest en ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb. De middelste steun van de Halo belemmert wel mijn zicht, maar dat zal wennen zijn. Vooralsnog heb ik de anti lock brakes en traction control nog aan staan, de rest staat uit. Eerst maar eens even wennen en het daarna wat moeilijker maken voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:09:
[...]

Vorig jaar (nog met DS5 controller) mij zelf geleerd van ja derde persoons camera naar bumper camera (alleen tellers in beeld) leren rijden. Nu sinds kort een eerste 'race rig', maar vind het lastig om cockpit view te rijden, want minder overzicht en ik vind een dubbel stuur (één in beeld en één voor je) ook niet echt realistisch. Speel voornamelijk nog Gran Turismo 7 op PS5 en nu soms Assetto Corsa Competizione op de PC.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:31
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Net even snel getest en ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb. De middelste steun van de Halo belemmert wel mijn zicht, maar dat zal wennen zijn. Vooralsnog heb ik de anti lock brakes en traction control nog aan staan, de rest staat uit. Eerst maar eens even wennen en het daarna wat moeilijker maken voor mezelf.
Mocht je het fijn vinden, je kan de halo uitschakelen in de camera-instellingen. (niet via het hoofdmenu, maar via het pauzemenu als je in de auto zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Vorig jaar (nog met DS5 controller) mij zelf geleerd van ja derde persoons camera naar bumper camera (alleen tellers in beeld) leren rijden. Nu sinds kort een eerste 'race rig', maar vind het lastig om cockpit view te rijden, want minder overzicht en ik vind een dubbel stuur (één in beeld en één voor je) ook niet echt realistisch. Speel voornamelijk nog Gran Turismo 7 op PS5 en nu soms Assetto Corsa 2 op de PC.
:o Ben je Kunos developer?

Joking aside.. je bedoelt waarschijnlijk Assetto Corsa Competizione. ;)
AC 2 komt later dit jaar uit. En je kunt in ACC overigens het vrituele stuur uitschakelen. Dus dan heb je geen last meer van een dubbel stuur.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanN44
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Ga ik doen! Het is een 65” tv, dus wellicht moet ik die dan nog wat hoger of lager zetten. Maar dat ben ik dus nog aan het uitvogelen.
Zo dicht op een 65 inch gaan zitten wordt wel erg immersive... Ik snap wel waarom je rig nog iets naar achteren staat.

[Mijn sim rig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
rubbels schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Mocht je het fijn vinden, je kan de halo uitschakelen in de camera-instellingen. (niet via het hoofdmenu, maar via het pauzemenu als je in de auto zit)
Ohw, thanks voor de tip! Dat zou de beste oplossing zijn denk ik.
DaanN44 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Zo dicht op een 65 inch gaan zitten wordt wel erg immersive... Ik snap wel waarom je rig nog iets naar achteren staat.
Heb mijn rig wat naar voren geschoven (tegen de plint) en het is best goed te doen. Ik moet alleen nog wennen aan het feit dat je het stuur ingame ook nog ziet. Als ik de TV lager hang, zie ik niets meer op het dashboard en zoals hij nu hangt, zie ik dus 2 sturen.

[ Voor 42% gewijzigd door LegeBoekenkast op 21-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
DaanN44 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Ik zit er ook pal op op mijn 65 inch. Qua FOV niet helemaal hoe het zou moeten zijn volgens de FOV police, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit. Ik vind het tof en daar gaat het om. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Ohw, thanks voor de tip! Dat zou de beste oplossing zijn denk ik.

[...]
stuur ingame ook nog ziet. Als ik de TV lager hang, zie ik niets meer op het dashboard en zoals hij nu hangt, zie ik dus 2 sturen.
Waarom zet je die dan niet gewoon via de opties uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Schuey schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Waarom zet je die dan niet gewoon via de opties uit dan?
Die optie heb ik nog niet kunnen vinden in F1 2023. Maar wellicht moet ik dan nog even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanN44
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Die optie heb ik nog niet kunnen vinden in F1 2023. Maar wellicht moet ik dan nog even verder zoeken.
Volgens mij heb je niet de optie in F1 23 om je stuur weg te krijgen.
Het enige wat je kan doen is spelen met je cam settings. Fov of horizontal naar voren, zodat je stuur uit beeld verdwijnd zeg maar. Dan wordt het nog meer immersive :)

[Mijn sim rig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
DaanN44 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:58:
[...]

Volgens mij heb je niet de optie in F1 23 om je stuur weg te krijgen.
Het enige wat je kan doen is spelen met je cam settings. Fov of horizontal naar voren, zodat je stuur uit beeld verdwijnd zeg maar. Dan wordt het nog meer immersive :)
De stuur animatie is wel uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
LegeBoekenkast schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Vooralsnog heb ik de anti lock brakes en traction control nog aan staan, de rest staat uit.
Ook die lijn uitzetten, anders leer je remmen op het lijntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
To_Tall schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:01:
[...]

De stuur animatie is wel uit te zetten.
Deze man heeft een gruwelijk goede tip Hahahaha: YouTube: How to Hide steering Wheel in F1 23 GAME for Racing Simulator Setup ...
Madhouse1979 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Ook die lijn uitzetten, anders leer je remmen op het lijntje...
Thanks voor de tips allemaal! Aan de cockpit view ben ik inmiddels al gewend, ik ga nog even kijken of ik het stuur kan uitzetten of uit beeld kan halen.

Het lijntje gebruik ik vooral om een beeld te krijgen van de rempunten wanneer ik de circuits voor het eerst opga. Daarna zet ik het uit, aangezien ik dan de grenzen kan opzoeken naar eigen inzicht.

Heb ook nog wat gespeeld met de force feedback. Die stond op 100% op het stuur en op de standaard waarde inname. Ik ben er inmiddels achter dat het onbestuurbaar is als ik alles op vol vermogen zet, man wat is dat ding krachtig :o.

Beetje bij beetje wordt het steeds mooier!

[ Voor 21% gewijzigd door LegeBoekenkast op 22-03-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
LegeBoekenkast schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:03:
[...]

Deze man heeft een gruwelijk goede tip Hahahaha: YouTube: How to Hide steering Wheel in F1 23 GAME for Racing Simulator Setup ...

[...]

Heb ook nog wat gespeeld met de force feedback. Die stond op 100% op het stuur en op de standaard waarde inname. Ik ben er inmiddels achter dat het onbestuurbaar is als ik alles op vol vermogen zet, man wat is dat ding krachtig :o.
Moet je eens een SC2/DD1/2 in je handen krijgen met 25nm op 100% :X :+

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

[...]

Ik rij al best een tijdje in sims en eigenlijk pas sinds kort met een stuurtje*, maar ik heb het altijd vertikt te leren schakelen. Om de een of andere reden mis ik compleet die feeling in games. Het boeit me verder ook niet. Sure, je kunt nóg sneller als je zelf schakelt, maar dat is niet mijn doel. Persoonlijk vind ik het gewoon vet in allerlei verschillende wagens te kunnen rijden. Vaak rij ik ook gewoon in m'n eentje, kijken of ik m'n eigen tijd kan verbeteren. Racen doe ik soms, maar nooit hele seizoenen of competities ofzo. Gewoon doen waar je zelf de meeste plezier uit haalt.

Eind 2023 was dit mijn rig. En eigenlijk is dat nog steeds m'n rig :+ Inmiddels ben ik wel bezig met een en ander te verstevigen, zonder permanente aanpassingen. Het was ook best een gedoe om steeds alles tevoorschijn te toveren en aan te sluiten, en vervolgens alles weer af te koppelen en weer terug te schuiven. Nu staat het dus permanent onder m'n bureau. Ik moet nog wat kabels wegwerken en nog wat kleine aanpassingen maken, maar dan zal ik een fatsoenlijke foto posten hier van m'n IKEA-rig. Het werkt in ieder geval als een zonnetje en ik kan nu ook 'even' simmen zonder de halve kamer te hoeven verbouwen.

*ik heb wel best een tijdje gereden met een stuurtje dat ik tweedehands had gekocht. Wel force feedback, maar ook steering lock van een magere 90 graden. Dat was in de tijd van NFS Shift 2 en Colin McRae: DiRT 2. Niet echt hardcore sims, maar een prima eerste stapje.

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 29-03-2024 22:32 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Ik rij al best een tijdje in sims en eigenlijk pas sinds kort met een stuurtje*, maar ik heb het altijd vertikt te leren schakelen. Om de een of andere reden mis ik compleet die feeling in games. Het boeit me verder ook niet. Sure, je kunt nóg sneller als je zelf schakelt, maar dat is niet mijn doel. Persoonlijk vind ik het gewoon vet in allerlei verschillende wagens te kunnen rijden. Vaak rij ik ook gewoon in m'n eentje, kijken of ik m'n eigen tijd kan verbeteren. Racen doe ik soms, maar nooit hele seizoenen of competities ofzo. Gewoon doen waar je zelf de meeste plezier uit haalt.

Eind 2023 was dit mijn rig. En eigenlijk is dat nog steeds m'n rig :+ Inmiddels ben ik wel bezig met een en ander te verstevigen, zonder permanente aanpassingen. Het was ook best een gedoe om steeds alles tevoorschijn te toveren en aan te sluiten, en vervolgens alles weer af te koppelen en weer terug te schuiven. Nu staat het dus permanent onder m'n bureau. Ik moet nog wat kabels wegwerken en nog wat kleine aanpassingen maken, maar dan zal ik een fatsoenlijke foto posten hier van m'n IKEA-rig. Het werkt in ieder geval als een zonnetje en ik kan nu ook 'even' simmen zonder de halve kamer te hoeven verbouwen.

*ik heb wel best een tijdje gereden met een stuurtje dat ik tweedehands had gekocht. Wel force feedback, maar ook steering lock van een magere 90 graden. Dat was in de tijd van NFS Shift 2 en Colin McRae: DiRT 2. Niet echt hardcore sims, maar een prima eerste stapje.
Laat het schakelen ook gewoon op auto ataan. Vergeet in de hectiek nogal eens op te schakelen namelijk. Dus dan dat liever automatisch en als ik vind dat er terug geschakeld moet worden of een short shift, dan doe ik dat alsnog zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:35
Ik zie het schakelen toch anders. Ik zou het schakelen zsm toch zelf doen. Schakelen bied een bepaalde controle die lastiger te doen is met je rem en gaspedaal.

Denk bv aan short schiften als het glad is, je banden op raken, je brandstof wilt besparen, je motor defect dreigt te raken.
Of juist een korte downshift als je wat extra rotatie wilt mid corner (downshift laat de auto naar voren hellen waardoor er meer druk op je voorwielen komt wat voor meer grip zorgt en je meer kunt sturen, mits je de achterkant onder controle kunt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Card Nox schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:12:
Ik zie het schakelen toch anders. Ik zou het schakelen zsm toch zelf doen. Schakelen bied een bepaalde controle die lastiger te doen is met je rem en gaspedaal.

Denk bv aan short schiften als het glad is, je banden op raken, je brandstof wilt besparen, je motor defect dreigt te raken.
Of juist een korte downshift als je wat extra rotatie wilt mid corner (downshift laat de auto naar voren hellen waardoor er meer druk op je voorwielen komt wat voor meer grip zorgt en je meer kunt sturen, mits je de achterkant onder controle kunt houden).
Het was even wennen, maar ik wilde graag zelf schakelen. Als je zo’n mooi en kostbaar stuur koopt, wil je daar natuurlijk wel optimaal gebruik van maken. Nu gaat het bijna automatisch ondanks dat het af en toe nog zoeken is naar de optimale versnellingen. Het gaat steeds beter en ik vind het echt veel toevoegen aan de race-ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Card Nox schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:12:

Voor mij persoonlijk wordt het dan allemaal wat te serieus. Teveel dingen om over na te denken terwijl ik dat juist niet teveel wil doen. Zaken als brandstof- en bandenmanagement, downshiften om bochten scherper te kunnen nemen, letten op motordefecten en meer van dat soort zaken voegen toe aan het realisme maar doen in mijn geval afbreuk aan het plezier. Misschien dat dat ooit nog komt, maar voorlopig niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31
Dat sturen lijkt me ook maar veel werk, terug gaan naar controller op de bank een beter plan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Schuey schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:19:
Dat sturen lijkt me ook maar veel werk, terug gaan naar controller op de bank een beter plan? :+
Nee, gewoon de pedalen weg en gasgeven en remmen met de Paddle Shifters :7

Maar zonder gekheid, een stuur geeft je natuurlijk wel echt aanzienlijk meer (precieze) controle vergeleken met een gamepad. Ook veel meer immersie. Zelf schakelen doet daar dan weer een schepje bovenop, maar als de controle en immersie die het stuur zelf biedt voldoende is dat ook prima. Ieder z'n ding :) Geldt overigens ook voor de mensen die met een gamepad op de bank hangen en racegames spelen. Dat lukt mij alleen met de wat meer arcade-achtige games zoals Forza Horizon :+

[ Voor 47% gewijzigd door SomerenV op 30-03-2024 14:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:51
Na 2.5 jaar sinds mijn laatste post is er ook bij mij het 1 en ander veranderd en geupgrade.
  • de Csl elite pedalen zijn vervangen voor Clubsport v3 pedalen (incl. break performance kit)
  • de 27" widescreen is vervangen door een 32" curved 144hz monitor van AOC
  • de rig is vervangen door een GT Omega ART Rig
  • en de Csl elite base is sinds deze week vervangen voor een Csl DD 5nm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQhG2Slg8MazAo5WrPtLdNbAeYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmgME8ckWCpC92dm7Juowj3M.jpg?f=fotoalbum_large

(De cablemanagement blijft altijd een ding :P)

Al met al een paar leuke upgrades gemaakt de afgelopen 2.5 jaar :)

Ik ben op dit moment nog bezig om een oude iPad in te zetten als een buttonbox en een oude telefoon als dashboard dmv Simhub.

Mvg
Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:50
Mooie rig! Weet je zo hoe hoog de max hoogste is aan de kant van de schermen? Wil m onder een schuine wand zetten...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Dit weekend m'n mancave voorzien van een grote schoonmaak, dus tijd om mijn (budget) rig eens te posten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RUr8nmsU1LUiutuVOQ8dEHwpVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m72okn9fwZRi4LAm5RCMA5Tz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVlv_DWpTZL09zBPgLWwav33C4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bs7eT9aKxoQRc9dd8aGCtj58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOhdgTvOJUWdsFyI5KOyGSp0Wo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYTAUSI5pDpViRPvtB8vfwOh.jpg?f=fotoalbum_large
  • Thrustmaster T150
  • POÄNG-stoel
  • OLSERÖD-tafeltje
  • Oculus Quest 2
  • Edifier WH700NB voor het geluid
Het tafeltje is voorzien van wat antislip-spul wat verbazend goed werkt, en ik heb twee PVC-buizen gebruikt om de constructie wat te verstevigen. Niks permanents. Gewoon een inkeping gemaakt in de buizen waar het frame van het tafeltje in past, en dan aanschuiven tot het vast zit. Het stuur kan ik voorzien van stroom met de aan/uit-knop op de stekkerdoos en de Quest 2 ligt in de Kallax-kast onder het bureau. Het geheel wordt aangestuurd door een PC met een Ryzen 5 3600X, 32GB DDR4 en een GTX3070. Stroom en USB voor het stuur zijn gescheiden van de kabel voor de Quest 2.

Mijn setup kan op een hoop vlakken niet tippen aan een aantal van de héle vette setups die hier voorbij komen, maar da's ook nooit het doel geweest. Mijn doel was comfortabel kunnen racen, niet teveel geld kwijt zijn en een setup hebben die zo compact mogelijk is. Da's best goed gelukt.
  • De stoel en tafel hebben me ~100 euro gekost, plus twee tientjes voor de PVC, spuitbus met matzwarte verf, antislipmat, stekkerdoos met aan en uit knop en USB verlengkabel.
  • De stoel is een bekende in de budget-simracing-scene en zit echt heerlijk.
  • Het geheel past bijna helemaal onder m'n bureau als het moet. Op de foto is de stoel maximaal ingeschoven, maar als ik de PVC-buizen weghaal dan kan ie nog een stuk verder onder het bureau.
Het is niet de stevigste of meest professionele setup, maar ik vind het echt heerlijk werken _/-\o_ De komende dagen zal ik een filmpje maken van het geheel. Da's misschien wel geinig om te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

backupdevice

No Risk , Full Push

Added … nieuwe PC en nieuwe pedalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmvkSAWb5qBbPXS-3ZrkZWEzyQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMxibwl6zmVsRjfFsEIhDe0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwKF8y4sDYUR65bV2sU70OzmMFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Netc7UmLmEdAAHqwJH61Paxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door backupdevice op 01-04-2024 21:59 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
nii3k schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:23:
[...]

Mooie rig! Weet je zo hoe hoog de max hoogste is aan de kant van de schermen? Wil m onder een schuine wand zetten...
Ik heb het even nagemeten voor je, dat is 132cm.

Maar je hebt nog wel wat marge hoor. De rig kan nog naar beneden, de schermen dan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
SomerenV schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:51:
Dit weekend m'n mancave

Het geheel wordt aangestuurd door een PC met een Ryzen 5 3600X, 32GB DDR4 en een GTX3070. Stroom en USB voor het stuur zijn gescheiden van de kabel voor de Quest 2.
Leuke mancave!!

Je CPU bottled je GPU wel hard vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Card Nox schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:20:
[...]

Leuke mancave!!

Je CPU bottled je GPU wel hard vermoed ik?
Thanks! En valt mee, zeker in de wat oudere games. In nieuwe games met allerlei moderne pracht en praal is het een ander verhaal. Misschien dat ik er dit jaar ergens een Ryzen 5 5600 ofzo in knal, maar dat heeft totaal geen prio voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
dat is niet hoe de bekerhouder werkt he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

backupdevice

No Risk , Full Push

Arfalas schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:11:
[...]

dat is niet hoe de bekerhouder werkt he :P
:o

Vond hem al tegenvallen ;)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
SomerenV schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:54:
[...]

Thanks! En valt mee, zeker in de wat oudere games. In nieuwe games met allerlei moderne pracht en praal is het een ander verhaal. Misschien dat ik er dit jaar ergens een Ryzen 5 5600 ofzo in knal, maar dat heeft totaal geen prio voor nu.
Okay, ik ging van een R5 2600 naar een R5 5600 en dat maakt een groter verschil dan van mijn GTX1080 naar RTX2080S (iirc) . Speel enkel ACC trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Card Nox schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:17:
[...]

Okay, ik ging van een R5 2600 naar een R5 5600 en dat maakt een groter verschil dan van mijn GTX1080 naar RTX2080S (iirc) . Speel enkel ACC trouwens.
Van 2600 naar 5600 is inderdaad een grotere stap dan van de 3600 naar de 5600, maar deze CPU voldoet voor nu nog gewoon gelukkig.

Zoals beloofd een demo. Een minuutje LMDh, een minuutje F1 (Formula Ultimate Gen2 2024) en een minuutje Dirt Rally 2.0 waarbij ik er pas na het opnemen achter kwam dat de monitor mirror niet echt bruikbaar is :+ Maar je ziet wel duidelijk dat de setup best stevig is. Zeker als je weet waar de setup uit bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
VR blijft wel bad-ass, toch maar weer eens gaan proberen denk ik...

ps. Het lijkt alsof tijdens F1 je steerratio niet goed staat? 1:35 heb je meer dan 90c draai maar je handen lijken op omgeveer 90c te staan (lastig te zien op telefoon).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Zojuist de layout van mijn vierde scherm afgerond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWYTchfK_AYRZ3xL3NqnBHTWRu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uX1tDqoQrpnCVVBVm47jGOMi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

chromeeh

the Gnome

Greencap schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:25:

[Afbeelding]
Ik ben gek op grafiekjes etc.
Dus hoe en wat is dit? :9 :9

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Het zijn allemaal overlays van racelabs en heb zelf op de achtergrond een simpele HTML pagina gemaakt voor wat styling. Ze zijn niet allemaal gratis, maar je zou eventueel de betaalde overlays kunnen vervangen voor simhub. Je kan namelijk ook een "Custom URL" overlay toevoegen (die ik ook voor de styling gebruik) en daar kan je dan weer een andere telemetry app voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
Greencap schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:25:

[Afbeelding]
Poah, ziet er spiffy uit zeg! Rendert Racelab zelf die overlays, of embed je (met behulp van iets van iframes oid) zelf de Racelab componenten in een eigen HTML pagina?

[ Voor 0% gewijzigd door tjallo op 03-04-2024 21:51 . Reden: Nederlandsn't ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Racelabs rendert het zelf. Je kan er bij komen via een localhost URL. Ik heb zelf alleen wat styling toegevoegd (de zwarte achtergrond en borders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbiscuit
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 07:33
Greencap schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:54:
Het zijn allemaal overlays van racelabs en heb zelf op de achtergrond een simpele HTML pagina gemaakt voor wat styling. Ze zijn niet allemaal gratis, maar je zou eventueel de betaalde overlays kunnen vervangen voor simhub. Je kan namelijk ook een "Custom URL" overlay toevoegen (die ik ook voor de styling gebruik) en daar kan je dan weer een andere telemetry app voor gebruiken.
Mag ik vragen waarom je hiervoor hebt gekozen ipv Simhub en dan bijv Lovely pitwall? Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van Lovely Pitwall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@Fruitbiscuit zeker, dat is omdat ik lovely pitwall niet kende. Dat ziet er ook strak uit. Ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbiscuit
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 07:33
@Greencap Aah oke :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
3 weken na bestellen (zoals geadverteerd) weer wat goodies van Sim-Lab ontvangen mogen ontvangen. Ik had nog een 10% kortingscode van Sim-Lab, die ik kreeg omdat mijn bestelling door de drukte van Black Friday aanzienlijk langer duurde dan geadverteerd. Dit bleek uiteindelijk €100,- korting te zijn, een goede reden dus om nog wat extra items aan mijn mandje toe te voegen.

Ik had al een tijdje kijk op de quad (ofja second in mijn geval) monitor stand add-on, omdat ik eigenlijk best wel een tweede scherm miste. Deze was een tijdje niet op voorraad, maar nu wel, dus snel besteld. Ik denk dat het voornamelijk zal worden gebruikt als een YouTube-scherm voor tijdens ETS2 8), maar ik ben ook van plan om een dashboard te installeren voor extra informatie tijdens races.
Ben er trouwens nog niet helemaal tevreden over, zo misten er gaten voor een 75x75mm vesa mount (boormachine moest er dus bij gepakt worden). Ook vind ik de hoek nog net te schuin maar kan de monitor helaas niet rechter op. Denk dat dit komt omdat deze mount gemaakt is met grotere monitors (dit is een 24" cheapass Samsung) in gedachten, en als hij er eenmaal staat zal het best meevallen, maar toch jammer. Installatie in je eentje kan trouwens ook nét.

Seat slider installatie had ik de vorige keer goed verneukt, dus een nieuwe besteld voor poging twee (nog steeds een kutding om te installeren, maar het is gelukt, deze keer niet de buis te ver doorgebuigd :+ ). Wel fijn dat ik nu eindelijk mijn stoel kan verschuiven, kunnen er nu ook eindelijk langere vrienden een beetje relaxed in zitten. Als iemand trouwens nog sparco rails zoekt, ik heb ze nog te koop :p. Keyboard and mousepad erbij besteld omdat die korting dus toch hoger uitviel dan gedacht.

Nu nog wachten tot de 90 graden HDMI verloopstekker er is (cheap ass monitor problemen), alles fatsoenlijk cable managen, en dan kan die morgen hopelijk weer terug op z'n plek :*)

Ik heb er destijds meteen 8 caster wielen ondergezet, blijkt keer op keer toch weer een verdomt goede keuze zijn te geweest, ff in en uit de hoek halen is zo gepiept

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEqnNuT35ynzXUY186kaS9VdnJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucDB5EESN2OwnGDFxjuz27g9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upI6Va5avbGFY00qGCh3uPV5Z7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAvpM9saFwlUFpbAzXtkjiwO.jpg?f=fotoalbum_large
Sharpness filter van mijn telefoon werkt blijkbaar ook goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsrrlAyRa06hRwR3cpHcrQXbYIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PWsnNKfJgkaTn5o9WiIIVTVn.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:32
Dat probleem met die seat slider komt mij maar al te bekend voor. Bij mij scheurde die buis ook in bij een van de gaten. Hij heeft het nog een poosje volgehouden, maar uiteindelijk brak dat stuk toch af. Heb toen eveneens een nieuwe seat slider gekocht, maar uiteindelijk besloten om mijn stoel direct op het profiel te monteren. Dat is dan weer het voordeel als je toch de enige bent die je simrig gebruikt. Maar wie weet, misschien dat ik die sliders ooit toch nog eens monteer. Maar ik blijf het een beetje een waardeloos systeem vinden met die buis die je zelf op maat moet buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
SomerenV schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Voor mij persoonlijk wordt het dan allemaal wat te serieus. Teveel dingen om over na te denken terwijl ik dat juist niet teveel wil doen. Zaken als brandstof- en bandenmanagement, downshiften om bochten scherper te kunnen nemen, letten op motordefecten en meer van dat soort zaken voegen toe aan het realisme maar doen in mijn geval afbreuk aan het plezier. Misschien dat dat ooit nog komt, maar voorlopig niet :p
Ik weet niet of de Quest nog ergens anders voor gebruik :+
Iedereen moet plezier hebben zoals hij dat vind..

Aan de andere kant denk ik ook dat je plezier kan verhogen, door juist meer te gaan doen.
Begin met schakelen en zet als je dat redelijk onder de knie hebt ook andere zaken aan.

Je hebt ook moeten leren hoe je gas moet geven toch? en je rem 100% indrukken is ook niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
To_Tall schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet of de Quest nog ergens anders voor gebruik :+
Iedereen moet plezier hebben zoals hij dat vind..

Aan de andere kant denk ik ook dat je plezier kan verhogen, door juist meer te gaan doen.
Begin met schakelen en zet als je dat redelijk onder de knie hebt ook andere zaken aan.

Je hebt ook moeten leren hoe je gas moet geven toch? en je rem 100% indrukken is ook niet altijd even handig.
Het makkelijkste is een 'trage' klasse rijden met niet te veel versnellingen om te starten. Als je met F1 start is het allemaal wat veel omdat je door de 8 versnellingen vliegt. Een F3 auto bijvoorbeeld is veel makkelijker om aan te leren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Ongeveer 3 weken geleden met het opbouwen van een compleet nieuwe sim rig. Hiervoor had ik een Playseat Challenge met Thrustmaster TX stuur + T3PA Pro pedalen. Ik gamede vervolgens op een 55" 4K TV. Alles van dat is verkocht, en ben inmiddels al erg ver met het opbouwen van de rig. Af genoeg om alvast eea te laten zien :)

Vanochtend een belangrijk onderdeel opgehaald in Waardenburg, bij Rhenoy. (Deze stoel om precies te zijn). Zeker niet de goedkoopste, maar voor dat geld heb je een NIEUWE comfortabele autostoel die zonder zaag- en breekwerk past op de rig. Ik ging niet over 1 nacht ijs maar nadat ik 3x teleurgesteld ben weggegaan bij lokale sloperijen dacht ik: fuck it. Buy once, cry once. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1fm4lTgAN83tVO1Y1ueO1ZOx-Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOc1D1e0HwFbJG6mElnlC1zv.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af6TON5qbx9Z26qbhXjEcaofdaI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZcLFZyRTQnY3i2HX42gwvjn.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat zie je hier
  • TREQ ONE met triple monitor stand
  • 3x 32" LG UltraGear 32GN650-B
  • Moza R9 wheelbase
  • Moza KS wheel
  • BMW M240 stoel
  • Tijdelijke Thrustmaster T-Rudder als pedalen :P
Wat is nog onderweg
  • Simjack Pro pedalen (Heusinkveld knock-offs)
  • VoCore 5" scherm t.b.v. dash inclusief Moza mount, hier gaat Lovely Dashboard op draaien
Wat moet nog
  • Keyboard Tray monteren
  • Finale afstelling zodra de pedalen binnen zijn
  • iPad monteren op het verticale profiel voor wat pitwall achtige zaken
  • Beter kabelmanagement
  • Afstelling v.w.b. FOV verbeteren, tips zijn welkom!
Middellange termijn
  • Bezel free kit
  • Bass shaker systeem middels BST-2 + Nobsound USB versterker
  • Wind sim?
Ik ga in de basis iRacing spelen, naast af en toe ook een potje Forza Motorsport 8. Zie jullie op de baan 8)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
Wasp schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:09:
Ongeveer 3 weken geleden met het opbouwen van een compleet nieuwe sim rig. Hiervoor had ik een Playseat Challenge met Thrustmaster TX stuur + T3PA Pro pedalen. Ik gamede vervolgens op een 55" 4K TV. Alles van dat is verkocht, en ben inmiddels al erg ver met het opbouwen van de rig. Af genoeg om alvast eea te laten zien :)

Vanochtend een belangrijk onderdeel opgehaald in Waardenburg, bij Rhenoy. (Deze stoel om precies te zijn). Zeker niet de goedkoopste, maar voor dat geld heb je een NIEUWE comfortabele autostoel die zonder zaag- en breekwerk past op de rig. Ik ging niet over 1 nacht ijs maar nadat ik 3x teleurgesteld ben weggegaan bij lokale sloperijen dacht ik: fuck it. Buy once, cry once. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je hier
  • Moza R9 wheelbase
  • Moza KS wheel
  • BMW M240 stoel
  • Tijdelijke Thrustmaster T-Rudder als pedalen :P
Wat is nog onderweg
  • VoCore 5" scherm t.b.v. dash inclusief Moza mount, hier gaat Lovely Dashboard op draaien
Wat moet nog
  • Keyboard Tray monteren
  • Finale afstelling zodra de pedalen binnen zijn
  • iPad monteren op het verticale profiel voor wat pitwall achtige zaken
  • Beter kabelmanagement
  • Afstelling v.w.b. FOV verbeteren, tips zijn welkom!
Middellange termijn
  • Bezel free kit
  • Bass shaker systeem middels BST-2 + Nobsound USB versterker
  • Wind sim?
Ik ga in de basis iRacing spelen, naast af en toe ook een potje Forza Motorsport 8. Zie jullie op de baan 8)
Ziet er goed uit!

Vraagje over je schermen, aangezien ik ook op zoek ben naar een geschikte om een triple setup mee te maken.
Ik zie dat je hebt gekozen voor eentje met een VA-paneel. Is dat een bewuste keuze geweest?
Ik lees her en der toch dingen over een wat hogere reactietijd, hoewel deze 1 ms in de specificaties heeft staan. Vandaar dat ik in eerste instantie alleen heb gefilterd op IPS-schermen, maar dat kost toch aanzienlijk meer. Hoe bevallen deze schermen je tot nu toe voor sim racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
rubbels schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:23:
[...]

Ziet er goed uit!

Vraagje over je schermen, aangezien ik ook op zoek ben naar een geschikte om een triple setup mee te maken.
Ik zie dat je hebt gekozen voor eentje met een VA-paneel. Is dat een bewuste keuze geweest?
Ik lees her en der toch dingen over een wat hogere reactietijd, hoewel deze 1 ms in de specificaties heeft staan. Vandaar dat ik in eerste instantie alleen heb gefilterd op IPS-schermen, maar dat kost toch aanzienlijk meer. Hoe bevallen deze schermen je tot nu toe voor sim racen?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ben ook nog een triple setup aan het overwegen voor als ik geen zin heb in VR.

Maar weet niet zo goed welke schermen ik geschikt vind. Vermoed dat 32" 1440p wel goed zal moeten zijn.
Maar dan uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk. Rig is al duur genoeg inmiddels :+

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
LikeABawzs schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:38:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar.
Ben ook nog een triple setup aan het overwegen voor als ik geen zin heb in VR.

Maar weet niet zo goed welke schermen ik geschikt vind. Vermoed dat 32" 1440p wel goed zal moeten zijn.
Maar dan uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk. Rig is al duur genoeg inmiddels :+
Ik heb een ultrawide (iiyama) VA scherm op mijn rig, en een laag latency (LG) IPS scherm op mijn bureau staan. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk tussen de twee, beide zijn <5ms (geadverteerd), de LG volgensmij zelfs <1ms. LG scherm is 180Hz, de iiyama 144Hz, ook daartussen merk ik geen verschil.

Kleurverschil is wel aanzienlijk tussen de twee, maar zolang je ze niet naast elkaar zet niet storend.

Beide trouwens 27" (equivalent) 1440p

[ Voor 15% gewijzigd door tjallo op 15-04-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
rubbels schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:23:
[...]

Ziet er goed uit!

Thnx! :)

Ik heb vooral gezocht op prijs, deze waren rond de € 230 nieuw, en had de mazzel er twee te vinden voor € 200, als "tweedekansje" als het ware bij SiComputers. Ik merk 0,0 geen enkele vertraging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
Wasp schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:49:
[...]

Thnx! :)

Ik heb vooral gezocht op prijs, deze waren rond de € 230 nieuw, en had de mazzel er twee te vinden voor € 200, als "tweedekansje" als het ware bij SiComputers. Ik merk 0,0 geen enkele vertraging!
Klinkt goed. Hoe vind je de bezels van deze? Zag dat je bezel free kit tzt wil aanschaffen, maar is het zonder kit prima te doen met deze monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
rubbels schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:51:
[...]

Klinkt goed. Hoe vind je de bezels van deze? Zag dat je bezel free kit tzt wil aanschaffen, maar is het zonder kit prima te doen met deze monitoren?
Er zijn vermoedelijk monitoren te verkrijgen met smallere bezels, maar persoonlijk voor mij werkt het net als de halo bar, tijdens het racen valt het je niet op. Desondanks wil ik wel die kit kopen, gewoon om het af maken I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Wasp in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Wat is nog onderweg
Heb je ook naar de Simsonn's gekeken? Heb zelf daarvoor gekozen want ik vond ze net wat beter lijken dan de Simjacks (lagers ipv bushings, meer elastomeren en veren meegeleverd). Maar misschien hebben de Simjacks ook dezelfde upgrade gehad ondertussen. Ben benieuwd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:39:
[...]

Heb je ook naar de Simsonn's gekeken? Heb zelf daarvoor gekozen want ik vond ze net wat beter lijken dan de Simjacks (lagers ipv bushings, meer elastomeren en veren meegeleverd). Maar misschien hebben de Simjacks ook dezelfde upgrade gehad ondertussen. Ben benieuwd.
Ja heb ik ook gezien, toentertijd meende ik te begrijpen dat dat knock-offs zijn van knock-offs :+ maar hindsight die zien er nóg beter uit dan de Sim jacks.

Gelukkig zijn deze eenvoudig te customizen mocht iets niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BozeBever schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:11:
Het is nu bij elkaar best wel een groot gevaarte geworden maar ik ben er erg blij mee. De nieuwe Vesa Vario's van Simlab doen uitermate goed zijn werk en dat heeft mij ontzettend veel ergernis bespaard.
Wordt deze kit geleverd met alle schroeven e.d.?
Ik heb nu de oude triple monitor mount met gebogen metalen plaatjes maar daar passen mijn LG monitoren niet op omdat de schroefgaten wat verzonken liggen.

uitvoering: LG UltraGear 32GP850-B Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Olaf van der Spek schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:28:
[...]

Ik heb nu de oude triple monitor mount met gebogen metalen plaatjes maar daar passen mijn LG monitoren niet op omdat de schroefgaten wat verzonken liggen.

Er zitten afstand busjes bij. Alle monitoren zouden eigenlijk wel moeten passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
[...]

Als het goed is wel. Je moet even de handleiding van de simlab site downloaden voor de mounting instructies van die mount, staan op de onderste pagina alle meegeleverde schroeven. Of even de sim lab support mailen, reageren meestal binnen een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 09:30
Oh wow. 3 jaar later. Toen werd het volledig geleverd en kan mij niet voorstellen dat dit 1200 dagen later anders is!
[...]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nadat ik in 2020 m'n mediocre setup heb verkocht, ben ik opnieuw begonnen. De basis staat en aangezien ik in VR wil racen, heb ik denk ik niet veel meer nodig. Misschien in de toekomst triples zodat ik kan afwisselen. De monitor staat/hangt nu te ver weg. Draadloos keyboard met geintegreerde mousepad is onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4dfsxmGtHsvSStwEBRyKShFOCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Elrqcqa4rQLnxbALObZ8yuOi.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
MartijnA3 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:48:
... heb ik denk ik niet veel meer nodig.

[Afbeelding]
Famous last words 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
MartijnA3 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:48:
Nadat ik in 2020 m'n mediocre setup heb verkocht, ben ik opnieuw begonnen. De basis staat en aangezien ik in VR wil racen, heb ik denk ik niet veel meer nodig. Misschien in de toekomst triples zodat ik kan afwisselen. De monitor staat/hangt nu te ver weg. Draadloos keyboard met geintegreerde mousepad is onderweg.

[Afbeelding]
Uh hu. _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wasp
Wasp schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:09:
Ongeveer 3 weken geleden met het opbouwen van een compleet nieuwe sim rig. [..]
Even een update, grofweg 3 weken later. Een sim-rig is nooit af, maar... ik stop even met investeren. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zdqv9OblmJJXU1lC3SB7vDatWg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbYW2pEDXBgGnlcHC1fTkLpR.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCgXdPDt8sh89Fh4vdIGl5qtdD8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngjrsg0rCx6osbzyocicUJ6n.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_kU9SaDaV0ZcNhZylKPyBSp7fw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp00VCzH0lJSmhkSvqSkCyCr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIzUxfPWQTF1KJg4Z68KNujBDsk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeIwWSPqq77VA4q54zbF3cCi.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9wUkM4n5_lhnGKOJpqUW65BRyw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYuInAyi0u2Bxy9j6H5FnpyP.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat zie je hier
  • Moza R9 wheelbase
  • Moza KS wheel (formula) / Moza CS V2P stuur voor ovals e.a.
  • BMW M240 stoel
  • VoCore 5" scherm met Lovely Dashboard in case geprint door @KevinSetz
  • Vlaggensysteem, ook gemaakt door @KevinSetz
  • Keyboard en mouse tray van TREQ
  • Streamdeck XL
  • Bass shaker systeem middels 2x Dayton Audio BST-2 (1 onder stoel, 1 onder pedalen) + Nobsound USB versterker
  • Poor mans wind sim (want oef, het wordt heet tijdens het racen, en het is nog niet eens zomer...)
Langetermijn planning
  • Bezel free kit
  • Betere wind sim
Hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb ben ik positief verrast over de pedalen. Zeer degelijk en nog geen enkel probleem mee gehad.

Kortom: koptelefoon op, prima FFB van de Moza base, trillingen in de stoel en onder de pedalen, helemaal immersed tijdens het racen... genieten! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:54
Wasp schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:09:
[...]

Even een update, grofweg 3 weken later. Een sim-rig is nooit af, maar... ik stop even met investeren. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je hier
  • Moza R9 wheelbase
  • BMW M240 stoel
  • Streamdeck XL
  • Bass shaker systeem middels 2x Dayton Audio BST-2 (1 onder stoel, 1 onder pedalen) + Nobsound USB versterker
  • Poor mans wind sim (want oef, het wordt heet tijdens het racen, en het is nog niet eens zomer...)
Langetermijn planning
  • Bezel free kit
  • Betere wind sim
Hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb ben ik positief verrast over de pedalen. Zeer degelijk en nog geen enkel probleem mee gehad.

Kortom: koptelefoon op, prima FFB van de Moza base, trillingen in de stoel en onder de pedalen, helemaal immersed tijdens het racen... genieten! O+
Hoe bevalt de stoel tijdens het racen? Geen flex ofzo t.o.v. een bucketseat?
Vind het er erg netjes uitzien met die BMW stoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je hier
  • Moza R9 wheelbase
  • BMW M240 stoel
  • Streamdeck XL
Langetermijn planning
  • Bezel free kit
  • Betere wind sim

Ziet er goed uit :) fijn dat je er blij mee bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:33
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie je hier
  • Moza R9 wheelbase
  • BMW M240 stoel
  • Streamdeck XL
Langetermijn planning
  • Bezel free kit
  • Betere wind sim

Knappe setup! Content met de keuze voor 3x 32"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
clockw1ze schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:26:
[...]

Hoe bevalt de stoel tijdens het racen? Geen flex ofzo t.o.v. een bucketseat?
Vind het er erg netjes uitzien met die BMW stoel!
Stoel zit heerlijk! Er is wel een klein beetje flex, maar dat komt vooral door deze rubberen dempers die ik ertussen heb gezet zodat de trillingen van de shaker niet verder reiken dan de stoel zelf. Zelf merk ik die flex niet tijdens het racen.
UnderAVoidSky schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:16:
[...]

Knappe setup! Content met de keuze voor 3x 32"?
Thnx O+ Heel blij mee ja, had wel wat geluk dat ik ze relatief goedkoop heb kunnen aanschaffen (B-stock) bij SiComputers. 3 nieuwe 32" schermen voor € 630.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
[...]

mooie rig!

zou je hier misschien meer over willen vertellen / laten zien?
bv, hoe zou ik dit doorlussen vanaf een Creative PCIe X-Fi Titanium
welke Nobsound heb ik dan nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door QwaftZefoni op 20-05-2024 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
QwaftZefoni schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:54:
[...]

mooie rig!

zou je hier misschien meer over willen vertellen / laten zien?
bv, hoe zou ik dit doorlussen vanaf een Creative PCIe X-Fi Titanium
welke Nobsound heb ik dan nodig?
Thnx!!

De Nobsounds (ik heb deze) zijn én de versterker én je geluidskaart die door Windows wordt herkend. Je sluit de bass shakers met speakerkabel aan op de Nobsound, en via USB sluit je de Nobsound aan op je PC.

De Nobsound is 2x 50 Watt, en de bass shakers zijn elk 35 watt, dus een mooie balans. Voor in totaal 130 euro heb je dan een 2 kanaals bass shaker systeem. Niet verkeerd dacht ik :)

Vervolgens stel je in Simhub onder "ShakeIt Bass Shakers" die geluidskaart als Sound Output. En dan kun je nog spelen met welk kanaal front of rear is, of left/right, net wat je wil. En dan natuurlijk effectjes configureren. Ik kwam er al snel achter: less is more. Ik heb engine vibrations, road impacts, road rumble, ABS active, gear shift en wheels lock. Configuratiemogelijkheden zijn echt onbegrensd met Simhub O+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bij deze ook lid van de Simucube bende. Mijn rig geupgrade van Fanatec DD2 + podium stuur + CS V3 pedalen naar een Simucube 2 pro, Ascher stuur en (2de hands) Heusinkveld sprint pedalen + simagic haptic reactor op de rem.

Blij mee :). Minder dan een jaar geleden (net na verhuis nieuwe woning) begonnen met een volledige 2de hands kit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53099577528_ecdcfb30a6_c.jpg

Na de BF DD2 upgrade en de laatste upgrade zijn we aanbeland bij:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53734000223_0f183eb160_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:08
@Engineer Stewie Hoe bevalt de Simucube tov de DD2? Ik hoop dit jaar ook mijn set een upgrade te kunnen geven en twijfel nog over de wheelbase die ik dan wil. Ik zit zelf te kijken naar de DD1 en DD2 van Fanatec, maar misschien is de Simucube Sport of Pro een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:37:
Bij deze ook lid van de Simucube bende. Mijn rig geupgrade van Fanatec DD2 + podium stuur + CS V3 pedalen naar een Simucube 2 pro, Ascher stuur en (2de hands) Heusinkveld sprint pedalen + simagic haptic reactor op de rem.

Blij mee :). Minder dan een jaar geleden (net na verhuis nieuwe woning) begonnen met een volledige 2de hands kit:
[Afbeelding]

Na de BF DD2 upgrade en de laatste upgrade zijn we aanbeland bij:
[Afbeelding]
Op je eerste foto staat toch geen DD2 maar een CLS-DD 5NM misschien upgradekit naar 8NM. Maar geen DD2 met 25NM.

Verkeerd gelezen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Myquandro schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:26:
@Engineer Stewie Hoe bevalt de Simucube tov de DD2? Ik hoop dit jaar ook mijn set een upgrade te kunnen geven en twijfel nog over de wheelbase die ik dan wil. Ik zit zelf te kijken naar de DD1 en DD2 van Fanatec, maar misschien is de Simucube Sport of Pro een betere keuze.
De sport mankeert volgens mij een tragere max slewrate setting, dus die is sowieso verschillend.

Heb hem nog maar een paar dagen, maar de simucube voelt iets levendiger en gedetailleerder. Je voelt beter wat de banden/auto doen, kan iets sneller corrigeren daarmee.
De DD1/DD2 is geen slechte wheelbase, zeker niet als je binnen het fanatec ecosysteem wil blijven. Ze zijn wel een beetje aan de oude kant en wss opteer je dan beter voor een CS DD(+).

Als je zoals ik uit het ecosysteem wil stappen heb je simucube met talloze goede ervaringen, maar je hebt ook nog asetek bvb. Geen ervaring mee, maar hun QR met USB passthrough maakt wel dat je makkelijk alle USB stuurtjes kan aansluiten. Bij simucube zit je met een kabel of met het eigen wireless systeem.

Ik heb tegelijk de pedalen veranderd en ook dat is wel bepalend, deze geven wat meer remcontrole (runde de Fanatec V3 zonder BPK) aangezien je je auto ook stuurt met de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:08
Ik zit nu nog in het Fanatec ecosysteem, heb de inverted V3 pedalen met BPK, de shifter en nu nog de CSW V2.5 met 1 stuurtje. Er zijn sowieso een aantal andere stuurtjes waar ik naar zit te kijken waarvan een deel niet van Fanatec is en ongeacht welke ik daarvan zou kiezen kan ik ze net zo makkelijk geschikt maken voor Simucube dan voor Fanatec QR2. Eigenlijk het enige waar ik op moet letten volgens mij als ik geen Fanatec Wheelbase meer heb is dat ik een verloopje nodig heb om de shifter naar USB om te zetten, want deze plugt nu achterin de CSW.

En voor nu zou het een upgrade van de wheelbase zijn met een nieuwe stuurtje, over een jaartje (of twee) misschien nieuwe pedalen en wil dan sowieso niet vastzitten aan een bepaald ecosysteem. Voor mij dus geen reden om nu opnieuw voor Fanatec te gaan, behalve als de prijs/kwaliteit gewoon is wat ik zoek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Anderen zijn in mijn optiek zeker niet slechter prijs/kwaliteit dan Fanatec. Fanatec is ook niet slecht, ze zitten enkel in woelig vaarwater maar dat zal wel goedkomen. Dat USB convertje kan je bij Fanatec kopen.

Opzich hang ik niet vast in een ECO systeem, maar ik wil geen kabeltje en ben dus beperkt tot wireless sturen van simucube of vendors die een license afnemen om het systeem te implementeren (zoals een Ascher)

Maar Simagic bvb, heeft een zeer goed stuur met de NEO GT (pak hem beet 400 euro incl USB) dat op alle wheelbases werkt. Dat is van plastic, maar zeer stevig uitgevoerd en zou ook niet kraken. Mijn stuur kan je ook een USB versie van krijgen voor 40 euro minder dan de wireless etc.

Als een USB kabel je niet stoort kan je eigenlijk alles nemen, zelfs fanatec met een SRM emulator om de dure podium hub uit te sluiten, de QR2 is gewoon fantastisch en geen reden meer om Fanatec te skippen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46
Lang niet zo professioneel als de meeste rigs, maar zoals ze vaak zeggen: it ain´t much, but it is an honest job (setup)!

iCore5 (11400)
RX 6600 XT

HP Omen X35 scherm

Thrustmaster TX Racing wheel (leder X-box versie met T3PA pedalen)

Ikea stoel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvNshtzaWezIi1EcZDECCUL56f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCNzuUXSxWwPsK09zNjzVbN7.jpg?f=fotoalbum_large

ps: schilderijen van een colombiaanse schilder uit Manizales ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:32
@aveenhuysen Dat lijkt mij echt wel een perfecte stoel voor het racen aan een bureau wanneer je geen rig hebt. Misschien niet professioneel, maar zeker wel functioneel, zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 22-05-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
aveenhuysen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:30:
Lang niet zo professioneel als de meeste rigs, maar zoals ze vaak zeggen: it ain´t much, but it is an honest job (setup)!

iCore5 (11400)
RX 6600 XT

HP Omen X35 scherm

Thrustmaster TX Racing wheel (leder X-box versie met T3PA pedalen)

Ikea stoel

[Afbeelding]

ps: schilderijen van een colombiaanse schilder uit Manizales ;)
Ziet er goed (en comfortabel) uit! Als ik je een tip mag geven, zet je scherm zo dicht mogelijk bij je stuurtje, dan kun je hier ook je FOV op aanpassen, en zal je ook een relatief groter zichtveld hebben

Dat goed afgesteld krijgen was voor mijn consistency een gigantische vooruitgang :)

FOV kun je berekenen met een tooltje als deze https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/ . Neem het trouwens niet aan als gospel, ik speel zelf bijvoorbeeld liever met een net wat grotere FOV dan dit tooltje mij geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tjallo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:54:
[...]

FOV kun je berekenen met een tooltje als deze https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/ . Neem het trouwens niet aan als gospel, ik speel zelf bijvoorbeeld liever met een net wat grotere FOV dan dit tooltje mij geeft
Dus als je bvb 150 uitkomt ga je met 170-180 racen? Dan klopt je snelheidsgevoel toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Dus als je bvb 150 uitkomt ga je met 170-180 racen? Dan klopt je snelheidsgevoel toch niet.
Had daar misschien iets duidelijker in moeten zijn, het gaat om een veel kleiner percentage dan dat, als het 150 zou zijn, zou het bijvoorbeeld maximaal 155-160 worden bij mij (in de praktijk is het bijvoorbeeld dat FOV calc. zegt dat het 66 graden moet zijn, dan pak ik 70 graden).

Wiskundig misschien niet 100% correct, maar gevoelsmatig blijft het persoonlijke voorkeur, het is ook zeker een verschil wat je merkt.

[ Voor 20% gewijzigd door tjallo op 22-05-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
tjallo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Had daar misschien iets duidelijker in moeten zijn, het gaat om een veel kleiner percentage dan dat, als het 150 zou zijn, zou het bijvoorbeeld maximaal 160 worden bij mij (in de praktijk eerder 155).

Wiskundig misschien niet 100% correct, maar gevoelsmatig blijft het persoonlijke voorkeur.
Zulk een kleine afwijking zal niet veel verschil maken idd. Ik gebruik 160 FOV met 3x27" in een hoek van 55 graden.
Pagina: 1 ... 105 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.