This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mocht je andere pedalen kopen, of de huidige toch anders monteren, is er best een kans dat je stoel niet lekker meer zit qua afstand.
Ook bij krappere rigs kan het fijn zijn om achteruit te schuiven bij het uitstappen.
Just my 2 cents :-)
Wat dan wel weer lekker kan zijn in de winter is stoelverwarmingSeñor Sjon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:01:
Ik rij nu met 21:9, maar dat is eigenlijk te smal. Nu wil ik gaan voor de integrated triple monitor en 3x32"
Per autostoel is het anders, maar de meeste hebben seat sliders geïntegreerd. Wel opletten dat je geen elektrische stoel koopt, anders moet je afhankelijk van merk een hele canbus aansturing fabrieken.Kan je wel weer de memory stand gebruiken.
Als je stoelverwarming nodig hebt bij simracen, dan ga je niet hard genoeg.
[ Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2024 12:09 ]
heb een mooie set kunnen kopen, maar kan nog wat input gebruiken.
Dit weekend ontdekte ik het spel Assetto Corsa Competizione op Steam.
Ik weet het, ik ben een newbie als het gaat om simracen, maar ik wil leren racen. (Ik zal geen raceprofessional worden, maar ik zal mijn best doen)
Ik ben alleen op zoek ben naar wat tips/trucs en misschien wat lessen 😛 Als iemand mij in de goede richting kan wijzen, mij de juiste tips kan geven, of mij wat basisprincipes wil leren in een multiplayer-server zal dat mooi zijn
Om de een of andere reden:
- ik ga te langzaam en slaag er nog steeds in om buiten de baanlimieten te komen (de ronde telt dus niet mee)
- ik ga te snel en ga vaak buiten de baanlimieten (dus de ronde telt niet)
- Ik rem te hard of te langzaam en ik heb geen snelheid meer of ik glijd door een bocht.
Aangezien dit de eerste week is dat ik deze opstelling heb en ben begonnen met simracen, moet ik nog leren hoeveel druk ik moet uitoefenen tijdens het remmen bij het insturen van een bocht en hoeveel gas ik moet geven bij het uitkomen van de bochten.
Is er goed videomateriaal of enkele tutorials over hoe je die goede plek kunt leren vinden? 😅
Of misschien wil iemand mij online helpen met een paar tips en trucs?
Even een snelle reactie.
Het lijkt alsof je focus op snelheid ligt. Ik zou eerst aanraden, dit is echt super beelangrijk, de juiste race lijn op het circuit waar je oefent te gaan leren. Snelheid kun je altijd opbouwen.
Ik heb sowieso de ideale racelijn aanstaan om zo te kunnen leren.Schuey schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:40:
Leuk dat je begonnen bent met deze vreemde hobby!
Even een snelle reactie.
Het lijkt alsof je focus op snelheid ligt. Ik zou eerst aanraden, dit is echt super beelangrijk, de juiste race lijn op het circuit waar je oefent te gaan leren. Snelheid kun je altijd opbouwen.
Op zich gaat het, maar vaak ook net teveel onderstuur of juist weer overstuur.
De ideale balans tussen remmen/gas geven wil niet echt lukken lijkt het.
Ook heb ik ergens het idee dat mijn stuur anders draait dan het spel zelf.
Ik ben al in de instellingen bezig geweest, maar kan niet de juiste instellingen vinden om mijn stuur juist te kalibreren voor het spel zelf.
Hierbij de setSeñor Sjon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:57:
Wat voor een set heb je? Pedalen zonder loadcell zijn vaak een stuk gevoellozer. En in ACC heb je juist mooie leertools zitten die per minisector beoordeelt hoe je het doet. Die kan je op verschillende onderwerpen instellen of dat doet hij automatisch. Het is rustig beginnen en dat langzaam opbouwen. ACC zijn GT's, die hebben niet de downforce of korte remweg van een Formule-auto (of Mariokart.). Begin op een makkelijk circuit als Monza en ga dan bv door naar Silverstone en Spa.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart | € 149,- | € 149,- |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster GTE F458 Wheel Add-On Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset Aluminium, Zwart | € 192,01 | € 192,01 |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster T300 RS Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Game-accessoires | Playseat Challenge | € 225,- | € 225,- |
Totaal | € 685,01 |
Wat ik vooral merk is dat als ik maar 10 graden naar links of rechts draai met mijn stuur. Die in de auto in het spel al op 45 graden zit.

Ik heb zelf geen ACC, maar kijk hier even naar:marcel19 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:09:
[...]
Wat ik vooral merk is dat als ik maar 10 graden naar links of rechts draai met mijn stuur. Die in de auto in het spel al op 45 graden zit.
https://www.google.com/search?q=acc+wheel+rotation+settings
een 1:1 verhouding tussen je in-game rotatie en de rotatie van je stuur is wel essentieel om goede controle te hebben.
Let ook op dat je zowel in ACC als in je Thrustmaster settings in windows e.e.a goed instelt.
V.w.b. je pedalen; ik raad je aan om niet met je schoenen aan te rijden; zeker de wat eenvoudigere/goedkopere pedalen bieden te weinig gevoel/weerstand en moet je echt fijngevoeliger bedienen dan wat je in je echte auto gewend bent.
Verder staat youtube vol met tips en tricks voor alle soorten simracing, dat lijkt me een mooi startpunt voor je.
[ Voor 21% gewijzigd door Raimond613 op 25-04-2024 11:20 ]
Op de PC zou het spel automatisch de juiste instellingen moeten gebruiken om je fysieke stuur gelijk met je virtuele stuur te laten lopen. Maar dat kun je eenvoudig controleren door in het spel in een auto te gaan zitten en je fysieke stuur op 90 graden te zetten. Het virtuele stuur zou dan ook op 90 graden moeten staan.marcel19 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:42:
[...]
Ook heb ik ergens het idee dat mijn stuur anders draait dan het spel zelf.
Ik ben al in de instellingen bezig geweest, maar kan niet de juiste instellingen vinden om mijn stuur juist te kalibreren voor het spel zelf.
En dat gebeurt dus nietHuugje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:20:
[...]
Op de PC zou het spel automatisch de juiste instellingen moeten gebruiken om je fysieke stuur gelijk met je virtuele stuur te laten lopen. Maar dat kun je eenvoudig controleren door in het spel in een auto te gaan zitten en je fysieke stuur op 90 graden te zetten. Het virtuele stuur zou dan ook op 90 graden moeten staan.

Daar ben ik gisteren een aantal uur mee bezig geweest.
Met schoenen rijden voelde al niet fijn. Dus dat deed ik al niet.Raimond613 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:17:
[...]
Ik heb zelf geen ACC, maar kijk hier even naar:
https://www.google.com/search?q=acc+wheel+rotation+settings
een 1:1 verhouding tussen je in-game rotatie en de rotatie van je stuur is wel essentieel om goede controle te hebben.
Let ook op dat je zowel in ACC als in je Thrustmaster settings in windows e.e.a goed instelt.
V.w.b. je pedalen; ik raad je aan om niet met je schoenen aan te rijden; zeker de wat eenvoudigere/goedkopere pedalen bieden te weinig gevoel/weerstand en moet je echt fijngevoeliger bedienen dan wat je in je echte auto gewend bent.
Verder staat youtube vol met tips en tricks voor alle soorten simracing, dat lijkt me een mooi startpunt voor je.
De rest van de tips neem ik mee
Misschien dat de informatie op de volgende pagina je helpt:marcel19 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:09:
[...]
Hierbij de set
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Gamecontrollers Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart € 149,- € 149,- 1 Gamecontrollers Thrustmaster GTE F458 Wheel Add-On Zwart € 119,- € 119,- 1 Gamecontrollers Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset Aluminium, Zwart € 192,01 € 192,01 1 Gamecontrollers Thrustmaster T300 RS Zwart € 0,- € 0,- 1 Game-accessoires Playseat Challenge € 225,- € 225,- Totaal € 685,01
https://coachdaveacademy....s-up-thrustmaster-t300rs/
Dat vind ik zelf weer totaal oncomfortabel met mijn Fanatec Formula stuur. Sommige auto's hebben veel meer dan 360 graden stuuruitslag en dan moet je overpakken met een recht formulestuur omdat je anders nauwelijks instuurt. Da's niet heel fijn.Huugje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:20:
[...]
Op de PC zou het spel automatisch de juiste instellingen moeten gebruiken om je fysieke stuur gelijk met je virtuele stuur te laten lopen. Maar dat kun je eenvoudig controleren door in het spel in een auto te gaan zitten en je fysieke stuur op 90 graden te zetten. Het virtuele stuur zou dan ook op 90 graden moeten staan.
Ik had ook gelezen dat de pedalen die ik heb weer los geconfigureerd moeten worden,Huugje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:22:
[...]
Misschien dat de informatie op de volgende pagina je helpt:
https://coachdaveacademy....s-up-thrustmaster-t300rs/
Dus dan zou ik daar apart een usb in moeten steken om ze te configureren?
Want nu zijn ze gelinkt aan het stuur via een soort van UTP kabel. (Zit hier ook geen latency verschil in)?
De afstelling van het stuur is niet juist met of het spel of een kalibratie zelf. In de meeste spellen kun je dit gewoon kalibreren. Als het stuur in het echt veel minder/meer draait dan in het spel, is deze niet goed afgesteld.
Heb daar zelf ook mee gestoeid met mijn G27, maar uiteindelijk gelukt. Sommige spellen leggen dit proces heel onhandig uit, waardoor het niet goed lukt. Als dat niet goed zit, is dat echt een grote ergernis en gaat racen je nooit goed lukken.
De UTP kabel zorgt niet voor extra latency, die link van Huugje is zeer informatief en zou ik zeker aanhouden.
Als dat allemaal goed zit, moet je je niet vergissen in hoe moeilijk simracen is. Het is de bedoeling om racen in de echte wereld zo veel mogelijk te benaderen.
En echt racen is niet makkelijk! Je moet ervoor zorgen dat de auto in balans is, de banden de juiste bandenspanning hebben, de banden goed op temperatuur zijn en remmen moet je echt opnieuw leren.
Remmen met verreweg de meeste (sim) raceauto's moet gedaan worden met heel veel kracht. Als je een bocht nadert, trap je hem (als je het op het juiste rempunt doet), vol in en laat je hem langzaam gaan als je de bocht nadert (soms geef je op het laatst wat extra druk, maar dat is misschien meer voor later).
Afhankelijk van hoe jij jouw rem hebt ingesteld, is dat van 20-100 kilo druk. Als je het grootste stuk hebt afgeremd, zet je langzaam minder druk op de rem (anders blokkeren de remmen).
Wat je ook niet moet vergeten, is dat jouw rig niet per sé de perfecte houding biedt om met veel kracht te remmen. Kijk daarom in de kalibratie van de software waar jouw 100% gevoel licht en lock de rem daarop. Dan kun je met veel meer controle remmen.
Nog een paar basis tips:
- als je de rem 100% intrapt, doe dit in een rechte lijn
- als je toch wil/moet sturen onder het remmen, zorg ervoor dat je weinig/minder druk op de rem uitoefent, de grenzen moet je leren/opzoeken
- als je 100% gas geeft, doe dit in een rechte lijn
- als je toch wil/moet sturen onder het gas geven, zorg ervoor dat je het pedaal licht intrapt/loslaat (afhankelijk van optrekken of juist minderen van snelheid), de grenzen moet je leren/opzoeken
- idealiter wil je alleen remmen of gas geven als je recht staat, anders heb je risico op blokkerende wielen of een spinnende auto
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 25-04-2024 16:11 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
- De auto's in ACC zullen allemaal Traction Control (TC) en Anti-Lock Braking System (ABS) hebben. Zet die aanvankelijk wat hoger zodat je meer controle over de auto hebt tijdens het optrekken en afremmen. Ken knoppen op je stuur toe om beiden omhoog/omlaag te kunnen zetten zodat je tijdens het rijden eventueel wijzigingen aan die instellingen kunt aanbrengen.
- Ik weet niet of je DLC bij ACC hebt aangeschaft, maar het kan het overwegen waard zijn om de GT4 pack aan te schaffen. Die auto's zijn wat langzamer dan de GT3 auto's die standaard bij het spel komen en daarmee ook wat handelbaarder.
- Maar ook bij de GT3 auto's zijn sommige merken makkelijker te besturen dan anderen. Zoek dan ook een auto uit die je het meeste ligt. Je kunt eventueel op internet zoeken naar de makkelijkste auto voor beginners, maar volgens mij krijg je dan alsnog verschillende meningen terug. Er is in ieder geval verschil tussen auto's waarin de motor voorin, achterin of in het midden ligt, en ook tussen auto's met voorwiel- of achterwielaandrijving. Neem even de tijd om te kijken welke jou het meeste ligt.
- Beperk je aanvankelijk tot circuits die je al enigszins kent, mochten die er zijn.
- Ben je enigszins vertrouwd met een circuit, start dan gewoon een race op tegen de AI en leer van hen door hen simpelweg te volgen. Zo leer je al gauw je rempunten te kennen, hoe ze een bocht nemen, etc. Je kunt zelf instellen hoe sterk de AI is, dus gaan ze te snel, schroef ze dan gewoon een beetje terug.
- Heb vooral geduld en raak niet gefrustreerd als het aanvankelijk niet lukt. Vooral als je net start is het vooral een kwestie van veel oefenen. Focus je daarbij niet teveel op het neerzetten van snelle rondetijden, die komen vanzelf wel wanneer je vertrouwd raakt met het spel. Ik simrace inmiddels al jaren af en aan en ben allesbehalve snel. Maar zolang je constant bent zul je echt wel mooie races hebben en daar gaat het uiteindelijk toch om.
- Kijk ook even welke setup je voor je auto gebruikt. Het is al even geleden dat ik ACC zelf heb opgestart, maar volgens mij heeft elke auto drie standaard setups waaruit je kunt kiezen. Ik zou aanvankelijk niet de aggresieve setup kiezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Huugje op 25-04-2024 16:56 ]
Is het al gelukt?marcel19 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:21:
[...]
En dat gebeurt dus niet![]()
Daar ben ik gisteren een aantal uur mee bezig geweest.
Anders kan je misschien even het volgende proberen:
1. Windows + R, voer in “appwiz.cpl”, Enter
2. Deïnstalleer de driver en reboot
3. Verbind het apparaat opnieuw
4. Windows + R, “joy.cpl”, Enter
5. Wanneer het stuur is herkend, dan naar Properties -> Settings -> Reset to default -> Accept
6. Verwijder het apparaat weer
7. Reboot -> herinstalleer de drivers vanaf de website -> reboot
Hoop dat het lukt! ******vervelend als hij weer eens compleet anders draait dan in-game.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het zou niet uit moeten maken of je je pedals aan je stuur koppelt of via USB direct aan je PC. In het laatste geval worden je pedals als een aparte device gezien, maar meer ook niet.marcel19 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:50:
[...]
Ik had ook gelezen dat de pedalen die ik heb weer los geconfigureerd moeten worden,
Dus dan zou ik daar apart een usb in moeten steken om ze te configureren?
Want nu zijn ze gelinkt aan het stuur via een soort van UTP kabel. (Zit hier ook geen latency verschil in)?
Kan het misschien zijn dat onderstaande instelling bedoeld wordt waarbij de pedals seperate of combined worden ingesteld? In dat geval dienen ze inderdaad op seperate ingesteld te worden zodat het rem- en gaspedaal aparte assen zijn en niet tot een enkele as gecombineerd worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/DaqGQy6Bj59QpgzPObAt4CTK.png?f=user_large)
Wat blijkbaar wel belangrijk is is dat je stuur voor gebruik met de PC in PS3 mode moet staan en niet in PS4 mode.
Gaat nu een stuk beter, had wat andere instellingen gevonden welke niet goed stonden.Ample Energy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 00:49:
[...]
Is het al gelukt?
Anders kan je misschien even het volgende proberen:
1. Windows + R, voer in “appwiz.cpl”, Enter
2. Deïnstalleer de driver en reboot
3. Verbind het apparaat opnieuw
4. Windows + R, “joy.cpl”, Enter
5. Wanneer het stuur is herkend, dan naar Properties -> Settings -> Reset to default -> Accept
6. Verwijder het apparaat weer
7. Reboot -> herinstalleer de drivers vanaf de website -> reboot
Hoop dat het lukt! ******vervelend als hij weer eens compleet anders draait dan in-game.
Dat lijkt nu goed te staan.
In de handleiding. Het is een separate pedaalset. Dus blijkbaar moet die apart afgesteld worden:Huugje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:30:
[...]
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het zou niet uit moeten maken of je je pedals aan je stuur koppelt of via USB direct aan je PC. In het laatste geval worden je pedals als een aparte device gezien, maar meer ook niet.
Kan het misschien zijn dat onderstaande instelling bedoeld wordt waarbij de pedals seperate of combined worden ingesteld? In dat geval dienen ze inderdaad op seperate ingesteld te worden zodat het rem- en gaspedaal aparte assen zijn en niet tot een enkele as gecombineerd worden.
[Afbeelding]
Wat blijkbaar wel belangrijk is is dat je stuur voor gebruik met de PC in PS3 mode moet staan en niet in PS4 mode.
https://support.thrustmaster.com/en/product/t-lcm-pedals-en/
Stukje in de handleiding: https://ts.thrustmaster.c...alibrationTool_Manual.pdf
/f/image/WYqQa8X7k5gyKLdIVNfSd3oT.png?f=fotoalbum_large)
Dus ga daar vandaag nog even mee stoeien.
Voor de rest neem ik jou tiips, en die van @Koldur zeker mee in de aankomende dagen
[ Voor 3% gewijzigd door marcel19 op 26-04-2024 08:09 ]
Ah, nu begrijp ik het. Ik moet zeggen dat ik die calibratiesoftware aanvankelijk nooit gebruikt heb toen ik nog een T500RS en T-LCM pedalen gebruikte aangezien je je pedalen ook gewoon kunt calibreren in het schermpje dat ik je in mijn vorige post toonde. Simpelweg door je pedalen helemaal in te drukken en weer los te laten. Zo weet de driver wat het bereik van de pedalen is. Daarna dien je ditzelfde ook te doen in het spel, mocht die daar de optie voor hebben.marcel19 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:08:
[...]
In de handleiding. Het is een separate pedaalset. Dus blijkbaar moet die apart afgesteld worden:
https://support.thrustmaster.com/en/product/t-lcm-pedals-en/
Stukje in de handleiding: https://ts.thrustmaster.c...alibrationTool_Manual.pdf
[Afbeelding]
Dus ga daar vandaag nog even mee stoeien.
Voor de rest neem ik jou tiips, en die van @Koldur zeker mee in de aankomende dagen
Maar die calibratie software kan wel handig zijn om deadzones op je pedalen in te stellen. Bijvoorbeeld een kleine deadzone van misschien 5% aan de onderkant van het bereik van je rempedaal om te voorkomen dat je ongemerkt al enigszins remt wanneer je je voet enkel op het rempedaal laat rusten. Sommige mensen stellen ook een deadzone in aan de bovenkant van het bereik, bijvoorbeeld op 80%, om zo te voorkomen dat de banden van de auto blokkeren wanneer het rempedaal volledig wordt ingetrapt. Dus wanneer je het pedaal helemaal intrapt, ziet het spel dat maar als 80%. Hetzelfde effect zou je kunnen halen door tijdens de calibratie in het spel het pedaal niet volledig in te drukken. Ik zie dat zelf een beetje als valsspelen, maar goed.
Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer je geen deadzones op je pedalen wilt instellen, die calibratiesoftware eigenlijk niet nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Huugje op 26-04-2024 09:31 ]
Dan zit je toch juist sneller op 100% rem. en cappen op 80% is ook geen goed idee.Huugje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:28:
[...]
Hetzelfde effect zou je kunnen halen door tijdens de calibratie in het spel het pedaal niet volledig in te drukken. Ik zie dat zelf een beetje als valsspelen, maar goed.
De F4 bvb in iRacing kan je zeker een stuk op 100% remmen als de downforce het toelaat.
Ik heb de pedalen op 80% staan bij mijn normale remdruk, maar als ik harder duw haal ik wel 100%. Dat is gewoon oefenen en met loadcell pedalen gaat dat wel makkelijker natuurlijk.
Kan adviseren om altijd deadzones in te stellen.Huugje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:28:
[...]
Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer je geen deadzones op je pedalen wilt instellen, die calibratiesoftware eigenlijk niet nodig is.
Op het begin, zodat gas/rem los, altijd los is en niet 'sleept'.
Op het einde, zodat vol is, altijd vol is, ook al ontspan je iets op een lang recht stuk, hoef je niet zo krampachtig vol gas te blijven geven.
Al is het maar 1 a 2%.
Ik zeg, doen.
Cappen is opzich geen slecht idee bij iRacing als je de slecht gewoonte hebt te hard te remmen. Het is misschien niet zo realtisch, maar boven de 80% remdruk, ga je vooral de banden overhitten. Die hitte stapelt zich bocht na bocht op en zo wordt trager over een stint.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:22:
[...]
Dan zit je toch juist sneller op 100% rem. en cappen op 80% is ook geen goed idee.
De F4 bvb in iRacing kan je zeker een stuk op 100% remmen als de downforce het toelaat.
Ik heb de pedalen op 80% staan bij mijn normale remdruk, maar als ik harder duw haal ik wel 100%. Dat is gewoon oefenen en met loadcell pedalen gaat dat wel makkelijker natuurlijk.
Ook zijn er veel situaties waarbij langer en zachter remmen sneller is dan hard en kort. Ik was lange tijd ook een late en harde remmer, maar toen ik op een plateau zat ben ik meer gericht gaan trainen met datapacks van pro's en kwam ik er achter dat dit meer kwaad dan goed doet. Door m'n rijstijl aan te passen, wordt ik sneller. Het is nog lang niet perfect, maar ik weet nu wel wat ik fout doe en beter kan doen. Alleen is slechte gewoonte afleren erg lastig

En ik zie zelfs dat de er pro's die gewoon cappen op 80-85% om niet per ongeluk hun banden op te fikken.
Ik ben nu niet de grootste fan van Daniel Morad, maar hier legt hij wel goed uit wat ik hierboven bedoel: YouTube: MASTERING CAR BALANCE: PRO Driver helps you save SECONDS with these ...
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ik rem zelden meer dan 80% omdat ik dan al hard moet doorduwen en je meestal toch in de ABS hangt dan (of blokkeert). Maar wil wel de mogelijkheid hebben om iets meer te remmen.Broodro0ster schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:31:
[...]
Cappen is opzich geen slecht idee bij iRacing als je de slecht gewoonte hebt te hard te remmen. Het is misschien niet zo realtisch, maar boven de 80% remdruk, ga je vooral de banden overhitten. Die hitte stapelt zich bocht na bocht op en zo wordt trager over een stint.
Ook zijn er veel situaties waarbij langer en zachter remmen sneller is dan hard en kort. Ik was lange tijd ook een late en harde remmer, maar toen ik op een plateau zat ben ik meer gericht gaan trainen met datapacks van pro's en kwam ik er achter dat dit meer kwaad dan goed doet. Door m'n rijstijl aan te passen, wordt ik sneller. Het is nog lang niet perfect, maar ik weet nu wel wat ik fout doe en beter kan doen. Alleen is slechte gewoonte afleren erg lastig![]()
En ik zie zelfs dat de er pro's die gewoon cappen op 80-85% om niet per ongeluk hun banden op te fikken.
Ik ben nu niet de grootste fan van Daniel Morad, maar hier legt hij wel goed uit wat ik hierboven bedoel: YouTube: MASTERING CAR BALANCE: PRO Driver helps you save SECONDS with these ...
Idd, dat is de beste manier. En dat ging me prima met LMP2 enzo.Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:44:
[...]
Ik rem zelden meer dan 80% omdat ik dan al hard moet doorduwen en je meestal toch in de ABS hangt dan (of blokkeert). Maar wil wel de mogelijkheid hebben om iets meer te remmen.
Maar toch had ik de neiging om 95-100% te remmen met GT3 wagens. Toen maar even een tijdje op 80% cap gereden zodat ik verplicht werd m'n rempunten vroeger te leggen. Zo heb ik m'n slechte gewoonte kunnen afleren.
Sven Haase (11k iRating) rijdt bv altijd met een cap van 85% op de Lambo.
Ik wil maar zeggen dat er niet echt een goede of slechte manier is. Gewoon nemen wat je voor jou het fijnst rijdt.
Ondertussen heeft iRacing in de laatste update en brake cap toegevoegd zodat iedereen van dit truukje kan genieten zonder fancy pedaal software te moeten hebben of in ini's moet duiken om daar de calibratie waardes aan te passen.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Snap door de link van @Broodro0ster nu ook waarom de technieken in bepaalde situaties beter of slechter zijn. Als ik in het vervolg in bepaalde bochten problemen heb, kan ik dit nu doelgerichter aanpakken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
These are my principles. If you don't like them, I have others.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Ik heb besloten om van mijn simpele desk setup de upgrade te gaan maken naar een alu rig met triple monitors. De keuzes rondom cockpit, stuur en pedalen heb ik allemaal al kunnen maken. Nu blijven alleen nog de monitoren over. Gezien de ruimte die 32" schermen innemen ben ik van plan om voor 3x 27" wqhd te kiezen, dat past net wat beter in mijn kamer. Ik ben voornamelijk aan het kijken bij monitoren rond de €250 om de totale kosten toch nog een beetje laag te houden.
In de Tweakers 27" wqhd review van december 2023 komen verschillende monitoren aan bod die mij stuk voor stuk redelijk geschikt lijken om een triple monitor setup van te maken. Mijn vraag aan jullie is: Waar moet je nou echt op letten bij het selecteren van een monitor? Is dat bezelsize, kijkhoek, kleurenweergave of weer heel wat anders? En welke van de vijf monitoren uit de review zouden jullie mij aanraden?
review: Knallen voor driehonderd ballen - Vijf 27"-wqhd-gamingschermen getest
Wel nog belangrijk is dat de schermen een VESA voorbereiding/gaten hebben. Maar ik ben in mijn zoektocht nog geen schermen tegengekomen die dat niet hadden.
Zorg dat er geen dikkere rand aan de onderkant van de schermen zit, anders krijg je ze niet lekker 'flat' tegen elkaar.
Zat er al langer naar te kijken, maar omdat ik sinds de PS1 niet meer geraced heb met een stuurtje wou ik t lekker low budget uitproberen.
Heb Assetto Corsa gedownload, leuk maar ook erg verouderd op de PS4.
Competizione was een paar euro duurder, maar wilde graag ook een andere klasse proberen dan GT.
Gek genoeg rijd ik nu t liefste in die GT wagens in AC.
Voor nu aan de career begonnen, dat houd me de komende tijd wel bezig.
Maar ik kijk wel met een schuin oog naar ACC of GT7. Het simcade stuk van gt7, het aanpassen van de auto, lijkt me leuke afwisseling t.o.v. ACC. Maar, realisme en sim-kwaliteit vind ik ook erg belangrijk.
Wat zou de beste keus zijn?
ACC kost echter ook geen moer als het in de aanbieding is (vaak) en ook GT7 kan je voor een redelijk bedrag krijgen. So why choose, get them all
Ja ik speel ook alle 3 en elk heeft zo zijn eigen sterke punten zoals je zelf al noemt.Lampjuh schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:43:
Maar ik kijk wel met een schuin oog naar ACC of GT7. Het simcade stuk van gt7, het aanpassen van de auto, lijkt me leuke afwisseling t.o.v. ACC. Maar, realisme en sim-kwaliteit vind ik ook erg belangrijk.
Wat zou de beste keus zijn?
ACC is grafisch weer een stapje boven AC en online erg sterk.
AC is goede mix tussen realisme en veel aanbod qua banen en autos met alle DLCs.
GT7 is een allemans vriend met leuke single player en online events maar schiet soms een beetje te kort online en qua realisme.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Om online te gaan met ACC, heb ik daar ook PSPlus voor nodig?
Denk dat ik eerst ACC erbij koop, die is nu voor €11 te scoren.
Volgens de informatie op de Playstation Store wel:Lampjuh schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:31:
Om online te gaan met ACC, heb ik daar ook PSPlus voor nodig?
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/234902
Dan praat je wel direct over een heel stuk meer investering dan een paar euro'tjes extra natuurlijk.Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:20:
Ik zou echt kijken of je een pc of laptop kan gebruiken. Een beetje laptop met videokaart komt al een heel end op 1080p op een TV. Dan kan je Content Manager gebruiken voor AC. Daar gaat een wereld voor je open.
Daar vind ik wel iets meer voor te zeggen. Je maakt immers ook gebruik van hun servers om dat te kunnen dus dat je daar een vergoeding voor dient af te dragen vind ik niet zo heel gek.Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:55:
Mwoah, maandelijks betalen om online te kunnen gamen is ook zo wat.
Daarbij, ga je naar gamen over pc ipv over PS, dan weet je zelf waarschijnlijk net zo goed als ik dat daarna qua kosten de beer los is, en voor je het weet je er weer ik weet niet hoeveel geld tegenaan gooit...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook groot voorstander van PC boven console, maar dat is hier natuurlijk eigenlijk niet de vraag / wens die er ligt. Wil je in de huidige opstelling goedkoop aan de gang kunnen, dan is maandelijks betalen helemaal geen gekke optie. Helemaal als je nog niet zeker weet dat je er ook mee door wilt gaan, kan je zonder er meteen veel tegenaan te moeten gooien al van start. Het is een prima opstap naar het simracen toe imho
Dat geloof ik helemaal, maar t is redelijk occasional voor t moment. Dan vind ik maandelijks betalen voor PSPlus, waardoor ik ook samen met mn vrouw COD MW kan spelen, een verstandiger investering. Met wat mazzel heb je die voor 50-60/12mnd.Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:20:
Ik zou echt kijken of je een pc of laptop kan gebruiken. Een beetje laptop met videokaart komt al een heel end op 1080p op een TV. Dan kan je Content Manager gebruiken voor AC. Daar gaat een wereld voor je open.
En, daarnaast eerst maar eens kijken of ik t leuk blijf vinden.
In mijn oude rig had ik de LCD Pro-Drift als seat, puur omdat deze een stuk breder was (en ik zelf niet de kleinste ben). Heb ik altijd goed in gezeten.
Nu zie ik ook dat Sim-lab een 'Speed 1 XXL' heeft.
Kijkende naar de metingen lijkt de sim-lab als stoel breder aan de buitenkant, maar aan de binnenkant wellicht iets smaller. Maar het lijkt er ook op dat beide producenten het op andere hoogte/manier meten?
Iemand hier ervaring mee?
Ik had met mijn 1,95 meter en 110 kilo in ieder geval alle ruimte in de Speed 1 XXL, mocht je daar wat aan hebben.refused81 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:49:
Ik ben er een paar jaar uitgeweest.
In mijn oude rig had ik de LCD Pro-Drift als seat, puur omdat deze een stuk breder was (en ik zelf niet de kleinste ben). Heb ik altijd goed in gezeten.
Nu zie ik ook dat Sim-lab een 'Speed 1 XXL' heeft.
Kijkende naar de metingen lijkt de sim-lab als stoel breder aan de buitenkant, maar aan de binnenkant wellicht iets smaller. Maar het lijkt er ook op dat beide producenten het op andere hoogte/manier meten?
Iemand hier ervaring mee?
thanks...dan zal het voor mij ook moeten werkenHuugje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:08:
[...]
Ik had met mijn 1,95 meter en 110 kilo in ieder geval alle ruimte in de Speed 1 XXL, mocht je daar wat aan hebben.
Aangezien mijn pc in de woonkamer staat is vooral hoeveel geluid zo'n set produceert heel belangrijk. Mijn enige ervaring is met een thrustmaster f430 wheel van 10 jaar oud dat verschrikkelijk veel lawaai maakte.
Online reviews zeggen dat deze sets bijna "geluidloos" zijn met uitzondering van de shifters en knoppen op het stuurwiel.
Is er iemand die een van deze setups heeft en mij een kort filmpje kan delen vanop een meter of 2 afstand met enkel het geluid dat zo een setup maakt tijdens het racen? Om te vermijden dat ik 1000 euro spendeer die mijn vrouw/dochter een zenuwinzinking bezorgt als ik besluit om tijdens hun favoriete tv programma een race te rijden
Wil je een stille setup dan moet je kijken naar het geluid van de pedalen en schakelflippers op het stuurtje. Dat zijn de onderdelen die je hoort.
Klopt, de CSL DD is volledig stil. De QR1 quick release echter niet. Die kogellagers kunnen rammelen.thundervonk schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:46:
Ik ben van plan om een fanate csl dd 8nm of een moza r9 set aan te schaffen.
Online reviews zeggen dat deze sets bijna "geluidloos" zijn met uitzondering van de shifters en knoppen op het stuurwiel.
Vanwege dat gerammel inmiddels geüpgraded naar de QR2, nu hoor ik alleen de pedalen, schakelflippers, knopjes.
Maar dat is nihil in mijn beleving.
Maar het gaat dus vooral om welk stuur je kiest, dus je zult eerst moeten zeggen welk stuur je van plan bent te kopen.
Kan maar dan is het niet echt meer een quick release. Ik wissel regelmatig van stuur dus om iedere keer de boel te moeten vastzetten of losdraaien daar heb ik geen trek in.Señor Sjon schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:31:
QR1 kon je fixen door de meegeleverde bout te gebruien en die ook wat te wikkelen in bv elektratape. Scheelt een boel geratel.
Indien je 1 type stuur gebruikt, prima oplossing inderdaad.
De Mclaren bundle van Fanatec lijkt mij op dit moment prijs/kwaliteit een goeie keuzeLudewig schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:31:
De flippers van de CS V2P zijn redelijk luid, al is het veel minder dan het geluid van mijn base toen ik nog met mijn G29 over ruw terrein reed.
Maar het gaat dus vooral om welk stuur je kiest, dus je zult eerst moeten zeggen welk stuur je van plan bent te kopen.
https://fanatec.com/eu-en/ready2race/csl-dd-qr2-ready2race-mclaren-elite-bundle-8-nm-for-xbox-pc?_gl=1*sdd9ob*_up*MQ..*_ga*NDAyODg2NjkyLjE3MjgyMjY4Nzk.*_ga_Q6VYC4JPVE*MTcyODIyNjg3OS4xLjEuMTcyODIyNjg4Ny4wLjAuMA..
Of anders de KS van Moza,
https://mozaracing.com/pr...-ks-steering-wheel-bundle
Lagers was op te lossen met wat dikker vet te gebruiken (gewone pure vaseline volstaat), rammel van de QR sleeve tegen de borgmoer was op te lossen door 3 laagjes krimpkous over het bovenste stukje van de borgmoer heen te schuiven... maar ideaal is anders wanneer je vaak stuurtjes wisselt en dan is de enige "echte" oplossing inderdaad een QR2.maniac2003 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:26:
[...]
Klopt, de CSL DD is volledig stil. De QR1 quick release echter niet. Die kogellagers kunnen rammelen.
Vanwege dat gerammel inmiddels geüpgraded naar de QR2, nu hoor ik alleen de pedalen, schakelflippers, knopjes.
Maar dat is nihil in mijn beleving.
Of gewoon een koptelefoon op en gaan... ik kam er afgelopen weekend pas achter dat mijn Heusinkvelds aardig aan het piepen waren toen mijn zoontje in mijn rig zat. Toen ik zei dat ik de pedalen even moest smeren omdat ze piepte kreeg ik te horen dat ze dat al heel lang doen want dat hoorde hij vaak als hij op bed lag
Ik ben aan het kijken voor deze wheelstand:Huugje schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:37:
Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande reacties. Ja, een DD base is in rust geruisloos. In gebruik tijdens een spel toch niet, lijkt mij. Ik heb zelf de R16 van Moza die ik momenteel op 10Nm heb gezet. Maar met regelmaat weet de FFB mijn hele rig behoorlijk te laten trillen en dat hoor je dan toch echt wel. En ik heb niet gelezen dat de base op een rig wordt gemonteerd, enkel dat de PC in de huiskamer staat. Mocht de base op een tafel worden gemonteerd, dan zal dat alleen maar meer herrie opleveren, tenzij de base op een erg lage Nm stand gezet wordt. Maar in dat geval zou ik niet voor een 8Nm base gaan.
https://nextlevelracing.c...-wheel-stand-2-0/?lang=nl
Ik heb zelf geen ervaring met dat soort wheel stands, dus kan er ook weinig over zeggen. Hij ziet er in ieder geval degelijk genoeg uit, maar in hoeverre het handig is om zoiets in combinatie met een 8Nm DD in je huiskamer te hebben en in hoeverre anderen er last van gaan hebben is lastig te zeggen. Dus hopelijk is er iemand die ervaring heeft met deze wheel stand.thundervonk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:
[...]
Ik ben aan het kijken voor deze wheelstand:
Ik heb dezelfde wheelstand en ook een DD Pro 8Nm met magnetische schakelflippers. Ik rij ook in de woonkamer met iemand op 2-3m die tv kijkt.
De DD Pro zelf is stil, schakelflippers maken het meeste geluid. Voor de rest is het enige geluid vanuit de rig het kraken van de bureaustoel als je bijvoorbeeld hard remt.
Meeste geluid is denk ik als je in een partychat zit met mede simracers
PSN: riznind
Het kan verkeren.
Grappig! Maar het klopt als een busFedo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:08:
De vraagsteller wilde weten hoeveel geluid een wheelbase maakt, vervolgens werden flippers, pedalen, meetrillende tafels, krakende stoelen en partychattende simracers genoemd als geluid producerende factoren, en het enige component waar hij zich géén zorgen hoeft te maken, is de wheelbase.
Het kan verkeren.

Die oude belt driven wheelbases maakten echt een pak herrie
PSN: riznind
Je antwoord klopt natuurlijk helemaal, maar de vraag is misschien wat onvolledig. Degene die op de bank zit, ervaart "dat race ding" natuurlijk als een geheel. En of het nou de wheelbase is die geluid maakt of de pedalen. Het een hangt samen met het ander en daar wordt op ingehaakt.Fedo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:08:
De vraagsteller wilde weten hoeveel geluid een wheelbase maakt, vervolgens werden flippers, pedalen, meetrillende tafels, krakende stoelen en partychattende simracers genoemd als geluid producerende factoren, en het enige component waar hij zich géén zorgen hoeft te maken, is de wheelbase.
Het kan verkeren.
Het is ook wel echt een IT'er antwoord hoor haha. "Ja uhhh beste management.... jullie vroegen of we beveiligd zijn, niet of die beveiliging goed werkt en up to date is."
Enfin, we hebben een bijna 6k kostende geluidsisolerende deur besteld om de leefruimte van de hal en mijn bureau te scheiden. Bureaudeur moet openblijven of ik sterf van de hitte
Mijn SC2 Pro (R2) is toch echt wel heul erg stil. Alleen een soort mid tone piepend achtig geluidje bij bepaalde feedback. Maar dan moeten de speakers op mute staan wil ik dat überhaupt horen. Hiervoor had ik een SC2 Sport en ik heb de indruk dat die iets meer van datzelfde geluid produceerde. Maar nog steeds verwaarloosbaar.Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:36:
Vind mijn rig in totaliteit toch wel wat lawaai maken. Een simucube base is niet muisstil, de motor is zo strak afgesteld dat er wel wat geluid uitkomt. Dan heb je inderdaad nog de shifters, simagic haptic reactor, PC, sound, mijn gevloek...
Enfin, we hebben een bijna 6k kostende geluidsisolerende deur besteld om de leefruimte van de hal en mijn bureau te scheiden. Bureaudeur moet openblijven of ik sterf van de hitte.
Ascher Racing button plate flippers. Van die grote jongens. Daar maak je pas vrienden mee "KLANG en naar z'n 3"
Het geluid is afhankelijk van de settings, de base kan zeer stil zijn en ook goed hoorbaar. Ik rij met headset, dus geen last van.Botmeister schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Mijn SC2 Pro (R2) is toch echt wel heul erg stil. Alleen een soort mid tone piepend achtig geluidje bij bepaalde feedback. Maar dan moeten de speakers op mute staan wil ik dat überhaupt horen. Hiervoor had ik een SC2 Sport en ik heb de indruk dat die iets meer van datzelfde geluid produceerde. Maar nog steeds verwaarloosbaar.
Ascher Racing button plate flippers. Van die grote jongens. Daar maak je pas vrienden mee "KLANG en naar z'n 3"
Ik heb een BavarianSimTec Alpha wheel en die shifters zijn uitzonderlijk stil. Zo stil dat ik daaraan heb moeten wennen.
Zelfde hier en rig staat dan in bureau-hoek in de living. Speel uiteraard met headphones, maar gezin klaagt toch soms over al dat getril en gezoemEngineer Stewie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:36:
Vind mijn rig in totaliteit toch wel wat lawaai maken. Een simucube base is niet muisstil, de motor is zo strak afgesteld dat er wel wat geluid uitkomt. Dan heb je inderdaad nog de shifters, simagic haptic reactor, PC, sound, mijn gevloek...
Enfin, we hebben een bijna 6k kostende geluidsisolerende deur besteld om de leefruimte van de hal en mijn bureau te scheiden. Bureaudeur moet openblijven of ik sterf van de hitte.
Airco kost 2k en werkt veel beter om je koel te houden.Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:36:
Ja, een gewone deur koste ook al 4k (1,8m breed). Dus het verschil was niet immens meer.Señor Sjon schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:08:
[...]
Airco kost 2k en werkt veel beter om je koel te houden.
Mijn bureau is de straatkant en ik weiger zo een lelijke bak tegen mijn voorgevel (als het al mag) te plaatsen. Het is voor de rest ook niet nodig.
Ik ben laatst met een vriend gaan simracen. Ik vond het zo leuk dat ik aan het kijken ben om een 2e hands set te kopen om het thuis te gaan proberen op de PS5. Ik wil eerst gaan kijken of het iets voor me is en ik langere tijd blijf doen voordat het echt in de euro’s gaat lopen.
Als ik op marktplaats kijk kom ik 2 opties tegen welke €400-500,- kosten. Een playseat met:
Thrustmaster gt300rs en f1 stuur of fanatec csl met f1 stuur.
Ik lees dat de pedalen belangrijk zijn, iemand die me tips kan geven welke set?
Waar moet ik op letten wanneer ik deze 2e hands zou kopen?
Pedalen >> stuur inderdaad. Met je T300 heb je qua force feedback al meer dan genoeg om heel competitief te zijn. Pedalen zijn vooral key. In het topic staat er al veel over qua grote en kleine merken. Je zou bijvoorbeeld voor de Simmsons kunnen gaan, eventueel met Heusinkveld Ultimate elastomeren. Dan heb de feel van relatief prijzige Heusinkvelds, voor minder dan 250 euro.
Op de plek van de pedalen waar de shaker eerst zat (onderop met een plaatje hout) kan ik dat niet meer gebruiken ivm directe montage op het frame. Bij de playseat was de onderkant nog bereikbaar. Op de kuipstoel heb ik 0 montage mogelijkheden.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zat zelf te denken om met een plaatje hout de bass shakers direct op het frame te monteren maar ik vraag mij af of dit het gewenste effect gaat creëren.
Je kan profielen op maat bij bestellen op de website van Treq, wel even nadenken over de bevestiging ivm optionele schroefdaad. (Kijk even bij de accessoires denk ik of misschien de diy sectie)R0y. schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:26:
Onlangs via V&A een Treq one (inclusief kuipstoel, Treq ST1) overgenomen en ben gestart met de opbouw. Bij mijn vorige setup (playseat challenge) gebruikte ik twee Dayton BST2 bass shakers. Eén onder de stoel en één onder de pedalen. Nu loop ik vast met de montage van die dingen op de Treq rig.
Op de plek van de pedalen waar de shaker eerst zat (onderop met een plaatje hout) kan ik dat niet meer gebruiken ivm directe montage op het frame. Bij de playseat was de onderkant nog bereikbaar. Op de kuipstoel heb ik 0 montage mogelijkheden.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zat zelf te denken om met een plaatje hout de bass shakers direct op het frame te monteren maar ik vraag mij af of dit het gewenste effect gaat creëren.
https://www.aluxprofiel.nl/
Bedankt. Omdat de montagepunten nu niet overeenkomen zat ik te denken aan een houten plaatje. Iets 3D laten printen behoort ook tot de opties.Frontysco schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:31:
Ik zou sowieso niet gaan voor houd in verband met absorptie van de trillingen. Monteren aan het frame moet voldoende zijn. Ik heb mijn buttkicker ook op het frame zitten. Dat trilt meer dan hard zo (en dan niet eens voluit)
@Huugje @TiezZ_BE Als ik het goed begrijp is jullie advies om middels wat extra profielen ervoor te zorgen dat ik het alsnog rechtstreeks op het frame kan monteren?
Treq heeft inderdaad profielen op maat in het assortiment, moest wel even de bestelpagina goed lezen. Met het aantal geef je de centimeters aan. Dat was mij even onduidelijk.
Ik zal het binnenkort eens in mijn winkelmandje klikken. Ik heb nu al de single monitor mount op het frame maar wil de uitbreiding naar drie. Momenteel heb ik drie monitoren op een houten stellage. Ook wil ik graag de computer tray samen met nog wat klein spul. Zodra de Black friday kortingen actief zijn bestellen.
Nee, het was van mij niet zozeer advies voor het monteren van je buttkicker (ik heb zelf geen ervaring met buttkickers en hoe die te monteren). Ik verwees je enkel naar die website omdat zij naast profielen nog veel meer soorten onderdelen verkopen die je misschien zouden kunnen helpen met je probleem. Dus eigenlijk meer voor het opdoen van inspiratie.R0y. schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:53:
[...]
@Huugje @TiezZ_BE Als ik het goed begrijp is jullie advies om middels wat extra profielen ervoor te zorgen dat ik het alsnog rechtstreeks op het frame kan monteren?
Idd, indien rechtstreeks op de stoel of frame van de stoel zelf niet gaat.R0y. schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:53:
[...]
...
...
Ik heb laatst nog enkele foto's gezien van iemand die een stijve houten plank onder de stoel 'vering' had geschoven, dat is indien mogelijk ook een goede plek (dichter bij je lichaam => trillingen goed voelen), maar dat is helaas niet mogelijk bij veel stoelen.
Eventueel kan je anders ook natuurlijk wat op maat (laten) maken van staal bij bijvoorbeeld metalpoint.nl. Dat zal je ook de wereld niet kosten. Daarna effe mat-zwart spuiten en het is weer netjes.
Goeie, wel even uitzoeken of de Dayton BST2 daarop past.kroegtijger schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:34:
@R0y. is dit niet wat je zoekt? https://sim-lab.eu/produc...te-sim-racing-accessories
Eventueel kan je anders ook natuurlijk wat op maat (laten) maken van staal bij bijvoorbeeld metalpoint.nl. Dat zal je ook de wereld niet kosten. Daarna effe mat-zwart spuiten en het is weer netjes.
Dat zal vermoedelijk niet zondermeer gaan. De Dayton BST2 heeft 4 mounting holes terwijl een mini LFE of een Reckhorn BS 200 3 mounting holes geeft. Alleen al op basis daarvan kan je al wel concluderen dat dit niet direct zal passen. Mogelijk dat de dayton TT25 wel zal passen.R0y. schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:06:
[...]
Goeie, wel even uitzoeken of de Dayton BST2 daarop past.
Alternatief is, zoals aangegeven, het even op maat te laten maken. Even uitgaande van de dimensions zoals vermeld op https://www.audiophonics....leur-vibreur-p-18535.html zou je voor een op maat gemaakte mounting plate op 2,5 mm staal vermoedelijk ergens tussen de 15 en 20 euro per stuk kwijt zijn. Dat ontloopt elkaar dus nagenoeg niets.
Ik gebruik deze icm CLS DD 8nm, zeker een aanrader!thundervonk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:31:
[...]
Ik ben aan het kijken voor deze wheelstand:
https://www.soundimports....oA4-da3y_F88aArmUEALw_wcB
| Youtube |
Thanks! Toevallig net een kennis gevraagd om iets vergelijkbaars te 3d printen. Mocht dat uiteindelijk niets zijn dan bestel ik deze.SV3NNER schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:05:
@R0y. Om de BST-2 shakers direct aan je frame te kunnen monteren.
https://www.soundimports....oA4-da3y_F88aArmUEALw_wcB
Mocht je het gaan printen zorg voor een sterke infill, en een hoge infill density.R0y. schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:14:
[...]
Thanks! Toevallig net een kennis gevraagd om iets vergelijkbaars te 3d printen. Mocht dat uiteindelijk niets zijn dan bestel ik deze.
| Youtube |
Net de link die ik gaf even wat beter bekeken. en zag dat deze ook met een 3D printer gemaakt zijn. Na wat zoeken de 3d file gevonden en even een printbare versie van gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt.
https://drive.google.com/...S-AAcsV6/view?usp=sharing
| Youtube |
Bedankt. Ik heb maandag opdracht gegeven om deze te laten printen. Mocht dat niet lukken lever ik de file die jij heb gedeeld aan. Nogmaals bedankt!SV3NNER schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:50:
@R0y.
Net de link die ik gaf even wat beter bekeken. en zag dat deze ook met een 3D printer gemaakt zijn. Na wat zoeken de 3d file gevonden en even een printbare versie van gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt.
https://drive.google.com/...S-AAcsV6/view?usp=sharing
Hoe goed je ook bent.. leeftijd is ook op Sim Racen een issue aan het worden haha.
Ik ben van plan vijf Dayton Audio BST-1 50 bass shakers te gaan toevoegen op mijn TR80 aluminium profiel rig. Vier in de hoeken en één onder de stoel. Wat is afgezien de prijs de beste montage voor de vier hoeken? Er zijn mounts voor verticale bevestiging, zoals: https://www.soundimports.eu/nl/mk-bst-1-ast.html en horizontale bevestiging, zoals: https://trakracer.eu/prod...ransducer-sim-rig-mount-1.
Welke zorgt voor een betere ervaring?
Welke pedalen heb je? Anders kan je beter gaan voor simagic haptics op je pedalen. Dat geeft een veel beter gevoel is mijn persoonlijke ervaring.Martijn80 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:08:
Hoi,
Ik ben van plan vijf Dayton Audio BST-1 50 bass shakers te gaan toevoegen op mijn TR80 aluminium profiel rig. Vier in de hoeken en één onder de stoel. Wat is afgezien de prijs de beste montage voor de vier hoeken? Er zijn mounts voor verticale bevestiging, zoals: https://www.soundimports.eu/nl/mk-bst-1-ast.html en horizontale bevestiging, zoals: https://trakracer.eu/prod...ransducer-sim-rig-mount-1.
Welke zorgt voor een betere ervaring?
Dan kun je er daarnaast 1 onder je stoel zitten voor kerbs, schakelen voor een betere inmersie.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb Heusinkveld Ultimate+ pedalen. Daar passen ze niet op geloof ik en ik las Simagic een beperkte garantie geeft als je ze niet op hun eigen pedalen gebruikt. Dus ik denk niet dat dat een goede oplossing is.Mystikal schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:46:
[...]
Welke pedalen heb je? Anders kan je beter gaan voor simagic haptics op je pedalen. Dat geeft een veel beter gevoel is mijn persoonlijke ervaring.
Dan kun je er daarnaast 1 onder je stoel zitten voor kerbs, schakelen voor een betere inmersie.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.