Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:18
Ben van plan om d.m.v. een vocore een dashboard te maken voor op mn DD. Moet gaan werken met F1 22 op een PS5 d.m.v. simhub die de telemetry data uitleest.

Wie heeft ervaringen met de shipping methodes (ook w.b.t. invoerkosten)?

Shipping by Post(3~15 weeks, not recommend, unstable, postal to the country then postal delivery)

Shipping by Airline(1~2 weeks, recommend for US/EU, airline to the country then postal delivery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Daiov97 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:01:
Ben van plan om d.m.v. een vocore een dashboard te maken voor op mn DD. Moet gaan werken met F1 22 op een PS5 d.m.v. simhub die de telemetry data uitleest.

Wie heeft ervaringen met de shipping methodes (ook w.b.t. invoerkosten)?

Shipping by Post(3~15 weeks, not recommend, unstable, postal to the country then postal delivery)

Shipping by Airline(1~2 weeks, recommend for US/EU, airline to the country then postal delivery)
werd even getriggered door je post had zelf ook al eens gekeken naar die schermpjes maar destijds ebte de interesse wat weg. onderstaand een eerder bericht in dit forum.

Vocore scherm en racelogic voor simracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:18
WeeDzi schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:05:
[...]

werd even getriggered door je post had zelf ook al eens gekeken naar die schermpjes maar destijds ebte de interesse wat weg. onderstaand een eerder bericht in dit forum.

Vocore scherm en racelogic voor simracing
Die had ik inderdaad gezien, maar geen berichtje over de ervaringen met de airline shopping. Heb hier inmiddels wel voor gekozen, zie wel of er nog extra kosten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-10 20:52
Bestaat er zoiets als 1DoF motion? Waarbij de stoel bijvoorbeeld alleen een stukje naar voren of naar achter zou hellen tijdens het op-en terugschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik ben van plan mijn rig uit te breiden met Bass Shakers on a budget, ook wil ik het "stil" houden aangezien de kleine een verdieping beneden met rig slaapt, ik had het volgende in gedachten:Ik ben van plan ze op de volgende plek te monteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Llb0mOG75-txoiVEkKTm9xK-h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2AIo4DlVTnHnjwtYG3As4hF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hele rig hoeft niet heen en weer te schudden, maar ik wil ze wel voelen, zouden deze Pucks daar krachtig genoeg voor zijn? En zit er verschil in de Ali versie van de Nobsound en de versie van Amazon en ik moet de 8 Ohm versie hebben gok ik?

Iemand verder nog tips voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Danielson schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:33:
Ik ben van plan mijn rig uit te breiden met Bass Shakers on a budget, ook wil ik het "stil" houden aangezien de kleine een verdieping beneden met rig slaapt, ik had het volgende in gedachten:Ik ben van plan ze op de volgende plek te monteren:

[Afbeelding]

Mijn hele rig hoeft niet heen en weer te schudden, maar ik wil ze wel voelen, zouden deze Pucks daar krachtig genoeg voor zijn? En zit er verschil in de Ali versie van de Nobsound en de versie van Amazon en ik moet de 8 Ohm versie hebben gok ik?

Ik heb deze versterker ook, bevalt meer dan prima! Zelf heb ik voor de 4ohm pucks gekozen. Ik heb drie pucks tegen de onderkant (zitvlak) van de stoel geschroefd, veel directer dan dat wordt het niet.

Ik heb namelijk ook een puck aan m'n rig geschroefd onder de pedalplate, en dat resoneert toch wel wat door in de omliggende onderdelen. Ik zou dus proberen de trillingen zoveel mogelijk te isoleren van het frame.
(deze basspumps : https://www.amazon.nl/Sin...assPump-Ohm/dp/B0000WR4F2 )

Of je moet er voor kiezen om je totale rig te isoleren van de vloer door bijvoorbeeld van die dikke rubberen schokdempers die je ook wel onder de wasmachine plaatst (Karwei heeft ze vast wel liggen) onder alle poten van je rig te plaatsen. Of door je rig op een dikke rubberen mat te plaatsen (bijvoorbeeld van die grote, dikke kinderpuzzelstukken die ze wel eens in de aanbieding bij de kruidvat hebben liggen :) )

[ Voor 2% gewijzigd door Dev0o op 27-01-2023 15:33 . Reden: url toegevoegd ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:27
@Danielson Om aan te haken op de posts hierboven. Ik heb toen ik mijn bass shaker heb geplaatst (direct onder de stoel), 2 stukken 3mm (iirc) dik rubber op maat laten snijden bij 'het rubberhuis' in mijn woonplaats. En dat tussen de seatholder en het frame gedaan. Heeft me <10e gekost en ik merk dat als de bass shaker onder de stoel trilt, de trillingen heel goed geïsoleerd blijven in de stoel. In tegenstelling tot de shaker onder mijn pedalframe, daar trilt de hele rig van en maakt veel lawaai. Daar heb ik ook geprobeerd rubber tussen de pedaalplaat en frame te krijgen, maar dat was onmogelijk te monteren zonder mijn hele rig uit elkaar te halen. Daarnaast de rig óók op de bovengenoemde wasmachine schokdempers geplaatst, om de onderburen niet teveel van last te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:50
Zie dat er geschroefd wordt in de onderkant vd stoel. Hebben jullie dan niet die hard plastic kuip zoals ik die heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:33:

[Afbeelding]

Nou, de order is de deur uit, het zijn toch twee Sinuslive Bass-Pump III geworden i.c.m. een Nobsound! :)

Een van de Bass-Pumps komt onder het paneel van de GT1 waar de panelen op gemonteerd zijn en de tweede komt onder de stoel;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Llb0mOG75-txoiVEkKTm9xK-h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2AIo4DlVTnHnjwtYG3As4hF.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee is om hier een stalen plaat onder te monteren en daaronder de Bass-Pump te monteren! Alleen twijfel ik over de dikte van de stalen plaat, zou 2MM voldoede zijn of zou ik toch voor 3MM gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-10 22:11
Hoe zijn jullie erachter gekomen dat je sim racen wou doen ?

Ik zag dat de Logitech g29 afgeprijsd is, wat mij wel interessant leek.
Ik heb zelf ongeveer 10 jaar outdoor karting gereden dus het lijkt me wel leuk om te doen, maar ik geraak niet getriggerd om te kopen omdat ik denk dat ik het mss niet ga blijven doen.
Wat was bij jullie het Triggerpoint ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@benep, er is maar 1 manier om erachter te komen, en dat is door het te proberen. Het feit dat jij 10 jaar outdoor karting hebt gedaan lijkt mij wel een goede indicator dat het wat voor je is, de meeste van ons zullen geen IRL ervaring hebben buiten wellicht af en toe wat random karten.

Het grote voordeel van deze hobby is dat de materialen vrij waarde vast zijn, zou het dus toch niets voor je zijn is er financieel gezien niet direkt een man overboord.

Mijn triggerpoint; ik had in mijn privetijd een huis gebouwd gedurende 2 jaar en had toen het thuis klaar was veel vrije tijd. Toen nagedacht over wat ik leuk vond en dat was F1 destijds en toen besloten het te gaan proberen. Logitech T300RS GT gekocht en een Playseat Evolution, slaapkamer TV en een PS4 gekocht en begonnen...Dat is inmiddels alweer 5+jaar geleden en gedurende de tijd altijd verder geupgrade, vind het nog altijd een leuke hobby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
benep schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:03:

Ik heb zelf ongeveer 10 jaar outdoor karting gereden dus het lijkt me wel leuk om te doen, maar ik geraak niet getriggerd om te kopen omdat ik denk dat ik het mss niet ga blijven doen.
Ik zag een keer een 2e hands Trustmaster setje op tweakers incl. een wheel stand pro. Toen die gewoon gekocht, want je kan het altijd weer voor grofweg dezelfde prijs verkopen als het je niet bevalt. Gratis uitproberen dus :)

Niet lang daarna nieuwe pedalen gekocht, en een DD en een complete rig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mijn eerste stuurtje was een Logitech MOMO, die ik trouwens nog steeds heb. Eerst altijd gebruikt op PC en nadien geprobeerd te gebruiken op de Playstation, maar die was veel te traag qua reacties. Nadat ik met een vriendengroep toch redelijk veel GT Sport speelde, begon het te kriebelen om weer wat te kopen. Kinderen van vrienden hadden een G29 gekocht en die had ik mijn Wheelstand Pro gedaan, maar wist wel dat ik niet meer ging beginnen met een gear-driven stuur met het vervelende geluid. Dus meteen goed aangepakt met een alu rig, Fanatec stuur, base en pedalen. Nadien nog mijn Elite + gewisseld voor een GT DD Pro base met 8NM voeding. Gebruik het tegenwoordig te weinig, maar weet dat er wel weer een tijd komt, dat ik meer ga racen.

Ik zou trouwens eerst kijken welke racegame je bevalt zonder stuur en kijken of deze met stuur goed werkt qua reviews. Als je virtual racing zonder stuur al helemaal ruk vind, dan maakt het stuur het niet in eens magisch super gaaf. Of wat geopperd is, koop een simpel 2de hands set, probeer het en als het niet leuk is, verkoop je het voor nagenoeg hetzelfde geld.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12

Ik wilde F1 spelen met stuurtje, dat leek me gewoon gaaf. Dus de G29 gekocht. F1 was idd gaaf, maar andere games ook. In eerste instantie de G29 op een Wheelstand Pro gezet. Later, toen ik een eigen ruimte in huis had en wat meer immersie wilde, overgestapt op een rig en Fanatec spul.

Die G29 was een prima stuurtje, erg geschikt om mee in te stappen voor een lage prijs. Dan weet je snel genoeg of je het wat vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe zijn jullie erachter gekomen dat je sim racen wou doen?
Hier begonnen op Playstation met controller en F1, toen een Thrustmaster T300 RS gekocht en een Playseat Evolution. Ondertussen begonnen met schrijven over simracen op mijn website. Vervolgens een Sim-Lab GT1 Evo besteld met Fanatec CSL F1 set. Nu ruim 3.5 jaar verder is het simracen nog steeds net zo leuk als in het begin en de website uitgegroeid tot een serieus review platform met nog heel heel veel mooie dingen die gaan komen ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Mensen die ervaring hebben met Een Reverb g2 en een motion rig? Ik merk dat de tracking moeite heeft de beweging? Is er een instelling die ik kan aanpassen?

Andere suggesties?
Pelota71 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:06:
Bestaat er zoiets als 1DoF motion? Waarbij de stoel bijvoorbeeld alleen een stukje naar voren of naar achter zou hellen tijdens het op-en terugschakelen?
Zou ik meer voor een bass shaker gaan?

[ Voor 46% gewijzigd door Mystikal op 03-02-2023 18:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Mystikal schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:20:
Mensen die ervaring hebben met Een Reverb g2 en een motion rig? Ik merk dat de tracking moeite heeft de beweging? Is er een instelling die ik kan aanpassen?

Andere suggesties?

[...]

Zou ik meer voor een bass shaker gaan?
Heb al 4 sinuslive basspumps i.c.m 2 nobsounds aan mijn rig hangen. Ben nu dus op zoek naar het volgend stapje immersion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Pelota71 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Heb al 4 sinuslive basspumps i.c.m 2 nobsounds aan mijn rig hangen. Ben nu dus op zoek naar het volgend stapje immersion.
Dat heb ik ook en sinds vandaag gegaan voor de next step middels een Next Level Racing Motion Platform.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Mystikal schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Dat heb ik ook en sinds vandaag gegaan voor de next step middels een Next Level Racing Motion Platform.
Ik ben oprecht jaloers 😁...alleen is die uitgave voor mij op dit moment nog niet te verantwoorden. Mijn collega (werkt op afdeling motorisation) gaat eerst zelf een prototype maken en als het wat is dan hoop ik dat hij er voor mij ook een wilt bouwen. Ik ben benieuwd naar de foto's als je het platform bevestigd hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Pelota71 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Ik ben oprecht jaloers 😁...alleen is die uitgave voor mij op dit moment nog niet te verantwoorden. Mijn collega (werkt op afdeling motorisation) gaat eerst zelf een prototype maken en als het wat is dan hoop ik dat hij er voor mij ook een wilt bouwen. Ik ben benieuwd naar de foto's als je het platform bevestigd hebt.
Niet veel te zien, maar hierbij de foto's. Rij VR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o-sqTagTFDLi5D2O0wIMiaMUqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBixVgNmPv4K1Hme2Gh7vXwY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL-F7ZQNZNdTF6BO55cWdgf-szc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d42E1mbS9uKGDPy70mfsYvd1.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik loop tegen het probleem aan dat wanneer ik mijn motion rig aanzet, de reverb g2 heeft moeite met de tracking. Hebben meer mensen hier last van? Tips om het op te lossen.

Ik heb reeds het volgende gedaan om het probleem op te lossen:
-usb kabel op aparte usb aansluiting in pc
-stroomkabel op andere wandcontactdoos
-usb kabel niet samen gebonden aan reverb kabel (onderlinge storing?)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Mystikal schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:32:
Ik loop tegen het probleem aan dat wanneer ik mijn motion rig aanzet, de reverb g2 heeft moeite met de tracking. Hebben meer mensen hier last van? Tips om het op te lossen.

Ik heb reeds het volgende gedaan om het probleem op te lossen:
-usb kabel op aparte usb aansluiting in pc
-stroomkabel op andere wandcontactdoos
-usb kabel niet samen gebonden aan reverb kabel (onderlinge storing?)
Heb je genoeg licht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ja 4 ledlampen en 2 monitors voor me. Als ik tijdens het rijden de motion uit zet, heb ik wel goede tracking.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
Mystikal schreef op zondag 5 februari 2023 @ 07:01:
[...]

Ja 4 ledlampen en 2 monitors voor me. Als ik tijdens het rijden de motion uit zet, heb ik wel goede tracking.
Die monitoren geven teveel licht, enige manier om dat op te lossen is deze uit te zetten of een filter ervoor te zetten. Neem aan dat je ze aan wil houden voor mensen die met je meekijken?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Koldur schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Die monitoren geven teveel licht, enige manier om dat op te lossen is deze uit te zetten of een filter ervoor te zetten. Neem aan dat je ze aan wil houden voor mensen die met je meekijken?
Okay, ik zal dat eens proberen door ze uit te zetten of door een zwarte achtergrond te pakken.

Zou ik tijdens de setup moeten kiezen voor een zittende setup of room bounderies moeten opzetten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Zittend; heb hier geen problemen; gordijnen links naast me, glaswand en een monitor rechts naast me, witte muur voor me, van achteren ledlicht aan het plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ragnar9999 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:32:
Zittend; heb hier geen problemen; gordijnen links naast me, glaswand en een monitor rechts naast me, witte muur voor me, van achteren ledlicht aan het plafond
Gebruik je ook een motion rig?
Want ik heb alleen het probleem als ik die aanzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 05-02-2023 12:59 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
Het probleem met de monitoren is het felle licht en de verversingsnelheid die tracking in de war kan brengen. Die uitzetten zou het probleem op moeten lossen. Mits er voldoende indirect licht is natuurlijk!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Koldur schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:22:
Het probleem met de monitoren is het felle licht en de verversingsnelheid die tracking in de war kan brengen. Die uitzetten zou het probleem op moeten lossen. Mits er voldoende indirect licht is natuurlijk!
Je zou het mogelijk met een infrarood licht kunnen oplossen. Zoiets als dit schijnt wel aardig te werken:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

kroegtijger schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Je zou het mogelijk met een infrarood licht kunnen oplossen. Zoiets als dit schijnt wel aardig te werken:
Werkt een reverb ook op infrarood?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mystikal schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Werkt een reverb ook op infrarood?
Geen idee eigenlijk. Ik ging er vanuit...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

kroegtijger schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Geen idee eigenlijk. Ik ging er vanuit...
Werkt voor een reverb G2 niet.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Om crossposten te voorkomen. Dit zou een oplossing kunnen zijn:
Mystikal in "VR Racing"

[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 09-02-2023 09:43 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
Iemand hier ervaring met goede zaken voor een andere autostoel op mijn rig? Ik lees veel goede ervaringen van Biesheuvel. Online hebben ze niet extreem veel keus. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Ik heb nu een oude autostoel met van die opstaande randen. Die beginnen toch pijn te doen na een sessie langer dan een uur. Ik ben ook wel iets steviger dan gemiddeld, maar niet bizar. Reistijd maakt mij niet zo heel veel uit. Ik rij liever iets langer voor goed advies met veel keuze.

De stoel komt op een als rig en mijn huidige stoel heeft een stalen frame met seat sliders. Ik denk dat ik daar bijna alle stoelen wel passend op kan maken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 11-10 23:27
GAEvakYD schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:04:
Iemand
Ik heb nu een oude autostoel met van die opstaande randen. Die beginnen toch pijn te doen na een sessie langer dan een uur. Ik ben ook wel iets steviger dan gemiddeld, maar niet bizar.
Ga in ieder geval altijd passen voordat je een stoel aanschaft, er zit enorm veel verschil in, ik pas ook niet in iedere stoel maar bij mij zijn het meer sportschool kilos.
Mocht je zwaartepunt meer rond het midden zitten en je past niet lekker in een bucketseat kan je altijd nog een sportieve autostoel nemen daar is ook niets mis mee.
https://www.rhenoywebshop...-merkgebonden/stoel-enkel
Zelf heb ik deze https://lynxmotorsport.nl...8104116/category=26324525 waar ik prima in pas
Biesheuvel heeft ook een ruim aanbod in de winkel staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:40
kosz schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:45:
[...]

Ga in ieder geval altijd passen voordat je een stoel aanschaft, er zit enorm veel verschil in, ik pas ook niet in iedere stoel maar bij mij zijn het meer sportschool kilos.
Mocht je zwaartepunt meer rond het midden zitten en je past niet lekker in een bucketseat kan je altijd nog een sportieve autostoel nemen daar is ook niets mis mee.
https://www.rhenoywebshop...-merkgebonden/stoel-enkel
Zelf heb ik deze https://lynxmotorsport.nl...8104116/category=26324525 waar ik prima in pas
Biesheuvel heeft ook een ruim aanbod in de winkel staan overigens.
Thanks, ik neig ook meer naar een autostoel. Denk dat een kuipstoel voor mij te krap is. Zo'n BMW M stoel ziet er ook wel fijn uit vanwege die verlengde ondersteuning aan de voorkant. Gezien mijn lengte van 2m03 kan dat best fijn zijn.

Nu nog een keuze maken waar ik heen wil rijden om te passen. Ik woon in het midden van het land, maar zoals ik zei is een stuk rijden geen probleem. Als ze daar dan ook veel verschillende autostoelen hebben staan die ik kan passen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik rij zelf met een LCD Pro Drift van Lynx Motorsport.

Ik heb daar een paar jaar geleden een artikel over geschreven, sindsdien zijn vele tweakers je al voorgegaan. Ik ben zelf ook wat groter/forser dan gemiddeld en de Pro Drift past als gegoten.

De Pro Race hebben wij hier ook, maar daar pas ik zelf niet goed in. Mijn collega is een wat kleiner persoon en die zit daar weer heel comfortabel in.

[ Voor 27% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-02-2023 16:53 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik ga mijn tenen in het simracing wereldje dippen met de Logitech G923 met shifter.

Deze gaan gebruikt worden i.c.m. een PS4 en later (als ie eens normaal verkrijgbaar is) een PS5. Heb er WRC Generations, Gran Turismo 7 en Grid Legends bij gekocht.

Wat ik me afvraag, is:
Is er een handrem die compatible is met dit setje?

Heb wel deze gevonden:
USB Handbrake PS4/PS5 Support For Logitech G29 + PC Applicable For All Steering wheel SIM Racing Games Rally Hand Brake System

Maar bij geen enkele zie ik G923 ondersteuning staan. Heb gevraagd aan de winkels, maar nog geen antwoord.

Als ik eentje dichterbij kan kopen, heb ik dat liever. En ook onder de €100, want ik ben niet van plan om net zo wel te betalen als voor mijn stuur.

Pffff, na een uur zoeken nog niks gevonden.
Misschien gewoon een goedkope kopen en ombouwen, zodat ie gewoon het knopje op de controller indrukt...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• WeeDzi
Xyphoid schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 00:08:
Ik ga mijn tenen in het simracing wereldje dippen met de Logitech G923 met shifter.

Deze gaan gebruikt worden i.c.m. een PS4 en later (als ie eens normaal verkrijgbaar is) een PS5. Heb er WRC Generations, Gran Turismo 7 en Grid Legends bij gekocht.

Wat ik me afvraag, is:
Is er een handrem die compatible is met dit setje?

Heb wel deze gevonden:
USB Handbrake PS4/PS5 Support For Logitech G29 + PC Applicable For All Steering wheel SIM Racing Games Rally Hand Brake System

Maar bij geen enkele zie ik G923 ondersteuning staan. Heb gevraagd aan de winkels, maar nog geen antwoord.

Als ik eentje dichterbij kan kopen, heb ik dat liever. En ook onder de €100, want ik ben niet van plan om net zo wel te betalen als voor mijn stuur.

Pffff, na een uur zoeken nog niks gevonden.
Misschien gewoon een goedkope kopen en ombouwen, zodat ie gewoon het knopje op de controller indrukt...
Kort antwoord Nee.

playstation heeft volgens mij niet de ondersteuning om er een extra USB apparaat toe te voegen voor verschillende opties. EDIT, volgens de adverteerder in je link kan hij wel op de PS4 en PS5 kan. als dat zo zou zijn werkt het ook naast je logitech, maar ik heb niet ervaring met Playstation, maar weet dat dit vroeger niet echt mogelijk was.

De logitech ondersteund geen extra apparaat naast de shifter.

als je wat wil modden ed is er denk ik meer mogelijk maar denk dat je dat niet moet willen. de logtitech 923 is gewoon instap modelletje zonder fratsen. IMHO zet de handrem nu onder een knop op de gearstick oid, ga wat racen en als je het leuk vind is het denk ik beter om dan later over te stappen naar PC en daar je racerig stapgewijs wat uit te breiden.

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 16-02-2023 10:54 ]

• Xyphoid
WeeDzi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Kort antwoord Nee.

playstation heeft volgens mij niet de ondersteuning om er een extra USB apparaat toe te voegen voor verschillende opties. EDIT, volgens de adverteerder in je link kan hij wel op de PS4 en PS5 kan. als dat zo zou zijn werkt het ook naast je logitech, maar ik heb niet ervaring met Playstation, maar weet dat dit vroeger niet echt mogelijk was.

De logitech ondersteund geen extra apparaat naast de shifter.

als je wat wil modden ed is er denk ik meer mogelijk maar denk dat je dat niet moet willen. de logtitech 923 is gewoon instap modelletje zonder fratsen. IMHO zet de handrem nu onder een knop op de gearstick oid, ga wat racen en als je het leuk vind is het denk ik beter om dan later over te stappen naar PC en daar je racerig stapgewijs wat uit te breiden.
Dank je.
De claims in de productomschrijving neem ik met een hele grote korrel zout. Meeste reacties op deze producten waren dat het niet met PS4 werkte.
Ik ga niet overstappen op pc (heb een Zephyrus M16 laptop, maar game er niet op), dus ik knutsel zelf wel een handrem in elkaar. Weer nieuw projectje er bij.
Voorlopig dan maar knopje op het stuur/de shifter gebruiken.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• WeeDzi
Xyphoid schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:16:
[...]

Dank je.
De claims in de productomschrijving neem ik met een hele grote korrel zout. Meeste reacties op deze producten waren dat het niet met PS4 werkte.
Ik ga niet overstappen op pc (heb een Zephyrus M16 laptop, maar game er niet op), dus ik knutsel zelf wel een handrem in elkaar. Weer nieuw projectje er bij.
Voorlopig dan maar knopje op het stuur/de shifter gebruiken.
Ja dat is waarschijnlijk verstandig, meestal werken dit soort alibaba onderdelen prima op PC omdat er vaak een arduino achtige PCB in zit. de actuator is vaak een loadcell waardoor je een lineaire input krijgt, net als een pedaal. Dit zijn vaak niet geschikte PS inputs.

een knutsel projectje is dan inderdaad een beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik in de markt voor een complete SIM setup. Ik kijk naar een base van SIMLABS (GT1 of P1X) en een wheelbase van SIMUCUBE (Sport2) met pedals van HeusinkVeld (Sprint).

Bij de keuze voor een fijne/goede stoel loop ik tegen een uitdaging aan. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om die stoelen te proberen, in een winkel? Zodoende hoef ik niet verschillende modellen te bestellen en retour te sturen, waar vaak ook extra kosten voor gelden.

Hoop dat ik hier wat ideeën kan krijgen! Alvast bedankt!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
fungho schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:25:
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik in de markt voor een complete SIM setup. Ik kijk naar een base van SIMLABS (GT1 of P1X) en een wheelbase van SIMUCUBE (Sport2) met pedals van HeusinkVeld (Sprint).

Bij de keuze voor een fijne/goede stoel loop ik tegen een uitdaging aan. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om die stoelen te proberen, in een winkel? Zodoende hoef ik niet verschillende modellen te bestellen en retour te sturen, waar vaak ook extra kosten voor gelden.

Biesheuvel autosport heeft een fysieke showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoi allemaal,

Kijk eens bij Lynx Motorsport naar de LCD stoelen. Velen zijn je hier op Tweakers al voorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:50
Madhouse1979 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Kijk eens bij Lynx Motorsport naar de LCD stoelen. Velen zijn je hier op Tweakers al voorgegaan.
Ik ben destijds naar Biesheuvel gereden en daarna naar Lynx. Biesheuvel heeft ca 50 stoelen staan. In de prijs categorie 250-1000+. Die staan allemaal naast elkaar en je kan dus op allemaal even gaan zitten. Degene die ik lekker vind zitten kostte 500+.
Daarna door gereden naar lynx. Uiteindelijk daar de lcd gekocht voor stuk minder. Hebben vijf verschillende stoelen staan die echt beduidend goedkoper zijn. Heb hem nu drie jaar en zit nog steeds fantastisch.
Ik kan je echt aanraden om te gaan proef zitten omdat bij mij bij zeker de helft van de stoelen echt niet lekker zit. Terwijl ik toch redelijk normale bouw heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jczuidervaart schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Ik ben destijds naar Biesheuvel gereden en daarna naar Lynx. Biesheuvel heeft ca 50 stoelen staan. In de prijs categorie 250-1000+. Die staan allemaal naast elkaar en je kan dus op allemaal even gaan zitten. Degene die ik lekker vind zitten kostte 500+.
Daarna door gereden naar lynx. Uiteindelijk daar de lcd gekocht voor stuk minder. Hebben vijf verschillende stoelen staan die echt beduidend goedkoper zijn. Heb hem nu drie jaar en zit nog steeds fantastisch.
Ik kan je echt aanraden om te gaan proef zitten omdat bij mij bij zeker de helft van de stoelen echt niet lekker zit. Terwijl ik toch redelijk normale bouw heb.
Same story. Ik heb toen een blog geschreven over de zoektocht en de rest is geschiedenis. Heb inmiddels 4 LCD's stoelen staan hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 21:44
Hoi allemaal,

Zelf gebruik ik een autostoel van een BWM 1 serie, deze heb ik gemonteeerd op mijn Simlab GT1. Geen extra adapters nodig en genoeg functionaliteit qua verstelbaarheid. Qua autostoelen zijn er ook een hoop te koop op marktplaats.

Mogelijk dat dit een optie voor je is.

Edit: Het is de Alcantara versie uit de BMW 2 serie Coupe

[ Voor 3% gewijzigd door Mister8th op 01-03-2023 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
Wauw, ik ben heel erg blij met de suggesties die ik voorbij zie komen! Super bedankt!

Ik wil ook echt even proef zitten, want ik weet van mezelf dat ik kieskeurig ben.

@Madhouse1979 Heb je een linkje naar jouw blog, misschien kan ik daar nog wat aan hebben?

@Mister8th ik heb zelf een BMW 1 Serie gereden (F20). Welke stoel heb jij specifiek?

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:17
Hoi allemaal,

Ik heb een Sim-Lab GT1-Evo in combinatie met een Sparco Sprint stoel die Sim-Lab ook aanbiedt. Zelf heb ik redelijk wat gemaild met Sim-Lab voor ik m'n bestelling plaatste en ter plekke ben gaan afhalen. Volgens mij kun je bij hen wel even een stoel proberen. Als je wil ben je bij mij thuis ook eens welkom om in de stoel te gaan zitten. Ik kan de stoel ook tot in detail opmeten voor je als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fungho schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:37:
@Madhouse1979 Heb je een linkje naar jouw blog, misschien kan ik daar nog wat aan hebben?
Zie handtekening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fungho
Goh, die had ik niet gezien! Thanks, ga ik ook zeker even doornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe stoel op mijn Simlab GT Evo cockpit. Nu zijn er genoeg kuipstoelen met extra hoofdbescherming aan de zijkant, zoals bij bijvoorbeeld de Sparco Circuit II (https://www.biesheuvel.nl/nl/sparco-circuit-ii-qrt-9-1-kg)

Ik rijd nu in VR (HP Reverb G2) en ik ben bang dat ik met de VR headset tegen deze hoofbescherming kom als ik naar links/rechts kijk. Heeft iemand toevallig ervaring met VR en kuipstoelen incl hoofbescherming?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

wolverine3141 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:56:
Ik ben op zoek naar een nieuwe stoel op mijn Simlab GT Evo cockpit. Nu zijn er genoeg kuipstoelen met extra hoofdbescherming aan de zijkant, zoals bij bijvoorbeeld de Sparco Circuit II (https://www.biesheuvel.nl/nl/sparco-circuit-ii-qrt-9-1-kg)

Ik rijd nu in VR (HP Reverb G2) en ik ben bang dat ik met de VR headset tegen deze hoofbescherming kom als ik naar links/rechts kijk. Heeft iemand toevallig ervaring met VR en kuipstoelen incl hoofbescherming?
Ja ik. Ik heb de LCD met hoofdbescherming. Het gaat wel, maar ik zou het niet aanraden als je de keus hebt. Tenzij je voor extra immersie wilt gaan, want dat heeft het wel als voordeel. In het echt kun je met de helm ook niet draaien in die stoel.

Overigens werkt het wel gewoon en wordt je niet echt belemmerd bij normaal racen en kijken in de spiegel (of zelfs over je schouder). Heel af en toe merk ik dat ik weleens contact maak met de hoofdsteunen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999

ik heb deze https://sim-lab.eu/shop/p...gory=142#attr=472,496,627 , dus met hoofdbescherming en rijdt met VR (G2)
geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 21:44
fungho schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:37:

@Mister8th ik heb zelf een BMW 1 Serie gereden (F20). Welke stoel heb jij specifiek?
Het is trouwens de alcantara stoel uit de 2 serie coupe, Ik heb de passagiers stoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVjNpsfO1LRti_nLrmmlrOUlNNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BLjzSHXwgPL99cf7PRuL0qFS.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mister8th op 01-03-2023 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gewoon niet doen, het ziet er misschien leuk uit maar je hebt er echt helemaal niets aan naar mijn mening. Ik heb op mijn rig ook een kuipstoel zitten maar die gaat vervangen worden door een sportieve recliner uit een "echte" auto wanneer de rig binnenkort uit elkaar gaat voor de verhuizing.

Alles leuk en aardig maar het belangrijkste is onder aan de streep dat je echt lekker zit in je stoel en ik ben nog geen kuipstoel tegen gekomen die lekkerder zit dan een fatsoenlijke autostoel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
R2D2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Gewoon niet doen, het ziet er misschien leuk uit maar je hebt er echt helemaal niets aan naar mijn mening. Ik heb op mijn rig ook een kuipstoel zitten maar die gaat vervangen worden door een sportieve recliner uit een "echte" auto wanneer de rig binnenkort uit elkaar gaat voor de verhuizing.

Alles leuk en aardig maar het belangrijkste is onder aan de streep dat je echt lekker zit in je stoel en ik ben nog geen kuipstoel tegen gekomen die lekkerder zit dan een fatsoenlijke autostoel.
Heb mijn DIY rig bijna af en daar hen ik een oude (normale) bureaustoel voor gebruikt die ik nog had liggen :P
Onderstel er af en gaan met die banaan. Maar goed. Ik ben iemand die vaak nieuwe hobbies probeert en niet direct klauwen vol met geld uit gaat geven (omdat ik soms ook niet meer verder ga met de nieuwe hobby).

Had natuurlijk ook een goedkope rig kunnen kopen van een paar honderd Euro, but where's the fun in that?
En ik had nog hout liggen.En de eerder genoemde bureaustoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Benieuwd naar bestel lijsten bij fanatec voor een ps5 stuur.

Twijfel of ik de dd gt pro bundle zal doen of losse unit met simpel rond stuur en mclaren stuur icm v2 of v3 pedalen.

Iemand suggesties? :)

Static shifters veel fijner/beter? Klik je die vast op de base unit en dan het stuur erop? Of schroef je die vast aan een stuur?

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 07-03-2023 20:20 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:32

Een kuipstoel dient aangemeten te worden op jou lichaamsmaten, net als een aangepaste autostoel die ook niet voor iedereen even lekker en goed zit. Ik had een Savas Konig stoel 2ehands gekocht, nu net weer verkocht omdat die stoel totaal niet past en lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje

Gewoon een kuipstoel kopen zonder die extra hoofdbescherming? Ik heb een LCD die dat niet heeft. Zit perfect en geen risico op het stoten van VR brillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Capo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:18:
Benieuwd naar bestel lijsten bij fanatec voor een ps5 stuur.

Twijfel of ik de dd gt pro bundle zal doen of losse unit met simpel rond stuur en mclaren stuur icm v2 of v3 pedalen.

Iemand suggesties? :)

Static shifters veel fijner/beter? Klik je die vast op de base unit en dan het stuur erop? Of schroef je die vast aan een stuur?
Elk stuur werkt op de PS5. Compatibiliteit zit in de base, niet het stuur. Wel is het zo dat bepaalde functies of schermpjes niet werken in bepaalde games. De Endurance module werkt alleen met PC. Buttonmapping is afhankelijk van de game. ACC en F120xx kunnen alle buttons mappen, maar GT7 is weer veel minder flexibel en zit je vast aan de indeling van de game zelf.

Suggesties? Tja ligt eraan wat voor games je speelt. Speel je veel rally, dan absoluut een rond stuur. Speel je veel GT3 of F1, dan eerder een McLaren GT3 of de Formula V2.5. Wil je een groter stuur, dan eerder de GT3, wil je een beter afgewerkt stuur, dan eerder de Formula. Als je de McLaren wil, koop dan meteen de metalen QR1 erbij, de standaard plastic QR is te zwak.

Static shifters gaan aan de base, dat maakt ze static. Ze zitten dan altijd op dezelfde plek. Als ze aan het stuur zouden zitten, dan zijn ze niet meer static, want dan draaien ze mee met het stuur. ;) Buiten rally heb je eigenlijk altijd je handen op dezelfde plek op het stuur, zodat ook meedraaiende shifters altijd te bedienen zijn.

Belangrijkste is dat het stuur niet te zwaar is. De Porsche sturen met endurance module zijn redelijk zwaar en daar heeft de GT DD Pro wat meer moeite mee, waardoor je wat meer details verliest, omdat de FFB meer moeite moet doen. Zeker als je de DD Pro niet met 8NM voeding hebt. De DD1 en 2 hebben hier geen enkele moeite mee, vanwege de veel krachtigere motor. Ik vind het Porsche stuur erg mooi, maar het heeft weinig zin een stuur van 500+ euro te kopen die minder presteert. Het standaard stuur in het pakket van de GT DD Pro schijnt niet zo heel goed te zijn. Ik zou dan ook eerder kiezen voor een base only met 8NM voeding, los setje pedalen (V2 CSL of de V3 pedalen met BPK) en een stuur naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
thunder8 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Elk stuur werkt op de PS5. Compatibiliteit zit in de base, niet het stuur. Wel is het zo dat bepaalde functies of schermpjes niet werken in bepaalde games. De Endurance module werkt alleen met PC. Buttonmapping is afhankelijk van de game. ACC en F120xx kunnen alle buttons mappen, maar GT7 is weer veel minder flexibel en zit je vast aan de indeling van de game zelf.

Suggesties? Tja ligt eraan wat voor games je speelt. Speel je veel rally, dan absoluut een rond stuur. Speel je veel GT3 of F1, dan eerder een McLaren GT3 of de Formula V2.5. Wil je een groter stuur, dan eerder de GT3, wil je een beter afgewerkt stuur, dan eerder de Formula. Als je de McLaren wil, koop dan meteen de metalen QR1 erbij, de standaard plastic QR is te zwak.

Static shifters gaan aan de base, dat maakt ze static. Ze zitten dan altijd op dezelfde plek. Als ze aan het stuur zouden zitten, dan zijn ze niet meer static, want dan draaien ze mee met het stuur. ;) Buiten rally heb je eigenlijk altijd je handen op dezelfde plek op het stuur, zodat ook meedraaiende shifters altijd te bedienen zijn.

Belangrijkste is dat het stuur niet te zwaar is. De Porsche sturen met endurance module zijn redelijk zwaar en daar heeft de GT DD Pro wat meer moeite mee, waardoor je wat meer details verliest, omdat de FFB meer moeite moet doen. Zeker als je de DD Pro niet met 8NM voeding hebt. De DD1 en 2 hebben hier geen enkele moeite mee, vanwege de veel krachtigere motor. Ik vind het Porsche stuur erg mooi, maar het heeft weinig zin een stuur van 500+ euro te kopen die minder presteert. Het standaard stuur in het pakket van de GT DD Pro schijnt niet zo heel goed te zijn. Ik zou dan ook eerder kiezen voor een base only met 8NM voeding, los setje pedalen (V2 CSL of de V3 pedalen met BPK) en een stuur naar keuze.
Dank!

De lijst is nu:

Base 8nm
WRC stuur
Mclaren stuur
V3 pedalen
shifter
handrem

Static shifters laat ik achterwege voor nu. Zat te twijfelen inderdaad over QR lite vs QR. Ik ga even de Lite gebruiken tot QR2 er is en wat dat brengt (en of het past)

edit:
QR2 is dus iets wat al jaren speelt, schiet niet echt op. Misschien toch 2x de QR erbij bestellen. Lees te veel horor verhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 08-03-2023 13:29 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Capo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Dank!

De lijst is nu:

Base 8nm
WRC stuur
Mclaren stuur
V3 pedalen
shifter
handrem

Static shifters laat ik achterwege voor nu. Zat te twijfelen inderdaad over QR lite vs QR. Ik ga even de Lite gebruiken tot QR2 er is en wat dat brengt (en of het past)

edit:
QR2 is dus iets wat al jaren speelt, schiet niet echt op. Misschien toch 2x de QR erbij bestellen. Lees te veel horor verhalen.
QR2, wanneer die ook komt, zal niet al te goedkoop worden. En dan is het nog de vraag of alle oude sturen over kunnen. Zeker niet gaan proberen met de QR Lite, want als die het begeeft, dan kan je ook alle pinnen in de aansluiting beschadigen. Dan kost het meer geld om te fixen. De QR Lite zou eigenlijk gewoon niet geleverd moeten worden, die is gewoon ondermaats voor wat die aan moet kunnen, zeker met een base die 8Nm of meer kan leveren. Bij de V3 pedalen wel meteen de Brake Performance Kit meebestellen. Die maakt het rempedaal echt een stuk beter qua feel. Damper is niet nodig, die is te duur voor wat het biedt en sowieso is het voor de rem overbodig als de BPK erin zit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xyphoid
Zonder dat enige kennis van sim racing rigs mij in de weg stond, heb ik een eigen sim rig gemaakt voor mijn G923 set i.c.m. PS4.
Had nog hout over van de voorzetwand die ik had gemaakt. En een oude bureaustoel.
Slotjes uitgeprint en wat bouten en moeren gekocht.
Moet hem nog verven.

Kan ingeklapt worden met stuur, pedalen en shifter er op.
Nu nog een PS5 en PSVR 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDn-6RRcAd83je6nVs8IfWekWtw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNCEFDT4OSwhSRNfpDDjbKWA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CpHM-Dpn-yEjN84F30peJNbHy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlwhnw1mJPvvgevoBoYJ1zCT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHeNGSv_LJszTgYf4GHnBADiBks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rg30lLgzuKnHXZIo95D3rgyM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ure8TEkF7rdtpjoxCOqUXGCQtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcTktzQbiiakmTqzbWd1JfNP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEZAi_Uez4jI7_E9ts6UYNj-bsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpzvWXzUFqXeIqhqoo1ouC6e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0jglNLeQ7RMOfVUWWFPrKtzRkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHoFDWBYOCm1JpuXJm9tUat5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fRZ1urEYzU5cKOEzKDhw1lXnRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gct323mUQ9Tru9Vd2AfHL7zi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoylc6Xd1ijIGseTAs235mNbcQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTg99CNKfbgkfOtP7moTPgYo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgZHUvQ_c0xjY-RUYdddJOZqZnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2goSLB2ipAmIkGYA3UecXPlN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justsander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
twee vragen,

Op het moment heb ik een gt dd pro 8nm. In het begin vond ik de ffb veel te zwak in gt7. na wat tunen nu op maximale ffb is het ok. Stel je zou willen upgraden? dan zijn er geen mogelijkheden toch binnen fanatec? dd1 podium is discontinued.

verder zit ik te twijfelen om de shifter de kopen. iemand hier ervaringen mee icm gt7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
justsander schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:31:
twee vragen,

Op het moment heb ik een gt dd pro 8nm. In het begin vond ik de ffb veel te zwak in gt7. na wat tunen nu op maximale ffb is het ok. Stel je zou willen upgraden? dan zijn er geen mogelijkheden toch binnen fanatec? dd1 podium is discontinued.

verder zit ik te twijfelen om de shifter de kopen. iemand hier ervaringen mee icm gt7?
De DD1 is discontinued maar nog wel beschikbaar. Zelf heb ik de Fanatec Podium F1 Racing wheel bundle, dat is met de DD1. Ik heb GT7 wel eens even geprobeerd op de PS5. Erg leuk, maar ik blijf toch PC gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

H1MSELF1SH schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:29:
[...]

De DD1 is discontinued maar nog wel beschikbaar. Zelf heb ik de Fanatec Podium F1 Racing wheel bundle, dat is met de DD1. Ik heb GT7 wel eens even geprobeerd op de PS5. Erg leuk, maar ik blijf toch PC gamer.
Jouw Podium F1 Racing Wheel Bundle is niet meer te vinden op de site van Fanatec en daarmee dus goed mogelijk dat die discontinued is. Dan heb je voor de Playstation geen andere keus meer, dan de GT DD Pro.
justsander schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:31:
twee vragen,

De lamme FFB is ook een issue in/van GT7. Als je met de GT DD Pro ACC gaat spelen, merk je pas hoeveel power deze base heeft. Daar heb ik het na een half uur spelen toch wel erg warm, terwijl ik daar in GT7 weinig last van heb.

Dat de F1 Podium DD1 nu niet meer te krijgen is, kan ook een teken zijn dat er mogelijk nieuwe producten zitten aan te komen. DD1/DD2 gaan al een aardige tijd mee en mogelijk dat er een upgrade komt of misschien wel een nieuw product tussen de DD1/DD2 onder de Clubsport range. Ook de V3 pedalen kunnen een upgrade gebruiken, als je naar de rest van de markt kijkt. Maar helaas is dat nu nog pure speculatie, nog niets concreets in die richting. Mocht je echt een F1 Podium willen, zal je voor nu toch echt op de 2de hands markt moeten gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat de Playstation compatibele chip in de wheel base zelf zat. Als dat klopt dan kun je alsnog een DD1 en een fancy stuurtje kopen en spelen op je PS5. Of mis ik iets?

//edit: blijkt niet correct te zijn zoals hieronder meegedeeld worden. Excuses!

[ Voor 61% gewijzigd door H1MSELF1SH op 10-03-2023 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

H1MSELF1SH schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:50:
Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat de Playstation compatibele chip in de wheel base zelf zat. Als dat klopt dan kun je alsnog een DD1 en een fancy stuurtje kopen en spelen op je PS5. Of mis ik iets?
Ja je mist iets. In de standaard DD1 zit de PS chip niet in. Alleen in de F1 Podium bundel, met het blauwe Formula stuur, is de PS chip aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Je kan altijd ook gewoon je stuur/pedalen koppelen op de wat minder officiele manier.

Dan ben je wat minder afhankelijk van ps5 compatible wheelbase/stuur/pedalen combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Darkangle schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:53:
Je kan altijd ook gewoon je stuur/pedalen koppelen op de wat minder officiele manier.

Dan ben je wat minder afhankelijk van ps5 compatible wheelbase/stuur/pedalen combo.
Kan, maar dan loop je weer het risico een mindere resolutie op de waarden uit je stuur en pedalen te hebben. Die minder officiële methoden simuleren de normale controller of een standaard simpel stuur dat wel compatibel is. Ik zou persoonlijk nooit een dergelijk dure base via een onofficiële manier aansluiten. Daarnaast zijn die kastjes ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
thunder8 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Kan, maar dan loop je weer het risico een mindere resolutie op de waarden uit je stuur en pedalen te hebben. Die minder officiële methoden simuleren de normale controller of een standaard simpel stuur dat wel compatibel is. Ik zou persoonlijk nooit een dergelijk dure base via een onofficiële manier aansluiten. Daarnaast zijn die kastjes ook niet gratis.
Dat is waar.

Maar ik heb hier een rig staan met een DD2, en een heleboel andere zaken. Als ik ps5 vr wil racen, ga ik niet nog eens een ps5 compatible setje erbij kopen, liever 50 euro uitgeven aan een conversie kitje en gaan met die banaan.

In dat opzicht ben ik "veel goedkoper" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Darkangle schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Dat is waar.

Maar ik heb hier een rig staan met een DD2, en een heleboel andere zaken. Als ik ps5 vr wil racen, ga ik niet nog eens een ps5 compatible setje erbij kopen, liever 50 euro uitgeven aan een conversie kitje en gaan met die banaan.

In dat opzicht ben ik "veel goedkoper" uit.
Snap ik. Maar hier was de vraag wat de upgrade zou zijn met PS5 compatibiliteit. Dan zou ik nooit met kastjes gaan knoeien. Dan zou ik nog eerder een F1 Podium 2de hands proberen te scoren. ;) En welk kastje zou 50€ zijn dan? Zover ik weet zijn er alleen de Cronus Zen en de Drivehub. En een snelle zoekactie laat zien dat het met de PS5 lang niet altijd vlekkeloos werkt en beide zijn geen 50€. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thunder8 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Jouw Podium F1 Racing Wheel Bundle is niet meer te vinden op de site van Fanatec en daarmee dus goed mogelijk dat die discontinued is. Dan heb je voor de Playstation geen andere keus meer, dan de GT DD Pro.
Die is discontinued wegens een aflopende licentie op dat product en voor zover ik weet zit er ook geen directe opvolger in de pijplijn. De F1 podium bundle was een niche product, de GT-DD pro dekt waarschijnlijk net dat segment even wat beter af.

Voor een PS5 compatible DD1 ben je dus inderdaad veroordeeld tot de 2e hands markt momenteel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
thunder8 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Snap ik. Maar hier was de vraag wat de upgrade zou zijn met PS5 compatibiliteit. Dan zou ik nooit met kastjes gaan knoeien. Dan zou ik nog eerder een F1 Podium 2de hands proberen te scoren. ;) En welk kastje zou 50€ zijn dan? Zover ik weet zijn er alleen de Cronus Zen en de Drivehub. En een snelle zoekactie laat zien dat het met de PS5 lang niet altijd vlekkeloos werkt en beide zijn geen 50€. ;)
Voor de vraag heb je inderdaad helemaal gelijk.

Het kasje in een noname van AliExpress met een goedkope licenced controller eraan voor de chipset. Dat was toen nog net geen 50 euro. Werkt niet vlekkenloos, maar leuk genoeg voor af en toe even lekker crossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justsander
Ok bedankt voor de antwoorden, ook nog tips mbt de fanatec shifter? Lees wisselende ervaringen over hoe dit werkt in GT7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 21:45
Dag Allen,

Even een vraag over het aansluiten van monitoren/nieuwe gpu voor mijn sim setup.

Momenteel heb ik 4 monitoren 3x
uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart.
Voor mijn sim setup.

En 1x de X34 predator ultrawide, voor "normaal" gamen.

Ik heb nu mijn X34 aangesloten op een gtx1080TI via DP kabel.
En van de 3 andere monitoren heb ik er 2 via hdmi en 1 via dp.
Meer poorten heb ik niet.
Hierdoor heb ik nu het probleem dat ik max 60hz kan instellen in nvidia surround. (Bij sommige sims moet ik het gebruiken helaas)

Nu ben ik in de markt voor een nieuwe pc en de daarbij horende gpu, maar tot mijn verbazing hebben de 4000 series allemaal 3x dp en 1x hdmi, en ik heb het liever anders om, zodat ik op de x34 gsync kan gebruiken via DP en de anderen dezelfde aansluiting hebben via HDMI.

Iemand die mij kan adviseren hoe dit het beste op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Tophof schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:39:
Dag Allen,

Even een vraag over het aansluiten van monitoren/nieuwe gpu voor mijn sim setup.

Momenteel heb ik 4 monitoren 3x
uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart.
Voor mijn sim setup.

En 1x de X34 predator ultrawide, voor "normaal" gamen.

Ik heb nu mijn X34 aangesloten op een gtx1080TI via DP kabel.
En van de 3 andere monitoren heb ik er 2 via hdmi en 1 via dp.
Meer poorten heb ik niet.
Hierdoor heb ik nu het probleem dat ik max 60hz kan instellen in nvidia surround. (Bij sommige sims moet ik het gebruiken helaas)

Nu ben ik in de markt voor een nieuwe pc en de daarbij horende gpu, maar tot mijn verbazing hebben de 4000 series allemaal 3x dp en 1x hdmi, en ik heb het liever anders om, zodat ik op de x34 gsync kan gebruiken via DP en de anderen dezelfde aansluiting hebben via HDMI.

Iemand die mij kan adviseren hoe dit het beste op te lossen?
De beste oplossing is ook meteen de duurste, namelijk de 3 schermen eruit en die vervangen voor nieuwe met DP. HDMI is helaas alweer een achterhaalde standaard. Je zal dan vermoedelijk ook geen GPU gaan vinden met 3x HDMI en 1x DP

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Zijn er mensen die hier for simracen in VR? Ik overweeg het maar twijfel over welke vr bril en eventuele gpu upgrade (3060ti) ik dan moet overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
haakjesluiten schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:06:
Zijn er mensen die hier for simracen in VR? Ik overweeg het maar twijfel over welke vr bril en eventuele gpu upgrade (3060ti) ik dan moet overwegen
Je kan in principe vanaf een 1060 al in VR uit de voeten (niet in alle sims even goed overigens, afhankelijk van je cpu) als je de settings maar terug schroeft. Vanaf grofweg een 3070ti kan je uitgaan van goede graphics met een hoge framerate, maar ook dat is weer afhankelijk van de sim, cpu, gpu en welke bril je gebruikt. Er zijn dus nogal wat variabelen die een rol spelen in de beleving.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds kort in het bezit van de PS VR2 met GT7 en een T248. Een hele hoop lol, maar ik zit gewoon aan mijn bureau. Die is in hoogte instelbaar, dus mijn stuur zit prima. Alleen glijden mijn pedalen weg en die zitten niet in een ideale hoek. Ik zoek iets waar ik mijn pedalen mee aan mijn stoel kan zetten. Iets van een rail waar je de poten in zet en waar de pedalen dan aanzitten bijvoorbeeld. Aangezien ik weinig tijd heb om te gamen en niet weet hoe lang ik het leuk blijf vinden, wil ik niet al te veel uitgeven (rond de 75€ ofzo). Iemand een goede tip?

Meeste wat ik vind wordt niet in Nederland geleverd of is heel duur. Weet iemand hoe het heet wat ik zoek?

[ Voor 0% gewijzigd door Skating_vince op 13-03-2023 08:31 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Skating_vince schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:20:
Sinds kort in het bezit van de PS VR2 met GT7 en een T248. En hele hoop lol, maar ik zit gewoon aan mijn bureau. Die is in hoogte instelbaar, dus mijn stuur zit prima. Alleen glijden mijn pedalen weg en die zitten niet in een ideale hoek. Ik zoek iets waar ik mijn pedalen mee aan mijn stoel kan zetten. Iets van een rail waar je de poten in zet en waar de pedalen dan aanzitten bijvoorbeeld. Aangezien ik weinig tijd heb op te hangen 4 en niet weet hoe lang ik het leuk blijf vinden, wil ik niet al te veel uitgeven (rond de 75€ ofzo). Iemand een goede tip?

Meeste wat ik vind wordt niet in Nederland geleverd of is heel duur. Weet iemand hoe het heet wat ik zoek?
Gewoon een rechthoeking frame maken van wat houten balkjes en hoekprofieltjes om de boel bij elkaar te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
justsander schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:09:
Ok bedankt voor de antwoorden, ook nog tips mbt de fanatec shifter? Lees wisselende ervaringen over hoe dit werkt in GT7.
Weet niet naar welke info je op zoek bent? Ik gebruikt die shifter in GT7, werkt als een trein. Enige typische is dat het schakelen soms raar/verkeerd werkt na een crash, maar mogelijk is dat "opzettelijk" gedaan door het spel om aan te geven dat je bak kapot is? Ik vind het irritant iig. Maar zolang je niet crasht gaat het goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justsander
Beempje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Weet niet naar welke info je op zoek bent? Ik gebruikt die shifter in GT7, werkt als een trein. Enige typische is dat het schakelen soms raar/verkeerd werkt na een crash, maar mogelijk is dat "opzettelijk" gedaan door het spel om aan te geven dat je bak kapot is? Ik vind het irritant iig. Maar zolang je niet crasht gaat het goed :P
Goed om te horen. Ik las wisselende verhalen over het gebruik van een shifter in gt7. Ik denk dat ik de shifter van fanatec ga aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
justsander schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Goed om te horen. Ik las wisselende verhalen over het gebruik van een shifter in gt7. Ik denk dat ik de shifter van fanatec ga aanschaffen
Wat ik wel nice vind aan de oplossing van GT7 is dat je on-the-fly kunt switchen tussen sequentieel met paddles en full manual met clutch en shifter. Zodra je de ene gebruikt wordt de andere disabled en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 11:21
Weet iemand of Heusinkveld Sprints werken icm met Drivehub voor GT7? Speel momenteel alleen GT7 en ik ben benieuwd of dit een mogelijke upgrade zou kunnen zijn in de toekomst. Of gaan de voordelen van deze pedalen verloren wanneer er een third party apparaat zoals Drivehub tussen komt? Heb al gezocht op internet maar kan er weinig over vinden in deze specifieke setup.

GT DD Pro NM8 + Heusinkveld Sprints dus, icm met Drivehub voor de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
stfnz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:49:
Weet iemand of Heusinkveld Sprints werken icm met Drivehub voor GT7? Speel momenteel alleen GT7 en ik ben benieuwd of dit een mogelijke upgrade zou kunnen zijn in de toekomst. Of gaan de voordelen van deze pedalen verloren wanneer er een third party apparaat zoals Drivehub tussen komt? Heb al gezocht op internet maar kan er weinig over vinden in deze specifieke setup.

GT DD Pro NM8 + Heusinkveld Sprints dus, icm met Drivehub voor de PS5.
Volgens de compatibility list op de site van Collective Minds (de makers van de Drivehub) moet het gewoon werken:
https://collectiveminds-ca.myshopify.com/products/drive-hub

Of de voordelen verloren gaan met een Drivehub ertussen? Lijkt mij dat het niks uitmaakt. Uiteindelijk doen de pedalen niets meer dan een waarde tussen 0 en X doorsturen aan de console, die staat voor de hoeveelheid gas/remkracht. Hoe de pedalen tot die waarden komen is niet relevant, dat is aan de hardware (de pedalen zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Beempje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Volgens de compatibility list op de site van Collective Minds (de makers van de Drivehub) moet het gewoon werken:
https://collectiveminds-ca.myshopify.com/products/drive-hub

Of de voordelen verloren gaan met een Drivehub ertussen? Lijkt mij dat het niks uitmaakt. Uiteindelijk doen de pedalen niets meer dan een waarde tussen 0 en X doorsturen aan de console, die staat voor de hoeveelheid gas/remkracht. Hoe de pedalen tot die waarden komen is niet relevant, dat is aan de hardware (de pedalen zelf).
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je pedalen een 10-14 bit oplossing hebben en de controller die ge-emuleerd wordt door de Drivehub is slechts 8 bit, dan ga je wel resolutie inleveren. De vraag is alleen of je dat in een game op de PS5 merkt ja of nee. Daarnaast is de werking van de Drivehub op de PS5 niet geheel foutloos, daar waar die met de PS4 wel nagenoeg perfect werkt. Als je halverwege ineens je pedalen niet meer hebt, is je race voorbij. Zie genoeg reacties op GT Planet dat men toch nog wel issues ervaart met Drivehub en de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Fair enough. Mijn reactie was niet gebaseerd op enige technische kennis, meer een on-the-fly redenatie hoe ik dacht dat het zou kunnen werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Laatst online: 18-06 17:10
haakjesluiten schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:06:
Gisteren met eerste rig, een Next Level Racing F-GT met T300RS Ferrari Alcantara stuur en T3PA pedalen erop gemonteerd (pff wat een werk). Zaterdag ook een Meta Quest 2 VR bril aangeschaft en tenslotte ACC in SteamVR gespeeld via Airlink (draadloos via Wifi6). Wel via een nieuwe, snelle pc. Wow! Dat is echt gaaf! Wat een realisme. Echt een aanrader dus. Nu nog goed leren rijden..;-)
PS. aangezien ik een bril (bijziend) draag, heb ik online 2 nieuwe, op sterkte inzetlenzen besteld. Hoef ik mijn bril niet meer op te houden in de Quest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Mister8th schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 01:12:
[...]

Het is trouwens de alcantara stoel uit de 2 serie coupe, Ik heb de passagiers stoel.

[Afbeelding]
Ik gebruik deze stoel ook op mijn SimRig. Echt een heerlijk comfortabele stoel. Heb zelfs de electronica aangesloten zodat ik de knopjes aan de zijkant kan gebruiken voor oppompen en leeg laten lopen van de zijsteun kussens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw_ToeMNyyk4blv9rGFn0aIwz_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MleTAb1nwDcLMEmuQCDQ1RCH.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Redelijk af.
Omdat ik zonder planning, ontwerp of kennis werk, nog wat kleine dingen die niet goed zijn:
Wat voetjes/wielen er onder doen, want de shifter steekt iets uit, als ie ingeklapt is.
Twee extra inkepingen maken, zodat stoel naar voren en achter kan (hopelijk later een lichtere stoel met rails er op zetten).

Shifter zit wat hoog (iets lager dan het stuur), al zie ik soms ook rigs met de shifter op deze hoogte, dus als het niet bevalt, dan zet ik hem lager. Wat is de gebruikelijke positie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vy9F1jMTZhfRI8iecfIz-hbW68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4fD4cq6hPUf85RDkX8MY9y8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW5UU0LNk8QATAXmvr7L_P_jzgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXWumpKbvBMAEMS4cYxkfnFn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Hoi alemaal. Gisteren de playseat Throphy ontvangen. Zit in elkaar maar ik blijf met een velcro belt zitten die niet omschreven is in de handleiding. Iemand ervaring hiermee en weet waar deze geplaatst moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justsander
BarryS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Ik gebruik deze stoel ook op mijn SimRig. Echt een heerlijk comfortabele stoel. Heb zelfs de electronica aangesloten zodat ik de knopjes aan de zijkant kan gebruiken voor oppompen en leeg laten lopen van de zijsteun kussens.

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde stoel, erg tevreden over. Waarschijnlijk hebben we bij dezelfde zaak gekocht. Hoe heb je de elektronica aangesloten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
justsander schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb dezelfde stoel, erg tevreden over. Waarschijnlijk hebben we bij dezelfde zaak gekocht. Hoe heb je de elektronica aangesloten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voiNFsJ1CjZxRpbHywTSSpxhFYc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i3fexC0suqoRu1Gq8FKY3bU7.png?f=fotoalbum_large

Het gaat om deze knop op de stoel.

Ik heb onderstaande onderdelen gebruikt:

12V 10A adapter:
https://www.amazon.de/-/e...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Adapter stekker:
https://www.amazon.de/-/e...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Kost je 25 euro aan materialen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EQxWpxsVau6JHKwP_zA5JS9wS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOqrQmfxGfAEuDFhmLh7rF7c.jpg?f=fotoalbum_large

- Deze unit er af.
- Gaan 2 draden heen.
- Rood is plus bruin in min.
- In die stekker hierboven voor naar de adapter.
- Aansluiten op adapter en klaar.

De blauwe stekker is de airbag! Dus die niet aansluiten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XgDz6aBb1k8wIhtfmaS-2krG4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiTlt9XzmbzI38nyJPUqMRxn.jpg?f=fotoalbum_large

En daarna onder de stoel in de kabel management dingetjes weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uR3h1vHAfbO_e5gE_jeI4XsWtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lVKvqXQvxMApYefMSwRD2Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stekker onder je stoel geheel in tact laten.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik ben van plan een 5" VoCore scherm aan te schaffen om te gebruiken met SimHub, ik wil daarvoor deze behuizing printen: https://www.thingiverse.com/thing:5429126

Maar begreep ik nu goed dat er "oude" en "nieuwe" VoCore schermen zijn? De maat voering van de "nieuwe" schijnt wat anders te zijn? :?

Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 22:56
Ik had vandaag een probleempje met het throttle pedaal van mijn heusinkveld sprints. (Vijs zat half los en kon daardoor blijkbaar niet meer vol gas duwen.)

Ik heb de vijs eruit gedraaid, met als gevolg dat de zwarte stugge spring + een klein veertje eruit sprongen.
Nu moet ik het pedaal terug in elkaar steken, maar het is mij niet gans duidelijk waar dit kleine veertje die in de zwarte veer zit, precies moet zitten en wat het nut er van is.

Is er iemand die eventueel zo vrindelijk zou willen zijn om enkele close up fotos wil nemen van zijn sprint throttle pedaal zodat ik wat wijzer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Laatst online: 18-06 17:10
Iksie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Gisteren met eerste rig, een Next Level Racing F-GT met T300RS Ferrari Alcantara stuur en T3PA pedalen erop gemonteerd (pff wat een werk). Zaterdag ook een Meta Quest 2 VR bril aangeschaft en tenslotte ACC in SteamVR gespeeld via Airlink (draadloos via Wifi6). Wel via een nieuwe, snelle pc. Wow! Dat is echt gaaf! Wat een realisme. Echt een aanrader dus. Nu nog goed leren rijden..;-)
PS. aangezien ik een bril (bijziend) draag, heb ik online 2 nieuwe, op sterkte inzetlenzen besteld. Hoef ik mijn bril niet meer op te houden in de Quest.
Vandaag voor het eerst een bocht genomen in ACC VR. Zoooo, een partij misselijk al na één bocht! Alsof ik een krat bier met een atje op dronk. Zijn er maatregelen om motion sickness tegen te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Iksie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Vandaag voor het eerst een bocht genomen in ACC VR. Zoooo, een partij misselijk al na één bocht! Alsof ik een krat bier met een atje op dronk. Zijn er maatregelen om motion sickness tegen te gaan?
Rustig aan opbouwen. Eerst 5 minuten, dan 10 minuten.

Ik heb ontzettend last van motion sickness in de auto, achtbaan (met name looping), maar ook karten. Gek genoeg in VR helemaal niets....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ja en je hoofd enigszins rustig bewegen. Sommige gaan als een malle om hun heen kijken. Dat is wat minder handig
Pagina: 1 ... 43 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.