Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Danielson, ik heb voor curved gekozen (welliswaar op 27") omdat de afstand van je oog tot het scherm dan iets minder variert, dit is vooral een theoretisch voordeel waar je in de praktijk verder weinig 'voordeel' van zult hebben. Mbt curved zou een lager getal een kleinere verschil in afstand tot je oog hebben; 1000R dus.
EDIT: Typo 1500R > 1000R.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 05-10-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Danielson Ik ben zelf bezig met een triple 32" setup met de G5. Voor dat geld vind ik het echt geweldige schermen. En qua response time en refresh rate ook helemaal prima. Een beetje de sweetspot denk ik. Ik heb ze ook in CSGO getest om te kijken of ik erg last zou hebben van ghosting. Ik ben zelf een 240hz scherm gewend voor competitive shooters en hoewel je het verschil met 240hz ziet, voelde het 144hz scherm prima aan. Dus voor iracing is dat sowieso hemels. Ik zou vandaag mijn monitor stand binnen krijgen maar dat gaat waarschijnlijk morgen worden. Moet nog even de bende opruimen hier en dan kan ik ook mijn rig bestellen en bouwen.

Heb alvast een scherm getest natuurlijk en zelf met 1 scherm is het al super nice. 1000R is wat mij betreft wel de way to go. Je komt dan echt zo'n beetje in een half cirkeltje te zitten dus het beeld zit mooi om je heen gewrapt. Maar dat is echt een persoonlijke keuze die je daar moet maken.

[ Voor 22% gewijzigd door DAMAGE op 05-10-2022 17:00 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
DAMAGE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:57:
@Danielson Ik ben zelf bezig met een triple 32" setup met de G5. Voor dat geld vind ik het echt geweldige schermen. En qua response time en refresh rate ook helemaal prima. Een beetje de sweetspot denk ik. Ik heb ze ook in CSGO getest om te kijken of ik erg last zou hebben van ghosting. Ik ben zelf een 240hz scherm gewend voor competitive shooters en hoewel je het verschil met 240hz ziet, voelde het 144hz scherm prima aan. Dus voor iracing is dat sowieso hemels. Ik zou vandaag mijn monitor stand binnen krijgen maar dat gaat waarschijnlijk morgen worden. Moet nog even de bende opruimen hier en dan kan ik ook mijn rig bestellen en bouwen.

Heb alvast een scherm getest natuurlijk en zelf met 1 scherm is het al super nice. 1000R is wat mij betreft wel de way to go. Je komt dan echt zo'n beetje in een half cirkeltje te zitten dus het beeld zit mooi om je heen gewrapt. Maar dat is echt een persoonlijke keuze die je daar moet maken.
Cool! :) Ik heb ook de knoop doorgehakt en gekozen voor 1000R!

Ik heb heel benieuwd naar je ervaringen! Post je even wat foto's als de postbode is geweest? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Danielson Ja zodra ik de boel kan opbouwen zal ik zeker even wat foto's in dit topic gooien. Maar ik kan je verzekeren dat je niet teleurgesteld zal zijn. Heb vandaag de monitor mount binnen gekregen maar ik moet helaas nog even wachten met bouwen aangezien ik nog wat ruimte te kort kom. Dat zal na het weekend gebeuren. Eerst in het weekend nog wat familie dingetjes te doen.

Ik heb trouwens voor de Sim Lab monitor mount gekozen met Vesa 75. Dat heeft de G5 namelijk. Die mount kan precies tot 31,5" wat de 32" G5 officieel is. Dus ben benieuwd hoe dat allemaal gaat passen. Schijnt allemaal perfect te moeten passen. Wel een beetje geklooi met het perfect uitlijnen hoor ik overal maar zou goed moeten komen. De schroeven die er bij komen kun je wat losjes houden zodat je de monitor kunt uitlijnen. Zodra dat gelukt is alles goed vast zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 06-10-2022 17:40 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:46
Ik hoop voor je dat het lukt met het uitlijnen. Zelf ben ik nooit helemaal tevreden geweest totdat ik de Vario Vesa Adapter kit (https://sim-lab.eu/shop/p...143?category=148#attr=850) had aangeschaft. Kost wat, maar zo geweldig makkelijk om de monitoren perfect te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die adapters zijn echt briljant inderdaad, heel blij dat ik die ook heb besteld destijds. De fijnafstelling is daarmee perfect mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@correcto Ja die had ik ook gevonden inderdaad. Ziet er goed uit. 89 euro extra kan er ook nog wel af mocht het niet helemaal lukken. Goed om even in gedachten te houden inderdaad. Anders eerst maar installeren. Mocht het echt niet willen dan koop ik dat er gewoon bij en dan maar op die manier mounten. Wel handig dat je de schermen er ook af kunt halen zonder dat je alles weer los moet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@correcto Ik heb niet gewacht. Ik heb het maar gewoon besteld. Zal volgende week wel ergens binnen komen. Het is wel zo verschikkelijk handig om alles te tweaken dat ik daar ook nog wel 100 euro voor over had :') Zal een boel ellende schelen. 100%.

Heb ook een Treq rig aangeschaft. Ben voor de Ace gegaan met een Sparco GRID Q stoel plus bracket en seat slider. Dat wordt de komende dagen flink opruimen zodat ik alles kan gaan installeren. Heb er veel zin in en ga lekker genieten van het bouwen. Kan er mooi mijn tijd voor nemen :) Zal mij benieuwen wanneer de rest ook binnen is.

Edit: Voor alle mensen die 'on the fence' zijn om die Vario Vesa mount upgrade te kopen; koop het gewoon. Het maakt alles zooooo veel gemakkelijker. En dan denk je maar Rick hoe weet je dat nou? Je hebt die dingen nog helemaal niet. Nou; neem eens een kijkje bij deze video: YouTube: Sim Lab Vario Vesa Monitor Mount Kit Review Granted deze meneer legt alles heel uitgebreid uit en vaak denk je; SCHIET NOU EENS OP. Maar holy shit wat is dit een fijne upgrade. Dat is mij die extra euro's wel waard. Ik kan in mijn hoofd al bedenken hoe veel ellende mij dit gaat besparen. En ik kan mij helemaal indenken hoe het met de stock setup gewoon niet gaat werken. Dit is gewoon een upgrade die je nodig hebt als je je schermen flush met elkaar wilt hebben. En dat is wat ik wil. Goeie deal :)

[ Voor 81% gewijzigd door DAMAGE op 08-10-2022 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Ga je zeker geen spijt van hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Vario Vesa ga je zeker geen spijt van krijgen en zijn eigenlijk gewoon een must have als je triples gebruikt. Ik heb toendertijd een sample gekregen nog voordat je een pre-order kon doen, daar zijn we nog steeds dankbaar voor ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Beste mensen, ik heb wat advies nodig. Op dit moment heb ik de Thrustmaster tx leather en die wil ik graag vervangen. Mijn budget is rond 1450-1500.

Zelf heb ik best wel veel reviews gekeken van de Simagic alpha en alpha mini met de fx of gtc bundle.

Alleen kom ik nu achter dat de fanatec en de Simucube sport ongeveer rond dezelfde prijs zitten.

Wat zijn jullie ervaringen en tips hierin?

Moet zeggen dat ik op dit moment heel veel ACC speel. iRacing subscription voor 3 jaar gehaald maar speel die weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiNi1993_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 00:21
Heb zelf sinds april een CSL DD 8NM (met Formula v2 en CS v3), voornamelijk omdat ik dan evt op de xbox zou kunnen spelen, ffb en buttonmapping vind ik daarop echter enorm beperkt. Heb achteraf nog wel eens gedacht dat Simagic ook wel heel gaaf was geweest, o.a. met de betere quickrelease. Gevoel zegt mij dan toch een beetje dat je bij Fanatec erg dik voor de naam betaald en je bij Simagic meer waar krijgt voor t zelfde geld.

Simucube is wel weer een klapje duurder, maar dan heb je wel Simucube ;-)

Zou vooral kijken naar een complete set, wat daar de kosten van zijn en hoe je in de toekomst nog uit zou kunnen breiden. Uiteindelijk zijn het gewoon 3 goede producten en moet je er gewoon plezier mee gaan maken als de speeltjes binnen zijn :-D

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MiNi1993_NL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:37:
Heb zelf sinds april een CSL DD 8NM (met Formula v2 en CS v3), voornamelijk omdat ik dan evt op de xbox zou kunnen spelen, ffb en buttonmapping vind ik daarop echter enorm beperkt. Heb achteraf nog wel eens gedacht dat Simagic ook wel heel gaaf was geweest, o.a. met de betere quickrelease. Gevoel zegt mij dan toch een beetje dat je bij Fanatec erg dik voor de naam betaald en je bij Simagic meer waar krijgt voor t zelfde geld.
De QR1 is voor een CSL-DD helemaal prima, niet perfect misschien maar ook zeker geen drama om mee rond te rijden.

De Alpha mini (goedkoopste optie binnen de Simagic lijn) kost je al snel 150 euro meer ten opzichte van de CSL-DD wheelbase, en de sturen zitten allemaal in de 450 euro + hoger range, geen idee hoe jij dan voor hetzelfde geld een complete set wil kopen maar dat kon in werkelijkheid nog wel eens knap lastig worden ;)

Als je het puur feitelijk bekijkt en onderbuik gevoel dus even aan de kant schuift en naar de prijzen kijkt die je in Europa betaald (dus geen vage import rechtstreeks uit China e.d.) dan is de CSL-DD 8Nm gewoon de beste "bang for buck" wheelbase die je kunt kopen en dan ben je ook nog eens verzekerd van "fatsoenlijke" ondersteuning en garantie afhandeling wanneer er iets mis gaat.

Ga je de wat hogerop in de range kom je inderdaad op vergelijkbare prijzen uit met Fanatec qua wheelbases maar met alleen een wheelbase kun je lastig simracen, het stuurtje wat er op moet is minstens net zo belangrijk en wanneer je een budget hebt van rond de 1400 / 1500 euro en daar tussen de 1100 á 1200 euro van naar een wheelbase gaat koop je voor die 300 euro die je overhoud naar alle waarschijnlijkheid het "leukste" stuurtje bij Fanatec voor dat budget.
Simucube is wel weer een klapje duurder, maar dan heb je wel Simucube ;-)
Simucube maakt heel mooi spul en op papier (of online) slaan fabrikanten elkaar graag met specs om de oren maar in de praktijk zijn de verschillen dermate klein dat het nog maar de vraag is of je in een dubbelblinde test wheelbase van merk A van B kunt onderscheiden. ;)

Simucube gebruikt een ander type motor dan een Fanatec (eigenlijk moet je het omdraaien, Fanatec gebruikt als enige een outrunner waar praktisch iedere andere fabrikant kiest voor een inrunner) om maar een voorbeeld te noemen en dat merkte je in het verleden in bepaalde situaties maar beide fabrikanten hebben door de tijd heen hun aansturing / filtering dusdanig op orde gekregen dat ze weinig meer voor elkaar onderdoen en de verschillen dermate klein zijn dat je dit tijdens het simracen zelf amper merkt.

Ik heb zelf een SC2 sport + een DD2 staan en ik heb persoonlijk niet echt een voorkeur qua wheelbase, qua ecosysteem gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Fanatec omdat ze over het algemeen "betaalbare" stuurtjes hebben de gemiddeld genomen meer dan behoorlijk in elkaar zitten en je voor hetzelfde geld weinig beters bij een andere fabrikant koopt.

Totaal andere range dan het lagere / middensegment waar de CSL-DD in valt. In dat segment wil je gewoon zoveel mogelijk waar voor je geld, terwijl in het hogere segment vaak "omdat het kan" de meest valide reden is waarom mensen voor merk A of B kiezen, de verschillen zijn gewoon veel kleiner onderling in het hogere segment.
Zou vooral kijken naar een complete set, wat daar de kosten van zijn en hoe je in de toekomst nog uit zou kunnen breiden. Uiteindelijk zijn het gewoon 3 goede producten en moet je er gewoon plezier mee gaan maken als de speeltjes binnen zijn :-D
Om nog maar een optie toe te voegen, wanneer je op een wat "krapper budget" zit in het hogere segment is de VRS Direct Force Pro wheelbase misschien ook nog wel het overwegen waard. Qua behuizing misschien iets minder praktisch en mooi dan een SC2, Alpha of DD2 maar wel gewoon een hele goede wheelbase voor €899,- wat betekent dat je het overgebleven budget voor een eventueel stuur verdubbeld... en dat stuur heb je toch het meest van allemaal in je handen tijdens het simracen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
1.400 is eigenlijk te weinig om echt de stap naar DD te maken. Fanatec DD CSL (of hoe ze de versie dan ook noemen) of een simagic is inderdaad een kans om van DD te proeven maar het is duidelijk een tussenstation. Wat betekent dat je binnen 1 à 2 jaar weer op zoek bent naar een upgrade. Als je op PlayStation F1 speelt is het prima maar voor de wat serieuzere sims is het gewoon niet genoeg.

Persoonlijk zou ik weg blijven van het Fanatec ecosysteem. Te veel slechte verhalen gehoord over service. Over Simagic hoor ik wel eens wat voorbij komen maar te weinig om daar een oordeel over te vellen.

Denk dat het goed is om een lijstje te maken van wat je nou echt nodig hebt voordat je een knoop doorhakt.

Heb je al een rig bijvoorbeeld? De VRS DFP (die hierboven wordt benoemd) kost inderdaad "maar" 899 euro maar dan heb je nog een Quick Release nodig en misschien een monitor mount. Inclusief verzendkosten zit je dan al snel aan 1050 euro. Voor 350 euro ga je geen stuurtje vinden.

Verder moet je gewoon veel onderzoek doen en kijken wie het zegt. Sim racers zijn erg biased en adviseren eigenlijk altijd hetgeen wat zij zelf hebben. Ze moeten toch de keuze (lees centjes) verantwoorden.

#teamVRS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:37:
Fanatec DD CSL (of hoe ze de versie dan ook noemen) of een simagic is inderdaad een kans om van DD te proeven maar het is duidelijk een tussenstation. Wat betekent dat je binnen 1 à 2 jaar weer op zoek bent naar een upgrade. Als je op PlayStation F1 speelt is het prima maar voor de wat serieuzere sims is het gewoon niet genoeg.
Lijkt me een generalizerende statement terwijl je dit aangeeft als een feit. Dit terwijl het alleen maar jou mening is. Niets mis met een mening, totdat het als een feit gepresenteerd word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:37:
Persoonlijk zou ik weg blijven van het Fanatec ecosysteem. Te veel slechte verhalen gehoord over service. Over Simagic hoor ik wel eens wat voorbij komen maar te weinig om daar een oordeel over te vellen.
Fanatec is ook by far de grootste fabrikant, niet alleen qua aantallen die ze weg zetten aan gear maar ook qua omvang van het assortiment en de prijsrange waarin ze opereren. Nu wil ik niet beweren dat ze de beste fabrikant van sim race gear zijn maar "te veel slechte verhalen" verdiend dan ook wel weer enige nuance als je het mij vraagt.

Als ik de Granite fora er op na sla kom ik ook genoeg issues tegen, maakt dat Simucube meteen een slecht merk? Zeker in het wat hogere segment heb je vaak ook te maken met een wat meer ervaren gebruiker die door die ervaring ook een wat groter probleemoplossend vermogen heeft.

Over iedere fabrikant is wel ergens een hoopje shit te vinden op het internet, vaak mag het echter ook wel een klein beetje gerelativeerd worden. ;)

Ik heb in het verleden wat hardware gerelateerde issues gehad met mijn Fanatec spul en dat is allemaal binnen een week opgelost en in een aantal gevallen stuurde men eerst de nieuwe gear op en kon de oude retour zodra het nieuwe was aangekomen. Je moet het een beetje treffen misschien met de support medewerker maar zolang je in Europa woont doet Fanatec het best aardig qua support geloof ik.
Verder moet je gewoon veel onderzoek doen en kijken wie het zegt. Sim racers zijn erg biased en adviseren eigenlijk altijd hetgeen wat zij zelf hebben. Ze moeten toch de keuze (lees centjes) verantwoorden.

#teamVRS
Ik zou in het hogere segment gewoon zeggen "koop waar je je goed bij voelt qua wheelbase" want daar ontlopen ze elkaar allemaal zo weinig dat het er vooral op aankomt wat je er aan stuurtjes aan wil gaan hangen. Verschil qua feeling is allemaal een beetje gekloot in de marge en daar heb je echt geen last van tenzij je van de ene in de andere rig hupst tussen de races door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik sluit me aan bij @R2D2 . Persoonlijk viel mijn keuze op simu, maar ik liep tegen een hele goede deal aan voor een rig + dd2 + stuur + seat + pedals.

I guess imma fanatec fan nu? All kidding aside, het gerommel in de margin word zo ontzettend overdreven dat het zowat grappig is.

Ik snap het nog wel als "influencers" het doen, het is hun brood en anders blijft er niets over om over te praten en uit proporties te blazen. Echter zodra mensen die gewoon hobbyist zijn dit klakkeloos gaan overnemen zonder enige zelfreflectie of besef dat het allemaal zwaar aangedikt is, gaat het een beetje de foute (polarzatie is cool ofzo?) kant op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

R2D2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

...

Ga je de wat hogerop in de range kom je inderdaad op vergelijkbare prijzen uit met Fanatec qua wheelbases maar met alleen een wheelbase kun je lastig simracen, het stuurtje wat er op moet is minstens net zo belangrijk en wanneer je een budget hebt van rond de 1400 / 1500 euro en daar tussen de 1100 á 1200 euro van naar een wheelbase gaat koop je voor die 300 euro die je overhoud naar alle waarschijnlijkheid het "leukste" stuurtje bij Fanatec voor dat budget.

[...]

...
En dan zonder pedalen gaan racen? ;)

Denk dat je met een budget van 1500€ voor een wheelbase, stuur en pedalen toch redelijk snel bij Fanatec uitkomt. GT DD Pro 8NM (600€), CSL Elite V2 pedalen (300€)/CS V3 pedalen met BPK (420€) en dan een Formula V2.5(x) (400€) stuur erbij en je zit al aardig richting het budget. (1300-1420€ ex verzendkosten) Als daar nog een rig bij moet, ga je er overheen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
R2D2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Fanatec is ook by far de grootste fabrikant, niet alleen qua aantallen die ze weg zetten aan gear maar ook qua omvang van het assortiment en de prijsrange waarin ze opereren. Nu wil ik niet beweren dat ze de beste fabrikant van sim race gear zijn maar "te veel slechte verhalen" verdiend dan ook wel weer enige nuance als je het mij vraagt.

Als ik de Granite fora er op na sla kom ik ook genoeg issues tegen, maakt dat Simucube meteen een slecht merk? Zeker in het wat hogere segment heb je vaak ook te maken met een wat meer ervaren gebruiker die door die ervaring ook een wat groter probleemoplossend vermogen heeft.

Over iedere fabrikant is wel ergens een hoopje shit te vinden op het internet, vaak mag het echter ook wel een klein beetje gerelativeerd worden. ;)

Ik heb in het verleden wat hardware gerelateerde issues gehad met mijn Fanatec spul en dat is allemaal binnen een week opgelost en in een aantal gevallen stuurde men eerst de nieuwe gear op en kon de oude retour zodra het nieuwe was aangekomen. Je moet het een beetje treffen misschien met de support medewerker maar zolang je in Europa woont doet Fanatec het best aardig qua support geloof ik.

[...]

Ik zou in het hogere segment gewoon zeggen "koop waar je je goed bij voelt qua wheelbase" want daar ontlopen ze elkaar allemaal zo weinig dat het er vooral op aankomt wat je er aan stuurtjes aan wil gaan hangen. Verschil qua feeling is allemaal een beetje gekloot in de marge en daar heb je echt geen last van tenzij je van de ene in de andere rig hupst tussen de races door. ;)
Eens. De hoogste bomen vangen de meeste wind en online uitten mensen vooral negatieve dingen. Was ook niet mijn bedoeling om de Fanatec gebruikers aan te vallen, zoals ik al aangaf verdedigd iedere simracer zijn eigen aankoop en leidt dit altijd tot vrij zinloze discussies. Ik gaf enkel aan waarom ik niet voor Fanatec heb gekozen.
Darkangle schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Lijkt me een generalizerende statement terwijl je dit aangeeft als een feit. Dit terwijl het alleen maar jou mening is. Niets mis met een mening, totdat het als een feit gepresenteerd word.
Terecht punt. Mijn mening is dat 8nm simpelweg te weinig is voor een serieuze sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thunder8 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

En dan zonder pedalen gaan racen? ;)
Gewoon die extra flippers op het stuur mappen voor gas en rem, pedalen zijn overrated :+
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Eens. De hoogste bomen vangen de meeste wind en online uitten mensen vooral negatieve dingen. Was ook niet mijn bedoeling om de Fanatec gebruikers aan te vallen, zoals ik al aangaf verdedigd iedere simracer zijn eigen aankoop en leidt dit altijd tot vrij zinloze discussies. Ik gaf enkel aan waarom ik niet voor Fanatec heb gekozen.

[...]

Terecht punt. Mijn mening is dat 8nm simpelweg te weinig is voor een serieuze sim.
Als ik nu de hele boel opnieuw aan moest schaffen zouden het ook niet dezelfde keuzes meer zijn denk ik, VRS heeft veel voor "weinig" en het is nog afwachten waar Asetek uiteindelijk mee op de proppen komt en tegen welke prijs. Aan de andere kant, ik ben ook gewoon nog steeds tevreden met de DD2 die ik als "main wheelbase" gebruik.

Beetje lood om oud ijzer allemaal, echt slecht spul is er volgens mij nooit gemaakt in het hogere segment qua wheelbases.

Wat betreft de 8Nm, tsja ik denk dat het voor het gros van de mensen genoeg is, zolang je er een niet te zwaar stuurwiel met een te grote diameter aan hangt is het best ok. Wil je eigenlijk ieder beschikbaar stuurwiel wat er is kunnen gebruiken zou het ook niet mijn eerste keuze zijn... een CSL-DD met een Podium Porsche stuurwiel er op bijvoorbeeld is alles behalve een aanrader ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiNi1993_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 00:21
R2D2 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:42:
Same here, de voeding van mijn CSL DD had nogal wat coilwhine, binnen een week had ik een nieuwe in huis en kon ik de oude weer in dezelfde doos retour sturen. Niet vergeten dat het lekker makkelijk is om gal te spuwen op het web, maar dat het vaak niet in ons op komt om iets positiefs te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:04:

[...]

Enkele jaren geleden nog een artikel gelezen over een 'alien' die iedereen kwijt reed in iracing met zijn Logitech Gxx setje. Ik neem je mening dus met een kruiwagen zout erbij ;)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
TiezZ_BE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Enkele jaren geleden nog een artikel gelezen over een 'alien' die iedereen kwijt reed in iracing met zijn Logitech Gxx setje. Ik neem je mening dus met een kruiwagen zout erbij ;)
Het gaat ook helemaal niet om prestaties, volgens mij beweer ik dat ook nergens. Er zijn mensen met de duurste rigs die er geen bal van kunnen. Als je talent hebt kan je het ook prima met een stok en een touwtje.

Het gaat mij puur om de ervaring/simulatie. Voor het hogere segment sims (RF2, iRacing, AC(c?)) doe je jezelf te kort door met slechts 8nm te rijden.

Wat voor base heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 15:25
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
Voor het hogere segment sims (RF2, iRacing, AC(c?)) doe je jezelf te kort door met slechts 8nm te rijden.
Waarom?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Omdat het niet genoeg is. Als de limiet van je base 8nm is, dan is dat enkel de peak force. Normaliter ligt de output een stuk lager, anders zou je continue last hebben van clipping. Volgens mij is het idee van een sim dat je probeert te simuleren hoe het zou zijn, in hoeverre dat mogelijk is.

Met een zwakke DD voel je natuurlijk veel meer detail dan bij een belt-driven wheel. Maar om echt alles er uit te halen (qua detail maar ook qua steering) heb je simpelweg meer NM nodig. Dit betekent dat de (NM) range groter wordt waardoor het mogelijk is om de simulatie beter uit te voeren. Nogmaals, in hoeverre dat mogelijk is.

Staat genoeg content online om je hier in te verdiepen. Google is your friend d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Omdat het niet genoeg is. Als de limiet van je base 8nm is, dan is dat enkel de peak force. Normaliter ligt de output een stuk lager, anders zou je continue last hebben van clipping. Volgens mij is het idee van een sim dat je probeert te simuleren hoe het zou zijn, in hoeverre dat mogelijk is.

Met een zwakke DD voel je natuurlijk veel meer detail dan bij een belt-driven wheel. Maar om echt alles er uit te halen (qua detail maar ook qua steering) heb je simpelweg meer NM nodig. Dit betekent dat de (NM) range groter wordt waardoor het mogelijk is om de simulatie beter uit te voeren. Nogmaals, in hoeverre dat mogelijk is.

Staat genoeg content online om je hier in te verdiepen. Google is your friend d:)b
Ben al een hele tijd aan het oriënteren om een DD aan te schaffen. Maar helaas ook andere upgrades (pc / VR / woning) op de planning. Nu dus nog even op mijn Ts-pc...

Hoef dit zelfs niet verder te googlen want volg al jaren alles op gebied van Wheels/pedals/..., en 8nm is meer dan genoeg kracht zonder je in het nadeel te stellen. Met uw logica is de 5NM versie van fanatec zwaar onvoldoende en alle belt driven bases waardeloos :/

8-10Nm is gewoon voldoende range (mits correcte instellingen, etc + edit: En deze natuurlijk niet combineren met grootste & zwaarste stuurtjes) om uit de voeten te kunnen met een DD in alle Sims...

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 12-10-2022 22:59 . Reden: (ivm opmerking hieronder) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
TiezZ_BE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
8-10Nm is gewoon voldoende range (mits correcte instellingen etc) om uit de voeten te kunnen met een DD in alle Sims...
Afhankelijk dus van wat je verwacht en daarnaast gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
Allemaal heel subjectief. En ook daarin is google your friend 😉.

8nm is voor de meeste mensen meer dan genoeg, voor het punt om effectief gedetailleerde informatie over te brengen (doel feedback). 8Nm goed geconfigureerd en niet clippende (dus laten we zeggen 7 a 8nm effectief max?) is daar voor prima geschikt om meer dan genoeg info over te brengen.

Enfin, ffb nummertjes is helaas meer een religie dan een feit onder racers als je er beroepsmatig wat onderzoek naar moet doen 😉.

Als ik het simpel bekijk zit ik met super veel plezier in mijn rig, en lach hard als ik weer eens de baan af vlieg omdat ik alle ffb details in de wereld heb en er nog geen biet van bak. En mij maakt het totaal niet uit of als ik samen met iemand rij hij of zij op een momo of een pro2 zit, zolang we maar lol hebben.

Dat lol gedeelte lijken een heleboel mensen te vergeten. Ze nemen het zo serieus (niets mis met je hobby serieus nemen!) dat ze meer dwangmatig compulsief bezig zijn dan echt plezier te hebben.

En ja, religie en discussie. Doen we al duizende jaren en er is nog nooit iets uit gekomen waar het uiteindelijk niet een us en them werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
TiezZ_BE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
8-10Nm is gewoon voldoende range (mits correcte instellingen etc) om uit de voeten te kunnen met een DD in alle Sims...
Dit :)

"8Nm niet genoeg".. tja.. nee 8)7

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Wel heel erg subjectief allemaal jongens. Volgens mij zeg ik dat je met een 8nm DD zeker wel meer detail voelt dan met een belt driven.

Enkel zeg ik ook dat 8nm (voor mij) te weinig is en dat ik daarom nooit een Fanatec DD CSL/GT (geef het beestje een naam) zou adviseren.

Excuses als mijn mening je tere zieltje kwetst, soms vergeet ik dat het 2022 is en je niet zomaar je mening mag geven :D . Om gelijk maar even te wijzen op mijn eerste bericht vandaag:
Sim racers zijn erg biased en adviseren eigenlijk altijd hetgeen wat zij zelf hebben. Ze moeten toch de keuze (lees centjes) verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35
8nM is voldoende voor het kunnen simmen, hell zelfs een tandwiel 2nM Trustmaster base levert je voldoende plezier op, maar het is gewoon heel simpel. Hoe meer headroom je base heeft, hoe beter je de verschillende details kan ontvangen.

Voor de vraag van @xamirz, met je budget zou ik voornamelijk afvragen wat je uiteindelijk wilt hebben qua stuur?
Is de Fanatec lijn voldoende voor je, of wil je uiteindelijk bij een Grid/PSE/GSI belanden? Bij de 1e, koop een CSL DD en stap het eco systeem in. Bij het 2e, koop een VRS DD en start met een wat goedkoper stuur, tot je gespaard hebt voor de volgende upgrade. 2e hands een Ascher of een ander stuurtje, geeft je alsnog jarenlang plezier. (Blijf alleen weg bij het kopen van 3d printstuurtjes of zelfbouw die je niet zelf gebouwd hebt, het is altijd maar de vraag hoe lang het goed gaat).

[ Voor 56% gewijzigd door JPM85 op 13-10-2022 04:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:09:
Wel heel erg subjectief allemaal jongens. Volgens mij zeg ik dat je met een 8nm DD zeker wel meer detail voelt dan met een belt driven.

Enkel zeg ik ook dat 8nm (voor mij) te weinig is en dat ik daarom nooit een Fanatec DD CSL/GT (geef het beestje een naam) zou adviseren.

Excuses als mijn mening je tere zieltje kwetst, soms vergeet ik dat het 2022 is en je niet zomaar je mening mag geven :D . Om gelijk maar even te wijzen op mijn eerste bericht vandaag:

[...]
Ik ben het deels wel met je eens hoor, ik zou hem iets nuanceren maar als je echt voor de immersie gaat (ook zo'n toverwoord onder simracers) is 8Nm simpelweg niet voldoende.

Is < 10Nm voldoende om te kunnen simmen? Yep! Kun je er net zo snel mee zijn als de duurste Simecube Ultimate met een Gomez stuurtje er op? Yep! Kun je er net zoveel lol aan beleven? Yep!

Het is een beetje een VW Golf vergelijken met een 911, het zijn allebei auto's en ze brengen je beiden van A naar B, beiden 4 wielen een stuur you name it maar de 911 is toch echt de leukere van de 2. En als je er heel nuchter naar kijkt is er geen enkele reden te verzinnen waarom je een 911 zou kunnen verantwoorden voor dagelijks gebruik in Nederland... en toch zou het gros van de mensen voor een 911 kiezen ondanks dat ie zuipt als een malle, je je scheel betaald aan verzekeringspremie en die maxi cosi op de achterbank een lastig verhaal wordt ;)

Niemand die zich hoeft te schamen voor een G29, CSL-DD you name it maar onder aan de streep zal het nooit de wheelbase zijn die het gros van de mensen zal kiezen wanneer het budget ruim genoeg is om in het hoogste segment te shoppen... en de mensen die die keuze wel maken om voor een CSL-DD te kiezen wanneer ze een bak budget hebben, gefeliciteerd, je hebt een stel hersens die bijzonder goed functioneren en zich niet laten verleiden tot "te dure" aankopen, wees er zuinig op en koester het :+

Nu heb ik zelf helemaal niets met zaken als immersie en realisme maar de CSL-DD kon mij ook niet bekoren in de tijd dat ik hem gehad heb (misschien ook omdat ik toen al een half jaar rond reed met de DD2), met een Formula V2 stuurwiel ging het nog wel maar met de Podium Porsche GT3 was het geen doen, dan schiet die 8Nm gewoon tekort vanwege de diameter en het gewicht van het stuurwiel.

En natuurlijk kun je daar rekening mee houden bij aankoop van het stuurwiel en voor iets anders kiezen maar als het budget er is waarom zou je jezelf die beperking opleggen (tenzij je over die eerder genoemde functionerende hersens beschikt ;) ).

Qua Nm's ligt de sweetspot zo ergens tussen de 15Nm en 18Nm als je het mij vraagt. Qua realisme in sommige gevallen nog steeds niet voldoende maar wel ruim voldoende om de wat zwaardere / grotere diameter sturen te kunnen hebben en nog voldoende kracht over te houden voor snelheid en detail en daar geen compromis op hoeft te worden gemaakt omdat je die "headroom" hebt

Meer dan 20Nm is in mijn ogen "onzin", een DD2, SC2 Ultimate, Alpha U e.d. is allemaal overpowered en toch worden die ook genoeg verkocht. Waarom? Ik denk dat hier "omdat het kan" het enige antwoord is wat eigenaren van dergelijke wheelbases als argument aan kunnen dragen ;-)

Ik heb zelf ook een DD2 en dat ding heeft nog nooit op 100% vermogen gedraaid. Ik mag dan wel niet over de relativerende grijze massa beschikken op dit vlak die me tegen hield de DD2 te kopen en voor de DD1 te gaan, ik ben nog wel slim genoeg om mijn polsen die 25Nm te besparen tijdens een crash :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Beltoni schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:09:

[...]
Mijn zieltje heb je absoluut niet gekwetst, en de biased opmerking gaat voor mij helemaal niet op. Ik wissel met plezier van merk wanneer het zo uitkomt (andere opties beter zijn (geworden)), en heb zelf een hekel aan fanboys/merkh**ren.

Het kwam eigenlijk over alsof je zelf uw DD aankoop probeert te verantwoorden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
TiezZ_BE schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Mijn zieltje heb je absoluut niet gekwetst, en de biased opmerking gaat voor mij helemaal niet op. Ik wissel met plezier van merk wanneer het zo uitkomt (andere opties beter zijn (geworden)), en heb zelf een hekel aan fanboys/merkh**ren.

Het kwam eigenlijk over alsof je zelf uw DD aankoop probeert te verantwoorden >:)
Te verantwoorden zou ik niet zeggen, te verkopen al helemaal niet want ik deel bewust mijn set up niet. Behalve dan de enkele merk-hashtag om te delen waar ik ben in mijn aankoop journey. :)

Van alles wat je voor sim racen kan kopen draagt een DD het minste bij aan je snelheid. Je gaat er niet harder van rijden ten opzicht van een G29. Goede pedalen en een rig (geen flex) zijn in dat geval veel belangrijker. Een DD koop je voornamelijk vanwege de immersie (die eerder werd benoemd) en daarnaast helpt het ook zeker met consistenter rijden.

Sim racen is een dure hobby en vooruit kijken helpt enigszins met het drukken van de kosten. Ik heb bijna een jaar met Heusinkveld pedalen gereden op een Playseat Challenge en een T300 (dmv DIY constructie). Was het ideaal, zeker niet. Maar ik gebruik dezelfde pedalen nog steeds op mijn triple monitor rig.

Denk dat het vooral goed is om meerdere aspecten te behandelen wanneer iemand een vraag stelt. 1400 euro is nog steeds een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ik wil ook een windsim gaan maken voor mijn nieuwe rig, ik heb nagenoeg alles nog liggen alleen geen Motor Shield.

Dit is de orginele, die is aardig aan de prijs.

Maar ik kom deze ook tegen.

Zou de goedkopere optie ook werken? Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Danielson schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:24:
Ik wil ook een windsim gaan maken voor mijn nieuwe rig, ik heb nagenoeg alles nog liggen alleen geen Motor Shield.

Dit is de orginele, die is aardig aan de prijs.

Maar ik kom deze ook tegen.

Zou de goedkopere optie ook werken? Iemand enig idee? :)
Ik heb deze gebruikt zodat ik 10A kon halen zonder zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Darkangle schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Ik heb deze gebruikt zodat ik 10A kon halen zonder zorgen...
Kijk! Die tweede link van mij zou dus ook gewoon moeten werken met SimHub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Danielson schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Geen ervaring met die, dus ik kan er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
[...]

:) deze meneer gebruikt zo te zien dezelfde
https://blog.bram.co.nl/diy-windsim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Mocht je alles klaar hebben ben ik benieuwd naar je parts list!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Even een vraagje, ik wil handschoenen gaan gebruiken om de slijtage van het GT DD Pro stuur te minimaliseren, wat voor soort handschoenen kan ik daarvoor het best gebruiken?
Van sporten uit het verleden heb ik nog wielren handschoentjes met rubber pads en leren slag handschoentjes voor het slaan bij honkbal.
Ik heb niet echt een idee wat het minst slijtage veroorzaakt, misschien geen van beide dan zal ik nog ergens iets anders moeten aanschaffen.

Fanatec zegt zelf overigens dat het dragen van handschoenen juist ook slijtage kan veroorzaken, ik denk zelf dat het minder zal zijn dan met blote handen aangezien ik best snel klamme handen krijg tijdens het racen en ik begreep dat zweet het rubber ook aantast.

Dus als jullie tips hebben voor goede handschoentjes, hoor ik die graag :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Kalder schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:36:
Even een vraagje, ik wil handschoenen gaan gebruiken om de slijtage van het GT DD Pro stuur te minimaliseren, wat voor soort handschoenen kan ik daarvoor het best gebruiken?
Van sporten uit het verleden heb ik nog wielren handschoentjes met rubber pads en leren slag handschoentjes voor het slaan bij honkbal.
Ik heb niet echt een idee wat het minst slijtage veroorzaakt, misschien geen van beide dan zal ik nog ergens iets anders moeten aanschaffen.

Fanatec zegt zelf overigens dat het dragen van handschoenen juist ook slijtage kan veroorzaken, ik denk zelf dat het minder zal zijn dan met blote handen aangezien ik best snel klamme handen krijg tijdens het racen en ik begreep dat zweet het rubber ook aantast.

Racehandschoenen van stof, de meeste andere handschoenen (mtb, kart etc.) gebruiken materiaal voor extra veel grip, waardoor veel sturen juist sneller slijten dan met blote handen.

Overigens slijten sturen niet per se door blote handen, ze worden voornamelijk gewoon vies door dode huidcellen, zweet en vet. Met name Alcantara en suède hebben daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

@Kalder ik rij met de F33L SR2 en ben daar erg tevreden over. Let wel dat je de juiste maat hebt, ik had de eerste keer 1 maat te ruim besteld en dat rijdt niet lekker.
De reden dat ik ze heb is om het alcantara van mijn Formula V2 stuur mooi te houden; geen zin in dode huidcelletjes en weet ik wat meer. Wat mooi is moet mooi blijven ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik rij hier met de Superlight Gloves van Abruzzi. Lekker dun en voldoende grip. Ik heb ook nog een kortingscode beschikbaar van Abruzzi ;)

Overigens worden je handschoenen wel zwart van het DD Pro stuur, dat komt door het soort rubber wat ze gebruiken. Maar goed, handschoenen kun je gewoon in de wasmachine gooien.

[ Voor 7% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-10-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit hier toch ook nog te twijfelen wat ik zal doen. Heb nu een bureaustoel van de baas. Die gaat niet laag genoeg en de rugleuning is niet goed verstelbaar. Resultaat is dat ik amper normaal kan remmen. Lol van het racen gaat er dan wel af.

Hele rig zie ik niet zo zitten ivm constant verplaatsen.

Toch een vaste rig? Opvouwbare rig? Andere bureaustoel die beter geschikt is. Bijkomende uitdaging is dat ik bijna twee meter ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:40
MikeyMan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:46:
Zit hier toch ook nog te twijfelen wat ik zal doen. Heb nu een bureaustoel van de baas. Die gaat niet laag genoeg en de rugleuning is niet goed verstelbaar. Resultaat is dat ik amper normaal kan remmen. Lol van het racen gaat er dan wel af.

Toch een vaste rig? Opvouwbare rig? Andere bureaustoel die beter geschikt is. Bijkomende uitdaging is dat ik bijna twee meter ben.
Zo ben ik ook begonnen en uiteindelijk een houten rig zelf gemaakt met autostoel van Mp. Sinds toen haalde ik veel meer plezier uit het racen. En ik had geen last meer van mijn rug en kont door de onhandige houding op de bureaustoel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE

Foto ivm eventuele plaatsing en ruimte voor rig of dergelijke?

Ik heb mijn monitor 'verplaatsbaar' gemaakt dmv beugel met lange 'knik-arm' en een rig langs de bureau

Rij uiteindelijk hoofdzakelijk VR maar de verbeterde mobiliteit (ook voor couch gaming) en extra ruimte op de bureau is een dikke + voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Ik heb de Flex Air van Fox: https://www.foxracing.com/product/flexair-gloves/27180.html
Dat zijn dunne en luchtdoorlatende MTB handschoenen. Ben er erg tevreden over. Goede grip maar niet te grippy. En dun dus niet te warm.
Hoe is je stuur momenteel bevestigd? Op een bureau? Klinkt alsof je voornaamste probleem is dat je stoel wegrolt, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-10 11:46
Op dit moment race ik met een G923 + G shifter vastgeklemd op mn bureau, maar constant is het elke keer erop klemmen en einde van de avond er weer af halen ivm andere werkzaamheden en een klein bureau... Is er een manier om dit makkelijker te maken, een wheelstand bijv.? En wat voor een wheelstand is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:51
DickvanMaurik schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:37:
Op dit moment race ik met een G923 + G shifter vastgeklemd op mn bureau, maar constant is het elke keer erop klemmen en einde van de avond er weer af halen ivm andere werkzaamheden en een klein bureau... Is er een manier om dit makkelijker te maken, een wheelstand bijv.? En wat voor een wheelstand is dan aan te raden?
Ikzelf gebruik een playseat challenge, voor mij is dit de ideale oplossing.
Neerzetten als ik wil racen en opklappen / wegzetten als ik klaar ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
DickvanMaurik schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:37:
Een wheelstand is dan een uitkomst idd. Ik heb zelf jaren de Wheel Stand Pro gebruikt, das opklappen en wegzetten en klaar. Goed ding ook trouwens, heel stabiel en solide.

[ Voor 4% gewijzigd door Beempje op 25-10-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Reden voor mij om voor een playseat challenge te gaan is dat je niet meer op een bureaustoel zit.
Eenmaal afgesteld zit je altijd hetzelfde.

Daarnaast als je harder remt rij je naar achteren met een bureaustoel wat ik nu niet meer heb!
(En persoonlijk maar ik vind zo'n stang tussen de benen door eigenlijk net niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Nederlandhc schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:34:
Reden voor mij om voor een playseat challenge te gaan is dat je niet meer op een bureaustoel zit.
Eenmaal afgesteld zit je altijd hetzelfde.

Daarnaast als je harder remt rij je naar achteren met een bureaustoel wat ik nu niet meer heb!
(En persoonlijk maar ik vind zo'n stang tussen de benen door eigenlijk net niks)
*mompelt flauw grapje dat sommige mensen gewend zijn aan een stevige paal tussen de benen... :X Heb er zelf nooit last van gehad, je zit nooit helemaal met je knieën tegen elkaar dus er is ruimte zat voor die stang.

Maar ben het met je eens hoor, als je de ruimte hebt zou ik absoluut voor een Playseat Challenge gaan boven een Wheel Stand. Maar als de setup aan het bureau gebonden is is een Wheel Stand + "een oplossing waarmee je stoel niet meer verschuift" ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Beempje op 25-10-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met het aansturen van meerdere Arduino's met Simhub?

Ik ben namelijk van plan er 4 in gebruik te nemen:

2x Flag Matrix
1x Gear indicator
1x Windsim

Dit moet toch gewoon werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:13
Danielson schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:51:
Heeft iemand ervaring met het aansturen van meerdere Arduino's met Simhub?

Ik ben namelijk van plan er 4 in gebruik te nemen:

2x Flag Matrix
1x Gear indicator
1x Windsim

Dit moet toch gewoon werken? :)
Ik heb een flag matrix en een buttonbox draaien. Je kan in simhub aangeven of je 1 of meer arduino's hebt.
Geen idee wat de max is, maar bij mij werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Arfalas schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb een flag matrix en een buttonbox draaien. Je kan in simhub aangeven of je 1 of meer arduino's hebt.
Geen idee wat de max is, maar bij mij werkt het prima
Ik ben geen held met elektronica, maar een flag matrix solderen gaat nog wel lukken, maar kan een USB poort genoeg power leveren voor de WS2812B Matrix? In de specs van de led matrix staat: Operating Current 64 x 60mA = 3840mA (3.84A)

Maar alle schema's die ik online zie, daar wordt de WS2812B direct aangesloten op een Arduino Nano, het zou dus wel? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1g4VTxqCgQFYVunmZ2quEpU3fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D5KMqSAt55cuIz8lhwOUkT14.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Danielson op 25-10-2022 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:40
Danielson schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Ik ben geen held met elektronica, maar een flag matrix solderen gaat nog wel lukken, maar kan een USB poort genoeg power leveren voor de WS2812B Matrix? In de specs van de led matrix staat: Operating Current 64 x 60mA = 3840mA (3.84A)

Maar alle schema's die ik online zie, daar wordt de WS2812B direct aangesloten op een Arduino Nano, het zou dus wel? :?

[Afbeelding]
Ja hoor dat werkt prima :Y

Zelf al meerdere gemaakt icm een WS2812B matrix
Brightness niet te hoog instellen in SimHub zodat verbruik binnen specs blijft. Maar goed die dingen zijn zo fel dat je de brightness best laag kan zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dissidend op 25-10-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Beempje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

*mompelt flauw grapje dat sommige mensen gewend zijn aan een stevige paal tussen de benen... :X Heb er zelf nooit last van gehad, je zit nooit helemaal met je knieën tegen elkaar dus er is ruimte zat voor die stang.

Maar ben het met je eens hoor, als je de ruimte hebt zou ik absoluut voor een Playseat Challenge gaan boven een Wheel Stand. Maar als de setup aan het bureau gebonden is is een Wheel Stand + "een oplossing waarmee je stoel niet meer verschuift" ook prima.
Dit is zeker waar, zelf gebruik ik hem met VR dus niet nagedacht over eventuele nadelen met een bureau.
Je zit toch wat lager.

Het stukje "een oplossing waarmee je stoel niet meer verschuift" bleek bij een maatje, 2 oude schoenen onder de wielen te zetten (dus je wielen in de schoenen).
Misschien een tip voor iemand anders die naar een "quick fix" op zoek is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Dissidend schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Ja hoor dat werkt prima :Y

Zelf al meerdere gemaakt icm een WS2812B matrix
Brightness niet te hoog instellen in SimHub zodat verbruik binnen specs blijft. Maar goed die dingen zijn zo fel dat je de brightness best laag kan zetten.
Ah! :) Top! Om maar een stapje verder te gaan, een USB hub ertussen en er meerdere op aansluiten wordt hem niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
Danielson schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:24:
[...]

Ah! :) Top! Om maar een stapje verder te gaan, een USB hub ertussen en er meerdere op aansluiten wordt hem niet?
Ik weet niet hoeveel je er wil gaan gebruiken :P
Maar 2 stuks, links en rechts van je stuur, werkt prima op een HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 14:36
Iemand die hier een mening over heeft?
YouTube: BEGINNER Sim Racing Done Right! - Fanatec GT DD Pro + GT Lite Cockpit
Lijkt mij een ideale oplossing, ik zou graag dd gaan maar ik twijfel of een lichte verplaatsbare cockpit dan goed genoeg is. Dat is namelijk wel een vereiste aangezien ik nog niet genoeg ruimte heb voor een vaste plek met zware cockpit.
Als dd echt niet te doen is op een lichte cockpit dan hou ik het denk ik maar bij de t300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:43
Sparco Sim Racing handschoenen werken echt!! Heb ze net voor het eerst geprobeerd, is maar 40 euro inclusief verzending, en heb in PC2 al meerdere keren een Ferrari 488 Challenge op Spa uit een slip kunnen halen door meer grip met de handen op het stuur.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:49

ikt

Weet iemand waar je (in Nederland) 4040 profielen kunt bestellen? Aluxprofiel lijkt alleen andere maten (2020, 3030) te hebben.

Is voor mijn monitorstand, zit nu in elkaar geknutseld met wat random buizen, schroefdraad en stalen profielen, maar is niet echt aan te passen. Misschien dat het wel goed aanpasbaar (telescopisch) wordt met wat alu profiel.

Wil namelijk het scherm graag tussen de CSL DD en het stuur hangen zodat dashboard zichtbaar is, i.p.v. bedekt te zijn door het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 21:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Had ik al gevonden, maar de prijs is dubbel die van Aluxprofiel na verzendkosten en belasting.

Misschien kan ik voor 3030 of zelfs 2020 gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
ikt schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

Had ik al gevonden, maar de prijs is dubbel die van Aluxprofiel na verzendkosten en belasting.

Geen idee ( lees zin :P ) om te kijken of het goedkoper/ duurder is maar Sim-lab heeft ze ook.
https://sim-lab.eu/shop/p...tegory=151#attr=1890,1905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beempje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Hoe is je stuur momenteel bevestigd? Op een bureau? Klinkt alsof je voornaamste probleem is dat je stoel wegrolt, correct?
Ja, deels. Dat is op zich wel te fixen met remmen op de wielen. Heb ik er nu twee van.

Bijkomend probleem is het draaien van de zitting en de beperkte verstelling van de rugleuning.

Toch een rig, en dan de monitor verplaatsbaar maken kan ook, maar daar is het bureau met 1m80 breed icm de monitor van 38 inch wel een dingetje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

ikt schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:43:
Weet iemand waar je (in Nederland) 4040 profielen kunt bestellen? Aluxprofiel lijkt alleen andere maten (2020, 3030) te hebben.

Is voor mijn monitorstand, zit nu in elkaar geknutseld met wat random buizen, schroefdraad en stalen profielen, maar is niet echt aan te passen. Misschien dat het wel goed aanpasbaar (telescopisch) wordt met wat alu profiel.

Wil namelijk het scherm graag tussen de CSL DD en het stuur hangen zodat dashboard zichtbaar is, i.p.v. bedekt te zijn door het stuur.
Afhankelijk van de grootte van je schermen en of ze vast aan je rig zitten of los staan, zou 2020 of 3030 voldoende moeten zijn lijkt mij. Het is niet zo dat het honderden kilo's in bedwang moet houden, zelfs niet met triples 65" oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 21:45
ikt schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

Ik zie dat alwetech.nl het ook heeft. Verkoopt ook aan particulieren. Geen idee was ze daar kosten. (ICS profiel heet het daar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Thanks voor de adviezen en alternatieven!

Alwetech heeft jammer genoeg geen prijslijst en sim-lab heeft voor 4x 4040 500mm €67,70 ..

Aluxprofiel doet 4x 3030 500mm met getapte uiteinden (M8, ook handig i.v.m. monitor, moet ff checken of dat ook zo is) voor €41,13 inc. btw/verzendkosten, dus ik ga voor Aluxprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:37
ikt schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:43:

Aluxprofiel verkoopt normaal ook wel alle varianten van het 40-profiel, dus ook 4040 & 4080. Kan zijn dat het nu niet voorradig is en tijdelijk uit de webshop is gehaald. Was namelijk laatst ook op zoek naar 4040, maar deze was niet zichtbaar in de webshop. Een week later stond deze er gewoon weer tussen. Zou even afwachten en later checken of een belletje naar AluX doen. Zij hebben toch echt wel de beste prijzen qua profielen op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

rsner17 schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:14:
[...]

Aluxprofiel verkoopt normaal ook wel alle varianten van het 40-profiel, dus ook 4040 & 4080. Kan zijn dat het nu niet voorradig is en tijdelijk uit de webshop is gehaald. Was namelijk laatst ook op zoek naar 4040, maar deze was niet zichtbaar in de webshop. Een week later stond deze er gewoon weer tussen. Zou even afwachten en later checken of een belletje naar AluX doen. Zij hebben toch echt wel de beste prijzen qua profielen op maat.
Uiteindelijk 3030 besteld - de VESA beugel die ze verkopen is ook compatible with 3030 :)

Qua prijzen valt het inderdaad mee, en het bevestigingsmateriaal aanbod is ook handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat mij aan iRacing bevalt is dat je snel online een race kan joinen. Ik vroeg mij daarom af of andere sims dit ook zo goed voor elkaar hebben? Van iracing bevalt mij het maandelijkse abbonement niet zo erg omdat ik sporadisch game. Wat zou een prima alternatief zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 14:50
De laatste tijd hoor ik veel mensen positief over Low Fuel Motorsport. Misschien kun je daar eens kijken?

https://lowfuelmotorsport.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schuey schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:33:
De laatste tijd hoor ik veel mensen positief over Low Fuel Motorsport. Misschien kun je daar eens kijken?

https://lowfuelmotorsport.com/
Geweldig platform al moet je een SA van 80 in ACC hebben om mee te mogen doen en moet je eerst een "auditie" doen om mee te mogen rijden. Ze hebben een eigen safety rating (ELO) en ik moet zeggen dat dat prima werkt. Echter zitten hier ook een hoop figuren die je safety rating snel om zeep kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben nu bezig met Assetto Corsa maar ik merk dat ik moeite heb om m´n brake markers te zetten. Ten opzichte van iRacing is de graphic/beeldbeleving anders. Het is net alsof ik het beeld niet scherp kan zien. Details op de baan of ernaast is lastig te spotten. Is er nog het eea aan te passen qua graphics om het visueel wat makkelijker te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
AOC schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:33:
Ik ben nu bezig met Assetto Corsa maar ik merk dat ik moeite heb om m´n brake markers te zetten. Ten opzichte van iRacing is de graphic/beeldbeleving anders. Het is net alsof ik het beeld niet scherp kan zien. Details op de baan of ernaast is lastig te spotten. Is er nog het eea aan te passen qua graphics om het visueel wat makkelijker te maken?
Je hebt niet iets als motion blur of zo aan staan?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Of zit je in VR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor Assetto Corsa moet je Custom Shaders Patch (zie https://acstuff.ru/patch/) installeren, dan wordt het allemaal een stuk beter. Vergeet niet eerst Content Manager (zie https://assettocorsa.club/content-manager.html) te installeren, dan is het enkel drop en install. Er is ook een apart Assetto Corsa topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-11-2022 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 18:51
H1MSELF1SH schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:
Hey Tweakers

Na jarenlang genoten te hebben van mijn trouwe Logitech G29 in combinatie met een PS4 is het tijd om het wat serieuzer aan te pakken. Jammer genoeg is mijn G29 godvruchtig overleden maar de race-microbe heeft mij goed te pakken. Nu na jaren blijkt dat ik het nog steeds leuk vind en het budget wat opgetrokken is dacht ik ook enkel niveau's hoger te kijken qua materiaal.

Belangrijk voor mij is dat het zowel compatibel is met PS4, PS5 én PC. Ik probeer zeker geen flame war te starten maar ik kijk naar materiaal wat zowel Playstation als PC ondersteunt.

Mijn oog is hierop gevallen:Alles bij elkaar geteld is dat net geen 3000 euro. Ik heb al een aardige PC, een PS5 en een flinke TV.

Ik heb per mail contact gehad met de mensen van Sim-Lab en die wisten mij te vertellen dat de GT1 Evo niet flext bij een 20nm stuurtje. Verder ben ik niet van plan motion toe te voegen in de toekomst.

Wat is jullie gevoel bij het zien van die configuratie? Zijn er producten die ik beter kan vervangen door andere van ongeveer dezelfde prijsklasse?
Ondertussen is alles besteld,betaald, aangekomen en in elkaar gestoken. Wat speelt dat heerlijk zeg. :)
Ik ben vorige week op die actie op fanatec.com gesprongen waarbij het stuurtje en de pedalen wat goedkoper was. Dank aan iedereen voor het advies hier.

• Stroeckovic
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-11-2023
Hoi!

Ik heb een probleempje. Ik ben al dagen bezig hiermee maar loopt behoorlijk vast. En dat frustreert kan ik jullie vertellen;) Ik heb sinds kort een playseat gekocht en heb daar de (tweedehandse) Thrustmaster T300 RS op aangesloten. Verder heb ik de Ferrari SF1000 aangesloten op de Thrustmaster. Mijn console is de PS5.

Ik wil gaan hiermee gaan racen in het spel F122. Uiteraard wil ik de Playseat met alle toebehoren gebruiken om te racen. Echter vindt het spel het stuur niet (zou moeten staan bij instelling --> controls, vibrating and force feedback) en kan ik alleen maar met de Dualsence controller racen. Ik heb van alles geprobeerd. In het menuscherm van controls, vibrating and force feedback heb ik weinig opties, terwijl ik op Youtube filmpjes al heb gezien dat andere mensen meerdere opties hebben en dus een stuur (base) erop hebben aangesloten. Waarom lukt mij dit niet?

Weten jullie hoe dit komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat het spel mijn Thrustmaster/stuur herkent?

Ik hoop op jullie expertise!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:13
Er zit -geloof ik- een knopje om te schakelen tussen pc/PS/Xbox? maakt dat verschil?

• Stroeckovic
Arfalas schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:59:
Er zit -geloof ik- een knopje om te schakelen tussen pc/PS/Xbox? maakt dat verschil?
Ik kan kiezen tussen PS3 en PS4. Ik heb gehoord dat ie het zou moeten doen als ik 'm op PS4 zet.

• thunder8

thunder8

Stroeckovic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:43:
Hoi!

Ik heb een probleempje. Ik ben al dagen bezig hiermee maar loopt behoorlijk vast. En dat frustreert kan ik jullie vertellen;) Ik heb sinds kort een playseat gekocht en heb daar de (tweedehandse) Thrustmaster T300 RS op aangesloten. Verder heb ik de Ferrari SF1000 aangesloten op de Thrustmaster. Mijn console is de PS5.

Ik wil gaan hiermee gaan racen in het spel F122. Uiteraard wil ik de Playseat met alle toebehoren gebruiken om te racen. Echter vindt het spel het stuur niet (zou moeten staan bij instelling --> controls, vibrating and force feedback) en kan ik alleen maar met de Dualsence controller racen. Ik heb van alles geprobeerd. In het menuscherm van controls, vibrating and force feedback heb ik weinig opties, terwijl ik op Youtube filmpjes al heb gezien dat andere mensen meerdere opties hebben en dus een stuur (base) erop hebben aangesloten. Waarom lukt mij dit niet?

Weten jullie hoe dit komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat het spel mijn Thrustmaster/stuur herkent?

Ik hoop op jullie expertise!
Denk dat die sowieso op PS4 moet. Zit er een PS knop op het stuur? Dan zou ik de playstation opstarten, Als deze opgestart is, dan op de PS-knop op het stuur klikken, dan krijg je een normaal een melding van een nieuwe controller en aan wie die toebedeeld moet worden. Daarna de game opstarten en dan zou het moeten werken. Zo werkt het in ieder geval ook met mijn Fanatec setup op de PS5.

• Stroeckovic
thunder8 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:26:
[...]

Denk dat die sowieso op PS4 moet. Zit er een PS knop op het stuur? Dan zou ik de playstation opstarten, Als deze opgestart is, dan op de PS-knop op het stuur klikken, dan krijg je een normaal een melding van een nieuwe controller en aan wie die toebedeeld moet worden. Daarna de game opstarten en dan zou het moeten werken. Zo werkt het in ieder geval ook met mijn Fanatec setup op de PS5.
Hij maakt inderdaad wel verbinding. Op het display heb ik verschillende functies, maar ver kom ik niet. Ik zal dit vanavond eens proberen! Dank voor je antwoord.

• Stroeckovic
Ik heb ook Thrustmaster om hulp gevraagd en heb zojuist een antwoord ontvangen:

Het is van ons heel belangrijk dat wij een print screen of photo van de Joy.cpl controller paneel venster hebben, Om deze Joy.cpl te openen, gelieve dit uit te voeren :

Sluit je T300 RS aan op een windows PC of Laptop, dan op de pc/laptop voer je volgnede toestencombinatie uit : Windows + R > type in het venster Joy.cpl > druk erna op enter > selecteer je T300 RS Wheel in het venster > klik vervolgens op Advanced.

Gelieve hiervan een foto of screenshot naar ons op te sturen.
Wij moeten kunnen nazien of jouw Stuurwiel degelijk wel juist up-to-date is.

Aangezien het een tweedehandse Thrustmaster (zeker een jaar niet gebruikt) betreft bestaat de kans natuurlijk dat de juiste updates niet op de T300 geïnstalleerd zijn. Ik heb echter totaal geen verstand van het aansluiten van de T300 op een computer en vervolgens op zoek te gaan naar de juiste updates.

Hoe groot is de kans denken jullie dat het probleem hiermee opgelost kan zijn?

• Beltoni
Stroeckovic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:07:
Ik heb ook Thrustmaster om hulp gevraagd en heb zojuist een antwoord ontvangen:

Het is van ons heel belangrijk dat wij een print screen of photo van de Joy.cpl controller paneel venster hebben, Om deze Joy.cpl te openen, gelieve dit uit te voeren :

Sluit je T300 RS aan op een windows PC of Laptop, dan op de pc/laptop voer je volgnede toestencombinatie uit : Windows + R > type in het venster Joy.cpl > druk erna op enter > selecteer je T300 RS Wheel in het venster > klik vervolgens op Advanced.

Gelieve hiervan een foto of screenshot naar ons op te sturen.
Wij moeten kunnen nazien of jouw Stuurwiel degelijk wel juist up-to-date is.

Aangezien het een tweedehandse Thrustmaster (zeker een jaar niet gebruikt) betreft bestaat de kans natuurlijk dat de juiste updates niet op de T300 geïnstalleerd zijn. Ik heb echter totaal geen verstand van het aansluiten van de T300 op een computer en vervolgens op zoek te gaan naar de juiste updates.

Hoe groot is de kans denken jullie dat het probleem hiermee opgelost kan zijn?
Heb je de handleiding geprobeerd? Op de website van Thrustmaster staat alles redelijk voorgekauwd alleen moet je zelf even op zoek naar de informatie die voor jou relevant is.

https://support.thrustmas...oduct/t300rsgtedition-nl/

[ Voor 29% gewijzigd door Beltoni op 17-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Stroeckovic schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:56:
[...]

Hij maakt inderdaad wel verbinding. Op het display heb ik verschillende functies, maar ver kom ik niet. Ik zal dit vanavond eens proberen! Dank voor je antwoord.
kans is aanwezig inderdaad dat de firmware niet up to date is. kwestie van het stuur aansluiten op de pc of laptop. Drivers downloaden van Thrustmaster en dan via de driver/software de firmware updaten. software geeft zelf wel aan of dit nodig is.

• TiezZ_BE
WeeDzi schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:31:
[...]

kans is aanwezig inderdaad dat de firmware niet up to date is. kwestie van het stuur aansluiten op de pc of laptop. Drivers downloaden van Thrustmaster en dan via de driver/software de firmware updaten. software geeft zelf wel aan of dit nodig is.
^Dit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stroeckovic
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren het orginele stuur aangesloten. Vervolgens heb ik op de PS-knop gedrukt, herkende het spel de Thrustmaster en kwam ik uiteindelijk verder. Vervolgen de sf1000 aangesloten en het werkte nog steeds!

Daarna heerlijk anderhalf uur geracet;)

BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Stroeckovic op 18-11-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentdec
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-07-2024
hallo, ik ben op zoek naar een sim racing stuur + pedalen.
doel: Forza Motorsport 7 te spelen op pc en ook online eens proberen.
budget: ik dacht ca 350 al iets degelijk te vinden.
extra: mijn bureaublad is 5cm dik en het stuur moet redelijk makkelijk geplaatst en afgehaald zijn wanneer niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vincentdec schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:09:
hallo, ik ben op zoek naar een sim racing stuur + pedalen.
doel: Forza Motorsport 7 te spelen op pc en ook online eens proberen.
budget: ik dacht ca 350 al iets degelijk te vinden.
extra: mijn bureaublad is 5cm dik en het stuur moet redelijk makkelijk geplaatst en afgehaald zijn wanneer niet in gebruik.
Thrustmaster en Logitech zijn dan de merken waar je het beste naar kunt kijken. Zowel nieuw als 2e hands is daar genoeg in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentdec
ik hoopte op wat specifieke info; naam model... want ik ken er weinig vanaf en moet ook zeker op mijn bureaublad passen.
het is niet jullie taak om mijn ervaring in sim racing leuker te maken maar wat extra info geven kan geen kwaad😉
alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
vincentdec schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:34:
ik hoopte op wat specifieke info; naam model... want ik ken er weinig vanaf en moet ook zeker op mijn bureaublad passen.
het is niet jullie taak om mijn ervaring in sim racing leuker te maken maar wat extra info geven kan geen kwaad😉
alvast bedankt.
Wat heb je zelf gedaan om een antwoord op je vraag te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
vincentdec schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:34:
alvast bedankt.
On de prijsklasse die je noemt is de keuze zeer beperkt, en zeker als je een specifieke console noemt. Logitech of thrustmaster zijn een beetje je keuze, is letterlijk in 30 seconden zelf te vinden welke setjes van hun binnen je criteria vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentdec
ik heb gegoogled op mijn prijsklasse en idd Logitech of thrusmaster en naar aandrijving kom ik uit bij "beltdriven" en ook ieder model heeft een bepaald koppel... ik doe mijn best om er uit te geraken en wat verdere info te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
vincentdec schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:32:
ik heb gegoogled op mijn prijsklasse en idd Logitech of thrusmaster en naar aandrijving kom ik uit bij "beltdriven" en ook ieder model heeft een bepaald koppel... ik doe mijn best om er uit te geraken en wat verdere info te winnen
Denk dat je qua Thrustmaster dan op een T300 uitkomt, eventueel tweedehands
Zit vast met een klem, wat niet geweldig is, maar werkt wel, die 5 cm haal je er wel mee
Pedalen zullen waarschijnlijk de eerste zijn die je wil upgraden als je hiermee doorgaat
maar met je budget en als instap zou dat mijn keuze zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
De T300 is een prima stuurtje om mee te beginnen en de RS GT variant heeft iets betere pedalen. Dus dan kom je hier op uit: https://tweakers.net/pric...ter-t300-rs-gt-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentdec
dank u wel voor de info! zier inderdaad een goed stuur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Ik heb zelf momenteel nog de T300 RS GT.
Hier heb ik nu bijna 2 jaar meerdere keer per weken mee gereden (iRacing) en bevalt me helemaal prima!
Wel heb ik sinds deze week een andere pedalen set, maar dat is niet zozeer omdat het moet, maar meer omdat ik het wou.

De T300 RS GT zou ik dan wel verkiezen over de "normale" gezien het verschil in de pedalen.
Zelf heb ik hiervoor de T150 gehad die in de basis dezelfde pedalen heeft als de normale T300, het verschil is best flink als je naar de RS GT versie gaat.
Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.