Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
GAEvakYD schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:16:
Ik gebruik deze handschoenen. Lekker dun, niet warm en wel profiel en grip aan de binnenkant.
[Afbeelding]

Voorheen met de Thrustmaster T300 zag ik het nut ook niet. Nu met de Simagic Alpha Mini merk ik na een race van een uur dat ik toch wel pijnlijke handen krijgen.

Zelfde voor voeten. Ik rij op mijn sokken en de metalen BJ pedalen doen bij een race van 1.5 toch wat pijn. Ik zie veel simmers op dunne rubberen (water) schoentjes rijden. Dus die wil ik komende tijd ook nog eens proberen.
Deze gebruik ik ook inderdaad werken echt prima! Zou ze zeker aanraden.

Ik ben opzoek naar “Sim” race schoenen krijg toch wel last van me voet wanneer ik lang race.
Maar ik heb geen zin om €100 uit te geven aan schoenen om te racen.
Laten we zeggen Max €50 minder mag altijd :)
Wanneer iemand tips heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

stewiegriffin schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:25:
[...]

Ik ben opzoek naar “Sim” race schoenen krijg toch wel last van me voet wanneer ik lang race.
Gewoon wat je al las, dunne rubberen zool waterschoenen met een stoffen bovenkant. Die koop je bij de grote sportzaken in NL voor rond een tientje. Veel beter qua prijs wordt het niet en deze kan je makkelijk aan- en uittrekken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 10:27
Vinden we de nieuwe MotoGP game een sim ? ik twijfel zelf nog..

code:
1
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/2bEqa8nVOHw" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

YouTube: MotoGP 2022 Valentino Rossi Onboard Laguna Seca 2008

[ Voor 19% gewijzigd door Tosti55 op 04-05-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Tosti55 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:03:
Vinden we de nieuwe MotoGP game een sim ? ik twijfel zelf nog..

code:
1
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/2bEqa8nVOHw" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

YouTube: MotoGP 2022 Valentino Rossi Onboard Laguna Seca 2008
Ben geen fan van dat bromvlieg-geluid iig. Maar ziet er wel mooi uit! Niets voor mij though. (dat was geen antwoord op je vraag; geen idee hoe "sim" het is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
stewiegriffin schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:25:
[...]

Van die Puma schoenen met dunne zool zijn geregeld in promotie op Zalando. Destijds kunnen kopen voor €40-50. Wel 2 maten groter moeten nemen (eerste bestelling terug moeten sturen)

Zoniet even kijken voor 'waterschoenen', dat kan nog goedkoper

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Ik heb nu een ruime tijd een Logitech G29. Nou irriteer ik me eigenlijk sinds het begin al over de trillingen en het geluid dat het stuur maakt bij het gebruik (bijvoorbeeld als je van de baan schiet).

Nou zit ik een beetje rond te gluren en is mijn oog gevallen op een Trustmaster T300, alleen ben ik niet zeker of dit een goede keus is ten opzichte van de G29. Dit leek mij wel ivm de manier van verbindingen (gears van belt).

Wat is jullie ervaring hiermee?

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Metian, zoek functie gebruikt? Is namelijk al heel veel over geschreven.

In het kort: geluid is minder. Weet niet wat je met trillingen bedoeld, FBB 8-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Over de T300 is al veel geschreven in dit topic. In zijn prijscategorie een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Metian schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:43:
Ik heb nu een ruime tijd een Logitech G29. Nou irriteer ik me eigenlijk sinds het begin al over de trillingen en het geluid dat het stuur maakt bij het gebruik (bijvoorbeeld als je van de baan schiet).

Nou zit ik een beetje rond te gluren en is mijn oog gevallen op een Trustmaster T300, alleen ben ik niet zeker of dit een goede keus is ten opzichte van de G29. Dit leek mij wel ivm de manier van verbindingen (gears van belt).

Wat is jullie ervaring hiermee?
Heb vorige maand een T300 gehaald. Ben er heel erg tevreden mee, en hij is lekker stil.
Mooi stuurtje voor die prijs.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:15
Ik ben net overgestapt van een G27 naar een T300, een wereld van verschil in alles. Waar ik de controle verloor op bepaalde circuits behoud ik hem nu, geen geklapper over de curbs meer en voor geen grote deadzone meer, dan merk je wel dat de G27 (inwendig hetzelfde als de G29) stone-age is, wel had ik al de T-LCM pedalen van Thrustmaster, want die goedkope pedalen zonder loadcell is ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:52
Alle content op Raceroom is tot eind mei gratis te spelen, dus auto's en banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Gisteren Assetto Corsa gekocht, maar krijg het vooralsnog niet draaiend op triple screens.
Ik gebruik liever geen Nvidia surround.
Gisteren een uitleg op youtube gevolgd waar het tooltje SRWE wordt gebruikt bij ACC. Bij AC wordt het linker en rechter screen wel zwart en kleurt wat mee bij de intro, maar wanneer je gaat rijden is er enkel beeld op de main screen.

Iemand de gouden tip?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:39:
Gisteren Assetto Corsa gekocht, maar krijg het vooralsnog niet draaiend op triple screens.
Iemand de gouden tip?
;) Waarom gebruik je dat liever niet? Je zou t evt kunnen in en uitschakelen als je AC wilt spelen?

[ Voor 34% gewijzigd door Card Nox op 23-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Card Nox schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:58:
[...]

[...]

;) Waarom gebruik je dat liever niet? Je zou t evt kunnen in en uitschakelen als je AC wilt spelen?
Ik heb hem 1 keer gebruikt en zelfs toen ik het weer had uitgezet was iRacing van het padje 8)7
Lees dat veel mensen het verschrikkelijk vinden. Maar als er geen andere manier is zit er niks anders op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 20:02
Ronster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:39:
Ik gebruik liever geen Nvidia surround.
Gisteren een uitleg op youtube gevolgd waar het tooltje SRWE wordt gebruikt bij ACC. Bij AC wordt het linker en rechter screen wel zwart en kleurt wat mee bij de intro, maar wanneer je gaat rijden is er enkel beeld op de main screen.

Iemand de gouden tip?
Ik heb deze methode gebruikt. Voor mij werkt het goed.

YouTube: Triple Screen without Nvidia Surround | iRacing, ACC and rFactor 2
Video is wel een beetje langdradig

Edit: volgens mij heb ik dit ook gehad. Heb je de full screen optie wel op disabled gezet?

[ Voor 6% gewijzigd door Despie op 23-05-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Despie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb deze methode gebruikt. Voor mij werkt het goed.

YouTube: Triple Screen without Nvidia Surround | iRacing, ACC and rFactor 2
Video is wel een beetje langdradig

Edit: volgens mij heb ik dit ook gehad. Heb je de full screen optie wel op disabled gezet?
Precies deze heb ik gevolgd 🙂
Fullscreen staat idd op disabled.
Maar dan moet het dus ook werken voor de normale AC. Ik heb waarschijnlijk ergens anders iets niet goed staan. Morgen nog maar eens een keer ermee stoeien dan.

EDIT: Gevonden! *O*
Met Content Manager is Surround helemaal niet nodig. In CM kun je aangeven dat je wil renderen op triple screens en kun je de volledige resolutie (manual) instellen. Works like a charm. Geen gehannes met Surround dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Ronster op 27-05-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 00:02
ik gebruik al een tijdje dit stuur bij de csl dd: https://fanatec.com/eu-en...eering-wheel-formula-v2.5

Het is een super stuur, maar ik krijg naar verloop van tijd last van mijn handen van het schakelen omdat de schakel flippers best zwaar gaan met de magneten. Heeft iemand tips/mods hoe je er voor zou kunnen zorgen dat het schakelen minder zwaar gaat. Had het fijn gevonden als je verschillende sterktes qua magneten zou kunnen gebruiken. Ben ik de enige met dit probleem of vinden meer mensen dat het te zwaar gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 15:25
PuntoXII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:33:
ik gebruik al een tijdje dit stuur bij de csl dd: https://fanatec.com/eu-en...eering-wheel-formula-v2.5

Het is een super stuur, maar ik krijg naar verloop van tijd last van mijn handen van het schakelen omdat de schakel flippers best zwaar gaan met de magneten. Heeft iemand tips/mods hoe je er voor zou kunnen zorgen dat het schakelen minder zwaar gaat. Had het fijn gevonden als je verschillende sterktes qua magneten zou kunnen gebruiken. Ben ik de enige met dit probleem of vinden meer mensen dat het te zwaar gaat?
Afbeeldingslocatie: https://helisports.pictures/products/1000/pivot-fitness/t715/150lbs/pivot-fitness-t715-150lbs-1.jpg
:+
OT: Dat probleem heb ik overigens niet.. Ze zijn wel stevig, maar voor mij perfect (maar ik heb wel sterke handen/vingers... dat kan er mee te maken hebben)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gewoon blijven gebruiken/trainen, wordt het vanzelf beter. De magnetic shifters zijn echt niet zo heel sterk, maar zorgen wel voor een veel betere feedback qua schakelen. Had eerst het normale V2 stuur zonder magnetic shifters en dan had ik nog wel eens dat ik of niet schakelde of 2x. Dat is met deze shifters nagenoeg onmogelijk. Verder zijn ze qua pull ongeveer net zo "zwaar" als de echte schakelflippers in mijn AMG, dus behoorlijk realistisch. :) Eventueel kan je kiezen om met 2 vingers te schakelen, dan wordt het ook wat makkelijker. :)

Last van je handen hebben, kan ook te maken hebben met teveel knijpen in je stuur. Ik doe dat ook vaak onbewust en dan krijg je ook last van je handen. Ben er tegenwoordig wat attenter op en dan heb ik ook minder snel last van mijn handen. Haal op rechte stukken regelmatig even 1 van beide handen van het stuur en je vingers even goed bewegen voor wat rust en beweging. Bevordert de bloedsomloop. :)

[ Voor 14% gewijzigd door thunder8 op 28-05-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 00:02
Dank voor reacties, rustig opbouwen dan maar :-) En goed om te horen dat in een echte auto het ook zo zwaar gaat, echter schakel je dan wel een stuk minder dan in een Sim. Wat me ook opvalt ineens hoe bizar snel een f1 auto opschakelt, dan is een GT auto veel relaxter qua schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje

Ik had hetzelfde toen ik overstapte van mijn G29 naar de V2.5. In het begin schakelde ik met twee vingers ipv eentje zoals ik gewend was, maar inmiddels weer met één vinger. Dat is vanzelf gegaan eigenlijk. Dus ja, het went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

PuntoXII schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:43:
Dank voor reacties, rustig opbouwen dan maar :-) En goed om te horen dat in een echte auto het ook zo zwaar gaat, echter schakel je dan wel een stuk minder dan in een Sim. Wat me ook opvalt ineens hoe bizar snel een f1 auto opschakelt, dan is een GT auto veel relaxter qua schakelen.
Normaal gesproken schakel ik helemaal niet in mijn AMG, want de bak is goed en snel genoeg. ;) Alleen bij het inhalen op een 80 weg duurt het te lang met terugschakelen, dat doe ik dan even handmatig, daarna gaat ie na x seconden weer terug naar auto mode. Kan wel kiezen voor volledig handmatig, maar nog niet echt nodig gehad. :)

In GT7 merk je ook veel verschil tussen de oudere LeMans auto's en de nieuwere qua schakelen. Een oudere 787B schakelt veel trager dan een CLK-LM bijvoorbeeld en met de moderne GT3 auto's gaat het nog sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
thunder8 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:28:
[...]

Last van je handen hebben, kan ook te maken hebben met teveel knijpen in je stuur. Ik doe dat ook vaak onbewust en dan krijg je ook last van je handen. Ben er tegenwoordig wat attenter op en dan heb ik ook minder snel last van mijn handen. Haal op rechte stukken regelmatig even 1 van beide handen van het stuur en je vingers even goed bewegen voor wat rust en beweging. Bevordert de bloedsomloop. :)
Dat inderdaad. Betrap ik mezelf ook wel eens op als ik wat te fanatiek wordt. Even een klein stapje terug doen scheelt; vaak ga je dan uiteindelijk nog sneller ook met minder / geen incident points ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Ik ben bijna zover om de volgende bestelling te plaatsen. Iemand nog aan of opmerking(en)??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oug8hVveU5SjxgyreQ0cwQOFQYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XBqX2Mv1BnkyJJ5lbV03YW9q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:32:
Ik ben bijna zover om de volgende bestelling te plaatsen. Iemand nog aan of opmerking(en)??[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik zeggen: Ga voor de Formula2.5. Leren grips, meer functionaliteit en daar zitten de magnetische shifters al bij. En ik zou andere pedalen overwegen. DC simracing of BJ simracing pedalen (heusinkveld klonen).
#edit: lijkt wel alsof ik m'n eigen rig aan het verkopen ben :+

[ Voor 4% gewijzigd door MTFDarkEagle op 10-06-2022 15:40 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Persoonlijk zou ik zeggen: Ga voor de Formula2.5. Leren grips, meer functionaliteit en daar zitten de magnetische shifters al bij. En ik zou andere pedalen overwegen. DC simracing of BJ simracing pedalen (heusinkveld klonen).
#edit: lijkt wel alsof ik m'n eigen rig aan het verkopen ben :+
Ik zou eens naar de Formula2.5 kijken. Waarom andere pedalen? Vind 400 euro wel beetje de max voor een set pedalen namelijk... :)

BJ STAAL F1 zou nog wel in mijn budget vallen. Maar ik heb even wat info nodig, hoe werkt het dan met aansturen van de pedalen? Ik dacht namelijk dat ik alles van 1 merk moet hebben om die juist met de PC te kunnen laten communiceren.

[ Voor 17% gewijzigd door Genestealer op 10-06-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:32:
Ik ben bijna zover om de volgende bestelling te plaatsen. Iemand nog aan of opmerking(en)??[Afbeelding]
Ik zou het stuur ook inderdaad wisselen naar de Formula V2.5. Daar zitten de magnetic shifters al op en die extra knoppen kan je maar beter hebben, ook al gebruik je ze in eerste instantie niet. Pedalen zijn prima, je kan in de toekomst altijd nog upgraden naar wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Ik zou eens naar de Formula2.5 kijken. Waarom andere pedalen? Vind 400 euro wel beetje de max voor een set pedalen namelijk... :)
Zelf geen ervaring, dit zeg ik meer vanuit mijn oogpunt als mechanisch ingenieur.
Zo'n fanatec setje pedalen zul je idd wat thunder al zegt, prima mee uit de voeten kunnen (pun intended :+ )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Zelf geen ervaring, dit zeg ik meer vanuit mijn oogpunt als mechanisch ingenieur.
Zo'n fanatec setje pedalen zul je idd wat thunder al zegt, prima mee uit de voeten kunnen (pun intended :+ )
Thx voor snelle reactie, dan pas ik stuur aan voor de formula 2.5! Ga ik mijn bestelling doorzetten voor mijn eerste stap in simracing. Bovendien ook een VR bril besteld, benieuwd hoe de ervaringen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:48:
[...]

BJ STAAL F1 zou nog wel in mijn budget vallen. Maar ik heb even wat info nodig, hoe werkt het dan met aansturen van de pedalen? Ik dacht namelijk dat ik alles van 1 merk moet hebben om die juist met de PC te kunnen laten communiceren.
Het hoeft zeker niet allemaal van hetzelfde merk te zijn.
De pedalen/stuur worden elk als aparte USB input device gezien.
Als je geen koppeling wil/nodig hebt is een 2 pedalen set idd ook nog een optie.
Bijv. ook: https://simracingproducts...s/39-dcsimracing-dc3.html

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Voor wat betreft de Formula 2.5 stuur. Ik heb best wel grote handen. Nu twijfel of ik toch niet voor de McLaren GT3 stuur moet gaan die wat groter is. Kwaliteit echter minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:18:
Voor wat betreft de Formula 2.5 stuur. Ik heb best wel grote handen. Nu twijfel of ik toch niet voor de McLaren GT3 stuur moet gaan die wat groter is. Kwaliteit echter minder.
Mwua. Valt denk ik wel mee.
Zijn genoeg streamers met grote klauwen die dit stuur hebben.
Voorbeeld is Jardier op youtube.
Denk dat het voornamelijk wennen zal zijn.

#edit-add: dikke vingers heb ik niet, wel lange. Lees: qua lengte maat zou ik handschoen maat 11 (XL+) moeten hebben, en de Fv2.5 bevalt perfect voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door MTFDarkEagle op 10-06-2022 16:32 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:18:
Je kan bij Pineapple grips ook grotere grips kopen voor de 2.5. Die heten Chunky zo uit mijn hoofd. De McLaren GT3 moet je sowieso de metalen QR bij kopen, en dan scheelt het weer niet zo heel erg veel met de V2.5. Voor de rest is de V2.5 kwalitatief een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, Chunky Leather heb ik. Bevalt uitstekend. Met de ielige normale grip kreeg ik last van mijn handen, maar met de dikkere grips geen centje pijn meer.

@Genestealer Het nadeel van de Fanatec pedalen is dat de onderlinge afstand niet (makkelijk) in te stellen is. BJ/DC/Heusinkveld zijn losse pedalen die je op elke gewenste plek kan zetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:42:
Jup, Chunky Leather heb ik. Bevalt uitstekend. Met de ielige normale grip kreeg ik last van mijn handen, maar met de dikkere grips geen centje pijn meer.

@Genestealer Het nadeel van de Fanatec pedalen is dat de onderlinge afstand niet (makkelijk) in te stellen is. BJ/DC/Heusinkveld zijn losse pedalen die je op elke gewenste plek kan zetten.
Ah, ik zie het inderdaad. Voor nu houd ik het even bij de Fanatec pedalen. Mogelijk in de toekomst een upgrade mocht ik er echt tegen aanlopen. Verwacht dat de V3 pedalen set, voor nu, wel even voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben gelijk voor de DC's gegaan. Gebruik toch geen koppeling of handmatige shifter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:48:
Ik ben gelijk voor de DC's gegaan. Gebruik toch geen koppeling of handmatige shifter..
Verdomme, nu ben ik weer aan het twijfelen :9 . Vind bouw kwaliteit beter ogen én goedkoper toch dan de V3 set. Levertijd beetje te doen? Te monteren op de next Level Racing Wheel Stand DD?

edit: Heeft geen feedbake op rem zie ik. Fanatic heeft dat wel (Vibration motor on brake pedal).
Lijkt mij wel een gemis...

[ Voor 14% gewijzigd door Genestealer op 10-06-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij de DC's (en ik dacht BJ ook) krijg je een zware metalen montageplaat bij. Bij een alu rig kan je vaak rechtstreeks monteren. En de Next Level ziet er steviger uit dan de Playseat die ik toen had. Door die verrotte loadcell pedalen moest ik ook een alu rig kopen. :P :+

Edit
https://www.dcsimracing.com/en-gb/accesorios

85 euro voor een vibrator op rem/gas. Aan te sturen via SimHub.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Verdomme, nu ben ik weer aan het twijfelen :9 . Vind bouw kwaliteit beter ogen én goedkoper toch dan de V3 set. Levertijd beetje te doen? Te monteren op de next Level Racing Wheel Stand DD?

edit: Heeft geen feedbake op rem zie ik. Fanatic heeft dat wel (Vibration motor on brake pedal).
De 3 pedalen versie is momenteel voorradig bij die ik hierboven linkte... niet dus
De 2 pedalen niet. Staat een 2-4 weken bij op de website.. Je zou eens kunnen informeren of die indicatie beetje klopt.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Prima, moet ik mij nog zorgen maken of bepaalde games de DC's niet ondersteund of is dit geen issue?
Wil beginnen met Automobilista 2 en straks F1 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:18:
Prima, moet ik mij nog zorgen maken of bepaalde games de DC's niet ondersteund of is dit geen issue?
Wil beginnen met Automobilista 2 en straks F1 2022.
Nee hoor is geen issue.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genestealer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Wat denk je te gaan winnen met een vibratie motor? Harder ga je er namelijk niet van dus die zou ik als eerste afstrepen als must have bij pedalen mocht dat een puntje zijn (maar dat is puur persoonlijk, ik heb de vibratie motoren in de Formula V2 ook altijd uit staan).

Kwam laatst ook nog een betaalbaar pedaal alternatief tegen, https://simracing-alien.com/

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:11:
[...]

Wat denk je te gaan winnen met een vibratie motor? Harder ga je er namelijk niet van dus die zou ik als eerste afstrepen als must have bij pedalen mocht dat een puntje zijn (maar dat is puur persoonlijk, ik heb de vibratie motoren in de Formula V2 ook altijd uit staan).

Kwam laatst ook nog een betaalbaar pedaal alternatief tegen, https://simracing-alien.com/
ik kan niet voor andere spreken, maar voor mezelf is het dezelfde rede als een sfx100 neerzetten en vr en buttkickers etc te gebruiken.

Niet voor sneller maar gewoon voor immersion. De belefenis ipv de top tijden. Er zijn altijd wel betere rijders, maar niemand gaat je vertellen dat je niet een geweldige belefenis kunt hebben 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Inderdaad voor de 'immersion' , maar het moet niet hinderlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ja immersion is niet perse iets wat ik “na streef” in mij eigen rig dus die zie ik nog wel eens over het hoofd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:04
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:48:
Goede tip dit. Ik heb ook alleen een los gas rempedaal gekocht van BJ. Dan ben je klaar voor nagenoeg hetzelfde geld als deze Fanatec set, maar duidelijk weer een stapje beter. Krijg je absoluut geen spijt van @Genestealer.

Probeer als game ook te kijken naar assetto corsa competizione(ACC)

[ Voor 9% gewijzigd door GAEvakYD op 12-06-2022 08:51 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
GAEvakYD schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Goede tip dit. Ik heb ook alleen een los gas rempedaal gekocht van BJ. Dan ben je klaar voor nagenoeg hetzelfde geld als deze Fanatec set, maar duidelijk weer een stapje beter. Krijg je absoluut geen spijt van @Genestealer.

Probeer als game ook te kijken naar assetto corsa competizione(ACC)
Inmiddels op MP voor een nette prijs een Fanatec V3 + break performance kit aangeschaft. Dat was voor mij een no-brainer. Kan ik de overige centjes weer in een simreg besteden :)

Omdat ik mijn geldstromen beetje wil beperken ben ik naar een Next Level Racing F-GT 2ehands aan het kijken. Zijn goed betaalbaar. Alleen benieuwd of ik met mijn 2 meter en 120 kilo erop pas.

[ Voor 13% gewijzigd door Genestealer op 12-06-2022 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:04
Genestealer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Inmiddels op MP voor een nette prijs een Fanatec V3 + break performance kit aangeschaft. Dat was voor mij een no-brainer. Kan ik de overige centjes weer in een simreg besteden :)

Omdat ik mijn geldstromen beetje wil beperken ben ik naar een Next Level Racing F-GT 2ehands aan het kijken. Zijn goed betaalbaar. Alleen benieuwd of ik met mijn 2 meter en 120 kilo erop pas.
Haha nice. Als je iets op Mp kunt kopen in nette conditie dan is dat vaak een goede keuze. Hetzelfde heb ik ook gedaan. Dan kun je er ook geen buil aan vallen. Als het niet bevalt verkoop je het weer voor dezelfde prijs.

Ik ben zelf 2m03 lang en ruim 125 kg. Ik ben uiteindelijk voor een zelfbouw rig van hout gegaan. Beetje hout voor 100 euro en een autostoel incl rail op Mp voor 60 euro. Misschien zou een alu ook gepast hebben maar ik had twee grote winkels/aanbieders gemaild met mijn vraag over lengte, nooit geen antwoord gehad. Toen zelf maar een middagje gaan klussen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighDangerr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-07-2022
Goedeavond Allemaal,

Heb even een vraag hier en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Heb sinds vorige week GSI formula pro elite wheel. Nu had ik al een csl dd base en een podium hub.
ik alles mooi aan elkaar gemaakt. Blijft het stuur reconnecten continue. Heb de csl dd al aan aarde vaste gemaakt maar dat werkt ook niet helemaal. Scherm blijft hangen op een gegeven moment

Zet ik de base uit dan heb ik geen problemen meer met het stuur en blijft het fatsoenlijk werken. Zou iemand hier een antwoord op kunnen hebben wat het zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Weet iemand hoe de inserts heten waarmee je de Fanatec shifter aan de zijkant kunt vastmaken en waar je deze kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:26:
Weet iemand hoe de inserts heten waarmee je de Fanatec shifter aan de zijkant kunt vastmaken en waar je deze kunt kopen?
Bedoel je de side mount? Zoja, kijk dan eens bij Sim-LAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Pelota71 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Bedoel je de side mount? Zoja, kijk dan eens bij Sim-LAB.
De schroefgaten die aan de zijkant in de Fanatec shifter schuiven en waar je vervolgens een schroef in kunt doen. Ik heb via Sim-Lab wel de naam ervan gevonden "Fanatec-made slot-nuts are not included" maar nog niet waar deze verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:26:
T-slot moeren?

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:19:
[...]

De schroefgaten die aan de zijkant in de Fanatec shifter schuiven en waar je vervolgens een schroef in kunt doen. Ik heb via Sim-Lab wel de naam ervan gevonden "Fanatec-made slot-nuts are not included" maar nog niet waar deze verkrijgbaar zijn.
Die moeren die je erbij krijgt zijn niet los te vekrijgen, zelfs niet bij Fanatec.
Ik geloof wel dat een standaard T-Slot moer die gemaakt is voor 6mm profiel (bijna alle rigs die T-slot moeren gebruiken, gebruiken 8 mm) hier gewoon in passen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Zoek je deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2EOysr1reXiCU829tI9eqd9oRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M3c0INkLRbvH8qXOlk0ueERV.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
Hier ook te krijgen in verschillende maten:
https://www.treq-sim.com/product/t-slot-click-in-nut/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Hoe is eigenlijk de restock van Fanatec. Ik wil graag CSL DD halen en benieuwd hoe vaak restock komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
xamirz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:01:
Hoe is eigenlijk de restock van Fanatec. Ik wil graag CSL DD halen en benieuwd hoe vaak restock komt?
De GT Pro is op voorraad welke eigenlijk gewoon de CSL DD is met PS support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
ZFLaSH schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:41:
[...]

De GT Pro is op voorraad welke eigenlijk gewoon de CSL DD is met PS support.
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp komt de GT PRO met stuur en pedalen. In mijn geval helaas onnodig omdat ik al in bezit ben van stuur en pedalen.
Edit: Ik zie dat GT Pro ook alleen een base heeft. Aangezien ik PC en Xbox heb is de extra 100 e niet waard.
Hoe zit het met voorraad? Worden deze snel aangevuld?

[ Voor 19% gewijzigd door xamirz op 22-06-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
xamirz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp komt de GT PRO met stuur en pedalen. In mijn geval helaas onnodig omdat ik al in bezit ben van stuur en pedalen.
Edit: Ik zie dat GT Pro ook alleen een base heeft. Aangezien ik PC en Xbox heb is de extra 100 e niet waard.
Hoe zit het met voorraad? Worden deze snel aangevuld?
Nee toch?

https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

Gewoon de wheel base en dan een stuurtje bij kiezen.

Edit: Ik denk dat de CSL DD nog wel even op zich laat wachten en ze wat GT Pro's willen slijten. Dus of je betaald 100 euro extra voor de GT, of je wacht x maanden, of je probeert er 1 tweedehands te scoren.

[ Voor 14% gewijzigd door ZFLaSH op 22-06-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
ZFLaSH schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Nee toch?

https://fanatec.com/eu-en...mo-dd-pro-wheel-base-8-nm

Gewoon de wheel base en dan een stuurtje bij kiezen.

Edit: Ik denk dat de CSL DD nog wel even op zich laat wachten en ze wat GT Pro's willen slijten. Dus of je betaald 100 euro extra voor de GT, of je wacht x maanden, of je probeert er 1 tweedehands te scoren.
Het is wel verleidelijk >:)
100e meer voor PS compatibility. Minpunt: ik heb geen PS. Pluspunt: is wel op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
xamirz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:01:
De twee orders die ik afgelopen maanden heb gedaan hadden beide items die niet op voorraad waren, maar beiden werden eerder geleverd dan de verwachtte restock date.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ik ben zover dat ik naar triple 27" 1440p setup wil gaan en heb de luxe om nieuwe schermen uit te gaan kiezen. Helaas ben ik erg kieskeurig en zit ik al uren te vergelijken op pricewatch voor een mooie scherm tot max 350 euro. Nou zag ik dat de LG 27GP850-B op Amazon goed is afgeprijsd en dit lijkt mij een prima monitor voor een triple setup.

Voornamelijk voor rFactor2 bedoeld. Wat denken jullie, prima scherm?

GPU RTX3080

[ Voor 8% gewijzigd door Genestealer op 24-06-2022 20:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Q: Is racen voor iedereen?
A: Racen is voor iedereen:

Heel gaaf dat hij met zo'n beperking nog zo goed kan racen _/-\o_

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Kalder schreef op zondag 26 juni 2022 @ 06:54:
Q: Is racen voor iedereen?
A: Racen is voor iedereen:
[YouTube: Expensive Equipment is not what you need !]
Heel gaaf dat hij met zo'n beperking nog zo goed kan racen _/-\o_
Zag m langskomen, heel mooi filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 13:00

jbbrans

Ik hoop dat dit in het goede race sim hardware topic staat.

Ik heb nu een dashboard schermpje op basis van een Nextion display. Dit werkt, maar het wisselen tussen verschillende dashboards is toch wel een dingetje. Plus de hoeveelheid (actuele) dashboards voor nextion wordt minder.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een betaalbaar (kant en klaar, dus niet zelf nog een behuizing maken) ander schermpje, waar ik via Simhub makkelijk tussen verschillende dashboards kan switchen.
Ik zie veel schermen langs komen tijdens mijn zoektocht, maar veelal staat er niet vermeld welk type scherm het is. Ja het gros is Simhub compatibel, maar dat zegt dus niets.

Weet iemand een schermpje 4-5 inch met een prijs van het liefst onder €100 maar max €200, wat direct aangestuurd kan worden door Simhub? Aansturing moet via USB (A of C) gebeuren, ik heb geen video uitgangen (VGA, HDMI of displayport) meer vrij.
Het liefst ook met een bevestiging voor op een Simucube 2.

[ Voor 3% gewijzigd door jbbrans op 29-06-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@jbbrans https://sim-lab.eu/shop/p...h-3957?category=167#attr= wellicht? Wel ietsje duurder dan je budget, maar mountable (adapter plate wordt erbij geleverd) en Simhub compatible. Nu iets goedkoper dan normaal want Sim-Lab heeft summerdeals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag toch maar eens wielen besteld voor onder mijn rig. Ik merk dat als ik rij (altijd VR) en soms wat op het scherm moet instellen het niet kan lezen.

Dan kan ik mijn rig in ieder geval gewoon naar mijn bureau rollen en gebruik maken van mijn dubbel scherm setup.

Deze afstand is net wat te ver...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf9HkrQeZKKfiE7cagu7ZfyVRXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QBVGp7evyJY32cZmddvuczO9.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Dit zijn inderdaad zie ik zoek, alleen passen deze niet in het profiel (zijn te groot/breed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

dawg schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:17:
@jbbrans https://sim-lab.eu/shop/p...h-3957?category=167#attr= wellicht? Wel ietsje duurder dan je budget, maar mountable (adapter plate wordt erbij geleverd) en Simhub compatible. Nu iets goedkoper dan normaal want Sim-Lab heeft summerdeals.
Dat is inderdaad wat boven budget.

Ik ben ondertussen al 2 schermen van Onesimpro tegen gekomen. Op de youtube filmpjes worden ze ingesteld als Vocore.
De goedkopere kost al €139 + shipping en paypal kosten wordt het ~€163.

Ik ben benieuwd of er iets anders te krijgen is, of dat dit de prijsklasse is waar ik rekening mee moet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
jbbrans schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:12:
Ik hoop dat dit in het goede race sim hardware topic staat.

Ik heb nu een dashboard schermpje op basis van een Nextion display. Dit werkt, maar het wisselen tussen verschillende dashboards is toch wel een dingetje. Plus de hoeveelheid (actuele) dashboards voor nextion wordt minder.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een betaalbaar (kant en klaar, dus niet zelf nog een behuizing maken) ander schermpje, waar ik via Simhub makkelijk tussen verschillende dashboards kan switchen.
Ik zie veel schermen langs komen tijdens mijn zoektocht, maar veelal staat er niet vermeld welk type scherm het is. Ja het gros is Simhub compatibel, maar dat zegt dus niets.

Weet iemand een schermpje 4-5 inch met een prijs van het liefst onder €100 maar max €200, wat direct aangestuurd kan worden door Simhub? Aansturing moet via USB (A of C) gebeuren, ik heb geen video uitgangen (VGA, HDMI of displayport) meer vrij.
oude telefoon op simhub, kan gewoon draadloos. dan moet je wel wat zelf klooien maar kan een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

WeeDzi schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:50:
[...]

oude telefoon op simhub, kan gewoon draadloos. dan moet je wel wat zelf klooien maar kan een stuk goedkoper
Dat is ook een punt. Ik wil het een beetje netjes en ik ben nog geen kant en klare houder tegen gekomen waar ik het gevoel bij heb dat die stevig genoeg is voor een motion rig. Ook zie je ze niet voor simucube, wel veel voor fanatec of Thrustmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jbbrans schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Dat is ook een punt. Ik wil het een beetje netjes en ik ben nog geen kant en klare houder tegen gekomen waar ik het gevoel bij heb dat die stevig genoeg is voor een motion rig. Ook zie je ze niet voor simucube, wel veel voor fanatec of Thrustmaster.
Wellicht een display van Ricmotech?
https://www.ricmotech.com/gauges-instrumentation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
@jbbrans
Zoek je iets met leds ook?Als dat geen vereiste is kun je ook bij https://kglcreationlab.com/ terrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Dissidend schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:59:
@jbbrans
Zoek je iets met leds ook?Als dat geen vereiste is kun je ook bij https://kglcreationlab.com/ terrecht.
Dit lijkt er al iets meer op. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamsnl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Ik heb een sim-lab triple screen (heavy) monitorstand aangeschaft in het vooruitzicht naar triples. Nou twijfel ik tussen de aanschaf van 3x Odyssey G7 32" - of toch maar even doorsparen en 3 x LG C2 OLED 42". Kan online echter niks terugvinden over 3x C2 42" monitor setups, maar het scherm wordt losstaand goed geprezen qua kwaliteit, refresh rate en de combinatie met OLED. Ik ga vooral voor immersion en ben lang niet goed genoeg dat ik wat heb aan refreshrates boven de 120hz. Aangezien het een aanschaf is die wel even mee moet kunnen lijkt OLED en de 4K optie me de betere keuze. Maar.... het feit dat ik er niks over kan vinden online houdt me vooralsnog tegen de keus te maken.

Heeft er iemand hier wellicht ervaring met 3 x LG C2 42" schermen? Zijn er goede redenen (behalve hongerige GPU/CPU en ruimtegebrek) om niet voor deze optie te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
OLED is geweldig, ik ben super blij met mijn OLED TV. Maar voor een monitor zou het risico op inbranden me tegenhouden, je hebt er relatief vaak statische dingen op staan immers.

Daarnaast is het natuurlijk een extreem dure monitor als je er 3 van wilt hebben, maar dat is een afweging die zelf moet maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 06-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Bamsnl schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:00:
Ik heb een sim-lab triple screen (heavy) monitorstand aangeschaft in het vooruitzicht naar triples. Nou twijfel ik tussen de aanschaf van 3x Odyssey G7 32" - of toch maar even doorsparen en 3 x LG C2 OLED 42". Kan online echter niks terugvinden over 3x C2 42" monitor setups, maar het scherm wordt losstaand goed geprezen qua kwaliteit, refresh rate en de combinatie met OLED. Ik ga vooral voor immersion en ben lang niet goed genoeg dat ik wat heb aan refreshrates boven de 120hz. Aangezien het een aanschaf is die wel even mee moet kunnen lijkt OLED en de 4K optie me de betere keuze. Maar.... het feit dat ik er niks over kan vinden online houdt me vooralsnog tegen de keus te maken.

Heeft er iemand hier wellicht ervaring met 3 x LG C2 42" schermen? Zijn er goede redenen (behalve hongerige GPU/CPU en ruimtegebrek) om niet voor deze optie te gaan?
C2 heeft geen displayport, ik zou gewoon voor de G7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ik ben nogal fan van Dirt Rally 2, en het lijkt me super vet om dat eens in zo'n high-end motion rig te doen. Zoiets als dit:

Iemand een idee of je zoiets ergens in nederland zo'n ding staat die je tegen betaling een paar uurtjes mag gebruiken? Googlen op "motion sim huren" enzo levert alleen maar verhuur voor bedrijfsfeesten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Splash schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:36:
Ik ben nogal fan van Dirt Rally 2, en het lijkt me super vet om dat eens in zo'n high-end motion rig te doen. Zoiets als dit: [YouTube: WORLD RECORD | Dirt Rally 2.0 - Ford Escort - ZAGORZE | Highend Simracing Motion Simulator SFX100]
Iemand een idee of je zoiets ergens in nederland zo'n ding staat die je tegen betaling een paar uurtjes mag gebruiken? Googlen op "motion sim huren" enzo levert alleen maar verhuur voor bedrijfsfeesten op...
het movement gedeelte is een SFX100 (is hier zelfs een forum topic voor).

De SFX100 is een zelfbouw motion platform waar je met 2000 euro af kunt. De guides zijn twee linkerhanden proof en op de zelf te 3d printen paar onderdeeltjes is alles over the counter spul. De 2000 zit ook alle gereedschappen in.

Zeer leuk om te doen als het geld je niet veel boeit en je vele avondjes lol wilt hebben met klooien, en de discord heeft altijd ervaringsdeskundigen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Darkangle schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:42:
[...]
het movement gedeelte is een SFX100 (is hier zelfs een forum topic voor).

De SFX100 is een zelfbouw motion platform waar je met 2000 euro af kunt. De guides zijn twee linkerhanden proof en op de zelf te 3d printen paar onderdeeltjes is alles over the counter spul. De 2000 zit ook alle gereedschappen in.

Zeer leuk om te doen als het geld je niet veel boeit en je vele avondjes lol wilt hebben met klooien, en de discord heeft altijd ervaringsdeskundigen online.
Ja snap ik maar ik heb niet de tijd, geld of behoefte om zelf zo'n ding te hebben, ik wil er gewoon ergens eentje een paar uurtjes huren in ruil voor een handvol knaken. Maar waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
Splash schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:45:
[...]

Ja snap ik maar ik heb niet de tijd, geld of behoefte om zelf zo'n ding te hebben, ik wil er gewoon ergens eentje een paar uurtjes huren in ruil voor een handvol knaken. Maar waar?
Check je inbox😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
(Zelfbouw en niet bedoeld voor commerciele doeleinde dus 😉. Mag geloof ik ook niet vd maker vd guides en software)

De hint was dus meer zoek het topic op en vraag of je bij iemand mag proberen, maar dat lijkt verloren gegaan in het gesnap.

[ Voor 20% gewijzigd door Darkangle op 15-07-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Edit: plaats mijn vraag in de andere juiste topic.

[ Voor 73% gewijzigd door Genestealer op 21-07-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jbbrans schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:12:
Et voila, https://kglcreationlab.co...oard-pc-kgl-ddu4/?lang=en

Ik heb zelf de DDU-4 en die bevalt me meer dan prima voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Hallo medetweakers,

Ik ben in het bezit van enkele streamdecks die ondertussen ook al aan mijn rig zijn bevestigd maar het lukt me maar niet om ze aan de praat te krijgen in bijvoorbeeld Asseto Corsa of Rfactor 2. Ik wil ze uiteraard gebruiken als buttonboxes. Ze worden in-game ook niet herkend. Iemand misschien een idee?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Pelota71 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:33:
Hallo medetweakers,

Ik ben in het bezit van enkele streamdecks die ondertussen ook al aan mijn rig zijn bevestigd maar het lukt me maar niet om ze aan de praat te krijgen in bijvoorbeeld Asseto Corsa of Rfactor 2. Ik wil ze uiteraard gebruiken als buttonboxes. Ze worden in-game ook niet herkend. Iemand misschien een idee?
Alvast bedankt.
Je moet een letter of letter combinatie aan een knop geven, hier plak je dan een icoon op, daarna wordt het wel in games gedetecteerd. Ik heb het zelfs voor Forza Horizon 4, wat bij mij toch wel een van de kieskeurigste games is qua input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
jbbrans schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:59:
[...]

Je moet een letter of letter combinatie aan een knop geven, hier plak je dan een icoon op, daarna wordt het wel in games gedetecteerd. Ik heb het zelfs voor Forza Horizon 4, wat bij mij toch wel een van de kieskeurigste games is qua input.
Yesss!!! Dankjewel, direct vanaf de streamdecks lukte het niet maar inderdaad eerst een letter via het toetsenbord toegewezen en daarna is het eindelijk gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Hoe krijg je de rumble motor van de fanatec clubsport V3 aan de praat in ACC? ik kan nergens een setting ontdekken die daarover gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
haakjesluiten schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:01:
Hoe krijg je de rumble motor van de fanatec clubsport V3 aan de praat in ACC? ik kan nergens een setting ontdekken die daarover gaat.
Ik ken ACC niet maar in Fanalab kun je profielen maken voor spellen en kun je rumble instellen, mogelijk moet je het daar zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Genestealer schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Ik ken ACC niet maar in Fanalab kun je profielen maken voor spellen en kun je rumble instellen, mogelijk moet je het daar zoeken.
Ah fanalab applicatie kende ik nog niet, ga ik daar eens naar kijken. Vandaag de stock G920 pedalen vervangen door deze tweedehands set.

Met de fanalab applicatie werkt het inderdaad, nog wel flink wennen aan de nieuwe pedalen. Ik ben weer ongeveer even snel als met de G29 pedalen maar moet nog erg wennen aan juiste dosering. Met de G29 had ik remmen zo ingesteld dat ze op 80% zaten bij de bumperstop en aan de hand daarvan heb ik mijzelf aangeleerd goed te remmen. Merk wel dat het veel makkelijker is om de auto uit slips etc halen maar ga ook nog vrij vaak te hard een bocht in omdat ik de remmen nog niet helemaal lekker kan dosseren.

[ Voor 39% gewijzigd door haakjesluiten op 04-08-2022 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 10-10 08:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik kon zo snel niks vinden, maar vroeg me af welke boxen je op de simlab standaard kan monteren. Heb nu wat geknutseld met oude boxen dit ze te klemmen, maar is geen blijvende oplossing (kids slopen zooi).
Of misschien zijn er nog andere slimme oplossingen, ik hoor graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marascon
  • Laatst online: 22:51
Sinds kort interesse in Simracing gekregen, nadat een maat van me een Thrustmaster t248 weg wou gooien (niks mis mee)

Nu voornamelijk een feeling voor aan het kijken en al een beetje naar simrigs aan het kijken entry/mid level

Ogen vielen wel een beetje op een next-level racing f-gt, genoeg mogelijkheden om uit te bereiden naar direct drive etc,

iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
Marascon schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:33:
Sinds kort interesse in Simracing gekregen, nadat een maat van me een Thrustmaster t248 weg wou gooien (niks mis mee)

Nu voornamelijk een feeling voor aan het kijken en al een beetje naar simrigs aan het kijken entry/mid level

Ogen vielen wel een beetje op een next-level racing f-gt, genoeg mogelijkheden om uit te bereiden naar direct drive etc,

iemand hier toevallig ervaring mee?
Jup, ik gebruik hem veel met de 8 nm direct drive. Ik ben 2 meter en ben niet de lichtste. Hiervoor heb ik 2 extra bouten aangebracht aan de rugleuning voor extra stevigheid. Gebruik hem alleen in de f1 stand. Prima product maar extreem stevig is die niet. Mijn direct drive werkt er wel prima erop. Ik heb met wat verwarmingsisolatie e.e.a. bekleed zodat ik minder blauwe plekken heb met erin klimmen :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk6fK2Qg3VujvPE7IBci0o8RCc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpTvec34mU22lxvbiziJTbEl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Genestealer op 18-08-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Next level ‘simracing’ H-shifter hardware in de nieuwe Koeningsegg: YouTube: Koenigsegg CC850 - WORLD PREMIERE. Zie vanaf 7:00!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Hallo medetweakers,

Heeft iemand ook het probleem dat het display van het stuur en display van de rev lights wegvallen tijdens het rijden? Het gaat dan om het Porsche 918 RSR stuur op de DD1. Met het F1 e-sports stuur heb ik dit probleem niet. Ik heb er een filmje van maar het lukt me niet om deze hier te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 18:51
Hey Tweakers

Na jarenlang genoten te hebben van mijn trouwe Logitech G29 in combinatie met een PS4 is het tijd om het wat serieuzer aan te pakken. Jammer genoeg is mijn G29 godvruchtig overleden maar de race-microbe heeft mij goed te pakken. Nu na jaren blijkt dat ik het nog steeds leuk vind en het budget wat opgetrokken is dacht ik ook enkel niveau's hoger te kijken qua materiaal.

Belangrijk voor mij is dat het zowel compatibel is met PS4, PS5 én PC. Ik probeer zeker geen flame war te starten maar ik kijk naar materiaal wat zowel Playstation als PC ondersteunt.

Mijn oog is hierop gevallen:Alles bij elkaar geteld is dat net geen 3000 euro. Ik heb al een aardige PC, een PS5 en een flinke TV.

Ik heb per mail contact gehad met de mensen van Sim-Lab en die wisten mij te vertellen dat de GT1 Evo niet flext bij een 20nm stuurtje. Verder ben ik niet van plan motion toe te voegen in de toekomst.

Wat is jullie gevoel bij het zien van die configuratie? Zijn er producten die ik beter kan vervangen door andere van ongeveer dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
H1MSELF1SH schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:11:
Hey Tweakers

Na jarenlang genoten te hebben van mijn trouwe Logitech G29 in combinatie met een PS4 is het tijd om het wat serieuzer aan te pakken. Jammer genoeg is mijn G29 godvruchtig overleden maar de race-microbe heeft mij goed te pakken. Nu na jaren blijkt dat ik het nog steeds leuk vind en het budget wat opgetrokken is dacht ik ook enkel niveau's hoger te kijken qua materiaal.

Belangrijk voor mij is dat het zowel compatibel is met PS4, PS5 én PC. Ik probeer zeker geen flame war te starten maar ik kijk naar materiaal wat zowel Playstation als PC ondersteunt.

Mijn oog is hierop gevallen:Alles bij elkaar geteld is dat net geen 3000 euro. Ik heb al een aardige PC, een PS5 en een flinke TV.

Ik heb per mail contact gehad met de mensden van Sim-Lab en die wisten mij te vertellen dat de GT1 Evo niet flext bij een 20nm stuurtje. Verder ben ik niet van plan motion toe te voegen in de toekomst.

Wat is jullie gevoel bij het zien van die configuratie? Zijn er producten die ik beter kan vervangen door andere van ongeveer dezelfde prijsklasse?
mooi setje. Zeg maar hoi tegen darko 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Pelota71 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:45:
Hallo medetweakers,

Heeft iemand ook het probleem dat het display van het stuur en display van de rev lights wegvallen tijdens het rijden? Het gaat dan om het Porsche 918 RSR stuur op de DD1. Met het F1 e-sports stuur heb ik dit probleem niet. Ik heb er een filmje van maar het lukt me niet om deze hier te plaatsen.
Ik las wat op het fanatec forum daarover. Even kijken waar ik het kan terug vinden.

Edit: https://forum.fanatec.com...ment/89126/#Comment_89126

[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 31-08-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik zit even met een soort luxeprobleem! Ik wil mijn huidige zelfbouw single screen sim rig binnenkort vervangen voor een SimLab GT1 EVO i.c.m. de Triple monitor mount van SimLab.

Ik ben me nu aan het orienteren voor de schermen die ik wil gebruiken, ik ben er al wel uit dat ik 32" schermen wil gebruiken, maar ik twijfel of ik curved scherm wil gaan gebruiken of de normale "platte" schermen.

Ik neig toch naar curved schermen, maar de meeste schermen hebben een kromming van 1000R, heeft iemand hier ervaring mee? Of kun je toch beter kijken naar b.v. 1500R

De volgende schermen staan momenteel op mijn shortlist:

Gigabyte M32QC Zwart (1500R) Alleen wat prijzig, dus hopen op een goede deal.

AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart (1000R)

ASUS TUF Gaming VG32VQ1BR Zwart (1500R)

Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C32G55 Zwart (1000R)

MSI Optix G32CQ4DE Zwart (1500R)

Eigenlijk wil ik maximaal 300 euro per scherm uitgeven. Ook moet ik nog een compleet nieuwe game pc hebben, maar daar kom ik wel uit, dat wordt waarschijnlijk op basis van een RTX3080 12GB of heel misschien een RTX4080 12GB.

Raced hier iemand met b.v. triple 32" 1000R of 1500R en heeft heb je hier foto's van die je wilt delen? Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.

Alle tips zijn welkom! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 03-10-2022 14:39 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.