Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Timbox88 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:01:
Hi all!

Na tijden met veel plezier geracet te hebben met mijn wheelstand / Logitech G29, wil ik eigenlijk de volgende stap gaan maken. Ik speel (nu) vooral GT7 en Assetto Corsa Competizione op de PS5, maar merk gewoon dat ik, hoeveel lol ik er ook mee heb, geen volledige controle over de auto heb. Ik voel de kerbs vaak niet, ik voel het asfalt eigenlijk ook te weinig en als de auto begint te glippen, lijk ik kansloos om dat te corrigiëren. Ik wil meer immersie en eigenlijk het 'echte' gevoel van autorijden gaan benaderen.

Nu heb ik al in verschillende racing topics gevraagd, maar volgens mij is er geen beter topic dan deze om het te vragen: ik overweeg de Fanatec GT DD Pro Premium Bundle (dan heb je meteen 8nm en de Loadcell Brake), zie : https://fanatec.com/eu-en...smo-dd-pro-premium-bundle

Die zou ik dan op een Playseat Challenge willen zetten (want ik speel in de woonkamer waar ik de stand niet constant kan laten staan).

Hebben jullie ervaring met deze setup en is dit een (grote) stap vooruit tov mijn instap G29, die nog door tandwielen wordt aangedreven? Ga ik dit met iedere meter die ik rij merken? Is het een hele andere beleving?

Ben benieuwd, hoor graag, want een investering van circa 1200 euro doe ik niet zomaar, is groot en dan wil ik wel een enorme meerwaarde ervaren :)!
Overweeg eens een buttkicker. Rijd ik mee icm VR en een T150. Ik voel m goed sliden via de buttkicker, niet via het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
@Timbox88 als je in de buurt van Arnhem/Nijmegen woont, ben je van harte welkom om eens te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Frontysco schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:00:
@Timbox88 als je in de buurt van Arnhem/Nijmegen woont, ben je van harte welkom om eens te testen.
Dat is super aardig! Voor mij helaas aan de totaal andere kant van het land!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Frontysco schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:00:
Zou mooi zijn als we ergens een plekje op het forum hadden waar beginnende simracers/twijfelaars in contact gebracht kunnen worden met mensen die een knappe setup hebben staan, om eens te kunnen proberen en te ervaren wat het verschil is.

Zit zelf in hetzelfde schuitje als Timbox88. Overweeg te upgraden maar heb eigenlijk geen flauw benul hoe zo'n upgrade zou voelen, en dus of het de investering waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Beempje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Zou mooi zijn als we ergens een plekje op het forum hadden waar beginnende simracers/twijfelaars in contact gebracht kunnen worden met mensen die een knappe setup hebben staan, om eens te kunnen proberen en te ervaren wat het verschil is.

Zit zelf in hetzelfde schuitje als Timbox88. Overweeg te upgraden maar heb eigenlijk geen flauw benul hoe zo'n upgrade zou voelen, en dus of het de investering waard is.
Eens! Als de upgrade het qua gevoel/immersie waard is, heb ik het geld er voor over. Maar geen idee hoe groot het verschil nou echt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vergeet niet dat meerdere shops setups hebben.

Persoonlijk niets voor mij (publiekelijk, geen rust etc) maar het is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Darkangle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:38:
Vergeet niet dat meerdere shops setups hebben.

Persoonlijk niets voor mij (publiekelijk, geen rust etc) maar het is een optie.
Welke shops dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Informatique heeft een mooie hoek met 6 rigs met verschillende hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht kan iemand in de TS iets updaten dat mensen zich kunnen aanbieden, ik wil mezelf ook best aanbieden voor mensen die willen beginnen of upgraden.

@Timbox88, ik kwam van een T300RS GT naar een CSW2.5 met V3 Pedals en ja, dat ga je 100% zeker merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Card Nox schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:08:
Wellicht kan iemand in de TS iets updaten dat mensen zich kunnen aanbieden, ik wil mezelf ook best aanbieden voor mensen die willen beginnen of upgraden.

@Timbox88, ik kwam van een T300RS GT naar een CSW2.5 met V3 Pedals en ja, dat ga je 100% zeker merken.
Ja, geloof ik direct! Maar is het een groot verschil? Maakt het het rijden echt anders? Verandert het als het ware van gamen in 'echt' autorijden? Heb je meer controle over de wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Timbox88 elke vraag kun je met ‘ja’ beantwoorden. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
dawg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:09:
@Timbox88 elke vraag kun je met ‘ja’ beantwoorden. :)
Haha op zich helder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Ja, geloof ik direct! Maar is het een groot verschil? Maakt het het rijden echt anders? Verandert het als het ware van gamen in 'echt' autorijden? Heb je meer controle over de wagen?
echt auto rijden, nee daar heb je een auto voor nodig. Verschil tussen logitech en een DD zal werelds zijn qua gevoel en diepte en details. Denk dat je de meeste rijverbetering voor jezelf in de loadcell zit, dat is toch echt wel aan andere manier van remmen die je echt beter laat remmen. Of dat die 1200 euro van je waard is is lastig te zeggen natuurlijk. Als je een de kosten wilt opdelen zou ik eerst voor de pedalen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 17:22
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Dat is super aardig! Voor mij helaas aan de totaal andere kant van het land!
Ik woon in de buurt van Goes (Provincie Zeeland). Nog verder weg? 🙈
Heb wel een DD Pro, maar icm Simlab Rig, geen challenge

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Ik woon in de buurt van Goes (Provincie Zeeland). Nog verder weg? 🙈
Heb wel een DD Pro, maar icm Simlab Rig, geen challenge
Haha, dat is idd nóg verder weg! Thnx voor het aanbod anyways!

Maar, ook helemaal fan van direct drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
WeeDzi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:06:
[...]

echt auto rijden, nee daar heb je een auto voor nodig. Verschil tussen logitech en een DD zal werelds zijn qua gevoel en diepte en details. Denk dat je de meeste rijverbetering voor jezelf in de loadcell zit, dat is toch echt wel aan andere manier van remmen die je echt beter laat remmen. Of dat die 1200 euro van je waard is is lastig te zeggen natuurlijk. Als je een de kosten wilt opdelen zou ik eerst voor de pedalen gaan.
Ja? Verschil in stuur merk je niet zo erg qua force feedback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Haha, dat is idd nóg verder weg! Thnx voor het aanbod anyways!

Maar, ook helemaal fan van direct drive?
Ja ik ben zeker fan!

Ik speel zelf op een PS4 Pro (voornamelijk GT7), maar heb wel het idee dat het gevoel met het stuurtje ook afhangt van de spelmakers. Heb het idee dat de FFB krachtiger voelt bij F1 2021 en Assetto Corsa (waar nog veel meer te tweaken is in de game settings).

Om op je originele vraag terug te komen;
Mijn broertje heeft een Thrustmaster T300RS icm Playseat Challenge.
Heeft wat last van "flex", die kans is groter met een Direct Drive stuurtje wat krachtiger is.
Ik denk dat je voornamelijk problemen krijgt met de bevestiging van de pedalen, omdat je met een Loadcell Rem flink kracht moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Ja? Verschil in stuur merk je niet zo erg qua force feedback?
Ja das een wereld van verschil, maar je gaat er niet persee beter door rijden. Nu is een G27 erg laag in kracht en in detail, het detail zal enorm toenemen in een DD. Maar je kan er over discussieren of je er sneller van wordt.

Het effect met het beter kunnen remmen door de loadcell is wel echt merkbaar in rondetijden die je rijdt.

[ Voor 21% gewijzigd door WeeDzi op 28-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:22:
[...]Ja, geloof ik direct! Maar is het een groot verschil? Maakt het het rijden echt anders? Verandert het als het ware van gamen in 'echt' autorijden? Heb je meer controle over de wagen?
Yes, Yes, No. Echt auto rijden komen ook g Krachten vrij en sense of speed, dat is natuurlijk allemaal beperkt. Voor mij kreeg ik wel meer controle over de auto en kon ik eerder en beter voelen wat de auto deed (overstuur / onderstuur) en daarop reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Ja ik ben zeker fan!

Ik speel zelf op een PS4 Pro (voornamelijk GT7), maar heb wel het idee dat het gevoel met het stuurtje ook afhangt van de spelmakers. Heb het idee dat de FFB krachtiger voelt bij F1 2021 en Assetto Corsa (waar nog veel meer te tweaken is in de game settings).

Heeft wat last van "flex", die kans is groter met een Direct Drive stuurtje wat krachtiger is.
Ik denk dat je voornamelijk problemen krijgt met de bevestiging van de pedalen, omdat je met een Loadcell Rem flink kracht moet zetten.
Thnx! En yes, daar ben ik ook nog een beetje bang voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
WeeDzi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Ja das een wereld van verschil, maar je gaat er niet persee beter door rijden. Nu is een G27 erg laag in kracht en in detail, het detail zal enorm toenemen in een DD. Maar je kan er over discussieren of je er sneller van wordt.

Het effect met het beter kunnen remmen door de loadcell is wel echt merkbaar in rondetijden die je rijdt.
Als ik het doe, is het ook niet om beter/sneller te worden hoor. Puur en alleen voor een toffere immersie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Card Nox schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Yes, Yes, No. Echt auto rijden komen ook g Krachten vrij en sense of speed, dat is natuurlijk allemaal beperkt. Voor mij kreeg ik wel meer controle over de auto en kon ik eerder en beter voelen wat de auto deed (overstuur / onderstuur) en daarop reageren.
Ah ja, goed punt! Dat snap ik idd. Bedoelde idd meer qua feeling wat betreft de kerbs, het sturen, het voelen wegglijden, etc :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 13:49
Van het weekend druk geweest met mijn Sim rig.

Stuur van Acelith gemonteerd en voorzien van griptape. Wat een verschil met het standaard stuur van de G29!!!

Tevens mijn 24" curved monitor toegetakeld om deze met een tijdelijke constructie direct op de Challenge te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/42LrXBq/Whats-App-Image-2022-03-27-at-15-34-42.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p1G5nKm/Whats-App-Image-2022-03-27-at-15-57-55.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bvDZ1L3/Whats-App-Image-2022-03-27-at-15-55-54.jpg

Monitorvoet uit elkaar gehaald, ijzeren base achterstevoren op een stuk laminaat geschroefd, deze op de stuurplate gemonteerd en de monitor erop. De ervaring is zo veel beter dan met een losse tv op afstand, helemaal door de curve van het scherm.

Nu van metaal een definitieve plaat maken, welke ik laat zitten op de Challengde. De monitor bevestig ik dan middels 2 schroeven met een pin er doorheen voor makkelijke demontage.

Bijna 0 flex en ik kan de cockpit gewoon openklappen zonder dat de playseat omvalt. Mede door de stabilisatiestang die je standaard kan uitschuiven.

Voor mij een perfecte oplossing die makkelijk op te bergen is! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7RCJLJY/Whats-App-Image-2022-03-27-at-15-35-09.jpg

Dit was de test opstelling. De monitor zit nu dichter op het stuur omdat de arm nu direct achter het stuur is gemonteerd. De voet moest achterstevoren om 2 redenen:

- De kracht x arm regel: Minder afstand tussen montagepunt plank en de arm = minder stress op het hout.
- Anders geen ruimte voor de bekaleling zonder dit op elkaar te proppen

[ Voor 15% gewijzigd door BuntaFujiwara op 28-03-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Timbox88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Ah ja, goed punt! Dat snap ik idd. Bedoelde idd meer qua feeling wat betreft de kerbs, het sturen, het voelen wegglijden, etc :-)
De wheel damper opties in verschillende games kunnen hier ook bij helpen door ze naar beneden te zetten.
Minder demping = meer feedback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
BuntaFujiwara schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:38:
Van het weekend druk geweest met mijn Sim rig.

Stuur van Acelith gemonteerd en voorzien van griptape. Wat een verschil met het standaard stuur van de G29!!!
Goed bezig!

Nog overwogen om handschoenen te nemen ipv griptape?

Creatieve oplossing voor je monitor trouwens!

PS: Je kunt dit misschien beter plaatsen in : MTFDarkEagle in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
BuntaFujiwara schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:47:
[...]

De wheel damper opties in verschillende games kunnen hier ook bij helpen door ze naar beneden te zetten.
Minder demping = meer feedback. :)
Thnx! Ga ik daar ook eens wat meer mee spelen. In GT7 helaas geen opties voor zover ik weet (althans, zeer beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:48:
[...]

Goed bezig!

Nog overwogen om handschoenen te nemen ipv griptape?

Creatieve oplossing voor je monitor trouwens!

PS: Je kunt dit misschien beter plaatsen in : MTFDarkEagle in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ja later pas :D Ach ja, zodra het los laat, koop ik wel een setje gloves. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Card Nox schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:08:

Goed idee! Ik woon zelf in Tiel en heb een aangepaste G29 met Playseat Challenge, mocht er een orienterend simracer willen testen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door BuntaFujiwara op 28-03-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:23
Hoi mede-Tweakers!

Later dit jaar ga ik in mijn nieuwe woning een nieuwe simracing setup opbouwen, nadat ik de mijne vorig jaar vanwege ruimtegebrek heb gekocht. Ik heb over de meeste componenten een idee, maar twijfel nog over de stoel.

Wat zijn jullie ervaringen met een formula-style stoel? Voorheen heb ik een normale kuipstoel gehad en vond dat af en toe wat oncomfortabel, maar wellicht heeft een formula-style stoel andere nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Voor comfort moet je zeker geen formula style stoel willen kopen vind ik. In- en uitstappen is gewoon niet zo prettig en voor langere races moet je maar zien of je geen last van je rug krijgt. Dit laatste is nogal persoonlijk, want ik hoorde laatst zelfs iemand die juist van normale kuipstoeljes last van de rug krijgt, en bijvoorbeeld van de Sparco GP juist weer niét.

Ik zit straks in hetzelfde schuitje als jij en ik twijfel ook nog ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 28-03-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Ik ben erg blij met de Challenge. Daarvan kan je de hoek van de leuning simpel aanpassen. :)

2 straps aantrekken en je zit rechtop. Maak ze losser en het geheel zakt uiteen naar een meer F1 esque setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Je kan ook een Next level racing F/GT kopen, dan kan je beide zit posities gebruiken, is in 5 minuten veranderd. Ik heb hem zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Direct drive of niet doet er helemaal niet toe, een T300 levert zo rond de 4Nm aan torque, een CSL-DD zonder boostkit levert 5Nm. Er zijn ook hele volksstammen die een Challenge icm een CSL Elite hebben gereden, die levert zelfs nog meer (6Nm) torque dan eerder genoemde wheelbases.

Wat betreft de loadcell pedalen, hier op GOT genoeg voorbeelden te vinden van inventieve oplossingen om het schuiven van de pedalen tegen te gaan, hoeft dus ook het probleem niet te zijn.

Daarnaast is het de vraag natuurlijk hoe erg een heel klein beetje flex is, ik denk dat het belangrijker is waar die flex precies zit. Je zit tenslotte ook niet met een 6 punts gordel vast gesnoerd in je stoel ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
R2D2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:13:
[...]
Daarnaast is het de vraag natuurlijk hoe erg een heel klein beetje flex is, ik denk dat het belangrijker is waar die flex precies zit. Je zit tenslotte ook niet met een 6 punts gordel vast gesnoerd in je stoel ;)
Precies waarom ik alleen de opmerkingen plaats; ik kan voor een ander niet invullen wat de wensen zijn.

Ik heb zelf een P1-X: waarschijnlijk overkill icm een DD Pro, maar puur gedaan omdat de ruimte er is en om toekomst proof te zijn (en omdat ik gewoon zo ben 🤡)

Zoals ik al deelde ben ik het eens met “waar” de flex zit. Pedalen die wegschieten lijkt mij vervelender dan een stuurwiel dat wat minimaal meebeweegt (want icm een T300 vond ik het niet storend).

Wat je zegt; met een beetje creativiteit is er wel een goede oplossing te vinden/maken die aansluit bij de wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:42
Excuus als dit de verkeerde plaats is of al gepost is maar humble bundle heeft nu wel een heel mooie aanbieding:
https://www.humblebundle....ateracingsimbundle_bundle

Echt alle Sims die je maar kan wensen zitten er in.
AC, ACC, rFactor2, Automobilista 1 en 2, 3 maanden iRacing en nog een paar anderen voor slechts €12.

[ Voor 14% gewijzigd door Philip Ross op 29-03-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
En het is simfest op steam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Darkangle schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:50:
En het is simfest op steam zelf.
Nog aanraders? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Geen idee wat je smaak is en wat je al hebt.

Je kan goedkoper acc dlc scoren als dat je ding is en je hebt het nog niet, als je vr raced is ams2 wel eigenlijk een must, etc etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-10 17:11
Nou ja wat heb je al waar zit je naar te kijken en twijfel je al maanden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Chrisuu01 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:09:
[...]

Nou ja wat heb je al waar zit je naar te kijken en twijfel je al maanden over?
Het is dan wel niet per se echt heel erg 'sim', maar ik twijfel over WRC10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Timbox88 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:45:
[...]

Physics van WRC10 zijn best prima, op sommige punten naar mijn mening zelfs wat beter dan Dirt Rally 2.

Verschil tussen WRC9 en WRC10 is niet heel groot, dus als je twijfelt, kan je ook voor WRC9 voor een lagere prijs kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
Timbox88 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb een paar simtubers toch wel loof horen spreken over Wrc 10 enige nadeel is wellicht dat het spel net als bijvoorbeeld f1 games elk jaar opnieuw uitkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Chrisuu01 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:53:
[...]

Ik heb een paar simtubers toch wel loof horen spreken over Wrc 10 enige nadeel is wellicht dat het spel net als bijvoorbeeld f1 games elk jaar opnieuw uitkomt
En helaas geen VR. Vliegen in Finland is toch anders in 2D/pannekoek modus

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
TiezZ_BE schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:07:
[...]

En helaas geen VR. Vliegen in Finland is toch anders in 2D/pannekoek modus
Maakt voor mij niks uit al die VR dingen zijn toch veel te duur voor een arme pauper zoals ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Chrisuu01 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:30:
[...]

Maakt voor mij niks uit al die VR dingen zijn toch veel te duur voor een arme pauper zoals ik.
Voor 150 euro heb je al een wmr vr setje 2de hands.

Niet het beste van het beste, maar zeker leuk om mee te racen.

Duur is natuurlijk relatief, en het kan zijn dat jij 150 al te duur vind, maar over de gehele hobby genomen is dat nou niet bepaald de gvrootste investering...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 17:29
Darkangle schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:44:
[...]

Duur is natuurlijk relatief, en het kan zijn dat jij 150 al te duur vind, maar over de gehele hobby genomen is dat nou niet bepaald de gvrootste investering...
Zo begon het bij mij ook....
Zat op Playstation maar VR leek me leuk. Rift S gekocht, alleen mijn pc (van 5 jaar oud) kon daar niet mee over weg. Dus nieuwe pc gebouwd (1500 euro verder). Fantastisch beeld!!
Vervolgens dacht ik dat moet mooier kunnen.... Dus een Hp Reverb G2 gekocht. Nog mooier beeld, maar vervolgens moest ik mijn processor weer upgraden incl. waterkoeling.
En zo gaat het nu al drie jaar met dat simracen. Het begon allemaal met een T150 (voor mijn zoon natuurlijk.....).
Ik zou zeggen begin er niet aan :9 :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Darkangle schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:44:
[...]

Nou ja het feit dat ik zelfs na 3 dagen achter elkaar proberen bij een vriend van me ik nog steeds misselijk wordt help me ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 10:04
Het lijkt mij ook cool om eens te gaan proberen. Ik speel voornamelijk ACC en daarvoor is VR wel echt killing mbt de specs van de GamePC. Opzicht heb ik best een PC die wat aan moet kunnen AMD 5800 CPU, 32GB Ram en 6900XT kaart.

Ik speel nu op een 34 inch curved scherm, maar ik wilde gaan upgraden naar een triple setup. Tot ik de VR beelden zag en dacht WAUW. Ik had de hp reverb g2 op het oog, maar dan best een aankoop voor iets waarvan je niet weet of je brein dat trekt... Keuzes.

[ Voor 26% gewijzigd door GAEvakYD op 05-04-2022 10:46 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
GAEvakYD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:43:
Het lijkt mij ook cool om eens te gaan proberen. Ik speel voornamelijk ACC en daarvoor is VR wel echt killing mbt de specs van de GamePC. Opzicht heb ik best een PC die wat aan moet kunnen AMD 5800 CPU, 32GB Ram en 6900XT kaart.

Ik speel nu op een 34 inch curved scherm, maar ik wilde gaan upgraden naar een triple setup. Tot ik de VR beelden zag en dacht WAUW. Ik had de hp reverb g2 op het oog, maar dan best een aankoop voor iets waarvan je niet weet of je brein dat trekt... Keuzes.
koop een goedkoop probeer setje, kan je weer voor dezelfde prijs vd hand doen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Voordeel van de reverb is de hogere refresh rate waardoor misselijkheid bijna niet optreed.

Bij iedereen die mij komt wordt er eigenlijk bijna niemand misselijk.

Ik zelf ben er wel gevoelig voor (wagenziekte, wordt ook ziek van karten, achtbanen, de schommel...), maar met de VR bril geen probleem.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 11:13
Helaas is zelfs met een 6900XT Acc niet te doen met een reverb.

Scoor inderdaad eerst een Rift S, weet je ook gelijk of je het wat vind

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Sporedd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:38:
[...]

Helaas is zelfs met een 6900XT Acc niet te doen met een reverb.

Scoor inderdaad eerst een Rift S, weet je ook gelijk of je het wat vind
Serieus? Ik snap dat ik Acc niet vol kan draaien. Maar ik zie op YouTube en op Reddit veel simracers die aangeven dat de ReverB juist DE Vr bril is die je wil, mits je een high end GPU hebt. Vermoedelijk hebben die flink zitten tweaken met de settings.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
GAEvakYD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:34:
[...]

Serieus? Ik snap dat ik Acc niet vol kan draaien. Maar ik zie op YouTube en op Reddit veel simracers die aangeven dat de ReverB juist DE Vr bril is die je wil, mits je een high end GPU hebt. Vermoedelijk hebben die flink zitten tweaken met de settings.
Het punt is meer dat je een rift s (of een wmr bril, 90hz, net wat fijner) rond de 150 euro kan oppikken om te proberen.

En ja, wat "de" bril is, dat is meer dan alleen hype en tech sheets volgen. Persoonlijk rij ik meestal het liefste in Index, vanwegen comfort, tracking en refresh combo. Die wetenschap komt van alle brillen zelf in het bezit hebben.

Tldr, koop een cheapass setje, kijk of je het de moeite waard vind, indien ja verkoop en upgrade, indien nee verkoop en geen verlies en weer een ervaring rijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:20

Ik speel ACC op een Quest 2 over Air Link (80hz, resolutie 4480x2256) met een RTX 3070 zonder drops onder 80 fps met full grid van 30 autos in multiplayer. Je moet redelijk veel tweaken en alsnog is TAA met de UE 4 engine van ACC geen super combo voor VR, maar ik ga nooit terug naar tripples.

De G2 heeft nagenoeg dezelfde resolutie als waar ik mijn Q2 op draai en je hebt een betere GPU dus dat moet prima te tunen zijn tot 90hz.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
Ik weet niet of deze vraag gepast is voor hier maar here go's something:

Is er iemand die in Almere woont die van Fanatec een formula wheel heeft en eventueel de mclaren gt3?
Ik zou heel graag is willen voelen wat nu het verschil is met de rumble motoren in een formula wheel.

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Mag ook iets verder dan Almere zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Darkangle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:33:
[...]

Het punt is meer dat je een rift s (of een wmr bril, 90hz, net wat fijner) rond de 150 euro kan oppikken om te proberen.

En ja, wat "de" bril is, dat is meer dan alleen hype en tech sheets volgen. Persoonlijk rij ik meestal het liefste in Index, vanwegen comfort, tracking en refresh combo. Die wetenschap komt van alle brillen zelf in het bezit hebben.

Tldr, koop een cheapass setje, kijk of je het de moeite waard vind, indien ja verkoop en upgrade, indien nee verkoop en geen verlies en weer een ervaring rijker.
Ik heb uiteindelijk voor een zeer goede deal een ReverB G2 V2 kunnen kopen op Marktplaats. Daar kan ik geen buil aan vallen. Als die niet bevalt (of mijn brein trekt geen VR) kan ik hem minstens voor die prijs weer van de hand doen. Ik ben heel benieuwd.
Furfoot schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:40:
[...]

Ik speel ACC op een Quest 2 over Air Link (80hz, resolutie 4480x2256) met een RTX 3070 zonder drops onder 80 fps met full grid van 30 autos in multiplayer. Je moet redelijk veel tweaken en alsnog is TAA met de UE 4 engine van ACC geen super combo voor VR, maar ik ga nooit terug naar tripples.

De G2 heeft nagenoeg dezelfde resolutie als waar ik mijn Q2 op draai en je hebt een betere GPU dus dat moet prima te tunen zijn tot 90hz.
Zijn jouw settings voor Acc te delen? Ik heb al aardig wat filmpjes bekeken en moet nog even ontdekken in welke app ik de aanpassingen moet doen. Bijvoorbeeld resoluties etc in mixed reality portal of juist de performance knijpen in Acc.

Mocht iemand met een ReverB ervaring hebben met Acc en zijn of haar settings willen delen, dan houd ik mij ook aanbevolen. Vanavond ga ik ook nog even op onderzoek, maar je vind zoveel resultaten dat je soms het overzicht kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 09:08
Furfoot schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:40:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw settings. Ik speel op een Reverb G2 icm met een 3080 en een prima systeem. Maar ik krijg acc nooit helemaal stabiel en al zeker niet op hoge fps. Overigens is dat ook echt het enige spel wat er uit ziet alsof het door een gehaktmolen is gehaald wat betreft anti aliasing.

Maar dan nog, liever dat dan op een plat scherm.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Stiello schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw settings. Ik speel op een Reverb G2 icm met een 3080 en een prima systeem. Maar ik krijg acc nooit helemaal stabiel en al zeker niet op hoge fps. Overigens is dat ook echt het enige spel wat er uit ziet alsof het door een gehaktmolen is gehaald wat betreft anti aliasing.

Daarom AMS2, dat draait een stuk beter. Okay community is wel wat kleiner, maar als iedereen met een VR bril voor AMS2 gaat is dat ook opgelost. :Y)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 17:29
GAEvakYD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:23:
[...]

Mocht iemand met een ReverB ervaring hebben met Acc en zijn of haar settings willen delen, dan houd ik mij ook aanbevolen. Vanavond ga ik ook nog even op onderzoek, maar je vind zoveel resultaten dat je soms het overzicht kwijtraakt.
Ik heb een reverb, maar speel vooral iracing. Ik merk dat de prestaties per circuit nogal verschillen. Daarnaast scheelt training (race je alleen) of race (met anderen) nogal in prestaties.
Wat het meeste invloed heeft is de resolutie per oog (in steam VR settings). Die heb ik altijd op 70% staan. Ik haal niet alles eruit op deze manier, maar zo haal ik in ieder geval wel altijd 90fps (videokaart 3060ti, AMD Ryzen 7 5800X en 32 GB RAM)

Als iemand betere tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furfoot
Stiello schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:29:
[...]

ACC is zeker een zware game maar alle tracks en weer omstandigheden zijn dan wel weer redelijk gelijk aan elkaar dus je hoeft niet instellingen per track/weer te gebruiken. Belangrijkste met ACC is om na te gaan of je CPU/GPU limited bent, zo is single player sneller een issue voor je CPU hoe groter de grid en online is CPU belasting een stuk minder.

Hier mijn instellingen:

C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Config\vrSettings.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{
    "mainMenuLayerDistance": 100,
    "mainMenuLayerSize": 160,
    "mainMenuLayerType": 1,
    "raceMenuLayerDistance": 50,
    "raceMenuLayerSize": 78,
    "raceMenuLayerType": 1,
    "hUDLayerDistance": 27,
    "hUDLayerSize": 84,
    "hUDLayerType": 1,
    "spectatorScreenMode": 0,
    "resetPositionAtStartup": 1
}

C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Customs\Videosettings\vr.json (laad deze in-game via de preset manager)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
{
    "resolutionQuality": 100,
    "viewDistanceQuality": 2,
    "antiAliasingQuality": 3,
    "shadowQuality": 3,
    "postProcessQuality": 1,
    "textureQuality": 3,
    "effectsQuality": 2,
    "foliageQuality": 0,
    "mirrorQualityLevel": 2,
    "mirrorFramerateCap": 0,
    "maxCarsVisible": 17,
    "isAATemporal": true,
    "aACustom": 0,
    "pixelDensity": 1,
    "mirrorDistance": 8000,
    "advancedSharpenFilter": false,
    "materialsQuality": 0,
    "temporalUpsampling": true,
    "volumetricFog": 0,
    "bloomLevel": 0.30000001192092896,
    "bloomQuality": 2,
    "mirrorsResolution": 1,
    "foliageLodQuality": 1,
    "carLODSet": 100,
    "hLODEnabled": false,
    "shadowDistanceQuality": 3,
    "frameLimit": 0,
    "isMBlurEnabled": 0,
    "colorSaturation": 1,
    "sharpen": 0,
    "cameraDirtLevel": 1,
    "whiteBalance": 9300,
    "imageExposureGain": 0.39999997615814209,
    "imageContrast": 0.5,
    "hmdWorldToMeters": 100,
    "fpsCapUI": true,
    "useLegacyTonemapper": false,
    "hDRColorGamut": 2,
    "hDRUILevel": 1,
    "contactShadows": 0,
    "dLSSEnable": false,
    "dLSSQuality": 1,
    "dLSSSharpness": 0.5,
    "tAAGen5": false,
    "aMDFSREnable": false,
    "aMDFSRQuality": -1,
    "aMDFSRSharpness": 0.89999997615814209
}

C:\Users\username\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
[Core.System]
Paths=../../../Engine/Content
Paths=%GAMEDIR%Content
Paths=../../../AC2/Plugins/FMODStudio/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Steam/SteamVR/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Oculus/OculusVR/Content
Paths=../../../AC2/Plugins/DLSS/Content
Paths=../../../AC2/Plugins/ACShaders/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Developer/AnimationSharing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/GeometryMode/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/SpeedTreeImporter/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Enterprise/DatasmithContent/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosClothEditor/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryProcessing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryCollectionPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosSolverPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosNiagara/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/FX/Niagara/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/MotoSynth/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeapPassableWorld/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeap/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Media/MediaCompositing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Synthesis/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/AudioSynesthesia/Content

[ConsoleVariables]
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1
r.PostProcessAAQuality=6
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.35
r.TemporalAASamples=16
r.Tonemapper.Sharpen=0.5
r.TemporalAASharpness=0.5
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=1
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=1
r.AmbientOcclusionLevels=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=24
r.ShadowQuality=3
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=256
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=0
r.MaxAnisotropy=16

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceAnimRate=2
a.URO.ForceInterpolation=1
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.PoolSize=0
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

In de engine.ini kun je met de waarde r.TemporalAACurrentFrameWeight tweaken (0.20-0.45) hoe hoger hoe meer aliasing en hoe lager hoe meer ghosting.

Heb je dan nog performance headroom over gooi dan de VR Pixel Density omhoog.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Mystikal schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:37:
[...]

Daarom AMS2, dat draait een stuk beter. Okay community is wel wat kleiner, maar als iedereen met een VR bril voor AMS2 gaat is dat ook opgelost. :Y)
AMS2 was ook wel mijn keuze voor VR racen alleen is online wel dood en ook is er een grote variatie in kwaliteit per track/auto, daarnaast verschilt performance enorm tussen dag/nacht/wet/droog en welke track je pakt. Uiteindelijk maar gewoon de tijd genomen om ACC goed draaiend te krijgen na de 1.8 release en daar maar mee gaan racen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 17:33
@Furfoot
Bedankt voor het delen van je ACC VR settings, ik weer eens mijn Rift S tevoorschijn toveren en langzaam beginnen, in het verleden als eens geprobeerd om mee te sim racen maar was na 10 minuten als misselijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Furfoot schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:34:
[...]

ACC is zeker een zware game maar alle tracks en weer omstandigheden zijn dan wel weer redelijk gelijk aan elkaar dus je hoeft niet instellingen per track/weer te gebruiken. Belangrijkste met ACC is om na te gaan of je CPU/GPU limited bent, zo is single player sneller een issue voor je CPU hoe groter de grid en online is CPU belasting een stuk minder.

Hier mijn instellingen:

C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Config\vrSettings.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{
    "mainMenuLayerDistance": 100,
    "mainMenuLayerSize": 160,
    "mainMenuLayerType": 1,
    "raceMenuLayerDistance": 50,
    "raceMenuLayerSize": 78,
    "raceMenuLayerType": 1,
    "hUDLayerDistance": 27,
    "hUDLayerSize": 84,
    "hUDLayerType": 1,
    "spectatorScreenMode": 0,
    "resetPositionAtStartup": 1
}

C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Customs\Videosettings\vr.json (laad deze in-game via de preset manager)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
{
    "resolutionQuality": 100,
    "viewDistanceQuality": 2,
    "antiAliasingQuality": 3,
    "shadowQuality": 3,
    "postProcessQuality": 1,
    "textureQuality": 3,
    "effectsQuality": 2,
    "foliageQuality": 0,
    "mirrorQualityLevel": 2,
    "mirrorFramerateCap": 0,
    "maxCarsVisible": 17,
    "isAATemporal": true,
    "aACustom": 0,
    "pixelDensity": 1,
    "mirrorDistance": 8000,
    "advancedSharpenFilter": false,
    "materialsQuality": 0,
    "temporalUpsampling": true,
    "volumetricFog": 0,
    "bloomLevel": 0.30000001192092896,
    "bloomQuality": 2,
    "mirrorsResolution": 1,
    "foliageLodQuality": 1,
    "carLODSet": 100,
    "hLODEnabled": false,
    "shadowDistanceQuality": 3,
    "frameLimit": 0,
    "isMBlurEnabled": 0,
    "colorSaturation": 1,
    "sharpen": 0,
    "cameraDirtLevel": 1,
    "whiteBalance": 9300,
    "imageExposureGain": 0.39999997615814209,
    "imageContrast": 0.5,
    "hmdWorldToMeters": 100,
    "fpsCapUI": true,
    "useLegacyTonemapper": false,
    "hDRColorGamut": 2,
    "hDRUILevel": 1,
    "contactShadows": 0,
    "dLSSEnable": false,
    "dLSSQuality": 1,
    "dLSSSharpness": 0.5,
    "tAAGen5": false,
    "aMDFSREnable": false,
    "aMDFSRQuality": -1,
    "aMDFSRSharpness": 0.89999997615814209
}

C:\Users\username\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
[Core.System]
Paths=../../../Engine/Content
Paths=%GAMEDIR%Content
Paths=../../../AC2/Plugins/FMODStudio/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Steam/SteamVR/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Oculus/OculusVR/Content
Paths=../../../AC2/Plugins/DLSS/Content
Paths=../../../AC2/Plugins/ACShaders/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Developer/AnimationSharing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/GeometryMode/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/SpeedTreeImporter/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Enterprise/DatasmithContent/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosClothEditor/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryProcessing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryCollectionPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosSolverPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosNiagara/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/FX/Niagara/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/MotoSynth/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeapPassableWorld/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeap/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Media/MediaCompositing/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Synthesis/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/AudioSynesthesia/Content

[ConsoleVariables]
r.PostProcessAAQuality=6
r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.35
r.TemporalAASamples=16
r.Tonemapper.Sharpen=0.5
r.TemporalAASharpness=0.5
r.VolumetricFog=0
r.RenderTargetPoolMin=350
r.BloomQuality=1
r.AOquality=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.SceneColorFringeQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=1
r.AmbientOcclusionLevels=1
r.AmbientOcclusionRadiusScale=1.7
r.TranslucencyLightingVolumeDim=24
r.ShadowQuality=3
R.DFshadowquality=1
r.Shadow.MaxResolution=256
r.DepthOfFieldQuality=0
r.MipMapLODBias=-0.8
r.HZBOcclusion=0
r.SSR.quality=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=2
r.LightShaftDownSampleFactor=4
r.TiledDeferredShading.MinimumCount=10
FX.AllowGPUSorting=0
vr.InstancedStereo=1
vr.RoundRobinOcclusion=0
r.MaxAnisotropy=16

[/script/engine.renderersettings]
a.URO.ForceAnimRate=2
a.URO.ForceInterpolation=1
r.OptimizeForUAVPerformance=1
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.DefragDynamicBounds=1
r.Streaming.FramesForFullUpdate=1
r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
r.Streaming.PoolSize=0
r.UseShaderCaching=1
r.UseShaderPredraw=1
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

In de engine.ini kun je met de waarde r.TemporalAACurrentFrameWeight tweaken (0.20-0.45) hoe hoger hoe meer aliasing en hoe lager hoe meer ghosting.

Heb je dan nog performance headroom over gooi dan de VR Pixel Density omhoog.
Super bedankt. Hier ga ik morgen eens mee testen. _/-\o_

Vanmiddag al eventjes met de settings en instellingen van Racedepartment gereden. Dat was net te zwaar voor het systeem, ook omdat ik de SteamVR settings nog niet goed had denk ik. FPS zat rond de 70 fps en dat is te weinig.

Via onze Fastlane discord groep kreeg ik wat settings gedeeld. SteamVR en In-game. Daarmee gaat de scherpte wel iets verloren, maar is de FPS stabiel op 90. Ook bij een grid met 18 auto's. Frame time rond de 7 ms dus kan de specs nog wel iets ophogen.

Morgen ga ik eens met jouw instellingen proberen en kijken wat daar de ervaringen mee zijn.

Overall moet ik wel zeggen dat het wel HEEEL ERG VET rijden is met VR. De beleving hiermee is echt enorm. Ik ben vanmiddag wel iets te lang (30 min) door gegaan en dat merkte ik wel. Het was de eerste VR beleving en daar moest ik wel even aan wennen. Vanavond iets korter voor de tweede run ging al een stuk beter.

De site van Racedepartment noemt veel Nvidia specifieke instellingen.
https://www.racedepartmen...-performance-guide.48679/
Nu heb ik een AMD Gpu, maar ik kan niet ergens een soortgelijk lijstje vinden. Is dat voor AMD niet/minder nodig
of hebben al die online reviewers en youtubers gewoon allemaal een Nvidia kaart.

Ps draai jij met de OpenFRS mod DLL en cfg file of gebruik je de default en in-game FRS optie.Zelf draai ik met de OpenFRS mod met de cfg van Racedepartment.

Ps2, hoe zijn jouw SteamVR settings? Zoals resolution, smoothing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
GAEvakYD schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:50:
[...]

Super bedankt. Hier ga ik morgen eens mee testen. _/-\o_

Vanmiddag al eventjes met de settings en instellingen van Racedepartment gereden. Dat was net te zwaar voor het systeem, ook omdat ik de SteamVR settings nog niet goed had denk ik. FPS zat rond de 70 fps en dat is te weinig.

Via onze Fastlane discord groep kreeg ik wat settings gedeeld. SteamVR en In-game. Daarmee gaat de scherpte wel iets verloren, maar is de FPS stabiel op 90. Ook bij een grid met 18 auto's. Frame time rond de 7 ms dus kan de specs nog wel iets ophogen.

Morgen ga ik eens met jouw instellingen proberen en kijken wat daar de ervaringen mee zijn.

Overall moet ik wel zeggen dat het wel HEEEL ERG VET rijden is met VR. De beleving hiermee is echt enorm. Ik ben vanmiddag wel iets te lang (30 min) door gegaan en dat merkte ik wel. Het was de eerste VR beleving en daar moest ik wel even aan wennen. Vanavond iets korter voor de tweede run ging al een stuk beter.

De site van Racedepartment noemt veel Nvidia specifieke instellingen.
https://www.racedepartmen...-performance-guide.48679/
Nu heb ik een AMD Gpu, maar ik kan niet ergens een soortgelijk lijstje vinden. Is dat voor AMD niet/minder nodig
of hebben al die online reviewers en youtubers gewoon allemaal een Nvidia kaart.

Ps draai jij met de OpenFRS mod DLL en cfg file of gebruik je de default en in-game FRS optie.Zelf draai ik met de OpenFRS mod met de cfg van Racedepartment.

Ps2, hoe zijn jouw SteamVR settings? Zoals resolution, smoothing etc.
Ik gebruik geen FSR of andere upscaling methodes. Sharpening en upscaling doen over het algemeen meer kwaad dan goed voor een stabiele IQ in VR, in tegenstelling tot pancake games waar het goed toepasbaar is.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Furfoot schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:09:
[...]

Ik gebruik geen FSR of andere upscaling methodes. Sharpening en upscaling doen over het algemeen meer kwaad dan goed voor een stabiele IQ in VR, in tegenstelling tot pancake games waar het goed toepasbaar is.
Check. Heb jij de SteamVR instellingen ook staan zoals hieronder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnjnciMMEG7fojGqJs_F_ZesuZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucPxrV7Wgly3dKw8dJPlMuj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et_u8YhOYXNTBADTJh-7E_6bIzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcRfLR6WkAAuoIrKry6GCmk4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYC4Ir8SAR4QX27Bt-dcwF50pZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC5XRJGpkiN5tD6cbd1qK6gt.jpg?f=fotoalbum_large

Vermoedelijk kan ik pas maandag echt gaan testen met jouw VR settings. Beetje een druk weekend en als ik een uurtje vind moet ik eigenlijk eerst nog even oefenen voor de Fastlane Simrace voor 1.5 uur Suzuka. Daar heb ik nog Amper een rondje kunnen rijden. En gezien mijn VR noob status is 1.5 uur met de VR bril veel te veel. Dus richt ik mij tm zondag even op rijden op een single display. Zodat ik vanaf maandag all-in kan met de VR beleving. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik ben net die Sim Racing Humble Bundle misgelopen. Keek er nog naar en toen was hij opeens weg, had het toch wat beter in de gaten moeten houden. Balen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik ben erg benieuwd naar welke sound setup jullie gebruiken icm jullie race rigs.

Momenteel gebruik ik m’n headset voor geluid + chat (monitor heeft geen speakers), maar gevoelsmatig zou ik nog wel willen upgraden naar een geluidssetje.

Een voor de hand liggende set is de Logitech Z906, maar ben erg benieuwd wat jullie in gebruik hebben (ter inspiratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Meestal de speakers vd index 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
5.1 Kef speaker setje icm receiver

De "down firing" speakers in m'n Rift s gebruik ik voor de Discord chat om het te scheiden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 15:28
Ik gebruik de Logitech Z5500, is al iets ouder maar komt een supergoed geluid uit en is makkelijk te bevestigen aan een aluminium rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:15
Ben ik ook wel benieuwd naar, nu ook alleen via headset.
Maar ik merk dat ik dan toch wel afgesloten ben van de rest. (Kindjes in bed e.d. die ik niet hoor).
Zit nu te kijken naar pricewatch: Edifier R1280T Bruin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
Tophof schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:59:
Maar ik merk dat ik dan toch wel afgesloten ben van de rest. (Kindjes in bed e.d. die ik niet hoor).
Zodat de kindjes in bed jou horen? Assert dominance! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Tophof schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:59:
Ik zie dat jij kijkt voor een 2.0 setje. Bewuste keuze?
Ik neig erg naar een 5.1, maar is ook meer op gevoel.

On topic extra vraag:
Als je een set met AV receiver neemt met 2 subwoofer outputs, kun je er daar dan 1 van gebruiken voor een toekomstige bass shaker bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:06
Darkangle schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:15:
[...]

Zodat de kindjes in bed jou horen? Assert dominance! 😉
Als papa niet slaapt, slaapt niemand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10 07:26
Dennis Blomaard schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:44:
[...]

On topic extra vraag:
Als je een set met AV receiver neemt met 2 subwoofer outputs, kun je er daar dan 1 van gebruiken voor een toekomstige bass shaker bijvoorbeeld?
Een bass shaker sluit je niet aan op een subwoofer output, maar op een “gewone” speaker terminal. Bass shakers hebben geen eigen versterker en de subwoofer output sluit je aan op een “actieve” speaker.

Je zou je bass shakers op je zone 2 van de receiver kunnen aansluiten (als die aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:57
Ik wil een seatbelt tensioner bouwen sfx100 of simhub bv, met 6 punt gordel.
Waar moet ik opletten en welk merk adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:15
Dennis Blomaard schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:44:
[...]

On topic extra vraag:
Ja dit is een bewuste keus.

1. Wil er niet te veel aan spenderen, ook al is 5.1 qua ervaring geheid mooier.

2. Nog meer kabels en subwoofer om weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ik heb een Logitech Z906 besteld uiteindelijk.
In hoeverre gaat het een probleem geven als ik de Subwoofer onder mijn stoel plaats, waar ook de stekkerdoos ligt voor alle apparatuur? Is er kans op storingen of valt dat wel mee?
Kan anders ook de subwoofer nog bij de pedalen plaatsen. (Beperkt met ruimte in de garage, heb een P1-X dus vandaar dat het qua hoogte etc redelijk past)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 15:28
Ik heb mijn subwoofer achter mijn stoel op mijn rig bevestigd, geen enkel probleem wat betreft storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23
Hoi allen,
ik zit te kijken naar de playseat challenge.. maar.. ik ben 1.98m. Pas ik in dit stoeltje of moet ik naar ander model kijken? Andere lange mensen hier met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

Ozza schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:02:
Hoi allen,
ik zit te kijken naar de playseat challenge.. maar.. ik ben 1.98m. Pas ik in dit stoeltje of moet ik naar ander model kijken? Andere lange mensen hier met tips?
Ik ben 1.96m, Playseat challenge heb ik geen ervaringen mee. Heb zelf een Treq One en die bevalt prima.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Ik ben op zoek naar pc advies voor sim racen met een Meta Quest 2. Richt max prijs 2500 euro.

Ik heb hier netjes een topic aangemaakt, maar lijkt me dat hier de ervaringsdeskundigen zitten. Dus hopelijk heeft hier iemand een goed advies voor deze pc (hardware) noob 🙂

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb lang niet jouw lengte, ik ben 1.78, maar ik heb wel ervaring met de Playseat Challenge. Deze is super verstelbaar en zeker stevig genoeg als je een normaal postuur bij je lengte hebt. Ik denk wel dat je er lastiger in en uit kunt stappen dan iemand met mijn lengte.

Een aluminium rig is echt wel een flinke upgrade, maar ook een flink stuk duurder. Alles daartussen zou ik me dan weer niet aan wagen, want dat is het allemaal net niet. Ik zou dus kijken of je iemand kunt vinden om bij te proefzitten. Ik geloof ook dat er winkels zijn die hem als opstelling hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-10 12:14
Ozza schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:02:
Hoi allen,
Hallo Ozza,

Ik ben 1.5 jaar geleden begonnen met een Playseat Evolution, ben ongeveer 1.92m (en dik) en was de Playseat na twee maanden zat en heb toen een rig van Sim Lab gekocht. Qua lengte ging t allemaal prima maar ik vond t maar een gammele bedoeling.

Ja, een alurig is duurder maar is een stuk steviger en geeft meer mogelijkheid tot aanpassen. Daarnaast ben je, in mijn ogen, ook redelijk klaar voor de toekomst als je een alu rig (gt1 evo of vergelijkbaar) koopt en zou je je rig alleen nog hoeven te upgraden als je serieus met motion aan de slag gaat.

Als je de ruimte hebt om een alu rig te laten staan en het budget hebt dan is mijn advies om een alu rig aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb twee maand geleden voor dezelfde keuze gestaan. Wat voor Alu Rig i.c.m. mijn lengte van 2m03. Toen 2 bedrijven gemaild voor hun advies op de Rig's die ze verkopen. 0.0 reactie helaas. Natuurlijk had ik er toen achteraan kunnen bellen of reminder kunnen sturen. Echter kwam toen het plan om eerst te starten met een houten rig. Voor een paar tientjes hout gehaald, een autostoel met slede voor 50 euro op mp. Tot op de dag van vandaag heel erg blij mee. Het ziet er minder fancy uit dan een mooie alu rig. Echter kun je er wel heel makkelijk zelf dingen aan aanpassingen.

Ik weet niet of ik ooit nog voor een alu rig ga. Als dat zo is, dan is het puur voor het oog en dat dat er mooier uit ziet.

Ondertussen is het bespaarde geld (+ de rest) in het grote zwarte gat van simracing gaan zitten. :) :). O.a. in een set BJ pedalen, een Simagic Alpha Mini wheelbase met Gt4 wheel en een ReverB G2 VR bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-10 12:14
GAEvakYD schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:00:
Ik heb twee maand geleden voor dezelfde keuze gestaan. Wat voor Alu Rig i.c.m. mijn lengte van 2m03. Toen 2 bedrijven gemaild voor hun advies op de Rig's die ze verkopen. 0.0 reactie helaas. Natuurlijk had ik er toen achteraan kunnen bellen of reminder kunnen sturen. Echter kwam toen het plan om eerst te starten met een houten rig. Voor een paar tientjes hout gehaald, een autostoel met slede voor 50 euro op mp. Tot op de dag van vandaag heel erg blij mee. Het ziet er minder fancy uit dan een mooie alu rig. Echter kun je er wel heel makkelijk zelf dingen aan aanpassingen.

Ik weet niet of ik ooit nog voor een alu rig ga. Als dat zo is, dan is het puur voor het oog en dat dat er mooier uit ziet.

Ondertussen is het bespaarde geld (+ de rest) in het grote zwarte gat van simracing gaan zitten. :) :). O.a. in een set BJ pedalen, een Simagic Alpha Mini wheelbase met Gt4 wheel en een ReverB G2 VR bril.
Dit is inderdaad imho ook een goed alternatief voor een Playseat. Plus ook nog eens de voldoening dat je het zelf gebouwd hebt. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
SlaadjeBla schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:18:
Een aluminium rig is echt wel een flinke upgrade, maar ook een flink stuk duurder. Alles daartussen zou ik me dan weer niet aan wagen, want dat is het allemaal net niet. Ik zou dus kijken of je iemand kunt vinden om bij te proefzitten. Ik geloof ook dat er winkels zijn die hem als opstelling hebben staan.
Ik heb momenteel ook een Challenge. Ben er op zich tevreden over, maar ga toch upgraden aangezien de Buttkicker Gamer 2 die ik erop heb geschroefd niet bepaald tot zijn recht komt op de Challenge :+
Een alu rig is voor mij (nog) een brug te ver. Deze deze rig van GT Omega staat nu op nr 1 van mijn short list en zit tussen de Challenge en een alu rig in en krijgt erg goede reviews. Hij is tov een alu rig betaalbaar, ziet er imo mooi, robuust en minimalistisch uit en is volgens de reviews zeer stevig en stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0071/2903/8903/products/1_a6713509-1a48-4c86-a49d-0b41ce66411c_1800x1800.png?v=1645026967

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Afhankelijk of je aan een goedkope stoel kunt vinden komt dit en dit te dicht in de buurt voor mij om iets anders dan aluminium te overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:26
GAEvakYD schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:00:

Een houten rig mits goed in elkaar gezet kan net zo stevig zijn als een aluminium frame rig, en is net zo veelzijdig in aanpassen. (Ja misschien loop je ooit tegen de aanwezigheid van teveel schroefgaten aan, vervang je dat balkje toch gewoon?)
Zeker als je beide in elkaar zet met metalen hoekstukken. ;)

Het is alleen esthetisch wellicht wat minder mooi en het oogt misschien minder professioneel, maar dat ligt geheel aan de uitvoering: soort hout, gebeitst/geschilderd, ect.

Het grote verschil in beide materialen wat eventueel een voor of nadeel kan zijn, hout absorbeert trillingen, aluminium geeft ze door.
Kort door de bocht: bij een aluminium frame kun je force feedback eventueel ook in je stoel voelen en bij hout niet/minder.*

*Bovenstaande is geheel gebaseerd op kennis van camera statieven, maar de genoemde voor en nadelen van de materiaal eigenschappen zijn redelijk universeel.

Zit zelf ook sterk een houten rig te overwegen in plaats van een eigen ontwerp aluminium frame, Maar dat is afhankelijk van de kosten voor beide opties.

[ Voor 3% gewijzigd door Sato op 27-04-2022 16:19 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
Ach, de kosten zijn een beetje een wasse neus. Verwacht je er minimaal 5 jaar van te genieten, schrijf je de kosten er over 5 jaar vannaf. Dan is het opeens laten we voor het gemak zeggen 100 per jaar? Dat is niet super veel voor een hobby, zeker niet over een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Sato schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:17:
[...]

Een houten rig mits goed in elkaar gezet kan net zo stevig zijn als een aluminium frame rig, en is net zo veelzijdig in aanpassen. (Ja misschien loop je ooit tegen de aanwezigheid van teveel schroefgaten aan, vervang je dat balkje toch gewoon?)
Zeker als je beide in elkaar zet met metalen hoekstukken. ;)

Het is alleen esthetisch wellicht wat minder mooi en het oogt misschien minder professioneel, maar dat ligt geheel aan de uitvoering: soort hout, gebeitst/geschilderd, ect.

Het grote verschil in beide materialen wat eventueel een voor of nadeel kan zijn, hout absorbeert trillingen, aluminium geeft ze door.
Kort door de bocht: bij een aluminium frame kun je force feedback eventueel ook in je stoel voelen en bij hout niet/minder.*

*Bovenstaande is geheel gebaseerd op kennis van camera statieven, maar de genoemde voor en nadelen van de materiaal eigenschappen zijn redelijk universeel.

Zit zelf ook sterk een houten rig te overwegen in plaats van een eigen ontwerp aluminium frame, Maar dat is afhankelijk van de kosten voor beide opties.
Ja volledig mee eens. Ik krijg het in mijn hoofd ook niet uitgelegd om ooit naar een alu rig te gaan, puur omdat dat er iets meer profissioneel uit ziet. Ik heb zelfs het potje zwarte verf hier nog staan, maar geen zin om te gaan verven, Die beleving in de rig met wheelbase en vooral VR is zo ongelofelijk vet dat ik liever race, dan dat ik mij druk maak hoe het eruit ziet.

Trouwens over eruit zien gesproken. Mijn vrouw en dochter lachen mij sowieso al uit. Als ze mij ziet zitten in de stoel, met handschoentjes en VR bril op. 8) 8) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Om aan te tonen dat een houten rig helemaal niet lelijk hoeft te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjDaaSmcU9z76-Qd1DcbV3G1KXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUjbeF4vifrhdJcFIIhaqrEe.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt straks een CSL DD op en een set BJ simracing pedalen. Is op basis van het FoFoFu ontwerp van Niels Heusinkveld. Ik zal de plannen bijvoegen aan deze reactie. Ik moest de donkere krochten van het internet op om de PDF terug te vinden…

Een kleine 80 euro aan hout en je hebt een mooie stevige rig staan inclusief verstelbare pedalen!

Ik ben van plan om er nog een te bouwen zodat mijn wederhelft ook zelf een potje kan sturen. :)

**edit**:

De PDF file van de build:
https://1drv.ms/b/s!AjDMXcpa4Q3eia1EMRB7FEysU2wfww?e=xbWhbQ

[ Voor 5% gewijzigd door Speculaasje op 28-04-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Ik vond het simmen met handschoenen echt onzin. Maar sinds kort een DD Pro met Formula V2.5x stuur, en merkte dat ik ontzettende klamme handjes kreeg. Dus nu toch maar een setje handschoenen gekocht:
https://www.foxracing.com...cgid=mens-mtb-gear-gloves

Moet ze nog aan een goede lange testsessie onderwerpen, maar eerste indrukken zijn goed! Dun, lekker luchtig, goed gevoel. Geen zweethandjes meer iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
GAEvakYD schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:05:
[...]

...

Trouwens over eruit zien gesproken. Mijn vrouw en dochter lachen mij sowieso al uit. Als ze mij ziet zitten in de stoel, met handschoentjes en VR bril op. 8) 8) .
_O-

*O* *O* *O* :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Beempje schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:35:
Ik vond het simmen met handschoenen echt onzin. Maar sinds kort een DD Pro met Formula V2.5x stuur, en merkte dat ik ontzettende klamme handjes kreeg. Dus nu toch maar een setje handschoenen gekocht:
https://www.foxracing.com...cgid=mens-mtb-gear-gloves

Moet ze nog aan een goede lange testsessie onderwerpen, maar eerste indrukken zijn goed! Dun, lekker luchtig, goed gevoel. Geen zweethandjes meer iig :)
mountainbike handschoenen werken inderdaad top! vaak ook net even wat minder warm dan karthandschoenen...
Ik gebruik mijn mountainbike handschoenen zonder vingers, zodat ik ook nog het touchpad van mn draadloze keyboard makkelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze gebruik ik nu al een tijdje en die bevallen ook prima, https://www.decathlon.nl/...oenen-st-100/_/R-p-301147

Voordeel is (naast dat ze geen drol kosten) dat ze er een touch deel op hebben zitten dus ook prima werken met een touchpad op het toetsenbord. Had ze in het begin voor het mooie iets te groot, resultaat was dat er toch nog het een en ander ging zitten schuren icm het met suede wat aardig grip geeft op het Porsche stuur met blaren in de handpalm tot gevolg (kom maar op met de inkoppertjes :+ )... na een maatje kleiner genomen te hebben nergens last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik gebruik deze handschoenen. Lekker dun, niet warm en wel profiel en grip aan de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo6Ws9RuM1vbctLZUyjd4kPUxWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0tY5K3k9oDOLJshEQDljlpK.jpg?f=fotoalbum_large

Voorheen met de Thrustmaster T300 zag ik het nut ook niet. Nu met de Simagic Alpha Mini merk ik na een race van een uur dat ik toch wel pijnlijke handen krijgen.

Zelfde voor voeten. Ik rij op mijn sokken en de metalen BJ pedalen doen bij een race van 1.5 toch wat pijn. Ik zie veel simmers op dunne rubberen (water) schoentjes rijden. Dus die wil ik komende tijd ook nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

GAEvakYD schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:16:
....

Zelfde voor voeten. Ik rij op mijn sokken en de metalen BJ pedalen doen bij een race van 1.5 toch wat pijn. Ik zie veel simmers op dunne rubberen (water) schoentjes rijden. Dus die wil ik komende tijd ook nog eens proberen.
Ik gebruik ook dunne rubberen waterschoenen op mijn Fanatec V3 pedalen en ben geen hardcore simmer. Op sokken kreeg ik last van mijn hielen, sinds ik dunne aquashoes gebruik geen last meer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAEvakYD schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:16:

Wat ik heb gedaan destijds (weet niet of je met de clutch rijd) is de faceplate van het koppelingspedaal en het gaspedaal omwisselen, het koppelingspedaal heeft een bredere plate en dat scheelde bij mij al enorm op een avondje racen (ik rij ook met alleen sokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
R2D2 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:55:
[...]

Wat ik heb gedaan destijds (weet niet of je met de clutch rijd) is de faceplate van het koppelingspedaal en het gaspedaal omwisselen, het koppelingspedaal heeft een bredere plate en dat scheelde bij mij al enorm op een avondje racen (ik rij ook met alleen sokken).
Nope ik rijd zonder koppeling. De rem voel ik na 1.5 uur ook wel in mijn enkel, ook omdat je die best hoog moet oppakken en daardoor de enkel in een hoek staat. De voet van het gaspedaal is meer aan de onderkant wat pijnlijk door de kracht op het ijzer. Voor dit laatste heb ik hoop op dunne schoentjes/sloffen. Voor het 'probleem' met de remvoet denk ik dat ik gewoon meer en langer moet rijden. Nu ik vaker langere races rijd, voel ik dat de pijn ook minder word.

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.