Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mr50.50, lastig lastig. Er zijn voor beide pro's en con's te benoemen zoals je zelf al deed en het gaat erom waar jij je het beste bij voelt (voelen is niet altijd eenvoudig te kwantificeren).

Mijn ervaring is
  • T300RS+Playseat
  • Playseat vervangen voor Next Level Racing met monitor mount
  • T300RS vervangen voor Fanatec setup & NLR voor SimLab rig
  • Recent mijn 34" vervangen voor triple 27"
Dit alles over de loop van 4,5 jaar.

Ik vind, zoals ook al eerder genoemd in andere berichten, ook het upgraden leuk aan de hobby; wat onderzoeken, reviews lezen, navragen, besluiteloos zijn, dan nog meer reviews lezen en dan toch beslissen en dan 'extra' blij zijn met hetgeen je hebt gekocht.

Het is wanneer je begint echt niet zo dat een setje van 800 euro je meer plezier geeft dan een setje van 300 euro. Daarbij komt dat je nog zooooooo ver af van wat mogelijk is met die hardware dat het niet direct een grote beperking zal zijn in snelheid.

My 2 cents; langzaam beginnen en dan opbouwen.

Als je het wilt kwantificeren heel grof:
Langzaam opbouwen : verlies van weder verkoop is vrij gering.
Big bang: verlies van weder verkoop is vrij gering, maar denk groter dan bij langzaam opbouwen.

Andere vragen: 1k is dat incl. PC/console/scherm of moet je dat ook nog allemaal kopen?

EDIT: GT is enkel voor de PS 8)7 vraag voor het scherm staat echter nog ;)

ps. er is een risico dat wanneer je hieraan begint de 'need for a pc' begint te stijgen en dan maak de borst maar nat want dan kan het snel gaan (financieel gezien).

[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 02-03-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Mystikal

It never hurts to help!

Señor Sjon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:54:
Ik zou voor de Fanatec gaan, die hoef je erna niet zo snel meer te upgraden. Van G29 naar CSL DD is een wereld van verschil.
Dit heb ik ook een aantal weken geleden gedaan. Nog geen seconde spijt van! Wow wow wow, de glimlach gaat niet van je gezicht. Zelfs nu ik mijn pedalen nog niet binnen heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 15:28
Mystikal schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Dit heb ik ook een aantal weken geleden gedaan. Nog geen seconde spijt van! Wow wow wow, de glimlach gaat niet van je gezicht. Zelfs nu ik mijn pedalen nog niet binnen heb.
Mark my words, binnenkort ben je toch benieuwd naar hoe een DD1/DD2 zou aanvoelen 😄...tenminste, zo gaat dat meestal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 17:22
Hallo allemaal,

Ik heb wat advies nodig mbt een monitor/TV en ik kom er nog niet helemaal aan uit.

Situatie:
Ik ben bezig om een Simrig samen te stellen, vooralsnog bedoelt om met de console (PS4 Pro) te gamen. Mogelijk in toekomst met PS5 ofwel ik maak de overstap naar PC.
Het betreft een Simlab P1X met Integrated Monitor Mount welke in mijn garage geplaatst zal worden (dedicated opstelling, omdat mijn vrouw geen Playseat Challenge in de woonkamer wilde). Ik ben enigszins beperkt qua ruimte omdat de garage uiteraard ook gebruikt wordt om fietsen te plaatsen etc. etc.
Budget is enigszins beperkt (rond EUR 400,-, maar met de juiste argumenten is overweging om te overschrijden zeker mogelijk).

Advies voor:
Qua afmeting zit aan een 32" formaat te denken, omdat deze niet te veel uitsteekt naast het frame (dus niet per ongeluk tegenaan botsen etc. en daarbij "groter is beter" tov bijv. 28").
Een monitor is vaak wel beschikbaar in 4K resolutie, een TV blijft helaas nog hangen op Full HD.
Ondanks de potentie van de PS4 Pro (/PS5), ga je verschil merken tussen 4K en Full HD op deze afstand?
Full HD (zowel TV als Monitor) geeft enorm veel meer opties tov 4K (welke vaak ook nog eens een stuk duurder zijn en in de hogere ranges ook pas echt toekomstproof zijn met HDMI 2.1 etc.)

Graag jullie ervaring/advies (en evt. suggesties voor scherm).

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dennis Blomaard, Ik heb lang met een 34" UW-UXGA (2560x1080) gereden met het scherm net boven de base (50cm van mijn ogen af). Ik vond dit kwa PPI helemaal niet storend, een ander heeft daar wellicht een andere mening over. Minder pixels = meer fps (op PC, no idea hoe het met consoles zit).

Ik heb nu 3 x 27" curved en de middelste 27" is 61cm breed waar de rig 58cm is, een 32" zal dus zeker wat oversteken, niet zo veel als een 34" maar meer dan een 27" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 07-03-2022 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dennis Blomaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:30:
Hallo allemaal,

Ik heb wat advies nodig mbt een monitor/TV en ik kom er nog niet helemaal aan uit.

Situatie:
Ik ben bezig om een Simrig samen te stellen, vooralsnog bedoelt om met de console (PS4 Pro) te gamen. Mogelijk in toekomst met PS5 ofwel ik maak de overstap naar PC.
Het betreft een Simlab P1X met Integrated Monitor Mount welke in mijn garage geplaatst zal worden (dedicated opstelling, omdat mijn vrouw geen Playseat Challenge in de woonkamer wilde). Ik ben enigszins beperkt qua ruimte omdat de garage uiteraard ook gebruikt wordt om fietsen te plaatsen etc. etc.
Budget is enigszins beperkt (rond EUR 400,-, maar met de juiste argumenten is overweging om te overschrijden zeker mogelijk).

Advies voor:
Qua afmeting zit aan een 32" formaat te denken, omdat deze niet te veel uitsteekt naast het frame (dus niet per ongeluk tegenaan botsen etc. en daarbij "groter is beter" tov bijv. 28").
Een monitor is vaak wel beschikbaar in 4K resolutie, een TV blijft helaas nog hangen op Full HD.
Ondanks de potentie van de PS4 Pro (/PS5), ga je verschil merken tussen 4K en Full HD op deze afstand?
Full HD (zowel TV als Monitor) geeft enorm veel meer opties tov 4K (welke vaak ook nog eens een stuk duurder zijn en in de hogere ranges ook pas echt toekomstproof zijn met HDMI 2.1 etc.)

Graag jullie ervaring/advies (en evt. suggesties voor scherm).
Als het om budget & ruimte gaat zou ik gaan voor een Sim-Lab GT1 Evo of de Treq tegenhanger.

Hoe dichterbij het scherm je zit, hoe belangrijker resolutie wordt. Ik zou dus minimaal 1440p overwegen. Aangezien je nu nog niet zeker weet of je overstapt op PC t.z.t. zou ik zeker ook een 27" overwegen met het oog op de optie triple screen in de toekomst.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Echter, de PS4 / PS5 ondersteunen geen 1440P, enkel 1080P of 2160P.
Ik ben bang dat het beeld gaat stretchen, ofwel je zwarte balken krijgt (ook zonde van een mooi Ultrawide scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dennis Blomaard, mbt budget ben ik het met @dawg eens, een GT1 Evo etc is prijs/kwaliteit net iets sterker. Dit geld kun je later makkelijk kwijt in een betere base, extra stuur, nieuwe schermen etc.

Mbt het scherm vind ik een 27" niet eens zo'n heel gek idee als je later wilt gaan upgraden. Dan zou ik niet voor de integrated mount gaan maar voor een losse stand. Dit moet je voor jezelf bepalen want triples zijn natuurlijk een stukje duurder; 2 extra schermen en een hoop meer pixels die je moet aansturen dus betere hardware dus dit kan wel snel in de papieren gaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dennis Blomaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:14:
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Echter, de PS4 / PS5 ondersteunen geen 1440P, enkel 1080P of 2160P.
Ik ben bang dat het beeld gaat stretchen, ofwel je zwarte balken krijgt (ook zonde van een mooi Ultrawide scherm).
Dan zou ik een 27" 4K kiezen.

Verder wat @Card Nox al aangeeft; een losse monitorstand.
Velen van ons hebben in den beginne gedacht te besparen op e.e.a., maar bijna net zovelen van ons hadden zo enorm veel plezier met racen dat goedkoop uiteindelijk enigszins duurkoop is geworden. Het enige waar dit in mijn optiek niet echt voor opgaat is de rig, aangezien een GT1 Evo net zo sterk/stevig is als een P1X. Wellicht wat minder flexibel in aanpassing maar zelfs dat valt mee want het blijft natuurlijk een alu profile rig. Die zijn inherent makkelijk aan te passen.

Just a tip. :)

[ Voor 17% gewijzigd door dawg op 07-03-2022 16:34 ]

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Nogmaals dank voor de aanvulling!

Ik ga zodra de rig er staat eens kijken of iemand in de buurt een 27”/28” scherm te leen heeft om het formaat te ervaren.
Van daaruit gewoon eens verder kijken dan maar!

Qua toekomst zou ik misschien eerder een upgrade in richting van VR zoeken, dat lijkt me wel wat... loopt ook in de papieren haha!
Tenzij GT7 nog met een VR update komt die ook met PS4 werkt, dan is dat ook leuk om het te ervaren, al zal dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Hey,

Op m'n 80/20 rig ondervind ik een probleem bij het monteren van een swivel keyboard tray. De t-nut is niet krachtig genoeg om de keyboard tray + de profiles horizontaal te houden. Iemand die me hierbij kan helpen hoe ik dit kan oplossen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkLgrTiOU1uryugNmyDkslvea04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUYAAP5ViaZKhl9GW5nIuWjA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als het goed is heb je bij de joint kleine blokjes gekregen. Dit zijn de alignment blokjes, deze hebben dezelfde functie als de tabs op corner brackets.

Afbeeldingslocatie: https://8020.net/media/catalog/product/cache/9208ae76a38c408ac391cef6ce87b454/1/4/14019_photo.png

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 08-03-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Schuey schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:55:
Als het goed is heb je bij de joint kleine blokjes gekregen. Dit zijn de alignment blokjes, deze hebben dezelfde functie als de tabs op corner brackets.

[Afbeelding]
Klopt, deze heb ik inderdaad!

Hoe functioneren deze precies dan? Indien ik de alignmentblokjes in de joint steek met de 10 bovenaan past deze niet in de aluminium profile.

Wat mis ik hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Probeer het eens met de 8 bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
ben een beginnend simracer. klemde me stuur altijd op bureau. Nu heb ik wat meer ruimte (ingepikt) en is dus een playseat in aantocht. Nu heb ik een paar vragen: welke ruimte heb je hiervoor nodig? heb denk een 1,3mtr breed en 1,8mtr lang beschikbaar (iets gedraaid erin zitten denk ik).
En voor begin denk ik aan een single (curved?) monitor opstelling en deze later uit te breiden naar triple.
Wat voor videokaart raden jullie aan?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
Rusky schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:14:
ben een beginnend simracer. klemde me stuur altijd op bureau. Nu heb ik wat meer ruimte (ingepikt) en is dus een playseat in aantocht. Nu heb ik een paar vragen: welke ruimte heb je hiervoor nodig? heb denk een 1,3mtr breed en 1,8mtr lang beschikbaar (iets gedraaid erin zitten denk ik).
En voor begin denk ik aan een single (curved?) monitor opstelling en deze later uit te breiden naar triple.
Wat voor videokaart raden jullie aan?
meeste rigs zijn ongeveer 1.3 tot 1,5m lang en met mn triples 1.45m breed. Weet niet hoe lang de playseat is maar dat kun je zo opzoeken dunkt me

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mooie bundle:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyBnMlPH_n73V6yRt01VMW0JWzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RajYVt81BXuPmpwzyBb93ZtD.png?f=fotoalbum_large

https://www.humblebundle....ltimate-racing-sim-bundle
The Ultimate Racing Sim Bundle
Our new bundle features authentic, comprehensive, and acclaimed racing sims. Get games like Assetto Corsa Competizione and Automobilista 2. Plus, pay what you want & support charity!

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 12-03-2022 17:47 . Reden: directe link gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 09:57
Wat raden jullie aan voor een beginner? Ik zoek een rig die je kunt uitbreiden en waarbij je spullen kunt vervangen. Anderzijds wil ik niet meteen de hoofdprijs betalen voor een setup.

Momenteel heb ik een Logitech G29 met een wheel stand pro V2, dit is uiteraard vrij aardig te doen vanuit een AKRacing bureaustoel en vanuit een diepe fauteuil in de woonkamer.

Raden jullie me aan om eens te beginnen met een betere fauteuil met een actievere zit of is het verstandig om te gaan investeren in een frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
flugelisoke schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:15:
Wat raden jullie aan voor een beginner? Ik zoek een rig die je kunt uitbreiden en waarbij je spullen kunt vervangen. Anderzijds wil ik niet meteen de hoofdprijs betalen voor een setup.

Momenteel heb ik een Logitech G29 met een wheel stand pro V2, dit is uiteraard vrij aardig te doen vanuit een AKRacing bureaustoel en vanuit een diepe fauteuil in de woonkamer.

Raden jullie me aan om eens te beginnen met een betere fauteuil met een actievere zit of is het verstandig om te gaan investeren in een frame?
Ondanks dat je een beginner bent; vind je het leuk om racen? En zie je jezelf het vaak (blijven doen)? Dan is investeren in een “rig” zeker leuk.

Heb je ruimte voor een vaste opstelling? En wat is je budget?

Al eens op MP gekeken wat mensen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Dennis Blomaard schreef op zondag 13 maart 2022 @ 06:08:
[...]

Ondanks dat je een beginner bent; vind je het leuk om racen? En zie je jezelf het vaak (blijven doen)? Dan is investeren in een “rig” zeker leuk.

Heb je ruimte voor een vaste opstelling? En wat is je budget?

Al eens op MP gekeken wat mensen aanbieden?
Ruimte sowieso, aparte kamer ervoor. Tja budget... Lastig te zeggen omdat ik niet weet waar het een beetje mee start.

Wel op marktplaats gekeken, maar helaas niets enigszins in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
flugelisoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Ruimte sowieso, aparte kamer ervoor. Tja budget... Lastig te zeggen omdat ik niet weet waar het een beetje mee start.

Wel op marktplaats gekeken, maar helaas niets enigszins in de buurt.
Je hebt diverse merken. Sim-Lab is bijv een bekende (krijg binnenkort mijn Sim-Lab rig binnen) en op die websites kun je al vrij goed zien wat de kosten gaan worden voor de setup die je nodig hebt. Kosten voor een basis variëren tussen € 500,- en € 800,-, afhankelijk van de extra opties die je nodig hebt. Let op dat deze prijs wel zonder stoel/bracket/slider is en vaak ook al zonder een monitor mount (100-200 euro).

Je kunt ook voor een ander soort stoel gaan in de range van bijv. Playseat.

Je kunt ook eerst starten met een “rig” en daarna je stuur upgraden, ofwel eerst een goed stuur (zolang je het solide kan monteren kom je een heel eind), ofwel alles gelijk upgraden 🤑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Dennis Blomaard schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Je hebt diverse merken. Sim-Lab is bijv een bekende (krijg binnenkort mijn Sim-Lab rig binnen) en op die websites kun je al vrij goed zien wat de kosten gaan worden voor de setup die je nodig hebt. Kosten voor een basis variëren tussen € 500,- en € 800,-, afhankelijk van de extra opties die je nodig hebt. Let op dat deze prijs wel zonder stoel/bracket/slider is en vaak ook al zonder een monitor mount (100-200 euro).

Je kunt ook voor een ander soort stoel gaan in de range van bijv. Playseat.

Je kunt ook eerst starten met een “rig” en daarna je stuur upgraden, ofwel eerst een goed stuur (zolang je het solide kan monteren kom je een heel eind), ofwel alles gelijk upgraden 🤑
Eigenlijk wil ik iets dat ook te verplaatsen is van boven naar beneden, ik zit ook graag in de woonkamer te gamen. Echter wil ik dan weer niet die eenvoudige campingstoel van playseat die met klittenband vastzit, de challenge denk ik?

Verder is het comfort van groot belang dat je geen zere rug krijgt ervan.

Is het bijvoorbeeld iets om met een autostoel te beginnen en deze op de grond te zetten voor de wheelstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
flugelisoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Eigenlijk wil ik iets dat ook te verplaatsen is van boven naar beneden, ik zit ook graag in de woonkamer te gamen. Echter wil ik dan weer niet die eenvoudige campingstoel van playseat die met klittenband vastzit, de challenge denk ik?

Verder is het comfort van groot belang dat je geen zere rug krijgt ervan.

Is het bijvoorbeeld iets om met een autostoel te beginnen en deze op de grond te zetten voor de wheelstand?
Maak ajb niet de fout te denken dat de playseat evolution (met de vaste stoel en stang door je been) beter of comfortabeler is dan de challenge. De challenge bied wel heel veel voor het geld, het zit verrassend goed en geeft een goede zitpositie met je wiel. Het geheel is opklapbaar zodat je het redelijk gemakkelijk weg kunt zetten.
Een rig is zwz zwaar, verdiepingen ermee gaan slepen gaat met een challenge nog nét, ligt eraan wat je eraan gemonteerd heb qua base en pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een rig gaat (eenmalig) van boven naar beneden, maar niet terug. Alleen al het frame weegt zomaar 40-50 kg en eenmaal gemonteerd is het een onhandige vorm.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 14:15
Inderdaad, de mijne weegt (inclusief de pc die onder mijn stoeltje ligt) snel rond de 125kg. Dat een verdieping hoger neerzetten wordt een dagje klussen :|

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Is een Playseat Challenge anders wellicht een optie i.c.m. de wheel stand pro v2? Die wheelstand is ideaal in hoogte verstelbaar, misschien een idee om de stuurhouder van de Challenge eraf te laten of is dat niet mogelijk i.v.m. stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
flugelisoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:17:
Is een Playseat Challenge anders wellicht een optie i.c.m. de wheel stand pro v2? Die wheelstand is ideaal in hoogte verstelbaar, misschien een idee om de stuurhouder van de Challenge eraf te laten of is dat niet mogelijk i.v.m. stabiliteit?
Dat lijkt me niet praktisch, er zit een stang waar je stuurtje op staat, die kun je openen en als je zit moet je die weer vast zetten, dus dat lijkt me geen goed idee om de stang weg te halen.
Echter zou ik voor de challenge gaan als ik je verhaal zo lees.
Zeker wanneer je eis is dat je hem moet kunnen opbergen, vond ik altijd vrij aardig werken.
Na mijn mening echt een prima stoel, zeker om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
stewiegriffin schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:52:
[...]

Dat lijkt me niet praktisch, er zit een stang waar je stuurtje op staat, die kun je openen en als je zit moet je die weer vast zetten, dus dat lijkt me geen goed idee om de stang weg te halen.
Echter zou ik voor de challenge gaan als ik je verhaal zo lees.
Zeker wanneer je eis is dat je hem moet kunnen opbergen, vond ik altijd vrij aardig werken.
Na mijn mening echt een prima stoel, zeker om mee te beginnen.
Ik doel er meer op om die stang er helemaal niet op te zetten en enkel de stoel te gebruiken, deze zou je dan gewoon even kunnen verschuiven om erin te gaan zitten.

OF:

Is een echte autostoel op de grond ook een optie voor een draagbare optie als simracing? De wheelstand erbij is naar smaak aan te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door flugelisoke op 13-03-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het enigszins mobiel wil, dan moet je of een wheelstand hebben of zo'n Playseat hangmat. De rest is te bulky/zwaar/onhandig om dat met enige frequentie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stewiegriffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-08 21:37
flugelisoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Ik doel er meer op om die stang er helemaal niet op te zetten en enkel de stoel te gebruiken, deze zou je dan gewoon even kunnen verschuiven om erin te gaan zitten.

OF:

Is een echte autostoel op de grond ook een optie voor een draagbare optie als simracing? De wheelstand erbij is naar smaak aan te passen.
Optie 1 raadt ik echt af, de stoel heeft die stang echt wel nodig voor zijn stabiliteit.
Ik zou je aanraden op gewoon volledige playseat te gebruiken.

Optie 2 kan ik je niet in helpen want daar heb ik te weinig ervaring mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:18
Señor Sjon schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:22:
Als je het enigszins mobiel wil, dan moet je of een wheelstand hebben of zo'n Playseat hangmat. De rest is te bulky/zwaar/onhandig om dat met enige frequentie te doen.
Hoewel hangmat wat inferieur klinkt, is het best een prettig ding. Wel een compromis, maar ik zou liever een Playseat Challenge hebben dan een stang tussen mijn benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Dit is wat ik tot dusverre heb kunnen lospeuteren bij Fanatec:
Voor de rest moeten we de mailings maar in de gaten houden werd verteld.

Ik heb zelf de Brake Performance Kit in bestelling staan, maar geen zin om voor een 10tje die hele order (incl. DD Pro etc. etc.) te cancellen en opnieuw te bestellen.

ClubSport Static Shifter Paddles:
Old Prices: New Prices:
EU/US: 99,95 €/$ EU/US: 59,95 €

ClubSport Pedals V3 Brake Performance Kit:
Old Prices: New Prices:
EU/US: 29,95 €/$ EU/US: 19,95 €

PS: De prijsverlagingen zijn reeds doorgevoerd op de Fanatec Website. De verhogingen nog niet gespot.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis Blomaard op 14-03-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door Mystikal op 14-03-2022 22:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 11:21
Gisteren ook een bestelling geplaatst. Wou het eigenlijk nog even aankijken maar toen ik die prijsverhogings verhalen tegen kwam, toch maar de beslissing gemaakt. Ben erg benieuwd wat v3 gebruikers het fijnsts vinden mbt de Brake Performance Kit. (Groen/Rood etc) Daar jullie er veel meer ervaring mee hebben, alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:26:
Gisteren ook een bestelling geplaatst. Wou het eigenlijk nog even aankijken maar toen ik die prijsverhogings verhalen tegen kwam, toch maar de beslissing gemaakt. Ben erg benieuwd wat v3 gebruikers het fijnsts vinden mbt de Brake Performance Kit. (Groen/Rood etc) Daar jullie er veel meer ervaring mee hebben, alvast bedankt.
Ook benieuwd naar haha!
Puur besteld op aanraden van anderen... kwestie van proberen denk ik!

Ik wacht de prijs voor de shifter nog even af.

Vraag van mij: wie heeft de Clubsport V3 Pedal Damper Kit?
En gebruiken jullie deze op Throttle of Brake en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

stfnz schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:26:
Ik heb 1 van de medium settings gebruikt, die vind ik hard genoeg. Het is uiteindelijk persoonlijke voorkeur, dus kan best zijn dat jij het te hard/zacht vindt.
Dennis Blomaard schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Vraag van mij: wie heeft de Clubsport V3 Pedal Damper Kit?
En gebruiken jullie deze op Throttle of Brake en wat zijn de ervaringen?
Ik had de demper meteen meebesteld toen ik mijn V3 pedalen heb gekocht. Eerst een tijd zonder gedaan, daarna de BPK erin gedaan en de damper op de throttle gezet. Met de BPK is de demper op de rem nutteloos, omdat je daar nauwelijks nog uitslag hebt op het pedaal. En dat is precies was de demper nodig heeft. Op het gaspedaal vind ik het wel fijn, omdat deze daardoor iets minder makkelijk in te drukken is en je meer controle hebt. Maar ik weet niet of ik de demper weer opnieuw zou kopen als ik deze niet zou hebben. Het is een redelijk duur onderdeel en wat de demper nu doet, kan je ook aanleren qua bediening van het pedaal. Maar in de heat van de strijd vind ik het wel fijn dat er wat tegendruk is.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Lekker dan.. breekt zojuist m'n CSL Elite Loadcell 'pin' midden in een iRacing-race :/ :/ .
Zijn volgende week 2 jaar oud... ben benieuwd wat Fanatec hier van gaat zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K8Ro0CLwi_pcIyfMssXk4qmYy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rnO547iFBQNJwmU2j3aKyh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1gpRXWO4fGOXBU927D32nlG-IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGmdVN0kqZ5RoVVQ5lDvKWdC.jpg?f=fotoalbum_large

En dat moet er dus zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Ar0cy2gOgON15UykSvFOv4CzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26QYEFapdX9GY1B7ugYGKV9k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Balen zeg!

Zo “immersive” hoeft een DNF ook niet te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:52

two

Hi allen, korte vraag. Ik heb een T300+playseat gekocht voor mijn PS5 om F1 2021 mee te spelen. 1 probleem- ik ben zo veel langzamer dan ik ben met de controller! Ik rij gemiddeld nu 0.8-1s langzamer dan ik voorheen deed... Ik heb allemaal in-game settings geprobeerd maar niks lijkt echt te helpen.

Mijn grootste probleem is dat ik mijn throttle niet goed kan beheersen. Wanneer ik uit een bocht kom en op het gas wil vliegen mis ik een stuk feedback waardoor ik niet doorheb wanneer de auto begint te glijden. Heeft iemand daar tips voor? Dankjewel!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Heeft iemand daar tips voor? Dankjewel!
Veel oefenen!
Ik ga hetzelfde binnenkort ondervinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
two schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:
Hi allen, korte vraag. Ik heb een T300+playseat gekocht voor mijn PS5 om F1 2021 mee te spelen. 1 probleem- ik ben zo veel langzamer dan ik ben met de controller! Ik rij gemiddeld nu 0.8-1s langzamer dan ik voorheen deed... Ik heb allemaal in-game settings geprobeerd maar niks lijkt echt te helpen.

Mijn grootste probleem is dat ik mijn throttle niet goed kan beheersen. Wanneer ik uit een bocht kom en op het gas wil vliegen mis ik een stuk feedback waardoor ik niet doorheb wanneer de auto begint te glijden. Heeft iemand daar tips voor? Dankjewel!
Dat komt omdat een controller allemaal hulpjes aan heeft staan die een stuur met pedalen niet heeft. Anders wordt de boel onbestuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
two schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:
Stuur centeren terwijl je op het gas gaat. Door op het gas te gaan gaat je auto extra de bocht in waardoor je die stuuruitslag niet meer nodig hebt om de bocht door te komen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de instelling van je differentieel. Je zal merken dat gas geven je sneller dan verwacht de bocht uitdrukt. Bij F1 2020 is het effect het sterkste in versnellingen 3-4-5 valt mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Vorige week vrijdag de Fanatec GT DD Pro inclusief Boost Kit en Load Cell Kit besteld en kreeg afgelopen maandag een e-mail dat mijn order in ‘warehouse processing’ was en er een tracking number zou verschijnen op de order in mijn Fanatec account. Op de Fanatec site staat mijn order sindsdien als ‘The order has been processed’. Maar geen tracking number. Ook geen verzend bevestiging in de email tot nu toe. Het bedrag is inmiddels wel al op mijn Creditcard verrekend. Dit is mijn eerste order bij Fanatec, dus ik weet niet of deze gang van zaken normaal is?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

PatrickC schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:47:
Vorige week vrijdag de Fanatec GT DD Pro inclusief Boost Kit en Load Cell Kit besteld en kreeg afgelopen maandag een e-mail dat mijn order in ‘warehouse processing’ was en er een tracking number zou verschijnen op de order in mijn Fanatec account. Op de Fanatec site staat mijn order sindsdien als ‘The order has been processed’. Maar geen tracking number. Ook geen verzend bevestiging in de email tot nu toe. Het bedrag is inmiddels wel al op mijn Creditcard verrekend. Dit is mijn eerste order bij Fanatec, dus ik weet niet of deze gang van zaken normaal is?
Ik heb de Fanatec GT DD Pro zonder opties besteld. Ook vrijdag en zit met dezelfde status en zelfde mailtjes. Ik wacht in spanning af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Zojuist een mail van UPS dat mijn pakket morgen wordt bezorgd. Kon dat zien omdat ik een my ups account heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
SpeedfreakR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:20:
Zojuist een mail van UPS dat mijn pakket morgen wordt bezorgd. Kon dat zien omdat ik een my ups account heb.
Nog niets hier, maar ik heb dan ook de bundle besteld. Deze was wel ‘ready to ship’ toen ik besteld heb. Een dag later stond deze weer op pre-order op de site.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Zelfde status hier (Processing), ook een bestelling van rond Vrijdag. Wanneer heb jij je bestelling geplaatst @SpeedfreakR ?

Weet iemand of het mounten van de v3 pedals te doen is op de NLR 2.0 stand? Ik las op Reddit iets over pedal heel plate weghalen, en ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door stfnz op 16-03-2022 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
stfnz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:13:
Zelfde status hier (Processing), ook een bestelling van rond Vrijdag. Wanneer heb jij je bestelling geplaatst @SpeedfreakR ?

Weet iemand of het mounten van de v3 pedals te doen is op de NLR 2.0 stand? Ik las op Reddit iets over pedal heel plate weghalen, en ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig is.
Ik kom zo vlug geen manual vinden van de NLR 2.0, maar in het promo filmpje daarvan lijkt er een V3 pedalen set op te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t26IwUcM_XVzsO-F8-SOZM0yZoc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wwef61sWb4THcjFcWprZErGB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis Blomaard op 17-03-2022 06:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Afgelopen vrijdag om 22:00 besteld. Verwacht hem vandaag binnen met UPS, aldus UPS. Geen mail van Fanatec dat hij onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er staat nu een tracking number op mijn order en als ik die opvraag bij UPS dan zou de zending vandaag afgeleverd moeten worden. :) Gewicht pakket 5.60KG vind ik wel wat weinig. Ben benieuwd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Het kan denk ik wel zonder de heelplate te verwijderen. Had op mijn rig hetzelfde probleem en die rode inbus bouten van de heelplate krijg je niet los zonder ze te slopen. De achterste 2 mountingpoints kom je makkelijk bij, maar de voorste moet je inderdaad pielen om met je vinger tussen te komen en de moer vast te houden. Het lukt uiteindelijk wel, maar het is niet de makkelijkste manier. Je kan op de foto hierboven zien dat er ruimte zit tussen de heelplate en de mountingpoints aan de voorkant. Het houdt niet over, maar lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Bedankt voor de reacties! Ik gal proberen of het net als bij de foto lukt.

Hier nog geen tracking nummer bij mijn order, maar blijkbaar veranderd de status niet naar iets anders dan " The order has been processed." zoals ik nu zie, dus misschien morgen dan? Klinkt in ieder geval wel dat het erg snel kan gaan.

Mijn order was van Zaterdag dus zou best kunnen dat het een dag achterloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mijn stuur is binnen! WHOOP! Straks even een playseat halen en vanavond los gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:02
SpeedfreakR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:25:
Mijn stuur is binnen! WHOOP! Straks even een playseat halen en vanavond los gaan!
Nice! Welke Playseat ga je halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mr50.50 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Nice! Welke Playseat ga je halen?
Ik ga voor de playseat challange.. Ik moet de boel helaas weer opruimen als ik klaar ben. Heb geen gamekamer waar ik de setup kan laten staan. Wellicht dat ik wat verstevigingen ga toepassen op de playseat om het een mooie stabiele setup te maken. Langzaam aan maar eens upgraden en de vrouw overtuigen. Dit is stap 1 >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Vanmiddag zijn de 3 pakketjes (GT DD Pro, boost kit, load cell kit) van Fanatec geleverd. :) Dit weekend maar eens afscheid nemen van mijn oude vertrouwde Logitech G27. ;w Ben benieuwd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Laatst online: 13:02
SpeedfreakR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Ik ga voor de playseat challange.. Ik moet de boel helaas weer opruimen als ik klaar ben. Heb geen gamekamer waar ik de setup kan laten staan. Wellicht dat ik wat verstevigingen ga toepassen op de playseat om het een mooie stabiele setup te maken. Langzaam aan maar eens upgraden en de vrouw overtuigen. Dit is stap 1 >:)
Tof, ben benieuwd hoe die combinatie bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mr50.50 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Tof, ben benieuwd hoe die combinatie bevalt :)
Hierbij even mijn eerste tijdelijke snelle test opstelling. Moet zeggen ben al aardig tevreden! Echt heel blij met de Fanatec set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOgIcm4U5jvJb6UOjxCtRo6RP8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h1Z4MqvMTLDeiytQnu25QuT.jpg?f=fotoalbum_large

Wil nog even kijken hoe ik de pedalen beter kan vast maken. En even goed onderzoeken waar flex zit en dit oplossen.
Heb alleen even snel wat rondjes in gt7 gedaan maar aangezien de servers offline zijn maar beperkt in keuze.

Wel een vraag voor de kijkers! Welke race handschoenen adviseren jullie? Heb snel last van warme klamme handen en wil niet dat m’n stuur vies wordt of snel slijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-10 12:57
SpeedfreakR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Wel een vraag voor de kijkers! Welke race handschoenen adviseren jullie? Heb snel last van warme klamme handen en wil niet dat m’n stuur vies wordt of snel slijt.
Ik heb er zelf verschillende geprobeerd. Onderandere de F33L, deze zijn wel fijn maar krijg er snel zweethanden in waardoor ze gaan stinken. Ook diverse mounainbike handschoenen, voordeel dat het niet echt zweet doordat er geen vingers aan zitten en de knoppen bediening makkelijker gaat (vooral in VR). Uiteindelijk geëindigd bij onderstaande Alpinestar Karthandschoenen. Echt hele fijne handschoenen met veel grip, ademende stof waardoor bijna geen last meer van zweet én bevat geen klittenband sluiting, waardoor je ook niet aan dingen (zoals je stoel) kan blijven hangen.

https://www.kartingshop.n...enen-zwart-turguoise.html

[ Voor 6% gewijzigd door Thodekroo op 17-03-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Toevallig! Ik was namelijk ook aan het kijken voor handschoenen bij Kartingshop en heb zelf m’n oog laten vallen op deze, de 1-KX V2 (meer vanwege de kleur, steekt lekker af haha).
Morgen even langs in de winkel om te kijken/passen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIpRUOPlnSE9GXvRDE_nvOlLne4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wMjo6N4oUNHd44fjAIOfJEhB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
[...]

Wil nog even kijken hoe ik de pedalen beter kan vast maken. En even goed onderzoeken waar flex zit en dit oplossen.
Op oa thingiverse staan wel mounting brackets om ze vast te bouten op de beugels...

Added link: https://www.thingiverse.com/thing:4278788

[ Voor 7% gewijzigd door coster1 op 17-03-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-10 12:57
Dennis Blomaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:51:
Toevallig! Ik was namelijk ook aan het kijken voor handschoenen bij Kartingshop en heb zelf m’n oog laten vallen op deze, de 1-KX V2 (meer vanwege de kleur, steekt lekker af haha).
Ja die zijn ook mooi, maar die zijn van (nep)leer, en zullen waarschijnlijk een stuk minder gevoel geven de stoffen. Maar ga vooral passen inderdaad, dan kun je het beste beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Hierbij even mijn eerste tijdelijke snelle test opstelling.
Heb je er schuin voorgezeten? Of tafel verplaatsen of beweegbare muurbeugel kopen (is waarschijnlijk minder werk als je het constant wilt opruimen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Card Nox schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Heb je er schuin voorgezeten? Of tafel verplaatsen of beweegbare muurbeugel kopen (is waarschijnlijk minder werk als je het constant wilt opruimen).
Ja heel even maar. Mijn dochter liep ook in de kamer. Dus toen ze naar bed was en mn vrouw boven was, even lekker de boel aan de kant geschoven en midden voor de tv gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dennis Blomaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:51:

[Afbeelding]
Deze vind ik onhandig omdat je te weinig je vingertoppen kan gebruiken voor eventueel tussendoor typewerk.
Ik ben erg tevreden over deze

Veel grip en genoeg gevoel met de vingertoppen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben blij dat ik mijn werkplaatshandschoenen aan de wilgen kon hangen. :P Leren grips ftw.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 18-03-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Weet iemand of het fanatec CSL DD pro gran turismo stuur ook in Horizon 5 werkt op de pc? Ik krijg hem niet werkend. Stuur werkt wel op de pc want assetto corsa werkt wel.
Ben gewoon ff lekker aan het experimenteren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Thodekroo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:00:
[...]

Ja die zijn ook mooi, maar die zijn van (nep)leer, en zullen waarschijnlijk een stuk minder gevoel geven de stoffen. Maar ga vooral passen inderdaad, dan kun je het beste beoordelen.
Goede tip over dat leer, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Welke modus staat ie? De CSL DD wordt lang nog niet door elke game ondersteunt, dus moet je hem in compatibility mode zetten (geel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

SpeedfreakR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:51:
Weet iemand of het fanatec CSL DD pro gran turismo stuur ook in Horizon 5 werkt op de pc? Ik krijg hem niet werkend. Stuur werkt wel op de pc want assetto corsa werkt wel.
Ben gewoon ff lekker aan het experimenteren hoor!
Sowieso is de fanatec ondersteuning in Horizon 5 nog drama.
Er staat sinds release van Horizon 5 een bug open waardoor de game regelmatig crasht als je fanatec hardware gebruikt (meestal gedurende cutscenes).

Is op te lossen met een oudere driver, maar met een CSL DD Pro kan je die driver dus niet gebruiken.
Horizon 5 moet dat gewoon kunnen fixen, maar steken er blijkbaar geen tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Zojuist de GT DD Pro ontvangen, probeer nu het stuur dr op te krijgen maar moet wel heel erg veel kracht geven en ben bang dat ik iets sloop. (QR1 Lite). Hij gaat er niet echt makkelijk op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

stfnz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:20:
Zojuist de GT DD Pro ontvangen, probeer nu het stuur dr op te krijgen maar moet wel heel erg veel kracht geven en ben bang dat ik iets sloop. (QR1 Lite). Hij gaat er niet echt makkelijk op..
Je hebt de QR Lite, dat is niet hetzelfde als de metalen QR. 8)7 Dat is toch met een draaisluiting. Heb je die wel naar de open positie gedraaid, voordat je het probeert?

[ Voor 43% gewijzigd door thunder8 op 18-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
thunder8 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Je hebt de QR Lite, dat is niet hetzelfde als de metalen QR. 8)7 Dat is toch met een draaisluiting. Heb je die wel naar de open positie gedraaid, voordat je het probeert?
Ja, die is unlocked

Edit: Nvm, gaat prima, hij zit er op.. Gewoon te schijterig dat ik hem sloop. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door stfnz op 18-03-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Begin deze week dus m'n Fanatec CSL Elite LC's gesloopt. Krijg geen reactie van Fanatec en ben dus verder aan het kijken naar een stap hoger in pedalen.

Nu heb ik een tweetal pedalen die mij wat lijken o.b.v. reviews en prijs.

- DC Simracing - DC2 pedalen. Linkje
- BJ Simracing - Steel F1 pedalen Linkje

De BJ's zijn momenteel voorradig. De DC's hebben een levertijd van 2 a 4 weken.

Volgens de reviews die ik lees zijn ze bijna identiek aan elkaar... en gaat mijn neiging uit naar de BJ's door de snellere levering.

Wat denken jullie? Of toch 200 meer uitgeven voor HE Sprints?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb de DC's, die gaan prima. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 14:15
Ik heb de BJ’s, die gaan prima. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Himalaya op 18-03-2022 22:42 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Himalaya schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:42:
Ik heb de BJ’s, die gaan prima. :9
}:| Haha.
Op basis van deze reviews ga ik voor de BJ's oOo. Zojuist besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 13:49
Zojuist mezelf maar even aangemeld ivm een beginnende simrace setup.

Momenteel heb ik een Playseat Challenge (ruimt lekker op) en een G29 met diverse mods.

- Truebrake V2
- Magnetic shifter mod
- Andere spring voor het gaspedaal

Daar komt deze week nog een Acelith F1 stuur op zoals onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0097/1433/5807/products/AcelithG29FormulaRimmod_1_e9987338-2831-462b-bf95-bc32970423d0_720x.jpg?v=1644506248

Bij Decathlon heb ik zwarte griptape besteld voor tennis rackets, zodat ik de grips mooi kan inwikkelen en meer grip heb tijdens het racen. :)

Voor F1 2021 heb ik de ideale afstelling reeds gevonden voor mijn stuur na 2 uur trial en error.
Voor Project Cars 2 lukt het me maar niet de sweet spot te vinden.

Ik speel op PS4 onder de naam Baldhobbit. :)

[ Voor 9% gewijzigd door BuntaFujiwara op 23-03-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
BuntaFujiwara schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:07:

Momenteel heb ik een Playseat Challenge (ruimt lekker op) en een G29 met diverse mods.

- Truebrake V2
- Magnetic shifter mod

[Afbeelding]

Bij Decathlon heb ik zwarte griptape besteld voor tennis rackets, zodat ik de grips mooi kan inwikkelen en meer grip heb tijdens het racen. :)

Voor F1 2021 heb ik de ideale afstelling reeds gevonden voor mijn stuur na 2 uur trial en error.

Welkom, leuk!
Post ook zeker je setup eens in “Het grote show je race-rig” topic 👌🏼!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Heeft iemand een idee hoe ik een 24 inch monitor kan bevestigen aan de challenge?

Ik zit te denken om een stuk aluminium plaat te gebruiken en deze te monteren middels de schroefgaten op de base waar het stuur op zit.

Tenzij iemand betere opties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
BuntaFujiwara schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:07:

- Truebrake V2
- Magnetic shifter mod

[Afbeelding]

wow was dat een G29?? mooi gedaan.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
daltona schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:28:
[...]

wow was dat een G29?? mooi gedaan.
Yup, met een Acelith mod. :)
https://acelith.com/

Dat is een voorbeeld, mijne is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
BuntaFujiwara schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:53:
[...]

ooh nice geen idee dat dat bij logitech kon.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
BuntaFujiwara schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Dat is wel mooi spul. Ze bieden dus dezelfde sturen aan met knoppen, alleen een ander uiterlijk dan standaard?

Ik vind het nogal goedkoop dat ik me afvraag wat je nou eigenlijk krijgt voor je geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Giel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Dat is wel mooi spul. Ze bieden dus dezelfde sturen aan met knoppen, alleen een ander uiterlijk dan standaard?

Ik vind het nogal goedkoop dat ik me afvraag wat je nou eigenlijk krijgt voor je geld :P
De basis van de G29 blijft intact. De printplaat, met daarop de switches etc blijven hetzelfde. In principe vervang je alleen het stuur zelf en niet de electronica. :)

Die zet je namelijk om op de Acelith.

YouTube: HOW TO INSTALL a F1 MOD to LOGITECH G923 G29 G920 - TUTORIAL

Het is niks anders dan een facelift voor het stuur. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BuntaFujiwara op 24-03-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
BuntaFujiwara schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:41:
[...]

De basis van de G29 blijft intact. De printplaat, met daarop de switches etc blijven hetzelfde. In principe vervang je alleen het stuur zelf en niet de electronica. :)

Die zet je namelijk om op de Acelith.

YouTube: HOW TO INSTALL a F1 MOD to LOGITECH G923 G29 G920 - TUTORIAL

Het is niks anders dan een facelift voor het stuur. :)
Gaat bij mij dan om een T300RS, maar zelfde principe idd. Dacht dat het om een heel stuur ging met alle knoppen, maar alleen het stuurwiel dien je over te zetten. Mooie goedkope oplossing! Alleen wisselen doe je niet even snel, maar goed... hoe vaak doe je dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Giel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:47:
[...]

Gaat bij mij dan om een T300RS, maar zelfde principe idd. Dacht dat het om een heel stuur ging met alle knoppen, maar alleen het stuurwiel dien je over te zetten. Mooie goedkope oplossing! Alleen wisselen doe je niet even snel, maar goed... hoe vaak doe je dat...
Precies! Een T300 zit ik ook naar te kijken, maar met een F1 stuur erop en met T3PA pedalen, is dat voor mij als beginnend simracer nog iets te gortig. Dit is leuk en redelijk betaalbaar.

Al ben ik tot nu toe ook dik 400 kwijt voor de G29 met alle mods die ik erop gezet heb.

Ach ja, leuk speelgoed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Even een kort vraagje over het gebruik van de Logitech G29 op de pc.
Zou je deze ook kunnen gebruiken icm pedalen van een ander soort / merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wesloxx schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:17:
De G27 wel, dus verwacht voor de G29 ook.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 20:05
Wesloxx schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:17:
Jazeker. Normaal gesproken koppel je de Logitech pedalen aan de base via een seriële stekker. Bij gebruik van een ander merk zal dit waarschijnlijk een USB aansluiting zijn, die rechtstreeks naar de PC gaat.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Stoksbrood schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:59:
[...]

Jazeker. Normaal gesproken koppel je de Logitech pedalen aan de base via een seriële stekker. Bij gebruik van een ander merk zal dit waarschijnlijk een USB aansluiting zijn, die rechtstreeks naar de PC gaat.
Ah dat klinkt eigenlijk vrij logisch.. thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Laatst online: 13:35
Beetje aan het spelen met simhub van https://www.simhubdash.com/ en je kan daar zeer leuke dingen mee doen zeg. Wel veel uitvogel werk, maar met wat kopieer werk van de bestaande dashboards kan je een aardig end komen al.

Probeer nu iets van een radar te maken zeg maar, zodat ik kan zien waar andere mensen zich bevinden om me heen (soms wel eens een beetje tunnel visie, vooral in training, met de race minder last van), volgens mij moet dat wel mogelijk zijn met de spotter data van iRacing, snel zoeken zie ik wel filmpjes van mensen die zoiets hebben. Maar ik zit nog te kijken hoe ik dat zelf kan doen.

Weet iemand van een goede tutorial of iets af voor dash studio? Het liefst geschreven in plaats van video.

Daarnaast vroeg ik me af wat mensen gebruiken om eventueel hun tablets op hun rigs te zetten. Eigenlijk zou ik het liefst iets van een tablet standaard bij / naast de wheelbase hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MZNNKL4/Whats-App-Image-2022-03-25-at-10-29-39.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wSb0Vjd/Whats-App-Image-2022-03-25-at-10-28-27.jpg

Mijn G29 mod is binnen!! Voelt super solide, gemaakt van metaal met een carbon print erop.

Straks monteren die hap. :)

[ Voor 81% gewijzigd door BuntaFujiwara op 25-03-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:51
BuntaFujiwara schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:03:

Mijn G29 mod is binnen!! Voelt super solide, gemaakt van metaal met een carbon print erop.

Straks monteren die hap. :)
Dat ziet er erg goed uit. Hoelang duurde de levering?
Zelf ben ik ook aan het kijken of ik daar misschien voor nu een stuur wil halen zolang ik nog moet wachten op mijn SF1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuntaFujiwara
Nederlandhc schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Dat ziet er erg goed uit. Hoelang duurde de levering?
Zelf ben ik ook aan het kijken of ik daar misschien voor nu een stuur wil halen zolang ik nog moet wachten op mijn SF1000.
Zondag besteld, vanochtend binnen. :) Hij is ondertussen gemonteerd. Echt zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Voor Clubsport V3 gebruikers met de Brake Performance Kit. Welke deeltjes (groen/rood) gebruiken jullie?
Wil dit binnenkort ook gaan gebruiken maar ben benieuwd wat eventuele gebruikers hier bevalt, als ingangspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@stfnz, ik heb 013 green en 013 red erin. Dat was mijn eerste setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

stfnz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:08:
Voor Clubsport V3 gebruikers met de Brake Performance Kit. Welke deeltjes (groen/rood) gebruiken jullie?
Wil dit binnenkort ook gaan gebruiken maar ben benieuwd wat eventuele gebruikers hier bevalt, als ingangspunt.
Volgens mij heb ik de 12-12 Green erin zitten. In ieder geval een medium setting. En die vind ik hard genoeg. Uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur, dus kan maar zo zijn dat jij dit niet fijn vind en een andere combinatie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Hi all!

Na tijden met veel plezier geracet te hebben met mijn wheelstand / Logitech G29, wil ik eigenlijk de volgende stap gaan maken. Ik speel (nu) vooral GT7 en Assetto Corsa Competizione op de PS5, maar merk gewoon dat ik, hoeveel lol ik er ook mee heb, geen volledige controle over de auto heb. Ik voel de kerbs vaak niet, ik voel het asfalt eigenlijk ook te weinig en als de auto begint te glippen, lijk ik kansloos om dat te corrigiëren. Ik wil meer immersie en eigenlijk het 'echte' gevoel van autorijden gaan benaderen.

Nu heb ik al in verschillende racing topics gevraagd, maar volgens mij is er geen beter topic dan deze om het te vragen: ik overweeg de Fanatec GT DD Pro Premium Bundle (dan heb je meteen 8nm en de Loadcell Brake), zie : https://fanatec.com/eu-en...smo-dd-pro-premium-bundle

Die zou ik dan op een Playseat Challenge willen zetten (want ik speel in de woonkamer waar ik de stand niet constant kan laten staan).

Hebben jullie ervaring met deze setup en is dit een (grote) stap vooruit tov mijn instap G29, die nog door tandwielen wordt aangedreven? Ga ik dit met iedere meter die ik rij merken? Is het een hele andere beleving?

Ben benieuwd, hoor graag, want een investering van circa 1200 euro doe ik niet zomaar, is groot en dan wil ik wel een enorme meerwaarde ervaren :)!
Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.