@Mr50.50, lastig lastig. Er zijn voor beide pro's en con's te benoemen zoals je zelf al deed en het gaat erom waar jij je het beste bij voelt (voelen is niet altijd eenvoudig te kwantificeren).
Mijn ervaring is
Ik vind, zoals ook al eerder genoemd in andere berichten, ook het upgraden leuk aan de hobby; wat onderzoeken, reviews lezen, navragen, besluiteloos zijn, dan nog meer reviews lezen en dan toch beslissen en dan 'extra' blij zijn met hetgeen je hebt gekocht.
Het is wanneer je begint echt niet zo dat een setje van 800 euro je meer plezier geeft dan een setje van 300 euro. Daarbij komt dat je nog zooooooo ver af van wat mogelijk is met die hardware dat het niet direct een grote beperking zal zijn in snelheid.
My 2 cents; langzaam beginnen en dan opbouwen.
Als je het wilt kwantificeren heel grof:
Langzaam opbouwen : verlies van weder verkoop is vrij gering.
Big bang: verlies van weder verkoop is vrij gering, maar denk groter dan bij langzaam opbouwen.
Andere vragen: 1k is dat incl. PC/console/scherm of moet je dat ook nog allemaal kopen?
EDIT: GT is enkel voor de PS
vraag voor het scherm staat echter nog 
ps. er is een risico dat wanneer je hieraan begint de 'need for a pc' begint te stijgen en dan maak de borst maar nat want dan kan het snel gaan (financieel gezien).
Mijn ervaring is
- T300RS+Playseat
- Playseat vervangen voor Next Level Racing met monitor mount
- T300RS vervangen voor Fanatec setup & NLR voor SimLab rig
- Recent mijn 34" vervangen voor triple 27"
Ik vind, zoals ook al eerder genoemd in andere berichten, ook het upgraden leuk aan de hobby; wat onderzoeken, reviews lezen, navragen, besluiteloos zijn, dan nog meer reviews lezen en dan toch beslissen en dan 'extra' blij zijn met hetgeen je hebt gekocht.
Het is wanneer je begint echt niet zo dat een setje van 800 euro je meer plezier geeft dan een setje van 300 euro. Daarbij komt dat je nog zooooooo ver af van wat mogelijk is met die hardware dat het niet direct een grote beperking zal zijn in snelheid.
My 2 cents; langzaam beginnen en dan opbouwen.
Als je het wilt kwantificeren heel grof:
Langzaam opbouwen : verlies van weder verkoop is vrij gering.
Big bang: verlies van weder verkoop is vrij gering, maar denk groter dan bij langzaam opbouwen.
Andere vragen: 1k is dat incl. PC/console/scherm of moet je dat ook nog allemaal kopen?
EDIT: GT is enkel voor de PS

ps. er is een risico dat wanneer je hieraan begint de 'need for a pc' begint te stijgen en dan maak de borst maar nat want dan kan het snel gaan (financieel gezien).
[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 02-03-2022 13:43 ]