Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:33
R2D2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Dat hele "realisme / immersion" verhaal is mij persoonlijk helemaal niets waard. Je kunt hier een heel eind in gaan natuurlijk en het "gevoel" zo exact mogelijk proberen te benaderen maar je kunt jezelf dan ook af vragen of dat echt nodig is wanneer voor 99% van de sim racers geld dat ze nooit in een echte race wagen zullen rijden.
Dat ik nooit in een echte race wagen zal rijden (of A-10C zal vliegen) is juist de reden om de simulatie zo waarheidsgetrouw te willen. Jij speelt een spel, ik beleef een simulatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Dat hele "realisme / immersion" verhaal is mij persoonlijk helemaal niets waard. Je kunt hier een heel eind in gaan natuurlijk en het "gevoel" zo exact mogelijk proberen te benaderen maar je kunt jezelf dan ook af vragen of dat echt nodig is wanneer voor 99% van de sim racers geld dat ze nooit in een echte race wagen zullen rijden. En als dat dan al ooit een keer gaat gebeuren gaat het echt niet zo zijn dat omdat ze in de sim het realisme zo goed benaderd hadden ze binnen een rondje ook snel zijn in een echte wagen en de nieuwe Verstappen blijken te zijn ;).

Immersion / realisme vind ik altijd een hele slechte reden, gewoon omdat ik het leuk vind om een replica van X, Y, Z te hebben of omdat ik X fijner vind dan Y vind ik persoonlijk een veel meer valide reden ;)

Uiteindelijk is en blijft het een computerspelletje en dat lijkt men wel eens te vergeten. En laten we blij wezen dat het "maar" een spelletje is anders had ik na de race op Silverstone gisteravond waarschijnlijk de komende 5 jaar in een coma gelegen omdat iedereen na een flinke crash er het gas gewoon vol op houd en blind de baan weer op rijdt.... iets wat gelukkig in de werkelijkheid ook niet zo vaak gebeurd bij een crash ;)
Niet zozeer realisme, want ik ben het met je eens dat de meesten van ons nooit een echte race zullen rijden. Maar met een krachtige DD kun je de krachten van de auto's die gesimuleerd worden veel beter aanvoelen en dat vergroot het plezier van het rijden enorm. Althans, voor mij is die investering het meer dan waard geweest.

Zelfde geldt voor een knappe loadcell pedal. Tuurlijk, met simpele potmeter pedaaltjes kun je ook snel zijn maar het gevoel is toch anders. En dan is een loadcell een mooie middenweg, want wil je voor het meest realistische gevoel gaan kom je bij hydraulische pedalen uit.

Het gaat vooral om het plezier wat je beleeft met simracen. En voor mij en vele anderen is het zo dat met dergelijke spullen het plezier enorm vergroot kan worden.

Voor de een is het een spelletje wat casual gespeeld wordt, dan zou ik niet investeren in dergelijke dure spullen. Voor de ander is het een serieuze hobby en dan kan zo'n investering best gerechtvaardigd worden natuurlijk.

Zoveel mensen, zoveel wensen. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Immersion is voor een boel the name of the game.

Goede ffb, goed voelende pedalen, bewegende rig en vr = een goede dip in immersion.

Ga ik er sneller van@l? Nee, ik rij nog steeds even hard de muur in af en toe. Maar wel met een grotere grijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21

Dark Angel

Corvette LS Power

Maar het is wel gewoon fijn als dingen op je rig redelijk gelijk zijn met een echte auto.
Ik heb mijn rig kwa opbouw afstanden het zelfde als mijn Corvette en met links remmen of tussen gas geven met terug schakelen hebben mijn in het echt op straat wel veel beter geholpen met oefenen.

En nu merk ik het ook dat mijn oude Logitech veel trager was dat de DD van Fanatec zeker met driften voelt het allemaal meer zoals ik het in de auto ook voel. En dat geeft je gewoon ook een basis gevoel. breek nog wel eens uit met een RDW auto . En je merkt gewoon dat je tegen stuurt en het oppakt zonder er bij na tedenken. En weet zeker dat dit nooit zo soepel zou zijn gegaan zonder Sim uren. Denk zeker dat een motion sim dat alleen maar versterkt.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:55
Mystikal schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:43:
Inmiddels een Nextlevelracing GT Track sim rig gekocht. Stap 1 is gezet. Ik kan nu niet meer terug. Mocht daar nog enige twijfel over zijn bij vrouwlief...
Je vrouw kan die binnen 2 weken terugsturen zonder vragen (wet koop op afstand) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Mystikal

It never hurts to help!

powerboat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Je vrouw kan die binnen 2 weken terugsturen zonder vragen (wet koop op afstand) :+
haha, klopt maar ze kan hem niet tillen. Te zwaar... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Hey,

Ik heb enkele vraagjes ivm bass shakers.

Ik dacht mezelf een nobsound mini + 2x 35watt daytona shakers aan te schaffen.

Heb ik verder nog iets nodig? Ik las ergens iets van extra speaker cable?

Heeft iemand verder ook (goedkope) oplossingen voor het monteren van de shakers? Ik vrees dat dubbelzijdige stickers niet voldoende gaat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 15:28
frederik850 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:10:
Hey,

Ik heb enkele vraagjes ivm bass shakers.

Ik dacht mezelf een nobsound mini + 2x 35watt daytona shakers aan te schaffen.

Heb ik verder nog iets nodig? Ik las ergens iets van extra speaker cable?

Heeft iemand verder ook (goedkope) oplossingen voor het monteren van de shakers? Ik vrees dat dubbelzijdige stickers niet voldoende gaat zijn?
Ik heb zelf ook 2 nobsound mini's in gebruik. Werken echt prima. Heb er de Sinuslive Basspump III speakers aangehangen. Je zal inderdaad wel wat speakerdraad nodig hebben. De usb aansluiting op de Nobsound mini kan wel gevoelig zijn voor breuk als je usb-kabeltje teveel gebogen is. Gewoon rechthouden en je hebt een prima versterkertje waar gelukkig de soundcard al ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Pelota71 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Ik heb zelf ook 2 nobsound mini's in gebruik. Werken echt prima. Heb er de Sinuslive Basspump III speakers aangehangen. Je zal inderdaad wel wat speakerdraad nodig hebben. De usb aansluiting op de Nobsound mini kan wel gevoelig zijn voor breuk als je usb-kabeltje teveel gebogen is. Gewoon rechthouden en je hebt een prima versterkertje waar gelukkig de soundcard al ingebouwd zit.
Kan je me iets meer bijpraten hierover.
Ik zie dat er 2 bass-Pump III zijn 4 Ohm en 8 Ohm.
Waar plaats je er 2 op een rig (links/rechts of voor/achter of diagonaal)?
Volgens mij kan er op 1 Nobsound mini 2 bass pumps aangesloten worden.
Welke voeding heb ik nodig om het maximale uit de amplifier te halen?

Andere zaken die ik zou moeten weten voordat ik het aankoop?

Ik heb een Next Level Track GP rig en rij AMS2 middels VR (HP reverb G2)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
Ik heb een vraagje, heeft er hier iemand zelf zijn 8nm netvoeding gemaakt voor de Fanatec DD?
Ik ben opzoek naar een goeie adapter die ik ervoor kan halen, vind de prijs die Fanatec vraagt voor de boostkit echt belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
yvdb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:36:
Ik heb een vraagje, heeft er hier iemand zelf zijn 8nm netvoeding gemaakt voor de Fanatec DD?
Ik ben opzoek naar een goeie adapter die ik ervoor kan halen, vind de prijs die Fanatec vraagt voor de boostkit echt belachelijk.
Paar pagina's terug staat het er vol mee, inclusief links naar welke voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
Darkangle schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Paar pagina's terug staat het er vol mee, inclusief links naar welke voedingen.
Thanks, ik heb gezocht en heb denk ik me dag niet, kan de pagina niet vinden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
yvdb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Thanks, ik heb gezocht en heb denk ik me dag niet, kan de pagina niet vinden :O
De search functie doet soms wonderen, ook als je je dag niet hebt :P

Racesturen, servo's en pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
kosz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:20:
[...]

De search functie doet soms wonderen, ook als je je dag niet hebt :P

Racesturen, servo's en pedalen
haha had al een hoop zoekopdrachten geprobeerd deze blijkbaar niet!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
Ik ben aan het overwegen om phillips hue toe te voegen aan mijn setup. Ik vroeg me af of het een must is om voor de rgb lampen te gaan? Of gaat white ambiance ook al een leuk effect geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

frederik850 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:15:
Ik ben aan het overwegen om phillips hue toe te voegen aan mijn setup. Ik vroeg me af of het een must is om voor de rgb lampen te gaan? Of gaat white ambiance ook al een leuk effect geven?

Als ik dit bekijk zou ik zeggen RGB. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
Ja, ik denk het ook, weet enkel niet of het effectief een must is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow, ik moest echt goed kijken om te zien wat nu echt en wat simulatie was.

Zie de setup in daglicht ;)
YouTube: Tour to my custom triple 27" RIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
Mystikal schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Kan je me iets meer bijpraten hierover.
Ik zie dat er 2 bass-Pump III zijn 4 Ohm en 8 Ohm.
Waar plaats je er 2 op een rig (links/rechts of voor/achter of diagonaal)?
Volgens mij kan er op 1 Nobsound mini 2 bass pumps aangesloten worden.
Welke voeding heb ik nodig om het maximale uit de amplifier te halen?

Andere zaken die ik zou moeten weten voordat ik het aankoop?

Ik heb een Next Level Track GP rig en rij AMS2 middels VR (HP reverb G2)
Ik ben niet zo technisch onderlegd om het verschil uit te leggen tussen de 4 Ohm en de 8 Ohm variant.
Ik meende ergens ooit gelezen te hebben dat de 4 Ohm beter was.
Het op welke plaats bevestigen van de transducers op je rig is waar jij zelf de voorkeur aan geeft. Ik heb er aan iedere kant van mijn stoel 1 bevestigd alsmede ook 1 aan de achterkant en 1 aan de onderkant. Voor het mooie zou ik er eigenlijk nog 2 naast de pedalen moeten hebben.
Voegt wat mij betreft flink wat immersie toe voor een redelijk lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Aikon schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:49:
Wow, ik moest echt goed kijken om te zien wat nu echt en wat simulatie was.

Zie de setup in daglicht ;)
YouTube: Tour to my custom triple 27" RIG
Een hele mooie setup, ik heb zelf ook een canopy en een racenet gebouwd en voegt absoluut een hoop immersie toe, ik zou echt niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 11:13

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Wat een paint by numbers youtube kanaal is het toch......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja dat is wel waar, al is het wel een sympathieke gast vooral tijdens de live streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Sporedd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:56:
Ja dat is wel waar, al is het wel een sympathieke gast vooral tijdens de live streams.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor hoe hij netjes alle dingetjes doet zoals het verwacht word en geadviseerd word (heb zelf een paar platinum kanalen gebouwd en verkocht). Maar dat betekend ook dat ik een hekel heb aan de manier waarop het gaat om de formule en niet de content.

That being said, ik heb zelf het charisma van een baksteen dus zou het nooit kunnen redden met een kanaal die het veelal van personal brand en veel facetime moet hebben (mijn kanalen jatte drm free home vids van pets/cute zooi dat viral gaat onder boomers).

Sympathiek is helaas vaak een kunstje, einde dag is dat zijn brood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederik850
Hey, Ik zoek een manier om 2 daytona tt25 pucks te mounten op mijn seat. Ik dacht zelf aan command velcro strips. Gaat dit voldoende zijn? Hebben jullie nog andere suggesties om deze te mounten? Graag wil ik deze rechstreeks op/onder de stoel zelf plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Velcro is niet handig, dat gaat een groot deel van de trillingen adbsorberen.
Het mooiste is om het hard te mounten met schroeven oid, maar aan een stoel is wel lastig bevestigen. (ik heb die van mij aan de rig onder de stoel vastgemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 17:29
Het beste is op de stoel zelf. Maar dat moet natuurlijk dan wel kunnen. Dan gaan alle trillingen direct naar je lijf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Ik ben inmiddels al een tijdje geinteresseerd in het opzetten van een (basis) sim opstelling voor PS5.
Om te starten om te kijken hoeveel ik het gebruik heb ik de Logitech G927 aangeschaft. Nu ben ik nog aan het zoeken voor een passende playseat en TV. Ruimte is in principe geen probleem en dacht aan de volgende playseat: https://www.playseatstore.nl/f1-black-2017.html
Heeft een van jullie ervaring met deze playseat? Wat is de prijs/kwaliteit verhouding?

Daarnaast ben ik op zoek naar een TV voor deze setup en hoe hoog die dan moet hangen.. Ik heb alleen geen idee hoe groot die TV moet zijn. Sowieso wil ik niet groter dan 55 inch gaan. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
frederik850 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:56:
Hey, Ik zoek een manier om 2 daytona tt25 pucks te mounten op mijn seat. Ik dacht zelf aan command velcro strips. Gaat dit voldoende zijn? Hebben jullie nog andere suggesties om deze te mounten? Graag wil ik deze rechstreeks op/onder de stoel zelf plaatsen.
Ik heb deze gehad op mijn rig. https://www.thingiverse.com/thing:3401807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley23
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-06 16:06
Hallo, Ik ben opzoek naar een geschikte ultrawide monitor om op mijn toekomstige PC aan te sluiten. Ik twijfel tussen de volgende twee monitoren waarbij ik neig naar de AOC:

pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart
pricewatch: LG 34WP75C-B Zwart

Heeft iemand ervaring met 1 van deze monitoren? Welke zouden jullie kiezen? Hebben jullie misschien nog andere alternatieven die aan mijn wensen voldoen? Ik zoek een 1440p 34 inch ultrawide monitor die ik ga combineren met een VR Bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:13

Jer0entjeh88

display: grid;

wesley23 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:03:
Hallo, Ik ben opzoek naar een geschikte ultrawide monitor om op mijn toekomstige PC aan te sluiten. Ik twijfel tussen de volgende twee monitoren waarbij ik neig naar de AOC:

Heeft iemand ervaring met 1 van deze monitoren? Welke zouden jullie kiezen? Hebben jullie misschien nog andere alternatieven die aan mijn wensen voldoen? Ik zoek een 1440p 34 inch ultrawide monitor die ik ga combineren met een VR Bril.
Misschien iets buiten je budget maar ik ben gegaan voor de LG UltraGear 34GN850-B. Vooral omdat ik niet "terug" kon naar een VA paneel. Vooral de smearing irriteerde ik me behoorlijk aan.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

wesley23 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:03:

Ik ben twee jaar geleden gegaan voor een 34 inch VA panel (Acer ED347CKR ).
Hoewel het een prima scherm is had achteraf gezien liever destijds 2/300 euro meer uitgegeven voor een IPS variant :) Maar ik vind het nu niet meer waard om het te vervangen. En ik rij ook meestal in VR :+

[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 04-02-2022 10:34 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley23
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-06 16:06
Geven jullie voor simracen echt duidelijk de voorkeur aan een IPS paneel? Ik twijfel of ik mijn budget moet gaan verhogen voor een IPS scherm, omdat ik bang ben dat ik spijt ga hebben van het kopen van een VA panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel wat met Overdrive instellingen fixen, maar weet niet of ik weer een VA zou nemen. IPS-glow had ik bij mijn vorige (Dell)-schermen dus op dat gebied bevalt VA weer veel beter. Alleen de smearing bij snelle bewegingen in hoog-contrast omgeving is storend. En once seen...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 22:41
Hey, ik heb gisteren de GT1 EVO gekocht. Ik heb besloten om te beginnen met een sportieve auto stoel en later een bucket seat te halen wanneer dit nodig is. Ik vroeg me alleen af of de seatsliders van station wagens hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een sparco seat slider. Ik wil namelijk een stoel halen van de Volvo V60. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of deze direct te monteren is op de GT1 EVO zonder extra spullen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc6RxdehWokaeKLuy0Ig4H9yHbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWTEOlKUo5ozUS1aFwDdtQW8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Beschuitelia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:11:
Hey, ik heb gisteren de GT1 EVO gekocht. Ik heb besloten om te beginnen met een sportieve auto stoel en later een bucket seat te halen wanneer dit nodig is. Ik vroeg me alleen af of de seatsliders van station wagens hetzelfde zijn als bijvoorbeeld een sparco seat slider. Ik wil namelijk een stoel halen van de Volvo V60. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of deze direct te monteren is op de GT1 EVO zonder extra spullen. [Afbeelding]
Het lijkt er op dat deze rail aan de onderkant niet helemaal vlak is. Dus dan is ie niet zondermeer te monteren. Ik rij zelf op een V70 stoel en die heb ik als volgt gemonteerd: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62423040, met als resultaat https://gathering.tweaker...message/61039210#61039210

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De montagepunten liggen zo te zien niet in hetzelfde (horizontale) vlak. Hier zal je iets voor moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
wesley23 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:19:
Geven jullie voor simracen echt duidelijk de voorkeur aan een IPS paneel? Ik twijfel of ik mijn budget moet gaan verhogen voor een IPS scherm, omdat ik bang ben dat ik spijt ga hebben van het kopen van een VA panel
Ik heb va panelen, en moet er echt alles aan doen om geen last te hebben van bovengenoemde smearing.

Ik zou dus zeker voor een IPS paneel gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Ah oke dat is wel jammer. Misschien dat ik iets verzin om het te laten passen maar ik heb niet heel veel verstand op dit gebied. Zijn er eventueel wel andere sportieve autostoelen die direct op de GT1 EVO te monteren zijn? Of op een makkelijke manier. Bedankt voor de hulp @Señor Sjon @correcto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Dit is trouwens de onderkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK0ICgMVVhWcShHO6O1awS869-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1bR7y3rRMsK0iuYKeUeEHeuU.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Beschuitelia op 04-02-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beschuitelia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:01:
Ah oke dat is wel jammer. Misschien dat ik iets verzin om het te laten passen maar ik heb niet heel veel verstand op dit gebied. Zijn er eventueel wel andere sportieve autostoelen die direct op de GT1 EVO te monteren zijn? Of op een makkelijke manier. Bedankt voor de hulp @Señor Sjon @correcto
Stoel van Focus RS (Recaro) past zonder aanpassingen. Bij Waardenburg kijken wat ze hebben, ze hebben diverse sportieve stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Stoel van Focus RS (Recaro) past zonder aanpassingen. Bij Waardenburg kijken wat ze hebben, ze hebben diverse sportieve stoelen.
Oke thanks! Dan ga ik daar eens kijken. Hoe kun je trouwens zien of een stoel past zonder aanpassingen op gt1 evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Beschuitelia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:01:
Als je die haakse hoekjes aan de achterkant eraf kunt krijgen, desnoods met de slijptol, is dit wel op een GT-1 EVO te zetten.
Laat maar, ik zie nu ook dat hij niet vlak is.
Hij moet vooral vlak zijn van onder om op een profiel te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 04-02-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
SlaadjeBla schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Als je die haakse hoekjes aan de achterkant eraf kunt krijgen, desnoods met de slijptol, is dit wel op een GT-1 EVO te zetten.
Laat maar, ik zie nu ook dat hij niet vlak is.
Hij moet vooral vlak zijn van onder om op een profiel te zetten.
Oh oke, de uitsteketels er af halen is geen probleem. Dat zou dan mooi zijn als die daarna gewoon erop kan. Ik heb de gt1 EVO nog niet binnen maar klopt het dat je de rails monteert door 4 schroeven door 4 gaten te boren welke terechtkomen in iets wat je op de rails schuift?

Ah oke, bedankt. Dan let ik daarop bij het zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door Beschuitelia op 04-02-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40
Waarom wil je met een andere stoel beginnen? Er zijn toch ook goedkope kuipstoeltjes te krijgen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, een goede sportieve autostoel is ook niet goedkoop. Als dat je definitieve seat keuze is maakt dat niet uit, maar waarom als tussenstap ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beschuitelia
Ik wilde voor deze stoel gaan omdat het veel afstelmogelijkheden heeft en dus sowieso wel lekker zit. Daarnaast leek het mij ook handig voor wanneer ik vrienden erin laat rijden dat die ook goed kunnen zitten. De stoel kost €125 en dat leek mij een best mooie prijs voor zo'n stoel. Als ik een goedkope kuipstoel moet aanschaffen die een beetje comfortabel zit (bijvoorbeeld LCD seat) ben ik met een seatslider en bucket seat bracket erbij toch weer €340 kwijt. Daarnaast moet ik dan ook hopen dat die LCD seat ook goed zit als ik er langere tijd in zit... daar ben ik vooral bang voor.

Edit:
"Tussenstap" is dan wel 1 of 2 jaartjes. Want ik dacht dat zo'n reclining seat niet zo handig zou zijn als ik eventueel later load cell pedalen wil halen. Misschien werkt het wel dus weet dat nog niet zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Beschuitelia op 05-02-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:40
Beschuitelia schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:00:
Ik wilde voor deze stoel gaan omdat het veel afstelmogelijkheden heeft en dus sowieso wel lekker zit. Daarnaast leek het mij ook handig voor wanneer ik vrienden erin laat rijden dat die ook goed kunnen zitten. De stoel kost €125 en dat leek mij een best mooie prijs voor zo'n stoel. Als ik een goedkope kuipstoel moet aanschaffen die een beetje comfortabel zit (bijvoorbeeld LCD seat) ben ik met een seatslider en bucket seat bracket erbij toch weer €340 kwijt. Daarnaast moet ik dan ook hopen dat die LCD seat ook goed zit als ik er langere tijd in zit... daar ben ik vooral bang voor.

Edit:
"Tussenstap" is dan wel 1 of 2 jaartjes. Want ik dacht dat zo'n reclining seat niet zo handig zou zijn als ik eventueel later load cell pedalen wil halen. Misschien werkt het wel dus weet dat nog niet zeker.
Voor dat geld heb je ook zoiets: https://www.voorwindenpar...blauw-not-adjustable.html (Heb deze zelf in het verleden voor €125,- gekocht, maar is nu wel ietsjes duurder) Ziet er toch iets beter uit dan een normale stoel naar mijn mening.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39

Superkiwi

Hoi doei

@Beschuitelia kijk ook eens naar de stoelen van GT Omega, bv de RS 6, RS 9 of RS XL. Niet heel duur en van hele goede kwaliteit. Deze passen ook zonder aanpassingen op de GT1 Evo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Maverick schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Voor dat geld heb je ook zoiets: https://www.voorwindenpar...blauw-not-adjustable.html (Heb deze zelf in het verleden voor €125,- gekocht, maar is nu wel ietsjes duurder) Ziet er toch iets beter uit dan een normale stoel naar mijn mening.
Bucket seats zien er inderdaad mooier uit en is ook voor de beleving beter.

Dat is ook wel een goedkope ja. Maar als ik een bucket seat neem ga ik wel voor een wat duurdere, dus bijvoorbeeld zo'n LCD seat of een ander merk. Ik heb liever gelijk een goede die lekker zit zodat ik hem ook niet meer hoef te vervangen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beschuitelia
Superkiwi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:59:
@Beschuitelia kijk ook eens naar de stoelen van GT Omega, bv de RS 6, RS 9 of RS XL. Niet heel duur en van hele goede kwaliteit. Deze passen ook zonder aanpassingen op de GT1 Evo.
Ik zal eens kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
_

[ Voor 199% gewijzigd door Beschuitelia op 05-02-2022 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-10 16:15
@Himalaya @Sillyjan Nou de kogel is dan toch door de kerk gegaan.
Uiteindelijk toch nog wat anders gekocht. 27 inch IPS, daar ik toch ips gewend ben.
En 27 inch i.v.m. ruimte.
Bevalt me uitstekend, alleen nog een keer een nieuwe gpu zodat ik ook van de refresh rate kan genieten.
Bedankt in elk geval voor de adviezen e.d.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nn5Ey6XB2pH_KMd2lnJstC6zJXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbzPYnH7Vlqt4x33b8QCMBmd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Laatst online: 10-10 16:07
Tophof schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:57:
Uiteindelijk toch nog wat anders gekocht. 27 inch IPS, daar ik toch ips gewend ben.
Bevalt me uitstekend, alleen nog een keer een nieuwe gpu zodat ik ook van de refresh rate kan genieten.
[Afbeelding]
Mooie setup.

Een nieuwe GPU is altijd leuk, alleen de prijzen zijn nog steeds heel hoog. Hopelijk gaat het snel weer naar beneden.

Mijn setup is afgelopen week ook langzaam binnen gekomen alleen nog geen tijd gehad om alles in elkaar te zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tophof schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
Nice. Welke monitor stand gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Nice. Welke monitor stand gebruik je?
Dit is de stand van simlab, en dan de lichte versie.
Zit er nog aan te denken om die losse verstelbare vesa mounts te bestellen, daar ik nog niet helemaal tevreden ben met het uitlijnen van de monitoren.
Maar verder prima ding voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Sillyjan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Mooie setup.

Een nieuwe GPU is altijd leuk, alleen de prijzen zijn nog steeds heel hoog. Hopelijk gaat het snel weer naar beneden.

Mijn setup is afgelopen week ook langzaam binnen gekomen alleen nog geen tijd gehad om alles in elkaar te zetten.
Thnx.

Ja hoop ik ook, maar zal nog wel even duren.
Moet zeggen, het valt mij erg mee.
Zit rond de 80 fps met acc op medium settings.

Herkenbaar het geen tijd verhaal.
Ben benieuwd naar de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:34
Ben bezig met een update van mijn simrig, maar ik vraag mij af zou een I7 12700 een betere keuze zijn dan een I5 12600?

Voor normale games ontloopt het elkaar niet zoveel, maar gezien sommige sims behoorlijk cpu based zijn en ik dan vaak apps als simhub en crewchief heb draaien vraag ik mij af of het de €100- €130 extra waard is.

Een verschil wat ik graag uit geef als het ook maar enig voordeel geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tophof
Beakzz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:04:
Ben bezig met een update van mijn simrig, maar ik vraag mij af zou een I7 12700 een betere keuze zijn dan een I5 12600?

Voor normale games ontloopt het elkaar niet zoveel, maar gezien sommige sims behoorlijk cpu based zijn en ik dan vaak apps als simhub en crewchief heb draaien vraag ik mij af of het de €100- €130 extra waard is.

Een verschil wat ik graag uit geef als het ook maar enig voordeel geeft.
Helaas kan ik je hier geen super goed advies over geven, behalve dat ik zelf een 8700k heb i.c.m een 1080 ti, en eigenlijk nooit cpu limited ben geweest.
Voornamelijk gpu limited.
Draai ook crewchief er bij naast, maar zonder simhub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Nog wel een vraag aan multi monitor users die nvidia surround gebruiken.
Onafhankelijk van elkaar draaien mijn 3 monitoren op 144hz.
In surround heb ik niet die optie, alleen maar 60hz.
Heb er momenteel 2 aangesloten via HDMI en 1 via DP.

Ik was in de veronderstelling dat het nvidia niet uit maakt dat er gemixte kabels gebruikt worden, zolang ze maar het aantal HZ aan kunnen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Dat is hier inderdaad niet de bedoeling. Ik stel voor dat je het probeert in Vraag & Aanbod overig of in Vraag en Aanbod

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 13-02-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik ben op zoek naar een mooie button box, maar ik zie vooral spul uit Europa met bijbehorende verzendskosten van 75 tot 150 euro of dingen uit de VS die 15 tot 30 dagen onderweg zijn.

Ik ben op zoek naar iets met wat mooie knopjes en schakelaars, dus geen numpad of streamdeck achtig iets. Iemand die een aanrader heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:09
bluuuurgh schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:20:
Ik ben op zoek naar een mooie button box, maar ik zie vooral spul uit Europa met bijbehorende verzendskosten van 75 tot 150 euro of dingen uit de VS die 15 tot 30 dagen onderweg zijn.

Ik ben op zoek naar iets met wat mooie knopjes en schakelaars, dus geen numpad of streamdeck achtig iets. Iemand die een aanrader heeft?
Ik had 1,5 jaar geleden goede ervaringen met simracing4u. Prijs en kwaliteit ok, verzendkosten acceptabel.

https://simracing4u.myonline.store/

Levering was toen binnen paar dagen uit de UK. Geen idee hoe dat nu gaat met brexit en covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
bluuuurgh schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:20:

Ik heb er een van https://www.simlogic-shop.com uit Frankrijk.

Was niet goedkoop maar dan heb je geen verzendkosten ;)

Wel heel compleet en zit netjes in elkaar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Ik heb 2 bass shakers op de kop weten te tikken via MP. Maar nu komt natuurlijk weer de vraag, hoe gaan ik het monteren... Wat raden jullie aan qua montage punten? Ik zat zelf te denken aan eentje onder de pedalen. Dat lijkt me makkelijk zat met de GT1 pedalplate. En eentje onder de stoel ergens, maar waar... En hoe.. ga liever niet boren in de stoel..

Ook moet ik nog even een manier hebben om het aan te sturen. Ik heb in het verleden wel wat cheapass versterkertjes zien langskomen, maar natuurlijk nooit aan gedacht om dat op te slaan.

Tips zijn zeker welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRTX1s_Y0q9hdmx6HMRtPhB4FHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GzbXlj04PXT8nKLlQqxPpve.jpg?f=fotoalbum_tile

• Pelota71
Pyr0_ schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:38:
Ik heb 2 bass shakers op de kop weten te tikken via MP. Maar nu komt natuurlijk weer de vraag, hoe gaan ik het monteren... Wat raden jullie aan qua montage punten? Ik zat zelf te denken aan eentje onder de pedalen. Dat lijkt me makkelijk zat met de GT1 pedalplate. En eentje onder de stoel ergens, maar waar... En hoe.. ga liever niet boren in de stoel..

Ook moet ik nog even een manier hebben om het aan te sturen. Ik heb in het verleden wel wat cheapass versterkertjes zien langskomen, maar natuurlijk nooit aan gedacht om dat op te slaan.

Tips zijn zeker welkom!

[Afbeelding]
Ik heb er 4 vastgeboord in mijn stoel en stuur ze aan dmv twee nobsound mini versterkertjes. Daarvoor had ik zo'n hele grote oude zware versterker. Ding woog denk ik meer dan 10 kilo en was niet mooi te integreren in mijn rig. De Nobsound mini versterkertjes hebben ook een ingebouwde geluidskaart en doen voor mij wat ze moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Pelota71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Ik heb er 4 vastgeboord in mijn stoel en stuur ze aan dmv twee nobsound mini versterkertjes. Daarvoor had ik zo'n hele grote oude zware versterker. Ding woog denk ik meer dan 10 kilo en was niet mooi te integreren in mijn rig. De Nobsound mini versterkertjes hebben ook een ingebouwde geluidskaart en doen voor mij wat ze moeten doen.
Heb je mss een linkje naar die nobsound?

Edit: even zelf google'n doet wonderen. (Ik was gister aan het werk ten tijde van bovenstaande post, vergeef me :9).

Op Amazon voor 45,- maar dan heb je 't binnen een paar dagen in huis.
Op Ali voor 30,- maar dan moet je wel even geduld hebben.

Maar ik ben me nog steeds af aan het vragen hoe ik ze ga monteren.. Zit te denken aan dubbelzijdige plakband, maar dat zal we niet blijven zitten... Wellicht iets 3d printen ofzo..

Gevonden bij sim-lab (15€): Buttkicker mounting plate
Staan alleen geen afmetingen bij tussen de gaten, mailtje verstuurd om dat na te gaan.
Gevonden bij monster.tech (45€) (verder onbekende site voor mij.) Staan ook geen afmetingen bij, en is een klapje duurder.. Staat wel compatibel voor de bass shakers die ik heb...

[ Voor 57% gewijzigd door Pyr0_ op 25-02-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Ik heb ze inderdaad ook via Amazon gekocht en ook binnen een paar dagen in huis gekregen. Het leuke aan deze hele hobby vind ik ook het zelf in elkaar flansen van onderdelen voor de rig. Zeker als ik sommige prijzen zie. Die buttkicker mounting plate kun je misschien ook zelf maken van hout en dan zwart spuiten. Ik ben nou eenmaal een cheapskate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Maar die nobsound ondersteund geen 4 bass shakers toch?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Nee, die is stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
1 nobsound voor 2 shakers/ basspumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tophof schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:54:Heb er momenteel 2 aangesloten via HDMI en 1 via DP
Probeer het eens zonder die DP. Ook geen optie om de 3de met HDMI aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Laatst online: 10-10 16:07
Tophof schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:54:
Nog wel een vraag aan multi monitor users die nvidia surround gebruiken.
Onafhankelijk van elkaar draaien mijn 3 monitoren op 144hz.
In surround heb ik niet die optie, alleen maar 60hz.
Heb er momenteel 2 aangesloten via HDMI en 1 via DP.

Ik was in de veronderstelling dat het nvidia niet uit maakt dat er gemixte kabels gebruikt worden, zolang ze maar het aantal HZ aan kunnen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Iemand nog een suggestie?
Waar stel je die 60hz in?
Als het goed is kan je de hz instellen op de plek waar je surround configureert (in de Nvidia controle panel).

Weet niet of je ook gsync gebruikt, maar dat lijkt allen te werken bij het middelste scherm van surround. Of ik heb het verkeerd geconfigureerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Card Nox schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Probeer het eens zonder die DP. Ook geen optie om de 3de met HDMI aan te sluiten?
Helaas, Ik heb 2x DP en 2x HDMI.
Of.bedoel je gewoon even op 2 monitoren proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tophof op 27-02-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Sillyjan schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Waar stel je die 60hz in?
Als het goed is kan je de hz instellen op de plek waar je surround configureert (in de Nvidia controle panel).

Weet niet of je ook gsync gebruikt, maar dat lijkt allen te werken bij het middelste scherm van surround. Of ik heb het verkeerd geconfigureerd.
Dit stel ik inderdaad bij nvidia control panel in.
En waar je normaal een aantal opties kunt krijgen, heb ik maar 1 optie en dat is 60hz.
Helaas ben ik er behoorlijk gevoelig voor en merk het dus ook veel te goed dat de monitoren op 60hz refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zonder de DP werkt die wel goed? Als.hij 2x DP goed doet dan ligt 't wellicht toch aan t mixen. Kunt evt nog andere kabels proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Card Nox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
En zonder de DP werkt die wel goed? Als.hij 2x DP goed doet dan ligt 't wellicht toch aan t mixen. Kunt evt nog andere kabels proberen.
Jij bent snel.... :)
Maar ja dat kan ik inderdaad nog even proberen, nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tophof, push meldingen en had toevallig de telefoon in de hand. Als je ooit GPU upgrade gaat doen letten op 3 gelijke poorten (heb ik recent ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Card Nox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:18:
@Tophof, push meldingen en had toevallig de telefoon in de hand. Als je ooit GPU upgrade gaat doen letten op 3 gelijke poorten (heb ik recent ook gedaan).
Thnx voor de tip inderdaad.
Die les heb ik nu ook geleerd.
Hopelijk dit jaar nog, als de prijzen nog een beetje zakken of als de 4000 generatie beetje fatsoenlijk geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DP is beter dan HDMI, dus probeer zo min mogelijk met HDMI te mengen, bij Surround gaat hij naar de laagste gemene deler. Leeftijd van kabel wil ook een factor zijn, HDMI heeft kort achter elkaar allemaal veranderingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Ja dat klopt, maar ik heb de hdmi kabels gebruikt die bij de monitoren zitten (LG gp850), en die kunnen 144hz aangezien elke monitor apart ook op 144hz draait.
Totdat ik in surround ga, dan kan ik alleen 60hz.
Dus het zou (in theorie) niet aan de kabels mogen liggen.

Thnx trouwens voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit mijn hoofd had je vroeger bij Eyefinity minimaal 2x DP nodig, maar dat is 10 jaar terug. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 20:02
Weet iemand of het nog mogelijk is/wordt om 5 jaar extra garantie te kopen bij een Fanatec DD2?

Op de site staat sold out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-10 12:57
Despie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:
Weet iemand of het nog mogelijk is/wordt om 5 jaar extra garantie te kopen bij een Fanatec DD2?

Van alle artikelen die uitverkocht zijn op de Fanatec site vind ik deze toch wel het meest bijzonder :). Die chiptekorten hebben grotere gevolgen dan je denkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Señor Sjon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:09:
Uit mijn hoofd had je vroeger bij Eyefinity minimaal 2x DP nodig, maar dat is 10 jaar terug. :p
Ga het in elk geval proberen. (Zodra ik tijd heb) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:56
Met de komst van Gran Turismo 7 begint het hier toch wel heel erg te kriebelen om een simrig aan te schaffen. Het lijkt mij enorm veel toevoegen aan de beleving, alleen ik zit met een dilemma. Omdat ik nooit eerder een rig heb gehad weet ik niet 100% zeker of het ook echt iets voor mij is.

Enerzijds doe ik het liever gelijk goed, omdat het zonde is om na een paar maanden bijv. een nieuw stuur aan te schaffen. Anderzijds is het natuurlijk zonde als het toch niet mijn ding blijkt te zijn. Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen.

Ik twijfel tussen de volgende setups.

Optie 1:
Playseat evolution met Logitech G29 (of G923)

Optie 2:
GT Omega Art + G29 (of G923)

Optie 3:
GT Omega Art + Fanatec Gran Turismo DD Pro

Ik wil het liefst een rig zonder balk tussen je benen (zoals de Playseat), zoveel mogelijk plug & play en geen (of zo min mogelijk) flex. Indien er betere alternatieven zijn rond dezelfde prijs dan hoor ik dat graag!

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje advies geven over wat jullie in deze situatie zouden kiezen (en eventueel andere goede opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Optie een tot op heden verkocht voor nabij aanschaf prijs, dus om te proberen is het leuk genoeg. En bij zowel upgraden of niet leuk weg ermee zo weer verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
Mr50.50 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:49:
Met de komst van Gran Turismo 7 begint het hier toch wel heel erg te kriebelen om een simrig aan te schaffen. Het lijkt mij enorm veel toevoegen aan de beleving, alleen ik zit met een dilemma. Omdat ik nooit eerder een rig heb gehad weet ik niet 100% zeker of het ook echt iets voor mij is.
Ik weet niet waar je woont en/of je bereid bent om een stukje te rijden, maar ik was afgelopen weekend bij Informatique in Berkel en Rodenrijs om wat pc onderdelen op te halen en die hebben een simracing hoek opgezet met een stuk of 6 rigs met verschillende hardware waar je op kan testen als je het even vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 19-08 08:54
Hangt natuurlijk van je portemonnee af. Het is wel zonde, in mijn ogen, om meteen te starten met een Fanatec setje. Hoop geld. Ben zelf begonnen met een wheel stand pro en een Thrustmaster T300RS. Het stuur heb ik nog steeds. Wheel stand kan je daarna ook voor een mooi bedrag weer doorverkopen.

Om uit je opties te kiezen, zou ik lekker voor 1 gaan. Als het allemaal niet zo boeit en geld geen issue is, voor 3 gaan. Staan op marktplaats zat kapitale setjes van mensen die voor 2k spullen hebben gekocht, het niet leuk vinden en maandje later alles weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Enerzijds doe ik het liever gelijk goed, omdat het zonde is om na een paar maanden bijv. een nieuw stuur aan te schaffen. Anderzijds is het natuurlijk zonde als het toch niet mijn ding blijkt te zijn. Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen.

Optie 1:

Optie 2:

Optie 3:

Ik wil het liefst een rig zonder balk tussen je benen (zoals de Playseat), zoveel mogelijk plug & play en geen (of zo min mogelijk) flex. Indien er betere alternatieven zijn rond dezelfde prijs dan hoor ik dat graag!

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje advies geven over wat jullie in deze situatie zouden kiezen (en eventueel andere goede opties).
Als je het geld ervoor hebt, dan zou ik meteen naar Fanatec gaan, met een loadcell rem en eventueel de boostkit. Dan ben je voor jaren klaar, tenzij je nog meer power wil. En mocht het niet je ding zijn, Fanatec spullen doen het 2de hands ook erg goed qua prijzen, dan verlies je er niet zo heel veel op.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
Darkangle schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:07:
Optie een tot op heden verkocht voor nabij aanschaf prijs, dus om te proberen is het leuk genoeg. En bij zowel upgraden of niet leuk weg ermee zo weer verkocht.
Dank voor de tip. Neem ik mee in mijn overweging. Zie trouwens dat er zeer veel van deze setjes op Marktplaats staan.
kosz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Ik weet niet waar je woont en/of je bereid bent om een stukje te rijden, maar ik was afgelopen weekend bij Informatique in Berkel en Rodenrijs om wat pc onderdelen op te halen en die hebben een simracing hoek opgezet met een stuk of 6 rigs met verschillende hardware waar je op kan testen als je het even vraagt.

Is helaas niet echt om de hoek, maar bedankt voor het meedenken!
Giel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:36:

Om uit je opties te kiezen, zou ik lekker voor 1 gaan. Als het allemaal niet zo boeit en geld geen issue is, voor 3 gaan. Staan op marktplaats zat kapitale setjes van mensen die voor 2k spullen hebben gekocht, het niet leuk vinden en maandje later alles weer verkopen.
Haha dat is ook precies waar ik een beetje bang voor ben. Dat ik voor 1k+ aan spullen aanschaf en het vervolgens na 1 maand staat te verstoffen en de verkoop in kan.

Wat is precies de reden dat jullie een Playseat verkiezen boven de Omega Art? Qua prijs ligt het niet veel uit elkaar (~€30), maar de Omega Art lijkt mij wel iets steviger vanwege de constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
thunder8 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Als je het geld ervoor hebt, dan zou ik meteen naar Fanatec gaan, met een loadcell rem en eventueel de boostkit. Dan ben je voor jaren klaar, tenzij je nog meer power wil. En mocht het niet je ding zijn, Fanatec spullen doen het 2de hands ook erg goed qua prijzen, dan verlies je er niet zo heel veel op.
De max voor nu is ca. 1k, liever minder natuurlijk. Uitbreiden met een boostkit en loadcell kan altijd nog zonder dat ik nu dingen aanschaf die ik straks niet meer gebruik (wat bijv wel het geval is bij het wisselen van een stuur of seat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Ik heb zelf ervaring met noch de playseat noch de Omega Art, waarom ik het zeg is puur op kosten. Om te kijken of je het leuk vindt hoef je geen dure rig te hebben, maar denk vooral even een fatsoenlijk stuur. Dus ja, stuur en de Omega Art ook prima natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mr50.50 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:07:
[...]

De max voor nu is ca. 1k, liever minder natuurlijk. Uitbreiden met een boostkit en loadcell kan altijd nog zonder dat ik nu dingen aanschaf die ik straks niet meer gebruik (wat bijv wel het geval is bij het wisselen van een stuur of seat).
Sowieso is GT DD Pro een stuk sterker dan de G923/G29. Die laatste heeft iets van 2-3Nm, de GT DD Pro is 5Nm zonder boost en 8Nm met.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71

Optie 1:

Optie 2:

Optie 3:

Ik zou voor optie 1 gaan als je nog nooit een stuur hebt gehad. Beetje bij beetje upgraden vind ik ook onderdeel van de hobby. Mijn upgrades financier ik mede door mijn oude spullen te verkopen en dan nog wat geld bij te leggen, dat doet minder pijn in de portemonee en is nog te verantwoorden tegenover de vrouw ;)
Is het niks dan verkoop je de boel weer op marktplaats zonder dat je er eerst duizenden euro's aan hebt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou voor de Fanatec gaan, die hoef je erna niet zo snel meer te upgraden. Van G29 naar CSL DD is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr50.50
Jullie maken het er niet makkelijker op haha.

Stel de adviezen hier wel heel erg op prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr50.50 op 02-03-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Señor Sjon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:54:
Ik zou voor de Fanatec gaan, die hoef je erna niet zo snel meer te upgraden. Van G29 naar CSL DD is een wereld van verschil.
Aan de andere kant is het ook leuker om dat verschil juist te ervaren. Dus goedkoop beginnen, je vindt het leuk, dan een duurdere set kopen.

Ik kan me voorstellen dat het leuker is om met een Fiat 500 te beginnen, dan een mooie Audi en daarna een Ferrari, ipv meteen een Ferrari. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Despie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:45:

Geen idee of ik je goed begrijp maar de DD2 heeft standaard 5 jaar garantie, samen met de Simucube SC2 Ultimate de enige wheelbase die dat standaard hebben (als ik me niet vergis).

Nu dacht ik even checken of ze het aangepast hadden en in mijn shopping cart stond onder de DD2 "standard 2 year warranty", na een refresh was dat echter weer weg en ook op de product pagina wordt nog steeds gesproken over standaard 5 jaar garantie. Bij de DD1 kon ik overigens gewoon de 5 jaar garantie optie aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/Tvixuuoq6TQRkPiiDQucvPKTT3DohkAr263ZMaxv.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEMP%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJHMEUCIQD2k1h6n9t4W%2F569f8ZUm3s1Ag98gl8Z7EdCpTGV98KawIgBmFHmDDSZl55Q%2FOAL1a5XdK1Tw6x%2Bd6PVv7NGFSQjTAqoQIILBAAGgw5MTk1MTQ0OTE2NzQiDFDkFymVmU2bhvZLZSr%2BARG3JzcO97BWvOLBIBwLZbca1lZQuDCTAJQSq2MXz62kUtxZsE4ebD6Q7o668P2E8AfEQfWJIqzD9erCIUDrImGxNcpss7DC2Ti%2FpGRysYuQxBmFP6hYhvQeQOP4YfViss9r%2Bk3tD5Z9qpaFaCTnXnhQ8rq%2BX93yBkqKQRBkLfFQEohNsHwjYcBQbvKiO6uAma6nWOiK%2FcEHroAiKZLZop1Zs%2BkTb3lzSLbybd31KBhufSPunJEikwVfVCNpKa7jWcYkUBD8ryuEGVz2O6OJ5D4Vp34rd%2BTRqkluG2s1cZegosIgiZcA4HFdGi0zWajsAYyLimn9r5YUGAGJ%2BrfjMKSk%2FZAGOpoBT5YjeAqMs8Y2VHacmerpHIm1d5Qr5laAp9kTtwnBu7oHY3Ga7GAQfFarWk8LHtZ92UZkBV8LpLwmGvoPaKuHHVJL3MGM0VmHMLNf8Fv6vfVOY7%2BM96EYivLjxWtyknP1vDVnnk36JsU5XVtDI9nNn%2FVWnmT782HBBwVGq6OgIV3OinYV%2F8asMHh7O4m6a8OOzfoLtrzc4%2BHovw%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNPOG7JQ5F%2F20220302%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220302T122311Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=46d58e07b6256a72ef3e2cbe182e03a11454c9db44d214c9522fb7095aff7d00

Vreemde issues met de webshop zijn echter aan de orde van de dag bij Fanatec (sinds ze over zijn op de nieuwe webshop is het één en al gedoe). 5 jaar garantie op de DD2 lijkt echter nog steeds standaard te zijn.
Mr50.50 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:01:
Jullie maken het er niet makkelijker op haha.

Stel de adviezen hier wel heel erg op prijs :)
Ook maar een duit in het zakje doen dan maar (let op een mening... ik zeg het er maar even bij voor mensen weer gaan steigeren dat het als feit verkocht wordt ;) ).

Vraag is echter, waar ga je op spelen? PC of Console?

Indien op PC lekker de GT-DD Pro laten voor wat het is en de CSL-DD + Boostkit kopen + een McLaren GT3 V2. Je zit op pak hem beet dezelfde prijs MAAR mocht je ooit willen upgraden naar een DD1 of DD2 dan kun je de QR-Lite van de McLaren vervangen voor een QR1 en gaat de DD1/2 gewoon in "high torque mode". Bij een GT-DD Pro stuur is de QR-Lite ook te vervangen voor een QR1 maar gaat hij no way in high torque mode op een DD1/2.

Speel je op console dan zou je kunnen wachten op de GT-DD pro base only en ook het McLaren stuur kunnen nemen, PS chip zit immers in de base dus het stuur zit je niet aan vast icm de Playstation.

Speel je op console en wil je niet wachten... GT-DD Pro. Upgraden is leuk maar kost je eigenlijk altijd geld en ik wil niemand die speelt op een G29 tekort doen maar een CSL-DD is gewoon een veel leuker apparaat gebaseerd op hedendaagse techniek die nog wel een poosje mee kan. De kans dat steeds meer fabrikanten op de direct drive bandwagon gaan springen wordt alleen maar groter wat weer invloed gaat hebben op de wat oudere apparatuur.

Optie die nog niet genoemd is: Marktplaats en kijken naar een complete set van het niveau CSL Elite of CSW V2.5. Niet heel veel minder dan een CSL-DD (zeker de CSW V2.5) maar tegenwoordig steeds vaker op Marktplaats voor een redelijke prijs... en niet voor de prijs van een CSL-DD :+

[ Voor 28% gewijzigd door R2D2 op 02-03-2022 13:47 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erm, nee. Dat vond ik geen reet aan toen ik op mijn bestelling aan het wachten was. :+

De G29 voelt door de tandwielen erg 'notchy' en heeft verre van de feedback die de CSL DD geeft.

Pagina: 1 ... 38 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.