Het is niet noodzakelijk om Liberation gespeeld te hebben. Wellicht is dit "handig" ivm de extra content op de PS4. Ik kan hier niet echt goed advies in geven omdat ik zelf op de PC speel.
De Assassins Creed games spelen zich altijd af in de tegenwoordige tijd, met een persoon die de herinneringen van zijn voorouders/of zoals nu van iemand anders zijn voorouders herleefd via de zogeheten "Animus".
Je kunt de stukken in het verleden ook als een los verhaal zien, maar de algemene Story Arc betrekt ook de tegenwoordige tijd. Dus om echt ALLES te begrijpen zul je ook een stukje tegenwoordige tijd tegenkomen en moeten spelen.
Ik heb deel 1,2,Brotherhood,Revelations,3 allemaal meerdere keren voltooid en ben nu zelf op de helft van AC4. Ik moet eerlijk zeggen dat de wereld van AC4 het mooiste is ( persoonlijke mening..) Dit omdat de steden mooi aangekleed zijn, er is veel te zien, doen. Ook de stukken op zee zijn goed vormgegeven. Elke minuut kom je wel iets tegen wat je kunt doen, harpoen jagen, andere schepen aanvallen, enteren, eilanden verkennen, vracht oppikken, etc. etc. Ik denk dus dat de wereld van AC4 niet tegen zal vallen.
Edward draagt gedurende de game 2 verschillende outfits. Ik ga niks spoilen, daar moet je zelf achter komen. Je hebt wel de optie verschillende andere outfits vrij te spelen of te kopen. Varierend van andere kleurenschema's tot complete andere outfits.
Varen/te voet verhouding is 40/60 volgens de producers. Uit eigen ervaring weet ik dat je vrij veel op zee zit. Maar je kan zodra je ergens geweest bent en een viewpoint gesynchroniseerd hebt, fast travelen naar die locaties.
Ik kan helaas niet zeggen of de game er op PS4 next gen uitziet. Ik hoor/lees wel veel goede verhalen erover. Onthoud dat het een soort current-gen/next-gen kruising game is. Je kunt het zien als een current-gen game met wat next-gen foefjes
Hopelijk heb je hier iets aan