Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:44:
[...]

Enige echt jammerlijke van deze functie is dat de slaapstand niet meer werkt. Ik zou het graag willen en dan hoeft ie echt maar een paar keer per dag te syncen.
Dan schedule je de service toch uit en aan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Vraag wordt de ds214play geleverd met de hardeschijven?
Ik dacht van niet maar maak net mijn doos open en er zitten 2 WD red's in met 2 gig....

Iemand een idee?

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 14:29
Hoi medetweakers,

Sinds de DSM 5 update (5.0-4458) werkt het downloaden van packages vanaf SynoCommunity niet meer. Zodra ik een package probeer te downloaden krijg ik een 'Failed to download' melding. Dit terwijl ik de officiële packages van Synology gewoon kan downloaden en installeren. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

kraats

Ik rol

m-buurman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:07:
Het was niet echt een bug maar bewust weggelaten, in eerste instantie zouden ze een losse package beschikbaar maken na de release van DSM 5 maar ze hebben zich blijkbaar bedacht want het zit nog wel in DSM 5. Ik vroeg hen gisteren naar de status van de package voor mod_auth* modules. Onderstaande hun reply, ik heb het nog niet kunnen testen maar op het Synology forum gaf iemand aan dat dit inderdaad werkt.
Top! werkt! d:)b

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Mirwits schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:31:
Vraag wordt de ds214play geleverd met de hardeschijven?
Ik dacht van niet maar maak net mijn doos open en er zitten 2 WD red's in met 2 gig....

Iemand een idee?
Standaard lijkt me van niet, ligt eraan waar je besteld en voor welke prijs die daaraan verbonden is, of het er echt bij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hier ook van dat :-( Hdds gaan niet meer in slaapstand.

Quickconnect uitgeschakeld, en dan gaan ze ook niet in slaapstand.

In 4.3 werkte het allemaal perfect. En heb geen extra packages ofzo geïnstalleerd.

Iemand enig idee aub.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb DSM 5.0 geïnstalleerd op mijn DS213 maar ik zie toch een nadeeltje...

Als ik een file link share dan ging dat voorheen netjes via mijn eigen domeinnaam en kon ik dat delen naar mensen. Superhandig want ik deel foto's voor fotoklussen die ik wel eens doe. Dat ziet er wel zo netjes en professioneel uit via mijn eigen domeinnaam.

Maar sinds de laatste update gaat het allemaal via http://gofile.me/blablalink

Iemand enig idee of dit een instelling ergens is die je kunt wijzigen?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

Het was niet echt een bug maar bewust weggelaten, in eerste instantie zouden ze een losse package beschikbaar maken na de release van DSM 5 maar ze hebben zich blijkbaar bedacht want het zit nog wel in DSM 5. Ik vroeg hen gisteren naar de status van de package voor mod_auth* modules.
Klinkt wel goed, super! Zal binnenkort toch maar eens gaan proberen op de thuis-NAS, bij die is het het minst erg als er iets niet goed werkt :P

[ Voor 50% gewijzigd door maarud op 11-03-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Thiago schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:46:
Hier ook van dat :-( Hdds gaan niet meer in slaapstand.

Quickconnect uitgeschakeld, en dan gaan ze ook niet in slaapstand.

In 4.3 werkte het allemaal perfect. En heb geen extra packages ofzo geïnstalleerd.

Iemand enig idee aub.
T'is opgelost, hij gaat nu lekker slapen zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
Thiago schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:47:
[...]

T'is opgelost, hij gaat nu lekker slapen zoals het moet.
Ik denk dat veel mensen graag zouden willen weten hoe je het probleem hebt opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:30
w4rguy schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:11:
Ik heb DSM 5.0 geïnstalleerd op mijn DS213 maar ik zie toch een nadeeltje...

Als ik een file link share dan ging dat voorheen netjes via mijn eigen domeinnaam en kon ik dat delen naar mensen. Superhandig want ik deel foto's voor fotoklussen die ik wel eens doe. Dat ziet er wel zo netjes en professioneel uit via mijn eigen domeinnaam.

Maar sinds de laatste update gaat het allemaal via http://gofile.me/blablalink

Iemand enig idee of dit een instelling ergens is die je kunt wijzigen?
Vreemd, bij mij is het nog steeds hetzelfde als voorheen : http://filestation.mijndomein.nl:80/fbsharing/bladiebla

[edit] Schijnt te maken te hebben met QuickConnect. Als je die disabled heb je er geen last meer van (ik vertrouw dat Quickconnect sowieso een stuk minder dan mijn eigen portforwards in m'n router/VPN naar m'n Synology, dus heb hem zelf nog nooit aangezet)

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 11-03-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Met Advance Power tools, hier is de apk direct te downloaden --> http://sourceforge.net/projects/advpowermgr4ds/

Kan wel zijn dat dsm 5 zegt dat je eerst Perl moet installeren, ik heb dit alvast moeten doen, voor sommige packages moet je idd perl installeren (mail station, logtich server,...)

Onder de 'Poweroff Settings' tab in dat programma heb ik onder de tabs Connections Number, Disk Traffic & Network Traffic de hokjes aangehinkt, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
dutchgio schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:39:
[...]

Standaard lijkt me van niet, ligt eraan waar je besteld en voor welke prijs die daaraan verbonden is, of het er echt bij in zit.
300 euro en ik heb er twee hd's bijbesteld omdat dat aangeraden werd :).
Nu dus vier HD's :D..

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Sito schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:33:
Zodra ik een package probeer te downloaden krijg ik een 'Failed to download' melding.
Ik heb hetzelfde probleem, maar pas na herinstallatie van mijn DS214play (nieuwe harddisks, had RAID0). Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:55
Ik heb Quickconnect ingeschakeld vanmorgen, en bij MyDS staat deze er ook tussen. Echter als ik wil verbinden, krijg ik heel lang "verbinding maken" te zien, gevolgd door deze:
Iemand enig idee? Nas komt bij mijn vader te staan, dus is makkelijker denk ik om Quickconnect te gebruiken (kan die direct naar een site) dan een ip-adres.

de nas heeft een vaste interne IP (192.168.1.12) en draait op poort 5000 (door de NAS zelf gekozen destijds)

8)7 tot nu toe meer gedoe dan gehoopt (kan synocommunity niet downloaden, dus geen torrent of sabnzbd). Hopelijk als het eenmaal werkt blijft het ook goed werken... anders schiet de NAS een beetje zijn doel voorbij....

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 12-03-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bij mij was de USB naam ook aangepast. Nu werken de packages als SB en CP weer. Helaas piekt de CPU regelmatig 3 minuten op 100 % i.v.m. Python. Het lijkt iedere 8 minuten te gebeuren. Kan hier wat aan gedaan worden? Ik maak gebruik van een DS213. Zit er stiekem aan te denken om een zuinige thuisserver te bouwen die hier minder last van zal hebben en sneller kan downloaden met SAB. Ik denk er ook aan om de switch te maken naar NZBGet.

[ Voor 5% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-03-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Na de upgrade naar DSM5 is mijn (aangepaste) contrab weg, en uiteraard had ik deze niet in de backup zitten, :(

Wat me wel blij verrast is dat SABnzbd nog gewoon werkt. En ook die integratie met dropbox vind ik erg handig. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
pven schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:46:
Na de upgrade naar DSM5 is mijn (aangepaste) contrab weg, en uiteraard had ik deze niet in de backup zitten, :(
Dat is ook per upgrade verschillend dus. Hier staat zelfs de Cacti poller.php nog in m'n crontab na de upgrade (terwijl ik die eigenlijk nooit meer gebruik, dus bedankt voor het even laten checken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:26:
Bij mij was de USB naam ook aangepast. Nu werken de packages als SB en CP weer. Helaas piekt de CPU regelmatig 3 minuten op 100 % i.v.m. Python. Het lijkt iedere 8 minuten te gebeuren. Kan hier wat aan gedaan worden? Ik maak gebruik van een DS213. Zit er stiekem aan te denken om een zuinige thuisserver te bouwen die hier minder last van zal hebben en sneller kan downloaden met SAB. Ik denk er ook aan om de switch te maken naar NZBGet.
Een switch maken naar NZBGet lijkt me sowieso verstandig. Dit pakket is vele malen efficiënter op een 'langzame' NAS en Zal dus de nodige voordelen voor je opleveren (minder RAM, minder CPU intensief, sneller in het downloaden van bestanden)

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 12-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Iemand al geupdate naar DSM5 en nog een werkende TVHeadend met zijn bijbehorende tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net als zo velen overgestapt op de final build van DSM5.0.

Ik draaide hiervoor de beta en daar werkte gewoon mijn UPS. Echter met final ineens niet meer?

Iemand anders hier last van? Niet iets wat je continue checkt dus lijkt me handig om te doen...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DSM 5.0 draait prima op DS214P. Alleen sinds ik Cloud sync heb draaien (ideale tool om syncen met dropbox, cloud van synology op je telt en andere toestellen werkt niet altijd even goed), is enkele uren later (zie install notificatie log) CPU flink omhoog gegaan en blijft hoog. builden van images is al lang klaar.

Hele nas herstart blijft hoog.

Iemand hier meer last van? Of tips waar ik kan zien wat er zoveel CPU nodig heeft? Ik heb het idee dat hij druk is met niets doen...

DS214P CP

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B8U2AMYLCezyBpAKrFSYltBy/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vFWiDzxTy1arCNdHbGevXWTZ/medium.png

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 12-03-2014 11:30 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even via SSH inloggen op je Syno en "top" runnen om te kijken wat hij aan het doen is.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het proces synomediaparserd is wat je diskstation bezig houdt. Waarschijnlijk is DSM je films/muziek opnieuw aan het indexeren of scannen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 12-03-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik heb een nieuwe NAS gekocht (synology 213j) en heb quickconnect ingesteld (DSM 5.0).

echter kan ik hem extern nu niet bereiken. Moet ik naast Quickconnect nog andere dingetjes instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Waah schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:10:
Ik heb een nieuwe NAS gekocht (synology 213j) en heb quickconnect ingesteld (DSM 5.0).

echter kan ik hem extern nu niet bereiken. Moet ik naast Quickconnect nog andere dingetjes instellen?
Quickconnect is voor intern heb ik het idee ( als je dat in tikt zie je hem ook veranderen naar je interne ip) dat je ip niet hoeft te gebruiken. Bij mij blijft hij ook bezig met verbinden als ik extern. Ddns werkt wel extern. ..myds.me

Of moet quickconnect standaard je nas op poort 5000 staan?

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 12-03-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:34
Waah schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:10:

Ikzelf heb poortje 5000 (standaard poort) geforward op mijn router naar de nas.

Als je dan connect naar:
http://hier jou externe IP:5000/
dan moet je erop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

job schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:03:
Het proces synomediaparserd is wat je diskstation bezig houdt. Waarschijnlijk is DSM je films/muziek opnieuw aan het indexeren of scannen.
Als dat is. Dan zou ik normaal gesproken boven in de taskbar index status moeten zien? Tenminste normaal als ik een album bij photo zet gaat hij indexen en kun je zien % klaar / te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 12-03-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Als dat is. Dan zou ik normaal gesproken boven in de taskbar index status moeten zien? Tenminste normaal als ik een album bij photo zet gaat hij indexen en kun je zien % klaar / te gaan.
Niet helemaal waar.
Dat zie je alleen als de NAS bezig is met het creeren van thumbnails voor photostation en video's aan het converteren is.
Niet als deze aan het her indexeren is

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Axelfoley007 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:15:
[...]

Ikzelf heb poortje 5000 (standaard poort) geforward op mijn router naar de nas.

Als je dan connect naar:
http://hier jou externe IP:5000/
dan moet je erop komen.
heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Misschien omdat de router aangesloten is op de router van Ziggo? ga vanavond wel weer even prutsen. en QuickConnect wordt toch ook gepromoot als juist voor extern gebruik?
Zie:
http://nl.hardware.info/r...er-vernieuwd-quickconnect
nieuws: Synology brengt DiskStation Manager 5 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Waah schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:01:
[...]

heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Misschien omdat de router aangesloten is op de router van Ziggo? ga vanavond wel weer even prutsen. en QuickConnect wordt toch ook gepromoot als juist voor extern gebruik?
Zie:
http://nl.hardware.info/r...er-vernieuwd-quickconnect
nieuws: Synology brengt DiskStation Manager 5 uit
Klopt dat zeggen ze. Maar wat is dan de meerwaarde van ddns (naam.myds.me) tav quickconnect? quickconnect was dacht ik juist de tool om zonder enige kennis met je router te moeten gaan klooien dat quickconnect werkt bij alleen als ik het intern uitvoer, eenmaal buiten de deur werkt het gewoon niet.

Maar met alle respect maar hoe weet dat qucikconnect dan dat eennaam.quickconnect.to naar je nas moet die op je interne netwerk ip 192.168.1.100 heeft. Erg slim systeem....

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 12-03-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:26:
DSM 5.0 draait prima op DS214P. Alleen sinds ik Cloud sync heb draaien (ideale tool om syncen met dropbox, cloud van synology op je telt en andere toestellen werkt niet altijd even goed), is enkele uren later (zie install notificatie log) CPU flink omhoog gegaan en blijft hoog. builden van images is al lang klaar.

Hele nas herstart blijft hoog.

Iemand hier meer last van? Of tips waar ik kan zien wat er zoveel CPU nodig heeft? Ik heb het idee dat hij druk is met niets doen...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Viel mij ook op! Lijkt erop dat hij niet efficient met de resources omgaat.
FabianNL schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Een switch maken naar NZBGet lijkt me sowieso verstandig. Dit pakket is vele malen efficiënter op een 'langzame' NAS en Zal dus de nodige voordelen voor je opleveren (minder RAM, minder CPU intensief, sneller in het downloaden van bestanden)
Ja idd, SAB neemt een hoop geheugen in. CPU valt mee. Ga ik mee aan de slag.

Heb een tijdje op top gelet en het viel mij op dat SickBeard deze pieks veroorzaakt. Is dat bij jullie ook zo met de nieuwe DSM? Zal de logs eens in de gaten houden mbt wat hij dan doet.

MySQL met een XBMC en Spotweb database neemt ook flink wat geheugen in. Verreweg het meeste. Mijn Raspberry Pi leest die database in, maar staat al een aantal dagen idle niets te doen. Misschien toch maar weer lokaal op de Raspberry een database maken, of kan ik die MySQL server optimaliseren?

[ Voor 8% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-03-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Klopt dat zeggen ze. Maar wat is dan de meerwaarde van ddns (naam.myds.me) tav quickconnect? quickconnect was dacht ik juist de tool om zonder enige kennis met je router te moeten gaan klooien dat quickconnect werkt bij alleen als ik het intern uitvoer, eenmaal buiten de deur werkt het gewoon niet.

Maar met alle respect maar hoe weet dat qucikconnect dan dat eennaam.quickconnect.to naar je nas moet die op je interne netwerk ip 192.168.1.100 heeft. Erg slim systeem....
off topic maar:
ze laten de nas blijkbaar een seintje sturen met het interne IP adres naar een server van synology. Deze geeft het dan weer door aan de pc buiten het netwerk. Zo omzeilen ze de poorten (uitgaand verkeer is minder verdacht dan uitgaand blijkbaar).

exact weet ik het ook niet, maar zoiets zou het zijn. Al lijkt het vooral voor Download Station te zijn en dat soort programma's. echt op je NAS komen weet ik niet. Maar ga me toch aan port-forwarden wagen denk ik maar. is wat gepruts, maar dan is het gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Viel mij ook op! Lijkt erop dat hij niet efficient met de resources omgaat.

[...]

Ja idd, SAB neemt een hoop geheugen in. CPU valt mee. Ga ik mee aan de slag.

Heb een tijdje op top gelet en het viel mij op dat SickBeard deze pieks veroorzaakt. Is dat bij jullie ook zo met de nieuwe DSM? Zal de logs eens in de gaten houden mbt wat hij dan doet.

MySQL met een XBMC en Spotweb database neemt ook flink wat geheugen in. Verreweg het meeste. Mijn Raspberry Pi leest die database in, maar staat al een aantal dagen idle niets te doen. Misschien toch maar weer lokaal op de Raspberry een database maken, of kan ik die MySQL server optimaliseren?
MySQL gebruikt hier 68mB geheugen. Standaard gebruikte MySQL ongeveer 30-35mB maar ik draai met een aangepaste my.cnf omdat ik de boel te traag vond.
Ik vind dat reuze meevallen
MySQL is gemaakt om weinig resources te gebruiken.

Ik zou je rPi lekker met rust laten want die is al niet snel, zonde om die naast XBMC ook nog te gaan belasten met een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Waah schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:58:
[...]

off topic maar:
ze laten de nas blijkbaar een seintje sturen met het interne IP adres naar een server van synology. Deze geeft het dan weer door aan de pc buiten het netwerk. Zo omzeilen ze de poorten (uitgaand verkeer is minder verdacht dan uitgaand blijkbaar).

exact weet ik het ook niet, maar zoiets zou het zijn. Al lijkt het vooral voor Download Station te zijn en dat soort programma's. echt op je NAS komen weet ik niet. Maar ga me toch aan port-forwarden wagen denk ik maar. is wat gepruts, maar dan is het gelijk goed.
Ik hoefde alleen quickconnect aan te zetten om mn nas van buiten mn netwerk te kunnen benaderen. werkt nu gewoon prima. Net zoals op mn eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:01:
[...]

MySQL gebruikt hier 68mB geheugen. Standaard gebruikte MySQL ongeveer 30-35mB maar ik draai met een aangepaste my.cnf omdat ik de boel te traag vond.
Ik vind dat reuze meevallen
MySQL is gemaakt om weinig resources te gebruiken.

Ik zou je rPi lekker met rust laten want die is al niet snel, zonde om die naast XBMC ook nog te gaan belasten met een database.
Denk dat het met Spotweb te maken heeft. MySQLd neemt bij mij 326M in (onder VSZ). Das toch behoorlijk denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Denk dat het met Spotweb te maken heeft. MySQLd neemt bij mij 326M in (onder VSZ). Das toch behoorlijk denk ik?
Wat bedoel je nu precies?

Het verbruik in geheugen, of het aantal MB dat de database op de harde schijf inneemt?

Lijkt me sterk dat mysql 326 megabyte geheugen in beslag neemt van de NAS, dan is er absoluut iets niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 12-03-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:06:
Ik hoefde alleen quickconnect aan te zetten om mn nas van buiten mn netwerk te kunnen benaderen. werkt nu gewoon prima. Net zoals op mn eigen netwerk
Quickconnect werkt alleen icm de synology apps (voor ios en android). Wil je met een browser op je diskstation inloggen dan zal je echt de poorten op je router open moeten zetten.
Waah schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:01:
heb ik geprobeerd, maar lukt niet. Misschien omdat de router aangesloten is op de router van Ziggo?
Dat zal best je probleem kunnen zijn. Als beide apparaten routeren moet je ook tweemaal de juiste poort openzetten. In je ziggo modem naar je router.. en van je router naar je diskstation.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 12-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
job schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Quickconnect werkt alleen icm de synology apps (voor ios en android). Wil je met een browser op je diskstation inloggen dan zal je echt de poorten op je router open moeten zetten.
nope
quickconnect werkt ook prima in de browser hoor.
Echter alleen wel voor de standaard dingen als photostation, videostation en de webadmin.

Voor apps zoals couchpotato, sickbeard e.d. daar moet je idd poorten voor open zetten en forwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:13:
quickconnect werkt ook prima in de browser hoor.
Hoe dat dan? Je mikt je quickconnect naam in je browser en je komt in je diskstation terecht?
Hoe zou dat dan werken dan? Dat kan toch nooit door de dns van je provider geresolved worden.
Of heb jij het over de ddns/hostnaam?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 12-03-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
job schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Hoe dat dan? Je mikt je quickconnect naam in je browser en je komt in je diskstation terecht?
Hoe zou dat dan werken dan? Dat kan toch nooit geresolved worden.
Of heb jij het over de ddns?
Waarom zou dat niet resolved kunnen worden? De apps kunnen het toch ook ;)

username.quickconnect.to stuurt mij hier door naar mijn diskstation admin
username.quickconnect.to/photo stuurt mij door naar photostation

geen idee hoe ze dat doen hoor, want photostation is bij mij extern absoluut niet te benaderen op poort 80. maar op poort 8889

voorheen tikte ik in username.synology.me/8889/photo

[ Voor 15% gewijzigd door cypher21 op 12-03-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:16:
Waarom zou dat niet resolved kunnen worden? De apps kunnen het toch ook ;)
Die apps verbinden niet met de dns van je provider, die apps maken verbinding (als je quickconnect gebruikt) met de server van synology.
username.quickconnect.to stuurt mij hier door naar mijn diskstation admin
username.quickconnect.to/photo stuurt mij door naar photostation

geen idee hoe ze dat doen hoor, want photostation is bij mij extern absoluut niet te benaderen op poort 80. maar op poort 8889

voorheen tikte ik in username.synology.me/8889/photo
Jij hebt het niet over quickconnect, maar over een ddns oplossing.

Hier wat uitleg over quickconnect: http://blog.synology.com/blog/?p=2283
Met quickconnect kies je een willekeurige naam, bijvoorbeeld 'synojob'

Nu kan ik in filestation verbinding maken met mijn diskstation met alleen 'synojob' & mijn wachtwoord.
Dat gaat met een browser toch echt niet lukken, daar heb ik een hostnaam/ip-adres voor nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 12-03-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
job schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:18:
[...]
Die apps verbinden niet met de dns van je provider, die apps maken verbinding (als je quickconnect gebruikt) met de server van synology.

[...]

Jij hebt het niet over quickconnect, maar over een ddns oplossing.

Hier wat uitleg over quickconnect: http://blog.synology.com/blog/?p=2283
Met quickconnect kies je een willekeurige naam, bijvoorbeeld 'synojob'

Nu kan ik in filestation verbinding maken met mijn diskstation met alleen 'synojob' & mijn wachtwoord.
Dat gaat met een browser toch echt niet lukken, daar heb ik een hostnaam/ip-adres voor nodig.
het is geen ddns oplossing, want dan had ik alsnog de poorten op moeten geven. Dat doe ik nu niet. kijk maar bij je admin daar staan de quickconnect links ook in

de username.synology.me is een ddns oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dan hebben ze dat bij de introductie van dsm5 toegevoegd.. dat had ik niet helemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Wat bedoel je nu precies?

Het verbruik in geheugen, of het aantal MB dat de database op de harde schijf inneemt?

Lijkt me sterk dat mysql 326 megabyte geheugen in beslag neemt van de NAS, dan is er absoluut iets niet goed.
Ik keek verkeerd idd! Idle neemt mysqld zo'n 53/54 MB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
job schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:23:
Ah, dan hebben ze dat bij de introductie van dsm5 toegevoegd.. dat had ik niet helemaal door.
Ahh
ok, ik was in de veronderstelling dat je dat wist :)
Maar het klopt dat ze dat in DSM5 hebben toegevoegd ja :P
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:24:
[...]

Ik keek verkeerd idd! Idle neemt mysqld zo'n 53/54 MB in.
Dat is toch prima? vrij weinig vind ik

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 12-03-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:24:
[...]

Ahh
ok, ik was in de veronderstelling dat je dat wist :)
Maar het klopt dat ze dat in DSM5 hebben toegevoegd ja :P
Quickconnect is toch niet nieuw ?
Paar jaar geleden in DSM 4.0 bestond dit al volgens Synology (http://blog.synology.com/blog/?p=2283)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quickconnect is inderdaad niet nieuw, maar dat het nu ook werkt met dat quickconnect.to adres wel.
En dat had ik niet helemaal door. Ik dacht dat dat een ddns service van een derde partij was.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 12-03-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:51
Ik ben sinds kort ook aan het kijken naar een NAS server en kwam al snel op de DS213j van synology., nu heb ik een aantal vragen.

1. Support deze ook plex server?
2. Wanneer ik via een externe computer (https://plex.tv/) bezoek , zal de DS213j nog steeds me content moeten transcoden of zal deze taak worden overgelaten aan de externe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:07

rally

Deyterra Consultancy

Zidanexo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:35:
Ik ben sinds kort ook aan het kijken naar een NAS server en kwam al snel op de DS213j van synology., nu heb ik een aantal vragen.

1. Support deze ook plex server?
2. Wanneer ik via een externe computer (https://plex.tv/) bezoek , zal de DS213j nog steeds me content moeten transcoden of zal deze taak worden overgelaten aan de externe computer?
1. Ja. Ik heb er ook meerdere draaien met Plex.
2. Ja, maar dat gaat niet even soepel. Het is afhankelijk van de client of er wel/niet local transcoding gedaan word. Als de client het ondersteund dan hoeft de NAS het niet te doen.
Bij High-bitrate films heeft mijn DS1813+ (POD race in Star Wars) het al moeilijk. De DS213J trekt het dan niet.
Bij 1080p TV series gaat het wel redelijk soepel.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:51
rally schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:52:
[...]

1. Ja. Ik heb er ook meerdere draaien met Plex.
2. Ja, maar dat gaat niet even soepel. Het is afhankelijk van de client of er wel/niet local transcoding gedaan word. Als de client het ondersteund dan hoeft de NAS het niet te doen.
Bij High-bitrate films heeft mijn DS1813+ (POD race in Star Wars) het al moeilijk. De DS213J trekt het dan niet.
Bij 1080p TV series gaat het wel redelijk soepel.
Bedankt, de meeste content is in MKV formaat, moet dit formaat nog worden omgezet door Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12-2021
Beste medetweakers,

Ik ben redelijk nieuw met NAS servers, maar wil binnenkort mijn eerste NAS aanschaffen.
Hierbij zit ik aardig te twijfelen tussen een aantal verschillende van Synology, namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Synology DiskStation DS213j€ 165,-€ 165,-
1Synology DiskStation DS214€ 240,-€ 240,-
1Synology DiskStation DS214+€ 294,63€ 294,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,63

Ik heb thuis een Philips Smart TV en wil o.a. video's afspelen via deze TV.
Met de NAS wil ik het volgende kunnen doen:
- Foto's/Video's bekijken
- Torrents downloaden via client
- Back-up bestanden
- FTP server (wellicht kleine website hosten)

Deze processen wil ik het liefst tegelijk kunnen doen zonder al teveel vertraging.
Verder vind ik het belangrijk dat de NAS 'n beetje energiezuinig is.

Plex lijkt mij ook een leuke optie; heb je hiervoor een zwaardere NAS nodig?

Qua Synology types (bovenstaande, of andere), welk type zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Lifelogger schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:58:
[...]

Nee, heb zojuist de NAS weer gedowngrade naar 4.3. Kom er niet uit. Verschillende dingen geprobeerd, maar van horen zeggen schijnt het in de kernel te zitten van 5.0.

Ben nu weer terug op 4.3 en nu draait het allemaal weer prima. Wacht voorlopig wel even met updaten. ;)
Toevallig de gok alweer genomen om toch te upgraden?
Ik ga het vanavond denk een poging geven maar eerst even meest recente TVH compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
@revolution
Waarom niet de 214play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
@dutchgio

Haha ik zie dat ik deze idd ben vergeten toe te voegen aan mijn lijstje! :z
Maar zou de 214play voldoen aan het lijstje met voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
[...]

Het was niet echt een bug maar bewust weggelaten, in eerste instantie zouden ze een losse package beschikbaar maken na de release van DSM 5 maar ze hebben zich blijkbaar bedacht want het zit nog wel in DSM 5. Ik vroeg hen gisteren naar de status van de package voor mod_auth* modules. Onderstaande hun reply, ik heb het nog niet kunnen testen maar op het Synology forum gaf iemand aan dat dit inderdaad werkt.
---
The modules have been roll back in DSM5.0 but you may need to revise config file to enable them.
Could you please telnet to your DS with "root" account and password (same as admin's) and add following lines in the beginning of /etc/httpd/conf/httpd.conf-user by the editor such as vi?

LoadModule authn_file_module modules/mod_authn_file.so
LoadModule authn_dbm_module modules/mod_authn_dbm.so
LoadModule authn_anon_module modules/mod_authn_anon.so
LoadModule authn_dbd_module modules/mod_authn_dbd.so
LoadModule authz_groupfile_module modules/mod_authz_groupfile.so
LoadModule authz_user_module modules/mod_authz_user.so
LoadModule authz_dbm_module modules/mod_authz_dbm.so
LoadModule authz_owner_module modules/mod_authz_owner.so
LoadModule auth_digest_module modules/mod_auth_digest.so

Then execute /usr/syno/sbin/synoservicecfg --restart httpd-user after saving httpd.conf-user to take effect the settings.
Bedankt . Dit werkt! :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:20:
Doet Google Drive sync het bij jullie? Hier kopieert ie alle mappen maar slechts een paar bestanden en dan zegt ie dat ie in sync is :{ Dit was bij de beta zo maar dacht dat t wel gefixt zou zijn, niet dus...
Niemand die Cloud Sync gebruikt icm Google Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DukeBox schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:53:
[...]

Dan schedule je de service toch uit en aan ?
Dat kan inderdaad, maar jammer dat je niet deze service aan kan hebben en hibernate kan gebruiken, iets wat de service voor mij redelijk nutteloos maakt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
R3v0luti0n schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:54:
Beste medetweakers,

Ik ben redelijk nieuw met NAS servers, maar wil binnenkort mijn eerste NAS aanschaffen.
Hierbij zit ik aardig te twijfelen tussen een aantal verschillende van Synology, namelijk:
Als er financieel geen rem zit, zou ik bij bovenstaande voor de DS214+ of DS214play gaan.
play als je transcoding wilt inzetten, anders de 214+: Ietsie zuiniger en mogelijkheid tot link aggregatie.
Dat laatste vind ik persoonlijk belangrijker. Je wilt je NAS (ivm backup) niet 'voor het grijpen' naast de TV én een mediaspeler werkt veel fijner met organiseren van je bestanden.

https://www.synology.com/...4play/DS214+/DS214/DS213j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
Miyamoto schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:06:
[...]
Als er financieel geen rem zit, zou ik bij bovenstaande voor de DS214+ of DS214play gaan.
play als je transcoding wilt inzetten, anders de 214+: Ietsie zuiniger en mogelijkheid tot link aggregatie.

https://www.synology.com/...4play/DS214+/DS214/DS213j
Indien ik dus rechtstreeks films wil afspelen op mijn TV moet ik transcoding inzetten met bijv. de DS214play?

Echter indien ik kies voor de DS214+ zou ik er een mediaspeler tussen moeten zetten. Het grootste voordeel van link aggregatie is dat de verbinding stabieler en sneller is toch? Wat zou een goede/betaalbare mediaspeler zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds de update naar DSM5 kan ik vanaf de prompt geen sites meer vinden. Als ik vanaf de prompt een ping naar bv nu.nl doe dan komt er niets terug. Via de GUI heb ik de DNS van Google toegevoegd, maar ook dat maakt niets uit.

Iemand een idee hoe ik dit weer kan laten werken? Ik kan me niet herinneren dat ik hier voor de upgrade ooit iets aan in heb gesteld.

Raar: na een minuut of drie komt de eerste regel terug, de rest spreekt voor zich. Best traag allemaal.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
DiskStation> ping nu.nl
PING nu.nl (62.69.166.254): 56 data bytes
64 bytes from 62.69.166.254: seq=54 ttl=249 time=29.010 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=55 ttl=249 time=28.297 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=56 ttl=249 time=54.808 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=63 ttl=249 time=27.958 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=207 ttl=249 time=28.681 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=208 ttl=249 time=28.774 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=402 ttl=249 time=28.243 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=403 ttl=249 time=28.909 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=404 ttl=249 time=28.016 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=405 ttl=249 time=27.892 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=406 ttl=249 time=45.836 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=407 ttl=249 time=32.239 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=408 ttl=249 time=28.147 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=409 ttl=249 time=55.361 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=410 ttl=249 time=28.336 ms
64 bytes from 62.69.166.254: seq=411 ttl=249 time=29.057 ms

Vanaf mijn laptop gaat het stukken sneller.

Na een herstart van de Synology is het resultaat hetzelfde.

[ Voor 69% gewijzigd door pven op 12-03-2014 20:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
R3v0luti0n schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:22:
[...]

Indien ik dus rechtstreeks films wil afspelen op mijn TV moet ik transcoding inzetten met bijv. de DS214play?

Echter indien ik kies voor de DS214+ zou ik er een mediaspeler tussen moeten zetten. Het grootste voordeel van link aggregatie is dat de verbinding stabieler en sneller is toch? Wat zou een goede/betaalbare mediaspeler zijn?
Zelf heb ik een Mede8er gehad (prima ding) maar nu ingeruild voor een Raspberry Pi met XBMC. Smaken verschillen verder. Het mooie aan XBMC vind ik dat ik nu twee TV's synchroniseer (vlaggetjes bij bekeken films etc) doordat ik twee Pi's heb aangesloten. Zie verder het daarvoor bedoelde subforum, daar vind je veel meer ervaringen.

Link aggregatie = dubbele bandbreedte. Moet je er wel iets aan hebben / mee doen. Evt kun je ook twee netwerken koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

MeNTaL_TO schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:51:
Dat kan inderdaad, maar jammer dat je niet deze service aan kan hebben en hibernate kan gebruiken, iets wat de service voor mij redelijk nutteloos maakt.
Tja, het is weggezet als synchrone replicatie.. anders had het wel a-synchroon moeten zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Laatst online: 30-08 23:23
schumi2004 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:44:
Iemand al geupdate naar DSM5 en nog een werkende TVHeadend met zijn bijbehorende tuners?
Dat zou ik ook wel willen weten. En dan met name de HDHomerun tuner. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mochten er mensen zijn die net zoals ik problemen hebben met mail op hun DS na de update naar DSM5, zet antivirus en spamfilter uit in de mailserver.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=82306
http://www.synology-forum...-5-0/wachtrij-mailserver/

[ Voor 20% gewijzigd door Da.Rock op 12-03-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
schumi2004 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:01:
[...]

Ik ga het vanavond denk een poging geven maar eerst even meest recente TVH compilen.
ik ben as we speak aan het downgraden naar 4.3

ik kreeg hdhomerun niet draaiende.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
Miyamoto schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Link aggregatie = dubbele bandbreedte. Moet je er wel iets aan hebben / mee doen. Evt kun je ook twee netwerken koppelen.
Thanks voor de info! _/-\o_ Ik denk dat ik binnenkort de DS214Play ga aanschaffen!
Weten jullie of het probleem met de DTS licenties al zijn opgelost? Of dat dit in de planning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Miyamoto schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Zelf heb ik een Mede8er gehad (prima ding) maar nu ingeruild voor een Raspberry Pi met XBMC. Smaken verschillen verder. Het mooie aan XBMC vind ik dat ik nu twee TV's synchroniseer (vlaggetjes bij bekeken films etc) doordat ik twee Pi's heb aangesloten. Zie verder het daarvoor bedoelde subforum, daar vind je veel meer ervaringen.

LA heeft echt geen enkele nut @ ds214+. Tenminste met mijn red schijf heb ik 0.0 meer lees/schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
matthijst schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:02:
Hmm, DSM5 erop en Sickbeard start niet meer. Iemand een idee?
Had hiervoor de beta van 5 en daar liep het prima mee :(
matthijst schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:15:
Ben erachter :(

Synology had m'n USB-drive waar SickBeard logs naartoe schrijft gewijzigd van volumeUSB3 naar volumeUSB1. Dat vond ie niet leuk.

Hier aan te passen: /usr/local/var/sickbeard/config.ini
log_dir = /volumeUSB3/usbshare/Logs
job schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:57:
[...]

Tja, je moet dan wat het minste werk is. Je zal usb3 ongetwijfeld kunnen veranderen naar usb1 maar hoe kost je waarschijnlijk wel wat uitzoek werk, ik zou het ook niet weten :)

Maar om de config van sickbeard aan te passen doe het volgende:
Het eenvoudigst is dat door onder windows gebruik te maken van winscp (inloggen met root account; protocol scp; vergeet niet ssh toegang aan te zetten op je syno). En dan naar /volume1/@appstore/sickbeard/var te navigeren, en daar het config.ini bestand aan te passen.
Thnks beide! :)

Ik had (ook) het probleem dat m'n NAS de usbshare1 folder naar usbshare3 heeft veranderd bij de upgrade van DSM 5.0 beta naar final.
Omdat ik geen zin had om vanaf nu altijd usbshare3 te gebruiken heb ik het even wat verder uitgezocht, en heb een oplossing gevonden die de usbshare nummers reset.

1: Haal de USB stick eruit.
2: Download WinSCP (portable versie hier)
3: Log in met root
4: Navigeer naar /usr/syno/etc
5: Rename usbno_guid.map (naar usbno_guid.map.remove oid)
6: Reboot NAS en sluit USB stick weer aan.

Als het goed is zou het nu moeten werken. Dit bestand bevat in feite de cijfers 1,2,3 enz met daarachter het ID van de gelinkte USB stick.

7: Als het na een reboot niet werkt (zoals hier^^) open dan usbno_guid.map in WinSCP, en wissel de USB-stick ID's achter de getallen om. (in mijn geval ID1 met ID3) Deze stap was bij mij waarschijnlijk nodig omdat hij vlak voor de reboot alsnog de USB stick aan ID3 heeft gekoppeld..

Na een reboot werd de USB stick weer als usbshare1 gezien, en draait Sickbeard weer vrolijk verder. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 13-03-2014 00:08 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

R3v0luti0n schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:08:
[...]

Thanks voor de info! _/-\o_ Ik denk dat ik binnenkort de DS214Play ga aanschaffen!
Weten jullie of het probleem met de DTS licenties al zijn opgelost? Of dat dit in de planning staat?
Link aggeration vereist ook een speciale switch (een iets intelligentere), het kan niet zomaar..

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_gadget op 13-03-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:05:
[...]

Tja, het is weggezet als synchrone replicatie.. anders had het wel a-synchroon moeten zijn.
Ik zou het bijna " slecht gejat " noemen.. ik gebruikte SynoBox en toen werkte hibernation wel gewoon..

Daar zat gewoon een timer op.. of je nu real time sync hebt of een 5 min vertraging.

Ik zou bijna terug gaan naar Synobox maar ik ben voorstander van default programmas waar mogelijk.. en ga er vanuit dat Synology dit in toekomst aan gaat passen.

Bedankt voor de tip om services uit te zetten.. ik laat hem nu s avonds aan staan omdat dan toch de NAS wat meer gebruikt wordt. Overdag mag er geslapen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Is het quickconnect issue opgelost? Dus dat hij niet meer in hybernation gaat als QC aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
NAS gaat hier prima hibernaten en quickconnect staat aan.
Was bij de laatste update van de beta hier ook al zo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:02:
NAS gaat hier prima hibernaten en quickconnect staat aan.
Was bij de laatste update van de beta hier ook al zo trouwens.
Aha, ik weet niet of ik de laatste beta heb gedraaid. Afijn, thnx. Ik zet hem weer eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart, nog steeds de UPS probleem, maar sinds vandaag zijn ook mijn power schedules verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Laatst online: 30-08 23:23
schumi2004 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:01:
[...]

Nee, nog niet. Heb er wel over nagedacht, maar heb even te weinig tijd om er mee aan de slag te gaan. Als het niet werkt, moet ik het weer terug zetten en wil dat wel goed doen. Moet dus iets meer tijd hebben om dat te kunnen doen, voor het geval het niet werkt.

Maar mocht jij het gedaan hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Goedemorgen,

Ben al een tijdje aan het kijken naar de Nas systemen van Synology.
Zit te twijfelen tussen de DS214 of de DS414 en dan met name vanwege de grootte van de opslag

Bij de 2 bay variant kun je dan ook kiezen om niet de gehele schijf maar een gedeelte te spiegelen.
Stel je stopt 2 schijven van 4 TB erin. Ik heb bijvoorbeeld 3TB aan films. Kun je dan 8-3 = 5 TB / 2 = 2.5 TB laten spiegelen of werkt dit niet.
Ik wil mijn films wel op de nas hebben maar hoeft van mij geen kopie van gemaakt worden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

kuota schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:08:
Goedemorgen,

Ben al een tijdje aan het kijken naar de Nas systemen van Synology.
Zit te twijfelen tussen de DS214 of de DS414 en dan met name vanwege de grootte van de opslag

Bij de 2 bay variant kun je dan ook kiezen om niet de gehele schijf maar een gedeelte te spiegelen.
Stel je stopt 2 schijven van 4 TB erin. Ik heb bijvoorbeeld 3TB aan films. Kun je dan 8-3 = 5 TB / 2 = 2.5 TB laten spiegelen of werkt dit niet.
Ik wil mijn films wel op de nas hebben maar hoeft van mij geen kopie van gemaakt worden.

Alvast bedankt
Wat dacht je van DS214 met een losse HDD voor je films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Ik heb nu een 2TB schijf maar die zit vol en ik heb nog meer films staan die er nog op moeten.
Dan zou ik een nieuwe 3 / 4TB schijf er bij moeten kopen.

Ik was eigenlijk benieuwd of het mogelijk was van die ene schijf een deel wel een kopie te maken en een deel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

kuota schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:26:
Ik heb nu een 2TB schijf maar die zit vol en ik heb nog meer films staan die er nog op moeten.
Dan zou ik een nieuwe 3 / 4TB schijf er bij moeten kopen.

Ik was eigenlijk benieuwd of het mogelijk was van die ene schijf een deel wel een kopie te maken en een deel niet.
Dat kan

Vanaf 4 bay.
2 schijven RAID1
2 schijven RAID0 (dit word dan een wat duurdere oplossing aangezien hiervoor duurdere nas moet voor 4 schijven aan te kunnen in 1 systeem ipv losse schijf)

Het is maar wat je wilt. Alles in systeem is wel weer wat opgeruimder/netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:23:
[...]

LA heeft echt geen enkele nut @ ds214+. Tenminste met mijn red schijf heb ik 0.0 meer lees/schrijf.
Mr_gadget schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:06:
[...]

Link aggeration vereist ook een speciale switch (een iets intelligentere), het kan niet zomaar..
https://www.synology.com/...oducts/performance/#2_bay

106.15 / 111.92 -> 153.42 / 208.65 zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke tip waar ik gisteren toevallig achterkwam:
Als je PDF's op je iPad wilt zetten, gaat dat niet zomaar. Meestal moet je mailen ofzo.
Zet je ze echter op je NAS, ga naar de filemanager, open de PDF in een nieuw window..dan kun je hem daarna met de PDF- of eBookreader van je keuze openen en dus opslaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Miyamoto schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:51:
[...]

[...]

https://www.synology.com/...oducts/performance/#2_bay

106.15 / 111.92 -> 153.42 / 208.65 zou mogelijk moeten zijn.
Die switch heb ik speciaal aangeschaft
HP 1810-24G v2 Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik heb een bijzonder situatie en ik hoop dat een van jullie hier ervaring mee heeft.

Probleem
Tijdens het streamen van een 1080p mkv serie wil het soms voorkomen dat het beeld en geluid stopt, soms na 5 sec, soms na 30 sec, soms helemaal niet, hervat het afspelen van de film weer.

Situatie
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS213j met 2 1 TB harde schrijven (WD Green pricewatch: WD Green WD10EZRX, 1TB en pricewatch: WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB) in Raid modus.

De Synology huisvest de series/films. De Synology is middels de meegeleverde utp-kabel verbonden met mijn router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND de vorige versie)

De router is gekoppeld aan de pricewatch: AC Ryan Playon!HD Mini middels een cat6 utp kabel. De Acryan draait de standaard software. De Acryan is op zijn beurt gekoppeld aan mijn tv en home cinema set.

Reeds uitgevoerde acties
  • Ik heb de Acryan op een andere locatie neergezet(stond boven op de home cinema set) om oververhitting uit te sluiten. Dit had geen effect
  • Ik heb de router en de Synology opnieuw opgestart. Dit zonder effect.
  • Ik heb een Ping -t vanaf mijn laptop(wifi op router) uitgevoerd naar: Het ip van de Synology, Het ip van de acryan en naar google. Dit om te checken of 1 van de apparaten(Nas, acryan of internet) een onderbreking in de verbinding heeft. Tijdens een storing liepen alle ping-requesten normaal door. Dit gaf dus geen resultaat.
Oorzaken?
De Acryan speelde voorheen de films/series altijd perfect af via een externe HD(zelfde als nu in de nas zit) op de USB2.0 aansluiting. Waar zou ik het probleem kunnen zoeken, en hoe kom ik erachter dat dit het werkelijke probleem is? Of is dit een bekend probleem van de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:23:
[...]

Behalve dat je switch het moet ondersteunen zit er nog een aantal valkuilen in. LA werkt beter voor het opvoeren van de totale doorvoer als er meerdere clients tegelijk veel IO vragen. Dus niet je snelheid halveren tot 500mbit als je met twee clients tegelijk een grote hoeveelheid data aanhet opvragen bent.
In bepaalde gevallen schijn je daadwerkelijk vanaf één client 2GBit te kunnen halen, maar dat hangt van het type LACP aan 3 kanten af (switch, client, nas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
rik11 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:13:
Oorzaken?
De Acryan speelde voorheen de films/series altijd perfect af via een externe HD(zelfde als nu in de nas zit) op de USB2.0 aansluiting. Waar zou ik het probleem kunnen zoeken, en hoe kom ik erachter dat dit het werkelijke probleem is? Of is dit een bekend probleem van de Synology?
  • Speelt de Acryan nog steeds goed af van een locale USB disk?
  • Speelt een andere apparaat wel goed af van de Synology?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
kraades schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:27:
[...]
  • Speelt de Acryan nog steeds goed af van een locale USB disk?
  • Speelt een andere apparaat wel goed af van de Synology?
Beide externe disks zijn in de synology gekomen. Ik moet hier dus even een oplossing voor vinden. Volgens mij heb ik nog ergens een grote USB-stick slingeren
Ik zal het proberen via de laptop(aansluiten via dezelfde utp kabel en via HDMI op de tv) Dit zal echter pas na het weekend kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Test eens met andere utp-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
BartS12 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:52:
Ik heb een 'migratie' plan, dat volgens mij zou moeten werken; maar om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren, was ik benieuwd of ik mijn gedachten netjes op een rijtje heb.

Huidige situatie : Een Ds210j, met 1x 2TB (basic, without data protection) en 1x 1.5TB (SHR, without data protection). Alles vol, dus totaal ~3.5 TB aan data. Echt kritisch is het niet, maar het zou wel vervelend zijn als ik alles kwijt raak. Is een hele hoop opnieuw downloaden...
Nieuw plan: beide harddisks eruit, en vervangen door 1x 4TB.

Migratie plan is als volgt:
- backup maken van de settings (usernames, shared folders, permissies, etc)
- Oude harddisks in een PC hangen.
- Nieuwe 4 TB in de diskstation hangen
- Backup van settings terug zetten.
- Ofwel met Ubuntu 13.10 (reeds geinstalleerd en draaiend), ofwel met Win 7 (+eventueel tooltje) de 3.5 TB aan data vanaf de PC terugzetten naar de diskstation.

Gaat dit gewoon werken?
Zie ik iets over het hoofd?
Dingen die slimmer kunnen?

Ik heb helaas geen tijdelijke rangeerruimte voor 4TB aan data. Snap dat dat de makkelijkste (en veiligste) manier zou zijn; maar om alleen daarvoor nog een extra 4TB schijf aan te schaffen, gaat me wat ver. Zeker als het bovenstaande plan zou werken.
Nog 1 laatste vraag. Is er eigenlijk een "weg terug", als je:
* volle harddisks uit een synology haalt & in je PC zet
* een nieuwe, grotere harddisk in je synology stopt, en deze initialiseert?

Of kun je altijd - als het niet bevalt - de oude harddisks gewoon weer terug in je synology zetten, en werken alsof er niets veranderd is?

(met andere woorden: zit er ergens intern in de synology 'iets' aan configuratie opgeslagen; anders dan op de HD zelf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik dacht dat hd's uit je nas halen en in de pc stoppen niet zou werken. Iets met raid ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jwakie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:52:
Ik dacht dat hd's uit je nas halen en in de pc stoppen niet zou werken. Iets met raid ofzo.
Zolang het geen RAID 0 of 5 is (zoals in geval van BartS) zou het geen probleem mogen zijn. Dan zijn het 'gewone' EXT4 geformatteerde schijven die individueel leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
BartS12 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:48:
[...]

Nog 1 laatste vraag. Is er eigenlijk een "weg terug", als je:
* volle harddisks uit een synology haalt & in je PC zet
* een nieuwe, grotere harddisk in je synology stopt, en deze initialiseert?

Of kun je altijd - als het niet bevalt - de oude harddisks gewoon weer terug in je synology zetten, en werken alsof er niets veranderd is?

(met andere woorden: zit er ergens intern in de synology 'iets' aan configuratie opgeslagen; anders dan op de HD zelf?)
Zover ik altijd begrepen heb staat alle configuratie op (alle) HD's. Dus zolang er tenminste 1 HD in je Syno laat zitten blijft die configuratie behouden. Terugplaatsen oude disks kan dus, maar wat er gebeurt als je 1 nieuw geconfigureerde disk in de Syno laat zitten op het moment dat je 1 oude terug stopt durf ik niet te zeggen (hangt er dan vanaf van welk van de 2 disks geboot gaat worden).

Ik zou zelf ook graag m'n 4*2TB RAID5 vervangen door 4*4TB, maar helaas heb/kon ik ze destijds niet in SHR gebruiken, dus ik vrees dat het dan toch een volledige upgrade/nieuwe DS gaat worden

Zie ook http://forum.synology.com...php?f=106&t=33835#p134510
The 'operating system' for the Synology is located both on internal flash and on hard disks.
On the flash there is basically just the booting code and some configurations (including e.g.
the latest DSM version, that's why even if you change HDD the system refuses to install an
older version) but then most of the system, with utilities, application, etc. are stored on
a 2GB partition at beginning of each hard disk that has been initialized by DSM.

On each HDD there is a system partition and a swap space partition, and all these are mounted
in a RAID 1 schema, so as far as you have at least one working HDD, you should have access
to DSM commands (although you may not have write access, due to the 'crashed' state or the array)

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 13-03-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Das ook een goede optie. Zowel de utp tussen de nas en de router als de kabel tussen de router en de Acryan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Vraagje voor uwe allemaal.

Ik heb een DS214Play in de meterkast. Deze staat op een plank met daarachter een switch en aan de deur een hp dc79oo Usdt. Boven de Syno staat een ventilator de warme lucht af te zuigen. Hbe dus geen lucht toevoer alleen maar afvoer!

Nu is mijn vraag:

De temperatuur van de nas staat op 49C. De schijven staan op 28C.
Ik geloof wel dat de schijven een goeie temperatuur hebben van 28C.

Maar hoe zit het met de 49C van de NAS zelf? Is dit goed? Moet ik hier wat aan doen?
Hoe warm is die van jullie?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Mijn nas is 40 graden (213) en schijven 34.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@yayo:
Mijn nas staat vrij open op een kastje in de gang (dus genoeg toe en afvoer van lucht)
Momenteel hier is de CPU is 33 graden, schijven 20.
Volgens mij staat de nas momenteel echter al een tijdje niets te doen.
Heb laatst een keer gekeken toen de CPU een uur lang op 100% bezig was en toen waren de temperaturen ook rond de 40 graden voor de cpu en 28 graden voor de hdd's

je temperaturen zijn mijn inziens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Meterkast. D211 is 44 graden, disks 36 graden. Al 2,67 jaar... :)

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 13-03-2014 14:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Aha, inderdaad zit ik wel goed met de temperaturen denk.
Bedankt allemaal.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

oyay schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:54:
Vraagje voor uwe allemaal.

Ik heb een DS214Play in de meterkast. Deze staat op een plank met daarachter een switch en aan de deur een hp dc79oo Usdt. Boven de Syno staat een ventilator de warme lucht af te zuigen. Hbe dus geen lucht toevoer alleen maar afvoer!

Nu is mijn vraag:

De temperatuur van de nas staat op 49C. De schijven staan op 28C.
Ik geloof wel dat de schijven een goeie temperatuur hebben van 28C.

Maar hoe zit het met de 49C van de NAS zelf? Is dit goed? Moet ik hier wat aan doen?
Hoe warm is die van jullie?
Je kan ook een gat ergens maken voor aanvoer? Maar hij zal sowieso dan wel via kieren (zitten er vaak wel redelijk wat) lucht aanzuigen ;)

Weet iemand trouwens wat de waarden (thresholds) van de temperatuur voor de fan aansturing zijn? Bij mijn DS212j ging de fan wel eens uit. Maar bij de DS213j lijkt dit niet te gebeuren. Hoewel deze ook een systeem temperatuur sensor heeft (40 graden) en de DS212j waarschijnlijk alleen naar de koelere harddisks keek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
sverzijl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Zolang het geen RAID 0 of 5 is (zoals in geval van BartS) zou het geen probleem mogen zijn. Dan zijn het 'gewone' EXT4 geformatteerde schijven die individueel leesbaar zijn.
Dus met mijn raid 1 gaat dat ook lukken? Windows 7 en 8 kunnen deze schijven gewoon individueel lezen?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/j8jfcw.jpg
Pagina: 1 ... 71 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]