Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40

Red Boll

Kick Ass!

Red Boll schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 03:16:
[...]
Ik heb nu een DS409 en hiervan kan ik niet zonder af en toe te "stotteren" een 3D BD50 streamen naar een (hardware) mediaplayer (iconBIT XDS1003D) over een gigabit switch.

Zou je dat kunnen testen/proberen met de DS414?
Gisteren de DS414 opgehaald en dus zelf kunnen testen. Helaas is het ook met deze NAS soms stotteren tijdens het afspelen van een 3D BD iso.
De netwerkdoorvoer komt niet boven de 10MBps uit met een gemiddelde van rond de 5 a 6MBps.
De processor en het geheugen hebben niet zoveel te doen tijdens het afspelen... :/ Jammer hoor.

Is er iemand die wel een 3D BD iso kan afspelen vanaf zijn Synology en zo ja met welke hardware / instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 17:42
Ik heb een DS214play thuis staan. Ben er erg blij mee. Sommige MKV's werken niet. Nog niet de tijd gehad om uit te zoeken waaraan dat ligt.

Maar als het wel werkt dan wordt het echt super nice. CPU load blijft gewoon rond de 20% terwijl ergens iets vol aan het stampen is om 1080P om te katten naar low quality.

Nu nog een patch o.i.d dat alle MKV's worden ondersteund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Staat je verbinding wel op Gbyte? Dit is wel een minpunt als dit niet zou kunnen, kan het me niet voorstellen. Gebruik je een pc of een mediaplayer?
Ik heb nu een Htpc + xbmc met gewoon een lokale disk erin waarmee ik prima een BD kan afspelen. Zelfs van een andere pc streamen in mijn netwerk gaat dat prima. Ik wil ook de 414 maar dan moet ik wel op voorruit gaan en niet deze beperkingen gaan krijgen...ik twijfel nog.
Red Boll schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:12:
[...]

Gisteren de DS414 opgehaald en dus zelf kunnen testen. Helaas is het ook met deze NAS soms stotteren tijdens het afspelen van een 3D BD iso.
De netwerkdoorvoer komt niet boven de 10MBps uit met een gemiddelde van rond de 5 a 6MBps.
De processor en het geheugen hebben niet zoveel te doen tijdens het afspelen... :/ Jammer hoor.

Is er iemand die wel een 3D BD iso kan afspelen vanaf zijn Synology en zo ja met welke hardware / instellingen?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
Red Boll schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:12:
Het lijkt mij logischer dat je mediaspeler de beperkende factor is. Wat als je die iso nou eens uitpakt (dmv HdBrStreamExtractor o.i.d.) en een mkv van maakt, en dat probeert af te spelen. Nul verlies van kwaliteit, maar je hebt een bestand wat meteen af te spelen is.

Waarom dacht je eigenlijk dat je nas de beperkende factor was? De dataoverdracht stelt natuurlijk weinig voor, ook al is het een bluray.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 01-11-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

job schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:24:
[...]
Waarom dacht je eigenlijk dat je nas de beperkende factor was? De dataoverdracht stelt natuurlijk weinig voor, ook al is het een bluray.
Ik denk niks van de Synology. ;)

Heb net wat andere stukjes van andere 3D BD50 iso's bekeken en die doen het zonder problemen.
Alleen Avatar 3D lijkt problemen te geven tijdens het afspelen, dat kan natuurlijk de deze specifieke film/iso liggen.

Wanneer ik de Avatar ISO vanaf een externe USB 2.0 HD afspeel op de media speler gaat het wel goed.
Mijn "gedachten" gaan naar de NIC in de iconBIT. Helaas heb ik geen andere mediaspeler die 3D kan afspelen.

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden over de DS414. Wat me wel direct opviel is dat deze heel plastic aanvoelt in vergelijking met de DS409. Verder ontbreekt er voorzover ik kan zien een 'trekontlasting" om de stroomtoevoer "mee veilig te stellen", deze zit wel op de DS409.

EDIT: Of de iconBIT echt op 1GB staat zal ik na het weekend bekijken op de switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Red Boll op 01-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 18:11
ik vond mijn Ds212+ tot nu toe een snel mooi en perfect apparaat.
Maar nu ik dit allemaal lees wil ik de 14play hebben.

Thx allemaal :s

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 13:56
Ik heb ook een 212+ maar heb deze nooit snel gevonden, had er stiekem meer van verwacht. Denk dat ik ook maar ga sparen voor een 214play, de 212+ verkopen zal ook nog wel €150 opleveren denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
Wellicht enigzins offtopic maar dit topic lijkt me de meeste geschikte plek voor mijn vraag.

Zijn er ook die nagedacht hebben om een HP microserver te nemen ipv een Synology?
Wat ik eigenlijk bedoel is, worden eventuele keuzes gebasseerd op de packages die beschikbaar zijn bv?

Ik zelf neig naar een HP als opvolger van mijn huidge aangezien de meest gangbare packages net zo makkelijk op een HP draaien, welliswaar niet 123 klik en klaar maar het is niet onmogelijk (plus het feit dat je van een HP ook een Synology kloon maken kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

mvds

Totally awesome!

Ik heb het andersom gedaan :) Ik heb mijn microserver weggedaan en een Synology ervoor in de plaats gekocht :) Dat omdat de Synology lichter en compacter is dan een microserver. En inderdaad de packages. :) En geen moment spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:26
schumi2004 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:32:Wat ik eigenlijk bedoel is, worden eventuele keuzes gebasseerd op de packages die beschikbaar zijn bv?
Je kan dit ook op een synology via meerdere wegen.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik heb net de DS214play opgehaald in Haarlem bij Mobile-Harddisk.nl
Ze hebben ze net binnen en nog een paar op voorraad. Dus voor de snelle beslissers kan je daar terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
davar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:17:
[...]

Je kan dit ook op een synology via meerdere wegen.
Ik ken ipkg ging mij meer de andere kant op (lees naar HP) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44
Net 17.45u ook bij Mobile-Harddisk.nl besteld.

Net te laat om hem morgen in huis te hebben :/

Maar dan komt ie maandag of dinsdag binnen als het goed is :)

LG-HM071MR-U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:01
gigabit schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:08:
Net 17.45u ook bij Mobile-Harddisk.nl besteld.

Net te laat om hem morgen in huis te hebben :/

Maar dan komt ie maandag of dinsdag binnen als het goed is :)
En wat kunnen wij verder met deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

En wat kunnen wij verder met deze informatie.
Dat we dinsdagavond of woensdag een eerste review kunnen verwachten van gigabit ;)

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 17:01
Red Boll schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:39:
[...]

Ik denk niks van de Synology. ;)

Heb net wat andere stukjes van andere 3D BD50 iso's bekeken en die doen het zonder problemen.
Alleen Avatar 3D lijkt problemen te geven tijdens het afspelen, dat kan natuurlijk de deze specifieke film/iso liggen.

Wanneer ik de Avatar ISO vanaf een externe USB 2.0 HD afspeel op de media speler gaat het wel goed.
Mijn "gedachten" gaan naar de NIC in de iconBIT. Helaas heb ik geen andere mediaspeler die 3D kan afspelen.

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden over de DS414. Wat me wel direct opviel is dat deze heel plastic aanvoelt in vergelijking met de DS409. Verder ontbreekt er voorzover ik kan zien een 'trekontlasting" om de stroomtoevoer "mee veilig te stellen", deze zit wel op de DS409.

EDIT: Of de iconBIT echt op 1GB staat zal ik na het weekend bekijken op de switch.
als de NAS de film moet streamen, zou het in se nooit een probleem mogen geven. Maar als hij hem moet transcoden, omdat je mediaspeler hem niet ondersteunt, belast je de NAS extra en voor zover ik weet, kunnen de huidge NAS-systemen HD-films onvoldoende snel transcoden.

Transcoden doet hij ook altijd wanneer je met externe subs werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je streamt via smb/nfs/appletalk wordt er nooit getranscodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik zit zelf ook de mogelijkheden van een NAS te onderzoeken en wat echt nuttig is voor mij en dat is voornamelijk: filesharing/backup/Sabnzbd/Sickbeard/Couchpotato. Daarbij wil ik ook via USB 3 regelmatige backups maken naar een externe HDD met een simpele druk op de knop. Dit lijkt met de meest recente DS214 allemaal prima te kunnen. Alleen ik twijfel net als anderen tussen de 214+ en de 214 play.

De transcoding mogelijkheden van de 214 play zijn leuk en in sommige gevallen voor mij wellicht ook wel nuttig, maar wat ik belangrijker vind is dat bovengenoemde software goed en stabiel gaat draaien. Nu begrijp ik dat de 214 play een afwijkende architectuur heeft (x86 ipv ARM) waardoor veel bestaande apps nog niet compatible zijn en hergecompileerd dienen te worden. Maar ik kan eigenlijk niet terugvinden wat voor processor de 214+ heeft.

Bizar genoeg is deze wel te koop volgens de pricewatch, maar is het hele product niet te vinden op de productsite van Synology en ook ontbreekt deze in onderstaande wiki lijst:
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

Maar ik kan dus nergens terugvinden (ook niet op de Synology forums) wat voor CPU de 214+ heeft. Of heeft Synology een bepaalde routine waarbij de + versie altijd dezelfde componenten heeft alleen dan hoger geklokt en meer RAM o.i.d.? Wat zie ik over het hoofd?!

Overigens valt me op dat 'willyfreak' meldt dat de 214+ een Armada proc heeft (dezelfde proc als de 414), maar ik kan hier nergens de bron van terugvinden...wat een duister gedoe allemaal rond die 214+.

[ Voor 12% gewijzigd door AmonTobin op 04-11-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

willyfreak zit helemaal goed, de DS214+ heeft inderdaad een dual-core Armada-CPU aan boord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
DaMarcus schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:45:
willyfreak zit helemaal goed, de DS214+ heeft inderdaad een dual-core Armada-CPU aan boord :)
Ok, goed om te weten. :)

Maar is dat ergens terug te vinden? Ik vind het zo raar dat die 214+ ook niet op de website staat.
Maar goed, ik denk dat die dan wel de voorkeur heeft aangezien die ook puur qua CPU resources sneller lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik zit even op mijn mobiel maar hier alvast 1 bron:
http://www.rshaarlem.com/...214+_Data_Sheet_enu-1.pdf

Niet direct een bron van de architectuur maar zelfde specs als de 414.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Hoe verhoud de 214+ zich nu eigenlijk tov de 214 play?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
  • Laatst online: 26-01 14:18
Ben ook erg geinteresseerd in verschillen tussen 214Play en 214+ ... zit te dubben welke van de twee het gaat worden, iemand overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou verwachten dat een x86 processor op hogere clocksnelheid sneller zou moeten zijn dan een lager geclockde ARM. Maar het is natuurlijk een hele andere architectuur.
Maar op de performance charts is de 414 wel sneller :?

Kan me ook wel voorstellen dat de play ook nog niet bijzonder geoptimaliseerd is aangezien de architectuur nieuw is.

[ Voor 43% gewijzigd door Mr_gadget op 04-11-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
Hmm, na handmatige vergelijking grafieken tussen 214Play en 414 (er van uit gaande dat 214+ dicht in de buurt van 414 zou moeten zitten) is 214Play vaak even snel, soms zelfs wat sneller dan 414. Op AES 256-bit Encrypted File Upload/Download(1) (5GB File) na .. daar is 414 stuk sneller.
En nog belangrijk verschil: 414 (en 214+) hebben wel link translation ... die verwacht ik zelf echter niet nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
JanvdH schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:19:
Hmm, na handmatige vergelijking grafieken tussen 214Play en 414 (er van uit gaande dat 214+ dicht in de buurt van 414 zou moeten zitten) is 214Play vaak even snel, soms zelfs wat sneller dan 414. Op AES 256-bit Encrypted File Upload/Download(1) (5GB File) na .. daar is 414 stuk sneller.
En nog belangrijk verschil: 414 (en 214+) hebben wel link translation ... die verwacht ik zelf echter niet nodig te hebben.
Link translation? Link aggregation bedoel je denk? :)

Dat is op zich wel een leuke feature...Ik ga het even allemaal rustig op een rijtje zetten. Ook wel fijn dat deze apparaten ondersteuning bieden voor zaken als OpenVPN en LDAP....erg robuust moet ik zeggen.Denk dat ik er een ga aanschaffen...welke precies ben ik echter nog steeds niet uit. :+

Valt me overigens op dat het energieverbruik van de 214 play wel relatief hoog ligt. Is natuurlijk ook wel een factor wat meeweegt. Volgens de Synology site is het load verbruik van de 214 play 28,74w en volgens Azerty is het verbruik van de 214+ 19,8w. Toch wel aanzienlijk als de cijfers kloppen. Maar ik vraag me af met wat voor/hoeveel schijven er in beide gevallen is uitgegaan.

[ Voor 42% gewijzigd door AmonTobin op 04-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

mvds

Totally awesome!

Ik heb gemerkt dat de cijfers die ze opgeven meestal wel redelijk kloppen. En het staat er meestal bij met welke config ze getest hebben hoor :)

Volgens de Synology site:
Stroomverbruik wordt gemeten terwijl het systeem volledig is geladen met Western Digital 3TB WD30EZRS-harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
@Amon: helemaal gelijk -> link aggregation. Ik heb thuis maar bescheiden internet (VDSL) verbinding en ben ook niet zo'n download 'koning' ...
Even wat verschillen zitten bekijken tussen DS214+ en Play via Azerty site. Ik zie er bijzonder weinig (alleen processor: type staat daar ook niet aangekeken).
Aantal verschillen: Play heeft bijv. wel SD slot, 214+ niet staan op Azerty site ook niet aangegeven. Heb Synology gisteravond nog verzoek om info over 214+ gestuurd. Bijzonder dat product wel gelanceerd lijkt te zijn, maar dat er erg weinig info over is.
Ik zit er nu toch sterk aan te denken om voor Play te gaan: vanwege vernieuwende features/processor/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
Was een dag te vroeg met info opvragen, over DS214+ staat inmiddels info op site:
http://www.synology.com/p...ct_name=DS214%2B&lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
willyfreak schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Als je geen video on the fly gaat transcoden dan zou ik voor de + gaan, deze is toch net iets krachtiger dan de play.

Draai momenteel:

- database
- joomla
- nzbget
- transmission
- sickbeard
- couchpatato
- VPNserver
- Backup

RAM zit momenteel op 18% en CPU doet ilde nog steeds niets, kopiëren van grote bestanden trekt het netwerk gemiddeld tot 90+% dicht.

Aan transcoding doe ik niet, heb een goede XBMC player staan die gewoon alles netjes afspeelt voor mij, dus daardoor heb ik de extra power gekozen boven het transcoden (wat ik niet gebruik).
- als je zegt grote bestanden, 'hoe groot hebben we het dan over' ?
- hoe gaat deze nas qua performance om met het unpacken van meerdere downloads, terwijl downloads via nzb oid blijven binnen stromen, of is dat iets wat sequentieel wordt uitgevoerd ipv paralel (@ desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
JanvdH schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:18:
@Amon: helemaal gelijk -> link aggregation. Ik heb thuis maar bescheiden internet (VDSL) verbinding en ben ook niet zo'n download 'koning' ...
Even wat verschillen zitten bekijken tussen DS214+ en Play via Azerty site. Ik zie er bijzonder weinig (alleen processor: type staat daar ook niet aangekeken).
Aantal verschillen: Play heeft bijv. wel SD slot, 214+ niet staan op Azerty site ook niet aangegeven. Heb Synology gisteravond nog verzoek om info over 214+ gestuurd. Bijzonder dat product wel gelanceerd lijkt te zijn, maar dat er erg weinig info over is.
Ik zit er nu toch sterk aan te denken om voor Play te gaan: vanwege vernieuwende features/processor/etc.
Kreeg net een mailtje dat de + en de Play op voorraad zijn bij www.nascenter.nl. Zit nu erg te twijfelen of ik voor de Play of voor de + ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
Heb aanvullende info via mail gekregen (stond er gisteravond nog niet op):

Our website provide complete informations about those 2 products.

Please find below a comparative chart between the 2 models: http://www.synology.com/p...S214play#compare_show_top

You will also find the possibility to download the data sheets of the 2 products (go to Document tab and then select the Datasheet in your prefered language):

http://www.synology.com/s...=uk&b=2%20bays&m=DS214%2B
http://www.synology.com/s...uk&b=2%20bays&m=DS214play

The DS214+ is dedicated to serve small and medium businesses.
The DS214play is dedicated to serve you as a media center.

Zelf ook nog niet uit. Play is stuk beter/sneller in transcoding, maar gezien wat ik hier lees maak ie belofte nog niet helemaal waar (ivm missende codecs/optimalisatie) wel potentie. + is sneller/robuuster en zeker bij en/decryptie (sinds vanochtend staat + ook bij comparision). + is stuk zwaarder dan Play (tja, waar zit 't em dan in?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
De DS214+ is inderdaad in alle tests (die online staan momenteel) sneller dan de play.

Ik heb even vergeleken met de DS414, daarin lijkt de DS214+ soms iets sneller te zijn, ik denk dat dit komt doordat de DS414 4 schijven moet aansturen en de DS214+ maar 2 schijven hoeft aan te sturen, verder zijn ze identiek aan elkaar.

echter scheelt dit in de meeste tests nog geen 1 a 2 Mb op het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Kijk eens aan, bedankt voor de info! Stom dat ik die comparison optie op de site gemist heb. 8)7

@JanVDH:

Ik denk dat de 214+ gewoon een ander bordje/design heeft waardoor ie iets zwaarder uitvalt. Zo heeft ie bijv 2 NICs en een iets zwaardere voeding dan de 214 play. De 214+ is dan wel iets kleiner qua dimensies. :)

@Willyfreak:
Voor mij is het belangrijkste dat ik als hij iets aan het uitpakken/repairen is, dit niet ten koste gaat van het streamen van media naar mijn HTPC (draait XBMC). Op dat moment zal de CPU de meest waarschijnlijke bottleneck zijn.

Wat is jouw ervaring hiermee met de (vergelijkbare) 414?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uitpakken en tegelijkertijd iets kijken is totaal geen probleem. Daar heeft mijn 212+ ook geen problemen mee. Sterker nog.. langzamere modellen hebben daar ook geen moeite mee.

Zo zwaar is streamen via cifs/nfs niet.
En de 214 (gewoon, plus en play) hebben ook nog eens een dualcore.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 05-11-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
job schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:44:
Uitpakken en tegelijkertijd iets kijken is totaal geen probleem. Daar heeft mijn 212+ ook geen problemen mee. Sterker nog.. langzamere modellen hebben daar ook geen moeite mee.

Ok, nou mooi om te horen dat dat geen issue is. :)

De CPU scheduler van Linux zal dan wel goed zijn werk doen. Dit wil nog wel eens roet in het eten gooien. Althans, op mijn Windows 7 systeem werkt het niet altijd optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

job schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:44:

Nouhou, uitpakken en downloaden tegelijkertijd gaat meestal nog wel, maar met een par reparatie gaat de boel toch echt wel op zijn knieën hier hoor! (Ds111)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Willem2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:20:
[...]

Nouhou, uitpakken en downloaden tegelijkertijd gaat meestal nog wel, maar met een par reparatie gaat de boel toch echt wel op zijn knieën hier hoor! (Ds111)
Met een 412+ geen probleem...

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
DS214Play besteld ... [ik wilde niet meer wachten ;-)] 2 x 4TB WD Red erbij. Wordt als het goed is morgen afgeleverd. Is mijn eerste NAS ... (mogelijkheid van transcoding woog bij mij toch zwaarder).

[ Voor 56% gewijzigd door JanvdH op 05-11-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
willyfreak schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:46:
De DS214+ is inderdaad in alle tests (die online staan momenteel) sneller* dan de play.
*op gebied van filetransfer....

Wel de zaken even SMART definiëren. Want ik denk dat al het anderen de play juist sneller is dan de +.

Synology vergelijkt op de site alleen filetransfers. Zaken uitpakken en transcoderen heb ik nog weinig van gezien.

Ware het niet dat die systemen eigenlijk ook niet te vergelijken zijn daar 1tje voor business is en 1tje voor media.

[ Voor 11% gewijzigd door Alpha89 op 06-11-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
JanvdH schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:18:
Ik vind de support en ontwikkeling vanuit de community erg belangrijk. Denk dat de play populairder zal zijn dan de + vooral omdat thuis gebruikers denk ik meer van de features van de play gebruik zullen maken. de 214+ is sneller als je files heen en weer stuurt en als je een 2 LAN poort erbij wil hebben. Voor de rest ontlopen ze elkaar weinig qua performance.

Na veel wikken en wegen denk ik dat ik toch maar voor de play ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
@Chadi -> mee eens (support en ontwikkeling vanuit community, en heb zelf 2e LAN poort ook niet nodig, daarnaast verwacht ik dat software voor Play ook nog geoptimaliseerd kan/gaat? worden ivm nieuwe processor familie).

Mijn bestelling (als ik eenmaal wat besteld heb ...): zou vandaag (vanochtend) afgeleverd worden ... blijft bij PostNL helaas staan op 'Zending is ontvangen door Post NL' :-(

Update: PostNL maakt belofte toch waar, NAS net binnen :-)

Update: Draait inmiddels (met 2 x 4TB WD Red)... mooi ding hoor (nu maar eens verdiepen in het inrichten zelf). Staat nu op mijn bureau, eigenlijk te mooi ding voor in de meterkast straks ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door JanvdH op 06-11-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Zijn er hier mensen die een (headless) crashplan client direct op de NAS draaien? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Willem2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:20:
Wat bedoel je met op de knieën gaan? Je syno is zeker een stuk minder responsive, maar ik denk dat jouw ds ook nog wel tegelijk kan parren en streamen.
Wel is het slim sab/nzbget zo in te stellen dat downloaden gepauzeerd is tijdens het parren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 13:56
Chadi schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:38:
[...]

Ik vind de support en ontwikkeling vanuit de community erg belangrijk. Denk dat de play populairder zal zijn dan de + vooral omdat thuis gebruikers denk ik meer van de features van de play gebruik zullen maken. de 214+ is sneller als je files heen en weer stuurt en als je een 2 LAN poort erbij wil hebben. Voor de rest ontlopen ze elkaar weinig qua performance.

Na veel wikken en wegen denk ik dat ik toch maar voor de play ga.
Zou er niet te snel van uit gaan, de 213+ had destijds ook een exotische chipset, wat toch wel problemen gaf in het begin om packages te porten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Chadi schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:38:
Ik vind de support en ontwikkeling vanuit de community erg belangrijk. Denk dat de play populairder zal zijn dan de + vooral omdat thuis gebruikers denk ik meer van de features van de play gebruik zullen maken.
De 214+ maakt gebruikt van de zelfde processor als de 214 en de 414. Die drie samen zullen ongetwijfeld meer verkocht worden dan de 214+ (die voorlopig de enige is met met een evansport cpu). Dus ook naar packages voor die modellen is voldoende vraag. :)

Alle benodigde software is voor handen om packages te maken, wat nodig is, is een aantal mensen die de gevraagde packages willen bugfixen en compileren.
Jammer alleen dat het op de github van synocommunity erg rustig is. Er zijn verschillende bugfixes en git-pulls aangemeld maar er wordt weinig mee gedaan.

Hoe zit het met de packages voor de 214/214+/214play/414, worden die nu al aangeboden op synocommunity?

[ Voor 9% gewijzigd door job op 06-11-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:06
Jasper Janssen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:18:
Zijn er hier mensen die een (headless) crashplan client direct op de NAS draaien? Hoe bevalt dat?
Bevalt uitstekend. Enige probleem dat ik heb/had is dat mijn disks niet meer in hybernation gaan/gingen. Dat was in ieder geval een jaar terug een probleem. Ik heb dat opgelost door Crashplan alleen 's nachts een paar uur om de dag draaien. Dat is voldoende om de backups bij te werken. Wellicht is dat probleem intussen opgelost, maar ik heb de Crashplan scheduling nooit aangepast. Verder vraagt Crashplan geen aandacht. Ik krijg regelmatig netjes een mailtje van Crashplan dat de files die ik wil backuppen 100% bijgewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 24-09 11:50
JanvdH schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:53:
DS214Play besteld ... [ik wilde niet meer wachten ;-)] 2 x 4TB WD Red erbij. Wordt als het goed is morgen afgeleverd. Is mijn eerste NAS ... (mogelijkheid van transcoding woog bij mij toch zwaarder).
Ik ook met andere schijven en pas op 21 november binnen.... (Azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
job schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:48:
[...]

De 214+ maakt gebruikt van de zelfde processor als de 214 en de 414. Die drie samen zullen ongetwijfeld meer verkocht worden dan de 214+ (die voorlopig de enige is met met een evansport cpu). Dus ook naar packages voor die modellen is voldoende vraag. :)

Alle benodigde software is voor handen om packages te maken, wat nodig is, is een aantal mensen die de gevraagde packages willen bugfixen en compileren.
Jammer alleen dat het op de github van synocommunity erg rustig is. Er zijn verschillende bugfixes en git-pulls aangemeld maar er wordt weinig mee gedaan.

Hoe zit het met de packages voor de 214/214+/214play/414, worden die nu al aangeboden op synocommunity?
Ik heb geen idee omdat ik de play nog niet in gebruik heb genomen. In de packages forum is daar wel wat over te vinden. NZBget schijnt te werken als 3rd party package. Nou dan is voor mij al voldaan aan de eisen :)

misschien dat iemand een lijstje heeft wat wel al werkt op de play versies en op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Chadi schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:29:
In de packages forum is daar wel wat over te vinden. NZBget schijnt te werken als 3rd party package.
Klopt, die packages heb ik in elkaar gezet.
Maar dat is alweer twee weken geleden.
Ik was dus benieuwd of synocommunity zelf al packages gemaakt heeft. Ik heb zelf nog een ouder model dus kan het niet controleren. :)

[ Voor 15% gewijzigd door job op 06-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb een Synology 212+. Nu zou ik graag films willen streamen naar mijn Samsung D8000 TV. Dit kan prima via DLNA, maar dit is ingedeeld in mappen.

Nu wil ik eigenlijk per film informatie krijgen over de film, zoiets als Plex of XBMC. Wat is een aanrader om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Synology heeft een plex app, en voor je samsung is er een plex app. Die al geprobeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door job op 06-11-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
job schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:49:
Synology heeft een plex app, en voor je samsung is er een plex app. Die al geprobeerd?
Ja, alleen Plex krijg ik niet meer geïnstalleerd. Net of dat de app, zoals deze in de store te verkrijgen is, telkens niet juist geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 24-09 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Op je tv of je syno ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DSM 4.3-3810 is beschikbaar.
http://download.synology..../DiskStation/DSM4.3/3810/

Version: 4.3-3810
(2013/11/7)
Fixed Issues
1. Enhanced the compatibility of SMB 2 with Mac OS X 10.9.
2. Enhanced the compatibility of File Station with Internet Explorer 11.
3. Added an option that allows the domain to be changed in NFS v4 settings.
4. Improved the following items when running Synology High Availability:
- Stability of DSM updates
- Compatibility with SSD cache and UPS devices

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
job schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:07:
[...]
Klopt, die packages heb ik in elkaar gezet.
Maar dat is alweer twee weken geleden.
Ik was dus benieuwd of synocommunity zelf al packages gemaakt heeft. Ik heb zelf nog een ouder model dus kan het niet controleren. :)
Als ik in mijn DS214play in package center kijk zie ik de volgende packages van synocommunity staan:
- cops
- couchpotato server
- couchpotato server custom
- full-text RSS
- Headphones
- LazyLibrarian
- MantisBT
- Maraschino
- Mylar
- NZB Config
- ownCloud
- Roundcube Webmail
- SickBeard
- SickBeard Custom
- Sublimal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

berkelator schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:47:
Ik heb een Synology 212+. Nu zou ik graag films willen streamen naar mijn Samsung D8000 TV. Dit kan prima via DLNA, maar dit is ingedeeld in mappen.

Nu wil ik eigenlijk per film informatie krijgen over de film, zoiets als Plex of XBMC. Wat is een aanrader om te doen?
DS Video al geprobeerd?
De app voor iDevices ziet er best goed uit, en je kunt aangeven of je het naar je iDevice of naar een DLNA device wil streamen. Zelf selecteer ik zo op mijn iPad de film en die gaat dan rechtstreeks naar mijn Philips (2013) tv of Raspberry Pi. Resume wordt ook ondersteund.

Enige nadeel is dat je geen audio streams en ondertiteling kan selecteren, maar dat schijnt te varieren per tv merk.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Willem2 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:23:
[...]
Enige nadeel is dat je geen audio streams en ondertiteling kan selecteren, maar dat schijnt te varieren per tv merk.
Gisteren toevallig ook DS video geinstalleerd. Op mijn Samsung TV kun je de taal en ondertitel aanpassen.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dutchgrover schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:59:
Als ik in mijn DS214play in package center kijk zie ik de volgende packages van synocommunity staan:
Dankje :)

Dat zijn packages die op alle cpu's werken. Jammer dat ze bij synocommunity nog steeds niet de packages voor nzbget/sabnzbd/python gecompileerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:54
EricEric752 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:28:
[...]

Bevalt uitstekend. Enige probleem dat ik heb/had is dat mijn disks niet meer in hybernation gaan/gingen. Dat was in ieder geval een jaar terug een probleem. Ik heb dat opgelost door Crashplan alleen 's nachts een paar uur om de dag draaien. Dat is voldoende om de backups bij te werken. Wellicht is dat probleem intussen opgelost, maar ik heb de Crashplan scheduling nooit aangepast. Verder vraagt Crashplan geen aandacht. Ik krijg regelmatig netjes een mailtje van Crashplan dat de files die ik wil backuppen 100% bijgewerkt zijn.
Same here, werkt super. Maar ook hier gingen de schijven niet in hibernation. Ik heb dat opgelost door de via de taakplanner Crashplan te laten stoppen en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hmmm interessant artikel over transcoding.

DS214Play v.s. andere nassen:

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 18:44
Alpha89 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:08:
Hmmm interessant artikel over transcoding.

DS214Play v.s. andere nassen:

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=577
Dank je voor de info. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de DS214+ en de DS214 Play als vervanging van mijn DS211J. Dat helpt mogelijk weer bij de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dwarlor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:11:
Dank je voor de info. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de DS214+ en de DS214 Play als vervanging van mijn DS211J. Dat helpt mogelijk weer bij de keuze.
Wil je uberhaupt aan transcoding gaan doen? Als je al een losse mediaplayer hebt is het transcoding verhaal natuurlijk niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 18:44
job schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:14:
[...]

Wil je uberhaupt aan transcoding gaan doen? Als je al een losse mediaplayer hebt is het transcoding verhaal natuurlijk niet van toepassing.
Inderdaad met een losse mediaplayer en/of met android tablet. De tabel gaf mij aan dat de transcoding voor mij geen meerwaarde heeft, daar was ik nog niet helemaal uit.
Het verschil met de DS214+ gaat mij dan ook met name om het verschil in processorkracht. Met mijn huidige DS211J merk ik dat het apparaatje het zwaar heeft met Sickbeard, Couchpotato, SABnzbd, download station en COPS (Calibre). Inloggen via DSM gaat dan ook traag.
Beide Nassen zullen een grote verbetering zijn, maar ik ben op zoek naar de grootste verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Dwarlor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:30:
[...]

Inderdaad met een losse mediaplayer en/of met android tablet. De tabel gaf mij aan dat de transcoding voor mij geen meerwaarde heeft, daar was ik nog niet helemaal uit.
Het verschil met de DS214+ gaat mij dan ook met name om het verschil in processorkracht. Met mijn huidige DS211J merk ik dat het apparaatje het zwaar heeft met Sickbeard, Couchpotato, SABnzbd, download station en COPS (Calibre). Inloggen via DSM gaat dan ook traag.
Beide Nassen zullen een grote verbetering zijn, maar ik ben op zoek naar de grootste verbetering.
Ik twijfel zelf ook. Tot nu toe zie ik geen doorslaggevende reden om voor de 214+ te gaan. Ze zijn bijna even snel maar de 214play heeft een toegevoegde waarde door de functie om te transcoden. Enige wat voor mij over blijft is support vanuit de community ( packages beschikbaarheid) .

Nu ze beide niet echt te koop ( leverbaar) zijn heb ik mooi de tijd om te wachten en te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 24-09 17:29
BB72 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:48:
Iemand al ergens kunnen vinden of de DX213 gesupport wordt op de DS214+ en/of DS214 play ?
En de DX213/513 info is bijgewerkt.

Independent volumes only: DS413, DS412+, DS214+, DS214play, DS213+, DS212+, DS114, DS112+, DS112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
Willem2 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:23:
[...]

DS Video al geprobeerd?
De app voor iDevices ziet er best goed uit, en je kunt aangeven of je het naar je iDevice of naar een DLNA device wil streamen. Zelf selecteer ik zo op mijn iPad de film en die gaat dan rechtstreeks naar mijn Philips (2013) tv of Raspberry Pi. Resume wordt ook ondersteund.

Ja, dit heb ik al een tijdje geinstalleerd. Echter gebruik ik alleen MKV bestanden en kan ik dit niet op een iOS apparaat afspelen wegens de transcoding optie uit DSM 4.3 is gehaald.
Inmiddels werkt Plex weer. Ik kreeg eerder de app niet geinstalleerd ivm telkens een foute installatie op mijn DS212+. Wat kunnen we btw doen aan het probleem met transcoding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je iOS apparaat jailbreaken en gewoon XBMC er op zetten. Heel dat geneuzel van een duur en zware NAS die toch het transcoden net niet zal trekken opgelost. iOS zuigt kamelenballen met de apps die dit kunnen.

Dan kan je ook tenminste gewoon navigeren naar je NAS en on-the-fly alles afspelen.

Ik heb een DS213 staan en nooit transcoding nodig. Ik ben dan ook zeer tevreden met de performance en ik hoef afgezien van een paar ondertitels downloaden er niet naar om te kijken of moeilijk te doen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11

woutur

Klauwtjes uit!

Motrax schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:36:
Je iOS apparaat jailbreaken en gewoon XBMC er op zetten. Heel dat geneuzel van een duur en zware NAS die toch het transcoden net niet zal trekken opgelost. iOS zuigt kamelenballen met de apps die dit kunnen.

Dan kan je ook tenminste gewoon navigeren naar je NAS en on-the-fly alles afspelen.

Ik heb een DS213 staan en nooit transcoding nodig. Ik ben dan ook zeer tevreden met de performance en ik hoef afgezien van een paar ondertitels downloaden er niet naar om te kijken of moeilijk te doen.
Tja.. mijn iPad 2 trekt al geen 720p mkv. Dus het ligt een beetje aan de apparaten waar je je films op af wilt spelen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, DS214+ besteld bij NAScenter.nl. Morgen geleverd :)

Ik zat te twijfelen tussen de DS214play en de DS214+. Transcoding heb ik niet nodig (daarvoor gebruik ik mijn Pi met XMBC) en wilde nu niet langer meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
BB72 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:49:
[...]

En de DX213/513 info is bijgewerkt.

Independent volumes only: DS413, DS412+, DS214+, DS214play, DS213+, DS212+, DS114, DS112+, DS112
Had het wel verwacht gezien die esata poort achterop. Maar mooi dat het nu officieel is.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 09-11-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
woutur schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:35:
[...]

Tja.. mijn iPad 2 trekt al geen 720p mkv. Dus het ligt een beetje aan de apparaten waar je je films op af wilt spelen.
Ik gebruik voor de iPad / iPod deze
http://www.inmethod.com/

Airvideoserver HD
Server / client systeem

( betaalde app, maar verder perfect systeem, streaming maar ook convert + download voor offline gebruik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 24-09 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

berkelator schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:05:
Ja, dit heb ik al een tijdje geinstalleerd. Echter gebruik ik alleen MKV bestanden en kan ik dit niet op een iOS apparaat afspelen wegens de transcoding optie uit DSM 4.3 is gehaald.
Dat is niet zo, deze is uit de laatste videostation gehaald. Je kan de voorgaande versie gewoon nog gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het lijkt wel of iedereen andere ervaringen heeft met videostation.
Mkv's met 720p kan ik bijna allemaal wel afspelen. 1080p werkt niet.

Ik gebruik de laatste ds video, en de laatste versie van diskstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Op mijn iPad 2 kan ik wel 1080p films kijken met een DS214Play. Komt dit dan door de transcoding in de MAS?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ionicdog schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:17:
Staat je verbinding wel op Gbyte? Dit is wel een minpunt als dit niet zou kunnen, kan het me niet voorstellen. Gebruik je een pc of een mediaplayer?
[...]
Op de switch (HP ProCurve 1810G - 24) gekeken, de poort van de mediaspeler (iconBIT XDS1003D) staat op 1Gbps.

Heb het (nog steeds) met meerdere 3D BD50 iso's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Red Boll, heb je de iso al eens extracted en geprobeerd of je het m2ts bestand wel via het netwerk af te spelen is, of eventueel het m2ts bestand omzetten naar een mkv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Chadi schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:34:
[...]

Ik twijfel zelf ook. Tot nu toe zie ik geen doorslaggevende reden om voor de 214+ te gaan. Ze zijn bijna even snel maar de 214play heeft een toegevoegde waarde door de functie om te transcoden. Enige wat voor mij over blijft is support vanuit de community ( packages beschikbaarheid) .

Nu ze beide niet echt te koop ( leverbaar) zijn heb ik mooi de tijd om te wachten en te kijken.
Ze zijn beiden inmiddels leverbaar. Ik heb juist gekozen voor de 214+ vanwege de hardware encryptie en de dubbele LAN poort. Misschien is dit iets om mee te nemen in je afweging?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 24-09 17:29
marrik schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:12:
[...]

Ze zijn beiden inmiddels leverbaar. Ik heb juist gekozen voor de 214+ vanwege de hardware encryptie en de dubbele LAN poort. Misschien is dit iets om mee te nemen in je afweging?
Ik zou ook om deze redenen voor de 214+ kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Ik ben momenteel ook aan het twijfelen tussen de 214play en 214+; volgens een topic op de Synology site komt voor de 214play in de toekomst ook support voor hardware accelerated encryption, maar is dat vanwege driver problemen momenteel nog niet beschikbaar. Ik denk dat ik toch maar de 214play koop in de hoop dat die ondersteuning snel komt.

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 17:47
Intussen is een DSM5.0 Beta Event aangekondigd in Amsterdam. Iemand van de noorderburen die gaat?
http://www.synology.com/e...5.0_beta_nld.php?lang=nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 22:30
Er is nog niet zoveel over de DS214se geschreven zie ik, dus hierbij kort mijn ervaring:
Ik heb een DS411slim staan en verwachtte van de DS214se geen wonderen. Hij verbaasd me echter: hij is een stuk sneller dan ik dacht, gezien de prijs en absoluut minimale specs. Hij reageert sneller dan de DS411slim ondanks de tragere CPU.

Transfer speeds heb ik nog niet bepaald getest, want ik vul hem via een mounted folder vanaf de andere NAS en dat gaat bijster traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der antoon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vooruit dan; een linkje naar een test: http://www.smallnetbuilde...synology-ds214se-reviewed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Ik overweeg een DS114 aan te schaffen. In hoeverre moet ik rekening houden met compatibility van harde schijven? Moet ik de lijst van Synology aanhouden of is een 3,5" Sata 300 schijf van ieder merk en typenummer voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

job schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:39:
Red Boll, heb je de iso al eens extracted en geprobeerd of je het m2ts bestand wel via het netwerk af te spelen is, of eventueel het m2ts bestand omzetten naar een mkv?
Van de week weer aan het knutselen geweest. De losse m2ts was helemaal niet af te spelen, er zaten vertragingen/gaten van seconden in. Omzetten naar een .mkv heb ik niet gedaan, geen idee hoe dat moet en waarmee.

Heb ook de firmware van de iconBit een update gegeven, helaas zonder succes.
Deze weigert nu zelfs om zijn standaardinstellingen op te slaan.

Heb de iconBit aan een andere poort van de wcd gehangen, nog steeds haperen.
Met een laptop op deze poorten haal ik doorvoersnelheden tussen de 60 a 80MBps vanaf de DS414. (Met 1 4TB WD Red HD)

Denk echt dat de (NIC van de) iconBIT de boosdoener is in dit verhaal...

• job
Red Boll schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:59:
Van de week weer aan het knutselen geweest. De losse m2ts was helemaal niet af te spelen, er zaten vertragingen/gaten van seconden in. Omzetten naar een .mkv heb ik niet gedaan, geen idee hoe dat moet en waarmee.
Hmm, jammer.
Omzetten naar een mkv zal je weinig helpen vrees ik.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 14-11-2013 09:55 ]

• thaan
Hier nog wat persoonlijke ervaringen met de DS214se:
SABnzbd haalt 5MB/s op mijn verbinding, met m'n Mac haal ik 7.4MB/s en mijn DS411slim haalt 3MB/s, dat is dus best redelijk.

Transfer speeds over AFP naar 1 schijf in de DS214se zijn makkelijk 100MB/s, met een default MTU (1500) en dus nog niet eens jumbo frames.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die 214se lijkt beter dan ik eerst zou verwachten. Ik wilde m'n oude ds211 bij mijn pa neerzetten voor offside backups, dat wordt nu een ds214se, kan de ds211 eruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Peekster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:41:
Ik overweeg een DS114 aan te schaffen. In hoeverre moet ik rekening houden met compatibility van harde schijven? Moet ik de lijst van Synology aanhouden of is een 3,5" Sata 300 schijf van ieder merk en typenummer voldoende?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 22:54
Ik zou de lijst aanhouden. Waarschijnlijk werken andere merken ook, maar zou het niet gokken. Normaal is die lijst ook zo uitgebreid dat het moeilijker is om een HDD te vinden die niet op de lijst staat dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
Ten eerste lijkt me dit eigenlijk meer een vraag voor het Vraag & antwoord topic, dus wellicht dat je daar meer succes hebt.

Om je toch van een stukje antwoord te voorzien: vanavond komt mijn DS114 binnen en ga ik ergens dit weekend de schijf die nu nog in mijn DS110j zit (als ik het goed heb een WD Green 2000 EARS) proberen hierin te migreren. Na het weekend kan ik de ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Jaerock schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:49:
Die 214se lijkt beter dan ik eerst zou verwachten. Ik wilde m'n oude ds211 bij mijn pa neerzetten voor offside backups, dat wordt nu een ds214se, kan de ds211 eruit :-)
Ik sta er ook van verbaasd. Nu heb ik geen Sickbeard/SABnzbd/VPN Server draaien zoals ik wel op mijn DS411slim heb draaien, maar alleen SABnzbd en VPN Server aan geven veel betere resultaten dan ik verwacht had, en mijn oudere (niet -j of -se model) DS411slim behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jouw ds411slim heeft dezelfde processor als mijn ds211, dus dit was een mooie vergelijking. Ik heb de ds214se in de doos staan nu, van het weekend even migreren. Dit ding gaat bij mijn pa toch niet downloaden, voornaamste taken zullen fileserver en offside back-ups zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Goed, ik ga ook eens van DSM 4.1 naar 4.3 voor mijn DS213...

Downloadsnelheid: 100 KB/s... ik zit op een 100 mbit lijn :(

Ik hoop dat de update het waard is ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:01
Motrax schreef op maandag 18 november 2013 @ 05:07:
Goed, ik ga ook eens van DSM 4.1 naar 4.3 voor mijn DS213...

Downloadsnelheid: 100 KB/s... ik zit op een 100 mbit lijn :(

Ik hoop dat de update het waard is ;)
Je kan de update ook via je PC downloaden en dan handmatig kiezen bij de upgrade en dan kies je voor het bestand wat je hebt gedownload. Mogelijk dat downloaden dan sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
Sinds afgelopen week heb ik volgende probleem.. Mijn DS212+ ziet mijn Samsung-tv (D8000) bij de DMA-apparaten. Ook de Samsung-tv ziet mijn DS212+ bij de AllShare-instellingen. Maar wanneer ik bij Sources kijk zie ik mijn NAS niet staan. Beiden zitten in hetzelfde netwerk en werkgroep. De TV is volledig ontladen, maar nog altijd geen succes. Wie heeft er nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik had ooit een synology nas en ben overgestapt naar een qnap ts 119 P II. Zou ik veel snelheidswinst halen als ik overstap naar een DS214? de qnap heeft 2GHz tegen de 214 een dual core. Destijds overgestapt naar de 119 omdat deze in testen net wat sneller was dan een vergelijkbare syno. Welk type weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 15:53
LaborGardens schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:03:
[...]

Om je toch van een stukje antwoord te voorzien: vanavond komt mijn DS114 binnen en ga ik ergens dit weekend de schijf die nu nog in mijn DS110j zit (als ik het goed heb een WD Green 2000 EARS) proberen hierin te migreren. Na het weekend kan ik de ervaring delen.
En blij met de ds114 en de WG green?
En ik vraag me ook af of een zogehete WD red echt optimaal is voor een single disk station, deze red schijfen komen beter tot hun recht wanneer je in raid gaat werken, is het niet? Ik moet zelf ook nog beslissen welke harde schijf (2/3TB) ik in de ds114 ga schuifen die ook min of meer 24/7 aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ebk71 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:38:
Ik had ooit een synology nas en ben overgestapt naar een qnap ts 119 P II. Zou ik veel snelheidswinst halen als ik overstap naar een DS214? de qnap heeft 2GHz tegen de 214 een dual core. Destijds overgestapt naar de 119 omdat deze in testen net wat sneller was dan een vergelijkbare syno. Welk type weet ik niet meer.
De 119 P II is gelijk aan de ds112+/ds212+. De ds214 zou sneller moeten zijn dan die modellen. Misschien iemand die ervaring heeft met zowel de 214 en de 112+/212+?

De vraag is, waar loop je nu tegenaan? Waarom wil je een sneller model hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 19-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55
job schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:18:
[...]

De 119 P II is gelijk aan de ds112+/ds212+. De ds214 zou sneller moeten zijn dan die modellen. Misschien iemand die ervaring heeft met zowel de 214 en de 112+/212+?

De vraag is, waar loop je nu tegenaan? Waarom wil je een sneller model hebben.
"we" willen natuurlijk altijd sneller :9 . Overall kan ik er goed mee uit de voeten, maar kwam een aanbieding tegen, wil zarafa gebruiken waarvan syno wél een officieel package heeft én het is een dual bay. En de qnap kan ik vast nog wel leuk verkopen. Genoeg redenen, maar als ik maar een overall snelheidswinst haal van doe is wat 5% sla ik over en wacht totdat de prijs op een 214+ bijvoorbeeld flink is gedaald.
Pagina: 1 ... 7 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.