Ik zit zelf ook de mogelijkheden van een NAS te onderzoeken en wat echt nuttig is voor mij en dat is voornamelijk: filesharing/backup/Sabnzbd/Sickbeard/Couchpotato. Daarbij wil ik ook via USB 3 regelmatige backups maken naar een externe HDD met een simpele druk op de knop. Dit lijkt met de meest recente DS214 allemaal prima te kunnen. Alleen ik twijfel net als anderen tussen de 214+ en de 214 play.
De transcoding mogelijkheden van de 214 play zijn leuk en in sommige gevallen voor mij wellicht ook wel nuttig, maar wat ik belangrijker vind is dat bovengenoemde software goed en stabiel gaat draaien. Nu begrijp ik dat de 214 play een afwijkende architectuur heeft (x86 ipv ARM) waardoor veel bestaande apps nog niet compatible zijn en hergecompileerd dienen te worden. Maar ik kan eigenlijk niet terugvinden wat voor processor de 214+ heeft.
Bizar genoeg is deze wel te koop volgens de pricewatch, maar is het hele product niet te vinden op de productsite van Synology en ook ontbreekt deze in onderstaande wiki lijst:
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
Maar ik kan dus nergens terugvinden (ook niet op de Synology forums) wat voor CPU de 214+ heeft. Of heeft Synology een bepaalde routine waarbij de + versie altijd dezelfde componenten heeft alleen dan hoger geklokt en meer RAM o.i.d.? Wat zie ik over het hoofd?!
Overigens valt me op dat 'willyfreak' meldt dat de 214+ een Armada proc heeft (dezelfde proc als de 414), maar ik kan hier nergens de bron van terugvinden...wat een duister gedoe allemaal rond die 214+.
[
Voor 12% gewijzigd door
AmonTobin op 04-11-2013 09:40
]