Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Update 3810-1 is ook weer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24

rally

Deyterra Consultancy

xippie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:35:
Update 3810-1 is ook weer te downloaden.
Is het change log ergens beschikbaar?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:16
Die is van de vorige update ;)

4.3-3810 i.p.v. 4.3-3810-1

Hier vind ik wel een (Google)

Deze heeft schijnbaar geen reboot nodig. :)

[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 20-11-2013 12:34 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Alleen SMB services wordt herstart.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:43
Na het lezen van een aantal pagina's in deze topic en het lezen van reviews ben ik voor de DS214Play gegaan. Bevalt tot nu toe uitstekend, lekker snel en de verrassend veel mogelijkheden!

Ik heb deze keuze gemaakt omdat er waarschijnlijk in de toekomst ook 'transcoding' mogelijk is voor Plex. Plex ook getest en werkt ook als een trein, behalve transcoding, dat heb ik tot nu toe toch niet nodig.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
thaan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:54:
Er is nog niet zoveel over de DS214se geschreven zie ik, dus hierbij kort mijn ervaring:
Ik heb een DS411slim staan en verwachtte van de DS214se geen wonderen. Hij verbaasd me echter: hij is een stuk sneller dan ik dacht, gezien de prijs en absoluut minimale specs. Hij reageert sneller dan de DS411slim ondanks de tragere CPU.

Transfer speeds heb ik nog niet bepaald getest, want ik vul hem via een mounted folder vanaf de andere NAS en dat gaat bijster traag.
Ook ik heb de DS412se gekocht. Was inderdaad weinig over te lezen maar hij is volgens mij vrijwel nieuw op de markt. Het is mijn eerste NAS en ben er eigenlijk best tevreden mee. Makkelijk op te zetten, performance genoeg om films mee af te spelen, backup van fotos en andere bestanden. Ik heb er 2x 2TB schijven van WD erin staan en dat gaat ook allemaal prima. ;)

Appeltjes voor de dorst

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:46
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Synology DS213j en de DS214.

Het is voor mijn ouders en wordt gebruikt voor:
- website hosten (php + mysql)
- mailserver
- foto's opslaan en benaderen vanaf laptop, iphone, iPad
- muziek opslaan en benaderen vanaf iphone en DLNA homecinema set
- video opslaan en laten afspelen op een mediaspeler (bedraad)
- opslaan van documenten en benaderen vanaf laptops
- via sabnzb downloaden, repareren en unrarren

Ik heb het idee dat ik alles met beide wel kan. Volgens mij heb ik niet de snellere processor en geheugen nodig van de DS214. Het is namelijk niet zo dat er video geencodeerd moet worden en dergelijke.
Ik kan echter niks vinden over eventuele prestaties voor het hosten van een website, zit daar nog verschil in?

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:59
Er is een update van Synology Surveilance Station. Dit keer een erg belangrijke wat mij betreft! Vanaf nu werkt de live view met een web plugin i.p.v. met die Java troep. Dat heeft nooit goed gewerkt bij bij, maar nu met de web plugin werkt de live view weer!

Gewoon even Surveilance station updaten en als je Live view aanklinkt krijg je de melding dat je een plugin moet installeren.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

yorroy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:41:
....

Ik heb het idee dat ik alles met beide wel kan. Volgens mij heb ik niet de snellere processor en geheugen nodig van de DS214. Het is namelijk niet zo dat er video geencodeerd moet worden en dergelijke.
Ik kan echter niks vinden over eventuele prestaties voor het hosten van een website, zit daar nog verschil in?
Tja; het hangt er maar vanaf hoe groot/ingewikkeld je site is. Maar.... ik twijfelde ook en ben toch voor de 214 gegaaan met die kortingscode van de Staples, betaal je uitenidelijk 204,49 incl. BTW en gratis bezorgd. Dat trok mij over de streep. Je hebt met de 214 een sneller apparaat, waarbij je moet optellen dat je in feb 14 DSM 5.0 hebt dat uitkomt en ook zwaarder zal zijn voor de synology.

[ Voor 17% gewijzigd door tomic op 28-11-2013 19:25 ]

Toch maar een weblog?

Verwijderd

ik had dit gepost in 214play topic, maar misschien beter op z'n plaats hier

op PC's werkt truecrypt met intel cpu ondersteunde encryptie en is er geen merkbaar verschil in dagelijks gebruik met of zonder encryptie van gehele harde schijf.

met NAS apperaten was dit volgens mij niet het geval.
Maar de in de 214play gebruikte intel processor zou volgens sommige sites encryptie ondersteunen
http://www.cpu-world.com/...ies_media_processors.html
helaas kan ik de genoemde processor niet op de intel site vinden

als die atom processor encryptie zou indersteunen, dan zou ik verwachten dat het vergelijkbaar goed werkt als met desktop processors, maar als ik kijk naar de windows upload/download performance van de 214play op de synology site, dan is deze slechts een fractie van de performance zonder encryptie.
http://www.synology.com/en-us/products/performance/#2_bay

Synology zegt dat 214+ hardware encryptie heeft, maar download/upload performance is nog steeds minder dan helft bij zonder encryptie.

Dus vraag ik me af: waarom is die performance zo laag, en waarom kan encryptie met een NAS niet net zo goed werken als truecrypt met intel processors op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:01
Redcoon bied op deze Black Friday vanaf 19 uur de DS214+ aan voor een nu nog onbekende prijs. pricewatch: Synology DiskStation DS214+

Edit: Prijs is 299 euro, zie https://www.redcoon.nl/hotdeals-B497856

Ik heb zelf meer interesse in een Synology 4 bay NAS, heeft iemand deze wellicht gespot vandaag voor een leuke prijs?

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 29-11-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:51
musicfreak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:19:
Redcoon bied op deze Black Friday vanaf 19 uur de DS214+ aan voor een nu nog onbekende prijs. pricewatch: Synology DiskStation DS214+

Ik heb zelf meer interesse in een Synology 4 bay NAS, heeft iemand deze wellicht gespot vandaag voor een leuke prijs?
zojuist besteld, ben benieuwd.
Heb nu nog de asustor as-302t maar zitten iets te veel slordigheidjes in en een grote community is toch wel een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
yorroy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:41:

Het is voor mijn ouders en wordt gebruikt voor:
- website hosten (php + mysql)
- mailserver
- foto's opslaan en benaderen vanaf laptop, iphone, iPad
- muziek opslaan en benaderen vanaf iphone en DLNA homecinema set
- video opslaan en laten afspelen op een mediaspeler (bedraad)
- opslaan van documenten en benaderen vanaf laptops
- via sabnzb downloaden, repareren en unrarren

Nofi maar ik snap niet dat mensen anno 2013/2014 nog een website hosten thuis op een nas/pc/server.

Je hebt voor 5 tot 10 euro per maand een hosting pakket welke absoluut beter zal zijn dan een site op een NAS met een beperkte uplink/download snelheid en beschikbaarheid (een keer rebooten --> site down..)

Ik zet mijn Synology overigens ook tussen 01:00uur en 08:00uur uit om stroom te besparen. Downloaden doet hij gewoon lekker overdag.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Workaholic schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:12:
Nofi maar ik snap niet dat mensen anno 2013/2014 nog een website hosten thuis op een nas/pc/server.
Je hebt voor 5 tot 10 euro per maand een hosting pakket welke absoluut beter zal zijn dan een site op een NAS met een beperkte uplink/download snelheid en beschikbaarheid (een keer rebooten --> site down..)
Ik draai heel wat sites op mijn syno. Voor 5 tot 10 per maand ga ik dat echt niet redden qua dataverkeer en opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:54
musicfreak schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:19:

Was nu niet bepaald een black friday aanbieding, zat al vanaf de ochtend in spanning wat ie ging kosten :+
€ 20,- van de prijs afhalen en dan € 5,- lager uitkomen dan de goedkoopste in de PW ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 13:54:
[...]

Ik draai heel wat sites op mijn syno. Voor 5 tot 10 per maand ga ik dat echt niet redden qua dataverkeer en opslag.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen te bedenken, maar een website host je niet op een thuis-server, pc of nas op zolder maar in een datacenter met een 99.9% uptime, dikke internet pijp, UPS etc.

Tenzij jij een glasvezel verbinding hebt ga je overigens met de gemiddelde internet upload snelheid thuis ook geen groot aantal bezoekers kunnen voorzien van media etc zonder performance bottlenecks.

Voor 5 tot 10 euro ga je het zeker wel redden met een hoster en je gebruikt zelfs minder stroom (Je nas kan in sleep mode of zelfs helemaal uit als je ligt te slapen)

Overigens is dataverkeer tegenwoordig gratis bij veel hosters. Zie bijvoorbeeld tilaa.nl, versio.nl, antagonist.nl. De laatste heeft zelfs onbeperkt opslag..

Als jouw hoster dit niet kan bieden, stap je over, of host je grote bestanden zoals foto's bijvoorbeeld op sites als Flickr.

Anyways, genoeg offtopic. Je moet zelf weten wat je doet, maar een site hosten op je NAS is leuk voor de hobby of het delen van content met familie/vrienden maar niet voor serieuze bedoelingen.

nog 1 inkoppertje dan.. lol :D Rebooten --> weg site, software update, site down, zware belasting (transcoding, downloaden/unrarren/parren etc) site langzaam.. need I say more..? :D Mijn DS412+ gebruik ik mooi als centrale dataplek, usenet downloads/streaming + back-up etc en 's avonds mag die uit om stroom te besparen

[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 30-11-2013 23:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:01
ebk71 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:27:
[...]

Was nu niet bepaald een black friday aanbieding
Dat gevoel had ik ook, had er ook meer van verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 18:11
Gisteren ben ik er achter gekomen dat mijn 16 maanden oude DS212+ defect was. Hij dacht dat er op de SD Copy knop werd gedrukt terwijl dat niet zo was. Dit gebeurde ongeveer 10a12 keer per dag waardoor de NAS dus wakker wordt.

Ik mocht mijn DS212+ meteen omruilen voor de DS214Play met maar €31 bijbetalen.

Om maar even te melden :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
Workaholic schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:12:
[...]

Ik zet mijn Synology overigens ook tussen 01:00uur en 08:00uur uit om stroom te besparen. Downloaden doet hij gewoon lekker overdag.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor script je gebruikt om het systeem af te laten sluiten en op te laten starten tussen bepaalde uren. Zou je die willen delen? :)

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

appeltjemac schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:15:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd wat voor script je gebruikt om het systeem af te laten sluiten en op te laten starten tussen bepaalde uren. Zou je die willen delen? :)
In configuratiescherm, optie hardware, tabblad stroomschema vermoed ik.

Je kan hierin aangeven wanneer de syno aan moet en uit mag.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
stuffer schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:21:
[...]

In configuratiescherm, optie hardware, tabblad stroomschema vermoed ik.

Je kan hierin aangeven wanneer de syno aan moet en uit mag.
Helaas is de functie 'Stroomschema' bij mijn DS214se uitgeschakeld. Toch even gebladerd bij DSM Help en staat daadwerkelijk wel een optie met 'Stroomschema'. Ik zie het alleen niet bij het tapje 'Hardware' staan. Iemand enig idee hoe dit zit? Of zijn de DSM Help informatie voor in het algemeen?

Edit: Beetje rond gezocht op google, maar ook niet veel wijzer mee geworden. Denk wellicht dat de functie er niet is omdat het apparaat zelf al best 'low energy consumer' is..?! 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door appeltjemac op 04-12-2013 12:35 . Reden: Google ]

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

appeltjemac schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:24:
[...]

Helaas is de functie 'Stroomschema' bij mijn DS214se uitgeschakeld. Toch even gebladerd bij DSM Help en staat daadwerkelijk wel een optie met 'Stroomschema'. Ik zie het alleen niet bij het tapje 'Hardware' staan. Iemand enig idee hoe dit zit? Of zijn de DSM Help informatie voor in het algemeen?

Edit: Beetje rond gezocht op google, maar ook niet veel wijzer mee geworden. Denk wellicht dat de functie er niet is omdat het apparaat zelf al best 'low energy consumer' is..?! 8)7
Je bedoelt dat er nog geen stroomschema's zijn aangemaakt? Dat zou je toch zelf moeten doen:

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/j9x6yug2l/Stroomschema.png

--Edit--
@hieronder, dat wist ik niet...

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
appeltjemac schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:24:
Die optie zit er gewoon niet in.
Net als dat de se niet aan wake on lan doet.

Vergelijk deze modellen maar eens, en zie wat er ontbreekt aan opties:
http://www.synology.com/en-global/products/spec/DS214
http://www.synology.com/en-global/products/spec/DS214se

Sommige specs zijn hardware matige verschillen, andere verschillen zitten in de software.
Wil je meer opties, dan moet je een duurder model kopen.
Product differentiation heet dat.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 04-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:46
Ik heb toch maar de Synology DS214 gekocht, maar nu zit ik eraan te denken in de woonkamer 3 apparaten aan te sluiten op het bedrade netwerk en de DS in de meterkast.
Omdat ik geen zin heb 3 kabels te gaan trekken wil ik in de woonkamer een switch neerzetten. Heeft dit nog beperkingen voor de snelheid of mogelijkheden omdat de DS niet op deze switch zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zolang alle apparatuur gigabit snelheid aankan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
yorroy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:58:

Omdat ik geen zin heb 3 kabels te gaan trekken wil ik in de woonkamer een switch neerzetten. Heeft dit nog beperkingen voor de snelheid of mogelijkheden omdat de DS niet op deze switch zit?
Zolang je maar een gigabit switch plaatst zijn er geen beperkingen. Is maar een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
Thanks voor de uitleg, Stuffer. Zoals Job het al aangeeft, zit de optie er inderdaad niet in, helaas. Maar de SE is best zuinig in vergelijking met de normale ds214. Met oog op energiezuinigheid heb ik 2x WD Green HD erin. Daarnaast heb ik ook 'slaapstand' aangezet dus zal ook wel schelen in het verbruik.

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Synology 214 play nu poosje in gebruik. Mijn ervaringen tot op heden:
- de algemene performance is zeer goed van het apparaat. Alles reageert veel sneller dan bij mijn Synology DS112+, wat ook geen traag apparaat is.
- de mobile apps werken allemaal goed icm met de DS214play.
- het downloaden gaat echt super via NZBget en met uitpakken is het apparaat ook heel snel.
- meerdere streams en uiitpakken zijn geen probleem voor dit apparaat
- zoals verwacht, als je een 'early adopter' bent, zijn er nog behoorlijk wat zaken die kunnen verbeteren:

* de transcoding (afspelen van video) via de org. synology apps op ios (en video station op DSM) is nog niet veel sneller dan bij mijn DS112+ en dat verbaast me. Daarnaast zitten er ook nog wat metadata fouten in Videostation software waardoor hij verkeerde filmtitels ophaalt. De ios app kan ook nog niet alle formaten afspelen, zoals DVD's. Daar is nog wat werk te verzetten door Synology. Sowieso vind ik de app niet erg mooi, qua look. Maar dat is persoonlijk.

Gelukkig is onlangs door het bedrijf Firecore de Infuse2 app (alleen Ios) uitgebracht wat een stuk soepeler streamt (helaas nog geen metadata voor gedeelde schijf op NAS (nu alleen mappenlijst), maar dit volgt snel). Ik gebruik Firecore software ook op mijn Apple TV2 en dat werkt super!

* het kopieren onder windows tussen de gedeelde mappen op de nas verloopt erg traag en mijn pc hangt daardoor. Ik weet niet of dat nu veroorzaakt wordt door Windows 8.1 of door de NAS. Ik weet wel dat ik bij de DS112+ geen problemen hiermee had.

Daarmaast hoop ik dat de DS214play ondersteuning gaat bieden voor het transcoden naar de XBOX360, dat zou echt top zijn!

Overigens verwacht ik dat Synology met DSM 5.0 (16 januari is de perspresentatie) heel wat verbeteringen gaat brengen. Ik vermoed dat dit product gewoon iets te snel op de markt is gekomen. En dat het qua software nog achterloopt op de mogelijkheden van de hardware. Ik heb er een goed gevoel over dat dit een topproduct gaat worden. Ik ben heel blij met mijn aankoop!

Tot zover mijn eerste ervaringen. Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:45:
Ik heb de Synology 214 play nu poosje in gebruik. Mijn ervaringen tot op heden:
- de algemene performance is zeer goed van het apparaat. Alles reageert veel sneller dan bij mijn Synology DS112+, wat ook geen traag apparaat is.
..
- het downloaden gaat echt super via NZBget en met uitpakken is het apparaat ook heel snel.
- meerdere streams en uiitpakken zijn geen probleem voor dit apparaat
...
* de transcoding (afspelen van video) via de org. synology apps op ios (en video station op DSM) is nog niet veel sneller dan bij mijn DS112+ en dat verbaast me. Daarnaast zitten er ook nog wat metadata fouten in Videostation software waardoor hij verkeerde filmtitels ophaalt. De ios app kan ook nog niet alle formaten afspelen, zoals DVD's. Daar is nog wat werk te verzetten door Synology. Sowieso vind ik de app niet erg mooi, qua look. Maar dat is persoonlijk.
Mooi dat er stilaan meer informatie en gebruikerservaringen komen.

Ik sta op het punt de ds214play te bestellen maar heb nog steeds geen goed antwoord op het volgende :
- Aangezien dit een x86 machine is : ben ik op zoek naar performace cijfers icm handbrake-cli.
Ik wil niet transcoderen tijdens afspelen maar alvast dit gedaan hebben al gelijk na de download.

Heb je hierover enig ervaring mee ?

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 13:16
Nieuwe DSM update! :)

Version: 4.3-3810 Update 2 Changelog
Fixed Issues:
- Fixed an issue where the system partition will probably have insufficient free space if logs of Windows File Service is enabled.
- Fixed an issue where the system partition of DS213+ and DS413 will probably have insufficient free space in some network environments.
- Enhanced the stability of DS213+ and DS413 when they are connected with Synology expansion units.
- Enhanced the overall stability of DSM.

[ Voor 84% gewijzigd door SmiGueL op 07-12-2013 00:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de Synology DS414 besteld. Ik vraag me af wat de beste toevoeging is op de DS414: een Chromecast, Apple TV, Mede8er MED600X3D of een andere mediaspeler.

Belangrijk voor mij zijn de opties om Netflix te kunnen gebruiken en lokaal bestanden te kunnen afspelen, dus rechtstreeks videos en series vanaf de Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52
Je zit in het verkeerde topic...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

SmiGueL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:18:

[...]
Mag hopen dat dit mijn verbindingsissues oplost. Heb een DS213+ en mijn iMac en MBP kunnen op random momenten niet verbinden met de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29
davar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:42:
[...]
Ik sta op het punt de ds214play te bestellen maar heb nog steeds geen goed antwoord op het volgende :
- Aangezien dit een x86 machine is : ben ik op zoek naar performace cijfers icm handbrake-cli.
Ik wil niet transcoderen tijdens afspelen maar alvast dit gedaan hebben al gelijk na de download.
Cijfers heb ik niet en direct transcoderen doe ik niet, maar Transmission heb ik wel naar tevredenheid draaien. Wat wil je precies weten?

De standaard download queue size van 5 trekt hij qua CPU en RAM zonder problemen op 7 MB/s. Ik denk met minder dan 20% CPU? Toch heb ik de queue size verlaagd naar 2. Ik vind dat mijn WD RED schijven behoorlijk beginnen te ratelen van de random access als er 5 downloads tegelijk draaien. Hij trekt het prima, maar aangezien mijn DS214play in de huiskamer staat vind ik geluidsbeperking belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
SmiGueL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:18:

[...]
Hoewel Update 1 prima was verlopen, kreeg ik na de reboot bij Update 2 allerlei foutmeldingen dat packages niet geïnstalleerd konden worden. Wat bleek: de homedir van root stond ineens verkeerd, waardoor hij de packages niet kon verifiëren. Toch meldde DSM dat hij wel op Update 2 draaide.

Oplossing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# backups maken
cp /etc.defaults/VERSION /etc/defaults.VERSION.bak
cp /etc/passwd /etc/passwd.bak

# wijzig root homedir
# fout: /var/services/homes/root
# goed: /root
vi /etc/passwd

# laat DSM denken dat we op Update 1 draaien
# wijzig smallfixnumber naar 1 (of 0, als je Update 1 nog niet had)
vi /etc.defaults/VERSION

Nu kun je in het Control Panel opnieuw DSM Update draaien. Werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
roderickvd schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:59:[...]Cijfers heb ik niet en direct transcoderen doe ik niet, maar Transmission heb ik wel naar tevredenheid draaien. Wat wil je precies weten?
Als het goed is is de cpu van de DS214play de ce5335 en die zou quicksync moeten ondersteunen waardoor je op hoge snelheid can encoden. Ik zou graag willen weten of dit ook echt zo is. Of dat ik (nog steeds) via mijn pc zou moeten encoden. Dan kan ik beter een andere Synology versie kopen.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
davar schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:34:
[...]
Als het goed is is de cpu van de DS214play de ce5335 en die zou quicksync moeten ondersteunen waardoor je op hoge snelheid can encoden. Ik zou graag willen weten of dit ook echt zo is. Of dat ik (nog steeds) via mijn pc zou moeten encoden. Dan kan ik beter een andere Synology versie kopen.
Ik heb alleen realtime transcoding gebruikt. Mocht je er iets aan hebben: een stream naar een iPad kost circa 25% CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Dank je wel voor het antwoord. Dit maakt hem weer interessanter :)

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:57
Ik heb alleen realtime transcoding gebruikt. Mocht je er iets aan hebben: een stream naar een iPad kost circa 25% CPU.
Kan je elk videobestand streamen naar een iPad? Met welk programma krijg je dit dan voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

edit: verkeerde topic...

[ Voor 134% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
marsclone schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:47:
[...]

Kan je elk videobestand streamen naar een iPad? Met welk programma krijg je dit dan voor elkaar?
Ik denk met videostation: http://www.synology.com/e...spec_applied_model_dialog
Klik op de knop betreffende specs en modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
marsclone schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:47:
[...]
Het idee is van wel. Met Video Server en de bijbehorende iOS app transcode hij naar een voor de iPad geschikt formaat. Wegens licensing issues werkt dit (nog) niet voor DTS, terwijl vrijwel alle HQ releases met DTS zijn! Dat maakt het nu in de praktijk vrij waardeloos, dus ik wacht in spanning op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 10:20
Ik heb deze week ook de DS214 play neergezet ter vervanging van mijn oude DS211. Nu valt me iets op in het RAM gebruik, waarvoor ik nergens een verklaring kan vinden.
Er wordt meer dan 300 Mb van het ram geheugen "gereserveerd" tegenover de 12 mb op mijn oude DS211. Ik heb geen idee waarvoor dit dient...maar nu houd ik uiteindelijk maar 700 mb ram over. :(

Zou iemand met een DS214 play eens kunnen kijken of dat op elke 214 Play zo is (vanuit de dsm resource monitor kun je op het geheugen gebruik klikken, waarna je de verdeling van het RAM ziet). De screenshot hieronder laat het probleem zien..

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B8wY4wycm9FQSm5qeDNEeE1jVW8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/...EeE1jVW8/edit?usp=sharing

[ Voor 18% gewijzigd door peerke82 op 14-12-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
peerke82 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:59:
Ik heb deze week ook de DS214 play neergezet ter vervanging van mijn oude DS211. Nu valt me iets op in het RAM gebruik, waarvoor ik nergens een verklaring kan vinden.
Er wordt meer dan 300 Mb van het ram geheugen "gereserveerd" tegenover de 12 mb op mijn oude DS211. Ik heb geen idee waarvoor dit dient...maar nu houd ik uiteindelijk maar 700 mb ram over. :(
Idd 324 Mb gereserveerd. Geen idee of dat voor de lopende processen is zoals filestation....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 10:20
Vroem schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:09:
[...]

Idd 324 Mb gereserveerd. Geen idee of dat voor de lopende processen is zoals filestation....
Ok, ben dus niet de enige ;-) Het lijkt wel iets te zijn wat alleen de Play heeft. Alle overige "arm" modellen hebben veel minder RAM gereserveerd staan (10-50 mb).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
peerke82 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:59:

Zou iemand met een DS214 play eens kunnen kijken of dat op elke 214 Play zo is
Ook hier 324MB gereserveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 20:00
DSM release 4.3-3810 Update 3

Compatibility and Installation
DSM 4.3-3810 Update 3 can only be installed on Synology products running DSM 4.3-3810 via DSM Update. Please log in to DSM and go to Control Panel > DSM Update to install the update.
Change Log

Enhanced system security.
Fixed an issue where backup tasks may be deleted when the external drive, which was selected as the backup destination, was ejected.

(19-12-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze zijn Iig lekker bezig

Vandaag een 3e 4tb disk erin gehangen... Wat duurt dat uitbreiden lang zeg! :|

[ Voor 63% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit nu eigenlijk al een redelijke tijd te azen op de DS114+, maar tot mijn verbazing is er eigenlijk maar bar weinig over terug te vinden. Zou deze nog wel gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vreemd inderdaad, anders neem je toch gewoon de 214PLAY. ;)

In de brochure met de laatste nieuwe modellen staat trouwens ook niks over de 114+, daar noemen ze nogsteeds de 112+: http://ukdl.synology.com/..._Product_brochure_enu.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
>vpn server
>data sharing
>enkele leuke progjes zoals; astrix pbx etc.

ds214 of de ds213+ ? wat is jullie advies.

maakt er iemand gebruik van een online backup? Dus de data automatische backupen naar een online dienst.. of zelfs eventueel google drive? is dit mogelijk of alleen de standaard amazon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Morgen (4-1) is in Azie de eerste presentatie voor geinteresseerden over DSM 5.0. Ben benieuwd wat er voor nieuws te melden is :)

Zijn er volgers hier die zich aangemeld hebben voor de presentatie in Amsterdam op 16 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:57
Gregoor schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 01:37:
Morgen (4-1) is in Azie de eerste presentatie voor geinteresseerden over DSM 5.0. Ben benieuwd wat er voor nieuws te melden is :)

Zijn er volgers hier die zich aangemeld hebben voor de presentatie in Amsterdam op 16 januari?
Hopen dat er nieuwssites bij zijn die hier een rapportage van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Yep, heb me ingeschreven en kan er naar toe:-)

Ben ook idd benieuwd wat de vernieuwingen zullen zijn.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik heb het vandaag zien passeren, het event in Amsterdam, was dus te laat... Helaas, mjah, khad toch examen die dag...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hier een uitgebreide foto set van DSM 5.0 beta event.

Ziet er cool uit. Krijg een beetje een iOS7 gevoel haha!

Volgens mij heul veel nieuwe features!!

http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157639385395183/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindred
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08 10:10
http://scl13.com/synology-dsm-5-0-beta-exp/

DSM 5.0 First Look

Wel eventjes de vertaler aanzetten :)

Ik zie paar leuke features:

- Chromecast en Airplay support voor Video Station
- Airplay support voor Photo Station
- Airplay support voor Audio Station
- CMS: Central Management System aka beheer al je Syno's vanuit 1 interface
- Nieuwe interface die er gestroomlijnder uitziet en meer lijkt op iOS7
- Offline modus voor Video Station (waarbij hij de content naar je device kopieert, zou mooi zijn moest de Play editie die ook meteen transcoderen, je kiest dan gewoon wat je op je vlucht wil bekijken en Syno regelt de rest)
- Native DS Video support voor Samsung TV's
- Een hele rits aan nieuwe Sync opties ook tussen 2 Syno's
- In browser text editor (kan leuk zijn maar ik zie er niet zo heel veel nut in)
- Facebook en Google+ integratie (om files uit te wisselen met je contacten)
En nog een hele rits andere zaken.

Op http://www.mobile01.com/topicdetail.php?f=494&t=3718456 lees ik ook nog dat je meer rechten kan gaan bepalen, zoals Directory Traversal en Delete rechten.

Verder hebben ze nog wat afbeeldingen van live demo's.
En zie ik de datum 25/01/2014, de vermoedelijke launch date voor DSM 5.0 Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 20:00
Cool! De uitbreidingen van Cloud Station klinken ook erg vet. Hopelijk is voor NAS <> NAS ook een vorm van encryptie mogelijk. Het CMS gebeuren zie ik ook wel zitten, nu een redelijk aantal van deze apparaatjes in beheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

YouTube filmpje van het event over 5.0 beta.

YouTube: Synology DSM 5.0 BETA 發表會:定義雲端的嶄新世代

Nu de vertaling nog ;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23

Red Boll

Kick Ass!

Skindred schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:31:
- CMS: Central Management System aka beheer al je Syno's vanuit 1 interface
Dat is zeer welkom, raar dat dat er al niet eerder in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00
Meestal zijn hun beta release redelijk stabiel. Als het goed is komt eind januari eerste beta vrij...

Ik ga gok denk ik wel wagen....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Quakie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:54:
Meestal zijn hun beta release redelijk stabiel. Als het goed is komt eind januari eerste beta vrij...

Ik ga gok denk ik wel wagen....
Inderdaad. Heb alle Beta's vanaf DSM 3.0 gedraaid. Nog geen issues gehad.

*afkloppen*...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Blijkbaar een nieuwe update (bij me ds412+ dan)
Version: 4.3-3810 Update 4

Bij klikken op nieuwigheden helaas geen releasenotes/changelog.

[ Voor 4% gewijzigd door 4th op 09-01-2014 11:12 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie hem ook staan op mijn 414... En gezocht naar de wijzigingen, maar niks kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Ja zolang ik niets zie van notes/changelog doe ik er niets mee ;)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Version: 4.3-3810 Update 4

(2014/1/9)
Compatibility and Installation

DSM 4.3-3810 Update 4 can only be installed on Synology products running DSM 4.3-3810 via DSM Update. Please log in to DSM and go to Control Panel > DSM Update to install the update.
Improvements

Enhanced the security of Windows File Services (SMB) to prevent unauthorized access.
Enhanced the compatibility of File Station with Internet Explorer 11.
Fixed Issues

Data that was read from a volume would be incorrect when a crashed SSD cache was mounted on that volume.
SNMP service would consume excessive memory when it was enabled.
Synology NAS could not shut down or reboot when DoS protection was enabled.

Staat er bij mij (DS213+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Juist die issues zijn natuurlijk nuttige info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wel opvallend dat ze tegenwoordig zoveel updates doorvoeren, dat was vroeger echt niet het geval. Al vind ik het dan wel weer positief dat ze nu snel wat doen met securityproblemen. Ze pakken het snel op en zijn er echt goed mee bezig. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Nou...

Ik vind net wat op de download dir van Synology onder het mapje: "Marketing".

DSM 5.0 "Slides + Photos"....

Grab it while it is still there ;-)

http://download.synology....keting/DSM5.0_Beta_photo/

Helaas wel in het Chinees? :)

Foto's zijn wel grappig :P!

Edit: inmiddels alweer verwijderd. Heb de pdf maar ff geüpload.

[ Voor 31% gewijzigd door Alpha89 op 10-01-2014 18:30 . Reden: Pdf gered ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier de pricewatch: Synology DiskStation DS214+ binnen gekregen, met tweemaal een pricewatch: WD Red Network NAS HDD, 2TB erin.

Het ziet er allemaal ontzettend goed uit! Installeren en dergelijke is een makkie en het ziet er allemaal gelikt uit. Hij is nu nog steeds bezig met de pariteitscontrole, wat inmiddels al sinds 11 uur bezig is. Hij tikt net de 49% aan... :/ Gaat nog wel even duren dus :+

Deze is voor op kantoor, ben van plan met Bittorrent Sync zodoende een soort Dropbox variant op te zetten. Misschien ga ik deze zelfde ook voor thuis kopen, heb privé ook wel wat spullen zoals muziek en foto's die ik graag veilig opgeslagen zou hebben. Daarnaast kunnen we dan met BT Sync zorgen dat bepaalde gegevens op twee locaties beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Waarom gebruik je niet de native sync tools ? Heb je er nog support op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 11:57
ben van plan met Bittorrent Sync zodoende een soort Dropbox variant op te zetten.
Hier heb je CloudStation voor:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DukeBox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:54:
^ Waarom gebruik je niet de native sync tools ? Heb je er nog support op ook.
De standaard software zal vast prima werken, maar over BT Sync lees ik goede verhalen. Dus dat gaan we eerst eens proberen.

Overigens; Schijf 1 is klaarblijkelijk niet in orde. Hij geeft na elke herstart aan dat die vervangen moet worden. RMA'tje dus! Wel balen overigens, duurt allemaal weer veel te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

TheNephilim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:02:
De standaard software zal vast prima werken, maar over BT Sync lees ik goede verhalen. Dus dat gaan we eerst eens proberen.
8)7 |:( Waarom koop je daan een synology ? Een nas zonder DSM met die mogelijkheden is een stuk goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 16-01-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DukeBox schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:09:
[...]

8)7 |:( Waarom koop je daan een synology ? Een nas zonder DSM met die mogelijkheden is een stuk goedkoper.
DSM draait natuurlijk niet alleen om die CloudSync! ;)

Juist het gemak van packages; al dan niet BT Sync of OwnCloud, maken het zo makkelijk. Bij andere NAS oplossingen moet je weer zelf aan de slag met installeren en dergelijke. Daarnaast ben ik zeer tevreden over de termijn waarin de Synology DiskStations nog updates ontvangen, dat is bij andere fabrikanten niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Was overigens best een leuke demo. Prima gegeten ook nog :)

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 16-01-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
DukeBox schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:08:
Was overigens best een leuke demo. Prima gegeten ook nog :)
Was er verder nog nieuws? Of was het toch vooral een herhaling van wat we eerder al op buitenlandse screenshots gezien hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich niets nieuws.. maar wel een demo (dus niet alleen slides) van CMS en de nieuwe sync opties.
Ze waren nogal enthousiast over de grafische veranderingen maar persoonlijk vond ik dat niet zo interesant. Qua 'gewone' eindgebruiker veranderd er in weze niet zoveel op wat meer functionaliteit van cloudstation en google drive integratie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukebox: leuk dat je bent geweest! Ik twijfels nog..goed om te horen dat ze lekker eten hadden.

Vraag: is er nog iets gezegd over launchdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:49:
Opzich niets nieuws.. maar wel een demo (dus niet alleen slides) van CMS en de nieuwe sync opties.
Ze waren nogal enthousiast over de grafische veranderingen maar persoonlijk vond ik dat niet zo interesant. Qua 'gewone' eindgebruiker veranderd er in weze niet zoveel op wat meer functionaliteit van cloudstation en google drive integratie na.
Dukebox: leuk dat je bent geweest! Ik twijfelde nog..goed om te horen dat ze lekker eten hadden.

Vraag: is er nog iets gezegd over een launchdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Iemand naar de DSM 5.0 beta geweest en die ons wat wil vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

abusimbal schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:54:
Nee niemand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 06:54:
Vraag: is er nog iets gezegd over een launchdate?
Ja, 22 jan. vanaf 20:00. komt deze beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Volgens mij kan cloudstation slechts 1 directory in sync houden. Het voordeel van Bittorrent Sync is natuurlijk dat je zoveel mogelijk syncs opzet als je wilt.

Maar eigenlijk is dat een discussie voor een ander topic, want hier hoort het over "nieuws" te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door morpheus op 17-01-2014 15:09 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:01
abusimbal schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:54:
Volg de Synology Google+ community, daar staat enige over DSM Demo in Amsterdam en ook veel meer nuttige info over Synology met tips en tricks

https://plus.google.com/u...ies/103640591551595724256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Beetje raar om in een topic dat heet '[Synology] Nieuws en discussie' mensen te verwijzen naar een externe bron.
morpheus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08:
Maar eigenlijk is dat een discussie voor een ander topic, want hier hoort het over "nieuws" te gaan.
Onder cloudstation kan je per share aangeven wat je beschikbaar stelt en op de client kun je per share en (sub)directory aangeven welke je wilt syncen.

Nieuwswaarde heeft het wel een beetje, want in DSM5 heb je de mogelijkheid om verschillende hosts op te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:19
morpheus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Volgens mij kan cloudstation slechts 1 directory in sync houden. Het voordeel van Bittorrent Sync is natuurlijk dat je zoveel mogelijk syncs opzet als je wilt.

Cloudstation kan ook meerdere mappen synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Hallo dag iedereen!

Ik ben in het bezit van een DS1511+
Nu zou ik graag mijn geheugen uitbreiden want deze is nu continu 60% gebruikt.
Echter weet ik niet goed welk type enzo ik moet nemen. ik heb reeds in het verleden proberen uit te breiden maar helaas werd het geheugen dan niet herkent. blijkbaar had ik toen het verkeerde type ... . Nu zou ik liever het risico niet nemen om nogmaals het verkeerde te bestellen.
Nu zit er nog het standaag geheugen in.

Het geheugen gebruik is naar mijn inzien nog maar recentelijk gestegen nadat ik een IP camera heb geïnstalleerd.

Kan er mij iemand helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je op google zoekt naar 1511 memory upgrade kom je verschillende topics van het synology forum tegen waarin mensen vertellen welke modules werken, en welke niet.
https://www.google.nl/sea...site%3Aforum.synology.com

Daarnaast is er nog deze pagina: http://forum.synology.com...ed_Compatible_RAM_modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
Ah bedankt !

Mijn excuses, had gekeken op de site van Synology maar daar vond ik de gegeven informatie maar wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Mylotec schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:43:
Nu zou ik graag mijn geheugen uitbreiden want deze is nu continu 60% gebruikt.
Oftewel.. 40% ongebruikt. Waarom zou je dan upgraden ? Zodat je straks 80% ongebruikt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
heb liever wat overschot. zodanig dat deze wat reserves heeft als er eens iets intensiever moet uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mylotec schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:07:
Mijn excuses, had gekeken op de site van Synology maar daar vond ik de gegeven informatie maar wat vaag.
Volgens mij blijven ze bewust vaag. Ze verkopen ook zelf geheugen modules, maar die modules zijn een stuk duurder dan werkende alternatieven.

edit: ik kwam deze link nog tegen: http://www.mobile-harddis...-p-1106.html?cPath=67_108
De goedkoopste winkel voor synology's eigen modules.

[ Voor 117% gewijzigd door job op 19-01-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:21
Ik heb deze erbij gezet:
Corsair SODIMM DDR2 800-2GB, artikelnummer: VS2GSDS800D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:05
Bij de buren is vandaag een uitgebreide preview verschenen van DSM 5.0 :
http://nl.hardware.info/r...station-manager-vernieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar Dropbox en Google Drive syncs, zou graag 1 map willen syncen direct naar beide netwerken vanuit DSM zelf ipv via omslachtige packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ja ik ook.. heb nu wel drop box via een franse package draaien en het draait op zich goed.. uiteraard heb ik liever iets via de fabrikant...

ook wel benieuwd naar sync opties tussen twee DiskStations.. heb nu een 213+ en een 211J draaien. Dit moet later dit jaar doorschuiven waardoor backup nas ook krachtig genoeg is....

laat maar komen dus.

Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.