Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:50

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Mijn DS118 werd laatst geleverd met DS7.
Tot nu toe ook geen problemen, al is het af en toe wel zoeken waar ze bepaalde zaken gelaten hebben.

Het minst fijne vind ik Synology Photo.
Voorheen kon ik binnen Photostation zelf accounts aanmaken en aangeven wie wat mocht zien.
Nu werkt dat heel anders als ik onder mijn account photo's upload en deze ook voor anderen zichtbaar wil hebben. Zomaar even een map delen met anderen kan dus niet.

Daarbij komt ook nog dat de accounts voor Photostation enkel binnen Photostation werkten.
Voor Synology Photo moet je gebruikers aanmaken op de Synology zelf.
En dat is nou niet echt handig als ik een account wil maken voor iemand die enkel bij wat foto's moet kunnen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 10:16

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nieuwe modellen van Synology:
https://www.synology.com/en-me/products/DS2422+
Zelfde AMD Ryzen V1500B cpu als de andere + modellen, helaas geen 10Gbit onboard.

https://www.synology.com/en-me/products/DS3622xs+
Zeer oude Xeon D-1531 (uit 2015). Wel met 2x10Gbit onboard! Prijs zal wel zeer heftig zijn (>€2500).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Thasaidon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:09:
Mijn DS118 werd laatst geleverd met DS7.
Tot nu toe ook geen problemen, al is het af en toe wel zoeken waar ze bepaalde zaken gelaten hebben.

Het minst fijne vind ik Synology Photo.
Voorheen kon ik binnen Photostation zelf accounts aanmaken en aangeven wie wat mocht zien.
Nu werkt dat heel anders als ik onder mijn account photo's upload en deze ook voor anderen zichtbaar wil hebben. Zomaar even een map delen met anderen kan dus niet.

Daarbij komt ook nog dat de accounts voor Photostation enkel binnen Photostation werkten.
Voor Synology Photo moet je gebruikers aanmaken op de Synology zelf.
En dat is nou niet echt handig als ik een account wil maken voor iemand die enkel bij wat foto's moet kunnen.
Dan maak je toch shareble links aan voor diegene? Ok, het werkt anders het is even zoeken, maar vind het wel een verbetering tov de rare instellingen in Photostation, waar je accounts in DSM en Photostation weer anders waren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@MeNTaL_TO
Ja, ik heb al wel een manier gevonden hoe je kunt delen, maar die vind ik erg omslachtig.

Maar ik vond het juist wel prettig dat de Photostation accounts los stonden van de DSM accounts.
Dan wist je igg zeker dat een Phototstation account niets kon op de NAS zelf en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben benieuwd hoe vlekkeloos dit gaat. Volgens de tabel op de site werd het niet aangeraden maar hey, dat wil niet zeggen dat het niet kan werken :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prDKOsE4AkEAOseJP03yk7FCr0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxyZPV1SxLYWy0Czw1WUmnFY.jpg?f=fotoalbum_large

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
TommyGun schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:05:
Ik ben benieuwd hoe vlekkeloos dit gaat. Volgens de tabel op de site werd het niet aangeraden maar hey, dat wil niet zeggen dat het niet kan werken :D

[Afbeelding]
Ik ben vandaag van een 1815+ naar een 1621+ gegaan.Het was een kwestie van minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 23-11-2021 22:20 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

winwiz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:18:
[...]

Ik ben vandaag van een 1815+ naar een 1621+ gegaan.Het was een kwestie van minuten. Ik kreeg echter te zien dat hij gereed was om te migreren. Succes
Was een fluitje van een cent, alleen de settings van Radarr en DownloadStation kwijt maar niks ernstigs gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
TommyGun schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:19:
[...]

Was een fluitje van een cent, alleen de settings van Radarr en DownloadStation kwijt maar niks ernstigs gelukkig!
Je moet inderdaad wat settings nalopen, maar dat is zo gedaan. Ik heb er meteen 16 GB geheugen ingestopt en de volgende stap is om mijn netwerk naar 10 Gb te tillen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

[Afbeelding]
Hoe goed werkt zo'n migratie? Is het niet beter/schoner om op schone schijven te beginnen, opnieuw in te stellen en dat je data over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

zunrob schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:10:
[...]

Hoe goed werkt zo'n migratie? Is het niet beter/schoner om op schone schijven te beginnen, opnieuw in te stellen en dat je data over te zetten?
Moet je wel de disks hebben :) maar dit ging vrijwel vlekkeloos hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:25

Stimulate14

⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Nice. Dus de nieuwe uitpakken en de HDD's overzetten en dan komt de migratie na het booten? Ik draai nog op een oude DS213J. Geen problemen verder, wordt alleen een beetje traag. Nu is de stap naar een nieuwe wel een stuk makkelijker. Ik keek een beetje op tegen het backuppen, migreren etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stimulate14 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:40:
[...]

Nice. Dus de nieuwe uitpakken en de HDD's overzetten en dan komt de migratie na het booten? Ik draai nog op een oude DS213J. Geen problemen verder, wordt alleen een beetje traag. Nu is de stap naar een nieuwe wel een stuk makkelijker. Ik keek een beetje op tegen het backuppen, migreren etc etc.
Yes, maar check wel ff de table hier; https://kb.synology.com/e...ogy_NAS_DSM_6_0_and_later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 10:33
Wat ik met een 2-disk-SHR/RAID1 configuratie wel eens wil doen uit "veiligheid" wanneer ik geen tijd voor het maken van een nette backup gehad heb, is van tevoren de bestaande twee disks 100% S.M.A.R.T. checken (kort en lang), en dan maar één disk overzetten in het nieuwe model. Na de installatie gaat het nieuwe systeem dan wel piepen vanwege een gecrasht volume, maar dat is zo weer te repareren door andere disk erbij te plaatsen (wanneer het nieuwe systeem al aanstaat).

Mocht de migratie om wat voor reden toch mislukt zijn, kan je de disk uit de nieuwe omgeving andersom ook weer terug in de oude Synology plaatsen (wanneer deze al geboot is), om vervolgens de oude spiegeling weer op te bouwen. In theorie zou dit ook moeten kunnen met RAID10 configuraties, waar disk 1+4 en disk 2+3 een "setje" zijn om live mee op te kunnen draaien is mijn ervaring. Doe iets dergelijks uiteraard wel op eigen risico ;)

Uit eigen ervaring is migratie van een DS- naar RS-model ook geen probleem overigens!

[ Voor 4% gewijzigd door r132546e op 24-11-2021 11:48 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

r132546e schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:05:
[...]

Wat ik met een 2-disk-SHR/RAID1 configuratie wel eens wil doen uit "veiligheid" wanneer ik geen tijd voor het maken van een nette backup gehad heb, is van tevoren de bestaande twee disks 100% S.M.A.R.T. checken (kort en lang), en dan maar één disk overzetten in het nieuwe model. Na de installatie gaat het nieuwe systeem dan wel piepen vanwege een gecrasht volume, maar dat is zo weer te repareren door andere disk erbij te plaatsen (wanneer het nieuwe systeem al aanstaat).

Mocht de migratie om wat voor reden toch mislukt zijn, kan je de disk uit de nieuwe omgeving andersom ook weer terug in de oude Synology plaatsen (wanneer deze al geboot is), om vervolgens de oude spiegeling weer op te bouwen. In theorie zou dit ook moeten kunnen met RAID10 configuraties, waar disk 1+4 en disk 2+3 een "setje" zijn om live mee op te kunnen draaien is mijn ervaring. Doe iets dergelijks uiteraard wel op eigen risico ;)
Thnx. Zat manieren inderdaad. Ik heb op mijn data NAS een USB3 HDD hangen, die maakt 1x per week s'nachts nog een kopie van alles. Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

TransIP heeft Stack weer in de aanbieding gegooid. Een mooie mogelijkheid om via Webdav de NAS te koppelen en een extra backup te laten pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:22:
TransIP heeft Stack weer in de aanbieding gegooid. Een mooie mogelijkheid om via Webdav de NAS te koppelen en een extra backup te laten pompen.
Geen liefhebber van WebDav, ik gebruik tegenwoordig Backblaze B2 wat echt top werkt icm Hyper Backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 08:14

Boost9898

www.brambenik.nl

TommyGun schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:36:
[...]

Geen liefhebber van WebDav, ik gebruik tegenwoordig Backblaze B2 wat echt top werkt icm Hyper Backup.
Helemaal mee eens, ik heb beiden gebruikt. De meerprijs van Backblaze B2 is het zeker waard, helemaal met de extra functionaliteiten zoals versiebeheer.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo een read-only cache helpt wel echt bij bijvoorbeeld Moments, DS Video en de Mail.
Super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

TommyGun schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:36:
[...]

Voor mijn doeleinden werkt het prima zo te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Er is al flink geupload in de nachturen. Echter kan ik geen van de bestanden openen (in de Stack omgeving). Kan het zijn dat dit komt door de versleuteling? Als ik de file download naar een pc dan is de file nog steeds versleuteld. Foto is bijv onleesbaar.

Nee, geen ransomware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Allen, graag er even op letten dat er verschillende discussie topic's zijn, voor vragen (en antwoorden) en dit topic om het over nieuws te hebben op Synology gebied.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Voor wie het interessant vindt, Synology heeft zojuist weer een aantal livestreams gehad:

Synology 2022 AND BEYOND

https://event.synology.com/nl-nl/annual_event

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Evenals:

Synology kondigt RT6600ax-router en DSM 7.1 aan

nieuws: Synology kondigt RT6600ax-router en DSM 7.1 aan

Maar die zullen jullie vast ook al wel gezien hebben ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 03-12-2021 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Stimulate14 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:
Er is al flink geupload in de nachturen. Echter kan ik geen van de bestanden openen (in de Stack omgeving). Kan het zijn dat dit komt door de versleuteling? Als ik de file download naar een pc dan is de file nog steeds versleuteld. Foto is bijv onleesbaar.

Nee, geen ransomware.
Je kunt de bestanden vanaf je NAS weer downloaden, dit gaat niet rechtstreeks vanuit Stack. De bestanden worden gebundeld in bepaalde grotere bestanden en daarin opgeslagen bij Stack dus die kun je inderdaad niet rechtstreeks vanuit daar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 22:57
Dus ook SRM 1.3 . Ik hoop dat deze SRM update snel komt en dat het ECC (van LetsEncrypt) certificaten accepteerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Rik. schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:43:
[...]

Je kunt de bestanden vanaf je NAS weer downloaden, dit gaat niet rechtstreeks vanuit Stack. De bestanden worden gebundeld in bepaalde grotere bestanden en daarin opgeslagen bij Stack dus die kun je inderdaad niet rechtstreeks vanuit daar downloaden.
Held, dank je wel man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26

aex351

I am the one

DSM 7 is volgens mij een flink stuk sneller met een raid reparatie. Afgelopen week een 1x 4 TB HDD vervangen in een 4x 4TB raid 5. Duurde ongeveer 10 uur voor de rebuild. Dit was nog zonder de fast raid repair optie. Deze werkt niet meer wanneer er >80% ruimte verbruikt wordt. Dus wellicht was het nog sneller geweest. Met DSM 6 duurde het vervangen van een HDD in dezelfde volume minimaal 20 uur.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
Thasaidon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:49:
Evenals:

Synology kondigt RT6600ax-router en DSM 7.1 aan

nieuws: Synology kondigt RT6600ax-router en DSM 7.1 aan

Maar die zullen jullie vast ook al wel gezien hebben ;)
Ik heb hem gezien, maar ik snap niet helemaal waarom dat ze een router uitbrengen met 1x een 2,5Gb poort die als wan/lan gebruikt kan worden terwijl de rest 1Gb is.
Los van de 2,5Gb dat een beetje vleesch noch visch is en beter 10Gb had kunnen zijn begrijp ik het nut van 1 poort niet. Had dan alles 2,5Gb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@sweetdude
Waarom 2,5Gb weet ik niet.

Maar ik snap wel dat ze bv de WAN interface een grotere bandbreedte willen geven dan LAN interfaces.
Als alles namelijk hetzelfde zou zijn, dan zou 1 cliënt systeem met zijn 1Gb interne verbinding ook je 1Gb externe verbinding dicht kunnen trekken (vooropgesteld dat je geen QoS draait).
Door dus je WAN bandbreedte groter te maken, kan het niet gebeuren dat 1 cliënt alles dicht trekt.

Een andere reden zou ik zo even niet kunnen bedenken.
En ja, bv 10Gb zou logischer geweest zijn, maar dat vereist weer hele andere hardware en chip infra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
Thasaidon schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:47:
En ja, bv 10Gb zou logischer geweest zijn, maar dat vereist weer hele andere hardware en chip infra.
En wellicht hiermee zou de prijs van de router te duur worden voor de consumenten markt. En laten we eerlijk zijn, de Synology routers zijn niet geschikt voor de enterprise branche waar je 10GB/s vaker als standaard ziet (voor SAN netwerken althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:34
SmiGueL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:14:
Voor wie het interessant vindt, Synology heeft zojuist weer een aantal livestreams gehad:

Synology 2022 AND BEYOND

https://event.synology.com/nl-nl/annual_event
Jammer dat er geen diskstations zijn aangekondigd. Wacht al even op de opvolger van de ds418. Wil een energiezuinige arm DS. Dockers draai ik op een aparte machine.

Chip van de ds220j is hetzelfde dus er zal wel geen geschikte arm opvolger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:21
Even een korte vraag. Komt er binnenkort een opvolger uit voor de DS420+ of de DS920+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:25
R009 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:08:
Even een korte vraag. Komt er binnenkort een opvolger uit voor de DS420+ of de DS920+ ?
Iets met een tovenaar en een glazen bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 20:21
banaliteit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Je weet nooit of ze al iets hebben aangekondigd. Ik volg het niet echt op, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

R009 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:55:
[...]
Je weet nooit of ze al iets hebben aangekondigd. Ik volg het niet echt op, vandaar de vraag.
Dan is het misschien handig om eerst eens het topic door te zoeken en wanneer je er niets over kunt vinden de website van de fabrikant eens aan te doen. Als je daar wel iets tegenkomt, kun je het in dit topic plaatsten, zodat het een on-topic reactie is. :) Daarmee wil ik zeggen dat je in dit topic niet haald door een dergelijke vraag te stellen, mmar juist brengt en discuseerd over nieuws.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:25
banaliteit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Flink poetsen, misschien krijg je dan antwoord van de glazen bol :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 08:17
Hhmm, helemaal gemist. Nieuwe DSM versie...
https://www.synology.com/...odel=DS716%2B#ver_42218-2

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Ik kreeg er afgelopen nacht ook pas een melding van. Gelijk maar even doorgevoerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik wacht meestal even een weekje voordat ik upgrade, tenzij er vulnerabilities opgelost worden.
Iets met soms een bugje welke ze gemist kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 22:28
Heeft iemand al de nieuwe OS van DSM 7.1-42550 Beta draaien?

Kan er nog niet veel over lezen maar sommige zouden hem al hebben draaien:
https://mariushosting.com/synology-dsm-7-1-42550-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mark184 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:36:
Heeft iemand al de nieuwe OS van DSM 7.1-42550 Beta draaien?
Ja al een tijdje en als het goed is mag ik er vandaag ook wat over vertellen ;)
De grootste veranderingen zijn dat de SSD cache nu over meerdere pools ingezet kunnen worden.
Handiger beheer van drives/pools bij passieve cluster nodes.
Domain level is nu minimaal 2003R2.
UPS shutdown is beter af te stellen (niet alleen maar op bijna leeg).

Verder nog wat kleine dingen gerelateerd aan domein synchronisatie en ntp.

n.b. als je de Synology VMware vCenter Site Recovery Manager plugin gebruikt, NIET updaten !!!

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@mark184
Met wat knip en plak en replace werk kom ik tot de volgende link:
https://prerelease.synolo...lobal/download/dsm71_beta

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Ik krijg een 404 page not found error, jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
mark184 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Ik krijg een 404 page not found error, jullie ook?
Bij mij werkt het.

Edit:
Ach, als je DSM daadwerkelijk wilt downloaden dan krijg je een 403.
De rest van de download links werken wel.
Wat suf...

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 18-02-2022 14:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27
Even verder gekeken en helaas in beta 3.1 synology drive release note niks over files on demand Mac OS..

Enige waar ik naar uit kijk qua DSM7.1

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ter info:

Firmware-update: Synology DSM 7.1 build 42550 bèta
downloads: Synology DSM 7.1 build 42550 bèta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Het downloaden is begonnen!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Tortelli
Daarnaast heeft het bedrijf alvast een fix uitgebracht die het lek moet dichten (6.2.4-25556-5 of hoger), al is deze enkel gericht op DSM 6.2.
En zie hier:
Firmware-update: Synology DSM 6.2.4-25556 Update 5
downloads: Synology DSM 6.2.4-25556 Update 5

;)

[ Voor 33% gewijzigd door Thasaidon op 23-02-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verder weinig details...maar goed ook. ;)

https://www.synology.com/...dvisory/Synology_SA_22_03

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
mark184 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Het downloaden is begonnen!!
Ik wacht er nog even totdat dit geen Beta meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
Er lijkt nu ook een nieuwe DSM 7 versie te zijn: 7 7.0.1-42218-3. Hier toegepast op een DS214.

-Edit: Helaas nog geen fix m.b.t. Synology_SA_22_03 zo lijkt het.

[ Voor 49% gewijzigd door r132546e op 01-03-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

MeNTaL_TO

The future is not set

r132546e schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:27:
Er lijkt nu ook een nieuwe DSM 7 versie te zijn: 7 7.0.1-42218-3. Hier toegepast op een DS214.

-Edit: Helaas nog geen fix m.b.t. Synology_SA_22_03 zo lijkt het.
Juist wel toch?
Fixed multiple security vulnerabilities. (Synology-SA-22:03)

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-03-2022 08:20 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Vannacht inderdaad aangepast, gisteren stond hij er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
stormfly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:
[...]

Vannacht inderdaad aangepast, gisteren stond hij er nog niet bij.
Aah, ik zie het nu staan ja, en hier staat er op dit moment nog "ongoing" voor DSM 7.0: https://www.synology.com/...dvisory/Synology_SA_22_03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
r132546e schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Aah, ik zie het nu staan ja, en hier staat er op dit moment nog "ongoing" voor DSM 7.0: https://www.synology.com/...dvisory/Synology_SA_22_03
Die stond vanmorgen ook op update 3 van DSM 7...ze zijn lekker aan het pingpongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Er zouden nog wat bugjes in de update zitten, dus was hij eerst weer verwijderd...
Nu zou hij definitief opgelost moeten zijn:
Synology heeft enkele dagen geleden een update voor versie 7.0.1 van Disk Station Manager uitgebracht, die wegens problemen snel teruggetrokken werd. Het probleem is inmiddels opgelost en de update is nu beschikbaar
https://www.synology.com/...dvisory/Synology_SA_22_03

downloads: Synology DSM 7.0.1 build 42218 Update 3

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 02-03-2022 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark184
Release Candidate 1 van DSM 7.1 is vandaag uit gekomen.
https://www.synology.com/.../DSM?model=VirtualDSM#7_1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Voor de liefhebbers:

Firmware-update: Synology DSM 7.1 build 42661

downloads: Synology DSM 7.1 build 42661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Thasaidon schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:37:
Voor de liefhebbers:

Thanks - de laatste(grote) upgrade voor de 13, 14 en 15 modellen lees ik, daar was ik mij nog niet van bewust.

Eens kijken in het najaar wanneer er een nieuw model uit is om eens te kijken of het de moeite is om over te stappen op een nieuw model, docker support is wel iets wat ik mis op mijn 214 model.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:56:
[...]

Thanks - de laatste(grote) upgrade voor de 13, 14 en 15 modellen lees ik, daar was ik mij nog niet van bewust.

Eens kijken in het najaar wanneer er een nieuw model uit is om eens te kijken of het de moeite is om over te stappen op een nieuw model, docker support is wel iets wat ik mis op mijn 214 model.
Herkenbaar. Voor de 414j komt het einde zo langzaam maar zeker ook in zicht. 6.2.4 wordt ondersteund tot juni 2023, een einddatum voor 7.1 heb ik nog niet kunnen vinden. Hopelijk komt er een 423/923 (al dan niet gevolgd door een letter) die ons hier past. De j heeft het zo nu en dan behoorlijk druk, dus iets zonder 'j' zit wel in de planning. Alvast beginnen met sparen dus... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 02:31
Thasaidon schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:37:
Voor de liefhebbers:

Ik lees in de reacties dat Docker en Web Station incompatible zijn na de update. Workaround is om de packages handmatig opnieuw te installeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Weer voor de liefhebbers:

Firmware-update: Synology DSM 7.1-42661 Update 1
downloads: Synology DSM 7.1-42661 Update 1

Let op:
For the following models, you can only download the upgrade patch from Synology Download Center because you won't receive notifications for this update on your DSM.

XS Series: RS3413xs+, RS10613xs+, RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs, RC18015xs+, DS3615xs, DS2015xs

Plus Series: DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+, RS2414RP+, RS2414+, RS814RP+, RS814+, DS214+, RS815RP+, RS815+, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+, DS215+

Value Series: RS814, RS214, DS414, DS214, DS214play, DS114, RS815, DS1515,DS715, DS415play, DS115

J Series: DS213j, DS414slim, DS414j, DS214se, DS215j, DS115j, DS416se, DS119j
Geen idee waarom...
En ook mijn DS118, welke niet in dit lijstje staat, update niet automatisch en draait nog DSM 7.0.1-42218 Update 3.

Extra info:
For the following models, DSM 7.1 will be the last upgradable version.

XS Series: RS3413xs+, RS10613xs+, RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs, RC18015xs+, DS3615xs, DS2015xs

Plus Series: DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+, RS2414RP+, RS2414+, RS814RP+, RS814+, DS214+, RS815RP+, RS815+, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+, DS215+

Value Series: RS814, RS214, DS414, DS214, DS214play, DS114, RS815, DS1515,DS715, DS415play, DS115

J Series: DS213j, DS414slim, DS414j, DS214se, DS215j, DS115j, DS216se

[ Voor 89% gewijzigd door Thasaidon op 27-04-2022 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Even opgelet:

Multiple vulnerabilities allow remote attackers to obtain sensitive information and possibly execute arbitrary code via a susceptible version of Synology DiskStation Manager (DSM) and Synology Router Manager (SRM).

https://www.synology.com/...dvisory/Synology_SA_22_06
Product Severity Fixed Release Availability
DSM 7.1 Critical Upgrade to 7.1-42661-1 or above.
DSM 7.0 Critical Ongoing
DSM 6.2 Critical Ongoing
VS Firmware 2.3 Critical Ongoing
SRM 1.2 Critical Ongoing

[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 28-04-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MJV

Thasaidon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:38:
Even opgelet:

Multiple vulnerabilities allow remote attackers to obtain sensitive information and possibly execute arbitrary code via a susceptible version of Synology DiskStation Manager (DSM) and Synology Router Manager (SRM).

[...]
Thanks.

Vreemde is wel dat de .pat voor mijn DS918+ niet niet geaccepteerd wordt als ik handmatig vast wil updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
Thasaidon schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:38:
Even opgelet:

[...]
Voor wie nog op DSM 6.2 zit lijkt er nu ook een fix:
Version: 6.2.4-25556 Update 6
(2022-05-24)
Important Note

The update is expected to be available in all regions shortly, while the time of release in each region vary slightly. If you want to update your DSM to this version now, please click here.
Only Synology NAS with DSM 6.2.4 installed can be updated to this version.
Fixed Issues

Fixed multiple security vulnerabilities regarding Netatalk (Synology-SA-22:06).

[ Voor 4% gewijzigd door r132546e op 24-05-2022 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Volgens mij wil Synology toch iedereen graag op DSM 7.1 hebben.

Mijn DS118 geeft nu aan dat er een update is.
Ik draai nu DSM 7.0.1-42218 Update 4 en de update waar Synology mee komt is DSM 7.1-42661 Update 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Thasaidon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:11:
Volgens mij wil Synology toch iedereen graag op DSM 7.1 hebben.
Ik merk er niets van. Ik heb een 220+, een 218 en twee maal 216 in beheer. Op geen van alle wordt 7.1 aangeboden.
Gisteren voor allemaal wel 7.01 versie 4

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Ortep Idem voor de NVR series, daar is/komt ook geen DSM7 voor ondanks dat deze nieuwer dan x13 modellen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2022 09:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ortep schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:59:
[...]

Ik merk er niets van. Ik heb een 220+, een 218 en twee maal 216 in beheer. Op geen van alle wordt 7.1 aangeboden.
Wellicht dat dit pas komt als je naar 7.0.1 update 4 ge-upgrade bent?

Wel raar...
Volgens de Synology site moet je 7.0.1-42218 eerst upgraden naar 7.1-42661 Update 1 en daarna naar 7.1-42661 Update 2.
Er word alleen niet aangegeven of dit dus 7.0.1-42218 update 4 is of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 07-06-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
Ortep schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:59:
[...]

Op die van mij hetzelfde, ik heb enige dagen geleden de 7.01 versie 4 ontvangen.
vandaag de 7.1
en na die update kwam hij met de 7.1 update 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-05 13:10
Hier staat nu ook DSM 7.1-42661 Update 2 klaar om geïnstalleerd te worden. Huidige versie die ik heb is DSM 7.0.1-42218 Update 4 en die staat er nog niet zo gek lang op.

Ik heb niet in jaren twee updates zo kort achter elkaar gehad. Kennelijk willen ze inderdaad iedereen graag naar 7.1 hebben. Vandaag maar eens de sprong naar versie 7.1 wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

FrankHe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 04:43:
... Vandaag maar eens de sprong naar versie 7.1 wagen.
En? Is het gelukt?
Ik twijfel namelijk nog omdat ze op hun eigen site als upgrade pad van 7.0 eerst 7.1 update 1 en dan pas update 2 aangeven.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze met de update van 7.0 update 4 de boel al "klaar" gemaakt hebben voor de rechtstreekse update naar 7.1 update 2.

[ Voor 19% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2022 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Thasaidon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:43:
[...]

En? Is het gelukt?
Ik twijfel namelijk nog omdat ze op hun eigen site als upgrade pad van 7.0 eerst 7.1 update 1 en dan pas update 2 aangeven.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze met de update van 7.0 update 4 de boel al "klaar" gemaakt hebben voor de rechtstreekse update naar 7.1 update 2.
Ging hier prima. Nu wat packages aan het updaten even kijken of daar nog gekke dingen gebeuren.

Aanvulling:
Moest opnieuw inloggen en toen kwam er trouwens een melding dat mijn profiel werd geüpdatet, er is waarschijnlijk onder de motorkap het een en ander aangepast aan de profielen.

De update repareert zelf kennelijk al enkele compatibility issues.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmHepWg7_ejFamRgqMKDkgU-Cgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l5ATG82Of9oOVdXCTWg32TiD.png?f=user_large

En er stonden nog twee packages die graag een update wilden hebben.

Nu is de Synology Drive service bezig de boel te indexeren.

Verder lijkt alles er goed uit te zien.

[ Voor 38% gewijzigd door FrankHe op 08-06-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
Upgrade naar 7.1-42661 ging hier op een DS220+ helemaal prima. Altijd een beetje spannend, vooral met de Docker containers, maar zoals het er nu naar uitziet is alles netjes up and running.

Edit: 7.1-42661 update 2 staat nu ook klaar. Ook maar doen dan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Daftz op 08-06-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Thasaidon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Wellicht dat dit pas komt als je naar 7.0.1 update 4 ge-upgrade bent?

Wel raar...
Volgens de Synology site moet je 7.0.1-42218 eerst upgraden naar 7.1-42661 Update 1 en daarna naar 7.1-42661 Update 2.
Er word alleen niet aangegeven of dit dus 7.0.1-42218 update 4 is of niet.
Ging hier in 1 keer van 7.01 update 4, naar 7.1 update 2. Dus update 1 werd overgeslagen. Geen centje pijn trouwens. Was ook binnen no-time klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Daftz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:47:
Upgrade naar 7.1-42661 ging hier op een DS220+ helemaal prima. Altijd een beetje spannend, vooral met de Docker containers, maar zoals het er nu naar uitziet is alles netjes up and running.

Edit: 7.1-42661 update 2 staat nu ook klaar. Ook maar doen dan :)
Juist niet bij Docker containers. Daar hoef je alleen te vrezen bij een Docker update. De kracht van Dockers is dat het niet in het native OS draait en al je containers hetzelfde blijven na een DSM update.

Weet je nog vroeger met native packages. Dat alles enkele dagen/weken veel mbt 3th party packages defect was na een flinke DSM update :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
stormfly schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Juist niet bij Docker containers. Daar hoef je alleen te vrezen bij een Docker update. De kracht van Dockers is dat het niet in het native OS draait en al je containers hetzelfde blijven na een DSM update.

Weet je nog vroeger met native packages. Dat alles enkele dagen/weken veel mbt 3th party packages defect was na een flinke DSM update :'(
Zeker, vroeger waren die native packages een stuk problematischer. Maar ik zag dat Docker in dit geval ook werd bijgewerkt, vandaar mijn (relatief kleine) angst voor issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
Weet iemand of er ook een opvolger te verwachten is voor de 220+ ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:25
pacificocean schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:34:
Denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Die komt er ongetwijfeld wel. Hij raakt vanzelf wel een keer outdated :)
Wanneer is nog niks over bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik kocht een tijd terug een DS220+ met 2x 4TB schijven. In totaal had ik zo'n 800 GB aan data om erop te zetten dus 4TB is meer dan genoeg. En dat beviel wel:
Man, ik had veel eerder een NAS-je moeten kopen. In een kwartiertje tijd had ik het hele ding ingericht inclusief backup naar Backblaze B2. En even een filetje sharen tussen de laptops, telefoons, computers en tablets die ik gebruik? Easy peasy, mik het op een share en klaar ben je. Het komt niet vaak voor, maar het is typisch zoiets dat je niet mist als je het niet hebt maar er blij mee bent als je het wel hebt.

Die backup was m'n voornaamste reden om een NAS te kopen en daardoor heb ik ook maar een model met 2 schijven gekozen. M'n online backup oplossing (KPN Online Backup, vanaf 1 juni Argeweb) is in een jaar of twee tijd van 7,50 euro per maand naar €80/maand gegaan, terwijl ik misschien 50 GB meer ben gaan gebruiken. 8)7.

Deze NAS + schijven + geheugenupgrade hebben me 560 euro gekost. Voor Backblaze B2 ben ik een tientje per maand kwijt uiteindelijk. Over een afschrijfperiode van drie jaar is dat (560 + (36 x 10)) 920 eur en daarmee heb ik nog ruimte in dat budget om te groeien qua gebackupte files. KPN Online Backup/Argeweb kost me over diezelfde drie jaar €2880,- als ik precies dezelfde hoeveelheid data blijf backuppen. Dat is een nobrainer van jewelste.
Maar, nadat ik alle data erheen had gekopieerd en het ding uitzette om 'm naar de meterkast te verplaatsen was het uit met de pret. Ding ging uit en nooit meer aan. Retour voor omruilen onder garantie dus.

Nou, dat duurde weken maar vandaag kreeg ik een vervangende nieuwe DS220+. En dan gaan we over naar de vrolijke noot. Ik stopte de schijven erin, zette het ding aan en na een paar minuten had ik een geupdate en gerestorede NAS draaien. Zelfs mijn B2 backup is vanzelf weer gaan lopen. Ideaal! Nu alleen hopen dat deze niet ook stuk gaat. :+

Ik twijfelde voor de aanschaf nog even over die DS220+ omdat het model al wat ouder is. Maar goed, het is voor mij primair storage & automatische backup en uiteindelijk misschien een paar kleine Docker containers die 99% van de tijd niets doen. Dan kan ik wel wachten tot er een opvolger beschikbaar komt, maar intussen betaal ik dan wel die 80 euro per maand voor een backupdienst en heb ik niet het gemak van een NAS.

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 27-06-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
AtleX schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:24:
maar intussen betaal ik dan wel die 80 euro per maand voor een backupdienst
WAT? 80 euro per maand..????!!

Kan je beter een 2e goedkopere NAS kopen en ergens offsite bij je ouders zetten ofzo en daar backups heen pushen. Binnen een jaar ben je dan goedkoper uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Shadow771 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:39:
[...]

WAT? 80 euro per maand..????!!
Ja, van 7,50 naar dit bedrag was een belangrijke reden voor een NAS.
Kan je beter een 2e goedkopere NAS kopen en ergens offsite bij je ouders zetten ofzo en daar backups heen pushen. Binnen een jaar ben je dan goedkoper uit...
Als je het hele stukje gelezen had, had je gezien dat ik nu naar Backblaze B2 aan het backuppen ben. ;) Dat kost me (voorlopig nog) 5 dollar per maand en als ik doorgroei qua data uiteindelijk 10 dollar. Daar kan je heel wat maanden voor backuppen voor je het equivalent een tweede NAS eraan hebt uitgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 27-06-2022 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jazeker, de 222+

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
AtleX schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:43:
Als je het hele stukje gelezen had, had je gezien dat ik nu naar Backblaze B2 aan het backuppen ben. ;)
Oh ik had niet door dat jezelf aan het quoten was. Dat was niet duidelijk te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Shadow771 op 27-06-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
AtleX schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:24:
Ik kocht een tijd terug een DS220+ met 2x 4TB schijven. In totaal had ik zo'n 800 GB aan data om erop te zetten dus 4TB is meer dan genoeg. En dat beviel wel:

[...]

Maar, nadat ik alle data erheen had gekopieerd en het ding uitzette om 'm naar de meterkast te verplaatsen was het uit met de pret. Ding ging uit en nooit meer aan. Retour voor omruilen onder garantie dus.

Nou, dat duurde weken maar vandaag kreeg ik een vervangende nieuwe DS220+. En dan gaan we over naar de vrolijke noot. Ik stopte de schijven erin, zette het ding aan en na een paar minuten had ik een geupdate en gerestorede NAS draaien. Zelfs mijn B2 backup is vanzelf weer gaan lopen. Ideaal! Nu alleen hopen dat deze niet ook stuk gaat. :+

Ik twijfelde voor de aanschaf nog even over die DS220+ omdat het model al wat ouder is. Maar goed, het is voor mij primair storage & automatische backup en uiteindelijk misschien een paar kleine Docker containers die 99% van de tijd niets doen. Dan kan ik wel wachten tot er een opvolger beschikbaar komt, maar intussen betaal ik dan wel die 80 euro per maand voor een backupdienst en heb ik niet het gemak van een NAS.
Dat is een bizarre prijsverhoging zeg! Ik heb zelf niet bekend met de oplossingen van KPN en consorten, ik doe liever geen zaken met dat bedrijf omdat ik ze in het verleden als bijzonder incompetent heb ervaren en die mening is bij mij nog steeds niet gewijzigd. Van 7,50 naar 80,00 Euro per maand is echt niet te bevatten. Zoiets ligt voor mijn gevoel wel weer in lijn met zoals ik de nationale telecom ken. Die gasten draaien je gewoon een poot uit. Geen betrouwbare partner om zaken mee te doen. En de grap is nu juist dat opslag met de tijd goedkoper wordt, prijzen door de jaren heen juist omlaag zijn gegaan. Bedrijven die er een anticyclisch prijsbeleid op nahouden prijzen zichzelf letterlijk uit de markt.

Backblaze B2, Synology C2, en zo zijn er nog veel meer, het zijn stuk voor stuk prima oplossingen voor een hele redelijke prijs. Ik heb mijn backups bij Synology C2 Storage staan, het Advanced Plan voor 69,99 Euro per jaar voor 1 TB is zeker niet de goedkoopste oplossing maar de volledige integratie met de DiskStation en één aanspreekpunt via Synology support is mij ook wel wat waard. In een tijdsbestek van vier jaar heb ik één keer een probleem gehad en dat is toen heel snel en netjes opgelost. Kortom goede ervaringen met de support van C2 en blij met het product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Jullie zullen hem vast al wel gezien hebben...

Synology DSM 7.1 build 42661 Update 3
downloads: Synology DSM 7.1 build 42661 Update 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Het lijken op het eerste oog enkele kleine fixes, benieuwd of deze update van toepassing gaat zijn op mijn apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:38
Hier prima op een DS716+II en een DS215+ en een DS218+ (remote) alledrie wel handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Ah ok, nog geen automatische push gezien, even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Vanochtend een marketing-e-mail van Synology met als onderwerp: Extended Warranty Plus: Get better protection for your device, met een link naar deze pagina: Extended Warranty Plus

Benieuwd of een DS718+ in aanmerking komt en zie ik tot mijn stomme verbazing dat die niet mee mag doen maar de DS118, DS218, DS218play en DS418 komen wel in aanmerking? Schiet mij maar lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wat vragen ze ervoor?
Moet je registreren om dit te zien zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Waarschijnlijk willen ze de standaard support met name op de software terugdraaien.

Tot nu toe kon iedereen die een Nas had support krijgen als er problemen waren, daar zullen ze wel geld voor willen vragen met support contracten zoals dit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 20:27

FZ6

Tortelli schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:33:
Wat vragen ze ervoor?
Moet je registreren om dit te zien zag ik.
Ik heb een DS920+ draaien samen met een DS118 voor Backups.

Voor de DS920+ vragen ze € 59.99
Voor de DS118 € 16.99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 22:12
Aldus nascompares hoeven we dit jaar niet te rekenen op DS-222+ maar wordt het de DS-223+, zie: YouTube: Synology 2023 Rumours & Predictions - DS923+, DS223j, HDDs, Routers,...
Zelf wilde ik mijn eerste NAS gaan aanschaffen en was aan het wachten op de DS-222+; hopelijk komt de DS-223+ nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
cb2009 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:39:
Aldus nascompares hoeven we dit jaar niet te rekenen op DS-222+ maar wordt het de DS-223+, zie: YouTube: Synology 2023 Rumours & Predictions - DS923+, DS223j, HDDs, Routers,...
Zelf wilde ik mijn eerste NAS gaan aanschaffen en was aan het wachten op de DS-222+; hopelijk komt de DS-223+ nog dit jaar.
M'n DS414j moet het dus nog een klein jaartje uithouden. Kan ik nog even doorsparen voor een DS923+.(of mogelijk nog DS423-/j/+ model, als die ook nog uitkomen in 2023). E.e.a. beetje afhankelijk van hoeveel geld ik eraan kan en wil spenderen en wat het stroomverbruik van de DS923+ wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
cb2009 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:39:
De modellen voor 2023 kunnen komende september al zomaar verschijnen. Het zal niet voor het eerst zijn dat ze bij Synology een model alvast het nummer van het volgende jaar geven.
Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.