Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Moet je eens kijken naar Nextcloud, die gebruik ik nu een paar maanden als vervanger van DS Photo en dat werkt tig keer beter (qua upload/synchronisatie). Ik gebruik de DS Photo app nu puur en alleen als ik eens bepaalde foto's wil bekijken op mobiel.grindal81 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:42:
Voorlopig draait hij enkel nog maar op de DS218+, de install op mijn hoofdsysteem ga ik nog niet installeren omdat er volgens mij nog geen apps beschikbaar zijn en die gebruik ik wel wekelijks voor mijn foto's van m'n gsm te synchroniseren met de nas.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Dat ziet er alvast stukken beter uit dan het huidig systeem (als dit voor hun vernieuwde moments app is).afterburn schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:28:
[...]
Even voor je gekeken. Beantwoord dit je vraag:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt voor het opzoekwerk
Battle.net: NagaByrd#2844
Dat is inderdaad uit de nieuwe photos app die photo station en moments vervangt.nagasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]
Dat ziet er alvast stukken beter uit dan het huidig systeem (als dit voor hun vernieuwde moments app is).
Bedankt voor het opzoekwerk
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Daar ben ik dus ook achter gekomen, nog even geduld lijkt het. Zelfde hier, ik heb de preview op mijn oude 218+ lopen en dat gaat prima maar er is nog geen android app voor het nieuwe photos.grindal81 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:42:
Voorlopig draait hij enkel nog maar op de DS218+, de install op mijn hoofdsysteem ga ik nog niet installeren omdat er volgens mij nog geen apps beschikbaar zijn en die gebruik ik wel wekelijks voor mijn foto's van m'n gsm te synchroniseren met de nas.
Vmu
dus toch... in het beta programma op de site kan je wel degelijk de iOS of android apps downloaden., maar dus niet via de standaard apple-store of Google Store..Vmu schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:51:
[...]
Daar ben ik dus ook achter gekomen, nog even geduld lijkt het. Zelfde hier, ik heb de preview op mijn oude 218+ lopen en dat gaat prima maar er is nog geen android app voor het nieuwe photos.
ondertussen ook op mijn hoofdsysteem geïnstalleerd en dit lukt best wel.
Enkel zie ik nu dat op de DS218+ mijn time machine backup niet wil starten, maar dat fixen we nog wel...
https://gofile.me/6DOtG/c5WbXk1y1
wachtwoord: tweakers
En de ActiveInsight
https://gofile.me/6DOtG/y76HEL1JS
En Android-Authenticator
https://gofile.me/6DOtG/blXZl34Ha
[ Voor 43% gewijzigd door mark184 op 14-10-2020 21:49 ]
Als je nog mee wilt doen met de DSM 7.0 Beta:
https://gofile.me/6DOtG/Mxl7ufYv7
Wat bedoel je met Stack?mark184 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:31:
Toen bleek Stack beschadigd te zijn......
Als je nog mee wilt doen met de DSM 7.0 Beta:
https://gofile.me/6DOtG/Mxl7ufYv7
Vmu
De DS220+ is net een paar maanden uit. Tussen de DS218+ en de DS220+ zat drie jaarDimiz schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:29:
Ik sta op het punt om een DS118 aan te schaffen. Ik heb momenteel een DS115j met een offsite back-up via rsync (rpi + hdd). Ik ben echter benieuwd of een DS121 er aan zit te komen, maar kan er eigenlijk zo goed als niets over vinden. Iemand enig idee?
Interessante info over de DS1621+ in de broncode gevonden. Voegt inmiddels niets meer toe omdat 'ie al aangekondigd is, maar ik snap nu wel beter waarom Synology zo geheimzinnig doet over de nieuwe DSM-versie.
[ Voor 43% gewijzigd door StephanVierkant op 15-10-2020 20:10 ]
https://www.synology.com/...tab=hardware&model=DS212j
De volgende packages zijn straks end of life, maar ik weet niet precies wat dit voor mijn NAS betekent:
https://www.synology.com/...ent_for_synology_packages
De enige functie die de nas bij m'n ouders gaat vervullen is backuppen via internet naar mijn nas, en andersom. Is het nog veilig om mijn oude NAS te hergebruiken bij m'n ouders?
Zolang je de NAS bij je ouders verder niet met services (webserver, mailserver, etc) aan het internet hangt en enkel voor backups gebruikt, dmv bv Hyperbackup...spokje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:40:
De enige functie die de nas bij m'n ouders gaat vervullen is backuppen via internet naar mijn nas, en andersom. Is het nog veilig om mijn oude NAS te hergebruiken bij m'n ouders?
Dan zie ik niet in waarom dat niet veilig zou zijn zolang ze bv Hyperbackup blijven updaten.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 26-10-2020 15:38 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
De laatste DSM versie is voor dit model nog gewoon te installeren.
https://www.synology.com/en-global/support/download/DS212j
Als de "check fo updates" niet werkt dan zou ik het handmatig proberen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Idd... ik gebruik mijn DS112 voor backups. Ook die word nog gewoon ge-update.kraades schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:04:
@spokje
De laatste DSM versie is voor dit model nog gewoon te installeren.
https://www.synology.com/en-global/support/download/DS212j
Als de "check fo updates" niet werkt dan zou ik het handmatig proberen.
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
Vergis je niet, DSM 7.0 is volgens mij nog maar in PREVIEW fase.Boost9898 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:51:
Het derde kwartaal van 2020 is al bijna een maand afgelopen en nog is DSM 7.0 niet uit voor alle gebruikers. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren daar in China.
De impact van DSM 7.0 op allerhande packages is behoorlijk en vele dingen zullen niet meer werken zonder serieus wat effort van al die package beheerders.
Geen enkel package dat niet door Synology gemaakt wordt zal nog werken op DSM 7
Dus voorlopig zit volgens mij niemand te wachten op DSM 7, want ik vermoed dat er maar heel weinig mensen zijn die enkel packages van Synology gebruiken.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Oh dat is niet echt handig, verwacht ook niet dat DSM nog dit jaar uit komt.Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:
Sterker nog.
Dus voorlopig zit volgens mij niemand te wachten op DSM 7, want ik vermoed dat er maar heel weinig mensen zijn die enkel packages van Synology gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 27-10-2020 10:23 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dan ben ik een uitzondering: alles in Docker. Behalve Midnight Commander zie ik net, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:
Sterker nog.
Off topic.
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 27-10-2020 11:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat hebben docker programma's nu met packages te maken?BoardCrusher schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Dan ben ik een uitzondering: alles in Docker. Behalve Midnight Commander zie ik net, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Docker wordt door Synology gemaakt en wat in een docker zit is geen DSM package maar (meestal) gewoon een standaard linux applicatie.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Exact. En doordat alles in Docker zit en dus niet afhankelijk is van SynoCommunity packages, zou alles bij mij moeten blijven werken, i.t.t. als ik community packages zou gebruiken.Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Wat hebben docker programma's nu met packages te maken?
Docker wordt door Synology gemaakt en wat in een docker zit is geen DSM package maar (meestal) gewoon een standaard linux applicatie.
Hmmm.... ik draai alleen Spotweb als community package en dat is gewoon een web applicatie, toch? Zou die dan ook niet meer draaien? Dan moet ik eens richting Docker met Spotweb, de database draait al in MariaDB, dus inhoud verlies ik dan niet.Ben(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:
Sterker nog.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Zie het probleem overigens niet, alles werkt toch gewoon met DSM 6, gewoon een kwestie van geduld hebben.
En DSM 7 wordt dit jaar echt nog niet released.
Hi, mag ik vragen waar op je dat baseert?Ben(V) schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:31:
....
En DSM 7 wordt dit jaar echt nog niet released.
Lijkt erop dat Synology ook overstapt naar Ryzen. Mijn DS212J is echt aan vervanging toe, en zit te kijken naar de DS220+ of de DS720+, maar nu ben ik bang dat ze volgend jaar die varianten uitbrengen met Ryzen cpu's die veel krachtiger gaan zijn dan de Celerons die er nu in hangen

Ja daar lijkt het inderdaad op. De DS1621+ is er natuurlijk al met de Ryzen V1500B CPU. En volgens nascompares zou er naast de DS1821+ ook nog een RS1221+ en een RS2421+ op stapel staan met diezelfde processor. Dan zou de hele plus series wel eens een Ryzen CPU kunnen gaan krijgen.spokje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:30:
https://nascompares.com/2...ered-8-bay-for-2020-2021/
Lijkt erop dat Synology ook overstapt naar Ryzen. Mijn DS212J is echt aan vervanging toe, en zit te kijken naar de DS220+ of de DS720+, maar nu ben ik bang dat ze volgend jaar die varianten uitbrengen met Ryzen cpu's die veel krachtiger gaan zijn dan de Celerons die er nu in hangen
(en eigenlijk hoop je dan op een Ryzen V2000, maar ja, de ervaring leert dat Synology niet snel de allernieuwste CPU's gebruikt)
En jammer dat de DS220+ net uit is. Tussen de 218+ en de 220+ zat ook ongeveer 3 jaarernie8 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:40:
[...]
Ja daar lijkt het inderdaad op. De DS1621+ is er natuurlijk al met de Ryzen V1500B CPU. En volgens nascompares zou er naast de DS1821+ ook nog een RS1221+ en een RS2421+ op stapel staan met diezelfde processor. Dan zou de hele plus series wel eens een Ryzen CPU kunnen gaan krijgen.
(en eigenlijk hoop je dan op een Ryzen V2000, maar ja, de ervaring leert dat Synology niet snel de allernieuwste CPU's gebruikt)

[ Voor 72% gewijzigd door br00ky op 14-11-2020 01:02 ]
Daar denken deze Polen iets anders over?Ben(V) schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:30:
Synology heeft zelf aangegeven dat het zeker 2021 wordt en verder leggen ze zich nergens op vast.
https://crn.pl/artykuly/s...y-system-nowe-mozliwosci/
Ff door Translate gehaald:
"The final version of DiskStation Manager 7.0 is expected to be available soon."
Nu weet je natuurlijk nooit wat "soon" is. Vergeleken met 2019 is januari 2021 vanaf nu bezien alsnog erg "soon"

remember your end, someone owns us
- https://download.synology...lides/da-dk/Session_1.pdf
- https://download.synology...lides/da-dk/Session_2.pdf
Het zou overigens mooi zijn om i.p.v. Synology C2 een andere host te kunnen gebruiken.
< dit stukje webruimte is te huur >
Totaal wat anders, en wat wel een beetje vreemd is, is dat de Session_2.pdf het nog over de DVA3219 heeft. Deze heb ik onlangs niet meer kunnen aanschaffen, maar wel zijn opvolger, de DVA3221. Ik had wat installatie probleempjes (ik zag de extra functionaliteit t.o.v. een normale diskstation niet) en heb support er even bij moeten halen. Uiteindelijk na het tijdelijk geven van externe toegang zo opgelost. Dat doet Synology in mijn ogen al jaren goed. Mocht iemand anders daar ook tegenaan lopen, je moet er voor zorgen dat de "NVIDIA Runtime Library" package geinstalleerd is, en dat je de GPU te zien krijgt onder het Info Center, General tabblad.aex351 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:49:
Zojuist de slide deck tegengekomen van de Synology 2020 event:De tweede slide deck heeft het over Synology Hybrid Share
Benieuwd hoe hun "deep video analytics" software werkt in de praktijk. Hier is nog weinig op het forum over te vinden right? Zou ongeveer al een jaar(?) oud moeten zijn met in ieder geval het voorgaande model, en heeft dus een aparte nvidia GPU aan boord voor bepaalde "deep learning" taken, maar geen video output om er direct een scherm op aan te sluiten. De DVA3221 heeft t.o..v. van zijn voorganger, de DVA3219 al direct 8gb ram aan boord (voorganger had 4gb en een slot vrij) en een andere GPU.
https://www.synology.com/en-global/products/DVA3221
[ Voor 5% gewijzigd door r132546e op 20-11-2020 00:47 ]
[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 27-11-2020 20:39 ]
Leef je onder een steen ofzo...? Ik heb alleen officiële syno apps geinstalleerd op me NAS. De rest (3rd party apps/services) draait in Docker, zoalsBen(V) schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:57:
Sterker nog.
- Bitwarden
- qBittorrent
- MariaDB
- WordPress
- nginx
- AdGuard Home
- NordVPN + proxy
- PHPMyAdmin
- Portainer
- vdirsyncer
En zo zijn er meerdere zoals ikzelf op andere Synology fora.
Docker =
Kom maar op met DSM7!
En als jij dockers zaligmakend vind moet je die vooral blijven gebruiken.
Alleen zijn er nogal was mensen die een Nas hebben die geen docker ondersteund en dus afhankelijk zijn van packages.
[ Voor 91% gewijzigd door RudyL op 02-12-2020 13:53 ]
LOETKE
Waarschijnlijk wordt de public beta (en release?) van DSM 7 dan aangekondigd en mogelijk ook nieuwe producten.
https://event.synology.com/nl-nl/annual_event
Zal de link zo wel even updaten.
System Management with DSM 7.0:
Data Backup:
Photo Management:
Hybrid Cloud:
DSM 7.0 BETA beschikbaar op 8 december:
https://www.synology.com/nl-nl/beta/DSM70Beta
[ Voor 76% gewijzigd door SmiGueL op 07-12-2020 14:04 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Kijk ernaar uit om de samenvoeging van Photos/Moments te testen, vind ze beide lekker werken maar de samenwerking die ontbrak was een groot gemis. Deel van de foto's wil je gewoon (of ja in ieder geval ik) in een structuur vastleggen i.p.v. AI tag
Edit:
Ben mij bewust dat vele packages niet gaan werken maar vrijwel alles draait in Docker op de NAS / NUC op wat Synology packages na
[ Voor 76% gewijzigd door lubbertkramer op 07-12-2020 13:53 ]
Ik zou de beta eerst voorlopig draaien als een VM...lubbertkramer schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:39:
Vanaf morgen DSM 7 in beta, mooi op tijd voor de bestelling vanavond (twijfel nog tussen 920+ of 1520+ als upgrade)
Ga ik wel doen iig.
Daarvoor is de oude hardware, zie weinig reden het niet gelijk te installeren op de nieuwe NAS aangezien ik docker en VM’s gebruik voor andere zaken ipv packages.Shadow771 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:15:
[...]
Ik zou de beta eerst voorlopig draaien als een VM...
Ga ik wel doen iig.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Maar zal DSM 7 dockerfiles ondersteunen ipv de grafische interface om je containers te creeëren?
Iemand die DSM 7 draaiend heeft met docker?
De docker package lijkt ongewijzigd en bavat dezelfde docker en docker-compose versie als in DSM 6. Van een upgrade van docker en docker-compose is pas na de release van DSM 7 sprake zo vertelde Synology support.
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar op de command line kun je gebruik maken van de docker en docker-compose commando"s zoals op elk ander platform. Je kunt dus bijvoorbeeld zelf een build uitvoeren of met een docker-compose.yaml file werken.
Voor details zie het [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 topic.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik lees nu pas dat mijn vraag foutief was. Ik bedoelde eigenlijk of we de CLI kunnen aanspreken vanaf de web portal van synology ipv te ssh'en . Bedankt alvast. Ik wist niet dat er een vraag & antwoord topic waskraades schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:01:
@nagasy
De docker package lijkt ongewijzigd en bavat dezelfde docker en docker-compose versie als in DSM 6. Van een upgrade van docker en docker-compose is pas na de release van DSM 7 sprake zo vertelde Synology support.
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar op de command line kun je gebruik maken van de docker en docker-compose commando"s zoals op elk ander platform. Je kunt dus bijvoorbeeld zelf een build uitvoeren of met een docker-compose.yaml file werken.
Voor details zie het [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 topic.
Heb momenteel een DS214+ en hoewel die nog wel best mee kan qua snelheid zit die vol en 5 jaar is een mooie termijn om hem te laten gaan maar ging pas een nieuwe aanschaffen als DSM7 uit kwam.
Ze lopen qua hardware echt achter bij Synology.
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
Wat mij betreft mogen ze 2.5G overslaan en 5 of 10G erin steken. Een NAS moet zeker 10 jaar mee.Ben(V) schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:51:
Toch weer knullig dat er geen 2.5Gbps netwerkkaart in zit.
Ze lopen qua hardware echt achter bij Synology.
Is het dan echt zo'n ramp om voor €140 een 10 GbE PCI kaartje te kopen en erin te drukken?
Ja het zou mooi zijn als hij er standard in zat, maar als de adviesprijs hierdoor ook €100+ duurder is betalen veel mensen hier dus ook extra voor zonder dat ze er ooit gebruik van gaan maken..
Het is toch top dat de mogelijkheid er gewoon is?
Als de volgende generatie 4-bay modellen een PCI-slot krijgen, dan gaat mijn DS916+ upgrade zeker weten zo'n 10GbE kaartje krijgen.. gewoon.. omdat het kan.
Edit:
@Ben(V) Oh excuses, had eigenlijk alsnog jouw quote weg willen halen maar nooit op opslaan geklikt.
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 16-12-2020 00:48 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Een 10GBps is wel aanzienlijk duurder en een standaard PCIe slot is natuurlijk ook mooi.
https://www.centralpoint....rs1221-plus-num-13559613/
Verwachtte levertijd 5 januari.
Ben benieuwd hoe de nieuwe Ryzen gebaseerde Synology's het gaan doen. :-)
[ Voor 87% gewijzigd door job op 04-01-2021 21:04 ]
Ik kwam net een interessant artikel tegen bij Hardware.info:
https://nl.hardware.info/...ties-van-synology-dsm-70n
Met een link naar een demo omgeving voor DSM7.0Beta:
https://demo.synology.com/nl-nl/dsm#dsm70beta
En een link naar DSM7.0Beta voor verschillende geschikte apparaten.
https://prerelease.synolo...lobal/download/dsm70_beta
[ Voor 23% gewijzigd door Medic op 11-02-2021 14:24 ]
Toevallig was ik net ook weer aan het kijken naar DSM 7. Inmiddels zijn we alweer maanden verder. Maar het product is nog steeds weinig opgeschoten en is nog steeds in beta.Medic schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:09:
Misschien al oud nieuws gezien de "release" in december, maar toen kon ik er nog niet bij voor mijn DS920+:
Ik kwam net een interessant artikel tegen bij Hardware.info:
https://nl.hardware.info/...ties-van-synology-dsm-70n
Met een link naar een demo omgeving voor DSM7.0Beta:
https://demo.synology.com/nl-nl/dsm#dsm70beta
En een link naar DSM7.0Beta voor verschillende geschikte apparaten.
https://prerelease.synolo...lobal/download/dsm70_beta
Synology Photos, het product waar veel over is gezegd en besproken en waar de verwachtingen hoog van zijn. Is ook één grote domper. https://www.synology.com/...ons_about_Synology_Photos. Ook dit product lijkt bij lange na niet af te zijn. En we zijn nu inmiddels 1-2 jaar verder. En dan met name "What major features aren't currently supported?". Niet kunnen back-upen met Hyper Backup is toch totaal onacceptabel. Om maar nog niet te spreken over 'basis Synology Photos' features zoals het kunnen maken van albums d.m.v. mappen. Kortom, het product is bij lange na niet af.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik heb op 1 NAS de beta draaien en ben helemaal akkoord dat het niet af is en geen vervanger is voor Photo Station. Maar wat bedoel je net met het niet kunnen maken van albums dmv mappen? Mapstructuur werkt perfect voor albums, of bedoel je "virtuele albums" om verschillende handmatige albums te maken van dezelfde fysieke fotos?aex351 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:38:
[...] Om maar nog niet te spreken over 'basis Synology Photos' features zoals het kunnen maken van albums d.m.v. mappen. Kortom, het product is bij lange na niet af.
Verder ben ik benieuwd naar wat er gefixt gaat worden. Er is veel feedback gegeven op het forum, ik heb zelf ook een tiental issues geopend voor bugs en belangrijke ontbrekende features, maar heb nog geen enkele update gezien sinds de initiële release. Had gehoopt dat ze tussentijds af en toe geupdate versies van o.a. Photos zouden releasen zodat die ook getest konden worden (en hopelijk al wat bugs zouden fixen en features zouden toevoegen). Het ontbreken van XMP support is een van de grootste afknappers voor mij, ik ga niet even 50.000+ foto's opnieuw taggen omdat synology enkel met een proprietaire database wilt werken. Op dit moment kan ik vlotjes wisselen tussen lightroom en photo station, beide lezen en schrijven metadata via de standaardformaten.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 17-02-2021 21:17 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
https://community.synology.com/enu/forum/18/post/142039
Hoe bedoel je 'instellen'? Zodra je Drive installeert, dan neemt het geheel de configuratie van je huidige Cloud Station over. Er vind dan als het ware een 'upgrade' plaats. Gewoon installeren en klaar.Tortelli schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:37:
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/drive is de opvolger blijkbaar, moet nog eens uitzoeken hoe dat in te stellen.
Ik zie de optie voor Drive helemaal niet? Edit: gevonden.Shadow771 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Hoe bedoel je 'instellen'? Zodra je Drive installeert, dan neemt het geheel de configuratie van je huidige Cloud Station over. Er vind dan als het ware een 'upgrade' plaats. Gewoon installeren en klaar.
Drive is een package wat je kan downloaden vanuit de Package Center........Tortelli schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:38:
Ik zie de optie voor Drive helemaal niet?
Ik zocht de client versie maar die zit bij het server gedeelte inShadow771 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:47:
[...]
Drive is een package wat je kan downloaden vanuit de Package Center........
Dat wordt een zoektocht naar werkbare alternatieven...
[ Voor 10% gewijzigd door biomass op 26-03-2021 18:31 ]
Die had ik even gemist, dank je.Shadow771 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:41:
EOL voor Cloud Station suite op DSM:
https://community.synology.com/enu/forum/18/post/142039
Alleen jammer dat de opvolger, Synology Drive, niet op de DS111 zou draaien.
https://www.synology.com/...sm/packages/SynologyDrive
Dat is nou juist de NAS die ik gebruik voor backups icm Cloud Station Sharesync.
Vooralsnog zouden de Cloud Station apps blijven werken met Drive, maar de vraag is... voor hoe lang nog?
Een upgrade naar een dsm 7 maakt de apps stuk, maar ik vermoed dat dsm 7 voor jouw ds111 niet uit zal komen.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-03-2021 18:49 ]
https://www.synology.com/...2020_DSM_7_0/release_note
Hij doet het nog prima en ik gebruik hem alleen voor de backups...
Dus aan de ene kant, zonde om weg te doen, maar misschien word het na 10 jaar trouwe dienst toch eens tijd dat hij met pensioen gaat
[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 26-03-2021 19:00 ]
Heb je een NAS dat Docker kan draaien? Zoja, kan je gewoon je Logitech Media Server in een Docker container draaien: https://hub.docker.com/r/lmscommunity/logitechmediaserver .biomass schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:28:
Ik lees net End-of-Life Announcement for Synology Packages nadat het Package Center bij mij een Perl update wil installeren die Logitech Media Server zal breken.
ik heb nu een ds 213 in raid 1 met 3 tb hdd's
en ik koop een ds 220+
ik zet eerst 3 tb hdd in de nieuwe ds220+ en zet 1 nieuwe 4 tb hdd erin herbouwd die dan de hybrid raid 1. zodat ik later de andere 4 tb hdd kan toevoegen, of moet alles over kopieren en opnieuw instellen.
[ Voor 174% gewijzigd door remcio op 26-03-2021 21:36 ]
Waarom zou je Perl dan updaten?biomass schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:28:
Ik lees net End-of-Life Announcement for Synology Packages nadat het Package Center bij mij een Perl update wil installeren die Logitech Media Server zal breken.
Heb je die nieuwere versie ergens voor nodig?
Zo niet gewoon lekker de oude blijven gebruiken.
[ Voor 39% gewijzigd door Ben(V) op 27-03-2021 11:36 ]
Als ik het goed begrijp is een van de redenen dat Synology er mee stopt de afhankelijkheid van Perl en de support daarvoor op de platformen die ze toen gebruikten.
Een docker image draaien vind ik niet zo elegant (ik heb een 1512+ met 3GB) het zou toch mogelijk moeten zijn om de Syno beta package of de community versies die op het slimdevices forum genoemd zo aan te passen dat deze met Perl 5.24 blijven werken, terwijl je main perl package door Synology bijgewerkt wordt.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Dr is ook een nieuwe package bijgekomen: Advanced media extensions. Deze is nodig voor Filestation en Moments. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat een voorbereiding is voor DSM7. Ik vermoed echter dat er eerst nog wel een Release Candidate komt voor DSM7pietje63 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:58:
Net 9 updates in het package center.. Ik gok dat DSM7 er aan komt (in het verleden vaak veel package updates rond de launch van een nieuwe DSM versie)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
20 hier...pietje63 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:58:
Net 9 updates in het package center..

[ Voor 18% gewijzigd door Shadow771 op 29-03-2021 12:43 ]
Voor zover ik weet is in de community niemand van plan een voor Synology geschikt LMS package in elkaar te zetten. Ik heb om die reden van het weekend piCorePlayer op een Raspberry geïnstalleerd als externe LMS server. Werkt als een zonnetje. Sneller zelfs dan toen LMS Server nog op de Syno draaide. En eindelijk weer updates! (het package van Synology is blijven steken op 7.2)biomass schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:46:
@Ben(V) Eens, natuurlijk. Maar er komt dan een dag dat ik per ongeluk 'Update all' ga aanklikken...
Als ik het goed begrijp is een van de redenen dat Synology er mee stopt de afhankelijkheid van Perl en de support daarvoor op de platformen die ze toen gebruikten.
Een docker image draaien vind ik niet zo elegant (ik heb een 1512+ met 3GB) het zou toch mogelijk moeten zijn om de Syno beta package of de community versies die op het slimdevices forum genoemd zo aan te passen dat deze met Perl 5.24 blijven werken, terwijl je main perl package door Synology bijgewerkt wordt.
Deze is vooralsnog niet beschikbaar voor mijn 2418+, lijkt het, alwaar de rest van de updates zich wel aandoet. Ik zie hem in ieder geval geheel niet in de Package Center staan.Magic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:54:
Dr is ook een nieuwe package bijgekomen: Advanced media extensions. Deze is nodig voor Filestation en Moments. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dat een voorbereiding is voor DSM7. Ik vermoed echter dat er eerst nog wel een Release Candidate komt voor DSM7
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Je hebt DSM 6.2.4 nodig, wat nog uitgerold wordt sinds begin deze maand. Een manuele installatie (op eigen risico, geleidelijke uitrol is om te kunnen stoppen bij ernstige bugs) kan door de patch te downloaden van Synology: https://archive.synology.com/download/Os/DSM/6.2.4-25556DUX schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:12:
[...]
Deze is vooralsnog niet beschikbaar voor mijn 2418+, lijkt het, alwaar de rest van de updates zich wel aandoet. Ik zie hem in ieder geval geheel niet in de Package Center staan.
Die modellen ondersteunen toch helemaal geen BTRFS?..
https://www.synology.com/...ort_the_Btrfs_file_system
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.