Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Mijn 412+ gaat na DSM6.2 de extended support in....kortom nog 2 jaar en dan moet hij definitief vervangen worden of in dermate voor standalone dingen gaan dienen dat hij niet meer op internet komt.

We gaan maar eens leuk sparen voor een DS1817+ met 8x8TB

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik sta op het punt om een ds718+ te kopen, alleen zit ik een beetje te puzzelen met het upgraden van het geheugen. Standaard zit er 2GB in en is die officieel te upgraden naar 6GB, maar op een duits Synology forum heb ik al iemand gezien die er 16GB met succes in heeft gestopt.

Wat ben ik er in ieder geval mee van plan:
-6TB in mirror config.
-Downloaden.
-Streamen van HD/4K content
-Virtuele machines (1 a 2 windows test machines)

Dat is zo snel wat ik kan verzinnen. De VM's zullen baat hebben met de extra geheugen, maar hoeveel is genoeg? Loopt een Windows 10 VM soepel op 2GB? 4GB? Ik hoor het graag want dan heb ik een indicatie hoeveel ram ik er bij moet bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Een Windows 10 VM moet je niet teveel van verwachten. Op mijn DS716+ is het in ieder geval erg traag. Met 4 GB voor de VM en 8 GB totaal. De CPU is hier de bottleneck.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Doet het nu weer naar behoren. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
kraades schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:38:
Een Windows 10 VM moet je niet teveel van verwachten. Op mijn DS716+ is het in ieder geval erg traag. Met 4 GB voor de VM en 8 GB totaal. De CPU is hier de bottleneck.
Ok dan hoef ik het daar in ieder geval niet voor te doen, bedankt voor je antwoord :)

update: De 718+ is inmiddels besteld met
- 2x 6TB WD Red (vanwege hoe stil ze zijn en bij een 1Gb connectie is de 1Gb de bottleneck en niet de 5400rpm disks)
- 1x 4GB Ram (Crucial Mac versie ivm bewezen compatibiliteit)

Mocht de 6GB in de toekomst nou echt nog te weinig zijn, kan ik altijd de 2GB nog omwisselen naar een extra 4GB. Ik ben erg benieuwd wordt mijn eerste echte NAS thuis :)

[ Voor 35% gewijzigd door bitpixl op 09-10-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
TKroon schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:01:
Ik vind verder ook weinig over het verschil tussen de Realtek en de Intel processor (418 en 418play). Gevoelsmatig is de Intel beter, echter zie ik op de vergelijking van Synology dat de 418 meer grafische kracht heeft en meer IP-camera’s aankan. Met transcoderen is de play weer iets beter.
Heeft iemand al een gefundeerde mening over het verschil tussen de Realtek en Intel chip?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Menno1234 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Heeft iemand al een gefundeerde mening over het verschil tussen de Realtek en Intel chip?
Nee, eigenlijk niet. Maar zonder die reden is de DS418 wellicht de betere optie ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
De Realtek is wel een quadcore t.o.v. de dualcore van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat beide vrijwel dezelfde prestaties zullen leveren. De plus van de Play is dat het een Intelprocessor is en er dus snelleren meer pakketten zullen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Prestaties van de DS418play liggen hoger dan die van de DS418
Writes ongeveer 30% meer, en ook met applicaties is de DS418play sneller (50%-100%)

Bron:
https://www.synology.com/nl-nl/products/performance#4bay
https://www.synology.com/...s/compare/DS418/DS418play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
@Verwijderd vraagje? Ik zie dat jullie account redelijk nieuw is.. gaan jullie proactief hier posten en mensen helpen?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:33:
@Verwijderd vraagje? Ik zie dat jullie account redelijk nieuw is.. gaan jullie proactief hier posten en mensen helpen?
Waar mogelijk zullen we helpen, al zien we dat de kennis van het community enorm is.

We kijken ook naar de berichten zodat we sneller intern kunnen reageren bijv aantal berichten dat een aantal van onze producten langzamer waren na de laatste update, hadden wij nog niet opgemerkt via de klantenservice. En zijn we dus tests gestart op basis van de forum berichten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Verwijderd super mooi om te horen! (En welkom uiteraard:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

Beste Synology Benelux,

Komt er voor de kerst nog een opvolger van de DS 2415+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

masauri

aka qwybyte

WR. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:37:
Beste Synology Benelux,

Komt er voor de kerst nog een opvolger van de DS 2415+ ?
Van de DS3615xs is er de pricewatch: Synology DiskStation DS3617xs gekomen.
Maar van de DS2415+ idd niet.
Ik zat er gisteren en vandaag zelf naar te kijken omdat mijn DS2415+ nog geen C2000fix heeft en ik hem omw men werk niet uit mijn live omgeving kan halen. (synology zei contacteer je winkel, maar daar heb ik na 2 werkdagen nog altijd geen reactie van, nog maar een dag geduld hebben)

Maar naar gelijkaardige rackvariant is er enkel de pricewatch: Synology RackStation RS3617xs rond die prijsklasse.
Anders is het al direct een hogere tot rond de 4200 euro.
Ik zou zeggen ik neem die RS3617xs, maar ik vind de upgrade nu niet bepaald te rechtvaardigen om enkel een EOL cpu en meer ram+10GBit nic erin te zetten.
Sowieso zou een (rack)opvolger zou daarom wel fijn zijn ja.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

[quote]masauri schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Die dikke koopkrachtstijging van 1,1% haalt me net niet over de streep
om een Rack te kopen die 2x zoveel kost als een DS ;)

Trouwens, om die fossiele c2538 uit 2013 (incl de soap eromheen) weer in de 2017 modellen stoppen en dan nog 70 euro extra te vragen zegt al genoeg over de hardwarematige innovatie. Waar de software altijd zo goed up-to-date is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het zou leuk zijn als ze wat modellen uitbrengen met de nieuwe C3000 CPU erin, je ziet nu ook moederborden verschijnen met deze CPU's met o.a. onboard 10Gbit. Kortom de hardware is er ondertussen, de upgrade naar een DS3617xs is een fraaie maar wel vrij prijzige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb al aardig zitten googlen, maar het goeie antwoord heb ik helaas nog niet kunnen vinden.

Graag wil ik simpelweg via Video Station op een externe PC media vanaf mijn NAS bekijken. Echter krijg ik bij het grootste deel van het materiaal de volgende melding:

"Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund. Probeer een andere beschikbare optie om te zien of de bestandsindeling wordt ondersteund."

Nu heb ik meerdere PC's geprobeerd, browsers, heb met codec packs lopen klooien, heb de ffmpeg package geïnstalleerd, zowel intern via LAN als extern via quickconnect zelfde issue. Sommige oude rips werken goed, dus het is denk ik wel gerelateerd aan bepaalde codecs. Ik heb het transcoderen en passthrough van audio al geprobeerd.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb een DS216Play op de nieuwste DSM software.

Via de DS Video app werkt alles prima op mijn TV's.

Verder nog een gerelateerd vraagje. Video Station lijkt niet getriggered te worden als Sonarr/Radarr nieuwe bestanden neerzet in de aangegeven locaties zoals deze zijn geconfigureerd in Video Station. Is hier nog iets aan te doen of moet ik telkens handmatig weer opnieuw indexeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Sp33dFr34k op 11-10-2017 01:41 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Sp33dFr34k schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 01:38:

"Het afspelen van de video is mislukt omdat de bestandsindeling van de geselecteerde audiotrack niet wordt ondersteund. Probeer een andere beschikbare optie om te zien of de bestandsindeling wordt ondersteund."
Videostation kan je audiostream niet omzetten of heeft er geen licentie voor, meestal met dolby audio te maken dat dit niet afgespeeld kan worden.
Verder nog een gerelateerd vraagje. Video Station lijkt niet getriggered te worden als Sonarr/Radarr nieuwe bestanden neerzet in de aangegeven locaties zoals deze zijn geconfigureerd in Video Station. Is hier nog iets aan te doen of moet ik telkens handmatig weer opnieuw indexeren?
Google is je beste vriend maar zie hier -> https://github.com/racklin/simple-synoindex-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bedankt voor je reactie.
lubbertkramer schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:19:
Videostation kan je audiostream niet omzetten of heeft er geen licentie voor, meestal met dolby audio te maken dat dit niet afgespeeld kan worden.
Zoiets dacht ik inderdaad al, zijn er alternatieven of is het dan gewoon niet mogelijk om video bestanden via de browser te streamen? Dan is de Video Station web app eigenlijk vrij nutteloos, gezien bijna geen enkel formaat wilt afspelen...
Excuses, je hebt gelijk. Ik heb gegoogled, maar wist niet waar ik naar zocht :) Zoiets ziet er inderdaad wel uit als wat ik zoek, echter heb ik geen Docker geïnstalleerd. Zijn er alternatieve packages die ik bij voorkeur via package center kan installeren of kan ik beter gaan uitzoeken hoe Docker in zijn werk gaat?

EDIT: dom, ik heb nog even zitten koekeloeren in de settings van Sonarr, kwam onderstaande net tegen. Misschien is dat wat ik zoek? :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u2YfFRb.jpg

EDIT2: yes, het werkt nu! Vette is dat ie nu alleen de file indexeert die hij daadwerkelijk downloadt, zou moeten schelen in resources. Dus nu even alles indexeren en dan wordt ie later vanzelf up to date gehouden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sp33dFr34k op 11-10-2017 09:29 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb al aardig zitten googlen, maar het goeie antwoord heb ik helaas nog niet kunnen vinden.

Graag wil ik simpelweg via Video Station op een externe PC media vanaf mijn NAS bekijken. Echter krijg ik bij het grootste deel van het materiaal de volgende melding:

Nu heb ik meerdere PC's geprobeerd, browsers, heb met codec packs lopen klooien, heb de ffmpeg package geïnstalleerd, zowel intern via LAN als extern via quickconnect zelfde issue. Sommige oude rips werken goed, dus het is denk ik wel gerelateerd aan bepaalde codecs. Ik heb het transcoderen en passthrough van audio al geprobeerd.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb een DS216Play op de nieuwste DSM software.

Via de DS Video app werkt alles prima op mijn TV's.

je moet even een aparte package installeren.
https://synocommunity.com/package/ffmpeg
beter lezen!

Bij mij werkt dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jelte schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:05:
[...]
je moet even een aparte package installeren.
https://synocommunity.com/package/ffmpeg
beter lezen!

Bij mij werkt dat prima.
Raar, ik heb v3.3.3-7 er nog steeds opstaan. Moet ik wellicht nog iets extra doen ofzo?

EDIT: ik heb die codec pack gisteren geïnstalleerd en toen werkte het niet. Net nog eens geprobeerd et voila, werkt perfect :D

[ Voor 15% gewijzigd door Sp33dFr34k op 11-10-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nieuwe (en voorlopig laatste hopelijk) vraag, ik heb het probleem bij NZBGet dat downloads in de status "PP-QUEUED" blijven hangen. Via Google kom ik veel mensen tegen die dit probleem ook hebben. Ik zie dat de synocommunity versie nog op v16 zit terwijl v19 al uit is. Vanuit NZBGet werkt het niet, en SSH heb ik niet zoveel ervaring mee. Jadahl heeft alle packages offline gehaald blijkbaar. Is er een (eenvoudige) manier om deze te updaten of kan ik gewoon beter over naar SABNZB? Ik heb bewust voor NZBGet gekozen omdat deze minder resource intensief zou zijn, dus daar zou mijn voorkeur wel bij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567917
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09
Op de site van Central Point staan een aantal nieuwe modellen, met specs:

DS218J:
https://www.centralpoint....3-art-ds218j-num-7883691/?

DS118:
https://www.centralpoint....r4-art-ds118-num-7883689/?

Ben benieuwd wat de specs van de DS118J zullen zijn. Hopelijk heeft die 512 MB geheugen en een dual core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04
Sp33dFr34k schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:58:
Nieuwe (en voorlopig laatste hopelijk) vraag, ik heb het probleem bij NZBGet dat downloads in de status "PP-QUEUED" blijven hangen. Via Google kom ik veel mensen tegen die dit probleem ook hebben. Ik zie dat de synocommunity versie nog op v16 zit terwijl v19 al uit is. Vanuit NZBGet werkt het niet, en SSH heb ik niet zoveel ervaring mee. Jadahl heeft alle packages offline gehaald blijkbaar. Is er een (eenvoudige) manier om deze te updaten of kan ik gewoon beter over naar SABNZB? Ik heb bewust voor NZBGet gekozen omdat deze minder resource intensief zou zijn, dus daar zou mijn voorkeur wel bij liggen...
Je kan de laatste versie eventueel in een docker container draaien (mits je nas dat ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LightStar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Je kan de laatste versie eventueel in een docker container draaien (mits je nas dat ondersteund)
Helaas geen optie voor mijn NAS, toch bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim.gaethofs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:01
Even ter info voor plex gebruikers.

DS418 => hier werkt plex momenteel nog niet op. Ik heb hiervoor contact met plex opgenomen. Daar wacht men nog steeds op test units om te testen op deze nieuwe nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
wim.gaethofs schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:56:
Even ter info voor plex gebruikers.

DS418 => hier werkt plex momenteel nog niet op. Ik heb hiervoor contact met plex opgenomen. Daar wacht men nog steeds op test units om te testen op deze nieuwe nas.
Dank voor de info! Voor mij goed om nog even te wachten.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Update 7 is uit:

Version: 6.1.3-15152-7 (2017-10-12)

Important Note

The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly. This update will restart your Synology NAS.

Fixed Issues

Enhanced system stability on certain models:
DS918+
DS718+
DS218+
DS418play
Enhanced the stability when adding hard disks to expand RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Als ik Sickbeard of SickRage op mn 918+ wil installeren krijg ik de melding dat ik geen git en Phyton heb. Deze had ik in eerste instantie ook nog niet geinstalleerd. Ik heb Phyton modules en Phyton 3 geinstalleerd en de git server. Maar nog altijd krijg ik de melding dat deze packages niet geinstaleerd zijn ? (al een reboot gedaan)

Schijnen meer problemen te zijn met de nieuwe synologies icm dsm 6?
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik ben nu 2 dagen in het bezit van een 718+ en ik heb 2 basic vragen over de DSM desktop:
1. Is het mogelijk om de icons los ergens op de desktop neer te zetten ipv auto arrrange?
2. Is het mogelijk om een custom shortcut te maken die de volledige configuratiepagina start? (de configuratie pagina met aan de linkerzijde alle opties zoals users, security, updates, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Tmaster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:29:
Als ik Sickbeard of SickRage op mn 918+ wil installeren krijg ik de melding dat ik geen git en Phyton heb. Deze had ik in eerste instantie ook nog niet geinstalleerd. Ik heb Phyton modules en Phyton 3 geinstalleerd en de git server. Maar nog altijd krijg ik de melding dat deze packages niet geinstaleerd zijn ? (al een reboot gedaan)

Misschien sickbeard nog een keer installeren?
Maar eh dit is het nieuws topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Tmaster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:29:

Dat is vaker het geval, packages moeten vaak nog worden aangepast voor de nieuwe modellen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 16-09 22:05
is het eigenlijk de moeite om te upgraden van een 412+? En kan al die data feilloos overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@pina Ik ben recent overgestapt van een DS412+ naar een DS918+, en ik heb in ieder geval geen spijt van mijn aankoop. Kwa performantie werkt het merkbaar een stuk vlotter, al zal dat in mijn geval vooral te maken hebben met de uitbreiding in RAM-geheugen: waar 1GB voorheen nogal krap was is 4GB voor mij momenteel meer dan voldoende.

Ik heb enkel de nieuwe unit gekocht. De 4 HDD's uit mijn DS412+ heb ik probleemloos kunnen overzetten naar de DS918+. Daarvoor heb ik Synology's eigen tutorial gebruikt.
Voor de zekerheid had ik op voorhand een backup gemaakt van al mijn data op een externe schijf, maar al mijn data alsook mijn instellingen werden behouden (voor zover ik heb kunnen zien).
Het enige dat ik 'kwijt' ben zijn enkele packages (SABnzbd, Python, Transmission en nano) van SynoCommunity die ik had draaien. De meeste packages van SynoCommunity zijn namelijk nog niet beschikbaar voor de architectuur van de DS918+ (Apollo Lake), en bovendien is er eigenlijk ook (nog) geen ondersteuning voor DSM 6. Gelukkig is het kunnen draaien van deze packages voor mij niet (meer) cruciaal, dus ik wacht gewoon af.

Verder ben ik met mijn nieuwe NAS ook voorzien voor de toekomst:
  • Ik kan opnieuw een 5-tal jaar genieten van alle grote DSM-releases (DSM 6.2, momenteel nog in beta, zal het eindpunt zijn voor de DS412+) (beveiligingsupdates niet meegerekend)
  • Mocht het later nodig blijken kan ik de 4GB RAM-geheugen nog uitbreiden naar 8GB
  • Ik heb de optie om de prestaties te verbeteren door het installeren van een M.2 NVMe SSD voor caching
Toegegeven: als het nodig was had ik vast nog even kunnen doorgaan met m'n DS412+, maar ik kon mij de overstap veroorloven dus waarom niet? Ik was al een tijdje aan het kijken naar een vervanger (oorspronkelijk de DS916+) maar ben nu blij dat ik toen niet meteen overstag ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 16-09 22:05
op zich nog altijd supercontent van de 412+, maar ik merk wel dat het inloggen in het systeem lang duurt. De HD's 'ratelen' ook veel omdat ze met iets bezig zijn, god weet wat hij aan het doen is. Als ik in plex dan een serie wil starten, duur het ook effe eer hij klaar is. Maar voor hetzelfde geld zijn het zaken die eerder te maken hebben met de verbinding ipv de hardware zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
pina schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:34:
op zich nog altijd supercontent van de 412+, maar ik merk wel dat het inloggen in het systeem lang duurt. De HD's 'ratelen' ook veel omdat ze met iets bezig zijn, god weet wat hij aan het doen is. Als ik in plex dan een serie wil starten, duur het ook effe eer hij klaar is. Maar voor hetzelfde geld zijn het zaken die eerder te maken hebben met de verbinding ipv de hardware zelf
Ik ben hier ook nog zeer content met de DS412+, zit alleen tegen de max aan qua volume.

Inloggen traag, mwah vind ik wel meevallen, maar een seconde of 4 hier. Moet wel zeggen heb er vanaf dag 1 2GB memory in geknald, niet omdat het moest maar omdat het kon.

Druk, yup zeker, maar goed, met Pi-Hole, Couchpotato, Sickbeard, SABNzbd, headphones, Autosub, Spotweb, 3x Time Machine backups en CMS voor 14 andere NASsen en dan 10 TB aan media die hij serveert en een Cloudstation voor 3 iDevices en 2 MacBooks en een Cloudsync naar een offshore NAS, mag hij het ook wel druk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim.gaethofs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:01
TKroon schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:04:
[...]

Dank voor de info! Voor mij goed om nog even te wachten.
Ik heb van mijn 2 weken retourrecht gebruik gemaakt en de DS418 omgeruild voor een DS418 play.
€ 60 prijs verschil.

Hier werkt plex wel perfect op. Je moet het installatie bestand wel van plex.tv downloaden.
In de package library is deze nog niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zie dat update 8 al weer uit is;
Version: 6.1.3-15152-8
(2017-10-18)

Important Note

The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.

Fixed Issues

Fixed multiple security vulnerabilities regarding WPA/WPA2 protocols for wireless connections (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:27
Iemand met kennis van Cloud Station, en dan met name ShareSync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Gebruik ik momenteel, wat wil je weten?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:27
elsinga schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:05:
Gebruik ik momenteel, wat wil je weten?
Ik sync bestanden van kantoor naar huis, alleen sharesync zet de folders niet in mijn volume, maar maakt er gedeelde folders van.
Hierdoor krijg ik ontzettend veel shares te zien in Windows Verkenner en Mac Finder.

Ik zou graag één share willen zien (volume 2, oftewel een 3tb schijf met daarin alle gesynchroniseerde folders per gebruiker van de kantoor nas).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg...

Enig idee of dit mogelijk is en hoe?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Sharesync synct alleen per gedeelde map, waarbij je nog wel kunt aangeven welke mappen wel en niet gescynt moeten worden. Je krijgt dan aan de remote kant dezelfde gesharede folders.

Wat je wil kan wel, maar dan moet het op de bron NAS ook in 1 shared folder staan.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik wil mijn DS213 wel eens upgraden naar een NAS de flink sneller is.

Wordt nu gebruikt voor TimeMachine backup van twee MacBooks, opslag van alle RAW foto's die in de Lightroom catalogus staan en downloads met Sonarr / NZBGet.

Ik heb een 1000 Mbit lijn, maar ik zie de DS213 nooit boven de 8MB/s uitkomen, terwijl op mijn MacBook met SSD ik regelmatig 70MB/s haal.

Het werkt allemaal prima, maar ik vind de snelheid inmiddels storend traag. Als er een download loopt kan ik verder niets doen, als iets uitgepakt moet worden kun je er een eeuwigheid op wachten. De single core armv5 lijkt de limiet te zijn, ook al klokt deze op 2 Ghz.

Graag zou ik naar iets snellers toe willen, zodat ik ook eens zelf wat websites of foto's kan hosten.

Zou de DS218 deze snelheidsverbetering geven? Zijn er andere modellen te overwegen?

[ Voor 5% gewijzigd door M-ThijZ op 22-10-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

M-ThijZ schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:13:

Wordt nu gebruikt voor TimeMachine backup van twee MacBooks, opslag van alle RAW foto's die in de Lightroom catalogus staan en downloads met Sonarr / NZBGet.

Ik heb een 1000 Mbit lijn, maar ik zie de DS213 nooit boven de 8MB/s uitkomen, terwijl op mijn MacBook met SSD ik regelmatig 70MB/s haal.

Het werkt allemaal prima, maar ik vind de snelheid inmiddels storend traag. Als er een download loopt kan ik verder niets doen, als iets uitgepakt moet worden kun je er een eeuwigheid op wachten. De single core armv5 lijkt de limiet te zijn, ook al klokt deze op 2 Ghz.

Graag zou ik naar iets snellers toe willen, zodat ik ook eens zelf wat websites of foto's kan hosten.
Goed verhaal.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

M-ThijZ schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:13:

Zou de DS218 deze snelheidsverbetering geven? Zijn er andere modellen te overwegen?
Ten eerste hoort deze post in dit topic; [Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Daarnaast zijn geen van de ARM modellen echt snel met usenet voor zover ik weet. Een 10-15MB zul je misschien halen, maar niet heel veel meer. Uitpakken is ook geen kwaliteit van ARM gebaseerde modellen.
PAR repareren is helemaal dramatisch; bestand van 1,5GB repareren duurt 45 minuten (op een 215J) tozv een paar seconden op mijn (i7) pc :P.

Wil je qua performance echt een flinke stap maken (en je lijn gewoon vol trekken); ga dan voor een X86 gebaseerd model zoals de pricewatch: Synology DiskStation DS218+

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 22-10-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nieuwe DSM versie is ook uitgekomen nadat de vorige versie was terug getrokken:
Version: 6.1.4-15217-1
(2017-11-13)
Fixed an issue where PPPoE cannot be displayed properly in Control Panel.

Hopelijk fixt dit voor iedereen nu ook het docker probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tsjemig, mijn DS410 heeft vorige week een DSM5.2-update ontvangen en afgelopen weekend weer. Netjes!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Volgens mij gaat virtual machine manager uit beta.

Ik heb een package update waarin ik een melding krijg:
"Nadat u deze versie hebt bijgewerkt, moet u een licentie koppelen aan virtual dsm. Zonder licentie is het niet mogelijk om virtual dsm in te schakelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
masauri schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:16:
Volgens mij gaat virtual machine manager uit beta.

Ik heb een package update waarin ik een melding krijg:
"Nadat u deze versie hebt bijgewerkt, moet u een licentie koppelen aan virtual dsm. Zonder licentie is het niet mogelijk om virtual dsm in te schakelen."
https://www.synology.com/...e/virtual_machine_manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Uit interesse; wat kost de licentie?.
(ik kan er geen gebruik van maken omdat ik geen BTFRS volume heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Tortelli schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:40:
Uit interesse; wat kost de licentie?.
(ik kan er geen gebruik van maken omdat ik geen BTFRS volume heb)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K7kwb2dRfPlhJQPM7VXjCvTk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8plAdad8mvV3Un1wng28biTB/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door masauri op 20-11-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Enig idee waarom dit pakket niet op de 1512+ is te installeren?

Edit: heeft zeker met hoeveelheid RAM te maken... :/

@masauri duidelijk. :)

[ Voor 41% gewijzigd door NaN op 20-11-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Sangroid schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:00:
Enig idee waarom dit pakket niet op de 1512+ is te installeren?

Edit: heeft zeker met hoeveelheid RAM te maken... :/
System Requirements:
- Btrfs Volume
- 4GB system memory or above
- DSM 6.1.2 or above

Applied Models
18-series: DS3018xs, DS918+, DS718+, DS218+
17-series: FS3017, FS2017, RS4017xs+, RS3617xs, RS3617RPxs, DS3617xs, RS3617xs+, RS18017xs+, DS1817+, DS1517+
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+, DS916+
15-series: DS3615xs, RC18015xs+, DS2415+, DS1815+, DS1515+, RS815RP+, RS815+
14-series: RS3614xs, RS3614RPxs, RS3614xs+
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs

[ Voor 41% gewijzigd door masauri op 20-11-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan er ook Windows e.d. mee virtualiseren toch? Is het KVM gebaseerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Mr_gadget schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:01:
Je kan er ook Windows e.d. mee virtualiseren toch? Is het KVM gebaseerd oid?
Klopt, maar hoe bedoel je KVM gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
masauri schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:43:
[...]

Klopt, maar hoe bedoel je KVM gebaseerd?
Of het de KVM virtualisatie gebruikt uit de Linux kernel. Dat is zo'n beetje de standaard voor consumervirtualisatie. https://www.linux-kvm.org/page/Main_Page

[ Voor 4% gewijzigd door Cilph op 21-11-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Cilph schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:04:
[...]

Of het de KVM virtualisatie gebruikt uit de Linux kernel. Dat is zo'n beetje de standaard voor consumervirtualisatie. https://www.linux-kvm.org/page/Main_Page
Geen idee wat ze gebruiken, enig idee waar ik dat zou kunnen controleren?

Net ook een update binnen:
Version: 6.1.4-15217-2
(2017-11-23)
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Samba (Synology-SA-17:72 Samba).

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
lijkt me wel dat hier KVM gebruikt wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:03
Cilph schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:04:
[...]
onderliggend wordt er inderdaad gebruik gemaakt van QEMU/KVM met een eigen synology-schil er omheen.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Update 3 is uit:

Version: 6.1.4-15217-3

(2017-12-13)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues
Fixed multiple security vulnerabilities regarding OpenSSL (CVE-2017-3735, CVE-2017-3736, CVE-2017-3737, CVE-2017-3738).
Enhanced the stability of BIOS on Apollo Lake platform.
Fixed an issue where the transfer rate of LUN may be abnormal when backing up to an external storage device.
Fixed an issue where DSM may shutdown abnormally when iSCSI Block LUN services are overloading.
Improved the error reaction mechanism of SSD cache when volume crashed.
Enhanced the stability of the upgrade process of SHA clusters.
Enhanced the stability of the volume expansion process when blackout occurred.
Enhanced efficiency when system is calculating large amount of privilege settings of users and groups.
Fixed an issue where Microsoft Office documents may fail to save when Windows 10 Fall Creators is updated.

https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS415+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Daarnaast ook veel package updates waaronder een grote voor Surveillance Station. De plugin onder macOS 10.13 werkt nu niet meer en voor Live View wordt er doorverwezen naar de HTML5 support in Chrome of de desktop client :).

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zag vanochtend vanaf het werk de update wel, maar nu thuis (update doe ik liever als ik bij in de buurt ben en niet 170km verderop ;) ) inmiddels niet meer... Terug getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@elsinga Ik vermoed van wel, releasenotes link werkt ook niet meer nl.

Ik merk zelf tot nu toe geen problemen.

• Erulezz
Inmiddels is er een nieuwe update beschikbaar die bugs fixed in de vorige versie:
(2017-12-14)
Important Note
Fixed Issues
Fixed an issue where Block LUNs cannot be enabled after upgrading to DSM 6.1.4-15217-3.
Fixed an issue where Advanced LUNs larger than 2TB cannot be mapped to Targets after upgrading to DSM 6.1.4-15217-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Ik heb sinds een maand een 218+. Tot vandaag waren er eigenlijk geen bijzonderheden. Echter ik ben vanavond erachter gekomen dat hij spontaan een factory reset heeft gehad. Toen ik wilde inloggen, kreeg ik dezelfde wizard dat ik moest doorlopen toen ik het een maand geleden kocht en installeerde. Ik vind het heel vreemd. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
Is het iemand gelukt om met Surveillance Station op te nemen op een externe eSata aansluiting?
Ik maakt gebruik van een DS214+

• masauri

masauri

aka qwybyte

grotegok schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:22:
Is het iemand gelukt om met Surveillance Station op te nemen op een externe eSata aansluiting?
Ik maakt gebruik van een DS214+
Probeer is bij [Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Net een melding van een nieuwe fw.: Version: 6.1.4-15217-5
Fixed an issue where the scan results of Security Advisor may not be correct.

Klinkt maar mager met de voorgaande problemen in acht genomen...

[ Voor 4% gewijzigd door masauri op 21-12-2017 09:38 . Reden: verkeerde url ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
(2017-12-21)
Important Note
Fixed Issues
Fixed an issue where the scan results of Security Advisor may not be correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:08
Verkeerde topic! 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Unrealiac op 30-12-2017 14:16 . Reden: Verkeerde topic ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:39
Daar is-ie dan: https://www.synology.com/nl-nl/products/RS818+
Samen met: https://www.synology.com/nl-nl/products/RX418

De specs vallen me alsnog wel tegen, ook dat waren die min of meer wel bekend via de informatie die sinds eind december via Google te vinden was. De grootste tegenvaller vind ik dat de PCIe-slot geen ondersteuning biedt voor een M2D17, waardoor RAID-6 + SSD-cache een RX418 vereist.

Nu ben ik erg aan het twijfelen tussen het plaatsen van een DS1517+ op een legplank in m'n rack (goedkoper in aanschaf, 5 i.p.v. 4 sleuven, M2D17 mogelijk) of toch de RS818+ om m'n rack ook rack te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door gbspeel op 11-01-2018 23:02 . Reden: Fixed RS418 -> RX418 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Waarom gebruiken ze nog de bejaarde C2538 (met slechte reputatie?), terwijl Intel gewoon de C3000 beschikbaar heeft met o.a. 10Gbit onboard en (aanzienlijke) hogere performance?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Laatst online: 17-09 21:36
Edit en moved!

[ Voor 106% gewijzigd door marcel19 op 12-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

@marcel19 Denk dat je het verkeerde topic te pakken hebt..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Laatst online: 17-09 21:36
@DukeBox
ik zie het ik verhuis het al naar het vraag en antwoord topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik zit nu al elke dag uit te kijken naar nieuws van Synology van de CES beurs maar er wordt niets gemeld.

Ik wil mijn 1511+ gaan vervangen door een model met 12 schijven en kom dan uit op de 2415+.
Deze is echter al oud, en is zelf de opvolger van de 2413+.

Ik ben nu natuurlijk bang dat als ik de 2415+ nu ga kopen dat er binnenkort een opvolger komt.
Ik had gehoopt dat met de CES er nieuws zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
@Tortelli Wat ik begrepen heb van AMMS is dat ze sinds enige tijd een nieuwe stepping van de CPU gebruiken waarbij de problemen opgelost zijn.

In het algemeen: ik heb Syno gisteravond een mail gestuurd met de opmerking dat ik teleurgesteld ben dat de M2D17 niet wordt ondersteund. Het wordt doorgestuurd naar hun product development om de mogelijkheden te onderzoeken voor een toekomstige release van DSM. Aangezien het in de DS1517+ werkt, lijkt me dat geen probleem. Ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

gbspeel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:04:
@Tortelli Wat ik begrepen heb van AMMS is dat ze sinds enige tijd een nieuwe stepping van de CPU gebruiken waarbij de problemen opgelost zijn.

In het algemeen: ik heb Syno gisteravond een mail gestuurd met de opmerking dat ik teleurgesteld ben dat de M2D17 niet wordt ondersteund. Het wordt doorgestuurd naar hun product development om de mogelijkheden te onderzoeken voor een toekomstige release van DSM. Aangezien het in de DS1517+ werkt, lijkt me dat geen probleem. Ik wacht rustig af :)
De C2000 issues zijn opgelost idd, maar waarom zouden ze een CPU toepassen uit 2013?. Ze zullen wel een wat te grote voorraad aangekocht hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Tortelli schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:23:
[...]

De C2000 issues zijn opgelost idd, maar waarom zouden ze een CPU toepassen uit 2013?. Ze zullen wel een wat te grote voorraad aangekocht hebben ;).
Ja dat, of Intel heeft er teveel op de plank liggen en slijt ze voor weinig, waardoor Syno een zeer deftige winst kan realiseren.

Offtopic: ik heb zelf een pool van 3 hypervisors draaien met een Intel P9700 processor en elk 8 GB RAM. Voor de zomer had ik er 2 draaien en nu zou ik een 4e kunnen bouwen. Die processor is uit 2009, maar qua specs en TDP is het ruim voldoende om m'n 7 virtuele Ubuntu-servers te draaien, met HA waarbij 1 bare metal uit mag vallen. Ze hebben nu een RS212 (met RAID-1) als thuisbasis voor hun LUN en ik moet zeggen, sinds de DSM-patches vanaf november twijfel ik bijna of een nieuwe NAS strict gezien wel nodig is. Er is zo veel verbeterd dat het processorgebruik van 100% gedaald is naar een gestage 30% en het geheugengebruik <50% (was eerst ongeveer 80%). Als je de specs van de RS212 opzoekt schrik je vast.

Wellicht dat ze met een C3xxx in de RS818+ producten hoger in de voedselketen onverkoopbaar maken.

Ik heb er wel vertrouwen in dat deze 'oude' chip het goed zal doen in deze NAS. Mijn broertje richt zeer regelmatig RS815+-machines in voor klanten die veel meer virtuele servers en services draaien dan ik en het presteert gewoon goed. Eén keer mocht ik meekijken bij een klant en ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik had ook gehoopt op meer nieuws van CES. Enkel de RS818+. Valt echt tegen. En zoals aangeven nog een x18 nas voorstellen met een CPU van 5 jaar geleden.

Had gehoopt op een consumenten 12 bay maar nee geen opvolger voor de ds2415+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik heb net toch maar een DS 2415+ besteld, echter voor een scherpe prijs.

Ga niet langer wachten. Nu zul je zien dat er over 2 maanden een opvolger is, maar ja dat blijf je altijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
abusimbal schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:19:
Ik had ook gehoopt op meer nieuws van CES. Enkel de RS818+. Valt echt tegen. En zoals aangeven nog een x18 nas voorstellen met een CPU van 5 jaar geleden.

Had gehoopt op een consumenten 12 bay maar nee geen opvolger voor de ds2415+.
Ik denk dat de vraag natuurlijk ook moet zijn, waarom zou zo'n 5 jaar oude CPU niet meer voldoen in die range. Het is natuurlijk een NAS gericht op de zakelijke markt en als ik kijk waar waar onze zakelijke relaties een NAS als een RS8xx voor gebruiken is het vaak als backup target of als secundaire fileserver en in een heel enkel geval als primaire fileserver. Eigenlijk zaken waar CPU performance niet direct van belang is. Apps e.d. installeren zoals consumenten doen zie ik in het zakelijke segment dat een RS8xx zou gebruiken amper tot niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Onlangs een DS418Play gekocht. Hierbij mijn bevindingen.

Pluspunten:
- Veel mogelijkheden
- Stabiel
- Vrij snel
- Kan Docker draaien

Minpunten:
- Niet altijd erg intuïtief om te configureren
- Configureren vergt veel tijd (vooral bij Docker images)
- Ventilatoren werken stil, maar door de vrij open behuizing hoor je de ratelende harddisks goed

- Ook al wordt het officieel niet ondersteund, je kunt gewoon Docker installeren. Werkt perfect. Neem het pakket van de DS918+ (64 bits), te downloaden via de Synology site.
- Docket containers die ik kan aanraden (hier zit trouwens het meeste tijd in): Sonarr, Radarr, Transmission en Jackett.
- Plex server werkt goed, maar alleen als je de betaalde versie hebt. Die ondersteunt namelijk hardware accelleration. Dat heb je echt nodig, anders loopt je CPU op naar 99% en hapert de boel alsnog.
- Je kunt STACK storage via WebDAV mounten op de Synology. Via CloudSync worden er automatisch (versleutelde) backups naar de cloud gedraaid. Dit kan ook met andere cloud storage, zoals Dropbox, Box en Google Drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
sOid schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:

Pluspunten:
- Veel mogelijkheden
- Stabiel
- Vrij snel
- Kan Docker draaien

Minpunten:
- Ventilatoren werken stil, maar door de vrij open behuizing hoor je de ratelende harddisks goed

- Ook al wordt het officieel niet ondersteund, je kunt gewoon Docker installeren. Werkt perfect. Neem het pakket van de DS918+ (64 bits), te downloaden via de Synology site.
- Docket containers die ik kan aanraden (hier zit trouwens het meeste tijd in): Sonarr, Radarr, Transmission en Jackett.
- Plex server werkt goed, maar alleen als je de betaalde versie hebt. Die ondersteunt namelijk hardware accelleration. Dat heb je echt nodig, anders loopt je CPU op naar 99% en hapert de boel alsnog.
- Je kunt STACK storage via WebDAV mounten op de Synology. Via CloudSync worden er automatisch (versleutelde) backups naar de cloud gedraaid. Dit kan ook met andere cloud storage, zoals Dropbox, Box en Google Drive.
Ik heb tegenwoordig Cloud Back-up naar Stack lopen via Docker container van Duplicati.
Heb je versleuteld met versie beheer via Webdav naar Stack ;)
Echte aanrader, gaat een stuk verder dan Cloud Sync :)

Zie hier voorbeeld van Duplicati settings voor Stack TransIP :
https://forum.duplicati.c...up-stack-from-transip/719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Minpunten:
Dat is dan toch geen nadeel van Synology maar de gebruikte HDD's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
FlorisVN schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb tegenwoordig Cloud Back-up naar Stack lopen via Docker container van Duplicati.
Heb je versleuteld met versie beheer via Webdav naar Stack ;)
Echte aanrader, gaat een stuk verder dan Cloud Sync :)

Zie hier voorbeeld van Duplicati settings voor Stack TransIP :
https://forum.duplicati.c...up-stack-from-transip/719
Oh dat klinkt goed, dank! Ik heb het al wel versleuteld, maar CloudSync heeft volgens mij geen versiebeheer.
DukeBox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Dat is dan toch geen nadeel van Synology maar de gebruikte HDD's..
Mja, deels wel. De voorkant van de Synology is natuurlijk niet zo goed afgesloten als bij een gemiddelde desktopcomputer. Door de sleuven tussen de bays komt er 'veel' geluid naar buiten. Heeft ongetwijfeld ook voordelen qua koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
@sOid

Idd, CloudSync heeft geen versie beheer, en is naar mijn mening dan ook absoluut niet ideaal als echte back-up voor naar stack.
Duplicati bied eigelijk alles wat je nodig hebt.
Ik adviseer hem te draaien vanuit Docker, mocht je Synology geen Docker ondersteunen kijk dan of er een third-party package van Duplicati te vinden is op hun website..

https://www.duplicati.com/

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 18:20

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik zie een verwijzing verschijnen naar een (nog?) niet aangekondigde RS2418(RP)!

https://salg.netsense.no/partdetail.aspx?q=p:10010570;pl:1
SYNOLOGY 2-year warranty extension unit_ RS818_/ RS818RP_ RS2418__ RS2818RP__ RS2418RP_ (EW202)
ETA: 02.02.2018

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 26-01-2018 00:30 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

RS2818+ staat in de Synology-etalage:
CPU-model Intel Atom C3538
CPU-architectuur 64-bit
CPU-frequentie Quad Core 2.1 GHz
Hardware Encryption Engine (AES-NI) 
Geheugen
Systeemgeheugen 4 GB DDR4
Geheugenmodule vooraf geïnstalleerd 4GB (1 x 4GB)
Totaal aantal geheugenslots 4
Geheugen uitbreidbaar tot 64 GB (16 GB x 4)
Opslagruimte
Stationssleuf(en) 16
Max. aantal stationsleuven met expansie-eenheid 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Intel Atom C3538; het mag een wonder heten!. Alleen ze gebruiken dus niet de (onboard) 10Gbit mogelijkheid 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Een Italiaanse website maakt vernoeming van de RS2418+, en geeft een richtprijs van € 2.337,64 exclusief btw.
https://www.monclick.it/p...AS/synology/RS2418RPP.htm

Dat lijkt me een forse prijsstijging ten opzichte van de pricewatch: Synology RackStation RS2416+ die nog nooit boven de 2000 Euro gekomen is volgens de cijfers van onze pricewatch...

[edit]
Verkeerde vergelijking gemaakt, er moet gekeken worden naar de bestaande pricewatch: Synology RackStation RS2416RP+ die wel in de buurt kwam qua beginprijs..

[ Voor 22% gewijzigd door DUX op 08-02-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55

Pluspunten:
- Veel mogelijkheden
- Stabiel
- Vrij snel
- Kan Docker draaien

Minpunten:

Ik weet wel zeker dat een dual core celeron nou niet heel super goed zal transcoden. Je kunt beter de webclient gebruiken of zoals op LG tv's Xplay en dergelijke varianten, want transcoden wil je niet. Aan de betaalde versie van Plex zitten voor mij geen voordelen, heb het nu 2 keer op proef getest. In Plex zit ook de optie automatically adjust quality. Ook iets om uit te zetten :-)

Zie ook: https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 08-02-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Ik weet wel zeker dat een dual core celeron nou niet heel super goed zal transcoden. Je kunt beter de webclient gebruiken of zoals op LG tv's Xplay en dergelijke varianten, want transcoden wil je niet. Aan de betaalde versie van Plex zitten voor mij geen voordelen, heb het nu 2 keer op proef getest. In Plex zit ook de optie automatically adjust quality. Ook iets om uit te zetten :-)

Zie ook: https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488
Ben dik tevreden over Plex hoor :) De voordelen wegen voor mij zwaarder dan de nadelen. Dank voor de links, zal ik 's nalezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 15:55
Ja, Plex is prima maar zodra transcoding plaatsvindt gaat de kwaliteit omlaag en de stream meestal bufferen tenzij je een intel I3 + cpu in je nas hebt zitten. That's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met videostation in combinatie met ds video sinds de laatste update van DSM? Video's moeten heel lang laden en bij afspelen op een chromecast loopt het ook vaak vast.

Aan de bestanden ligt het niet, want voor de dsm update werkte alles prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@urf Denk dat je een van de andere 2 topics moet hebben..

edit: @urf Zie dat het in de SP ook net even anders staat als de topic warning, gaat om 2 cruciaale woordjes:
In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.
Zal TS vragen dat aan te passen :)

[ Voor 70% gewijzigd door DukeBox op 09-02-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

DukeBox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:53:
@urf Denk dat je een van de andere 2 topics moet hebben..
Ik twijfelde omdat het over de standaard synology software gaat, die ook in de startpost staat beschreven. Maar ga het elders proberen als de firmware downgrade niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb in m'n DS918+ twee reepjes geheugen gestopt van Kingston, namelijk de HyperX Impact 16 GB SODIMM DDR3L-1866 2 x 8 GB. Ik had namelijk vernomen van andere gebruikers dat dat prima werkte (ondanks dat Synology aangeeft dat 2x4GB max is).

Maar, sinds de upgrade reboot de DS918+ geregeld uit zichzelf. Dat kan mijns inziens alleen maar aan het geheugen liggen, toch? Dit is al de tweede set 2x8GB waarbij de DS918+ niet goed werkt. Hoe vind ik nou een set reepjes waarbij de NAS wél goed werkt? Kan moeilijk blijven bestellen en terugsturen ...

En Synology geeft volgens mij aan dat alleen hun eigen geheugen compatible is, maar dan zit ik dus vast aan 2x4GB ...

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 09-02-2018 13:00 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.