DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Had deze reactie eigenlijk niet willen plaatsen omdat het nogal knullig overkomt als je het al geplaatst hebt, maar waarom maar 2GB?.. Je CPU ondersteund ook 4GB dimm en is als ik dat zo zie praktisch even duur. Mocht je nog kunnen wisselen zou ik het doen.Arfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:18:
Gisteren een stickje van 2GB RAM besteld voor mijn 412+. Geheugen is bijna vol door alle packages die ik gebruik, kijken of ik er nog iets van merk qua performance.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Have a look at the Intel datasheet for the the D2000 Series Atom Processors Intel datasheet
Note pages 32-33 and table 3-24.
The takeaway from that is while your processor and memory controller support 4g of total ram, they only support it in 2g chunks, in 2g per slot. Since your 412+ only has one slot, 2g is your max ram. Anything above that is likely to be unpredictable.
[ Voor 16% gewijzigd door ferdw op 01-03-2017 02:52 ]
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Het is 2,5 jaar geleden dat ik de 213+ voor het laatst als hoofdnas hebt gebruikt, maar ik vond het verschil met standaard taken tussen een DS415+ en een DS213+ wel mee vallen. De DS213+ vond ik altijd rap reageren. Dat is nu wel anders, bijv als ik mijn video wilt afspelen via DS video, zit ik toch aardig wat tijd naar laadschermen te kijken terwijl mijn nas idle is.. Dit was onder 5.0 en 5.1 en oude DS video niet het geval...
Andere mensen ook het idee dat DSM6.1 zwaarder is geworden?
mmm blijkbaar staan twee van de 3 schijven met 100% onder volume utilization wat raar is want voor de rest is alles nul. Geen transfer rate, etc..disc utilization is nul... apart..maar misschien reden van traagheid..
[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 01-03-2017 10:39 ]
Ik teken nergens meer voor
Het is een hele goeie vraag hoor, en als ik geen reactie had gewild had ik het niet moeten plaatsenSmiGueL schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 01:05:
[...]
Had deze reactie eigenlijk niet willen plaatsen omdat het nogal knullig overkomt als je het al geplaatst hebt, maar waarom maar 2GB?.. Je CPU ondersteund ook 4GB dimm en is als ik dat zo zie praktisch even duur. Mocht je nog kunnen wisselen zou ik het doen.
Ik had in eerste instantie ook 4GB besteld, naar aanleiding van de eerste 2 pagina's van dit topic:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=55105
Merk echter op (dat deed ik pas na bestelling) dat het topic 16 pagina's groot is. De laatste pagina's (zijn ook een stuk recenter) zijn vrijwel alleen maar posts met geklaag en meer geklaag over dat 4GB RAM de 412+ op sommige momenten onwerkbaar traag maakt. Blijkt te liggen aan het feit dat de CPU maar 2GB per core ondersteunt als het ware, en meer geheugen wel gebruikt kan worden maar met veel lagere snelheden.
Beetje schaapachtig Azerty gebeld en de order werd omgezet naar 2GB en het teveel betaalde wordt teruggestort. Geweldige service as usual en zodra ik het reepje binnen heb zal ik posten hoe het bevalt
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Stel dat je nas net te kort kwam, is het nog geen ramp, 1) dsm gaat meer geheugen pakken en 2) dsm gaat cachen..
Hm, voordat ik het postte had ik nog wel even gekeken of je D2700 / NAS het ondersteunde, en kwam op EXACT dat topic.Arfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:17:
Het is een hele goeie vraag hoor, en als ik geen reactie had gewild had ik het niet moeten plaatsen
Ik had in eerste instantie ook 4GB besteld, naar aanleiding van de eerste 2 pagina's van dit topic:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=55105
Post nr5 "worked fine for me, i'm running 4gb in mine." Dus vandaar dat ik gisteravond dacht van ik meld het toch nog even.
Maar groot gelijk ik zou ook de veilige route gekozen hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 01-03-2017 12:31 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Mensen ervaring met DSM6.1 op de C2538 Synology?.
[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 01-03-2017 12:23 ]
De DS1815+ heeft een andere CPU he, de DS412+ heeft een D2700 en geen C2538.Tortelli schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:20:
Ik draai op een DS1815+ met 2x8GB ram, dus max 2GB per core FTFY: slot lijkt me niet waar?.
Ja. Ik draai een DS415+ met 8 GB op de DSM 6.1-15047 Update 1. Ik heb totaal geen problemen met deze processorTortelli schreef:
Mensen ervaring met DSM6.1 op de C2538 Synology?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ik vermoed dat het tegenwoordig wel een beetje een must wordt om X86 intel cpu te hebben in je Synology wil je dat de boel lekker vlot en soepel loopt..
En als je de innovatieve pakketen zoals Active Directory en Docker wilt draaien.FlorisVN schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:07:
ik vermoed dat het tegenwoordig wel een beetje een must wordt om X86 intel cpu te hebben in je Synology wil je dat de boel lekker vlot en soepel loopt..
Keep on running
Ik heb hier ook nog een 2GB Kingston module liggen (KTLTP3BS/2G), zit een beetje door dat topic te lezen en deze wordt daar niet genoemd. Als ik de specs van mijn module bekijk dan lijkt het wel aardig overeen te komen met de modules die wel geadviseerd worden, maar hoe kom ik zeker te weten dat deze geschikt is? Alleen door uit te proberen waarschijnlijk?Arfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:18:
Gisteren een stickje van 2GB RAM besteld voor mijn 412+. Geheugen is bijna vol door alle packages die ik gebruik, kijken of ik er nog iets van merk qua performance.
Specs lijken mij gelijk aan de module die ik er ook in heb gezet (DDR3 SODIMM 1333MHz) dus 99% zeker dat die gaat werken.renem schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Ik heb hier ook nog een 2GB Kingston module liggen (KTLTP3BS/2G), zit een beetje door dat topic te lezen en deze wordt daar niet genoemd. Als ik de specs van mijn module bekijk dan lijkt het wel aardig overeen te komen met de modules die wel geadviseerd worden, maar hoe kom ik zeker te weten dat deze geschikt is? Alleen door uit te proberen waarschijnlijk?
Ondertussen was mijn geheugenreepje ook binnen, dus, crosspost vanuit Arfman in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121"
Van:

via:

naar:

Als je geen idee hebt wat dit is, dat kan ik begrijpen
Ik heb mijn Synology 412+ NAS uitgebreid van 1GB RAM naar 2GB. Reden daarvoor is dat ik vrij veel packages draai (Sonarr, Radarr, nzbget, mariaDB, Autosub) en het geheugen dus bijna helemaal volzat. Aangezien met name Sonarr en Radarr echte geheugenvreters zijn (zijn eigenlijk .NET applicaties die draaien via Mono op de Synology stack) en elke update iets meer geheugen lijkt te gaan gebruiken, niet gewacht tot het ding echt uit z'n voegen barst maar er voor 2 whopping tientjes 2GB RAM ingezet. Klusje van 20 minuten waarvan 15 het uit elkaar halen van de behuizing is.
Tot nu toe erg happy mee, alles voelt sneller aan (kan placebo zijn) en ook blij dat de NAS en de data het allemaal hebben overleefd.
EDIT: dit filmpje als leidraad gebruikt:
YouTube: Synology DS412+ Disassembly
Enige echt lastige is even de behuizing van elkaar scheiden, handigste is zoals hij dat ook doet, met een korte schroevendraaier (plat) of theelepeltje het metaal iets verbuigen zodat de tabjes erachter vallen, dan kun je hem naar achteren schuiven. En vergeet niet bij het in elkaar zetten dat de metalen kooi voor de disken ook in het mainboard geplugd moet worden, ik probeerde hem erin te schuiven maar de stekker zit dan in de weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 01-03-2017 20:38 ]
Die universal search van Synology zelf kan er anders ook wat van, is de grootste op mijn NAS met continue 220MB gebruik.Arfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:36:
[...]
Aangezien met name Sonarr en Radarr echte geheugenvreters zijn
Bedankt, ik ga dit ook maar eens uitproberen!Arfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:36:
[...]
Specs lijken mij gelijk aan de module die ik er ook in heb gezet (DDR3 SODIMM 1333MHz) dus 99% zeker dat die gaat werken.
Ondertussen was mijn geheugenreepje ook binnen, dus, crosspost vanuit Arfman in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121"
Van:
[afbeelding]
via:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
Ik heb mijn Synology 412+ NAS uitgebreid van 1GB RAM naar 2GB. Reden daarvoor is dat ik vrij veel packages draai (Sonarr, Radarr, nzbget, mariaDB, Autosub) en het geheugen dus bijna helemaal volzat. Aangezien met name Sonarr en Radarr echte geheugenvreters zijn (zijn eigenlijk .NET applicaties die draaien via Mono op de Synology stack) en elke update iets meer geheugen lijkt te gaan gebruiken, niet gewacht tot het ding echt uit z'n voegen barst maar er voor 2 whopping tientjes 2GB RAM ingezet. Klusje van 20 minuten waarvan 15 het uit elkaar halen van de behuizing is.
Tot nu toe erg happy mee, alles voelt sneller aan (kan placebo zijn) en ook blij dat de NAS en de data het allemaal hebben overleefd.
Enige echt lastige is even de behuizing van elkaar scheiden, handigste is zoals hij dat ook doet, met een korte schroevendraaier (plat) of theelepeltje het metaal iets verbuigen zodat de tabjes erachter vallen, dan kun je hem naar achteren schuiven. En vergeet niet bij het in elkaar zetten dat de metalen kooi voor de disken ook in het mainboard geplugd moet worden, ik probeerde hem erin te schuiven maar de stekker zit dan in de weg.
Ziet er goed uit.Arfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:36:
[...]
Specs lijken mij gelijk aan de module die ik er ook in heb gezet (DDR3 SODIMM 1333MHz) dus 99% zeker dat die gaat werken.
Van:
[afbeelding]
via:
[afbeelding]
naar:
[afbeelding]
Mijn DS412+ heeft weinig tot geen issues. Ik draai eigenlijk alleen de standaard packages, gebruik download station voor nzb download/par/rar.
Ik denk dat het in dat geval weinig meerwaarde biedt om naar de 2GB+ te gaan.
Zag net de release notes van DSM6.1, BTRFS filesystem is nu op meerdere modellen beschikbaar, waaronder ook de ds412+.
Is hier al ervaring mee.
Tijdje terug weet ik dat btrfs nog wat bugs zou hebben, is dat nu allemaal opgelost ?
wel al hier iemand gevonden
https://forum.synology.co...823a0403320f907&start=210
Dus afgezien van de snapshot feature is het dus trager. Ik blijf wel op ext4Try btrfs(no compression) on my 412+, found it use a little bit more cpu then ext4
[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 02-03-2017 14:44 ]
Je kunt je geheugengebruik checken in DSM. Als dat, zoals bij mij, vrijwel volledig is gebruikt door apps en er nog maar 10-20MB aan cachegeheugen beschikbaar is, dan heeft het zin. Ik merk in ieder geval snelheidswinst maar zoals gezegd draai ik dus ook veel (zware) apps.Viper® schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:30:
[...]
Ziet er goed uit.
Mijn DS412+ heeft weinig tot geen issues. Ik draai eigenlijk alleen de standaard packages, gebruik download station voor nzb download/par/rar.
Ik denk dat het in dat geval weinig meerwaarde biedt om naar de 2GB+ te gaan.
Grote reden voor mij om op BTRFS over te gaan zou de "Automatische detectie van beschadigingen en reparatie" functie zijn, samen met "Spiegelen van metadata en verhoogde beschikbaarheid van gegevens". Ik zou het eeuwig zonde vinden als over 2 jaar blijkt dat de eerste foto's van mijn dochter corrupt zijn geraakt (als voorbeeld), terwijl dat voorkomen had kunnen worden met BTRFS.Dus afgezien van de snapshot feature is het dus trager. Ik blijf wel op ext4
Probleem is alleen, hoe migreer je naar BTRFS? Alles backuppen sowieso (geen probleem, ik heb een 5TB externe HDD) maar moet je dan ook het DSM volume opnieuw instellen (dus de hele NAS opnieuw inrichten?) of niet? Ik kan daar zo 1-2-3 niets over vinden (of ik zoek niet goed).
op het synology forum is meer te vinden, schijnbaar kan je je data migrerenArfman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:45:
[...]
Je kunt je geheugengebruik checken in DSM. Als dat, zoals bij mij, vrijwel volledig is gebruikt door apps en er nog maar 10-20MB aan cachegeheugen beschikbaar is, dan heeft het zin. Ik merk in ieder geval snelheidswinst maar zoals gezegd draai ik dus ook veel (zware) apps.
[...]
Grote reden voor mij om op BTRFS over te gaan zou de "Automatische detectie van beschadigingen en reparatie" functie zijn, samen met "Spiegelen van metadata en verhoogde beschikbaarheid van gegevens". Ik zou het eeuwig zonde vinden als over 2 jaar blijkt dat de eerste foto's van mijn dochter corrupt zijn geraakt (als voorbeeld), terwijl dat voorkomen had kunnen worden met BTRFS.
Probleem is alleen, hoe migreer je naar BTRFS? Alles backuppen sowieso (geen probleem, ik heb een 5TB externe HDD) maar moet je dan ook het DSM volume opnieuw instellen (dus de hele NAS opnieuw inrichten?) of niet? Ik kan daar zo 1-2-3 niets over vinden (of ik zoek niet goed).
https://forum.synology.co...php?f=7&t=116038&start=90
Helaas, mijn geheugen werkt dus niet. De NAS start niet eens op....Arfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:36:
[...]
EDIT: Vanmiddag de Kingston KVR13S9S6/2 binnen gekregen en zojuist in de 412+ gezet. Ik vind het echt een hele verbetering!
[ Voor 12% gewijzigd door renem op 03-03-2017 19:02 ]
Heeft BTFRS op Synology wel voorzien van foutchecks? Ik begreep dat BTFRS met Raid een fout had. Maar Synology gebruikt een aparte implementatie waarop BTFRS op een andere laag zit. Maar het is me onduidelijk of de corruptie check nog werkt..Arfman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:45:
[...]
Grote reden voor mij om op BTRFS over te gaan zou de "Automatische detectie van beschadigingen en reparatie" functie zijn, samen met "Spiegelen van metadata en verhoogde beschikbaarheid van gegevens". Ik zou het eeuwig zonde vinden als over 2 jaar blijkt dat de eerste foto's van mijn dochter corrupt zijn geraakt (als voorbeeld), terwijl dat voorkomen had kunnen worden met BTRFS.
Edit: dit:

https://nl.hardware.info/...etgear-synology-en-thecus
Volgens dit forum kan Synology's implementatie wel fouten detecteren maar niet fixen omdat hij boven de raid laag zit:
https://forums.servetheho...btrfs-capable-nass.10147/
Dus je kan wel zien dat de foto's van je dochter corrupt zijn geraakt maar niet herstellen helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Mr_gadget op 04-03-2017 12:36 ]
Dit is juist een van de vernieuwingen van 6.1,Mr_gadget schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:31:
Dus je kan wel zien dat de foto's van je dochter corrupt zijn geraakt maar niet herstellen helaas.
bron: https://www.synology.com/en-global/dsm/6.1/mainFile self-healing
Btrfs file system is able to auto-detect corrupted files (silent data corruption) with mirrored metadata, and recover broken data using the supported RAID volumes, which include RAID 1, 5, 6, 10, and SHR.
Uiteraard kan je ook btrfs draaien op non redundant raid maar dan heb je geen recovery blocks, dat is het verschil met de synology implementatie en de standaard btrfs opzet.
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 04-03-2017 13:16 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
'Alternatively, you could wait for our upcoming DS1817+ which plan to roll out in April.'
http://www.synology-forum...idung-8-Bay-vertagt/page3
Ik ben benieuwd! Vooral welke processor er in zal komen.
Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV
Ik zag net het volgende filmpje voorbij komen!
YouTube: The Synology DS1817+ and DS1517+ NAS – An Update on release of...
TLDR: 5 minuten praten over 'niets!'

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 16-03-2017 20:07 ]
Daar heeft hij vaker last van...
Maar gelukkig het eerste "echte" bewijs van de DS1817+, can't wait!

- Intel Avoton 2.4Ghz Quad-core processor
- 2GB of 8GB geheugen.
- Uitbreidbaar tot 16GB geheugen.
- Optionele uitbreiding voor een 10Gbe netwerkkaart
- Of uitbreiding voor de M2D17, een adapter waarop twee M.2 SATA SSD geplaatst kunnen woorden voor caching.
De Avoton 2.4Ghz Quad-core processor kan de Intel C2550 zijn:
https://ark.intel.com/nl/...2M-Cache-2_40-GHz?q=c2550
Introductiedatum Q3 2013. Als dat klopt dan valt dat flink tegen. Ik had gehoopt op een meer recente en snellere processor
Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV
Idd wel jammer dat er, indien bovenstaande waar is, niet voor een nieuwere generatie CPU's wordt gekozen.Zubadan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:12:
En hierbij de specificaties van de DS1817+https://www.shadowfax.nl/...7-en-ds1517-komen-er-aan/
- Intel Avoton 2.4Ghz Quad-core processor
- 2GB of 8GB geheugen.
- Uitbreidbaar tot 16GB geheugen.
- Optionele uitbreiding voor een 10Gbe netwerkkaart
- Of uitbreiding voor de M2D17, een adapter waarop twee M.2 SATA SSD geplaatst kunnen woorden voor caching.
De Avoton 2.4Ghz Quad-core processor kan de Intel C2550 zijn:
https://ark.intel.com/nl/...2M-Cache-2_40-GHz?q=c2550
Introductiedatum Q3 2013. Als dat klopt dan valt dat flink tegen. Ik had gehoopt op een meer recente en snellere processor. Plex transcoding gaat dan niet lukken.
Aan de andere kant;
- Het prestatieverschil tussen de 3,5 jaar oude CPU uit een DS415+ v/s een nieuwe(re) uit de DS916+ is ook niet echt gigantisch groot..
- Qua stroomverbruik is het verschil ook niet echt groot. Uit mijn hoofd enkele Watt's, bij volle belasting.. Iets wat, gezien de forse aanschafprijs van de NAS, bijna te verwaarlozen is.
- Stel je pakt deze nieuwere N3710 of N4200 CPU, dan heeft deze een limiet van 8GB RAM. (Anandtech artikel met hierin ook de Apollo lake CPU's die een 8GB limiet hebben)
16GB aan RAM heeft, helemaal voor een 8-bay (of 18) model, imo wel een meerwaarde.
Ik denk dat het 'probleem' niet bij Synology ligt, maar aan Intel met z'n lakse upgradestappen van de laatste jaren. Hopen dat AMD (gezien Ryzen) daar eindelijk eens wat verandering in kan brengen..
*Misschien zie ik een bepaalde CPU over het hoofd, maar ik kan zo snel geen zuinig 2016 model met 16GB RAM ondersteuning vinden.
Edit:
Om enige twijfel weg te nemen: (staat inmiddels ook in het gelinkte artikel van Zubadan)

Edit2: @hieronder: (uit je bron)
"Intel kondigt aan dat de Atom C3000-modellen halverwege dit jaar in productie gaan."
[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 19-03-2017 00:52 ]
nieuws: Intel kondigt Atom C3000-socs voor iot- en netwerkapparaten aan
Ervan uitgaande dat deze informatie klopt, lijkt het erop dat Synology in verband met de problemen met de oude C2538 naar een tussenoplossing heeft gezocht aangezien de C3000 'Denverton' processoren nog niet beschikbaar zijn.
Ik heb een DS2413+ en kijk al lang uit naar een snellere opvolger (8 sleuven is voldoende, de DS2413+ kan dan blijven als backup). Als de informatie van Tech Sway klopt dan wordt het helaas geen DS1817+.
Ik had alleen gehoopt op een snellere processor. Surveillance Station draait hier met 4 camera's (5 MP) en daarnaast nog enkele andere processen. Een snellere Synology is daarom gewenst. Het zou helemaal fijn zijn als Plex transcoding (tenminste 2 streams) mogelijk is.
pricewatch: Synology DiskStation DS3617xs
Nu nog een geld boom vinden
"Synology zeigt auf der CeBIT 2017 die neuen DiskStation DS1517+, DS1815+, DS3617xs, 3018xs, DS1517, DS1817 und die FlashStation FS1018 sowie den M.2 SSD Adapter und die Erweiterungseinheit DX517."
[ Voor 40% gewijzigd door Red Boll op 20-03-2017 12:19 ]
https://idomix.de/synolog...17-auf-der-cebit-hannoverZubadan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:45:
Het lijkt erop dat de Intel C2550 in de DS1817+ komt. De C2000 bug is in de nieuwe processoren van deze serie opgelost.
Ik had alleen gehoopt op een snellere processor. Surveillance Station draait hier met 4 camera's (5 MP) en daarnaast nog enkele andere processen. Een snellere Synology is daarom gewenst. Het zou helemaal fijn zijn als Plex transcoding (tenminste 2 streams) mogelijk is.
Beide hebben de C2538
De hele Atom C reeks komt uit 2013 overigensViele haben den Nachfolger für die DS1515+ und DS1815+ erwartet, auf der CeBIT stellt Synology diese vor. Beide kommen mit einem Intel Atom Avoton C2538 QuadCore Prozessor mit 2,4 GHz und ab Werk mit 2 oder 8 GB RAM und der optional erweiterbar auf bis zu 16 GB RAM. Mit an Board sind 4 x 1GbE und optional kann eine 10GbE (SFP+ oder RJ45) Karte nachgerüstet werden.
http://www.intel.com/cont...essors/atom/c-series.html
all intel atoms: http://www.intel.com/cont...essors/atom/view-all.html
opvallend dat ik daar de C3338 niet terug kan vinden, maar hij bestaat wel gewoon
http://ark.intel.com/products/97928
Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors
volgens wiki is de release price van de C2358 $60 en die van de C3338 $27
wat meer info over de Denverton
https://www.servethehome....-expect-finally-launched/
[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 20-03-2017 12:35 ]
Mjah, ik ben zelf laatst maar voor de DS916+ (8 GB variant) gegaan. 1 stream transcoden lukt tot zover prima, heb eigenlijk nog niet echt geprobeerd wat z'n max is. Ik gok dat hoge bitrates mogelijk een probleem worden maar dat is voor mij niet van toepassingen.Zubadan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:45:Ik had alleen gehoopt op een snellere processor. Surveillance Station draait hier met 4 camera's (5 MP) en daarnaast nog enkele andere processen. Een snellere Synology is daarom gewenst. Het zou helemaal fijn zijn als Plex transcoding (tenminste 2 streams) mogelijk is.
Feit blijft dat dit soort NAS-systemen doorgaans met relatief zwakke CPUs komen, want die zijn immers een stuk zuiniger. Heb nu dus ook maar gekozen om er voor te zorgen dat de NAS eigenlijk nooit hoeft te transcoden, dus in mijn geval is het meeste in MP4 met AAC audio, en dat werkt prima op varia Android-players en mn Raspberry Pi 3 (kodi met de officiele plex plugin, werkt ook erg goed)
[ Voor 3% gewijzigd door Carn82 op 20-03-2017 12:49 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
👉🏻 Blog 👈🏻
dan heeft de C2550 in de toekomstige 1517+ en 1817+ geen last meer van de C2XXX bug ??
dit is een nieuwere variant in de reeks ?
kunnen wij onze klanten deze nieuwe series weer aanbevelen om aan te schaffen ??
De DS1515+ en DS1815+ ook al niet meer als het een productiemodel vanaf februari is. Zou af te leiden zijn uit de serienummer.FlorisVN schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:23:
dus als ik het goed lees hierboven,
dan heeft de C2550 in de toekomstige 1517+ en 1817+ geen last meer van de C2XXX bug ??
dit is een nieuwere variant in de reeks ?
kunnen wij onze klanten deze nieuwe series weer aanbevelen om aan te schaffen ??
Ik ga er zelf van uit dat de DS1517+ en DS1817+ dat probleem toch niet meer hebben.
Zelf zit ik met een DS413 die ik wil vervangen naar een NAS met meer bays. Ik was van plan een DS1817+ aan te schaffen.
Maar nu de specs zijn vrijgegeven van de nieuwe DS3018xs 6-bay.
http://nascompares.com/20...5-bay-expansion-and-more/
Ben nu wel benieuwd naar de prijs van de DS1817+ en DS3018xs
Die laatste zal nog wel een pak hoger liggen denk ik ...
[ Voor 8% gewijzigd door winwiz op 20-03-2017 20:49 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
[ Voor 92% gewijzigd door Politoer op 21-03-2017 10:23 . Reden: verplaatst naar Synology vraag en antwoord ]
Ik ben zelf wel wild van de FS1018. Ik had deze ergens wel verwacht, maar dan kleiner qua bays...
Ik vermoed een prijs die iets te hoog ligt voor gemiddelde consument.. maar mooi spul.
[ Voor 47% gewijzigd door Quakie op 21-03-2017 11:36 ]

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 21-03-2017 11:43 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Had gehoopt op een opvolger voor de 916+ of inderdaad een DS1x17+ met betere processor. Even afwachten op de final specs.
Hoe 'meer' final wil je ze hebben?..m00n schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:38:
Had gehoopt op een opvolger voor de 916+ of inderdaad een DS1x17+ met betere processor. Even afwachten op de final specs.
Dit zijn gewoon de officiele specs van Synology:

(en hier de DS1817+)
[ Voor 27% gewijzigd door SmiGueL op 21-03-2017 13:59 ]
Since February 2017, suggested improvements from Intel are incorporated into current and future C2538 based hardware platform.
Ga er ook maar niet vanuit dat het Synology's bedoeling was om na enkele jaren met een opvolger te komen die dezelfde CPU heeft als het oude model..DukeBox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:31:
Vind het eigenlijk wel wat tegenvallen die CPU. Klinkt niet echt als een 17+ model, dit had waarschijnlijk de 16+ moeten zijn.
Ik denk zelfs dat de Intel CPU-bug de reden is dat er nu maar snel een refresh komt, zodat ze iig een 5-bay en 8-bay model te koop hebben welke voor de consument gegarandeerd 'CPU-bug-vrij' is.
Anders hadden ze vast wel even gewacht om er een nieuwere C3000+ CPU in te stoppen.
Let wel op dat onder "current" modellen bedoelt wordt die op de website staan dus gangbare modellen die je kunt kopen in een winkel.stormfly schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:01:
The 1-year extended warranty only covers DS415+, DS1515+ DS1815+, DS2415+, RS815(RP)+, and RS2416(RP)+.
Since February 2017, suggested improvements from Intel are incorporated into current and future C2538 based hardware platform.
Een DS415+ valt er dus niet onder... onder garantie krijg je dus een foutief unit terug...
Zo is het mij medegedeeld.
Zoals eerder vermeld, dan had ik als Synology toch gegaan voor de cpu uit de 916+. Dan is het zeer duidelijk dat het er geen probleem is. Ik zeg niet dat het zo gaat zijn, maar soms blijft het gewoon hangen bij de mensen ongeacht of het gefixt is... Daar gaat marketing niks aan veranderen... Het zijn sowieso producten wat voorlopig nog niet gelanceerd gaat worden..SmiGueL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
[...]
Ga er ook maar niet vanuit dat het Synology's bedoeling was om na enkele jaren met een opvolger te komen die dezelfde CPU heeft als het oude model..
Ik denk zelfs dat de Intel CPU-bug de reden is dat er nu maar snel een refresh komt, zodat ze iig een 5-bay en 8-bay model te koop hebben welke voor de consument gegarandeerd 'CPU-bug-vrij' is.
Anders hadden ze vast wel even gewacht om er een nieuwere C3000+ CPU in te stoppen.
[ Voor 46% gewijzigd door Quakie op 21-03-2017 22:08 ]
Jup, hier was ik in eerste instantie ook van uit gegaan.Quakie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:04:
Zoals eerder vermeld, dan had ik als Synology toch gegaan voor de cpu uit de 916+.
Maar het verschil zit natuurlijk niet alleen in de CPU.
- Zo hebben de modellen met C2538 CPU het voordeel dat er 16GB! RAM in geprikt kan worden, waar de N3710 het moet doen met maximaal 8GB.
- Ook zit er een verschil in de chipset waardoor de C2538 16 PCI-E lanes heeft ipv 4.
Gezien PCI-E 2.0 is dat dus 8GB/s v/s 2GB/s bandwidth, die vanwege de toenemende vraag naar SSD's in NASsen echt niet overbodig is. (lees: op de N3710 chipset is de PCI-E x8 adapter card voor SSD's volkomen kansloos. Helemaal gezien er waarschijnlijk al wat lanes door de 10Gb/s LAN kaart weggesnoept worden.)
Ik snap, nu ik die verschillen zie en de vraag naar SSD'S groter wordt, de keuze van Synology dus wel.. Het 'probleem' ligt gewoon bij Intel.. Die loopt gewoon al jaren te slapen w.b.v. CPU innovatie. En sinds de CPU-bug moet Synology ineens snel met een alternatief komen omdat hun huidige modellen met een C2538 'besmet' zijn..
Misschien gokken ze er op dat de 'gemiddelde consument' niet let op de gebruikte CPU's, maar op de productnamen waarin deze CPU zit..? "De DS1515+ moet je niet hebben want heeft CPU-bug" Met nieuwe NAS modellen, welke dit probleem niet hebben, los je dit probleem op..Dan is het zeer duidelijk dat het er geen probleem is.
Ik zeg niet dat het zo gaat zijn, maar soms blijft het gewoon hangen bij de mensen ongeacht of het gefixt is... Daar gaat marketing niks aan veranderen... Het zijn sowieso producten wat voorlopig nog niet gelanceerd gaat worden..

Is een Pentium D1508, ECC support !
https://ark.intel.com/pro...r-D1508-3M-Cache-2_20-GHz
http://nascompares.com/20...5-bay-expansion-and-more/
Heb me maar ingeschreven. lijkt me wel makkelijk, zo'n native remote backup.
Weet iemand al wat meer? Ik kon in dit topic en het backup syno topic niets vinden met de term C2.
Dank voor het delen, ik denk dat het vanmorgen is uitgekomen als ik google news tijden bekijk " 8 uur geleden" .zoemtoeter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:31:
Tegen m'n natuur in las ik net de laatste release notes van Hyper Backup. Die is kennelijk geschikt gemaakt voor Synology C2. Dat kende ik nog niet, maar besloten het eens op te zoeken. De could backup blijkt nog in beta en de knoppen om je in te schrijven doen het nog. Als de Synologygoden je gunstig gezind zijn mag je meedoen en krijg je gratis 1 TB. Op een later moment tegen betaling uit te breiden natuurlijk.
Heb me maar ingeschreven. lijkt me wel makkelijk, zo'n native remote backup.
Weet iemand al wat meer? Ik kon in dit topic en het backup syno topic niets vinden met de term C2.
Scherp opgemerkt van je, dank voor het delen.
(2017/03/22)
Fixed Issues
Fixed an issue where a high-availability cluster might unexpectedly switch over when the active server is busy.
Fixed an issue where SHA alternatively displays the message of availability/unavailability due to false alarm.
Fixed an issue where DSM cannot be joined into Windows AD domains after upgrading to version 6.1.
Fixed an issue where domain users cannot be edited on DSM after enabling Windows AD services.
Fixed an issue where LDAP users could fail to access files via the SMB protocol.
Fixed the compatibility issue of VMware with some file LUNs created on DSM 6.0 Beta.
Fixed an issue where an encrypted shared folder cannot be decrypted when the encryption key is set to maximum length.
Enhanced the stability of the iSCSI service.
Fixed an issue where Auto Block might fail to block addresses when the Allow List is set as an IP range.
Fixed an incorrect volume display on some models where RAID Groups are supported and SHR has been enabled.
Fixed an issue where Microsoft Office and Adobe documents cannot be opened on Windows after being accessed on macOS via the AFP protocol.
Improved the write performance of fragmented Btrfs volumes.
Added Seagate IronWolf Health Management (IHM) support on Broadwell-DE models.
Fixed the compatibility issue of WD WD8001FFWX with the DX1215 expansion unit.
Na inschrijven krijg ik alleen een mail met onderstaande inhoud.
Is het bij jou wel gelukt?
@dear_user@
@auto_confirm_p@
@auto_confirm_contact_support@
@sincerely@
@do_not_reply@
@copyright@
@privacy@
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2017 09:09 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
update is beschikbaar met php7.0.mvds schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:12:
[...]
PHP 7 bedoel je? De enige package die 5.6 nog nodig heeft is Photo Station en daarvan heeft Synology aangegeven dat ze ergens in maart een update gaan doen zodat deze ook met PHP 7 overweg kan.
Apache 2.4 kan je gewoon gebruiken hoor, ik heb ook alleen 2.4 op mijn systeem staan. 2.2 gebruik ik al een tijdje niet meer.
Same here...kraades schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:07:
@zoemtoeter
Na inschrijven krijg ik alleen een mail met onderstaande inhoud.![]()
@dear_user@
@auto_confirm_p@
@sincerely@
@do_not_reply@
@copyright@
@privacy@
Ik heb een support ticket aangemaakt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan eigenlijlk alleen deze vindenTortelli schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:58:
Kan weinig (lees niets) vinden over de performance van de Pentium D1508. Hoe verhoud deze tot een C2538?.
http://www.cpu-world.com/..._Intel_Pentium_D1508.html
In die van mij staatkraades schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:07:
@zoemtoeter
Na inschrijven krijg ik alleen een mail met onderstaande inhoud.![]()
@dear_user@
@auto_confirm_p@
@sincerely@
@do_not_reply@
@copyright@
@privacy@
Dus wachten of je geselecteerd wordt...Thank you for your interest in participating in the Synology C2 Backup beta program. We are processing your registration. A confirmation email will be sent to you within a few weeks should it be successful.
If you need to modify or cancel your registration, please contact our support team.
Sincerely,
Synology Inc.
*** This is an automatically generated email. Please do not reply to this message. ***
Jeej! Ik kan inderdaad bevestigen dat ik PHP 5.6 heb kunnen verwijderen zonder meldingen over afhankelijkheden van andere packages. Mooi, nu ben ik helemaal over naar PHP 7.0 en Apache 2.4
Ben even wat aan het googlen geweest naar vergelijkbare scores van andere D modellen etc;Viper® schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:47:
[...]
Kan eigenlijlk alleen deze vinden
http://www.cpu-world.com/..._Intel_Pentium_D1508.html
Gevonden passmark scores terug gerekend naar score van 1 core @ 1Ghz. Is het een CPU met turbo functie reken ik de gemiddelde clocksnelheid uit (clocksnelheid + boostclock / 2)

Wat valt er op;
• C2538 is sneller als de N3710 uit de 916+
• D-1508 is sneller als C2538 (is feitelijk een geknepen Pentium zonder IGP ?)
• C2538 en C2550 zijn op 0,2Ghz turbo functie na gelijk (score zal dan ook amper verschillen)
• DS3615xs zal in single core applicaties sneller zijn als de DS3617xs (geen idee hoe relevant dit is, volgens mij schaalt DSM erg goed multicore)
Die DS3017+ kan best een interessant apparaat zijn als de prijs gunstig genoeg is.
[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 25-03-2017 11:13 ]
Ik veronderstel dat er nog mensen zijn die de mail hebben gehad ivm de Synology Workshops 2017.
Eindhoven, Utrecht en Antwerpen voor BE/NL .
Gaat er iemand verslag uitbrengen zoals vorige keer? ^^
ik was in 2016 ook aanwezig
ben dit keer weer gegaan voor de router..
Waarschijnlijk april zeker ...
April lijkt me onwaarschijnlijk. Als ie in april verkrijgbaar was dan zouden er nu al webshops het ding vermelden. Ik verwacht 'm in april in de prijslijsten te zien opduiken met leverbaarheid op z'n vroegst in mei. Misschien wel juni.Catscratch schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:16:
Ik dacht ik trek mijn stoute schoenen aan en vraag achter de beschikbaarheid van de DS1817+, maar geen geluk.
Waarschijnlijk april zeker ...
En ik heb net een mail binnen met instructie hoe de C2 backup te configureren.
Er is 1TB ruimte beschikbaar, ik ben nu aan het uploaden (met client side encryption).
De data gaat naar Frankfurt dus is redelijk dichtbij.
Er is een web dashboard waarop je via een tijdlijn je data kunt bekijken en weer per file kunt downloaden.
Dus er zijn meerdere versies per file beschikbaar.
De eerste indruk is positief. Het is makkelijk te gebruiken en heeft beperkte opties maar voldoende voor een off-site backup.
Er is een integratie met Hyper Backup voor het maken van de backups. Terugzetten gaat of vanuit Hyper Backup of via een Web dashboard, waarin je folders of individuele files kunt terughalen.
Wat mij betreft is het een zeer makkelijke opzet en met genoeg pluspunten om het een serieus alternatief voor andere oplossingen te maken.
Mijn huidige NAS van Synology is aan vervanging toe en ik kijk naar een DS216+ maar als er op korte termijn een DS217 gaat komen dan wil ik de vervanging nog wel even uitstellen.
De focus ligt volgens mij momenteel meer op de 4-bays en de routers gezien de aankondigingen op de Cebit...
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Ik volg het nieuws al verschillende maanden en op verschillende fora wordt deze vraag gesteld. Als mensen al een uitspraak durven doen, dan mikken ze allen ten vroegste op het einde van dit jaar (maar niemand kan iets bevestigen). Ik heb er niet op gewacht en net een ds216+ gekocht. Je kan nog maanden hopen...Stimpy001 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:27:
Heeft iemand al ergens wat nieuws gevonden rondom eventuele nieuwe 2-bays (DS217/DS217+) van Synology en wanneer deze te verwachten zijn?
Mijn huidige NAS van Synology is aan vervanging toe en ik kijk naar een DS216+ maar als er op korte termijn een DS217 gaat komen dan wil ik de vervanging nog wel even uitstellen.
iemand al ervaring mee?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Wat bedoel je precies met back-up rotatie ??
C2 werkt dacht ik gwn met HyperBack-up en deze bied toch genoeg mogelijkheden dacht ik ?
Zou er gewoon in moeten zitten. Ik ben helaas nog niet uitgenodigd om beta te volgen maar als ik screenshots en tekst lees zit er gewoon versiebeheer in. Uit screenshot kan ik zeggen dat het gewoon op hyperbackup fault lijkt,
https://c2.synology.com/nl-nl/backup
https://www.synology.com/...oud2%20voor%20betatesting
Deelnemers aan het betaprogramma krijgen gedurende een periode van 3 maanden een online cloudopslagruimte van 1 TB, inclusief versiebeheer voor 11 back-ups.
@FlorisVN backup rotatie is het slim roteren van beschikbare backup versies zoals 1 maandelijkse, 3 wekelijkse en bijv 2 daags versie ofzo.. Ipv we zoveel mogelijke versies achter elkaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Quakie op 06-04-2017 13:32 . Reden: Extra link naar persbericht ]
I see begrijp wat je bedoeld.
Voor zover ik weet bestaat deze rotatie tot nu toe nog helemaal niet in Hyper backup..
Check ook eens ff dit filmpje van iDomiX krijg je meer inzicht in C2 :
YouTube: Was bietet Synology C2 (Cloud2) Beta Backup? | iDomiX
[ Voor 44% gewijzigd door FlorisVN op 06-04-2017 13:23 ]
Geloof me bestond al voor hyperbackup.
Maak maar een backup taak aan en ga naar tab Rotation, daar kan je bijv smart recycle instellen....
Sinds 6.0 maar vooral in 6.1 is het wat uitgebreider en kan je backup destination meer info terugkoppelen zoals statistieken
Uiteraard wel als je destination een synology nas is.. geen idee van overige opties.
Check je eigen gelinkte youtube filmpje op 6.56min. Dan zie je het (in het Duits) staan.
[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 06-04-2017 13:30 ]
Nu bedacht ik mij dat ik met een nieuwe synology ook de oude op mijn kantoor kan plaatsen voor een offsite backup. Ik wil dan mijn oude 1TB schijven gebruiken in zowel de nieuwe als oude Synology en dan krijgen ze allebei een gloednieuwe 4 TB schijf. Ze zullen dan dus niet meer in RAID draaien. Hyperbackup moet dan voor de synchronisatie zorgen tussen beide locaties.
Alle data op de Synology staat eveneens nog op de PC in de woonkamer. Is dit een volledig waterdicht backup plan, of zie ik iets praktisch over het hoofd?
Ik kan dan ook mijn werk op mijn oude synology backuppen en terug sturen naar het huisadres. Dat is niet meer dan een honderd misschien 200 gig.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Als je binnen C2 via versie beheer de versie van voor de besmetting pakt, ben je toch gwn beschermt tegen de ransomware ?gielie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:27:
Zoals je in het filmpje van hierboven kan zien zit rotation dus niet in C2 wat voor een groot gemis is en dan denk ik aan ransomware. Leuk bedacht maar er zijn betere oplossingen.

stel je pakt bijv. de back-up van een uur of dag daarvoor, deze is bestanden zijn. niet besmet..
Is dat zo? Maakt hij niet gewoon een incremental backup, zodra je een ransom ware te pakken hebt worden de huidige bestanden vervangen door de encrypte bestanden en heb je nog niks.FlorisVN schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:15:
[...]
Als je binnen C2 via versie beheer de versie van voor de besmetting pakt, ben je toch gwn beschermt tegen de ransomware ?![]()
![]()
stel je pakt bijv. de back-up van een uur of dag daarvoor, deze is bestanden zijn. niet besmet..
Als hij verschillende versies zou behouden zou dat in te stellen moeten zijn zoals bij rotation anders zou de backup wel heel veel ruimte in beslag nemen en dan zou één TB niet genoeg zijn.
Dat is niet wat een incremental backup is.gielie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:18:
Maakt hij niet gewoon een incremental backup, zodra je een ransom ware te pakken hebt worden de huidige bestanden vervangen door de encrypte bestanden en heb je nog niks.
Leg uit? Volgens mij worden hierbij alleen veranderde bestanden gebackuped maar worden de oude niet bewaard. Correct me if im wrong
Het heeft niets met elkaar te maken. Incremental (in dit geval: incremental for ever) doet inderdaad alleende de gewijzigde bestanden. Echter, of de oude (versies) bewaard worden is afhankelijk van de retention policy.gielie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:47:
Leg uit? Volgens mij worden hierbij alleen veranderde bestanden gebackuped maar worden de oude niet bewaard. Correct me if im wrong
In het geval van C² kan je die zelf instellen maar default gooit ie pas weg wanneer je aan je max opslag zit.
Er staat duidelijk dat er max 11 versies zijn.
Ik heb geen toegang maar ik zou het gewoon verwachten in tab rotation. Daar kan je normaal gesproken smart recycle kiezen.. Indien niet, kan je daar wel je versies aangeven.. Synology zelf geeft max 11 aan.. dus misschien gaat het op dit moment automatisch?
Als je bovenstaande duits filmpje kijkt zie je dat hij inlogt op c2 en een timeline laat zien met versies....
Er is geen ophef, ik geef alleen aan dat zonder rotation oid deze backup dienst voor mij weinig toevoegd. De rotatie tab om het ea in te stellen ontbreekt dus, ook het aantal versies dat je kan behouden ontbreekt.Quakie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:46:
Het zal wel aan mij liggen, maar snap ophef zo niet.
Dus als de C2 dienst lukraak backups gaat bewaren tot hij vol is en zodoende onnodig ruimte inneemt, is mijn inziens onwenselijk tenzij er onbeperkte opslag is maar dat zal niet.

En wat er in het Duitse filmpje wordt gezegd dat er schijnbaar verschillende versies zijn maar hoe Synology dat indeelt en beheerd is voor hem ook compleet onduidelijk en dat geeft hij ook aan dat dit een groot gemis is.
Draai hier zelf ook C2 naast mijn huidige backup maar Synology doet zelf versiebeheer op dit moment. Het is nog in beta dus ik verwacht hier de komende tijd meer inzicht in te krijgen en ook meer mogelijkheden om zelf de rotatie van bestanden te kunnen bepalen. Erop vertrouwen doe ik uiteraard nog niet, mede vanwege het label BETAgielie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:21:
[...]
Er is geen ophef, ik geef alleen aan dat zonder rotation oid deze backup dienst voor mij weinig toevoegd. De rotatie tab om het ea in te stellen ontbreekt dus, ook het aantal versies dat je kan behouden ontbreekt.
Dus als de C2 dienst lukraak backups gaat bewaren tot hij vol is en zodoende onnodig ruimte inneemt, is mijn inziens onwenselijk tenzij er onbeperkte opslag is maar dat zal niet.
[afbeelding]
En wat er in het Duitse filmpje wordt gezegd dat er schijnbaar verschillende versies zijn maar hoe Synology dat indeelt en beheerd is voor hem ook compleet onduidelijk en dat geeft hij ook aan dat dit een groot gemis is.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.