Nemean schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:19:
[...]
Het enige wat deze actie met de Europese server doet is de huidige "economie" binnen het spel onder uit getrapt wordt, omdat meer mensen plots in het bezit zijn van credits. Het zelfde wat in principe is gebeurd tijdens de T-127 actie / giftshop gebeuren.
Dat zal óók gebeuren. Dat sluit echter niet uit dat er óók minder goud gekocht zal worden.
Je trapt je eigen logic onderuit door al te vermelden dat "als mensen gratis credits krijgen". Credits zijn al gratis
Credits kosten óf speeltijd, óf goud. Dat is niet "gratis". Gratis is iets krijgen zonder dat er iets tegenover staat.
mensen kunnen dit spel "Free 2 Play" spelen zonder enige cent uit te geven, die verbinding met gold is er niet en al helemaal niet in connectie met deze "glitch/bug/mistake/error/hoe-je-het-wilt-noemen-punt-nl".
Die verbinding is er natuurlijk wel. Klik eens op het "Exchange gold" knopje. Hoeveel meer verbinding wil je nog zien? Ik zal je een practisch voorbeeld geven.
Stel ik ben iemand die graag met Tier 10 tanks speelt. Die zijn voor de meeste mensen niet winstgevend. Naast mijn repairs moet ik ook de shells en mijn consumables betalen. Dat kost me credits. Helaas heb ik niet genoeg vrije tijd (want tijd is geld, ik moet ook werken) om alle credits daarvoor bij elkaar te grinden. En zelfs als ik die tijd had, ik heb toevallig een hekel aan grinden in lage tiers. Ik wil gewoon lekker mijn Tier X spelen. Dus wat doe ik? Ik koop credits met gold. Snel, makkelijk, kost helaas alleen wel geld.
Nu komt WG met een patch waarin ik via een truukje gratis credits kan krijgen! Da's handig, ik zet al mijn credits om in shells, verkoop ze een dag later tegen 150% prijs en hoef vervolgens een week lang geen goud om te zetten in credits om met mijn Tier X te spelen.
Ergo: Gratis credit = minder geld voor WG.
Ik zeg niet dat het om miljarden gaat, vast ook niet om miljoenen, misschien maar om enkele honderden euro's wereldwijd. Maar geld is geld.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!