Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 30 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.496 views

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2021
T32... 6766 damage done :)

Stichting Hobbyserver

• Whuzz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:41

Whuzz

Dodgeball!

Mork_Van_Ork schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dat is een aardige aanbieding. Hoeveel ruimte heb je in de clan, en wat zijn je entry-eisen?
Ik kan me voorstellen dat je alleen mensen met tanks vanaf een bepaalde tier of zo toestaat.

Ook wat betreft clanwars e.d., dat is dan nieuw voor mij (speel dik een maand nu) dus dan is het wel handig om een keer te oefenen samen. Heb jij/hebben jullie vaste tijden waarop je speelt?
Inderdaad, als het casual genoeg is, heb ik ook wel interesse. Zou leuk zijn om met andere casual tweakers te spelen.

@ Wsly: Nais :D

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• perpixel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:55
Om het even een beetje recht te trekken in mijn ogen(als nogsteeds vrij nieuwe speler) is got(2) ook echt nog steeds een casual clan waar iedereen normaal gesproken erg positief met elkaar omgaat.

Ik vind persoonlijk de manier waarop user zich uit niet echt representatief voor de clan en de sfeer die binnen de clan hangt(dit bedoel ik absoluut niet negatief over user of over andere in dit geval). al snap ik wel de irritatie na het veelvuldig uit moeten leggen waarom er geen got3 is. ik denk dat hierbij ook het probleem is dat je in geschreven tekst moeilijk nuance kunt leggen en user hierdoor misschien anders overkwam dan dat de bedoeling was.

Verder is volgens mij de wachtlijst ook echt niet zo lang dat je over maanden praat. gewoon eventjes wachten. maakt uiteindelijk ook de beloning zoeter ;)

• warlord01
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
dynosu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:51:
m7 priest is ook brak :) de m41 daarna daarentegen is wel weer een leuk ding
Dat noemen ze nu speelstijl want ik vind de M7 Priest leuker als de M41. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel meningen. De M41 vind ik het namelijk net niet hebben, die gaat eruit zodra dat kan de M7 blijft in mijn garage.

• dynosu
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-11-2021

dynosu

Orly ?

warlord01 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Dat noemen ze nu speelstijl want ik vind de M7 Priest leuker als de M41. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel meningen. De M41 vind ik het namelijk net niet hebben, die gaat eruit zodra dat kan de M7 blijft in mijn garage.
Zeker waar. De m41 met top gun betere range en gewoon betere damage. De m7 priest vond ik altijd een beetje net niet. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.

Heb je de m41 al volledig upgraded?

• filipy23
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-12-2021
User schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:31:
[...]
Mijn regels, het is mijn clan.

Gathering of Tanks staat volledig los van Gathering of Tweakers, het is alleen opgericht door leden van Gathering of Tweakers. Met een hint naar Gathering of Tweakers, maar wij zijn daar geen onderdeel van.
Generals of Terror 3 staat volledig los van Gathering of Tanks 1, het is alleen opgericht door ex-leden van Gathering of Tanks. Met een hint naar Gathering of Tanks, maar wij zijn daar geen onderdeel van.

Mijn regels, mijn clan 8)

Babs out!

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-01 09:01
filipy23 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:03:
[...]

Generals of Terror 3 staat volledig los van Gathering of Tanks 1, het is alleen opgericht door ex-leden van Gathering of Tanks. Met een hint naar Gathering of Tanks, maar wij zijn daar geen onderdeel van.

Babs out!
Waarom een dooie koe reanimeren? maar richt lekker GT3 op :( laat het lekker rusten...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:59
filipy23 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:03:
[...]

Babs out!
Je weet ook best dat je nu uit je nek lult om te trollen.

Hou gewoon op.
Ik vind persoonlijk de manier waarop user zich uit niet echt representatief voor de clan en de sfeer die binnen de clan hangt(dit bedoel ik absoluut niet negatief over user of over andere in dit geval). al snap ik wel de irritatie na het veelvuldig uit moeten leggen waarom er geen got3 is. ik denk dat hierbij ook het probleem is dat je in geschreven tekst moeilijk nuance kunt leggen en user hierdoor misschien anders overkwam dan dat de bedoeling was.
Don't worry, ik kom precies over zoals ik over wil komen. :+

Of was het de mensen hier nog niet bekend dat ik de subtiliteit van een baksteen heb? :>

[Voor 41% gewijzigd door User op 27-02-2013 15:15]

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2021
28 battles gedaan.. 75.566 damage gedaan tot dusver.. 2698 per potje, niet verkeerd :P
XP ligt ook ergens rond de 1100 per potje vandaag.

Maarja dat mag ook wel met losses als dit soms :')
Defeat! Map: Erlenberg woensdag 27 februari 2013 14:54:02
Vehicle:: T32
Exp: 1.396 + Credits: 71.551
Achievements: : Sniper

Nog maar 68.500xp tot de M103.

Stichting Hobbyserver

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

perpixel schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:21:

Ik vind persoonlijk de manier waarop user zich uit niet echt representatief voor de clan en de sfeer die binnen de clan hangt
Daar was ik ook al vanuit gegaan hoor. De paar GoT-ers die ik in game ben tegengekomen waren allemaal leuke lui :)

Ik merk dat ik (door onwetendheid in het begin) toch een flink aantal foute keuzes heb gemaakt in mijn tree keuzes. Dat kan ook bijna niet anders, omdat je nu eenmaal moet spelen om uit te vinden wat je leuk vind en wat niet.
Zit er over te denken om de hele boel te "resetten" en andere trees te kiezen.
Light: Franse lijn (en dan later misschien door zetten naar de BatChat)
Med: USA -> Patton
Heavy: USSR -> IS-7
TD: ... nog geen idee. Ik vond de German tree erg leuk tot aan de StuG, maar daarna vind ik hem tegenvallen. Zit aan de USA tree te denken, de turreted TD's
SPG: German tree

• dynosu

dynosu

Orly ?

De turreted TDs zijn leuk, behalve de T25/2 Dat is een tank waar je je doorheen moet bijten. De rest van die tree is echter GEWELDIG. En ben zelf gek op mijn t110e4 :)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

dynosu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:18:
De turreted TDs zijn leuk, behalve de T25/2 Dat is een tank waar je je doorheen moet bijten. De rest van die tree is echter GEWELDIG. En ben zelf gek op mijn t110e4 :)
Nice!
Tja, de keuzes zijn natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik heb vandaag een uur gespendeerd om te lezen over alle trees d.m.v. "best / most fun xxxx tree", maar dan krijg je ook gewoon 10000 uiteenlopende meningen :P

• Mork_Van_Ork
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
dynosu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:18:
Ik ben nu bij de T25/2 aanbeland (Tier 7 van USA TD), en ik moet zeggen dat hij best ok is als je alle upgrades hebt. De Hellcat (T6) is misschien relatief gezien wat beter omdat ie sneller is, maar ik vind hem vergelijkbaar spelen, als een echt TD. Dus niet vooraan staan, niet teveel rijden, maar gewoon goed verdekt staan en wachten tot enemies gespot worden en dan je teammaten helpen.

Ik volg 2 lijnen, namelijk ook de Britse lighttanks. Dat vind ik persoonlijk een veel slechtere lijn. De Crusader en Covenanter zijn echt niet fijn. Bijna geen armor, weinig HP en totaal geen wapens met slagkracht. Nu ben ik bij de Cromwell (T6) aanbeland, en die is iets beter. Dealt nog steeds amper damage, maar heeft in ieder geval wat meer penetration.

Dus...

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:58

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Whuzz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:22:
[...]

Nice!
Tja, de keuzes zijn natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik heb vandaag een uur gespendeerd om te lezen over alle trees d.m.v. "best / most fun xxxx tree", maar dan krijg je ook gewoon 10000 uiteenlopende meningen :P
Mss ben je beter af als je vraagt aan de de mensen welke tree ze niet moeten volgen en waarom :)
Ik vind dat er meer leuke trees zijn dan niet leuke trees. Dus zou al iets moeten helpen.

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-01 14:16
Heb zelf de Object 268 maar die is te wispelturig. Ene keer schiet je geen deuk in pakje boter; allemaal hits met no damage en andere keer super potjes met 7 tot 8k damage (en die komen minder voor). Heb wel van een maat de Foch gespeeld en die is echt beter dan de Object die ik nu heb. Hij vond zelf de weg er naar toe moeizaam en niet leuk

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
Is er trouwens ook een tank met twee turrets?
Dan kan ik namelijk Double penetration doen bij m'n vriendin :P

Dus...

• dynosu

dynosu

Orly ?

Het begin van de turreted TD tree is vooral snelle TDs,

T49, klein en rap, goeie gun
Hellcat, nog rapper en nog betere gun. Snelste TD van het stel. enorm fun om te spelen.
T25/2 Gun is niet toereikend op die tier, snelheid is niet toereikend om dit tekort goed te maken. Armor is slecht.

dat geintje is voorbij zodra je bij t28prot komt. Dat is een traag blok met een turret die niet volledig kan draaien.

Het feit dat je een tier X gun op een VIII kan gooien is echter leuk en maakt alles goed. T28prot heeft nog een ander voordeel, je kan daarmee ook gelijk naar de T28.

T30 is een beest, Tier 9 TD met een 155mm kanon, ongeveer 600 tot 800 damage per schot. 300 matches op dit apparaat en vond het hartstikke leuk. Dit is de T34 met betere gun.

T110E4 is een monster vind ik. Een betere versie van de 155mm, gemiddeld 800 tot 900 damage per schot met uitschieters tot boven de 1000. Armor is goed, snelheid is laag maar dat maakt bij deze tank niet uit. En dit is een tank waar niemand graag voor staat.

• ShockWave
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-01 22:10

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
@ Mork...beetje foute zinspeling, hier op het forum is het redelijk netjes dus houdt het ook zo oke..gebruik even edit en het is weer klaar..
Wat je op TS zegr...ja dat maakt geen moer uit maar ik stoor me een beetje aan dat soort uitspraken in dit forum..

[Voor 29% gewijzigd door ShockWave op 27-02-2013 15:28]

Star Citizen referralcode

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:05
perpixel schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:21:
ik denk dat hierbij ook het probleem is dat je in geschreven tekst moeilijk nuance kunt leggen en user hierdoor misschien anders overkwam dan dat de bedoeling was.
Zowel User als Asrah kunnen inderdaad wat lomper uit de hoek komen dan ze bedoelen :+ Als je wat langer dit topic/het GoT(2) forum volgt weet je dat wel.

Enige belangrijke conclusie is dat er echt wel over GoT3 is nagedacht en dat die momenteel niet tot de mogelijkheden behoort/geen slimme zet is voor GoT/GoT2
User schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:09:
[...]
Of was het de mensen hier nog niet bekend dat ik de subtiliteit van een baksteen heb? :>
Dat bedoel ik :+

En over die keuze voor tanks, de meningen van wat mensen leuk vinden heb je gewoon weinig aan. Waar je naar moet kijken is wat de speelstijl is van een bepaalde tank en of dat in je straatje past.

[removed]

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:27
Gelukkig ben ik niet de enige die dat zegt over de 268!. Accuracy is zo random heb je de beste TD ( pen, acc ) en dan nog kan die soms nog niets raken. Vooral die low shell volocity is killing in combinatie met de slechte gun arc. Scouts killen wordt echt een ramp. Zeker als je weet dat je eerste kogel altijd detracked.

Ik heb mijn object daarom ook vernoemd naar Master of Detracks. Daar ligt echt zijn kracht.
In mijn ogen is de 704 wel een betere TD. Maar ik ben stiekem toch wel verliefd op mijn precious 268.

[Voor 10% gewijzigd door jantje 2 op 27-02-2013 15:31]

• hopiconjo
  • Laatst online: 14-01 14:16
@dynosu: vind je de T30 echt zo goed?. Ik vind hem echt veel minder. Damage is leuk maar armour is om te huilen. De T30 was echt super toen die een heavy was!

@Jantje 2. Idd Object is DE detrack koning. het is jammer dat ik geen 10 consumables kan meenemen

[Voor 14% gewijzigd door hopiconjo op 27-02-2013 15:34]

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ik vond em fantastisch ja. Hulldown is het een fort. Als je em goed neerzet komt niets door je heen. En het kanon is er 1 waar mensen voor aan de kant gaan.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
ShockWave schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:28:
@ Mork...beetje foute zinspeling, hier op het forum is het redelijk netjes dus houdt het ook zo oke..gebruik even edit en het is weer klaar..
Wat je op TS zegr...ja dat maakt geen moer uit maar ik stoor me een beetje aan dat soort uitspraken in dit forum..
Wat is daar precies fout aan? Lol, een simpel grapje man. Als je dat niet leuk vindt, lees je er lekker overheen. Als ik een forumregel overtreed wil ik het best aanpassen, maar ik ga niet mijn post editten omdat een tere ziel zich aan een zinnetje stoort zonder goede reden. Ik beledig niemand en kinderen snappen het toch niet.

OT: Is er iemand hier die ook de Britse light-lijn speelt en die het wel fijne tanks vindt? Misschien speel ik hem gewoon verkeerd, maar zeker in battles met hogere tiers kun je heel weinig beginnen. Je kunt ze ook niet als een typische lighttank spelen, want snel zijn ze ook niet namelijk.

Dus...

• dynosu

dynosu

Orly ?

bij welke tank zit je nu ?

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
Ik? Ik zit nu bij de Cromwell eindelijk. Dat is dan wel een mediumtank, maar vind hem qua karakteristieken hetzelfde als de Crusader en Covenanter. Nog steeds niet erg sterk dus, maar zoals ik eerder zei heeft ie in ieder geval een gun met een betere pen dan de voorgaande.

Dus...

• dynosu

dynosu

Orly ?

cromwell is vooral een flanker/supporter. Brawlen kunnen de britten dacht ik niet erg best. Dus zoek een heavy op en rij mee. Of zoek een flank op van een tank, schieten en wegwezen voor ie terug kan schieten. En dat gewoon een aantal keer herhalen.

1 op 1 verlies je brawlen tegen je meeste tier genoten. Echter als je je snelheid goed gebruikt kan de cromwell heel goed zijn.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
dynosu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:54:
cromwell is vooral een flanker/supporter. Brawlen kunnen de britten dacht ik niet erg best. Dus zoek een heavy op en rij mee. Of zoek een flank op van een tank, schieten en wegwezen voor ie terug kan schieten. En dat gewoon een aantal keer herhalen.

1 op 1 verlies je brawlen tegen je meeste tier genoten. Echter als je je snelheid goed gebruikt kan de cromwell heel goed zijn.
Ok, klinkt logisch, thanks. Vind het alleen niet de leukste speelstijl, dus ik zit te twijfelen om over te stappen naar een andere lijn naast de USA TD.
Misschien een heavy- of artylijn proberen.

Dus...

• dynosu

dynosu

Orly ?

Wat voor speelstijl zie je wel zitten? Wellicht kunnen we je helpen de juiste richting op te gaan :)

• Mickroz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-01 21:39

Mickroz

Mickroz#2491

Mork_Van_Ork schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Dat is een aardige aanbieding. Hoeveel ruimte heb je in de clan, en wat zijn je entry-eisen?
Ik kan me voorstellen dat je alleen mensen met tanks vanaf een bepaalde tier of zo toestaat.

Ook wat betreft clanwars e.d., dat is dan nieuw voor mij (speel dik een maand nu) dus dan is het wel handig om een keer te oefenen samen. Heb jij/hebben jullie vaste tijden waarop je speelt?
Wij zijn maar met een klein groepje, spelen geen clanwars/TC, alleen voor de fun, beetje levellen/platoonen.
Verders zijn de eisen niet zo hoog, omdat we dus geen CW/TC spelen.
Op dit moment hebben we nog 87 plaatsen over :P dus plek zat.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:27
hopiconjo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:32:

@Jantje 2. Idd Object is DE detrack koning. het is jammer dat ik geen 10 consumables kan meenemen
Ik bedoelde meer dat elk schot dat jij schiet een detrack hit is inplaats van harde damage. Verder zijn de tracks idd wel gevoelig voor een detrack hit. Maarja dat is beter dan damage:) al bounced die verder ook vrij weinig af en toe een lucky shot maar that's it. Maarja het speed of armor ;)

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
Ik vind snipen wel leuk, maar daar ben je al met een TD aan verbonden (en ik heb dus parallel al een US T7 (T25/2))
Daarom zou ik daarnaast wel wat meer midden in gevechten willen zitten, dus brawlen.

Ik word soms jaloers als ik zie hoe een heavy zonder angst het battlefield op rijdt met z'n dikke armor, grote hoeveelheid HP en massive damage.
Ik snap de downside hier ook wel weer van, namelijk tergend traag en een lange reloadtijd, maar volgens mij is het makkelijker om met zo'n ding te overleven en kills te maken dan met andere tanks. Dan krijg je dus ook sneller XP en credits.

Arty ben ik gewoon benieuwd naar omdat ik dat nog nooit gespeeld heb. Maar dat kan ik gewoon een keer terloops proberen op een lage tier. door zo'n ding aan te schaffen. Of een Youtube filmpje bekijken.

Dus...

• themaxter
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-01 21:04

themaxter

Bugged..

Als je echt wil brawlen zou ik voor de russische heavies (IS3 etc) gaan. Die is daar toch wel het meest geschikt voor.

Wat betreft de cromwell: maak gebruik van zijn snelheid. De damage per shell is niet zo hoog maar als je (vanaf een afstandje) de zijkant van een heavy kan raken heb je toch een hele hoge DPM.
Zelf denk ik dat de cromwell de beste tier 6 medium tank in het spel is (heb ze allemaal gespeeld). (VK zie ik als heavy)

• dynosu

dynosu

Orly ?

Mja een heavy die zonder angst een veld over steekt is niet handig. Want heavies zijn arty doelwitten, die moeten net zo goed voorzichtig zijn. Ze hebben veel armor ja, maar elke tank heeft zwakke plekken qua armor.

Overleven met heavy is net zo lastig als met een medium, het vergt alleen een andere aanpak. en bijvoorbeeld 2000 hp lijkt veel, maar 1 of 2 arty shells en tis weg :)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Zucht...ik geloof dat wat er in game gebeurd is is doorgedrongen tot het forum...

• dynosu

dynosu

Orly ?

euhm ... what ?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Whuzz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:48:
Ik heb de M3 gekozen omdat ik van daaruit zowel de US Arty lijn (M7 Priest) als de Medium lijn wil starten (M4 Sherman).

De M3 speelt op zich wel leuk, maar is het toch op alle fronten nét niet.
Mwoeah, T4 vind ik het helemaal niet zo slecht. Heb paar weken terug eentje gekocht in de uitverkoop (North Africa dinges, half prijs en 70% extra inkomsten) en zowel de M4 als T1 Heavy opengespeeld.

Eerste tijd ging het totaal niet lekker, maar op gegeven moment begin je door te hebben hoe ermee te spelen en dan wordt het een beest waarmee je kleintjes oneshot en grote dingen opvreet. Het heeft idd meer weg van een TD dan van een tank, maar TDs zijn ook leuk. Enige grote nadelen zijn formaat en weinig HP. Denk dat ik op T4 alleen de Hetzer leuker vind spelen. Tegen T5 of hoger heb je er weinig aan, vooral door lage pen, maar goed, dat is ook te verwachten.

M7 Priest is daarentegen totaal niet mijn ding. Traag, niet bijzonder nauwkeurig en te weinig damage. Ben het pro forma aan het doorspelen tot ik de M41 open heb, maar doe het met tegenzin. Zowel DE als FR arty vind ik veel leuker.
Mork_Van_Ork schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:37:
[...]

OT: Is er iemand hier die ook de Britse light-lijn speelt en die het wel fijne tanks vindt? Misschien speel ik hem gewoon verkeerd, maar zeker in battles met hogere tiers kun je heel weinig beginnen. Je kunt ze ook niet als een typische lighttank spelen, want snel zijn ze ook niet namelijk.
Mwoeah, het zijn lights maar geen scouts.

Top speed is niet bijzonder hoog, acceleratie is wel goed. Damage is laag, maar penatration is goed voor z'n tier. En gun depression is goed. Kortom flanken, gebruik maken van redelijke camo, opduiken waar ze je niet verwachten, snel schieten en terugduiken.

Soittakaa Paranoid!

• Knowuse
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Heb de uk light/medium gespeeld t/m de Cromwell. De Cromwell is wel leuk, maar alles daarvoor vond ik zo erg dat ik na het halen van de Cromwell gestopt ben met die lijn. Later ga die lijn wel eens afmaken. De T25/2 vond ik best ok om te spelen. Ben nu bij de proto en net van de stock gun af en hij wordt al leuker.

Shuttle st20g5

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
Gun depresssion is dat je relatief hoog- en laag kunt mikken met je turret toch? Dus vanachter een heuvel met alleen je turret die er boven uit steekt goed omlaag kunnen schieten bijvoorbeeld?
Ik zie ook vaak de term DERP gun terugkomen, maar daar wordt dan weer een overpowered-gun mee bedoeld volgens mij. Wat een jargon allemaal...

Dus...

• ed31
  • Laatst online: 23-06-2018
Mork_Van_Ork schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:21:
Gun depresssion is dat je relatief hoog- en laag kunt mikken met je turret toch? Dus vanachter een heuvel met alleen je turret die er boven uit steekt goed omlaag kunnen schieten bijvoorbeeld?
Ik zie ook vaak de term DERP gun terugkomen, maar daar wordt dan weer een overpowered-gun mee bedoeld volgens mij. Wat een jargon allemaal...
Zegt iemand die het heeft over double penetration ;-)

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• dynosu

dynosu

Orly ?

derp gun is een gun die een vaak een korte loop heeft, en een hoog caliber (dus bijvoorbeeld het 150mm gun van de kv2). Door de korte loop gaan de rounds vaak traag naar hun target en zijn ze niet erg accuraat. Echter als je raak schiet met die dingen is de kans groot dat je heel veel damage doet.

Vaak worden derp guns ook met HE shells geladen.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
ed31 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:22:
[...]

Zegt iemand die het heeft over double penetration ;-)
Lol, ja dat stond letterlijk als kopje in de Wiki waar gisteren naar gelinkt werd vanuit dit topic (ging over dat een user iemand niet zag op 50 meter afstand in een open veld). Dat kwam net weer bij me naar boven, maar dat werd niet gewaardeerd :P
Maar nu ik mijn post teruglees die jij quote, wordt het inderdaad heel dubbelzinnig.
Knowuse schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:19:
Heb de uk light/medium gespeeld t/m de Cromwell. De Cromwell is wel leuk, maar alles daarvoor vond ik zo erg dat ik na het halen van de Cromwell gestopt ben met die lijn. Later ga die lijn wel eens afmaken. De T25/2 vond ik best ok om te spelen. Ben nu bij de proto en net van de stock gun af en hij wordt al leuker.
Ik heb precies hetzelfde, behalve dan de t28-proto want die heb ik nog niet :P
dion_b schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:
[...]

Ja. Typisch probleem met RU en DE tanks is dat je met je neus in de lucht zit en niets kunt raken. US en (vooral) UK hebben daar veel minder last van.
[...]
dynosu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:25:
derp gun is een gun die een vaak een korte loop heeft, en een hoog caliber (dus bijvoorbeeld het 150mm gun van de kv2). Door de korte loop gaan de rounds vaak traag naar hun target en zijn ze niet erg accuraat. Echter als je raak schiet met die dingen is de kans groot dat je heel veel damage doet.

Vaak worden derp guns ook met HE shells geladen.
Helder, thanks beiden :)

[Voor 61% gewijzigd door Mork_Van_Ork op 27-02-2013 16:34]

Dus...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja. Typisch probleem met RU en DE tanks is dat je met je neus in de lucht zit en niets kunt raken. US en (vooral) UK hebben daar veel minder last van.

Voordeel is niet alleen dat, maar dus ook dat je op plekken kunt staan waar anderen geen tank verwachten.

Heb een keer met m'n Comet in een krater in Ruinberg een Tiger een een IS doodgekregen hiermee. Normaal zou dat suicidaal zijn :P
Ik zie ook vaak de term DERP gun terugkomen, maar daar wordt dan weer een overpowered-gun mee bedoeld volgens mij.
Overpowerd, maar vooral ook erg lange laadtijd en onnauwkeurig. Een Hetzer derpt, een Cruiser-II en een KV-2 ook.

Soittakaa Paranoid!

• psychoclown
  • Laatst online: 31-12-2021
Depression gaat over de verlaging dus hoe laag je gun naar beneden kunt aimen, omhoog aimen is gun elevation zoals de term ook al zegt. Achter een heuvel zitten en er net bovenuit steken dat enkel je turret te zien is en je zelf wel kunt schieten heet hull down.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Vraagje m.b.t. de perks/skills. Stel ik heb een crew met 1 perk/skill op 100% en een tweede op 50% (Dus elke member heeft zegmaar 1.5 perks). Vervolgens verplaats ik die crew naar een andere tank en geeft ze de credits-training, dan zitten ze op (ik meen) 90% basis-skill. Wat gebeurt er dan met hun perks? Zijn ze die kwijt? Blijven ze 100/50% en actief? Blijven ze 100/50% en worden ze pas weer actief als de basis-skill weer 100% is? Of worden de skills/perks ook 90%?

• mjtdevries
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-01 16:49
dion_b schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:18:
Mwoeah, het zijn lights maar geen scouts.

Top speed is niet bijzonder hoog, acceleratie is wel goed. Damage is laag, maar penatration is goed voor z'n tier. En gun depression is goed. Kortom flanken, gebruik maken van redelijke camo, opduiken waar ze je niet verwachten, snel schieten en terugduiken.
Dat is een precies hoe ik de lichte britse tanks ook ervaar.
Hoewel ik de penetration zelfs niet goed vind voor de tier heb ik met de Cruiser mkIII en mkIV wel veel lol gehad. Covenanter minder omdat de gun dan echt te ver achter loopt. Word gelukkig weer verholpen bij de Crusader.

Maar de andere cruisers vond ik vreselijk. De Valentine vind ik eigenlijk geen lichte tank. Alle nadelen van een heavy zonder de voordelen... en alle nadelen van een lichte tank zonder de voordelen...

Maar het zelfmoord-scouten wat ik de T-50s en vooral de Stuarts zie doen hoef je met de britse tanks inderdaad niet te proberen.

Wat vinden mensen eigenlijk van de lage britse medium lijn? Het is dat ik graag een matilda wilde, maar wat zijn die vickers mediums alle drie rampzalige bakken zeg....)

• BramSd
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10-01 10:41
Whuzz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:40:
Vraagje m.b.t. de perks/skills. Stel ik heb een crew met 1 perk/skill op 100% en een tweede op 50% (Dus elke member heeft zegmaar 1.5 perks). Vervolgens verplaats ik die crew naar een andere tank en geeft ze de credits-training, dan zitten ze op (ik meen) 90% basis-skill. Wat gebeurt er dan met hun perks? Zijn ze die kwijt? Blijven ze 100/50% en actief? Blijven ze 100/50% en worden ze pas weer actief als de basis-skill weer 100% is? Of worden de skills/perks ook 90%?
Ze blijven 100/50% en worden pas actief als de basisskills 100% zijn.

Een alternatieve (dure) aanpak is dit: je dropt de secondary skills voor 20k per stuk (waardoor ze van 150% naar iets van 138% zakken) en daarna train je ze om naar een andere tank (weer 20k per crewlid). Ze hebben dan direct 100% basisskill en, meen ik, iets van 110-115% secondary skill.
Met andere woorden: op deze manier heb je na hertraining a 40k per crewlid een crew met 100% primary, 100% 1e secondary en 10-15% 2e secondary.

[Voor 36% gewijzigd door BramSd op 27-02-2013 17:44]

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BramSd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:43:
[...]

Een alternatieve (dure) aanpak is dit: je dropt de secondary skills voor 20k per stuk (waardoor ze van 150% naar iets van 138% zakken) en daarna train je ze om naar een andere tank (weer 20k per crewlid). Ze hebben dan direct 100% basisskill en, meen ik, iets van 110-115% secondary skill.
Met andere woorden: op deze manier heb je na hertraining a 40k per crewlid een crew met 100% primary, 100% 1e secondary en 10-15% 2e secondary.
bedankt! Die drop naar 90% is vervelend, maar wel te overzien natuurlijk. Kan ze ook voor goud meteen naar 100% hertrainen, maar da's wel wat prijzig.

Andere vraag:
Stel, ik heb een tank elite gemaakt (alles geresearched). Daarna nog een poos op gespeeld en ik heb nu 5k aan experience op die tank. (Ik weet dat ik dat voor goud naar free exp kan omzetten, maar stel dat ik dat niet doe.) Vervolgens verkoop ik de tank. Wat gebeurt er nu met die 5k experience?

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:26

thijsco19

KTM 990 SMT

Die blijft erop staan, en kan je later alsnog omzetten naar free XP.

@hieronder, Yup, zo zal je in je tech tree wel meerder tanks zien met nog een beetje XP erop staan.

[Voor 43% gewijzigd door thijsco19 op 27-02-2013 18:11]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

thijsco19 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:03:
Die blijft erop staan, en kan je later alsnog omzetten naar free XP.
Ah, die blijft op de tank ook al heb ik hem niet meer in mijn garage? Tnx :)

• psychoclown
Whuzz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:40:
[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 30
Whuzz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:08:
[...]

Ah, die blijft op de tank ook al heb ik hem niet meer in mijn garage? Tnx :)
Ja dat klopt.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:08

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

psychoclown schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:26:
HAMI is gewoon een no-go, en HAMII al helemaal.
Ik ga straks applyen voor HAMI. Waarom? Omdat ik met mijn zwarte duistere hart daar gewoon, zoals altijd, schijt aan heb :+ Neej, dacht het niet ;)

@GOT3 discussie. Ashrah heeft het belangrijkste al gezegd, maar ik wil er toch nog iets aan toevoegen.

Als Whuzz zoveel experience had in het leiden van guilds/clans, kent ie ook de organisatorische problematiek die erbij komt kijken. Vermenigvuldig dat met 2 en je weet hoe de grote officers groep van GoT er aan toe is. Er is geen mankracht om verder uit te breiden. Dat heb ik 2 zomers terug reeds al min of meer al geconstateerd toen ik de clan gemaakt had, en draaide, samen met User en Psychoclown. Om de kwaliteit van de clan te waarborgen, maar ook het officerteam in bescherming te nemen, kwam er dus geen GoT3, en ik ben blij dat bijna 2 jaar later diegene die nu GoT runnen ook het belang van het besluit van toen inzien. Het zijn gewoon verdomd goede redenen waarom het niet gedaan wordt, hoe jammer dat ook is voor diegene die niet kunnen joinen.

Dat het je vrij staat om een eigen GoT related clan op te richten mag duidelijk zijn. Daar is niemand hier op tegen. Maar het is gewoon not done om een identieke naam te pakken waarmee je bij Gathering of Tanks lijkt te horen. Dat is gewoon gentlemen's agreement, iets wat jij ook weet vanuit je wow guild ervaring. Het is verder inderdaad zo dat Wargaming hier tegen optreed. Jij noemt het elitair dat er gedreigd wordt met reporten, maar ik noem het elitair om zon ongeschreven regel te overtreden waardoor men zich genoodzaakt voelt om je te reporten.

Anyway, game on :)

"Oooh Jeroen!"

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
ShockWave schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:14:
Zucht...ik geloof dat wat er in game gebeurd is is doorgedrongen tot het forum...
Yup! :z

Xsiedit

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-01 13:34

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mork_Van_Ork schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:24:
[...]

Ik ben nu bij de T25/2 aanbeland (Tier 7 van USA TD), en ik moet zeggen dat hij best ok is als je alle upgrades hebt. De Hellcat (T6) is misschien relatief gezien wat beter omdat ie sneller is, maar ik vind hem vergelijkbaar spelen, als een echt TD. Dus niet vooraan staan, niet teveel rijden, maar gewoon goed verdekt staan en wachten tot enemies gespot worden en dan je teammaten helpen.
Say what???
Niet teveel rijden in een Hellcat? Dat is juist de sterkste kant van die tank/TD, je kunt gewoon ff naar de andere kant van de map kachelen met de snelheid van een light. In het eerste deel van de battle moet je inderdaad geen gekke dingen gaan doen, maar later als het veld uitgedund is kun je juist met je snelheid het verschil maken. Ook als je gespot bent kun je snel verplaatsen naar een andere plek om weer rust verder te knallen.

Natuurlijk is één en ander afhankelijk van de map, maar om te zeggen dat je niet teveel moet rijden in de Hellcat is, wat mij betreft, echt not done.

Speed limits are like herpes.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:39
Kaap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:57:
[...]
Maar het is gewoon not done om een identieke naam te pakken waarmee je bij Gathering of Tanks lijkt te horen.
Not done, not done, ik vind het een beetje overdreven, MAAR, het is alles behalve netjes, zeker van een mede-tweaker die dit forum gebruikt.

• User
  • Laatst online: 17:59

• AcXeller
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Ik wil een account aanmaken voor een vriend van me, heeft er toevallig iemand nog een invite code over ?

Ben voorzien, bedankt !

[Voor 14% gewijzigd door AcXeller op 27-02-2013 20:48]

Mijn YouTube kanaal

• MoonRacer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
AcXeller schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:27:
Ik wil een account aanmaken voor een vriend van me, heeft er toevallig iemand nog een invite code over ?
Check je DM

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, net mijn eerste matches ever met Arty gedaan. (Bison)
7 kills in 1 match. En niemand heeft me zelfs maar gespot. Beetje vanaf de achterkant van de map mensen nuken.... Ik moest wel SPG gaan spelen, aangezien mijn vriendin (die SPG speelt) steeds roept dat het "heus wel moeilijk is hoorrrr!" :P

• Knowuse
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Dit is dus niet waar, je skill en perks blijven gewoon werken. Je krijgt er alleen geen xp bij. Zou wel erg vervelend zijn dat elke keer dat je met een nieuwe tank begind, je zonder skills zit voor een aantal potjes.
BramSd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:43:
[...]

Shuttle st20g5

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Plato112 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:38:
[...]

Say what???
Niet teveel rijden in een Hellcat? Dat is juist de sterkste kant van die tank/TD, je kunt gewoon ff naar de andere kant van de map kachelen met de snelheid van een light. In het eerste deel van de battle moet je inderdaad geen gekke dingen gaan doen, maar later als het veld uitgedund is kun je juist met je snelheid het verschil maken. Ook als je gespot bent kun je snel verplaatsen naar een andere plek om weer rust verder te knallen.

Natuurlijk is één en ander afhankelijk van de map, maar om te zeggen dat je niet teveel moet rijden in de Hellcat is, wat mij betreft, echt not done.
Denk dat ie bedoelt dat je niet met de T25/2 te veel moet rijden.

Wat betreft de clans, ik ben heel blij hoe de organisatie nou is.
Er worden aardig wat TC's georganiseerd voor GOT en GOT2, clan wars schijnt goed te lopen en er zijn zowat altijd wel wat man (en vrouw) online op TS om platoonen te vormen of gewoon gezellig te praten.
En niet te vergeten de clan dag! *
Dat is een van de redenen dat ik het spel (nog) speel, de gezellige community erom heen.
Ik denk dat deze dingen veel moeilijker zal zijn met een derde clan erbij.

*Disclaimer: zal vast nog wel een paar dingen vergeten zijn, die moet je er dan bij bedenken.

Knowuse schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:10:
Dit is dus niet waar, je skill en perks blijven gewoon werken. Je krijgt er alleen geen xp bij. Zou wel erg vervelend zijn dat elke keer dat je met een nieuwe tank begind, je zonder skills zit voor een aantal potjes.
Dus al je sec skills blijven gewoon actief maar je moet eerst je primaire skills op 100% zetten om je sec skills verder te trainen?
@hieronder, ja dus.

[Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 27-02-2013 21:32]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Knowuse schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:10:

[...]
wiki..
If a crew member's training level percentage for his role drops due to retraining, all new experience earned will go towards increased proficiency in that role until it reaches 100% again. However, any acquired skills or perks will not drop and will remain in effect.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Dank! Da's dus wat anders dan eerder werd gezegd :)

Net weer 6 kills in mijn SPG (inmiddels StPanzerII). Zelfs een TD-style kill. 4/6 kills waren one-shots. Dit gaat echt nergens over. Met alle andere typen doe je er meestal wel wat langer dan 5 matches over voor je zoveel kills maakt. Nerf arty! :P

[Voor 12% gewijzigd door Whuzz op 27-02-2013 21:32]

• 2crashandburn
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:11
thijsco19 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Denk dat ie bedoelt dat je niet met de T25/2 te veel moet rijden.
Ik reed juist heel veel met m'n t25/2. Speelde em als een snipende medium, de panther's zeg maar. Dat is me heel goed bevallen. In 131 potjes heb ik er een 56,5% winrate mee behaald.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Hmmm, ik denk dat ik ook weer eens met die lijn verder moet, tot nu toe bij de m8a1 gebleven. De t49 al wel geresearched.
*ZUCHT* nog zoveel te doen...

• djengizz
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
GOMTV pikt ook WOT op in hun programmering: http://www.gomtv.net/event/wotCommingSoon.gom

Als dat redelijk prijzengeld oplevert (GOMTV kennende wel) en de koreaanse gaming huizen erop inspringen zou dat best wel eens een flinke boost voor competitief WOT kunnen betekenen.

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
djengizz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:37:
GOMTV pikt ook WOT op in hun programmering: http://www.gomtv.net/event/wotCommingSoon.gom

Als dat redelijk prijzengeld oplevert (GOMTV kennende wel) en de koreaanse gaming huizen erop inspringen zou dat best wel eens een flinke boost voor competitief WOT kunnen betekenen.
Dat is wel het laatste wat ik had verwacht. Ik moet zeggen ik keek heel veel starcraft en kijk nog steeds wel de grotere toernooien als dreamhack etc. en ik kijk heel veel DOTA2, maar WoT vind ik dus echt geen klap aan om te kijken, ik heb een paar van die IEM's gekeken en ik vond het vooral saai, vooral met dank aan al die saaie franse autoloaders.

Wel interessant om te zien wat hiervan gaat komen voor WoT
Niks. Ik zag simpelweg iemand precies posten wat ik op dat moment dacht. 8)

Xsiedit

• djengizz
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
MrOleo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:02:
...maar WoT vind ik dus echt geen klap aan om te kijken, ik heb een paar van die IEM's gekeken en ik vond het vooral saai, vooral met dank aan al die saaie franse autoloaders.
Ik vind IEM zeker niet saai en de 7v7 format zie ik graag. Ben ook wel benieuwd wat ze als format voor deze (en de SEA) league gaan kiezen.

Wat me veel meer meer stoort aan wat ik tot nu toe heb gezien van WOT is de slechte productie value (inclusief de commentatoren), het vele wachten en de gebrekkige spectator mode binnen WOT.

Op het laatste punt na mag je iig van GOMTV beter verwachten en misschien pushed dit soort aandacht Wargaming wat harder om aan hun spectator mode en hun eigen producties te werken.

• oosterhofjf
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:52

Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

In het begin lekker met mijn batchat scouten en had meteen arty gespot. na een paar minuten begon een flank te bezwijken omdat 7 tanks stonden te campen. Dus ik dacht kom ga lekker suicide scout spelen en met succes! weer arty gespot en 4 andere tanks. Intussen een irritante 13-90 gemold voordat teveel werd beschoten. Ik kijk... 0 schade.... gewoon 0 schade gedaan door 7 tanks die mij steunde, ook arty had alles gemist. Dat terwijl de vijand ruim 2 minuten gespot was 8)7

wtf... echt wtf

• skoozie
oosterhofjf schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:30:
[afbeelding]

Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.

In het begin lekker met mijn batchat scouten en had meteen arty gespot. na een paar minuten begon een flank te bezwijken omdat 7 tanks stonden te campen. Dus ik dacht kom ga lekker suicide scout spelen en met succes! weer arty gespot en 4 andere tanks. Intussen een irritante 13-9075 gemold voordat teveel werd beschoten. Ik kijk... 0 schade.... gewoon 0 schade gedaan door 7 tanks die mij steunde, ook arty had alles gemist. Dat terwijl de vijand ruim 2 minuten gespot was 8)7

wtf... echt wtf
ftfy :)
zwaar irritant dat soort potjes. soms denk je heel goed bezig te zijn omdat je met 3 tanks de helft van het andere team aan het tegenhouden bent. en zelfs wat kills maakt. op het moment dat je kant valt kijk je hoe goed de rest het doet, blijkt de rest van je team al uitgedunt te zijn....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:20
Gisteren eindelijk weer een paar potjes gespeeld waarin ik weer eens wat beter heb gespeeld. Het waren weliswaar maar 5 potjes (tot 21.00 moeten werken, even wat stoom afblazen :) ), maar het ging eindelijk weer eens lekker. 3 van de 5 potjes gewonnen en vreemd genoeg m'n beste potje gehad in de SU26.

Dat was sowieso een vreemd potje. Map was Live Oaks en ons team begon in het noorden. M'n SU26 in het ondiepe water geparkeerd en gewacht totdat er wat gescout werd. Jammer genoeg is Live Oaks groter dan je denkt en het bereik van de SU26 net te klein, dus het stadje in het noorden kon ik net niet helemaal bestrijken. Eigenlijk ging het gewoon slecht met ons team. Op een gegeven moment waren we nog met een StuGIII, een KV1 en ik in m'n SU26 over. Uit alles bleek dat de KV1 een noob was (en hij/zij gaf dat ook toe), StuGIII had wat meer ervaring. StuGIII had ik goed gepositioneerd, iedereen vijand die ging cappen detecteerde hij, waarna we er samen op in konden hameren. De vijand vond het kennelijk tactisch om een voor een naar de cap te gaan, dus dat was gewoon prijsschieten :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• psychoclown
MrOleo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:02:
[...]

Dat is wel het laatste wat ik had verwacht. Ik moet zeggen ik keek heel veel starcraft en kijk nog steeds wel de grotere toernooien als dreamhack etc. en ik kijk heel veel DOTA2, maar WoT vind ik dus echt geen klap aan om te kijken, ik heb een paar van die IEM's gekeken en ik vond het vooral saai, vooral met dank aan al die saaie franse autoloaders.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind het wel interessant om te kijken hoor.
Misschien ook wel omdat ik zelf dat soort cups en tournaments speel maar ook om te zien hoe beide teams reageren op elkaars acties (komt wellicht ook wel omdat ik teams graag leid).
djengizz schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:40:
[...]

Wat me veel meer meer stoort aan wat ik tot nu toe heb gezien van WOT is de slechte productie value (inclusief de commentatoren), het vele wachten en de gebrekkige spectator mode binnen WOT.

Op het laatste punt na mag je iig van GOMTV beter verwachten en misschien pushed dit soort aandacht Wargaming wat harder om aan hun spectator mode en hun eigen producties te werken.
Kan ik me totaal in vinden, tegenwoordig zijn er wel speciale accounts met een spectator mode maar die zijn erg beperkt. Zo kwamen wij afgelopen zondag ook op de livestream van ESL tegen EPS Expendables (faal van onze kant) maar ze hadden enkel 4 spectator accounts en een nieuwe commentator moest met zijn eigen account in een tier 1 de afgrond in rijden. Bij EPS:E kon die niet omdat zij allemaal autoloaders hadden en bij ons kon het wel maar het is verre van relaxed.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Changelog van 8.4 staat online:
http://forum.worldoftanks...log-from-na-homepage/#top

Bye bye vk2801 :'( na de marder, pzIV dus helemaal geen fun tanks meer in de duitse tree...

Patch zou vandaag live gaan op de russische servers, dus wij zijn ergens volgende week aan de beurt.

[Voor 12% gewijzigd door themaxter op 28-02-2013 09:05]

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:58

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

RvL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:53:
Gisteren eindelijk weer een paar potjes gespeeld waarin ik weer eens wat beter heb gespeeld. Het waren weliswaar maar 5 potjes (tot 21.00 moeten werken, even wat stoom afblazen :) ), maar het ging eindelijk weer eens lekker. 3 van de 5 potjes gewonnen en vreemd genoeg m'n beste potje gehad in de SU26.

Dat was sowieso een vreemd potje. Map was Live Oaks en ons team begon in het noorden. M'n SU26 in het ondiepe water geparkeerd en gewacht totdat er wat gescout werd. Jammer genoeg is Live Oaks groter dan je denkt en het bereik van de SU26 net te klein, dus het stadje in het noorden kon ik net niet helemaal bestrijken. Eigenlijk ging het gewoon slecht met ons team. Op een gegeven moment waren we nog met een StuGIII, een KV1 en ik in m'n SU26 over. Uit alles bleek dat de KV1 een noob was (en hij/zij gaf dat ook toe), StuGIII had wat meer ervaring. StuGIII had ik goed gepositioneerd, iedereen vijand die ging cappen detecteerde hij, waarna we er samen op in konden hameren. De vijand vond het kennelijk tactisch om een voor een naar de cap te gaan, dus dat was gewoon prijsschieten :)
Low tier arty op grote maps kan best irritant zijn zo. Zeker als je op open maps speelt als sand river. Mid tier is eigenlijk meest fun, tier 5 en 6. de hogere tiers ben je teveel hand of god en kan je nooit goed doen voor iedereen...

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

themaxter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:04:

Bye bye vk2801 :'( na de marder, pzIV dus helemaal geen fun tanks meer in de duitse tree...

Patch zou vandaag live gaan op de russische servers, dus wij zijn ergens volgende week aan de beurt.
Ik heb anders zat fun met mijn E-50 en E-100... De Tiger 2 en E-75 zijn overigens ook prima tanks.

[Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-02-2013 09:15]

"Oooh Jeroen!"

• themaxter

themaxter

Bugged..

Tuurlijk er zijn nog genoeg goede tanks, die jij noemt bevallen me ook goed. Maar dit waren gewoon tanks waar je beetje leuk mee kon trollen etc. als lagere tier :)

• Jip99
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-12-2021
Hebben mensen nog ervaring met de T-20 medium? van de US lijn?. ik zit er over te denken om ook de medium lijn te bewandelen van de usa.. ik ben nu wel lekker onderweg met de duitse en russische lijn.. maar ter afwisseling wil ik wat meer soorten tanks..

ik heb het idee dat die T-20 wel een duveltje in een doosje is :+

• dynosu

dynosu

Orly ?

themaxter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:04:

Ik vind mijn Tiger 2 en Panther 2 ook nog steeds prima hoor :)

• Jip99
dynosu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Ik vind mijn Tiger 2 en Panther 2 ook nog steeds prima hoor :)
ik denk dat hij bedoeld met fun tank.. en tank waarmee je lekker kan rond racen en met een redelijk goede gun veel dmg kan doen (derp gun)..

want ik merk dat ik met de pz4 met derp gun ook veel lol beleef.. veel meer dan met een panther stil staan in een hoekje snipen van 600 meter afstand..

• Quantor
  • Niet online
Post die changelog hier eens aub (ivm werk, dat ik al op dit forum zit is nog net te verkopen :) )

Speelt padel!

• Ramasha
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01-10-2021
Sinds gisteren een gelukkige eigenaar van een S-51.

Nu nog even de T-150 en de andere gun op de KV-2 (de niet derp) unlocken (+-30K xp). Dit geeft me de tijd om de crew van de KV-2 met 100% BIA te krijgen.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
Wat betreft het rijden met de Hellcat en T25/2: Uiteraard rijd ik daar ook mee! Zeker de Hellcat met z''n top van 72 km/u kan snel ergens komen voor de vijand er is. Maar het is geen brawler, dus het rijden doe ik alleen tussen schoten door om niet gespot te worden.
Ik heb juist altijd de neiging om teveel te rijden, omdat ik bij te lang stilstaan altijd het idee heb dat ik elders nuttiger kan zijn, maar juist dan ben je in een TD kwetsbaar. Je wordt sneller gespot (want geen camo-voordelen van een lighttank) en je hebt amper armor, dus je bent er zo geweest.

En wat betreft de opmerking van Shockwave dat wat er in WoT gebeurt is, nu ook op het forum doorsijpelt: Hij heeft het ongetwijfeld over mij. Ik maakte een grapje over double penetration, en hij vond dat hier niet gepast en vroeg me het weg te editten. Ik wil gelijk toegeven dat het niveau van het grapje wat bedenkelijk is en wellicht niet eens grappig is. Maar om je er nou als volwassen vent zo aan te storen dat je gaat vragen aan iemand wat aan te passen, terwijl je normaalgesproken posts toch maar 1 keer leest vind ik erg overdreven... Dus dat weigerde ik. Niet om kinderachtig te zijn, maar kom op zeg... Je kunt je ook druk maken om echt vervelende, beldedigende of rascistische zaken of posts.
Ik wilde er verder niet op ingaan omdat het topic toch al een beetje uit de hand loopt soms met vetes, maar nu iedereen steeds vraagt waar het over gaat, toch even deze toelichting vanuit mij :)

Dus...

• psychoclown
themaxter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:22:
Tuurlijk er zijn nog genoeg goede tanks, die jij noemt bevallen me ook goed. Maar dit waren gewoon tanks waar je beetje leuk mee kon trollen etc. als lagere tier :)
Trollen? Voor zover ik weer is dat een van de grootste OP tanks die er nu is :P
Jip99 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:32:
Hebben mensen nog ervaring met de T-20 medium? van de US lijn?. ik zit er over te denken om ook de medium lijn te bewandelen van de usa.. ik ben nu wel lekker onderweg met de duitse en russische lijn.. maar ter afwisseling wil ik wat meer soorten tanks..

ik heb het idee dat die T-20 wel een duveltje in een doosje is :+
Ja de T20 is echt een hele fijne medium, snel, goede gun, fijne gun depression en kan (zeker met wat gold) ook prima meekomen of zelfs de beslissende tank zijn in tier 10 battles :)
Quantor schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:51:
Post die changelog hier eens aub (ivm werk, dat ik al op dit forum zit is nog net te verkopen :) )
Ik zal hem zo anders in de TS gooien, moet je wel even geduld hebben.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Jip99 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:48:
[...]

ik denk dat hij bedoeld met fun tank.. en tank waarmee je lekker kan rond racen en met een redelijk goede gun veel dmg kan doen (derp gun)..
Lees: men wil ezmode... Maar niet willen snappen waarom een tank vervolgens generfed wordt...

"Oooh Jeroen!"

• Jip99
Kaap schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:06:
[...]

Lees: men wil ezmode... Maar niet willen snappen waarom een tank vervolgens generfed wordt...
is de VK2801 zo easy mode dan? ik ben dat ding volgens mij maar 1x tegen gekomen.. maar ik kijk soms filmpjes op youtube van Tazilon2003 en dan komt die tank wel OP over.. hij schiet met gold ammo en doet daarmee een tier 8 400+ dmg.. dat is best knap voor een tier 5.. en daarna weg racen met 70km/h :)

• Darkasantion
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:15

Darkasantion

2x Iron Man :O

Nou vond ik de VK2801 nou al niet bepaald denderend maargoed je kon er aardig mee spelen als je wist wat je doet.

Maar nu moet ie 1 tier omhoog, krijgt slechtere stats en dan vindt men het raar dat men de VK2801 afschrijft. Hou dan op zijn minst de stats hetzelfde!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• skoozie
Darkasantion schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:12:
Nou vond ik de VK2801 nou al niet bepaald denderend maargoed je kon er aardig mee spelen als je wist wat je doet.

Maar nu moet ie 1 tier omhoog, krijgt slechtere stats en dan vindt men het raar dat men de VK2801 afschrijft. Hou dan op zijn minst de stats hetzelfde!
zijn Matchmaking wordt ook aangepast, hij komt niet meer in T11 en T12 battles terecht, hierdoor zou hij meer overpowered worden als ze hem gelijk hielden. (je komt in relatief makkelijkere potjes, wel nogsteeds zie je T10 maar minder veel)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Jip99
skoozie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:15:
[...]

zijn Matchmaking wordt ook aangepast, hij komt niet meer in T11 en T12 battles terecht, hierdoor zou hij meer overpowered worden als ze hem gelijk hielden. (je komt in relatief makkelijkere potjes, wel nogsteeds zie je T10 maar minder veel)
wat zijn tier 11 en 12 potjes? tanks gaan maar tot tier 10 toch?...

• dynosu

dynosu

Orly ?

Dat zijn potjes met alleen top tiers.

Om te voorkomen dat tier 8 en 9 hier komen, noemen ze dat tier 11/12 match making

• Jip99
dynosu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:17:
Dat zijn potjes met alleen top tiers.

Om te voorkomen dat tier 8 en 9 hier komen, noemen ze dat tier 11/12 match making
wat is dan het verschil tussen 11 en 12?. want je zou dan denken dat tier 11 al alleen tier 10 heeft... :)

ik dacht misschien zijn dat reserve tiers voor latere tanks.. (ze zullen vast ook tanks die in de jaren 70~90 toe gaan voegen)

• skoozie
Jip99 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:20:
[...]

wat is dan het verschil tussen 11 en 12?. want je zou dan denken dat tier 11 al alleen tier 10 heeft... :)

ik dacht misschien zijn dat reserve tiers voor latere tanks.. (ze zullen vast ook tanks die in de jaren 70~90 toe gaan voegen)
kijk maar eens naar dit plaatje:

en klik er op voor meer uitleg :)

[Voor 3% gewijzigd door skoozie op 28-02-2013 10:22]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• TheJukeBox
  • Registratie: november 2010
[...]

Is niet te hopen.
Maar in mijn VK2801 kom ik al bijna niet in T10 potjes terecht, daarbij ben je vrij snel dood zodra je gespot bent omdat iedereen wel weet dat een VK2801 met derp gun best wel veel kan uitrichten.

• Mork_Van_Ork
  • Niet online
[...]

Volgens mij kan je al 9 ook in een T11 potje komen.

Ik zat laatst in een T8 potje met dus een aantal T8's, T7's en een T6, maar wij hadden ook het geluk dat iemand een platoon had met een T1.... Lol.

Dus...

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ik vind dat WG daar iets aan moet doen, platoons met erge tier mismatches moeten gewoon verboden worden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mjtdevries schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:42:
[...]

Dat is een precies hoe ik de lichte britse tanks ook ervaar.
Hoewel ik de penetration zelfs niet goed vind voor de tier heb ik met de Cruiser mkIII en mkIV wel veel lol gehad. Covenanter minder omdat de gun dan echt te ver achter loopt. Word gelukkig weer verholpen bij de Crusader.
Yup. En blijft tot en met Comet iig zo in die lijn.
Maar de andere cruisers vond ik vreselijk. De Valentine vind ik eigenlijk geen lichte tank. Alle nadelen van een heavy zonder de voordelen... en alle nadelen van een lichte tank zonder de voordelen...
Valentine is inderdaad een van m'n minst favoriete tanks. Cruiser II is daarentegen geniaal. Traag, weinig armour, maar die gun...

Beste low-tier derp :)
Maar het zelfmoord-scouten wat ik de T-50s en vooral de Stuarts zie doen hoef je met de britse tanks inderdaad niet te proberen.
Zelfmoordscouten moet je sowieso niet doen. Soms toch nuttig (kreeg complimenten gisteravond voor actie met m'n AMX13 75 waarmee ik 1 van 4 T6/7 arties uitschakelde en de rest lang genoeg oplichtte om twee gelijk dood te bombarderen. Toen dood, maar mission accomplished), maar in de regel is een levende scout, zelfs eentje die niets afschiet, veel nuttiger dan een dode.
Wat vinden mensen eigenlijk van de lage britse medium lijn? Het is dat ik graag een matilda wilde, maar wat zijn die vickers mediums alle drie rampzalige bakken zeg....)
Doorbijten. Word pas met Churchill I enigszins intereesant, en met de Caernarvon pas parity met andere lijnen.
Joindry schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:13:
[...]

Low tier arty op grote maps kan best irritant zijn zo. Zeker als je op open maps speelt als sand river. Mid tier is eigenlijk meest fun, tier 5 en 6. de hogere tiers ben je teveel hand of god en kan je nooit goed doen voor iedereen...
QFT op beide vlakken.

Gisteravond heerlijk op Sand River rondgeblazen met m'n Lorraine 155/50, slechts 3 kills, maar genoeg damage om op tweede plek te belanden helpt ook dat die kills T9/10 waren :)

Veel mindere tijd gehad met M7 Priest. Zat op Siegfried Line met een stel basecampers, vier heavies zijn niet eens dorp binnengereden, onze zwaarste TD zat achter de twee arties in een bosje tegen de achterste rode lijn te miepen dat hij TD was, support moest doen en dus niet moest aanvallen |:(

We stonden nota bene voor totdat onze mediums door gebrek aan support van de heavies afgeschoten werden. Vervolgens nul scouting en heeft de tegenpartij kans gegeven om een voor een de campers af te schieten. Ze kwamen met drieen elkaar goed supportend met wakkere arty op ons af. No chance met de campers :(

Soittakaa Paranoid!

• psychoclown
Quantor schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:51:
Speciaal voor jou met spoed in de TS gezet ;)

• themaxter

themaxter

Bugged..

Kaap schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:06:
[...]

EZmode kan ook gewoon door een compleet gepimpte tier1 te nemen en noobs af te knallen...

Wat mij het meeste stoort is niet zozeer dat de door mij genoemde tanks worden generfd (en dat zijn niet alleen derp tanks, M4 derp en KV2 worden ook niet aangepast).
Maar de manier waarop WG dit doet is mijn grootste probleem. Ze kijken bijna alleen naar de winrates ten op zichte van vergelijkbare tanks.
Als een tank als de VK2801, marder etc voornamelijk gespeeld door mensen die al veel langer WoT spelen maar deze tanks in de garage laten, dan zijn die winrates niet representatief voor de algemene prestaties van de betreffende tank. Zo'n tank wordt dan vervolgens overnerfed...

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

themaxter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:27:
[...]

EZmode kan ook gewoon door een compleet gepimpte tier1 te nemen en noobs af te knallen...

Wat mij het meeste stoort is niet zozeer dat de door mij genoemde tanks worden generfd (en dat zijn niet alleen derp tanks, M4 derp en KV2 worden ook niet aangepast).
Maar de manier waarop WG dit doet is mijn grootste probleem. Ze kijken bijna alleen naar de winrates ten op zichte van vergelijkbare tanks.
Als een tank als de VK2801, marder etc voornamelijk gespeeld door mensen die al veel langer WoT spelen maar deze tanks in de garage laten, dan zijn die winrates niet representatief voor de algemene prestaties van de betreffende tank. Zo'n tank wordt dan vervolgens overnerfed...
Wargaming nerfed/buffed met een vreemd voorwaarde/reden systeem, ik heb ze ooit geanalyseerd:

1. Russische tanks worden altijd generfed/gebuffed om gameplay balancing
2. Duitse tanks worden altijd generfed/gebuffed om historical realism
3. De rest hangt ertussen in

"Oooh Jeroen!"

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Kaap schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:30:
[...]

Wargaming nerfed/buffed met een vreemd voorwaarde/reden systeem, ik heb ze ooit geanalyseerd: aldus een WoT cummunity meme:

1. Russische tanks worden altijd generfed/gebuffed om gameplay balancing
2. Duitse tanks worden altijd generfed/gebuffed om historical realism
3. De rest hangt ertussen in
In dat geval mogen ze de StuG wel eens aanpassen. Historisch gezien racete StuG's niet het halve battlefield over om met hun supercamo+net+skills compleet onzichtbaar vanuit een graspol heavy tanks af te schieten :P

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Mork_Van_Ork schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:01:
TD verhaal....

En wat betreft de opmerking van Shockwave dat wat er in WoT gebeurt is, nu ook op het forum doorsijpelt: Hij heeft het ongetwijfeld over mij. Ik maakte een grapje.........heel verhaal
Mijn opmerking was niet zozeer naar jou toe gericht maar jouw opmerking op mijn post naderhand was wel de spreekwoordelijke druppel na een 2 of 3 pagina's lange discussie over GoT 3 die al in eerdere topics is gevoerd.
Hierdoor kreeg ik het gevoel dat de over en weer discussies, verwijten, opmerkingen, bitchfights welke ingame de laatste tijd veelvuldig voorkomen zich hier ook steeds meer voor gaan doen wat de boel niet echt gezellig meer maakt om dit topic te volgen.
Jij voelde je schijnbaar aangevallen vanwege een hele, in mijn ogen, normaal geformuleerde opmerking hierover.

MrOleo snapte hem wel zag ik....http://forum.worldoftanks.eu/public/style_emoticons/default/Smile_Default.gif

Hoop op einde discussie dan kunnen we het nu weer over tactics, screenshots, winnrates, tanks en E-Peen vergelijkingen hebben...

[Voor 5% gewijzigd door ShockWave op 28-02-2013 12:25]

• psychoclown
Nog meer mensen meegedaan aan de Crucial Contribution contest (TeamUp)?
Voor de zekerheid moet je je inzending opnieuw sturen omdat er iets mis is gegaan met de mailserver (dit kan tot Zondag 3 Maart).

Voor de geïnteresseerden mijn inzending voor Plato112, VelMicek en mezelf:
http://nl.twitch.tv/kyozuonline/c/1973067 (Op een gegeven moment doe ik raar maar dat was door connection interruption).

Ik heb op de score van een 322 platoon nog geen hogere score gezien (lees: allemaal zo'n 500-700 exp onder de onze).

[Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 28-02-2013 12:42]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee