Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:49:
[...]

Welke drop down? Hier nog niet opgevallen.
Wanneer je aangemeld bent op Tweakers kan je niet aan de dropdown met je profiel, rechtsboven. Deze:
http://i.imgur.com/3p8PVTA.png

Net zoals die voor berichten etc krijg je die gewoon niet open in Chrome op de Xperia Z. Is een zeldzame bug in Chrome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Om hopelijk niet veel off topic te raken, maar wat ik nu nog echt aan Chrome mis is automatische text reflow, erg jammer dat dit niet ondersteund is en ook niet ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Hey, de Z is ineens ruim 20e goedkoper :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
AmbroosV schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:58:
[...]

Wanneer je aangemeld bent op Tweakers kan je niet aan de dropdown met je profiel, rechtsboven. Deze:
http://i.imgur.com/3p8PVTA.png

Net zoals die voor berichten etc krijg je die gewoon niet open in Chrome op de Xperia Z. Is een zeldzame bug in Chrome...
Jawel, zet maar eens op desktop weergave :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 02:14
Exar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:48:
[...]

Ik wil dat ook, maar liever niet rooten... is dit niet mogelijk op een andere manier?
Vind de balk met maar 4 toggles echt slecht...
Even mezelf quoten (jaja).
Ik heb de app Notification Toggle gevonden, maar dat werkt toch een stuk minder mooi dan de 'echte' toggles helaas. NFC en GPS openen de bijbehorende menu's ipv dat ze direct togglen.
Jammer. Waarom geeft Sony niet gewoon een configureerbare toggle lijst, zo moeilijk kan dat toch niet zijn om te maken. :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik zit nogal te twijfelen om de T alsnog aan te schaffen of nog even te wachten op de SP. De SP is een stuk zwaarder (155g) en het scherm is niet veel groter. Wat is het voordeel van de T behalve beschikbaarheid nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kost het eigenlijk veel stroom om NFC aan te laten? Ik zie niet veel nut voor NFC als ik het elke keer aan en uit moet zetten als ik een tag wil gebruiken maar als het stroom zuipt dan is dat ook ruck, dan bestel ik geen tags.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik de Z uitzet (van lockscreen naar scherm uit) dan hoor ik soms een klein klikje. Dat gebeurt maar af en toe. Is dat toevallig de cameralens? Of is er iets anders dat loszit, o.i.d.?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Er wordt een geluidje afgespeeld bij het locken en unlocken, dit kun je in en uitschakelen in het geluidmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik hoor dat echter maar heel af en toe. Zelfs als ik er specifiek naar luister. Dan zou je het geluidje toch elke keer moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:56:
NFC en GPS openen de bijbehorende menu's ipv dat ze direct togglen.
Mag niet meer van Google vanaf Androidversie 2.3.x dat gelijk aan / uit volgens mij (GPS)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
renzo4000 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:49:
[...]

Jawel, zet maar eens op desktop weergave :)
Ik vind het wel hinderlijk dat je die desktop weergave niet standaard aan kunt laten staan (zonder te moeten Rooten). Misschien toch maar eens een root overwegen, dan kan ik ook de zwarte balken boven- en onderaan in het scherm krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 13-04-2013 10:55 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Ik heb nu last van battey-drain: afgelopen nacht in 11 uur 35 % eraf met stamina mode aan! Android besturingssysteem heeft 32% gebruikt, android-systeem 11%. Mijn batterijduur was heel goed, maar dit is een beetje jammer! :( iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:57
michaelscott schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:28:
Ik heb nu last van battey-drain: afgelopen nacht in 11 uur 35 % eraf met stamina mode aan! Android besturingssysteem heeft 32% gebruikt, android-systeem 11%. Mijn batterijduur was heel goed, maar dit is een beetje jammer! :( iemand nog tips?
Eerder is er batterybats genoemd om drains te achterhalen. Ik heb zelf tot nu toe goede ervaringen met de gratis wakelock detector app. Installeer die, zoek een manual of kijk in de faq, laat hem 3 dagen draaien en kijk dan eens welke functie een deep sleep het meeste voorkomt. Google op de naam van het onderdeel wat je tegenkomt, dan kom je al een stuk meer te weten.

Ik heb nu gmail, facebook en whatsapp auto sync en gps uitstaan, dit vind ik toch maar irritant omdat je constant een blieb hoort, ik kijk zelf wel als het ,mij uitkomt. Eveneens heb ik stamina aan zonder uitzonderingen, ik ben benieuwd wat nu mijn bevindingen gaan zijn. Anderhalve dag kan ik tot nu toe halen met normaal gebruik. In de nacht draint mijn telefoon ongev eer 3%, smart connect zet snachts wifi, bt etc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

THxZ0NE schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:54:
[...]

Eerder is er batterybats genoemd om drains te achterhalen. Ik heb zelf tot nu toe goede ervaringen met de gratis wakelock detector app. Installeer die, zoek een manual of kijk in de faq, laat hem 3 dagen draaien en kijk dan eens welke functie een deep sleep het meeste voorkomt. Google op de naam van het onderdeel wat je tegenkomt, dan kom je al een stuk meer te weten.

Ik heb nu gmail, facebook en whatsapp auto sync en gps uitstaan, dit vind ik toch maar irritant omdat je constant een blieb hoort, ik kijk zelf wel als het ,mij uitkomt. Eveneens heb ik stamina aan zonder uitzonderingen, ik ben benieuwd wat nu mijn bevindingen gaan zijn. Anderhalve dag kan ik tot nu toe halen met normaal gebruik. In de nacht draint mijn telefoon ongev eer 3%, smart connect zet snachts wifi, bt etc uit.
Dank voor deze wakelock detector tip! Ben direct een paar stappen verder. Het blijkt dat bij mj AudioOut_2 het probleem veroorzaakt. En als je daar op gaat googlen dan vind je bergen aan informatie. Ik ben begonnen aan een rondje uitsluiten. Zodra ik eruit ben wat bij mij het actief houden van AudioOut_2 veroorzaakt zal ik dat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Mystic Spirit schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:11:
[...]

Dank voor deze wakelock detector tip! Ben direct een paar stappen verder. Het blijkt dat bij mj AudioOut_2 het probleem veroorzaakt. En als je daar op gaat googlen dan vind je bergen aan informatie. Ik ben begonnen aan een rondje uitsluiten. Zodra ik eruit ben wat bij mij het actief houden van AudioOut_2 veroorzaakt zal ik dat laten weten.
Bij mij is het ook AudioOut_2, ik heb alleen nog niks nuttigs kunnen vinden hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb een onderzoekje naar de fotokwaliteit van de diverse scenemodi van de z, zie [Xperia Z] Onderzoekje/enquete/vergelijking fotokwaliteit.
Gepost met toestemming :P

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 14-04-2013 15:05 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sinds vandaag een behoorlijke drain te pakken. Kennelijk door een wakelock, iemand enig idee? Fast dormancy heeft iets met het netwerk te maken. Ik dacht dat VF dit ondersteund maar geen idee waar ik dat aan of uit kan zetten. Voor de galaxy s3 was daar wel een appje voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/KaSHCxk.png

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

remoendoo schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:10:
[...]

Bij mij is het ook AudioOut_2, ik heb alleen nog niks nuttigs kunnen vinden hierover..
Het betekent dat een app (game, music player, alles wat geluid kan maken) de stream niet goed afsluit en hij dus open blijft staan. Ik heb bij mij het gevoel dat het Jango is, maar ik weet het nog niet zeker.
Ik heb alle apps waarvan ik weet dat ze geluid hebben, geforceerd gesloten en mijn drain is over. Nu alleen nog met zekerheid uitvinden welke app het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
renzo4000 schreef op zondag 14 april 2013 @ 19:19:
Sinds vandaag een behoorlijke drain te pakken. Kennelijk door een wakelock, iemand enig idee? Fast dormancy heeft iets met het netwerk te maken. Ik dacht dat VF dit ondersteund maar geen idee waar ik dat aan of uit kan zetten. Voor de galaxy s3 was daar wel een appje voor.
[afbeelding]
Dat is een bekende, die regelt de wakeups (vandaar dat die veel batterij gebruikt). Je ziet hem ook veel terugkomen in dit topic: [Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)

Hij kan worden gedisabled, maar dan mis je soms bepaalde notificaties omdat de telefoon dan blijft slapen. Helpt voor sommige mensen wel voor de drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik heb sinds vorige week al mijn muziek op mijn Z, niet meer op mijn PC. Nu ik terug op kot ben (= op kamers?) was het wat irritant om mijn speakers te wisselen tussen telefoon en laptop. Blijkbaar kan je (als je de juiste Bluetooth-drivers hebt) gewoon al je audio van je telefoon streamen naar je computer via Bluetooth. Best netjes aangezien hier geen WiFi is die ik kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik heb een kleine issue met Walkman afbeeldingen, hij zoekt dus een foto vanuit mijn album en plaatst het als afbeelding op alle nummer covers! Echt irritant en standaard cover selecteren pakt hij niet ondanks de optie word weergeven. Wat moet ik nu doen want wil niet al me foto's verwijderen en dan standaard cover selecteren want dan doet hij het wel. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Cyleo schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:17:
[...]

Dat is een bekende, die regelt de wakeups (vandaar dat die veel batterij gebruikt). Je ziet hem ook veel terugkomen in dit topic: [Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)

Hij kan worden gedisabled, maar dan mis je soms bepaalde notificaties omdat de telefoon dan blijft slapen. Helpt voor sommige mensen wel voor de drain.
Oke thanks, ik zal het eens in de gaten houden. Het lijkt nu trouwens weer goed te gaan. Sinds 6:00 van de lader en accu staat nog steeds op 100% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
FongWan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:04:
Sorry voor de crosspost maar wilde dit toch even kwijt hier voor de mensen die de Smart Headset Wireless Pro MW1 willen aanschaffen.
[...]
Ik overweeg ook deze headset aan te schaffen, hoewel ik nog enige twijfel heb vanwege uiteenlopende reviews die ik gelezen heb.

Kun je uit eigen ervaring aangeven of de microfoon de gesproken tekst goed oppakt als je een telefoonoproep beantwoord. Gaat dat ook goed als er omgevingsgeluid is en de de microfoon op borsthoogte zit. Of moet je dat ding dan pakken en voor je mond houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:13
Zijn er hier mensen met een Case-Mate Tough Case (http://www.case-mate.eu/s.../sony-xperia-z-tough.html)
Hoe bevalt die of raadt iemand een andere case aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Nu ruim een anderhalve maand de Xperia Z in gebruikt. Was wat angstig vanwege een aantal meldingen met gebroken achterkanten en of schermen. Maar tot op heden hier niks van gemerkt. Vaak genoeg de warme telefoon op een koele ondergrond laten liggen bijvoorbeeld en geen gevreesde barst nog gezien.

De telefoon is snel in gebruik, kom geen issues tegen op afentoe iets meer battery drain snachts na dan een andere nacht. Maar in het algemeen gaat mijn telefoon gewoon een volle dag mee.

Kortom, tevreden met mijn aankoop.

Nu maar eens zo'n Sony bluetooth headset aanschaffen zodat ik ook niet meer met die klepjes hoef te rotzooien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Er zijn aardig wat batterijproblemen waarbij deze draint (mijne inclusief). Nu kunnen we overal achteraan gaan jagen, maar het is uiteindelijk gewoon een softwareprobleem. Is er reeds iets bekend vanuit Sony of de 4.2 update dit gaat verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:06
Wanneer is de nieuwe update eigenlijk gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
B-Art schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:00:
Wanneer is de nieuwe update eigenlijk gepland?
voorlopig nog niet als je dit leest
http://blogs.computerworl...update-android-42-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waar staat dat Sony voorlopig niet gaat updaten dan?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
JT schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:34:
[...]

1 + 1 = 2 toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 19:47
JT schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:34:
[...]

Inderdaad er staat juist dat deze update snel komt voor de Xperia Z (bij de uitzonderingen), bovendien zo goed was die update op mijn nexus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja precies...ik snap niet waaruit zou moeten blijken dat het lang gaat duren uit dat bericht aangezien Sony idd genoemd staat als een van de fabrikanten die snel een update uitbrengt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de huidige software niet goed genoeg dan? Heb liever dat het zo blijft heb geen zin net als bij Samsung dat er meer bloatware bij komt en dat je telefoon laggy word of vast zit en weet ik veel wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
4.2 Was pas bij versie 4.2.2 stabiel genoeg voor de meeste fabrikanten. Aangezien 4.2.2. uitkwam rond de tijd dat de Z begon met verschepen zijn ze dus, als de update er bijvoorbeeld deze maand nog komt, best wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
Cyleo schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:51:
4.2 Was pas bij versie 4.2.2 stabiel genoeg voor de meeste fabrikanten. Aangezien 4.2.2. uitkwam rond de tijd dat de Z begon met verschepen zijn ze dus, als de update er bijvoorbeeld deze maand nog komt, best wel snel.
als ze net zo snel zijn als met hun accessoieres vor de XZ heb ik er wel vertrouwen in , maar dan heel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:59

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik krijg Throw via WiFi niet aan de praat. Mijn laptop en Z zitten op dezelfde WiFi netwerk maar de Z kan hem niet vinden. Moet ik iets aanpassen op mijn laptop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je weet zeker dat je laptop een server is en geen renderer ofzo? Heb je een andere DLNA server om te testen of die wél gezien wordt?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 22:24
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:51:
Is de huidige software niet goed genoeg dan? Heb liever dat het zo blijft heb geen zin net als bij Samsung dat er meer bloatware bij komt en dat je telefoon laggy word of vast zit en weet ik veel wat nog meer.
Zou voor mij niet per se gaan om 4.1 > 4.2 maar meer om
* Battery drain bug fixen (media-server?)
* Camera app update (betere foto's in burst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

JT schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:08:
Je weet zeker dat je laptop een server is en geen renderer ofzo? Heb je een andere DLNA server om te testen of die wél gezien wordt?
Ik heb geen idee of mijn laptop een server is. Heb er niets op aangepast. Ik was onder de indruk dat Throw zonder te koppelen werkte. Ik heb helaas geen andere DLNA server om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Throw werkt sowieso met DLNA en bluetooth, waarmee verder weet ik niet. Wat wil je precies doen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oh ik heb het al, moest even in Windows Media Player de optie aanvinken om extern bestuur toe te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja en WMP doet dat middels DLNA ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die helpfunctie bij de toetsenbord weghalen? Wie kan mij helpen.

(Bijv. ik typ 'eer' er komt gelijk woorden die er op lijken, en als ik op enter druk krijg ik een raar woord in het balk op whatsapp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Instellingen > Taal en invoer > Xperia-toetsenbord (schuifbalkjes ernaast) > Instellingen voor tekstinvoer > Woordsuggesties kan je instellen hoe je het toetsenbord wil laten verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
ormagon schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:33:
Er zijn aardig wat batterijproblemen waarbij deze draint (mijne inclusief). Nu kunnen we overal achteraan gaan jagen, maar het is uiteindelijk gewoon een softwareprobleem. Is er reeds iets bekend vanuit Sony of de 4.2 update dit gaat verhelpen?
Ik heb dit topic al een tijdje niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe relevant dit is... maar:
Ik heb de eerste week (weken?) ook last gehad van batterijproblemen, die zijn eigenlijk zo'n beetje opgehouden toen ik "back up my data" heb uitgezet (onder backup & reset bij instellingen).

Ik hoef mijn telefoon tegenwoordig na 48uur pas op te laden. Dat komt (waarschijnlijk) ook deels doordat ik geen poweruser ben :) Ik zat gisteren op 1dag, 22uur met 2,5uur schermtijd en nog 25% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:18:
Bij Instellingen > Taal en invoer > Xperia-toetsenbord (schuifbalkjes ernaast) > Instellingen voor tekstinvoer > Woordsuggesties kan je instellen hoe je het toetsenbord wil laten verbeteren :)
Juissttt, bedankt voor je hulp maat. Heel erg bedankt;) Ik ben d'r gelukkig van af ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

nioz schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:19:
[...]

Ik heb dit topic al een tijdje niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe relevant dit is... maar:
Ik heb de eerste week (weken?) ook last gehad van batterijproblemen, die zijn eigenlijk zo'n beetje opgehouden toen ik "back up my data" heb uitgezet (onder backup & reset bij instellingen).

Ik hoef mijn telefoon tegenwoordig na 48uur pas op te laden. Dat komt (waarschijnlijk) ook deels doordat ik geen poweruser ben :) Ik zat gisteren op 1dag, 22uur met 2,5uur schermtijd en nog 25% batterij.
Aardige tip. Zal eens kijken of dat mijn verbruik nog wat omlaag kan brengen. Verwacht niet dat het veel uit zal halen.
Vandaag met 2 uur screen on tijd, redelijk wat whatsappen, gamen en muziek luisteren zit ik op dikke 11 uur op batterij en 26% batterij over. Dat is wat mij betreft netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben de mensen met battery drain niet toevallig ook last van NL alert? Accu snel leeg (div. toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Voor de docking gebruikers: Hebben jullie ook last van een klein krasje (helemaal rechts, iets boven de helft) op de achterkant van de gsm?
Komt net overeen met de bevestigingsknop van het dockingstation (standaard Sony model)... vind ik wel héél erg van Sony.
Zijn er nog gebruikers die reeds hetzelfde hebben ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik heb een abbo. van 500mb/maand, de Android-besturingsyteem alleen heeft de helf van mijn datategoed (zeker 250mb) verstokken, is het normaal of is er wat aan te doen om dat omlaag te brengen,
alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 22:10
Rhox1979 schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:01:
Voor de docking gebruikers: Hebben jullie ook last van een klein krasje (helemaal rechts, iets boven de helft) op de achterkant van de gsm?
Komt net overeen met de bevestigingsknop van het dockingstation (standaard Sony model)... vind ik wel héél erg van Sony.
Ik gebruik al vanaf het begin de dock en hier nog geen enkel krasje te bespeuren hoor! Zeker dat het door de dock komt? Het lijkt me sterk dat deze zorgt voor krassen aangezien het plastic dat gebruikt is toch niet erg hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
HollovVpo1nt schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:39:
Oh ik heb het al, moest even in Windows Media Player de optie aanvinken om extern bestuur toe te laten :)
En waar vind je deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
No Comment schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:29:
[...]

Ik gebruik al vanaf het begin de dock en hier nog geen enkel krasje te bespeuren hoor! Zeker dat het door de dock komt? Het lijkt me sterk dat deze zorgt voor krassen aangezien het plastic dat gebruikt is toch niet erg hard is.
Ik zal straks proberen een foto te trekken... en het streepje ziet er echt uit alsof het van het docking komt. Ik ben héél voorzichtig met m'n toestellen en nu ineens zo'n krassend streepje is wel opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19
Rhox1979 schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:01:
Ik gebruik het dock ook al een tijdje, maar ik kan niets van krassen constateren.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 22:03
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:24:
hallo allemaal, ik heb een abbo. van 500mb/maand, de Android-besturingsyteem alleen heeft de helf van mijn datategoed (zeker 250mb) verstokken, is het normaal of is er wat aan te doen om dat omlaag te brengen,
alvast bedank
Lijkt mij niet normaal. Bij mij staat Android-besturingssysteem op 5,19MB in de maand april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er tips/

Ik moet een nieuwe tel. Nu heb ik de Iphone 4 en ik twijfel nu tussen de Iphone 5 en de nieuwe sony.
Wie kan mij vertellen wat de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outersham schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:13:
[...]

Lijkt mij niet normaal. Bij mij staat Android-besturingssysteem op 5,19MB in de maand april.
maar ik weet het niet hoe het komt, iemand kan mij helpen 8)7 8)7 ? of is het maar alleen nu in het begin dat Android nodig heeft voor bij te werken? en dan in de toekomst wat minder?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:21:
Wie heeft er tips/

Ik moet een nieuwe tel. Nu heb ik de Iphone 4 en ik twijfel nu tussen de Iphone 5 en de nieuwe sony.
Vraag je in een Xperia Z topic? Met hoogstwaarschijnlijk Android-fans. Die zeggen natuurlijk de Xperia Z.

@Android dataverbruik komt vaak omdat er een sync vastloopt. Kijk ook even bij Accounts & Synchronisatie.

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 15-04-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:46:
[...]

Vraag je in een Xperia Z topic? Met hoogstwaarschijnlijk Android-fans. Die zeggen natuurlijk de Xperia Z.

@Android dataverbruik komt vaak omdat er een sync vastloopt. Kijk ook even bij Accounts & Synchronisatie.
zou je wat meer willen uitleggen, alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:51:
[...]

zou je wat meer willen uitleggen, alvast bedank
Beste duongdoi, wij kunnen hier uren praten over de XZ. Mijn goude tip voor jou begint hier

Je bent net nieuw hier op GoT zie ik, neem ook even de moeite om de forumbeginselen door te lezen. We verwachten iets meer initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:03:
[...]

Beste duongdoi, wij kunnen hier uren praten over de XZ. Mijn goude tip voor jou begint hier

Je bent net nieuw hier op GoT zie ik, neem ook even de moeite om de forumbeginselen door te lezen. We verwachten iets meer initiatief.
Ik volg dit topic bijna iederdag, en hier was heel weinig over dataverbruik, als je mij niet kan helpen, dan hoef je ook niet zo onvrienderlijk te reageren, dit is een FORUM, iedereen kan vragen stellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:16:
[...]

Ik volg dit topic bijna iederdag, en hier was heel weinig over dataverbruik, als je mij niet kan helpen, dan hoef je ook niet zo onvrienderlijk te reageren, dit is een FORUM, iedereen kan vragen stellen toch?
Zeker, maar renzo4000 wijst je gewoonweg even op de regels. En dat is: zelf onderzoek doen voordat je gaat vragen, GoT is geen helpdesk.

Anyway, om het je dan maar makkelijk te maken. Accounts > Google > e-mailadres. Als daar een rondje oid nog bijstaat, even afvinken en aanvinken. Dus sync even forceren en dan zou het opgelost kunnen zijn. Ook zou je daar zaken zoals Google foto's uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:19:
[...]

Zeker, maar renzo4000 wijst je gewoonweg even op de regels. En dat is: zelf onderzoek doen voordat je gaat vragen, GoT is geen helpdesk.

Anyway, om het je dan maar makkelijk te maken. Accounts > Google > e-mailadres. Als daar een rondje oid nog bijstaat, even afvinken en aanvinken. Dus sync even forceren en dan zou het opgelost kunnen zijn. Ook zou je daar zaken zoals Google foto's uit kunnen zetten.
bedank voor de tip,alex3305, ik denk dat ik het uitgekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:21:
Wie heeft er tips/

Nooit van z'n leven dat ik iOS wil. Maar daarnaast is denk ik de eerste vraag die je jezelf moet stellen is: compacte telefoon of groot scherm?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:16:
[...]

Mijn reactie was niet rottig bedoeld en je hebt helemaal gelijk dat je vragen mag stellen op een forum. Echter zul je wel de algemene regels moeten volgen. Jij wil namelijk dat wij moeite voor jou doen dan mogen we dat ook van jou verwachten. Dus bedenk wat je wil weten en gebruik eerst de goede zoekfunctie van dit forum. Staat je antwoord er echt niet bij, stel dan je vraag hier. Wees dan wel specifiek en concreet en niet te algemeen zodat we je beter kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:39:
[...]

Mijn reactie was niet rottig bedoeld en je hebt helemaal gelijk dat je vragen mag stellen op een forum. Echter zul je wel de algemene regels moeten volgen. Jij wil namelijk dat wij moeite voor jou doen dan mogen we dat ook van jou verwachten. Dus bedenk wat je wil weten en gebruik eerst de goede zoekfunctie van dit forum. Staat je antwoord er echt niet bij, stel dan je vraag hier. Wees dan wel specifiek en concreet en niet te algemeen zodat we je beter kunnen helpen.
bedank voor je reactie, bij het zoeken, kon ik maar zo weinig info. vinden zie :
[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2[filter_keywords]=dataverbruik&data[boolean]=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

Na veel plezier van het toestel gehad te hebben, zonder ook maar een enkel probleem, stuit ik nu toch op een probleem. Googlen heeft tot nu toe nog niet geholpen, dus ik hoop dat hier iemand is die het probleem herkend;

M'n long press functie van de lock screen knop (welke het menu voor power off en screenshot etc oproept) werkt niet? :S
Hij doet het inmiddels al enkele dagen niet, en ik zorg er expres voor dat hij niet uitvalt door te lege batterij, omdat ik het gevoel heb dat ik hem straks niet meer aan krijg.

Iemand een goed idee voordat ik straks een ellenlang process van t-mobile etc moet doorlopen?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-as
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-03 08:14
BobF. schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:37:
Na veel plezier van het toestel gehad te hebben, zonder ook maar een enkel probleem, stuit ik nu toch op een probleem. Googlen heeft tot nu toe nog niet geholpen, dus ik hoop dat hier iemand is die het probleem herkend;

M'n long press functie van de lock screen knop (welke het menu voor power off en screenshot etc oproept) werkt niet? :S
Hij doet het inmiddels al enkele dagen niet, en ik zorg er expres voor dat hij niet uitvalt door te lege batterij, omdat ik het gevoel heb dat ik hem straks niet meer aan krijg.

Iemand een goed idee voordat ik straks een ellenlang process van t-mobile etc moet doorlopen?
Ik heb dat ook random gehad inderdaad, maar na tijdje doet die het gewoon. Zou zeggen gewoon reboot doen?
Want je kan wel gewoon scherm aan en uit doen met de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Zolang je je scherm nog kan aanzetten (wat dus blijkbaar kan) dan zit het foutje waarschijnlijk in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:40

Er was hier laatst ook iemand die precies hetzelfde had. Een soft reset (reboot) verhielp het probleem bij die persoon. Dus even de volume-up en power knop ingedrukt houden tot het toestel 1 keer licht trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een bekende softwarebug, moet je je geen zorgen om maken. Na een reboot of wanneer de batterij uitvalt werkt het wel terug gewoon. Op welke softwareversie draai je? Ik heb er ook al een paar keer last van gehad, maar zit nog op de initiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

Thnx allen! Soft reboot heeft geholpen. Mooi ook om te weten, ik wist namelijk nu nieteens meer hoe ik hem überhaupt uit moest zetten. Ben nogal huiverig als ik wél een probleem heb, gezien alle problemen waarmee dit toestel toch wel kampt als ik het zo hoor..

Hij ligt nu aan de lader, zal morgenochtend even versie noteren. (geen 'grote' update gedaan na aanschaf in ieder geval)

[ Voor 20% gewijzigd door Zuurstok op 16-04-2013 01:08 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Xperia Z binnen gekregen.
Heb hem eerst een paar uurtjes aan de oplader laten liggen en ben er gisterenavond laat mee aan de slag gegaan.

Mijn eerste indruk was dat dit een prima toestel is! Hij is groot, maar voelt wel erg licht aan.
De installatie is simpel en binnen no-time heb je het toestel ingericht zoals jij dat hebben wil.

Enige nadeel wat ik tot dusver heb opgemerkt is dat hij behoorlijk onder stof zit als ik hem in mijn broekzak heb gehad. Heb geprobeerd om dat stof te verwijderen, maar dan gaat het allemaal tussen die randen zitten. Meer mensen hier last van?

Daarbij heb ik nog een vraagje over de synchronisatie van whatsapp en je contactpersonen.
Ik heb onder contactpersonen aan gezet dat deze mogen synchroniseren met whats app.
Vervolgens heb ik alle whatsapp contacten opgeslagen in mijn contactpersonenlijst.
Echter zie ik in whatsapp gesprekken nog steeds niet de naam van de persoon staan, maar het 06 nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:41:
Ik heb gisteren de Xperia Z binnen gekregen.
Heb hem eerst een paar uurtjes aan de oplader laten liggen en ben er gisterenavond laat mee aan de slag gegaan.

Mijn eerste indruk was dat dit een prima toestel is! Hij is groot, maar voelt wel erg licht aan.
De installatie is simpel en binnen no-time heb je het toestel ingericht zoals jij dat hebben wil.

Enige nadeel wat ik tot dusver heb opgemerkt is dat hij behoorlijk onder stof zit als ik hem in mijn broekzak heb gehad. Heb geprobeerd om dat stof te verwijderen, maar dan gaat het allemaal tussen die randen zitten. Meer mensen hier last van?

Daarbij heb ik nog een vraagje over de synchronisatie van whatsapp en je contactpersonen.
Ik heb onder contactpersonen aan gezet dat deze mogen synchroniseren met whats app.
Vervolgens heb ik alle whatsapp contacten opgeslagen in mijn contactpersonenlijst.
Echter zie ik in whatsapp gesprekken nog steeds niet de naam van de persoon staan, maar het 06 nummer...
Als ik 'm uit men zak haal zit ie inderdaad altijd onder het stof. Veeg het altijd gewoon weg met m'n mouw. Spoel 'm af en toe ook gewoon af onder de kraan. Hij is water en stof dicht, dat is wel een fijne feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
Ik heb wat problemen met het opladen. Misschien is het al eens langsgekomen maar werd van de zoekfunctie niet veel wijzer.

Als de batterij volledig leeg raakt, en ik heb een tijdje zo laat. wil de batterij niet meer opladen. Hoe ik hem ook probeer op te laden, hij geeft geen teken van leven. Wat ik al geprobeerd heb:

- Hele nacht aan een iPad lader gehad (vader had orginele lader nodig) geen succes
- Hij ligt nu aan de orginele lader met orginele kabel, geen enkele interactie (geen leds)
- power knop + volume omhoog, geen reactie
- Power knop + volume omlaag, geen reactie
- power knop langer dan 30 seconden, geen reactie

als ik de Powerknop indruk, gaat de rode led branden, als ik hem loslaat gaat die direct uit (leuk als discofunctie). als ik hem aan de lader leg, doet die exact hetzelfde. Alsof hij niet doorheeft dat die geladen wordt.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede foto app om foto's onderwater te nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:37:
Ik heb wat problemen met het opladen. Misschien is het al eens langsgekomen maar werd van de zoekfunctie niet veel wijzer.

Als de batterij volledig leeg raakt, en ik heb een tijdje zo laat. wil de batterij niet meer opladen. Hoe ik hem ook probeer op te laden, hij geeft geen teken van leven. Wat ik al geprobeerd heb:

- Hele nacht aan een iPad lader gehad (vader had orginele lader nodig) geen succes
- Hij ligt nu aan de orginele lader met orginele kabel, geen enkele interactie (geen leds)
- power knop + volume omhoog, geen reactie
- Power knop + volume omlaag, geen reactie
- power knop langer dan 30 seconden, geen reactie

als ik de Powerknop indruk, gaat de rode led branden, als ik hem loslaat gaat die direct uit (leuk als discofunctie). als ik hem aan de lader leg, doet die exact hetzelfde. Alsof hij niet doorheeft dat die geladen wordt.

iemand enig idee?
Misschien is je accu helemaal niet het probleem maar is je software (om welke reden dan ook) fucked up. Mocht je alles geprobeerd hebben, doe dan het volgende eens:renzo4000 in "[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's"

Uiteraard alleen om je telefoon te herstellen naar de nieuwste stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik heb nu drie dagen mijn Xperia Z en ben er helemaal tevreden over! Fantastisch scherm, functies en snelheid. Toch ben niet blij met de accuprestaties.

Vanochtend om zes uur van de lader gehaald en geen seconde gebruikt tot 10 uur. Om tien uur zie ik 96% staan (en na enkele seconden al op 95%). Hierbij stond stamina aan (whatsapp/gmail doorlaten) en zag ik dat android-besturingssysteem 77% op zijn rekening nam.)
Na 7 minuutjes spelen (tweakers/facebook/youtube) stond hij al op 91%. Hierbij heb ik het scherm op 50% staan met auto-aanpassen. Nu na half uurtje in mijn zak zonder stamina 89%.

Moet ik terug gaan naar de winkel? Dit vind ik wel erg bijzonder namelijk.

Nog een andere vraag: Hoe kan ik bestanden als muziek verwijderen, er is geen filemanager. Moet ik dan perse rooten en astro erop gooien om dat te kunnen, of moet ik hem perse met de computer verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Het duurt even een weekje voor de weergave van de batterijstatus klopt. Als filemanager kan je astro gebruiken, je kan zonder root alleen niet bij de systeembestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Zal vast wel al eens gementioned zijn, maar wat betreft het stroomverbruik: Als ik 'm aan m'n laptop heb hangen en ben ermee aan het spelen, dan wordt de accu niet voller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Guijt
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:41:
...
...
Ik heb standaard in mijn broekzak een neopreen pouch (ik noem 'm sok :)) waar ik mijn Xperia Z in doe. Geen last van stof daardoor. Ik hoef de pouch nauwelijks uit mijn broekzak te halen, hij schuift er zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
henri86 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:06:
Zal vast wel al eens gementioned zijn, maar wat betreft het stroomverbruik: Als ik 'm aan m'n laptop heb hangen en ben ermee aan het spelen, dan wordt de accu niet voller :p
Je laptop laadt hem maar met 0.5A waarschijnlijk, dat is maar 1/3e van wat de lader je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die zitten te zeuren over accuproblemen: de kans dat je accu niet goed werkt of defect is binnen 2 jaar is extreem klein. Je toestel in paniek omwisselen heeft dus geen enkele zin. Kijk het eerst een paar dagen aan aangezien android de batterij calibreert en je gebruik ook minder/normaler zal worden. Daarna mag je het bij jezelf gaan zoeken. Bepaalde apps kunnen een probleem vormen (batterystats gebruiken) of je verwachtingen zijn onredelijk als je altijd bv een 3,5" iphone gewend bent geweest. Welkom in 2013 in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Guijt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:38:
[...]

Ik heb standaard in mijn broekzak een neopreen pouch (ik noem 'm sok :)) waar ik mijn Xperia Z in doe. Geen last van stof daardoor. Ik hoef de pouch nauwelijks uit mijn broekzak te halen, hij schuift er zo in.
Welke heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Iemand enig idee of je de dataverbruik analyse van android kan gebruiken als referentie naar het verbruik van je bundel ?
Krijg een berichtje van VF dat ik halverwege de maand nog 250 mb nodig heb terwijl Android aangeeft op veel minder vebruikte MB te zitten...

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:53:
Nog geen. Je moet daarvoor de volume of power toets kunnen gebruiken, maar dat kan niet in originele firmware. Althans niet de powertoets.
Insehh schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:06:
Iemand enig idee of je de dataverbruik analyse van android kan gebruiken als referentie naar het verbruik van je bundel ?
Krijg een berichtje van VF dat ik halverwege de maand nog 250 mb nodig heb terwijl Android aangeeft op veel minder vebruikte MB te zitten...
De data-analyse van Android is een indicatie. Dat staat er ook duidelijk bij. In dit geval komt het vooral omdat providers (naar boven) afronden op enkele KB's tot 1MB en Android het verbruik per KB bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:53:
Is er wel, een andere camera app waarbij de knop is gelinked aan je volumeknop. Weet alleen even niet welke, moet je even zoeken in de store/google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
[...]

Welke heb je? Klink handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Insehh schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:06:
zit je in de eerste maand van je abo toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:45
Hallo allemaal,

Heb men toestel nu 2 weken in gebruik, maar ervaar sinds gisterenmorgen toch een lastig probleem: Gewoon doorheen de dag staat men toestel in 2G als ik hem niet of weinig gebruik. Toch wil ik hem ondertussen af en toe gewoon even gmail en facebook laten synchroniseren. Sinds gisterenmorgen krijg ik mijn dataverkeer via mobiel netwerk niet meer ingeschakeld? Via de notification bar kan ik het wel aanzetten, maar vervolgens gebeurt er niets: normaal komt er dan zo'n kleine E, waardoor ik weet dat Edge aanstaat te staan bij de aanduiding van men ontvangssterkte, maar nu dus niet meer. Wanneer ik vervolgens naar gmail, fb of chrome ga, geven deze ook aan dat er geen verbinding is? Opvallend is dat bij 3G alles nog normaal werkt.

De XZ opnieuw opstarten helpt blijkbaar maar gedurende korte tijd, want toen ik vanmorgen de dataverbinding opnieuw probeerde aan te zetten gebeurde er weer niets. Heeft er iemand de oplossing of een suggestie voor mij? Men XZ heeft de laatste nieuwe update (.434) dus daar kan het al niet aan liggen..

mvg Artois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:31:
[...]

Nog geen. Je moet daarvoor de volume of power toets kunnen gebruiken, maar dat kan niet in originele firmware. Althans niet de powertoets.

[...]

De data-analyse van Android is een indicatie. Dat staat er ook duidelijk bij. In dit geval komt het vooral omdat providers (naar boven) afronden op enkele KB's tot 1MB en Android het verbruik per KB bijhoudt.
Maar afronden met een verschil van dikke 400MB ?!
418O2 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:46:
[...]

zit je in de eerste maand van je abo toevallig?
Nee, tweede.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Insehh schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:29:
[...]

Maar afronden met een verschil van dikke 400MB ?!
Dat kan in extreme gevallen voortkomen ja. Vodafone rond af naar 10KB, dus als je veel klein verbruik hebt van <10KB kan er een flink afrondingsverschil ontstaan.

Anyway, weet je zeker dat je de sliders onder de grafiek goed hebt staan? En de data goed ingesteld hebt? Ik heb dat namelijk ook weleens gehad, en toen stond een van beide bij mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Geelco schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:14:
[...]

Is er wel, een andere camera app waarbij de knop is gelinked aan je volumeknop. Weet alleen even niet welke, moet je even zoeken in de store/google.
Google Play: Camera ZOOM FX

Deze kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:43:
[...]

Dat kan in extreme gevallen voortkomen ja. Vodafone rond af naar 10KB, dus als je veel klein verbruik hebt van <10KB kan er een flink afrondingsverschil ontstaan.

Anyway, weet je zeker dat je de sliders onder de grafiek goed hebt staan? En de data goed ingesteld hebt? Ik heb dat namelijk ook weleens gehad, en toen stond een van beide bij mij niet goed.
Staan prima, beide gecontroleerd.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
OT:
[...]

Hier ben ik al een tijdje opzoek naar! (ik en een paar andere ook blijkbaar)
Zou je een linkje kunnen posten oid?
uiteraard dan in het accesoire topic, anders gaan we hier wel erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

418O2 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:50:
[...]

Je laptop laadt hem maar met 0.5A waarschijnlijk, dat is maar 1/3e van wat de lader je geeft.
Heb ik ook met een USB verlengkabel van een meter of 5 icm de orginele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als eerste smartphone bevalt de Xperia Z heel goed. Het is alleen nog steeds wennen hoe alles in Android werkt. Zo heb ik ook nog niet helemaal door hoe betterbatterijstats werkt en wat ik er precies voor voordeel uit kan halen. Iemand tips?

Hoe kan ik trouwens het beste mijn muziek en video's op de SD-kaart opslaan? Welke specifieke locatie en via PC Companion of liever via de cardreader van mijn laptop?

Pagina: 1 ... 40 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.