Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:28:
[...]

Enkele dagen na al die berichtgeving was er een update die dat heeft opgelost. Het kwam trouwens maar heel zelden voor, een serieuze minderheid van de toestellen had er last van. Ik zit nu nog altijd op de oude software en heb nog geen enkele bug gevonden.
Hoi,

In het artikel raad iemand het aan om geen stamina modus te gebruiken, is dat een goed idee of? Ik heb als ik stamina modus uitschakel gewoon hetzelfde aantal uur als wat er werd aangeven met stamina modus aan, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dan gebruik je toch geen stamina modus. Persoonlijk snap ik het idee van stamina modus wel, maar vind ik het eigenlijk onzin. Je koopt een smartphone, weet dat je vaak of vaker moet opladen en je wilt eigenlijk het liefst alles gesynced hebben.

Stamina modus is wel een goed idee, maar helpt het oorspronkelijke idee van een smartphone een beetje om zeep. Persoonlijk denk ik dat je het beter kunt inschakelen bij een bepaald batterij percentage om toch nog wat extra procenten eruit te persen. Maar ach, 's nachts zet ik gewoon gps en wifi uit en daarmee kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:59:
Ik heb de Xperia Z nu een tijdje, en het is echt een fijn toestel.
Alleen heb ik nog niet echt kunnen profiteren van het Full HD screen, ik kan namelijk geen films streamen van die bij mij thuis op de computer staan. Muziek en foto's ziet hij wel, maar films op één of andere manier niet, iemand die ditzelfde probleem heeft? :/

Ohja, en ik hoorde dat Sony binnenkort met een fix zou komen, nadat ze van gebruikers, waaronder ik, hadden vernomen dat de Xperia Z af en toe zonder reden uitvalt. Ook ik had hier dus last van, zijn er meer mensen ?
Download BSplayer uit de store , werkt perfect bij mij .
Ik kan alle shares benaderen en de inhoud afspelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Alleen heb ik nog niet echt kunnen profiteren van het Full HD screen, ik kan namelijk geen films streamen van die bij mij thuis op de computer staan. Muziek en foto's ziet hij wel, maar films op één of andere manier niet, iemand die ditzelfde probleem heeft? :/

Ohja, en ik hoorde dat Sony binnenkort met een fix zou komen, nadat ze van gebruikers, waaronder ik, hadden vernomen dat de Xperia Z af en toe zonder reden uitvalt. Ook ik had hier dus last van, zijn er meer mensen ?
Je gebruikt vast je standaar windows share als dlna server? Die ziet namelijk alleen maar avi's (ergo: useless). Als je alles wilt kunnen streamen moet je even een andere server downloaden, bijvoorbeeld PS3 media server.
Via alternatieve spelers (zoals de hierboven aangegeven BS Player) kun je ook samba shares benaderen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 10-04-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01

Zoals eerder aangegeven is BS Player inderdaad erg fijn. Ik wilde bijvoorbeeld vanaf mijn telefoon mijn NAS benaderen en dat signaal dan weer doorsturen naar de TV. Feitelijk een beetje useless omdat ik vanaf mijn TV ook via DLNA op de NAS kan, maar mocht je dit willen, bijvoorbeeld ook met Youtube dan kun je b.v. Imediashare Lite (app) gebruiken. 2 nadelen, deze app trekt je accu leeg, ook als je hem niet gebrukt door de service die aan blijft staan en youtube beeldkwaliteit is niet top. Mocht iemand anders een alternatief hebben voor deze app dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb gisteren een aantal foto's gemaakt met de standaard-app van Sony, weliswaar in het donker met flits, maar ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit ervan.

Oordeel zelf maar:

Deze is gemaakt op de 9 megapixel resolutie met verder de standaardinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bKjLNGeTyMA4np8Z1uceRJq5/medium.jpg

Als je op de foto klikt wordt die goed gedraaid.

[ Voor 34% gewijzigd door Yorinn op 10-04-2013 10:34 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32
Yorin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:30:
Ik heb gisteren een aantal foto's gemaakt met de standaard-app van Sony, weliswaar in het donker met flits, maar ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit ervan.

Oordeel zelf maar:

Deze is gemaakt op de 9 megapixel resolutie met verder de standaardinstellingen.

[afbeelding]

Dat is wel heel slecht! :o Ik ga denk ook maar een keer in de nachtelijke uren wat foto's schieten om te kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:30:

Oordeel zelf maar:

[afbeelding]

Die rode waas is het gevolg vam een verkeerde instelling. Had ik ook eens. In ieder geval geen burst gebruiken en hdr aan/uit kon ook de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zie al waar het (waarschijnlijk) mis is gegaan. Hij stond op de Normaal-stand en niet op de Superieur-Automatisch stand waardoor die dit is gaan doen, waarschijnlijk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Yorin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:47:
Ik zie al waar het (waarschijnlijk) mis is gegaan. Hij stond op de Normaal-stand en niet op de Superieur-Automatisch stand waardoor die dit is gaan doen, waarschijnlijk.
De XZ is een gemiddelde performer bij donkere omgevingen, bij daglicht een van de beste. Sony moet m.i. nog een hoop uit de camera kunnen halen met een update. Kijk ook eens hier voor wat samples.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 22:24
Yorin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:47:
Volgens mij is de normale stand juist veel beter dan de superior auto-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Hier een tevreden gebruiker van de Xperia Z. Heb hem nu een kleine maand in gebruik.

Ik kwam van een Nexus S en wil niet meer terug naar een kleiner scherm. Wat wen je daar snel aan zeg! De Z is ook zoveel snappier dan de Nexus S. Het is goed te merken dat er grote stappen zijn gemaakt in SOC-land.

Ik haal op 1 lading een kleine 2 dagen gebruikstijd met ongeveer 2-2,5 uur schermtijd. Dat is niet de 4 uur die anderen halen, maar ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb eigenlijk alles staan op push, alleen Google Now en locatieservices uitgezet, want die vraten (net zoals op mijn Nexus) erg veel accu.

WiFi is ook veel beter op de Z dan op de Nexus en al helemaal beter dan mijn Asus TF Prime.

Ik vind alleen de verhalen die er af en toe gepost worden over spontaan barsten wat verontrustend, maar ik weiger rond te gaan lopen met een hoesje om dit mooie toestel.

Al met al zeer tevreden met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
renzo4000 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:52:
[...]

De XZ is een gemiddelde performer bij donkere omgevingen, bij daglicht een van de beste. Sony moet m.i. nog een hoop uit de camera kunnen halen met een update. Kijk ook eens hier voor wat samples.
Ik weet zeker dat hij meer kan. Soms verbaast het ding mij, soms stelt hij mij zwaar teleur. Als ze de software nog wat tweaken kunnen ze echt een mooie camera hebben. In de sensor heb ik best vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Is er ook een manier om je XpZ naar een tv te streamen als die GEEN wifi heeft. Middels een kastje oid?

Verder heb ik nog een vraag die vrijwel niet wordt beantwoord. Mijn vriendin wil zo een XpSP en ik de XpZ, wat zijn de voordelen aan het hebben van deze telefoons als partner, naast one-touch sharen van mediafiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
De Z kan je middels MHL aan je HDMIpoort hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Geelco schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:53:
Is er ook een manier om je XpZ naar een tv te streamen als die GEEN wifi heeft. Middels een kastje oid?
Toevallig vandaag besteld...
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verder heb ik nog een vraag die vrijwel niet wordt beantwoord. Mijn vriendin wil zo een XpSP en ik de XpZ, wat zijn de voordelen aan het hebben van deze telefoons als partner, naast one-touch sharen van mediafiles?
Omdat er ook niks zinnigs over te antwoorden is :s
Je kan 1 oplader gebruiken, 1 software-programma op een PC installeren en Sony-smilies gebruiken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:32

Dat je samen aantoont dat jullie smaak hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:27:
[...]

Dat je samen aantoont dat jullie smaak hebben :+
Jij doet je naam wel eer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Net gisteren overgestapt van de Galaxy Nexus naar de Xperia Z. Kijkhoeken inderdaad matig, maar verder een mooi solide toestel. En geen opslagproblemen meer. En nu eindelijk met een kleine patch van xda ook call-recording mogelijk, mijn device-security patch werkt ook weer (email-policy-patch-3.2) zodat ik een pattern lock kan gebruiken en rooten was ook een fluitje van een cent! Om niet te spreken van eindelijk een redelijk fatsoenlijke handsfree speaker en een voelbare trilfunctie!

Nu nog zo'n DK26 dock scoren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Haha, succes daarmee, ben er ook al een poosje voor in de race. Lijkt mij niet het meest ingewikkelde product om te produceren maar het blijkt vrij lastig zijn om er eentje te bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op eBay vind ik er genoeg...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 23:03
Alleen kosten ze op ebay tussen de 40 en 50 euro. Wel heel veel voor een oplader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
En dan is het technisch gesproken niet eens een oplader, maar een apdaptertje ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:08
Kidigi komt ook met een dock *KLIK* volgens mij is de prijs ongeveer 20 euro

is er trouwens iemand die weet hoe ik het lock screen (??) zo krijg in mijn dock ?

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/v2PZgoIA

[ Voor 37% gewijzigd door Cardwizard op 10-04-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet, dat is een screenshot van de Xperia Tablet Z die ze erop gephotoshopped hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/gfx/news/img/sony-xperia-tablet-z-announced_1358735699.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
AmbroosV schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:16:
Niet, dat is een screenshot van de Xperia Tablet Z die ze erop gephotoshopped hebben.
[afbeelding]
lol !! }:O

Sony zelf laat ook zoiets zien bij hun Dock , gaat bij het lock screen niet lukken vrees ik

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/CN4VPHXD

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 10-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Vaag zeg, als ik mijn Xperia Z in de linker voorhoek van mijn Dell XPS15Z leg gaat het scherm uit. Een andere XP15Z gaat zelfs in de slaapmodus!

Op de afbeelding van een opengemaakte XPS15Z gaat het om het gedeelte linksonder. Wel raar zeg, daar zit alleen de batterij.

Afbeeldingslocatie: http://www.insidemylaptop.com/images/Dell-XPS-15z-L511z-disassembly/disassemble-dell-xps-15z-07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Vlak bij de speaker is de XZ flink magnetisch, zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Goeie kans dat er in de klep van die laptops een magneet zit waarmee de laptop kan detecteren of het scherm dicht is geklapt. De XZ triggert dan dus de sensor.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets zal het zijn ja, nice find!

Dit zijn foto's van de kijkhoeken van de ZL (99,9% Sharp) maar dat valt opeens niet tegen zeg...
Van de Z ken ik de witte waas en dergelijk, maar dit seht gut aus... Iemand die wat foto's van 'n Z wil maken?
45 graden:
Afbeeldingslocatie: http://mirror2.upwap.ru/d/3054699/8c668fb2ecfbd683ee2db60051656cf0/IMG_20130321_185239.jpg

60 graden:
Afbeeldingslocatie: http://mirror2.upwap.ru/d/3062850/0a702749c9a4acb66ad41f0051656d02/IMG_20050102_072114.jpg

90 graden:
Afbeeldingslocatie: http://mirror2.upwap.ru/d/3062876/f618f81e9797f4d3dab81b0051656d0e/IMG_20050102_074916.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
waarom die paniek over kijkhoeken ? wie kijkt er in godsnaam in een hoek van 45 graden of meer naar een telefoon ? wat een non argument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
E-Rick schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:44:
Vlak bij de speaker is de XZ flink magnetisch, zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Goeie kans dat er in de klep van die laptops een magneet zit waarmee de laptop kan detecteren of het scherm dicht is geklapt. De XZ triggert dan dus de sensor.
Dit verklaard het inderdaad, grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@CLB, helaas even geen camera bij de hand maar dit is exact zoals bij mijn XZ. ( JDC FTW! )
Maar zoals cardwizard al zegt, non argument voor vele..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:51:
waarom die paniek over kijkhoeken ? wie kijkt er in godsnaam
in een hoek van 45 graden of meer naar een telefoon ? wat een non argument
Niks paniek, ik vraag of iemand dit kan verifiëren :) En als je iemand zoekt die in godsnaam
in een hoek van 45 graden of meer op z'n scherm kijkt, dan heb je er eentje gevonden: CLB :+
Humma Kavula schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:54:
@CLB, helaas even geen camera bij de hand maar dit is exact zoals bij mijn XZ. ( JDC FTW! )
Merci!

Laatste (stomme) vraag... Staat er ergens op het doosje dat de Z een 6603 (LTE) model is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

:Y
C6603
bla bla.. &LTE Bands 1/3/5/7/8/20

Staat op sticker aan de zijkant van het doosje

[ Voor 35% gewijzigd door Humma Kavula op 10-04-2013 16:04 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB is klaar met z'n vragenvuur Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:19:
[...]

Sony zelf laat ook zoiets zien bij hun Dock , gaat bij het lock screen niet lukken vrees ik

[afbeelding]
De marketing-afbeeldingen van Sony zijn altijd 3D-renders met een screenshot gefrabriceerd in Photoshop :) Er zitten altijd subtiele verschillen (zoals de doorzichtige notificatiebalk) die niet mogelijk zijn op het toestel zelf.

De launcher in landschap zou wel moeten lukken als hij in 't dock zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
AmbroosV schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:06:
[...]

De launcher in landschap zou wel moeten lukken als hij in 't dock zit.
Blijf ik toch raar vinden , een gekanteld scherm als de XZ in de dock heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56

RobertowNL

For your gear!

CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:01:
[...]

Niks paniek, ik vraag of iemand dit kan verifiëren :) En als je iemand zoekt die in godsnaam
in een hoek van 45 graden of meer op z'n scherm kijkt, dan heb je er eentje gevonden: CLB :+

[...]

Merci!

Laatste (stomme) vraag... Staat er ergens op het doosje dat de Z een 6603 (LTE) model is? :+
Nouja, was al bezig met uploaden dus hier heb je ze alsnog :+ :
https://www.dropbox.com/sh/v6okt2lj4obem9r/-8y9TxCpY6

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

cardwizard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:11:
Kidigi komt ook met een dock *KLIK* volgens mij is de prijs ongeveer 20 euro

is er trouwens iemand die weet hoe ik het lock screen (??) zo krijg in mijn dock ?

[afbeelding]
OUTPUT: DC 5V 500mA
Jeej, je telefoon opladen in 3 weken :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
JT schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:27:
[...]

[...]

Jeej, je telefoon opladen in 3 weken :')
Als je hem 's nachts oplaadt maakt dat ook geen klap uit, met je :')

en daarbij is dat omdat hij geleverd wordt als USB dock en USB levert nu eenmaal niet meer dan 500mA. Als je er een 1.5A lader aanhangt, dan geeft hij dat gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 10-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

418O2 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:58:
[...]

Als je hem 's nachts oplaadt maakt dat ook geen klap uit, met je :')
Ik val je niet persoonlijk aan hoor, geez....Een dock waarvan het oplaadgedeelte alleen 's nachts werkt vind ik niet echt interessant.
en daarbij is dat omdat hij geleverd wordt als USB dock en USB levert nu eenmaal niet meer dan 500mA. Als je er een 1.5A lader aanhangt, dan geeft hij dat gewoon.
Dat is waar ja, niet bij stil gestaan. In dat geval is het wel een leuk ding :P
Deze is ook wel leuk; 4 meter en geen dikke HDMI kabel aan je telefoon hangen, als 4 meter langs genoeg voor je is.

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 10-04-2013 17:21 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:48:
Zoiets zal het zijn ja, nice find!

Dit zijn foto's van de kijkhoeken van de ZL (99,9% Sharp) maar dat valt opeens niet tegen zeg...
Van de Z ken ik de witte waas en dergelijk, maar dit seht gut aus... Iemand die wat foto's van 'n Z wil maken?
45 graden:
[afbeelding]

60 graden:
[afbeelding]

90 graden:
[afbeelding]
Mocht je er nog een paar zoeken productreview: Sony Xperia Z Zwart review door Cyleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice one, ook leuk die twee screenshots van Bravia Engine on / of! Steeds meer zin in m'n ZL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen! Ben ik weer haha :) Ik heb zelf problemen met mijn batterijduur en heb hier ook daarover gepost in de hoop hulp te krijgen. Dat heb ik natuurlijk ook gehad! :D Er werd mij aangeraden om BetterBatteryStats te installeren en te kijken of ik daar een grote batterij verbruiker tussen zag staan. Nou heb hier dus totaal geen verstand van en zie ik door de bomen het bos niet meer :( (Stomme noob ben ik ook) Dus ik heb een aantal screenshots gemaakt en ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen en dat jullie er naar willen kijken en of jullie mij misschien kunnen vertellen wat er nou eigenlijk mis kan zijn.

Hier komen de screens :
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/jgqmmg.png

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/nl3fhl.png

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/245llad.png

[IMG]http://i46.tinypic. com/2cxw385.png[/IMG]

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2rr8evd.png

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 13:52
Ook leuk, kill ik de datatoevoer, ook even getest of het ook werkelijk uit is. Gaat die potverdomme als ik in Duitsland ben een paar updates downloaden en de weather app in het homescreen updaten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:59
@keiserbroodje

Lijkt op een mediasServer probleem ik heb dat uiteindelijk kunnen stoppen met Rescan media uit de appstore, switchen naar 2g scheelt ook een boel maar dat is niet voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:06
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:46:
Nice one, ook leuk die twee screenshots van Bravia Engine on / of! Steeds meer zin in m'n ZL!
Toch de ZL geworden, wat is de reden dat het de HTC One niet is geworden?
Ben ik wel benieuwd naar :)

On Topic: Ben er achter gekomen dat Wifi bij mij veel energie slurpt. Vandaag elke keer handmatig wifi aangezet, vanochtend vanaf 6u van de lader, en zit nu op 2u schermtijd met nog zo'n 42%. Dit red ik met Wifi aan nooit, dan haal ik amper 2u screentijd op een volle accu.

Androidsysteem blijft veel verbruiken, wederom 28%, kan niet vinden waar dat in zit :( hopen dat ze snel de nieuwe versie van Android uitrollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:01:
Heej mensen! Ben ik weer haha :) Ik heb zelf problemen met mijn batterijduur en heb hier ook daarover gepost in de hoop hulp te krijgen. Dat heb ik natuurlijk ook gehad! :D Er werd mij aangeraden om BetterBatteryStats te installeren en te kijken of ik daar een grote batterij verbruiker tussen zag staan. Nou heb hier dus totaal geen verstand van en zie ik door de bomen het bos niet meer :( (Stomme noob ben ik ook) Dus ik heb een aantal screenshots gemaakt en ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen en dat jullie er naar willen kijken en of jullie mij misschien kunnen vertellen wat er nou eigenlijk mis kan zijn.

*plaatjes en shiiit*
De betterbatterystats zeggen niet heel veel, omdat je hem op "unplugged" hebt staan, wat alleen de laatste dertig minuten van de 12 uur weergeeft. Kun je hem op boot zetten? Of een custom reference setten (via menu, "set custom ref.") en dan die tweede dropdown op custom zetten.

Het lijkt wel dat je telefoon amper verbruikt wanneer je het scherm niet aanhebt. Hoeveel screen on time was dat?

O en het kan ook handig zijn om een custom reference te setten, vervolgens de telefoon een half uur/ uur niet gebruiken, en dan betterbatterystats controleren. Bij other het % deep sleep (of tijd) bekijken. Bij mij gaat hij minstens 60% in deep sleep, op wifi that is. Een goede wifi verbinding is ook altijd beter dan 3g.

Edit:
@B-Art: Wifi is op sommige netwerken extreem zuinig. Bij mij thuis (5g) en bij mijn ouders bijvoorbeeld. Op het werk heb ik minder geluk. Ben er achter gekomen dat er iets of iemand op dat netwerk broadcast of packages zendt, waardoor android niet in deep sleep gaat. Dit is inderdaad een android bug of some kind. Mijn oplossing: met smart connect staat wifi op werkdagen tussen 8 en 5 uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Vlemert op 10-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vlemert Ik zat op het moment van het maken van die screens volgens mij rond de 3/3.5 uur. Ik heb gedaan wat je zei en de deep sleep komt dan zeker boven de 60% uit als ik hem een half uur niet gebruik na op costum ref te hebben gedrukt. 75-80% ofzo.. Ik heb stamina aan. Kun je hier iets mee? Hoe zet je betterbatterystats trouwens op boot? Die optie kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
cardwizard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
YouTube: Sony Xperia Z Docking Station Review

Zoals je hier kan zien komt het aardig in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
Als ik iets begin te typen, komt er bovenin een toetsenbord icoon, iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Lees de gebruiksaanwijzing eens sedad ipv al je domme vragen hier maar neer te plempen.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik begin het wachten op het docking station wel een beetje beu te worden eerlijk gezegd.
Maar voor de rest bevalt de Z nog altijd zeer goed moet ik zeggen. Ik moet m eens in de 3 dagen opladen.

[ Voor 66% gewijzigd door SToRM666 op 11-04-2013 12:34 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
laarom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:28:
Lees de gebruiksaanwijzing eens sedad ipv al je domme vragen hier maar neer te plempen.
Waarom is het een domme vraag ik krijg het niet weg, iedere keer klik het weg dan staat google spraak ofzo aan, vink ik het uit en daarna verschijnt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik ook, krijg hem pas 24April, zeggen ze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sedad schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:26:
Als ik iets begin te typen, komt er bovenin een toetsenbord icoon, iemand hier raad mee?
Komt er altijd, dat is het menu waarmee je van toetsenbord kan wisselen, is normaal en kan niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
AmbroosV schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:02:
[...]

Komt er altijd, dat is het menu waarmee je van toetsenbord kan wisselen, is normaal en kan niet weg.
Top bedankt, gelukkig zijn er mensen die vriendelijk een antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
sedad schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:04:
[...]

Top bedankt, gelukkig zijn er mensen die vriendelijk een antwoord kunnen geven.
Onvriendelijk; ja, maar jij en vele andere noobs stellen zoveel overbodige vragen dat dit forum in feite onleesbaar is geworden. Je kon er altijd op vertrouwen dat er nuttige informatie en tips&tricks te vinden waren op tweakers. Dit is helaas niet meer zo. Ik heb toch zeker 95% procent van dit forum gelezen en ¾ is onzin. Dat is best frustrerend soms als je gewoon op zoek bent naar informatie.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, gister avond in bed wat aan het spelen op mijn Z, dock mode (dus alles gedraait) toen ik hem in lock deed en toen weer eruit was het lock screen even gedraait, zoals je het zou willen zien als die gedockt is (anders moet je de lock code voor je gevoel raar invoeren ). En de klok in het lock screen draaide ook mee, dit was wel gewoon een one in a life time.

Hoop dat het voor herhaling vatbaar is, zag er goed uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:15

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

laarom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:14:
[...]

Onvriendelijk; ja, maar jij en vele andere noobs stellen zoveel overbodige vragen dat dit forum in feite onleesbaar is geworden. Je kon er altijd op vertrouwen dat er nuttige informatie en tips&tricks te vinden waren op tweakers. Dit is helaas niet meer zo. Ik heb toch zeker 95% procent van dit forum gelezen en ¾ is onzin. Dat is best frustrerend soms als je gewoon op zoek bent naar informatie.
Klopt helemaal maar de volgende keer graag een topic report. Zie je een offtopic post of luie tweaker, maak een TR aan en dan regelen wij het :).

Nu weer ontopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 22:10
Voor mensen die meteen een dock willen en het toestel apart aanschaffen: koop een Xperia Z in Duitsland. Dan krijg je er meteen een dock, NFC tags en een extra screen protector (met doekje) bij!

[ Voor 44% gewijzigd door No Comment op 11-04-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Allright OT dan maar;

Het viel mij op, dat wanneer je landscape forceert, er wel een icoon is in de appdrawer om te deïnstalleren en te sharen. NovaLauncher ondersteunt landscape al, maar als het in de stock software voorbereid zit, kunnen we landscape mode in een volgende update (eindelijk) verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:27
laarom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:00:
Allright OT dan maar;

Het viel mij op, dat wanneer je landscape forceert, er wel een icoon is in de appdrawer om te deïnstalleren en te sharen. NovaLauncher ondersteunt landscape al, maar als het in de stock software voorbereid zit, kunnen we landscape mode in een volgende update (eindelijk) verwachten?
Deinstalleren kan ook in de normale modus. Alleen dan zit het verstopt achter het icoontje met 3 puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
XNL073 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:51:
[...]

Deinstalleren kan ook in de normale modus. Alleen dan zit het verstopt achter het icoontje met 3 puntjes.
Ik bedoel meer dat, aangezien die iconen er zijn, we misschien eindelijke native ondersteuning krijgen voor landscape mode, ook op je homescreen en appdrawer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Je kan ook de aangepaste stock launcher van xda gebruiken. Dan heb je al die extra opties al!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laarom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:23:
[...]

Ik bedoel meer dat, aangezien die iconen er zijn, we misschien eindelijke native ondersteuning krijgen voor landscape mode, ook op je homescreen en appdrawer?
Ze laten dat eruit omdat de redraw te lang duurt. Wanneer je telefoon zich dan even vergist ben je twee tot drie seconden kwijt omdat hij moet draaien en terugdraaien. Er zijn ook weinig mensen die het veel tijd in landscape doorbrengen, meestal is dat alleen voor games en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ze zouden toch in ieder geval de optie moeten aanbieden.

Ik raad dan ook iedereen deze launcher aan (aangepaste stock launcher, dus je houdt gewoon de walkman widget etc.) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die me wellicht kan helpen? :'( Ik zie bij betterbatterystats niks bij partial wakelock en kernal wakelock dat veel batterij slurpt. Maar toch gaat mn batterij extreem kort mee... als ik de telefoon niet gebruik gaat er maar weinig batterij af maar zodra ik hem ga gebruiken dan ontlaad ie haast sneller dan dat ie oplaad...ik hem mijn telefoon op stamina mode en zelfs daar geeft hij bij een volledige lading aan dat de telefoon in standby 1 dag en 10 uur mee kan ofzo terwijl je op youtube filmpjes 4 dagen ziet enzo. Ik weet echt niet wat ik moet D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 20:04
Heb eindelijk mijn notificatieled aan de gang.
2x moeten resetten naar fabrieksinstellingen.

Ik heb nu na het resetten eerst alleen mijn wifi ingesteld verder geen accounts.
Toen bij back-up maken en resetten - backup van mijn gegevens uitgezet en automatisch herstellen ook uitgezet.
Pas toen werkte het.
Maar moet dat nu zo blijven of kan ik het weer aanzetten of gaat de led dan weer niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Wouter36 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:33:
@keiserbroodje

Lijkt op een mediasServer probleem ik heb dat uiteindelijk kunnen stoppen met Rescan media uit de appstore, switchen naar 2g scheelt ook een boel maar dat is niet voor iedereen een optie.
Hoe heb je je probleem met mediaserver opgelost met rescan media? Gewoon een keer rescan starten en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 11-04-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Mystic Spirit schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:55:
[...]

Hoe heb je je probleem met mediaserver opgelost met rescan media? Gewoon een keer rescan starten en klaar?
Klopt, staat nu standaard op drie a vier procent, stond altijd op twintig of meer.
Heb het 1 keer gedaan
Na een dagje begon ie met zakken.

Voor mij werkt het, hopelijk voor anderen ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter36 op 11-04-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
Wouter36 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:13:
[...]

Klopt, staat nu standaard op drie a vier procent, stond altijd op twintig of meer.
Heb het 1 keer gedaan

Is dit de root versie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wouter36 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:13:
[...]

Heb het 1 keer gedaan

Ik ga het testen morgen. Bij mij staat hij al een paar dagen tegen de 40%. Alles daaronder is een verbeterng. Morgen laat ik weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Ik heb geen root.

Mij is opgevallen dat whatsapp ook een "mediaproces" heeft lopen, zou die ook problemen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:54:
[...]

Ik ga het testen morgen. Bij mij staat hij al een paar dagen tegen de 40%. Alles daaronder is een verbeterng. Morgen laat ik weten of het werkt.
Voorcmij heeft het gewerkt :D bedankt voor de tip nog! Maar ik heb nog steeds eennhoog batterij verbuikk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:41:
Nog iemand die me wellicht kan helpen? :'( Ik zie bij betterbatterystats niks bij partial wakelock en kernal wakelock dat veel batterij slurpt. Maar toch gaat mn batterij extreem kort mee... als ik de telefoon niet gebruik gaat er maar weinig batterij af maar zodra ik hem ga gebruiken dan ontlaad ie haast sneller dan dat ie oplaad...ik hem mijn telefoon op stamina mode en zelfs daar geeft hij bij een volledige lading aan dat de telefoon in standby 1 dag en 10 uur mee kan ofzo terwijl je op youtube filmpjes 4 dagen ziet enzo. Ik weet echt niet wat ik moet D:
Ik zit nu circa op 1 dag en 3 uur met 2 uur schermtijd, telefoon aantal keren kort gebruikt als WLAN hotspot, flitsmeister weleens gebruikt en 3G continue aan, ik heb het toestel nu 1 week. Toch denk ik dat dit "normaal" is hoor voor een smartphone van deze tijd. Ik doe liever ook 4 dagen op 1 acculading, maargoed wellicht moet je dan handmatig je 3g connectie aan/uitzetten en meer van dat soort truukjes toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:51:
[...]

Voorcmij heeft het gewerkt :D bedankt voor de tip nog! Maar ik heb nog steeds eennhoog batterij verbuikk..
Het maakt bij mij totaal geen verschil. Kan je uitleggen welke handelingen je precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik gebruik mijn XZ best wel regelmatig op een dag. Het verschilt wel of dat ik alleen m'n mail/whatsapp in de gaten hou, of dat ik tussendoor nog weleens doe internetten/gamen. Maar meestal hang ik em 's avonds aan de lader met nog zo'n 35/40%. Stamina mode uit ivm Light Manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wouter36 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:49:
Ik heb geen root.

Mij is opgevallen dat whatsapp ook een "mediaproces" heeft lopen, zou die ook problemen veroorzaken?
Waarschijnlijk voor de plaatjes van whatsapp. Nu verbruikt whatsapp volgens mij sowieso redelijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 12:44
Hallo,

ik heb een vraag nav een discussie gevoerd in het Xperia SP topic.

Schrijft de Z alleen media naar de SD kaart (dus foto's, muziek) of ook andere bestanden?
Indien bijvoorbeeld foto's staan op de SD kaart, ziet de dropbox app (bijv) dan deze bestanden en kun je uploaden naar dropbox vanaf SD en schrijven naar SD?

Ik heb bijv ook een zwangerschapsapp op mijn huidige tel en die schrijft data weg op mijn SD. Doet de Z dit ook of idd alleen op intern geheugen.
Klinkt allemaal logisch maar kennelijk kwam er wat anders naar voren vanuit een SP review.

Heb de handleiding van de Z doorgenomen en daar staat dat de SD gebruikt wordt voor specifiek media zoals foto's.
Alvast dank

[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 12-04-2013 14:38 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kees_frl schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:11:
Hallo,

ik heb een vraag nav een discussie gevoerd in het Xperia SP topic.

Schrijft de Z alleen media naar de SD kaart (dus foto's, muziek) of ook andere bestanden?
Indien bijvoorbeeld foto's staan op de SD kaart, ziet de dropbox app (bijv) dan deze bestanden en kun je uploaden naar dropbox vanaf SD en schrijven naar SD?

Ik heb bijv ook een zwangerschapsapp op mijn huidige tel en die schrijft data weg op mijn SD. Doet de Z dit ook of idd alleen op intern geheugen.
Klinkt allemaal logisch maar kennelijk kwam er wat anders naar voren vanuit een SP review.

Heb de handleiding van de Z doorgenomen en daar staat dat de SD gebruikt wordt voor specifiek media zoals foto's.
Alvast dank
Standaard wordt alles intern weggeschreven. Als apps echter een filemanager hebben kun je prima naar de SD-kaart wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik ben echt even de weg kwijt qua instellingen. Ik heb Stamina uitstaan en krijg geen notification led te zien bij whatsapp berichten (hij staat nu op wit) bij een mail krijg ik wel een notification led te zien. Zitten er verder nog instellingen voor notifications? Geluid geeft hij ook niet schijnbaar (bij een bericht). Nu heb ik wel geluid maar geen notif led.

[ Voor 7% gewijzigd door THxZ0NE op 12-04-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:29:
[...]

Het maakt bij mij totaal geen verschil. Kan je uitleggen welke handelingen je precies doet?
Nou gewoon die app gedownload. Toen geopend en toen weer gesloten. Eerst dacht ik van huh? Dr gebeurt niks? Toen zag ik dat de app automatish werkt als je m opent. Dus eigenlijk open je de app en dan zou het moeten werken. Bij mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Laatst online: 15-03 13:44
Update van de xperia z:

Met netwerk op 2G en voornamelijk wifi gebruik, scherm backlight uit en stamina mode aan (alleen exchange en whatsapp toegestaan) doet ie t 3 dagen met ongeveer 1,5 uur schermtijd!

Helaas 3 black pixels ontdekt waarvan 1 in het zwarte deel en 2 in het midden. Het zijn vooral die twee in het midden van het scherm die ik als storend ervaar.

Net ingeleverd, nu weer wachten op een nieuwe.
De store manager was ook aan het einde van zijn latijn, bleek al de 4e xperia z te zijn die hij terug kreeg om dode pixels.
Tevens heb ik de optie gekregen om te switchen naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb eens gekeken bij mij. Ik heb Whatsapp in de Stamina uitzonderingslijst staan. 2,5 uur schermtijd, uurtje muziek ofzo over bluetooth, nog wat foto's enzo geschoten. Daarmee heeft de foon 79% - 32% = 47% verbruikt....tja, geen superscore maar ik ben er zeker wel tevreden mee. Is heel wat anders dan al die horrorverhalen van 2,5 uur schermtijd en accu deaudt :+ Mediaserver valt nog wel winst te halen, zit nu op 14% maar ik heb Rescan media root gedownload en helemaal uitgeschakeld. Dus ben benieuwd na reboot.

Verder kan ik iedereen de volgende 2 mods aanraden:
Zwarte notification area met 10 toggles ipv 5 en zwarte naviknoppen: wow, het scherm lijkt ineens 2 keer zoveel contrast te hebben :D
Navibuttons veel kleiner, heb zelf 24dpi (de helft ofzo van origineel). Woei, veel meer schermruimte :)

Ook is er nog een app om je scherm in te stellen qua witbalans enzo maar die schakelt ook Bravia Engine uit...en ik weet niet of ik met die app dichter bij realistische kleuren ga komen dan foto's of filmpjes met BE aan.

Btw: wel gaar, ik heb nu pas door dat SD kaartje alleen FAT32 mag zijn; geen HD filmpje erop van 7,5gb dus :'( :N

Wat verbruikt idle trouwens meer stroom, wifi of 3G?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

JT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:52:
Zwarte notification area met 10 toggles ipv 5 en zwarte naviknoppen: wow, het scherm lijkt ineens 2 keer zoveel contrast te hebben :D
Navibuttons veel kleiner, heb zelf 24dpi (de helft ofzo van origineel). Woei, veel meer schermruimte :)

Ook is er nog een app om je scherm in te stellen qua witbalans enzo maar die schakelt ook Bravia Engine uit...en ik weet niet of ik met die app dichter bij realistische kleuren ga komen dan foto's of filmpjes met BE aan.
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's ;)
Inclusief Nederlandse handleiding.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 10:19

Btw: wel gaar, ik heb nu pas door dat SD kaartje alleen FAT32 mag zijn; geen HD filmpje erop van 7,5gb dus :'( :N

Wat verbruikt idle trouwens meer stroom, wifi of 3G?
Hiervoor heb je zeker wel root nodig, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja klopt maar root is een eitje, zou geen reden weten om dat niet te doen :P Maar goed, misschien moet ik daar nu niet teveel op in gaan gezien de aard van dit topic ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:04:
@Vlemert Ik zat op het moment van het maken van die screens volgens mij rond de 3/3.5 uur. Ik heb gedaan wat je zei en de deep sleep komt dan zeker boven de 60% uit als ik hem een half uur niet gebruik na op costum ref te hebben gedrukt. 75-80% ofzo.. Ik heb stamina aan. Kun je hier iets mee? Hoe zet je betterbatterystats trouwens op boot? Die optie kan ik nergens vinden.
Hm ja volgens mij heb je helemaal geen last van onnodige drain. Telefoon gaat netjes in sleep. Als je de batterij snel leeg vindt gaan ligt dat dus aan je screen on time / accucapaciteit.

Ik heb geen idee wat ik haal op 1 lading, maar volgens mij red ik meestal geen 4 uur screen on in een dag. Stamina gebruik ik niet, is ook niet nodig wanneer er geen apps onnodig de telefoon wakker maken. Als die er zijn verander ik settings binnen de app, kan dat niet/ heeft dat geen zin dan is de app snel weer gedeïnstalleerd. Zo heb ik bijvoorbeeld latitude uitgezet.

De boot optie in betterbatterystats komt erbij wanneer de telefoon opnieuw opstart. Bij mij bugged bbs nogal eens dus geen garantie dat hij uberhaubt aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:14
Ik wil dat ook, maar liever niet rooten... is dit niet mogelijk op een andere manier?
Vind de balk met maar 4 toggles echt slecht...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben er hier even op verder gegaan: JT in "[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's"

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:26:
[...]

Nou gewoon die app gedownload. Toen geopend en toen weer gesloten. Eerst dacht ik van huh? Dr gebeurt niks? Toen zag ik dat de app automatish werkt als je m opent. Dus eigenlijk open je de app en dan zou het moeten werken. Bij mij iig :)
Niks bijzonders dus.... Bij mij hielp dat iig niet. Ik heb nu 20% media server en opeens ook 40% androd OS. Gaat dus niet geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Mystic Spirit schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:28:
[...]

Niks bijzonders dus.... Bij mij hielp dat iig niet. Ik heb nu 20% media server en opeens ook 40% androd OS. Gaat dus niet geweldig...
Dat 40% os heb ik ook constant, mediaserver wel 3% ofzo. Ik hoop dat het een bug van Android is die bij de update verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Waarom geeft Chrome grote afbeeldingen niet gewoon groot weer? :S Heb je daarvoor een 1080p scherm...
Nu heb ik hier dus een enorme afbeelding van 4642x4642 pixels, maar als ik die open in Chrome dan laat ie em heel klein zien. Hier link naar de afbeelding, 5,32MB

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y5snqXDl.png

En dan denk je, nou dan zoom ik gewoon helemaal in totdat we op de echte grootte zijn. Nope kan ook niet. Dit is het maximale:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nnCZpWml.jpg
Nog altijd kleiner dan ware grootte, laat staan dat je 'echt' inzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrome op XXHDPI werkt niet echt vlot nee. Ik denk niet dat er veel Chrome-devs zijn die een XXHDPI-toestel gebruiken en er is vanalles mis.

Dropdowns op Tweakers werken ook niet in Chrome XXHDPI, wel op XHDPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:01:
Chrome op XXHDPI werkt niet echt vlot nee. Ik denk niet dat er veel Chrome-devs zijn die een XXHDPI-toestel gebruiken en er is vanalles mis.

Dropdowns op Tweakers werken ook niet in Chrome XXHDPI, wel op XHDPI.
Welke drop down? Hier nog niet opgevallen.
Pagina: 1 ... 39 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.