Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Wat gebeurd er als je een nieuwe xperia Z niet eerst 30 minuten oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:32
bleu schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:08:
Wat gebeurd er als je een nieuwe xperia Z niet eerst 30 minuten oplaad?
Waarschijnlijk niks :+ Die telefoon heeft wel wat stroom nodig om te kunnen functioneren. Aangezien het op de beschermfolie staat aangegeven zou ik het gewoon doen. Misschien gaat hij wel aan maar heeft hij te weinig juice om de eerste setup te kunnen voltooien.
darkdesign schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:20:
Overal waar ik water zie wil ik mijn Xperia Z in onderdompelen :9 Zo kon ik het gisteren met het museum weekend niet laten om hem in een fontein van Paleis het Loo onder te dompelen. :*)

[video]
Als ik berichten kon liken had ik het met deze gedaan, best leuk om te zien dat er nu allemaal onderwater filmpjes verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
update van mijn xperia Z:

Sinds afgelopen zaterdag mijn derde xz.
De eerste had een defecte batterij (2-3uur schermtijd, geen standby en batterij was leeg), de tweede een defect scherm.
Xz 2 had wel de tijden die ik hier en bij reviews zie (4 uur schermtijd, 2 dagen standby)

Dit exemplaar lijkt het goed te doen, gister 4 uur schermtijd geen standbytijd op de eerste lading daarna dood als een pier.
Hopelijk komende dagen verbetering, anders weer terug...

Bij xz 1 ben ik de eerste 30 minuten vergeten op te laden, xz 3 is in de winkel gecheckt op defecten en ook niet opgeladen. Ik verwacht niet dat dat de oorzaak is van de matige batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Sorry maar volgens mij is er echt niks mis met je batterij, niet zo gek dat hij snel leeg gaat he op 100% helderheid scherm.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
darkdesign schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:20:
Overal waar ik water zie wil ik mijn Xperia Z in onderdompelen :9 Zo kon ik het gisteren met het museum weekend niet laten om hem in een fontein van Paleis het Loo onder te dompelen. :*)

[video]
Haha, je blijft toch ergens verwachten dat het dan over en uit is als je in zo'n filmpje iets ondergedompelt ziet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 18:32
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:47:
Sorry maar volgens mij is er echt niks mis met je batterij, niet zo gek dat hij snel leeg gaat he op 100% helderheid scherm.
+1 idd 100% helderheid is alleen voor buiten in de volle-zon. Dat dit met een Nokia E72 met een 320 x 240 pixel 2.4 inch scherm wel kon betekend niet dat voor een 444pi FHD 5inch smartphone ook kan. Dus het steeds omruilen kan je wel mee stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
Alle drie xz's gebruikt met dezelfde instellingen, en andere gebruikers op GoT halen met diezelfde instellingen wel 4 uur schermtijd, 12 uur standby.
Xz 2 kon het ook... waarom xz 1 en 3 niet?

[ Voor 13% gewijzigd door bleu op 08-04-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Het kan gewoon een software bugje zijn ergens. Een mediaserver ofzo die even door blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Ambroos en Garret:

Ik heb de afbeelding nu gevonden via instellingen -> opslagruimte -> downloads.
Hier kan ik de afbeelding wel bekijken, maar niet verwijderen.
Hoe kom ik op een goede manier in de downloadsmap om de afbeelding te verwijderen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:12
Jorgen schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:37:
@ Ambroos en Garret:

Ik heb de afbeelding nu gevonden via instellingen -> opslagruimte -> downloads.
Hier kan ik de afbeelding wel bekijken, maar niet verwijderen.
Hoe kom ik op een goede manier in de downloadsmap om de afbeelding te verwijderen?
App download? (systeem app)
Via een bestandsbeheer app? (OI bestandsbeheer bijv.)

[ Voor 20% gewijzigd door jeroendh op 08-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
bleu schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:32:
update van mijn xperia Z:

Sinds afgelopen zaterdag mijn derde xz.
De eerste had een defecte batterij (2-3uur schermtijd en batterij was leeg), de tweede een defect scherm.
Xz 2 had wel de tijden die ik hier en bij reviews zie (4 uur schermtijd, 2 dagen standby)

Dit exemplaar lijkt het goed te doen, gister 4 uur schermtijd op de eerste lading daarna dood als een pier.
Hopelijk komende dagen verbetering, anders weer terug...

Bij xz 1 ben ik de eerste 30 minuten vergeten op te laden, xz 3 is in de winkel gecheckt op defecten en ook niet opgeladen. Ik verwacht niet dat dat de oorzaak is van de matige batterij.
Ik weet niet hoor, maar 4 uur schermtijd mag je blij mee zijn ;)
Dus stop maar met telkens je telefoon omruilen.

Over de notificatieled, deze werkt bij mij WEL zonder stamina-mode, maar wanneer stamina-mode AAN staan werkt deze niet meer..
Dus toch maar weer uit met die mooie optie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleu schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:16:
Alle drie xz's gebruikt met dezelfde instellingen, en andere gebruikers op GoT halen met diezelfde instellingen wel 4 uur schermtijd, 12 uur standby.
Xz 2 kon het ook... waarom xz 1 en 3 niet?
3-5uur is normaal afhankelijk van je setup, gebruik en of je XZ net nieuw is. Het is onrealistisch om te verwachten dat een 5" apparaat (veel) langer mee gaat. Dan kun je beter op 4-4.3" blijven jammergenoeg. De grote verschillen tussen jouw XZ's liggen waarschijnlijk aan setup verschillen of je eigen gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:48
Ik zit een beetje met een dilemma.
wanneer ik linksonder me scherm aanraak, zeg maar het gedeelte van het toetsenbord.. krijg ik links aan de rand van me scherm een drukpunt waarin het scherm vervormd... hetzelfde als je zeg maar te hard op je scherm drukt...
Nu heb ik hier niet echt veel last van, behalve dat het natuurlijk straks kan resulteren in dode pixels of weet ik veel ergers. Dit is eigenlijk al een tijd zo..maar vond het eigenlijk niet de moeite waard. Nu begint het alleen te knagen :p
Als ik thuis ben ga ik toch maar proberen een filmpje ervan te maken als 'bewijslast' ;), en maar even contact op te nemen met sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Zijn er hier mensen die naar aanleiding van het kunnen zien van de digitizer hun Z weg hebben gedaan? Ik denk er sterk over. Ik vind het scherm, zeker na het lezen van de reviews alleszins meevallen en gewoon mooi. Maar ik heb nog nooit een telefoon gehad waarbij het digitizer patroon zó erg te zien was. Baal er wel van, heb de telefoon net maar nu ga ik hem dus misschien weer weg doen. Vind het wel slordig :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:27:
Zijn er hier mensen die naar aanleiding van het kunnen zien van de digitizer hun Z weg hebben gedaan? Ik denk er sterk over. Ik vind het scherm, zeker na het lezen van de reviews alleszins meevallen en gewoon mooi. Maar ik heb nog nooit een telefoon gehad waarbij het digitizer patroon zó erg te zien was. Baal er wel van, heb de telefoon net maar nu ga ik hem dus misschien weer weg doen. Vind het wel slordig :/
Kan me niet voorstellen dat je er last van hebt tijdens gebruik. Zelf kan ik het patroon alleen zien in vol zonlicht onder een grote hoek. Iets wat je normaal nooit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik snap het probleem daar niet zo van. Je ziet 'm niet als het scherm aanstaat, tenzij je echtin de zon loopt met lagere brightness waardoor het een beetje glinsterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Man, man, man... dat heb ik bij elke telefoon gezien. Hoe verwacht je dan dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sn0wblind schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:32:
Ik snap het probleem daar niet zo van. Je ziet 'm niet als het scherm aanstaat, tenzij je echtin de zon loopt met lagere brightness waardoor het een beetje glinsterd.
Nee hoor, helaas binnen met automatische helderheid én maximale helderheid.
418O2 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:34:
Man, man, man... dat heb ik bij elke telefoon gezien. Hoe verwacht je dan dat dat werkt?
Ik zal wel even opnoemen bij welke telefoons ik het nooit/amper heb gezien EN die werken (want blijkbaar werkt het niet als je het niet ziet?):
  • Samsung Omnia 2
  • Xperia X10
  • HTC Desire Z
  • HTC One X
  • HTC Wildfire S
  • Motorola XT910

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 28-09 18:32
JT schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:42:
[...]

[...]

Ik zal wel even opnoemen bij welke telefoons ik het nooit/amper heb gezien EN die werken (want blijkbaar werkt het niet als je het niet ziet?):
  • Samsung Omnia 2
  • Xperia X10
  • HTC Desire Z
  • HTC One X
  • HTC Wildfire S
  • Motorola XT910
Jij kan je digitizer binnen zien als het scherm aanstaat ? 8)7 Das knap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

arnoutzw schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:46:
[...]

Jij kan je digitizer binnen zien als het scherm aanstaat ? 8)7 Das knap :P
Ja. Helaas kan ik het niet goed op de foto vastleggen (je ziet het dan maar een heel klein beetje op 100%) maar als het alleen buiten in het volle zonlicht een beetje zichtbaar zou zijn dan had ik er echt geen problemen mee.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:51:
[...]

3-5uur is normaal afhankelijk van je setup, gebruik en of je XZ net nieuw is. Het is onrealistisch om te verwachten dat een 5" apparaat (veel) langer mee gaat. Dan kun je beter op 4-4.3" blijven jammergenoeg. De grote verschillen tussen jouw XZ's liggen waarschijnlijk aan setup verschillen of je eigen gebruik...
Vooral apps en de hoeveelheid die google moet synchen maakt nogal veel verschil. Toen ik de Z een poosje naast mijn vorige telefoon gebruikte (nog niets ingesteld) ging deze bizar lang mee, maar toen hij vol aan het werk moest (whatsapp, talk, mail, calendar syncen etc). dan wordt dit duidelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

Xperia SP heeft DualShock 3 support, hopen dat 4.2.2 dit ook voor de Z brengt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JT schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:42:
[...]

[...]

• Samsung Omnia 2
  • Xperia X10
  • HTC Desire Z
  • HTC One X
  • HTC Wildfire S
  • Motorola XT910
Ik heb het wel eens gezien op de Z, maar dat was in de volle zon. En dan zag ik het bij al mijn vorige cap. schermen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:22:
[...]

Zou die Shatteproof laag met het Sony logo ergens te krijgen zijn zoals toen die onderkant van de Xperia S bijvoorbeeld? Ik vind dat Sony logo namelijk best mooi staan daar ipv een leegte.
I second this request. Ik heb een kleine beschadiging op de sheet maar wil hem er nog niet aftrekken want dan mis ik het logo maar daarnaast hoor ik ook dramatische vingervlekverhalen.
Zijn ze er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Of die oleophobic kwak erop smeren? Heb je geen last meer van vingerafdrukken en toch het krasvaste scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Het klopt wel dat je de digitizer kan zien bij de xz, echter alleen bij vol zonlicht en wanneer je hem kantelt. Volgens mij komt dit omdat Sony de afstand tussen de buitenste laag van het scherm en het lcd paneel zo dicht mogelijk op elkaar heeft gemaakt. Het voordeel is een mooiere weergave.

Elke voordeel heb zn nadeel zij een groot man ooit eens :8

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

renzo4000 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:42:
Het klopt wel dat je de digitizer kan zien bij de xz, echter alleen bij vol zonlicht en wanneer je hem kantelt. Volgens mij komt dit omdat Sony de afstand tussen de buitenste laag van het scherm en het lcd paneel zo dicht mogelijk op elkaar heeft gemaakt. Het voordeel is een mooiere weergave.

Elke voordeel heb zn nadeel zij een groot man ooit eens :8
Ik zie het dus ook overduidelijk binnen en met helderheid op max. Daarnaast heb ik een HTC One X gehad met óók een gelamineerd scherm (alles zo dicht mogelijk op elkaar) en hierbij zag bijna tot helemaal niks.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij juist niet... De One X heeft juist alle lagen nog stukken dichter op elkaar :) In-cell touchscreens...

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 08-04-2013 16:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HollovVpo1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:39:
Xperia SP heeft DualShock 3 support, hopen dat 4.2.2 dit ook voor de Z brengt :D
Las dit ook net op http://www.xperiablog.net...upport-for-xperia-phones/
Lijkt mij echt awesome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha das wel vet, lekker op de bank zitten en gamen op je schermpje van 5" die op de tafel staat :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:48:
Haha das wel vet, lekker op de bank zitten en gamen op je schermpje van 5" die op de tafel staat :p
Of gewoon aansluiten op je HD tv.

Nog beter.

De kwaliteit is dan echt wel beter dan ps2, het zit waarschijnlijk tussen ps2 en ps3 in.

Zelf meerdere malen getest met Real Racing 3 en FIFA 12, ziet er verrassend goed uit.

Hopen dat de functie snel naar de Z komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:22
Bij deze nog een foto van de achterkant van mijn xperia Z:(

Het blijft stomme pech en gewoon weer eens een domme actie van mij.

Hij zat in een lege sporttas die ik van een halve meter ongeveer op stenen tegels gooide (was even vergeten dat mijn mobiel erin zat). Ik hoorde een duidelijke tik, en het scherm was gebarsten. Ik weet niet precies hoe mijn mobiel is gevallen/ hoe het is gekomen, maar het resultaat is helaas duidelijk. Morgen maar eens langs de kpn winkel, kijken of hij tegen betaling kan worden gerepareerd zonder dat ik de garantie kwijt ben.

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1521/img20130408wa0009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Aiii blijft klote zoiets, bij mij is ie ook al twee keer van het nachtkastje gevallen... Altijd weer spannend om hem op te rapen :p

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:48:
Of je telefoon via mhl aan je tv, dan is t wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Dit is een interessante post van iemand die het display van de ZL gemeten heeft. Dat display zou ook in de Z zitten. http://www.neogaf.com/for...?p=52885065&postcount=929
In een andere post zegt hij dat het contrast ratio 1569:1 is waardoor hij toch bij de beste lcd smartphones behoord.

Hier iemand die beweerd dat sony batterijen 100 cycles nodig hebben om op peak performance te komen http://www.neogaf.com/for...?p=52986993&postcount=958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen! Ik heb weer een vraagje voor jullie :) Ik ben zeer ontevreden over de batterijduur! Mijn Z is telkens na 11 uur al weer leeg met 2-2.5 uur on screen time :( En als ik hem dan gebruik is het voor whatsapp en een beetje internet... niks heel intensiefs dus. Kan iemand mij vertellen of er iets mis is met mijn telefoon of of dit normaal is? Ik zie mensen het hebben over 4-5 uur on screen time en 2 dagen standby enzo! Nou dat haal ik dus bij lange na niet! Ik moet m meestal rond 8 uur savonds aan de lader leggen want dan is ie leeg! Plz help me D':

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:50:
Of je telefoon via mhl aan je tv, dan is t wel tof
That's true :)
Infinity88 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:23:
Dit is een interessante post van iemand die het display van de ZL gemeten heeft. Dat display zou ook in de Z zitten. http://www.neogaf.com/for...?p=52885065&postcount=929 In een andere post zegt hij dat het contrast ratio 1569:1 is waardoor hij toch bij de beste lcd smartphones behoord.
Ze zeggen, dat de ZL alleen gebruikmaakt van Sharppanelen... welke niet in elke Z zit :)
Contrast is misschien hoog, maar alleen contrast zegt natuurlijk niet gelijk 'behoort bij beste schermen'
Kun je die post van dat contrast ook linken, heb geen Neogaf-account dus kan 'm zelf niet lezen / vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 08-04-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:03:
Heej mensen! Ik heb weer een vraagje voor jullie :) Ik ben zeer ontevreden over de batterijduur! Mijn Z is telkens na 11 uur al weer leeg met 2-2.5 uur on screen time :( En als ik hem dan gebruik is het voor whatsapp en een beetje internet... niks heel intensiefs dus. Kan iemand mij vertellen of er iets mis is met mijn telefoon of of dit normaal is? Ik zie mensen het hebben over 4-5 uur on screen time en 2 dagen standby enzo! Nou dat haal ik dus bij lange na niet! Ik moet m meestal rond 8 uur savonds aan de lader leggen want dan is ie leeg! Plz help me D':
Meestal de paar standaard vragen lijkt me:

1.) hoe lang heb je hem al?
2.) helderheid/bravia engine?
3.) draaien er veel applicaties op de achtergrond? (synchronisatie?)

Verder is dit (denk ik) het meest besproken onderwerp in dit forum, dus eventjes rondscrollen levert veel info op!

Succes met je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:03:
Ik ben vandaag met mijn Xperia Z teruggegaan naar de winkel. Kwam zelf ook op 2.5 uur gemiddeld uit ofzo, met inmiddels alle mogelijke instellingen geprobeerd; helderheid verlagen, Bravia Engine aan/uit, SD eruit, Factory Reset, noem maar op. Heb ook meerdere testen gedaan met Better Battery Stats zonder een grote boosdoener te kunnen vinden. Telkens kon ik het probleem niet oplossen of verbeteren. De verkoper vond de behaalde scherm tijden iig ook niet acceptabel. De XZ wordt nu ter reparatie aangeboden, waarbij ik heel erg benieuwd ben wat de volgende stappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk echt dat het zonde is om je telefoon wegens een batterij die te snel leeg loopt ter reparatie aan te bieden. Probeer hem eens een harde reset te geven en installeer geen enkele app de komende 48 uur en test hem dan uit.

Bij mij heeft bv. de hotmail app ervoor gezorgd dat inderdaad binnen een dag de batterij leeg was. Vervolgens een keer de whatsapp opnieuw geinstalleerd, had ineens ook erg hoge batterijverbruik. Same with facebook app. Alle sync opties op handmatig gezet, onnodig veel batterij verbruik.

Nu kan ik gerust slapen met nog maar 8% lading, zonder dat mijn telefoon leeg is gelopen.
Het loont echt de moeite zelf een hoop opties aan/uit te zetten. En als je echt niet meer weet waar het aan kan liggen, een harde reset en alleen je contacten erop zetten met alleen native app gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
Tip: Ben vanochtend op de harde manier erachter gekomen dat als de telefoon uitgeschakeld staat (wel aan de lader) dat de wekker dan niet afgaat.
Net even getest, met en zonder lader, en zelfde resultaat.

Niet uitschakelen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
Infinity88 schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:23:
Hier iemand die beweerd dat sony batterijen 100 cycles nodig hebben om op peak performance te komen http://www.neogaf.com/for...?p=52986993&postcount=958
AmbroosV, zou jij hierover willen informeren bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bleu schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:30:
[...]

AmbroosV, zou jij hierover willen informeren bij Sony?
Kan zo al zeggen dat dat onzin is. Als er al iets inzit is het een verschil van een paar procent. Android heeft een paar dagen nodig om wat te settlen, daarna is het energieverbruik gewoon afhankelijk van waar je je telefoon voor gebruikt. Heb je veel apps die op de achtergrond zitten te syncen (en er zijn meer apps die dat doen dan je denkt), dan gaat je batterijduur een stuk omlaag.

Alles wat Sony te melden heeft over de batterij staat hier: http://userguide.sonymobi...ct=xperia-z#!Battery.html - Meer dan dat gaan ze niet zeggen, zelfs niet als we daar naar vragen.

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een screenshot posten van mijn batterij verbruik maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. dus ik noem maar even op hoeveel procent alles gebruikt. De accu tijd is 11 uur waarvan het scherm 37% gebruikt (2.5 uur on screen), de media server 16% (is soms zelfs een stuk meer dan het scherm maar dat zal wel komen omdat ik toch overdags wel vaak muziek luister. vandaag heb ik ongeveer 1 uur muziek geluisterd dus is het wat minder), android systeem 13%, chrome 13%, subway surf 5% etc (De rest boeit niet neem ik aan)... Kan iemand hier iets mee? Ik heb zoals hierboven al gezegd werd alle sync opties op uit staan. Al bijna vanaf dat ik hem heb denk ik. Toch een slechte batterijduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb woordsuggestie op Engels en Nederlands staan voor het toetsenbord en ik zat net wat te typen op WhatsApp. Ik wilde typen "I did not expect that", bij het laatste woord, na het typen van de letter "tha" kwam de suggestie Thatcher te voorschijn. Zou dat naar aanleiding van het overlijden van Margaret Thatcher zijn? Ik durf te zweren dat deze suggestie eerder niet tevoorschijn kwam :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:52:
Ik zou graag een screenshot posten van mijn batterij verbruik maar ik weet niet hoe ik dat moet doen
Indien je standaard rom gebruikt: aan/uit knop ingedrukt houden zoals je ook doet bij uitzetten. In het dan opkomende popupje kun je kiezen voor screenshot maken

Vraagje. Op het werk gebruiken we een pasje met NFC chip erin om toegang tot deuren te krijgen. Is het mogelijk zoiets te clonen met de XZ en dan de telefoon daarvoor te gebruiken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
The_Zohan schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:05:
[...]

Indien je standaard rom gebruikt: aan/uit knop ingedrukt houden zoals je ook doet bij uitzetten. In het dan opkomende popupje kun je kiezen voor screenshot maken

Vraagje. Op het werk gebruiken we een pasje met NFC chip erin om toegang tot deuren te krijgen. Is het mogelijk zoiets te clonen met de XZ en dan de telefoon daarvoor te gebruiken? >:)
Nee dat is niet mogelijk.

De telefoons in de huidige markt gebruiken namelijk een andere communicatie standaard: De recentere "Felica" standaard die tevens ook nog eens ontworpen en ontwikkeld was door Sony zelf. De zakelijk pasjes (o.a. OV Chipkaart, universitaire pasjes en andere soort dergelijke NFC pasjes) gebruiken een andere standaard: de gedateerde Philipis Mifare technologie die op een iets andere communicatie methode communiceert dan de telefoons met Felica doen. Tegenwoordig worden de huidge Mifare pasjes vanwege de verbeteringen in Felica wel langzaam uit de markt gedrongen aangezien de productiekosten steeds lager worden van Felica. Dus in de toekomst kun je ervan uitgaan dat je telefoon theoretisch wel de NFC chips van dan zou kunnen klonen. Maar ga er niet vanuit dat het in de praktijk ooit gaat gebeuren, op technologisch vlak maakt Felica namelijk een gigantische sprong in security potentie ten opzichte van Mifare.

Lees er hier maar meer over als je er geintresseerd in bent.
http://www.sony.net/SonyI...logy/theme/felica_01.html

[ Voor 23% gewijzigd door Vinand op 08-04-2013 21:20 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
  • Laatst online: 27-05 20:12
Kan ik in Smart Connect ook uitzonderingen plaatsen.

Wat ik wil is dus dat als ik 's avonds in bed lig mijn telefoon stil geschakeld staat. Echter als mijn vrouw belt MOET (eeeeeh wil) ik hem wel horen.

Ik heb al in Smart Connect gekeken en ook bij haar contact. Maar kan het niet vinden. Wellicht doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
Wanneer ik wifi/dataverkeer aan/uit zet verschijnt er onderin het scherm verbinding verbroken of verbonden, echter verschijnt het in Turks, weet iemand misschien waarom dit zo is. Toetsenbord en Telefoontaal is gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Laatst online: 22:02
Hoi,

Ik ben een van diegenen hier met een standby tijd van 2 dagen in combinatie met een screentime van 4 à 5 uur, waarbij ik momenteel in de derde laadcyclus zit en van 100% naar 10% ga, maar daarbij moet ik wel één en ander verduidelijken om niemand op het verkeerde been te zetten (Ik kan momenteel nog even geen screenshots plaatsen, dus voorlopig schrijf ik het even hier gewoon neer).

Om te beginnen staat mijn XZ nu gewoon hele dagen op 2G, aangezien ik in het buitenland bevind. Dit scheelt heel wat met 3G, zo heb ik met mijn vorige smartphone mogen ervaren en is toch iets om rekening mee te houden. Als ik op internet wil, doe ik dat via de wifi van het hotel en zet ik mijn verbinding handmatig aan. Ook dit scheelt al heel wat aangezien er alleen op de momenten dat ik wil data wordt binnengehaald en niet automatisch elk uur of dergelijke. Overigens stond STAMINA bij mij altijd uit tot nu toe.

Mijn helderheid staat op automatisch ingesteld en binnenshuis betekent dit meestal een helderheid van om en bij de 50%. Mijn Bravia Engine staat momenteel ook af, aangezien ik van mening ben dat sommige foto's toch wel erg vreemd weergegeven worden wanneer de Bravia Engine aan gaat, maar dat is mijn mening. Verder gebruik ik mijn toestel gewoon normaal (weliswaar in vakantiemodus 8) , dus zeker niet intensief, circa 2u per dag) waarbij ik regelmatig sms, spelletjes speel (genre à la angry birds en temple run) en af en toe eens een foto maak of fb/tweakers/nieuwssites eens check.

Mijn gegevens op dit moment (desgewenst wil ik later wel eens een screenshot plaatsen): 1 dag en 23u standby en heb nog 11% over. Mijn scherm is verantwoordelijk voor het merendeel van het batterijverbruik (46% bij een screentime van 4u en 33min). Voor het overige is er nog Androidsysteem (11%), Mediaserver(11%), mobiel standby (10%) en telefoon inactief (8%) en nog enkele kleine apps (zoals google services (why oh why?) en Temple run) die samen de resterende 15% opnemen.

Al bij al ben ik dus zeker tevreden, maar ik besef ook wel dat wanneer ik terug ben uit het buitenland mijn standby tijd er wel wat op achteruit zal gaan als ik bv wat meer op internet ga surfen met 3G aan. Maar al bij al verwacht ik toch dat hij minstens 24u zal kunnen blijven doorgaan. :)
Bij sommigen waren de verwachtingen misschien ook wat hoog gespannen, maar al bij al denk ik dat dit (ondanks het niet zo intensieve gebruik) toch best netjes is als je in het achterhoofd houdt dat dit een 5 inch smartphone is met een 1080p scherm die verder nog eens heerlijk snel is.

Voila, ik hoop dat ik met deze info iemand van dienst heb kunnen zijn. Als er nog vragen zijn, laat gerust weten :)

Grtz Artois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Vinand schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:14:
[...]

Nee dat is niet mogelijk.
[...]
Thanks voor het snelle en uitgebreide antwoord. Ik ga de informatie achter het linkje eens rustig doorlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
HollovVpo1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:53:
Ik heb woordsuggestie op Engels en Nederlands staan voor het toetsenbord en ik zat net wat te typen op WhatsApp. Ik wilde typen "I did not expect that", bij het laatste woord, na het typen van de letter "tha" kwam de suggestie Thatcher te voorschijn. Zou dat naar aanleiding van het overlijden van Margaret Thatcher zijn? Ik durf te zweren dat deze suggestie eerder niet tevoorschijn kwam :|
Die had ik ook laatst! En heb niet eens de engelse woordsuggesties aan.. Maar dat was een aantal dagen terug al ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Over batterij gebruik gesproken... welkom Ingress :(

Afbeeldingslocatie: http://i711.photobucket.com/albums/ww115/Heatonme/Screenshot_2013-04-08-22-13-23_zps6ca85353.png

Maar goed, daar kies ik zelf voor..
Bij normaal gebruik haal ik ongeveer 4 dagen met 2 uur schermtijd, stamina uit, helderheid op 65% vast zonder aanpassen aan de lichtomstandigheden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Humma Kavula schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:21:
Over batterij gebruik gesproken... welkom Ingress :(

[afbeelding]

Maar goed, daar kies ik zelf voor..
Bij normaal gebruik haal ik ongeveer 4 dagen met 2 uur schermtijd, stamina uit, helderheid op 65% vast zonder aanpassen aan de lichtomstandigheden.
Dit zegt niet zoveel ;) Als je Real Racing gaat spelen zodra je hem van de lader afhaalt kun je gemakkelijk dit soort grafiekjes krijgen. Statistieken met schermtijd en apps heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:07:
[...]

That's true :)

[...]

Ze zeggen, dat de ZL alleen gebruikmaakt van Sharppanelen... welke niet in elke Z zit :)
Contrast is misschien hoog, maar alleen contrast zegt natuurlijk niet gelijk 'behoort bij beste schermen'
Kun je die post van dat contrast ook linken, heb geen Neogaf-account dus kan 'm zelf niet lezen / vinden.
Op xda hebben de meeste toch een sharp display in hun xperia z : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182432
En niet alleen het contrast is goed, de kleuren en detail waren al heel goed. Nu blijven nog enkel de kijkhoeken over maar dat zou deels ook door opticontrast komen. De contrast waarde staat op de volgende pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:39:
[...]

Kan zo al zeggen dat dat onzin is. Als er al iets inzit is het een verschil van een paar procent. Android heeft een paar dagen nodig om wat te settlen, daarna is het energieverbruik gewoon afhankelijk van waar je je telefoon voor gebruikt. Heb je veel apps die op de achtergrond zitten te syncen (en er zijn meer apps die dat doen dan je denkt), dan gaat je batterijduur een stuk omlaag.

Alles wat Sony te melden heeft over de batterij staat hier: http://userguide.sonymobi...ct=xperia-z#!Battery.html - Meer dan dat gaan ze niet zeggen, zelfs niet als we daar naar vragen.
Kan jij via Sony aan een Protector komen met Sony logo? :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:07:
[...]

Die zijn los niet te krijgen. Zijn speciale exemplaren die al direct op de schermen zitten als ze uit het productieproces komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Voor de mensen met batterijproblemen, installeer better battery stats. Post vervolgens een screenshot van de partial en kernel wakelocks since last charge. Dat is de enige goede manier om te kunnen zien waardoor je batterij drained.

Zo was mijn batterij laatst ook binnen een paar uur leeg door de ebay app (gelukkig maar 1 keer gehad).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb mijn instellingen ook eens gewijzigd in minimaal. o.a.: alle synchro's uit, helderheid op auto en alleen gebruik van 2G (GSM), etc. ben benieuwd hoe lang de batterij dan mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:07:
[...]

Deze worden via een speciaal process in de fabriek erop bevestigd (machinaal gelijmd). Dat gaat je dus nooit lukken om dat zelf te doen ;)

(Overigens vind ik het daarom ook zo raar dat mensen zeggen dat Sony dit uit kostenbesparing doet, ik weet niet heel veel van dit soort dingen in elkaar draaien, maar dit lijkt mij niet echt veel goedkoper.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn OS gedraagt zich wel raar. Vrijwel na iedere reboot van het toestel ziet het 'drainladder' van mijn batterij er anders uit. Nadat ik de generic NL rom geflashed was de volgorde zo:
1. Scherm
2. Android Systeem
3. Mobiel standby
etc.
Na een reboot:
1. Android systeem
2. Scherm
3. Mobiel standby
etc.
Na een tweede reboot en huidige cyclus:
1. Google Play-services
2. Android-Systeem
3. Scherm

Better Battery stats geeft aan (batterij is 64% nu):
Unplugged since: 1d. 17h 4m
Deep sleep: 1d 14h 21m
Awake 2h 43m 24s
Screen on: 1h. 31m 55s
KWL: 57m 50s
PWL: 4h 16m 15

De Partial Wakelocks:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rO8lSG7.png?1?4445

Herlderheid staat op zijn laagst, synchronisatie van alles is of manueel of om de uur.

De Audio_Out wakelocks zijn volgens mijn notificatie geluidjes? Mijn toestel hapert ook meer dan normaal heb ik het gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-04-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 21:35
Wordt helemaal simpel van mijn Android, slurpt zo'n 50% van de accu, hard reset al 3x gedaan, helpt geen zak. Ook bijna niks geinstalleerd, geen draining apps. Alleen wifistatemachine slurpt veel volgens wakelock....

Wacht wel op de update, geen zin om weer alles opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 15:44
Gents,

Ik heb sinds de aanschaf van mijn Xperia Z een probleem wat ik nog niet terug heb kunnen vinden op dit Forum of via Google.

Zodra het scherm uitgaat (via time-out of de power button) licht na een minuut de backlight van het scherm op en blijft aan en gaat ook niet meer uit totdat ik de telefoon uit standby haal en het scherm opnieuw uitzet.

Vaak gebeurt dit als er notificaties (gmail, whatsapp) binnenkomen, maar ik heb al enkele keren meegemaakt dat er geen notificaties zichtbaar zijn en de backlight toch aan gaat.

Is er iemand anders die een soortgelijk probleem heeft (of beter nog, een oplossing)?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik heb dit ook heel af en toe gezien ja, zodra ik het zie druk ik een paar keer op de power knop totdat de situatie naar wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Maken jullie ook gebruik van Poweramp? Die stopt tijdens het afspelen bij mij op willekeurige momenten. Stamina aan of uit geeft geen verschil. Ze werken volgens mij met een soort sleutel (betaald) die alleen staat aangegeven in stamina, het programma staat daar niet bij. Ik dacht eerst dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
Myedvyed schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:24:
Ik heb dit ook heel af en toe gezien ja, zodra ik het zie druk ik een paar keer op de power knop totdat de situatie naar wens is.
Doe ik nu ook, echter gebeurt het ook wel eens s'nachts en dan blijft de backlight vrolijk accu slurpen.
Hang hem nu uit voorzorg aan de lader s'avonds, maar is niet erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Laten we eens hier gaan posten voor betere post-processing van foto's: http://talk.sonymobile.com/message/445145#445145

Als je niet weet waar het over gaat, zie hier en hier.
marcello14 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:14:
Is er iemand anders die een soortgelijk probleem heeft (of beter nog, een oplossing)?

Alvast bedankt :)
Al geprobeerd je firmware opnieuw te flashen? Flashtool + firmware, zo klaar.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 09-04-2013 13:45 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
JT schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:43:
Laten we eens hier gaan posten voor betere post-processing van foto's: http://talk.sonymobile.com/message/445145#445145

Als je niet weet waar het over gaat, zie hier en hier.

[...]

Al geprobeerd je firmware opnieuw te flashen? Flashtool + firmware, zo klaar.
Not yet,

maar als dat de enige oplossing is zit er niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:22:
Mijn OS gedraagt zich wel raar. Vrijwel na iedere reboot van het toestel ziet het 'drainladder' van mijn batterij er anders uit. Nadat ik de generic NL rom geflashed was de volgorde zo:
1. Scherm
2. Android Systeem
3. Mobiel standby
etc.
Na een reboot:
1. Android systeem
2. Scherm
3. Mobiel standby
etc.
Na een tweede reboot en huidige cyclus:
1. Google Play-services
2. Android-Systeem
3. Scherm

Better Battery stats geeft aan (batterij is 64% nu):
Unplugged since: 1d. 17h 4m
Deep sleep: 1d 14h 21m
Awake 2h 43m 24s
Screen on: 1h. 31m 55s
KWL: 57m 50s
PWL: 4h 16m 15

De Partial Wakelocks:
[afbeelding]

Herlderheid staat op zijn laagst, synchronisatie van alles is of manueel of om de uur.

De Audio_Out wakelocks zijn volgens mijn notificatie geluidjes? Mijn toestel hapert ook meer dan normaal heb ik het gevoel.
wat geeft je kernel wakelocks aan?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Wow de wifi verbinding is wel heel erg slecht van de z zeg! Thuis geeft die heel vaak aan geen verbinding te hebben! Dit is wel iets waar ik mij aan irriteer. Moet ik instellingen aanpassen in mijn router ofzo?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:42:
Wow de wifi verbinding is wel heel erg slecht van de z zeg! Thuis geeft die heel vaak aan geen verbinding te hebben! Dit is wel iets waar ik mij aan irriteer. Moet ik instellingen aanpassen in mijn router ofzo?
Wifi in de Z is ongeveer gelijk aan die van mijn Xperia S. Wat aanpassen in je router kan helpen, de 2.4 band op 40mhz zetten en van kanaal wisselen wil soms al helpen. Of eventueel kijken of je met 5ghz een beter bereik krijgt, zou kunnen als je in een "druk" gebied zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Als het goed is zou de update het slechte wifi bereik verbeterd moeten hebben?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DaveD1109 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:42:
Wifi is bij mij gelijk aan alle andere mobieltjes/tablets die ik hier heb. Niets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Cyleo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:19:
[...]

Wifi is bij mij gelijk aan alle andere mobieltjes/tablets die ik hier heb. Niets bijzonders dus.
Misschien bij jou maar hier is het een drama.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:47:
[...]

Wifi in de Z is ongeveer gelijk aan die van mijn Xperia S. Wat aanpassen in je router kan helpen, de 2.4 band op 40mhz zetten en van kanaal wisselen wil soms al helpen. Of eventueel kijken of je met 5ghz een beter bereik krijgt, zou kunnen als je in een "druk" gebied zit.
Ga daar maar mee aan de slag om te kijken of het wat uit maakt.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Zohan schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:05:
[...]

Ja ik weet wel hoe je een screenshot moet maken maar niet hoe je hem dan hier kan posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ja ik weet wel hoe je een screenshot moet maken maar niet hoe je hem dan hier kan posten...
Uploaden en dan de url daarvan plaatsen tussen [ img] en [ /img] maar dan zonder de spaties erin. Basics van het forum, misschien handig om de algemene FAQ van het forum eens door te lezen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:04
DaveD1109 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:26:
[...]

+1 , nog nooit een apparaat gehad die zo'n slechte WiFi ontvangst heeft (jammer genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06
cardwizard schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:24:
[...]

+1 , nog nooit een apparaat gehad die zo'n slechte WiFi ontvangst heeft (jammer genoeg)
Eens.

Batterijduur doet bij mij ook weer eens vaag, kon eerst 4 uur schermtijd halen en haal nu maar 2.5 uur schermtijd terwijl ik niets heb gewijzigd in de tussentijd. Al een softreset gedaan heeft niet geholpen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 21:35
DaveD1109 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:26:
[...]

Hier ook duidelijk slechter als bij mijn iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ai, dit vind ik wel jammer om te lezen. Over drie weken wil/wou ik gaan verlengen met de XpZ, maar ik vind het wel erg vervelend dat je aardig je best moet doen om je accu fatsoenlijk te laten overleven... De HTC one vind ik veel minder aantrekkelijk maar heeft wel een veel betere accuduur. Ik kijk het nog even aan, hopelijk komt Sony voor die tijd met een update die het wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 27-09 22:10
Hier is de WiFi-ontvangst ook niet goed (even slecht als mijn vorige toestel). De router staat recht onder mij (een verdieping lager, weliswaar met beton ertussen), maar ik heb een zeer slechte verbinding, met moeite 1 streepje. Met een laptop heb ik volledig bereik. Velen hebben er blijkbaar last van, dus hopelijk wordt dit een latere update gefixt. Verder heel tevreden over het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45
Wat mij opvalt is dat mijn Wi-Fi verbinding slechter is geworden. Op versie .350 was het signaal sowieso al niet geweldig dus toen heb ik versie .434 geflashed. Daarmee was het signaal prima, maar inmiddels is dit toch wat minder. Nu heb ik overigens wel het idee dat er hier in huis wat stoort, want m'n 5Ghz band werkte op een bepaald moment beter dan m'n 2.4Ghz band terwijl er een betonnen vloer tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geelco schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:56:
Ai, dit vind ik wel jammer om te lezen. Over drie weken wil/wou ik gaan verlengen met de XpZ, maar ik vind het wel erg vervelend dat je aardig je best moet doen om je accu fatsoenlijk te laten overleven... De HTC one vind ik veel minder aantrekkelijk maar heeft wel een veel betere accuduur. Ik kijk het nog even aan, hopelijk komt Sony voor die tijd met een update die het wat verbeterd.
Wat bedoelt iedereen met een slecht bereik qua wifi? Die van mij doet het anders prima. Ik hoor wel vaker klachten over de Z om van die kleine dingen en soms wat grotere, maar die van mij doet het echt gewoon prima. Misschien is het gewoon dat je vaker mensen tegenkomt in specifieke onderwerpen als ze een probleem hebben ermee ;)

Mijn Z werkt heerlijk, wifi is prima, batterij gaat goed mee. Ik verlies ongeveer 20% met uur screen time op volle
helderheid en gebruik de rest van dfe dag alleen om even whatsapp te checken, twitter etc. 'S nachts kijk ik er films op, natuurlijk wel veel lager qua helderheid en dan verlies ik per episode 4% (22 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
De wifi geeft meestal maar 1 streepje aan. Zit hier 1 verdieping hoger dan router. Laptop heeft veel beter bereik (en ook mijn ps3 slim), mijn nu defecte ps3 phat had ook bagger wifi.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:12
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:33:
De wifi geeft meestal maar 1 streepje aan. Zit hier 1 verdieping hoger dan router. Laptop heeft veel beter bereik (en ook mijn ps3 slim), mijn nu defecte ps3 phat had ook bagger wifi.
Hier soms ook maar 1 streepje (3 meter van router vandaan)
Alleen die steepjes zeggen niks. Download eens Wifi Analyzer
Die laat zien dat ik gewoon goed bereik heb, alleen laat de telefoon maar 1 of 2 streepjes zien.
De indicator van de wifi in de notification balk is gewoon niet helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:04
jeroendh schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:44:
[...]

Hier soms ook maar 1 streepje (3 meter van router vandaan)
Alleen die steepjes zeggen niks. Download eens Wifi Analyzer
Die laat zien dat ik gewoon goed bereik heb, alleen laat de telefoon maar 1 of 2 streepjes zien.
De indicator van de wifi in de notification balk is gewoon niet helemaal goed ;)
In de huiskamer heb ik 1 streepje , 1 verdieping hoger : weg wifi , zeker wel een goede indicator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:14

netblade

Sunrise

Hmm toen ik de Z nog had dacht ik dat het aan mijn toestel in combinatie met mijn router lag, maar de WIFI is dus echt enorm slecht? Ik heb alles gelijkvloers en in de woonkamer had ik slechts 1 steepje over de 5ghz band, en 2 over de 2,4ghz band. Blijkbaar een probleem in de gehele serie?

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 09-04-2013 19:46 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geen last van, sterker nog ik heb zelfs het idee dat ie beter is dan mijn vorige s3. Ik zit er nu een meter of 8 vanaf:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/WJfBSYc.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
netblade schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:45:
Hmm toen ik de Z nog had dacht ik dat het aan mijn toestel in combinatie met mijn router lag, maar de WIFI is dus echt enorm slecht? Ik heb alles gelijkvloers en in de woonkamer had ik slechts 1 steepje over de 5ghz band, en 2 over de 2,4ghz band. Blijkbaar een probleem in de gehele serie?
Mijn wifi bereik is behoorlijk vooruit gegaan t.o.v. mijn oude telefoon (HTC Desire S) hoor, dus lijkt mij niet dat het de gehele serie is. Het bereik is ongeveer gelijk aan mijn Lenovo Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04
netblade schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:45:
Vergeleken met mijn Iphone en Ipad zit de xz op hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:14

netblade

Sunrise

Hmm wierd, mijn Desire Z heeft op de bank 4 steepjes over 2,4Ghz waar de SZ er maximaal 2 had. Maargoed zal wellicht aan de combinatie router toestel hebben gelegen

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
renzo4000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:03:
Geen last van, sterker nog ik heb zelfs het idee dat ie beter is dan mijn vorige s3. Ik zit er nu een meter of 8 vanaf:
[afbeelding]
Ik kom uit op -70 a -75. Telefoon geeft zelf of alleen het bolletje of 1 streepje aan.

Ter vergelijking mijn sony vaio laptop geeft 5/5 streepjes aan.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Is er wel een standaard betreffende hoe sterk een signaal zijn moet voor 1 of 2 streepjes etc?
Ik denk het zelf van niet dus zeggen hoeveel streepjes je op een ander apparaat hebt maakt eigenlijk niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Er zijn inmiddels 2 dagen en 6 uur versteken sinds mijn laatste lading. Met 2.15 uur schermtijd en overdag altijd een internetverbinding. Ik heb nu nog 38% over. Als ik een beetje zuinig doe red ik 3 dagen op 1 lading :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Xperia Z nu een tijdje, en het is echt een fijn toestel.
Alleen heb ik nog niet echt kunnen profiteren van het Full HD screen, ik kan namelijk geen films streamen van die bij mij thuis op de computer staan. Muziek en foto's ziet hij wel, maar films op één of andere manier niet, iemand die ditzelfde probleem heeft? :/

Ohja, en ik hoorde dat Sony binnenkort met een fix zou komen, nadat ze van gebruikers, waaronder ik, hadden vernomen dat de Xperia Z af en toe zonder reden uitvalt. Ook ik had hier dus last van, zijn er meer mensen ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de xperia z nog steeds random shutdowns ?
http://www.thinkdigit.com...ng-from-random_13978.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:17:
Heeft de xperia z nog steeds random shutdowns ?
Mwa, ik denk dat er op internet altijd meer horror dan jubel verhalen komen.
Maar ik heb vernomen dat dat met de laatste update is opgelost. Heb het zelf nooit gehad.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enkele dagen na al die berichtgeving was er een update die dat heeft opgelost. Het kwam trouwens maar heel zelden voor, een serieuze minderheid van de toestellen had er last van. Ik zit nu nog altijd op de oude software en heb nog geen enkele bug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, wel jammer dat zelfde issue al 2 jaar zit op tablet s1
en xperia tablet s sinds launch.

Anyway mijn excuus voor dat ff off-topic ging.
Pagina: 1 ... 38 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.