Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Sn0wblind schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:36:
[...]

Het gerucht ging dat de review versies van de Xperia Z een minder scherm hadden dan de consumenten toestellen.
Dat is overigens geen gerucht, dat was ook zo. De meeste review en tentoonstelling-exemplaren waren de laagste kwaliteit JDC schermen met ongeveer een contrastwaarde van 400:1. De consumentenversies hebben over het algemeen JDC en Sharp schermen met respectievelijk een contrastwaarde van 700:1 en 1000:1.

Daar zit dus al een groot verschil in het kunnen reproduceren van verschillende kleuren al dan niet met een aparte kijkhoek. Daarom zijn er zoveel verschillende uitslagen van reviews, en vooral veel negatieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat ik de waterdichte eigenschap van de Sony Xperia Z zo cool vind, ben ik vanmorgen een rondje wezen rijden. Je kan nu heel makkelijk op plekken kijken waar dat normaal niet echt voor de hand liggend is, onderwater. Dit toestel maakt het mogelijk om eens in een meer/sloot/kanaal te kijken. Waarom zou je dat doen? Gewoon uit nieuwsgierigheid :)

Hier wat tests om te laten zien waarom ik de Xperia Z zo leuk vind.

Dit is een eigenschap die ik best wel eens ga gebruiken verwacht ik. Je hoeft je ook niet meer in te houden als je wil bellen in de regen, douche of bad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:02:
Sinds een paar dagen heb ik een klein probleem met mijn Xperia Z, en ik krijg niet zo snel een oplossing gevonden.

Ook wordt de instelling van mijn slaapstand niet opgeslagen. Ik wil dat deze setting standaard op 1 minuut staat. Maar elke dag weer moet ik handmatig de setting weer aanpassen omdat deze is teruggezet naar 15 sec. Mis ik iets of is dit normaal?
Is dit wel de slaapstand, stel je niet toevallig de "lock" in. Het toestel gaat in slaapstand en de lock gaat er na 1 minuut op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THxZ0NE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:11:
[...]

Is dit wel de slaapstand, stel je niet toevallig de "lock" in. Het toestel gaat in slaapstand en de lock gaat er na 1 minuut op.
Ik geloof het niet, als ik namelijk kijk bij Instellingen > Weergave > Slaapstand springt deze constant terug naar 15 seconde, hoe vaak ik die setting ook aanpas naar 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:02:
Sinds een paar dagen heb ik een klein probleem met mijn Xperia Z, en ik krijg niet zo snel een oplossing gevonden.

Normaal gesproken kreeg je een popup te zien als je de powerbutton een paar seconden lang indrukte, in dit scherm kon je de geluidssetting aanpassen/screenshots maken en de telefoon uitschakelen. Om een of andere reden krijg ik deze popup niet meer te zien als de knop wat langer indruk. Het enige wat gebeurt is dat het scherm op zwart gaat, hetzelfde als je de knop eenmalig indrukt. Is dit een setting die per ongeluk is uitgeschakeld?

Ook wordt de instelling van mijn slaapstand niet opgeslagen. Ik wil dat deze setting standaard op 1 minuut staat. Maar elke dag weer moet ik handmatig de setting weer aanpassen omdat deze is teruggezet naar 15 sec. Mis ik iets of is dit normaal?
Lost een soft-reset het probleem van de pop-up niet op? Dus de powerbutton en volume up ingedrukt houden tot hij 1 keer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:13:
[...]

Ik geloof het niet, als ik namelijk kijk bij Instellingen > Weergave > Slaapstand springt deze constant terug naar 15 seconde, hoe vaak ik die setting ook aanpas naar 1 minuut
Ja klopt, ik had het over de security setting. Ik zou inderdaad een soft reset doen, bij mij werkt het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een soft reset gedaan, probleem met mijn powerbutton is nu opgelost, zeer bedankt!

Zal het eens een tijdje aankijken hoe het nu zit met de slaapstand.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
-vraag over screenprotector.

Ow wacht, er is ook een accesoire topic, daar geplaatst.

[ Voor 79% gewijzigd door THxZ0NE op 05-04-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

denniskrol schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:18:
[...]

Cache en data wissen van de 'Media Storage' app, dan zou die alles opnieuw moeten gaan indexen. Al blijft het een bizar slechte app.
Nu blijft de hele app leeg, ook na reboot. 8)7

Nu quickpic geïnstalleerd, fijne app!

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-04-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
THxZ0NE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:42:
[...]

Thanks voor je antwoord.

Inderdaad, dit is throw, hiervoor kun je schijnbaar ook manueel devices connecten. Als ik dit doe dan ziet hij mijn tv niet meer (eerst wel), en dit laatste is dus vreemd. Alsof er een service uitstaat op de telefoon, rebooten mag ook niet baten.
Ga even naar settings>apps>all en scroll helemaal naar onderen, daar staan al je geblokkeerde apps. Zien andere devices je tv nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Cyleo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:48:
[...]

Ga even naar settings>apps>all en scroll helemaal naar onderen, daar staan al je geblokkeerde apps. Zien andere devices je tv nog wel?
Ik ga dit vanavond thuis even checken, wel grappig want het proces "devices" is disabled. Ik ben benieuwd of dit het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18
In een Xperia ZL review las ik het volgende:
"I'm extremely disappointing that the ZL doesn’t have better codec support. The Sony brand used to be synonymous with media so I find it counter-intuitive that the ZL doesn’t playback more videos that I throw at it."
Enig idee wat hij hier mee bedoelt? De xperia-Z kon toch juist mooi 720p .MKVs 'out of the box' afspelen?

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-04-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de standaard Films-app kan je H264 en XviD afspelen (met MP3/AAC audio) in een AVI, MP4 of MKV-container. Ondertitels werken niet, je kan niet kiezen welke audiotrack je wil en multichannel audio werkt ook niet. Als je video's dus AC3 (Dolby) of DTS-audio hebben gaan ze ook niet werken.

In MX Player kan je wel vrijwel alles afspelen met de HW+ decoder (die ook gebruik kan maken van Bravia Engine), dus eigenlijk is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Duidelijk, thanks :)
Volgens mij gebruiken best veel series not DTS audio. Ik moet nu bij MXplayer een custom FFMPEG decoder gebruiken omdat ze DTS sinds een paar versies terug niet meer ondersteunen en ik anders geen geluid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:16

HollovVpo1nt

I like gadgets

In stamina mode gaat wifi helemaal uit toch? Kan ik ergens instellen dat hij in stamina mode om de uur ofso even wifi aan moet zetten om berichten etc. in te laden?

Ik hoorde via iemand op een forum waarvan de vriend weer bij SMC werkt dat de update naar 4.2 uitgerold wordt zodra de update ronde naar 4.1 voor 2012 toestellen afgerond is (waar ze al mee bezig zijn). 4.2 is denk ik wel bijna.

[ Voor 41% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
Ik had wat accu problemen met mijn Z, kreeg krap aan 16 uur standby met max 2 uur screentime.
Van alles geprobeerd, niks werkte.

Toen een rigoreuze stap genomen, whatsapp verwijderd....

Haal nu op de slofjes 48 uur en minimaal 3,5 uur screen. Ook de mediaserver problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb mijn xperia Z vandaag binnen gekregen en ben echt supertevreden, wat een geweldig mooie telefoon!
Alleen het klepje voor de 3.5mm plug irriteert mij, is er een mogelijkheid om in-ear oortjes via bluetooth aan te sluiten? Ik kan er niet echt iets over vinden, ik bedoel dus een klein ontvangertje waar je je oortjes op aan kan sluiten zodat je geen draad naar je telefoon hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

remoendoo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:48:
Ik heb mijn xperia Z vandaag binnen gekregen en ben echt supertevreden, wat een geweldig mooie telefoon!
Alleen het klepje voor de 3.5mm plug irriteert mij, is er een mogelijkheid om in-ear oortjes via bluetooth aan te sluiten? Ik kan er niet echt iets over vinden, ik bedoel dus een klein ontvangertje waar je je oortjes op aan kan sluiten zodat je geen draad naar je telefoon hebt lopen.
Dat kan zeker. Ik zou zeggen doe navraag in de accesoire topic. Er zijn zat bluetooth ontvangers die lijken op mp spelertjes die in principe audio via bluetooth ontvangen vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:50:
[...]

Dat kan zeker. Ik zou zeggen doe navraag in de accesoire topic. Er zijn zat bluetooth ontvangers die lijken op mp spelertjes die in principe audio via bluetooth ontvangen vanaf je telefoon.
Bedankt, had dat topic nog niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:09
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:28:
In stamina mode gaat wifi helemaal uit toch? Kan ik ergens instellen dat hij in stamina mode om de uur ofso even wifi aan moet zetten om berichten etc. in te laden?

Ik hoorde via iemand op een forum waarvan de vriend weer bij SMC werkt dat de update naar 4.2 uitgerold wordt zodra de update ronde naar 4.1 voor 2012 toestellen afgerond is (waar ze al mee bezig zijn). 4.2 is denk ik wel bijna.
Zoiets kan. Via instellingen de stamina mode aanklikken en daar kun je apps toevoegen die standby blijven.
Ik ervan uit dat je dit bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
AmbroosV schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:09:
Met de standaard Films-app kan je H264 en XviD afspelen (met MP3/AAC audio) in een AVI, MP4 of MKV-container. Ondertitels werken niet, je kan niet kiezen welke audiotrack je wil en multichannel audio werkt ook niet. Als je video's dus AC3 (Dolby) of DTS-audio hebben gaan ze ook niet werken.

In MX Player kan je wel vrijwel alles afspelen met de HW+ decoder (die ook gebruik kan maken van Bravia Engine), dus eigenlijk is niet echt een probleem.
Even afgezien van het codec verhaal vind ik bs player erg fijn omdat deze dlna ondersteund. Ik kan dan files.van mm Synology afspelen alleen kan ik het niet uitsturen naar de tv wat weer wel kan met de movies en walkman app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Cyleo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:48:
[...]

Opgelost, devices proces was blocked, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Garret1410 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:26:
[...]
Zoiets kan. Via instellingen de stamina mode aanklikken en daar kun je apps toevoegen die standby blijven.
Ik ervan uit dat je dit bedoelt.
Niet echt. Als ik Whatsapp bijvoorbeeld whitelist dan blijft whatsapp actief. Het actief houden van whatsapp is nutteloos als de wifi uit staat. Of is het zo dat als ik whatsapp whitelist dat hij automatisch op de x aantal tijd wifi aanzeg om berichten binnen te halen?

Edit: Net een berichtje naar mijzelf gestuurd, hij kwam aan. Dus WhatsApp whitelisten werk wel ;)
Notificatieled gaat niet aan, komt door stamina denk ik. Kan ik ook whitelisten voor welke applicaties de notificatie led aan mag? :P

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-04-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Het klinkt een beetje stom maar ik kan er niet achterkomen waar de volgende 2 tekentjes in de notificatiebalk voor zijn:
- 2 hoorntjes met een batterij ertussen? (staat helemaal links in de rij)
- een snelheidsmetertje? is dit GPS? en zo ja, waar kan ik die uit zetten..

Ik kan het maar niet vinden, ben al 3 jaar gewend aan HTC en alles staat redelijk gehusseld nu. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
remoendoo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:09:
Het klinkt een beetje stom maar ik kan er niet achterkomen waar de volgende 2 tekentjes in de notificatiebalk voor zijn:
- 2 hoorntjes met een batterij ertussen? (staat helemaal links in de rij)
- een snelheidsmetertje? is dit GPS? en zo ja, waar kan ik die uit zetten..

Ik kan het maar niet vinden, ben al 3 jaar gewend aan HTC en alles staat redelijk gehusseld nu. 8)7 |:(
De 1e is de staminamodus, de 2e is gok ik de wekker.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staminamodus en Energiebesparingsmodus (bij lage batterij), zitten allebei onder Instellingen > Energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Oké stom van me haha, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:12
Kan het zijn dat je via de MTP modus bepaalde mappen niet kan zien op de computer, die je via een bestandsverkenner op de telefoon wel kan zien?
Gaat om zowel de interne als de externe SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een deel van de mappen zijn verborgen, onder andere alle mappen die met een puntje beginnen, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
AmbroosV schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:33:
Een deel van de mappen zijn verborgen, onder andere alle mappen die met een puntje beginnen, inderdaad.
Had net een map uit de android folder gekopieerd naar zowel de root van de interne als de externe SD, maar op de computer niet zichtbaar. Map naam was: files.
Daarna met rootexplorer er een zip van gemaakt, ook deze was niet zichtbaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestandsbewerkingen met de file manager zijn niet direct zichtbaar over MTP, meestal pas na een herstart van je telefoon. Waarschijnlijk zit je tegen die beperking. MTP gebruikt een index die niet geweldig dikwijls een refresh krijgt, vrijwel nooit bij het gebruik van third-party bestandsbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
THxZ0NE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:30:
[...]

Opgelost, devices proces was blocked, thanks!!
Mooi zo! :)

Overigens vandaag een 5 GHz modem opgehaald en mijn Z maakt er een prima verbinding mee ;) Leuk voor de huizen met een wat drukker wifi netwerk (nu de laptops en tablets nog :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:42:
[...]

Mooi zo! :)

Overigens vandaag een 5 GHz modem opgehaald en mijn Z maakt er een prima verbinding mee ;) Leuk voor de huizen met een wat drukker wifi netwerk (nu de laptops en tablets nog :P)
Voor de laptops is het een kwestie van het wifi adaptertje intern vervangen, je bent een tweaker of je bent 't niet ;).

Xperia Z maakt inderdaad prima verbinding met 5 Ghz. Net als mijn PC en laptop. Helaas de rest van de apparaten nog niet.

verdomde iPhones en iPads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Na een verhuizing, waarbij schijnbaar druk op het scherm is gekomen, zit er een barst in het paneel in mijn XZ. De glasplaat in zijn geheel is nog intact. Het probleem is dat de bovenste helft van het scherm niet meer op aanrakingen reageert.

How fucked am I?

Vanwege de waterdichtheid zat ik te denken dat het er niet, zoals bij een andere telefoon, er een nieuw scherm in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 21:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hoe zit dat nu met de verschillende panelen in de Xperia Z? Ik wou oorspronkelijk voor een Oppo Find 5 gaan door zn mooie scherm, met goede kijkhoeken, omdat de Xperia Z hierin tegen zou vallen...

Nu ben ik vanmiddag bij de Hi en T-Mobile winkels geweest, en beide Xperia's hadden een prachtig scherm, met goede kijkhoeken en een goed contrast onder grotere hoeken. Dit heb ik zowel in de demovideo (= Bravia Engine aan, neem ik aan) als in het homescreen ( Bravia engine uit?) zo ervaren, en op basis van die ervaring zou ik zo een Xperia Z durven kopen...

Maar er zijn als het goed is 2 of 3 verschillende panelen in de Xperia Z te vinden toch, van JDC en Sharp? Maakt dit zo'n groot verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
TheBleeder schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:51:
Na een verhuizing, waarbij schijnbaar druk op het scherm is gekomen, zit er een barst in het paneel in mijn XZ. De glasplaat in zijn geheel is nog intact. Het probleem is dat de bovenste helft van het scherm niet meer op aanrakingen reageert.

How fucked am I?

Vanwege de waterdichtheid zat ik te denken dat het er niet, zoals bij een andere telefoon, er een nieuw scherm in kan.
Mobiel is schijnbaar niet zo mobiel meer tegenwoordig. Same here.....

On-topic in: [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sorbo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:57:
Hoe zit dat nu met de verschillende panelen in de Xperia Z? Ik wou oorspronkelijk voor een Oppo Find 5 gaan door zn mooie scherm, met goede kijkhoeken, omdat de Xperia Z hierin tegen zou vallen...

Nu ben ik vanmiddag bij de Hi en T-Mobile winkels geweest, en beide Xperia's hadden een prachtig scherm, met goede kijkhoeken en een goed contrast onder grotere hoeken. Dit heb ik zowel in de demovideo (= Bravia Engine aan, neem ik aan) als in het homescreen ( Bravia engine uit?) zo ervaren, en op basis van die ervaring zou ik zo een Xperia Z durven kopen...

Maar er zijn als het goed is 2 of 3 verschillende panelen in de Xperia Z te vinden toch, van JDC en Sharp? Maakt dit zo'n groot verschil dan?
Dit ervaar ik trouwens ook in de winkel. Heb daar even een Xperia Z vastgehouden en ik vond die kijkhoeken eigenlijk helemaal belabberd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 21:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

SChief schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:02:
[...]

Dit ervaar ik trouwens ook in de winkel. Heb daar even een Xperia Z vastgehouden en ik vond die kijkhoeken eigenlijk helemaal belabberd..
He wat, da's precies het tegenovergestelde van mijn ervaring?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat als je in Maart / nu de Z koopt je gewoon de batch met de goede panelen krijgt. Ik moet ook zeggen dat ik het scherm van de Z gewoon echt super vind.

Zou die Shatteproof laag met het Sony logo ergens te krijgen zijn zoals toen die onderkant van de Xperia S bijvoorbeeld? Ik vind dat Sony logo namelijk best mooi staan daar ipv een leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds de update van een paar dagen geleden krijg ik ineens geen notificatie van m'n Gmail meer.... als ik naar de instellingen van Google ga staat er dan ook synchroniseren uit... vervolgens kan ik dan handmatig synchroniseren en dan komen alle berichten in één keer binnen...., maar daarna komen de e-mails toch weer niet gelijk binnen een synchroniseren blijft dan ook op uit staan... ik kan nergens vinden waar ik dat aan kan zetten... iemand enig idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:22:
[...]

Het schijnt dat als je in Maart / nu de Z koopt je gewoon de batch met de goede panelen krijgt. Ik moet ook zeggen dat ik het scherm van de Z gewoon echt super vind.

Zou die Shatteproof laag met het Sony logo ergens te krijgen zijn zoals toen die onderkant van de Xperia S bijvoorbeeld? Ik vind dat Sony logo namelijk best mooi staan daar ipv een leegte.
Ik vind dat iedereen recht heeft op het beste product.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Jorgen schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:24:
[...]

Ik vind dat iedereen recht heeft op het beste product.
Doel je nu op het het schrijven dat het "schijnt" dat die van na februari beter zouden zijn?

Dan kan ik je vertellen dat dat niet klopt, ik heb het befaamde JDC scherm uit week 8 ( feb. dus) en daar is absoluut niks mis mee ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een preproductiemodel en daar is niets mis mee... Heb 'm al vergeleken met verschillende retailmodellen en er is nauwelijks/geen verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!!!

Gisteren een wachtwoord voor mijn beginscherm gedaan, geactiveerd. Wil ik daarna mijn scherm unlocken werkt het gewoon niet. Krijg hem niet van de schermbeveiliging af.. Heb het wachtwoord al een flink aantal keren geprobeerd.. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik wil mijn telefoon weer gebruiken!!!! En dan fatsoenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook een JDC scherm uit week 9 en kan me geen beter scherm wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:57:
sinds de update van een paar dagen geleden krijg ik ineens geen notificatie van m'n Gmail meer.... als ik naar de instellingen van Google ga staat er dan ook synchroniseren uit... vervolgens kan ik dan handmatig synchroniseren en dan komen alle berichten in één keer binnen...., maar daarna komen de e-mails toch weer niet gelijk binnen een synchroniseren blijft dan ook op uit staan... ik kan nergens vinden waar ik dat aan kan zetten... iemand enig idee...?
Ik had hetzelfde toen ik ergens in GTalk iets van synchroniseren uit had gezet, bleek die instelling invloed te hebben op ALLE datasynchronisatie.

Je moet dus in z'n algemeenheid datasynchronisatie aanzetten. Waar dat precies zit weet ik niet uit m'n hoofd, ik gebruik daar een notification toggle voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Goedemorgen hoog geleerde heren :)

Enkele week(en) geleden (geloof ik) heb ik een probleem gepost waarvan ik denk te weten dat het de 'sudden death' issue is.

Afgelopen nacht en de nacht daarvoor is mijn XZ terwijl deze minimaal 60/80% accu had ergens in de nacht spontaan uitgevallen. Eergister kreeg ik hem aan met een hard/soft reset en had hij in plaats van de 80% slechts 13% over. Ik zag een onverklaarbare battery drop waarvan ik eventueel een screenshot zou kunnen plaatsen hier.

Vandaag hetzelfde euvel, echter kreeg ik hem nu geeneens meer aan. Na een half uurtje aan de lader aangesloten te zijn kreeg ik hem wel weer aan via een hard/soft reset (volume button + aan/uit knop).

Zijn er mensen die dit probleem hebben of hebben gehad? Indien iemand hetzelfde probleem heeft, welke software versie gebruiken jullie? En is het probleem opgelost met een update? Sony Update Center geeft aan dat ik de nieuwste versie draai.

Op het moment van schrijven (serieus nu) ben ik aan het kijken welke software versie ik heb, krijg ik een melding van een update van 7.8 mb. de 10.1.A.1.434. Ik kon zien dat mensen deze eerder hebben binnen gekregen? De versie die ik had was de 350 versie die ik nog had. 13w08 hier (Vodafone Branded). Wellicht dat met deze update het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Goedemorgen Jitsert,

Voor wat ik heb begrepen zorgt die update er inderdaad voor dat het probleem wordt opgelost.
Doordat je Vodafone branded bent krijg je die updates ook wat later maar het valt mij mee dat ie er nu toch is.
Test de update even uit en laat even weten of dat het probleem heeft opgelost.
Mocht je trouwens van je Vodafone branding af willen en een originele nederlandse standaard rom ( met de update ) erop zetten zodat je updates sneller krijgt:
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Humma Kavula schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:42:
Goedemorgen Jitsert,

Voor wat ik heb begrepen zorgt die update er inderdaad voor dat het probleem wordt opgelost.
Doordat je Vodafone branded bent krijg je die updates ook wat later maar het valt mij mee dat ie er nu toch is.
Test de update even uit en laat even weten of dat het probleem heeft opgelost.
Mocht je trouwens van je Vodafone branding af willen en een originele nederlandse standaard rom ( met de update ) erop zetten zodat je updates sneller krijgt:
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's
Bedankt voor de bevestiging, mocht het zo zijn dat ik morgenochtend wakker word door mn telefoon i.p.v mijn dochter dan weet ik dat het probleem is opgelost. 2 weken geleden heb ik er ook even last van gehad, daarna echter niet meer tot eergisteren dan.

Wat betreft rooten.. tja, ik zie nog geen 'echte' reden om het te doen. Ik weet wel dat er bepaalde voordelen te behalen vallen t.o.v de branded roms. Bepaalde dingen zoals de black bars (ipv de grijze), kleinere icoontjes en de snellere software updates maken me wel erg nieuwsgierig. Ik ben heel erg content met de software die de sony erop heeft staan. Ik was eerst een beetje bang om te rooten ivm de garantie etc, maar nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om je toestel op een bepaalde manier te rooten zonder die te verliezen. Ik geloof dat ik Ambroos zoiets heb zien zeggen.

Ik denk dat het een kwestie is van wanneer ik het ga doen, niet van of ik het ga doen. Echter daarover zal ik dan in het andere daarvoor bestemde topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:16:
[...]

Bedankt voor de bevestiging, mocht het zo zijn dat ik morgenochtend wakker word door mn telefoon i.p.v mijn dochter dan weet ik dat het probleem is opgelost. 2 weken geleden heb ik er ook even last van gehad, daarna echter niet meer tot eergisteren dan.

Wat betreft rooten.. tja, ik zie nog geen 'echte' reden om het te doen. Ik weet wel dat er bepaalde voordelen te behalen vallen t.o.v de branded roms. Bepaalde dingen zoals de black bars (ipv de grijze), kleinere icoontjes en de snellere software updates maken me wel erg nieuwsgierig. Ik ben heel erg content met de software die de sony erop heeft staan. Ik was eerst een beetje bang om te rooten ivm de garantie etc, maar nu heb ik begrepen dat het mogelijk is om je toestel op een bepaalde manier te rooten zonder die te verliezen. Ik geloof dat ik Ambroos zoiets heb zien zeggen.

Ik denk dat het een kwestie is van wanneer ik het ga doen, niet van of ik het ga doen. Echter daarover zal ik dan in het andere daarvoor bestemde topic posten.
Je hoeft niet te rooten om die GenericNL firmware te flashen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb gisteren een softreset gedaan en sindsdien staat android systeem tweede op het lijstje van batterij verbruikers. Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:19

Het zou interessant zijn wanneer de contrastratio`s van deze verschillende schermen eens gemeten wordt. Ik heb zelf een Sharp display uit week 8, en ben met name bij films echt onder de indruk. Ik vind het jammer dat ze hebben gekozen voor het grijze fletse thema in het homescreen, terwijl je weet dat het scherm tot veel meer in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Het scherm is trouwens van JDI of Sharp en geen JDC. Wat ik op XDA lees is dat de meeste Europese schermen van Sharp zijn.

Misschien leuk om het hier ook bij te houden. Hier een app waarmee je je scherm kunt controleren.

Die van mij is trouwens van Sharp en is T-Mobile branded

[ Voor 22% gewijzigd door Garret1410 op 06-04-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:03:
Het scherm is trouwens van JDI of Sharp en geen JDC.
JDC panel: 1
- Found panel: mipi_video_jdc_Full_HD_mdy70

Sharp panel: 2
- Found panel: mipi_video_sharp_Full_HD_ls050t3sx01_id_dlogo
:> De code/app zegt JDC, zodoende dat ik dat zo neerzet.
Je hebt gelijk dat het gemaakt wordt bij JDI.
Maar goed, JDI, JDC, we weten allemaal wat het betekend ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 07:35:
Help!!!!!

Gisteren een wachtwoord voor mijn beginscherm gedaan, geactiveerd. Wil ik daarna mijn scherm unlocken werkt het gewoon niet. Krijg hem niet van de schermbeveiliging af.. Heb het wachtwoord al een flink aantal keren geprobeerd.. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik wil mijn telefoon weer gebruiken!!!! En dan fatsoenlijk!
Er zijn meer da genoeg artikelen / filmpjes te vinden over de lockscreen hack. Die kan jij natuurlijk ook gebruiken. Anders een harde reset denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Humma Kavula schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:32:
[...]

[...]

:> De code/app zegt JDC, zodoende dat ik dat zo neerzet.
Je hebt gelijk dat het gemaakt wordt bij JDI.
Maar goed, JDI, JDC, we weten allemaal wat het betekend ;)
Oke, dat wist ik dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:48:
[...]

Er zijn meer da genoeg artikelen / filmpjes te vinden over de lockscreen hack. Die kan jij natuurlijk ook gebruiken. Anders een harde reset denk ik.
Hoe maak je een hard resset als ik niet in mijn telefoon kom en niet via pc er op kan omdat je dan niet verbonden bent met mijn telefoon en hij blijft zeuren om het wachtwoord..q

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:19:
[...]

Hoe maak je een hard resset als ik niet in mijn telefoon kom en niet via pc er op kan omdat je dan niet verbonden bent met mijn telefoon en hij blijft zeuren om het wachtwoord..q
Op het lockscreen van je telefoon druk je op noodoproep. Dan doe je *#*#73556673#*#*. Er start een filmpje. Druk op de powertoets van je telefoon, wacht even, ga uit standby en je code is verwijderd. *#*#73556673#*#* opnieuw in op het toetsenblok en het filmpje start niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:24:
[...]

Op het lockscreen van je telefoon druk je op noodoproep. Dan doe je *#*#73556673#*#*. Er start een filmpje. Druk op de powertoets van je telefoon, wacht even, ga uit standby en je code is verwijderd. *#*#73556673#*#* opnieuw in op het toetsenblok en het filmpje start niet meer.
Het werkt bij mij niet .. daarna moet ik alsnog een code invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Start het filmpje na het invoeren van *#*#73556673#*#* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Alternatieve methode is *#*#SERVICE#*#* invullen, de NFC hardware test uitvoeren, en dan op Home duwen. Geen idee of andere tests ook werken, maar bij mij werkte het pas zodra ik de NFC test ook uitvoerde (.434 stock firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Laatst online: 21-08 22:05
Hier één van 23 maart met JDC paneel, maar ik vind het scherm over het algemeen beter dan het scherm van mn xperia s, welke ook prima voldeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat één van de Xperia Z bezitters hier een antwoord kan geven op de volgende vraag:
Kan de Xperia Z tegelijkertijd een telefoonverbinding en een internetverbiding in stand houden?
Op mijn huidige SE Xperia Arc kan dat namelijk niet. Ik zou graag gebruik willen maken van de tethering functie (Portable hotspot) zonder dat deze wordt onderbroken door een inkomende of uitgaande oproep.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
michaelscott schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:36:
Hier één van 23 maart met JDC paneel, maar ik vind het scherm over het algemeen beter dan het scherm van mn xperia s, welke ook prima voldeed!
Maar de S kan wel veel helderder. Heb laatst nog een test gedaan buiten en het viel me meteen op dat het scherm van de S veel lichter was.

Voor de rest is het scherm van de Z natuurlijk erg mooi, voornamelijk omdat het groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:58:
[...]

Maar de S kan wel veel helderder. Heb laatst nog een test gedaan buiten en het viel me meteen op dat het scherm van de S veel lichter was.

Voor de rest is het scherm van de Z natuurlijk erg mooi, voornamelijk omdat het groter is.
Klopt, maar het scherm van de Z is wel gelamineerder. Qua afleesbaarheid zijn ze namelijk beide ongeveer gelijk buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:39:
Ik hoop dat één van de Xperia Z bezitters hier een antwoord kan geven op de volgende vraag:
Kan de Xperia Z tegelijkertijd een telefoonverbinding en een internetverbiding in stand houden?
Op mijn huidige SE Xperia Arc kan dat namelijk niet. Ik zou graag gebruik willen maken van de tethering functie (Portable hotspot) zonder dat deze wordt onderbroken door een inkomende of uitgaande oproep.

Mijn dank is groot.
Soms. De telefoon kan het wel, maar het hangt af van het netwerk. Lang niet alle operatoren staan simultane voice en data toe, of hun netwerk kan het gewoon niet. Als het op je S niet werkt is de kans klein dat het op een Z wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 06-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-03-2024
Goeienavond allen,

Sinds drie weken heb ik ook de Xperia Z, tot volle tevredenheid.
Ik heb een vraagje over het kiezen van een toetsenbord.
Bij mijn vorige telefoon kon ik 'long pressen' in het tekstveld (van een sms-bericht bijv.) waarna een menu tevoorschijn kwam waarin gevraagd werd of ik van toetsenbord wilde wisselen.
Echter hoe 'long' ik ook 'press' in m'n XZ; het enige wat ik te zien krijg is een omgekeerde druppel waarmee ik een vergrootglas-functie krijg.
Is dit iets wat gewoon niet kan op de XZ, het wisselen van toetsenbord (in een tekstveld)?
(Ik weet dat het in de instellingen wel gewoon kan, maar dit is net iets omslachtiger, m.i.)
Iemand die enige duidelijkheid kan verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds Android 4 is dat wat anders. Wanneer je in een tekstveld staat komt er in de notificatiebalk een optie bij waarmee je van toetsenbord kan wisselen :) Long press is nu voorbehouden voor selectie-copy-paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
Dankje, Ambroos!
Ik had die notificatie wel eens zien staan in het 'pull down' scherm, maar me alleen afgevraagd waar die nou zo plotseling vandaan kwam.....
Niet de link gelegd met het feit dat ik vlak daarvoor een sms of mail had geschreven.
Nu ook pas zie ik de 'copy/paste'-balk bovenaan het sms-scherm; tot nu dacht ik dat er geen 'copy/paste' functionaliteit meer in zat (of dat er iets mis was met mijn XZ).
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
De harris shutter filter in de camera app is echt gaaf. Helemaal als je het idee erachter kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 00:04
AmbroosV schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:48:
Sinds Android 4 is dat wat anders. Wanneer je in een tekstveld staat komt er in de notificatiebalk een optie bij waarmee je van toetsenbord kan wisselen :) Long press is nu voorbehouden voor selectie-copy-paste.
Bij de t-mobile branded versie is dat niet zo.

Even een vraagje is het bij jullie ook zo als je iemand belt en als diegene je wegdrukt dat je geen geluidje hoort van dat het gesprek is afgebroken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
xminator schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:52:
[...]

Bij de t-mobile branded versie is dat niet zo.
Mijn toestel is T-Mobile branded en Ambroos' opmerking komt overeen met hoe het op mijn telefoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Laatst online: 22:46
Even een vraagje over de geschatte standby tijd. Deze gaat er bij mij laadcyclus na laadcyclus verder op achteruit (bij gebruik zonder STAMINA modus). Heb hem net voor de derde keer helemaal opgeladen en de geschatte standby tijd is nog maar 13 uur, waar hij in begin na de eerste en tweede laadcyclus nog respectievelijk 2 dagen en 1 dag aangaf. Dit slaagt echt nergens op, want ik heb hem na de vorige laadcycli toch telkens zonder problemen bijna 2 dagen gebruikt (én dit zonder STAMINA en met een schermtijd van ongeveer 4u, wat ik toch netjes vind, maar dat terzijde).

Nu heb ik er het forum nog even op nagelezen en dit werd ook al gemeld door diegenen die hem eind februari/begin maart gehaald hadden dus het lijkt me dat er ergens een kleine bug zit. Nu is er sindsdien hierover nog maar weinig gemeld op het forum. Dus daarom mijn vraag: Lost dit probleem zichzelf uiteindelijk na enkele dagen of weken op? Of is dit probleem nog steeds aanwezig?

Ik weet dat het maar een schatting is en dat ze er makkelijk heel wat naast kan zitten en daarnaast heb ik het ook niet echt nodig, maar het valt me gewoon op, dus ik vraag het maar even :)

Grtz Artois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Artois schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:51:
Even een vraagje over de geschatte standby tijd. Deze gaat er bij mij laadcyclus na laadcyclus verder op achteruit (bij gebruik zonder STAMINA modus). Heb hem net voor de derde keer helemaal opgeladen en de geschatte standby tijd is nog maar 13 uur, waar hij in begin na de eerste en tweede laadcyclus nog respectievelijk 2 dagen en 1 dag aangaf. Dit slaagt echt nergens op, want ik heb hem na de vorige laadcycli toch telkens zonder problemen bijna 2 dagen gebruikt (én dit zonder STAMINA en met een schermtijd van ongeveer 4u, wat ik toch netjes vind, maar dat terzijde).

Nu heb ik er het forum nog even op nagelezen en dit werd ook al gemeld door diegenen die hem eind februari/begin maart gehaald hadden dus het lijkt me dat er ergens een kleine bug zit. Nu is er sindsdien hierover nog maar weinig gemeld op het forum. Dus daarom mijn vraag: Lost dit probleem zichzelf uiteindelijk na enkele dagen of weken op? Of is dit probleem nog steeds aanwezig?

Ik weet dat het maar een schatting is en dat ze er makkelijk heel wat naast kan zitten en daarnaast heb ik het ook niet echt nodig, maar het valt me gewoon op, dus ik vraag het maar even :)

Grtz Artois
Die schatting gaat vaak inderdaad nergens over. Had wel ietsje slimmer gemogen. Bij mij lijkt hij dramatisch achteruit te gaan wanneer ik niet van 100% naar 10% ga, maar hem tussendoor een paar keer op laad. Als ik hem een keer volgooi en helemaal leeg trek zijn de 2 dagen ook weer terug.

Maargoed zoals je zegt het is maar een schatting, na verloop van tijd weet je zelf ook wel hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 00:04
unxperiaz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:26:
[...]

Mijn toestel is T-Mobile branded en Ambroos' opmerking komt overeen met hoe het op mijn telefoon werkt.
Vaag, dat met invoermethode selecteren kwam pas bij mij nadat ik de stock sony rom had geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 13:05
Nog even over die verschillende schermen; mijn broer en een kennis hebben ook een Xperia Z, na ze alle drie naast elkaar gelegd te hebben zagen we direct dat 1 Z een stuk hogere kleurtemperatuur had (Relatief koud/blauwig). Dus na uitgezocht te hebben welk scherm van welke fabrikant was kwamen we erachter dat het beeldscherm met een hoge kleurtemperatuur een JDC/JDI was en de andere twee een Sharp.
Maar na het afspelen van dat standaard filmpje (Xperia Landscapes oid) kwamen we erachter dat er op het oog geen verschillen tussen zaten, waarschijnlijk door de Bravia Engine. Maar ook met de kijkhoeken merkten we geen verschillen. Nu ben ik zeer kritisch over een telefoon van meer dan 600 euro, maar ik kon in ieder geval geen verschillen ontdekken. Ik ben 19 jaar, dus aan mijn ogen ligt het waarschijnlijk ook niet :P
Al met al vind ik het JDI/JDC scherm iets mooier, omdat bij het donkere thema een hogere kleurtemperatuur beter past. Ik ben al met al gewoon content met mijn JDC/JDI uit week 11.

Edit: wanneer ik tijd heb zal ik ze één dezer nog naast elkaar leggen en hier een foto posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Durazno op 07-04-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:39:
[...]

Ik had hetzelfde toen ik ergens in GTalk iets van synchroniseren uit had gezet, bleek die instelling invloed te hebben op ALLE datasynchronisatie.

Je moet dus in z'n algemeenheid datasynchronisatie aanzetten. Waar dat precies zit weet ik niet uit m'n hoofd, ik gebruik daar een notification toggle voor.
maar met die notification toggle moet je wel nog steeds handmatig synchroniseren toch? ik wil eigenlijk weer gewoon dat ik direct een notificatie krijg bij het ontvangen van een Gmail.... overigens dezelfde dag van die update is ook m'n abonnement ingegaan van tele 2 met nummerbehoud ( ik kwam van T-Mobile) misschien heeft dat er wel mee te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:10
Had gelezen dat de schermen vanaf W11 probleemloos zouden zijn, helaas heb ik er 1 met 2 hot pixels en 2 stuck pixels. Paneel is wel van sharp dit itt tot de andere gemelden van uit W11. Heb hem van Vodafone, maar deze was niet Branded en er was ook geen vodafone software te bekennen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Ik heb deze post nu ook in een ander topic open staan.. maar ik wil het hier ook even proberen gezien.

Ik heb gisteren een back up gemaakt via PC companion. Nu krijg ik via PC Companion mijn back up niet terug gezet omdat PC Companion blijft hangen en de door mij gemaakte back up (via PC companion) wel ziet, maar niet kan inzien?

Ik kan de back up selecteren bij back up en herstellen, vervolgens klik ik op herstellen en dan word het scherm van pc companion zwart. Ik heb geen idee wat ik moet doen.. Anyone?

Edit: Ik heb dus het .dbk bestand gekopieerd en op een andere laptop gezet waar ik ook PC companion heb geinstalleerd, helaas onsuccesvol.

Nu zag ik dat de XZ ook een back up en herstel functie heeft, wat ik gegarandeerd eerder heb gezien.. maar hier heb ik dus geen gebruik van gemaakt. Is het mogelijk om zo'n .dbk bestand gemaakt door pc companion terug te zetten naar de telefoon zonder het daarvoor bestemde programma te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:06
Jitsert schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:25:
Ik heb deze post nu ook in een ander topic open staan.. maar ik wil het hier ook even proberen gezien.

Ik heb gisteren een back up gemaakt via PC companion. Nu krijg ik via PC Companion mijn back up niet terug gezet omdat PC Companion blijft hangen en de door mij gemaakte back up (via PC companion) wel ziet, maar niet kan inzien?

Ik kan de back up selecteren bij back up en herstellen, vervolgens klik ik op herstellen en dan word het scherm van pc companion zwart. Ik heb geen idee wat ik moet doen.. Anyone?

Edit: Ik heb dus het .dbk bestand gekopieerd en op een andere laptop gezet waar ik ook PC companion heb geinstalleerd, helaas onsuccesvol.

Nu zag ik dat de XZ ook een back up en herstel functie heeft, wat ik gegarandeerd eerder heb gezien.. maar hier heb ik dus geen gebruik van gemaakt. Is het mogelijk om zo'n .dbk bestand gemaakt door pc companion terug te zetten naar de telefoon zonder het daarvoor bestemde programma te gebruiken?
Had hetzelfde probleem, heb gewoon gewacht en opeens pakte hij hem wel op 8)7
Gewoon wat geduld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Het is alsof de duivel er mee speelt! Ik wil hier gaan verkondigen dat mijn geduld wel erg op de proef word gesteld..

Ik wilde gaan zeggen dat ik dit wel erg jammer vind... dat zoeits als dit niet vlekkeloos werkt. Het werkt nog steeds niet vlekkeloos, maar hij lijkt hem wel te willen herstellen nu. Ik weet niet waar het aan ligt, maar dat dit zo lang duur (+-20 minuten wachten) is echt idioot :-( .

Hopelijk is alles zometeen wel 'geregeld' ik wil dit niet nog eens meemaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:03:
Wellicht heb ik de twijfelachtige eer om als een van de eerste de dupe te zijn van waterschade.

Na wat verder te kijken heb ik de oorzaak, mijns inziens, kunnen achterhalen: het rubber dat de telefoon bescherm tegen binnenkomend water is gescheurd in de breedte. De scheur is ongeveer 7 millimeter breed.
En dat terwijl je de SIM-kaart maar 1x plaatst en daarna nooit meer het klepje openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/12629741/220/12629741.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Als in de volgende update de schermcalibratie software zit moet dit nog wat meer gelijk getrokken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:53:
[...]

maar met die notification toggle moet je wel nog steeds handmatig synchroniseren toch? ik wil eigenlijk weer gewoon dat ik direct een notificatie krijg bij het ontvangen van een Gmail.... overigens dezelfde dag van die update is ook m'n abonnement ingegaan van tele 2 met nummerbehoud ( ik kwam van T-Mobile) misschien heeft dat er wel mee te maken....
Je kunt background sync aan/uit togglen. Als je het aangetoggled hebt, kun je bij je Google account settings controleren of de mail sync actief is, en dat aanpassen indien nodig.

Zodra beide syncs (algemeen + mail) actief zijn, zou je weer mail moeten krijgen wanneer het binnenkomt en dus geen handmatige sync.
jeroendh schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:07:
[...]

En dat terwijl je de SIM-kaart maar 1x plaatst en daarna nooit meer het klepje openmaakt.
Tenzij je veel reist buiten Europa en in andere landen een andere SIM-kaart gebruikt. B.v. om goedkoper (onbeperkt) dataverkeer op je telefoon mogelijk te maken. Ik moet binnenkort weer, dus hoop dat het SIM-kaart slot op vaker-dan-eenmalig gebruik gebouwd is. Maar dat zou toch moeten lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door Myedvyed op 07-04-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
zijn er nog meer mensen bij wie "ineens"de notificatie led wel werkt?
sinds een aantal dagen doet die van mij het ineens!
Niet dat ik het erg vind, maar wel vaag
bewust even gewacht met posten, omdat ik het nog een paar dagen wou afwachten

PS: geen nieuwe update meer geinstalleerd de laatste tijd (434?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:22
Neeeeee, helaas, vandaag voor het eerst in mijn leven gehockeyed, en toen mijn tas met mijn mobiel erin iets te enthousiast op de tegels neergezet. Ik hoorde al het geluid van iets hards dat op de tegels kwam, hele achterkant van mijn xperia z in barsten....

Deze blijkt dus niet zo stevig te zijn als ik eerst vermoedde, als deze(door een doeken tas heen) bij een vrije val van 0,5 meter al in barsten licht. Ja, ik had de orginele stikker nog aan de achterkant, en mijn hoesje is nu al een week opweg vanuit hongkong:(

Zal dit de waterproof garantie beinvloeden, en hoe zit het met garantie als de mobiel bij een officieel punt wordt gerepareerd? Dus als ik mijn mobiel door sony laat repareren, hou ik dan mijn garantie?

plaatjes moeten nog komen (kan nergens een foto mee maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Myedvyed schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:02:
[...]

Je kunt background sync aan/uit togglen. Als je het aangetoggled hebt, kun je bij je Google account settings controleren of de mail sync actief is, en dat aanpassen indien nodig.

Zodra beide syncs (algemeen + mail) actief zijn, zou je weer mail moeten krijgen wanneer het binnenkomt en dus geen handmatige sync.
En waar kan ik die background sync vinden? Want mijn mailsynchronisatie werkt niet bepaald vlekkeloos, hij synced op random tijdstippen en maar 1 of 2x per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Ik kan die setting zo gauw niet vinden, hij lijkt via Talk in te stellen en via widgets/apps zoals Notification Toggle.

Maar als hij uit zichzelf op random tijdstippen synchroniseert staat die optie waarschijnlijk al aan, en is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
remoendoo schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:26:
[...]

En waar kan ik die background sync vinden? Want mijn mailsynchronisatie werkt niet bepaald vlekkeloos, hij synced op random tijdstippen en maar 1 of 2x per dag..
Toggle staat gewoon tussen de widgets in de toggle widgets (background sync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 14:34
7th-son schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:13:
zijn er nog meer mensen bij wie "ineens"de notificatie led wel werkt?
sinds een aantal dagen doet die van mij het ineens!
Niet dat ik het erg vind, maar wel vaag
bewust even gewacht met posten, omdat ik het nog een paar dagen wou afwachten

PS: geen nieuwe update meer geinstalleerd de laatste tijd (434?)
Dit heb ik ook. Ik heb ook geen update geïnstalleerd en sinds gisteren deed hij het opeens. Tijdens het laden lichtte hij wel rood op maar als ik een whatsapp kreeg niet. Heel lang mee geklooid, uiteindelijk opgegeven. Sinds gisteren doet hij het opeens haha. Dus als ik een bericht hebt dan knippert hij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt doormiddel van de app Light Manager de notificatieled laten werken zoals je zelf wilt. Die van mij werkte ook niet, heb root-toegang verkregen en de app geïnstalleerd, geen gezeik meer.
In het root&custom rom topic staat in de TS een handleiding voor root-toegang.

dit is geen reclame voor het topic, maar gewoon een handreiking voor degenen die met dit probleem zitten, mijn ledje heeft wel gewerkt, maar knipperde 1x per 5 seconden. Zo lang ga ik niet naar mijn telefoon staren, die knippert nu dus 1x per 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 23:55
wat is trouwens goed voor de accu van een nieuwe xperia z?
eerst de telefoon volledig opladen ? of eerst de accu leeg laten lopen en dan opladen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 13:32
Volgens mij hoeft dat met Li batterijen allang niet meer. Gewoon opladen als je de kans krijgt, iedere helemaal leegtrekken zorgt er juist voor dat er hij minder cycles meegaat. Mijn laptop biedt in de bios ook de mogelijkheid om de batterij tot 80% te chargen, en dit is dus ook met het idee dat je charge-discharge cycles niet het gehele bereik van de batterij innemen om daarmee de levensduur te bevorderen. Ik ga ervan uit dat dat met de telefoon niet anders is. Meer info op http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries (en andere artikelen op deze site).

Ik zie wat pro-tips hier onderaan, maar ik hou me er zelf niet heel strikt aan nu ik de punten zo doorlees :)

Edit: Je hebt het over een gloednieuwe XZ? Volgens de quickstart manual moet je die een half uurtje opladen voordat je hem aanzet. Dat zou ik dan ook gewoon doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Visitor.q op 07-04-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisteren op mijn Z met Chrome wat afbeeldingen opgezocht en er 1 opgeslagen. Nu de grote vraag: waar vind ik deze afbeelding terug? En hoe verwijder ik deze weer?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Jorgen schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:39:
Gisteren op mijn Z met Chrome wat afbeeldingen opgezocht en er 1 opgeslagen. Nu de grote vraag: waar vind ik deze afbeelding terug? En hoe verwijder ik deze weer?
Lijkt me dat hij in je album staat of in downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gedownloade afbeeldingen staan gewoon in /downloads op het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Overal waar ik water zie wil ik mijn Xperia Z in onderdompelen :9 Zo kon ik het gisteren met het museum weekend niet laten om hem in een fontein van Paleis het Loo onder te dompelen. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door darkdesign op 08-04-2013 09:20 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.