Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediaserver is wat vreemd. Sommige mensen hebben er last van, de meeste niet...

Ik heb jammer genoeg geen directe oplossingen, hogerop heb ik ook nog niets gehoord. Wanneer je merkt dat je batterij snel omlaag gaat kan je best je toestel even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
AmbroosV schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:42:

Ik heb jammer genoeg geen directe oplossingen, hogerop heb ik ook nog niets gehoord. Wanneer je merkt dat je batterij snel omlaag gaat kan je best je toestel even herstarten.
Herstarten heeft niet direct nut overigens. Mediaserver blijft hangen op een of meer bestanden. Het is een bekend probleem van ICS en JB 4.1. In 4.2 is dit overigens opgelost.

Bij mij hielp het alweer om Mediaopslag gegevens te wissen en van Films, Walkman en Album apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, nog niet gemerkt...

Ik zal eens zien of ik al wat te weten kan komen over 4.2. Er gaan als mijn informatie klopt wat nieuwigheden van de andere Sony-afdelingen inzitten (volledige integratie van Music Unlimited in Walkman bijvoorbeeld) en het zou kunnen dat hij daardoor wat vertraging aan het oplopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Klinkt interessant Ambroos. Dit probleem doet zich overigens niet alleen voor bij de Xperia Z, maar bij een hele hoop devices. Onder andere: One S, Galaxy S, Asus Transformer, Google Nexus 7, Nexus 4 en ik had het ook bij mijn Galaxy Note.

Het komt blijkbaar omdat Mediaserver op één bestand blijft hangen tijdens het scannen waardoor het geheugen volloopt en het proces niet stopt. Of omdat Mediaserver alle bestanden scant in plaats van alleen de juiste bestanden en daardoor een out-of-memory error krijgt. In ieder geval, het is een probleem wat bij 4.0 en 4.1 nog erin zat, maar zou in 4.2 opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 18:41
Zelfde probleem met mediaserver en android hier. Herstarten heeft geen nut, stamina mode ook niet...

Op dit moment heeft android 57% gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Robsel_NL op 02-04-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 15:29
5% Android en als hoogste verbruiker staat Mediaserver met 33%...

Heeft dit te maken met dat er een SD kaart in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Nee, zoals ik al zei dit is een bug. Maar waar die precies vandaan komt kan verschillende oorzaken hebben. Waaronder 'slechte bestanden' of te grootte bestanden, waardoor Mediaserver in een lus blijft hangen en niet meer zomaar verder kan.

Dit kun je in de meeste gevallen tijdelijk oplossen door de volgens apps te stoppen en alle gegevens te wissen: Mediaopslag, Albums, Films en Walkman (twee apps bij mij). In de meeste gevallen werkt dat. Ook kun je proberen daarna opnieuw op te starten. Let wel dat Mediaserver niet direct uit de geschiedenis zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Maar stel voor je gebruikt de hele dag je telefoon om je mp3's etc te beluisteren. Staat media server sowieso hoog. 3uur mp3tjes luisteren op een dag zorgt bij mij voor 15 tot 20% mediaserver gebruik. Ik kan 24uur op een accu charge halen met brightness op variabel en de slider op de helft. Schermtijd 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Sn0wblind schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:27:
Maar stel voor je gebruikt de hele dag je telefoon om je mp3's etc te beluisteren. Staat media server sowieso hoog. 3uur mp3tjes luisteren op een dag zorgt bij mij voor 15 tot 20% mediaserver gebruik. Ik kan 24uur op een accu charge halen met brightness op variabel en de slider op de helft. Schermtijd 4 uur.
4 Uur schermtijd is ook wat ik nominaal haal. Soms wat meer als ik het zich beperkt tot enkel wat chatten, soms minder als ik ga gamen/flink browsen.

P.S. De japanse Z heeft nu standaard white balance ingebakken: http://www.xperiablog.net...ds-white-balance-setting/

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 02-04-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Ik vond dit wel heel erg veel geslurp van apparaten, dus heb het maar gefreezed met titanium backup, morgen eens kijken wat er gebeurt. Scherm tijd 3 uur trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/756665/Screenshot_2013-04-02-21-58-48.png

Als ik naar die screenshot kijk merk ik wel hoe ongelovelijk hoog full hd eigenlijk welniet is op een telefoon, het android en baconreader icoontje zijn gewoon low res op deze resolutie. maar vel van die dingen zie je niet op de telefoon. ik denk dat je het verschil tussen 1600x900 en 1920x1080 niet eens zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Sn0wblind schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:27:
Heb ik uitgetest, na 10 uur aan waarvan 6 uur continu spotify was het 15 procent mediaserver en 15 procent spotify zelf.

En zelfs dan liep de accu niet eens zo heel hard leeg. Moet wel zeggen dat muziek aan/uit bij mij amper verschil maakt omdat ik op een wifi netwerk zit dat elke 10 seconden de cpu sowieso al wakker maakt. (iets of iemand zit te broadcasten)

Anyway, spontane media server drain is een klassieke android bug, en als het waar is dat 4.2 dat opgelost heeft, dan werd het wel tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Nutral schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:05:
Ik vond dit wel heel erg veel geslurp van apparaten, dus heb het maar gefreezed met titanium backup, morgen eens kijken wat er gebeurt. Scherm tijd 3 uur trouwens.
[afbeelding]
Dan moet je het scannen naar apparaten in je netwerk even uitzetten. Kan geloof ik bij Instellingen > Xperia en anders bij de Films applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jarenlang HTC gehad en mijn laatste toestel wat een one x. Kon verlengen en las allemaal berichten over de vertraging van de one. Had nog nooit een Sony gehad en heb uiteindelijk voor een witte z gekozen. Tot op heden heb ik geen spijt gehad. Kijkhoeken van het scherm zijn inderdaad niet super maar full hd films zijn echt prachtig om te kijken. De ui van Sony is simpel en alles reageert heel snappy. Hoop dat de kwaliteit van de camera/foto's in de nieuwe 4.2 update aangepakt wordt. Vond de foto's op mijn one x er warmer uit zien. Al met al een blije z gebruiker .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Cyleo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:55:
[...]

4 Uur schermtijd is ook wat ik nominaal haal. Soms wat meer als ik het zich beperkt tot enkel wat chatten, soms minder als ik ga gamen/flink browsen.

P.S. De japanse Z heeft nu standaard white balance ingebakken: http://www.xperiablog.net...ds-white-balance-setting/
Bij mij bestaat het voornamelijk uit browsen, messagen, facebooken en muziek luisteren tegelijkertijd als ik naar werk en terug reis. Naast het sochtends voor werk en savonds na werk browsen en messagen.
Vlemert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:14:
[...]

Heb ik uitgetest, na 10 uur aan waarvan 6 uur continu spotify was het 15 procent mediaserver en 15 procent spotify zelf.

En zelfs dan liep de accu niet eens zo heel hard leeg. Moet wel zeggen dat muziek aan/uit bij mij amper verschil maakt omdat ik op een wifi netwerk zit dat elke 10 seconden de cpu sowieso al wakker maakt. (iets of iemand zit te broadcasten)

Anyway, spontane media server drain is een klassieke android bug, en als het waar is dat 4.2 dat opgelost heeft, dan werd het wel tijd...
Spotify hoort toch geen media server te gebruiken? Ik dacht dat alleen lokale muziek, film en foto vanuit de mediaserver kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 16:53
[afbeelding]

Als ik naar die screenshot kijk merk ik wel hoe ongelovelijk hoog full hd eigenlijk welniet is op een telefoon, het android en baconreader icoontje zijn gewoon low res op deze resolutie. maar vel van die dingen zie je niet op de telefoon. ik denk dat je het verschil tussen 1600x900 en 1920x1080 niet eens zou merken.
Pssst, er zijn betere apps om te browsen op Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:59:
[...]
Spotify hoort toch geen media server te gebruiken? Ik dacht dat alleen lokale muziek, film en foto vanuit de mediaserver kwamen?
Wanneer Spotify offline-bestanden of uit de cache aan het afspelen is zit dat meestal ook onder mediaserver.

Mediaserver geeft bij mij in ieder geval geen probleem. Heb er een berg TV-afleveringen opstaan en een duizendtal nummers (MP3/AAC/M4A-containers). Ik heb wel letterlijk elk bestand nieuwe tags gegeven met MusicBrainz Picard en daarna een frontcover toegewezen met Foobar, dus de kans dat er 'slechte' data tussenzit is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_En4CeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:10
Ik heb nu ook sinds 2 weken een Xperia Z na 2 jaar een LG Optimus 2x te hebben gehad (wat een draak was dat toestel af en toe). Ik ben bijna helemaal tevreden, maar ik helaas ook last van de sudden death bug. Soms (en vooral bij opladen) als je het toestel unlocked, dan reageert hij nergens meer op. Scherm gaat niet aan, LED blijft branden (soms niet).

Kennnen jullie dit probleem? Heb er zo'n beetje om de 4 a 5 dagen last van. Ik draai op firmware 434 (geflashed vanaf Tmobile stock ROM (dag irritant low res T-Mobile splash screen 8) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
ThE_En4CeR schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:19:
Ik heb nu ook sinds 2 weken een Xperia Z na 2 jaar een LG Optimus 2x te hebben gehad (wat een draak was dat toestel af en toe). Ik ben bijna helemaal tevreden, maar ik helaas ook last van de sudden death bug. Soms (en vooral bij opladen) als je het toestel unlocked, dan reageert hij nergens meer op. Scherm gaat niet aan, LED blijft branden (soms niet).

Kennnen jullie dit probleem? Heb er zo'n beetje om de 4 a 5 dagen last van. Ik draai op firmware 434 (geflashed vanaf Tmobile stock ROM (dag irritant low res T-Mobile splash screen 8) ))
Nog nooit gehad, wel een keer moeten rebooten omdat ik niet meer kon bellen, maar dat was alles. Ik heb ook de generic rom 434 geflashed met nog wat mods die in het root&custom rom topic staan, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

alex3305 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:48:
Klinkt interessant Ambroos. Dit probleem doet zich overigens niet alleen voor bij de Xperia Z, maar bij een hele hoop devices. Onder andere: One S, Galaxy S, Asus Transformer, Google Nexus 7, Nexus 4 en ik had het ook bij mijn Galaxy Note.

Het komt blijkbaar omdat Mediaserver op één bestand blijft hangen tijdens het scannen waardoor het geheugen volloopt en het proces niet stopt. Of omdat Mediaserver alle bestanden scant in plaats van alleen de juiste bestanden en daardoor een out-of-memory error krijgt. In ieder geval, het is een probleem wat bij 4.0 en 4.1 nog erin zat, maar zou in 4.2 opgelost moeten zijn.
Goede info. Is er ook een manier om alleen het mediaserver proces te restarten / te stoppen? Ik heb niet het idee dat ik iets aan dat proces heb. Ik gebruik bijvoorbeeld PowerAmp voor muziek en VLC voor Video. Wat heb ik dan eigenlijk aan het mediaserver proces?

Zeker in samenhang met dit bericht van AmbroosV wordt het een irritant probleem waarbij we dus ook nog even zullen moeten wachten tot het opgelost is.
AmbroosV schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:45:
Vreemd, nog niet gemerkt...

Ik zal eens zien of ik al wat te weten kan komen over 4.2. Er gaan als mijn informatie klopt wat nieuwigheden van de andere Sony-afdelingen inzitten (volledige integratie van Music Unlimited in Walkman bijvoorbeeld) en het zou kunnen dat hij daardoor wat vertraging aan het oplopen is.
Ben wel benieuwd hoeveel vertraging dit oplevert. Gezien de belofte van Sony dat ze met een snelle update zullen komen. Zal nog wel even duren gezien de reputatie van Sony.

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-04-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28
Met root kan je het proces wel killen met Rescan Media oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Factors reset, geen muziek op me toestel en mediasserver staat nog steeds op 15% terwijl ik niks heb ggedaan (behalve wat YouTube en streamen via spotify..)

Kan het ook aan iets anders liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
HollovVpo1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:58:
[...]
Heb net smarttags besteld, binnen een paar weken kijken of de gebruikservaring beter wordt met deze dingen.
[...]
Als je nfc tags wil gebruiken om taken automatisch te starten, bijvoorbeeld bij je oplader dan kan dat ook met van die weggooi OV kaartjes. Ik heb er vanochtend een aantal bij het metro station gevonden. Met Tasker en lokale NFC plugin kan je obv kaart ID een task starten. Met Tasker zijn de mogelijkheden haast onbegrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

pheppy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:18:
[...]

Als je nfc tags wil gebruiken om taken automatisch te starten, bijvoorbeeld bij je oplader dan kan dat ook met van die weggooi OV kaartjes. Ik heb er vanochtend een aantal bij het metro station gevonden. Met Tasker en lokale NFC plugin kan je obv kaart ID een task starten. Met Tasker zijn de mogelijkheden haast onbegrensd.
:O Dat wist ik niet. Maar goed, heb nu 4 tags besteld voor 6 euro. Daar lig ik niet wakker van. Wel leuk om te weten dat het ook met OV kaartjes kan. Die OV kaartjes zijn plat. Ik heb wel een paar ideeën voor een toe het zelf dock met ruimte voor verwisselbare OV/NFC kaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Knamix schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:02:
Factors reset, geen muziek op me toestel en mediasserver staat nog steeds op 15% terwijl ik niks heb ggedaan (behalve wat YouTube en streamen via spotify..)

Je hebt wel standaard video's en afbeeldingen op je telefoon staan. Daarnaast staan er ook nog wat mapjes (neem ik aan) op je SD-kaart. Ook Spotify en YouTube maken gebruik van MediaServer.

Echter hebben veel gebruikers last van een spontane MediaServer zonder gebruik van muziek en video-applicaties. En dat is niet zoals het hoort. Gister heb ik het proces weer gekilled, alles opgeschoond en gereboot en bij mij is het probleem nu nagenoeg weg. Momenteel staat mijn telefoon 1d 16u 24m 0s aan met een screen-on time van iets minder dan een uur. Dan heb ik nog 28% acculading over. Dus sowieso hoef ik niet echt ontevreden te zijn denk ik zo.

Trouwens AmbroosV, toen de Xperia Z uit elkaar werd geschroefd door de FCC zag ik dat er een Li-ion batterij inzat en geen Li-Po, zoals jij eerder claimde. Weet jij daar misschien iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 21:07
alex3305 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:02:
[...]

Je hebt wel standaard video's en afbeeldingen op je telefoon staan. Daarnaast staan er ook nog wat mapjes (neem ik aan) op je SD-kaart. Ook Spotify en YouTube maken gebruik van MediaServer.

Echter hebben veel gebruikers last van een spontane MediaServer zonder gebruik van muziek en video-applicaties. En dat is niet zoals het hoort. Gister heb ik het proces weer gekilled, alles opgeschoond en gereboot en bij mij is het probleem nu nagenoeg weg. Momenteel staat mijn telefoon 1d 16u 24m 0s aan met een screen-on time van iets minder dan een uur. Dan heb ik nog 28% acculading over. Dus sowieso hoef ik niet echt ontevreden te zijn denk ik zo.

Trouwens AmbroosV, toen de Xperia Z uit elkaar werd geschroefd door de FCC zag ik dat er een Li-ion batterij inzat en geen Li-Po, zoals jij eerder claimde. Weet jij daar misschien iets meer van?
Nee, na een factory reset staan de standaard afbeeldingen en video's er juist niet meer op. Dus na een factory reset en zonder sd kaart zou de mediaserver bug niet meer voor moeten komen. Echter na een factory reset moet de mediaserver zich nog wel 'settelen' en laat daardoor direct na een factory reset een verbruik van ongeveer 15% zien. Dit had ik ook nadat ik een factory reset had gedaan. Na een dag verdween heel de mediaserver echter uit de lijst met verbruikers. Dus als mediaserver een dag na een factory reset en zonder sd kaart nog steeds zo veel gebruikt is er pas echt iets mis met je device.

De Z heeft een Lithium-polymeer batterij. Op de batterij staat inderdaad Li-ion, maar als je goed kijkt zie je daarboven in kleine lettertjes echter Li-Polymer staan.

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/5843/xperiazbattery.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door cordonbleu op 03-04-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

alex3305 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:02:
[...]
een Li-ion batterij inzat en geen Li-Po, zoals jij eerder claimde. Weet jij daar misschien iets meer van?
Zelfs mijn SE Z530 uit het jaar 200x heeft al Li-Po..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[afbeelding]

Dat apparaten zo hoog staat heb ik ook een keer gehad, even resetten werkte toen. Is volgens mij een throw ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:59
Knamix schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:02:

Hoe staat het met je percentage's van je android systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

AmbroosV schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:42:

Toestel rebooten heeft bij mij in ieder geval geholpen. Wellicht helpt dit voor anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 13:32
Mediaserver is alleen het DLNA gedeelte waarmee je muziek/foto's kunt sharen met andere apparaten toch? Of wordt het ook gebruikt om lokaal (op de telefoon zelf) de media te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
Visitor.q schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:42:
Mediaserver is alleen het DLNA gedeelte waarmee je muziek/foto's kunt sharen met andere apparaten toch? Of wordt het ook gebruikt om lokaal (op de telefoon zelf) de media te gebruiken?
Alleen voor lokale content, niet zozeer voor DLNA content. Behalve het afspelen misschien, maar ook dat ligt weer aan de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik wacht op de update naar 4.2 om te kijken wat deze inhoudt. Hoewel ik de Z echt een super toestel vind is hij toch net iets te groot en te snel voor mij (te snel ja). Ik ben geen user die de snelheid/ mogelijkheden van de Xperia Z volledig benut. Ik voel me net een Ferrari eigenaar zonder rijbewijs :P.
Een dual-core 4.3" toestel is prima voor mij. Het probleem is dat goede 4.3" toestellen i.c.m. een abonnement eigenlijk net zo veel, zo niet meer, kosten dan wat ik voor de Z betaal (heb het via de T-Mobile actie gekocht). Choices.. choices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
pheppy schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:18:
[...]

ik had mijn nfc tags van een website vandaan gehaald, 3 zeer platte ronde papieren stickers, 2 kunstof ronde stickers, en een sleutelhanger, voor 8 euro (incl verzenden)

leuke spul, en is vooral voor de "lazy bastard' erg nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HollovVpo1nt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:49:
Ik wacht op de update naar 4.2 om te kijken wat deze inhoudt. Hoewel ik de Z echt een super toestel vind is hij toch net iets te groot en te snel voor mij (te snel ja). Ik ben geen user die de snelheid/ mogelijkheden van de Xperia Z volledig benut. Ik voel me net een Ferrari eigenaar zonder rijbewijs :P.
Een dual-core 4.3" toestel is prima voor mij. Het probleem is dat goede 4.3" toestellen i.c.m. een abonnement eigenlijk net zo veel, zo niet meer, kosten dan wat ik voor de Z betaal (heb het via de T-Mobile actie gekocht). Choices.. choices.
Dan zou ik zeker eens naar de SP kijken die onlangs is aangekondigd. Die ziet er erg mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Het is hier al eens langsgekomen maar kan het niet meer terugvinden. Momenteel toont het fotoalbum ook meteen alle foto's uit mijn whatsapp map, dat zou ik liever niet hebben. Er schijnt een no-show bestandje te zijn dat ik kan kopieren naar mijn whatsapp images map waardoor deze niet meer in het overzicht opgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 20:04
7th-son schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:52:
[...]

ik had mijn nfc tags van een website vandaan gehaald, 3 zeer platte ronde papieren stickers, 2 kunstof ronde stickers, en een sleutelhanger, voor 8 euro (incl verzenden)

leuke spul, en is vooral voor de "lazy bastard' erg nuttig
Linkje naar die website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 18:27
NFC tags en dergelijke behoren onder accessoires, hiervoor is een speciaal topic: het accessoiretopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Iemand 3DMark al geprobeerd?
Google Play: 3DMark

Mijn score;
https://dl.dropbox.com/u/...t_2013-04-03-21-13-00.png
Had wel diverse apps openstaan op de achtergrond, zag dat het gemiddelde voor de XZ hoger lag bij beide testen.

[ Voor 18% gewijzigd door ziggymaster op 03-04-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nu even een zo kaal mogelijke rom erop, CPU clock omhoog gooien, cold boot en proberen de score hoger te krijgen..(watercooling anyone >:) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik weet eindelijk wat de accu opvreet...

Betterbatterystats toont aan dat AudioOut_3 59% gebruikt en AudioOut_2 maarliefst 29....

Iemand bekend met die twee "accuvreters" ?

Heb alleen Spotify, Wallbase en Dropbox geinstalleerd met een factory reset dat ik gisteren heb uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 22:09
Ik haal 10500pt met 3Dmark. Ga ervan uit dat dit normaal is.

Waterkoeling is goed te doen met de XZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:08
Knamix schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:35:

Betterbatterystats toont aan dat AudioOut_3 59% gebruikt en AudioOut_2 maarliefst 29....

Heb alleen Spotify, Wallbase en Dropbox geinstalleerd met een factory reset dat ik gisteren heb uitgevoerd...
Dat zijn al je geluiden, bv keyboard, lock/unlock en dergelijke. Als je dast uitzet word het drastisch minder.

Maar volgens mij is dat niet echt een drainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is deze avond een update voor Chrome online gezet die de rendering eindelijk helemaal oplost (Chrome 26). Nu is tekst echt terug 100% scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:43
Ik heb een aantal mp3s die de walkman app niet ziet. Het zijn mp3's die, wanneer ik ze via file Explorer start Unknown artiest aangeeft in de walkman app. Beetje raar dus.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:24:
Er is deze avond een update voor Chrome online gezet die de rendering eindelijk helemaal oplost (Chrome 26). Nu is tekst echt terug 100% scherp!
Bedankt! Let wel, het is een manual download dus die komt niet vanzelf aanwaaien.

Spotify heeft ook een update die automatisch de beste locatie bepaald waar je muziek wordt opgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Knamix schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:35:

Kan je die ook zonder root gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vandaag zijn mijn screenprotectors en hoesje binnen, dus ik heb eindelijk die standaard matte protectors eraf gehaald. Holy sheit wat een wereld van verschil. Prachtig toestel met ongelooflijk beeld. Heb een paar HD samples gedownload, wowzers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
HollovVpo1nt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:47:
Vandaag zijn mijn screenprotectors en hoesje binnen, dus ik heb eindelijk die standaard matte protectors eraf gehaald. Holy sheit wat een wereld van verschil. Prachtig toestel met ongelooflijk beeld. Heb een paar HD samples gedownload, wowzers!
Mat?? De standaard screenprotectors (shatter proof sheets) zijn gewoon helder/doorzichtig hoor.

[ Voor 65% gewijzigd door cordonbleu op 03-04-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

cordonbleu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:48:
[...]

Mat?? De standaard screenprotectors (shatter proof sheets) zijn gewoon helder/doorzichtig hoor.
Ik heb het dus over die protectors die erop zitten nadat je het toestel uit de doos haalt :P Die shatterproof protectors heb ik laten zitten, ik heb mijn screenprotectors er overheen geplakt. Kristalhelder.

Btw, ik heb inmiddels 3 uur screentijd (met Wifi, stamina uit) en batterij is op 30%. Denk dat ik 4.5 uur schermijtijd makkelijk haal.

[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-04-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zie net een video dat het scherm van de Xperia S mooier is dan de Xperia Z...

Vraag me af wat dan het nut is van Bravia Engine 2 tegenover 1?

YouTube: Sony Xperia Z vs. Sony Xperia S - Screen Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Nut van BE zie ik überhaupt niet. Is mijns inziens alleen een foefje om in bepaalde omstandigheden verzadigde kleuren te laten zien zoals een amoled scherm. Ik heb het uitstaan.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Onzin. Ik heb de S, T en Z real life naast elkaar gehad en de Z heeft echt het betere scherm. Kleurreproductie, kijkhoeken (nog steeds matig, maar goed genoeg) en natuurlijk (logisch) de scherpte van Z zijn het beste van deze 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:20:
Onzin. Ik heb de S, T en Z real life naast elkaar gehad en de Z heeft echt het betere scherm. Kleurreproductie, kijkhoeken (nog steeds matig, maar goed genoeg) en natuurlijk (logisch) de scherpte van Z zijn het beste van deze 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar de T doet het stukken beter qua contrast, dat heb ik wel gemerkt. Zwart is toch wel heel wat dieper op een T dan op een Z. (Afhankelijk van welke T je had, er zijn twee verschillende schermen in omloop voor de T.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Nu online
THxZ0NE schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:37:
Ik heb een aantal mp3s die de walkman app niet ziet. Het zijn mp3's die, wanneer ik ze via file Explorer start Unknown artiest aangeeft in de walkman app. Beetje raar dus.. Iemand tips?
ID3 tags goedzetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
AmbroosV schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:40:
Maar de T doet het stukken beter qua contrast, dat heb ik wel gemerkt. Zwart is toch wel heel wat dieper op een T dan op een Z. (Afhankelijk van welke T je had, er zijn twee verschillende schermen in omloop voor de T.)
Dat ben ik wel een beetje met je eens inderdaad. De zwartwaardes van de T waren bij het exemplaar dat ik toen vergeleek met mijn Z iets beter, maar ik vond het verschil best klein. De kleuren en kijkhoek van de Z waren ten opzichte van de T wel echt duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 18:27
Ik heb hem ook gedraaid en scoorde aanmerkelijk hoger

Ice Storm: 10302
Ice Storm Extreme: 5907

Hierbij viel me vooral op dat de physics score aanmerkelijk hoger was, de rest was ook allemaal ietsje hoger dan gemiddeld, maar de physics score sprong er echt uit. Wat kan hier de reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:06:
[...]

De meneer van Sony die ik vanmiddag aan de telefoon had wist mij te vertellen dat de achterkant van een ander materiaal is dan de voorkant. Ik was zelf in de veronderstelling dat beide kanten van gehard glas waren. Ik weet niet of hij gelijk heeft, maar krassen en barsten op de achterkant voorspellen niet veel goeds.
Tak,
Hier ook een krasje in de achterkant, maar wel eentje die dieper is dan de protector.
Drie dagen in gebruik in mijn broekzak.... Niets scherps of hards in de buurt geweest....
Maar even afwachten hoe zich dit verder ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Knamix schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:10:
Zie net een video dat het scherm van de Xperia S mooier is dan de Xperia Z...

Vraag me af wat dan het nut is van Bravia Engine 2 tegenover 1?

YouTube: Sony Xperia Z vs. Sony Xperia S - Screen Comparison
Kom zelf van de S af en de Z heeft echt een beter scherm, geen twijfel over mogelijk :-) In alle opzichten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziggymaster schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:19:
Nu even een zo kaal mogelijke rom erop, CPU clock omhoog gooien,
cold boot en proberen de score hoger te krijgen..(watercooling anyone >:) ?)
Leuk, maar dan neem ik 'm niet op in het overzicht ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
De mp3's hebben een juiste ID3 tag. Ik zal ze vanavond nog eens opnieuw kopieeren.
Wat wel heel vreemd is dat het proces "Devices" nu 36% in gebruik heeft sinds ik gisteren 13 nieuwe mp3's over heb gekopieerd en waarvan er dus 5 niet gezien worden door de walkman app. Beetje buggy dus, ik had eerder in dit forum ook iets gelezen over corrupte mp3's en battery drain. Waarschijnlijk is dit hetzelfde, toch een rare bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He allemaal,
Ik ben net terug van 4 weken Indonesie. Daar heb ik goed met mijn XZ foto's en video's kunnen maken.
Hieronder 2 video's onder water.

YouTube: Finding Nemo op Bali

YouTube: Visjes in de vijver.

De 1e is gemaakt tijdens snorkelen bij Bali. Heb het begin stuk en eind stuk van het filmpje afgeknipt. Aangezien het een lang filmpje was. Het is op 2,5 a 3 meter diep gefilmt, in de zee. Dus daarna heb ik de XZ afespoeld met zoet water.

2e filmpje is gemaakt in een vijver van een hotel.

Laat ff weten wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:08:
He allemaal,
Ik ben net terug van 4 weken Indonesie. Daar heb ik goed met mijn XZ foto's en video's kunnen maken.

De 1e is gemaakt tijdens snorkelen bij Bali. Heb het begin stuk en eind stuk van het filmpje afgeknipt. Aangezien het een lang filmpje was. Het is op 2,5 a 3 meter diep gefilmt, in de zee. Dus daarna heb ik de XZ afespoeld met zoet water.

Super cool die eerste video! d:)b

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
He allemaal,

Supervet! Maar Sony geeft toch max. 1 meter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bagagedrager van een fiets kan ook maximaal 25 kg aan ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
He allemaal,

Superstrak, jij hebt zeker genoten in indonesie zo te zien!
_/-\o_

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik heb zeker genoten. Ontzettend mooi land. Heb al veel kunnen fotograferen met de XZ met zonlicht. En moet zeggen das niet altijd even best. Maar ben er nog steeds erg tevreden over. En het groen van de rijstvelden wordt wel heel groen als je niet op burststand fotografeert, maar dat maakt het er zeker niet minder mooi op. ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 13:57 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:44:
haha ja ik heb zeker genoten. Ontzettend mooi land. Heb al veel kunnen fotograveren met de XZ met zonlicht. En moet zeggen das niet altijd even best. Maar ben er nog steeds erg tevreden over. En het groen van de rijstvelden wordt wel heel groen als je niet op burststand fotograveerd, maar dat maakt het er zeker niet minder mooi op. ;-)
Ding maakt echt mooie videos zeg. Die sensor kan echt wel wat. Hopelijk komt er nog eens een mooie upgrade aan dat de foto's ook het maximale eruit halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17
Is er uberhaupt de toezegging van Sony dat ze het camera probleem gaan aanpassen? Maw, wordt het geacknowledged als een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik gebruik sinds kort een Sony mw1 en wanneer ik mijn bluetooth aanzet maakt hij dus verbinding. Maar kan bij Smart connect een aantal optie's kiezen bij bluetooth, aan, uit, schakelen. Kan iemand me uitleggen welke optie beter is, en als ik schakelen kies zet hij het op standby? Mijn bluetooth incoontje in mijn notification bar gaat van wit naar grijs, maar mijn bluetooth staat wel nog aan....

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Erg leuk die video's onder water! Dat moet ik ook eens proberen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:22:
Beste mensen,

Ik gebruik sinds kort een Sony mw1 en wanneer ik mijn bluetooth aanzet maakt hij dus verbinding. Maar kan bij Smart connect een aantal optie's kiezen bij bluetooth, aan, uit, schakelen. Kan iemand me uitleggen welke optie beter is, en als ik schakelen kies zet hij het op standby? Mijn bluetooth incoontje in mijn notification bar gaat van wit naar grijs, maar mijn bluetooth staat wel nog aan....

Kan iemand mij helpen?
Als hij naar grijs gaat is hij nog aan. Ik heb zelf de smart headset en gebruik een carket in mijn auto en heb bluetooth eigenlijk altijd aan staan (grijs, tenzij die verbind dus ;) dan wordt deze wit) omdat de Z over BT4 beschikt. Deze is zo zuinig dat het maar 2/3 % van je accu vraagt, voor je comfort kun je hem dus prima aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Als je dit zo ziet is de kleurweergave en detail van het scherm van de Z echt wel superieur aan de rest eigenlijk, mits je het scherm recht van voren bekijkt. Het enige wat dus minder goed is, is het contrast en de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Cyleo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:47:
[...]

Als hij naar grijs gaat is hij nog aan. Ik heb zelf de smart headset en gebruik een carket in mijn auto en heb bluetooth eigenlijk altijd aan staan (grijs, tenzij die verbind dus ;) dan wordt deze wit) omdat de Z over BT4 beschikt. Deze is zo zuinig dat het maar 2/3 % van je accu vraagt, voor je comfort kun je hem dus prima aan laten staan.
Heb bluetooth altijd aanstaan. Verschil is echt niet merkbaar met androidtelefoons. Lees altijd dat dat bij de iphone dus wel heel veel scheelt...

Tegenwoordig heb ik hem continu verbonden met mn horloge, en zelfs dan is het verschil amper merkbaar. Scherm tien minuten aan vreet meer dan hele dag bluetooth verbonden.

En dat is niet eens BT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 14:41

tomk94

Developer

Ik merk een flinke afwijking in het datagebruik wat op mijn android gemeten wordt en wat op de Hi website.

Hi meld nu dat ik vanaf 1 april 213MB heb gebruikt. De xperia z 120MB. Een aanzienlijk verschil. Beide flink hoger dan dat van mijn iphone, waar ik nu rond de 50MB zat. De play store heeft 50MB gebruikt, terwijl alleen over wifi updaten aanstaat. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Heb een bundel van 2GB maar zelfs daar ga ik op dit tempo overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door mijn eigen schuld een kras op het scherm, ik wil dat Sony logo alleen nog even houden en die shatter laag ook..Zou het helpen om er een protector op te plakken waardoor je die kras niet meer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
Het lukt mij niet om via Bluetooth (en de call-button daarop) fatsoenlijk voice commando (bellen, navigatie etc) aan te sturen. Google Voice Dailer geeft echt heel slechte resultaten. In feite belt hij ongeveer ad random een contact op. Terwijl met Google Voice Seach of Navigatie mij prima verstaan. Ik hoor hier meer over op diverse fora. Alternatieve Voice Control apps zijn er ook. Maar die krijg ik niet onder het call-button knopje. Anderen hadden succes met het installeren van een nieuwe versie van Google Search of juist het "freezen" van Google Search met Titanium. Maar die tips werken niet voor mij. Het is Google Voice Dailer of niets. Dat ik Nederlandse taal wil zal ook wel niet helpen.

Ik ga er van uit dat die Voice Dailer straks nog wel gerepareerd wordt (voorheen schijn hij het wel prima gedaan te hebben). Ik weet ook niet of het aan mijn Evolution ROM ligt die op mijn XZ draait, dat de tips niet werken. Of dat ik niet handig genoeg ben. Ik ga waarschijnlijk wachten op 4.2. Maar nieuwe tips zijn uiteraard welkom.

Overigens connect de XZ wel heel vlot met mijn bluetooth koptelefoon setje. Ik heb een MW600 want die heeft FM radio als extra. De NFC van de SBH20 vond ik niet nodig.

Edit. Een andere VoiceDialer.apk (HTC versie gevonden op xda) geinstalleerd. VoiceDialer werkt niet, maar keuze is er nu wel. Het alternatief is nu Google Search (feitelijk Google Now), maar die start niet goed. Ik hoor nog even geduld, en mijn scherm knippert. Maar dan stopt het. Een 3de party VoiceDialer kan ik nu ook kiezen. Nog liever heb ik een goedwerkende Google versie. Google Now schijnt het goed te doen maar die staat bij mij dus niet op.

[ Voor 15% gewijzigd door pheppy op 05-04-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:47:
[...]

Ja precies ik had het aan laten staan en gaf inderdaad 2-3% aan, maar heb ook stamina mode aan dus dan word alles afgesloten denk ik?

Als ik stamina mode inschakel en uitschakel blijft het aantal uur gewoon hetzelfde, maar ja heb het aanstaan en hoop dat het werkt.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 22:09
Wat me opvalt en het is mij al eerder opgevallen, dat de helderheid van de One iets minder is dan die van de Z, terwijl in reviews de helderheid van de One beter is. Alleen reviewsite Techradar heeft dit ook geconstateerd.

Of er worden verschillende schermen gebruikt in de One, wat waarschijnlijk is, of dat HTC de helderheid aanpast wanneer er media afgespeelt wordt. Heb dit ergens gelezen op een site en HTC zou dit doen om de accu te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 14:34
Het scherm komt inderdaad wel beter uit de kast alleen helaas van de kijkhoek. Alleen vind ik die hele Bravia Engine echt ruk. Als je hem aan hebt en je kijkt een filmpje dan zie je de kleuren echt niet mooi. Vooral huidskleur is heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 06:48:
Of er worden verschillende schermen gebruikt in de One, wat waarschijnlijk is
Dat is al bekend :) Tot nu toe drie fabrikanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ineens werkt mij DLNA functie niet meer om vanaf de telefoon een foto of muziek af te spelen en uit te sturen naar de tv (Samsung lcd).Het aparte is dat ik wel bijv BS player op mijn NAS content kan ophalen, maar uitsturen naar de tv kan ineens niet meer. Eerst zat er naast het settings icoontje een optie om de output te selecteren.

Weet iemand van jullie of dit een service is dat wellicht gestart moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 18:10
Na 3 weken gebruik ineens een dead pixel :( Het is er maar 1 maar ik vind het behoorlijk irritant, en ik kijk er altijd naar omdat ik weet dat die er zit.

Iemand ervaring met T-Mobile en dead pixel garantie? Of moet ik hem naar Sony opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:44:
Door mijn eigen schuld een kras op het scherm, ik wil dat Sony logo alleen nog even houden en die shatter laag ook..Zou het helpen om er een protector op te plakken waardoor je die kras niet meer ziet?
Lijkt mij dat je deze altijd zult blijven zien alleen dan niet zult voelen. Misschien dat het wat doffer wordt en zo minder opvalt. Net is mij ook opgevallen dat ik een aantal haarkrasjes heb op het scherm, ik gebruik de telefoon op dezelfde manier als de iphone 4 (zonder hoesje) en ben er zeer voorzichtig mee. Blijkbaar is het materiaalgebruik dus niet vergelijkbaar met de Iphone4, doelend op het gorillaglas, zonde.

[ Voor 24% gewijzigd door THxZ0NE op 05-04-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Cyclonic schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:22:
Na 3 weken gebruik ineens een dead pixel :( Het is er maar 1 maar ik vind het behoorlijk irritant, en ik kijk er altijd naar omdat ik weet dat die er zit.

Iemand ervaring met T-Mobile en dead pixel garantie? Of moet ik hem naar Sony opsturen?
Volgens mij als je binnen 7 dagen na aanschaf van je telefoon een dode pixel constateert mag je hem opsturen voor reparatie. Daarna gelden er allerlei regeltjes. Bij mijn Hd2 een paar jaar terug morst ik minimaal 3dooie pixels hebben voordat ze er wat aan deden.
tomk94 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:05:
Ik merk een flinke afwijking in het datagebruik wat op mijn android gemeten wordt en wat op de Hi website.

Hi meld nu dat ik vanaf 1 april 213MB heb gebruikt. De xperia z 120MB. Een aanzienlijk verschil. Beide flink hoger dan dat van mijn iphone, waar ik nu rond de 50MB zat. De play store heeft 50MB gebruikt, terwijl alleen over wifi updaten aanstaat. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Heb een bundel van 2GB maar zelfs daar ga ik op dit tempo overheen...
Rond jouw provider misschien sessies af? Zo ja op hoeveel kb? Als dat geen oorzaak zou kunnen zijn, download dan even 3g watchdog.

[ Voor 36% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-04-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Excuus, DO

[ Voor 98% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-04-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
THxZ0NE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:22:
Ineens werkt mij DLNA functie niet meer om vanaf de telefoon een foto of muziek af te spelen en uit te sturen naar de tv (Samsung lcd).Het aparte is dat ik wel bijv BS player op mijn NAS content kan ophalen, maar uitsturen naar de tv kan ineens niet meer. Eerst zat er naast het settings icoontje een optie om de output te selecteren.

Weet iemand van jullie of dit een service is dat wellicht gestart moet worden?
Dit is throw. Die is dynamisch wel of niet in beeld. Als hij iets gevonden heeft waar je naartoe kan streamen (via DLNA dus) dan komt het symbooltje prominent in de app te staan (bijvoorbeeld de album). Als hij niets vind staat deze onder settings (en als je er dan op klikt gaat hij op zoek). Ik vermoed dus dat je even moet zoeken waar hij nu staat, of naast de settings (de drie puntjes) of genestelt onder de settings (als zijnde throw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Cyleo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:15:
[...]

Dit is throw. Die is dynamisch wel of niet in beeld. Als hij iets gevonden heeft waar je naartoe kan streamen (via DLNA dus) dan komt het symbooltje prominent in de app te staan (bijvoorbeeld de album). Als hij niets vind staat deze onder settings (en als je er dan op klikt gaat hij op zoek). Ik vermoed dus dat je even moet zoeken waar hij nu staat, of naast de settings (de drie puntjes) of genestelt onder de settings (als zijnde throw).
Thanks voor je antwoord.

Inderdaad, dit is throw, hiervoor kun je schijnbaar ook manueel devices connecten. Als ik dit doe dan ziet hij mijn tv niet meer (eerst wel), en dit laatste is dus vreemd. Alsof er een service uitstaat op de telefoon, rebooten mag ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand die een goede vervanger voor de album app weet? Zelfs met nomedia bestanden in de mappen blijft de album app de iconen uit de Sygic map tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 22:18
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:56:
Iemand die een goede vervanger voor de album app weet? Zelfs met nomedia bestanden in de mappen blijft de album app de iconen uit de Sygic map tonen.
Quickpic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Even peilen of meer mensen dit ''probleem'' hebben hier...

Heb mijn XZ nu 2 weken en het valt me op dat veel van mijn telefoongesprekken sindsdien beginnen met "WAT WAS DAT?" Na het opnemen trilt ie namelijk vrij vaak nog even door, wat voor de persoon aan de andere kant klinkt alsof ze een elektrisch scheerapparaat aan de lijn hebben. Hebben meer mensen dat of is mijn toestel een beetje gek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Melkunie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:14:
Even peilen of meer mensen dit ''probleem'' hebben hier...

Heb mijn XZ nu 2 weken en het valt me op dat veel van mijn telefoongesprekken sindsdien beginnen met "WAT WAS DAT?" Na het opnemen trilt ie namelijk vrij vaak nog even door, wat voor de persoon aan de andere kant klinkt alsof ze een elektrisch scheerapparaat aan de lijn hebben. Hebben meer mensen dat of is mijn toestel een beetje gek? :+
Dit probleem heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik ook niet

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:18
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:56:
Cache en data wissen van de 'Media Storage' app, dan zou die alles opnieuw moeten gaan indexen. Al blijft het een bizar slechte app.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Garret1410 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 06:48:
[...]

Wat me opvalt en het is mij al eerder opgevallen, dat de helderheid van de One iets minder is dan die van de Z, terwijl in reviews de helderheid van de One beter is. Alleen reviewsite Techradar heeft dit ook geconstateerd.

Of er worden verschillende schermen gebruikt in de One, wat waarschijnlijk is, of dat HTC de helderheid aanpast wanneer er media afgespeelt wordt. Heb dit ergens gelezen op een site en HTC zou dit doen om de accu te sparen.
Het gerucht ging dat de review versies van de Xperia Z een minder scherm hadden dan de consumenten toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik een klein probleem met mijn Xperia Z, en ik krijg niet zo snel een oplossing gevonden.

Normaal gesproken kreeg je een popup te zien als je de powerbutton een paar seconden lang indrukte, in dit scherm kon je de geluidssetting aanpassen/screenshots maken en de telefoon uitschakelen. Om een of andere reden krijg ik deze popup niet meer te zien als de knop wat langer indruk. Het enige wat gebeurt is dat het scherm op zwart gaat, hetzelfde als je de knop eenmalig indrukt. Is dit een setting die per ongeluk is uitgeschakeld?

Ook wordt de instelling van mijn slaapstand niet opgeslagen. Ik wil dat deze setting standaard op 1 minuut staat. Maar elke dag weer moet ik handmatig de setting weer aanpassen omdat deze is teruggezet naar 15 sec. Mis ik iets of is dit normaal?
Pagina: 1 ... 36 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.