Chrome slaat automatisch op het interne geheugen op, en dit is niet aan te passen. Hij slaat wel alles op in 1 folder dus je kan gewoon die hele inhoud selecteren en verplaatsen maar het is suboptimaal. Mocht je je hier heel erg aan irriteren dan kun je overwegen om een andere browser te gaan gebruiken waarmee je dit wel kan instellen.xminator schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:59:
Hoe kan ik bestanden(afbeeldingen) via mn browser direct op mijn sd kaartje opslaan, dat is mij vooralsnog niet gelukt namelijk.. Zo heb je niet erg veel aan je microsd als je whatsapp afbeeldingen, afbeeldingen van internet, screenshots eerst intern moet opslaan en vervolgens naar sd kaartje moet omzetten (erg omslachtig)
Heb opera mobile en daarmee kan het ook niet, volgens mij is het met geen één browser mogelijk (zonder root).Cyleo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Chrome slaat automatisch op het interne geheugen op, en dit is niet aan te passen. Hij slaat wel alles op in 1 folder dus je kan gewoon die hele inhoud selecteren en verplaatsen maar het is suboptimaal. Mocht je je hier heel erg aan irriteren dan kun je overwegen om een andere browser te gaan gebruiken waarmee je dit wel kan instellen.
Telefoon lag aan de lader, kom ik na kwartiertje terug, reageert de telefoon nergens meer op.
Er brand nu alleen nog een rood ledje, pc herkend hem niet en vol up en power halen ook niks uit...
Iemand suggesties?
Er brand nu alleen nog een rood ledje, pc herkend hem niet en vol up en power halen ook niks uit...
Iemand suggesties?
Nee, jij wilt gewoon je zin hebbenxminator schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:15:
[...]
Nu zit je dingen goed te praten die gewoon horen te werken. Je hebt maar 11gb van de 16 gb beschikbaar, als zulke 'simpele' dingen niet mogelijk zijn en of omslachtig gebeuren is dat gewoon jammer.
Dus helaas dat mensen zoals jij bestaan die zulke ontwikkelingen goed proberen te praten, zo gaan ze er nooit wat tegen doen.
Helaas dat er mensen zoals jij bestaan die telkens hun eigen zin willen en het altijd beter denken te weten dan de rest.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn Z, maar op mijn HD2 heb eigenlijk altijd de keuze gehad waar ik een bestand wilde opslaan op Opera Mobile.xminator schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:58:
[...]
Heb opera mobile en daarmee kan het ook niet, volgens mij is het met geen één browser mogelijk (zonder root).
Je kunt ook overdrijven. Het is voorheen gewoon normaal geweest dat mensen hun geheugen konden managen. Mensen die dat voorheen deden en dat nu niet kunnen hebben het recht om daar wat van te zeggen. Als je apps van dagelijks gebruik over de MicroSD en Interne Geheugen gefragmenteerd zijn kan ik wel begrijpen dat dat negatieve gevolgen heeft op de snelheid/ stabiliteit van het OS, dus ik begrijp waarom ze apps en app data intern willen houden, maar jouw stuk slaat nergens op.Appleman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:10:
[...]
Nee, jij wilt gewoon je zin hebben. Het idee van de MicroSD slot is voor extern geheugen. Precies zoals hiervoor is geschreven; Voor films, muziek, apps etc. Niet bedoeld als uitbreiding voor je interne geheugen. Ga je ook lopen klagen als je aanhanger van je auto geen motor ingebouwd heeft? Want he! Je kan hem aankoppelen aan je auto.
Helaas dat er mensen zoals jij bestaan die telkens hun eigen zin willen en het altijd beter denken te weten dan de rest.
Ik val hem aan op dezelfde manier waarop hij andere aanvalt. Iemand geeft netjes wat aan waarom het wel of niet kan en gelijk begint te generaliseren. Zo ga je niet met elkaar om. Vandaar dat ik hetzelfde doe, kijken of hij dat fijn vindt.
Uh... ok. Feit blijft dat het voorheen kon.Appleman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:51:
Ik val hem aan op dezelfde manier waarop hij andere aanvalt. Iemand geeft netjes wat aan waarom het wel of niet kan en gelijk begint te generaliseren. Zo ga je niet met elkaar om. Vandaar dat ik hetzelfde doe, kijken of hij dat fijn vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 31-03-2013 23:11 ]
Microsd is voor films, muziek en afbeeldingen (apps kunnen niet op de microsd geplaatst worden, losse apks wel dan). Ik wil afbeeldingen van internet opslaan, waarom moet dat op het interne geheugen? Want een microsd is toch als extern geheugen voor films, muziek en afbeeldingen? Waarom moet ik het eerst imtern opslaan en dan vervolgens overzetten naar sd?Appleman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:10:
[...]
Nee, jij wilt gewoon je zin hebben. Het idee van de MicroSD slot is voor extern geheugen. Precies zoals hiervoor is geschreven; Voor films, muziek, apps etc. Niet bedoeld als uitbreiding voor je interne geheugen. Ga je ook lopen klagen als je aanhanger van je auto geen motor ingebouwd heeft? Want he! Je kan hem aankoppelen aan je auto.
Dus wat je zegt klopt niet.
Omdat je een zeurkous bent. Als je het per se wilt root je toch je telefoon en remount je de externe SD naar /sdcard/.xminator schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:14:
[...]
Microsd is voor films, muziek en afbeeldingen (apps kunnen niet op de microsd geplaatst worden, losse apks wel dan). Ik wil afbeeldingen van internet opslaan, waarom moet dat op het interne geheugen? Want een microsd is toch als extern geheugen voor films, muziek en afbeeldingen? Waarom moet ik het eerst imtern opslaan en dan vervolgens overzetten naar sd?
Dus wat je zegt klopt niet.
Uiteindelijk is het gewoon onzin om de externe sd, die zeer waarschijnlijk ook nog eens langzamer is én meer stroom verbruikt, als hoofdopslag te gebruiken. Als je dat toch wilt doen ben je niet efficiënt bezig en is het dus wel een slimme design keuze van Google / Android / Sony. Als je dat niet snapt hoor je hier denk ik niet thuis.
Niet als hoofdopslag maar voor dingen zoals afbeeldingen (waar een microsd voor gemaakt is!) en geen apps ( wat overigens in het verleden wel gewoon mogelijk was).alex3305 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:19:
[...]
Omdat je een zeurkous bent. Als je het per se wilt root je toch je telefoon en remount je de externe SD naar /sdcard/.
Uiteindelijk is het gewoon onzin om de externe sd, die zeer waarschijnlijk ook nog eens langzamer is én meer stroom verbruikt, als hoofdopslag te gebruiken. Als je dat toch wilt doen ben je niet efficiënt bezig en is het dus wel een slimme design keuze van Google / Android / Sony. Als je dat niet snapt hoor je hier denk ik niet thuis.
Voor de mensen die bestanden vanaf de browser direct op hun sd kaart willen opslaan:
Gebruik dolphin browser en selecteer sdcard1(sdcard0 is interne opslag), dus het is wel degelijk mogelijk alleen dan niet met google chrome en opera mozilla (vaag dus).
[ Voor 14% gewijzigd door xminator op 31-03-2013 23:42 ]
Verwijderd
Hallo luitjes,
Na 2 dagen is mijn xperia z al om zeep geholpen door mezelf.
Ik had hem geroot en hierna tijdens het installeren en eerste in gebruikname van: Custom Android Font Switcher viel mijn nieuwe telefoon uit. (tijdens andere apps een dag eerde no problemo)
Nu start de telefoon op en verschijnt er Sony in beeld. hierna Xperia en dan valt hij uit en begint het geheel opnieuw.
Heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem weer aan de praat te krijgen zodat hij door start??
Alvast bedankt
Ik had hem geroot en hierna tijdens het installeren en eerste in gebruikname van: Custom Android Font Switcher viel mijn nieuwe telefoon uit. (tijdens andere apps een dag eerde no problemo)
Nu start de telefoon op en verschijnt er Sony in beeld. hierna Xperia en dan valt hij uit en begint het geheel opnieuw.
Heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem weer aan de praat te krijgen zodat hij door start??
Alvast bedankt
Ik denk dat je Rom niet lekker is. Maar ik denk dat je je vraag beter kunt stellen inVerwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 07:57:
Hallo luitjes,
Alvast bedankt
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's
Verwijderd
heb afgelopen nacht me experia de hele nacht in de lader gehad, en nu net is de accu al weer op 66% dat gaat wel heel snel want een uur geleden was die nog 100% nu 66 terwijl ik amper iets mee gedaan heb hoe kan dit zo ?
Kijk even bij de batterijgegevens: Power Management - Battery UsageVerwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:36:
heb afgelopen nacht me experia de hele nacht in de lader gehad, en nu net is de accu al weer op 66% dat gaat wel heel snel want een uur geleden was die nog 100% nu 66 terwijl ik amper iets mee gedaan heb hoe kan dit zo ?
Verwijderd
Cyleo schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:41:
[...]
Kijk even bij de batterijgegevens: Power Management - Battery Usage
Hallo!
Ik ga mijn Note 2 vanmiddag omruilen voor een Xperia Z maar ik heb een paar vraagjes voordat ik de knoop doorhak..
1: is de batterijduur echt zo slecht bij de Xperia Z (had hiervoor een Xperia T en ik weet niet of hij slechter of beter presteert...)
2. Is de volume hoog als je oordopjes gebruik? (met de Xperia T was die wat laag.. veel lager dan de note)
3. Hoe is de microfoon als je bijv iets opneem met hoog volume? (ga van de zomer naar Sziget i Hongarije en wil toch wat opnemen)
Ik ga mijn Note 2 vanmiddag omruilen voor een Xperia Z maar ik heb een paar vraagjes voordat ik de knoop doorhak..
1: is de batterijduur echt zo slecht bij de Xperia Z (had hiervoor een Xperia T en ik weet niet of hij slechter of beter presteert...)
2. Is de volume hoog als je oordopjes gebruik? (met de Xperia T was die wat laag.. veel lager dan de note)
3. Hoe is de microfoon als je bijv iets opneem met hoog volume? (ga van de zomer naar Sziget i Hongarije en wil toch wat opnemen)
Zien julie het touchscreen raster ook liggen in het scherm wanneer je hem in de zon onder een hoek houd?
Cogitationis poenam nemo patitur
Hier nog niet gezien, maar dan ook nog niet veel zon gehad. Zijn wel mensen die hebben aangegeven het te zien en onzichtbaar krijg je het toch niet helemaal. Het is in ieder geval minder zichtbaar dan destijds op mijn desire of nu op mijn transformer prime. Hoezo?Bullet NL schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
Zien julie het touchscreen raster ook liggen in het scherm wanneer je hem in de zon onder een hoek houd?
@Daarboven: idle verbruik is prima, schermtijd is normaal (zo'n 4 u). Qua geluid heb ik er nog geen problemen mee gehad om mijn dopjes aan te sturen. Geluid opnemen gaat de Z erg goed af, beter dan bijvoorbeeld de Sa. Hoe dit met erg harde geluiden zit weet ik niet, niet geprobeerd.
YepBullet NL schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
Omdat ik het raster heel erg goed zie liggen..... Met mijn Sensation, en de One X+ die ik hier heb liggen zie ik niets, maar de XZ heeft zo'n duidelijk raster..... Begrijp me niet verkeerd, wanneer je recht voor zit zie je het niet, maar staat het scherm aan en kijk je er onder een hoek op (in het zonlicht) dan zie je het heel duidelijk.Cyleo schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:06:
[...]
Hier nog niet gezien, maar dan ook nog niet veel zon gehad. Zijn wel mensen die hebben aangegeven het te zien en onzichtbaar krijg je het toch niet helemaal. Het is in ieder geval minder zichtbaar dan destijds op mijn desire of nu op mijn transformer prime. Hoezo?
Cogitationis poenam nemo patitur
Is bij mijn XZ inderdaad ook zo, heb er verder niet zoveel last van, kijk meestal toch recht naar m'n scherm.Bullet NL schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:22:
[...]
Omdat ik het raster heel erg goed zie liggen..... Met mijn Sensation, en de One X+ die ik hier heb liggen zie ik niets, maar de XZ heeft zo'n duidelijk raster..... Begrijp me niet verkeerd, wanneer je recht voor zit zie je het niet, maar staat het scherm aan en kijk je er onder een hoek op (in het zonlicht) dan zie je het heel duidelijk.
Verwijderd
heb nu alles op energie besparen staan en gebruik de telefoon niet maar is wel in een minuut of 30 van 37% naar 28% gegaan
Kijk even bij energieverbruik welke dingen er het meest verbruiken, misschien dat er op de achtergrond nog wat draait. Anders even proberen om het hele toestel te resetten om te kijken of dat helpt, als zelfs dat niet helpt heb je misschien te maken met een defect toestel.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:31:
heb nu alles op energie besparen staan en gebruik de telefoon niet maar is wel in een minuut of 30 van 37% naar 28% gegaan
Hoeveel scherm tijd had je? En veel scherm tijd icm dat spelletje hakt wel in je accu ja :-)
Ik heb nog nooit een Sensation vast gehad, maar bij de One X kun je het net zo goed zien. Heb nog nooit een apparaat gehad waarbij je niets kon zien. Behalve met een e-ink scherm :dBullet NL schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:22:
[...]
Omdat ik het raster heel erg goed zie liggen..... Met mijn Sensation, en de One X+ die ik hier heb liggen zie ik niets, maar de XZ heeft zo'n duidelijk raster..... Begrijp me niet verkeerd, wanneer je recht voor zit zie je het niet, maar staat het scherm aan en kijk je er onder een hoek op (in het zonlicht) dan zie je het heel duidelijk.
Als ik bij instellingen - apps - alles kijk dan zie ik de app geluidsrecorder staan maar kan deze nergens op het toestel terug vinden om te kunnen gebruiken , mis ik iets ?
Ik kom de geluidsrecorder gewoon tegen als ik de venster knop op de besturingsbalk indruk.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
een functie die ik nooit gebruik , maar daar is deze inderdaad verstoptPjottski schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:45:
Ik kom de geluidsrecorder gewoon tegen als ik de venster knop op de besturingsbalk indruk.
Met alleen whatsappen en browsen haal ik tegenwoordig de 5 a 6 uur.
screenshot? Niet echt geloofwaardig waar de meesten maar rond de 3 uur halenbanaliteit schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:18:
Met alleen whatsappen en browsen haal ik tegenwoordig de 5 a 6 uur.
Ik heb momenteel geen screenshots, maar dit is er eentje waarbij ik uiteindelijk 5 a 6 uur heb gehaald.Knamix schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:13:
[...]
screenshot? Niet echt geloofwaardig waar de meesten maar rond de 3 uur halen

Alleen whatsapp en browsen he. Als ik muziek ga luisteren etc. dan haal ik dat niet. Mijn referentie was altijd 20% per uur, maar de laatste tijd gaat hij veel langer mee. Overigens, als de muziek aanstaat dan gaat het weer vrij vlot; 30-35% per uur ongeveer. Ik denk dat mediaserver proces nog steeds bugged is.
[ Voor 16% gewijzigd door banaliteit op 01-04-2013 18:35 ]
Dat is zeker wel netjes!banaliteit schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:28:
[...]
Ik heb momenteel geen screenshots, maar dit is er eentje waarbij ik uiteindelijk 5 a 6 uur heb gehaald.
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen whatsapp en browsen he. Als ik muziek ga luisteren etc. dan haal ik dat niet.
zelfs met mijn Note haalde ik dat niet...
Ikzelf luister echt muziek wanneer ik dat kan dus 5 a 6 uur zit er voor mij niet in...
Iemand die trouwens weet wanneer 4.2 uitkomt voor de Z?
Even tussendoor; geeft de systeem update (434) niet meer problemen als de standaard geinstalleerde?
Verwijderd
Ook ik haal makkelijk 5 uur screen on time. 15-20% per uur op max helderheid trekt hij ongeveer. Eergisteren 4 afleveringen mock the week gekeken 's nachts. 2 uur lang film kijken had me 36% gekost. Wel op lage helderheid.
Ben er erg tevreden over, behalve het hele mediaserver gebeuren dat eens in de zoveel dagen terugkomt.
Standbytijd met stamina-mode aan is wel echt fantastisch, eergisteren om 12:00 ongeveer losgehaald. Af en toe een paar seconden uit sleep om whatsappjes te kijken. en rond 16:00 sprong hij pas naar 99%.
Ben er erg tevreden over, behalve het hele mediaserver gebeuren dat eens in de zoveel dagen terugkomt.
Standbytijd met stamina-mode aan is wel echt fantastisch, eergisteren om 12:00 ongeveer losgehaald. Af en toe een paar seconden uit sleep om whatsappjes te kijken. en rond 16:00 sprong hij pas naar 99%.
Dat red ik nooit wat jullie posten, met pijn en moeite 3u screentijd. Met staminamode aan zakt hij gewoon een procent per uur.? Ik heb wel het probleem dat Android systeem en Android besturingssysteem 30% wegslurpen, hoe kan ik daar vanaf komen?? Heb al van alles geprobeerd, zonder succes.
Wat heb je allemaal aanstaan in stamina? Als je Facebook hebt draaien wat elk half uur synct dan gaat het hard natuurlijk.B-Art schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:23:
Dat red ik nooit wat jullie posten, met pijn en moeite 3u screentijd. Met staminamode aan zakt hij gewoon een procent per uur.? Ik heb wel het probleem dat Android systeem en Android besturingssysteem 30% wegslurpen, hoe kan ik daar vanaf komen?? Heb al van alles geprobeerd, zonder succes.
En heb je er toevallig een SD-kaart inzitten? Daardoor ging mijn XZ ook meer gebruiken bij het proces Android Besturingssysteem.
Ikweenie of t aan mij ligt maar stamina-mode zorgde bij mij juist voor mindere accu-duur.B-Art schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:41:
Geen Sd kaart, syncen staat uit, en heb alleen WhatsApp in stamina mode aan staan
Had ik ook al geprobeerd, maar helaas gaat het dan nog hardersedad schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:43:
[...]
Ikweenie of t aan mij ligt maar stamina-mode zorgde bij mij juist voor mindere accu-duur.
Ben op zich niet heel ontevreden over de accuduur, maar als ik andere zie posten hier, dan wil ik dat uiteraard ook
Ik zal vanavond nog wel mijn batterij statistieken uploaden.
Sommigen zeggen ook dat een hard reset zou helpen m.b.t. het android systeem en android besturingssysteem, maar daar heb ik nog niet veel zin in, om alles weer opnieuw te moeten instellen

Ik heb de paarse xperia Z (13w10).. Is mijn 3e xperia al ondertussen.
Maar met deze haal ik ook amper de 2 uur screen tijd.
Met mijn galaxy note 2 was het bijna het dubbele.. Vaag!
Hier ook 13w10..
Welke versie hebben jullie (software?)
Draai hier .434
Draai hier .434
Hier 13W07 met .434Knamix schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:18:
Hier ook 13w10..
Draai hier .434
En diegene met een "GOEIE" accuduur... welke week en softwareversie?
Iedereen wilt namelijk zo een accuduur.. haha
Iedereen wilt namelijk zo een accuduur.. haha
2 uur? Post eens een screen met welke apps je gebruikt en hoeveel %batterij e.d.038Robijno schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:09:
Ik heb de paarse xperia Z (13w10).. Is mijn 3e xperia al ondertussen.
2 uur is wel erg weinig, maar als je erg zware games speelt is dat normaal. Zelf haal ik meestal rond de 4 uur schermtijd icm met 15 uur standby oid.
[ Voor 23% gewijzigd door xminator op 01-04-2013 20:37 ]
Grote kans dat de problemen wel worden opgelost met volgende update. Ik heb zelf best goede accuduur, niet te zware taken kan ik ruime 4 uur screentime halen (en de totale tijd dat toestel aan staat zal dan iets van 15 uur zijn). .434 gehaald op 22 maart, maar ik ben dus tevreden:)
Niet persee..B-Art schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:46:
Hebben widgets eigenlijk veel invloed op het besturingssysteem kwa batterij verbruik?
Als het een widget die om het uur gaat refreshen of syncen (het weer bijvoorbeeld) dan wel ja!
Nee ok, maar dat heb ik allemaal uitgezet, alleen bij de ingebouwde widgets kan dat niet allemaal, vandaarKnamix schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:48:
[...]
Niet persee..
Als het een widget die om het uur gaat refreshen of syncen (het weer bijvoorbeeld) dan wel ja!
Om de grijze balk (waar de home button enz zit) zwart en kleiner te maken, moet hij dan geroot zijn?
YepKnamix schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:58:
Om de grijze balk (waar de home button enz zit) zwart en kleiner te maken, moet hij dan geroot zijn?
Voor diegene die een laag volume hebben met koptelefoon,
download de app: Speaker boost (gaat de volume aanzienlijk hoger)!
download de app: Speaker boost (gaat de volume aanzienlijk hoger)!
Hebben jullie Flash Player gedownload op de Z? Zo ja, welke versie? Ik gebruik nu opera mobile als standaard browser en ik merk toch wel dat ik flash player echt mis.
Dolphin hd browser met een ics flash pack, zoek maar op xda naar deze woorden. Ohja wel even in dolphin de flash ondersteuning controleren.
Ik gebruik nu naast de stamina mode ook wifi op locatiebasis. Kan ik daarnaast ook instellen dat mijn wifi sowieso uitgaat tussen 23:00 en 7:00? Dat zou dan nog meer stroom kunnen besparen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Betere foto's maken met de Xperia Z, zet burst mode aan:
http://blog.gsmarena.com/...-xperia-z-use-burst-mode/
Is al meerdere malen vermeldalwaysleft schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:56:
Betere foto's maken met de Xperia Z, zet burst mode aan:
Heb net smarttags besteld, binnen een paar weken kijken of de gebruikservaring beter wordt met deze dingen.
Ik zal er eens naar kijken. Ik ben best gehecht aan Opera MobileBartjezz schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:36:
Dolphin hd browser met een ics flash pack, zoek maar op xda naar deze woorden. Ohja wel even in dolphin de flash ondersteuning controleren.
[ Voor 28% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-04-2013 22:58 ]
http://www.imgur.com/8nGx6rS.png
http://www.imgur.com/lm9AzQQ.png
http://www.imgur.com/gWjwmbL.png
http://www.imgur.com/N7quii7.png
Weer 30 procent wat Android nodig heeft....
Nog 17% over met 3u schermtijd is niet slecht maar kan beter
[ Voor 15% gewijzigd door B-Art op 01-04-2013 23:03 ]
Ik heb precies dezelfde waardes als jij hier. Vraag me toch af waardoor android besturingssysteem en android systeem nu zoveel gebruiken. Het kan ook niet aan een bepaalde app liggen, want ik heb er bijna geen geïnstalleerd.B-Art schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:01:
http://www.imgur.com/8nGx6rS.png
Wifi op locatiebasis verbruikt juist veel batterij (denk ik), je kunt via wifi -> geavanceerd instellen dat wifi uitgeschakeld wordt op het moment dat je telefoon niet aan de oplader hangt en op standby staat.Jorgen schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:55:
Ik gebruik nu naast de stamina mode ook wifi op locatiebasis. Kan ik daarnaast ook instellen dat mijn wifi sowieso uitgaat tussen 23:00 en 7:00? Dat zou dan nog meer stroom kunnen besparen.
Met Smart Connect kun je via gebeurtenis een tijd invullen en als gebeurtenis wifi kiezen en dan een tijd invullen. Je krijgt dan een keuze van wifi aan of uit.Jorgen schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:55:
Hmm, sinds gisteravond is het volume van de externe speaker ontzettend laag en lelijk. Ik heb hem afgespoeld (toestel) en sindsdien is het zo, mensen die dit ook hebben ervaren, hoelang duurde dit bij jullie?
Na het afspoelen moet je de speakers een uur of 6 laten drogen. Beetje logisch dat een natte speaker vervormd geluid geeft vind je niet?THxZ0NE schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:55:
Hmm, sinds gisteravond is het volume van de externe speaker ontzettend laag en lelijk. Ik heb hem afgespoeld (toestel) en sindsdien is het zo, mensen die dit ook hebben ervaren, hoelang duurde dit bij jullie?
Klopt, is vrij logisch, alleen is het inmiddels al circa 14 uur geledenHollovVpo1nt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:30:
[...]
Na het afspoelen moet je de speakers een uur of 6 laten drogen. Beetje logisch dat een natte speaker vervormd geluid geeft vind je niet?
Misschien handig voor anderen. Telefoon even op de verwarming (op handdoek) gelegd en het is opgelost. Uitzuigen zou ik mee uitkijken, Het geluid word best vervormd als je dat doet.THxZ0NE schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:36:
[...]
Klopt, is vrij logisch, alleen is het inmiddels al circa 14 uur geleden
Als ik een koptelefoon aansluit speelt hij soms nog via de speaker als ik muziek luister...
ik hoor wel een plop dat de koptelefoon er inzit maar ik moet via de knop op de koptelefoon op play klikkem voordat hij daadwerkelijk iets via de koptelefoon afspeelt..
is dit een defect of?
Gr
ik hoor wel een plop dat de koptelefoon er inzit maar ik moet via de knop op de koptelefoon op play klikkem voordat hij daadwerkelijk iets via de koptelefoon afspeelt..
is dit een defect of?
Gr
Is dit een koptelefoon met microfoon en knoppen e.d.? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee, maar bij een gewone koptelefoon wordt het geluid direct daarover afgespeeld. Bij het verbreken van de verbinding wordt deze wel gepauzeerd.Knamix schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:21:
Als ik een koptelefoon aansluit speelt hij soms nog via de speaker als ik muziek luister...
is dit een defect of?
Gr
Ja het zijn die apple oordopjes... Zal zo even eentje proberen zondwr microfoon
Mooi dat het opgelost is, anders zou je nog kunnen overwegen om de telefoon in een bak met rijst te kunnen gooien. Voor mijn horloge heeft het prima gewerkt.THxZ0NE schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:57:
[...]
Misschien handig voor anderen. Telefoon even op de verwarming (op handdoek) gelegd en het is opgelost. Uitzuigen zou ik mee uitkijken, Het geluid word best vervormd als je dat doet.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Thanks voor de tip, wel apart eigenlijk, dit soort "vreemde" acties uithalen om het weer in orde te krijgenPjottski schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:51:
[...]
Mooi dat het opgelost is, anders zou je nog kunnen overwegen om de telefoon in een bak met rijst te kunnen gooien. Voor mijn horloge heeft het prima gewerkt.
Wees blij dat het uithalen van deze acties iig nog nut heeft bij de XZ ... bij andere toestellen is het per definitie niet meer van toepassing ... blup blup blup
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het hoeft niet natuurlijk, gewoon even wachten
Nee oke dat klopt, ik ben blij dat het kan!
Android Pro Widgets + Lucid thema past echt mooi bij de UI van de Z. Tip
Deze tip zou nog mooier zijn met een screenshot.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:28:
Android Pro Widgets + Lucid thema past echt mooi bij de UI van de Z. Tip
Power button indrukken...take screenshot..uploaden.
tip..
ziggymaster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:49:
[...]
Deze tip zou nog mooier zijn met een screenshot.
Power button indrukken...take screenshot..uploaden.
tip..
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kijk! Dat ziet er idd mooi uit zeg.
Ook ff proberen zo.
Ik hou van dat soort iconen.
( je hebt wel je back knop verwisseld, vind je dat fijner?)
Ook ff proberen zo.
[ Voor 26% gewijzigd door ziggymaster op 02-04-2013 15:58 ]
Dit zijn niet mijn screenshots, maar gewoon gelinkt uit de play storeziggymaster schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:57:
Kijk! Dat ziet er idd mooi uit zeg.
Ook ff proberen zo.
Heb binnen een uur alweer 30% van mijn batterij verloren en screen on time van 10 minuten... dit kan toch niet?
Ik laat hem nu eerst helemaal ontladen en daarna helemaal volladen + factory reset..
Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer
mijn percentages doen ook raar bij dat batterij icoon... als ik even 5 minuten op chrome zit dan gaat er maar 1 % vanaf en 10 minuten in standbij (erna) is hij opeens 4% verloren
Ik laat hem nu eerst helemaal ontladen en daarna helemaal volladen + factory reset..
mijn percentages doen ook raar bij dat batterij icoon... als ik even 5 minuten op chrome zit dan gaat er maar 1 % vanaf en 10 minuten in standbij (erna) is hij opeens 4% verloren
Als je accu extreem snel leeg is even overleggen met je telefoonwinkel. Heb ik zelf ook gedaan, kreeg gewoon een nieuwe. Zij vonden het ook niet normaal dat mijn accu met minimaal gebruik binnen 8 uur leeg was.Knamix schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:12:
Heb binnen een uur alweer 30% van mijn batterij verloren en screen on time van 10 minuten... dit kan toch niet?
Het leuke is dat ik hem via Marktplaats heb gekochtbleu schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:42:
[...]
Als je accu extreem snel leeg is even overleggen met je telefoonwinkel. Heb ik zelf ook gedaan, kreeg gewoon een nieuwe. Zij vonden het ook niet normaal dat mijn accu met minimaal gebruik binnen 8 uur leeg was.
(wel met faktuur uiteraard)
Als de accu na de factory reset nog steeds presteert dan ga ik hem denk ik maar verkopen
Maar ik weet al bijna zeker dat ik dan niet meteen een nieuwe krijg (faktuur staat ook op iemand anders zijn naam)bleu schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:48:
Dan kan je toch met die factuur naar de winkel stappen?
Dan ben ik hem wss 4 weken kwijt en daar zit ik ook niet op te wachten...
Oh dat zou ik niet weten, als het een fysieke winkel is kan je even langsgaan met toestel en bon. In geval van een webwinkel... dan kan je inderdaad beter eieren voor je geld kiezen.
Jammer voor diegene die dan je slechte toestel koopt.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Kan ook gewoon aan mij liggen: ik zet heel vaak het toestel op lock en dan weer unlock (whatsapp veel)Kees_frl schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:59:
Jammer voor diegene die dan je slechte toestel koopt.
heb net even tv gekeken via me toestel (KPN) en is in een half uur 10% verloren....
waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan mijn gebruik denk ik...
Ik heb nu de dock DK26 voor de XZ binnen gekregen.
Deze wilde ik eigenlijk als vervanging voor mijn huidige wekker gebruiken. (ouderwetse).
Hoe kan ik zorgen dat er altijd een soort wekker in beeld staat.
Dus dat ik altijd de tijd zie. Geeft dat trouwens ook kan op inbranding?
En dan smorgens gewoon als wekker af laten gaan?
Deze wilde ik eigenlijk als vervanging voor mijn huidige wekker gebruiken. (ouderwetse).
Battery drain is volgens mij toch te wijten aan bepaalde instellingen die niet goed staan of apps die niet goed werken.
Ik doe gewoon twee dagen met een volle accu en een schermtijd van tussen de 3,5 en 4 uur.
Met de Xperia S speelde dit probleem ook terwijl de meesten toch ook wel een tot twee dagen haalden.
De One X die ik heb heeft een mindere batterij want daar haal ik anderhalve dag mee.
TIP: installeer better battery stats en kijk wat de oorzaak is. Meestal een brakke app/widget
Ik doe gewoon twee dagen met een volle accu en een schermtijd van tussen de 3,5 en 4 uur.
Met de Xperia S speelde dit probleem ook terwijl de meesten toch ook wel een tot twee dagen haalden.
De One X die ik heb heeft een mindere batterij want daar haal ik anderhalve dag mee.
TIP: installeer better battery stats en kijk wat de oorzaak is. Meestal een brakke app/widget
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ben bang dat het behoorlijk ten koste van je batterij duur gaat.XNL073 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:13:
Verwijderd
Het is weer zo'n feest, er zit een krasje op mijn scherm..
Ben erg zuinig met mijn telefoon maar er zit dus een kras op, kan ik hier iets aan doen? Het is een licht krasje en ik denk dat als ik de protector eraf haal dat hij weg is, dit durf ik alleen aan als er ook zon exact dezelfde sony xperia z "fabrieksstandaardscreenprotectording" verkrijgbaar is. Kan iemand me verder helpen?
Ben erg zuinig met mijn telefoon maar er zit dus een kras op, kan ik hier iets aan doen? Het is een licht krasje en ik denk dat als ik de protector eraf haal dat hij weg is, dit durf ik alleen aan als er ook zon exact dezelfde sony xperia z "fabrieksstandaardscreenprotectording" verkrijgbaar is. Kan iemand me verder helpen?
Vandaag een bijzonder probleempje met mijn SXZ... In een werkdag is de batterij volledig leeggelopen terwijl ik de telefoon nauwelijks gebruikt heb. Oorzaak zit hem in Android OS 63% en Mediaserver 23%. Dat is niet normaal en heb ik ook niet eerder gehad. Nu weet ik dat er de mediaserver bugg is, maar zijn dit voor jullie herkenbare problemen?
Ik heb een app genaams Xperia Desk ClockXNL073 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:13:
Is een klok in dock stand (officieel van de Xperia S als ik het goed heb)
Wat het inbranden en dergelijke betreft durf ik je niet te vertellen helaas
Heb het inderdaad gevonden.B-Art schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:42:
Zit gewoon onder alarm en dan linksonder het klokje aantikken
Wat dan wel weer jammer is dat het hele scherm een lage helderheid krijgt.
Dus ook de klok zelf.
En als de wekker gaat krijg ik hem spontaan verticaal te zijn en dus niet horizontaal zoals het dock.
Wel jammer dit
Wilde hem als serieuze vervanging voor mijn huidige wekker gaan gebruiken.
Ja; lees het forum en gebruik de zoekfunctie.Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:48:
Het is weer zo'n feest, er zit een krasje op mijn scherm..
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Ja.Mystic Spirit schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:50:
Vandaag een bijzonder probleempje met mijn SXZ... In een werkdag is de batterij volledig leeggelopen terwijl ik de telefoon nauwelijks gebruikt heb. Oorzaak zit hem in Android OS 63% en Mediaserver 23%. Dat is niet normaal en heb ik ook niet eerder gehad. Nu weet ik dat er de mediaserver bugg is, maar zijn dit voor jullie herkenbare problemen?
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Yep, hier ook.... Vanochtend van de lader gehaald en nu nog 50%over, met slechts 25min schermtijd. Android en Mediaserver nemen weer is 50% voor de rekeningMystic Spirit schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:50:
Ambroos, heb jij hier een oplossing voor? Weet het zo langzamerhand niet meer, heb al vanalles geprobeerd
Ik heb zelf een schermtijd van 2 uur en 5 minuten en zit nu op 53 procent. 15 uur in gebruik. Wel met Staminda mode en wifi op locatiebasis. Ook geef ik alleen Whatsapp + mail de permissie om van 3G gebruik te maken als het scherm uitstaat.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.