Klopt als een deur, wat ik zelf heb ervaren zijn ook flinke drains.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:01:
Voor alle mensen die zitten te zeuren over accuproblemen: de kans dat je accu niet goed werkt of defect is binnen 2 jaar is extreem klein. Je toestel in paniek omwisselen heeft dus geen enkele zin. Kijk het eerst een paar dagen aan aangezien android de batterij calibreert en je gebruik ook minder/normaler zal worden. Daarna mag je het bij jezelf gaan zoeken. Bepaalde apps kunnen een probleem vormen (batterystats gebruiken) of je verwachtingen zijn onredelijk als je altijd bv een 3,5" iphone gewend bent geweest. Welkom in 2013 in dat geval.
Dan begin je dus met uitsluiten, het gebeurt bij mij als ik thuis ben, vanaf dat moment gaat hij op wifi over en gaat het snel met de batterij, zegt nog niets, kan niet (direct) aan een app liggen dus ivm mijn werk ga ik mij focussen op het wifi netwerk wat daar misgaat.
Al snel kom ik op de conclusie dat er een probleem was met het verkrijgen van een antwoord van het modem.
Blijkbaar gebeurd het ongeacht je stamina modus gebruikt toch day hij vaak dingen opvraagt, is logisch aangezien whatsapp en gmail en dergelijke regelmatig synchroniseren.
Heb het opgelost door wifi extender te verwijderen, ingewikkeld om uit te leggen en nu niet relevant.
Heb mazzel met mijn analyse dat ik direct goed zat, het is wel gebeurt sinds ik hem heb geroot, echter heb ik op dat moment ook die extender weer toegevoegd aan wifi netwerken, ik had net zo goed al mn apps het kunnen verwijten.