Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:01:
Voor alle mensen die zitten te zeuren over accuproblemen: de kans dat je accu niet goed werkt of defect is binnen 2 jaar is extreem klein. Je toestel in paniek omwisselen heeft dus geen enkele zin. Kijk het eerst een paar dagen aan aangezien android de batterij calibreert en je gebruik ook minder/normaler zal worden. Daarna mag je het bij jezelf gaan zoeken. Bepaalde apps kunnen een probleem vormen (batterystats gebruiken) of je verwachtingen zijn onredelijk als je altijd bv een 3,5" iphone gewend bent geweest. Welkom in 2013 in dat geval.
Klopt als een deur, wat ik zelf heb ervaren zijn ook flinke drains.

Dan begin je dus met uitsluiten, het gebeurt bij mij als ik thuis ben, vanaf dat moment gaat hij op wifi over en gaat het snel met de batterij, zegt nog niets, kan niet (direct) aan een app liggen dus ivm mijn werk ga ik mij focussen op het wifi netwerk wat daar misgaat.

Al snel kom ik op de conclusie dat er een probleem was met het verkrijgen van een antwoord van het modem.
Blijkbaar gebeurd het ongeacht je stamina modus gebruikt toch day hij vaak dingen opvraagt, is logisch aangezien whatsapp en gmail en dergelijke regelmatig synchroniseren.

Heb het opgelost door wifi extender te verwijderen, ingewikkeld om uit te leggen en nu niet relevant.

Heb mazzel met mijn analyse dat ik direct goed zat, het is wel gebeurt sinds ik hem heb geroot, echter heb ik op dat moment ook die extender weer toegevoegd aan wifi netwerken, ik had net zo goed al mn apps het kunnen verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:41:
Hoe kan ik trouwens het beste mijn muziek en video's op de SD-kaart opslaan? Welke specifieke locatie en via PC Companion of liever via de cardreader van mijn laptop?
Gewoon je telefoon met SD in aan de computer hangen en via verkenner je bestanden er ergens opgooien. Ik heb alles op SD-kaart\Music staan, maar het maakt niet uit in welke map het zit. Walkman pikt alle mediabestanden op.

Je haalt je geheugenkaart best zo weinig mogelijk uit je telefoon (en probeer altijd verbinding te maken via MTP, niet via MSC/Massaopslag). Mounten en dismounten van de geheugenkaart (zeker op onverwachte momenten) geeft nogal eens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mounten/dismounten... betekent dit dat ik mijn telefoon niet zomaar los mag koppelen van de pc?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:15:
Mounten/dismounten... betekent dit dat ik mijn telefoon niet zomaar los mag koppelen van de pc?
Via MTP wel. Ik bedoel het mounten op de telefoon zelf. Android is gewoon Linux op het niveau van storage, en je geheugenkaart zomaar uit je telefoon halen geeft wel eens problemen. Ik raad altijd aan om geheugenkaarten alleen te plaatsen/verwijderen wanneer de telefoon uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

nioz schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:19:
[...]

Ik heb dit topic al een tijdje niet gevolgd, dus ik heb geen idee hoe relevant dit is... maar:
Ik heb de eerste week (weken?) ook last gehad van batterijproblemen, die zijn eigenlijk zo'n beetje opgehouden toen ik "back up my data" heb uitgezet (onder backup & reset bij instellingen).

Ik hoef mijn telefoon tegenwoordig na 48uur pas op te laden. Dat komt (waarschijnlijk) ook deels doordat ik geen poweruser ben :) Ik zat gisteren op 1dag, 22uur met 2,5uur schermtijd en nog 25% batterij.
Mystic Spirit schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:28:
[...]

Aardige tip. Zal eens kijken of dat mijn verbruik nog wat omlaag kan brengen. Verwacht niet dat het veel uit zal halen.
Vandaag met 2 uur screen on tijd, redelijk wat whatsappen, gamen en muziek luisteren zit ik op dikke 11 uur op batterij en 26% batterij over. Dat is wat mij betreft netjes.
Even een quote van mezelf. Ik weet het niet gebruikelijk, maar in dit geval wel interessant. Vandaag heb ik namelijk met ongeveer hetzelfde gebruik als gister na 14 uur op de batterij nog 48% batterij over. Dit was na de tip om de automatische backup naar de google servers uit te zetten. Dat sheelt je op een dag gebruik dus zo 25%. Dat is een behoorlijk verschil en dus voor de mensen die wat batterij willen redden een erg goede tip van nioz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:57
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:21:
Wie heeft er tips/

Ik moet een nieuwe tel. Nu heb ik de Iphone 4 en ik twijfel nu tussen de Iphone 5 en de nieuwe sony.
Wie kan mij vertellen wat de beste keus is.
Wil je een keer iets nieuws wat een stuk sneller en anders werkt dan een iPhone 4 of wil je exact hetzelfde maar dan iets sneller? ;) ik heb voor dezelfde keuze gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Mystic Spirit schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:24:
[...]

[...]

Even een quote van mezelf. Ik weet het niet gebruikelijk, maar in dit geval wel interessant. Vandaag heb ik namelijk met ongeveer hetzelfde gebruik als gister na 14 uur op de batterij nog 48% batterij over. Dit was na de tip om de automatische backup naar de google servers uit te zetten. Dat sheelt je op een dag gebruik dus zo 25%. Dat is een behoorlijk verschil en dus voor de mensen die wat batterij willen redden een erg goede tip van nioz!
En dan heb je de back-up nodig en heb je hem niet. Kon je dat maar handmatig triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ambroos, wil je nog uitleggen wat MTP en MSC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik merk trouwens op dat mijn Wi-Fi wel echt een stuk zwakker is dan Mijn iPad, nu maar een oude router als repeater ingezet.

Het scherm/protector kast echt enorm snel zeg, nu al verschillende krassen terwijl ik echt netjes Ben. Gelijk op ex nieuwe protectors gekocht, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
Jorgen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:39:
Ambroos, wil je nog uitleggen wat MTP en MSC is?
MTP is een protocol van Microsoft speciaal bedoeld voor camera's, mp3-spelers en media-apparaten met verwisselbare opslag. Het grote voordeel van MTP is dat er (in theorie) geen drivers apart geïnstalleerd hoeft te worden, zoals dat vroeger nog weleens het geval was. In feite werkt het apparaat gewoon op elke Windows computer hetzelfde. Daarnaast heb je geen gevaar voor verlies van gegevens bij een onjuiste ontkoppeling en meerdere gebruikers kunnen in theorie dezelfde share benaderen met lees- en schrijfrechten. Het grootste nadeel is de indexerings- en opbouwtijden van de index. Dit kan nog wel eens relatief lang duren.

MSC is eigenlijk hetzelfde als massa-opslag. In dit geval voor een telefoon, en deze wordt in feite als usb-stick / sd-kaart gezien. Deze heeft geen index en hoeft dus ook niet opgebouwd te worden. Het laden van MSC kan dus een stuk sneller zijn dan MTP. Ook werkt MSC eigenlijk op elk platform perfect. Het grote nadeel is natuurlijk het elke keer handmatig 'veilig' moeten ontkoppelen voordat je het apparaat los mag halen. Anders kan er datacorruptie ontstaan. Ook werkt het niet (goed) met meerdere gebruikers (in theorie, in praktijk kan het wel) en moet je in sommige gevallen drivers installeren.

Beiden hebben dus voordelen, maar MTP werkt in de meeste gevallen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus MTP is iets veiliger. Hoe zorg ik er dan voor dat de telefoon als MTP geladen wordt en ik iets op de microsd kan zetten? En hoe verwijder ik hem dan weer op de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

THxZ0NE schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:37:
[...]

En dan heb je de back-up nodig en heb je hem niet. Kon je dat maar handmatig triggeren.
Ik zou niet weten waar ik die back-up voor nodig heb. Contacten, mail en agenda worden gesynced. Verder zou ik niet weten welke data ik eigenlijk zou willen back-uppen naar de servers van google. Of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jorgen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:23:
Dus MTP is iets veiliger. Hoe zorg ik er dan voor dat de telefoon als MTP geladen wordt en ik iets op de microsd kan zetten? En hoe verwijder ik hem dan weer op de juiste manier?
MTP staat standaard aan. Verwijderen is gewoon kabeltje eruit trekken, maar dat stond ook in mijn eerste post.
Mystic Spirit schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:26:
[...]

Ik zou niet weten waar ik die back-up voor nodig heb. Contacten, mail en agenda worden gesynced. Verder zou ik niet weten welke data ik eigenlijk zou willen back-uppen naar de servers van google. Of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?
Wifi netwerken en apps die je geïnstalleerd hebt. Dat is momenteel het enige. Het jammere is dat Google deze service geïntroduceerd heeft, maar eigenlijk een beetje karig uitgewerkt heeft. Userdata backup oid zou pas echt mooi zijn, maar dat kan niet eens officieel, jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09-2020
henri86 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:39:
Zijn er hier mensen met een Case-Mate Tough Case (http://www.case-mate.eu/s.../sony-xperia-z-tough.html)
Hoe bevalt die of raadt iemand een andere case aan?
Ben erg tevreden over de Tough. Top notch bescherming, zit erg strak, ligt prettig in de hand. Knopjes zijn wel iets lastiger in te drukken want het materiaal van de bumper is niet erg soepel (geen siliconen). Eén ding: neem een zwarte. Ik had eerst een blauw-grijze en die grijze rand om het scherm sloeg het dezign volkomen dood. Werd bovendien absurd snel groezelig en vies-zwart - een afknapper. Ik denk dat hetzelfde geldt voor de andere kleuren waarin de bumper te krijgen is (groen en roze). Beter niet doen. Tipje: bestel 'm rechtstreeks op de site van Case-Mate - daar kost ie €30 ipv €35 bij CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoomon schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:08:
[...]

Ben erg tevreden over de Tough. Top notch bescherming, zit erg strak, ligt prettig in de hand. Knopjes zijn wel iets lastiger in te drukken want het materiaal van de bumper is niet erg soepel (geen siliconen). Eén ding: neem een zwarte. Ik had eerst een blauw-grijze en die grijze rand om het scherm sloeg het dezign volkomen dood. Werd bovendien absurd snel groezelig en vies-zwart - een afknapper. Ik denk dat hetzelfde geldt voor de andere kleuren waarin de bumper te krijgen is (groen en roze). Beter niet doen. Tipje: bestel 'm rechtstreeks op de site van Case-Mate - daar kost ie €30 ipv €35 bij CB.
Het is off-topic I know maar via deze link heb ik het besteld, en heb het al 4 weken.
http://www.telecomtelecom...-case-sony-xperia-z-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel nu 2 dagen. Geen enkel probleem met de batterij.
Gisterenochtend om half 7 van de lader af gehaald en had gisteren om 9 uur nog 48% batterij.
Niet heel erg intensief gebruikt, maar toch de hele dag wel bezig geweest met whatsapp & twitter. Daarbij hier en daar nog wat apps gedownload en wat mails gelezen.

Overigens lijkt me dit een prima hoes voor dit toestel:
http://www.mobilesupplies...eria-z-zwart-p-15154.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:47:
''By the way voor de mensen zonder root,
download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt.
Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Code voor JDC scherm: mdy70"
Moet er dan 2x enter worden ingevoerd?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 09:30
CLB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:18:
[...]

Moet er dan 2x enter worden ingevoerd?
Ook even gekeken welk scherm ik heb in mijn XZ. Android Terminal Emulator geinstalleerd en de beschreven commando's uitgevoerd. En ja na elke commando ('cd ...' en 'cat ...') een enter geven.

Ik heb trouwens een Sharp paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas mijn nieuwe Xperia Z ontvangen,leuk toestel maar wat me opvalt is dat er geen bestands beheerder aanwezig is.
Wat ook opvalt is het feit dat dit toestel waterdicht zou zijn ,alle aansluitingen worden afgedicht door klepjes maar wat met de oplaadcontacten voor in de dock? Als ik die aandachtig bekijk stel ik me daar toch vragen over,volgens mij kan hier zo water in lopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De oplaadpunten zijn zo geconstrueerd dat er geen water langs kan. Dit zijn gewoon 2 stukje metaal die in een kunststof stripje zijn gegoten, niets om je zorgen om te maken.

Wat betreft de betandsbeheerder: je hebt toch de Play Store, zoek een leuke filemanager uit en klaar, snap het probleem niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:48:
De oplaadpunten zijn zo geconstrueerd dat er geen water langs kan. Dit zijn gewoon 2 stukje metaal die in een kunststof stripje zijn gegoten, niets om je zorgen om te maken.

Wat betreft de betandsbeheerder: je hebt toch de Play Store, zoek een leuke filemanager uit en klaar, snap het probleem niet echt...
Ben nu bezig naar een bestandsbeheerder te zoeken,bij alle andere telefoons en tablets die ik had was dat gewoon stock aanwezig vandaar,ik vind het een misser .
Als je een laptop koopt staat er toch ook een verkenner op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Jorgen schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:23:
Ik vind persoonlijk MTP echt een hel en ben er al een keer foto's door kwijt geraakt (deels eigen schuld). Misschien ben ik wat ongeduldig, maar ik was echt blij dat de Z weer een geheugenkaartje had.

Overigens gaan er geruchten dat Google op de I/O eindelijk wat meer met backups gaan doen. Hopelijk betekent dat userdata backup via Google Drive op dezelfde manier als iCloud (maar dan beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:51:
[...]

Ben nu bezig naar een bestandsbeheerder te zoeken,bij alle andere telefoons en tablets die ik had was dat gewoon stock aanwezig vandaar,ik vind het een misser .
Geen vergelijking. Wat doe je dan zoal met een verkenner op je telefoon? Ik namelijk eigenlijk bijna nooit iets. Bestanden indelen laat ik wel aan Android over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Als ik NFC inschakel dan krijg ik geen logo zichtbaar in mijn notificatiebalk en zelfde heb ik ook met wifi, hoe kan ik het wel zichtbaar krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:51:
[...]

Tip : ES File Explorer app.

Grote voordeel is dat de Bluetooth stack die ontbreekt op Sony ( en andere Android ) telefoons , en op Windows , in de software zit.
Je kan dus op't werk als je geen kabeltje bij de hand hebt , gewoon foto's kopieren geen en terug van en naar de pc via Bluetooth.

Als je dat zonder een soortgelijke app via drivers in orde wenst te krijgen , veel success ! :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:44:
Hoi mensen,

Als ik NFC inschakel dan krijg ik geen logo zichtbaar in mijn notificatiebalk en zelfde heb ik ook met wifi, hoe kan ik het wel zichtbaar krijgen?

Alvast bedankt.
Wifi laat alleen een symbool zien als deze verbonden is met een wifi acces point. En geen icon voor NFC is alleen maar fijn ;) Mijn Xperia S had hier wel een icon voor en daarom had ik het eigenlijk altijd uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Buetooth werkt hier anders totaal niet met mijn notabene Sony telefoon :o Geen drivers beschikbaar enzo.

Even wat anders: was op zoek naar een gratis clouddienst voor communicatie tussen foon en pc en voor backups. Box.com leek me wel interessant, mede omdat zijn GEEN eigenaar worden van jouw bestanden zodra je ze upload (Dropbox wel)...echter werd het nog leuker toen ik de app wou installeren op de foon: als je een Xperia telefoon hebt dan krijg gratis en voor altijd dus niet tijdelijk 50gb ipv 5gb :D Enige nadeel: syncen van mappen/foto's die op je telefoon staan moet nog gemaakt worden :/

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 17-04-2013 15:39 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:58
Hoi mensen,

Alvast bedankt.
Ik ook niet, alleen als er verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ik ook niet, alleen als er verbinding is.
Oke ja zie nooit wat ook al koppel ik mijn bluetooth/ nfc headphone dan zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:07:
[...]

Geen vergelijking. Wat doe je dan zoal met een verkenner op je telefoon? Ik namelijk eigenlijk bijna nooit iets. Bestanden indelen laat ik wel aan Android over namelijk.
Ik denk wel als elk ander merk standaard een verkenner voorziet ,dat dit enig nut heeft.
Ik stel vast dat op elk toestel dat ik heb gehad(en het zijn er vele )dat een bestands manager aanwezig was.
Het mag dan wel eenvoudig zijn om er één van de play store te halen,maar het is de bedoeling niet
Laat misschien dan ook je bankverrichtingen aan Android over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:44:
[...]

Ik denk wel als elk ander merk standaard een verkenner voorziet ,dat dit enig nut heeft.
Ik stel vast dat op elk toe 8)7 stel dat ik heb gehad(en het zijn er vele )dat een bestands manager aanwezig was.
Het mag dan wel eenvoudig zijn om er één van de play store te halen,maar het is de bedoeling niet
Laat misschien dan ook je bankverrichtingen aan Android over
Ik snap dat je het verwacht gezien de concurrentie, maar je maakt er wel een big deal van voor iets dat je in 30 seconden zelf hebt gefixed...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:45:
[...]

Ik snap dat je het verwacht gezien de concurrentie, maar je maakt er wel een big deal van voor iets dat je in 30 seconden zelf hebt gefixed...
Dat is het issue niet,het zou er gewoon moeten zijn ,punt uit
Je betaald veel geld en als je dan nog zo een dingen zelf moet fixen,dit is gewoon een toepassing die in elk os hoort te zitten.
edit : zit wel in android maar niet in de Xperia

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:51:
[...]

Naar mijn weten zat het niet in Android 4.1.2 die ik op mijn Nexus S had.Heb het ook nooit gemist op mijn telefoon, op mijn tablet (TF Prime) heb ik er wel 1 (die ook netwerklocaties kan aanspreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Je betaald veel geld en als je dan nog zo een dingen zelf moet fixen,dit is gewoon een toepassing die in elk os hoort te zitten.
In standaard Android zit géén file manager. Google's gedachte is namelijk dat jij niet naar je bestanden hoeft te kijken. Je zoekt ze namelijk (via now) of je vindt ze door de juist apps (afbeeldingen, muziek, video's) zodat jij je niet druk hoeft te maken of alles netjes in mapjes zit. Dat mensen dat nu gewend zijn door Windows is een ander verhaal, maar stock android heeft dus zeker geen file manager. Ik vind het wel fijn dat er geen standaard filemanager inzit, nu kan ik tenminste mijn eigen installeren, en heb ik er geen dubbele want die standaard filemanagers zijn altijd zwaar gehandicapt.
JT schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:35:

Even wat anders: was op zoek naar een gratis clouddienst voor communicatie tussen foon en pc en voor backups. Box.com leek me wel interessant, mede omdat zijn GEEN eigenaar worden van jouw bestanden zodra je ze upload (Dropbox wel)...echter werd het nog leuker toen ik de app wou installeren op de foon: als je een Xperia telefoon hebt dan krijg gratis en voor altijd dus niet tijdelijk 50gb ipv 5gb :D Enige nadeel: syncen van mappen/foto's die op je telefoon staan moet nog gemaakt worden :/
Google Play: FolderSync Lite Deze app fixed dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien een overbekende vraag; maar als ik de nieuwe TomTom kaart download en ik krijg tegelijkertijd een telefoongesprek, kan dat dan kwaad voor de download of de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:09:
[...]

In standaard Android zit géén file manager. Google's gedachte is namelijk dat jij niet naar je bestanden hoeft te kijken. Je zoekt ze namelijk (via now) of je vindt ze door de juist apps (afbeeldingen, muziek, video's) zodat jij je niet druk hoeft te maken of alles netjes in mapjes zit. Dat mensen dat nu gewend zijn door Windows is een ander verhaal, maar stock android heeft dus zeker geen file manager. Ik vind het wel fijn dat er geen standaard filemanager inzit, nu kan ik tenminste mijn eigen installeren, en heb ik er geen dubbele want die standaard filemanagers zijn altijd zwaar gehandicapt.

[...]

Google Play: FolderSync Lite Deze app fixed dat ;)
En toch hou ik vol dat in elk android toestel dat ik in mijn bezit heb gehad ,dat er een explorer app aanwezig was.misschien zijn jullie zo onderlegd dat je het niet nodig vind,en voor mij ook niet want ik vind de weg wel,maar ik kan bedenken dat er mensen zijn die er niet uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@Cyleo:
Tnx, zal eens kijken. Had al een andere app gevonden maar die was betaald.
[...]

Dan ga je hem lekker ruilen voor een andere foon :)

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 17-04-2013 17:21 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
JT schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:35:
Buetooth werkt hier anders totaal niet met mijn notabene Sony telefoon :o Geen drivers beschikbaar enzo.
zet die ES file explorer erop en je zal blij worden :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, had het verkeerd gelezen. Zal dat eens proberen! Voor gewoon file browsing gebruik ik root explorer lite maar die is dan wellicht handig voor bluetooth.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:38:
[...]

En toch hou ik vol dat in elk android toestel dat ik in mijn bezit heb gehad ,dat er een explorer app aanwezig was.misschien zijn jullie zo onderlegd dat je het niet nodig vind,en voor mij ook niet want ik vind de weg wel,maar ik kan bedenken dat er mensen zijn die er niet uitkomen
Sorry, maar dit is wel heel erg zeuren om niks.

Je kan sowieso veel beter 1 van de 3rd party apps gebruiken zoals astro of ES.

Daarnaast, wat moet iemand met een file management app als diegene niet eens zou weten hoe deze geinstalleerd moet worden? (en remember we zitten hier op tweakers)

[ Voor 22% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-04-2013 18:09 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 01:21
Hoi mensen,

Alvast bedankt.
Dit is in [Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's aan de orde geweest. Dat ging weliswaar over mensen die zelf Generic NL firmware geflashed hebben (10.1.A.1.434).
Zie http://gathering.tweakers...message/40036300#40036300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pheppy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:15:
[...]

Dit is in [Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's aan de orde geweest. Dat ging weliswaar over mensen die zelf Generic NL firmware geflashed hebben (10.1.A.1.434).
Ja niet iedereen kan rooten en flashen geen idee hoe dat moet, maar bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:38:
[...]

Kijk eens, dit is iets voor jou: http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:37
pheppy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:15:
[...]

Hebben de mensen die niks geflashed hebben wel dat icoontje dan? Ik kreeg van een medetweaker door dat de Z nooit een nfc icoontje doorgeeft. :) :)

Hier een reactie van Sony erbij http://talk.sonymobile.com/thread/124237

[ Voor 14% gewijzigd door Kees_frl op 17-04-2013 19:10 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Er werd hier eens gevraagd naar audio-opnamekwaliteit bij concerten e.d. Heeft iemand hier al een voorbeeld van?
Ik heb afgelopen week een paar filmpjes gemaakt, iemand behoefte aan een linkje?

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[Xperia Z] Onderzoekje/enquete/vergelijking fotokwaliteit - een update, ik heb 2 nieuwe foto's erbij geplaatst van objecten verder weg.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint hier steeds meer te lijken op een veredelde Sony/Android/Google helpdesk. De meeste zoniet alle vragen die langskomen zijn al eens eerder behandeld of horen hier niet thuis. Trouwens niet alleen in dit topic maar het valt wel op dat het gemiddelde niveau hier met de dag daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:28:
Het begint hier steeds meer te lijken op een veredelde Sony/Android/Google helpdesk. De meeste zoniet alle vragen die langskomen zijn al eens eerder behandeld of horen hier niet thuis. Trouwens niet alleen in dit topic maar het valt wel op dat het gemiddelde niveau hier met de dag daalt...
Nou nou niet zo klagen. wat wil je anders met een Ervaringen en discussie topic? Iedereen heeft verschillende ervaringen en problemen, waar kan je ze anders stellen bij Sony zelf?

En Kees_frl dank je, dit is nou een goede site voor al je problemen dan hoeft men hier niet meer te berichten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:28:
ik vind het echt wel meevallen en elkaar (na eerst wat eigen onderzoek) helpen is alleen maar fijn :)
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:38:
[...]

En Kees_frl dank je, dit is nou een goede site voor al je problemen dan hoeft men hier niet meer te berichten.
als we het er hier ook over hebben delen we ook eventuele oplossingen :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Kees_frl op 17-04-2013 19:50 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
laarom schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:04:
Er werd hier eens gevraagd naar audio-opnamekwaliteit bij concerten e.d. Heeft iemand hier al een voorbeeld van?
Ik heb afgelopen week een paar filmpjes gemaakt, iemand behoefte aan een linkje?
Ik ben wel benieuwd. Zelf nog niet echt naar luide evenementen geweest ;)

Overigens ben ik erg blij dat het NFC icoon niet werkt, ben het dan ook helemaal met Sony's standpunt eens:
Well, I don't know why this is the case, but it's not a bug. I guess it's because there is already a lot of icons up there and the NFC one is not really that important. I recommend that you put a widget on the desktop if you want to know if NFC is enabled or disabled, or check Settings > More.
Mijn S had het wel en het was nodeloos irritant.

Edit:
NOS app is weer te gebruiken op de Xperia Z: Google Play: NOS
Qua lay-out en gebruik de fijnste Nederlandse nieuws app imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyleo op 17-04-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik had hem al op de Z :+ Gewoon de APK van een ander geroot toestel gehaald waar die al op was geinstalleerd. f00k die shit. Werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 17-04-2013 22:39 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er eentje gemaakt toen ik m'n Z pas had maar mocht 't toen nog niet online gooien. Zal het eens op YouTube zetten. Het was wel een héél luid concert met vooral diepe bastonen dus het klinkt niet geweldig, maar in de stillere stukken (die nog steeds erg luid waren) hoor je 't wel vrij goed.

Edit: Schoolverbinding hier is echt niet voldoende om 't up te loaden naar YouTube, je kan 't origineel hier gewoon van Dropbox afhalen (hoera voor camera sync): https://www.dropbox.com/s...2013-02-21%2021.58.55.mp4 (je kan best gewoon downloaden, niet bekijken via Dropbox zelf)

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 17-04-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 21:26
JT schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:38:
Ik had hem al op de Z :+ Gewoon de APK van een ander geroot toestel gehaald waar die al op was geinstalleerd. f00k die shit. Werkt perfect.
Had ik ook gedaan, maar kreeg straks ineens de mogelijkheid om em te updaten. In het verleden ging dat niet met APK's die je er zelf opzette meen ik, maar nu pakte ie em toch automatisch en kun je dus ook gewoon updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:44
Accu indicatie van GSMarena lijkt me vrij accuraat.

Met 3G aan verbruikt m'n Z zo'n 15% accu per 12 uur (standby).
Wanneer het scherm aan gaat wordt dit zo'n 20% per uur.

48 uur standby met 2 uur schermtijd lijkt dus haalbaar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige maand een stuk in Paradiso opgenomen:

YouTube: Example - We'll Be Coming Back - Paradiso A'dam (21/03/2013)

Vond het niet meevallen. Zelfs van vrij grote afstand wordt de bass nog flink vervormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
henri86 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:32:

Ja hoor, met gemak! Gisteren 18 uur van de lader waarbij ik 1u45m schermtijd had en nog 45% over. Wat je wel goed merkt is dat wanneer je de helderheid omhoog gooit de accu daar flink last van heeft.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:39:
[...]

Ik heb vorige maand een stuk in Paradiso opgenomen:

YouTube: Example - We'll Be Coming Back - Paradiso A'dam (21/03/2013)

Vond het niet meevallen. Zelfs van vrij grote afstand wordt de bass nog flink vervormd.
voor de galaxy s1, had ik een sound mod (dacht modaco oid), die het opnemen sterk verbeterde bij hard geluid. weet niet of zoiets beschikbaar is voor de Z of uberhaupt mogelijk.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 09:30
henri86 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:32:

Dat is zeker haalbaar. Ik haal makkelijk 2 dagen standby met drie uur schermtijd. Wat mij betreft prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik heb de telefoon nu vijf dagen en gister had ik de volgende accuprestaties. Kunnen jullie even toelichten of dit fatsoenlijk is? (Ik heb eventueel screenshots, maar ik type het even snel.)

19u 10m 22s, Wifi ingeschakeld en verbonden. Accu van 100% naar 26%. Stamina uit.
Screentime 1u 15m op half helderheid met auto.
Android-besturingssysteem 50%
Scherm 20%
Mediaserver 8%
Wifi 8%
Mobiel standby 4%
Androidsysteem 4%.

Activiteiten: Surfen, whatsapp, mail, facebook, enkele foto's gemaakt en bekeken.

Ik weet niet of het van belang is, maar betterbatterystats gaf aan bij Kernel-wakelock dat suspend_backoff het meest werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind dat android besturingssysteem wel veel verbruikt...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
JT schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:29:
Ik vind dat android besturingssysteem wel veel verbruikt...
Android besturingssysteem met power_manager en msim_hsic_host is bij mij wel een drainer hoor. Erg veel wakelocks heb ik ervan. Ik gebruik nu gemiddeld zo'n 2% per uur - nog steeds best netjes (theorie 50u batterijduur), maar volgens mij kan dat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
bij mij staat android ook altijd bovenaan....alleen er is niet echt 1 duidelijke oorzaak.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook de Xperia Z in bezit. Prima toestel, maar waar ik persoonlijk een beetje zot van wordt is het feit dat ie stof aantrekt als een bezetene. Is daar nu iets aan te doen ? Misschien een screenprotectortje toch maar gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Mijn telefoon wil niet meer uit met de powerknop ? Dit is in 1x sinds gisteren. Meer mensen met dit probleem. En beter nog, met oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
JediUberknaft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:08:
Mijn telefoon wil niet meer uit met de powerknop ? Dit is in 1x sinds gisteren. Meer mensen met dit probleem. En beter nog, met oplossing ??
Is een bekende bug, stond al eerder in dit topic. Gewoon even een batterij-pull doen door de Aan-Uit knop 10 seconden in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

En als dat niet helpt ? Kan m wel 30 sec ingedrukt houden, maar gebeurt NIKS. Ja t scherm gaat uit zodra ik loslaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:05:
Heb sinds kort ook de Xperia Z in bezit. Prima toestel, maar waar ik persoonlijk een beetje zot van wordt is het feit dat ie stof aantrekt als een bezetene. Is daar nu iets aan te doen ? Misschien een screenprotectortje toch maar gebruiken ?
De meeste geluiden zeggen dat als je de shatterproofsheet (die er vanuit de fabriek opzit) eraf haalt, dat ie minder stof aantrekt. Zit zowel op de voorkant als achterkant. (productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon -> Ormagon heeft erover geschreven in zijn review, inclusief foto's.)
Ik wacht er nog even mee tot er echt flinke krassen op komen. Het fijne aan de XpZ is dat je het stof er zo af kan spoelen/vegen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeKoetsier op 18-04-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
JediUberknaft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:13:
En als dat niet helpt ? Kan m wel 30 sec ingedrukt houden, maar gebeurt NIKS. Ja t scherm gaat uit zodra ik loslaat ...
En power + volume up? Je krijgt eerst 1x een trilling en na een paar seconden 3x een trilling. That should do the trick.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Thanks, dat werkte dus (de tweede keer pas) wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alleen powerknop werkt idd niet.
alex3305 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:41:
[...]

Android besturingssysteem met power_manager en msim_hsic_host is bij mij wel een drainer hoor. Erg veel wakelocks heb ik ervan. Ik gebruik nu gemiddeld zo'n 2% per uur - nog steeds best netjes (theorie 50u batterijduur), maar volgens mij kan dat minder.
Bij mij dus niet. Staat nu bij mij met 9% op nummer 5 ofzo. Staat bij mij praktisch nooit bovenaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Bij mij staat hij dus vaak bovenaan en anders als tweede (scherm staat dan bovenaan).
Ik heb wel bijna altijd wifi aan, ga nu proberen zonder. Hoop niet dat het daaraan ligt, aangezien ik weinig zin heb om altijd wifi aan/uit te zetten.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Cyleo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:42:
[...]

Ik ben wel benieuwd. Zelf nog niet echt naar luide evenementen geweest ;)

Overigens ben ik erg blij dat het NFC icoon niet werkt, ben het dan ook helemaal met Sony's standpunt eens:

[...]

Mijn S had het wel en het was nodeloos irritant.

Edit:
NOS app is weer te gebruiken op de Xperia Z: Google Play: NOS
Qua lay-out en gebruik de fijnste Nederlandse nieuws app imo.
http://www.youtube.com/watch?v=zc0YjNUCvoo

Alstu...het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, alles word behoorlijk verstoord door de bass :9 , volgens mij deed de S het een stuk beter.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
AmbroosV schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:09:
[...]

Ik heb er eentje gemaakt toen ik m'n Z pas had maar mocht 't toen nog niet online gooien. Zal het eens op YouTube zetten. Het was wel een héél luid concert met vooral diepe bastonen dus het klinkt niet geweldig, maar in de stillere stukken (die nog steeds erg luid waren) hoor je 't wel vrij goed.

Edit: Schoolverbinding hier is echt niet voldoende om 't up te loaden naar YouTube, je kan 't origineel hier gewoon van Dropbox afhalen (hoera voor camera sync): https://www.dropbox.com/s...2013-02-21%2021.58.55.mp4 (je kan best gewoon downloaden, niet bekijken via Dropbox zelf)
Thanks, kwaliteit van jouw filmpje valt me weer mee, zeker zo dicht bij de bron.Misschien iets minder bass bij jou, waardoor de audio redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Geelco schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:11:
Bij mij staat hij dus vaak bovenaan en anders als tweede (scherm staat dan bovenaan).
Ik heb wel bijna altijd wifi aan, ga nu proberen zonder. Hoop niet dat het daaraan ligt, aangezien ik weinig zin heb om altijd wifi aan/uit te zetten.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Bij mij staat ie ook ruim bovenaan. Pas na 2+ uur screentime kwam het scherm in de buurt, maar haalde 'm nog niet in.
WiFi verbruikt overigens wel 'flink' meer batterij dan 3G bij mij.

Heb nu ook BetterBattery Stats erop gezet. Kijken wat ie zegt :)

PS. Ik heb de Z pas 2 dagen in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Ik haal met dit verbruik ongeveer 12 uur inclusief 3+ uur screenontime. Lijkt me toch enigszins karig.

Kan iemand die 48 uur haalt met 3/4 uur screentime zijn verbruik en instellingen vermelden?
Wifi/3g-2g/stamina+uitzondering/instellingen scherm/syncs/wat er in je op komt wat veel kan schelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
laarom schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:23:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=zc0YjNUCvoo

Alstu...het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, alles word behoorlijk verstoord door de bass :9 , volgens mij deed de S het een stuk beter.
Hier ongeveer dezelfde resultaten bij bass-heavy omgeving. De filmpjes zijn gemaakt op DGTL Festival en het resultaat valt mij ook een beetje tegen. Het is vergelijkbaar met mijn Nexus S, jammer dat dit niet beter is. Beeldkwaliteit is wel een stuk hoger (dat mag ook wel).

*ZET JE GELUID EERST ZACHTER!* Het kraakt nogal, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ame - Rej @ DGTL Festival

Bella Berlin @ DGTL Festival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch wel spijt dat ik de telefoon niet in het paars heb genomen :$ haha.

op mijn scherm en achterkant op het glas zitten al twee deuken, ik weet niet waarvan. Ik denk dan van sleutels in mijn tas ofzo ? anders zou ik het niet weten. Heb nu een hoesje wat alleen de achterkant bedekt van mijn telefoon gekocht want anders voelde ik af en toe dat puntje.. op t scherm zit het net op de rand van zwart/scherm, gelukkig. Ik vind het wel heel erg zonde..

Ik ga maar eens op zoek of iemand toevallig de paarse weg doet .. Is toch leuker dan zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik vind de zwarte erg strak uitzien. De witte ben je zo moe, en de paarse vind ik net een lelijke kleur... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:29:
Ik heb toch wel spijt dat ik de telefoon niet in het paars heb genomen :$ haha.

op mijn scherm en achterkant op het glas zitten al twee deuken, ik weet niet waarvan. Ik denk dan van sleutels in mijn tas ofzo ? anders zou ik het niet weten. Heb nu een hoesje wat alleen de achterkant bedekt van mijn telefoon gekocht want anders voelde ik af en toe dat puntje.. op t scherm zit het net op de rand van zwart/scherm, gelukkig. Ik vind het wel heel erg zonde..

Ik ga maar eens op zoek of iemand toevallig de paarse weg doet .. Is toch leuker dan zwart/wit.
Er zit vanuit de fabriek een anti-shatter protector op je telefoon aan voor en achterkant die snel krast. Mocht daar een kras in zitten dan kan je die eraf halen. (Let op, als je hem aan de voorkant weghaalt, haal je je Sony logo ook weg. Maar er zijn ook een hoop die dat juist mooi vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geelco schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:41:
[...]

Er zit vanuit de fabriek een anti-shatter protector op je telefoon aan voor en achterkant die snel krast. Mocht daar een kras in zitten dan kan je die eraf halen. (Let op, als je hem aan de voorkant weghaalt, haal je je Sony logo ook weg. Maar er zijn ook een hoop die dat juist mooi vinden.)
tis geen kras tis echt een puntje in het glas zeg maar , alsof er met spijker op geduwd is ofzo.. Dus ik denk niet dat als ik dat anti shatter protector er af haalt dat het dan van de voor/achterkant dan weg is.. Ik neem aan dat het toch het glas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:44:
[...]

tis geen kras tis echt een puntje in het glas zeg maar , alsof er met spijker op geduwd is ofzo.. Dus ik denk niet dat als ik dat anti shatter protector er af haalt dat het dan van de voor/achterkant dan weg is.. Ik neem aan dat het toch het glas is.
Bekijk deze maar.

YouTube: Sony Xperia Z Tips & Tricks Episode 2: You Need To Know This!

Krassen kunnen echt diep zitten en nog steeds in de protector sheet blijven aangezien het een hele dikke laag is. Als je het voorgaande filmpje hier van kijkt, zie je dat ze echt diep zitten te snijden.

[ Voor 5% gewijzigd door DeKoetsier op 18-04-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geelco schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:54:
[...]

Bekijk deze maar.

Krassen kunnen echt diep zitten en nog steeds in de protector sheet blijven aangezien het een hele dikke laag is. Als je het voorgaande filmpje hier van kijkt, zie je dat ze echt diep zitten te snijden.
ow wauw als dat zo is kan ik mijn telefoon nog wel redelijk verkopen om daarna de paarse te halen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geelco schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:54:
[...]

Bekijk deze maar.

De volgende reactie staat onder je filmpje:

"Congratulations idiot.
What you just removed was the AHS layer. It is responsible for the wet finger tracking of the phone.
Without it, the phone is just as useless as any normal android device when wet.
Screen protector goes OVER the AHS layer, and yes of course you lose a little bit of responsiveness."

Deze reactie krijgt nog de meeste thumbs up ook..... is dit waar?
Ik neem aan dat zonder deze protector de telefoon ook nog waterdicht is? En bestuurbaar is hij zowieso niet onder water toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens het probleem dat als ik mijn headset aansluit, het geluid eerst uit de speakers komen van het toestel. Pas als ik mijn headset ontkoppel en weer aansluit, hoor ik het geluid uit mijn headset.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:05:
[...]

"Congratulations idiot.
What you just removed was the AHS layer. It is responsible for the wet finger tracking of the phone.
Screen protector goes OVER the AHS layer, and yes of course you lose a little bit of responsiveness."

Ik neem aan dat zonder deze protector de telefoon ook nog waterdicht is? En bestuurbaar is hij zowieso niet onder water toch?
Het touchscreen van mijn Z werkt idd uitstekend als deze nat is / ik natte handen heb. Dit in tegenstelling tot mijn andere Sony toestellen, waarbij het touchscreen behoorlijk hapert als je deze met (zelfs enigszins) natte vingers probeert te bedienen.

Er zijn hier een aantal mensen die deze laag er af hebben gehaald, dus er moeten er zijn die antwoord kunnen geven of de telefoon zich zonder deze folie ook nog zonder problemen laat bedienen wanneer deze nat is? (grappig als het niet zo blijkt te zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:10
henri86 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:35:
[...]

Het touchscreen van mijn Z werkt idd uitstekend als deze nat is / ik natte handen heb. Dit in tegenstelling tot mijn andere Sony toestellen, waarbij het touchscreen behoorlijk hapert als je deze met (zelfs enigszins) natte vingers probeert te bedienen.

Er zijn hier een aantal mensen die deze laag er af hebben gehaald, dus er moeten er zijn die antwoord kunnen geven of de telefoon zich zonder deze folie ook nog zonder problemen laat bedienen wanneer deze nat is? (grappig als het niet zo blijkt te zijn :P)
Ik heb zelf een extra screenprotector eroverheen geplaatst, en als het scherm nat is kan ik deze niet/moeilijk bedienen. (onder de douch bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Vandaag ook gehaald, mooi toestel.
Geen dode pixels, heel heel klein beetje back light bleeding, prima.

Wit is wel minder wit dan op mijn htc, ook minder fel scherm. Dat valt me wel echt op.

Eerste indruk prima :)

Binnenkort maar eens proberen te flashen naar UNbranded ROM

[ Voor 11% gewijzigd door Kees_frl op 18-04-2013 22:20 . Reden: branded moet natuurlijk unbranded zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Kees_frl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:10:
Vandaag ook gehaald, mooi toestel

Binnenkort maar eens proberen te flashen naar branded ROM
Have fun maar je bent de eerste die naar een branded rom wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
johnhere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:15:
[...]

Have fun maar je bent de eerste die naar een branded rom wil :)
:X :X :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:05:
[...]

"Congratulations idiot.

Geen zorgen, ik ben erg geïnteresseerd om hem er ook af te halen en heb even flink XDA door zitten bladeren. Velen hebben hem er daar af gehaald en uiteindelijk kwam het overgrote deel op de volgende punten:

-Gelijk/Beter touchgevoel
-Gelijk/betere kleuren/kijkhoeken
-Minder snel vingerafdrukken
-Meer premium gevoel vanwege echt glas gevoel. (smaak)
-Sony logo eraf.

Sommige kregen eerst wel meer vingerafdrukken, maar na verloop van tijd niet meer. De reden was dat ze het overgebleven onzichtbare lijm niet goed hadden weggepoetst. Een enkeling had moeite om de lijm op de achterkant weg te krijgen.

Kortom: Youtube reactie is complete bogus! :+
Daarnaast is de telefoon niet bestuurbaar onder water, aangezien water geleid (als 1 grote vinger). Druppels erop laten vallen betekent dat hij allemaal input krijgt. Waterdichtheid hangt 0% af van de anti-shatter sheets.

[ Voor 8% gewijzigd door DeKoetsier op 18-04-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even een zeer gehaaste vraag.

Ik heb gisteren mijn T-mobile abo laten verlengen voor nog twee jaar. Een i200 met gratis Xperia Z voor 36,50 per maand. Morgen middag zal de telefoon bij huis worden bezorgd.... maar!

Laat ik nu net deze aanbieding tegenkomen: http://www.t-mobile.nl/Pe...onalDomain=www_TMobile_nl

Ik woon vlak bij Hoogezand en kan er morgen zo heen rijden.
En met deze aanbieding ben ik ruim 11 euro per maand goedkoper uit over 2 jaar tijd. Zeker de moeite waard wat mij betreft. :)

Er staat echter het volgende bij de aanbieding: "Het openingsaanbod geldt voor zowel nieuwe als bestaande klanten, mits je in aanmerking komt voor verlenging. Op My T-Mobile zie je eenvoudig of jij in aanmerking voor verlenging komt."

Dit zou toch raar zijn? Wat is hier precies het idee achter?

En denken jullie dat ik nog de mogelijkheid heb op de bezorger en het huidige afgesloten abonement (dat over een paar maanden pas in gaat) te annuleren zodat ik op de aanbieding in kan gaan morgen?

Edit: Ik zat half slapend te lezen. In plaats van 'mits' las ik iets in de trend 'tenzij'. :P

Desondanks blijft de rest van m'n vraag staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Je kunt 5 dagen na het opmaken van contract afzeggen. Heb zelf ook verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een album (40 mp3's) via ES File Explorer over WiFi gekopieerd naar m'n Experia. Ik heb de mp3's in de map Music gezet bij de andere mp3's.

Nu krijg ik alleen op geen enkele manier de nieuwste (40) mp3's zichtbaar in de Walkman app..!? Ik doe toch niks verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het opladen van de Xperia Z; de bijgeleverde lader levert 1,5A, op mijn laptop en in de auto heb ik echter de mogelijkheid om via USB te laden op 2,1A.

Is het schadelijk voor de accu om op deze hogere stroomsterkte te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:49:
Ik heb zojuist een album (40 mp3's) via ES File Explorer over WiFi gekopieerd naar m'n Experia. Ik heb de mp3's in de map Music gezet bij de andere mp3's.

Nu krijg ik alleen op geen enkele manier de nieuwste (40) mp3's zichtbaar in de Walkman app..!? Ik doe toch niks verkeerd?
Herstart je telefoon gewoon even. Als dat niet heeft geholpen, gooi dan via je computer nog een MP3 in dezelfde map (rechtstreeks via USB over MTP). Zo herstart je de mediascanner en pikt hij de andere bestanden ook op.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:53:
Ik heb een vraag over het opladen van de Xperia Z; de bijgeleverde lader levert 1,5A, op mijn laptop en in de auto heb ik echter de mogelijkheid om via USB te laden op 2,1A.

Is het schadelijk voor de accu om op deze hogere stroomsterkte te laden?
Kan geen kwaad, telefoon gaat nooit sneller proberen te laden dan de batterij kan verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kees_frl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:10:
Vandaag ook gehaald, mooi toestel.
Geen dode pixels, heel heel klein beetje back light bleeding, prima.

Wit is wel minder wit dan op mijn htc, ook minder fel scherm. Dat valt me wel echt op.

Eerste indruk prima :)

Binnenkort maar eens proberen te flashen naar UNbranded ROM
Hopelijk komt met de volgende update de calibratiesoftware mee en dan kun je dat ook naar je eigen wens aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Krijg net ineens de melding dat Music Unlimited is gestopt. Fijn, maar ik heb het nog nooit geopend. Programma start dus automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:40:
Krijg net ineens de melding dat Music Unlimited is gestopt. Fijn, maar ik heb het nog nooit geopend. Programma start dus automatisch?
De vraag stellen is hem beantwoorden. Music Unlimited is trouwens één van de apps die je zonder root gewoon kan deinstalleren.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tsjipmanz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:03:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Music Unlimited is trouwens één van de apps die je zonder root gewoon kan deinstalleren.
Misschien dat ik Music Unlimited in de toekomst nog wel ga gebruiken, maar vind het best vreemd dat deze blijkbaar automatisch opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ben inmiddels ook een trotse Xperia Z bezitter!
Geweldig ding, erg tevreden! Heb alleen een vraagje...
Als mijn scherm uit is, lijkt het scherm het ene moment mooi diep zwart, maar meestal zie ik door het zwarte heen allemaal streepjes/vakjes/lijntjes van de onderliggende elektronica.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben? Hoort dit gewoon bij de XZ? Bij mijn XS en XArc had ik daar geen problemen mee.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Ed
Pagina: 1 ... 41 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.