Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die update die in maart zou komen bedoel je?Cyleo schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:34:
[...]
Hopelijk komt met de volgende update de calibratiesoftware mee en dan kun je dat ook naar je eigen wens aanpassen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Bedankt! Da's fijn om te lezen!CLB schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:45:
Helaas is dat bij de Z inderdaad wat opzichtiger, lijntjes / touchscreenDus het hoort inderdaad ja.
Ik wil hem niet terugbrengen naar de winkel! Wil hem niet missen...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik zie niets? (heb een sharp scherm btw)Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:43:
Hoi,
Ben inmiddels ook een trotse Xperia Z bezitter!
Geweldig ding, erg tevreden! Heb alleen een vraagje...
Als mijn scherm uit is, lijkt het scherm het ene moment mooi diep zwart, maar meestal zie ik door het zwarte heen allemaal streepjes/vakjes/lijntjes van de onderliggende elektronica.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben? Hoort dit gewoon bij de XZ? Bij mijn XS en XArc had ik daar geen problemen mee.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Ed
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Waar/hoe kan ik dat zien? JDC of Sharp?JT schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:47:
Hmmm...ik heb JDC, nu word ik benieuwd of 3dw1n ook JDC heeft...
Verwijderd
Tjah, ik kan me er niet heel druk over maken.
"voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store
en typ/kopieer plak deze commands:
cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id
Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt.
Sharp panel code: ls050t3sx01. Code voor JDC scherm: mdy70"
Bij mijn Z met Sharp display zie ik het inderdaad alleen in het zonlicht.alex3305 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:59:
Het touchscreenraster is bij sommige telefoons inderdaad vrij goed zichtbaar, maar meestal alleen wanneer het scherm uit is én in direct (zon)licht. Mijn inziens dus niet echt storend.
Als buiten de zon schijnt en ik ben binnen en met het scherm aan en ik kijk er iets onder een hoek naar dan zie ik het direct.alex3305 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:59:
Het touchscreenraster is bij sommige telefoons inderdaad vrij goed zichtbaar, maar meestal alleen wanneer het scherm uit is én in direct (zon)licht. Mijn inziens dus niet echt storend.
Ecodan warmtepomp
Je kan 't ook met deze app zien. Die vertelt gewoon meteen of je JDC of Sharp hebt; niks geen code intypen en teruggekregen code ontcijferen
http://forum.xda-develope...?p=39259051&postcount=207
Edit: in de zon, onder 45 graden zie ik idd onderstaand motiefje als ik er echt op ga letten. Maar de zon reflecteert dan zoveel in m'n ogen dat het lastig te zien is. Onder normale omstandigheden en hoeken zie ik niets.

[ Voor 44% gewijzigd door henri86 op 19-04-2013 16:48 ]
Sorry, ik vind het niet normaal zo goed als je het kan zienBartjezz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:33:
Dit is de digitizer van je scherm, dat is normaal. Die vakjes kunnen de elektrische lading van je vingers herkennen.
JT schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:25:
Van de tientallen capacitieve smarthphones en de stuk of 5-6 in mijn eigen bezit heb ik het nog nooit ook maar half zo erg gezien.
De Z is aardig in prijs aan het zakken; in een week van 600 naar 565.
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 19-04-2013 17:01 ]
Ecodan warmtepomp
Dat kan wel zijn dat je het niet normaal vind, maar blijkbaar werkt dit ook goedJT schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:00:
[...]
Sorry, ik vind het niet normaal zo goed als je het kan zienWat ik net al zei:
[...]
De Z is aardig in prijs aan het zakken; in een week van 600 naar 565.

Ecodan warmtepomp
Ik vermoed die ja, maar aangezien er nog heel wat andere features schijnbaar bij inkomen en ik niet zoveel haast heb om op 4.2 te komen vind ik het wel prima
Verwijderd
Weet iemand wat voor glas voor de camera lens word gebruikt? Mijn sony camcorder en camera hebben ook een paarse gloed op het glas en maken gebruik van een Sony lens G, dus was benieuwd. En op internet kan ik er niets over vinden.
Ecodan warmtepomp
Kolere, wat trekt die telefoon een stof aan zeg.
Zeer bedankt voor de tip NaturalScience. Ik woon niet in de buurt van Hoogezand, maar met mijn NS-jaakaart kon ik er zonder kosten wel naar toe reizen. Heen en weer 7 uur, maar het was de moeite waard. Erg gunstige aanbieding. Er stond een rij buiten de winkel, maar er waren genoeg smartphones in voorraad. Nu nog mijn net aangeschafte sim-only abonnement cancelen.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:17:
Laat ik nu net deze aanbieding tegenkomen: http://www.t-mobile.nl/Pe...onalDomain=www_TMobile_nl
Morgen ga ik de XZ maar eens uitproberen. Ben benieuwd of hij toch niet te groot aanvoelt.
Verwijderd
Speel GTAVice City, soms wel eens een hapering. Maar heb wel alle instellingen op z'n hoogst staan-Daniël- schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:31:
Zijn er mensen die de zware games (Real Racing 3, GTA) geprobeerd hebben? Op YouTube staan er wat filmpjes waar ik toch behoorlijk wat framedrops constateer.
GTA + sixaxis controller app = baas
ik had dat vodafone mobile protect er op staan, en dit heeft het recht deze te wijzigen, maar ik kan deze optie nergens vinden... iemand hier suggesties? of is het reset naar fabrieksinstellingen
De framerate ligt bij beide spellen inderdaad niet zo hoog en vooral bij GTA Vice City zijn er soms wat framedrops. Ook wordt de telefoon na een tijdje spelen erg heet en heb ik het gevoel dat de CPU en/of GPU voor een korte periode terugclockt aangezien ik dan een paar seconden last heb van een erg lage framerate.-Daniël- schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:31:
Zijn er mensen die de zware games (Real Racing 3, GTA) geprobeerd hebben? Op YouTube staan er wat filmpjes waar ik toch behoorlijk wat framedrops constateer.
Ik gok erop dat je 'm dan ook moet invoeren... Zou anders wel erg makkelijk zijn voor dievenflessuh schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:03:
even een vraagje hier... sinds vanochtend staat er ineens een screenlock pincode op mijn telefoon, die ik er niet op heb gezet. Deze is gelukkig te omzeilen met dat beveiligingslek, maar ik kan hem dus niet verwijderen.
ik had dat vodafone mobile protect er op staan, en dit heeft het recht deze te wijzigen, maar ik kan deze optie nergens vinden... iemand hier suggesties? of is het reset naar fabrieksinstellingen
dat is het punt dus... ik heb niks ingesteld, dus ik heb geen code... ik denk dus dat er ergens iets mis is gegaan.. heb al allemaal standaard codes geprobeert maar niks werktCLB schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:15:
[...]
Ik gok erop dat je 'm dan ook moet invoeren... Zou anders wel erg makkelijk zijn voor dieven
Gisterenavond niet weggeweest, lollige vriendin, huisgenoten?!
Verwijderd
Wie kan mij helpen ik heb nu ook de Sony Xeria, alleen nu krijgt ik whatsapp niet aan. Ik krijg de melding de datum op telefoon is ongeldigPas deze aan en probeer het opnieuw. De datum op je telefoon is 14:30 20-04-2013 midden europese standardtijd.
Hoe pas ik dit aan, want he tis namelijk wel 20-04-2013
Gr
Zoals Geelco zegt, even uninstalleren en opnieuw downloaden...Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:36:
CLB,
Nee whatsapp icoontje staat al op de telefoon zelf
Tevens wordt WhatsApp standaard niet meegeleverd, dus jij of iemand anders moet het erop hebben gezet...
Verwijderd
Nee heb deze telefoon net uit de winkel en het icoontje staat er ook echt op.
En waar moet ik hem dat opnieuw instaleren? Via browser internet?
Je kunt WhatsApp eerst uninstalleren via menu - applicaties - WhatsApp - verwijderen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:51:
Hey,
Nee heb deze telefoon net uit de winkel en het icoontje staat er ook echt op.
En waar moet ik hem dat opnieuw instaleren? Via browser internet?
Heb je al een Gmail/Google-account? Is deze ingesteld op de telefoon?
Op de Xperia Z zelf staat er ergens de applicatie 'Google Play' / 'Google Market' ofzo:

Dat is de Google-winkel waar je dus applicaties / games kunt downloaden.
Dan dus even zoeken naar WhatsApp en installeren, dan moet het hoogstwaarschijnlijk wel gaan lukken...
tja, er achter komen hoe die code er nou op kwam is misschien ook nog handig.. want ik snap er geen bal van xD
Dat is het vooral. Ik doe heel wat Real Racing en eigenlijk loopt dat spel bijna altijd vloeiend. Zo af en toe wordt het geheel echter wat warm en dan merk je dat er wat stottering optreed. Ook lijkt real racing zijn RAM gebruik wat lager in te schatten dan wat het eigenlijk doet. Als je wat apps afsluit en niet langer dan een half uurtje speelt is het echt hartstikke soepel, daarna gaat hij even throttlen voor een paar seconden om de zoveel minuten. Niet echt storend, zeker niet als je speelt, maar het valt wel op zeg maarNo Comment schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:12:
[...]
De framerate ligt bij beide spellen inderdaad niet zo hoog en vooral bij GTA Vice City zijn er soms wat framedrops. Ook wordt de telefoon na een tijdje spelen erg heet en heb ik het gevoel dat de CPU en/of GPU voor een korte periode terugclockt aangezien ik dan een paar seconden last heb van een erg lage framerate.
Terwijl hij verder nog niks met de telefoon heeft gedaan, alleen stand by op de tafel.
En Google Play-services staat nu op 45 % ... hoe kan dat?
Ik speel real racing 3 echt ontzettend vaak, het is al eerder gezegd.. maar het toestel word wel warm (niet zo warm als dat mijn htc one x werd). Echte framedrops heb ik zelden tot nooit.-Daniël- schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:31:
Maar dat spel..
[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 21-04-2013 10:52 ]
PSN id: NL_SToRM
Zo extreem als 10 seconden nog niet meegemaakt. Wel eens dat ik een moment heb gemist erdoor. Ik schat de opstarttijd op 3-4 seconden. Ik snap niet waarom ze niet een versimpelde versie in het werkgeheugen houden tenzij het echt vol raakt (bij games en browsen) zoals de quicklaunch functie op 2.3 destijds op de xperia S.SToRM666 schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:51:
De foto's van de Z zijn echt wel goed van kwaliteit moet ik zeggen. Ik vind het wel een nadeel dat het opstarten van de camera soms erg lang duurt. Ik hoop dat dit met een update gaat verbeteren, want nu moet ik soms 10 seconden of langer wachten om een foto te kunnen maken.
Dit is puur een software probleem van de camera app. Ik heb een 3rd party app geinstalleerd(zoom fx) en die start bijna instant op.SToRM666 schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:51:
De foto's van de Z zijn echt wel goed van kwaliteit moet ik zeggen. Ik vind het wel een nadeel dat het opstarten van de camera soms erg lang duurt. Ik hoop dat dit met een update gaat verbeteren, want nu moet ik soms 10 seconden of langer wachten om een foto te kunnen maken.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik maak veel foto´s binnen van mijn zoontje van 8 maanden.
De ene keer staat hij er mooi en scherp op en de andere keer is het een drama .
Ik heb hem eigenlijk altijd op superieur automatisch staan en valt mij op dat de foto´s geen 13 mp zijn maar 12mp in 16:9 formaat, wil ik naar 4:3 formaat moet ik 5mp selecteren.
Heb ik hem op normaal staan kan ik 13mp in 4:3 formaat schieten dat geeft toch een beter resultaat.
Met HDR aan zegt hij dat hij terug op 10mp gaat maar kijk ik bij de instellingen staat hij toch op 12mp(4:3).
Snap er niks meer van

De camera en dan vooral met video heeft ook vaak moeite om goed te focussen iets aan in te stellen?
Als men XZ een tijdje (kan er geen tijdstip op plakken) aanstaat, is men dataverbinding (op 2G) niet meer aan te krijgen. Op 3G werkt de dataverbinding wel, maar heb ik vaak (zeker binnenhuis) geen ontvangst.
Een concreet voorbeeld om de situatie te schetsen: Gisterenmiddag heb ik een reboot gedaan (om15u), 2G dataverbinding heeft nog de hele avond (tot 2u) perfect gewerkt (regelmatig aan/uit gezet om te testen, geen probleem). Maar toen ik vanmorgen (11u) opstond kreeg ik de dataverbinding niet meer aan. Als ik hem nu reboot, werkt de verbinding terug, maar ja..dat is nu ook niet echt de oplossing vind ik.
Heb al een factoryreset gedaan en vervolgens geen enkele app geinstalleerd om te kijken of het daar aan lag, maar dat had geen effect. Ook heb ik men verbinding eens opnieuw geconfigureerd via telenet, maar wederom bracht dit niets op. Toestel is verder helemaal voorzien van de recentste update (.434)
Aangezien het soms wel werkt en soms niet, lijkt het me puur softwarematig te zijn. Iemand die me kan helpen?
Artois

Geachte heer Duijn,
Ik heb u geprobeerd te bellen, echter kreeg ik geen gehoor. Vandaar dit bericht.
Naar aanleiding van ons telefonisch contact heb ik uw case nogmaals voorgelegd aan onze directie. Ik ben van mening dat de doorlooptijd van de reparatie ruimschoots is verstreken. De directie is het hier gelukkig mee eens en daarom kan ik u hierbij twee voorstellen doen:
1. U krijgt een nieuw toestel opgestuurd, deze wordt vandaag aan u verzonden en morgen bij u afgeleverd. Wij handelen de verdere reparatieprocedure af met Dynafix.
2. U krijgt een restitutie van het aankoopbedrag ter hoogte van €627,95. Dit bedrag zal binnen 5 werkdagen worden bijgeschreven op uw bankrekening.
Ik verneem graag of u akkoord wenst te gaan met een van deze twee opties. Indien u liever telefonisch contact heeft over de situatie kunt u mij bereiken op onderstaand telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Casemanager
* Belsimpel.nl winnaar Deloitte Technology Fast50 Award 2012
Mobiel Werkt BV - Belsimpel - Metjelaptoponline
[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 19-09-2013 11:51 ]
Geen moeilijke keuze. Met die restitutie kan je 'm gewoon opnieuw kopen en 60 euro overhoudenpeedee schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:23:
1. U krijgt een nieuw toestel opgestuurd, deze wordt vandaag aan u verzonden en morgen bij u afgeleverd. Wij handelen de verdere reparatieprocedure af met Dynafix.
2. U krijgt een restitutie van het aankoopbedrag ter hoogte van €627,95. Dit bedrag zal binnen 5 werkdagen worden bijgeschreven op uw bankrekening.
Ik heb het vandaag nog eens getest en die lange wachttijd is er vooral als ik vanop het lock screen direct naar de camera app wil gaan. Eerst unlocken en dan de camera app openen is een stuk sneller (bijna direct).Cyleo schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:10:
Zo extreem als 10 seconden nog niet meegemaakt. Wel eens dat ik een moment heb gemist erdoor. Ik schat de opstarttijd op 3-4 seconden. Ik snap niet waarom ze niet een versimpelde versie in het werkgeheugen houden tenzij het echt vol raakt (bij games en browsen) zoals de quicklaunch functie op 2.3 destijds op de xperia S.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 21-04-2013 22:26 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 0% gewijzigd door Visitor.q op 22-04-2013 17:20 . Reden: Schoonheidsfoutjes door smartphonekeyboard weg ]
Ik stoor me aan het 'nationale roamen', waardoor ik voor dataverbinding altijd een 'R' naast het signaal heb staan, i.p.v. een snelheidsindicatie met 'G / E / H of H+'.
Kent iemand hier een oplossing voor?
Is mij ook opgevallen. Het zou wel eens google now kunnen zijn, heb je dat ingeschakeld?Visitor.q schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:27:
Het valt me op dat, als ik locatie services en gps beide heb aanstaan, dat er regelmatig een gps peiling plaatsvindt. Dat had ik met andere telefoons eigenlijk nooit. Er draait ook niet iets van mijzelf dat dit verklaart. Ik zet dus de hele locatieservices uit elke keer, maar dat is wel gedoe, zo via het instellingen menu. Is dit normaal of zou het een app van mezelf kunnen zijn? Op mijn HTC Desire ging de gps aan als ik ging navigeren, en daarna ging die weer uit en dat bleef zo, maar dat had ik ook root een daardoor geen apps zoals Facebook oid die elke keer starten.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Klopt, Google Now heeft standaard locatiegeschiedenis aanstaan. Kijk ook even in maps, daar kan deze ook ingschakeld zijn. Zelf vind ik het niet zo'n ramp, zo kan ik altijd mijn toestel weer vinden als die kwijt is of gejat isTsjipmanz schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:27:
[...]
Is mij ook opgevallen. Het zou wel eens google now kunnen zijn, heb je dat ingeschakeld?
Same here maar dan met Tele2Canis Lupus schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:25:
Had het toestel al een maand naar tevredenheid, vandaag ook overgestapt op Telfort.
Ik stoor me aan het 'nationale roamen', waardoor ik voor dataverbinding altijd een 'R' naast het signaal heb staan, i.p.v. een snelheidsindicatie met 'G / E / H of H+'.
Verwijderd
Kijk maar uit met extra kosten, gewoon uitzetten dan maakt hij enkel gebruik van je eigen provider netwerk,. Anders als je ergens geen netwerk bereik hebt dan schakelt hij over naar andere netwerken, denk ik dan, staat ook iets bij over kosten.Canis Lupus schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:25:
Had het toestel al een maand naar tevredenheid, vandaag ook overgestapt op Telfort.
Verwijderd
Ps4/switch gamer
Er is wel een verschil tussen 'nationaal' en 'internationaal' roamen, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat dit goed gaat. Irritanter vind ik dat je dus geen aanduiding meer hebt of je op GPRS, UMTS of HDSPA zit...Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:55:
Dat komt omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN, roaming uitzetten kan dus ook niet: geen bereik meer.
Ik ook, zou er ook graag iets op zien...Canis Lupus schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:23:
[...]
Er is wel een verschil tussen 'nationaal' en 'internationaal' roamen, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat dit goed gaat. Irritanter vind ik dat je dus geen aanduiding meer hebt of je op GPRS, UMTS of HDSPA zit...
Lijkt me niet. Ik heb Simyo, dus ook via KPN netwerk en ik heb nooit een roaming teken in beeld. Ook kan ik roamen gewoon uitzetten en dan doet alles het nog.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:55:
Dat komt omdat Telfort geen eigen netwerk heeft. Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN, roaming uitzetten kan dus ook niet: geen bereik meer.
Ik kan me herinneren dat je alleen bij telfort data roaming moet inschakelen.cordonbleu schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:24:
[...]
Lijkt me niet. Ik heb Simyo, dus ook via KPN netwerk en ik heb nooit een roaming teken in beeld. Ook kan ik roamen gewoon uitzetten en dan doet alles het nog.
Verwijderd
Helder verhaal.AmbroosV schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:04:
Er zijn twee niveau's in MVNC. Elk netwerk heeft zijn MNC (mobile network code). Bij de gewoonlijke manier van MVNC gebruikt de MVNC dezelfde network code als de hoofdoperator. Wanneer de MVNO echter méér eigen apparatuur wil voorzien en bijvoorbeeld zelf de oproepen wil afhandelen (ipv die wholesale aan te kopen bij de hoofdoperator) moeten ze een andere MNC gebruiken. De hoofdoperator geeft deze MNC dan toegang tot hun netwerk, maar dat ziet je telefoon dan als roaming (nationaal).
Dan rijst de vraag: is er een app die de actuele netwerkconnectie bekijkt en deze als icoon in de statusbalk zet?
Heb ik niet zelf aangezet, als ik de home key omhoog sleep dan krijg ik iig niet google now maar gewoon een search. Maar goed, het is dus niet ongewoon dat ik dat zie. Ik vind het vooral opvallend dat de telefoon hierdoor steeds 'ingeschakeld' is, aldus de energiebeheer grafiek. Ik kan een dag niks met de XZ doen en 95% accu overhouden, met locatieding ingeschakeld wordt dat snel 70%.Tsjipmanz schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:27:
[...]
Is mij ook opgevallen. Het zou wel eens google now kunnen zijn, heb je dat ingeschakeld?
Mag ik dan aub weten wat jouw instellingen zijn?!Visitor.q schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:23:
[...]
Heb ik niet zelf aangezet, als ik de home key omhoog sleep dan krijg ik iig niet google now maar gewoon een search. Maar goed, het is dus niet ongewoon dat ik dat zie. Ik vind het vooral opvallend dat de telefoon hierdoor steeds 'ingeschakeld' is, aldus de energiebeheer grafiek. Ik kan een dag niks met de XZ doen en 95% accu overhouden, met locatieding ingeschakeld wordt dat snel 70%.
stock of root/scherminstellingen/verbindingen/stamina/etcetc.
5 procent lijkt me ook wel iets te enthousiast, niet waar? 15+ dagen standby tijd!
[ Voor 6% gewijzigd door DeKoetsier op 22-04-2013 21:29 ]
Oeps, dat had ik niet helemaal duidelijk opgeschreven... Als ik hem smorgens om 8u van de lader haal dan zit er nog meer dan 90% acculading in als ik tegen 6u thuiskom. Ik doe dan ook echt niks met die telefoon, spaarstand staat vaak aan, heb geen root. Het is dus niet zo extreem als mijn eerdere post schijnbaar aangaf, ik vind het erg overeenkomen met de verhalen over accugebruik die ik in dit topic teruglees.Geelco schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:29:
[...]
Mag ik dan aub weten wat jouw instellingen zijn?!
stock of root/scherminstellingen/verbindingen/stamina/etcetc.
5 procent lijkt me ook wel iets te enthousiast, niet waar? 15+ dagen standby tijd!
Verwijderd
http://www.techclap.com/1...bershot-20mp-honami-info/
Ik moet nog een beetje wegwijs worden in de wereld van de smartphones zelf.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Zorg voor een fatsoenlijke backup (laat eventueel iemand CWM erop zetten, daarin kun je een NAND backup maken), dan kun je alles proberen en testen. Gaat je XZ toch overhoop, even de backup terugzetten en klaar.hexta schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:15:
Ik kom me ook maar eens melden als trotse bezitter van een xperia Z. Mijn eerste smartphone
Ik moet nog een beetje wegwijs worden in de wereld van de smartphones zelf.
Als je een beetje durft, in de XZ Root&Customrom topic staat in de TS uitgebreid beschreven hoe je eventueel zelf CWM erop kunt zetten
Werken die backups al dan? Ik dacht dat er nog steeds gezeik was met het restoren van de cache partitie waardoor je sowieso de rom opnieuw moet flashen via flashtool.Bartjezz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:11:
[...]
Zorg voor een fatsoenlijke backup (laat eventueel iemand CWM erop zetten, daarin kun je een NAND backup maken), dan kun je alles proberen en testen. Gaat je XZ toch overhoop, even de backup terugzetten en klaar.
Als je een beetje durft, in de XZ Root&Customrom topic staat in de TS uitgebreid beschreven hoe je eventueel zelf CWM erop kunt zetten
There is no place like 127.0.0.1
Ja dit doe ik.Geelco schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:35:
Ja of gewoon clean houden en genieten wat de XpZ out-the-box al aanbiedt: Een zeer degelijke highend smartphone
Eerst alle basics even doorkrijgen, ik kan wel even vooruit voordat ik wil gaan expirimenteren met meer dingen.
En is zo'n docking station eigenlijk de moeite?
Levertijd van 2 weken.

(Of hoort dit in het accessoires topic? in dat geval excuses)
[ Voor 6% gewijzigd door hexta op 23-04-2013 11:28 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
De standaard backup versie van Sony werkt ook prima. Zeker voor de huis-tuin-en-keuken gebruikerBartjezz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:11:
[...]
Zorg voor een fatsoenlijke backup (laat eventueel iemand CWM erop zetten, daarin kun je een NAND backup maken), dan kun je alles proberen en testen. Gaat je XZ toch overhoop, even de backup terugzetten en klaar.
@Cybershot Xperia: Daar gingen al langer geruchten, Sony wil meer terug naar de tijd van de featurephones zoals de K810i (nog steeds een fantastische cameratelefoon) en de w810i (wat was ik verliefd op dat ding, en die walkman functie was ook fantastisch). De sterke punten van Sony dus nog verder uitwerken.
Even crossposten van het Root/Custom ROM topic:
De devs van Sony Mobile geven dus gewoon support voor AOSP :o!
Inmiddels ook op de frontpage:Luco schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:10:
AOSP now available for Xperia™ Z on Sony’s GitHub [open source + video]
Even crossposten van het Root/Custom ROM topic:
De devs van Sony Mobile geven dus gewoon support voor AOSP :o!
nieuws: Sony publiceert 'kale' Android-rom voor Xperia Z
Erg leuk, gaat de goede kant op met Sony smartphones
Maar het is zeker een goede zet van Sony! Op deze manier pikken ze wellicht nog een leuk graantje mee in de markt van Android fans die zo puur mogelijk Android willen maar de Nexus toestellen niks vinden (om wat voor reden dan ook).
[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 23-04-2013 22:40 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
http://www.neogaf.com/for...p=54669849&postcount=1157Last year the JB updates for Xperia S/SL/Acro S/Ion, P/Go, J, T/TL/V/TX were planned for Q4 and then T/TL/V/TX would skip 4.2 and jump straight to 5.0, however this plan was made by SMC Lund. Since then SMC Tokyo who have absolutely zero expertise in this process began meddling in an effort to expand their influence and try and bring software development back "home" to Japan even though they are an unproven team with no experience and SMC Lund is basically the best OEM Android developer.
So Tokyo basically told Lund to prioritise the 4.2.1 update for Xperia Z/ZL over all the others and that they would handle the updates for 2012 Xperia phones except Xperia T/TL which was running on Krait like Z/ZL. So Lund delayed their T/TL 4.1.2 roll out by two months and got to work on the Z 4.2.1 update (now 4.2.2). They finished both projects on time, with T/TL/V getting JB in January and TX in March. The Z/ZL 4.2.2 update is finished and just sitting there doing fuck all right now. The problem is that Tokyo took over development of Xperia S/SL/Acro S/Ion and P/Go. They fucked up. So Lund have had to step in and fix all of the problems, but head office says all phones must be on 4.1 before they start the 4.2 roll out, basically they are covering their own arses and forcing Lund not to release 4.2.2 earlier than Tokyo could get 4.1.2 out for their devices.
The worst part is that SMC Lund had a plan to get early 2012 devices updated by November and then EOL their support to lessen the 2013 load. With Tokyo's fuck ups now devices from over a year ago are having to be supported as an extra for Lund as well as development of software for upcoming devices (phablet is a big one taken over by Lund as it requires highly custom software for accurate pen input and multi-window apps etc...). This will lead to delays for 5.0 at Sony because Lund don't have the manpower and Tokyo don't have the competence. I know this for a fact because the 5.0 PDK has been delivered already but no devices have been moved over to the 5.0 stream even though Z/ZL were supposed to shift by now and T/TL/V/TX by the end of the month.
Basically the problems are internal company politics and Tokyo thinking they are better than Lund when it is clear that this is not true. It may be one day, but for now and the foreseeable future Lund is going to be the number one developer within Sony and Tokyo need to let them take the software lead and stop meddling. The best think Kaz and Suzuki did for Xperia was keep Lund open as the centre for software development, now they need to back Lund internally.
Verwijderd

Stamina mode aan... Geen media server probleem. BetterBatteryStats geeft ook niks abnormaals aan. Gaat netjes in deep sleep en geen wakelocks...
Is het nog mogelijk dat dit een softwarematig probleem is? Kheb m al n keer gereset zonder resultaat. Als ie vol is geeft stamina mode ook maar 9 uur standby tijd aan terwijl dat eigenlijk wel meer is dacht ik. Ik weet echt niet meer wat ik moet. Ik weet ook niet of ik nog garantie heb aangezien een stickertje in de usb poort lichtelijk rood is gekleurd(telefoon heeft geen waterschade alleen is er een druppel op gekomen en mijn batterij probleem had ik daarvoor ook al)
Iemand nog suggesties?
Tsja, dat is nu eenmaal het nadeel van een groot scherm. Ik kan met gemak 3 dagen standby halen, maar zo gauw het scherm aangaat gaat dit snel achteruit.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:01:
Mensen dit is toch te gek voor woorden?
http://i33.tinypic.com/r8f7o2.png
http://i38.tinypic.com/r92yo5.png
Zit nu op 50 uur met 35% resterend, maar dat is met maar een krap uurtje schermtijd.
Dat is dus ongeveer 3,5-4u screen-ontijd. Een heel normale tijd voor de Xperia Z. Want volgens je statistieken heb je meer dan een beetje zitten internetten op je telefoon. Daarnaast was je telefoon ook niet 100% vol.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:01:
Mensen dit is toch te gek voor woorden?
[afbeelding]
[afbeelding]
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.