Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
AmbroosV schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:28:
[...]

Tussen de widgets? Lang drukken op een leeg stuk op het startscherm > widgets?

Zit trouwens ingebouwd, tussen de Hulpprogramma's (bij widgets) kan je met Mobiel dataverkeer je mobiele internet aan en uit zetten. Het vierde icoontje in de statusbalk heeft dezelfde functie.
bedankt ambroos!! heb hem gevonden.
gebruik hem veel in het buitenland om niet voor onverwachte kosten te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
An1mA schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:01:
[...]

Ik heb geen enkele problemen met de walkman app.Misschien cache er van lege?
Niet geholpen. Vind het ook een raar probleem :P Op mijn S werkte zoeken in de walkman app prima (ook op de Z rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook 1 hot-pixel bovenin het scherm. Je ziet hem eigenlijk alleen bij zwarte beelden op het scherm. Ik ga wel even kijken hoe Phonehouse hiermee omgaat want anders ruil ik hem gewoon om aangezien ik het idee van een dode pixel bij zo'n dure en mooie telefoon ondraagzaam vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diver99 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:35:
[...]

bedankt ambroos!! heb hem gevonden.
gebruik hem veel in het buitenland om niet voor onverwachte kosten te komen
Tip: Instellingen > Meer... (bij Draadloos en Netwerken) > Mobiele netwerken > Gegevensroaming.
Zet dat uit en je telefoon gaat in 't buitenland niet (nooit) op internet :) Roaming aan en je kan in 't buitenland surfen.

Zou kunnen dat je de keuze nationaal roamen/internationaal roamen/uit hebt, ik weet niet meer zeker welke netwerken in Nederland nationaal roamen nodig hebben maar voor sommige MVNO's moet dat aan. Dan zet je 'm best gewoon op Nationaal roamen. In het buitenland gaat hij dan ook nooit op internet.

Dit is een stuk betrouwbaarder dan het zelf doen aangezien dit ook in grensgebieden etc werkt zonder problemen. Veel mensen vertrouwen die instelling niet zo maar ik kan je beloven dat het écht werkt.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:31:
Gisteren de update ook gedownload. Versie- en buildnummer etc blijft hetzelfde maar update was wel 700 MB. Nu zie ik dat de stamina mode anders wordt weergegeven. Er is geen verschil meer tussen resterende gebruiksduur in stamina aan of uit. Bij meer mensen dit opgevallen?
Dat is puur een foute schatting, waarschijnlijk zijn er ergens tijdelijke gegevens gereset bij de update. Niet op letten. Na een paar dagen is dat wat juister.

[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 09-03-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag trotse bezitter van dit toestel. Alles super behalve de speaker. Wat een drama geluid!!!!
Ook unlock scherm loopt niet lekker. Allemaal lijntjes.
Voor de rest tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
ik ben benieuwd naar ervaringen met het verwijderen van de shatterproof sheet van voor en achter... op een of andere manier heb ik aan de voorkant al twee flinke krassen te pakken... en dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben geweest... geen sleutels erbij e.d. af en toe wel op tafel gelegd... en ja met de voorkant naar beneden omdat ik graag die prachtige achterkant wil showen... maar had niet zó snel al krassen verwacht...

Er gingen geruchten dat er op het glas zelf tóch een oleophobic coating aangebracht zou zijn... tegen de verwachtingen van vooraf in. Kan dit bevestigd worden?

ook heb ik verhalen gehoord over schermen die verkloot zijn door de protector er af te halen, door lijmresten e.d. die niet meer te verwijderen waren en achterkanten die lelijk werden. Weet iemand hier meer over?

En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?

ten slotte vraag ik me af wat het verwijderen van de protectors met de garantie doen.. zowel schade die niets te maken heeft met het scherm als schade die veroorzaakt is dóór het verwijderen van de protectors?
De protectors krasen idd vrij makkelijk, bij mij was er een dikke kras na een niet overdreven contact met een sleutel.

Het glas zelf heeft niet echt een oleophobic coating, dus vingerafdrukken blijven er vrij hard op zitten, maar doordat het glas zelf glad is, zijn deze niet zo moeilijk te verwijderen. persoonlijk ga ik er wel binnenkort zo'n aftermarket coatingproduct op gebruiken.

van lijmresten heb ik helemaal niets gemerkt, scherm was brandschoon na verwijderen van de protector.

ieder glas is redelijk krasvrij, metaal heeft een hardheid van ~4 ong. Glas, en zeker getemperd glas zit rond de 7-8. dus sleutels, munten, messen etc... gaan je glas echt niet krassen. waar je voor moet opletten is zand, dit is ongeveer even hard als glas, en kan zelfs op het hardste gorillaglas/dragontrail glass krassen maken.

wat garantie betreft, weet ik het niet, maar ik neem wel aan dat de garantie op het toestel voor alle andere dingen dan gebroken schermen gewoon geldig blijft, gezien de screenprotector daar geen invloed op heeft. (valt een gebarsten scherm uberhaupt ooit onder garantie? dit is toch 'accidental damage' ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:24:
Sinds vandaag trotse bezitter van dit toestel. Alles super behalve de speaker. Wat een drama geluid!!!!
Voor de rest tevreden
Onder de kraan gehouden? De speaker moet toch een vijftal uur opdrogen voor alles goed klinkt na blootstelling aan water.

De lijntjes op het lockscreen zijn de bedoeling, tenzij je iets anders dan dit bedoelt?
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-IZNbLRvGu3o/UQcW27ee9CI/AAAAAAAAAOw/mLQ3SS-Zq-I/s1600/xperia-z-lockscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad lijntjes zoals op de foto. Niet echt mooi gezicht. Misschien nog wennen.
Telefoon nog niet onder water gehouden. Dus speaker is nog "droog". Vind het geluid echt heel blikkerig vergeleken met mijn xperia s.
Niet te veel zeuren, want de rest is echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De speaker is inderdaad het grootste (en voor mij enige) minpunt, die zit ook op een onlogische plek.
AmbroosV schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:28:
Zit trouwens ingebouwd, tussen de Hulpprogramma's (bij widgets) kan je met Mobiel dataverkeer je mobiele internet aan en uit zetten. Het vierde icoontje in de statusbalk heeft dezelfde functie.
Had ik ook al gezien, erg handig! Ik merk dat met elk Android toestel dat ik koop ik steeds minder widgets zelf hoef te installeren om het toestel zo te krijgen als ik wil.

Ik heb zojuist trouwens een hoesje voor mijn Z binnen gekregen vanuit Hong Kong (binnen een week!) voor 3 euro. Past perfect, dus ik ben zeer tevreden! :D
Foto's van de pasvorm staan in het accessoires topic: SToRM666 in "Accessoires voor de Sony Xperia Z"

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 09-03-2013 14:06 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 14:12
Hmm, heb het idee dat mijn Xperia Z is vastgelopen. B) Vroeger kon je dan nog de batterij eruit halen om de telefoon even forceren af te sluiten, eens even uitvogelen hoe dat hierbij moet. Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Armada. op 09-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Bij de Xperia S kun je dat doen door de power-knop en de volume-up knop een tiental seconden tegelijk in te drukken, dus misschien dat dit bij de Z ook zo is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Hmm, lijkt niet te werken. Toen ik gisteren ging slapen werkte mijn telefoon nog prima en nu brand de rode led permanent en reageert hij nergens op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Armada. schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:04:
Hmm, lijkt niet te werken. Toen ik gisteren ging slapen werkte mijn telefoon nog prima en nu brand de rode led permanent en reageert hij nergens op. :?
Een hard reset is toch echt VOL+ en Power ingedrukt houden. Dan vibreert hij 1 en na een aantal seconden 3 keer. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
johnhere schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:20:
[...]

Een hard reset is toch echt VOL+ en Power ingedrukt houden. Dan vibreert hij 1 en na een aantal seconden 3 keer. Done.
Hij reageert hier niet op helaas, hoe lang ik het ook ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Armada. schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Hij reageert hier niet op helaas, hoe lang ik het ook ingedrukt houd.
Leg hem dan even aan het infuus d.w.z. de adapter ipv van USB. In deze status maakt dat namelijk ook verschil. Na 1 uur nogmaals proberen. duim duim ... 8) Een vastloper kan de batterij leeg hebben gemaakt en dat zie je nu niet.

[ Voor 9% gewijzigd door johnhere op 09-03-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
johnhere schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:31:
[...]

Leg hem dan even aan het infuus d.w.z. de adapter ipv van USB. In deze status maakt dat namelijk ook verschil. Na 1 uur nogmaals proberen. duim duim ... 8) Een vastloper kan de batterij leeg hebben gemaakt en dat zie je nu niet.
Ja je hebt gelijk, ik ga nog even geduldig zijn. :P Toch schrik je wel hoor, telefoon van een week oud en nu al kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Armada. schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Ja je hebt gelijk, ik ga nog even geduldig zijn. :P Toch schrik je wel hoor, telefoon van een week oud en nu al kuren.
Ik lees zojuist iets dat deze freeze status kan ontstaan als men hem te snel met de powerknop uit en direkt aan zet.
:F :F

Ik ben ook door schade en schande wijzer geworden hoor. Andere ROM erop gezet na 4 dagen etc. zat ik plots ook in deze modus, rood LED-je etc. idd schrikken dan. :)

[ Voor 18% gewijzigd door johnhere op 09-03-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
johnhere schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Ik lees zojuist iets dat deze freeze status kan ontstaan als men hem te snel met de powerknop uit en direkt aan zet.
:F :F
Ah, het is een bekend probleem? Ik wilde net de schoenen aandoen om naar de Coolblue winkel te lopen en toen ging opeens mijn Z weer aan, echt bizar. :P Hopelijk komt hier een fix voor dan, want het lijkt echt alsof de telefoon dood is op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Armada. schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Ah, het is een bekend probleem?
Nah niet bevestigd... dit schrijft een enkel persoon op XDA forum.

P.s ging die nou weer aan omdat je hem aan het infuus had gelegd of zomaar ?

[ Voor 15% gewijzigd door johnhere op 09-03-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
johnhere schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Nah niet bevestigd... dit schrijft een enkel persoon op XDA forum.

P.s ging die nou weer aan omdat je hem aan het infuus had gelegd of zomaar ?
Ah okay, ik hoop dat het niet een teken is van een niet goed functionerend toestel of iets dergelijks.

En nee, eigenlijk uit het niets. Had hem al lopen opladen aan de computer, aan het stopcontact, hem eraf gehaald, van alles geprobeerd. Het was echt heel random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
Kan iemand mij vertellen welk merk sd kaart jullie erin hebben geduwd? Beter goed gestolen dan slecht verzonnen.

Ben ik hier de enige die meteen de 2 coatings er af heb gehaald zonder nadenken omdat er een uitleg stond over waar je wat moet opstarten? Ik lees hier pas over anti shatter. Dacht dat ze er af MOESTEN.

:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Sick Nick

Drop the top!

Dat zijn dan ook niet de protectors waar iedereen het over heeft, die 2 matte plakkertjes met uitleg moeten er uiteraard af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:13:
Kan iemand mij vertellen welk merk sd kaart jullie erin hebben geduwd? Beter goed gestolen dan slecht verzonnen.

Ben ik hier de enige die meteen de 2 coatings er af heb gehaald zonder nadenken omdat er een uitleg stond over waar je wat moet opstarten? Ik lees hier pas over anti shatter. Dacht dat ze er af MOESTEN.

http://www.dataio.nl/shop...6-plus-48mbs-samsung.html

Ik heb die gisteren besteld en die werkt prima en is behoorlijk snel. Maar dan moet je even in dit topic kijken:
Accessoires voor de Sony Xperia Z

Ik neem aan dat je die shatter coating niet eraf hebt getrokken? Dat gaat namelijk niet zo gemakkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Vindt iemand anders het toetsenbord ook vaak langzaam reageren? Hij blijft dan een tijdje hangen om vervolgens alsnog de door mij ingedrukte letters op het scherm te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screennl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 11:22
Ik heb deze telefoon nu 2 weken in bezit en ik ben er hartstikke blij mee. Ik heb sinds 3 dagen een probleem: mensen horen mij niet prraten in een telefoongesprek. Dingen als voicerecorder werken wel! Weet iemand wat het kan zijn, anders moet ik hem terugsturen onder garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 20:32
screennl schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:05:
Ik heb deze telefoon nu 2 weken in bezit en ik ben er hartstikke blij mee. Ik heb sinds 3 dagen een probleem: mensen horen mij niet prraten in een telefoongesprek. Dingen als voicerecorder werken wel! Weet iemand wat het kan zijn, anders moet ik hem terugsturen onder garantie :(
Heb je het zelf al getest met een tweede telefoon? Druk je niet de mute knop in? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Jason X schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:34:
[...]

Eh ja, hoe benader ik de External DE kaart met ES? Is het lastig of onmogelijk?
ik kon hem niet vinden, gebruik nu astro, daar kan je hem normaal selecteren!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:28:
[...]

ik kon hem niet vinden, gebruik nu astro, daar kan je hem normaal selecteren!
Dus toch. Ik heb voor X-pose gekozen en die ziet 'm ook. Thans voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantozzi
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Na drie dagen gebruik dan nu toch een probleem: Sinds vanmiddag blijft het scherm 'aanraking registreren' terwijl ik het scherm niet aanraak. Even goed en dan 3/5 tot 30 keer aanraking..) Ter hoogte van de 'e' op het toetsenbord. Onwerkbaar. Scherm is schoon, toestel niet nat geweest. Uit en weer aan geprobeerd, harde reset (power/vol.up) Niets helpt so far. Regelmatig nu 'eeeeee' tussendoor. *#*#service#*#* en dan touchscreen test is okay, dan deoet het probleem zich niet voor. Iemand (wellicht AmbroosV?) enig idee?
Ik heb 'm (wegens negatieve verhalen van vastlopers) nog niet aan de laptop gehangen en gekeken of er een update is via PC, wellicht het proberen waard?
Ps notification LED werkt ook hier niet, buiten opladen dan, dan werkt deze.
Ik hoop dat Sony dat inderdaad kan fixen in een updatee, en please laat ze een instelbaar ruisonderdrukkingniveau (off weak en normal liefst ;-)) een een keuze in JPEG compressie maken! Dat zou een wereld van verschil zijn denk ik voor deze (ik vermoed) verder uitstekende sensor!
Ik hoop stiekem dat dit niet een gevalletje retour wordt (Vodafone verlenging 12 feb besteld), online) ik wil het toestel uiteraard liever niet kwijt! (Komende van een DesireHD en zeer gelukkig met de MDR-1 hoofdtelefoon, na een uur of 30 (in-)spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fantozzi op 09-03-2013 17:54 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 13:52
Fantozzi; Ik zou hem toch naar fabrieks-instellingen terugzetten http://www.zakyri.com/201...-282069.html#.UTtwchzG-F8
Anders denk ik dat je touch-screen defect is wat toch zou resulteren in een retourtje : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een klasse 10 micro sd 16 gb van SanDisk, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantozzi schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:47:
Na drie dagen gebruik dan nu toch een probleem: Sinds vanmiddag blijft het scherm 'aanraking registreren' terwijl ik het scherm niet aanraak. Even goed en dan 3/5 tot 30 keer aanraking..) Ter hoogte van de 'e' op het toetsenbord. Onwerkbaar. Scherm is schoon, toestel niet nat geweest. Uit en weer aan geprobeerd, harde reset (power/vol.up) Niets helpt so far. Regelmatig nu 'eeeeee' tussendoor. *#*#service#*#* en dan touchscreen test is okay, dan deoet het probleem zich niet voor. Iemand (wellicht AmbroosV?) enig idee?
Ik heb 'm (wegens negatieve verhalen van vastlopers) nog niet aan de laptop gehangen en gekeken of er een update is via PC, wellicht het proberen waard?
Ps notification LED werkt ook hier niet, buiten opladen dan, dan werkt deze.
Ik hoop dat Sony dat inderdaad kan fixen in een updatee, en please laat ze een instelbaar ruisonderdrukkingniveau (off weak en normal liefst ;-)) een een keuze in JPEG compressie maken! Dat zou een wereld van verschil zijn denk ik voor deze (ik vermoed) verder uitstekende sensor!
Ik hoop stiekem dat dit niet een gevalletje retour wordt (Vodafone verlenging 12 feb besteld), online) ik wil het toestel uiteraard liever niet kwijt! (Komende van een DesireHD en zeer gelukkig met de MDR-1 hoofdtelefoon, na een uur of 30 (in-)spelen.
LED werkt perfect bij mij, met whatsapp vrij instelbaar. Ik denk dat je toetsenbord verkloot is, probeer anders even de free versie van swiftkey? Ik heb hem via de pc geupdate, was een update van 800 mb maar ik weet niet echt wat er veranderd is. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wel lelijk dat als je je sony xperia Z vergrendeld dat die dan tijdens het ontgrendelen even "open" is. Kan toch zo gefixed worden met een update hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

krotwijk schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:51:
@ HollovVpo1nt Misschien de volgende keer eerst even lezen... Nog geen 3 pagina's terug besproken door ambroos

[quote]AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:08:
Nope, dat zou ook geen zin hebben. Opladen is niet slecht, bij dit type batterijen moet je er juist voor zorgen dat je 'm best niet te laag laat gaan. Onder 10% is niet zo goed.
Misschien moet jij niet zo knorrig zijn en zelf lezen wat ik nou vraag. De opmerking van Ambroos was gericht naar iemand die een vraag stelde over opladen in het algemeen. Mijn vraag ging over het opladen na een first boot. Dan moet je batterij toch even gecalibreerd worden en voorheen was het zo dat je het toestel naar 0% moest laten zakken en daarna weer tot 100% opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:43

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Sinds twee dagen heb ik nu ook een Xperia Z en ik moet zeggen dat er erg tevreden over ben.
Zeker in vergelijking met mijn "oude" Desire HD.
Wel moet ik wennen aan al de klepjes, ik was eigenlijk gewoon gewend om alles zo in je telefoon kunnen steken :) .

Koffie werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffiedrinker schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:41:
Sinds twee dagen heb ik nu ook een Xperia Z en ik moet zeggen dat er erg tevreden over ben.
Zeker in vergelijking met mijn "oude" Desire HD.
Wel moet ik wennen aan al de klepjes, ik was eigenlijk gewoon gewend om alles zo in je telefoon kunnen steken :) .
Daar is een oplossing voor binnenkort :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zld73t.png
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/23vkoip.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:42:
[...]

Daar is een oplossing voor binnenkort :)

[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_
Ja zo'n dock is wel wat ... ware het niet dat je dan met je covers zit waardoor ie niet past :(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
snap die drang naar een cover niet, XZ is waterdicht en kan tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Sandisk 32GB Class 10.

Geen last van residue of beschadiging in de coating op het glas zelf? Ik laat die van mij er nog wel even op zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 09-03-2013 20:19 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist een xperia Z gehaalt in Media Markt Oostende omdat Media markt 21% koring dus toestel was 537euro. + er zit een dock bij. Op dit moment nog geen probleem gevonden. Alhoewel ik de Sony interface soms wat irritant is dat je veel apps hebt. Als je op het laatste blad komt moet je helemaal terug scrollen naar blad1 bij samsung kan je gewoon doorscrollen en na het laatste blad komt het eerste blad terug. Maarja is wennen zeker. Ik kom van een sony ericsson Satio af ik was echt aan vervanging toe. Symbian is echt slecht als je voor apps bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:24:
Voor de rest tevreden
Welke speaker bedoel je? Ik heb er namelijk ngo geen problemen mee gehad (met beide niet eigenlijk :P) Echt een nadeel dat beide speakers speakers zijn, erg verwarrend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:23:
Alhoewel ik de Sony interface soms wat irritant is dat je veel apps hebt. Als je op het laatste blad komt moet je helemaal terug scrollen naar blad1 bij samsung kan je gewoon doorscrollen en na het laatste blad komt het eerste blad terug.
Er zijn genoeg manieren om dit gemakkelijker te maken. Als je de zoek-knop gebruikt kan je heel snel bij een app komen. Verder kun je ook de manier van sorteren aanpassen, b.v. sorteren op meest gebruikt of op installatie datum. Maar vooral de zoekfunctie helpt mij, alhoewel ik 95% van de apps die ik vaak gebruik gewoon in folders op mn homescreen(s) heb.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:23:
Juist een xperia Z gehaalt in Media Markt Oostende omdat Media markt 21% koring dus toestel was 537euro. + er zit een dock bij. Op dit moment nog geen probleem gevonden. Alhoewel ik de Sony interface soms wat irritant is dat je veel apps hebt. Als je op het laatste blad komt moet je helemaal terug scrollen naar blad1 bij samsung kan je gewoon doorscrollen en na het laatste blad komt het eerste blad terug. Maarja is wennen zeker. Ik kom van een sony ericsson Satio af ik was echt aan vervanging toe. Symbian is echt slecht als je voor apps bent
Wordt je homescreen wel gedraait in je dock?? Zoals in het plaatje van antraxbomb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boratnl schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:45:
Vindt iemand anders het toetsenbord ook vaak langzaam reageren? Hij blijft dan een tijdje hangen om vervolgens alsnog de door mij ingedrukte letters op het scherm te zetten.
Bekend probleem, er zit ergens een bug. Heb het doorgegeven aan het softwareteam in Japan maar nog niet gehoord of ze er wat aan gaan doen. Alle Xperia's hebben het sinds de update naar Jelly Bean. Mijn vriendjes daar kennende zal dat er in de volgende update wel uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wekker/tijd instelling vind ik wel even wennen.. Als je aan de minuten kant de 00 passeert verspringt het uur automatisch. Afgelopen week ging (gelukkig) mn 2e wekker een uur te laat af.
Ook was ik gewend dat als je naar beneden scrolt het nr hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook al last van een slap wordend poort sluitingkje? De usb poort gaat bij mij echt heel erg makkelijk open. Al na een week. De rest sluit nog prima en hebben redelijke kracht nodig om open te krijgen. Sony zei in een filmpje dat de sluitingkjes getest waren en dat ze je hele leven mee zouden gaan na de vraag of ze na enige tijd zouden verslappen. ( T filmpjr kwam van het kanaal van "bkangel(met n maar nummers erachter)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:30:
[...]

De protectors krasen idd vrij makkelijk, bij mij was er een dikke kras na een niet overdreven contact met een sleutel.

Het glas zelf heeft niet echt een oleophobic coating, dus vingerafdrukken blijven er vrij hard op zitten, maar doordat het glas zelf glad is, zijn deze niet zo moeilijk te verwijderen. persoonlijk ga ik er wel binnenkort zo'n aftermarket coatingproduct op gebruiken.

van lijmresten heb ik helemaal niets gemerkt, scherm was brandschoon na verwijderen van de protector.

ieder glas is redelijk krasvrij, metaal heeft een hardheid van ~4 ong. Glas, en zeker getemperd glas zit rond de 7-8. dus sleutels, munten, messen etc... gaan je glas echt niet krassen. waar je voor moet opletten is zand, dit is ongeveer even hard als glas, en kan zelfs op het hardste gorillaglas/dragontrail glass krassen maken.

wat garantie betreft, weet ik het niet, maar ik neem wel aan dat de garantie op het toestel voor alle andere dingen dan gebroken schermen gewoon geldig blijft, gezien de screenprotector daar geen invloed op heeft. (valt een gebarsten scherm uberhaupt ooit onder garantie? dit is toch 'accidental damage' ?)
dank voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:24:
Heeft iemand anders ook al last van een slap wordend poort sluitingkje? De usb poort gaat bij mij echt heel erg makkelijk open. Al na een week. De rest sluit nog prima en hebben redelijke kracht nodig om open te krijgen. Sony zei in een filmpje dat de sluitingkjes getest waren en dat ze je hele leven mee zouden gaan na de vraag of ze na enige tijd zouden verslappen. ( T filmpjr kwam van het kanaal van "bkangel(met n maar nummers erachter)"
idd in filmpje van erica griffin zei sonykerel het, zou voor de levensduur van toestel getest zijn, dus defect aan klepje zou reden voor garantie zijn lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welcome ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de hardheid van glas heb ik een aantal tests gedaan, met een (volledig dode) htc hd2 die ik hier nog had liggen, en mijn vorige foon de htc desire (die nog in goede staat is)

krassen met best hoge druk met een naald, een breekmes, een scherpe sleutel... onmogelijk om krassen te maken

hd2 was al dood dus hamertest leverde als resultaat op dat na verschillende tests het scherm uiteindelijk brak na slag met behoorlijk wat extra kracht

met htc desire heb ik niet doorgehamerd, maar ik kon wel met de telefoon zelf, met het scherm een nagel in een plank slaan, geen kras of barst...
deze doet het nu nog steeds prima ook, na herhaaldelijk tegen een betonnen ondergrond gooien met full force.

zand op het scherm van beide telefoons zorgde wel voor permanente krassen op het glas, niet erg zichtbaar bij desire, bij hd2 echter vrij diep, lichtjes voelbaar zelfs als je met nagel over glas gaat

(geen van beide heeft voor zover ik weet gorilla/dragontrail glas, gewoon getemperd glas)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:50:
[...]

Wordt je homescreen wel gedraait in je dock?? Zoals in het plaatje van antraxbomb?
ik vraag me dit ook af!

Trouwens zit nu toch te twijfelen over de dock omdat ik ook een hoesje gebruik dus dat gaat never nooit niet passen...hmm.

Denk dan alleen draadloze oordopjes, dat scheelt al de helft qua poortjes openen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:59
Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een (zwarte) Xperia Z. Vooralsnog niks dan lof voor dit toestel! Prachtig scherm, waarbij ik het gezeur over de kijkhoeken echt overdreven vind. Het formaat was vooraf ook een 'dingetje' voor mij maar ik ben al helemaal gewend :)

Als ik dan toch wat minpunten moet noemen dan is het voornamelijk dat het wifi signaal niet bijster goed is, maar dar wordt misschien nog wel gepatcht. Vanochtend was het ook even schrikken; haal m uit de lader maar scherm wilde niet aan en de LED bleef groen. Een reset met power+volume omhoog heeft toen wel geholpen.

Hadden jullie de eerste keer overigens ook moeite met het vinden van de micro USB aansluiting? Ik moest echt even het boekje (als je de manual zo kunt noemen) raadplegen :P

Al met al ben ik er blij mee! Hopelijk komt de zwarte dock snel naar Nederland, scheelt wat gepiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 10 maart 2013 @ 04:18:
[...]

ik vraag me dit ook af!

Trouwens zit nu toch te twijfelen over de dock omdat ik ook een hoesje gebruik dus dat gaat never nooit niet passen...hmm.

Denk dan alleen draadloze oordopjes, dat scheelt al de helft qua poortjes openen.
Ik heb een filmpje opgezocht en je homescreen draait,.je lockscreen niet:

YouTube: Sony Xperia Z Docking Station Review

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook in het bezit van mijn XZ gehaald bij de MM aan een leuke prijs van 537 euro :)
Wel nog miserie gehad om bij vandenborre mijn pre order af te zeggen en mijn geld terug gekregen maar met wat moeite en een grote mond in de winkel is het dan toch gelukt :)
Nu na een dagje kan ik niks anders zeggen dan gewoon een top toestel...het gedoe van de kijkhoeken snap ik niet want zijn echt goed. Alles werkt perfect zelfs mijn lampje bij berichten en facebook werkt zoals het moet. De batterij lijkt me ook meer dan goed, zal er makkelijk een dag mee kunnen halen wat voldoende is. De camera met de foto's die ik al gemaakt heb kan wel beter, hopelijk komt daar een update voor. Aan AmbroosV bedankt voor de uitleg voor spotify om de muziek naar men micro sd te krijgen...dit werkt perfect :) :) Een vraagje weet er iemand hoe socialife werkt...kan er wel berichten bij posten maar krijg zelf in men scherm niks te zien van anderen of is dit normaal? Gebruik het alleen voor men facebook account. Zal bij een paar dagen men bevindingen nog eens posten over dit wondertje van sony.
Greetzzz
Gunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:24:
Het is meer dat ze in het begin stroef zijn, de poortjes worden vanzelf makkelijker. Was bij mijn S ook zo, in het begin open peuteren, later vlogen ze open maar sloten ze ook nog prima. Zodra dat een probleem wordt zal ik mij zorgen gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Misschien handig om een accessoires topic te maken voor Xperia Z? Mijn TS skills zijn bagger, anders had ik het wel willen doen. Ik zie dat wel een populaire topic worden voor Xrperia Z waar we allerlei BT speakertjes, docks etc. kunnen bespreken.

Gebruikt trouwens iemand die NFC smart tags met zijn XZ? Is het handig of een gimmick?

Edit: Wow, die topic is er al. Ik ben blind xD Ik durf te zweren dat deze er eergister niet was :p

[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-03-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Dat topic bestaat al toch? :)

Kan iemand me uitleggen waarom hij elke dag een paar e-mails van m'n Hotmail download uit het verleden? Dus ik heb ze nu bijv. vanaf 1 maart. Dan krijg ik morgen een paar van 28 feb en overmorgen 27 feb. Beetje onhandig telkens "ongelezen" mails te moeten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:59
Jason X schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:36:
Dat topic bestaat al toch? :)

Kan iemand me uitleggen waarom hij elke dag een paar e-mails van m'n Hotmail download uit het verleden? Dus ik heb ze nu bijv. vanaf 1 maart. Dan krijg ik morgen een paar van 28 feb en overmorgen 27 feb. Beetje onhandig telkens "ongelezen" mails te moeten verwerken.
Hier heb ik zelf geen last van met hotmail (live). Wel lijkt mijn mail niet gepusht te worden terwijl deze toch als 'exchange' is geconfigureerd.

edit: misschien heeft jouw probleem te maken met de instelling 'synchronisatie opties' > 'aantal dagen synchroniseren'?

[ Voor 9% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 10-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Is er nu al bekend of er een oplossing is en komt voor de notificatie led in stamina modus?

Heb net al even het topic doorgezocht maar kon niet echt een antwoord vinden hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Dit is een interessante topic : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2182432
Blijkbaar worden er 2 verschillende displays gebruikt, één van jdc en één van sharp. De meeste hebben een display van sharp en die zou de beste kwaliteit hebben van de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
@ hsays
Weet je toevallig al hoe het nu kwam dat je android-besturingssysteem zoveel stroom verbruikt?

Ik heb namelijk plotseling hetzelfde. Gisteravond voor het slapen opgeladen tot 100%. Toen ik naar bed ging rond 1 uur uit de lader gehaald en gaan slapen. Toen ik vanochtend wakker werd was mijn accu plotseling ontladen tot 38%, met als hoofdoorzaak het besturingssysteem. Weet iemand anders toevallig wat dit kan zijn? Alvast bedankt! Ik begrijp namelijk dat de telefoon extreem zuinig is in standby, dit kan dus niet kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/513c7223eb3bb/513c7223e61b8-Screenshot_2013-03-10-11-37-35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier overal te zoeken waar je 3d foto's kan maken en 3d kan filmen zoals de oudere xperia reeks. Maar ik vind het nergens terug hebben ze deze functie verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Tha-PC-Legend schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:05:
[...]

edit: misschien heeft jouw probleem te maken met de instelling 'synchronisatie opties' > 'aantal dagen synchroniseren'?
Die optie kan ik niet vinden, vreemd genoeg. Niet bij de Algemeb Instellingen of bij in mail bij Instellingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:55:
Ik zit hier overal te zoeken waar je 3d foto's kan maken en 3d kan filmen zoals de oudere xperia reeks. Maar ik vind het nergens terug hebben ze deze functie verwijderd ?
Ik dacht dat je alleen 3d foto's kon maken en geen video's. En echt 3D was het trouwens ook niet, het was eerder softwarematig. Om echt 3D te filmen heb je volgens mij 2 camera's nodig. Voor zover ik kan vinden zat deze functie enkel op de xperia arc s. Misschien dat je de camera app op het xda forum kan vinden, maar de kans is klein dat die op een andere smartphone werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39
Hmm vandaag maar eens tijd gevonden om i.v.m met de niet werkende notificatieled een factory reset uit te voeren.
Wat een drama om alles dan weer aan de gang te krijgen (vooral omdat ik authenticatie in twee stappen heb ingeschakeld).
Maar heb het meeste weer terug zoals ik het had.
Maar helaas nog steeds geen notificatieled :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Infinity88 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Ik dacht dat je alleen 3d foto's kon maken en geen video's. En echt 3D was het trouwens ook niet, het was eerder softwarematig. Om echt 3D te filmen heb je volgens mij 2 camera's nodig. Voor zover ik kan vinden zat deze functie enkel op de xperia arc s. Misschien dat je de camera app op het xda forum kan vinden, maar de kans is klein dat die op een andere smartphone werkt.
Klopt, dit is een software trucje dat ook in de NEX toestellen zit.

Er zijn telefoons die echt 3D kunnen opnemen (ook video), zoals de LG Optimus 3D en de HTC Evo 3D. Die hebben dan ook daadwerkelijk 2 camera's (okee, 3 als je de frontcam meetelt :+ ). Ik heb zelf die eerste, en het is erg leuk om 3D op te kunnen nemen en dat gelijk op je scherm terug te kunnen kijken (lenticular display). Om die reden is dat ook nog steeds m'n backup telefoon voor op reis.

Het 3D-foto-generen-uit-panorama trucje heb ik nog niet in een 3rd party app gezien, maar er zijn wel andere 3D camera apps waarbij je b.v. een foto moet maken voor 'links' en eentje voor 'rechts'. Is wel wat lastiger om helemaal goed te krijgen in het begin, maar dat went. Voor mij heeft een 3D camera echter geen toegevoegde waarde wanneer ik het resultaat niet rechtstreeks terug kan kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Myedvyed op 10-03-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:15:
[...]

Hoezo draait je home screen niet als je "achtergrond draaien" aan hebt staan in instellingen, en met dit dock wel? Wel heel vervelend als je vaak je telefoon zoals mij schuin houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Hoezo draait je home screen niet als je "achtergrond draaien" aan hebt staan in instellingen, en met dit dock wel? Wel heel vervelend als je vaak je telefoon zoals mij schuin houd...
Mijn homescreen draait soms wel als ik het toestel draai, en soms niet. Ik heb alleen nog geen logica gevonden hierachter (wanneer het wel of niet draait). Buiten dan dat hij het wel doet als ik het niet wil en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:13:
[...]

Mijn homescreen draait soms wel als ik het toestel draai, en soms niet. Ik heb alleen nog geen logica gevonden hierachter (wanneer het wel of niet draait). Buiten dan dat hij het wel doet als ik het niet wil en vice versa.
Volgens mij draait het homescreen alleen als het aan de lader zit of in een dock. Was tenminste zo bij de XS als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Mijn toetsenbord reageert wel sloom.. vergeleken met m'n iPhone 4.

Ik hoop dat ze dit oplossen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:28:
[...]

Volgens mij draait het homescreen alleen als het aan de lader zit of in een dock. Was tenminste zo bij de XS als ik me niet vergis.
Een dock heb ik helaas nog niet, en het is bij mij ook gebeurd zonder dat de Z aan de lader hing. Of dat ook de bedoeling is weet ik niet :P
Misschien dat de magnetometer in de war was (die wordt vaak gebruikt om te bepalen of een apparaat in zijn dock zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
YSF schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:32:
Mijn toetsenbord reageert wel sloom.. vergeleken met m'n iPhone 4.

Ik hoop dat ze dit oplossen met een update.
Swiftkey gebruiken? :) Werkt perfekt bij mij.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Mijn vorige toestel was een Galaxy S. Bij het opnemen van video was het mogelijk te pauzeren, die mogelijkheid heeft de XZ niet als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Vandaag de optie 'Muziek info downloaden' uitgeprobeerd inde Walkman app. Dat is geen aanrader. Zo was mijn album Rules van The Whitest Boy Alive compleet met juiste tags en albumart. Dat is keihard overschreven met tags en album art van een Japanse band. Raar. Ook andere correcte album arts zijn vervangen door incorrecte.

Verder blijf ik me ergeren dat de helft van mijn mp3 collectie niet afspeelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 10-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
rolfw schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:20:
Mijn vorige toestel was een Galaxy S. Bij het opnemen van video was het mogelijk te pauzeren, die mogelijkheid heeft de XZ niet als ik het zo bekijk.
Dat klopt, en als je foto's maakt tijdens het opnemen hebben die maar een 1 MP resolutie, wat minder is dan de resolutie van de video zelf (waarentegen de Galaxy S3 een hogere resolutie had voor foto's tijdens het filmen, ik geloof 6 MP). Beetje jammer dus, naderhand een screenshot maken levert een hogere resolutie op. Had liever gezien dat Sony die optie dan maar helemaal weggelaten had. Maar dat terzijde.

Hopelijk worden deze punten opgepakt in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:15:
[...]

dan blijft de vraag, waarom kun je je homescreen niet draaien zonder dock?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
tcviper schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:12:
[...]

Swiftkey gebruiken? :) Werkt perfekt bij mij.
Met de native keyboard en Chrome moet je standaard naar [12!?] om een punt te kunnen typen. Super irritant, hoe zit dat bij Swiftkey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Stpan schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:41:
[...]

Met de native keyboard en Chrome moet je standaard naar [12!?] om een punt te kunnen typen. Super irritant, hoe zit dat bij Swiftkey?
Dat is idd een kleine irritatie. Als je een emailadres typt staat het @ teken bovenin in de suggestie/autocorrect bar, en na het typen van een @ komen email providers te staan. Op zich heel handig, maar meestal als ik een email adres aan het typen ben wordt het adres niet herkent en krijg ik dus geen @ teken, maar een autocorrect suggestie. Dan moet ik dus spatie->backspace komen om van de suggestie af te komen, daarna komt de @ pas. Went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dat, swiftkey is echt gewoon veel fijner dan enige standaart toetsenbord. Er is een gratis versie. Als je de betaalde niet kan kopen dan heb je nog een andere keus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoeft niet. type even wat en druk dan op 12!? Dan krijg je na je "Go" toets een optie om naar je settings te gaan. Dan ga je naar keybord appearance > Additional keys > daar kan je punten en komma's standaard in je toetsenbord zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 13:17
2X op spatie drukken zet toch ook automatisch een punt achter het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Gisteren ook een Xperia Z aangeschaft. Particulier van iemand wie bij T-mobile had verlengd maar de telefoon zelf niet gebruikte. Bonnetje en alles erbij, gesealde verpakking dus gewoon nieuw.

Geen simlock aanwezig, voor mij belangrijk aangezien ik een Vodafone abonnement heb. Alle T-mobile applicaties zijn inmiddels verwijdert, behalve Deezer, die kan ik er niet zomaar afgooien maar die stoort ook niet echt.

Gisteren nog wat teleurgesteld over de accuduur, maar was nog allemaal nieuw dus constant mee zitten spelen. Gisteren om 17:00 was hij vol en vanacht om 1 uur moest hij dringend aan het infuus. Vandaag gaat dat allemaal een stuk beter, na 7 uur gebruik waaronder dik een half uur screen on time heb ik nog 80% over. Stamina mode aan met Whatsapp en Exchange services als exclusions. Zoals ik bij mijn Xperia Arc al gemerkt heb maakt het synchronisatieschema van Exchange enorm veel verschil. Ik heb hem vandaag een tijdje op push mail gehad staan maar dan verbruikt hij merkbaar meer energie. Nu weer om de 15 minuten synchroniseren.

Het scherm vind ik prachtig. Compressie van de camera is inderdaad wat teleurstellend. Lijkt wel alsof mijn Xperia Arc mooiere foto's maakte. Hoop dat hier een software update voor komt. Waterdichte feature is gewoon super. Iemand uit vriendengroep heeft een Xperia Go en die is ook waterdicht. We hebben dat ding wel eens in een bierglas gegooid in de kroeg. Verbaasde gezichten natuurlijk, en daarna lekker onder de kraan afspoelen :D Een Xperia Z past wat minder goed in een bierglas maar alleen al het idee dat het kan is leuk. Mijn Xperia Arc is zo vaak nat geworden, het is een wonder dat die het nog doet. Nu dus wat minder zorgen daarover.

De klepjes vind ik wat lastig maar daar valt mee te leven. Ook wel logisch gezien het waterdicht zijn.

De capaciteit van de lader viel mij ook op. 1500mA. Op het folietje stond dat de telefoon 30 minuten aan de lader moest om hem vol te laden. Ik had hem dus aan mijn autolader hangen aangezien ik toch naar huis moest rijden. Die levert 800mA en ik zat mij dus maar af te vragen waarom dat zo lang duurde voordat de telefoon vol was. Een blik op de bijgeleverde lader gaf mij het antwoord. Verder jammer dat het USB kabeltje zo kort is.

In ieder geval alles bij elkaar vooralsnog zeer tevreden. Softwarematig is veel hetzelfde gebleven ten opzichte van mijn vorige telefoon dus daar weinig spectaculairs. Maar hardwarematig en de snelheid, indrukwekkend hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wel echt jammer dat het kabeltje zo kort is, begint de lengte van een apple oplader te worden. Vreselijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kan zoals eerder al vermeld is én zoals in de startpost staat de knoppen punt en komma permanent weergeven.
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:
Xperia-toetsenbord (Instellingen > Taal en invoer > Xperia-toetsenbord, het instellingenknopje)
Bij de toetsenbordinstellingen kan je het toetsenbord een andere skin geven en bepaalde knoppen in- of uitschakelen. Zo kan je bijvoorbeeld lang op A drukken voor @. Deze opties zitten in het submenu Toetsenbordvormgeving.

Gebruik je regelmatig twee talen door elkaar, of spreek je Nederlands met some English words? Met de tweetalige woordsuggesties (bij Talen) kan je voor twee talen tegelijk correcties krijgen: je hoofdtaal en de aanvullende taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:36:
Vandaag de optie 'Muziek info downloaden' uitgeprobeerd inde Walkman app. Dat is geen aanrader. Zo was mijn album Rules van The Whitest Boy Alive compleet met juiste tags en albumart. Dat is keihard overschreven met tags en album art van een Japanse band. Raar. Ook andere correcte album arts zijn vervangen door incorrecte.

Muziek info downloaden kan je wel gebruiken mits je dat hokje niet aanvinkt volgens mij. Zet je mp3 collectie gewoon via MEdiago erop, dan weet je zeker dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:36:

Kijk hier eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Helaas, na een positieve eerste paar dagen zonder problemen heb ik nu ook een bezoekje gekregen van de Bugs Bunny. Het zijn wel 'unieke' bugs, tenminste, ik heb ze hier nog niet gezien.

Bug 1: Volume zit 'vast' op mute. Op te lossen met een reboot.
Normaal heb ik de telefoon op vibrate-only staan. Vandaag stond het volume gewoon aan, tenminste, ik kreeg nog een e-mail notificatie met geluid voordat deze bug optrad. Toen ik na het opnemen van een video deze terug wilde kijken (ivm bug 2 hieronder) was het geluid weg. Volumeknop omhoog duwen / inhouden liet alleen maar een volumebalk op m'n scherm staan die uitgeschakeld was en op 0 bleef staan. Soms kreeg ik een volumebalk die niet disabled was, ik neem aan dat dat het ringtone volume was en niet het media volume. Ook in het volume scherm staan deze laatste twee vast op mute, het aanpassen van het volume van voor ringtones / notificaties heeft geen effect op het mute icoontje ernaast - dit blijft een mute icoontje. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HztU5b5m.png
Dat veranderde ook niet wanneer ik (dmv het power menu) nog eerst een paar keer handmatig geschakeld had tussen mute, vibrate-only, en vibrate+sound modi.

Bug 2: Ratelend geluid bij video-opname
De linkermicrofoon (gaatje rechts van de hoofdcamera) geeft een constant ratelend geluid, als een fan ofzo. Ik heb opnames nageluisterd die op verschillende plaatsen thuis en op kantoor gemaakt zijn, en ze hebben het allemaal. Eerst was ik even bang dat het kwam door m'n onderwater test, maar een video die ik daarvoor (bijna direct na de unboxing) nog gemaakt heb heeft dit probleem ook al. Voor de rest klinkt het geluid erg goed, ik moet dus alleen van die tik af zien te komen (of achteraf alles naar mono omzetten en alleen het geluid uit de rechtermicrofoon te gebruiken). Weet iemand waar deze ratel vandaan zou kunnen komen / herkent iemand dit?

Edit: ik had een bepaald vermoeden en heb een stereo microfoon app gedownload. Daarmee werd mijn vermoeden bevestigd: de microfoon zelf is prima. Wanneer je in een hogere sampling rate en bitrate opneemt is het zelfs lastig voor te stellen dat dit geluid door een telefoon is opgenomen. Het gaat alleen mis tijdens het filmen. Zou het met camera-activiteit te maken hebben, b.v. geluid van de autofocus, of iets met hitte? Nog een keer geluid opgenomen, dit keer ondertussen de camera app gestart en een tijdje laten draaien. Even rondgekeken met de camera om de autofocus te laten werken, maar ik hoor vrijwel geen getik. Als ik daarna weer een video opneem is het weer terug, ook met een 3rd party app. Kennelijk is er nog een verschil tussen preview en echte opname. Ofwel zwaardere belasting sensor/CPU, ofwel een of andere compressor in de audio verwacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Myedvyed op 10-03-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsykcir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 22:58
GH45T schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:39:
Gisteren ook een Xperia Z aangeschaft. Particulier van iemand wie bij T-mobile had verlengd maar de telefoon zelf niet gebruikte. Bonnetje en alles erbij, gesealde verpakking dus gewoon nieuw.

Geen simlock aanwezig, voor mij belangrijk aangezien ik een Vodafone abonnement heb. Alle T-mobile applicaties zijn inmiddels verwijdert, behalve Deezer, die kan ik er niet zomaar afgooien maar die stoort ook niet echt.

Gisteren nog wat teleurgesteld over de accuduur, maar was nog allemaal nieuw dus constant mee zitten spelen. Gisteren om 17:00 was hij vol en vanacht om 1 uur moest hij dringend aan het infuus. Vandaag gaat dat allemaal een stuk beter, na 7 uur gebruik waaronder dik een half uur screen on time heb ik nog 80% over. Stamina mode aan met Whatsapp en Exchange services als exclusions. Zoals ik bij mijn Xperia Arc al gemerkt heb maakt het synchronisatieschema van Exchange enorm veel verschil. Ik heb hem vandaag een tijdje op push mail gehad staan maar dan verbruikt hij merkbaar meer energie. Nu weer om de 15 minuten synchroniseren.

Het scherm vind ik prachtig. Compressie van de camera is inderdaad wat teleurstellend. Lijkt wel alsof mijn Xperia Arc mooiere foto's maakte. Hoop dat hier een software update voor komt. Waterdichte feature is gewoon super. Iemand uit vriendengroep heeft een Xperia Go en die is ook waterdicht. We hebben dat ding wel eens in een bierglas gegooid in de kroeg. Verbaasde gezichten natuurlijk, en daarna lekker onder de kraan afspoelen :D Een Xperia Z past wat minder goed in een bierglas maar alleen al het idee dat het kan is leuk. Mijn Xperia Arc is zo vaak nat geworden, het is een wonder dat die het nog doet. Nu dus wat minder zorgen daarover.

De klepjes vind ik wat lastig maar daar valt mee te leven. Ook wel logisch gezien het waterdicht zijn.

De capaciteit van de lader viel mij ook op. 1500mA. Op het folietje stond dat de telefoon 30 minuten aan de lader moest om hem vol te laden. Ik had hem dus aan mijn autolader hangen aangezien ik toch naar huis moest rijden. Die levert 800mA en ik zat mij dus maar af te vragen waarom dat zo lang duurde voordat de telefoon vol was. Een blik op de bijgeleverde lader gaf mij het antwoord. Verder jammer dat het USB kabeltje zo kort is.

In ieder geval alles bij elkaar vooralsnog zeer tevreden. Softwarematig is veel hetzelfde gebleven ten opzichte van mijn vorige telefoon dus daar weinig spectaculairs. Maar hardwarematig en de snelheid, indrukwekkend hoor!
Hey, jij zit dan in exact dezelfde situatie als ik. Mijn abonnement loopt namelijk over 4 maanden af en daarom heb ik bij t-mobile een abonnement aangeschaft onder een zeer gunstige actie. Nu heb ik nog 4 maanden vodafone en wat mij opvalt is dat mijn 3g connectie bijna altijd 2-3 streepjes heeft. Mijn Wi-Fi verbinding heeft maximaal 3 streepjes als ik naast de router sta.

Graag reacties van anderen als zij dit ook hebben. Anders denk ik maar eens teruggaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 15:56
Ik heb mijn toestel gisteren nog terug gebracht naar Mediamarkt omwille van verscheidene dode en/of hot pixels. In het totaal waren het er minstens 7 of 8, waaronder 5 of 6 in cluster bij elkaar in de linkerbovenhoek van het scherm. Dit is voor mij onaanvaardbaar voor een toestel met een winkelprijs van 649 euro.

Deze mankementen werden vastgesteld door een medewerker van het service centrum van Mediamarkt en er werd mij verteld dat het toestel zou opgestuurd worden naar Sony als DOA, vergezeld met mijn eis tot deugdelijke reparatie of een ander nieuw toestel. (Stiekem had ik gehoopt dat het toestel zoals bij bijvoorbeeld Coolblue gewoon direct zou worden vervangen, maar Mediamarkt is dus duidelijk Coolblue niet, service heeft blijkbaar zijn prijs..)

Zelf wist ze naar eigen zeggen niet hoe Sony omgaat met dode en/of hot pixel garantie, maar volgens haar zou het vervolgens ongeveer 3 weken duren vooraleer ik mijn XZ hetzij gerepareerd zou terugkrijgen, hetzij een ander nieuw toestel zou mogen afhalen ofwel terugbetaald zou worden.

Dat laatste is voor mij in ieder geval niet wenselijk. Ik heb de XZ voor 537 euro kunnen aankopen. Bij terugbetaling is deze actie immer al lang voorbij, waardoor ik voor hetzelfde geld dit toestel niet meer kan kopen. Dit is zeker niet mijn wens, dus hopelijk wordt het deze optie dus al niet.. :/

Of het toestel nu gerepareerd of vervangen wordt, maakt mij niet zo veel uit. Ik wil gewoon een XZ die goed werkt, zonder dode en/of hot pixels. Nu heb onder meer uit dit forum begrepen dat reparatie van dit toestel moeilijk ligt omwille van de waterdichtheid. Mag er dan vanuit gaan dat Sony het toestel bij dit aantal kapotte pixels gewoon zal vervangen worden? En zal dit dan ook 3 weken duren? Ik heb mijn oud toestel nog, dus daar gaat het niet om, maar 3 weken vind ik best wel lang..

Concreet: Zijn er nog mede-tweakers met ervaring bij Mediamarkt wat betreft defecten van nieuw aangekochte toestellen, bij voorkeur producten van Sony? hoe is het uiteindelijk afgelopen? En hoe werd hier mee omgegaan, duurde het werkelijk 3 weken?

mvg Artois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je eigenlijk of je dode pixels hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
@ Heikum: Door de service-tests ( *#*#SERVICE#*#* ) te doorlopen. :) Via de display test kleurt het scherm dan in rood, blauw, groen, wit, zwart en iets regenboog-achtigs. Hierdoor kun je dode of hot pixels herkennen, maar toegegeven, voor een scherm met deze resolutie is voor sommigen een vergrootglas nodig. Overigens was dit voor de cluster aan dode en/of hot pixels niet het geval, deze kon ik met het blote oog waarnemen omdat ze zich in de notificationbalk bevonden en daardoor extra zichtbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm, ik zit een beetje in Dubio.

Heb thuis een nexus 4 liggen maar er zit nu ook een paarse XZ met als het goed is koptelefoon in de pijplijn.
Probleem is dat het hebben van 2 van zulke telefoons totaal onnodig is en ik eigenlijk helemaal geen persoon ben voor fancy producten ( impuls aankoop iemand? ).

Toch merk ik dat mijn oude HTC Dream of G1 wel zijn beste tijd heeft gehad.

Even opsommend:

Nexus 4:
+ goedkoper (400 euro)
+ altijd nieuwste android

- niet waterdicht

Batterij van de nexus 4 vind ik persoonlijk prima en ook het scherm heb ik totaal geen moeite mee.

Xperia Z
+ waterdicht
+ mooie kleuren recht van voren.
+ ( schijnbaar??) Stevig

Waar tel ik aan:
- zo lang mogelijk batterij duur, dit is natuurlijk relatief.
- Zo degelijk en stevig mogelijk. Voor mij nooit een Iphone die is binnen 3 dagen compleet stuk.
- Liefst toch niet te groot, al merk ik dat dit erg lastig is. Persoonlijk vind ik het formaat xperia P perfect, echter de batterij duur houd mij tegen. Er zijn eigenlijk geen "kleine" of kleinere High end telefoons. ( iphone is voor mij echt geen optie ).

De opties:
Nexus 4 houden, annuleren van XZ
XZ annuleren bestellen bij Belcompany ( 530 euro ipv 630 maar zonder koptelefoon )
Nexus 4 verkopen en houden van XZ + koptelefoon.

Wie oh wie heeft wat subjectieve of objectieve motiveringen.

[ Voor 3% gewijzigd door streafer op 10-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 10:29
Artois schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:23:
Zelf wist ze naar eigen zeggen niet hoe Sony omgaat met dode en/of hot pixel garantie, maar volgens haar zou het vervolgens ongeveer 3 weken duren vooraleer ik mijn XZ hetzij gerepareerd zou terugkrijgen, hetzij een ander nieuw toestel zou mogen afhalen ofwel terugbetaald zou worden.

Dat laatste is voor mij in ieder geval niet wenselijk. Ik heb de XZ voor 537 euro kunnen aankopen. Bij terugbetaling is deze actie immer al lang voorbij, waardoor ik voor hetzelfde geld dit toestel niet meer kan kopen. Dit is zeker niet mijn wens, dus hopelijk wordt het deze optie dus al niet.. :/

Of het toestel nu gerepareerd of vervangen wordt, maakt mij niet zo veel uit. Ik wil gewoon een XZ die goed werkt, zonder dode en/of hot pixels. Nu heb onder meer uit dit forum begrepen dat reparatie van dit toestel moeilijk ligt omwille van de waterdichtheid. Mag er dan vanuit gaan dat Sony het toestel bij dit aantal kapotte pixels gewoon zal vervangen worden? En zal dit dan ook 3 weken duren? Ik heb mijn oud toestel nog, dus daar gaat het niet om, maar 3 weken vind ik best wel lang..
Geld teruggeven mag in ieder geval niet. Zelf ooit in zo'n situatie gezeten. Blijkt dus dat de winkelier jouw een vervangend product moet aanbieden. Als je geld terugkrijgt en je daarmee niet hetzelfde toestel kan kopen, is de winkel dus onrechtmatig bezig. Bron (oud topic nav van mijn probleem toen)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
streafer schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:09:
Hmm, ik zit een beetje in Dubio.

Heb thuis een nexus 4 liggen maar er zit nu ook een paarse XZ met als het goed is koptelefoon in de pijplijn.
Probleem is dat het hebben van 2 van zulke telefoons totaal onnodig is en ik eigenlijk helemaal geen persoon ben voor fancy producten ( impuls aankoop iemand? ).

Toch merk ik dat mijn oude HTC Dream of G1 wel zijn beste tijd heeft gehad.

Even opsommend:

Nexus 4:
+ goedkoper (400 euro)
+ altijd nieuwste android

- niet waterdicht

Batterij van de nexus 4 vind ik persoonlijk prima en ook het scherm heb ik totaal geen moeite mee.

Xperia Z
+ waterdicht
+ mooie kleuren recht van voren.
+ ( schijnbaar??) Stevig

Waar tel ik aan:
- zo lang mogelijk batterij duur, dit is natuurlijk relatief.
- Zo degelijk en stevig mogelijk. Voor mij nooit een Iphone die is binnen 3 dagen compleet stuk.
- Liefst toch niet te groot, al merk ik dat dit erg lastig is. Persoonlijk vind ik het formaat xperia P perfect, echter de batterij duur houd mij tegen.

De opties:
Nexus 4 houden, annuleren van XZ
XZ annuleren bestellen bij Belcompany ( 530 euro ipv 630 maar zonder koptelefoon )
Nexus 4 verkopen en houden van XZ + koptelefoon.

Wie oh wie heeft wat subjectieve of objectieve motiveringen.
De standby tijd van de Z is echt fantastisch. Ik ben vandaag wezen klussen, dus een keer half uur screentime over een periode van 12 uur en heb 14% van de accu verloren. De Z is volgens mij ook de beter gebouwde van de 2, maar hij is ook groter. Flink veel groter dan de P in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Artois: Je had op je strepen moeten staan en gelijk een nieuw toestel moeten eisen.
Toen ik 'n BlackBerry PlayBook kocht, kwam ik thuis, lamme volumebuttons, dag erna terug en omgeruild.

Ik heb even een eigen topicje aangemaakt, voor garantiegevallen icm de Xperia Z.
Naar mijn idee zijn er redelijk veel mensen met dode pixels, niet werkende ledjes en andere problemen:

[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
@FrankK800i: Bedankt, hier ben ik alvast wat mee :) Vraag is echter of deze wet ook in Belgisch of Europees verband van toepassing is, dat ga ik eens proberen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
@CLB: Mja, ik ken de wetgeving op dat gebied echt niet.. :/ Achteraf gezien lijkt vervanging door een nieuw toestel bij DOA wel aangewezen, maar op de moment zelf stond ik er niet bij stil. Jammer dat ik nu in deze administratieve molen verzeild geraakt ben, maar ik zal er niet meer aan kunnen ontsnappen vrees ik..

Edit: @CLB: Ik heb mijn bericht toegevoegd aan het andere topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door Artois op 10-03-2013 22:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
De mogelijkheid om de dode (sub)pixels te vinden voer ik zeer bewust niet uit. Ik heb nog geen gekke dingen aan het scherm kunnen ontdekken. Ik weet van mij zelf dat als er eenmaal een imperfectie bekend is dat ik mij daar constant aan ga storen. Ik heb het scherm nu goed gebruikt maar niets kunnen ontdekken dus tevreden.

Bij computerschermen valt een pixeldefect mij altijd direct op. Vanaf dat moment stoor ik mij daar dus ook ontzettend aan. Hoop niet zoiets bij mijn telefoon te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scherm vervangen bij de Xperia Z is niet mogelijk, je krijgt gewoon een nieuw toestel bij drie of meer dode pixels (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe valt een mini dode pixel jullie op bij een scherm van 1080p ?
Pagina: 1 ... 17 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.