Bij mij alleen als ik een zwarte kleur heb waar de notificatiebalk zit bovenin. Bij dagelijks gebruik zit precies de signaalsterkte op die witte hot pixel zodat ik hem niet opmerk. Wetende dat er 1 zit is wel ondraagzaam..Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:28:
Hoe valt een mini dode pixel jullie op bij een scherm van 1080p ?
Helaas alweer een krasje op de standaard screen protector, dee er toch maar met de tijd afhalen. Maar wat ik me afvraag. Moet je niet zodanig veel kracht zetten bij het eraf trekken van de screen protector dat je de kans loopt dat je bij wijze van spreke het hele scherm eruit trekt?
Verwijderd
Als je eenmaal een hoekje los hebt rolt die protector er zo af is mijn ervaring bij eerdere Xperia's.Sn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:46:
Helaas alweer een krasje op de standaard screen protector, dee er toch maar met de tijd afhalen. Maar wat ik me afvraag. Moet je niet zodanig veel kracht zetten bij het eraf trekken van de screen protector dat je de kans loopt dat je bij wijze van spreke het hele scherm eruit trekt?
Ik neig er ook heel erg naar om de screen protector te verwijderen aangezien deze veel stof vreet en gewoon niet lekker aanvoelt. Het scherm voelt namelijk best wel ruw als hij goed schoon is. Op glas is dit niet zo erg.Sn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:46:
Het enige wat mij tegen houd is hoe het met de garantie zit als je hem verwijdert. Ik heb AmbroosV hier al om gevraagd. Hij wist het nog niet, maar zou het laten weten zodra hij er wat van weet. Met een device van 600 euro vind ik het toch wat jammer om de garantie om zeep te helpen met het verwijderen van een stukje plastic.
Verwijderd
Het valt mij op dat het opladen van de telefoon wel erg lang duurt bij mij
Volgens mij is ie na 3 uur nog niet vol ( Niet bijgehouden maar het duurt iig heel lang) terwijl ik eerder iemand hier zag zeggen dat ie in 30 minuten vol zou moeten zitten met de meegeleverde lader. Heeft iedereen dit of ben ik alleen?
Van wat ik op het Sony forum zag verlies je de garantie niet? Maar dat is nogsteeds niet die 100% bevestiging. Heb overigens 1 van de vocht stickers onder de klepjes al half roze. Raakte deze per ongeluk aan met een niet volledig droge vinger (regende buiten en ik deed mijn headset erin).cordonbleu schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:55:
[...]
Ik neig er ook heel erg naar om de screen protector te verwijderen aangezien deze veel stof vreet en gewoon niet lekker aanvoelt. Het scherm voelt namelijk best wel ruw als hij goed schoon is. Op glas is dit niet zo erg.
Het enige wat mij tegen houd is hoe het met de garantie zit als je hem verwijdert. Ik heb AmbroosV hier al om gevraagd. Hij wist het nog niet, maar zou het laten weten zodra hij er wat van weet. Met een device van 600 euro vind ik het toch wat jammer om de garantie om zeep te helpen met het verwijderen van een stukje plastic.
Verwijderd
zijn dode/hot pixels erg zichtbaar bij degenen die er last van hebben? of was dit enkel met een vergrootglas oid zichtbaar?
ik heb niet zo'n goede ogen, maar op service schermen niks kunnen vaststellen iig
ik heb niet zo'n goede ogen, maar op service schermen niks kunnen vaststellen iig
Verwijderd
nee hoor, gewoon lospeulen aan een hoek en in 1 keer aftrekken, scherm komt zeker niet meeSn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:46:
Ik zag de wit oplichtende pixels met het blote oog. Maar ik ben dan ook bijziend aka alles lekker scherp van dichtbij
.
Het is wel alsnog lastig te zien.
Betreft de screenprotector eraf trekken. Ik denk het morgen maar even doen, 2 krasjes binnen 1 week vind ik vervelend genoeg.
Het is wel alsnog lastig te zien.
Betreft de screenprotector eraf trekken. Ik denk het morgen maar even doen, 2 krasjes binnen 1 week vind ik vervelend genoeg.
Sn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:46:
30 minuten is nieuw uit het doosje, staat ook op die folietjes welke dan op de telefoon plakken.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:26:
Het valt mij op dat het opladen van de telefoon wel erg lang duurt bij mijVolgens mij is ie na 3 uur nog niet vol ( Niet bijgehouden maar het duurt iig heel lang) terwijl ik eerder iemand hier zag zeggen dat ie in 30 minuten vol zou moeten zitten met de meegeleverde lader. Heeft iedereen dit of ben ik alleen?
Hoe lang het duurt om op te laden als de telefoon leeg is weet ik niet. De accu is 2330 mAh en waarschijnlijk 4,2 volt maar dat weet ik niet zeker. De lader is 5 volt en 1500 mA. Zal dus sowieso ergens rond de anderhalf uur duren (schatting) als de telefoon zelf geen stroom zou verbruiken op dat moment. Als je de telefoon dus aan de lader constant verbruikt dan zal het laden aanzienlijk langer duren dan die anderhalf uur.
Had ooit een HTC Diamond 2 en die verbruikte tijdens het bellen meer stroom dan de lader aan kon vullen. Heb dus ook wel eens gehad dat die uitviel onder het bellen aan de lader omdat de accu leeg was

De Xperia Z heeft ook een snellader toch? Mijn Xperia S (1700mah) laadt binnen een uur tot 90%... de laatste 10% duurt langer omdat hij dan niet meer snellaadt.
Ja inderdaad, de xperia z heeft een snel lader, verbaas me iedere keer weer hoe snel die vol is. Verder voor diegene die afvragen of ze een simlock hebben, via *#*#SERVICE#*#* kan je ook via info kijken of er een simlock aanwezig is. Heb zelf geen dode/hot pixels
Ook geen last van bugs of andere problemen, het enige waar ik last van heb is de klepjes, ik ben zo slecht om nagel te bijten, en zonder nagels zijn de klepjes gewoon niet te openen, gebruik nu constant dingen als m'n geodriehoek om ze te openen. Kan niet wachten tot het oplaadstation in zwart uitkomt.
Ik zit er aan te denken om een wireless receiver op de achterkant te plakken. In principe kan het toestel prima worden opgeladen met een 5v lader op 1A, een wireless receiver met die specificaties zou dus prima moeten kunnen lijkt mij.
Is er iemand die nadelen van dit plan kan bedenken buiten warmte om?
Is er iemand die nadelen van dit plan kan bedenken buiten warmte om?
[ Voor 15% gewijzigd door nubcaek op 11-03-2013 09:48 ]
Zijn dat die kleine (nu nog) witte rechthoekjes?Sn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:27:
[...]
Van wat ik op het Sony forum zag verlies je de garantie niet? Maar dat is nogsteeds niet die 100% bevestiging. Heb overigens 1 van de vocht stickers onder de klepjes al half roze. Raakte deze per ongeluk aan met een niet volledig droge vinger (regende buiten en ik deed mijn headset erin).
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Toch grappig dat de 'waterproof' test niet beschikbaar is in het servicemenumasterjorie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:13:
Ja inderdaad, de xperia z heeft een snel lader, verbaas me iedere keer weer hoe snel die vol is. Verder voor diegene die afvragen of ze een simlock hebben, via *#*#SERVICE#*#* kan je ook via info kijken of er een simlock aanwezig is. Heb zelf geen dode/hot pixelsOok geen last van bugs of andere problemen, het enige waar ik last van heb is de klepjes, ik ben zo slecht om nagel te bijten, en zonder nagels zijn de klepjes gewoon niet te openen, gebruik nu constant dingen als m'n geodriehoek om ze te openen. Kan niet wachten tot het oplaadstation in zwart uitkomt.
Heb dit weekend gelijk maar een lange standby accutest gedaan van 36 uur. Aangezien vele van jullie niet het geduld hiervoor hebben, post ik hieronder de resultaten:
0 uur: 71%
12 uur: 68%
24 uur: 65%
36 uur: 61%
In 36 uur loopt de Sony Xperia Z dus 10% leeg. Dit is inclusief ongeveer 10 keer het beeldscherm geactiveerd.
Edit: Wel met Stamina-mode ingeschakeld.
In 36 uur loopt de Sony Xperia Z dus 10% leeg. Dit is inclusief ongeveer 10 keer het beeldscherm geactiveerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Don Roberto op 11-03-2013 10:42 ]
Verwijderd
In Stamina mode?Don Roberto schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:21:
Heb dit weekend gelijk maar een lange standby accutest gedaan van 36 uur. Aangezien vele van jullie niet het geduld hiervoor hebben, post ik hieronder de resultaten:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de XZ, en hij bevalt erg goed!. Na 3 iphones te hebben gebruikt mis ik het Ios systeem nu al niet meer. Vind het erg handig dat hij ook aangeeft met een knipperlampje of ik een bericht heb. Wit lampje is een whatsapp bericht en blauw lampje is een facebook bericht. Verder doet alles zoals hij het moet doen. En mis ik geen apps die ik eerst gebruikte en er nu niet meer opstaat.
Verder ben ik zelfs tevreden met het geluid wat uit de speaker komt, zal ik waarschijnlijk niet erg moeilijk zijn zelf omdat ik veel reacties had gezien dat het geluid minder was. Zal vast te maken hebben met wat je gewend was.
Even een vraagje betreft facebook. Als ik op een foto klikt maakt hij de foto nooit full-screen, weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je een foto kan opslaan. Heb geprobeerd er lang op te klikken maar er komt geen extra venster. Ook bij extra opties is er geen optie tot opslaan van de foto of hem over het hele scherm te vergrootten.
Verder ben ik zelfs tevreden met het geluid wat uit de speaker komt, zal ik waarschijnlijk niet erg moeilijk zijn zelf omdat ik veel reacties had gezien dat het geluid minder was. Zal vast te maken hebben met wat je gewend was.
Even een vraagje betreft facebook. Als ik op een foto klikt maakt hij de foto nooit full-screen, weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je een foto kan opslaan. Heb geprobeerd er lang op te klikken maar er komt geen extra venster. Ook bij extra opties is er geen optie tot opslaan van de foto of hem over het hele scherm te vergrootten.
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Zonder stamina mode is dit iets meer, hier gisteren 24h gedaan zonder er erg veel gebruik van te maken (half uurtje/drie kwartier) en van 98% naar 80%. Dit dus terwijl alles synct en ik af en toe een whatsapp/talk terug stuur. In idle is de Z echt heel erg zuinig.Don Roberto schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:21:
Alleen whatsapp. Verder niks. Ben slechts 1 keer verder gegaand dan het lockscreen, maar daarna gelijk weer uitgezet. Zal later nog wel een keer een 24 uur test doen zonder Stamina-mode.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:43:
[...]
En wat had je in je whitelist staan? Whatsap, email etc?
Als mijn telefoon is opgeladen krijg ik de melding de stekker uit het stopcontact te halen.
Enige tijd geleden heeft iemand een bericht geplaatst om de melding uitgeschakeld.
Maar ik krijg niet meer gevonden hoe dit uitgezet kan worden.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Enige tijd geleden heeft iemand een bericht geplaatst om de melding uitgeschakeld.
Dit staat in de topic start (allereerste post): [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2mayckelvz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:43:
Als mijn telefoon is opgeladen krijg ik de melding de stekker uit het stopcontact te halen.
Zijn er knutselaars/ modders onder ons? Een ideetje om de dock te gebruiken als vervanger voor micro usb laden:
HollovVpo1nt in "Accessoires voor de Sony Xperia Z"
Verwijderd
Ik snap je vraag niet, denk ik. Maar het dock laadt toch sowieso en is dus een vervanger. Of begrijp ik het principe van het dock nu ook al niet?!HollovVpo1nt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:05:
Zijn er knutselaars/ modders onder ons? Een ideetje om de dock te gebruiken als vervanger voor micro usb laden:
Misschien een kleinere versie?
Aha, op die manier kunnen ze bij waterschade dus zien of de klepjes goed gesloten waren of niet. Toch slim dat ze er een controle voor ingebouwd hebben.Sn0wblind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 01:27:
Heb overigens 1 van de vocht stickers onder de klepjes al half roze. Raakte deze per ongeluk aan met een niet volledig droge vinger (regende buiten en ik deed mijn headset erin).
[ Voor 111% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2013 12:56 ]
PSN id: NL_SToRM
Puur en simpel een kleinere versieVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:36:
[...]
Ik snap je vraag niet, denk ik. Maar het dock laadt toch sowieso en is dus een vervanger. Of begrijp ik het principe van het dock nu ook al niet?!
Zo lomp groot is die dock nou toch ook weer niet? Oke hij past misschien niet in je broekzak maar als je gewoon een rugzak/tas bij je hebt lijkt het me geen probleem om de complete dock mee te nemen.
Valt denk ik ook wel mee. Maar als er ruimte te besparen valt waarom niet?Thijs001 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:29:
Zo lomp groot is die dock nou toch ook weer niet? Oke hij past misschien niet in je broekzak maar als je gewoon een rugzak/tas bij je hebt lijkt het me geen probleem om de complete dock mee te nemen.
Voordeel is wat mij betreft vooral als je kunt laden met die pinnetjes terwijl je telefoon nog altijd in een hoesje of case zit. Dat lijkt met de huidige dock niet te gaan passen.
Het is gewoon een oplossing voor een niet bestaand probleem. Meer van als het kan, waarom niet?
hallo ,
Ook hier een xperia z gebruiker alles werkt perfect behalve de camera deze is niet op te starten... zodra je dat doet vanuit het menu of via facebook , twitter of b.v. de screenlock valt het toestel uit en start het opnieuw op.. major fail .. al contact gehad met de winkel hij wordt wss omgeruild .. nog meer mensen met een soortgelijke klacht hier ?
Ook hier een xperia z gebruiker alles werkt perfect behalve de camera deze is niet op te starten... zodra je dat doet vanuit het menu of via facebook , twitter of b.v. de screenlock valt het toestel uit en start het opnieuw op.. major fail .. al contact gehad met de winkel hij wordt wss omgeruild .. nog meer mensen met een soortgelijke klacht hier ?
Probeer het hier eens: [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Net even in de winkel de Xperia Z bekeken. Formaat viel me alles mee, mooi ding. Zat alleen wel direct onder enorme vingerafdrukken, hoe ervaren jullie dit in de praktijk? Vond ook de kleuren in het homescreen iets minder dan ik had verwacht, echter bij de foto's juist weer top.
Flink opassen met het verwijderen van de screen protector. Ik begon bij de speaker gedeeltes van de protector. Blijkbaar ben ik met mijn nagel langs de speaker cover zelf gekomen is deze nu lichtjes gedeukt/gekrast (lastig te zien). Let hier dus bij op.
http://mobile.theverge.co...4004/sony-xperia-z-review
TheVerge review is er eindelijk, middelmatige camera en middelmatig scherm volgens TheVerge.
TheVerge review is er eindelijk, middelmatige camera en middelmatig scherm volgens TheVerge.
Dit leest wat lekkerder ipv de mobile-site: http://www.theverge.com/2...4004/sony-xperia-z-review
"THE XPERIA Z IS MORE ATTRACTIVE WITH ITS SCREEN TURNED OFF RATHER THAN ON"
"THE XPERIA Z IS MORE ATTRACTIVE WITH ITS SCREEN TURNED OFF RATHER THAN ON"

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 11-03-2013 14:41 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Haha, mooie quote. Scherm is ook niet goed voor een flagship device, mijn Nexus 4 er naast gehouden vorige week en moest toch wel eens zijn met de review van ThevergeCLB schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:39:
Dit leest wat lekkerder ipv de mobile-site: http://www.theverge.com/2...4004/sony-xperia-z-review
"THE XPERIA Z IS MORE ATTRACTIVE WITH ITS SCREEN TURNED OFF RATHER THAN ON"![]()
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 11-03-2013 14:44 ]
Toch vind ik het vreemd.. Bij Tweakers krijgt de batterij 2 sterren en bij Theverge scoort de accu een 8.. Dat de beoordeling enigszins kan verschillen snap ik nog el maar op de ene site een onvoldoende krijgen en op de andere site een dikke 8??
De kleuren in het homescreen zijn grijs-tinten en geen zwart, dus hou daar rekening meeSouthern Sun schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:32:
Net even in de winkel de Xperia Z bekeken. Formaat viel me alles mee, mooi ding. Zat alleen wel direct onder enorme vingerafdrukken, hoe ervaren jullie dit in de praktijk? Vond ook de kleuren in het homescreen iets minder dan ik had verwacht, echter bij de foto's juist weer top.
Ik vroeg me eerst af of het scherm echt wel beter was als de S, maar als ik daar nu weer naar kijk dan vind ik dat scherm een stuk minder. Het scherm van de Z is veel rustiger en prettiger om naar te kijken.
[ Voor 34% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2013 16:56 ]
Tja, ik weet eigenlijk ook niet wat ik van de accu moet denken. In idle is de z zuinig, maar gebruik je hem wel dan is hij 'zo' leeg.Thijs001 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:08:
Toch vind ik het vreemd.. Bij Tweakers krijgt de batterij 2 sterren en bij Theverge scoort de accu een 8.. Dat de beoordeling enigszins kan verschillen snap ik nog el maar op de ene site een onvoldoende krijgen en op de andere site een dikke 8??
Maar over het algemeen gaat hij denk ik langer mee dan de meeste smartphones, omdat hij idle heel zuinig is. Ik denk dat de reviewers dus naar verschillende punten gekeken hebben bij de beoordeling, want het is maar net waar je naar kijkt.
Volgens mij nemen de meeste reviewers in hun oordeel over de batterij niet mee hoe het verbruik in standby is. Meestal doen ze een stresstest door de telefoon heel intensief te gebruiken (video, gaming, etc) om zo te kijken hoe lang een telefoon het volhoudt bij intensief gebruik.
Ergens best wel onlogisch, want er zijn grote dagdelen dat ik mn telefoon juist niet gebruik. Verbruik in standby modus vind ik eigenlijk nog belangrijker dan ik voorheen dacht, zeker nu ik bij de Z zie dat het zo laag kan. Toen ik de S nog had was ik soms ruim 30 a 35% kwijt in een tijdsbestek ongeveer 8-10 uur waarin ik mn telefoon allesbehalve intensief gebruikte, misschien in totaal een half uur schermtijd.
Voor de intensieve gebruiker kan ik me desondanks voorstellen dat de accu wat minder is.
Ergens best wel onlogisch, want er zijn grote dagdelen dat ik mn telefoon juist niet gebruik. Verbruik in standby modus vind ik eigenlijk nog belangrijker dan ik voorheen dacht, zeker nu ik bij de Z zie dat het zo laag kan. Toen ik de S nog had was ik soms ruim 30 a 35% kwijt in een tijdsbestek ongeveer 8-10 uur waarin ik mn telefoon allesbehalve intensief gebruikte, misschien in totaal een half uur schermtijd.
Voor de intensieve gebruiker kan ik me desondanks voorstellen dat de accu wat minder is.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
Ik vind de batterij echt wel precies wat ik nodig heb. Ik kom van verschillende android toestellen af en vind de accu van de Z echt mee vallen, ik snap ook niet dat er zo veel negatief over wordt gesproken, het toestel is net uit en de batterij heeft nog niet eens zijn best kunnen doen en dan krijg je al zulke oordelen..
Toestel mee naar school genomen, zat op 80 %, school duurde circa 8 uur en ruim 1 uur daarvan had ik mijn scherm aan (pauze's). De batterij zit nu op 50 % en ik had de helderheid op max, zat spelletjes te doen en had 3g aan. Netjes toch?
Toestel mee naar school genomen, zat op 80 %, school duurde circa 8 uur en ruim 1 uur daarvan had ik mijn scherm aan (pauze's). De batterij zit nu op 50 % en ik had de helderheid op max, zat spelletjes te doen en had 3g aan. Netjes toch?
Reviews van The Verge zijn absoluut niet serieus te nemen. Bijna iedereen die daar werkt staart zich blind op Apple en Vlad Savov (die de review van de Xperia Z heeft gedaan) heeft een probleem met Sony (nogal een Samsung-fan wanneer het op Android aankomt).
Uiteindelijk komt het erop neer dat je best gewoon zo veel mogelijk verschillende reviews leest - en best ook verschillende reviews per site om te kunnen inschatten waar hun focus ligt. Op basis daarvan kan je dan een persoonlijk waardeoordeel maken.
Uiteindelijk komt het erop neer dat je best gewoon zo veel mogelijk verschillende reviews leest - en best ook verschillende reviews per site om te kunnen inschatten waar hun focus ligt. Op basis daarvan kan je dan een persoonlijk waardeoordeel maken.
Ik vind de scores van The Verge wat vreemd en op sommige punten tekort komen. Voor design krijgt hij slechts een 7, hoewel ik denk dat qua looks de Xperia Z een van de mooiste telefoons van dit moment is. Als ergonomie hier ook onder valt kan ik het nog enigszins begrijpen, omdat het een grote telefoon is en ik de Xperia S lekkerder in de hand vond liggen (de wat ronde achterkant was wel fijn).
Verder de camera slechts een 6je, wat naar mijn inziens inhoudt "net voldoende". Dat vind ik echt te min, het is wellicht niet de beste camera op alle vlakken, maar in veel situatie schiet hij prachtige plaatjes.
Daarna geven ze wel een 8 voor de spraakkwaliteit, wat ik dan weer teveel vind. De kwaliteit is niet slecht, maar echt goed kan je het ook niet noemen.
Performance en software begrijp ik ook niet helemaal. De enige dingen waar ik iets van vertraging merk is de eerste keer de camera opstarten (daarna is ie heel snel) en de weer widget. Bij deze widget is de animatie het "net niet" soms. Maar verder loopt alles super.
De software zou ik juist zeer hoog inschatten. De bijgevoegde applicaties zoals Sociallife en die van de films/walkman enzovoorts vind ik er echt schitterend uitzien.
Verder de camera slechts een 6je, wat naar mijn inziens inhoudt "net voldoende". Dat vind ik echt te min, het is wellicht niet de beste camera op alle vlakken, maar in veel situatie schiet hij prachtige plaatjes.
Daarna geven ze wel een 8 voor de spraakkwaliteit, wat ik dan weer teveel vind. De kwaliteit is niet slecht, maar echt goed kan je het ook niet noemen.
Performance en software begrijp ik ook niet helemaal. De enige dingen waar ik iets van vertraging merk is de eerste keer de camera opstarten (daarna is ie heel snel) en de weer widget. Bij deze widget is de animatie het "net niet" soms. Maar verder loopt alles super.
De software zou ik juist zeer hoog inschatten. De bijgevoegde applicaties zoals Sociallife en die van de films/walkman enzovoorts vind ik er echt schitterend uitzien.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Helemaal mee eens.AmbroosV schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:50:
Reviews van The Verge zijn absoluut niet serieus te nemen. Bijna iedereen die daar werkt staart zich blind op Apple en Vlad Savov (die de review van de Xperia Z heeft gedaan) heeft een probleem met Sony (nogal een Samsung-fan wanneer het op Android aankomt).
Voor wat betreft de scherm kwaliteit kan ik maar 1 ding zeggen, zelf bekijken in de mediamarkt of andere store en vergelijken met andere toestellen.
Kijkhoek is iets minder qua kleur consistentie, maar verder best goed te doen zoals de meesten hier al gemeld hebben.
Iemand een idee hoe je een snap shot kan maken?
Powerbutton + volume naar beneden.. Werkt alleen niet altijd even goed heb ik gemerkt.schoorl84 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:17:
even de powerknop ingedrukt houdenschoorl84 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:17:
Wel irritant dat je niet makkelijk een mp3 kan instellen als ringtone.
Bij instellingen geeft hij wel de optie om geluiden te openen via ES maar die ziet mijn sd niet, astro wel maar die kan ik juist weer niet selecteren.
Volgens mij kon ik bij galaxy s3 vanuit mijn mp3 speler een ringtone instellen, maar in de walkman zit die optie geloof ik niet?
Bij instellingen geeft hij wel de optie om geluiden te openen via ES maar die ziet mijn sd niet, astro wel maar die kan ik juist weer niet selecteren.
Volgens mij kon ik bij galaxy s3 vanuit mijn mp3 speler een ringtone instellen, maar in de walkman zit die optie geloof ik niet?
Ps4/switch gamer
Verwijderd
je kunt alles selecter wat je wilt. zet de audio dan wel onder de daarvoor bestemde map. dat is een android ding.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:26:
Wel irritant dat je niet makkelijk een mp3 kan instellen als ringtone.
dus:
media\audio\notifications
ringtones
Ja ik weet dat dat zo kan, maar dat is irritant omdat mijn muziek op mijn sd kaart staat. Gaat er mij om dat dit een zeer gebruikersonvriendelijke manier is.
Ps4/switch gamer
Je kan in de Walkman gewoon lang op een nummer drukken en kiezen voor "instellen als ringtone".
Of op deze manier:
Of op deze manier:

Verwijderd
? ik zie het probleem niet.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:29:
Ja ik weet dat dat zo kan, maar dat is irritant omdat mijn muziek op mijn sd kaart staat. Gaat er mij om dat dit een zeer gebruikersonvriendelijke manier is.
bij mij staat ook alles op sd. als ik naar ringtone veranderen ga in het settings menu dan staat alles er gewoon onder. of het nu op sd, intern of waar dan ook staat. zorg gewoon dat je mapstructuur goed is. dan krijg je ook geen problemen met bv de mediaserver app die anders in de war raakt en je batterij leeg trekt.
Mensen die Smart Connect gebruiken, elke x als een actie is gestart blijft de melding boven bij de meldingen staan en moet ik hem handmatig wissen. Ik zie geen optie om dit uit te schakelen, of mis ik iets?
Ik scande door de review heen en toen ik dit las:alwaysleft schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:37:
http://mobile.theverge.co...4004/sony-xperia-z-review
Dat was het moment dat ik stopte met lezen en de review serieus te namen. De Z voelt echt bloedsnel aan.THE XPERIA Z ISN'T SLOW, BUT IT DOESN'T FEEL ESPECIALLY FAST EITHER
Zeer irritant inderdaad, heb het uitgezet door naar settings > apps > alle apps > smart connect en dan notificaties uitvinken. Nu trilt hij wanneer een actie gestart wordt, maar de notification blijft achterwege.xileS schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:59:
Mensen die Smart Connect gebruiken, elke x als een actie is gestart blijft de melding boven bij de meldingen staan en moet ik hem handmatig wissen. Ik zie geen optie om dit uit te schakelen, of mis ik iets?
Over the verge, vindt dat vaak wel een fijne site om te lezen, maar er zitten net als bij engadget en techcrunch keiharde fanboys. Te vaak hele irritante totaal niet objectieve artikelen waarin nogal wat geflamed wordt, kom regelmatig niet verder dan de eerste alinea.

[ Voor 20% gewijzigd door Vlemert op 11-03-2013 17:11 ]
Verwijderd
Is er trouwens een manier om via smartconnect het bluetooth audio volume aan te passen? Ik zie die optie niet. Ook kan ik bluetooth audio niet vinden in Tasker.
Gewoon power button ingedrukt houden en de optie screenshot selecterenschoorl84 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:17:
[ Voor 52% gewijzigd door cordonbleu op 11-03-2013 17:30 ]
Vooral het feit dat er een score van 7,2 wordt gegeven zegt eigenlijk al genoeg. Kunnen ze beargumenteren waarom het geen 7,1 is of een 7,3? De totaalscore van zo'n apparaat is niet simpel het gemiddelde van deelscores, en kan dus nooit zo significant zijn. Arnoud Wokke had daar ooit een mooie uitspraak over, die heb ik helaas niet kunnen terugvinden. Het gaat in ieder geval om een totaalbeeld. Het is in mijn ogen wel te beargumenteren waarom een toestel een 7, een 8, of een 9 zou scoren, maar een nauwkeurige significantie is niet te beargumenteren.CLB schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:39:
"THE XPERIA Z IS MORE ATTRACTIVE WITH ITS SCREEN TURNED OFF RATHER THAN ON"![]()
MVG, Frank
CLB schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:39:
Nuff said. Neem die review van theverge over de Z met een flinke schep zout. Er zitten valide argumenten in, maar die beste man was echt een potje chagrijnig toen hij het uiteindlijk ging schrijven.Whether you want to call it "Retina" or something else — I’m sort of surprised HTC doesn’t have a goofy name for it — the fact remains that the screen is tack-sharp, colors are fantastic, blacks are impressively deep, and it looks great from any angle. It’s not notably better than the Xperia Z or the Droid DNA, but that’s not a bad thing — phone screens are getting really, really good, and the One’s display measures up in every way. Well, every way but one: oddly, the screen doesn’t get very bright, and it can be hard to see outdoors in sunlight. But I’m a master of the shield-your-phone-from-the-sun move, so that didn’t bother me too much.
Volgens the Verge krijgt de HTC one een 9 voor design en Xperia Z een 7, ik kan hieruit al concluderen dat die reviews niet objectief zijn.
Uhm een review is dat nagenoeg nooit natuurlijk 
Wat voor de een prachtig is, is voor de ander lelijk. Wat voor de een een mooie Androidskin is, is voor de ander ugly-ass en niet werkzaam. Wat voor de een prachtig glas is, is voor de ander een lelijk fingerprintmagnet. Wat voor de een goedkoop is, vind de ander juist aan de dure kant en wat de ene een pre vind, vind de ander niet
Wat voor de een prachtig is, is voor de ander lelijk. Wat voor de een een mooie Androidskin is, is voor de ander ugly-ass en niet werkzaam. Wat voor de een prachtig glas is, is voor de ander een lelijk fingerprintmagnet. Wat voor de een goedkoop is, vind de ander juist aan de dure kant en wat de ene een pre vind, vind de ander niet
Verwijderd
Dit is gewoon een super ding de XZ...heb de S gehad en nu sinds zaterdag deze...Ben er zeer tevreden over...mooi scherm, super snel, accu meer dan tevreden...elke andere phone zal even vlug leeg zijn als je hem intensief gebruikt...En helaas de Super phone bestaat nog steeds niet en zal er ook nooit komen. Bepaalde mensen moeten nu èènmaal kritiek kunnen geven, maar kan je zeggen dat Sony het deze keer meer dan goed voor elkaar heeft! Een tevreden XZ gebruiker
Verwijderd
Mee eens, sony heeft een mooi toestel geleverd, Aan de software kunnen wel wat bugs gefixed worden maar vergeet niet dat we als trotste xperia Z gebruikers nog een upgrade krijgen naar android 4.2 .
Een stuk eraf? Kun je hier een foto van laten zien? En hoe kreeg je het voor elkaar?Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:58:
Mooi toestel, maar er is nu al een stukje van de zijkant afgevallen
Verwijderd
Root is beschikbaar op gelockte bootloader via een exploit. Geen verlies van Bravia/DRM. Door de stock rom te flashen of SEUS recovery kun je weer unrooten mocht dat nodig zijn.
http://forum.xda-develope...?p=39024107&postcount=162
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 19:49 ]
Absoluut grote onzin. Een telefoon met een 3100mah accu zal veel langer meegaan.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:17:
...elke andere phone zal even vlug leeg zijn als je hem intensief gebruikt...
Een note 2 haalt met redelijk veel gebruik makkelijk de 2 dagen. Bij een heavy user houdt de Note 2 het ook gewoon ruim een dag vol. En dan heb ik het niet over van 's morgens tot 's avonds....maar ruim 24 uur.
Leer er mee leven dat de Z nou eenmaal niet sterk scoort op accu gebruik. Maar dit doen de meeste smartphones niet.
Verwijderd
De Note 2 is nog steeds wat anders dan de Z/One/S4 ookal schuift langzaam alles die kant op. Als je inderdaad een heavy gebruiker bent en geen lader hebt dan heb je weinig aan deze telefoons. Note 2 of G Pro zijn bv interessant in dat geval.patrickt35 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:50:
[...]
Absoluut grote onzin. Een telefoon met een 3100mah accu zal veel langer meegaan.
Een note 2 haalt met redelijk veel gebruik makkelijk de 2 dagen. Bij een heavy user houdt de Note 2 het ook gewoon ruim een dag vol. En dan heb ik het niet over van 's morgens tot 's avonds....maar ruim 24 uur.
Leer er mee leven dat de Z nou eenmaal niet sterk scoort op accu gebruik. Maar dit doen de meeste smartphones niet.
All About Phones is overigens ook maar gematigd positief.
Verwijderd
Het probleem is dat men een revolutie verwacht van Sony/HTC/Samsung. Dat gaat niet gebeuren. Helemaal dit jaar zijn de verschillen in de praktijk erg klein, zelfs in vergelijking met de top van vorig jaar. Allemaal hebben ze erg goede 1080p schermen, quad-cores, geen lag, goede camera's etc. Het grootste verschil is design en skin. Als er wat gebeurt buiten evolutie dan is het bij Google (Motorola). En zelfs Motorola heeft laten weten dat het nog te vroeg is voor hen om met een game-changer te komen. Dat gaat volgend jaar gebeuren aangezien ze dan de oude line-up compleet uitgefaseerd hebben.patrickt35 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:55:
All About Phones is overigens ook maar gematigd positief.
werkt prima hier. gechecked met adfreeVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:47:
Root is beschikbaar op gelockte bootloader via een exploit. Geen verlies van Bravia/DRM. Door de stock rom te flashen of SEUS recovery kun je weer unrooten mocht dat nodig zijn.
Ik vind het wel opvallend dat de reviews zoooo negatief over het scherm zijn. Ik heb hier ook een amoled scherm tot mijn beschikking en die heeft inderdaad wel betere kijkhoeken, maar dat van de xperia z is echt nog wel bruikbaar wanneer je hem niet recht van voren bekijkt. Ook de foto in de review waarbij je de klok niet meer kan zien op de lock-screen vind ik apart. Ik kan de klok namelijk nog steeds zien zelfs wanneer ik die bijna witte 'noordpool bergen' wallpaper als achtergrond heb ingesteld. Volgens mij nemen ze bij het nemen van zulke foto's vaak (expres of uit onkunde?) een te hoge sluitertijd waardoor het scherm wat overbelicht op de foto komt en er daardoor minder contrast is. Of zullen er verschillende schermen in omloop zijn? Bij de iphone 3GS was mijn kleurtemperatuur bijvoorbeeld een stuk 'cooler' dan die van de 3GS van mijn vriendin en een vriend (wit was bij hun veel geler dan bij mij).CLB schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:39:
Ik had op basis van de reviews echt veel slechtere kijkhoeken verwacht (ala mijn 2009 (volgens mij) witte macbook... die is echt om te huilen
Waar zie jij dit dan? Ik kan het nog steeds alleen vinden voor unlocked bootloaders.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:47:
[ Voor 19% gewijzigd door Milan57 op 11-03-2013 20:31 ]
De S3 had een 8 voor design, zelfde reviewer trouwensnioz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:28:
[...]
Ik vind het wel opvallend dat de reviews zoooo negatief over het scherm zijn. Ik heb hier ook een amoled scherm tot mijn beschikking en die heeft inderdaad wel betere kijkhoeken, maar dat van de xperia z is echt nog wel bruikbaar wanneer je hem niet recht van voren bekijkt. Ook de foto in de review waarbij je de klok niet meer kan zien op de lock-screen vind ik apart. Ik kan de klok namelijk nog steeds zien zelfs wanneer ik die bijna witte 'noordpool bergen' wallpaper als achtergrond heb ingesteld. Volgens mij nemen ze bij het nemen van zulke foto's vaak (expres of uit onkunde?) een te hoge sluitertijd waardoor het scherm wat overbelicht op de foto komt en er daardoor minder contrast is. Of zullen er verschillende schermen in omloop zijn? Bij de iphone 3GS was mijn kleurtemperatuur bijvoorbeeld een stuk 'cooler' dan die van de 3GS van mijn vriendin en een vriend (wit was bij hun veel geler dan bij mij).
Ik had op basis van de reviews echt veel slechtere kijkhoeken verwacht (ala mijn 2009 (volgens mij) witte macbook... die is echt om te huilen). Dat het design een 7 krijgt van ik ook vreemd, ik ga zo denk ik even kijken wat een toestel zoals de galaxy s3 dan voor cijfer gekregen heeft. Maargoed design is natuurlijk een subjectief iets per definitie, maar neem het dan ook niet mee in de review en laat mensen het zelf bepalen zou ik zeggen... (zaken zoals scherm en camera kwaliteit kan je in ieder geval nog meten, waardoor er sprake is van (enige) objectiviteit.)
dit is gewoon de download, zelf getest en werkt prima.Milan57 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:31:
[...]
Waar zie jij dit dan? Ik kan het nog steeds alleen vinden voor unlocked bootloaders.
uitgevoerd onder windows 8 in een cmd venster zonder admin rechten
http://forum.xda-develope...ntid=1797479&d=1363027312
edit: inmiddels is hier het officiele forum te vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2186368
[ Voor 12% gewijzigd door krotwijk op 11-03-2013 21:07 ]
Had vandaag een erg rare bug, had de sony MDR-1R gebruikt en na het loskoppelen deed de microfoon het pas weer na het restarten van de telefoon. Waardoor komt dit?
AmbroosV, nu ik eindelijk mijn toestel heb (MM met BTWactie) was ik benieuwd naar die My Xperia site... maar ik kan mijn gsm daar niet op activeren?
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds vandaag de xperia z, prachtige telefoon maar ik kan bepaalde apps niet dowloaden( via play store), terwijl dit
bij mijn xperia s wel ging.. Is dit iets in de instellingen of..c Alvast bedankt!
Ik heb sinds vandaag de xperia z, prachtige telefoon maar ik kan bepaalde apps niet dowloaden( via play store), terwijl dit
bij mijn xperia s wel ging.. Is dit iets in de instellingen of..c Alvast bedankt!
Ik heb ook dat probleem: met de Belgische Yelo TV... kan ik niet installeren op de ZVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:47:
Hallo,
Dat zal waarschijnlijk komen doordat die apps nog niet aangepast/getest zijn voor 1080p schermen
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2013 20:56 ]
Verwijderd
Al aardig wat junk-apps verwijderd, add-blocker, titanium backup, call-recorder erop (werkte al aardig, maar nu beter als goed is). Data off bij wifi kan ook weer zonder data notificatie. Scheelt toch weer aardig in batterij was altijd mijn ervaring met andere toestellen. Nu nog ff een black notification en soft-button mod erop en ik ben 101% tevreden.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 21:12 ]
Sinds wanneer is Titanium-backup een junk-app? Als ik ooit een goede en nuttige Android app heb gehad is het Titanium-backup wel!Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:10:
Al aardig wat junk-apps verwijderd, add-blocker, titanium backup, call-recorder erop (werkte al aardig, maar nu beter als goed is). Data off bij wifi kan ook weer zonder data notificatie. Scheelt toch weer aardig in batterij was altijd mijn ervaring met andere toestellen. Nu nog ff een black notification en soft-button mod erop en ik ben 101% tevreden.
Whole lot of stars ***
Er zijn inderdaad best wel wat apps die net werken op een 1080p-scherm. Yelo TV (is exact gelijk aan de UPC Horizon-app voor jullie Nederlanders, wanneer die er gaat komen) werkt inderdaad niet, zelfs niet wanneer je de APK zelf installeert.
Voor MyXperia moet je eerst de APK (https://lh.rs/9FakZhm3JEmP) installeren, daarna kan je 'm activeren zoals op de site staat.
Voor MyXperia moet je eerst de APK (https://lh.rs/9FakZhm3JEmP) installeren, daarna kan je 'm activeren zoals op de site staat.
Hij blijft bij mij hangen op onderstaande.krotwijk schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:34:
[...]
dit is gewoon de download, zelf getest en werkt prima.
uitgevoerd onder windows 8 in een cmd venster zonder admin rechten
http://forum.xda-develope...ntid=1797479&d=1363027312
edit: inmiddels is hier het officiele forum te vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2186368
code:
1
2
3
4
5
| Druk op een toets om door te gaan. . . ### beginüI ### waiting for device * daemon not running. starting it now on port 5037 * * daemon started successfully * |
Verwijderd
Hehe, ik bedoel geïnstalleerd nadat ik rommel verwijderd had. Onmisbare app inderdaadRudios schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:14:
[...]
Sinds wanneer is Titanium-backup een junk-app? Als ik ooit een goede en nuttige Android app heb gehad is het Titanium-backup wel!
Verwijderd
Zijn de drivers al geïnstalleerd op je pc of was die daar nog mee bezig?chevchelios schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:36:
[...]
Hij blijft bij mij hangen op onderstaande.
code:
1 2 3 4 5 Druk op een toets om door te gaan. . . ### beginüI ### waiting for device * daemon not running. starting it now on port 5037 * * daemon started successfully *
Ah oke, ja, die zin leest een beetje vreemd weg. Snap het nuVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:38:
[...]
Hehe, ik bedoel geïnstalleerd nadat ik rommel verwijderd had. Onmisbare app inderdaad
Whole lot of stars ***
bij mij deed hij het pas na installatie van sony pc companion en een herstart van de telefoon en vergeet ook niet usb foutopsporing op je telefoon aan te zettenchevchelios schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:36:
[...]
Hij blijft bij mij hangen op onderstaande.
code:
1 2 3 4 5 Druk op een toets om door te gaan. . . ### beginüI ### waiting for device * daemon not running. starting it now on port 5037 * * daemon started successfully *
[ Voor 10% gewijzigd door krotwijk op 11-03-2013 21:42 ]
Verwijderd
Zou kunnen. Had pc companion ook geïnstalleerd en misschien dus ook bepaalde adb drivers voor recovery.
Was een driver probleempje, gefixt en geroot nou
.
@bassie112, hoe ga je nu die black notification erop krijgen, want we hebben met deze root nog geen clockworkmod
Ben dit nu aan het vragen op xda.krotwijk schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:54:
@bassie112, hoe ga je nu die black notification erop krijgen, want we hebben met deze root nog geen clockworkmod
Zag wel dat er een recovery beschikbaar is, weet alleen niet of het werkt als je die .zip flasht.
Ok, thx, die My Xperia is in ordeAmbroosV schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:15:
Er zijn inderdaad best wel wat apps die net werken op een 1080p-scherm. Yelo TV (is exact gelijk aan de UPC Horizon-app voor jullie Nederlanders, wanneer die er gaat komen) werkt inderdaad niet, zelfs niet wanneer je de APK zelf installeert.
Spijtig van Yelo, hopelijk fixen ze't snel!
Verwijderd
Ik zal zo proberen een duidelijke foto te maken. Is zo een stukje glas van de zijkant. Niets geks mee gedaan! Pas 2 dagen in gebruik ....Cyleo schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:19:
[...]
Een stuk eraf? Kun je hier een foto van laten zien? En hoe kreeg je het voor elkaar?
Hey, vraagje:
Hoe komt 't dat ik met geeneen mail app mij kan aanmelden op mijn al bestaande email account??
Hij blijft maar zeggen dat mijn gegevens niet kloppen hoewel ze dat 100% zeker doen.
Mijn eerste ingeving was dat 't komt dat men Sim kaartje er nog niet inzit omdat het abbo nog niet is geactiveerd. Lijkt me sterk maarja, nog iemand problemen hiermee??
Hoe komt 't dat ik met geeneen mail app mij kan aanmelden op mijn al bestaande email account??
Hij blijft maar zeggen dat mijn gegevens niet kloppen hoewel ze dat 100% zeker doen.
Mijn eerste ingeving was dat 't komt dat men Sim kaartje er nog niet inzit omdat het abbo nog niet is geactiveerd. Lijkt me sterk maarja, nog iemand problemen hiermee??
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.