Een hele post van jezelf quoten omdat je een uurtje later nog geen antwoord hebt doen we niet
[ Voor 90% gewijzigd door AmbroosV op 08-03-2013 00:21 ]
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door AmbroosV op 08-03-2013 00:21 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag ook voor het eerst de XZ in de winkel bekeken en ik deel je mening. Alleen was mijn ervaring niet dat het laggy was. Werkte gewoon naar behoren. Misschien lag het aan die ene toestel..?FrankGuthrie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:50:
Net in de winkel geweest om het toestel voor het eerste te bekijken.
Eerste Xperia Z toestel, in de Belcompany, wat ik in mijn handen had, was erg traag en erg laggy. Ook na het sluiten van alle apps. Een 2 de toestel in the Phonehouse was lekker rap. Vraag me af waar het verschil in zit.
Heb dit laats ook gehad met de Galaxy Note 2. De een is snel, de andere zo traag als ik weet niet wat, en dat is wel met alle apps gekilled.
Wat me erg tegenviel is dat het toestel erg licht is. Hij voelt hierdoor wat goedkoop aan. Dit heb ik ook met de iPhone 5. De 4s voelt, voor mij, kwalitatief beter, omdat dat ding zwaarder is. Dit is natuurlijk wel persoonlijk, maar vond het niet fijn.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kan ik ergens Samsung C3050 zeggen?418O2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:13:
Even op herhaling
hier ben ik wel benieuwd naar
Poll: Van welke toestel kom je?
• iPhone (4/4s/5)
• Samsung Galaxy S3
• HTC One (X)
• Xperia S
• Xperia T
• Ander Android highendtoestel
• Ander Android lowendtoestel
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Your Friendly Neighborhood Moderator
MVG, Frank
Dat is niet afhankelijk van het glas maar van het schermtype. LCD's hebben dat altijd, AMOLED's hebben dat niet. Heeft weinig te maken met het glas dat erover zit.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:43:
[...]
Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...
Waarschijnlijk wel. Ik heb totaal nog geen laggyness meegemaakt bij elke variant die ik mijn handen heb gehad.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:43:
[...]
Ik heb vandaag ook voor het eerst de XZ in de winkel bekeken en ik deel je mening. Alleen was mijn ervaring niet dat het laggy was. Werkte gewoon naar behoren. Misschien lag het aan die ene toestel..?
Bravia Engine is in veel tests naar voren gekomen als overgesatureerd, net zoals eigenlijk elke AMOLED telefoon dat is. Verder staat BE niet aan in de normale interface, maar alleen bij afbeeldingen en video's.Maja, het scherm ziet met de bravia engine er mooi uit enzo, maar ben toch wel een beetje geschrokken van de bouwkwaliteit.
Dat is een persoonlijke mening natuurlijkHet leek mij echt een heel mooi toestel, maar na het in mijn handen te hebben gehad, viel ie toch echt tegen. Ten eerste is hij te groot (zelfs voor een 5 inch).
Ik heb hier een Note (1) liggen en die voelt veel logger aan. Wat jij denk ik mist zijn de zijkanten die taps toe lopen op de Samsung telefoons. Bij de huiidige Sony serie is dat niet, waardoor het inderdaad allemaal wat vierkanter oogt. Maar bellen gaat bijvoorbeeld veel beter met de Xperia Z dan met de Note, het toestel is veel makkelijker vast te houden voor mij.Die scherpe randen zorgen ervoor dat hij erg slecht in de hand ligt en voelt logger aan dan dat ie is. (de note2 bijvoorbeeld is groter, maar voelt niet zo erg log aan).
Ik heb het even voor je geprobeerd, maar hier geen vorm van kraken te ontdekken. Dat was wel anders bij mijn Note waarbij het kraakt dat het barst als je ook maar iets te hard knijpt.Ten tweede kraakt het toestel als je er een beetje kracht op zet. Ik snap dat het een erg dun toestel is, maar zo blijft er weinig premium feel over.
Dat is bij Gorilla Glass ook zo. Alleen zoals AmbroosV dat al zegt, heb je dat effect gewoonweg niet bij AMOLED, maar wel bij LCD. Mijn Dell Streak had namelijk ook de kleurvervormingen als je te hard duwt. Kijk ook maar eens naar deze video van Engadget over de Dell Streak. Daarbij kun je zien dat ook het LCD wat vervormd wanneer je veel druk uitoefent.Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat die tijd afhankelijk is van wat je een x aantal minuten daarvoor aan het doen was, dus als je het toestel even laat liggen en dan nog eens kijkt dan zal het al een stuk beter moeten zijnMarc_87 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:40:
Hoe kan dit gebeuren? Ik heb qua app's niet gedownload, geinstalleerd of wat anders dan dat erop zat toen ik nog meer dan 2 dagen op het plek had staan waar nu 4 uur staat mbt de stamina mode.
Bedankt voor de uitleg. Ik had ook al gemerkt dat de Z anders trilde, maar nu weet ik waaromAmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:42:
Er zijn twee soorten vibratiemotors, de gewone mechanische met een ronddraaiend gewichtje en lineair oscillerende vibratiedingen. De Xperia Z is een van de weinige Android-toestellen met een lineair oscillerende vibrator. De verschillen tussen de twee kan je hier lezen: http://thenextweb.com/app...ne-5-vibrate-differently/
Zie mijn uitleg hierboven. Dat zou wel een logische verklaring zijn toch?@Hierboven, die schattingen kloppen helemaal niet, moet je niet op letten. Na verloop van tijd worden die accurater maar echt juist ingeschat is het nooit. Veel te veel factoren die het kunnen beïnvloeden.
[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 07:26 ]
PSN id: NL_SToRM
Wat betreft krassen……Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?
Omdat ik er nog steeds niet ben uitgekomen ... Iemand ??JediUberknaft schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:58:
Kijk bij handcent sms kan ik naar een bericht van iemand gaan en dan naar settings >> notification settings >> kan ik het geluid uitkiezen. Maar dat is het geluid wat ik inderdaad wil. Maar als ik er dan helemaal uit ga en iemand stuurt mij sms, is het het standaard tmobile geluid ? Ik begrijp er echt geen klap van. Ik heb dit probleem vroeger ook gehad met mijn x10, maar toen kon ik het dus WEL oplossen door via handcent sms een geluid uit te kiezen. Vreemd dit, ik wil echt een ander geluid ..
Heb je al eens je SMS inbox geopend en dan bij de instellingen gekeken? Daar kun je ook een geluid instellen.JediUberknaft schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:26:
Omdat ik er nog steeds niet ben uitgekomen ... Iemand ??
[ Voor 86% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 07:38 ]
die Van mij werkte ook niet. Via *#*#service#*#* heb ik toen de led getest en daar deed hij het wel. Toen 2X factory reset etc en deed hij het nof steeds niet. Ben er toen mee terug gegaan. Zou ik als ik jou was ook doen.peedee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 06:51:
Beste mensen, Fijn en vooral mooi toestel, de koptelefoon is super vergeleken met de Dr.Dre die ik laatst uitgeprobeerd heb. Maar dat notificatie lampje wat niet notificeerd bij mij (leuke woordspeling) is dat nou een bug of ben ik 1 v.d. uitzonderingen?! Ik heb alles teruggezet en opnieuw geprobeerd en dat proggie van een led-tester gebruikt. Ook zonder succes...wie oh wie?!
Mijn batterij lijkt redelijk overeen te komen, ik gebruik geen stamina mode of andere soortgelijkeprogramma's. Gmail staat op push evenals Exchange werkmail. Mijn resultaat na ruim 24h:frankK800i schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:10:
Xperia Z batterij test door GSM Arena
Best een nette score. In ieder geval niet slechter dan andere moderne smartphones, en een stuk beter dan sommige.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Misschien lichtelijk offtopic, maar is dit echt zo? En hoe komt dat dan? Ik heb die MDR-1R ook, maar voordat ik op 72 uur luisteren zit ben ik denk ik wel een paar maand verder. Is het dan handig om zo'n koptelefoon even een weekendje aan de laptop te hangen zodat ik wat sneller de beste gebruikerservaring heb?Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:12:
[...]
alleen pre-orders
Houd er rekening mee dat koptelefoons ongeveer 72 uur moeten inspelen voordat ze hun potentieel hebben bereikt.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
Zijn nu bijna 24 uur verder en dit zijn mijn bevindingen wat betreft de accu duur.renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:24:
[...]
Mijn batterij lijkt redelijk overeen te komen, ik gebruik geen stamina mode of andere soortgelijkeprogramma's. Gmail staat op push evenals Exchange werkmail. Mijn resultaat na ruim 24h:
[afbeelding]
Screentime ongeveer 1u30m
Review van Tweakers:Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:16:
[...]
Mijn accu lijkt dus enigszins overeen te komen met de jouwes, alleen het grote verschil is dat ie van mij in de stamina modus staat en die van jou niet...
Je bevindingen kloppen dus wel. Toch zou ik zelf de Stamina mode gebruiken, waarschijnlijk heeft het wel een kleine invloed, en omdat je de apps kan whitelisten heeft het in mijn ogen geen negatieve effecten (notificatie-bug daargelaten).De ironie is dat juist de Xperia Z de functie niet hard nodig heeft: hij verbruikt in standby al weinig energie.
MVG, Frank
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb vorige week mijn Desire HD via Vodafone/Dynafix laten repareren na waterschade.Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:08:
O.a. Vodafone laat alle toestellen door Dynafix leveren, is gewoon hun service-kanaal en dus niet refurbished.
Ik vind de trilfunctie ook wel apart vergeleken met m'n vorige telefoons, het is net alsof hij even een gaspedaal inramt en daarna weer loslaat. De attack/release zijn langer dan bij andere toestellen, waar het meer als een 'blok' geluid klinkt. Maar ik voel hem in ieder geval goed en hij werkt bij mij wel consistent.
Verwijderd
Hoe komen ze dan aan zoveel refurbished toestellen om alle Vodafone orders er eentje te sturen? Als die refurbished zouden zijn is er iets structureel mis met de XZ en daarover hoor ik hier niks.Jixzle schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:21:
[...]
Ik heb vorige week mijn Desire HD via Vodafone/Dynafix laten repareren na waterschade.
Ze hebben een boardswap uitgevoerd maar ook de "behuizing" vervangen maar deze was best wel beschadigd.
Mijn eigen toestel had ook schade en miste de C van de HTC logo. Daarom wist ik dat het niet mijn toestel/behuizing was.
Het kan dus best wel dat ik een refurbished toestel terug heb gekregen en jij dus ook!
[ Voor 8% gewijzigd door Myedvyed op 08-03-2013 12:58 ]
Vliegtuigmodus gaat niet veel uitmaken aangezien het display in dat geval voor 95% het energieverbruik op zich zal nemen. Ik denk dat 5 a 6 uur wel mogelijk is op niet al te hoge helderheid. Daarnaast maakt het soort video bestand ook nog uit ivm processor/gpu verbruik (divx 700 mb vs h264 +8gb)ppassie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:14:
Ik ga binnenkort vliegen, en denk eraan om wat series mee te nemen en in het vliegtuig op de XperiaZ te bekijken. Hoe lang zou de accu het doen als hij in vliegtuigmodus staat, met afspelen van video? (accu testen die ik heb gelezen die testen video zonder dat er expliciet bijstaat of hij in vliegtuigmodus staat of niet).
Ik gebruik XBMC, zou het ook nog uitmaken welk formaat video ik neem? (ik neem aan dat afhankelijk van codec de CPU/GPU het drukker of minder druk heeft, of zal dat in het niet vallen vergeleken met het energieverbruik van het scherm?)
Ik zou niet XBMC gebruiken, die doet volgens mij alles op de CPU toch? Als je echt zo lang mogelijk ermee wilt doen zet dan je videos om naar MP4 en gebruik de standaard video speler of download een hardware accelerated video speler (MX, BSplayer oid)ppassie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:14:
Ik ga binnenkort vliegen, en denk eraan om wat series mee te nemen en in het vliegtuig op de XperiaZ te bekijken. Hoe lang zou de accu het doen als hij in vliegtuigmodus staat, met afspelen van video? (accu testen die ik heb gelezen die testen video zonder dat er expliciet bijstaat of hij in vliegtuigmodus staat of niet).
Ik gebruik XBMC, zou het ook nog uitmaken welk formaat video ik neem? (ik neem aan dat afhankelijk van codec de CPU/GPU het drukker of minder druk heeft, of zal dat in het niet vallen vergeleken met het energieverbruik van het scherm?)
Verwijderd
Ps4/switch gamer
De enige ekte...
Verwijderd
google translate?Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:07:
Mensen hier hebben bij screentime fors minder dan mij, ik heb het echt minimaal op de helft van de energieverbruiker (50%) of meer. En wifi is bij mij maar 3-4 % terwijl ik het altijd aan heb staan haha. Viel me wel op.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Ik had het zelfde probleem.peedee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 06:51:
Beste mensen, Fijn en vooral mooi toestel, de koptelefoon is super vergeleken met de Dr.Dre die ik laatst uitgeprobeerd heb. Maar dat notificatie lampje wat niet notificeerd bij mij (leuke woordspeling) is dat nou een bug of ben ik 1 v.d. uitzonderingen?! Ik heb alles teruggezet en opnieuw geprobeerd en dat proggie van een led-tester gebruikt. Ook zonder succes...wie oh wie?!
Crap dat heb ik nu ook ... heb alleen niet zoveel zin om alles weer terug te moeten zetten incl alle instellingenJungelman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:46:
[...]
Ik had het zelfde probleem.
Wat ik heb gedaan:
1x normale factory reset (Probleem was er nog steeds daarna)
1x factory reset, maar wanneer je telefoon voor de eerste keer opstart moet je de telefoon NIET syncen. Je kan je Google account informatie wel invullen, maar sync moet je uit laten. Daarna handmatig je apps installeren, handmatig wifi instellen en wanneer je dat alles hebt gedaan kan je sync gewoon aan zetten. Dat werkte voor mij wel.
Met handmatig apps installeren bedoel ik dat die niet gesynced worden met je vorige installatie.
Good luck
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2144212
http://lmgtfy.com/?q=authenticatieprobleemschoorl84 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:10:
Ik heb een vraag
als ik mn telefoon verbind met het wifi netwerk bij mij thuis krijg ik nadat ik mijn wachtwoord heb ingetypt
en hij verbinding maakt Authenticatieprobleem te zien
iemand een idee wat er mis is?
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Ja ik snap het, ik dacht er precies hetzelfde over, maar je kan het beter nu doen dan later wanneer je NOG meer apps hebt en nog meer instellingen hebt getweaked.renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:57:
[...]
Crap dat heb ik nu ook ... heb alleen niet zoveel zin om alles weer terug te moeten zetten incl alle instellingen
Verkeerd wachtwoord?schoorl84 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:10:
Ik heb een vraag
als ik mn telefoon verbind met het wifi netwerk bij mij thuis krijg ik nadat ik mijn wachtwoord heb ingetypt
en hij verbinding maakt Authenticatieprobleem te zien
iemand een idee wat er mis is?
Jammer dat dit toevallig niet werkt voor Need for Speed Most Wanted, Astro geeft private aan wanneer ik een back-up wil makenAmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 03:16:
@Hierboven
Als je een ander toestel hebt waarop de app wel geïnstalleerd kan worden is dat te omzeilen. Gewoon op het toestel waar hij werkt Astro File Manager installeren. In Astro een swipe vanaf de rechterkant van het scherm > App manager. Daar kan je apps aanvinken om een backup te maken. Backups staan op het /sdcard-geheugen in de map Backups. Daarin zitten dan gewoon een reeks .apk's van de betreffende apps. Die .apk's kan je gewoon op je Xperia Z gooien, openen vanuit Astro (of Dropbox/...) en installeren zonder problemen.
Heb dat zo gedaan voor Rayman Jungle Run, Yelo TV (iets Belgisch) en nog een paar andere koppige apps. Zelfs voor aangekochte apps werkt dit trouwens, de licentiechecks lukken gewoon aangezien je ze écht gekocht hebt.
Verwijderd
Hu? Google account inloggen en dan installeren... waarom al die moeite.Jungelman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:19:
[...]
Ja ik snap het, ik dacht er precies hetzelfde over, maar je kan het beter nu doen dan later wanneer je NOG meer apps hebt en nog meer instellingen hebt getweaked.
[...]
Verkeerd wachtwoord?
Probeer hetzelfde wachtwoord op een ander apparaat en kijk of het daar wel werkt.
[...]
Jammer dat dit toevallig niet werkt voor Need for Speed Most Wanted, Astro geeft private aan wanneer ik een back-up wil maken
Verwijderd
Ligt aan je provider geloof ik en wanneer je er achter komt. Volgens mij doe t-mobile gelijk omwisselen als je het binnen 8 dagen meldt. Dan zal het een twee of drie werkdagen duren.YSF schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:48:
Hoe lang ben ik mijn telefoon kwijt als ik hem opstuur naar Sony vanwege dode/hot pixels. Iemand ervaring ermee?
Ik heb de uitleg niet voor niets gegeven...Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:49:
[...]
Hu? Google account inloggen en dan installeren... waarom al die moeite.
Nee joh. De Mediaserver scant toch geen 24 uur je telefoon afrenzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:14:
Laat die mediaserver even draaien, dus niet killen rebooten herstellen whatever want dan begint ie gewoon weer opnieuw... Meestal is dit binnen 24h weg.
Vind ik inderdaad ook jammer. Misschien verbetering bij 4.2, anders maar een andere launcher installeren.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:40:
Echter hapert heel af en toe de homescreen als bladert van de ene naar de andere homescreen.
Heb ik ook. Weet niet hoe dat komt.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:40:
Ik heb hem aan de later gehangen tot het lampje groen werd (was volgens mij 98%)
Nee, met dit soort batterij is dat juist af te raden. Gewoon tot 10% ofzo is prima.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:40:
Moet ik hem helemaal laten ontladen tot 0% voordat ik hem weer moet opladen?
[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 17:52 ]
De enige ekte...
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 08-03-2013 20:40 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Stappenplan:
Kan inderdaad wat warm worden, dat is normaal. Bij mij is het echter nooit zo erg geweest dat ik m'n vingers daar niet meer kon houden.chris2140 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:36:
Als ik een spel aan het spelen ben valt het mij op dat de Z erg heet wordt bij het camera gedeelte. Soms zo warm dat het niet fijn is om je vingers daar nog te houden. Hebben jullie dit ook?
Verwijderd
5 a 6 uur zou mooi zijn, de vlucht duurt 6 uur. Ik zal idd niet al te grote bestanden nemen. Thanx voor de tips.renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:19:
Vliegtuigmodus gaat niet veel uitmaken aangezien het display in dat geval voor 95% het energieverbruik op zich zal nemen. Ik denk dat 5 a 6 uur wel mogelijk is op niet al te hoge helderheid. Daarnaast maakt het soort video bestand ook nog uit ivm processor/gpu verbruik (divx 700 mb vs h264 +8gb)
Kijk even in de handleiding. Link: http://www.sonyxperiaz.nl/handleiding/Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:22:
Help. Ik snap werkelijk niet hoe ik mijn micro sim in de xz krijg. Ben ik nou gek? Kan iemand mij helpen want het lukt gewoon niet!p
Er is inmiddels een XBMC test versie met hardware acceleratie voor Android. Deze heb ik op mijn Transformer tf300 draaien. Werkt dus in ieder geval met de Tegra 3 cpu. Op de Xperia Z moet ik hem nog proberen, maar ik zal jou tips qua apps ook installeren en kijken wat het beste werkt. Thanx.Cyleo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:29:
Ik zou niet XBMC gebruiken, die doet volgens mij alles op de CPU toch? Als je echt zo lang mogelijk ermee wilt doen zet dan je videos om naar MP4 en gebruik de standaard video speler of download een hardware accelerated video speler (MX, BSplayer oid)
Stop hem er alleen niet in zonder dat plasticje, want dan ben je een half uur verder voordat je hem er weer uit hebtDon Roberto schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Kijk even in de handleiding. Link: http://www.sonyxperiaz.nl/handleiding/
Je moet eerst een klein stukje plastic uit het slot halen. Dit is een beetje priegelwerk, maar zeker wel te doen. Daarna kijk je even op de handleiding hoe de sim erin moet. Het is volgens mij niet al te moeilijk.
Inderdaad, maar dat staat ook gewoon in de handleiding.gebakken peer schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:48:
[...]
Stop hem er alleen niet in zonder dat plasticje, want dan ben je een half uur verder voordat je hem er weer uit hebt![]()
Untappd: Kapitein_Merijn
Probeer eerst een factory reset te doenArtois schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:37:
Helaas helaas, nadat ik hem opgestart had heb ik de diverse service-testen doorlopen: In de linkerbovenhoek zitten er verschillende pixels vast groen/blauw/rood en ook de notification LED doet het niet.. Dat wordt morgen terug naar de winkel denk ik?
Bedankt, dat heeft inderdaad geholpen voor men LED-notification, maar men dode/hot pixels zijn er wel nog steeds. In de rechterbovenhoek een stuk of 5/6 in verschillende kleuren bij elkaar, en centraal ook nog eens 2. Als ik eerlijk ben, zouden die 1 of 2 me zeker niet storen en zou ik hem daarvoor ook niet terugbrengen. Maar 5 of 6 bij elkaar vind ik behoorlijk veel voor zo'n high-end toestel, uiteindelijk betaal je er toch een flinke som voor..
Volgens mij hebben ze bij Dragontrail gekozen om minder snel te breken door flexibiliteit in het glas. Valtesten op beton of steen heb ik zo snel nog niet gezien, maar Dragontrail kan meer hebben dan Gorilla, maar heeft de oplossing blijkbaar in een andere richting gekozen. YouTube: Asahi Glass demos Dragontrail, a tough glass for consumer electronicsVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:43:
[...]
Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...
Verwijderd
zijn er dan werkelijk nog zo weinig mensen die die dingen eraf hebben gehaald? dat bijna niemand reageert?Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
ik ben benieuwd naar ervaringen met het verwijderen van de shatterproof sheet van voor en achter... op een of andere manier heb ik aan de voorkant al twee flinke krassen te pakken... en dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben geweest... geen sleutels erbij e.d. af en toe wel op tafel gelegd... en ja met de voorkant naar beneden omdat ik graag die prachtige achterkant wil showen... maar had niet zó snel al krassen verwacht...
Er gingen geruchten dat er op het glas zelf tóch een oleophobic coating aangebracht zou zijn... tegen de verwachtingen van vooraf in. Kan dit bevestigd worden?
ook heb ik verhalen gehoord over schermen die verkloot zijn door de protector er af te halen, door lijmresten e.d. die niet meer te verwijderen waren en achterkanten die lelijk werden. Weet iemand hier meer over?
En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?
ten slotte vraag ik me af wat het verwijderen van de protectors met de garantie doen.. zowel schade die niets te maken heeft met het scherm als schade die veroorzaakt is dóór het verwijderen van de protectors?
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 09-03-2013 13:06 ]
Hah, deze is in het openbaar, dat had ik nog niet gezien.
Dit mag volgens Sony, want Sony raad alleen aan dat je het niet toestel niet gebruikt bij:Myedvyed schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:02:
[...]
Het internet helaas ook, vandaag het eerste filmpje gezien van iemand die over z'n Xperia Z urineert
Waar heb je dat eigenlijk gevonden? De productiedatum of schatting daarvan?Artois schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:54:
[...]
Overigens is mijn apparaat blijkbaar geproduceerd in week 9, dat zijn dan toch al heel wat toestellen die ervoor geproduceerd werden aangezien de eerste uit week 4 of vroeger dateren (zie toestel Ambroos), blijkbaar staan nog niet alle controlemechanismen (edit) op punt bij sony, of vergis ik me?
[ Voor 13% gewijzigd door alex3305 op 08-03-2013 23:39 ]
Verwijderd
Hier wel, maar goed wringen is de Xperia Z ook niet voor gemaakt, daar hebben ze schoonmaakdoeken voor uitgevondenVerwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:37:
Hebben jullie ook dat als jullie je XZ zegmaar proberen "uit te wringen" (Ik weet niet hoe ik t goed moet uitleggen maar gewoon de bovenkant en onderkant in tegenover gestelde richting draaien) dat er echt van die vlekken op t scherm komen? Net alsof je er hard op zou drukken.. mij mij gebeurt het al als ik maar redelijk weinig druk zet. Dan komt er bijvoorbeeld links onder in de hoek een vlek en helemaal rechts in het midden een vlek en andersom.
Verwijderd
Op de onderkant ( zijkant ) staat tekst met daaronder een barcode. Op het eind van die tekst staat 13w7 AAC of een andere weeknummer.alex3305 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Waar heb je dat eigenlijk gevonden? De productiedatum of schatting daarvan?
Edit: Met zo'n 2u screen on time heb ik vandaag de stekker eringedaan na 1 dag en 20 u. Best wel tevreden met de stock batterijduur zonder Stamina oid.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 00:45 ]
Ik heb geen enkele problemen met de walkman app.Misschien cache er van lege?Cyleo schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:54:
Vandaag een lijk bug je tegen gekomen: zoeken in de walkman app werkt niet. Vrij bizar.
Verder valt het mij op dat veel games ook (nog?) niet werken.
Verwijderd
Fuck! Die heb ik niet gezien bij de telecom shops!Myedvyed schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:02:
[...]
Hah, deze is in het openbaar, dat had ik nog niet gezien.
Een paar van de (p)reviews waren gedaan in een of andere door Sony afgehuurde hotelkamer, waar op de doucheruiten 'Sony - make.believe' geschreven stond, een bak water stond met op de bodem ook weer een Sony logo, en de reviewers een zwarte kimono droegen. En, belangrijker, een of andere Japanse schone onder de douche stond te doen alsof ze aan het bellen was terwijl de heren reviewer maar bleven filmen / fotograferenMaar dat was meer besloten dan dat in Tsjechië.
Ja, Sony's marketing afdeling is toch wel goed bezig
Het internet helaas ook, vandaag het eerste filmpje gezien van iemand die over z'n Xperia Z urineert
DaveD
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 09-03-2013 10:58 ]
Bij het vorige lockscreen was dat het geval, maar ze hebben dat laten vallen. Misschien komt het nog terug maar aangezien het een bewuste beslissing lijkt om het te laten vallen zou ik er niet op rekenen.SToRM666 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:51:
Ik moet zeggen dat het wel handiger zou zijn als een bericht (sms, whatsapp, enz...) of gemiste oproep wat groter in het lockscreen te zien zou zijn met wat meer info en niet met zo'n klein icoontje in de balk.
Dat zou de nu al goede software toch weer nog beter en handiger maken
Tussen de widgets? Lang drukken op een leeg stuk op het startscherm > widgets?diver99 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:24:
zijn er meer mensen die de apn switch geinstalleerd hebben maar deze nergens terug zien.
In de store zegt hij geinstalleerd maar kom hem nergens tegen
Verwijderd
Eh ja, hoe benader ik de External DE kaart met ES? Is het lastig of onmogelijk?johnhere schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:06:
[...] ES File Explorer maar daar is het lastig om je ' external <sdcard' te bekijken.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq