Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele post van jezelf quoten omdat je een uurtje later nog geen antwoord hebt doen we niet

[ Voor 90% gewijzigd door AmbroosV op 08-03-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:50:
Net in de winkel geweest om het toestel voor het eerste te bekijken.

Eerste Xperia Z toestel, in de Belcompany, wat ik in mijn handen had, was erg traag en erg laggy. Ook na het sluiten van alle apps. Een 2 de toestel in the Phonehouse was lekker rap. Vraag me af waar het verschil in zit.

Heb dit laats ook gehad met de Galaxy Note 2. De een is snel, de andere zo traag als ik weet niet wat, en dat is wel met alle apps gekilled.

Wat me erg tegenviel is dat het toestel erg licht is. Hij voelt hierdoor wat goedkoop aan. Dit heb ik ook met de iPhone 5. De 4s voelt, voor mij, kwalitatief beter, omdat dat ding zwaarder is. Dit is natuurlijk wel persoonlijk, maar vond het niet fijn.
Ik heb vandaag ook voor het eerst de XZ in de winkel bekeken en ik deel je mening. Alleen was mijn ervaring niet dat het laggy was. Werkte gewoon naar behoren. Misschien lag het aan die ene toestel..?

Maja, het scherm ziet met de bravia engine er mooi uit enzo, maar ben toch wel een beetje geschrokken van de bouwkwaliteit. Het leek mij echt een heel mooi toestel, maar na het in mijn handen te hebben gehad, viel ie toch echt tegen. Ten eerste is hij te groot (zelfs voor een 5 inch). Die scherpe randen zorgen ervoor dat hij erg slecht in de hand ligt en voelt logger aan dan dat ie is. (de note2 bijvoorbeeld is groter, maar voelt niet zo erg log aan). Ten tweede kraakt het toestel als je er een beetje kracht op zet. Ik snap dat het een erg dun toestel is, maar zo blijft er weinig premium feel over. Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Bovenstaande herken ik totaal niet, sterker nog het is precies het tegenovergestelde tov mijn s3. Troll??

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Mijn ervaring is ook precies tegenovergesteld, voor mij is dit de eerste Android telefoon die premium aanvoelt sinds de Motorola Milestone. De grip is voor mij veel beter dan die bij de Galaxy S3, die kon ik gewoon amper vasthouden zonder dat hij uit m'n handen glibberde. De Xperia Z ligt gewoon stevig, en de randen snijden bij mij niet, ze versterken alleen de grip.

Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Te groot? Wat had je verwacht van een 5" phone? Het ding is nauwelijks groter dan de S3, en Xperia Z kraken? Mischien de dummy phones in de winkel, maar mijn Z voelt heel stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

418O2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:13:
Even op herhaling

hier ben ik wel benieuwd naar

Poll: Van welke toestel kom je?
iPhone (4/4s/5)
Samsung Galaxy S3
HTC One (X)
Xperia S
Xperia T
Ander Android highendtoestel
Ander Android lowendtoestel
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Kan ik ergens Samsung C3050 zeggen? :D
Leuk en fijn toestel. Had best als optie in de lijst gemogen.

Waarschijnlijk/mogelijk heb ik de grootste overstap van alle stemmers gemaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 10:29
Xperia Z batterij test door GSM Arena

Best een nette score. In ieder geval niet slechter dan andere moderne smartphones, en een stuk beter dan sommige.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:43:
[...]
Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...
Dat is niet afhankelijk van het glas maar van het schermtype. LCD's hebben dat altijd, AMOLED's hebben dat niet. Heeft weinig te maken met het glas dat erover zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
[...]

Ik heb vandaag ook voor het eerst de XZ in de winkel bekeken en ik deel je mening. Alleen was mijn ervaring niet dat het laggy was. Werkte gewoon naar behoren. Misschien lag het aan die ene toestel..?
Waarschijnlijk wel. Ik heb totaal nog geen laggyness meegemaakt bij elke variant die ik mijn handen heb gehad.
Maja, het scherm ziet met de bravia engine er mooi uit enzo, maar ben toch wel een beetje geschrokken van de bouwkwaliteit.
Bravia Engine is in veel tests naar voren gekomen als overgesatureerd, net zoals eigenlijk elke AMOLED telefoon dat is. Verder staat BE niet aan in de normale interface, maar alleen bij afbeeldingen en video's.
Het leek mij echt een heel mooi toestel, maar na het in mijn handen te hebben gehad, viel ie toch echt tegen. Ten eerste is hij te groot (zelfs voor een 5 inch).
Dat is een persoonlijke mening natuurlijk :).
Die scherpe randen zorgen ervoor dat hij erg slecht in de hand ligt en voelt logger aan dan dat ie is. (de note2 bijvoorbeeld is groter, maar voelt niet zo erg log aan).
Ik heb hier een Note (1) liggen en die voelt veel logger aan. Wat jij denk ik mist zijn de zijkanten die taps toe lopen op de Samsung telefoons. Bij de huiidige Sony serie is dat niet, waardoor het inderdaad allemaal wat vierkanter oogt. Maar bellen gaat bijvoorbeeld veel beter met de Xperia Z dan met de Note, het toestel is veel makkelijker vast te houden voor mij.
Ten tweede kraakt het toestel als je er een beetje kracht op zet. Ik snap dat het een erg dun toestel is, maar zo blijft er weinig premium feel over.
Ik heb het even voor je geprobeerd, maar hier geen vorm van kraken te ontdekken. Dat was wel anders bij mijn Note waarbij het kraakt dat het barst als je ook maar iets te hard knijpt.
Het derde punt is het scherm. Ik heb veel liever gorilla glass, want nu oefende ik een beetje druk uit op het scherm en het gaf mee en zorgde voor kleurvervormingen etc... Ik snap dat je niet hard op je scherm moet drukken, maar dat doe ik nou eenmaal en met gorilla glass was dat nooit een probleem. Al met al ziet het er premium uit, maar voelt dat totaal niet zo aan...
Dat is bij Gorilla Glass ook zo. Alleen zoals AmbroosV dat al zegt, heb je dat effect gewoonweg niet bij AMOLED, maar wel bij LCD. Mijn Dell Streak had namelijk ook de kleurvervormingen als je te hard duwt. Kijk ook maar eens naar deze video van Engadget over de Dell Streak. Daarbij kun je zien dat ook het LCD wat vervormd wanneer je veel druk uitoefent.

Er zit overigens Dragontrail glas op de Xperia Z, wat qua hardheid vergelijkbaar is met Gorilla Glass. Sterker nog, het is van hetzelfde materiaal, maar heeft gewoonweg een andere naam.

Daarnaast moet je ook niet teveel waarde hechten aan het gebruikte glas. Bij mij is het ook gebeurt dat het LCD was gebarsten zonder dat het Gorilla Glass was gebroken. En daarbij ben ik zeker niet de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat jullie zo tevreden zijn over de XZ. Ik had er zelf iets meer van verwacht. En nee ik loop niet te trollen. Maar dat scherm probleem heb ik nog nooit eerder gehad in elk ander gorilla glass toestel dat ik had iphone4/4s, lumia800 en zelfs niet in de chinese meizu mx. Ik kan zo hard drukken als ik wil, maar geen enkele vervorming. Sterker nog ik probeerde het zojuist met erg veel kracht op mijn goedkope chinese telefoon en nog steeds nada.

Wel leek het probleem van de XZ minder dan bij de low end toestellen. De galaxy gio die ik tijdelijk gebruikte was bijv nog dramatischerer en was een van de grootste frustraties toen ik dat toestel moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee jij loopt zeker niet te trollen, maar je mening te beargumenteren :). Dat is ook heel goed en iedereen mag ook duidelijk die mening delen. Anyway, ik wil alleen duidelijk maken dat het voor mij in ieder geval niet hinderlijk is. Sterker nog, het valt me nauwelijks op.

Ja, de goedkopere Galaxy's zijn echt een drama qua bouwkwaliteit. Bij een aantal toestellen zoals de Ace durfde ik zelfs het touchscreen niet goed te gebruiken vanwege de kleurvervomingen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Beste mensen, Fijn en vooral mooi toestel, de koptelefoon is super vergeleken met de Dr.Dre die ik laatst uitgeprobeerd heb. Maar dat notificatie lampje wat niet notificeerd bij mij (leuke woordspeling) is dat nou een bug of ben ik 1 v.d. uitzonderingen?! Ik heb alles teruggezet en opnieuw geprobeerd en dat proggie van een led-tester gebruikt. Ook zonder succes...wie oh wie?! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Marc_87 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:40:
Hoe kan dit gebeuren? Ik heb qua app's niet gedownload, geinstalleerd of wat anders dan dat erop zat toen ik nog meer dan 2 dagen op het plek had staan waar nu 4 uur staat mbt de stamina mode.
Ik heb ergens gelezen dat die tijd afhankelijk is van wat je een x aantal minuten daarvoor aan het doen was, dus als je het toestel even laat liggen en dan nog eens kijkt dan zal het al een stuk beter moeten zijn ;)
Ik vind dit persoonlijk wel een betere manier van berekenen, aangezien je geen 2 dagen met de batterij gaat kunnen werken als je continu het scherm aan hebt staan.
AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:42:
Er zijn twee soorten vibratiemotors, de gewone mechanische met een ronddraaiend gewichtje en lineair oscillerende vibratiedingen. De Xperia Z is een van de weinige Android-toestellen met een lineair oscillerende vibrator. De verschillen tussen de twee kan je hier lezen: http://thenextweb.com/app...ne-5-vibrate-differently/
Bedankt voor de uitleg. Ik had ook al gemerkt dat de Z anders trilde, maar nu weet ik waarom :)
@Hierboven, die schattingen kloppen helemaal niet, moet je niet op letten. Na verloop van tijd worden die accurater maar echt juist ingeschat is het nooit. Veel te veel factoren die het kunnen beïnvloeden.
Zie mijn uitleg hierboven. Dat zou wel een logische verklaring zijn toch?

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 07:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:

En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?
Wat betreft krassen……
Op Youtube zie je demo’s waar schermen enthousiast met messen, scharen en sleutels bewerkt worden om de krasvastheid te demonstreren. Onnozel want staal heeft een hardheid van 4 op de schaal van Mohs en glas 6-7 . (De hardheid van Gorillaglass ligt niet substantieel hoger)
Alle mineralen met een hardheid boven de 7 kunnen dus krassen veroorzaken en laat nou kwarts, een van de bestanddelen van zand, die hardheid hebben. Een microscopisch korreltje zand of een ander mineraal onder je vinger of stylus en het is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

JediUberknaft schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:58:
Kijk bij handcent sms kan ik naar een bericht van iemand gaan en dan naar settings >> notification settings >> kan ik het geluid uitkiezen. Maar dat is het geluid wat ik inderdaad wil. Maar als ik er dan helemaal uit ga en iemand stuurt mij sms, is het het standaard tmobile geluid ? Ik begrijp er echt geen klap van. Ik heb dit probleem vroeger ook gehad met mijn x10, maar toen kon ik het dus WEL oplossen door via handcent sms een geluid uit te kiezen. Vreemd dit, ik wil echt een ander geluid ..
Omdat ik er nog steeds niet ben uitgekomen ... Iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik begin nu trouwens gewend te raken aan die multitask toets op de plek waar vroeger de menu toets zat en dat werkt eigenlijk wel erg goed om snel tussen apps te switchen.
JediUberknaft schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:26:
Omdat ik er nog steeds niet ben uitgekomen ... Iemand ??
Heb je al eens je SMS inbox geopend en dan bij de instellingen gekeken? Daar kun je ook een geluid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Thanks, ik dacht dat ik daar al had gekeken, maar toch niet ... Het is eindelijk gelukt ja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Haha, mooi zo! :)
Ik had er zelf ook nog niet gekeken en ging er eigenlijk vanuit dat het geluid dat je instelt bij de algemene instellingen ook voor SMS is, maar blijkbaar is dit niet zo.

[ Voor 86% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:01
peedee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 06:51:
Beste mensen, Fijn en vooral mooi toestel, de koptelefoon is super vergeleken met de Dr.Dre die ik laatst uitgeprobeerd heb. Maar dat notificatie lampje wat niet notificeerd bij mij (leuke woordspeling) is dat nou een bug of ben ik 1 v.d. uitzonderingen?! Ik heb alles teruggezet en opnieuw geprobeerd en dat proggie van een led-tester gebruikt. Ook zonder succes...wie oh wie?! ;w
die Van mij werkte ook niet. Via *#*#service#*#* heb ik toen de led getest en daar deed hij het wel. Toen 2X factory reset etc en deed hij het nof steeds niet. Ben er toen mee terug gegaan. Zou ik als ik jou was ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb een redelijk cheap ass koptelefoon gekocht via Ebay voor 17 euro. Bluetooth, lekkere grote. Geluid is prima, kan redelijk hard en alles klinkt goed. En bluetooth werkt supergoed, kan echt door hele huis heen lopen met goede ontvangst terwijl toestel in woonkamer ligt. Heb de andere functies die op koptelefoon zitten nog niet gebruikt, maar je kan ook telefoon gesprekken er mee aannemen enzo namelijk. En volgende nummer etc. Ebay is mijn grote vriend voor dit soort gadgets, evenals een flipover hoesje voor de telefoon. Voor welgeteld 10 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
frankK800i schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:10:
Xperia Z batterij test door GSM Arena

Best een nette score. In ieder geval niet slechter dan andere moderne smartphones, en een stuk beter dan sommige.
Mijn batterij lijkt redelijk overeen te komen, ik gebruik geen stamina mode of andere soortgelijkeprogramma's. Gmail staat op push evenals Exchange werkmail. Mijn resultaat na ruim 24h:

Afbeeldingslocatie: http://youupload.org/uv6uy4f.png

Screentime ongeveer 1u30m

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:12:
[...]

alleen pre-orders

Houd er rekening mee dat koptelefoons ongeveer 72 uur moeten inspelen voordat ze hun potentieel hebben bereikt.
Misschien lichtelijk offtopic, maar is dit echt zo? En hoe komt dat dan? Ik heb die MDR-1R ook, maar voordat ik op 72 uur luisteren zit ben ik denk ik wel een paar maand verder. Is het dan handig om zo'n koptelefoon even een weekendje aan de laptop te hangen zodat ik wat sneller de beste gebruikerservaring heb?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:24:
[...]

Mijn batterij lijkt redelijk overeen te komen, ik gebruik geen stamina mode of andere soortgelijkeprogramma's. Gmail staat op push evenals Exchange werkmail. Mijn resultaat na ruim 24h:

[afbeelding]

Screentime ongeveer 1u30m
Zijn nu bijna 24 uur verder en dit zijn mijn bevindingen wat betreft de accu duur.

Ik heb hem nu sinds gisterochtend in de stamina-mode staan. Whatsapp laat ik wel doorkomen (kun je handmatig instellen). Ik heb nu nog 51% accu over met 1.24 actief scherm.

Mijn accu lijkt dus enigszins overeen te komen met de jouwes, alleen het grote verschil is dat ie van mij in de stamina modus staat en die van jou niet... :/

daarbij moet ik wel zeggen dat ik mijn telefoon snachts op vliegtuigmodus heb staan en geen internetverbinding heb. Op deze manier is het prima uit te houden alleen vind ik het jammer dat je dan in deze modus niet het ledje te zien krijgen,ook niet als je een functie buiten de stamina-modus houdt zoals ik nu bijvoorbeeld bij whatsapp heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:16:
[...]
Mijn accu lijkt dus enigszins overeen te komen met de jouwes, alleen het grote verschil is dat ie van mij in de stamina modus staat en die van jou niet... :/
Review van Tweakers:
De ironie is dat juist de Xperia Z de functie niet hard nodig heeft: hij verbruikt in standby al weinig energie.
Je bevindingen kloppen dus wel. Toch zou ik zelf de Stamina mode gebruiken, waarschijnlijk heeft het wel een kleine invloed, en omdat je de apps kan whitelisten heeft het in mijn ogen geen negatieve effecten (notificatie-bug daargelaten).

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, vanacht had ik hem dus op vliegtuigmodus en geen mobielinternet, ik ging slapen om 22.30 bij 55% en werd wakker om 7.15 met 53 % !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Ik had vannacht ook de bug met 'backlight actief tijdens laden', maar dat was vrij simpel op te lossen - even de powerknop nog eens aan/uit drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hij gaat bij mij niet op vliegtuigmodus, verbinding staat dus altijd aan (thuis via WIFI). Onderstaande afbeelding zie je dat het accu verbuik redelijk stabiel afloopt. Net heb ik een aantal youtube filmpje gekeken en dan zie je wel duidelijk een daling.

Afbeeldingslocatie: http://youUpload.org/937c0y3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat hij wel op vliegtuigmodus maar je moet mobiel internet wel handmatig uit zetten. Die pakt ie inderdaad niet mee bij vliegtuigmodus. Deed mijn Xperia S ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Hier ook tevreden over de batterij. Ik heb hem gisteren redelijk wat gebruikt (2 uur screentime, 2 uur audio streamen via BT naar de radio en nog wat kleine whatsappjes, uurtje bellen) en na bijna 18 uur had hij nog 42% over. Dikke prima!

Verder heb ik mijn stamina mode zo ingesteld dat deze bij 40% resterend ingrijpt, en bij 15% gaat deze over naar de power save. Ik ben niet meer bang dat ik het einde van de dag niet ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:08:
O.a. Vodafone laat alle toestellen door Dynafix leveren, is gewoon hun service-kanaal en dus niet refurbished.

Ik vind de trilfunctie ook wel apart vergeleken met m'n vorige telefoons, het is net alsof hij even een gaspedaal inramt en daarna weer loslaat. De attack/release zijn langer dan bij andere toestellen, waar het meer als een 'blok' geluid klinkt. Maar ik voel hem in ieder geval goed en hij werkt bij mij wel consistent.
Ik heb vorige week mijn Desire HD via Vodafone/Dynafix laten repareren na waterschade.
Ze hebben een boardswap uitgevoerd maar ook de "behuizing" vervangen maar deze was best wel beschadigd.
Mijn eigen toestel had ook schade en miste de C van de HTC logo. Daarom wist ik dat het niet mijn toestel/behuizing was.

Het kan dus best wel dat ik een refurbished toestel terug heb gekregen en jij dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook ff met de camera zitten spelen. Vooral met HDR. Daar ben ik toch wel erg tevreden over. Niet zozeer het HDR effect zelf maar wel dat foto's in donkere omgevingen een stuk lichter worden en ruis erg goed weggevaagd wordt. Voor de purist/photoshopper misschien niet wat die wil maar het geeft een veel duidelijker en mooiere foto voor in de praktijk. Bij video's krijg je juist een blauwe waas in het donker dus dan gebruik ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Jixzle schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Ik heb vorige week mijn Desire HD via Vodafone/Dynafix laten repareren na waterschade.
Ze hebben een boardswap uitgevoerd maar ook de "behuizing" vervangen maar deze was best wel beschadigd.
Mijn eigen toestel had ook schade en miste de C van de HTC logo. Daarom wist ik dat het niet mijn toestel/behuizing was.

Het kan dus best wel dat ik een refurbished toestel terug heb gekregen en jij dus ook!
Hoe komen ze dan aan zoveel refurbished toestellen om alle Vodafone orders er eentje te sturen? Als die refurbished zouden zijn is er iets structureel mis met de XZ en daarover hoor ik hier niks.

Volgens mij mag dit ook gewoon niet, refurbished toestellen als nieuw verkopen. Ik heb geen hoge pet op van Vodafone maar dit lijkt me sterk. Refurbished toestellen zijn typisch voor reparaties, dus als je een toestel instuurt kun je inderdaad een ander terug krijgen (dat is met mijn PS3 b.v. ook gebeurd). Maar ik heb gewoon een nieuw toestel ontvangen van VF, geen reparatie laten uitvoeren.

Kijk anders hier eens, Dyna'Fix' doet meer dan alleen fixen: http://web.dynafix.com/services/exceed/inventariseert
offtopic:
Sterker nog, er zijn mensen die beweren dat ze juist alles doen behalve fixen :+

Dit zijn dus gewoon nieuwe toestellen en Vodafone heeft de levering daarvan uitbesteed aan een bedrijf waarmee ze al banden hadden, geen onlogische beslissing.

[ Voor 8% gewijzigd door Myedvyed op 08-03-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 11:03
Ik ga binnenkort vliegen, en denk eraan om wat series mee te nemen en in het vliegtuig op de XperiaZ te bekijken. Hoe lang zou de accu het doen als hij in vliegtuigmodus staat, met afspelen van video? (accu testen die ik heb gelezen die testen video zonder dat er expliciet bijstaat of hij in vliegtuigmodus staat of niet).

Ik gebruik XBMC, zou het ook nog uitmaken welk formaat video ik neem? (ik neem aan dat afhankelijk van codec de CPU/GPU het drukker of minder druk heeft, of zal dat in het niet vallen vergeleken met het energieverbruik van het scherm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
ppassie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:14:
Ik ga binnenkort vliegen, en denk eraan om wat series mee te nemen en in het vliegtuig op de XperiaZ te bekijken. Hoe lang zou de accu het doen als hij in vliegtuigmodus staat, met afspelen van video? (accu testen die ik heb gelezen die testen video zonder dat er expliciet bijstaat of hij in vliegtuigmodus staat of niet).

Ik gebruik XBMC, zou het ook nog uitmaken welk formaat video ik neem? (ik neem aan dat afhankelijk van codec de CPU/GPU het drukker of minder druk heeft, of zal dat in het niet vallen vergeleken met het energieverbruik van het scherm?)
Vliegtuigmodus gaat niet veel uitmaken aangezien het display in dat geval voor 95% het energieverbruik op zich zal nemen. Ik denk dat 5 a 6 uur wel mogelijk is op niet al te hoge helderheid. Daarnaast maakt het soort video bestand ook nog uit ivm processor/gpu verbruik (divx 700 mb vs h264 +8gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ppassie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:14:

Ik zou niet XBMC gebruiken, die doet volgens mij alles op de CPU toch? Als je echt zo lang mogelijk ermee wilt doen zet dan je videos om naar MP4 en gebruik de standaard video speler of download een hardware accelerated video speler (MX, BSplayer oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een refurb van de Xperia Z ga je niet snel tegenkomen. De Xperia Z is bijna niet te repareren, de standaardprocedure bij echte problemen is gewoon een volledige swap uitvoeren. De oude toestellen worden dan zo goed mogelijk herbruikt, maar gewoon repareren kunnen ze bij Dynafix etc niet.

Door de waterdichtheid zit er veel dichtgeplakt. Je kan de telefoon vrijwel niet openen zonder die delen zwaar te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ofwel moet je kijken voor zon mobiele oplader van duracel ofzo altijd handig om bij te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Trouwens een bug met de wekker (tenzij ik stom doe).
Mijn wekker ging vanochtend af, zette hem op sluimer. Voordat de sluimer af ging was ik toch mijn bed al uit. Dus ik alle wekkers deactiveren. Maar er blijft een melding staan in de notificatiecenter, van wekker in sluimerstand. Deze kon ik vervolgens niet weg krijgen (enkel via wissen meldingen, bij app info), maar de sluimer ging wel gewoon af. Irritant!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Net de Xperia Z gekocht, overgestapt van IOS naar Android dus ben heel benieuwd, recensies etc wekten me nieuwsgierigheid zodanig...

Iemand nog tips/apps voor het gebruik van Xperia Z ? :)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier hebben bij screentime fors minder dan mij, ik heb het echt minimaal op de helft van de energieverbruiker (50%) of meer. En wifi is bij mij maar 3-4 % terwijl ik het altijd aan heb staan haha. Viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:07:
Mensen hier hebben bij screentime fors minder dan mij, ik heb het echt minimaal op de helft van de energieverbruiker (50%) of meer. En wifi is bij mij maar 3-4 % terwijl ik het altijd aan heb staan haha. Viel me wel op.
google translate?

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
peedee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 06:51:
Ik had het zelfde probleem.
Wat ik heb gedaan:
1x normale factory reset (Probleem was er nog steeds daarna)
1x factory reset, maar wanneer je telefoon voor de eerste keer opstart moet je de telefoon NIET syncen. Je kan je Google account informatie wel invullen, maar sync moet je uit laten. Daarna handmatig je apps installeren, handmatig wifi instellen en wanneer je dat alles hebt gedaan kan je sync gewoon aan zetten. Dat werkte voor mij wel.
Met handmatig apps installeren bedoel ik dat die niet gesynced worden met je vorige installatie.

Good luck
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2144212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jungelman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Ik had het zelfde probleem.
Wat ik heb gedaan:
1x normale factory reset (Probleem was er nog steeds daarna)
1x factory reset, maar wanneer je telefoon voor de eerste keer opstart moet je de telefoon NIET syncen. Je kan je Google account informatie wel invullen, maar sync moet je uit laten. Daarna handmatig je apps installeren, handmatig wifi instellen en wanneer je dat alles hebt gedaan kan je sync gewoon aan zetten. Dat werkte voor mij wel.
Met handmatig apps installeren bedoel ik dat die niet gesynced worden met je vorige installatie.

Good luck
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2144212
Crap dat heb ik nu ook ... heb alleen niet zoveel zin om alles weer terug te moeten zetten incl alle instellingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb een vraag
als ik mn telefoon verbind met het wifi netwerk bij mij thuis krijg ik nadat ik mijn wachtwoord heb ingetypt
en hij verbinding maakt Authenticatieprobleem te zien
iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
schoorl84 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:10:
Ik heb een vraag
als ik mn telefoon verbind met het wifi netwerk bij mij thuis krijg ik nadat ik mijn wachtwoord heb ingetypt
http://lmgtfy.com/?q=authenticatieprobleem

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Crap dat heb ik nu ook ... heb alleen niet zoveel zin om alles weer terug te moeten zetten incl alle instellingen :(
Ja ik snap het, ik dacht er precies hetzelfde over, maar je kan het beter nu doen dan later wanneer je NOG meer apps hebt en nog meer instellingen hebt getweaked.
schoorl84 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:10:
Ik heb een vraag
Verkeerd wachtwoord?
Probeer hetzelfde wachtwoord op een ander apparaat en kijk of het daar wel werkt.
AmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 03:16:
@Hierboven
Als je een ander toestel hebt waarop de app wel geïnstalleerd kan worden is dat te omzeilen. Gewoon op het toestel waar hij werkt Astro File Manager installeren. In Astro een swipe vanaf de rechterkant van het scherm > App manager. Daar kan je apps aanvinken om een backup te maken. Backups staan op het /sdcard-geheugen in de map Backups. Daarin zitten dan gewoon een reeks .apk's van de betreffende apps. Die .apk's kan je gewoon op je Xperia Z gooien, openen vanuit Astro (of Dropbox/...) en installeren zonder problemen.

Heb dat zo gedaan voor Rayman Jungle Run, Yelo TV (iets Belgisch) en nog een paar andere koppige apps. Zelfs voor aangekochte apps werkt dit trouwens, de licentiechecks lukken gewoon aangezien je ze écht gekocht hebt.
Jammer dat dit toevallig niet werkt voor Need for Speed Most Wanted, Astro geeft private aan wanneer ik een back-up wil maken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accu valt me trouwens echt mee, en dat na 1 dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Hoe lang ben ik mijn telefoon kwijt als ik hem opstuur naar Sony vanwege dode/hot pixels. Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungelman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Ja ik snap het, ik dacht er precies hetzelfde over, maar je kan het beter nu doen dan later wanneer je NOG meer apps hebt en nog meer instellingen hebt getweaked.

[...]

Verkeerd wachtwoord?
Probeer hetzelfde wachtwoord op een ander apparaat en kijk of het daar wel werkt.

[...]

Jammer dat dit toevallig niet werkt voor Need for Speed Most Wanted, Astro geeft private aan wanneer ik een back-up wil maken ;(
Hu? Google account inloggen en dan installeren... waarom al die moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YSF schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:48:
Hoe lang ben ik mijn telefoon kwijt als ik hem opstuur naar Sony vanwege dode/hot pixels. Iemand ervaring ermee?
Ligt aan je provider geloof ik en wanneer je er achter komt. Volgens mij doe t-mobile gelijk omwisselen als je het binnen 8 dagen meldt. Dan zal het een twee of drie werkdagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Heb sinds vanochtend de Xperia Z en kom zelf van een HTC Sensation. Ben zeker tevreden met het toestel, maar toch nu al een klacht. Heb namelijk gelijk een microSD kaart erin gestopt, maar ik moest die er later weer uit halen. Dit was echter niet te doen en ben zeker 10 minuten bezig geweest. Doe ik dus wat verkeerd of zit er speciaal systeem in.

Heb de telefoon gelijk aan de stekker gelegd en binnen een half uur brandde het lampje groen. Na een uur opladen heb ik de Xperia Z van de oplader gehaald en toen was de accu 98%. Ben nu al een tijdje bezig met de telefoon, maar wat opvalt is dat Media meer energie(35% vraagt dan het scherm(31%). Heb dit topic doorgebladert en ben erachter gekomen dat bij iemand anders de mediaserver(bij mij 9%) ook een groot gedeelte van de accucapaciteit gebruikte. Heb tot nog toe niet veel bijzonders gedaan en vraag me dus af wat er onder Media wordt verstaan. Bij de andere posts over accu's zie ik het namelijk niet in de acculijst staan. Mijn vraag: Is dit normaal bij de eerste dag van de Xperia Z?

Vind het gewoon raar dat dit meer vergt dan het scherm. Heb ook alle apps op de achtergrond uitgezet en Stamina ingeschakeld en toch hou ik een hoge score bij media.

In ieder geval hou ik het de komende tijd in de gaten.
Het toestel voldoet verder aan al mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Laat die mediaserver even draaien, dus niet killen rebooten herstellen whatever want dan begint ie gewoon weer opnieuw... Meestal is dit binnen 24h weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:49:
[...]

Hu? Google account inloggen en dan installeren... waarom al die moeite.
Ik heb de uitleg niet voor niets gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
Afgelopen week al tweemaal gehad dat de accu compleet leeg gelopen is tijdens de nacht. Weggelegd met +- 40 a 50% accu resterend, en 8uur later was de telefoon dood. Stamina mode aan, verder niks bijzonders.
Tevens reageerde daarna het toestel niet op de lader, pas na 2,5uur ging het rode lampje oplichten en begon hij langzaamaan te laden, dit lijkt op een (wel erg) diepe ontlading.
Kijk het nog even aan, als het nog een keer voorkomt een factory reset, als het dan nog zo is zal ik hem moeten terugsturen voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:14:
Laat die mediaserver even draaien, dus niet killen rebooten herstellen whatever want dan begint ie gewoon weer opnieuw... Meestal is dit binnen 24h weg.
Nee joh. De Mediaserver scant toch geen 24 uur je telefoon af :+.

Nee, dat is een bekende bug in ICS+ en ik had daar inderdaad ook last van. De Mediascanner blijft dan namelijk op een of meerdere bestanden hangen in een loopje. Gisteren heb ik echter het stroomverbruik gestopt door naar Apps > Alles te gaan. En dan bij Mediaopslag, eerst nu stoppen en dan gegevens wissen te doen. Dan even je telefoon opnieuw opstarten en het zou opgelost moeten zijn.

Je zou eventueel ook de app gegevens kunnen wissen van Albums, Walkman / Muziek, Foto's en Video's en dat soort 'media-apps' welke er standaard op staan. Dat heb ik gisteren voor de zekerheid wel gedaan, maar zou niet moeten.

Mediaserver staat er bij mij nu nog wel in - joh - alleen is het nu 14% batterij en daarvoor was het 35%. Ook zakt het percentage nog steeds. Dus blijkbaar is het probleem bij mij wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb sinds vanmorgen het toestel, super mooi ding. Echter hapert heel af en toe de homescreen als bladert van de ene naar de andere homescreen. Verder prima. Ik heb hem aan de later gehangen tot het lampje groen werd (was volgens mij 98%). Moet ik hem helemaal laten ontladen tot 0% voordat ik hem weer moet opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:34
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:40:
Echter hapert heel af en toe de homescreen als bladert van de ene naar de andere homescreen.
Vind ik inderdaad ook jammer. Misschien verbetering bij 4.2, anders maar een andere launcher installeren.
Ik heb hem aan de later gehangen tot het lampje groen werd (was volgens mij 98%)
Heb ik ook. Weet niet hoe dat komt.
Moet ik hem helemaal laten ontladen tot 0% voordat ik hem weer moet opladen?
Nee, met dit soort batterij is dat juist af te raden. Gewoon tot 10% ofzo is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb m de eerste 2 keer wel helemaal tot 0% laten gaan. En dat het lampje bij 90+% groen wordt is normaal, dat doet de Xperia S ook.

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 08-03-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 12:21
@ HollovVpo1nt Misschien de volgende keer eerst even lezen... Nog geen 3 pagina's terug besproken door ambroos

[quote]AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:08:
Nope, dat zou ook geen zin hebben. Opladen is niet slecht, bij dit type batterijen moet je er juist voor zorgen dat je 'm best niet te laag laat gaan. Onder 10% is niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:25
Heb er net één afgehaald, man wat een mooi toestel! Nu nog 30 minuten wachten eer ik hem mag opstarten..can't..resist.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Dat McAfee he, dat moet er gelijk af.

Maar hoe ? :/

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdwijnen jullie vinger vlekken op t scherm ook na verloop van tijd? Bij mij wel.. :) Met beschermlaag er nog op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een Xperia Z. Nu ben ik eens aan het zoeken naar een autohouder. Ik heb al talloze autohouders gehad. Van die simpele van ebay waar je telefoon precies in klikt. Nu is het gedeelte waarmee je de houder bevestigt aan de auto altijd hetzelfde. Weet iemand of het mogelijk is om het deel wat telefoonafhankelijk is ergens los te kopen?

Ik zie dat er nu sowieso nog niet veel autohouders op ebay te koop zijn, dus het zal nu nog wel niet, maar misschien kent iemand een ebay shop die ze zo verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kan ik de verbinding met een Airport instellen?
We maken op het werk voor de wifi-verbinding gebruik hiervan en ik kan alleen het wachtwoord intypen. Maar geen server of aanvullende codes. Iemand een idee?

Ik heb de LED-test gedaan via het service menu. Ik zie rood, groen en blauw. Betekent dit automatisch dat ik dan geen last kan hebben van de LED-notificatie-bug, of moet ik dit nog anders testen?

Hoeveel speling mag de micro-usb-aansluiting hebben? Als ik de Z oplaad, dan heeft het stekkertje een beetje speling namelijk. Ben bang dat dit niet helemaal hoort. Of hebben jullie dat ook allemaal?

Ik ben geïnteresseerd in de TomTom Android app. Op de site van TomTom staat dat ze beeldschermen tussen 800 x 480 pixels en 1280 x 800 pixels ondersteunen. De Z heeft een FullHD scherm. Als ik de app opzoek op Google Play, dan staat er dat hij wel compatible is met de Z. Hoe zit dit nu precies?

Hoe goed is de McAfee software?

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 08-03-2013 20:40 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Insehh schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:28:
Dat McAfee he, dat moet er gelijk af.

Maar hoe ? :/
Stappenplan:

instellingen --> Apps --> Mcafee --> Verwijderen.

Bij mij is het gelukt en ook na rebooten komt het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
  • Laatst online: 02-10 19:52
Als ik een spel aan het spelen ben valt het mij op dat de Z erg heet wordt bij het camera gedeelte. Soms zo warm dat het niet fijn is om je vingers daar nog te houden. Hebben jullie dit ook?

Het is me opgevallen dat ik 1 pixel midden in me scherm heb zitten die wit is en niet mee veranderd van kleur. Hoe zit het met de pixelgarantie bij Sony, ik kan het zelf niet vinden.

Verder is dit echt een top toestel. Zeer vlot en de accu gaat gewoon 1 dag mee.

Ik had de Z gepreorderd bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
Helaas helaas, nadat ik hem opgestart had heb ik de diverse service-testen doorlopen: In de linkerbovenhoek zitten er verschillende pixels vast groen/blauw/rood en ook de notification LED doet het niet.. Dat wordt morgen terug naar de winkel denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
chris2140 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:36:
Als ik een spel aan het spelen ben valt het mij op dat de Z erg heet wordt bij het camera gedeelte. Soms zo warm dat het niet fijn is om je vingers daar nog te houden. Hebben jullie dit ook?
Kan inderdaad wat warm worden, dat is normaal. Bij mij is het echter nooit zo erg geweest dat ik m'n vingers daar niet meer kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help. Ik snap werkelijk niet hoe ik mijn micro sim in de xz krijg. Ben ik nou gek? Kan iemand mij helpen want het lukt gewoon niet!p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb mijn XZ ook helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen ivm de ledbug en het probleem lijkt verholpen. Ik kan alleen de link niet helemaal leggen met de backup instellingen van Google, jullie wel? Nu hopen dat het goed blijft gaan, anders heb ik voor Jan piemel een uur lang alles lopen terug zetten. Ik heb nu wel een backup gemaakt met de Sony tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
renzo4000 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:19:
Vliegtuigmodus gaat niet veel uitmaken aangezien het display in dat geval voor 95% het energieverbruik op zich zal nemen. Ik denk dat 5 a 6 uur wel mogelijk is op niet al te hoge helderheid. Daarnaast maakt het soort video bestand ook nog uit ivm processor/gpu verbruik (divx 700 mb vs h264 +8gb)
5 a 6 uur zou mooi zijn, de vlucht duurt 6 uur. Ik zal idd niet al te grote bestanden nemen. Thanx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:22:
Help. Ik snap werkelijk niet hoe ik mijn micro sim in de xz krijg. Ben ik nou gek? Kan iemand mij helpen want het lukt gewoon niet!p
Kijk even in de handleiding. Link: http://www.sonyxperiaz.nl/handleiding/

Je moet eerst een klein stukje plastic uit het slot halen. Dit is een beetje priegelwerk, maar zeker wel te doen. Daarna kijk je even op de handleiding hoe de sim erin moet. Het is volgens mij niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppassie
Cyleo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:29:
Ik zou niet XBMC gebruiken, die doet volgens mij alles op de CPU toch? Als je echt zo lang mogelijk ermee wilt doen zet dan je videos om naar MP4 en gebruik de standaard video speler of download een hardware accelerated video speler (MX, BSplayer oid)
Er is inmiddels een XBMC test versie met hardware acceleratie voor Android. Deze heb ik op mijn Transformer tf300 draaien. Werkt dus in ieder geval met de Tegra 3 cpu. Op de Xperia Z moet ik hem nog proberen, maar ik zal jou tips qua apps ook installeren en kijken wat het beste werkt. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 09:24
Don Roberto schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:41:
[...]

Kijk even in de handleiding. Link: http://www.sonyxperiaz.nl/handleiding/

Je moet eerst een klein stukje plastic uit het slot halen. Dit is een beetje priegelwerk, maar zeker wel te doen. Daarna kijk je even op de handleiding hoe de sim erin moet. Het is volgens mij niet al te moeilijk.
Stop hem er alleen niet in zonder dat plasticje, want dan ben je een half uur verder voordat je hem er weer uit hebt :/ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
gebakken peer schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:48:
[...]

Stop hem er alleen niet in zonder dat plasticje, want dan ben je een half uur verder voordat je hem er weer uit hebt :/ |:(
Inderdaad, maar dat staat ook gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:55
Hebben jullie ook zo'n problemen met de Facebook app?
Ik krijg heel vaak de melding serverfout en foto's en filmpjes laden gewoon niet.
Vandaag heb ik ook geprobeerd om de stamina mode aan te zetten maar als hij in moet schakelen bij 40% krijg ikmde melding dat Facebook ervoor zorgt dat de stamina mode niet werkt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
Artois schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:37:
Helaas helaas, nadat ik hem opgestart had heb ik de diverse service-testen doorlopen: In de linkerbovenhoek zitten er verschillende pixels vast groen/blauw/rood en ook de notification LED doet het niet.. Dat wordt morgen terug naar de winkel denk ik?
Probeer eerst een factory reset te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
Jungelman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:30:
[...]

Probeer eerst een factory reset te doen ;)
Bedankt, dat heeft inderdaad geholpen voor men LED-notification, maar men dode/hot pixels zijn er wel nog steeds. In de rechterbovenhoek een stuk of 5/6 in verschillende kleuren bij elkaar, en centraal ook nog eens 2. Als ik eerlijk ben, zouden die 1 of 2 me zeker niet storen en zou ik hem daarvoor ook niet terugbrengen. Maar 5 of 6 bij elkaar vind ik behoorlijk veel voor zo'n high-end toestel, uiteindelijk betaal je er toch een flinke som voor.. :/

Overigens is mijn apparaat blijkbaar geproduceerd in week 9, dat zijn dan toch al heel wat toestellen die ervoor geproduceerd werden aangezien de eerste uit week 4 of vroeger dateren (zie toestel Ambroos), blijkbaar staan nog niet alle controlemechanismen (edit) op punt bij sony, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
[...]

Volgens mij hebben ze bij Dragontrail gekozen om minder snel te breken door flexibiliteit in het glas. Valtesten op beton of steen heb ik zo snel nog niet gezien, maar Dragontrail kan meer hebben dan Gorilla, maar heeft de oplossing blijkbaar in een andere richting gekozen. YouTube: Asahi Glass demos Dragontrail, a tough glass for consumer electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
ik ben benieuwd naar ervaringen met het verwijderen van de shatterproof sheet van voor en achter... op een of andere manier heb ik aan de voorkant al twee flinke krassen te pakken... en dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben geweest... geen sleutels erbij e.d. af en toe wel op tafel gelegd... en ja met de voorkant naar beneden omdat ik graag die prachtige achterkant wil showen... maar had niet zó snel al krassen verwacht...

Er gingen geruchten dat er op het glas zelf tóch een oleophobic coating aangebracht zou zijn... tegen de verwachtingen van vooraf in. Kan dit bevestigd worden?

ook heb ik verhalen gehoord over schermen die verkloot zijn door de protector er af te halen, door lijmresten e.d. die niet meer te verwijderen waren en achterkanten die lelijk werden. Weet iemand hier meer over?

En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?

ten slotte vraag ik me af wat het verwijderen van de protectors met de garantie doen.. zowel schade die niets te maken heeft met het scherm als schade die veroorzaakt is dóór het verwijderen van de protectors?
zijn er dan werkelijk nog zo weinig mensen die die dingen eraf hebben gehaald? dat bijna niemand reageert?
Aangezien we nu 24uur verder zijn laat ik hem nu staan, maar je hoeft deze vraag binnenkort niet weer te herhalen. Geen antwoord, jammer dan weet waarschijnlijk niemand het en moet je verder zoeken

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 09-03-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool screenshots zijn sinds de update via pc helemaal zwart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh wacht, had geduld nodig. werkt inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Hah, deze is in het openbaar, dat had ik nog niet gezien.

Een paar van de (p)reviews waren gedaan in een of andere door Sony afgehuurde hotelkamer, waar op de doucheruiten 'Sony - make.believe' geschreven stond, een bak water stond met op de bodem ook weer een Sony logo, en de reviewers een zwarte kimono droegen. En, belangrijker, een of andere Japanse schone onder de douche stond te doen alsof ze aan het bellen was terwijl de heren reviewer maar bleven filmen / fotograferen :+ Maar dat was meer besloten dan dat in Tsjechië.

Ja, Sony's marketing afdeling is toch wel goed bezig :P

Het internet helaas ook, vandaag het eerste filmpje gezien van iemand die over z'n Xperia Z urineert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Myedvyed schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Het internet helaas ook, vandaag het eerste filmpje gezien van iemand die over z'n Xperia Z urineert 8)7
Dit mag volgens Sony, want Sony raad alleen aan dat je het niet toestel niet gebruikt bij:
- zeewater
- zwembad
- Duiken
- Heet water
- Zand/modder
- Chemicalien

Dit staat op pagina 138 van de handleiding voor de geintresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Artois schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Overigens is mijn apparaat blijkbaar geproduceerd in week 9, dat zijn dan toch al heel wat toestellen die ervoor geproduceerd werden aangezien de eerste uit week 4 of vroeger dateren (zie toestel Ambroos), blijkbaar staan nog niet alle controlemechanismen (edit) op punt bij sony, of vergis ik me?
Waar heb je dat eigenlijk gevonden? De productiedatum of schatting daarvan?

Edit: Met zo'n 2u screen on time heb ik vandaag de stekker eringedaan na 1 dag en 20 u :D. Best wel tevreden met de stock batterijduur zonder Stamina oid.

[ Voor 13% gewijzigd door alex3305 op 08-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat als jullie je XZ zegmaar proberen "uit te wringen" (Ik weet niet hoe ik t goed moet uitleggen maar gewoon de bovenkant en onderkant in tegenover gestelde richting draaien) dat er echt van die vlekken op t scherm komen? Net alsof je er hard op zou drukken.. mij mij gebeurt het al als ik maar redelijk weinig druk zet. Dan komt er bijvoorbeeld links onder in de hoek een vlek en helemaal rechts in het midden een vlek en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:37:
Hebben jullie ook dat als jullie je XZ zegmaar proberen "uit te wringen" (Ik weet niet hoe ik t goed moet uitleggen maar gewoon de bovenkant en onderkant in tegenover gestelde richting draaien) dat er echt van die vlekken op t scherm komen? Net alsof je er hard op zou drukken.. mij mij gebeurt het al als ik maar redelijk weinig druk zet. Dan komt er bijvoorbeeld links onder in de hoek een vlek en helemaal rechts in het midden een vlek en andersom.
Hier wel, maar goed wringen is de Xperia Z ook niet voor gemaakt, daar hebben ze schoonmaakdoeken voor uitgevonden :+.

Overigens over die melding dat je de telefoon waterproof moet maken na het opladen heb ik net ook voor het eerst gehad. Ben eigenlijk wel benieuwd of de Xperia Z het ook 'controleert' en niet of het alleen maar een loze melding is. Dus met andere woorden, gaat bij jullie de melding weg na het dichtdoen van het klepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:38:
[...]

Waar heb je dat eigenlijk gevonden? De productiedatum of schatting daarvan?

Edit: Met zo'n 2u screen on time heb ik vandaag de stekker eringedaan na 1 dag en 20 u :D. Best wel tevreden met de stock batterijduur zonder Stamina oid.
Op de onderkant ( zijkant ) staat tekst met daaronder een barcode. Op het eind van die tekst staat 13w7 AAC of een andere weeknummer.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2emOt

Sony lijkt de kwaliteit goed onder controle te hebben. Geen productiefouten ala Xperia S ( vreugdedansje bij bepaald weeknummer toen )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag een lijk bug je tegen gekomen: zoeken in de walkman app werkt niet. Vrij bizar.

Verder valt het mij op dat veel games ook (nog?) niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Cyleo schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:54:
Vandaag een lijk bug je tegen gekomen: zoeken in de walkman app werkt niet. Vrij bizar.

Verder valt het mij op dat veel games ook (nog?) niet werken.
Ik heb geen enkele problemen met de walkman app.Misschien cache er van lege?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week trouwens die irritante batterij procent afteller uitgeschakeld.. Het viel me op dat ik er steeds naar bleef kijken, en naar mn gevoel was die batterij bij 49% al leeg... Zonder bevalt mij een stuk beter en gevoelsmatig doe je dan veel langer met de batterij... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
Heeft het verwijderen van de anti-shatter protectors invloed op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Myedvyed schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Hah, deze is in het openbaar, dat had ik nog niet gezien.

Een paar van de (p)reviews waren gedaan in een of andere door Sony afgehuurde hotelkamer, waar op de doucheruiten 'Sony - make.believe' geschreven stond, een bak water stond met op de bodem ook weer een Sony logo, en de reviewers een zwarte kimono droegen. En, belangrijker, een of andere Japanse schone onder de douche stond te doen alsof ze aan het bellen was terwijl de heren reviewer maar bleven filmen / fotograferen :+ Maar dat was meer besloten dan dat in Tsjechië.

Ja, Sony's marketing afdeling is toch wel goed bezig :P

Fuck! Die heb ik niet gezien bij de telecom shops! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik moet zeggen dat het wel handiger zou zijn als een bericht (sms, whatsapp, enz...) of gemiste oproep wat groter in het lockscreen te zien zou zijn met wat meer info en niet met zo'n klein icoontje in de balk.
Dat zou de nu al goede software toch weer nog beter en handiger maken :)

[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 09-03-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:51:
Ik moet zeggen dat het wel handiger zou zijn als een bericht (sms, whatsapp, enz...) of gemiste oproep wat groter in het lockscreen te zien zou zijn met wat meer info en niet met zo'n klein icoontje in de balk.
Dat zou de nu al goede software toch weer nog beter en handiger maken :)
Bij het vorige lockscreen was dat het geval, maar ze hebben dat laten vallen. Misschien komt het nog terug maar aangezien het een bewuste beslissing lijkt om het te laten vallen zou ik er niet op rekenen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BSQsP1Kl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
zijn er meer mensen die de apn switch geinstalleerd hebben maar deze nergens terug zien.
In de store zegt hij geinstalleerd maar kom hem nergens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diver99 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:24:
zijn er meer mensen die de apn switch geinstalleerd hebben maar deze nergens terug zien.
In de store zegt hij geinstalleerd maar kom hem nergens tegen
Tussen de widgets? Lang drukken op een leeg stuk op het startscherm > widgets?

Zit trouwens ingebouwd, tussen de Hulpprogramma's (bij widgets) kan je met Mobiel dataverkeer je mobiele internet aan en uit zetten. Het vierde icoontje in de statusbalk heeft dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de update ook gedownload. Versie- en buildnummer etc blijft hetzelfde maar update was wel 700 MB. Nu zie ik dat de stamina mode anders wordt weergegeven. Er is geen verschil meer tussen resterende gebruiksduur in stamina aan of uit. Bij meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 20:32
johnhere schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:06:
[...] ES File Explorer maar daar is het lastig om je ' external < :| sdcard' te bekijken.
Eh ja, hoe benader ik de External DE kaart met ES? Is het lastig of onmogelijk?
Pagina: 1 ... 16 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.