Verwijderd

Thijs001 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Haha helemaal niet aan gedacht, die had mijn Iphone natuurlijk niet. Bedankt voor de tip. :+
Je kan in whatsapppp je popup notification in stellen en dan op always show popup zetten. Dan krijg je ook een popup als je scherm uit staat. Die verdwijnt volgens mij wel weer na een aantal seconden.

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:58:
Meestal als ik mijn telefoon van mijn lader afhaal 's ochtends is het al licht dus het is mij niet opgevallen. Is het zonder lader ook zo? Kan ik me me bijna niet voorstellen, gezien het lage batterijverbruik in stand by.
Maar als je s'avonds naar bed gaat niet (hoop ik) :) Toen viel het mij op..

Verwijderd

Het is mij ook niet opgevallen, mijn toestel ligt ivm het ledje altijd met het scherm naar beneden naast mijn bed in de lader.

Zolang het niet gebeurd als hij van de lader is , lijkt het probleem mij niet zo heel groot.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Meestal als ik mijn telefoon van mijn lader afhaal 's ochtends is het al licht dus het is mij niet opgevallen. Is het zonder lader ook zo? Kan ik me me bijna niet voorstellen, gezien het lage batterijverbruik in stand by.
Is volgens mij standaard bij Sony Telefoons, dat als je hem aan de lader hebt hangen het scherm niet uit gaat maar alleen gedimd word, zonder lader gaat het scherm wel gewoon uit

Wat hier het voordeel van is weet ik niet, het is in ieder geval ook zo bij de Xperia T, en waarschijnlijk ook bij alle andere Xperia telefoons

Hello there

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:54
emporio81 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:57:
Ik was gisteren in de Media Markt en zag de Sony Xperia Z liggen. Het is een mooi toestel, maar ik vind de XZ te groot en vooral ook te breed. De Z voelt goed aan en Sony heeft zeker aandacht besteed aan de bouw, maar het toestel met een hand bedienen gaat niet echt of je moet hele grote handen hebben. De HTC One is, wat dat betreft, handzamer.
HTC One: 137.4 mm tall, 68.2 mm wide and 9.3 mm thin

Xperia Z:139 mm tall, 71 mm wide and 7.9 mm thin.

Voor jou maakt die 1,6 mm lengte en 2,8 mm breedte zo'n verschil?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:51
Is volgens mij standaard bij Sony Telefoons, dat als je hem aan de lader hebt hangen het scherm niet uit gaat maar alleen gedimd word, zonder lader gaat het scherm wel gewoon uit

Wat hier het voordeel van is weet ik niet, het is in ieder geval ook zo bij de Xperia T, en waarschijnlijk ook bij alle andere Xperia telefoons
Bij de Xperia S in iedergeval niet

[ Voor 83% gewijzigd door Garret1410 op 07-03-2013 12:08 ]

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Maar als je s'avonds naar bed gaat niet (hoop ik) :) Toen viel het mij op..
Ik ben één van de weinige mensen ter wereld die zn mobiel niet meeneemt naar de slaapkamer, ik laad m eigenlijk meestal elders in huis op. ;)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik had mijn telefoon alleen niet in de lader zitten. Ik laad 'm altijd op voor het slapen gaan en leg 'm dan op het nachtkastje.

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Luco, voor mij maakt het wel uit. Ik heb gisteren de XZ naast de One X vergeleken en de One X is gewoon stukken handzamer. Ik heb bewust de One X naast de Xperia Z vastgehouden, want de One is een stukje langer dan de One X, maar aan de andere kant is de X weer een stuk breder dan de One. Naar mijn mening is een 4,7 inch scherm nog net te doen. Een 5 inch scherm is gewoon iets te veel van het goede. Vooral de breedte van de XZ is me tegengevallen. Voor een aantal gebruikers zal de grootte wel meevallen van de XZ, maar ik vind het toestel gewoon te groot.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Luco schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:07:
HTC One: 137.4 mm tall, 68.2 mm wide and 9.3 mm thin

Xperia Z:139 mm tall, 71 mm wide and 7.9 mm thin.

Voor jou maakt die 1,6 mm lengte en 2,8 mm breedte zo'n verschil?
Ik wilde het ook net posten. De Z is voor zijn schermgrootte een vrij compact toestel en het helpt ook wel dat die zeer plat is. Ik vind m in ieder geval prima te bedienen.

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Chiron schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:42:
Camera is dikke prima idd, wat me wel opvalt is dat ik als ik de led flash gebruik standaard oplichtende ogen krijg bij mn katten, maar door de hdr modus (?) ook weer niet enorm stralend overbelicht zijn, heel apart effect :+

[afbeelding]
dit ligt gewoon aan de ogen van katten, die achterin een reflecterende laag hebben die vrijwel elk tegenlicht weerkaatsen :) nog nooit eerder katten gefotografeerd met flits? :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:51:
[...]

dit ligt gewoon aan de ogen van katten, die achterin een reflecterende laag hebben die vrijwel elk tegenlicht weerkaatsen :) nog nooit eerder katten gefotografeerd met flits? :)
Ik zie dat ook zonder foto al regelmatig (bij 1 van de 2 katten, de ander heeft dat niet). Als ze in het donker staat en er licht op haar ogen valt zie je dat al.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dan koop je het toestel niet. Je leeft in een democratie waar je dat zelf mag weten namelijk. Dus stop gewoon met trollen, want het slaat nergens op.

Sn0wblind schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:47:
Ik ben een beetje een rare bug tegengekomen. Ik zag het al een keer eerder en toen had ik het door. Dat in standby modus het scherm nogsteeds een soort van aan staat. Eigenlijk dus zwart scherm laat zien.

Dit gebeurde vanacht dus ook. Bij battery processes staat opeens op 1 android services. Iemand anders dit probleem ook gehad?
Op XDA waren er meerdere mensen die hetzelfde probleem melden. Dat het scherm dus niet volledig uitgaat. Zelf ben ik het nog niet tegengekomen, maar het lijkt me gewoon een bug. Welke overigens wel meer aanwezig zijn in de Sony software.

Zo kwam ik tegen dat wanneer je een lockscreen patroon instelt en het geluid aan hebt staan, je daarna naar het lockscreen gaat en op noodoproep klikt, het geluid steeds zachter wordt als je dat blijft herhalen. Dus scherm uit en dan weer aan en weer noodoproep. Als je dan wel voorbij het patroon komt is het geluid weer hersteld.

De highlight-kleur bij de Klok-applicatie is zwart met een donkergrijze achtergrond, dat ziet er ook nogal vreemd uit. Zo ook als je een binnenkomend gesprek krijgt van een contact zonder foto. Dan krijg je zowat witte tekst met een witte achtergrond.

Qua Android Service(s), dat is vaak gewoon normaal, maar kan aan de GPS instelling liggen. Met BetterBatteryStats zou je eventueel verder op onderzoek uit kunnen gaan. Zo heb ik zelf blijkbaar last van de Mediaserver-bug. Die vraagt namelijk iets van 20% batterij hier, wat natuurlijk belachelijk veel is voor een telefoon zonder echte media :+.

Verwijderd

Ik heb echt kleine handen maar de Z is niet te groot voor mij, past goed in mn palm en kan alleen wat moeizaam de top aanraken. Je krijgt echt meer voordeel met een groot scherm dan met een kleine hoor, mensen denken al gauw dat telefoons te groot zijn maar dit is schijn. Ik kijk liever films, speel liever spellen op grotere schermen dan schermen van 4 inch.

• SToRM666
Ik ben ook sneller dan gedacht gewend geraakt aan het 5 inch scherm, het werkt erg prettig. Probleem is alleen wel dat alle andere telefoons nu zo klein lijken :P

Ik heb zelf ook al ondervonden dat het toestel in standby erg zuinig is. Ik ben nu op een 6 uur tijd ongeveer 3% verloren. Na de 2de keer opladen zit ik nu na 2,5 dag op 29% batterij met 1u45 schermtijd. Ik moet wel zeggen dat bij mij WiFi/3G alleen aan staat als ik het echt nodig heb.

• Sn0wblind
alex3305 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Dan koop je het toestel niet. Je leeft in een democratie waar je dat zelf mag weten namelijk. Dus stop gewoon met trollen, want het slaat nergens op.

[...]

Op XDA waren er meerdere mensen die hetzelfde probleem melden. Dat het scherm dus niet volledig uitgaat. Zelf ben ik het nog niet tegengekomen, maar het lijkt me gewoon een bug. Welke overigens wel meer aanwezig zijn in de Sony software.

Zo kwam ik tegen dat wanneer je een lockscreen patroon instelt en het geluid aan hebt staan, je daarna naar het lockscreen gaat en op noodoproep klikt, het geluid steeds zachter wordt als je dat blijft herhalen. Dus scherm uit en dan weer aan en weer noodoproep. Als je dan wel voorbij het patroon komt is het geluid weer hersteld.

De highlight-kleur bij de Klok-applicatie is zwart met een donkergrijze achtergrond, dat ziet er ook nogal vreemd uit. Zo ook als je een binnenkomend gesprek krijgt van een contact zonder foto. Dan krijg je zowat witte tekst met een witte achtergrond.

Qua Android Service(s), dat is vaak gewoon normaal, maar kan aan de GPS instelling liggen. Met BetterBatteryStats zou je eventueel verder op onderzoek uit kunnen gaan. Zo heb ik zelf blijkbaar last van de Mediaserver-bug. Die vraagt namelijk iets van 20% batterij hier, wat natuurlijk belachelijk veel is voor een telefoon zonder echte media :+.
Hopelijk dan wel iets dat verholpen wordt. Best hinderlijk als je opeens zonder juice zit met je telefoon.

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
Met de app Camera Zoom FX kun je hardware buttons mappen! Onderwaterfoto's maken met de volumeknop! :D

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Uiteraard zullen er gebruikers zijn die een 5 inch scherm lekker werken vinden, maar voor mij is het te groot. Ik was nieuwsgierig en daarom heb ik gisteren de proef op de som genomen en geconcludeerd dat de XZ echt aan de forse kant is. Ik ben wel van mening dat de Sony Xperia Z en de HTC One op dit moment de mooiste toestellen zijn. Sowieso is Sony altijd wel onderscheidend geweest qua bouw. Als je het vergelijkt met Samsung, die vaak met plastic fantastic komt, dan is dat heel wat beter.

Verwijderd

Ik kan mij met trots tot het club mensen voegen met een Xperia Z, wat een verschil met de S :D

Heerlijk toestel dit!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik liet gister mijn toestel express helemaal leeglopen. Toen ik hem in de oplader deed, kon ik hem echter pas na enkele minuten opladen weer aanzetten. Is dit normaal? Bij mijn galaxy s3 kon ik hem meteen aandoen zodra aan oplader.

Ps4/switch gamer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:33:
Ik liet gister mijn toestel express helemaal leeglopen. Toen ik hem in de oplader deed, kon ik hem echter pas na enkele minuten opladen weer aanzetten. Is dit normaal? Bij mijn galaxy s3 kon ik hem meteen aandoen zodra aan oplader.
Als mijn S2 erg warm is, bijvoorbeeld met videobellen, dan kan ik nadat 'ie leeg, is ook niet meteen het toestel opstarten. Lijkt erop dat die dan last heeft van de warmte en op een of andere manier snel zijn lading verliest..

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
SToRM666 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:57:
Ik ben ook sneller dan gedacht gewend geraakt aan het 5 inch scherm, het werkt erg prettig. Probleem is alleen wel dat alle andere telefoons nu zo klein lijken :P

Ik heb zelf ook al ondervonden dat het toestel in standby erg zuinig is. Ik ben nu op een 6 uur tijd ongeveer 3% verloren. Na de 2de keer opladen zit ik nu na 2,5 dag op 29% batterij met 1u45 schermtijd. Ik moet wel zeggen dat bij mij WiFi/3G alleen aan staat als ik het echt nodig heb.
Ik heb sinds gisteren ook een Z en inderdaad het toestel is inderdaad erg zuinig (in standby), ben er zeer tevreden over. Ik zit nu op 25 uur, met 2uur50min schermtijd en nog 38% batterij over (pas 1 keer opgeladen).

Ik had hiervoor een Iphone 3GS, dus de grootte is wel even wennen. Ik wilde graag een groter scherm (iphone 5 vond ik niet groot genoeg), dus ik heb gekregen wat ik wilde en Sony heeft het ook nog eens in een relatief klein pakketje weten te proppen (dun ook :o). In mijn hand (bij gebruik) ben ik er blij mee, maar in mijn broekzak is het toch wel wat groot :)

Ik ben ook wel weer blij met android (ben van een htc g1 naar 3gs gegaan): widgets zijn fijn en wat meer controle over bepaalde zaken (waaronder goed inzicht in stroomverbruik) is ook fijn.

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Wat is dit toch een mooi toestel, vind de Sony Android skin ook heel mooi, straalt veel meer klasse uit dan wat ik had op mijn S2.

• nioz
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:33:
Ligt dat er ook niet aan hoe 'leeg' hij werkelijk is? Ik dacht dat batterijen altijd een beetje spanning in reserve hielden zodat ze niet volledig leeg en kapot gaan. Misschien is die 'extra periode' voordat hij weer aan kan een extra bescherming? (maargoed, ik lul maar wat :P) Mijn iphone 3gs kon in ieder geval ook niet direct aan en vreemd genoeg verschilde de periode die ik moest wachten af en toe heel veel.. van 5min tot 30min.. :S

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook een Z en inderdaad het toestel is inderdaad erg zuinig (in standby), ben er zeer tevreden over. Ik zit nu op 25 uur, met 2uur50min schermtijd en nog 38% batterij over (pas 1 keer opgeladen).
Ik ben benieuwd naar jouw instellingen dan! Stamina-mode aan of uit?

Ik wacht nu even af hoe lang die van mij het gaat volhouden. Hij is vanmorgen rond 10 uur voor het laatst van de lader gegaan, was toen 100%. Zit nu op 81%, met 39 minuten actiefscherm wat goed is voor 28% van het accugebruik, net daaronder zit androidsysteem op 28%.

Wat ik wel vreemd blijf vinden is de geschatte standby tijd, die klopt dus echt niet bij mij. Met een volle accu stond deze op 7 uur, inmiddels op 6 uur. Terwijl er vanaf het begin toch al wat meer dan twee uurtjes verstreken zijn. Heel apart.

• Den969
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds gister ook eigenaar van een Xperia Z. Wat mij opvalt is dat de foto's genomen met de camera nogal veel ruis vertonen. Hopelijk dat dit opgelost kan worden via een update.

Ook vandaag een krasje ontdekt op t scherm, tel lag in mn jaszak zonder screenprotector. Ik dacht dat de Xperia Z gorilla glas had, beetje jammer dit.

Overigens een toptoestel, ondanks t krasgevoelige scherm :)

• nioz
Ik heb stamina mode wel aangezet ja; Whatsapp even bij de uitzonderingen gezet. Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om het niet aan te zetten. Wat zou de telefoon nog meer moeten doen dan mail, sms, whatsapp en belletjes ontvangen als hij op standby staat? Maargoed, ik kom van 2,5 jaar iOS, dus wie weet heeft Android handige features die uit staan bij stamina mode waar ik niet aan gedacht heb? :)

@Den969:
Ook echt zonder de screenprotector die er standaard al op zit? (Als je nog een Sony logo op je mobiel hebt staan, dan zit die screenprotector er nog op)

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 07-03-2013 14:58 ]

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:57:
Ik heb stamina mode wel aangezet ja; Whatsapp even bij de uitzonderingen gezet. Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om het niet aan te zetten. Wat zou de telefoon nog meer moeten doen dan mail, sms, whatsapp en belletjes ontvangen als hij op standby staat? Maargoed, ik kom van 2,5 jaar iOS, dus wie weet heeft Android handige features die uit staan bij stamina mode waar ik niet aan gedacht heb? :)

@Den969:
Ook echt zonder de screenprotector die er standaard al op zit? (Als je nog een Sony logo op je mobiel hebt staan, dan zit die screenprotector er nog op)
Dan heb ik hem nu het zelfde staan als jij, WA laat ik ook doorkomen de rest alleen bij telefoon actief. Vind het wat dat betreft prima zo. Maar dit is voor mij de eerste dag dat ik hem zo gebruik (in de stamina) dus ben benieuwd hoe dat verder gaat zo :)

Al blijft die geschatte tijd toch een puntje.

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:56
Den969 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:57:
Sinds gister ook eigenaar van een Xperia Z. Wat mij opvalt is dat de foto's genomen met de camera nogal veel ruis vertonen. Hopelijk dat dit opgelost kan worden via een update.

Ook vandaag een krasje ontdekt op t scherm, tel lag in mn jaszak zonder screenprotector. Ik dacht dat de Xperia Z gorilla glas had, beetje jammer dit.

Die kras zit waarschijnlijk niet in het glas, maar in de screenprotector. Het glas is inderdaad krasbestendig.

• Den969
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
hoipimniet schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Die kras zit waarschijnlijk niet in het glas, maar in de screenprotector. Het glas is inderdaad krasbestendig.
Ik denk het is echt in t glas, je voelt echt een buts zodra je er met je vinger overheen gaat.

Volgens mij heb ik geen screenprotector? of is dit standaard bij dit toestel? Het valt iig niet te zien dat er een screenprotector opzit

edit:

Ow wacht, ik zie wel dat er een screenprotector opzit :) gelukkig, ik was namelijk al pissig geworden :P
Kun je via Sony weer een screenprotector bestellen, ik las net namelijk het topic door. Ik las dat de Sony logo op het screenprotector is geprint, beetje vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Den969 op 07-03-2013 15:19 ]

Verwijderd

Den969 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Ik denk het is echt in t glas, je voelt echt een buts zodra je er met je vinger overheen gaat.

Volgens mij heb ik geen screenprotector? of is dit standaard bij dit toestel? Het valt iig niet te zien dat er een screenprotector opzit
Zoals gezegd, als je het sony logo nog ziet zit er een op, als je goed langs de randjes kijkt kun je het ook zien.

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Wat doet de 'Devices' app? Iets met DLNA? Die weerhoudt m'n Z er namelijk van om in Stamina mode te gaan.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:15
Sn0wblind schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Hopelijk dan wel iets dat verholpen wordt. Best hinderlijk als je opeens zonder juice zit met je telefoon.
Als je er vaker last van hebt kun je het op het Sony talk forum posten:
http://talk.sonymobile.com/community/support

Heb ik ook wat Xperia S bugjes gepost die toen wat meer toestellen plaagden en die waren (toeval of niet) in een volgende update opgelapt ;)

Verwijderd

Hebben mensen hier een extra protector erop geplakt? Hoe zit dat met de aanrakingsgevoeligheid?

Hij ligt beter in de hand dan ik dacht door die randen die eigenlijk heel comfortabel in mijn handen liggen.

• ormagon
  • Laatst online: 04-11 09:30

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:22:
Hebben mensen hier een extra protector erop geplakt? Hoe zit dat met de aanrakingsgevoeligheid?

Hij ligt beter in de hand dan ik dacht door die randen die eigenlijk heel comfortabel in mijn handen liggen.
Aanrakingsgevoeligheid wordt er niet door aangetast. Vind het zelf absoluut niet nodig maar dat is een andere discussie ;).

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:52
ormagon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Aanrakingsgevoeligheid wordt er niet door aangetast. Vind het zelf absoluut niet nodig maar dat is een andere discussie ;).
Ik ga er ook een extra protector op doen, mocht er dan een kras of iets opkomen kan ik hem eraf halen zonder dat het Sony logo weg gaat.

Verwijderd

Hmm, het eerste krasje achterop ook te pakken. Nog niet storend, maar wel jammer dat die protector zo gevoelig is. En niks bijzonders met het toestel gedaan; broekzak-tafel.

Die update die klaar staat, is die nog de moeite waard? Anders laat ik hem lekker zitten, want toestel werkt nu prima.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:07
Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:12:
Wat doet de 'Devices' app? Iets met DLNA? Die weerhoudt m'n Z er namelijk van om in Stamina mode te gaan.
Dat kan inderdaad door DLNA komen. Als je hebt ingesteld dat je telefoon automatisch zoekt naar devices (Throw) dan vreet dat a) veel stroom en b) kan ie niet in de stamina modus. Dit kan je vinden via Instellingen > Xperia > Instellingen voor Throw.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Kan iemand misschien een linkje geven voor SUS? Ik heb altijd moeite om de link op Sonymobile te vinden :/

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:33:
Kan iemand misschien een linkje geven voor SUS? Ik heb altijd moeite om de link op Sonymobile te vinden :/
Deze?
1e hit op google als je zoekt op sonymobile SUS ;)

• SToRM666
nioz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:57:
In stamina mode werkt het notification light niet, maar een 3GS had die ook niet denk ik? Ik mis het wel als die niet werkt, want ik vond dat ook altijd erg handig bij de Xperia S.
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:27:
Die update die klaar staat, is die nog de moeite waard? Anders laat ik hem lekker zitten, want toestel werkt nu prima.
Ik heb m niet geinstalleerd, aangezien er wat mensen waren die problemen kregen met het touchscreen welke niet meer goed reageerde.

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 07-03-2013 15:52 ]

Verwijderd

SToRM666 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:47:
[...]

In stamina mode werkt het notification light niet, maar een 3GS had die ook niet denk ik? Ik mis het wel als die niet werkt, want ik vond dat ook altijd erg handig bij de Xperia S.
Vind ik ook zeker een minpunt. Ze hadden hier een uitzonding moeten maken voor de apps die je zelf buiten de stamina-mode houdt.

• nioz
SToRM666 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:47:
[...]

Nee die had de 3gs inderdaad niet, ik ken hem overigens wel van toen ik nog een HTC G1 had.
Wat ik meer mis is het verschijnen van berichten et cetera (notifications) in mijn lock-screen. Dat vond ik altijd wel handig om even snel te kunnen kijken wat/wie me een whatsapp et cetera had gestuurd, zonder dat ik de telefoon dan moet unlocken. Dat zal vast ook wel in android kunnen, maar ik moet het nog even vinden. Ik had nu alleen een optie gevonden waarbij de berichten ook vol in beeld kwamen als ik de telefoon gewoon aan het gebruiken was, en dan mag dat gewoon lekker beperkt blijven tot de notification bar bovenin.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 00:53
Den969 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:11:
[...]

edit:

Ow wacht, ik zie wel dat er een screenprotector opzit :) gelukkig, ik was namelijk al pissig geworden :P
Kun je via Sony weer een screenprotector bestellen, ik las net namelijk het topic door. Ik las dat de Sony logo op het screenprotector is geprint, beetje vreemd.
Is het dus echt zo dat de normale retail-modellen het logo niet op het toestel zelf hebben geëtst?
Is de XPERIA op de achterkant dan ook alleen op de screenprotector geprint? Kan daar niks over vinden, wel dat de protector tegen barsten moet zijn.
Op zich is zo'n geil futuristisch, dun design zonder logo's ook best mooi... :*)

Bambu Lab P1S Combo

Verwijderd

MacorgaZ schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:18:
[...]

Is het dus echt zo dat de normale retail-modellen het logo niet op het toestel zelf hebben geëtst?
Is de XPERIA op de achterkant dan ook alleen op de screenprotector geprint? Kan daar niks over vinden, wel dat de protector tegen barsten moet zijn.
Op zich is zo'n geil futuristisch, dun design zonder logo's ook best mooi... :*)
aan de achterkant zit het wel in het glas, dus xperia en de tkst onderaan blijven wel staan

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 00:53
Dat is dan weer lekker lam.
Bedankt voor de info in ieder geval, dan laat ik hem lekker standaard als ik hem bestel.

Bambu Lab P1S Combo

• Myedvyed
Moi_in_actie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Dat kan inderdaad door DLNA komen. Als je hebt ingesteld dat je telefoon automatisch zoekt naar devices (Throw) dan vreet dat a) veel stroom en b) kan ie niet in de stamina modus. Dit kan je vinden via Instellingen > Xperia > Instellingen voor Throw.
Bedankt voor de tip. Bij mij stond de optie voor notifications van nieuwe devices uit, maar er stond wel een optie aan over 'automatically select best wireless method' ofzo. Die heb ik nu ook uitgezet, eens kijken of dat helpt.

Edit: Ik schrok even, ik dacht dat de balans van de MDR-1R niet klopte (alle 'midden' geluiden / instrumenten lijken te veel van rechts te komen). Maar toen zette ik de hoofdtelefoon andersom op en had ik hetzelfde probleem - en nog steeds was de afwijking in dezelfde richting. Dus kennelijk heeft m'n verstopte neus invloed op m'n gehoor, zucht :+

[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 07-03-2013 16:58 ]

• alex3305
  • Nu online
Sn0wblind schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Dat was al een bug in ICS, en zou verholpen worden in JB. Echter blijkt dat niet voor alle gebruikers zo te zien. Wel lijkt het probleem in 4.2.2 wel opgelost te zijn.

Nog een leuke batterijbesparende tip is om bij Maps > Instellingen > Locatie instellingen > Locatie melden uit te zetten. Dat wordt geloof ik gebruikt voor Google Latitude oid. Echter zit er bij sommige devices een wakelock-bug in.

Verwijderd

Heej mensen! Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar ik heb een vraag voor degenen met de hoofdtelefoon. Ik ben zelf geen audiofiel maar ik keek heel erg uit naar de MDR-1R. Ik had nog nooit een koptelefoon beter dan een standaard meegeleverd setje in ear oordopjes gehoord. De mdr-1r is wel even een heel stuk duurder dus ik had er veel van verwacht, al helemaalvnadat ik mensen zie schrijven dat de tranen in hun ogen sprongen bij het horen van hun favo muziek. Nou heb ik hem dus binnen en hij zit heerlijk op je hoofd etc. alleen ik ben best teleurgesteld over de geluids kwaliteit! Ik vind ze niet helderder klinken als de meegeleverde sony oordopjes en de bas is hetzelfde of minder! Ik vind dit heel apart. Een "prestige" koptelefoon van 250 euro moet toch beter klinken als oordopjes van 15 euro ofzo? Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn als je hem vergelijkt met de meegeleverde oortjes. Is er iets mis met mijn mdr-1r of hoort dit zo?

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:40:
Heej mensen! Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar ik heb een vraag voor degenen met de hoofdtelefoon. Ik ben zelf geen audiofiel maar ik keek heel erg uit naar de MDR-1R. Ik had nog nooit een koptelefoon beter dan een standaard meegeleverd setje in ear oordopjes gehoord. De mdr-1r is wel even een heel stuk duurder dus ik had er veel van verwacht, al helemaalvnadat ik mensen zie schrijven dat de tranen in hun ogen sprongen bij het horen van hun favo muziek. Nou heb ik hem dus binnen en hij zit heerlijk op je hoofd etc. alleen ik ben best teleurgesteld over de geluids kwaliteit! Ik vind ze niet helderder klinken als de meegeleverde sony oordopjes en de bas is hetzelfde of minder! Ik vind dit heel apart. Een "prestige" koptelefoon van 250 euro moet toch beter klinken als oordopjes van 15 euro ofzo? Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn als je hem vergelijkt met de meegeleverde oortjes. Is er iets mis met mijn mdr-1r of hoort dit zo?
First off, beoordeel het geluid pas over een week, als je 'm regelmatig hebt gebruikt en de drivers los gespeeld zijn. Second, de koptelefoon is vrij neutraal afgesteld. Alle hedendaagse popmuziek (en helaas vaak ook low-end headphones) proberen te scoren door de bas op te krikken (want die voel je ook en dat klinkt dan zo lekker). Is dus puur perceptie. Als je jazz oid luisters wil je juist geen overpompte bas hebben.
De meegeleverde oortjes zijn MDR-EX300's van Sony, die kostten toen ze nog op de markt waren toch ook snel €60. Ik heb ze vroeger gehad (stuk ondertussen) en die waren best wel goed, ze gaven een lekker warm geluid maar hadden hier en daar een gebrek aan helderheid. Voor meegeleverde oortjes zijn die echt van goede kwaliteit.

De MDR-1R is zeker geen slechte hoofdtelefoon en doet het op veel punten erg goed, maar het is gewoon anders dan in-ears. Het geluid is vrij goed gebalanceerd en dat kan klinken als een gebrek aan bass. Na een tijdje wen je daar wel aan en klinkt alles best goed.

• Myedvyed
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar als je een tijdje hiernaar luistert en dan naar een andere hoofdtelefoon hoor je wel verschil. Tenminste, ik hoorde het wel. Maar moet daarbij wel zeggen dat het verschil voor mij ook niet echt dramatisch is. Hij zit fijn, isoleert beter dan ik had verwacht, en het geluid is gewoon prima. Ik zou er persoonlijk geen 250 EUR aan uitgeven, maar ga hem nu wel flink gebruiken.

Hoewel hij geen noise cancelling heeft denk ik ook dat hij het in het vliegtuig wel prima zal doen, aangezien het volume luider is dan bij m'n andere hoofdtelefoons. Binnenkort eens uitproberen :+
AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:54:
Het geluid is vrij goed gebalanceerd en dat kan klinken als een gebrek aan bass. Na een tijdje wen je daar wel aan en klinkt alles best goed.
Precies, en dit is juist goed als je zelf muziek schrijft/opneemt/produceert/etc., dan wil je een zo neutraal mogelijk geluid beoordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Myedvyed op 07-03-2013 17:59 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:21
Net wat hierboven wordt gezegd, de mdr-1r is gewoon afgesteld zoals het eigenlijk hoort. Goede bass (dus niet te diep), goede mids en vooral goede highs. Veel mensen zijn hedendaags echter gewend geraakt aan een veel te overdreven diepe bass die helemaal niet natuurlijk is. Daarom zijn er best wat mensen die vinden dat Beats koptelefoons een heel goed geluid geven, gewoonweg omdat de bass van die dingen veel te zwaar afgesteld is. Ik luister zelf vrij veel naar drum en bass en wat dubstep en ik vind de geluidskwaliteit van de mdr-1r echt zeer goed. De bass is echt gewoon zoals hij hoort te zijn. En de mids en highs weergeven vrijwel alle details zuiver weer. Kijk, voor 250 euro zijn er nog zat koptelefoons vergelijkbaar van kwaliteit als deze. Misschien wel voor minder, maar nu krijg je hem gratis. Toch is de kwaliteit echt wel goed. Zou er zelf wel tussen de 150 en 200 voor over hebben. Bovendien heb ik hem eventjes kunnen vergelijken met de Sennheiser hd 650, die toch net wel eventjes wat duurder is en waarvan de geluidskwaliteit wel merkbaar beter is. Maar ik moet zeggen dat de mdr-1r best goed in de buurt komt.

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik wil zo een Xperia Z abbonement bij T-Mobile afsluiten, zit hier ook de MDR-1R bij of was dit alleen voor pre-orders?

Verwijderd

JoostRe schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:05:
Ik wil zo een Xperia Z abbonement bij T-Mobile afsluiten, zit hier ook de MDR-1R bij of was dit alleen voor pre-orders?
alleen pre-orders

Houd er rekening mee dat koptelefoons ongeveer 72 uur moeten inspelen voordat ze hun potentieel hebben bereikt.

Verwijderd

Btw, net via pc voor mijn xperia z een update gedaan van ongeveer 700 mb, lette niet echt op maar weet iemand wat er verandert?

Verwijderd

Allemaal bedankt voor de reacties! @Luco Ik heb hem nu ook al een week. Ik gebruik nu zelf PowerAmp en daarmee kan ik er wel aardige bas in krijgen. Ik snap wat jullie allemaal zeggen maar toch ben ik teleurgesteld. Ik had het geluid wat rijker verwacht en een totaal andere beleving dan standaard in ear oordopjes. Achja het zij zo ;)

• JoostRe
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05-2024
@heikum bedankt voor je reactie!
@KeijserBroodje zou met gebruik van een FIIO E7 dac stukken beter moeten zijn. Wat leesvoer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2131381

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:12:
Btw, net via pc voor mijn xperia z een update gedaan van ongeveer 700 mb, lette niet echt op maar weet iemand wat er verandert?
Ik ook. Geen idee wat er veranderd is en of er een versienummer verandering is.

Na update:
Afbeeldingslocatie: http://s4d2.turboimagehost.com/t1/15328741_Screenshot_2013-03-07-19-10-23.png

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:25:
Allemaal bedankt voor de reacties! @Luco Ik heb hem nu ook al een week. Ik gebruik nu zelf PowerAmp en daarmee kan ik er wel aardige bas in krijgen. Ik snap wat jullie allemaal zeggen maar toch ben ik teleurgesteld. Ik had het geluid wat rijker verwacht en een totaal andere beleving dan standaard in ear oordopjes. Achja het zij zo ;)
Een hoop bass maakt een headset niet goed. Details, helderheid, frequency bereik etc wel.

De headset geeft een geweldig detail weer uit een goed stuk opgenomen muziek.

De combi met de Xperia Z vind ik trouwens ook goed. De geluidsproductie is niet verkeerd voor een smartphone.

• 418O2
Hij heeft gewoon een goed neutraal profiel idd. Niet zo overstuurd als sommige andere headerts.

met meer laag verlies je vaak hoog en dat is niet bij alle muziek een voordeel

• Myedvyed
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:13:
[...]

Na update:
[afbeelding]
Op mijn toestel (dinsdag ontvangen) staat fabriek-af precies dezelfde informatie als hier.

Verwijderd

Begrijp mij ook niet verkeerd hoor. Ik snap dat beats bijvoorbeeld een te sterke bas hebben wat ten koste gaat van de helderheid van het geluid. Maar het gaat mij er om dat ik bij deze headset ook meer helderheid had verwacht. Ik heb er verder geen verstand van maar ik hoor het verschil in helderheid niet zo in vergelijking met beats of de meegeleverde in ear headphones..

Verwijderd

Den969 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:57:

Er ligt een screenprotector van de fabriek op. Dus daarin kunnen er wel vlug krassen voorkomen

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 15:56
Vandaag binnen gehad via Vodafone. Alleen wel een probleem. De trilling varieert heel erg met gebruik van het toetsenbord en het scherm heeft een dode pixel. Erg vreemd!

Mijn toestel heb ik ontvangen vanuit Dynafix. Is dit normaal? heb nu een idee dat het een refurbished model is?

[ Voor 25% gewijzigd door kanem0chi op 07-03-2013 21:02 ]

• Myedvyed
O.a. Vodafone laat alle toestellen door Dynafix leveren, is gewoon hun service-kanaal en dus niet refurbished.

Ik vind de trilfunctie ook wel apart vergeleken met m'n vorige telefoons, het is net alsof hij even een gaspedaal inramt en daarna weer loslaat. De attack/release zijn langer dan bij andere toestellen, waar het meer als een 'blok' geluid klinkt. Maar ik voel hem in ieder geval goed en hij werkt bij mij wel consistent.

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 15:56
Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:08:
O.a. Vodafone laat alle toestellen door Dynafix leveren, is gewoon hun service-kanaal en dus niet refurbished.

Ik vind de trilfunctie ook wel apart vergeleken met m'n vorige telefoons, het is net alsof hij even een gaspedaal inramt en daarna weer loslaat. De attack/release zijn langer dan bij andere toestellen, waar het meer als een 'blok' geluid klinkt. Maar ik voel hem in ieder geval goed en hij werkt bij mij wel consistent.
Ok, Dan is dat beter. Net al even een tweet gedaan, mag hem gewoon terug sturen.
Maar wat ik bedoel met niet consistent, is dat wanneer ik de telefoon gebruik, de tril functie na een tijdje helemaal weg valt bij gebruik van het toetsenbord. Wanneer ik op de home knop of andere 2 druk krijg ik wel de trilling die normaal is.

• Myedvyed
Dat klinkt inderdaad abnormaal, dus gelukkig mag je hem terugsturen!

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
Batterij test waar we allemaal op wachten:
http://blog.gsmarena.com/...ady-here-come-the-scores/

Niet slecht, al denk ik dat er nog wel wat optimalisatie kan plaatsvinden. Ook denk ik dat de 4.2.2 update voor de nodige verbeteringen gaat zorgen.

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:32
Hier was ik al een tijdje op aan het wachten inderdaad, het heeft best nog lang geduurd. :)

"The stand-by test was performed with Stamina Mode disabled, so if you enable it there is a chance you can squeeze a few more hours out of your Xperia Z."

Al bij al inderdaad niet slecht. Met nog wat updates zoals 4.2.2 kan dit misschien nog een beetje verbeteren, al moeten we hier waarschijnlijk ook niet al te veel van verwachten denk ik. Het is immers al langer duidelijk dat voornamelijk het scherm de grootverbruiker is, qua batterijgebruik..

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
sohus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:51:
Batterij test waar we allemaal op wachten:
http://blog.gsmarena.com/...ady-here-come-the-scores/

Niet slecht, al denk ik dat er nog wel wat optimalisatie kan plaatsvinden. Ook denk ik dat de 4.2.2 update voor de nodige verbeteringen gaat zorgen.
Eindresultaat klopt toch wel hier. Een prima resultaat voor een topper zoals deze XZ. _/-\o_
Ik ben dikker dan dik te vreden. Echt genieten.

Nog steeds aan te raden is Deep Sleep Battery Saver. Werkt perfect en stamina mode staat uit bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door johnhere op 07-03-2013 22:04 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:53

FongWan

The Stormrider ...

Sorry voor de crosspost maar wilde dit toch even kwijt hier voor de mensen die de Smart Headset Wireless Pro MW1 willen aanschaffen.
FongWan schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:57:
Ik heb sinds gisteren de Smart Headset Wireless Pro MW1 binnengekregen en dat werkt mooi met mijn Xperia Z en S3 mini voor gesprekken en muziek luisteren van media op de telefoons zelf. De fm radio doet het ook wel fijn echter heb ik een issue met muziek afspelen van een micro sd kaartje.

Het gaat om een Sandisk 8GB kaartje en ik heb muziek via dat MediaGo overgezet naar mijn headset. Ook met playlists en al. Echter wanneer ik de SD kaart als bron kies dan staat er not available.

Wanneer ik de headset aan de computer hang kan ik gewoon de bestanden zien. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb ook de laatste firmware op de headset gezet en nog steeds de melding "Not Available" als ik de SD kies.

Is wel erg jammer aangezien ik hem ook los als mp3 speler wil gebruiken en niet steeds via bluetooth wil streamen.

Iemand die hetzelfde probleem heeft?
FongWan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:22:
[...]

Sorry, was het vergeten te melden maar sd kaartje is FAT32 geformatteerd, heb het maar nogmaals geformatteerd als FAT32 en daarna met MediaGo weer muziek erop gezet.

Helaas nog steeds de melding "Not Available" ... ga het maar nog eens met de meegeleverde sd kaart proberen. Het rare is dat ik de bestanden wel gewoon in windows 8 kan zien, benaderen en afspelen. Maar niet op de headset zelf.

edit:
Dit is toch echt best te triest .... de 2GB sd kaart die met de headet meegeleverd was is FAT en na het syncen van mijn playlists doet hij het gewoon. 8)7 Aangezien ik mijn 8GB kaartje niet als FAT kan formatteren maar exFAT geprobeert maar helaas werkt dat ook niet. Dus mijn 8GB weer als FAT32 geformatteerd en nog steeds niet werkend.

Nog een keer mijn headset opnieuw met de laatste firmware geflashed om te kijken of er iets niet goed was maar nog steeds herkent de headset alleen de 2GB FAT kaart met playlists en al. Maar geeft "Not available" aan met mijn 8GB FAT32 kaartje.

Latest available software: 0.1.D.0.6
Release date: 2012-12-11

Nu heb ik zitten Googlen en ik wordt echt niet vrolijk van alle topics met problemen over de sd kaartjes, :( Verschillende topics gezien die aangeven dat 2GB de max is, bij sommigen werken de 32GB kaartjes tot 2GB en allerlei variaties ...

http://talk.sonymobile.com/thread/39900?start=0&tstart=0
http://talk.sonymobile.com/thread/41565?start=0&tstart=0
http://talk.sonymobile.com/thread/49740?start=0&tstart=0

Zit er nu toch echt hard over na te denken om dat ding terug te sturen ...
Iemand hier die hetzelfde probleem ondervind met sd kaartjes en de Smart Headset Wireless Pro MW1?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor de tip. Bij mij stond de optie voor notifications van nieuwe devices uit, maar er stond wel een optie aan over 'automatically select best wireless method' ofzo. Die heb ik nu ook uitgezet, eens kijken of dat helpt.

Edit: Ik schrok even, ik dacht dat de balans van de MDR-1R niet klopte (alle 'midden' geluiden / instrumenten lijken te veel van rechts te komen). Maar toen zette ik de hoofdtelefoon andersom op en had ik hetzelfde probleem - en nog steeds was de afwijking in dezelfde richting. Dus kennelijk heeft m'n verstopte neus invloed op m'n gehoor, zucht :+
Dat heeft iemand anders ook gepost. Ik heb nog maar 1x muziek geluisterd en toen dacht ik het ook te horen. Maar moet nog eens goed luisteren.

Ik vind btw wel jammer dat het WiFi signaal minder is en de 3G connectie ook lijkt het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 22:07 ]

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Myedvyed schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:08:

Over de trilfunctie:
Was me ook opgevallen dat hij vrij hard gaat, ofja, wat jij omschrijft, anders dan andere telefoons in ieder geval.

Ik gebruik het swiftkey toetsenbord, en was op mijn galaxy s werkte de haptic feedback gewoon in de default stand. Nu las ik dit en dacht ik hey die doet het helemaal niet meer. Ben ik gaan kijken in de settings van swiftkey en de haptic feedback stond op 10ms. Dan doet ie dus helemaal niks, ik voel pas een trilling wanneer deze in de buurd van de 40/50ms komt.

Best raar, heb hem nu gewoon hoger gezet, en dan werkt het perfect, maar het lijkt echt of de motor zich wat anders gedraagt dan andere telefoons.

Ik voel hem in ieder geval zeker wanneer hij in mijn broekzak zit, wat bij de galaxy nog wel eens tegen kon vallen :)

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 07:20
Ik heb deze topic doorgezocht op walkman maar mijn probleem gek genoeg niet tegengekomen. Ik heb mijn muziek ingedeeld in een directory structuur die ik handig vind. Maar ik kan niet vinden hoe ik met de Walkman app op de Xperia Z gewoon door de directories kan bladeren en muziek afspelen.

Is dit niet mogelijk?

Verwijderd

ppassie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:15:
Ik heb deze topic doorgezocht op walkman maar mijn probleem gek genoeg niet tegengekomen. Ik heb mijn muziek ingedeeld in een directory structuur die ik handig vind. Maar ik kan niet vinden hoe ik met de Walkman app op de Xperia Z gewoon door de directories kan bladeren en muziek afspelen.

Is dit niet mogelijk?
Nee. Je kunt wel playlisten aanmaken. Of een alternatief als bv Xing installeren.

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 07:20
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:21:
[...]

Nee. Je kunt wel playlisten aanmaken. Of een alternatief als bv Xing installeren.
Duidelijk antwoord. Ik zal jouw suggestie bekijken.

Bedankt.

Verwijderd

ik ben benieuwd naar ervaringen met het verwijderen van de shatterproof sheet van voor en achter... op een of andere manier heb ik aan de voorkant al twee flinke krassen te pakken... en dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben geweest... geen sleutels erbij e.d. af en toe wel op tafel gelegd... en ja met de voorkant naar beneden omdat ik graag die prachtige achterkant wil showen... maar had niet zó snel al krassen verwacht...

Er gingen geruchten dat er op het glas zelf tóch een oleophobic coating aangebracht zou zijn... tegen de verwachtingen van vooraf in. Kan dit bevestigd worden?

ook heb ik verhalen gehoord over schermen die verkloot zijn door de protector er af te halen, door lijmresten e.d. die niet meer te verwijderen waren en achterkanten die lelijk werden. Weet iemand hier meer over?

En is het glas zelf wél echt bestand tegen krasjes bij normaal gebruik.. dus als hij op tafel ligt en soms misschien wat licht verschoven wordt, of er misschien een keer een eurootje mee lift in de broekzak? of moet dan gevreesd worden voor permanente krassen?

ten slotte vraag ik me af wat het verwijderen van de protectors met de garantie doen.. zowel schade die niets te maken heeft met het scherm als schade die veroorzaakt is dóór het verwijderen van de protectors?

• alex3305
  • Nu online
johnhere schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Eindresultaat klopt toch wel hier. Een prima resultaat voor een topper zoals deze XZ. _/-\o_
Ik ben dikker dan dik te vreden. Echt genieten.

Nog steeds aan te raden is Deep Sleep Battery Saver. Werkt perfect en stamina mode staat uit bij mij.
Dat Deep Sleep Battery Saver is leuk als je geen gebruikt maakt van bijvoorbeeld instant messaging. Het haalt namelijk een beetje de functie van een smartphone weg. Wat het grofweg doet is namelijk airplane modus aanzetten voor een bepaalde duur, waarna deze weer kort ingeschakeld wordt om te controleren of er berichten zijn. En dat in een lus.

Het grote probleem is dus dat je bijvoorbeeld Whatsapp, Facebook of e-mail-berichten niet direct binnen zult krijgen maar met een vertraging van een ingestelde frequentie. Dat lijkt mij persoonlijk ongewenst gedrag en dan zie ik liever de Stamina modus van Sony welke alles gewoon ingeschakeld houdt met de geselecteerde apps, dan dat ik straks een belangrijk berichtje mis.

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Hoe kan dit gebeuren? Ik heb qua app's niet gedownload, geinstalleerd of wat anders dan dat erop zat toen ik nog meer dan 2 dagen op het plek had staan waar nu 4 uur staat mbt de stamina mode.

Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/1441u8l.jpg
Er zijn twee soorten vibratiemotors, de gewone mechanische met een ronddraaiend gewichtje en lineair oscillerende vibratiedingen. De Xperia Z is een van de weinige Android-toestellen met een lineair oscillerende vibrator. De verschillen tussen de twee kan je hier lezen: http://thenextweb.com/app...ne-5-vibrate-differently/

De vibratie is daardoor inderdaad wat fel, meer dan de meeste mensen gewend zijn. Ook duurt het een paar tienden van een seconde voor de 'ramp-up' gedaan is en de vibratie fel voelbaar is. Daardoor lijkt het soms dat hij veel sterker vibreert wanneer je kort na elkaar veel toetsaanslagen doet bijvoorbeeld.

In ieder geval is zo'n vibratiemotor wat sterker dan een klassieke en meestal minder gevoelig voor defecten. De Xperia Z is de eerste smartphone die ik terug echt goed kan voelen als ik 'm op zak heb, dat heb ik sinds featurephones niet meer echt gehad.

@Hierboven, die schattingen kloppen helemaal niet, moet je niet op letten. Na verloop van tijd worden die accurater maar echt juist ingeschat is het nooit. Veel te veel factoren die het kunnen beïnvloeden.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 07-03-2013 22:43 ]

Verwijderd

Wifi op locatie basis vreet eigenlijk meer stroom dan dat het bespaart, zet het gewoon even netjes aan of uit.

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:42:
Er zijn twee soorten vibratiemotors, de gewone mechanische met een ronddraaiend gewichtje en lineair oscillerende vibratiedingen. De Xperia Z is een van de weinige Android-toestellen met een lineair oscillerende vibrator. De verschillen tussen de twee kan je hier lezen: http://thenextweb.com/app...ne-5-vibrate-differently/

De vibratie is daardoor inderdaad wat fel, meer dan de meeste mensen gewend zijn. Ook duurt het een paar tienden van een seconde voor de 'ramp-up' gedaan is en de vibratie fel voelbaar is. Daardoor lijkt het soms dat hij veel sterker vibreert wanneer je kort na elkaar veel toetsaanslagen doet bijvoorbeeld.

In ieder geval is zo'n vibratiemotor wat sterker dan een klassieke en meestal minder gevoelig voor defecten. De Xperia Z is de eerste smartphone die ik terug echt goed kan voelen als ik 'm op zak heb, dat heb ik sinds featurephones niet meer echt gehad.

@Hierboven, die schattingen kloppen helemaal niet, moet je niet op letten. Na verloop van tijd worden die accurater maar echt juist ingeschat is het nooit. Veel te veel factoren die het kunnen beïnvloeden.
De eerste keer dat de Z ging trillen bij mij zat ik in de les, ik schrok me echt dood, een sterke trilling maar dat vind ik juist wel handig.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:20
Marc_87 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:40:
Hoe kan dit gebeuren? Ik heb qua app's niet gedownload, geinstalleerd of wat anders dan dat erop zat toen ik nog meer dan 2 dagen op het plek had staan waar nu 4 uur staat mbt de stamina mode.

[afbeelding]
Haal m eens van de lader af en kijk dan nog eens. Als het goed is helpt dat.

• Myedvyed
AmbroosV schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:42:

Bedankt voor de opheldering!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Vlemert schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Ik heb het nu handmatig opgelost:

De NOMEDIA file uit de demovideo map gekopieerd en in de whatsapp folders gezet. Vervolgens settings>apps>all>media storage> clear data.

Daarna staat er niets meer in de album app. Even rebooten en na een paar minuten is de library opnieuw opgebouwd zonder alle whatsapp meuk (of waar je die NOMEDIA map ook neergegooid hebt).
Top werkt perfect, had echt superveel icons etc. in mijn album app staat wat nogal irritant was. Misschien ook iets om toe te voegen aan de TS ambroos?

Ps4/switch gamer

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
@xperia z Je kunt de protector aan de voorkant prima verwijderen, zit zover een oleophobic coating op. In ieder geval ben ik geen hinderlijke vingervlekken tegen gekomen. Raad het niet aan om de protector van de achterkant te verwijderen omdat er kans bestaat dat er lijm/plak nog op het glas blijft kleven, zoals bij mij. Maar ik heb de protector van de achterkant verwijderd onder de motto "gewoon omdat het kan".

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Net in de winkel geweest om het toestel voor het eerste te bekijken.

Eerste Xperia Z toestel, in de Belcompany, wat ik in mijn handen had, was erg traag en erg laggy. Ook na het sluiten van alle apps. Een 2 de toestel in the Phonehouse was lekker rap. Vraag me af waar het verschil in zit.

Heb dit laats ook gehad met de Galaxy Note 2. De een is snel, de andere zo traag als ik weet niet wat, en dat is wel met alle apps gekilled.

Wat me erg tegenviel is dat het toestel erg licht is. Hij voelt hierdoor wat goedkoop aan. Dit heb ik ook met de iPhone 5. De 4s voelt, voor mij, kwalitatief beter, omdat dat ding zwaarder is. Dit is natuurlijk wel persoonlijk, maar vond het niet fijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:50:
Net in de winkel geweest om het toestel voor het eerste te bekijken.

Eerste Xperia Z toestel, in de Belcompany, wat ik in mijn handen had, was erg traag en erg laggy. Ook na het sluiten van alle apps. Een 2 de toestel in the Phonehouse was lekker rap. Vraag me af waar het verschil in zit.

Heb dit laats ook gehad met de Galaxy Note 2. De een is snel, de andere zo traag als ik weet niet wat, en dat is wel alle apps gekilled.

Wat me erg tegenviel is dat het toestel erg lcih is. Hij voelt hierdoor wat goedkoop aan. Dit heb ik ook met de iPhone 5. De 4s voelt, voor mij, kwalitatief beter, omdat dat ding zwaarder is. Dit is natuurlijk wel persoonlijk, maar vond het niet fijn.
De Xperia Z is snel, ik heb nog niemand hier over horen klagen. En over het gewicht: die is goed genoeg. Hoe zwaarder hoe eerder je de nijging zult hebben om de telefoon te laten vallen en als je net zoals mij films etc. kijkt is een zwaar gewicht gewoon niet handig.

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Thanks voor de opheldering Ambroos. Viel me inderdaad ook al op dat een enkele toetsaanslag amper trilt, maar als ik snel typ dan wordt dat ding helemaal gek XD

Voor gebeld worden ideaal, tijdens het typen heb ik liever de short bursts, maargoed je kan niet alles hebben he!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:42:
Wifi op locatie basis vreet eigenlijk meer stroom dan dat het bespaart, zet het gewoon even netjes aan of uit.
Volgens mij valt dat wel mee. Je telefoon is altijd bezig met zendmasten vinden dus dan pakt die de locatiegegevens gewoon mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:56:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee. Je telefoon is altijd bezig met zendmasten vinden dus dan pakt die de locatiegegevens gewoon mee.
En er opent zich een extra achtergrond proces van ongeveer 8 mb om dit te checken ;p

Verwijderd

Kan de XZ niet aan de PC aangsloten worden zonder hem te laden? Dit kan ik nergens vinden.
Nope, dat zou ook geen zin hebben. Opladen is niet slecht, bij dit type batterijen moet je er juist voor zorgen dat je 'm best niet te laag laat gaan. Onder 10% is niet zo goed.

Verwijderd

Ok

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:13:
[...]

Na update:
[afbeelding]
Vraag me af wat er dan geupdate is. Nog problemen gehad na de update? Ik heb nog geen updates geinstalleerd.

• 418O2
Even op herhaling

hier ben ik wel benieuwd naar

Poll: Van welke toestel kom je?
iPhone (4/4s/5)
Samsung Galaxy S3
HTC One (X)
Xperia S
Xperia T
Ander Android highendtoestel
Ander Android lowendtoestel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=385241&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:11:
[...]

Vraag me af wat er dan geupdate is. Nog problemen gehad na de update? Ik heb nog geen updates geinstalleerd.
Niks raars, alleen had swiftkey > werd naar standaard teruggezet. 2 seconden weer verandert.

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:07:
Begrijp mij ook niet verkeerd hoor. Ik snap dat beats bijvoorbeeld een te sterke bas hebben wat ten koste gaat van de helderheid van het geluid. Maar het gaat mij er om dat ik bij deze headset ook meer helderheid had verwacht. Ik heb er verder geen verstand van maar ik hoor het verschil in helderheid niet zo in vergelijking met beats of de meegeleverde in ear headphones..
Bron maakt ook veel uit, bij een 128kbit mp3tje of bij een youtube filmpje zul je het niet merken. Speel maar eens een originele cd af (of muziek in een lossless formaat) dan zul je veel meer details horen.

Noot: ik heb geen mdr-1r, maar wel andere high end koptelefoons

• alex3305
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:58:
[...]

En er opent zich een extra achtergrond proces van ongeveer 8 mb om dit te checken ;p
Je hebt 2GB RAM, waar maak je jezelf druk om? Daarnaast is het bij Android zo dat een app altijd een bepaalde geheugenruimte inneemt om niet zomaar zonder te kunnen zitten. Volgens mij gaat dit tegenwoordig in machten van 4 of 8. In ieder geval is dat een beetje de standaard procesruimte.

Verder heb ik het momenteel wel aanstaan en kijk ik het even aan of het überhaupt scheelt, maar ik denk eerlijk gezegd van wel. Vooral omdat ik zelf te lui ben om het elke keer aan en uit te zetten.
418O2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:13:
Even op herhaling

hier ben ik wel benieuwd naar

Poll: Van welke toestel kom je?
[...]
De Galaxy Note (2) vergeten te vermelden joh! Deze telefoon vind ik echt de spirituele opvolger van de Note 1, met uitzondering van het pennetje. Of er moet nog een Note 3 gaan komen met een ongeveer even groot scherm, want 5.9" lijkt me dan toch wel weer iets te groot...
Pagina: 1 ... 15 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.