Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
DutchManticore schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:34:
De launcher heeft dus een bug waardoor deze onbruikbaar wordt.
is me al twee keer gebeurd.

Heb nu tijdelijk de smartlaunchr uit de playstore, en alles werkt weer perfect.

En de walkman app is echt slecht.
Had eigenlijk een subliem programma verwacht, maar die van Samsung heeft toch veel meer functionaliteit.

Shuffle, kan alleen per hele librairy, en de zoekfunctie komt met 991 nummers erin telkens uit op "geen resultaten". Wat ik ook zoek.
Ik vind persoonlijk de walkman app echt fantastisch. Je kan ook wel albums shuffelen, je moet dan gewoon op het album klikken. En welke bug in de launcher bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:31
lauyylauyy schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Ik ben in bezit van een mac, maar is dit van jou bij een windows pc? Want ik kan namelijk bij 'finder' het toestel niet detecteren. Wel heb ik het programma 'sony bridge for mac'. Maar daar kan ik het interne geheugen niet mee uitlezen..
De app Airdroid werkt uitstekend voor bestand overdracht, gewoon via wifi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

[...]

Ik ben in bezit van een mac, maar is dit van jou bij een windows pc? Want ik kan namelijk bij 'finder' het toestel niet detecteren. Wel heb ik het programma 'sony bridge for mac'. Maar daar kan ik het interne geheugen niet mee uitlezen..
Ik gebruik het programma Airdroid, dan kun je via je wifi thuis op je pc inloggen opinternet op n adres, en krijgt zo toegang tot je telefoon. Echt superpgrogrammaatje :-)

edit:
lol .. tegelijk zelfde gepost zo

[ Voor 4% gewijzigd door JediUberknaft op 06-03-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
JediUberknaft schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik het programma Airdroid, dan kun je via je wifi thuis op je pc inloggen opinternet op n adres, en krijgt zo toegang tot je telefoon. Echt superpgrogrammaatje :-)

edit:
lol .. tegelijk zelfde gepost zo
en ook voor @jeroendh bedankt! Super programma inderdaad. Vind het nu al makkelijk :)

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
@jeroendh Ook bedankt, thuis heb ik ook een Macje, hier op werk :+ heb ik een Windows PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
[...]

Gewoon Dropbox gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb best wat goede apps van deze site gehaald (waaronder dus die airdroid)

http://www.techsupportale...android-apps.htm?page=0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Krijgen jullie ook de melding dat er onvoldoende oplslag ruimte is als je een file via media go wilt kopiëren. Met 20GB vrije ruimte op een 64GB kaartje zou een film van 6GB toch goed moeten gaan :S

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

dalus schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:07:
Krijgen jullie ook de melding dat er onvoldoende oplslag ruimte is als je een file via media go wilt kopiëren. Met 20GB vrije ruimte op een 64GB kaartje zou een film van 6GB toch goed moeten gaan :S
Ligt er aan hoe het kaartje is geformatteerd. Fat32 is maximaal 4gb per bestand, dus beter kun je het kaartje formatteren naar NTFS.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakraiser op 06-03-2013 12:15 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Maaruuh .. nog niet niemand die mij met mijn little issue kan helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

tweakraiser schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Ligt er aan hoe het kaartje is geformatteerd. Fat32 is maximaal 4gb per bestand, dus beter kun je het kaartje formatteren naar NTFS.
Fat32 kan maar tot 32GB dus neem aan dat de telefoon zelf het 64GB kaartje in exfat formateerd. Een file van 4GB+ kopieren gaat ook gewoon goed via explorer.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 16:44
Of Google Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

dalus schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Fat32 kan maar tot 32GB dus neem aan dat de telefoon zelf het 64GB kaartje in exfat formateerd. Een file van 4GB+ kopieren gaat ook gewoon goed via explorer.
FAT32 kan wel degelijk op 64GB kaartjes, het is zelfs de enige manier om een 64GB kaartje aan de praat te krijgen op de Xperia Z. exFAT wordt slechts tot 32GB ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Laatst online: 31-10-2016
JediUberknaft schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:07:
Ik heb best wat goede apps van deze site gehaald (waaronder dus die airdroid)

http://www.techsupportale...android-apps.htm?page=0,0
Gewoon een ' dummy' google e-mail account aanmaken en vanaf nu apps via de Store op je XZ gaan installeren. Weet je zeker dat et iig een beetje save is dan zo van willekeurige aanbieders. Bij Android hoort een google account helaas maar wel makkelijk. Kies maar :)

P.s ook online op je PC via de google store kun je dan met je (google) account apps pushen naar je XZ enzvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

johnhere schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:23:
[...]

Gewoon een ' dummy' google e-mail account aanmaken en vanaf nu apps via de Store op je XZ gaan installeren. Weet je zeker dat et iig een beetje save is dan zo van willekeurige aanbieders. Bij Android hoort een google account helaas maar wel makkelijk. Kies maar :)

P.s ook online op je PC via de google store kun je dan met je (google) account apps pushen naar je XZ enzvoort.
Ja ik bedoel informatie over de apps, niet de app zelf, ik download de apps allemaal gwn via playstore uiteraard. Maar via deze site (en meerderen) zie je de cons en pros van de apps. Dat vind ik wel zo fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

dalus schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:17:
[...]

Fat32 kan in principe tot 2TB, maar de limiet van de bestandgrootte blijft 4GB.
NTFS wordt geloof ik ook niet ondersteund door de XZ op kaartjes van 64GB.
Er is dus nog geen oplossing om van het 4GB limiet per bestand af te komen. Daarom heb ik ook een 32GB kaartje :)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakraiser op 06-03-2013 12:29 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

ormagon schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:19:
[...]

FAT32 kan wel degelijk op 64GB kaartjes, het is zelfs de enige manier om een 64GB kaartje aan de praat te krijgen op de Xperia Z. exFAT wordt slechts tot 32GB ondersteund.
Ok dat wist ik niet, zal eens met de cardreader kijken hoe het kaartje nu geformateerd is.

Is inderdaad FAT32, dan maar wachten tot daar iets voor gefixed wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door dalus op 06-03-2013 13:17 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
Hallo,

Heb al de zoekfunctie gebruikt, factory reset etc gedaan, maar mijn led doet niks bij whatsapp, gmail etc. Via *#*#service#*#* mijn led getest, hij doet hij t wel. Hoe is dit op te lossen? Graag geen app uit de market, toestel moet dit ok gewoon zelf kunnen toch?

Edit; toestel 2x factory reset, ook even aan en uit gezet maar werkt dus niet.iemand een solution?

[ Voor 15% gewijzigd door kanem0chi op 06-03-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals in de TS staat kan je hiermee gewoon bestanden op je telefoon beheren vanop je Mac: http://www.android.com/filetransfer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
tweakraiser schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:26:
[...]

Fat32 kan in principe tot 2TB, maar de limiet van de bestandgrootte blijft 4GB.
NTFS wordt geloof ik ook niet ondersteund door de XZ op kaartjes van 64GB.
Er is dus nog geen oplossing om van het 4GB limiet per bestand af te komen. Daarom heb ik ook een 32GB kaartje :)
Jawel, dat is namelijk exFAT :) of werkt dat formaat niet in de Experia Z? Heb een 64Gb exFAT kaartje in m'n Note 10.1 waarbij je dus geen limieten meer hebt, erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 08:56

Alcmaria

Syntax Error in 10

Even een andere vraag.. Ik kan me nog herinneren dat in het begin werd gesproken over een calibratie functie van het scherm die meegeleverd zou worden in de stockrom... Ik heb toestel nu een week of 2 en ik ben dit eigenlijk niet tegengekomen en ook op het forum vind ik hier niets meer over.

Hebben we de calibratiefunctionaliteit nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen dat je de locatiebepaling in de weather widget handmatig moet updaten. Ik kan geen instelling vinden om het automatisch te laten bepalen. Als ik in de instellingen "Mijn locatie gebruiken" selecteer, dan vindt hij die wel meteen. Locatieservice van Google en het delen van locatiegegevens staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:35:
Hebben meer mensen dat je de locatiebepaling in de weather widget handmatig moet updaten. Ik kan geen instelling vinden om het automatisch te laten bepalen. Als ik in de instellingen "Mijn locatie gebruiken" selecteer, dan vindt hij die wel meteen. Locatieservice van Google en het delen van locatiegegevens staat aan.
Heb je auto synchronisatie wel aan staan, ik heb dit bijv uit op me htc omdat ik het niet nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Even een opmerking over de batterij. Zojuist stond mijn percentage op 84% (na 8 uur waarvan 45 minuten scherm tijd) en was ik nu.nl aan het checken (zeg 3 minuten) daarna stond ie op 81%. Mijn conlcusie is dat de refresh van het percentage niet al te regelmatig gebeurt waardoor het lijkt alsof hij ineens sneller leeg loopt.

Overigens vind ik ongeveer 2% per uur erg acceptabel bij normaal gebruik. Ik heb daarnaast diverse syncs aan staan (gmail, exchange).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carlos0_0 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:42:
[...]

Heb je auto synchronisatie wel aan staan, ik heb dit bijv uit op me htc omdat ik het niet nodig vind.
Ik kan nergens een dergelijke instelling vinden op de XZ. Ik herinner me inderdaad dat mijn oude HTC een dergelijke instelling had, hier niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar volg dit forum al een tijdje. Dit forum en vooral ook de review van ormagon hebben me eigenlijk zo goed als overtuigd om er ook een te gaan halen, waarvoor dank. :) ik hoop dit zelfs nog deze week te kunnen doen. Ik heb echter nog een vraagje voor diegenen die er al één hebben: Hoe is de standbytijd/schermtijd nu uiteindelijk na 5 à 6 laadcycli als de accu helemaal 'ingewerkt' is laat ons maar zeggen? Ik heb wel al verschillende schermtijden gelezen na 1 of 2 laadcycli en dat deze ook nog steeds verbeteren na een week of wat in gebruik, maar over welke schermtijden hebben we het dan? Waar mag ik me aan verwachten? Nog een paar screenshots van de accustatus zouden mooi zijn. :)

mvg Artois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Tiroz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:30:
[...]

Jawel, dat is namelijk exFAT :) of werkt dat formaat niet in de Experia Z? Heb een 64Gb exFAT kaartje in m'n Note 10.1 waarbij je dus geen limieten meer hebt, erg fijn.
Nee hoor, FAT32 kan tot 2TB, alleen windows laat deze grootte van partities niet toe.
exFat wordt niet ondersteund op de XZ, althans niet de 64GB sd kaartjes.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Freeze-Oh schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:33:
[...]

Nee,
alles gewoon in een folder gegooid. Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn, als hij per folder 1 albumart plaatje opslaat zou dit probleem goed te verklaren zijn. Ik ga het eens proberen. Bedankt!
Inderdaad!
Net even geprobeerd. Albumart wordt dus per folder opgeslagen
Niet echt altijd even handig, maar vooruit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Artois schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:05:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar volg dit forum al een tijdje. Dit forum en vooral ook de review van ormagon hebben me eigenlijk zo goed als overtuigd om er ook een te gaan halen, waarvoor dank. :) ik hoop dit zelfs nog deze week te kunnen doen. Ik heb echter nog een vraagje voor diegenen die er al één hebben: Hoe is de standbytijd/schermtijd nu uiteindelijk na 5 à 6 laadcycli als de accu helemaal 'ingewerkt' is laat ons maar zeggen? Ik heb wel al verschillende schermtijden gelezen na 1 of 2 laadcycli en dat deze ook nog steeds verbeteren na een week of wat in gebruik, maar over welke schermtijden hebben we het dan? Waar mag ik me aan verwachten? Nog een paar screenshots van de accustatus zouden mooi zijn. :)

mvg Artois
Hey Artois, de schermtijden uit mijn review haal ik nu nog steeds ongeveer. Ik doe constant zo'n 20 uur met de mobiel waarvan ongeveer 4 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
Nexz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:35:
Heh bah, om de een of andere reden negeert mijn Album-app de .NOMEDIA files, heb ze inmiddels ook in de WhatsApp folder geknikkerd. Cache legen heeft geen effect gehad. De troep die m'n vrienden m'n sturen hoeft er echt niet tussen te staan :+
Heb je al geprobeerd om een NOMEDIA file te kopieren naar de folder die je wilt negeren?
op je XZ heb je bijvoorbeeld de DEMOVIDEO folder, waar ook neen NOMEDIA file in staat. Die werkt, want je ziet deze demo-filmpjes niet terug in je media browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeze-Oh schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Heb je al geprobeerd om een NOMEDIA file te kopieren naar de folder die je wilt negeren?
op je XZ heb je bijvoorbeeld de DEMOVIDEO folder, waar ook neen NOMEDIA file in staat. Die werkt, want je ziet deze demo-filmpjes niet terug in je media browser...
Of gebruik StudioKUMA .nomedia Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Sinds gister heb ik ook de Xperia Z, erg blij mee :). Echter heb ik nog geen software updates gehad en ook dus niet de waarschuwing van de klepjes zoals anderen hier. Ik ben benieuwd wanneer ik die ga krijgen, want als ik in het Service menu kijk, zegt de telefoon ook dat water-proof niet ondersteund wordt :X...

Verder ben ik er stock al erg blij mee, beter dan de gemiddelde Samsung telefoon met 101-bloatware applicaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
alex3305 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:04:
Sinds gister heb ik ook de Xperia Z, erg blij mee :). Echter heb ik nog geen software updates gehad en ook dus niet de waarschuwing van de klepjes zoals anderen hier. Ik ben benieuwd wanneer ik die ga krijgen, want als ik in het Service menu kijk, zegt de telefoon ook dat water-proof niet ondersteund wordt :X...

Verder ben ik er stock al erg blij mee, beter dan de gemiddelde Samsung telefoon met 101-bloatware applicaties!
Aan te raden mcafee direct te verwijderen als je hem 1 keer opent activeert die en krijg je hem er niet meer vanaf, dit heb ik al van andere gebruikers gehoort met een sony telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Freeze-Oh schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:36:
[...]

Heb dat gedaan. Werkt half. De album app geeft nog steeds alle whatsapp crap weer (en dat is door groepsgesprekken soms nogal ranzige shit). De widget kan er blijkbaar niet meer bij, maar weet door de album app (denk ik) wel dat er een image zou moeten zijn. Met als resultaat dat die helemaal volstaat met een grijze image die denk ik 'image niet gevonden' ofzo moet voorstellen.

Even verder klooien hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Carlos0_0 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:08:
[...]

Aan te raden mcafee direct te verwijderen als je hem 1 keer opent activeert die en krijg je hem er niet meer vanaf, dit heb ik al van andere gebruikers gehoort met een sony telefoon.
Dat doe ik sowieso altijd .. Vind mcafee zware bagger. Heb nu Avast Mobile Security erop zitten, die wordt als 1 van de besten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
ormagon schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Hey Artois, de schermtijden uit mijn review haal ik nu nog steeds ongeveer. Ik doe constant zo'n 20 uur met de mobiel waarvan ongeveer 4 uur schermtijd.
En wat zijn dan ongeveer je instellingen (% helderheid, 2G/3G, Wifi, Bluetooth, nfc, stamina on/off..) ormagon? Ik zou er zelf gewoon graag zeker van zijn, dat ik er minimaal 20-24 uur mee verder kan, ik kan hem immers soms pas s'avonds zeer laat (na een vergadering of een feestje) terug aan de lader hangen, maar wil ondertussen niet graag zonder vallen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb even een vraagje over de Gmail App.

Je kan synchroniseren AAN of UIT zetten.
Maar ik ken nergens vinden waar ik de interval kan instellen.
Vindt het een beetje overkill voor de batterij om iedere seconde te syncen.
Kan ik dit ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
XNL073 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:18:
Ik heb even een vraagje over de Gmail App.

Je kan synchroniseren AAN of UIT zetten.
Maar ik ken nergens vinden waar ik de interval kan instellen.
Vindt het een beetje overkill voor de batterij om iedere seconde te syncen.
Kan ik dit ergens instellen?
Google gebruikt push he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
418O2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:19:
[...]

Google gebruikt push he :)
Dus hij synct niet iedere seconde?
Eigenlijk alleen wanneer er daadwerkelijk een nieuwe mail binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 16:57
Vlemert schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:13:
[...]
De album app geeft nog steeds alle whatsapp crap weer (en dat is door groepsgesprekken soms nogal ranzige shit).
Haha, hier hetzelfde probleem. Wilde laatst mijn telefoon showen aan mijn ouders door dat demofilmpje af te spelen. Gelukkig zagen ze al die thumbnails niet 8)7
Met die app is dat gelukkig over! Er staan nu geen Whatsappfilmpjes meer in de Movies-app. Walkman had hier überhaupt geen last van. In Album maar half; ik zie wel in de Whatsapp-folder het aantal video's en foto's, maar als ik de mappen open, staan er geen items in.

Trouwens, het kan zijn dat ik het heb gemist, maar hebben anderen ook dat bij het opladen het ledje al groen gaat branden bij ongeveer 92%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

XNL073 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:20:
[...]

Dus hij synct niet iedere seconde?
Eigenlijk alleen wanneer er daadwerkelijk een nieuwe mail binnenkomt?
Hij synct dus eigenlijk niet maar wacht gewoon op nieuwe mail..

het is net alsof jij elke dag 100 keer naar het postkantoor rijdt om je nieuwe post op te halen maar in plaats daarvan komt de postbode het door je brievenbus gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Alcmaria schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Hij synct dus eigenlijk niet maar wacht gewoon op nieuwe mail..

het is net alsof jij elke dag 100 keer naar het postkantoor rijdt om je nieuwe post op te halen maar in plaats daarvan komt de postbode het door je brievenbus gooien.
Bedankt voor de heldere uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
  • Laatst online: 16-02-2022
Naar aanleiding van de problemen met mijn accu, gerelateerd aan de SD-kaart en het MediaServer process, gister mijn toestel retour gezonden aan CB.

Datum Aanvullende informatie
06-03-2013 Product naar u retour
06-03-2013 Uw product is vervangen voor een nieuw exemplaar
06-03-2013 Wij hebben uw product in behandeling genomen
06-03-2013 Wij hebben uw product retour ontvangen

Dus toch een probleem met het toestel. ;w

Geweldige Service van CB. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ik heb al even gezocht in dit topic en het accessoires topic, maar kon het zo snel niet vinden, dus hier maar even de vraag: hoe eenkennig is de XPZ in relatie tot opladen via USB? Ik zit nu op mijn werk zonder oplader maar met een lege accu, maar opladen via de mij beschikbare USB kabels / opladers wil hij niet.

Heb hier een micro USB voor een Jabra headset geprobeerd, en een USB-microUSB kabeltje, wat ik aan verschillende USB poorten van mijn laptop heb gehangen...

Als het toestel inderdaad zo kritisch is i.r.t. voor het opladen gebruikte kabeltje o.i.d., dan mag ik daar wel iets op gaan verzinnen :+

[ Voor 6% gewijzigd door DFKT op 06-03-2013 16:07 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan 't me niet voorstellen eigenlijk. Heb thuis 3 opladers geprobeerd en die werkten allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

Sinds vandaag reboot me telefoon constant (x of 15 gebeurt in 3 / 4 uur). Meestal staat Ingress aan, niet altijd. Ik heb gegoogled, en topic door zicht niets gevonden. Iemand enige idee welke stappen ik kan doorlopen om dit te verhelpen? (of is ie gewoon dood binnen een week?).

Edit:
Zo juist 4x crashed terwijl ik media-items wou droppen in ingress, lijkt vast te lopen, en daarna reboot het toestel. Zou een lichte taak moeten zijn. Heb TrollsnTowers (iets gratis game) geinstalleerd en zal dat ook even een half uurtje spelen om te kijken of het iets met stress te maken kan hebben (al leek het daar eerder niet op).

[ Voor 38% gewijzigd door Maxx op 06-03-2013 16:20 ]

TheMaxximum of your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
418O2 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:12:
Kan 't me niet voorstellen eigenlijk. Heb thuis 3 opladers geprobeerd en die werkten allemaal
DItto. SGS1, HTC en Sony lader werken bij mij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Het gaat me om de USB kabel. De Jabra lader is geen foon lader, dus kan me er nog iets bij voorstellen dat die het niet doet... maar snap niet dat ik niet vanaf een USB poort van bijv. mijn laptop kan laden?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
DFKT schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:21:
Het gaat me om de USB kabel. De Jabra lader is geen foon lader, dus kan me er nog iets bij voorstellen dat die het niet doet... maar snap niet dat ik niet vanaf een USB poort van bijv. mijn laptop kan laden?
Doet de mijne wel, zelfs via de usb-host van m'n tablet. Echter wel het scherm uit laten, anders loopt hij harder leeg dan dat hij laadt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

renzo4000 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:56:
Even een opmerking over de batterij. Zojuist stond mijn percentage op 84% (na 8 uur waarvan 45 minuten scherm tijd) en was ik nu.nl aan het checken (zeg 3 minuten) daarna stond ie op 81%. Mijn conlcusie is dat de refresh van het percentage niet al te regelmatig gebeurt waardoor het lijkt alsof hij ineens sneller leeg loopt.

Overigens vind ik ongeveer 2% per uur erg acceptabel bij normaal gebruik. Ik heb daarnaast diverse syncs aan staan (gmail, exchange).
Mijn batterij percentage was zojuist 75%

Na het opnieuw starten van m'n telefoon is het opeens 64% geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
hoipimniet schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Haha, hier hetzelfde probleem. Wilde laatst mijn telefoon showen aan mijn ouders door dat demofilmpje af te spelen. Gelukkig zagen ze al die thumbnails niet 8)7
Met die app is dat gelukkig over! Er staan nu geen Whatsappfilmpjes meer in de Movies-app. Walkman had hier überhaupt geen last van. In Album maar half; ik zie wel in de Whatsapp-folder het aantal video's en foto's, maar als ik de mappen open, staan er geen items in.

Trouwens, het kan zijn dat ik het heb gemist, maar hebben anderen ook dat bij het opladen het ledje al groen gaat branden bij ongeveer 92%?
Ik heb het nu handmatig opgelost:

De NOMEDIA file uit de demovideo map gekopieerd en in de whatsapp folders gezet. Vervolgens settings>apps>all>media storage> clear data.

Daarna staat er niets meer in de album app. Even rebooten en na een paar minuten is de library opnieuw opgebouwd zonder alle whatsapp meuk (of waar je die NOMEDIA map ook neergegooid hebt).

Update: ennnnn eerste krassen op de achterkant zijn binnen (2 krassen diep genoeg om met de nagel te voelen). De shatterproof sheet is inderdaad absoluut niet krasvast. Telefoon face-down op tafel leggen ga ik dus maar niet aan beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vlemert op 06-03-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
JediUberknaft schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:13:
[...]

Dat doe ik sowieso altijd .. Vind mcafee zware bagger. Heb nu Avast Mobile Security erop zitten, die wordt als 1 van de besten gezien.
Wat is de meerwaarde van zo'n programma eigenlijk op een smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Benotti schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:35:
[...]

Wat is de meerwaarde van zo'n programma eigenlijk op een smartphone?
Omdat Android opener is dan bijvoorbeeld iOS, en software in principe meer permissies heeft dan het gesloten systeem zoals dat van Apple. Software kan bijvoorbeeld je berichten uitlezen (privacy), je oproepen (privacy) of zelfs berichten sturen (op kosten jagen) etc. etc.

Malware heeft dus veel meer impact dan dat je zou denken op een Android smartphone - zolang je echter alleen betrouwbare progamma's installeert (reviews checken, altijd op de permissies letten; zo installeer ik dus echt geen zaklamp app die toegang tot mijn telefoonidentiteit wil) dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Weet iemand hoe die twee connectoren heten aan de zijkant? En kan iemand eventueel meten welke + en welke - is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
nubcaek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:50:
Weet iemand hoe die twee connectoren heten aan de zijkant? En kan iemand eventueel meten welke + en welke - is?
Geen idee, Dock connectors? Althans daar zijn ze voor bedoeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, afkomend van de Xperia S zijn dit mijn eerste indrukken:

Scherm is absoluut fantastisch, van voren is dit echt een pareltje. Hij verliest wat contrast onder de hoeken maar niet zoveel als de S en daar was het al niet storend. De kleuren lijken echt prachtig. Verder loopt het ding als een tiet, wat een snelheid zeg. TZT zal ik een userreview maken (even de accu, camera etc testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Zat net even te neuzen wat er allemaal op stond kwa voorgeinstalleerde apps toen ik Diagnostics opstarte en bij phone facts keek staat er Latest Software NO.
Heb nog niet geupdate maar de nieuwe versie zou problemen geven met aanklikken van icoontjes zodat je helemaal niks meer kan.

Ik zag trouwens ergens (volgens mij op twitter) dat je de xperia z makkelijk als wifi hotspot kon gebruiken i.c.m je tablet maar welke app moet ik hiervoor gebruiken? Staat nergens iets van op.

Nog één dingetje dat gekke stickertje op de achterkant boven de letters xperia waar dient dat eigenlijk voor? Kan dat er niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gekke stickertje is een ugly-ass NFC-logo'tje, kan er zo af ja :)

[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 06-03-2013 20:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Mooi gelijk eraf gepield thankss

Zag trouwens op twitter dat de nederlandse ontwikkelaar chainfire (wel bekend van diversen root apps en het rooten van diversen samsung modellen) ook een xperia z heeft sinds vandaag.
Misschien goed nieuws als hij daarmee aan de gang gaat (rooten bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
ComTech schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:25:
Ik zag trouwens ergens (volgens mij op twitter) dat je de xperia z makkelijk als wifi hotspot kon gebruiken i.c.m je tablet maar welke app moet ik hiervoor gebruiken? Staat nergens iets van op
Wi-Fi tethering vind je onder instellingen>meer >tethering & hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

ComTech schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:25:
Zat net even te neuzen wat er allemaal op stond kwa voorgeinstalleerde apps toen ik Diagnostics opstarte en bij phone facts keek staat er Latest Software NO.
Heb nog niet geupdate maar de nieuwe versie zou problemen geven met aanklikken van icoontjes zodat je helemaal niks meer kan.

Ik zag trouwens ergens (volgens mij op twitter) dat je de xperia z makkelijk als wifi hotspot kon gebruiken i.c.m je tablet maar welke app moet ik hiervoor gebruiken? Staat nergens iets van op.

Nog één dingetje dat gekke stickertje op de achterkant boven de letters xperia waar dient dat eigenlijk voor? Kan dat er niet af?
Instellingen -> meer... (staat net onder je wifi en bluetooth) en dan op tethering en mobiele hotspot, die laatste is waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
[...]

Ik krijg gewoon op mijn Mac Phonecard te zien, jij niet?

Hoe werkt de exchange mail app precies?
Ik hem mijn gmail account toegevoegd en mijn live account maar deze worden niet gesynchroniseerd waardoor er blijft staan dat ik ongelezen mail hem terwijl ik deze al op de pc heb gezien. Daarnaast krijg ik ook vaak een serverfout bij mijn live mail.

@Vlemert:
Bedankt voor de tip!
Ik heb ook 2 groepsgesprekken lopen waar een hele hoop zooi voorbij komt die ik niet in mijn library wil hebben :P
Is het niet mogelijk om dit automatisch te laten verwijderen?

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-03-2013 21:13 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Vlemert schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:10:
[...]

Ik heb het nu handmatig opgelost:

De NOMEDIA file uit de demovideo map gekopieerd en in de whatsapp folders gezet. Vervolgens settings>apps>all>media storage> clear data.

Daarna staat er niets meer in de album app. Even rebooten en na een paar minuten is de library opnieuw opgebouwd zonder alle whatsapp meuk (of waar je die NOMEDIA map ook neergegooid hebt).
Wilde ik ook al uitproberen (behalve het clearen van de data van Media Storage, die kende ik nog niet), werkt inderdaad perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Laatst online: 06-03 10:25
Kapitein Merijn schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:11:
[...]

Ik krijg gewoon op mijn Mac Phonecard te zien, jij niet?
nee man.... echt weird..

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
nubcaek schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:50:
Pogo pins. Misschien dat iemand al de dock heeft om te meten waar de + en - zitten?
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Laatst online: 31-10-2016
Supremo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:35:
[...]

Pogo pins. Misschien dat iemand al de dock heeft om te meten waar de + en - zitten?
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/
Bedankt voor je tip Pogo pins :) Maar op jou vraag... dat is toch te meten ? bijvoorbeeld met een LED-je (heb ik niet anders had ik het even gedaan) waarbij je als aarde de rand van de mini usb aansluiting gebruikt. Even snel beide contacten testen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
hoipimniet schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Wilde ik ook al uitproberen (behalve het clearen van de data van Media Storage, die kende ik nog niet), werkt inderdaad perfect!
Alleen om de een of andere magische reden komen nieuwe images gewoon weer lekker droog in de album app terug :(

Hebben jullie daar ook last van?

Ik denk er nog eens over na in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Al mensen die de koptelefoon van Vodafone hebben ontvangen? Bij mij lag die vandaag ineens op de stoep:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/574768_520674981316961_973005980_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou echt van mn Z, alleen het scherm kan echt zò vies worden... Geen protector btw, er af gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Vlemert schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:28:
[...]

Alleen om de een of andere magische reden komen nieuwe images gewoon weer lekker droog in de album app terug :(

Hebben jullie daar ook last van?
Ik wel, maar dat komt omdat Whatsapp ze om een of andere reden nu op de interne SD opslaat, en mijn vorige telefoon op de externe. Ik heb dat bestand alleen in de Whatsapp-mappen op de externe kaart gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
De kwaliteit van de foto's van de Sony Xperia Z is minder dan die van de Nokia N8. Toestel uit 2010 wint het van de 13 megapixel camera van Sony. Vooral bij de foto met de vliegtuigstoeltjes is het verschil toch meer dan goed te zien.
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 40% gewijzigd door emporio81 op 07-03-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
emporio81 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:19:
De kwaliteit van de foto's van de Sony Xperia Z is minder dan die van de Nokia N8. Toestel uit 2010 wint het van de 13 megapixel camera van Sony. Vooral bij de foto met de vliegtuigstoeltjes is het verschil toch meer dan goed te zien.
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter
Sorry, ik zie niet wat jouw reactie nu toevoegt aan de discussie? Persoonlijk denk ik overigens dat de camera wel goed genoeg is, maar dat Sony de compressie gewoon te hoog heeft gezet bij de camera shots. Dit kan door meerdere oorzaken zijn, maar ik geloof dat er ook een Nokia telefoon (N8?) is geweest waarbij de compressie te hoog was. Daar kwamen uiteindelijk shots uit van zo'n 40MB als ik het me goed kan herinneren, waarbij de kwaliteit erg goed was. Dus het zou me niets verbazen als Sony hier nog iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:54:
Hou echt van mn Z, alleen het scherm kan echt zò vies worden... Geen protector btw, er af gehaald.
Bij mij zijn het niet zozeer de vingerafdrukken maar het lijkt wel alsof elk vuiltje en stofje er aan blijft plakken.

Trouwens nog wel irritaties met de muziek widget in notificatiebalk (geen vorig nummer knop, zet je hem op pauze verdwijnt de widget meteen). Ook meer mensen met de bug dat het percentage van de batterij verdwijnt?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Nou Alex, ik vind het wel opvallend dat een toestel uit 2010 het duidelijk wint wat betreft de camera. Dat voegt heel wat toe en laat zien dat het allemaal wel meevalt met de Xperia Z. De foto's spreken duidelijk in het voordeel van de N8 en dat is toch wel opmerkelijk. Overigens is het wel een mooi toestel, maar qua foto's delft het duidelijk de onderspit.

[ Voor 14% gewijzigd door emporio81 op 07-03-2013 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik snap het hele gezeur niet over de camera. Leuk dat die erop zit maar ik heb een DSLR om echte foto's te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
emporio81 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:47:
Nou Alex, ik vind het wel opvallend dat een toestel uit 2010 het duidelijk wint wat betreft de camera. Dat voegt heel wat toe en laat zien dat het allemaal wel meevalt met de Xperia Z. De foto's spreken duidelijk in het voordeel van de N8 en dat is toch wel opmerkelijk. Overigens is het wel een mooi toestel, maar qua foto's delft het duidelijk de onderspit.
Dat is gewoon natuurkunde ;) Heeft weinig met jaartal te maken het is juist bijzonder dat de extreem dunne toestellen tegenwoordig nog zulke ''mooie'' fotos maken, als je je toestel dunner maakt gaat dit ten koste van je fotokwaliteit daarom zie je vaak ook een verdikking bij je camera.

Ik heb persoonlijk liever een mooi slank toestel die redelijke Point and Shoot fotos maakt dan een toestel met zoon lelijke bobbel. Voor echte foto's heb je idd DSLR's

zie:
http://www.anandtech.com/...-smartphone-camera-trends

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6777/Frequencies%20Presentation.044_575px.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk niet ontevreden over de batterij. Hij heeft het nu 1 dag en 10 uur volgehouden met zo'n 15% nog te gaan. Dit is bij 'normaal' gebruik.

Een vraagje voor mensen die de Synology app 'DS File' gebruiken. Ik krijg bij het streamen van video geen geluid. Is dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het geheugen bij jullie? Die 32gb in de S vind ik wel erg lekker ondanks dat het nu uitbreidbaar is moet je wel weer een geheugenkaartje kopen en als ik nu al 30 gb bij de S gebruik zal ik dat bij de Z wel gaan missen denk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs001
  • Laatst online: 09-09 17:28
Even een vraagje, kan ik ergens instellen dat mijn scherm aanspringt als ik een bericht of whatsapp krijg als mijn telefoon in stille modus staat? Want ik leg op mijn werk mijn XZ altijd op tafel, dus zet ik hem liever niet op trillen omdat heel het kantoor daar dan van kan meegenieten. Ik wil echter wel weten als ik een berichtje krijg. Nu zit ik om de 10 min te kijken of ik nog berichten heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Thijs001 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:06:
Even een vraagje, kan ik ergens instellen dat mijn scherm aanspringt als ik een bericht of whatsapp krijg als mijn telefoon in stille modus staat? Want ik leg op mijn werk mijn XZ altijd op tafel, dus zet ik hem liever niet op trillen omdat heel het kantoor daar dan van kan meegenieten. Ik wil echter wel weten als ik een berichtje krijg. Nu zit ik om de 10 min te kijken of ik nog berichten heb :P
Je hebt je notification led toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Thijs001 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:06:
Uh .. kan je dan niet gewoon naar je notification ledje kijken rechtsboven op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs001
  • Laatst online: 09-09 17:28
Alcmaria schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:16:
[...]

Uh .. kan je dan niet gewoon naar je notification ledje kijken rechtsboven op het toestel?
Haha helemaal niet aan gedacht, die had mijn Iphone natuurlijk niet. Bedankt voor de tip. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Nog een uitgebreidde review, deze keer van Hardware.info, zie:

http://nl.hardware.info/r...z-review-sony-zet-de-toon

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Battery life is hier bij normaal gebruik ook prima, zelfs gisteren al (de eerste volledige dag van gebruik).

Als het scherm aanstaat zie je de procenten wel aftikken, maar ik heb het idee dat dat misschien ook komt doordat de meter juist accurater is. Of je nu rond de 100% zit of rond de 10%, de battery level daalt even snel bij hetzelfde gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Percentage daalt wel snel met scherm aan. Heb hem nu pas voor de 2e keer opgeladen. Heb stamina ingeschakeld. Zal na een hele dag gebruiken de resultaten eens posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Wie van jullie heeft Stamina-Mode standaard aan staan? Ik heb 'm nu ingesteld dat Stamina vanaf 40% aan gaat en dan Whatsapp en emails mag syncen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje dit forum mee omdat ik sinds vorige week vrijdag mijn XZ heb gekregen, nu ook maar even aangemeld om mijn ervaringen te delen en zo wellicht nog meer te weten te komen over andere gebruikers.

Mijn voornaamste puntje gaat ook over de accu.

Vanaf het begin zonder Stamina-mode redde ik het hooguit een dag met accu. Grootste stroomvreter bleek scherm en androidbesturingssysteem. Ik gebruikte hem wel vrij veel, whatsapp, facebook ect.

Vanaf gister de Stamina-mode aangezet, toen ik naar bed ging zat ik nog in het groen (27% over). Vandaag wordt de eerste dag dat ik hem volledig op Stamina-mode heb dus ben benieuwd. Vreemde is dat hij al vanaf vanmorgen op geschatte standbytijd van 7 uur blijft staan. Accumeter staat nog op 100% dus dit lijkt niet te kloppen.

Heb wel in Stamina ingesteld dat hij whatsapp mag blijven ontvangen, jammere vind ik hierin is dat de led niet gaat knipperen als er een bericht binnen gekomen is, waardoor je alsnog je scherm moet activeren om te controleren of er een bericht is waardoor de functie eigenlijk waardeloos is geworden.

Ik kijk even aan hoe het verder loopt, anders doe ik hem eind van de dag nog eens naar fabriekinstellingen en dan kijken of het metertje weer klopt. Anders morgen even bellen met t-mobile.

Als mensen dit herkennen of advies hebben ben ik daar nu al dankbaar voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Het bedrijf lijkt wat minder in te zetten op de kwaliteit van het getoonde. Dat zien we ook weer bij dit paneel. Recht van voren bekeken is er niet veel aan te merken op het paneel, al is het ook dan wat flets (zelfs met de Bravia Engine ingeschakeld).
Ze brengen het, samen met de getoonde screenshots, alsof ze dit dus op de homescreen ed getest hebben. De Bravia Engine doet dan niks. Vanaf dit punt heb ik de review niet meer serieus genomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Luco schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:33:

Ze brengen het, samen met de getoonde screenshots, alsof ze dit dus op de homescreen ed getest hebben. De Bravia Engine doet dan niks. Vanaf dit punt heb ik de review niet meer serieus genomen :')
Ja, achteraf was het ook niet echt een uitgebreidde revieuw, haha. Vond er achteraf niet zoveel aan eigenlijk :P.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

idd, staan verder nog aantal onjuistheden in, ze stellen dat de achterkant van hard plastic is (ipv glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er zijn maar weinig goede reviewsites hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

[...]

Hardware.info is dan ook gewoon een slechte grap voor reviewsites. Het enige waar die site nuttig voor is, is hun benchmarks want ze testen wel heel veel :P

Wat betreft de N8: Dat was een cameratelefoon, vergelijkbaar met de PureView nu. Die telefoon heeft een xenon flits en een echte lens en wist die tijd resultaten te halen vergelijkbaar met compactcamera's. Het is dus geen schande dat de Z niet dezelfde kwaliteit foto's weet te reproduceren. Ik ben echt dik tevreden met de camera, al moet je voor echt goede opnames soms even de instellingen induiken omdat de superiour auto nog wel eens het idee heeft da tje snelle bewegingen wil vastleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Camera is dikke prima idd, wat me wel opvalt is dat ik als ik de led flash gebruik standaard oplichtende ogen krijg bij mn katten, maar door de hdr modus (?) ook weer niet enorm stralend overbelicht zijn, heel apart effect :+

Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-INKsd3y0QyY/UTZRFwSUIXI/AAAAAAAAAhA/5I2qYjzV6VA/s812/DSC_0029.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik ben een beetje een rare bug tegengekomen. Ik zag het al een keer eerder en toen had ik het door. Dat in standby modus het scherm nogsteeds een soort van aan staat. Eigenlijk dus zwart scherm laat zien.

Dit gebeurde vanacht dus ook. Bij battery processes staat opeens op 1 android services. Iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Hoe kom je erbij dat het scherm aan staat maar dan op zwart? Lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd. Licht het nog op in het donker ofzo?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Licht inderdaad op in het donker. Je ziet de backlight dus aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
Sn0wblind schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:54:
Ja,
heb ik ook opgemerkt.
Ik had hem een nacht in de lader zitten, en zag in de ochtend dat het scherm aanstond.
Misschien is dit de bedoeling, om de accu niet over te belasten.
Ik laad hem nu steeds op tot een procent of 90, en heb het scherm niet meer zien oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:54:
Dit viel mij ook op ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik was gisteren in de Media Markt en zag de Sony Xperia Z liggen. Het is een mooi toestel, maar ik vind de XZ te groot en vooral ook te breed. De Z voelt goed aan en Sony heeft zeker aandacht besteed aan de bouw, maar het toestel met een hand bedienen gaat niet echt of je moet hele grote handen hebben. De HTC One is, wat dat betreft, handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Meestal als ik mijn telefoon van mijn lader afhaal 's ochtends is het al licht dus het is mij niet opgevallen. Is het zonder lader ook zo? Kan ik me me bijna niet voorstellen, gezien het lage batterijverbruik in stand by.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Pagina: 1 ... 14 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.