Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:20:
[...]
Klink voor jou dan misschien aantrekkelijk omdat je misschien een net toereikend banksaldo hebt om je rekeningven te betalen. Heb je ook nagedacht over de sociale en maatschappelijke status van iemand?
Met een geschat vermogen van $100 miljoen, kan je echt wel meer doen dan alleen rekeningen betalen zoals je het wel probeert over te laten komen. Bovendien die man is al 58 als hij nooit meer zou werken en 100 jaar zou worden kan hij gewoon als een rijk man leven. Als hij bijvoorbeeld $20 miljoen van zijn vermogen vast houd en $80 miljoen vrijmaakt heeft hij als nog z'n $1,9 miljoen per jaar te besteden voor 42 jaar lang !
Als hij $80 miljoen vrijmaakt voor schade vergoedingen en 10 miljoen om van te leven dan heeft hij nog 10 miljoen aan bezit en circa $250,000 te besteden ieder jaar voor 42 jaar.
Wat maakt z'n maatschappelijk status uit ? Hij wordt niet meer geadoreerd door de meesten, een deel staat nog soort van achter hem en trekt alles in twijfel, blijkbaar wisten een aantal mensen in Hollywood er soort van al af maar gingen toch met hem om, die zullen waarschijnlijk gewoon met hem om blijven gaan maar waarschijnlijk niet in het openbaar of erg beperkt. zijn sociale kring en maatschappelijk status worden veel minder toereikend ja maar die gaan echt niet verdwijnen hoor. Met de vele verschillende reacties als goed voorbeeld.
Als je zijn situatie zou vertalen naar ten tijden van de brandstapel denk ik trouwens dat hij wel beter af zou zijn. Want de kans dat een man met een aanklacht van verkrachting naar buiten zou treden zal velen malen kleiner zijn geweest dan nu als het überhaupt wel gebeurden, Hij zou meer dan genoeg geld hebben om mensen om te kopen, Zijn invloed en status zouden waarschijnlijk groot genoeg zijn om er voor te zorgen dat alle negatieve beschuldigingen van de "normalen" mensen automatisch als niet waar zou worden gekenmerkt en afgewimpeld wordt als fabeltjes. Hij zou misschien ook wel bij de lokale pedofiel club van een kerk hebben gezeten waar hij ongestoord z'n gang zou kunnen gaan tot zijn dood en worden bescherm door zijn zogenaamd goede geestelijke broeders. Dus mijn excuses hij zou wel degelijk beter af zijn ten tijden van de brandstapel maar slachtoffers niet echt.
Aan de ene kant ben je blij met het rechtssysteem maar aan de andere kant ben je aan het twijfelen of het niet beter is om vermoord te worden zonder bewijs in plaats van maatschappelijk en sociaal te worden afgestoten zonder bewijs ? Als alle aantijgingen aan het adres van Spacey vals zijn(lijkt me erg onwaarschijnlijk) kan hij een rechtszaak starten op basis van smaad en laster. Het gaat misschien niet goed nu met sommige dingen maar het heeft vrij weinig zin om het met vroeger te vergelijken in een positief dag licht want in die tijden was er nog veel meer mis.
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
Die aanval was niet persoonlijk bedoeld, excuses als ik die aanleiding heb gegeven. Wat ik ermee wilden zeggen is dat hier vaak wel een persoonlijk gewin aan ten grondslag ligt en dan met name financieel. Dat is waar dit waarschijnlijk op uit gaat draaien.
Ik probeer hier geen gedrag goed te praten, laat dat duidelijk zijn maar het heeft er alle schijn van dat sommige proberen ineens mee liften op de MeToo bubble. Maar ja, in het land waar de president gepast en ongepast vrouwen naar de kruis grijpt en vrijuit gaat neem ik het rechtsysteem niet al te serieus.
Dat sommige mensen misbruik maken van zaken met financieel gewin in America is toch al bekend ?
die zal je volgens mij altijd wel blijven hebben daar. Daarom moet een aanklacht toch ook nog bewezen worden in de rechtszaal en is een aanklacht niet gelijk aan direct schuldig en betalen. voorlopig zijn er geloof ik nog geen aanklachten bij het gerecht ingediend over Spacey dus het is niet zo dat als je nu praat dat je automatisch in aanmerking komt voor een schade vergoeding.
Het zou ook nog mogelijk kunnen zijn dat Netflix aangeklaagd wordt door toedoen van Spacey (alleen van de gebeurtenissen tijdens House of cards)en dat zij zullen moeten betalen in plaats van Spacey zelf.
Mike Tyson is aangeklaagd en veroordeeld voor verkrachting en heeft 3 jaar vastgezeten maar hij heeft geen schade vergoeding hoeven te betalen. Het is dus echt niet zo zwart wit dat als een beroemdheid wordt aangeklaagd dat hij/zij gelijk bankroet is. Het is dus nog veel te vroeg om uitspraken te maken over mensen die eventueel misbruik maken van de zaak en heel erg oneerlijk tegenover de echte slachtoffers.