Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• T0ny
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-03 12:35
Alle quotes van Frank op een rij:
http://thewhipquotes.tumblr.com/

"Friends make the worst enemies"
— Frank Underwood

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:19

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

Ik weet het nog zo net nog niet voor seizoen 3, de president heeft toch wel een hele andere rol binnen de Amerikaanse regering dan de wip en vp hebben.

Het stiekeme zal er wel een beetje af gaan, de president wordt natuurlijk 24/7 gevolgd en dient ook deel te nemen aan openbare gelegenheden, staatsbezoeken enz enz.

Daar zie ik het regelen van geheime afspraakjes, nachtelijke meetings enz gewoon niet tussen.

Donstil wijzigde deze reactie 23-02-2014 02:28 (13%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Fisico
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-01-2015

Fisico

by Fabian

Zolang hij zijn loyale lijfwacht mee kan nemen heeft Frank wel iets meer vrijheid. Maar als VP kon hij al geen nachtje meer naar Zoe (al had dat ook een andere oorzaak natuurlijk). Ik ben wel benieuwd hoe Frank blijft spelen met mensen als hij zo in zijn vrijheid, drukke agenda, wordt beperkt.

Weet iemand hoeveel tijd seizoen 2 in beslag nam? Ik heb een discussie met een collega waarbij hij zegt een paar weken en ik iets meer dan een jaar. Frank was immers bijna jarig toe hij de knopen van zijn lijfwacht kreeg en weer bijna jarig toen hij de ring kreeg als president.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:01
quote:
Donstil schreef op zondag 23 februari 2014 @ 02:26:
Ik weet het nog zo net nog niet voor seizoen 3, de president heeft toch wel een hele andere rol binnen de Amerikaanse regering dan de wip en vp hebben.

Het stiekeme zal er wel een beetje af gaan, de president wordt natuurlijk 24/7 gevolgd en dient ook deel te nemen aan openbare gelegenheden, staatsbezoeken enz enz.

Daar zie ik het regelen van geheime afspraakjes, nachtelijke meetings enz gewoon niet tussen.
Genoeg skeletten in zijn kast die hij moet beschermen. En eentje daarvan heeft net Doug vermoordt.
Daarnaast zal er wel een druk zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven, aangezien hij nooit gekozen is door het volk.
En nu hij de hoogste boom heeft moet hij dealen met alle lagere politici die op zijn baan azen.

RocketKoen wijzigde deze reactie 23-02-2014 12:21 (6%)

TheS4ndm4n#1919

• Donstil

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

quote:
RocketKoen schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Genoeg skeletten in zijn kast die hij moet beschermen. En eentje daarvan heeft net Doug vermoordt.
Daarnaast zal er wel een druk zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven, aangezien hij nooit gekozen is door het volk.
En nu hij de hoogste boom heeft moet hij dealen met alle lagere politici die op zijn baan azen.
In het geval van een vallende president door welke reden dan ook wordt de VP president zoals nu gebeurde, voor zover ik weet zit die VP de termijn dan gewoon uit. Er komen geen vervroegde verkiezingen zoals we dat hier kennen.

Amerika kent dat helemaal niet dacht ik.

• johncheese002
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

quote:
Woy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:49:
[...]
Waarom zou je eerst S02 kijken en dan pas S01 :? Nu weet je al redelijk wat er in seizoen 1 gaat gebeuren, en is een stuk van de lol er wel vanaf.
Omdat S02 eerst gedownload is…als ik een nieuwe serie zie, die al uit is- dan haak ik eerst in bij een recente episode, sommige series hebben even nodig 'om op gang te komen' zeg maar…
Het is wel zo idd dat de lijn met die Doug en die skank die hij verborgen houdt een beetje vaag is als je S01 niet hebt gezien, maar dat stoort niet. Des te leuker als je dan S01 kijkt en je ziet waarom :D
Vind het sowieso niet zo logisch om haar in leven te houden voor die Russo die toch al wijlen is, of om haar concealed te houden, haar risico is nu laag omdat Russo toch al weg is. Wie zou zij beschadigen met een roddel? Underwood niet igg. Hoop dat S03 snel uitkomt, als hij er komt. :)

Ik zag nog geen wormen uit het hoofd van Doug komen, dus denk niet dat hij dood is… ;)

"When the tit’s that big, everybody gets in line."
— Frank Underwood

Master.

johncheese002 wijzigde deze reactie 24-02-2014 18:19 (8%)

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Seizoen 3 komt er zeker maar niet snel. Ga maar uit van dezelfde tijd volgend jaar

• NvM
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:06
quote:
johncheese002 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:15:
[...]

Omdat S02 eerst gedownload is…als ik een nieuwe serie zie, die al uit is- dan haak ik eerst in bij een recente episode, sommige series hebben even nodig 'om op gang te komen' zeg maar…
Wat een ongeduldige manier van series kijken. Aan de hand van welke factoren bepaal jij dat in een serie het verhaal nog niet genoeg op gang is gekomen? Hoe kun je dat bepalen als je het verhaal niet kent omdat je er midden in begint? Je weet niet eens op welk punt je je in het verhaal bevindt omdat je totaal onbekend bent met het verhaal. Begin je dan ook halverwege in een boek? Ik begrijp niet goed waarom je er ├╝berhaupt tijd aan besteedt als je te ongeduldig bent om een gedegen ontvouwing van een plot of verhaal uit te zitten.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

quote:
NvM schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:25:
[...]
Wat een ongeduldige manier van series kijken. Aan de hand van welke factoren bepaal jij dat in een serie het verhaal nog niet genoeg op gang is gekomen? Hoe kun je dat bepalen als je het verhaal niet kent omdat je er midden in begint? Je weet niet eens op welk punt je je in het verhaal bevindt omdat je totaal onbekend bent met het verhaal. Begin je dan ook halverwege in een boek? Ik begrijp niet goed waarom je er ├╝berhaupt tijd aan besteedt als je te ongeduldig bent om een gedegen ontvouwing van een plot of verhaal uit te zitten.
Dat zeg je goed, halverwege in een boek en soms alleen passages die mij interesseren! :)

Hoe ik dat bepaal? Gewoon een serie heeft het, of niet. The power of blink, thinking without thinking. Op advies van anderen of gewoon op de gok download ik een afl. van iets en dan zie ik het gewoon. Soms pak je net een verkeerde aflevering. Vroeger zag ik ooit eens Dexter, een mindere afl. en toen dacht ik: wat een bout, dat wordt niks. Overal lovende verhalen dus ik vroeg mij af waar iedereen zo wild van was. Later in een nieuw seizoen ingestapt en was gelijk verkocht, alles binnengehaald daarna… HoC zag ik 1 afl. in het midden van S02 en dacht gelijk: top. Dan haal je alles binnen en kijk je vanaf S01E01 voor het verhaal en plot. Bij sommige series heb ik soms twee afl. nodig, meestal de old-age dingen, zoals Games Of Thrones en Borgias, maar ook hier gelijk verkocht. True Detective zou erg goed moeten zijn volgens DWDD, maar na afl. 1 dacht ik: dit wordt hem niet, maar toch blijven kijken -even een kans geven- en na af. 2 kwam het verhaal voor mij pas op gang en nu kijk ik iedere week! Maar bij sommige dingen zie ik gelijk: dit is echt niks. Veel te flauw vaak of saai/voorspelbaar, of gewoon maar een beetje aangerommeld. Het moet prikkelen naar 'meer'. Als je het antwoord weet op dingen die komen, dan 'discount' je brein het. Prediction=boring, net als in relaties. Net als die serie "Startup" van BNN ofzo. Zag na 1 afl. al: dit is GTST, maar dan 10000x keer slechter. Soms als een serie net begint, stap ik wel op S01E01 in, maar bestaande altijd later, om te testen. Bij Helix ook en nu ben ik na E04 afgehaakt, want het verhaal is gewoon ? Ik weet niet waar ik naar kijk, dus zegt het mij niks. Je kunt soms iets kijken of lezen en direct erna denken: "wat heb ik nou gelezen of gekeken?" Als dat het geval is, dan ligt het niet aan jou, maar aan het product. Methode werkt prima, ongeduldig of niet…zo zie ik het zelf niet. Ik ben niet iemand die alles kijkt, maar gewoon eclectisch de beste eruit wilt halen. NL-tv vind ik eigenlijk bagger, maar series (vooral alle Scandinavische series, The Killing en varianten, Millenium etc.) vind ik wel de moeite waard, vaak nog beter dan de gemiddeld block-buster 'het moet maar'-film. Films kijk ik dan ook bijna nooit. Laatst "Captain Phillips" gezien, wel aardig. Maar "Thor" vond ik echt bagger van de bovenste plank, dan haak ik na 20 min. echt af hoor. :/

Probleem is dat er zoveel series zijn, dus je moet wel selectief zijn- ik vind 'the power of blink' methode wel goed, vaak zegt je intuïtie genoeg. Als je alles van A-Z helemaal gaat kijken en lezen, knap hoor- maar ook wel saai imo. Pas op dat je geen onderdeel wordt van het bloemetjes-behang in je kamer! ;)

Er is weleens onderzoek gedaan naar mensen die 'screenen' (en het 'virtual landscape' screenen op informatie), 'foxes' genoemd en de 'serials', die alles beetje voor beetje opnemen en voor 'the long houle' gaan, die nog makkelijk de spanningsboog voor een boek van 1000pag. opbrengen- ik behoor hoe langer hoe meer tot die eerste groep. Ik vind het ook niet nodig om alles te lezen in een boek, soms staat er maar 30-60% goede info in en is de rest 'taartvulling', dus zonde van het aantal data-IE dat mijn brein op kan nemen, per etmaal. Gebruik wat je nodig hebt en laat de rest voor een ander, denk ik dan maar… ;)
Mensen gaan daarnaast veel af op derden-aanbevelingen, ik ook. Maar dan nog waak ik ervoor 'om zo maar iets te gaan volgen', het moet wel aanslaan natuurlijk! Dus pak gewoon een willekeurige afl. van iets, slaat het aan, dan is het top- een beetje; dan wordt het tijd voor het deel opvolgend, helemaal niet; dan afkappen die handel. Durf selectief te zijn.

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• superbassie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:27
Seizoen 2 ook weer gezien. :) E├ęn van de beste series op dit moment en ik denk dat er wel genoeg voer is voor een derde seizoen.

Jammer dat we zo lang moeten wachten. ;(
quote:
Fisico schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:35:
Grootste wtf moment, de trio met de beveiliger, waarom?????
Dit vond ik ook wel een rare sc├Ęne. Totaal overbodig omdat er verder niets mee gedaan werd.

Maar goed, nu weer even verder met True Detective. :)

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Dat was idd een beetje typisch, dat trio…was dat nou een machtsdingetje of gewoon spontaan uit lust/verbondenheid met die bodyguard, of om gewoon te showen dat 'keurige' lieden ook weleens kinky dingen doen? Wellicht een combinatie van bovenstaande…who knows. :)

Wel mooi met die steen, dat Frank later zegt dat hij dit zelf gedaan heeft- je denkt even aan een setup, maar op het moment dat die steen naar binnen vliegt, staat hij zelf ook binnen (of hij moet het figuurlijk bedoeld hebben.) Ook mooi is dat YouTube-filmpje met die remake van dat onderwijs-debat…fantastisch! :D Deed mij denken aan die Lucky-TV video's bij de DWDD met Willem A. die zich "Willy" laat noemen etc.

Hier nog meer over de strategie├źn van Frank Underwood:

http://www.intermediair.n...leren-van-frank-underwood
http://elitedaily.com/lif...se-cards-frank-underwood/

johncheese002 wijzigde deze reactie 26-02-2014 17:48 (16%)

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13:28
Lekker spoilertopic dit zeg. Wel echt een geniale serie!

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:54

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
AequitasII schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:21:
Lekker spoilertopic dit zeg. Wel echt een geniale serie!
Voor dit topic geld hetzelfde als alle andere TV show topics. Als je nog niet alle uitgezonden afleveringen gezien hebt moet je hier weg blijven als je niet gespoild wil worden.

Met een serie als HoC waarbij alles tegelijk gedumpt wordt is dat misschien wat lastiger voor mensen, maar de regels blijven hetzelfde.
quote:
johncheese002 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:00:
Dat was idd een beetje typisch, dat trio…was dat nou een machtsdingetje of gewoon spontaan uit lust/verbondenheid met die bodyguard, of om gewoon te showen dat 'keurige' lieden ook weleens kinky dingen doen? Wellicht een combinatie van bovenstaande…who knows. :)
Die scene kwam op mij ook echt heel vreemd over, ik kan me niet voorstellen dat Frank daar iets mee kan later anders dan Michen chanteren wellicht.
Als hij er niets mee kan of gaat doen is het een hele bizarre keus geweest van de schrijvers, het voegt 0,0 toe aan het verhaal of de personages imo.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:15
Man man man man, direct het lekkerste wijf uit de serie vermoorden, hoe zonde!

• driedees
  • Laatst online: 19:15
Even een crosspost uit het algemene Netflix-topic. Nadat ik S02 van HoC US heb gezien, toch maar HoC UK aangezet. Die serie diende als basis voor Kevin Spacey en na een wat trage start in aflevering 1, is dat toch wel een aanrader. Er zitten overeenkomsten tussen beide series, maar ook genoeg verschillen. Ik ben erg fan van Brits acteerwerk, sarcastisch, hautain, duidelijke klassenverschillen in de samenleving en de Francis (Urquhart) uit de Britse serie is misschien nog wel harder dan Underwood.

Over de US versie, die laatste scene met Underwood, hoe die de camera in kijkt. BAAS!!!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:46

DerOllie

PSN = DerOllie

quote:
driedees schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:27:
Even een crosspost uit het algemene Netflix-topic. Nadat ik S02 van HoC US heb gezien, toch maar HoC UK aangezet. Die serie diende als basis voor Kevin Spacey en na een wat trage start in aflevering 1, is dat toch wel een aanrader. Er zitten overeenkomsten tussen beide series, maar ook genoeg verschillen. Ik ben erg fan van Brits acteerwerk, sarcastisch, hautain, duidelijke klassenverschillen in de samenleving en de Francis (Urquhart) uit de Britse serie is misschien nog wel harder dan Underwood.

Over de US versie, die laatste scene met Underwood, hoe die de camera in kijkt. BAAS!!!
ja die laatste scene is koning. Ik zoek nog een wallpaper (1920x1080) met hem achter die tafel. Nog niet kunnen vinden tot nu toe...

www.youtube.com/DerOllie

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:06

Kecin

Je keek.

Mijn god, door seizoen 2 heen. Meesterlijk, de dialoog is geweldig. Hierboven las ik iets over de Britse versie. Daar ga ik even achteraan!
quote:
DerOllie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:47:
[...]

ja die laatste scene is koning. Ik zoek nog een wallpaper (1920x1080) met hem achter die tafel. Nog niet kunnen vinden tot nu toe...
Deze?
http://i1.ytimg.com/vi/V4Y_vyMw4FI/maxresdefault.jpg

Kecin wijzigde deze reactie 26-03-2014 10:14 (37%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb ook de Britse versie bekeken, maar die kon mij toch niet zoveel bekoren. Je ziet wel meteen een hele hoop overeenkomsten, maar mede doordat het al wat ouder is trekt het mij toch minder dan de US versie.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DerOllie

DerOllie

PSN = DerOllie

quote:
Kecin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:13:
Mijn god, door seizoen 2 heen. Meesterlijk, de dialoog is geweldig. Hierboven las ik iets over de Britse versie. Daar ga ik even achteraan!
[afbeelding]
[...]

Deze?
ja die ja, alleen niet echt scherp, screengrab, had gehoopt dat HoC er nog een officiele wallpaper van zou maken...

DerOllie wijzigde deze reactie 26-03-2014 15:16 (10%)

www.youtube.com/DerOllie

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-03 08:55
Ik ben even kwijt wat ook weer het verhaal achter het kloppen op tafel met de ring was. Dat heeftie een keer uitgelegd meen ik. Iemand?

• DerOllie

DerOllie

PSN = DerOllie

quote:
UltraSub schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:23:
Ik ben even kwijt wat ook weer het verhaal achter het kloppen op tafel met de ring was. Dat heeftie een keer uitgelegd meen ik. Iemand?
Google: House of cards ring, ergens rond de bovenste 10 van resultaten:
https://answers.yahoo.com...qid=20140225154014AAcNCCG
quote:
"Something my father taught me. It's meant to harden your knuckles so you don't break them if you get into a fight. It also has the added benefit of knocking on wood. My father believed that success is a mixture of preparation and luck. Tapping the table kills both birds with one stone." -- Frank Underwood to Raymond Tusk

DerOllie wijzigde deze reactie 26-03-2014 17:27 (40%)

www.youtube.com/DerOllie

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:37

chengbondkwok

Business Intelligence
Klik alleen op de video als je de boeken van Game of Thrones hebt gekeken!

Voor degenen die naast House of Cards ook Game of Thrones kijken:

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-03 08:55
quote:
DerOllie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Google: House of cards ring, ergens rond de bovenste 10 van resultaten:
https://answers.yahoo.com...qid=20140225154014AAcNCCG

[...]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Net begonnen met deze serie, zit nu halverwege het eerste seizoen en vind het zeer interessant en boeiend. Iemand had mij deze serie aangeraden omdat ik Suits zo'n geweldige serie vond.

Verhaal en de dialogen zijn goed

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:36
Wat laat bij het feestje maar vorige maand begonnen met de serie nadat hij al een tijd op het lijstje stond. Seizoen 1 was fantastisch vond ik, Spacey zet met Frank Underwood een legendarisch karakter neer wat mij betreft, de perfecte antiheld. De intriges nemen steeds verder toe en ik was echt aan de buis gekluisterd, met name ook door de sterke supporting cast. Robin Wright is super als Claire, en de relatie tussen haar en Frank is recht uit MacBeth. Beter goed gestolen dan slecht bedacht. Verder vond ik Peter Russo een erg interessante persoon, iemand met zowel sterke en zwakke kanten, waardoor je niet wist hoe het met hem zou gaan aflopen. Helaas dus niet goed, en dat brengt me op seizoen twee.

Met het wegvallen van Peter verdwijnt eigenlijk de meest menselijke van de characters uit het zicht. De rest van de cast, hoewel erg entertaining, zijn wel een enorm stelletje rotzakken. Ik ben erg pro-Frank, maar je moet wat variatie in de cast hebben om de morele dilemma's wat diepte te geven en dat is waar seizoen twee met name de eerst 6-8 afleveringen tekort schiet. Frank is een zak maar hij vecht tegen allemaal andere zakken dus whatever. Met name het geneuzel met Raymond Tusk is echt saai op het eind, dat karakter had het bij mij na vier episodes echt wel gehad.

Saving grace van seizoen twee is echter Claire. Ze laat wat meer emotie zien en er beginnen wat cracks in haar armor te komen, wat op zijn beurt zijn weerslag heeft op Frank. Dat levert goede scenes op als haar breakdown op de trap.
quote:
Grootste wtf moment, de trio met de beveiliger, waarom?????
Ik interpreteerde ik het niet als een trio. Het is veel meer alsof Claire de catalyst is om Frank en Meechum hun heil bij elkaar te laten zoeken. Dat wordt ondersteund door de wijze waarop ze naar hen kijkt, haar vraag de volgende ochtend 'How did you sleep?', beantwoord met 'Like a baby', alsof ze het nodig vond dat Frank even moest relaxen tijdens alle stress. Van de seizoen 1 episode op zijn alma mater kan je ook concluderen dat Frank gay of biseksueel is.

Waarom? Kijkcijfers. Het is na de 'Zoe onder de trein' de meest besproken scene van het seizoen. Het past verder goed in het verhaal (Meechum dichterbij halen, belangrijk nu Doug verdwijnt) en het geeft weer eens inzichten in de relatie tussen Frank en Claire, op afstand het meeste interessant huwelijk dat ik ooit op het witte doek / TV gezien heb.

Ik ben natuurlijk ook benieuwd wat seizoen 3 zal brengen; ik hoop dat er wat nieuwe karakters komen die wat nieuwe dimensies aan de serie geven. Ik zit niet te springen om 13 afleveringen waarin Frank te maken krijgt met gezeur rond Rachel Posner die met de media gaat lullen. Uiteindelijk is het een serie die over politiek gaat en daar mag van mij de spanning vandaan komen.

Edit: Bedacht me net weer dat van alle mensen die Frank konden pakken, Rachel op afstand de sufste is. Ze hadden haar beter een kopje kleiner kunnen maken en Zoe, Peter of Lucas over kunnen houden, allemaal minder irritant dan zij. Die verhaallijn met dat kerkelijke vriendinnetje was ook tedious.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 22-04-2014 12:22 (5%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:51
Ik vond van beide seizoenen de grootste teleurstellers toch wel de moorden op Zoe en Peter. Viel mij tegen dat Frank voor een moord gaat i.p.v. een politieke oplossing. Te makkelijk, te vuil - past niet bij iemand die alles zo sneaky mogelijk met achterbakse praktijken voor elkaar weet te krijgen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:36
Klopt, dat gevoel had ik ook een beetje, met name met de moord op Peter. Een beetje te grof voor iemand die normaal zo sneaky te werk gaat. Dat hij Zoe vervolgens zelfs eigenhandig van kant maakte (Peter was toch een beetje murder by proxy) was ook net een stapje verder dan ik had verwacht.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Smitovic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-02 19:43
quote:
Kecin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:13:
[afbeelding]
[...]

Deze?
House of Cards is nu beschikbaar in 4k, zou het dan niet mogelijk zijn om een high-res screengrab van deze scene te maken? Ik zou graag een 2560x1440 versie van die wallpaper willen...

Smitovic#2864 | PSN: Sm1t0v1c

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:43
quote:
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:47:
Klopt, dat gevoel had ik ook een beetje, met name met de moord op Peter. Een beetje te grof voor iemand die normaal zo sneaky te werk gaat. Dat hij Zoe vervolgens zelfs eigenhandig van kant maakte (Peter was toch een beetje murder by proxy) was ook net een stapje verder dan ik had verwacht.
Ik denk dat hij verwachtte dat Peter zich sneller zelf van kant zou maken. De tijd begon te dringen voor hem met Peter aangezien er niet zoveel tijd meer was om de VP als Governor weer in t zadel te krijgen. Tenminste, dat gevoel kreeg ik toen ik de laatste paar scenes met Peter bekeek.

Wat betreft Zoe, tja, die scene had ik zeker ook niet verwacht. Ik snap die ook nog steeds niet helemaal en dat doet wel wat af aan de geloofwaardigheid van de serie verder. Ze 'valt' ook op de video beelden, maar dat is wel echt een kattedraai die ze moet maken, als je geduwd wordt. Dat is toch echt een andere beweging.

De trio-scene had ik ook iets bij van wtf is dit nu weer. Leek nergens voor nodig, maar misschien komt het nog terug. Ik moet alleen de laatste aflevering nog een keer kijken, van s02, want ik was gedeeltelijk in slaap gevallen van moeheid haha.

Wel een goede serie, hoewel ik s2 duidelijk een stuk minder vond dan s1 - dat is tegelijkertijd ook wel te verwachten, aangezien series zoals deze over het algemeen moeite hebben om die spanning zo lang zo hoog te houden, en er steeds meer 'slordigheidjes' in het verhaal moeten komen om de absurditeit door te laten gaan (zoals dus oa de moord op Zoe)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:59
Seizoen twee onlangs af gekeken, maar wat een geweldige serie is het toch. Vroeg me alleen af hoe die hacker nou precies bij Doug uit komt, maar denk dat het meest aannemelijke is dat die hacker het verhaal van Lucas gewoon gelooft en daardoor dus weet dat hij bij Underwood z'n kliekje moet zijn.

Ben wel erg benieuwd naar seizoen 3, na twee seizoenen van werken naar het presidentschap toe is dat nu bereikt waardoor seizoen 3 toch een iets andere insteek moet gaan krijgen. Hopelijk weten ze dit niveau vast te houden, want vind het echt de beste serie van dit moment en moet zeggen dat ik 'm stiekem beter vind dan Breaking Bad.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• KingFrank
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 03-03-2015
Hele gave serie. Vooral de momenten dat hij in de camera praat zijn geniaal.

Had de DVD gewonnen op *een website* en hem in 1x gekeken. Nu snel seizoen 2 kijken :)

NMe wijzigde deze reactie 14-08-2014 15:23 (17%)
Reden: Spamlink is niet nodig.

• DerOllie

DerOllie

PSN = DerOllie

www.youtube.com/DerOllie

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:25

garriej

Ik las ondertieten.

quote:
Je hoort die stem gewoon, wat een heerlijke stem heeft die man ook.

en @beter als breaking bad, helemaal mee eens!

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:17

The_Scarabial

MTB for life!

Wat een gave serie, heb 2 seizoenen in ongeveer 5 dagen erdoor gejast :)
Benieuwd hoe het nu verder gaat als Francis de president is.

• baba420
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-02 22:53
In z'n genre is het zeker te pruimen, maar beter als Breaking Bad? Dat gaat me iets te ver.

• Dimitri.vdv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-02 08:46
quote:
baba420 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:45:
In z'n genre is het zeker te pruimen, maar beter als Breaking Bad? Dat gaat me iets te ver.
Moments like this require someone like me. Someone who will act. Who will do what no one else has the courage to do. Someone who will do the unpleasant thing. The necessary thing. You are warned! House Of Cards is better! >:)

• XyritZz
quote:
Zal een kwestie van smaak zijn, ik vond Breaking Bad goed en sommige seizoenen zelfs geniaal maar de serie in z'n geheel had ook flink mindere stukken (bijv. rond de overname van de carwash vond ik de serie tergend traag). HoC loopt natuurlijk nog, en kan die mindere seizoenen/stukken nog krijgen maar tot nu toe bevalt het me beter dan BBad.

Vind overigens dat beide series nog niet in de schaduw van The Sopranos mogen staan maar dat is weer een heel ander verhaal ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:18
quote:
Die vergelijking gaat niet helemaal op inderdaad; het is een totaal ander genre.

Is er al wat meer bekend over het volgende seizoen?! ;)

dutchgio wijzigde deze reactie 15-08-2014 14:43 (9%)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:24
quote:
dutchgio schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:42:
[...]

Die vergelijking gaat niet helemaal op inderdaad; het is een totaal ander genre.

Is er al wat meer bekend over het volgende seizoen?! ;)
Nieuwe seizoen zou geplanned staan voor feb 2015 volgens mij maar er zijn wat problemen geweest met geld her en der. Kan me het fijne er niet van heugen.

EDIT: Hier staat wat info over de problemen, onder Production.

Erkel wijzigde deze reactie 15-08-2014 15:00 (13%)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Fivel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:02

• HaskoF
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 14:22
Afgelopen weekend seizoen 1 afgekeken. Echt een meesterwerk. Vanaf woensdag lekker een weekje vrij en genoeg tijd om seizoen 2 af te kijken. Ik lees topic niet door, want zag af en toe spoilers die het verhaal voor mij kunnen verpesten.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:47

steveman

"Be curious"

quote:
HaskoF schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:20:
Afgelopen weekend seizoen 1 afgekeken. Echt een meesterwerk. Vanaf woensdag lekker een weekje vrij en genoeg tijd om seizoen 2 af te kijken. Ik lees topic niet door, want zag af en toe spoilers die het verhaal voor mij kunnen verpesten.
Dit is hoe het gaat op GoT: Na reguliere uitzending van een aflevering wordt erover gepraat zonder de spoiler tags. Ook bij andere series op letten dus.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:37

chengbondkwok

Business Intelligence

:)

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:24

Snuffel

Vroem!

Kan niet wachten tot deze uitkomt deze week.
Wederom het hele seizoen in 1 keer?
Volgens mij voel ik een stevige griep opkomen!! :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• dutchgio
Ja, volgens Sickrage bij mij komt het hele seizoen in 1 keer! ;)
Zal er wel weer even in moeten komen de eerste aflevering, maar kijk er wel weer naar uit.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Mooie versie van Sesame Street :P

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Iemand een idee hoe laat dit beschikbaar is komende vrijdag?

• Phyxion
  • Laatst online: 17:00

Phyxion

_/-\o_

9 uur in de ochtend volgens mij (net als de vorige keer).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• mitch187
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-03 06:42
9 uur pas.. :(

Wilde er nog eentje kijken voor ik de deur uit ging. Zijn ze in Amerika al eerder te zien?

• Donstil

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

quote:
Phyxion schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:38:
9 uur in de ochtend volgens mij (net als de vorige keer).
En als Netflix het volhoud natuurlijk, tijdens de lancering van Seizoen 2 ging dat niet zo goed toch?

* Donstil heeft de middag vrij genomen, om 13:30 zit ik op de bank en komt er pas af na minimaal 4 afleveringen

• Phyxion
  • Laatst online: 17:00

Phyxion

_/-\o_

S02 stond er een half uur later op volgens mij, werkte wel goed.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:21

Rivanov

Apple freak

Season 03 staat online! _/-\o_ :9~

Rivanov wijzigde deze reactie 27-02-2015 09:17 (8%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• stok
  • Niet online
hoe kan die nou al 5 sterren hebben

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Netflix kijkt naar hoe jij shows en films beoordeeld en laat vervolgens in die sterren een indicatie zien van wat hun algoritmes denken dat jij van een andere show/serie vind. Dat is niet wat anderen vinden, maar wat jij vindt of wat Netflix denkt dat jij ervan gaat vinden ;)

En daarbij heeft de show al twee seizoenen, dus waarom zou de show in een ander systeem nog geen beoordeling kunnen hebben?

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-03 12:27
quote:
stok schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:21:
hoe kan die nou al 5 sterren hebben
Dit is de beoordeling van Rivanov zelf. Rode sterren zijn van de Netflix gebruikers en gele sterren heb je zelf beoordeeld

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Rode sterren zijn jouw persoonlijke voorspelling van Netflix. Niet het gemiddelde van Netflix gebruikers.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

quote:
Erulezz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Dit is de beoordeling van Rivanov zelf. Rode sterren zijn van de Netflix gebruikers en gele sterren heb je zelf beoordeeld
Ik heb Season 3 nog niet beoordeeld hoor. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
Rivanov schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Ik heb Season 3 nog niet beoordeeld hoor. ;)
De beoordeling geld voor de hele serie en niet per seizoen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-03 15:11
Hopla chapter 27 here we go :P

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ben al een half uur bezig om Netflix HD aan de praat te krijgen in HTML5. IE11 geen HD, Chrome geïnstalleerd geen HD wel mooie lage CPU load. Geen optie voor HD :(. Waterfox geen HTML5 wel HD, maar hele hoge CPU load. Not cool ik wil House of Cards kijken.

....911....

• Teckna
Ik zie al tijden geen HD icoontjes meer bij afspelen, heb wel een 2 schermen+HD abbo, maar als ik kijk bij de debug (control-alt-shift-d) zie ik:

Playing bitrate (a/v): 96 / 3000 ( res: 1280x720, par: 1x1 )
Buffering bitrate (a/v): 96 / 3000
Buffer size in Bytes (a/v): 2771943 / 82785514
Buffer size in Bytes: 89638668
Buffer size in Seconds (a/v): 236.709 / 221.899
Will Rebuffer: false
Current CDN: c063.ams001.ix.nflxvideo.net, Id: 22086

Afk is dat gewoon HD op mijn pc :)

• ChicaneBT
  • Niet online
Handige toetsencombinatie :). Ik zie dat het werkt in Chrome. Ik ga het even laten bufferen want in het begin is de kwaliteit altijd wat minder. Toch maar overgestapt op Waterfox met Silverlight krijg goed HD te zien en het loopt vloeiend tot nu toe. De CPU load van HTML5 HD in Chrome is nog hoger :/.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 27-02-2015 14:37 (112%)

....911....

• Donstil

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

Ik had ook wel wat problemen met HD kijken tijdens de eerste aflevering. Ik kijk op de Xbox One, normaal start Netflix direct in HD en indien SD schiet het binnen 3a4 seconden alsnog naar HD.

Nu zat ik al 20 min te kijken toen hij "ineens" HD werd.

Zal de drukte wel zijn, in 2014 ging Netflix zelfs helemaal plat toch?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Had ik ook op Xbox One. Duurde even voordat hij op 1080p stond.

• ChicaneBT
  • Niet online
Ik gebruik nu de Windows 8.1 Metro app en die werkt erg goed. Nagenoeg geen CPU load, hoe dat kan weet ik niet, maar heel netjes gedaan van MS en Netflix. House of Cards is een maandabonnement waard :).

....911....

• Donstil

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

quote:
ChicaneBT schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:04:
Ik gebruik nu de Windows 8.1 Metro app en die werkt erg goed. Nagenoeg geen CPU load, hoe dat kan weet ik niet, maar heel netjes gedaan van MS en Netflix. House of Cards is een maandabonnement waard :).
Hardwarematige h264 codering in je gpu.

• triesvan
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-03 17:21
quote:
ChicaneBT schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:04:
Bij mij werkte HD via web ook niet. Via de app werkt het perfect.

triesvan wijzigde deze reactie 28-02-2015 21:17 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo heb het hele seizoen al weer er doorheen gejaagd. Het was wel weer een mooi seizoen, maar toch wat minder dan de vorige twee IMHO. Vooral het einde vind ik nogal jammer. De vorige twee seizoenen hadden een redelijk afgesloten eind, maar nu is het echt een opmars naar een 4e seizoen.

Tevens vind ik het jammer dat het teveel ingaat op de relatie tussen claire en frank, dingen zoals de relatie met rusland trekken mij wat meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-03 06:42
Ik ben er ook doorheen. :) Ben het wel met Woy eens dat het minder is dan de vorige twee seizoenen, het zat allemaal wat rommeliger in elkaar. Dingen die op het ene moment van groots belang zijn komen niet meer terug. Heb meer het idee dat ik zojuist een mid season finale heb gezien en de rest over een aantal maanden komt om er ├ę├ęn geheel van te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teckna
Ik had ook het idee dat het seizoen echt te traag op gang kwam, zag ik te weinig witte huis, te weinig politiek, te weinig verkiezingsstrijd en teveel air force one :P Het was eigenlijk een groot inleiding voor het volgend seizoen, er kwam nog net niet 'to be continued...' te staan na de laatste scene.

Verder heb ik het idee dat ze al precies weten hoe het gaat eindigen en vermoed dat het daarom wat meer is uitgerekt. Zodat het wat langer duurt voor ze op het moment van einde komen en dit alles wat langer kunnen laten doorgaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Woy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:39:
Zo heb het hele seizoen al weer er doorheen gejaagd. Het was wel weer een mooi seizoen, maar toch wat minder dan de vorige twee IMHO. Vooral het einde vind ik nogal jammer. De vorige twee seizoenen hadden een redelijk afgesloten eind, maar nu is het echt een opmars naar een 4e seizoen.

Tevens vind ik het jammer dat het teveel ingaat op de relatie tussen claire en frank, dingen zoals de relatie met rusland trekken mij wat meer.
Eensch, alle verhaallijnen zijn nu nog open :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• ChicaneBT
  • Niet online
Als ik heel eerlijk ben valt seizoen 3 een beetje tegen. Er is minder spanning, actie en meedogenloosheid. In de eerste paar afleveringen zien we dat Underwood over de schreef gaat, maar voor de rest komt hij niet verder dan bedreigingen. Voor zijn doen is hij heel presidentieel. Verder vind ik dat Claire te veel screentime krijgt. Zijn jullie dat gezeik met Claire ook zat? Ook is de tijd waar aandacht aan wordt besteed in verhouding tot hoeveel tijd iets werkelijk kost niet helemaal goed onderverdeeld vind ik. Zo krijg je een hoop te zien van Doug's problemen, Rachel en Gavin terwijl dat een vrij onbelangrijk subplot is.

Wat mis ik? Hij heeft Jackie, Remy, de Russische president en Heather Dunbar allemaal nog niet aangepakt. Mensen aanpakken, bespelen en laten doen wat hij wil is nu juist de sterke kant van Underwood. Nu met Doug weer in het zadel zal dat wel meer gaan komen, maar dit seizoen komt nagenoeg als geheel over als een filler of mid-season zoals eerder werd gezegd.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 02-03-2015 14:41 (91%)

....911....

• Miks
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:57
Ik ben halverwege s03, maar ik kan me al geheel vinden in bovenstaande reacties. Traag en weinig gebeurtenissen die HoC juist zo gaaf maken. Ook ben ik de manier waarop Frank praat een beetje zat te worden, is namelijk echt te zwaar over de top als je het mij vraagt en meer een 'maniertje' dan dat ik daarin een sterk personage herken.

Seizoen 1 en 2 waren dan ook ijzersterk, en het is niet gek dat het moeilijk is om dat niveau vast te houden. Ben benieuwd naar hoe s03 afloopt :)

• Sounderr
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-03 17:12
Kan me ook wel vinden in bovenstaande reacties, de 'echte' spanning en meedogenloosheid is er een beetje uit. Heb afgelopen weekend het seizoen zitten binge-watchen, Netflix ate my soul. Ik denk ook wel dat dat komt omdat de eerste twee seizoenen een opbouw zijn naar het presidentschap, terwijl hij in seizoen 3 president is, en er dus niet echt meer een uiteindelijk doel is. Dat is al behaald. Daarom vermoed ik dat meer mensen dit seizoen als trager of 'braver' zullen ervaren.

Desalniettemin vond ik het zeker vermakelijk om te zien, zo vond ik het leuk dat de internationale verhoudingen iets meer aan bod kwamen in dit seizoen. In de vorige seizoenen kreeg ik het idee dat de nationale verhoudingen / verhoudingen binnen het Witte Huis veel belangrijker waren.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
Sounderr schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:35:
terwijl hij in seizoen 3 president is, en er dus niet echt meer een uiteindelijk doel is. Dat is al behaald. Daarom vermoed ik dat meer mensen dit seizoen als trager of 'braver' zullen ervaren.
Nou het doel is nou natuurlijk om een verkozen president te worden ( En daarvoor nog om ├╝berhaupt de kandidaat van de democraten te worden ).
quote:
Desalniettemin vond ik het zeker vermakelijk om te zien, zo vond ik het leuk dat de internationale verhoudingen iets meer aan bod kwamen in dit seizoen. In de vorige seizoenen kreeg ik het idee dat de nationale verhoudingen / verhoudingen binnen het Witte Huis veel belangrijker waren.
Dat is ook hetgeen dat ik wel leuk vind aan dit seizoen. Vooral het gedeelte met Rusland en "Putin" konden mij wel bekoren.

• Donstil

Donstil

Grab them by the ­čÉł.

Nou ik heb alles er ook opzitten. Vond seizoen 3 het minste tot nu toe, eigenlijk omdat de teugels nu wat strakker stonden bij Francis. Geen smerige spelletjes meer.

Dat in het achterhoofd houdende vond ik de laatste aflevering het sterkst. Waarin hij in de sluip kelder even laat zien wie de baas is.

Ook vond ik de sc├Ęne in het vliegtuig fraai waarop hij recht in de camera kijkt en zegt "Where are you looking at".

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Volgens mij is die rus gewoon Putin.

Belangrijke video! is maar een YouTube video.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:47

steveman

"Be curious"

quote:
shadow4thedark schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:46:
Joh :+

Dat had er niet nog dikker bovenop kunnen liggen, ze hebben zelfs hun best gedaan om het uiterlijk overeen te laten komen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• michel2506
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:28
Ik vond het in eerdere series ook leuker dat hij de boel zover kan manipuleren op vieze wijze maar ik heb echt weinig problemen gehad met dit seizoen.

Dat hij niet zomaar op dezelfde manier door kon gaan gaf bij mij juist een frisse wind. Er staat veel op het spel en in tegenstelling tot zijn dagen als whip betekent een slip up direct het einde van zijn loopbaan/leven. Dit komt ook goed tot zijn recht door Underwood voorzichtiger te laten zijn.

Ik vond de side story van Doug echter wel erg triest. Zowel in de vorm van zijn karakter die er doorheen zat en de uitwerking. Doug kon niet zijn briljante gemene spelletjes uitvoeren voor Underwood waardoor hij langzaam maar zeker weer in een spiraal belandde met een obsessie voor die chick.

Helaas nu weer een jaar wachten op het vervolg. In tegenstelling tot S01 en S02 zit er nu een echte cliffhanger in en dat was wel even slikken.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-03 15:53

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
shadow4thedark schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:46:
Lars Mikkelson, je ziet hem overal tegenwoordig. Geweldig acteur.

Gister de hele serie uit gekeken. Inderdaad, de politiek knettert minder dan vorige series. De intriges van het einde van het tweede seizoen gingen wel heel hard dus das moeilijk om te evenaren. Maar ik vind achteraf dat alles te persoonlijk werd, teveel tussen mensen en relaties. De trucks en stunts die Frank uithaalde om mensen te manipuleren of situaties naar zijn hand te zetten vinden steeds minder plaats. En hij is tegenwoordig vooral een tiran. Maar ik vind het zeker goed genoeg om te blijven kijken!

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Onoffon
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-03 11:07
Met boven.

Ik vond het einde tegenvallen. Ik hoop dat ze volgend seizoen weer meer richting de politiek gaan en niet zozeer op persoonlijke relaties.

Wat wel weer mooi was, was de scene tussen Francis en Claire, waar Francis zo te keer ging tegen Claire.

Just a simple thought....

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:53

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
XanderDrake schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Lars Mikkelson, je ziet hem overal tegenwoordig. Geweldig acteur.

[..]
Oh, de broer van Mads zo te zien (o.a. Hannibal) dat wist ik niet :)

Last.fm | Code Talks

• Bossie
  • Laatst online: 23:32

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
steveman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:53:
[...]

Joh :+

Dat had er niet nog dikker bovenop kunnen liggen, ze hebben zelfs hun best gedaan om het uiterlijk overeen te laten komen.
Behalve het postuur en lengte ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Afvalzak schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Oh, de broer van Mads zo te zien (o.a. Hannibal) dat wist ik niet :)
:| Die link had ik nog niet eens gelegd, maar inderdaad! Man, hoe kunnen twee zulke goede acteurs uit ├ę├ęn gezin komen?

Vind ze ook niet echt op elkaar lijken. Misschien de ogen?

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:53

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Weinig overeenkomsten imho, maar ik ben daar heel slecht in ;)

Last.fm | Code Talks

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:16

Tijntje

Hello?!

Het was voor mij allemaal net niet.
Ook waren er soms hele grote time jumps tussen afleveringen waardoor bepaalde zaken die de vorige aflevering nog een probleem waren nu ineens waren opgelost.

Ik kwam toevallig deze reply van iemand tegen en het verwoord goed wat ik van het seizoen vind.
http://www.tv.com/shows/h...f8-c1e5-7ac7-ffc15f76e4a6
quote:
Something is really missing this season.

Frank Underwood is/was a fascinating character to watch because to the public he was a dedicated, shrewd and serious politician who got things done whereas we the audience got to see that he was a ruthless, self-serving sociopath who would never hesitate to politically throw another politician under a bus, or literally push a snoopy journalist in-front of a speeding train. I mean c'mon, this man murdered two people with his own hands in the first season!

Frank Underwood is the political analogue of Hanibal Lechter. The stone-cold killer who still comes off as suave and charming, to the point that you have to keep reminding yourself that this character is a murderer.

Then there's Doug Stamper, an even bigger thug than Underwood who handles Frank's dirtiest of deeds.
A hallmark of both Underwoods is that they use people to get what they want and when they have exhausted their value, whey dispose of them like empty cans.
When Frankie the rib guy had his life all but ruined by the fame Frank brought to him, though this was accidental on Frank's part, Frank walked away and let him be ruined. I therefore thought it was appropriate that just as Frank was realizing his life dream and taking over the white house, Doug was getting a taste of his own medicine and being brutally beaten to death by his own prey. That is exactly where this whole show should have concluded. Doug dead because, let's face it, a sitting President is simply not going to have a use for a man like Doug and it was time to throw him away.
We would have seen an utterly sick and undeserving individual taking the oath of office and realize that some people can get to that position without ever having let the American know anything real about them.

Season 3 should never have happened. But here we are and Doug is back from the dead (spoiler alert Frankie comes back into the story too) and they don't really seem to have anything for Doug to do. So, Doug has a side story arc about trying to gather evidence from his FBI mole that allows him to clear-up the runaway girl quandry he left the President in last season.
Underwood seems to be blowing Doug off every chance he gets and it certainly looks like he simply sees Doug as an unpleasant reminder of his past.
So, if Frank Underwood can no longer be a sociopathic climber in the white house, how can we now seriously follow this character when he suddenly seems to genuinely care about his political legislative agenda? He never endorsed or opposed a piece of legislation before unless it directly benefited his position. Now he's a scrapper?

Sorry. This season seems forced. Notice how chunky Kevin Spacy has gotten since last season? He's a good 25-30 lbs heavier and since it is not mentioned in the story line, I think that is just that the actor has let himself go because he has no enthusiasm for playing Frank Underwood anymore.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou ja, de acteerprestaties vind Ik weinig op af te dingen, maar het geheel was inderdaad wat minder dan voorheen.
wat mij betreft hadden ze hier mogen stoppen, maar ben benieuwd naar een vervolg.

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:48
Vond het hele seizoen wel goed, behalve het einde.
Maar ja ze willlen hier zo lang mogelijk over doen.
En dan is zo afgekapt einde natuurlijk makkelijker.

• oZy
  • Laatst online: 20-03 23:16
Ik heb blijkbaar wat meer kunnen genieten van S03 dan die posters hierboven.

Het zou simpelweg ongeloofwaardig zijn om Frank als president zijn duistere kant te laten bezigen zoals in de eerste 2 seizoenen aangezien hij 24/7 omringt wordt door een leger aan staff. Zijn circle of trust is beperkt tot Claire, Meechum en Doug. Hierdoor zien we dirty Frank maar heel af en toe aan het werk. Daarnaast kunnen ze er geen totale (duistere) West Wing kloon van maken door enorm te focussen op de politiek. Het gaat hier om de personen.

Maar wat een actrice is Robin Wright, ieder seizoen weer beter O+. Om in haar woorden te blijven is de dynamiek tussen Frank en Claire voor mij het interessantste deel van de serie, en ik denk dat de rollen nu toch echt omgedraaid zijn. Frank gaat genadeloos ten onder zonder haar (wat de schrijvers m.i. dus echt niet kunnen laten gebeuren).

Maar toch wat minpunten:
Ik vind dat er wat karakters te kort wordt gedaan, zoals Remy en Doug die wel erg zwak neergezet zijn. En Frank die totaal gecorrumpeerd is door macht. De enige glimps van menselijkheid is het geflirt met zijn geaardheid. Ik snap niet hoe ze het ene moment de trouwgelofte hernieuwen en niet veel later uit elkaar dreigen te gaan.

Dat Doug als Chief of Staff even onopgemerkt op en neer gaat naar Caracas om iemand die op de wanted list van de FBI staat te bezoeken en vervolgens een 'ik ga iemand omleggen' kit aanschaft was totaal ongeloofwaardig.

En misschien het meest kenmerkende voor dit seizoen: heel jammer dat Frank niet ├ę├ęn keer z'n signature 'knock on wood' heeft hoeven doen -O-

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
oZy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:32:
En misschien het meest kenmerkende voor dit seizoen: heel jammer dat Frank niet ├ę├ęn keer z'n signature 'knock on wood' heeft hoeven doen -O-
In tegenstelling heeft hij aan het einde van dit seizoen niets gewonnen, niets bereikt. OK hij heeft de caucus van Iowa gewonnen, big woop. Nog 40 andere staten te gaan. Vind ik inderdaad een misser, vandaar geen knock on wood with wedding ring.

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:17

The_Scarabial

MTB for life!

Heb seizoen 3 ook eindelijk kunnen kijken. Vond het goed, maar niet beter dan 1 en 2. Komt voornamelijk zoals hierboven ook al is genoemd dat Underwood nu op de hoogste trede staat en continue omringt is door allerlei mensen. In s1 en s2 was er steeds een doel om hogerop te komen, nu is het doel een verkozen president worden (als zittende president). Serie heeft nog steeds perspectief en ben benieuwd naar S4.

• XyritZz
Helemaal eens met bovenstaande, het blijft een goede serie maar de doortrapte technieken van Underwood missen dit seizoen een beetje. Denk dat dit in het volgende seizoen wel weer terugkeert aangezien dan de strijd om het witte huis echt los zal gaan barsen en hij weer wat te winnen heeft.

Of ze moeten met een gigantische verrassing komen, en S4 laten beginnen na de verkiezingen d.m.v. een tijdsprong...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
XyritZz schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:12:
Helemaal eens met bovenstaande, het blijft een goede serie maar de doortrapte technieken van Underwood missen dit seizoen een beetje. Denk dat dit in het volgende seizoen wel weer terugkeert aangezien dan de strijd om het witte huis echt los zal gaan barsen en hij weer wat te winnen heeft.

Of ze moeten met een gigantische verrassing komen, en S4 laten beginnen na de verkiezingen d.m.v. een tijdsprong...
Maar dan zit je met hetzelfde probleem als nu, dan heeft hij "alweer" gewonnen. Ook de verhouding met de russen hebben ze afgelopen seizoen wel een beetje uitgespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ook eindelijk het hele seizoen gezien. De eerste twee seizoenen waren sterker. Spannender ook, want normaal wil je door blijven kijken. Dat had ik pas bij de laatste paar afleveringen. Acteerwerk was weer top. Ik had ook het idee dat ze veel (of nog) meer budget hadden, veel scenes zagen er schitterend en erg overtuigend uit. Jammer dat de verhaallijn wat tegenviel.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Ik ben ook pas net door het seizoen heen. Minder dan de eerdere seizoenen inderdaad zoals ook eerder aangegeven.
Miste ook veel van die tusstenstukjes waaron Francis recht in de camera kijkt en de boel op scherp zet, dat was nu wel aanwezig maar minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
dutchgio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:23:
Miste ook veel van die tusstenstukjes waaron Francis recht in de camera kijkt en de boel op scherp zet, dat was nu wel aanwezig maar minder.
De eerste "what are you looking at?" vond ik daarentegen wel weer vet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Net pas klaar met seizoen 3. Helaas wel een tegenvaller. Veel geneuzel er om heen. Relatiemeuk, Doug (een Chief of Staff met pet, is nog steeds herkenbaar), weinig politiek.

De uitval van Francis tegen Jackie waarna ze de andere kant kiest was nooit gebeurt in seizoen 1 of 2. Francis is slim, weet wat hij wil en bespeelt mensen. Die gaat niet zijn beoogde Vice uitschelden een week voordat ze hem nog moet endorsen. Die Francis uit S01 en S02 zou haar bespelen.

Nouja, op naar S04.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Eens, hier ook pas afgelopen zondag seizoen episode 3 afgekeken. Kon me veel minder goed boeien dan seizoen 1 en 2, anders had ik het wel in een paar dagen gekeken. Was er al bang voor. Vond het nog wel leuk en ben toch ook wel benieuwd naar seizoen 4.

Dat relatie gemiep vind ik maar een beetje jammer van Claire. Francis heeft absoluut een punt dat het presidentschap het ultieme doel was en daar is minder plaats voor Claire. De manier waarop Francis haar bejegent is uiteraard ver beneden peil.

Claire had ook nooit moeten beginnen met het VN debacle. Was gedoemd te mislukken, alhoewel ze het absoluut niet slecht deed.

Canon, Apple & Samsung spul

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik ben zelf erg benieuwd naar seizoen 4. Ik verwacht dat er nog wel het e.e.a. tussen Claire en Frank gaat gebeuren. Ik hoop eigenlijk dat Frank haar vermoord, en wel snel. Zo krijgt hij misschien bij de kiezers medelijden waardoor hij gekozen wordt.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, maar het lijkt me gaaf!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Net seizoen 3 hier afgerond (beetje laat inderdaad :+) Vond vooral de verhaallijn van Doug erg, erg vermoeiend. Dat eindeloze gezeik met die irritante hacker was vrij nutteloos, en zijn struggle over Rachel (eerste deel van het seizoen een inzinking omdat hij haar mist, en aan het eind vermoord je d'r lekker terwijl ze absoluut geen threat meer is) was ronduit vermoeiend. En inderdaad, het valt niemand op dat de Chief of Staff (die volgens mij elke dag van de President aan zijn zijde hoort te staan) gaat even op en neer naar Caracas om iemand te bedreigen? Ja hoor...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True