Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

Stukfruit

Lekker!

quote:
kazuka schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:34:
Ik las dat dit het eerste seizoen is dat door iemand anders is geregisseerd en geschreven en niet meer door de oorspronkelijke regisseur en schrijver van de eerste 4 seizoenen. Hoop dat dat niet ten koste gaat van de kwaliteit maar de eerst 2 afleveringen vind ik tot nu te behoorlijk teleurstellend en halen absoluut niet het niveau van de eerste 2 seizoenen.
Ik denk dat je de showrunner bedoelt :) Beau Willimon is inderdaad gestopt. Het is nu overgenomen door twee schrijvers die er in seizoen 3 al bij zijn gekomen:
http://www.hollywoodrepor...ps-new-showrunners-869850

De regisseurs (en schrijvers trouwens ook) verschillen per aflevering omdat het te veel werk is om alles zelf te doen:
IMDB: House of Cards (TV Series 2013– ) - Full Cast & Crew

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nou, t/m ep13 ook gezien.

Eerlijk gezegd vind ik het maar een saaie bedoening. Heel seizoen 13 hadden ze ook in 4 of 5 afleveringen kwijt gekund.

Ook ik wacht volgend seizoen de reviews wel af.

:/

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Vond het ook geen geweldig seizoen, er kan nog steed veel gaan gebeuren. Mijn vermoeden is dat de oorlog tussen Claire en Francis zal losbarsten. Ik heb het al eerder voorspeld, maar ik denk nog steeds dat Claire uiteindelijk Frank zal vermoorden, zeker nu we gezien hebben dat ze daartoe in staat is (ze heeft immers Tom Yates vermoord).

@Shaffy Tom is niet vermoord omdat hij teveel wist. Tom is vermoord omdat wat hij wist hij in een boek had geschreven dat hij wilde gaan uitgeven. Dat hadden ze nooit toe kunnen laten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-01 11:35
quote:
readytoflow schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:00:
Geen tags, want dat hoeft niet. Toch?

Tja...inderdaad redelijk seizoen. Niet super. Hoop dat volgend seizoen het laatste is. de ondergang van de Underwoods.

De eerste helft vond ik erg sterk. Met die verkiezingsperikelen en hoe ze daar alles uit de kast halen om niet te verliezen en dat ze dat nog lukt ook. Vooral de verontwaardiging en frustratie van Conway vond ik mooi neergezet.

Jammer is de opkomt en het vertrouwen dat sommige personages ineens snel krijgen. Met name natuurlijk die Usher en Davis. Vooral bij Usher is het toch overduidelijk dat die niet te vertrouwen is.

Iedereen zit ze nu op de hielen en velen die iets weten wat de Underwoods kan schaden die zijn eraan.
Kathy half half, Tom, LeAnn. Als je als journalist op een rijtje zet wie er in hun omgeving allemaal middels verdachte omstandigheden om het leven zijn gekomen...

Ik dacht eerst dat Het van Kathy een gedachtebeeld was, maar bleek dus echt te zijn. Beetje vreemde move... Ze was al akkoord met de commissie om te getuigen (tegen Frank) en een dag later ligt ze onder aan de trap in het Witte huis? 8)7

Maar het allermooiste moment waren de speeches van Frank tijdens de inauguratie en zijn bezoek aan de commissie. Ik vond het een overduidelijke verwijzing naar Trump. 'maakt niet uit wat ik doe, als ik maar wat doe en jullie vinden het geweldig'. Sowieso wel meer subtiele verwijzingen naar het politieke landschap. De vraag is echter wie hier wie nadoet :+
Vond Usher nog wel geloofwaardig als backer / lobbyist die zijn macht wil uitbreiden door een luisterend oor in het Witte Huis te krijgen.

Alleen die Davis ging mij te ver. deputy assistant secretary of international trade die binnen 1 aflevering de deur platloopt? Is een beetje alsof de vervanger van de staatssecretaris van handel opeens bij Mark Rutte meepraat.

Overall viel het mij ook een beetje tegen idd. Allemaal wat te snel, te fantastisch en te ver gehaald. De referenties naar Trump en het huidige klimaat wel mooi, maar het gaat nu toch wel wat snel richting een Hollywood film waarbij iedereen zonder twijfel uit de weg wordt geruimd.

404 error.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:05

Kecin

Je keek.

Ik vond het wel een lekker seizoen. Alsof er twee seizoenen in 1 waren. Dubbele verhaallijn. Heerlijk :)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
MuddyMagical schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Alleen die Davis ging mij te ver. deputy assistant secretary of international trade die binnen 1 aflevering de deur platloopt? Is een beetje alsof de vervanger van de staatssecretaris van handel opeens bij Mark Rutte meepraat.
Dat!

Flikker op zeg, inderdaad binnen een dag extra special advisor en personal friend to the prez, fuck no. In eerdere seizoenen werd iedereen die dat probeerde met subtiele harde hand op afstand gehouden of zelf gebruikt.

:/

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Die Davis vond ik ook een raar karakter. Niemand in Washington had van haar gehoord maar ze blijkt zo'n beetje de beste connecties en de meeste invloed van allemaal te hebben, met een eigen agenda die ook niet mis is. Ze hadden beter een bestaand "klein" karakter groot kunnen maken om het nog een beetje geloofwaardig te houden.

Probleem van House of Cards is natuurlijk dat er nu een president zit die het veel bonter maakt dan wat een TV serie ooit kan bedenken. De kracht was ook mede het choqueren dus het moet steeds gekker en gekker dan de werkelijkheid, maar ondertussen moet het wel realistisch blijven. Daar hadden ze dit seizoen echt moeite mee.

ph4ge wijzigde deze reactie 08-06-2017 08:40 (33%)

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-01 21:27
Gisteravond weer verder gegaan met S05E03 en E04. En er zit mij al de hele avond wat dwars. Frank en Claire zitten op een gegeven moment een klassieke film te kijken in hun privé bioscoop. Ze quoten ook regels tekst uit de film. In eerste instantie dacht ik dat dit "The postman allways rings twice" was uit 1952 maar heb dat niet goed. Weet iemand welke film het wel is?

Ik heb het gevoel dat ik die film ken maar kan er niet op komen. Heel frustrerend :)

PSN ID: campodicasa

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:36

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

quote:
Campo di Casa schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 05:52:
Gisteravond weer verder gegaan met S05E03 en E04. En er zit mij al de hele avond wat dwars. Frank en Claire zitten op een gegeven moment een klassieke film te kijken in hun privé bioscoop. Ze quoten ook regels tekst uit de film. In eerste instantie dacht ik dat dit "The postman allways rings twice" was uit 1952 maar heb dat niet goed. Weet iemand welke film het wel is?

Ik heb het gevoel dat ik die film ken maar kan er niet op komen. Heel frustrerend :)
Double Indemnity (1944)

Destiny Clan: The Big Clan Theory NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-01 21:27

PSN ID: campodicasa

• PJ.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 21:55
Eens over Davis, heel slecht door schrijvers erin gebracht. De subtiele opbouw uit eerdere seizoenen wordt in 2 afleveringen geheel teniet gedaan. Jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 16:10
Zwaar teleurgesteld in de laatste paar afleveringen van s5. Ze zijn aan het uitmelken en aan het reachen. Eindig deze serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:23

Angeloonie

PUBG Addict

Gisteren ook S05 afgerond. Matig seizoen. In het begin nog wel aardig met het manipuleren van het stemmen en met Conway, daarna erg saai en echt van de hak op de tak met onzin. Firma List & Bedrog is omgezet in firma Shock & Awe en dat is juist niet de kracht van deze serie.

- Davis :')
- Yates :O
- Durant.. Seriously, gaat die dood of wat? Of gaat Frank er van uit dat bij gebrek aan bewijs niemand geloofd dat hij haar geduwd heeft?

Mis gewoon een langzaam opbouwende verhaallijn met onverwachte wendingen. Dit seizoen was echt f*cking voorspelbaar, en van de hak op de tak bij aflevering 4 had ik al het gevoel dat Claire president ging worden, waardoor ik alle vervolgacties en de "grote onthulling" in de laatste episode van mijlenver al zag aankomen. Ook is de geloofwaardigheid van het alles in mijn ogen steeds lager aan het worden.

Al met al een seizoen om te vergeten op wat hoofdlijnen na. Mag hopen dat S06 beter is anders mogen ze er mee stoppen wat mij betreft.

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:57
quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:18:
Gisteren ook S05 afgerond. Matig seizoen. In het begin nog wel aardig met het manipuleren van het stemmen en met Conway, daarna erg saai en echt van de hak op de tak met onzin. Firma List & Bedrog is omgezet in firma Shock & Awe en dat is juist niet de kracht van deze serie.

- Davis :')
- Yates :O
- Durant.. Seriously, gaat die dood of wat? Of gaat Frank er van uit dat bij gebrek aan bewijs niemand geloofd dat hij haar geduwd heeft?

Mis gewoon een langzaam opbouwende verhaallijn met onverwachte wendingen. Dit seizoen was echt f*cking voorspelbaar, en van de hak op de tak bij aflevering 4 had ik al het gevoel dat Claire president ging worden, waardoor ik alle vervolgacties en de "grote onthulling" in de laatste episode van mijlenver al zag aankomen. Ook is de geloofwaardigheid van het alles in mijn ogen steeds lager aan het worden.

Al met al een seizoen om te vergeten op wat hoofdlijnen na. Mag hopen dat S06 beter is anders mogen ze er mee stoppen wat mij betreft.
Inderdaad, en wat te denken van Yates en Leann? LeAnn die op straat wordt gezet door het witte huis, wat nog in de pers komt, verongelukt ineens op de snelweg... Dat moet toch makkelijk kunnen blijken uit het onderzoek van de verkeerspolitie dat ze geramd is.

En Yates, bij gods gratie 1 journalistje die zich afvraagt waar Yates wel niet is... maar hey, zo'n man zal toch ook wel kennissen/vrienden/familie hebben gehad die hem als vermist opgeven? Om over Durant maar niet te spreken inderdaad, ook de koele bloede waarmee Frank het doet... Wat als ze net níet in coma belandt of wat dan ook...

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 14:27
Helemaal eens met bovenstaande, maar vanuit de serie zal het volgende wel de "verklaring" zijn;

Davis: In de bunker vragen Claire en Frank zich nog af hoe ze aan zo'n clearance level komt dat ze daar naartoe wordt gebracht. De reden lijkt me duidelijk; Frank was toen al bezig zijn eigen presidentschap te saboteren en heeft haar "binnen" gebracht.

Yates: Dat is nog het meest ongeloofwaardig; met die Rachel werd er een bijna anoniem persoon weggewerkt met Yates toch wel een publiek persoon. Daar gaan mensen hoe dan ook naar zoeken.

Durant: Zal niet zo'n probleem zijn vermoed ik. Ze weet wie de Underwoods zijn, Frank heeft rond de verkiezing haar "steun" terug gekregen door glashard tegen haar te zeggen wie hij allemaal heeft omgebracht om te komen waar hij is. Durant is ergens gewoon bang voor Frank, en aangezien het incident op de trap buiten de camera's gebeurde is er ook gewoon geen bewijs.

Ben wel benieuwd naar volgend seizoen; het minst interessante vond ik de serie in de tijd dat Underwood president was dus wellicht dat volgend seizoen weer wat beter kan worden. Vind het alleen absoluut niet des Franks om heel z'n plan af te laten hangen van gratie van Claire.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Verklaring of geen verklaring...Het is gewoon onzin, komt ongeloofwaardig en ondoordacht over en bij de eerste seizoenen zouden we deze discussie niet hebben.

Alsof Trump, Obama, Bush etc...Iemand in het Witte Huis van de trap af gaat duwen, en er helemaal niemand in de buurt is. Dat ze daarna ook nog eens in coma komt te liggen. Meeste mensen hebben al pech dat ze een arm of been breken bij een dergelijke val. En dat ze daarna ook nog eens geen onderzoek doen hoe het kan dat iemand die uitglijdt op een trap dusdanig hard op haar hoofd terechtkomt dat het dodelijk kan zijn.

Ik schreef het al, ik dacht echt oprecht dat het een soort 'droombeeld' was. Maar pas tijdens de hoorzitting kwam het besef dat het echt gebeurd was.

Nee, het karakter Frank is wel leuk. Hoewel zijn latente homosexualiteit nu ook wel ineens erg makkelijk gedeeld wordt met mensen waarvan je niet weet of ze te vertrouwen zijn. Serie vlakt in een rap tempo af zo.

Ik zei het vorig seizoen al. Snel een einde aan brijen, dan houden we er nog een goed gevoel aan over.

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:56
Probleem is ook voor een stuk dat er plots geen "vijand" meer is/het nieuwe van z'n nieuwe functie er een beetje af is Hierdoor moeten de verhaallijnen rare wendingen nemen (of zo voel ik het toch aan...)

Al blijf ik de relatie Frank/Claire echt raar vinden, in seizoen 1/2 vond ik die nog wel echt goed in elkaar zitten maar vanaf seizoen 3 verandert de dynamiek nogal waardoor ik eigenlijk sindsdien altijd het gevoel had dat er een clash ging aankomen (en ik dus niet helemaal meer begrijp waarom Frank haar zo blind bleef vertrouwen, daarvoor is hij veel te pragmatisch)

• Mon0lith
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:25

Mon0lith

Smile!

Kan iemand mij uitleggen waarom ze LeAnn uit de weg hebben laten ruimen?
Ze was toch chief of staff??

Verder vond ik het wel een mooi seizoen d:)b
Niet verwacht dat Frank al zo vroeg bezig was om zijn eigen presidentschap om zeep te helpen

PSN: Monol1th23

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XyritZz
quote:
Mon0lith schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:17:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze LeAnn uit de weg hebben laten ruimen?
Ze was toch chief of staff??

Verder vond ik het wel een mooi seizoen d:)b
Niet verwacht dat Frank al zo vroeg bezig was om zijn eigen presidentschap om zeep te helpen
Te weinig ervaring als Chief of Staff in tijden van oorlog in Syrie, en ze wist te veel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:51
Heb de afgelopen 2 weken de hele serie gekeken, en vond seizoen 5 ook het slecht. De eerste 2 seizoen moest ik een beetje inkomen aan het beetje trage tempo soms en de verschillende karakters, en seizoen 3 en 4 vond ik echt top.

Daarna ging het wel heel erg snel met nieuwe karakters introduceren; LeAnn, Aidan, Mark Usher, Jane Davis, Alex Romero, etc. Het werd daar m.i. nogal warrig door, en ik heb er verder ook niet zoveel mee als ze dan doodgaan of iets anders met ze gebeurt :P Ook dat hele verhaal naar de verkiezing toe en het daarna rekken naar die verkiezing in 'the House' en zo kon me niet echt heel erg boeien. Beetje jammer seizoen na een sterk 3 en 4 helaas...

• TommyGun
  • Laatst online: 10:45

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zit pas bij seizoen 2, maar ondanks mijn belabberde kennis van het onderwerp, vind ik de serie wel vermakelijk. Is het de moeite om door te zetten?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:13
Eigenlijk zou je kunnen stoppen na seizoen 2. Die heeft een mooi sluitend einde.

• XyritZz
Iets heel anders; was ik de enige die het op was gevallen dat bij de inauguratie van Underwood het Usher was die rechtstreeks in de camera keek in een vergelijkbaar shot als Underwood tijdens seizoen 1?

Ik vatte dat op als een hint dat Usher net zo'n "killer" is als Underwood zelf, en dat Carrie heel goed op moet letten dat ze zelf niet ook uit het witte huis gewipt wordt door zijn sluwheid.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:23
Seizoen 6 gaat er zo te zien de laatste zijn..

“Netflix zet de productie van de populaire serie House of Cards stop. De bekendmaking komt een dag na beschuldigingen tegen hoofdrolspeler Kevin Spacey over seksueel intimidatie van een minderjarige.”

Bron:
https://www.ad.nl/show/netflix-stopt-met-house-of-cards-na-beschuldigingen-seksuele-intimidatie-kevin-spacey~a6245cc6/

Edit: seizoen 6 komt nog wel uit.

ro3lie wijzigde deze reactie 30-10-2017 22:24 (5%)

• X_lawl_X
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-01 16:01
quote:
ro3lie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:53:
Seizoen 6 gaat er zo te zien niet meer komen..

“Netflix zet de productie van de populaire serie House of Cards stop. De bekendmaking komt een dag na beschuldigingen tegen hoofdrolspeler Kevin Spacey over seksueel intimidatie van een minderjarige.”

Bron:
https://www.ad.nl/show/netflix-stopt-met-house-of-cards-na-beschuldigingen-seksuele-intimidatie-kevin-spacey~a6245cc6/
Er staat dat seizoen 6 de laatste is. :)

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Pff... alsof ze het S06 nu nog zouden schrappen... Schrok toch wel even!
Maar idd, in de 1e alinea:
quote:
Het zesde seizoen, dat uitkomt in 2018, zal het laatste seizoen zijn in de reeks. Zo meldt de website Deadline.

• miicker
  • Niet online
Nu.nl:
quote:
Een woordvoerder van Netflix meldt dat de beslissing over het eindigen van de serie al maanden eerder is genomen en niets te maken heeft met de beschuldigingen rond Spacey.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
quote:
Leuk he kranten zoals AD en Telegraaf....

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 840 Evo 128GB | ASUS GeForce GTX 1080 Founder`s Edition | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:56

krvabo

MATERIALISE!

Wat een heksenjacht.
En het laatste seizoen is stopgezet en niet geannuleerd.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Meneer Vevie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-12-2018

Meneer Vevie

Series, Films en meer

Naja, heksenjacht... Er komen steeds meer verhalen naar buiten van zijn slachtoffers. Zelfs mensen van de crew komen naar voren.

https://www.google.nl/amp...rds-zeggen-collega-s.html

https://www.google.nl/amp...spacey-hopen-zich-op.html

Spacey is gewoon stelselmatig en al jaren lang op deze manier bezig. Kun je wel een goede acteur zijn, maar dit kan natuurlijk niet.

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Meneer Vevie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:27:
Naja, heksenjacht... Er komen steeds meer verhalen naar buiten van zijn slachtoffers. Zelfs mensen van de crew komen naar voren.

https://www.google.nl/amp...rds-zeggen-collega-s.html

https://www.google.nl/amp...spacey-hopen-zich-op.html

Spacey is gewoon stelselmatig en al jaren lang op deze manier bezig. Kun je wel een goede acteur zijn, maar dit kan natuurlijk niet.
Helemaal mee eens, maar er bekruipt me toch het gevoel dat het pas een probleem wordt als er voor het 'slachtoffer' niets meer uit te halen is. Serie ten einde --> laten we eens uit de school klappen. Zelfde met Weinstein, toen hij nog iets te bieden had, hoorde je niemand, nu hij aan de grond zit wel. In die zin toch wel een beetje een heksenjacht. Ik praat dergelijk gedrag natuurlijk niet goed, maar heb er wel een unheimisch gevoel bij.

• Meneer Vevie

Meneer Vevie

Series, Films en meer

@MikeyMan: Ja, dat kan zeker. Sommige mensen zullen puur naar voren komen om mensen te schaden. Maar in essentie is het net als reality tv, waar deelnemers verontwaardigd zijn wanneer er slechte beelden van hen getoond worden. De makers kunnen nog zoveel editen, maar het is de persoon zelf die hen het materiaal geeft. Als jij je gedraagt, dan hoef je ook niet te vrezen. Ongeacht de intenties van degenen die je beschuldigen. Zelfde geldt voor Spacey en alle andere sterren/beroemdheden die nu genoemd worden, zoals Jeremy Piven, Brett Rattner, Dustin Hoffman, Harvey Weinstein, etc. Als ze zich niet schuldig hadden gemaakt aan dit gedrag, hoefden ze zich ook niet druk te maken om iedereen die nu naar voren komt. Ze hebben het aan zichzelf te danken.

Ik ben Meneer Vevie. Ik houd mij bezig met series, audio en films. Maar vooral series. Ik zou gek zijn als ik niet zou praten over series. Lees op www.meneervevie.com mee met mijn avonturen.

• ph4ge
  • Nu online
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:32:
Helemaal mee eens, maar er bekruipt me toch het gevoel dat het pas een probleem wordt als er voor het 'slachtoffer' niets meer uit te halen is. Serie ten einde --> laten we eens uit de school klappen. Zelfde met Weinstein, toen hij nog iets te bieden had, hoorde je niemand, nu hij aan de grond zit wel. In die zin toch wel een beetje een heksenjacht. Ik praat dergelijk gedrag natuurlijk niet goed, maar heb er wel een unheimisch gevoel bij.
Nogal een raar argument, de slachtoffers waren juist bang en nu de daders van hun voetstuk gevallen zijn durven ze eindelijk. Je doet nu net alsof de slachtoffers van verkrachting daar zelf voor kiezen om er van te kunnen profiteren. :X

SW-0040-8191-9064

• XyritZz
quote:
MikelenniuM schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:19:
Pff... alsof ze het S06 nu nog zouden schrappen... Schrok toch wel even!
Maar idd, in de 1e alinea:

[...]
Hoorde vanochtend dat S6 alsnog geschrapt kan gaan worden. Ook op de set van House of Cards schijnt een compleet verziekte sfeer te zijn geweest mede door Spacey. Seizoen 6 is nog niet helemaal af, en als Netflix nu de stekker eruit trekt is het gewoon klaar en komt dat seizoen ook niet meer.

Ik hoop zelf van harte dat ze S6 nog af kunnen ronden; de serie was in S1/2 op z'n hoogtepunt, maar verdient mijns inziens nog wel een fatsoenlijk einde.

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

quote:
ph4ge schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:07:
[...]

Nogal een raar argument, de slachtoffers waren juist bang en nu de daders van hun voetstuk gevallen zijn durven ze eindelijk. Je doet nu net alsof de slachtoffers van verkrachting daar zelf voor kiezen om er van te kunnen profiteren. :X
Ik denk dat hij meer bedoeld dat het soms oogt dat mensen hun schijnbare carrière pad toch voorop zetten en de seksuele intimidatie maar voor lief nemen. Waarom zou je anders zo lang wachten om een strafbaar feit aan te geven?
Het is wat dat betreft jammer dat die hele business door macht en angst wordt gedreven en daarom dus blijkbaar mensen zo lang wachten. Bang dat ze, door er voor uit te komen (in die tijd dan), hun hele carrière op het spel zetten en het daarom dus maar niet doen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kecin

Kecin

Je keek.

Jammer dat het nu stopgezet is. Ondanks zijn misstanden, maar onschuldig totdat het bewezen is toch?
Zo’n rechtzaak kan jaren duren, maar er lijkt helemaal geen zaak aangespannen te zijn. Ze kunnen dus rustig nog een seizoen maken, er zijn alleen maar geruchten en beschuldigingen, maar wij kunnen vanaf achter ons scherm niet zien of dat waar is of niet.

Kecin wijzigde deze reactie 03-11-2017 09:37 (11%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
momania schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat hij meer bedoeld dat het soms oogt dat mensen hun schijnbare carrière pad toch voorop zetten en de seksuele intimidatie maar voor lief nemen. Waarom zou je anders zo lang wachten om een strafbaar feit aan te geven?
Het is wat dat betreft jammer dat die hele business door macht en angst wordt gedreven en daarom dus blijkbaar mensen zo lang wachten. Bang dat ze, door er voor uit te komen (in die tijd dan), hun hele carrière op het spel zetten en het daarom dus maar niet doen.
Ja, idd... Dat.. Formulering is wel een dingetje in deze.

Helemaal offtopic; ik heb zelfs bij ons op kantoor extremere voorbeelden gezien van dames die lekker met hun carriere bezig waren, en daar ook echt niet bij schroomden om fysiek contact te zoeken. Maar achteraf, als er niets meer te halen is, gaan klagen dat er misbruik van ze gemaakt is.

Natuurlijk zal dit ook maar een gedeelte van de gevallen zijn, maar ik bedoelde hiermee aan te geven dat de 'heksenjacht' m.I. geen vreemde term is voor wat er nu gaande is. Nogmaals, ik probeer niets goed te praten, je moet gewoon van een ander af blijven, maar de publieke executie mag m.I. wel stoppen.

• XyritZz
quote:
Kecin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:37:
Jammer dat het nu stopgezet is. Ondanks zijn misstanden, maar onschuldig totdat het bewezen is toch?
Zo’n rechtzaak kan jaren duren, maar er lijkt helemaal geen zaak aangespannen te zijn. Ze kunnen dus rustig nog een seizoen maken, er zijn alleen maar geruchten en beschuldigingen, maar wij kunnen vanaf achter ons scherm niet zien of dat waar is of niet.
Onschuld totdat schuld bewezen is werkt in de rechtszaal ja, maar als over de gehele carriere van Spacey tientallen mensen naar voren komen met beschuldigingen dan is er toch echt iets mis gegaan.

Vanuit Netflix volstrekt logisch dat ze de boel tijdelijk stilgelegd hebben om te onderzoeken of er ook iets is voorgevallen op de set van House of Cards. Dat blijkt nu het geval te zijn, volgens mij is Spacey inmiddels ook gewoon aangeklaagd door een groep HoC medewerkers.

Wat mij betreft kan Netflix dan ook bijna niet meer anders dan per direct de stekker eruit trekken. Eeuwig zonde van een goede serie, maar mensen staan toch voorop. Daarnaast; hoe kun je nog verder als een groep medewerkers de hoofdpersoon aanklaagt?

• ph4ge
  • Nu online
quote:
XyritZz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:44:
Onschuld totdat schuld bewezen is werkt in de rechtszaal ja, maar als over de gehele carriere van Spacey tientallen mensen naar voren komen met beschuldigingen dan is er toch echt iets mis gegaan.
Zolang iemand het niet ontkent en zeker in de VS geen zaak maakt van smaad kunnen we er gerust van uit gaan dat er niet alleen rook is maar ook vuur.

SW-0040-8191-9064

• Meneer Vevie

Meneer Vevie

Series, Films en meer

@Kecin Ik vind dit soort reacties altijd jammer. Zijn wangedrag door de jaren heen is toch groter dan een serie? Het lijkt vaak zo, correct me if i’m wrong, dat het feit dat iemand een goede acteur is of dat een film/serie goed is, dat dit iemand een vrijgeleide geeft. Onschuldig tot schuldig is bewezen terwijl er tientallen mensen nu naar voren komen. Terwijl de crew ook aangeeft dat de sfeer op de set eronder te leiden had, dat het een ‘toxic environment’ was. Al was het Breaking Bad of The Sopranos (toch veel betere series), als Walter White en Tony Soprano hun handen niet thuis kunnen houden, dan is “rustig nog een seizoen maken” het laatste waar je normaal gesproken aan moet denken. Lijkt mij.

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
XyritZz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:44:
[...]

Vanuit Netflix volstrekt logisch dat ze de boel tijdelijk stilgelegd hebben om te onderzoeken of er ook iets is voorgevallen op de set van House of Cards. Dat blijkt nu het geval te zijn, volgens mij is Spacey inmiddels ook gewoon aangeklaagd door een groep HoC medewerkers.

Wat mij betreft kan Netflix dan ook bijna niet meer anders dan per direct de stekker eruit trekken. Eeuwig zonde van een goede serie, maar mensen staan toch voorop. Daarnaast; hoe kun je nog verder als een groep medewerkers de hoofdpersoon aanklaagt?
Ja, het lijkt er inderdaad op dat er ook vuur is. Maar wij weten het simpelweg gewoon niet. We hebben de man (aanname dit) nog nooit ontmoet, of iemand in onze kennissenkring zitten die door hem onjuist is benaderd. Vanuit Netflix gezien is stilleggen prima, maar compleet het boek dicht doen zou bij mij pas gebeuren als het is bewezen. Dan kan de verhaallijn simpelweg worden aangepast.
Die aanklacht wist ik niet, ik ben benieuwd naar die uitkomst, en zoals je zegt, mits waar, kan je daar niet mee samenwerken.
quote:
ph4ge schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:53:
[...]

Zolang iemand het niet ontkent en zeker in de VS geen zaak maakt van smaad kunnen we er gerust van uit gaan dat er niet alleen rook is maar ook vuur.
Ik denk doordat het redelijk vers is er wel een PR team bezig is om te kijken wat de beste reactie is. Zo kwam hij uit de kast las ik?
Als je zijn films bekijkt en de beschuldigingen aan zijn adres dan zou het je haast niets verbazen. Check American Beauty en zijn sexualiteit in S1 van House of Cards.
quote:
Meneer Vevie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:21:
@Kecin Ik vind dit soort reacties altijd jammer. Zijn wangedrag door de jaren heen is toch groter dan een serie? Het lijkt vaak zo, correct me if i’m wrong, dat het feit dat iemand een goede acteur is of dat een film/serie goed is, dat dit iemand een vrijgeleide geeft. Onschuldig tot schuldig is bewezen terwijl er tientallen mensen nu naar voren komen. Terwijl de crew ook aangeeft dat de sfeer op de set eronder te leiden had, dat het een ‘toxic environment’ was. Al was het Breaking Bad of The Sopranos (toch veel betere series), als Walter White en Tony Soprano hun handen niet thuis kunnen houden, dan is “rustig nog een seizoen maken” het laatste waar je normaal gesproken aan moet denken. Lijkt mij.
Ik ben het met je eens en keur, als het is gebeurd, dat soort gedrag ook zeker niet goed. Maar laten we wel wezen, de paparazzi in de VS is een stuk heviger dan hier. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen tussen die klachten zitten die gewoon graag aandacht willen, terwijl ze hem misschien 1 keer hebben gezien. Aan de andere kant kan die gewoon een jongere hebben verkracht. Het enige dat ik ermee wil zeggen is dat wij oordelen op basis van wat de media zegt, niet door wat een rechter zegt (met bewijzen e.d.).
Ik ben dus benieuwd hoe dit afloopt, en tuurlijk moeten de mensen uit de serie niet samenwerken met een lul van een vent (als het zo is).

Disclaimer: ik keur geen enkele vorm van (sexuele) intimidatie toe bij mijn reacties die ik hier geef. Ik geloof echter wel in het opblazen van iets, of dat media "iets van iemand" heeft gehoord, dat maakt het niet altijd waar. Ook snap ik dat als er slachtoffers zijn dit moeilijk vinden om bij zo'n publiek hierover naar voren te komen

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:11
quote:
Kecin schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:43:

[...]

Ik denk doordat het redelijk vers is er wel een PR team bezig is om te kijken wat de beste reactie is. Zo kwam hij uit de kast las ik?
Als je zijn films bekijkt en de beschuldigingen aan zijn adres dan zou het je haast niets verbazen. Check American Beauty en zijn sexualiteit in S1 van House of Cards.

[...]
Acteren ≠ werkelijkheid

Lijkt een beetje op Derrick, waar ze na het bekend worden van zijn SS-verleden bij de NPO, ZDF en RTBF zijn serie van de buis haalden.

• MikelenniuM
  • Niet online
Misschien is deze discussie meer op zijn plek in: #MeToo, seksueel gedrag, de rechtsstaat en de samenleving?

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

XLM HODLER

Jammer het is nu echt voorbij.
https://www.nu.nl/film/49...ing-met-kevin-spacey.html

Volgende nieuws, ''House of cards van Netflix verwijderd''.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:43
Tja, jammer maar begrijpelijk. Dit kon je zien aankomen.
quote:
De hitserie House of Cards wordt niet meer door Netflix vervolgd als Spacey eraan verbonden blijft.

Vrijdag werd bekend dat de producers van de serie overwegen om het personage van Spacey te laten overlijden, zodat de serie verder kan gaan.
Dat laatste is natuurlijk wel kansloos - de serie IS Spacey, zonder hem wordt het iets totaal anders. Goed om te beslissen te stoppen in plaats van doormodderen.

• Meneer Vevie

Meneer Vevie

Series, Films en meer

quote:
UPDATED, 7:11 PM (MRC Statement added): Netflix just released a statement tonight saying that Kevin Spacey, star and executive producer of House of Cards, will no longer be involved in the series if it is to continue on the Internet network. This dramatic move for the political drama comes less than a week after Star Trek: Discovery Anthony Rapp alleged sexual misconduct toward him by Spacey more than 30 years ago.

However, singing from a different choir book for the first time since the scandal began, HoC producer Media Rights Capital 30 minutes later send out its own statement about Spacey’s status on the series. Unlike Netflix’s quite definitive statement, MRC said the star and EP “has been suspended.”

Being that Spacey has been intrinsic to the show since its conception, on both sides of the camera, the suspension move by MRC clearly is part of the legal procedure of detangling him from House of Cards.

Officially confirming what Deadline reported exclusively on October 30, Netflix tonight also said it is pulling the plug on the Spacey-starring movie Gore, which had been in post-production. Here are the full statements from Netflix and MRC:

NETFLIX:
Netflix will not be involved with any further production of House of Cards that includes Kevin Spacey. We will continue to work with MRC during this hiatus time to evaluate our path forward as it relates to the show. We have also decided we will not be moving forward with the release of the film Gore, which was in post-production, starring and produced by Kevin Spacey.

MEDIA RIGHTS CAPITAL:
“While we continue the ongoing investigation into the serious allegations concerning Kevin Spacey’s behavior on the set of HOUSE OF CARDS, he has been suspended, effective immediately. MRC, in partnership with Netflix, will continue to evaluate a creative path forward for the program during the hiatus.”

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-01 20:17
Vooropgesteld dat ik allerlei vormen van intimidatie afkeur vindt ik dit soort vormen van voorbeeld gedrag wel diep triest. Vroeger werd men hiervoor op de brandstapel gegooid zonder enige vorm van wederhoor. De mensheid heeft op sociaal en maatschappelijk vlak gelukkig een aantal stappen gemaakt met het invoeren van vormen van rechtsystemen. Internet met al zijn subactiviteiten zoals sociale media slaat wat mij betreft een totaal verkeerde weg in, het wordt een beetje eng. Een soort van digitale massahysterie.

Ik vraag me werkelijk af of Kevin Spacey niet beter af was geweest ten tijde van de brandstapel.

• kaizoku94
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:02
quote:
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:23:
Vooropgesteld dat ik allerlei vormen van intimidatie afkeur vindt ik dit soort vormen van voorbeeld gedrag wel diep triest. Vroeger werd men hiervoor op de brandstapel gegooid zonder enige vorm van wederhoor. De mensheid heeft op sociaal en maatschappelijk vlak gelukkig een aantal stappen gemaakt met het invoeren van vormen van rechtsystemen. Internet met al zijn subactiviteiten zoals sociale media slaat wat mij betreft een totaal verkeerde weg in, het wordt een beetje eng. Een soort van digitale massahysterie.

Ik vraag me werkelijk af of Kevin Spacey niet beter af was geweest ten tijde van de brandstapel.
dood of met miljoenen thuis zitten is geen moeilijke keus lijkt me

• Crawl NL
quote:
kaizoku94 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:52:
[...]

dood of met miljoenen thuis zitten is geen moeilijke keus lijkt me
Klink voor jou dan misschien aantrekkelijk omdat je misschien een net toereikend banksaldo hebt om je rekeningen te betalen. Heb je ook nagedacht over de sociale en maatschappelijke status van iemand?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:12
quote:
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:20:
[...]

Klink voor jou dan misschien aantrekkelijk omdat je misschien een net toereikend banksaldo hebt om je rekeningen te betalen. Heb je ook nagedacht over de sociale en maatschappelijke status van iemand?
Die persoonlijke aanval lijkt me onnodig.
Dood of aan de grond genageld of de gevangenis in? Euhm doe dan maar dat laatste. Als je zo'n fan bent van het rechtssysteem kan hij gewoon veroordeeld worden en z'n straf uitzitten. Dat hij geen sociale en maatschappelijke status meer overhoudt lijkt me het minste als de beschuldigingen waar zijn. En dat lijkt redelijk duidelijk gezien de hoeveelheid. Kwestie van afwachten.

Zovelen hameren hier maar op de theorie dat er straks iemand door 10 man beschuldigd wordt enkel en alleen om die persoon neer te halen. Dat die gevallen 1 VS 1 voorkomen zal best ja, maar als er stelselmatig mensen naar voren komen kun je niet spreken van een heksenjacht.

• Crawl NL
Die aanval was niet persoonlijk bedoeld, excuses als ik die aanleiding heb gegeven. Wat ik ermee wilden zeggen is dat hier vaak wel een persoonlijk gewin aan ten grondslag ligt en dan met name financieel. Dat is waar dit waarschijnlijk op uit gaat draaien.

Ik probeer hier geen gedrag goed te praten, laat dat duidelijk zijn maar het heeft er alle schijn van dat sommige proberen mee te liften op de MeToo bubble. Maar ja, in het land waar de president gepast en ongepast vrouwen naar de kruis grijpt en vrijuit gaat neem ik het rechtsysteem niet al te serieus.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
Die aanval was niet persoonlijk bedoeld, excuses als ik die aanleiding heb gegeven. Wat ik ermee wilden zeggen is dat hier vaak wel een persoonlijk gewin aan ten grondslag ligt en dan met name financieel. Dat is waar dit waarschijnlijk op uit gaat draaien.

Ik probeer hier geen gedrag goed te praten, laat dat duidelijk zijn maar het heeft er alle schijn van dat sommige proberen mee te liften op de MeToo bubble. Maar ja, in het land waar de president gepast en ongepast vrouwen naar de kruis grijpt en vrijuit gaat neem ik het rechtsysteem niet al te serieus.
Tja, is het "meeliften op" of eindelijk de durf hebben om naar voren te komen om te vertellen wat je overkomen is nu je je gesteund weet door andere slachtoffers? :?
Voor sommigen zal het het eerste zijn, maar ik denk dat er ook genoeg slachtoffers zijn die nu eindelijk naar voren durven te komen zonder (of met minder) angst voor de gevolgen.

Dat heeft niet direct met het rechtssysteem te maken: voor veel slachtoffers is er ook sprake van schaamte waardoor ze lang stil bleven onterechte schaamte natuurlijk: als slachtoffer heb je niks verkeerd gedaan. Het belangrijkste wat het rechtssysteem te verwijten valt is het feit dat degene met de diepste zakken de beste advocaten kan betalen waarmee de kans op vrijspraak een stuk groter wordt...

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• kaizoku94
quote:
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:20:
[...]

Klink voor jou dan misschien aantrekkelijk omdat je misschien een net toereikend banksaldo hebt om je rekeningven te betalen. Heb je ook nagedacht over de sociale en maatschappelijke status van iemand?
Met een geschat vermogen van $100 miljoen, kan je echt wel meer doen dan alleen rekeningen betalen zoals je het wel probeert over te laten komen. Bovendien die man is al 58 als hij nooit meer zou werken en 100 jaar zou worden kan hij gewoon als een rijk man leven. Als hij bijvoorbeeld $20 miljoen van zijn vermogen vast houd en $80 miljoen vrijmaakt heeft hij als nog z'n $1,9 miljoen per jaar te besteden voor 42 jaar lang !
Als hij $80 miljoen vrijmaakt voor schade vergoedingen en 10 miljoen om van te leven dan heeft hij nog 10 miljoen aan bezit en circa $250,000 te besteden ieder jaar voor 42 jaar.

Wat maakt z'n maatschappelijk status uit ? Hij wordt niet meer geadoreerd door de meesten, een deel staat nog soort van achter hem en trekt alles in twijfel, blijkbaar wisten een aantal mensen in Hollywood er soort van al af maar gingen toch met hem om, die zullen waarschijnlijk gewoon met hem om blijven gaan maar waarschijnlijk niet in het openbaar of erg beperkt. zijn sociale kring en maatschappelijk status worden veel minder toereikend ja maar die gaan echt niet verdwijnen hoor. Met de vele verschillende reacties als goed voorbeeld.

Als je zijn situatie zou vertalen naar ten tijden van de brandstapel denk ik trouwens dat hij wel beter af zou zijn. Want de kans dat een man met een aanklacht van verkrachting naar buiten zou treden zal velen malen kleiner zijn geweest dan nu als het überhaupt wel gebeurden, Hij zou meer dan genoeg geld hebben om mensen om te kopen, Zijn invloed en status zouden waarschijnlijk groot genoeg zijn om er voor te zorgen dat alle negatieve beschuldigingen van de "normalen" mensen automatisch als niet waar zou worden gekenmerkt en afgewimpeld wordt als fabeltjes. Hij zou misschien ook wel bij de lokale pedofiel club van een kerk hebben gezeten waar hij ongestoord z'n gang zou kunnen gaan tot zijn dood en worden bescherm door zijn zogenaamd goede geestelijke broeders. Dus mijn excuses hij zou wel degelijk beter af zijn ten tijden van de brandstapel maar slachtoffers niet echt.

Aan de ene kant ben je blij met het rechtssysteem maar aan de andere kant ben je aan het twijfelen of het niet beter is om vermoord te worden zonder bewijs in plaats van maatschappelijk en sociaal te worden afgestoten zonder bewijs ? Als alle aantijgingen aan het adres van Spacey vals zijn(lijkt me erg onwaarschijnlijk) kan hij een rechtszaak starten op basis van smaad en laster. Het gaat misschien niet goed nu met sommige dingen maar het heeft vrij weinig zin om het met vroeger te vergelijken in een positief dag licht want in die tijden was er nog veel meer mis.
quote:
Crawl NL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:

Ik probeer hier geen gedrag goed te praten, laat dat duidelijk zijn maar het heeft er alle schijn van dat sommige proberen ineens mee liften op de MeToo bubble. Maar ja, in het land waar de president gepast en ongepast vrouwen naar de kruis grijpt en vrijuit gaat neem ik het rechtsysteem niet al te serieus.
Dat sommige mensen misbruik maken van zaken met financieel gewin in America is toch al bekend ?
die zal je volgens mij altijd wel blijven hebben daar. Daarom moet een aanklacht toch ook nog bewezen worden in de rechtszaal en is een aanklacht niet gelijk aan direct schuldig en betalen. voorlopig zijn er geloof ik nog geen aanklachten bij het gerecht ingediend over Spacey dus het is niet zo dat als je nu praat dat je automatisch in aanmerking komt voor een schade vergoeding.

Het zou ook nog mogelijk kunnen zijn dat Netflix aangeklaagd wordt door toedoen van Spacey (alleen van de gebeurtenissen tijdens House of cards)en dat zij zullen moeten betalen in plaats van Spacey zelf.
Mike Tyson is aangeklaagd en veroordeeld voor verkrachting en heeft 3 jaar vastgezeten maar hij heeft geen schade vergoeding hoeven te betalen. Het is dus echt niet zo zwart wit dat als een beroemdheid wordt aangeklaagd dat hij/zij gelijk bankroet is. Het is dus nog veel te vroeg om uitspraken te maken over mensen die eventueel misbruik maken van de zaak en heel erg oneerlijk tegenover de echte slachtoffers.

• Crawl NL
quote:
kaizoku94 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:17:
Met waarschijnlijk jezelf als goed voorbeeld
Waarom doe je dit?

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Waarom wordt dit hier allemaal gediscusseerd? Graag on-topic blijven of een andere topic aanmaken. Dit topic gaat over de serie. Discusseer ergens anders het priveleven van spacey.

Hamazaki wijzigde deze reactie 04-11-2017 15:20 (18%)

• kaizoku94
quote:
ik probeerde te zeggen dat zijn maatschappelijk en sociale status niet zomaar opeens zal verdwijnen als sneeuw voor de zon naar aanleiding van een aantal aantijgingen en dat mensen er altijd wel verschillend over zullen denken en de maten van ernstigheid ook anders vinden. Het lijkt er op of je er zelf ook nog niet uit ben in het geval van Spacey(niet over slecht gedrag in het algemeen) daarom dat je zelf een goed voorbeeld bent dat niet alle status van die man weg is. Ik zelf vind de situatie er niet goed uit zien maar er is nog geen veroordeling dus ik weet nog niet wat voor definitieve invloed deze situatie op zijn status voor mij zal betekenen dat zijn status is aangetast dat zeker maar die is niet compleet weg. Maar ik zal het wel minder persoonlijk maken en er over ophouden want dit topic is inderdaad hier niet voor gemaakt.

• Meneer Vevie

Meneer Vevie

Series, Films en meer

@lennox-06 Ik denk zelf omdat wat er nu gebeurt met Spacey interessanter is dan de serie zelf.

• Crawl NL
quote:
kaizoku94 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:50:
[...]

ik probeerde te zeggen dat zijn maatschappelijk en sociale status niet zomaar opeens zal verdwijnen als sneeuw voor de zon naar aanleiding van een aantal aantijgingen en dat mensen er altijd wel verschillend over zullen denken en de maten van ernstigheid ook anders vinden. Het lijkt er op of je er zelf ook nog niet uit ben in het geval van Spacey(niet over slecht gedrag in het algemeen) daarom dat je zelf een goed voorbeeld bent dat niet alle status van die man weg is. Ik zelf vind de situatie er niet goed uit zien maar er is nog geen veroordeling dus ik weet nog niet wat voor definitieve invloed deze situatie op zijn status voor mij zal betekenen dat zijn status is aangetast dat zeker maar die is niet compleet weg. Maar ik zal het wel minder persoonlijk maken en er over ophouden want dit topic is inderdaad hier niet voor gemaakt.
d:)b

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Meneer Vevie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:15:
@lennox-06 Ik denk zelf omdat wat er nu gebeurt met Spacey interessanter is dan de serie zelf.
Dat denk ik ook. Een goede heksenjacht hebben we sinds de middeleeuwen al niet meer gezien.

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:09
M'n hart is gebroken.

Netflix stopt definitief met Kevin Spacey.

mprkooij wijzigde deze reactie 04-11-2017 19:46 (21%)

• miicker
  • Niet online
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:18:
Waarom wordt dit hier allemaal gediscusseerd? Graag on-topic blijven of een andere topic aanmaken. Dit topic gaat over de serie. Discusseer ergens anders het priveleven van spacey.
Het gaat er met name om wat dit voor effect gaat hebben op HoC. Als de discussie je verder niet interesseert lees je het toch niet ;)

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
miicker schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:34:
[...]

Het gaat er met name om wat dit voor effect gaat hebben op HoC. Als de discussie je verder niet interesseert lees je het toch niet ;)
Daar gaat het lang niet meer over. Als je het wil discusseren dan maak je maar een topic aan.

• KwantumKaasjes
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09-03-2018
quote:
lennox-06 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:45:
[...]

Daar gaat het lang niet meer over. Als je het wil discusseren dan maak je maar een topic aan.
Iets te veel azijn gedronken?

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
Lees alleen pagina 15 al, maak lekker een andere topic aan als jullie dit allemaal interesseert. Ik ben nog niet klaar met seizoen 5 en wil hier alleen inhoudelijke reacties zien. Daarvoor is dit topic ook voor. Misschien heb jij iets teveel azijn op.
quote:
Meneer Vevie schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:15:
Oh ja dan mag je lekker off-topic gaan ?

Hamazaki wijzigde deze reactie 05-11-2017 10:59 (24%)

• miicker
  • Niet online
Ik ben toch wel benieuwd naar het effect wat dit alles gaat hebben op de serie. Kan me niet voorstellen dat het de serie ten goede komt om hem maar ineens halverwege het seizoen te laten sterven, want dat is wat er nu gezegd wordt.

Originele verhaal (let op spoilers):
spoiler:
In het originele verhaal, de Britse variant van HoC die eveneens op Netflix staat, wordt Frank door Claire vermoord, dus als zie die lijn willen volgen dan hoeven ze er principe niet echt vanaf te wijken

Al met al bereid ik me er maar alvast op voor dat S06 echt bagger gaat zijn, wat echt ontzettend jammer is, zeker voor een serie als HoC.

• 210667
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Dat er op het Hollywoods matras het e.e.a. gebeurd wat niet door de beugel kan lijkt mij evident. Daar is het een matras voor. Misschien wel leuk om even naar deze film te kijken....

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-01 12:42
quote:
miicker schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:53:
Ik ben toch wel benieuwd naar het effect wat dit alles gaat hebben op de serie. Kan me niet voorstellen dat het de serie ten goede komt om hem maar ineens halverwege het seizoen te laten sterven, want dat is wat er nu gezegd wordt.

spoiler:
In het originele verhaal, de Britse variant van HoC die eveneens op Netflix staat, wordt Frank door Claire vermoord, dus als zie die lijn willen volgen dan hoeven ze er principe niet echt vanaf te wijken

Al met al bereid ik me er maar alvast op voor dat S06 echt bagger gaat zijn, wat echt ontzettend jammer is, zeker voor een serie als HoC.
Veel slechter dan S05 kan toch niet :) daar moest ik me doorheen slepen. Aan het einde redde Claire toch het seizoen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:

spoiler:

Mijn inziens is dat ook het probleem van Amerikaanse remakes van Britse/BBC series, ze gaan te lang door. HoC had prima in 2/3 seizoenen gekund sommige series zijn gewoon beter af met minder in plaats van meer.

• miicker
  • Niet online
@corset @PolarBear klopt beide. Ik vond S05 ook niet geweldig. Ik hoopte eerst dat S04 het laatste zou worden, dat was ook de voorspelling, omdat je dan precies hetzelfde aantal afleveringen zou hebben als 1 pakje speelkaarten. Zou me niets verbazen als dit ook het plan was, maar dat uiteindelijk besloten is het wat verder uit te melken.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:30:
Dat er op het Hollywoods matras het e.e.a. gebeurd wat niet door de beugel kan lijkt mij evident. Daar is het een matras voor. Misschien wel leuk om even naar deze film te kijken....

[video]
Da's nieuw voor mij, matrassen zijn dus voor verkrachtingen.

• vanaalten
quote:

(...)
Ik verwacht dat seizoen 6 gewoon compleet niet meer uitkomt. In elk geval niet op Netflix, die willen er niet meer mee geassocieerd worden, lijkt mij.

• miicker
  • Niet online
quote:
vanaalten schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:52:
[...]

Ik verwacht dat seizoen 6 gewoon compleet niet meer uitkomt. In elk geval niet op Netflix, die willen er niet meer mee geassocieerd worden, lijkt mij.
Tot nu toe staat in ieder nieuwsbericht dat S06 er gewoon komt, dus ik ben benieuwd. Maar ergens zou het me inderdaad niets verbazen.

• 210667
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
quote:
Flamesz schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:03:
[...]

Da's nieuw voor mij, matrassen zijn dus voor verkrachtingen.
Ook...voor jouw conclusie ,is je wat premises

210667 wijzigde deze reactie 06-11-2017 21:23 (9%)

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:22:
[...]

Ook...voor jouw conclusie ,is je wat premises
Ik concludeer niks, dat is wat de beschuldigingen inhouden, en vind het een beetje apart om te zeggen dat matrassen daar voor zijn.

• PJ.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 21:55
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:18:
Beetje vreemde reactie. Alles wat er nu gaande is heeft directe betrekking tot deze serie. Ik kom naar dit topic om daarover te lezen, logisch.

• Hiawatta
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-01 13:50
Even een vraag over de situatie rond het spareribs cafe van Freddy. Die tent is toch niet naar de klote gegaan door Frank? Hij kreeg toch een aanbod om er een soort van franchise van te maken en dat liep stuk? Hij is nu ineens helemaal over de zeik op frank in seizoen 4 en dat verbaasde me een beetje, of heb ik iets gemist?

• mprkooij
Mocht Claire overgaan op het vermoorden van Francis hoop ik wel dat Kevin Spacey hetzelf is die de rol speelt.

Ik ben zojuist een petitie begonnen ;-) Ik vindt Kevin Spacey een bijzonder goede acteur en we zouden zijn privé leven en acteer werk niet met elkaar mogen laten mengen..

Even over de beschuldigingen. Ik geloof dat een deel waar is, maar een deel ook niet. Nu dat Kevin wordt beschuldigd van aanranding/verkrachting!? lijkt het alsof iedereen met het woord aanranding komt zodra hij iets doet... Ik wacht nog geduldig op een antwoord van hemzelf, die er uiteindelijk wel zal komen aangezien hij pas geleden is opgenomen in een kliniek.

Kevin Spacey back in House of Cards.

mprkooij wijzigde deze reactie 08-11-2017 17:02 (32%)

• miicker
  • Niet online
quote:
mprkooij schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:55:
Mocht Claire overgaan op het vermoorden van Francis hoop ik wel dat Kevin Spacey hetzelf is die de rol speelt.

Ik ben zojuist een petitie begonnen ;-) Ik vindt Kevin Spacey een bijzonder goede acteur en we zouden zijn privé leven en acteer werk niet met elkaar mogen laten mengen..

Even over de beschuldigingen. Ik geloof dat een deel waar is, maar een deel ook niet. Nu dat Kevin wordt beschuldigd van aanranding/verkrachting!? lijkt het alsof iedereen met het woord aanranding komt zodra hij iets doet... Ik wacht nog geduldig op een antwoord van hemzelf, die er uiteindelijk wel zal komen aangezien hij pas geleden is opgenomen in een kliniek.

Heel eerlijk gezegd, hoe jammer ik het ook vind dat HoC nu waarschijnlijk een slecht einde krijgt, als Kevin Spacey echt de dingen heeft gedaan waarvan hij beschuldigd wordt zou hij never nooit meer aan een baan mogen komen, hoe goed hij ook is. Dan hoort hij in een gevangenis en/of inrichting, niet in een plek in de maatschappij waar hij geaccepteerd wordt.

Ik ben het helemaal met je eens dat er een deel nep kan zijn, ik verwacht niet dat alles zomaar verzonnen is, maar dat hij dingen gruwelijk fout heeft gedaan staat vast in mijn ogen.

• mprkooij
quote:
miicker schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:33:
[...]

Heel eerlijk gezegd, hoe jammer ik het ook vind dat HoC nu waarschijnlijk een slecht einde krijgt, als Kevin Spacey echt de dingen heeft gedaan waarvan hij beschuldigd wordt zou hij never nooit meer aan een baan mogen komen, hoe goed hij ook is. Dan hoort hij in een gevangenis en/of inrichting, niet in een plek in de maatschappij waar hij geaccepteerd wordt.

Ik ben het helemaal met je eens dat er een deel nep kan zijn, ik verwacht niet dat alles zomaar verzonnen is, maar dat hij dingen gruwelijk fout heeft gedaan staat vast in mijn ogen.
Ik vind het zo zo zo zonde. Ik had dit echt nooit verwacht van hem. Ik zit er eigenlijk nog steeds mee.. En dat nadat het nieuws ongeveer al zo'n 8 dagen oud is. Het blijft een fantastische acteur. Hoop dat ze House of Cards zo weten te draaien dat het ergens toch nog een goed einde krijgt. Ben benieuwd hoe deze klap aankomt bij Robin Wright, zij was toch echt z'n maatje.

mprkooij wijzigde deze reactie 08-11-2017 20:43 (4%)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
mprkooij schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:55:

Helemaal mee eens. Dit soort zaken worden weer zó overtrokken, jammer.

• Meneer Vevie

Meneer Vevie

Series, Films en meer

@TommyGun en @mprkooij Dus een goede acteur mag zich maar ongestraft vergrijpen aan anderen? Dat is eigenlijk wat jullie nu zeggen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Meneer Vevie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:19:
@TommyGun en @mprkooij Dus een goede acteur mag zich maar ongestraft vergrijpen aan anderen? Dat is eigenlijk wat jullie nu zeggen.
Nee, maar de man is nog niet eens schuldig bevonden en toch is z'n hele privé leven en carrière om zeep geholpen.

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:35
quote:
TommyGun schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:20:
[...]

Nee, maar de man is nog niet eens schuldig bevonden en toch is z'n hele privé leven en carrière om zeep geholpen.
Ik snap de voorzichtigheid wel dat nu alles is beëindigd. Beter sta je bekend als het bedrijf dat de samenwerking heeft beëindigd met een verdachte die later onschuldig bleek, dan het bedrijf dat willens en wetens is doorgegaan met iemand die systematisch schuldig is aan misbruik.

Verder maakt het op dit moment niet uit of hij schuldig of onschuldig is. Trial by media heeft al plaatsgevonden en de kans dat hij nog iets kan doen om het tij te keren is vrijwel nihil. Los van Kevin Spacey is dat tevens ook mijn grootste probleem met het metoo verhaal. Ik vraag mij oprecht af hoeveel onschuldigen er tussen zitten, maar het te maken heeft met een haatdragende ex of iemand die wel instemming heeft verleend maar later spijt kreeg.

Of het voor house of cards veel uitmaakt weet ik niet, afgelopen seizoen was best wel een filler seizoen, waar ik het idee kreeg dat het vooral het rekken van is. Als je het vergelijkt met de Britse serie had Frank nu al dood ipv een Trump karikatuur moeten zijn ;)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-01 12:42
quote:
Meneer Vevie schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:19:
Dat zegt niemand.. en is ook gelijk de meest onzinnige argumentatie die altijd wordt aangehaald.

Ooit gehoord van hoor & Wederhoor? Onderzoek doen? Innocent until proven guilty? etc etc? Meneer is nergens! en ik bedoel dan ook echt nergens schuldig bevonden, niet volgens de wet in ieder geval.

Dat hij het heeft gedaan, dat is voor mij irrelevant. Wetten gaan boven dit soort heksenjacht praktijkjes.

Ik snap heel goed dat Netflix alles met hem heeft afgebroken, en hij maakt zichzelf zeer verdacht. Maar laten we aub de beschuldigingen over laten aan mensen die weten wat ze doen, en niet Bob-Jan McBobberton van een willekeurig forum die toevallig 2 dagen Special Victims Unit heeft gekeken en zichzelf expert noemt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MLPN
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-01 16:21
quote:
Hiawatta schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:12:
Even een vraag over de situatie rond het spareribs cafe van Freddy. Die tent is toch niet naar de klote gegaan door Frank? Hij kreeg toch een aanbod om er een soort van franchise van te maken en dat liep stuk? Hij is nu ineens helemaal over de zeik op frank in seizoen 4 en dat verbaasde me een beetje, of heb ik iets gemist?
Dat snapte ik nou ook niet helemaal. Iemand die weet hoe het precies zit?

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:27
Wat pas echt vet zou zijn is dat hij als een echte Frank al die beschuldigingen opgezet heeft. Dat hij zichzelf nu verdacht maakt met uitspraken. Maar later onschuldig blijkt te zijn en zo netflix nog even aan kan klagen.

Dat zou zijn personage wel complementeren. Alhoewel dat allemaal natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is. Het is jammer van de serie alhoewel ik vond dat het toch allemaal een beetje een traag dramaverhaal werd.
Frank was wel de personage waarvoor ik keek. Ondanks dat hij niet veroordeeld is of iets dergelijks kan ik nu niet meer met dezelfde blik naar die serie kijken.

Always look on the bright side of life.

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-01 14:47
quote:
MLPN schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:29:
[...]

Dat snapte ik nou ook niet helemaal. Iemand die weet hoe het precies zit?
Het was Underwood die de zaak in de schijnwerpers heeft gezet, met dat voorstel voor een franchise als gevolg. Freddy had daar eigenlijk niet zoveel zin in, maar heeft het voorstel uiteindelijk toch aanvaard omdat zijn broer (?) op het punt stond zijn huis te verliezen. En als ik me niet vergis zat Underwood daar voor iets tussen. Iets met die vastgoedzwendel in een buitenwijk?

• mprkooij
-

mprkooij wijzigde deze reactie 08-10-2018 15:34 (156%)

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-01 22:03

steveman

"Be curious"

http://deadline.com/2017/...-sixth-season-1202219529/

Nu leende het verhaal er zich ook wel soort van voor, misschien.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mprkooij
quote:
Inderdaad. Denk dat ze seizoen 5 bijna niet beter konden eindigen. Ben alleen benieuwd hoe ze hem eruit gaan schrijven. Zullen ze de eerste twee afleveringen die gefilmd zijn met hem gebruiken of niet!? Questions, kan niet wachten tot de trailer uitkomt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mprkooij
House of Cards - The Final Season

• vanaalten
Mooi dat ze er een einde aan maken en het niet laten hangen bij het vorige seizoen. Ben wel heel benieuwd hoe ze de overgang gaan maken met Spacey er direct uit...

Opvallend dat het ook meteen het 'final season' genoemd wordt - ze laten blijkbaar NIET de mogelijkheid open dat het zonder Spacey goed genoeg is voor meer.

• mprkooij
quote:
vanaalten schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:12:
Mooi dat ze er een einde aan maken en het niet laten hangen bij het vorige seizoen. Ben wel heel benieuwd hoe ze de overgang gaan maken met Spacey er direct uit...

Opvallend dat het ook meteen het 'final season' genoemd wordt - ze laten blijkbaar NIET de mogelijkheid open dat het zonder Spacey goed genoeg is voor meer.
Ik snap het wel, ze willen zo snel mogelijk van HoC af. Het is besmet met de beschuldigingen die Kevin Spacey over zich heen heeft gekregen. Zelf hebben ze ook niets meer vernomen van Kevin sinds 30 oktober 2017. Ikzelf denk dat wij in de eerste episode zien of te horen krijgen via het CNN news dat Frank Underwood is vermoord en niet meer leeft, of dat iedereen bij zijn graf staat en dat zijn begrafenis wordt gehouden.

Let op de banner "Hail to the chief" is het presidentiële anthem dat bijvoorbeeld wordt gebruikt bij begrafenissen.

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-01 12:54

Geteisem

Tech cvlt

Ook erg benieuwd naar het laatste seizoen. Hopelijk even sterk als het voorgaande.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• MikelenniuM
  • Niet online
Nog heel even :*) (en helaas dan maar 8 afleveringen...)

MikelenniuM wijzigde deze reactie 09-08-2018 15:55 (50%)

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat ze Kevin nog wel zo prominent op de banner zetten, dat had ik niet verwacht. Of is die rechtse een oude?

Last.fm | Code Talks

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-01 22:03

steveman

"Be curious"

Denk dat het niet een banner is van Netflix zelf.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mprkooij

• Hamazaki
  • Niet online
ik wacht hier eerst op de reacties voordat ik aan dit seizoen begin, heb namelijk niet echt zin zonder frank,,
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True