Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:09
Ik weet niet of het aan mij ligt maar hoor ik bij 00:48 Frank iets zeggen tegen Doug?

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Enerzijds hebben ze -enorm- veel geluk dat het vorige seizoen geeindigd is met "my turn", anderzijds is heel de serie wel synoniem aan Frank Underwood.

Zullen wel zien. Ga het sowieso bingen, hoop dat het nog boeit ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:09
We zien in ieder geval dat Hammerschmidt wordt vermoord op 1:26..

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15:29
Zou Doug Stamper geen spin off krijgen?

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Vrijdag staat het nieuwe seizoen er op. Ik twijfel of ik ga kijken, lijkt me toch niet hetzelfde zonder Kevin Spacey. Ik ga in ieder geval even kijken hoe ze hem er uit geschreven hebben :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-01 12:24
Net eerste aflevering van S6 gekeken.
Nee, zonder Spacey heeft het zijn glans verloren en kan Robin Wright de kar gewoon niet alleen trekken.
Verder duurde het telkens té lang tussen de seizoenen om de aandacht erop gevestigd te houden voor dit soort genre.
Jammer, nog eens denken of ik het verder kijk maar denk het niet.

• mr.JamesBond
Ach ja, ik heb al twee keer de eerste vier seizoenen gekeken en een keer het vijfde. Dan sla ik het zesde en laatste natuurlijk niet over :)

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Ik heb het hele seizoen uitgezien. De algemene tendens is dat dit seizoen lang niet het niveau haalt van de andere en zelfs onder die van het maffe vijfde gaat.

Het is duidelijk dat dit 6e seizoen niet het verhaal was dat de makers voor ogen hadden en het herwerkt is tot een plan B. Maar het spook van Frank Underwood blijft toch te veel rond dwalen waardoor de personages blijven worstelen met het verleden.

Als mensen ermee ophouden na 2-3 afleveringen kan ik hen best begrijpen, het gaat alle kanten heen maar het is niet langer "op het puntje van de stoel zitten". Sommigen vergelijken het zelfs met een melodramatische soap, het zit er niet ver vanaf.

Ik had een heel ander verhaal voor ogen, de trailer leek zo veelbelovend, een gemiste kans.

• mr.JamesBond
algalid schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:49:
Ik heb het hele seizoen uitgezien. De algemene tendens is dat dit seizoen lang niet het niveau haalt van de andere en zelfs onder die van het maffe vijfde gaat.

Het is duidelijk dat dit 6e seizoen niet het verhaal was dat de makers voor ogen hadden en het herwerkt is tot een plan B. Maar het spook van Frank Underwood blijft toch te veel rond dwalen waardoor de personages blijven worstelen met het verleden.

Als mensen ermee ophouden na 2-3 afleveringen kan ik hen best begrijpen, het gaat alle kanten heen maar het is niet langer "op het puntje van de stoel zitten". Sommigen vergelijken het zelfs met een melodramatische soap, het zit er niet ver vanaf.

Ik had een heel ander verhaal voor ogen, de trailer leek zo veelbelovend, een gemiste kans.
In minder dan 24 uur het hele seizoen uitgekeken.

Applaus _O_

• algalid
mr.JamesBond schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:53:
In minder dan 24 uur het hele seizoen uitgekeken.

Applaus _O_
Het zijn bijna 8 uren, dus het lukt nog om het in 1 dag te zien :)

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
Op IMDB krijgt het nieuwe seizoen gemiddeld een 3.61 tegenover het vijfde seizoen een 8,4 wat toch ook al matig werd ontvangen. Is dat nou puur rancune omdat Spacey eruit is gewerkt of is het echt ineens van het niveau Pretty little liars/GTST zegmaar :+

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:37
nino_070 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 02:04:
Op IMDB krijgt het nieuwe seizoen gemiddeld een 3.61 tegenover het vijfde seizoen een 8,4 wat toch ook al matig werd ontvangen. Is dat nou puur rancune omdat Spacey eruit is gewerkt of is het echt ineens van het niveau Pretty little liars/GTST zegmaar :+
Eerlijk gezegd ben ik na 25 minuten van deel 1 gestopt jammer maar ze hadden bij seizoen 5 moeten stoppen

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
leekers schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:25:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik na 25 minuten van deel 1 gestopt jammer maar ze hadden bij seizoen 5 moeten stoppen
Ze hadden bij seizoen 2 moeten stoppen. Net als de origele House of Cards een beperkte serie. Maar Amerikanen kunnen zich nooit inhouden bij remakes van BBC series.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 02:04:
Een beetje van beide, denk ik. Het is natuurlijk moeilijk om een verhaal netjes af te ronden zonder de bijna volledig dragende hoofdpersoon, dus kwaliteit van het script daalt wellicht. En met de rest meer in de spotlight, wordt er kritischer gekeken naar de prestaties.

Maar daarnaast: een deel van de hardcore fans is meestal niet zo goed in het accepteren van veranderingen in "hun" serie. Zeker niet wanneer het botst met hun idee van hoe de serie moet werken. En genuanceerd cijfers geven op het internet is dan niet de norm.

I like bacon!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik weet nog niet of ik het nieuwe seizoen ga kijken, maar ben wel benieuwd: is het een mooi afsluitend iets of laat het gewoon weer een deur open voor nog een seizoen?

• nino_070
vanaalten schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:07:
Ik weet nog niet of ik het nieuwe seizoen ga kijken, maar ben wel benieuwd: is het een mooi afsluitend iets of laat het gewoon weer een deur open voor nog een seizoen?
Ik heb nog niet gekeken maar Netflix heeft sowieso gezegd dat dit het laatste seizoen is. Dus het lijkt me een afsluitend iets. Maar als iemand je vraag wel letterlijk gaat beantwoorden verdient dat wel spoilertags :)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zelf gisteravond de eerste 3 afleveringen gekeken. Werd er ook niet helemaal warm van.

Kan iemand zeggen of het nieuwe seizoen compleet andere schrijvers heeft? Het niveau van de dialogen is barslecht, terwijl het vertrek van Spacey daar toch geen invloed op zou mogen hebben. Er wordt ook een familie tegenstanders geintroduceerd die perfect als Bond Villains hadden kunnen fungeren, zo onrealistisch zijn ze geschreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• nino_070
boe2 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:42:
Zelf gisteravond de eerste 3 afleveringen gekeken. Werd er ook niet helemaal warm van.

Kan iemand zeggen of het nieuwe seizoen compleet andere schrijvers heeft? Het niveau van de dialogen is barslecht, terwijl het vertrek van Spacey daar toch geen invloed op zou mogen hebben. Er wordt ook een familie tegenstanders geintroduceerd die perfect als Bond Villains hadden kunnen fungeren, zo onrealistisch zijn ze geschreven.
Lijkt me eerder dat het niveau vd dialogen minder is, omdat ze in korte tijd ineens een compleet nieuw script moesten schrijven en uitvoeren.

• algalid
Ja, dat script is plan B waar ze alles overboord gooiden. Het rare is dat het gedoe met Francis steeds maar blijft opduiken ipv hem figuurlijk en letterlijk diep te begraven in de eerste aflevering.

Zou het oorspronkelijke script wss weer een terugkeer zijn van een van de eerste seizoenen waar Frank de president ondermijnt? Hij was dan de villain ipv die familie van bordkarton.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Een heel warrig en lastig te volgen seizoen. Nog niet eens zijn graf komt in beeld.

Hele vreemde wendingen (het hele kabinet ontslaan bijv.). Statement met dat vrouwelijk kabinet.
Die Shepards die vijanden zijn maar ongestoord the oval office binnenlopen.
Een president die dan schijnbaar 3/4 maanden onderduikt/depressive faked en dan ineens weer super populair is. En op het laatst hoogzwanger in beeld komt. Echt heel slecht en warrig.

En dan het einde. Ik zat echt te wachten op nog 1 laatste aflevering die dan afsluiting zou brengen. Maar dat was het dus. Echt ineens een compleet 'over the top' soap.

Erg jammer. Met Robin Wright en de opgebouwde voorgeschiedenis hadden ze er echt nog iets beters van kunnen maken.

(spoilers hoeven niet neem ik aan, staat immers online)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-01 12:42
het seizoen is.. ja.. wat zal ik zeggen. Bagger is het goede woord denk ik.

Niks van de krachtige dialogen uit andere seizoenen
Niks van de "yes ik moet nog een aflevering kijken"

Het werkt gewoon niet meer..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Spoiler tags zijn wel welkom, zelf maar 3 afleveringen gezien. (al klik ik ze stiekem wel aan).
Heel dat cartoon villain gedoe is gewoon vreemd.
spoiler:
Francis wordt seizoenen lang achtervolgd voor de daden die hij doet (wat voor spanning zorgde trouwens). De sheperds voeren een aanslag uit op de president en er is geen haan die hiernaar kraait :?, terwijl blijkbaar de halve cast weet wie ervoor verantwoordelijk was. Alsook, een lijk opgraven en inbreken in DE FRIKKIN' WHITE HOUSE en iedereen gaat gewoon "meh". Heeft Claire misschien een opendeurbeleid in de white house ingevoerd ofzo?

Nu ja, Claire loopt gekleed als een Sith uit Star Wars, dus dat is wel een plus aan de serie :z

boe2 wijzigde deze reactie 05-11-2018 12:11 (13%)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:31

dr.lowtune

(o\ | /o)

Gisteren de laatste aflevering gezien en een nachtje over kunnen slapen. Waardeloos einde, waardeloos seizoen, het werkt gewoon niet zonder Francis. Aan alles merk je dat dit plan B was.

Spacey is nog niet eens veroordeeld voor de beschuldigingen en beweringen aan zijn adres, maar wij zijn door dat metoo gedoe wel veroordeeld tot dit seizoen :P (nou ja, je kan ook niet kijken natuurlijk)

• Wmm
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:56
Het verhaal van seizoen 6 is echt heel matig idd. Het gaat alle kanten op, ik kon eigenlijk niet bijhouden welke partij nou precies welke bedoelingen had. Wat Doug nou precies wilde snap ik totaal niet, er zijn ontzettend veel dingen die geen einde krijgen en de plotholes zijn gigantisch. Zeker in de eerste seizoenen zat alles netjes in elkaar en was het nog "realistisch", maar zoals @boe2 al zei, nu kan ineens alles en doet iedereen maar wat. Jammer, deze serie is na 2-3 topseizoenen erg hard afgegleden.

DHTML Tetris

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:31

dr.lowtune

(o\ | /o)

Wmm schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:55:
Het verhaal van seizoen 6 is echt heel matig idd. Het gaat alle kanten op, ik kon eigenlijk niet bijhouden welke partij nou precies welke bedoelingen had. Wat Doug nou precies wilde snap ik totaal niet, er zijn ontzettend veel dingen die geen einde krijgen en de plotholes zijn gigantisch. Zeker in de eerste seizoenen zat alles netjes in elkaar en was het nog "realistisch", maar zoals @boe2 al zei, nu kan ineens alles en doet iedereen maar wat. Jammer, deze serie is na 2-3 topseizoenen erg hard afgegleden.
ik vond zelf sommige zaken uit de eerste seizoenen nou ook niet per definitie heel geloofwaardig, maar Francis kon het op een manier brengen waarop het wel geloofwaardig werd. Zoe Barnes voor de metro duwen na een seksuele relatie? Als je dat zo hoort denk je wtf, maar als je dan zag hoe Francis met zijn persoonlijkheid daar naartoe bouwde, dan was het ineens niet zo gek meer.

Op de eerste seizoenen kijk ik positief terug, de laatste 2 seizoenen...not so much.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:05
Wow wow wat was dit slecht zeg,vanochtend seizoen 6 afgekeken.Slechtste van de hele reeks,jammer. Vond het erg goede serie,maar laatste seizoen slaat nergens op.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
Seizoen 6 is een beetje als Pink Floyd zonder Roger Waters, vrij warrig en niet overtuigend.

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-01 23:49

Voxalizer

Stratocaster

Seizoen 6 ook uitgekeken... Man, wat buitengewoon slecht. Dit is dus wat je krijgt als schrijvers geen enkel idee meer hebben wat ze moeten verzinnen wanneer de werkelijkeid soms gekker is dan fictie.

Dit seizoen blinkt uit in het niets doen met haar side stories. Het einde heeft imo totaal geen impact en was vrij voorspelbaar.

Zonde. Kevin Spacey was ook een groot gemis, hoewel ik seizoen 5 waarin hij nog meedeed ook al niet heel sterk vond. De eerste 4 seizoenen vond ik echt ijzersterk.

PSN / Steam: Voxalizer // Fanatec CSR Elite // Common sense isn't very common.

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 07:38
Wat een tranentrekkend slecht laatste seizoen zeg haha!
Dat ik die ellende nog heb zitten kijken ook.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:48

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Oi. dat was inderdaad.... niet best.. pff.
Achteraf had ik die tijd liever ergens anders aan besteed, wat een onsamenhangend en oninteressant zooitje zeg. Jammer.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Zo, dat was een waste of time :+

Het was op zich raar dat die familie opeens naar voren kwam die blijkbaar Francis ook stuurde. Maar, het had nog wel wat potentie in aflevering 1/2. Daarna viel dat ook helemaal uit elkaar.

Verder was het onsamenhangend, onduidelijk en ver gezocht. De laatste aflevering spande de kroon: 3 maal ruk.

Nu, met zonder ondertitel

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:01
Er viel simpelweg weinig meer van te maken dankzij Spacey zijn smerige praktijken.

Moet ik hier spoilertags gebruiken? Voor de zekerheid doe ik het maar.

spoiler:
Ik vind dat ze het nog redelijk gedaan hebben, tot aan de laatste paar minuten. Die waren bijzonder slecht, ongeloofwaardig en het woord einde niet waardig.

Ook het ineens opkomen van karakters zoals Bill Shepperd (waarom ging hij niet gewoon dood?) en zijn zus (waarom hebben we die goede vriendin van vroeger nooit gezien?) sloegen nergens op. En dan was daar ineens vriend Seth die blijkbaar daar al jaaaaren werkte.

Ook haar zwangerschap was complete nonsens, paste niet in het tijdsverloop en diende geen enkel doel.

Ook de dood van Tom Hammerschidt werd afgeraffeld, net als die van Catherina. De opzet was leuk, maar na en paar babbels werd ze simpel afgeknald??

Doug die tegen ons sprak was een leuke verrassing. En Wright zette een prima meedogenloze Claire neer. Maar dat was niet genoeg om het seizoen te dragen helaas.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:01

Drardollan wijzigde deze reactie 24-12-2018 20:34 (47%)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ongeacht wat er hier uit voortvloeit, het wordt beter drama dan het laatste seizoen, en deze keer geen exclusiviteit voor netflix :7

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:36

spanx

_Sp[A]nX_

Leuk dat hij het probeert en een paar "leuke" Frank-liners heeft maar ik heb het gevoel dat het beter kon.

Als hij een van de schrijvers kon laten schrijven had het mij (hardcore aanhanger) iets meer aangesproken.... De "klik" was er niet zoals in serie......

Het feit dat zijn acteerprestaties even matig zijn als hij een slokje (koffie?) van zijn beker drinkt helpt niet echt..... Probeert te hard iets van die scene te maken.

Hij had beter achter een groot bureau kunnen zitten en zoals in the white house Een verhaal kunnen vertellen.... Had ook indruk gemaakt.

Ik hoop dat hij snel van die rechtzaken af is en hij een spinoff kan starten :)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True