Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ircghost schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:55:
Iedereen krijgt dat toch die de supporters ediotion heeft gekocht?
Nee was eerst de bedoeling om de eerste 500 erin te stoppen, maar door de verkoop problemen hebben ze dat veranderd, weet niet wat het nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Kw4kje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:56:
[...]

Nee was eerst de bedoeling om de eerste 500 erin te stoppen, maar door de verkoop problemen hebben ze dat veranderd, weet niet wat het nu precies is.
Hadden ze juist teveel of juist te weinig mensen die het kochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Doelde op het zeer laat verkrijgen van de key tijdens de launch omdat bi store site plat lag. Zullen vast wel meer dan 500 verkocht zijn :P

edit:
Credits! We e-mailed the first 2.500 people who purchased the #Arma3 Supporter Edition on how to get their name in the final game #credits!
zijn er al meer ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Kw4kje op 12-04-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
JoSchaap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:48:
[Changed] Weapon and item prizes in the gunstore to be more realistic
Alweer een prijsstijging? Wat een inflatie, echt een Grieks eiland :+

[ Voor 3% gewijzigd door johan bos op 12-04-2013 12:37 ]

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
johan bos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:36:
[...]

Alweer een prijsstijging? Wat een inflatie, echt een Grieks eiland :+
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

wtf momentje van de avond (gewoon eens een random server gejoined)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/559845594715846482/AF18254C244AD653A7D14F792CB704D7B777C49E/

een auto in je rugzak? :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chill haha can je ook wat met de auto ?

Beetje jammer dat de stable versie weer gevoellig is voor kansloze cod hackers...
zit je fijn te spelen hoppa, iedereen dood, nacht en je ligt zonder gear in de zee.... dev branche heeft hier nooit last van (alleen hardcore gamers?)
Gelukkig maandag weer een nieuwe stable update (v0.55)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

klein teasertje:

[ Voor 88% gewijzigd door JoSchaap op 13-04-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01
Heb zojuist de Arma3 Alpha gekocht, het belooft veel goeds als ik zo de OP lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:27:
dev branche heeft hier nooit last van (alleen hardcore gamers?)
de mensen met een pirated version kunnen gewoon online, die spelen natuurlijk de stable branch anders moeten ze om de dag weer een crack maken en uitvoeren. Sowieso zijn de meeste servers stable branch dus meer doelen. Een dezer dagen gaat er volgens mij een check op de online zodat je maar 1x kan inloggen per steam account, zal de hoeveelheid hackers wel terugbrengen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen! Wordt er een beetje gek van eerlijk gezegd, heb afgelopen dagen daarom ook minder gespeeld...

Net weer een stable update dus ga even die bekijken maar morgen waarschijnlijk weer terug naar dev

En ja hoor weer een stel niets nutten in het team! Wat een frustratie levert die stable channel op, maar weer terug naar DEV. Daar zitten de echte arma spelers en geen call of duty spelers....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Heeft toevallig nog iemand een invite over voor de 'lite' versie? Ik zou graag even kijken hoe het spel draait op mijn PC voordat ik hem koop... Sori voor de spam maar aangezien je er 3 krijgt als je hem koopt leek het me de moeite waard om te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

GoT Wasteland v1.08(d) is uit :) (moet mn eigen server nog even ontdoen van test-tags maar er zit volk in te spelen :+)

http://www.got2dayz.nl/?p=569

http://www.404games.co.uk...nctional-version/?p=12674

Source staat op: https://github.com/JoSchaap/GoT_Wasteland-Stratis-full
Kant-en-klaar PBO: https://github.com/JoSchaap/Arma3_Binary_PBO

changelog
[Added] Different reward crate contents for the convoys
[Added] New objects to the list of basebuilding parts
[Added] Sanjo’s mission select (prevents recurring missions)
[Added] Mission intel and author info to the splash screen
[Added] Gunstore radars are back!
[Added] New side mission Hostile Helicopter
[Added] New main mission Hostile Helicopter-Squad
[Changed] Weapon and item prizes in the gunstore
[Changed] death sequence when killed
[Changed] baseparts that kept falling over
[Changed] reduced the spawn of foodsacks/watercanisters (life sux)
[Changed] Logisitic checks on init (caused long waiting times/lag)
[Changed] Enabled groups in Blufor/Opfor
[Fixed] Flare rounds in gunstore not possible to buy
[Fixed] AI and Vehicles from convoy missions not despawning
[Fixed] Slow respawn dialog on first spawn
[Removed] Some more GoT2DayZ.nl references where removed

ben benieuw hoe snel men gaat vloeken op die helicopters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Net even de server van Joschaap gejoined, nergens een NV goggles te vinden, en werd geteamkilled door een stel fransen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb de tijd iets vroeger gezet, NVG vind je onder andere in auto's maar zijn ook voor 100 te koop in de gunstores :)

even terug naar arma3 zelf. ik heb een tijd niet op de dev branch changes gelet maar er zitten wel leuke aanpassingen bij (zeker voor mn missie met AI helicopters)
16-04-2013
EXE rev. 04166

getFuelCargo, getAmmoCargo, getRepairCargo commands added
Fixes to serialization of particle emitters
Fixed: shoreline was not covered by fog properly
Correct vonCodecQuality is set now
Movement speed tweaking deployed for evaluation
Various little tweaks and fixes on common houses
Fixed: http://feedback.arma3.com/view.php?id=802 (fuel station coloration after destruction)
Fixed: http://feedback.arma3.com/view.php?id=3333 (telephone pole collisions)
12.7mm HMG Rate of Fire fixed
Tweaked missiles for AH-9 to be better used by AI
Adjusted DAGR locking cone and adjusted its AI characteristics
Fixed: http://feedback.arma3.com/view.php?id=6682 (MXM suppressor)

17-04-2013
EXE rev. 04211

Known issue: Pop-up error about missing runway object
Fixed: Animation source gear for PhysX vehicles
Fixed: Ships are now using the correct Arma 3 gearbox
Merge from OA: attack helicopter was unable to engage with rockets (PhysX-compatible)
Stratis bridges improved for characters and vehicles
Stratis environmental settings tweaked: lighting (night and underwater), fog, haze, colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Ik ben nieuw wat betreft Arma, heb een paar dagen geleden gekocht, maar weet iemand waarom het zo lagged? Ik heb een 2600k met 6970 en een 1200P scherm. Als ik autodetect doe, dan zet hij alles op maxed setting, maar probleem is op sommige plekken haal ik dan 45fps en heb ik totaal geen lag en op ander plekken haal ik met dezelfde settings dan weer 25fps. Ook heb ik het idee dat het aantal spelers een behoorlijke effect heeft op de fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het wel over A3 neem ik aan. Bij A2 was dat heel normaal! Zet iig post processing op low of helemaal uit en zet AA niet op 8x maar op max. Ook kan het liggen aan de server waar je op speelt of de missie + mods die je hebt geladen. De meeste A2 die ik ken zijn er al gewent en vinden 45FPS prima (dit was een lange tijd niet meer dan 25FPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Okee, ik zal eens proberen wat je zegt.

Inderdaad, het viel me op dat verschillende missies ook effect hadden. probeerde JoSchaap zijn server gister avond even, ik meende Team death match. Ik kreeg alleen een handpistool, maar die draaide veel zwaarder dan een andere server. Sorry, ik weet eigenlijk niet goed hoe ik alles moet uitleggen. Ik liep dan ook maarzo rond in het veld om elke keer maar weer neergeschoten te worden. lol

Toch eigenlijk wel raar dat het op het ene moment perfect draait en zo ineens dropt naar moeilijk speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arma3 dus neem ik aan (sorry was het '?' teken vergeten)? ArmA2 zal nooit beter lopen want zo is de engine nou eenmaal gelimiteerd helaas. De bedoeling voor de ArmA3 engine was om dit allemaal beter te doen en voor zover ik gezien heb was dit ook een stuk beter. Echter speken we hier over een Alpha versie dus er is nog een lange weg te gaan en tot die tijd moeten we het doen met wat er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
jbkappirossi schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:03:
Okee, ik zal eens proberen wat je zegt.

Inderdaad, het viel me op dat verschillende missies ook effect hadden. probeerde JoSchaap zijn server gister avond even, ik meende Team death match. Ik kreeg alleen een handpistool, maar die draaide veel zwaarder dan een andere server. Sorry, ik weet eigenlijk niet goed hoe ik alles moet uitleggen. Ik liep dan ook maarzo rond in het veld om elke keer maar weer neergeschoten te worden. lol

Toch eigenlijk wel raar dat het op het ene moment perfect draait en zo ineens dropt naar moeilijk speelbaar.
Sommige missies zijn gewoon erg zwaar om te draaien. Dat komt vooral door de AI en random objecten in de wereld. Daar valt verder weinig aan te doen, behalve missie editors aansporen hun missies zo efficient mogelijk te maken. (Zie bijvoorbeeld het verschil tussen 404 Wasteland en Sa-Matra Wasteland in Arma2. Sa-Matra heeft over het algemeen een veel hogere FPS). Als ik bijvoorbeeld blitzkrieg doe zit ik op 45 FPS, maar als dan overal random wapens worden rond gegooid, alles in de fik staat en nog wat, dan blijf ik hangen rond de 25 FPS. In Wasteland kom ik nooit boven de 25FPS uit, ook al is de missie net gerestart. Custom coop missies met veel AI zijn helemaal een hel.

Het zal natuurlijk allemaal wat verbeteren als we verder in de ontwikkelfase komen, maar verwachten dat Arma3 altijd soepel gaat draaien is niet erg realitisch. Vergeleken met een game zoals BF3 zijn er gewoon enorm veel berekeningen die je op het eerste zicht niet waarneemt, maar toch allemaal worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:58:
Je hebt het wel over A3 neem ik aan. Bij A2 was dat heel normaal! Zet iig post processing op low of helemaal uit en zet AA niet op 8x maar op max. Ook kan het liggen aan de server waar je op speelt of de missie + mods die je hebt geladen. De meeste A2 die ik ken zijn er al gewent en vinden 45FPS prima (dit was een lange tijd niet meer dan 25FPS).
ik denk dat het wat geholpen heeft, door de post processing lager te zetten.

Ik weet niet of je je vergist, maar ik kan alleen bij AA disable, 2x, 4x en 8x kiezen?

Wat ik ook telkens zie, is wanneer het donker wordt begint het gras the flikkeren, wanneer ik m'n muis beweeg. Weet niet welke instelling dit veroorzaakt? Ik weet dat bij Planetside 2, welke een soort gelijk probleem had, dit veroorzaakt werd door motion blur aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
jbkappirossi schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:18:
[...]

ik denk dat het wat geholpen heeft, door de post processing lager te zetten.

Ik weet niet of je je vergist, maar ik kan alleen bij AA disable, 2x, 4x en 8x kiezen?

Wat ik ook telkens zie, is wanneer het donker wordt begint het gras the flikkeren wanneer ik m'n muis beweeg, weet niet welke instelling dit veroorzaakt. Ik weet dat bij Planetside 2, welke een soort gelijk probleem had, dit veroorzaakt werd door motion blur aan te zetten.
Post Processing is een losse instelling. Die moet je gewoon uit zetten. Dan ben je meteen af van die idiote motion blur en alles en het helpt nogal qua FPS. Toch kan ik je vertellen dat je niet te lang rond hoeft te klooien met de settings, want de graphic settings helpen nauwelijks voor je FPS. Dat is puur een CPU probleem en daar valt weinig aan te doen. Denk er ook om dat je dingen niet lager dan Standard zet. Dan gaat het namelijk over van de GPU naar de CPU en nog meer CPU belasting wil je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

De 'Stripped edition' zonder basebuilding en food/water gedoe is nu ook bijgewerkt, kan ik morgen rustig een weekje met vakantie :+

https://github.com/JoScha...and_V108_Stripped_edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe dev update :)

Joschaap denk dat het wel wat is voor jou!

We did release a test of a separate Dedicated Server (Windows) executable to a small group of server admins. It does not require Steam Client running. As soon as possible we’ll include it into the daily Development branch for everyone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Hebben jullie ook dat indien je de gamma en brightness 's avonds aanpast dat de lucht helemaal blauw wordt, bijna alsof het met glow in de dark verf is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mooie update, ik ben alleen deze week even met vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele fijne vakantie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Kan iemand mij vertellen wat voor systeem je eigenlijk nodig hebt om een Arma3 server te draaien, dus hoe snel moet je CPU, GPU, HDD en Internet wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nair
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 18:03
Heeft er iemand nog een Lite versie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op zondag 21 april 2013 @ 08:11:
Kan iemand mij vertellen wat voor systeem je eigenlijk nodig hebt om een Arma3 server te draaien, dus hoe snel moet je CPU, GPU, HDD en Internet wezen?
zie hier:
http://bit.ly/17QdIJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Doe alsjeblieft normaal, anders had ik wel aangegeven dat mijn google stuk was. De vraag was over een SERVER, niet over game spec's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jbkappirossi schreef op zondag 21 april 2013 @ 08:11:
je moet in elk geval directx11 kunnen installeren, dus een win2008 server daar steam op en op de gpu en het geheugen na gelden dan gewoon de hardwarespecs van de game.

vanaf 3GB kun je al prima een server draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
JoSchaap schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:02:
[...]

je moet in elk geval directx11 kunnen installeren, dus een win2008 server daar steam op en op de gpu en het geheugen na gelden dan gewoon de hardwarespecs van de game.

vanaf 3GB kun je al prima een server draaien :)
okay, dus de GPU is niet zo belangrijk?

Misschien kan ik een 2de PC lenen van mn broer. Een Pentium G, dacht dat het deze was. pricewatch: Intel Pentium G870 Boxed
4GB Ram is ook geen probleem.
Met SSD als boot.
We hebben hier glasvezel 100Mbit UP en Down van KPN. hoop dat dit genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nair schreef op zondag 21 april 2013 @ 18:44:
Heeft er iemand nog een Lite versie over?
Ja, ik heb er nog wel een voor je. Als je me toevoegt, dan stuur ik je hem via steam. Mijn steam is; jbkappirossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3c2D3D0n210c/arma3%202013-04-24%2005-03-40-25.png

Ik heb JoSchaap zijn missie voor Arma3 ook maar even onder handen genomen. Hallo Wasteland voor Arma 3 op Utes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Problemen met het neerzetten van objecten dat het zo zweeft in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Het enige wat zweeft in de lucht is die rubble pile en dat komt omdat ik hem in mijn handen heb. Wapens en voertuigen spawnen nu ook random, maar ik zit nog even naar alle missies te kijken en ik moet even zien hoe ik het meer balanced krijg. Ben niet zo'n fan van het normale 404 waar high-end gear net zo veel spawn kans heeft als normale gear en je echt veel te veel military vehicles hebt. Daarnaast wil ik sowieso een versie hebben zonder (Of met nauwelijks) snipers en andere wapens met scopes. Maakt het spel veel leuker, om ook echt iets aan te moeten vallen in plaats van ergens in een bosje liggen snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:24
Ik kan niets anders zeggen dan: goed bezig! Vanavond beschikbaar om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ah ik wist niet dat je met een rubble pile kon rondlopen vandaar, verklaart weer het een en ander :).

Voor de rest ben ik het eens met je argumentatie en je aspiratie, dus ik kan niks anders zeggen dan keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Alweer allemaal F-ing hackers... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik hoop echt dat dit hoog op hun prioriteitslijstje staat, al die hackers zijn mijn voornaamste reden dat ik het weinig speel. Voornamelijk bij Arma 2 loopt het de spuigaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

arma3 net zo.
momenteel is er een exploit gaande die servers hackt en alle spelers op die server die erna een anderre server joinen hacken dan die server weer.

Dit is echt iets dat BIS zelf op moet lossen (gewoon battleye releasen of de fnc_mp_ functies uit de alpha verwijderen.)

ik zal de server waar nodig herstarten maar ben ook gewoon met vakantie dus het zal niet a la minute gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Lache die multiplayer :P

http://youtu.be/MN54fRTb8s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Superman mod anyone ?! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Paar dagen terug heb ik het spel ook gekocht, veel lol mee gehad ondertussen, maar ben ik de enige die zulke lage FPS krijgt bij "drukkere" plekken, waar meerdere spelers/vehicles etc zijn? In SP lijk ik nergens last van te hebben. Ook had ik de "GPU_MaxFramesAhead=*" al veranderd naar 1, maar dat bracht mij ook weinig verschil. Iemand nog enige ideeen om de FPS stabiel te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb de missie aangepast ivm die fnc-mp hacks

kan het niet tegenhouden maar in elk geval wel het 'ongewild verspreiden' door spelers aanpakken :)

[ Voor 53% gewijzigd door JoSchaap op 25-04-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Nou, de tijdelijke fix i.v.b irritant scriptkiddie gedrag
"25-04-2013
EXE rev. 04517

Small first of many stages to reduce MP security vulnerabilities: should no longer be needed to restart the whole game to undo the common functions breach. This should also prevent it from spreading (but does not help the current situation on default branch servers of course). More on the topic in the next SITREP. "

Heeft het welgeteld een paar uur volgehouden. daarna begonnen de attacks dood leuk weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Nja, je hebt heel veel mensen die zeggen dat het geen probleem is omdat het een Alpha is, maar het probleem is dat Arma2 ook nog vol met exploits zit waar ook nooit wat aan gedaan wordt. Kans is groot dat het zo door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Gisteren de missie-file van JoSchaap welke door Adanteh is aangepast naar Arma 3 even gehost. In eerste instantie de reactie: gaaf! Moddeling van Arma 2 naar Arma 3 ziet er uiteraard een stuk beter uit. Met Levi, Marcel en Adanteh de mod Wasteland gespeelt op Utes. Helaas bij de eerste missie (airdrop) liep de host-pc compleet vast. CPU schoot ineens naar 100% en vervolgens de melding: Arma3.exe werkt niet meer.

Adanteh heeft nog de missie-file verder aangepast om de airdrops eruit te halen, maar na een tweede poging liep de host-pc weer vast. Stapje voor stapje komen we er wel :)

Er zitten nog meer bugs in, maar we blijven aanpassen en testen. Binnenkort dus Wasteland op Utes met de Arma 3 engine?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Adanteh schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:51:
Nja, je hebt heel veel mensen die zeggen dat het geen probleem is omdat het een Alpha is, maar het probleem is dat Arma2 ook nog vol met exploits zit waar ook nooit wat aan gedaan wordt. Kans is groot dat het zo door blijft gaan.
Waarschijnlijk durven ze dit grotendeels niet aan. De manier waarop hun engine gebouwd is zorgt ervoor dat het ook heel lastig zou worden.

Persoonlijk vind ik het sowieso retarded hoe de meeste zaken geimplementeerd zijn. Dat een client een script kan uitvoeren op elke andere client? Wie verzint zoiets in godsnaam?!??!
Simpel gezegd zou het veel beter zijn als het zo werkte:
-Client doet script call verzoek aan server
-Server voert checks uit of client dit mag (aka isAdmin, of custom iets om te checken of client het mag, denk aan deel van missie ofzo)
-Indien true server stuurt door aan alle clients om het script uit te voeren.

Dat zou al veel oplossen. Uiteraard kan een client dan nogaal liggen klooien door zijn locale client offsync te brengen met de server (bijv. vehicle teleport e.t.c.) maar het zou al stukken beter er op worden.

Afgezien van het hele "te makkelijk om te hacken" verhaal zorgt het in mijn ogen ook voor veel problemen bij bij het scripten. Ik ben al zo veel dingen tegen gekomen dat ik denk van "Waarom in godsnaam".

Bijvoorbeeld: Elke client can via de functie createVehicle een vehicle aanmaken welke direct gesynced wordt naar alle clients & server.
_vehicle = "classname" createVehicle _position;
Dit kan gewoon lekker simpel. Stel nu dat ik een action toe wil voegen aan de vehicle (actions zijn dingen zoals "Get in", "move to driver"). Dit kan ik direct hierna doen
_vehicle addAction ~rest script

Dit is vervolgens local op de client. Als ik deze addaction op alle clients will doen moet dit weer via belachelijke omwegen (multiplayer functioncall, global sync op var met actie noem het maar).
Dan denk ik bij mezelf als je toch al iets hebt om een vehicle aan te maken op elke client (om welke reden dan ook) laat dan ook in godsnaam de rest net zo simpel zijn. (Aka addaction synced ook de vehicle).

Maar goed. Wie ben ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Schnoop op 26-04-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

FriezNL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:32:
Gisteren de missie-file van JoSchaap welke door Adanteh is aangepast naar Arma 3 even gehost. In eerste instantie de reactie: gaaf! Moddeling van Arma 2 naar Arma 3 ziet er uiteraard een stuk beter uit. Met Levi, Marcel en Adanteh de mod Wasteland gespeelt op Utes. Helaas bij de eerste missie (airdrop) liep de host-pc compleet vast. CPU schoot ineens naar 100% en vervolgens de melding: Arma3.exe werkt niet meer.

Adanteh heeft nog de missie-file verder aangepast om de airdrops eruit te halen, maar na een tweede poging liep de host-pc weer vast. Stapje voor stapje komen we er wel :)

Er zitten nog meer bugs in, maar we blijven aanpassen en testen. Binnenkort dus Wasteland op Utes met de Arma 3 engine?!
ik zal vanavond eens even kijken hoever ik ermee kom. moet nu eerst even uitpakken enzo (net thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Sinds de update kom ik niet meer op wasteland servers. Ik kan wel in de servers komen en vervolgens zie ik zwart beeld met de volgende tekst:

please wait for your player to setup

Iemand enig idee hoe dit komt en nog belangrijker, hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apex667
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 11:57
ik heb exact hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Heb het opgelost. Arma 3 word overigens overspoeld door hackers (rare foutmeldingen ten gevolge)

Ga naar steam. Rechtermuisknop op Arma 3. Dan ga je naar beta instellingen. Daar moet je je versie even op dev. zetten.

Bij mij werkte het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
Ben na 100+ uren DayZ toch aan het twijfelen om deze te kopen. Heeft iemand nog een lite key voor me over zodat ik het even kan testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik wel, schiet mij even een berichtje dat ik hetniet vergeet. Zit nu op werk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ook Arma3 gekocht, maar wel erg jammer om te lezen dat hackers nu ook al in A3 het probleem zijn.. Ik dacht dat de architectuur van A3 anders zou zijn om dit aan te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je verward arma3 met de dayz standalone, daarin is de architectuur omgegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:58:
je verward arma3 met de dayz standalone, daarin is de architectuur omgegooid ;)
Ah dat zou kunnen ja :)
Maar waarom passen ze dat dan niet binnen Arma3 toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die nog een alpha invite wilt ? ik heb er nog een over zag ik net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:04:
[...]

Ah dat zou kunnen ja :)
Maar waarom passen ze dat dan niet binnen Arma3 toe?
is voor een milsim niet intressant genoeg. voor een game echter wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41

Stronkie

Where wind is Trouble

JpSchaap..

Wij hosten 1 van je missies

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/84.80.87.98:2302/b_560_95_1.png

Ik hoop dat je het niet erg vind.. PM voor de password van de admin :)

ediit : We hadden je missie lopen. Maar ja . Er spawnen geen auto's in die missie versie van jou (1.08)

[ Voor 15% gewijzigd door Stronkie op 30-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

klopt arma heeft wat functies verwijderd, waardoor een hoop missies nu niet meer werken, is gemakkelijk te fixen, dus morgenavond zal ik even gaan kijken of ik het kan fixen. voor nu is het gewoon even jammer.nl ik ga lekker door met bierdrinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Is goed man. Ik host morgen je missie wel op de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

voor wie er nog een light key zoekt. We hebben van BiS 100 light keys gekregen.

Graag willen wij deze vergeven aan members. :)

Of DM me effe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb alvast wat aanpassingen klaargezet voor vanavond ;)

https://github.com/JoScha...land-Stratis-full/pull/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien ergens een handleidinkje over hoe je jouw Wasteland-mod moet installeren? :)
Ik kom er niet echt uit.
Waar moet ik precies die bestanden plaatsen? Ik heb al flink gegoogled en dingen geprobeerd, maar ik krijg steeds een foutmelding door die .pbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je het alleen wilt spelen kun je beter gewoon een server joinen die m draait.

het is een missie dus er zijn geen verdere downloads voor nodig.

momenteel werkt ie echter niet, ben druk bezig met een nieuwe versie. alles lijkt te werken maar kan wel wat tweaks gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

idd vehicle werkt nog steeds niet.. alleen mission based vehicles draait nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

je moet wel even de (e) versie pakken, heb m namelijk geupdate nu :)
of even de GoT server joinen :)

[DEV] [NL] GoT Wasteland v1.08(e)
http://www.gametracker.com/server_info/37.74.173.50:2302/
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.74.173.50:2302/banner_560x95.png?random=69675

[ Voor 64% gewijzigd door JoSchaap op 02-05-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb hem op de server staan. Idd vehicles zijn er nu. Ik ben helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Voor de heren die met utes bezig waren, ik heb de missie van adanteh aangepast om de crashes er uit te krijgen. (heb gewoon de main/sidemissies even uitgezet) en gefixt dat vehicles weer spawnen/respawnen na de aanpassingen aan de commands door BIS.

uitproberen kan door via sixlauncher met @AllinArma aan te joinen op ip: got2dayz.nl:2302
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2302/banner_560x95.png?random=705777

voor Adanteh, hier heb ik de files neergegooid: https://github.com/JoSchaap/GoT_A3Wasteland_Utes.Utes
als het goed is kun je er ook Editten (heb je Colaborator gemaakt)

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 03-05-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Utes server doet het nu redelijk goed, maar er zitten nog wel wat fouten in van de AllinArma mod (Die overigens weer vooral komen door problemen met de engine). Gewoon een kwestie van wachten nu.

Overigens ook met iets anders omgeklooid. Leuke toevoeging voor Wasteland ook misschien?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/33xUdvp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een alpha invite over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou Arma III graag uitproberen en heb zeker interesse in een invite key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog 3 Steam lite keys over. DM als je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Adanteh schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 04:00:
Utes server doet het nu redelijk goed, maar er zitten nog wel wat fouten in van de AllinArma mod (Die overigens weer vooral komen door problemen met de engine). Gewoon een kwestie van wachten nu.

Overigens ook met iets anders omgeklooid. Leuke toevoeging voor Wasteland ook misschien?
[afbeelding]
bwahahaha :D

[ Voor 57% gewijzigd door JoSchaap op 05-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een key als er nog iemand 1 heeft. Zie geen persoonlijk bericht icoontje staan bij Cagalli?
Was niet echt gek van Arma II maar dit ziet er wel beter uit kwa bediening en de rest natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Ik heb eventueel nog 2 alpha lite invites

[ Voor 7% gewijzigd door johan bos op 06-05-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Adanteh schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 04:00:

Far Cry Blood Dragon DLC voor Wasteland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb nog 1 invite over, je mag me DM'en als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

GoT A3 Wasteland Utes begint vorm te krijgen. jammer dat AI nog niet lekker werkt met de AllinArma mod :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/558722001489228744/895ABC4740D7EFC9CB59DBCB95C257922D8C4568/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/558722001490938231/F5C0CB7862560C14A416A47498D03F2E77E5BCD2/
1337 8)7

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/558722001491948769/977A62F1B92E718048D1177CFA9CC6CA6872E68D/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/558722001492850553/FBA4E3AE3E0FACC11EA7D8700004C83FD56649DC/
random loot in gebouwen

en al met al gewoon een mooie look in arma3

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/558722001440670860/E63FE3461CCBA84710BC554CC635D98D0556026F/

Te spelen door met PlayWithSix de @AllinArma mod binnen te halen en te connecten met: got2dayz.nl:2302

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2302/banner_560x95.png?random=50649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 21:52
Is het ook mogelijk om wasteland (arma 3) lokaal te hosten om te spelen met vrienden en dan op te slaan om later verder te gaan?
btw... EPISCHE mod :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mastadont op 07-05-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
JoSchaap,

Hoe connect ik precies naar die UTES server? Wil 'm graag uitproberen!

Via PlayWithSix heb ik de @AllinArma mod geinstalleerd, maar daarna vindt de launcher maar 1 server, niet de jouwe. Als ik de @AllInArma mod uitzet, kan ik je server wel vinden, maar krijg ik de melding dat de server op een nieuwere versie draait.. Ik heb de normale build en de DEV build geprobeerd; maar beide werken niet.

Enig idee?

EDIT: Oh, Arma3 heeft vandaag een nieuwe patch (0.57xxxx) vrijgegeven; de devbuild op de server is (volgens PlayWithSix) 0.55xxxx; moet de server nog geupdate worden ?

[ Voor 16% gewijzigd door EG Mike op 07-05-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

gewoon even op ip joinen (remote knop ingame, of de groene + in sixlauncher)

got2dayz.nl:2302

ik draai beide servers op de DEV build (staat ook in de servernaam [DEV])
ik moet ze inderdaad nog updaten, vanochtend stond die update er nog niet :)

*edit*

wow wat een changes dit keer.... :D ik hoop dat alles nog een beetje werkt...
07-05-2013
EXE rev. 05007 (0.57)

Asset audio overhaul: volume balancing, WAV to WSS conversion and more (details) - WIP
Known issue: Pop-up errors in the Stratis world scene (on start-up and when returning from other content)
Known issue: A fair few errors related to missing files - due to large (audio) data overhaul
Fixed: Hard limit usage while performing light sorting
Fixed: Audio distance curve
Fixed: MX UGL had a displaced crosshair
-showScriptErrors enabled by default
Author's name in scenario overview is formatted like "by %s". If undefined "by Unknown Community Author" is displayed
Increased light intensity of muzzle flashes (due to global lighting changes)
Fixed: AI will not eject before player
Fixed: Taking additional ammo for pistol would play reloading sound
Fixed: Certain magazines could not be moved to another container from backpacks
Audio: Radio filter / effect (not applied yet)
Loiter waypoint added (untested)
Fixed: RMB in inventory (moving from backpack to your own backpack) lost the item
Added tooltips to CListBox and key presets
Fixed: Texture flickering on wrecks
Fixed: Tooltip crash in MP sessions listbox
Fixed: http://feedback.arma3.com/view.php?id=7673 (crash when trying to bind controls (drag and drop))
Updated to Physx3.2.4
Added lbSetTooltip script command
Improved ‘fording depth’ for helicopters to deal with ‘landing’ on water better
Added: BIS_fnc_log enabled in public version when 'allowFunctionsLog = 1;' is set in description.ext
Fixed: BIS_fnc_sideColor can now load non-number values
Fixed: BIS_fnc_functionMeta was not working with scenario and campaign functions
Added: Scenario / campaign functions now support 'forced' param, allowing them to be executed automatically upon scenario start
Added: BIS_fnc_spawn
Added: Ability to execute BIS_fnc_execVM and BIS_fnc_execFSM without arguments
Fixed: BIS_fnc_error was not working correctly
Changed: Splendid Camera roll speed decreased, users should no longer be inclined to take screens with too extreme roll
Added: Communication menu manager
Added: A notification is displayed when a new communication menu item is added
Fixed: allowFunctionsRecompile description.ext param had no effect
Added: BIS_fnc_loadInventory throws an error when non-existent uniform is added
Added: BIS_fnc_MP now accepts SIDE type as a target. Function will be executed on computers of all players on the given side.
Optimized: BIS_fnc_selectRandomWeighted
Added: Variable header added to local functions
Fixed: BIS_fnc_sortBy ignored entries with duplicate values
Removed hand grenades from helicopter pilots and crew
Danger FSM: Script command setUnitPosWeak used instead of setUnitPos. Priority of event DCCanFire is higher now.
Continued lighting tweaks for wheeled vehicles
Fixed: http://feedback.arma3.com/view.php?id=7584 (top-speed gear change for the Hunter)
Fixed: Tweaked fire geometry (mostly glasses) for the Hunter
Alarm sound now also configured under CfgSounds, as “Alarm”
Various (missile) ammunition behavior tweaks (maneuvering, locking, etc.)
Launcher AI settings and weapon performance configuration tweaked

[ Voor 134% gewijzigd door JoSchaap op 07-05-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even met de lite versie gespeeld.
Ziet er wel wat mooier uit dan A II, kwa performance wel iets minder (uit mijn hoofd) (zit op 30 fps ongeveer), maar heb wel bijna alles op max staan.

De controls gaan mij nog altijd iets te langzaam (bv met inzoomen en je gaat je muis bewegen). Aan het geluid mogen ze ook nog wel wat werk aan besteden (draai op 8 kanalen en virtual surround settings < instellingen van geluidskaart met een koptelefoon).
Het geluid van je eigen mannetje klinkt net of er iemand achter je loopt en de voetstappen van jezelf zijn veel te luid (ik keek een paar keer achter mij of er iemand achter mij liep :P), ook bv geluiden van auto's zijn slecht, heli's klinken wel ok).
Geluid van wapens is redelijk maar kan ook beter.
Ingezoomd en dan schieten (nogmaals) gaat vrij traag en het is lastig om vrij precies te mikken maar zal wel met realisme te maken hebben, maar mag van mij wel wat sneller en precieser.

Vanavond mijn trackIR maar eens proberen kijken of de ervaring beter wordt dan, en wat gaan vliegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het geluid is juist datgene dat ze nu aangepast hebben vandaag. :)

servers zijn inmiddels bijgewerkt btw

[ Voor 27% gewijzigd door JoSchaap op 07-05-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ben benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
JoSchaap schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:34:
gewoon even op ip joinen (remote knop ingame, of de groene + in sixlauncher)

got2dayz.nl:2302
Got it, I'm in! :)

Je hebt de server geupdate zie ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door EG Mike op 07-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

pryth schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:36:
[...]

Got it, I'm in! :)

Je hebt de server geupdate zie ik :)
juh nu net weer want ik had een paar tikfouten in de missiecode zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Ik ben benieuwd of ze nog prioriteit geven aan die vervelende bug dat inventory items in vehicles niet toegankelijk zijn totdat je er een stukje mee rijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Ircghost schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:00:
Ik ben benieuwd of ze nog prioriteit geven aan die vervelende bug dat inventory items in vehicles niet toegankelijk zijn totdat je er een stukje mee rijd..
Heb er al een aantal uurtjes opzitten, maar deze bug ben ik nog niet tegengekomen.. Meestal laat ik een voertuig ook met rust als er niets in zit, dus ik zou t ook niet weten eigelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

of naar je backpack/grond verplaatsen, of even in driverseat stappen en er weer uit ;)

is iets in de arma3 engine, hebben wij geen invloed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
ik krijg btw een error over een missing file (RandomSpawn nogwat) als ik de UTES server join, JoSchaap. bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ben ik mee bezig :)

ik wil dat mensen die respawnen random kans hebben op een halo spawn :)

ik zal even de oude spawner terugzetten, dit wil niet lukken :P

[ Voor 26% gewijzigd door JoSchaap op 07-05-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
JoSchaap schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:29:
of naar je backpack/grond verplaatsen, of even in driverseat stappen en er weer uit ;)

is iets in de arma3 engine, hebben wij geen invloed op
ik wist dat je het op de grond kan leggen, maar dat doe ik liever niet aangezien er vaak gras en dergelijke is (of 's nachts) en dan is het moeilijk terug te vinden. Van alleen zitten wist ik het niet, ik dacht dat je altijd moest rijden.

Wat bedoel je echter met; daar hebben wij geen invloed op? Ik heb het toch over Arma 3 en wat zij dev'en? Niet welke mods jij ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik doel erop dat het probleem met de loot te maken heeft met vehicle ownership en dat is iets dat in arma3 nu problemen geeft. als je in de driverseat hebt gezeten is het voertuig van jouw team en kun je wel loot pakken.

ik doel erop dat ik hiervoor geen fix in de missiefile kan maken ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste