Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 12:42
Ik heb een cf opstelling (2x 6950) welke driver heeft bij jullie cf users de voorkeur?

Standaard zet hij alles hoog maar online heb ik wel zo nu en dan fps lag. Fps varieert tussen 25 en 55. Vsync aan of uit maakt bij mij geen verschil.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
JoSchaap, speelde vanmiddag op je dev server waar me op viel, en de rest van de spelers ook, dat de wolken stotterend voorbij komen? Best lelijk. Komt dat door de snelle dag/nacht cyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Nickbn schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:09:
[...]

Lieve Basxt.

Ik denk dat je de reactie verkeerd hebt geinterpreteerd. Mijn post was op geen enkele wijze bedoeld om jou te beschuldigen van (of in enig verband te brengen met) hacken.

Het was een ludiek bedoelde reactie naar Joschaap die ergens in een voorgaande reactie liet zien dat zijn anti-hack methode wel wat mensen in beroering brengt (getuige zijn linkje naar de hackforums over ArmA3). Het was dan ook een reactie op een tooltje dat misschien net even iets té goed werkte, daarmee doelend op het zelfs tegenhouden van legitieme spelers.

Ik dacht dat die link toch wel duidelijk was. Afijn ik heb mij vergist en zal mij voortaan van dit soort reacties onthouden, gezien het verkeerd opgevat kan worden.
Lieve Nickbn

Ik heb jouw reactie inderdaad wat verkeerd geïnterpreteerd! Het was of hij bedoelt het goed of slecht haha,
bedankt iig voor de heads up en sorry voor mijn felle reactie;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
JoSchaap schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:15:
die melding is juist goed!

hij vind GEEN cheats op je pc

btw even een heads up voor diegene die wat fps missen, in de beta staat ineens VSYNC weer aan :/

uitzetten en je hebt je oude performance weer terug ;)
Boven de 60 kom ik niet :/ Maar het lijkt nu ook soms dat Arma op 30 capped? iemand daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:58
Die melding over die cheats krijg ik al zolang ik speel, als ik die niet krijg.. Krijg ik wel weer een melding dat er iets mist.. Even op OK rammen en dan is het weer over :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Kw4kje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:40:
JoSchaap, speelde vanmiddag op je dev server waar me op viel, en de rest van de spelers ook, dat de wolken stotterend voorbij komen? Best lelijk. Komt dat door de snelle dag/nacht cyclus?
dat komt door de versnelde dag/nacht cycle (10x)

ik weet niet of dat een blijvertje is, je bent niet de eerste die het opvalt..

die melding zit in veel missies met steeds een ander bericht. maar de bedoeling is hetzelfde.

we hebben nu geen anticheat (Battleye) dus zitten er in de missies detecties verwerkt voor veel voorkomende cheats

[ Voor 19% gewijzigd door JoSchaap op 22-06-2013 01:54 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

elke keer als ik in de editor zit te prutsen vind ik weer wat nieuws.. :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/595881303916983602/CED6082FE1907864E299A51204160F3438AC6289/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet hier iemand hoe ik die blur weg krijg ? sinds de nieuwe update heb ik zo'n blurry effect welke ook verschijnt na lang sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:40:
weet hier iemand hoe ik die blur weg krijg ? sinds de nieuwe update heb ik zo'n blurry effect welke ook verschijnt na lang sprinten.
Je hebt 4 sliders in de derde tab. de middelste 2 helemaal naar 0 haalt de blur weg. Het sprint effect weet ik alleen niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 23:56

Pos

Sprint effect is niet meer weg te halen denk ik.. Zat eerder ook onder post process, maar ik denk dat ze het on purpose zo hebben gemaakt dat iedereen last heeft van het sprint effect en blurry view dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik merk hier inderdaad ook dat er een paar effecten nu altijd aan staan waar ik nogal van baal. ben nooit zo'n fan er van, maar het geeft missie makers wel wat leuke effectjes om mee te klooien, omdat ze nu in ieder geval van toepassing zijn op iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basxt schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:50:
[...]

Je hebt 4 sliders in de derde tab. de middelste 2 helemaal naar 0 haalt de blur weg. Het sprint effect weet ik alleen niet :/
Deze 4 slider kan ik niet vinden staan deze onder Options - Video - en moet ik dan hebben Basic - rendering of de Quality tab ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:59:
[...]

Deze 4 slider kan ik niet vinden staan deze onder Options - Video - en moet ik dan hebben Basic - rendering of de Quality tab ?
Video --> AA & PP --> 4 sliders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vanavond voor het eerst arma opgestart nu de beta op de DEV servers draait.

De scopes.. Geweldig! Ik merk alleen als ik ga liggen dat er gras voor me scope gaat zitten, wat behoorlijk iritant is. Zafir, geweldig wapen en wat een geluid!

De UH-80 (die stealtchopper.. ), als dat ding schiet in de lucht en je loopt op de grond, klinkt voor geen meter.. Daar mogen ze nog wel wat aan doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 23:56

Pos

R0y. schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:02:

De scopes.. Geweldig! Ik merk alleen als ik ga liggen dat er gras voor me scope gaat zitten, wat behoorlijk iritant is. Zafir, geweldig wapen en wat een geluid!

De UH-80 (die stealtchopper.. ), als dat ding schiet in de lucht en je loopt op de grond, klinkt voor geen meter.. Daar mogen ze nog wel wat aan doen :Y
Gras voor je scope is er volgens mij al sinds den beginne, zelfs in arma 2 zo.
Probeer mezelf altijd zo te posititioneren dat ik er geen last van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
R0y. schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:02:

Je kan gras "wegduwen". Dan kruip je een stukje naar voren en weer naar achteren. Is het gras mooi voor je omgeduwd :). Houdt er wel rekening mee dat na verloop van tijd het gras weer "rechtop gaat staan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

luxeprobleem, ik kom de hele avond al mn eigen servers niet meer in, sinds ik de nieuwe betameuk heb toegevoegd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ook even een update voor de beta: http://addons.teamspeak.c.../Adanteh-Arma-3-Skin.html

Afbeeldingslocatie: http://addons.teamspeak.com/components/com_mtree/img/listings/m/1870.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nickbn schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:16:
[...]

Je kan gras "wegduwen". Dan kruip je een stukje naar voren en weer naar achteren. Is het gras mooi voor je omgeduwd :). Houdt er wel rekening mee dat na verloop van tijd het gras weer "rechtop gaat staan".
Sorrie, ik bedoel tussen mijn ogen (ingame) en mijn scope zit het gras. Werkt dit dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
R0y. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:51:
[...]

Sorrie, ik bedoel tussen mijn ogen (ingame) en mijn scope zit het gras. Werkt dit dan ook?
Dit zou niet moeten gebeuren naar mijn idee :/
Ik heb hier nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/8emati8ox/voorbeeld.jpg

Dit is met alle scopes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

gebruik je verbeterde textures ?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Distortion schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:12:
gebruik je verbeterde textures ?
Neen, niks van addons ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Dat lijkt mij geen gras. Is dat alleen als je ligt? heb je dit probleem ook als je staat? En als je gaat liggen op een plek waar er visueel geen gras ligt? op beton, heb je het dan ook? Heb je het in alle stances? Staand / leanend hurken liggend etc?

Kijk eens of het helpt om in een andere resolutie te spelen. Zoja - Bug melden. Ik kan me herinneren dat ik in Arma1 ook een soortgelijk probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nickbn schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Dat lijkt mij geen gras. Is dat alleen als je ligt? heb je dit probleem ook als je staat? En als je gaat liggen op een plek waar er visueel geen gras ligt? op beton, heb je het dan ook? Heb je het in alle stances? Staand / leanend hurken liggend etc?

Kijk eens of het helpt om in een andere resolutie te spelen. Zoja - Bug melden. Ik kan me herinneren dat ik in Arma1 ook een soortgelijk probleem had.
Het is alleen als ik lig, niet in andere stances. Is alleen als ik ook tussen gras lig..

Dat van die resolutie ga ik eens uitproberen, maar in Alpha had ik nergens last van. Is sinds die nieuwe scopes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Even zoeken op de Arma3 feedback website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 12:42
1 keer gehad dit ik in mn sniper suite een assault weapon had met een scope. Toen had ik flarden van mn suite tussen mn schemr en de scope.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 20:14
Pfff merk wel dat ik een echte Arma noob ben. Arma 2 nooit gespeeld, dus weet er weinig van. Net 10 minuten in een bootje gevaren om uiteindelijk bij een missie uit te komen waar ik als enige tegen 10 man moest.
Verder na veel dwalen een paar keer dood geschoten zonder dat ik iemand heb gezien, en toen ik eindelijk in een echt vuurgevecht kwam was de ammo van mijn pistol binnen no time op. Dit was echter ook bij de tegenstander het geval, waardoor we beiden niet meer wisten wat we moesten doen :) Snel in de Controls gekeken of er een Melee attach mogelijk is, maar geen controls gevonden.

Goed, ik zal het spel verder verkennen. Het heeft wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Even iets anders........ik heb onlangs een DrayTek firewall in m'n thuisnetwerkje gezet, en nu kan ik niet meer inloggen in Steam. Behalve wanneer ik de firewall rules tijdelijk uitzet lukt het inloggen/spelen weer wel.
Zijn er bepaalde poorten bekend die open moeten staan ? Ik bedoel niet om een server te hosten (UDP 2302-2305) maar gewoon om ArmA3 te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Ben bezig met een missie maar heb nu zo'n "Bar Gate" neergezet. Mijn vraag is kan je een Blufor Ai die er naast staat een trigger geven zodat hij hem open doet en jij verder kan rijden? (en daarna ook weel sluiten)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

EverLast2002 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:22:
Even iets anders........ik heb onlangs een DrayTek firewall in m'n thuisnetwerkje gezet, en nu kan ik niet meer inloggen in Steam. Behalve wanneer ik de firewall rules tijdelijk uitzet lukt het inloggen/spelen weer wel.
Zijn er bepaalde poorten bekend die open moeten staan ? Ik bedoel niet om een server te hosten (UDP 2302-2305) maar gewoon om ArmA3 te kunnen spelen.
gewoon uitgaand alles toelaten en inkomend de firewall toepassen

maaar.. draytek heeft een aantal standaard profiles om games en peer2peer te blokkeren, heb je niet gewoon een van de blokades aangezet?

anyway steam heeft ook nog wat poortjes en de gamebrowser gamespy ook :) die zijn zo te vinden met google ;)

https://support.steampowe...le.php?ref=8571-GLVN-8711

http://forums.bistudio.co...55&viewfull=1#post1560755

---

Vandaag voor het eerst weereens zelf gespeeld :) de nieuwe voertuigen en missies voegen een hoop toe en ook de nieuwe wapens en veranderde wapens zijn even wennen. maar we hebben wel een tijdje een mooie base vast kunnen houden :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/595881303938266345/218C4A6DC44940EDE16F6B77370BD1B6A0608F51/

de strider is trouwens wel ERG snel naar mijn mening en ook behoorlijk wendbaar...

[ Voor 18% gewijzigd door JoSchaap op 23-06-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 14:07
Die striders zijn echt awesome. Gister met 60 km/u op een steen gereden, 3x over de kop en alleen 2 lekke banden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Weet iemand hier hoe je vloeiend de tijd kan veranderen? Ik heb nu dat de begin van mijn missie in de middag is maar wil het einde graag in het donker. Ik kan wel met modules gaan veranderen maar dat ziet er zo abrupt uit als het plotseling nacht is.

[ Voor 185% gewijzigd door Basxt op 23-06-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Joschaap, ik zit nu op je server.. En een gozer die user heet heeft nou 3 keer al het geluk gehad dat er zo'n attack chopper voor hem spawnde binnen 2 minuten.. Dat kan toch geen toeval zijn ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

die kun je alleen met de armed heli missie krijgen dus nee ;)
t is dat ik het nu pas lees.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
JoSchaap schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:24:
die kun je alleen met de armed heli missie krijgen dus nee ;)
t is dat ik het nu pas lees.. :+
Ik zit nu nog met hem in de chopper.. Eerste twee crashde, daarna liep hij de berg op en ineens poef weer een nieuwe voor zijn neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Missie is af :*)
Eerst nog even plat testen op bugs en misschien dat ik hem hier neerzet als er interesse is :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/29kxfRv.png

[ Voor 20% gewijzigd door Basxt op 23-06-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

R0y. schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:28:
[...]

Ik zit nu nog met hem in de chopper.. Eerste twee crashde, daarna liep hij de berg op en ineens poef weer een nieuwe voor zijn neus.
Dm me zijn naam en servernummer even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik had het net ook, maar alleen met die nieuwe machinegun (Zafir?) icm een scope. De rest van de avond nergens last van gehad.

Best wel wat leuke kills gemaakt, maar op de een of andere manier maak ik ze altijd met de lagere caliber wapens en zodra ik de spullen heb verzameld die ik wil hebben (EBR, MK200, 6.5 mm assaultrifles) word ik meestal zelf door iemand verrast :P

Eerste 2 kills was een sniper team die ik toevallig opmerkte, 2 dudes helemaal bepakt met gepimte EBRs, rocketlaunchers, alles. Kom ik om de hoek met m'n kale TGR 5.65 :P . Stap vervolgens op een quad om een wat veiliger voertuig / gebied te vinden ben ik zelf weer de sjaak, ik slipte uit de bocht en stond stil... pang }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
MonkeySandwich schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:13:
[...]

Ik had het net ook, maar alleen met die nieuwe machinegun (Zafir?) icm een scope. De rest van de avond nergens last van gehad.

Best wel wat leuke kills gemaakt, maar op de een of andere manier maak ik ze altijd met de lagere caliber wapens en zodra ik de spullen heb verzameld die ik wil hebben (EBR, MK200, 6.5 mm assaultrifles) word ik meestal zelf door iemand verrast :P

Eerste 2 kills was een sniper team die ik toevallig opmerkte, 2 dudes helemaal bepakt met gepimte EBRs, rocketlaunchers, alles. Kom ik om de hoek met m'n kale TGR 5.65 :P . Stap vervolgens op een quad om een wat veiliger voertuig / gebied te vinden ben ik zelf weer de sjaak, ik slipte uit de bocht en stond stil... pang }:O
Ik wou het niet posten omdat ik het nog niet zeker wist, maar met andere wapens heb ik hier geen last van. Dus ik denk dat het idd een bug is bij de zafir.
Gisteren ook wat met die scorpion gespeeld, maar ik kan beter met stenen gaan gooien, dan raak ik tenminste nog eens wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

net weer is eventjes gespeeld sinds maanden geleden.
nu draait het allemaal wel een stukje soepeler gelukkig!

alleen snap er echt weinig van, wat nu de bedoeling is van alles..
toch maar is in gaan verdiepen denk.

ik dacht dat je echt matches had. maar ik zie alleen maar een open wereld en dan weet ik het doel/missie niet echt van..

uren lang rond dwalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Gister ook weer even geprobeerd. Een hele tijd 50+ fps en toen opeens was het weer 20- fps :? Beetje raar en onvoorspelbaar.

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Nickrsd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:33:
net weer is eventjes gespeeld sinds maanden geleden.
nu draait het allemaal wel een stukje soepeler gelukkig!

alleen snap er echt weinig van, wat nu de bedoeling is van alles..
toch maar is in gaan verdiepen denk.

ik dacht dat je echt matches had. maar ik zie alleen maar een open wereld en dan weet ik het doel/missie niet echt van..

uren lang rond dwalen?
Als je als een team wilt spelen met nu nog wat limited en herhaalende objectives zou ik de Co40AW server van Zeus joinen!

En als je gewoon wat meer wilt tegen andere spelers dan join je gewoon de Wasteland server van Joschaap! :) En ook daar zijn objectives en team work maar dan moet je wel zelf een team maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Basxt schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Als je als een team wilt spelen met nu nog wat limited en herhaalende objectives zou ik de Co40AW server van Zeus joinen!
Zeus zit de laaste week zo veel vol :(
johan bos schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:03:
Gister ook weer even geprobeerd. Een hele tijd 50+ fps en toen opeens was het weer 20- fps :? Beetje raar en onvoorspelbaar.
Vooral in wasteland is me FPS bagger (rond de 30).. Domination zwerft het rond de 40 a 50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Haha wat is dit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JEQCTwb.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Basxt op 24-06-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

daar kun je ook bases mee bouwen :)

ben nu voor de DEV branch bezig met nieuwe outpost missies :)
bestaand uit delen die je als je de missie complete ook kunt meenemen :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/595881303951290760/D48F0CB45DEE270C99E97E4DCB6883E2FCE8863E/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
JoSchaap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:25:
daar kun je ook bases mee bouwen :)

ben nu voor de DEV branch bezig met nieuwe outpost missies :)
bestaand uit delen die je als je de missie complete ook kunt meenemen :)

[afbeelding]
Vet! Wordt het een multiplayer missie? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

main missie in wasteland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

zo ook maar eens de arma 3 alpha gekocht om het eens te bekijken.

Ik zie dat joSchaap een server heeft?
en zijn er al mods zoals arma 2 ze heeft? die super gave multiplayer missies tegen npc's waren altijd wel gaaf

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Streepje schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:51:
zo ook maar eens de arma 3 alpha gekocht om het eens te bekijken.

Ik zie dat joSchaap een server heeft?
en zijn er al mods zoals arma 2 ze heeft? die super gave multiplayer missies tegen npc's waren altijd wel gaaf
Je bedoelt domination?

Als je daar mee aan de slag gaat, is de ZEUS server een aanrader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Dat is erg tof inderdaad, gisteren ook gespeeld. In het donker is Arma 3 zo tof, licht bundels schieten je om de oren :9~

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ziddp3.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Kw4kje op 24-06-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ah gevonden had de dev build nog niet aanstaan 8)7

kan ik ergens een tutorial vinden om de GoT wasteland aan de praat te krijgen ?

[ Voor 45% gewijzigd door Streepje op 24-06-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
JoSchaap het kan aan mij liggen, en het zal ook wel aan mij liggen, maar ik krijg zo'n beroerde performance als ik jouw server in kom. Offline gaat het dan wel weer heel aardig. Op andere servers valt de lag ook wel mee. Zelfs op ZEUS met 40 spelers geen fps drops of onder de 25. Enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Zeus draait waarschijnlijk geen wasteland ;)

arma is in geen enkele editie goed geweest in mp met veel objecten, vehicles enz op de map :)
maar momenteel zijn de twee servers die ik draai nogal in trek waardoor ook de performance wat minder wordt (spelers die hameren voor een vrij slot) :)

morgen krijgt stable de DEV build en dan zal het meerendeel van het DEV volk weer terugswitchen naar stable branch :)

[ Voor 6% gewijzigd door JoSchaap op 24-06-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
JoSchaap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:41:

arma is in geen enkele editie goed geweest in mp met veel objecten, vehicles enz op de map :)
maar momenteel zijn de twee servers die ik draai nogal in trek waardoor ook de performance wat minder wordt (spelers die hameren voor een vrij slot) :)

morgen krijgt stable de DEV build en dan zal het meerendeel van het DEV volk weer terugswitchen naar stable branch :)
Komt er voor ons een nieuwe dev versie of draaien we dan gewoon hetzelfde als de non dev spelers? :)

Agja, dan is er tenminste weer plaats voor mij op de servers :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

dev branch wordt dagelijks geupdate ;) stable niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik joinde net jou server, ik kom niet hoger dan 12 fps :( oke, heb niet de nieuwste pc meer.. maar dit speelt niet. vanmiddag had ik een server waar het wat lekkerder draaide..

hoop dat het spel nog flink geoptimaliseerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nickrsd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:33:
ik joinde net jou server, ik kom niet hoger dan 12 fps :( oke, heb niet de nieuwste pc meer.. maar dit speelt niet. vanmiddag had ik een server waar het wat lekkerder draaide..

hoop dat het spel nog flink geoptimaliseerd wordt
Klooi even wat met de settings, is voor iedereen nodig. Wat zijn je specs?

Zeus heeft een aantal nieuwe missie's.. En die zijn tof! Zojuist, iedereen independant. Met van die rubber bootjes in teams naar de kust, en objectives pakken. Hulde voor hun!

Edit:
Ze hebben ook een PVP mission die zo gaat beginnen!

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 24-06-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
JoSchaap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:41:

Dit is niet waar. Kijk naar de Warfare mod. De FR neptune servers en de WASP servers liepen goed. Zelfs de arma.ru server met warfare liep goed. Ook met meer dan 40 personen. Die missies waren groter en zwaarder dan wasteland qua objecten, vehicles en zelfs AI aantallen. Ook daar zaten alle modules ingebouwd als First aid / High command etc. Die missie is zwaarder dan Wasteland waarbij er nauwelijks tot geen AI is, en minder objecten.

Zeus draait een domination achtige co-op kloon. Je zou zeggen dat met meer AI en dynamische objecten dit ook een zware, zoniet zwaardere belasting is op de server.
Dit moet dan in alle waarschijnlijkheid ook gebeuren op de Zeus server. En die loopt ondanks het hameren van vrije slots nog wel goed. Of speelt daar wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Nickbn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:33:
[...]

Dit is niet waar. Kijk naar de Warfare mod. De FR neptune servers en de WASP servers liepen goed. Zelfs de arma.ru server met warfare liep goed. Ook met meer dan 40 personen. Die missies waren groter en zwaarder dan wasteland qua objecten, vehicles en zelfs AI aantallen. Ook daar zaten alle modules ingebouwd als First aid / High command etc. Die missie is zwaarder dan Wasteland waarbij er nauwelijks tot geen AI is, en minder objecten.

Zeus draait een domination achtige co-op kloon. Je zou zeggen dat met meer AI en dynamische objecten dit ook een zware, zoniet zwaardere belasting is op de server.

[...]

Dit moet dan in alle waarschijnlijkheid ook gebeuren op de Zeus server. En die loopt ondanks het hameren van vrije slots nog wel goed. Of speelt daar wat anders?
Dat er geen lagg in de zeus server's zijn heeft te maken met het feit dat hun het gebied laten spawnen. Het is er dus niet de hele tijd en er zijn altijd rond de 2 objectives open.

hoop dat het een beetje te begrijpen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Basxt schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:55:
[...]
Dat er geen lagg (sic) in de zeus server's zijn heeft te maken met het feit dat hun het gebied laten spawnen. Het is er dus niet de hele tijd en er zijn altijd rond de 2 objectives open.
hoop dat het een beetje te begrijpen is :P
In principe gebeurt dat ook zo bij Wasteland mag ik aannemen, de objectives die "ontstaan" worden pas op het moment van bekendmaking ingame dan ook gespawnd. Als dit niet het geval is weten we meteen waar het probleem hem dan zit, een niet optimale code van de missie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Het zal vooral het constante checken zijn hoeveel vehicles er zijn en alles constant random spawnen op momenten dat er niet genoeg vehicles zijn. Daarnaast zit je nog met alle objects (Wat er ook behoorlijk wat zijn) en sowieso al redelijk matige performance in Stratis.

Objectives worden inderdaad wel pas gemaakt op momenten dat er nieuwe missie moet komen. Anders zou je namelijk ook gewoon de missie kunnen doen als er helemaal geen missie is.

Zal denk ik toch vooral een kwestie zijn met een (erg) goede server hebben, dingen zoals headless client gebruiken voor de AI en daarnaast gewoon weten welke code een server traag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Zo gister avond de hele avond gespeeld, eerst op de GoT wasteland server en daarna even een coop opgezocht maar wat ziet arma 3 er gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

beta is uit op stable *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
_/-\o_ Ben benieuwd naar de performance increase :) Straks is de patch notes rustig doorlezen.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Optimized object preparation and rendering
...
Fixed some of the FPS drops in longer MP games
..
Dit was dan toch ook al in de DEV versie die we al een paar dagen hebben? Niks gemerkt van betere performance oid. Had juist het gevoel dat het achteruit was gegaan. :P
Known Issues:

Animals can open doors
Dafuq! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 25-06-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb ook geen update van steam gekregen, neem aan dat het dezelfde versie is, volgens mij ook dezelfde build, 0.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Distortion schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:02:
Ik heb ook geen update van steam gekregen, neem aan dat het dezelfde versie is, volgens mij ook dezelfde build, 0.70
Als je in de properties van de game onder steam jezelf "Opt-out" van de (dev)beta krijg je een kleine patch, dan zit je weer op de stable version ipv de dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Iryl schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:07:
[...]

Als je in de properties van de game onder steam jezelf "Opt-out" van de (dev)beta krijg je een kleine patch, dan zit je weer op de stable version ipv de dev.
Ah, ok bedankt. Zijn er grote verschillen tussen de dev en de stable versie? Als normale gebruiker welke kan je het beste draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Volgens mij wordt de Dev versie constant geupdate, als "gewone" speler kun je beter de stable versie draaien. Dan krijg je alleen de "grote" updates binnen net zoals de rest van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

snap niet waarom niet meer dan 12 fps heb online.

heb niet de nieuwste pc ofzo.. maar een amd phenon II X4 965 met een asus 670gtx dc2t moet wel iets kunnen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iryl
Nickrsd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:39:

heb niet de nieuwste pc ofzo.. maar een amd phenon II X4 965 met een asus 670gtx dc2t moet wel iets kunnen lijkt mij?
Settings al wat getweaked? view distance/shadows/Post Processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nickrsd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:39:

Inderdaad, rommel even met de settings. Het is nu in beta, dus er zullen nog wel wat verbeteringen plaats vinden (hoop ik). Maar Arma 3 is volgens mij ook heel erg CPU afhankelijk, en volgens mij is dat nou niet meer de nieuwste B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw met ARMA en spel net geinstalleerd, maar hoe join ik je server JoSchaap? Staat een rode kruis voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik denk dat je nog even het volgende moet doen:

1. Klik in je steam library met de rechtermuisknop op Arma 3 Beta en kies properties
2. Ga naar het tabje Beta en kies daar Development.

Je draait dan de development tree, in plaats van de "stable Beta"

@JoSchaap

Ik was net heel even op één van je servers (Night). en daar was een outpost missie gespawned. Toen ik er aan kwam was het hele camp al dood zo leek het maar de missie was niet afgelopen. Toen zag ik nog een NPC in één van de zandzakhutjes staan, deze was echter niet dood te krijgen.

Ook zweefde er bepaalde objecten boven de grond.

[ Voor 40% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-06-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

R0y. schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Inderdaad, rommel even met de settings. Het is nu in beta, dus er zullen nog wel wat verbeteringen plaats vinden (hoop ik). Maar Arma 3 is volgens mij ook heel erg CPU afhankelijk, en volgens mij is dat nou niet meer de nieuwste B)
klopt helemaal, ben me aan het orienteren welke cpu/mobo ik moet nemen voor de upgrade. ook kijk ik stiekem of er een gpu upgrade moet komen, maar deze lijkt me nog goed.

alleen je zegt tweaken van settings.. ik heb de algemene video setting op NORMAL gezet. en viewdistance op 1000.. meer heb ik niet getweaked. Weet ik verder niet welke bijvoorbeeld veel performance opleveren..

kunnen jullie daar wat suggestie in geven welke setting lekker/beter draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik weet niet precies vanaf welke settings het is maar er zijn dingen die als je ze < HIGH instelt via je cpu gerenderd worden. Probeer je settings eens wat hoger te zetten en kijk of het beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Gister avond werd er op de zeus server simulation gedaan, erg vet om te doen en relaxte gasten om mee te spelen. Geeft me weer het arma 1 gevoel :) . En wat gaat de tijd snel als je er lekker inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Nickrsd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:00:
[...]

klopt helemaal, ben me aan het orienteren welke cpu/mobo ik moet nemen voor de upgrade. ook kijk ik stiekem of er een gpu upgrade moet komen, maar deze lijkt me nog goed.

alleen je zegt tweaken van settings.. ik heb de algemene video setting op NORMAL gezet. en viewdistance op 1000.. meer heb ik niet getweaked. Weet ik verder niet welke bijvoorbeeld veel performance opleveren..

kunnen jullie daar wat suggestie in geven welke setting lekker/beter draait?
Volgens mij op de forums van Arma zelf en steam staat er een post met settings die je kan aanpassen, en welk resultaat ze zullen opleveren. Kan het nu niet posten want ik zit op me werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

uit de dev branch changelog van vandaag:

code:
1
Fixed: Unable to take weapons from non-local containers

eindelijk!

[ Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 26-06-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

Draait erg onstabiel deze beta. Nooit problemen op alpha gehad en deze knalt er elke 15 min uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ja dat is ook mijn ervaring. ik blijf daarom ook op de dev branch in de hoop dat het snel beter wordt

full changelog van vandaag:
26-06-2013
EXE rev. 106951

New: Interface Layout configuration tool added to Game Options
Multiplayer missions sometimes failed with "All players have died" ending, even though some players were still alive and respawn slots available. Problem potentially hotfixed, but might still occur (http://feedback.arma3.com/view.php?id=10324)
Fixed: AMV map icon too small (http://feedback.arma3.com/view.php?id=9950)
Switching weapon modes doesn't require two key presses when the weapon info IGUI is hidden anymore
Added: Wind synchronization in MP
Adjusted radius of Zamak destroyed wheels
Zamak now has correct wheels destroyed by shooting
HEMTT now has correct destruction of cargo part
GM6 rate of fire has been adjusted
Gunner and driver of class Car and its children now use optics to detect targets
Fixed: Items disappear during inventory operations (http://feedback.arma3.com/view.php?id=9367)
Tweaked collision damage to vehicles. They now should be a bit more resistant, mostly at lower speeds
Fixed: Unable to take weapons from non-local containers
Fix and slight optimization of detection of Simul Weather optimization
Fixed: MP unable to throw grenades after taking vest from ground
Tweaking of wheels and suspension of both APCs (floating in air)

[ Voor 88% gewijzigd door JoSchaap op 26-06-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

*verwijderd

[ Voor 177% gewijzigd door JoSchaap op 26-06-2013 19:37 . Reden: *post verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

JoSchaap schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:08:
ja dat is ook mijn ervaring. ik blijf daarom ook op de dev branch in de hoop dat het snel beter wordt

full changelog van vandaag:

[...]
bedankt voor de tip! Speelt nu weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Multiplayer missions sometimes failed with "All players have died" ending, even though some players were still alive and respawn slots available. Problem potentially hotfixed, but might still occur
Idd het gebeurd nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom geen server in. Over zegt hij "You have been kicked from the server" ? Iemand een idee. Gister kon ik gewoon het een en ander joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

probeer eens je gamefiles te verifyen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam stond offline opeens. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Welke Zeus servers heb je het steeds over? Kon maar één server vinden met Zeus in de naam en dat was een custom missie. Zal wel geen dev build draaien of niet?

[ Voor 59% gewijzigd door Adanteh op 27-06-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Adanteh schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:09:
Welke Zeus servers heb je het steeds over? Kon maar één server vinden met Zeus in de naam en dat was een custom missie. Zal wel geen dev build draaien of niet?
Draait wel DEV :Y, af en toe testen ze hun eigen missie's waar ze mee bezig zijn. Maar meestal draait daar gewoon domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

v2.21 is nagenoeg bugvrij nu.. nog even een nachtje testdraaien en dan kan ie public :)

[Added] Green army (Independent)
[Added] Diving class to all factions
[Added] Credits to those that contributed in any way
[Added] Green army suits to gunstore
[Added] spawn protection on debug island
[Added] New ghosthawk with camo (DEVBRANCH-ONLY)
[Fixed] new outpost mission did not despawn correctly
[Fixed] incorrect mission descriptions
[Fixed] Server cleanup set to 10 minutes after death
[Fixed] Cargo on armed boat not working
[Changed] hostile heli missions contain a mi48 now
[Changed] hints before and after missions rewritten
[Changed] missions last longer before timing out
[Changed] mission starts at 8pm for evening edition
[Removed] Names when in vehicle in StreamFriendlyUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
R0y. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:16:
[...]

Draait wel DEV :Y, af en toe testen ze hun eigen missie's waar ze mee bezig zijn. Maar meestal draait daar gewoon domination.
Ze draaien Anex & Invade (of andersom?) toch? Anyway, ik speelde even mee en zat rond de 30 FPS ongeveer en het was nog wel redelijk speelbaar. Probleem was wel dat het een redelijk public setting was. De helft zat op VoiP en de andere helft gebruikte in-game VoiP. Werden nogal wat dingen gemist. Ze hadden ook heel leuk een chain-of-command opzet, maar met public servers werkt dat vaak toch niet. Ik had bijvoorbeeld een squad leader die heel veel miste. Gebrek aan duidelijke markers is ook niet ideaal. Om de paar honderd meter lag elke squad uit elkaar (Was een convoy missie) en niemand die echt goed door had welke vehicles bij welke squad hoorden.

@RoY. Jullie spelen ook met een groepje steeds samen of zo? Meeste mensen bij ons op TS spelen toch vooral Wasteland (Arma 2 en dan met name Utes) of DayZ. Zou toch wel tof zijn om een keer een paar kleinere missies te maken (Man of 8) en zo te spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Adanteh op 28-06-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ Adanteh/Schaap:

- Hoe lang is je day/night cycle voor wasteland?
- Als er straks een nieuwe map uit komt, hoe snel port je dan je mission naar deze map?
(Is het enkel coords veranderen van je missies en stores, etc?)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Adanteh schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:04:
[...]

@RoY. Jullie spelen ook met een groepje steeds samen of zo? Meeste mensen bij ons op TS spelen toch vooral Wasteland (Arma 2 en dan met name Utes) of DayZ. Zou toch wel tof zijn om een keer een paar kleinere missies te maken (Man of 8) en zo te spelen.
Ik speel eigenlijk altijd alleen, zit in de huiskamer dus ga dan niet in me headset lopen roepen. Dan word me vriendin gek :9

Je moet geluk hebben imo, rond de avond zijn er meestal wat mensen van ZEUS die toch wel veel de ingame voip gebruiken. Daar huppel ik dan een beetje achteraan en doe wat ze zeggen. Als je vervolgens wat wilt zeggen kan dat gewoon in side channel en daar reageren ze gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Da_maniaC schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:35:
@ Adanteh/Schaap:

- Hoe lang is je day/night cycle voor wasteland?
- Als er straks een nieuwe map uit komt, hoe snel port je dan je mission naar deze map?
(Is het enkel coords veranderen van je missies en stores, etc?)
de tijdversneller voor arma 3 zuigt en veroorzaakt lag, en rare desync met de wolken enzo. dus ik heb nu 1 server met daglicht en een met avond :)

wbt nieuwe maps, dat is gewoon een kwestie van alle markers opnieuw plaatsen, de convoy missies opnieuw uitstipellen enz, moet in een uurtje of 4/5 te doen zijn :) maar het testen en aanpassen erna om alles preccies goed en balanced te krijgen duurt nog wel een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

* Arfman meldt

Zag de preview op de frontpage zojuist, had al vaker getwijfeld of ik Arma 3 zou kopen, nu toch maar de beta snel aangeschaft, 35 euro is goed te doen. Heb ongeveer 300 uur in BF3 zitten en wat ik daarin leuk vind is juist het hele tactische gebeuren, goede plek opzoeken, niet te lang op 1 plek blijven, gevechten proberen te overzien en voorspellen waar de squads nu naartoe gaan, enzovoort. Hopelijk betaalt die strategie zich in Arma 3 nog wat beter uit dan in BF3, wat af en toe toch wel erg arcade is.

Zie al dat ik veel bij te lezen heb over servers en dergelijke, ga ik vanavond eens voor zitten. Ik neem aan dat de TS mij van genoeg info kan voorzien ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

vond een zeer mooie collectie ingame screenshots op de arma reddit

http://imgur.com/a/sleOo#16

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste