Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.020.512 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wtf een budget van 500 euro? De leasenorm is nu 797 dacht ik. Dan zullen ze toch wel met een heel goed voorstel mogen komen als ze dat willen aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

Ben ook erg benieuwd waar ze mee gaan komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 92616 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:58:
Het wordt ook geen 500 euro leasebudget

Je kan kiezen uit of lease of een mobiliteits toelage (500 euro)
Vooralsnog geldt dit niet voor de huidige werknemers maar alleen voor mensen die nieuw in dienst komen (naar mijn weten).
Voor 500 netto extra in de maand + tankpas lever ik mijn 14% autootje direct in (aan de hoogste bieder via Vraag & Aanbod natuurlijk) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Perenor schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:12:

Ik zou trouwens ook graag wat meer duidelijkheid willen hebben over wat er gaat gebeuren met ons secundair arbeidsvoorwaardenpakket. Niet dat het straks als een donderslag bij heldere hemel opeens op ons bordje komt te liggen. Zodat we de mogelijkheid hebben om hier voortijdig op te reageren.
Ik ook!

Op dit moment doet Enterprise Portal een aardige imitatie van een 56k modem verbinding. Meer mensen last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 05-04-2013 16:42 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 11:12
Anoniem: 275330 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:44:
Wat ik persoonlijk denk is dat ze het wel gaan harmoniseren en als bij huidige leaserijders het contract voorbij is automatisch het nieuwe budget gaat tellen van 500 euro.

CGI is een bedrijf dat contstant bedrijven over wil nemen, je kan niet verschillende soorten arbeidsvoorwaarden hebben, is gewoon onmogelijk is mijn idee.
Dat is perfect mogelijk ... hoe wil je anders internationaal werken?
Ik denk niet dat jij aan de voorwaarden van CGI India wilt werken ...

Uniformiseren in 1 land kan wel - maar dan moet je toch goed oppassen.
Ken genoeg zaken waar men mindere voorwaarden wilt gaan doordrukken - vervolgens horen de "eigen" werknemers ook dat vroeger bij degene die werd overgenomen de voorwaarden beter waren dan willen die ook wel eens beginnen te morren.

Zijn zo van die zaken die je rustig moet bekijken - en eventueel moet je als bedrijf ook durven om iets betere voorwaarden van een overnameprooi in je gehele organisatie te introduceren.
Kost lijkt me dan beperkt tegenover de goede indruk die je nalaat bij je werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ook!
Deel met de OR op zijn minst waar jullie als OR met de bestuurder mee bezig zijn Dat hebben jullie meerdere malen beloofd!

De realiteit is dat OR door de bestuurder in een vroeg stadium betrokken is bij dit onderwerp en veel discussie heeft en argumenten aandraagt die het uiteindelijke AA/IV sterk beïnvloedt. De enige stap waarvoor de OR daarna nog de moeite neemt is te melden dat ze heeft ingestemd. Een gotspe, waarbij wet en regelgeving en de achterban er niet toe doen!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

*zucht*.. Ja hoor, ergens verstopt in een mail die om half 6 verstuurd is staat dat ouderschapsverlof toch inderdaad anders geschreven moet worden. Eerst al de vraag via mijn teamlead gesteld en ook nog eens via de webinar gevraagd. Nee, we hebben echt je contract aangepast (Ik hoop het niet!!). En nu ik al lang mijn timereport gesubmit heb en mijn teamlead zijn werk telefoon al uit heeft sturen ze een mailtje waarin staat dat het toch weer helemaal anders moet |:(

Schrijf in het vervolg mijn uren wel om zaterdag 23:45.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:08:
[...]

Deel met de OR op zijn minst waar jullie als OR met de bestuurder mee bezig zijn Dat hebben jullie meerdere malen beloofd!
Komt nieuws aan begin volgende week.
De realiteit is dat OR door de bestuurder in een vroeg stadium betrokken is bij dit onderwerp en veel discussie heeft en argumenten aandraagt die het uiteindelijke AA/IV sterk heeft beïnvloedt. De enige stap waarvoor de OR daarna nog de moeite neemt is te melden dat ze heeft ingestemd. Een gotspe, waarbij wet en regelgeving en de achterban er niet toe doen!
Leg me anders ff in een direct message uit waar dit op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45

Bozevkwa

The Falcons have landed

Janoz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:29:
*zucht*.. Ja hoor, ergens verstopt in een mail die om half 6 verstuurd is staat dat ouderschapsverlof toch inderdaad anders geschreven moet worden. Eerst al de vraag via mijn teamlead gesteld en ook nog eens via de webinar gevraagd. Nee, we hebben echt je contract aangepast (Ik hoop het niet!!). En nu ik al lang mijn timereport gesubmit heb en mijn teamlead zijn werk telefoon al uit heeft sturen ze een mailtje waarin staat dat het toch weer helemaal anders moet |:(

Schrijf in het vervolg mijn uren wel om zaterdag 23:45.....
Ik zou me niet te druk maken. Er is altijd een mogelijkheid tot correctie.
En vanaf volgende week doe je het gewoon zoals het zou moeten.

Waar ik mij wel over blijf verbazen is dat er na een week live te zijn nog steeds vragen en onduidelijkheden zijn. 8)7 Deze migratie kwam toch niet uit de lucht vallen?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bozevkwa schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:50:

Waar ik mij wel over blijf verbazen is dat er na een week live te zijn nog steeds vragen en onduidelijkheden zijn. 8)7 Deze migratie kwam toch niet uit de lucht vallen?
:X :X _O- _O- _O- !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

Volgens mij is het nog geen week live, was de communicatie behoorlijk belabberd, was mijn code pas gisteren laat beschikbaar en is het desondanks bij mij goed gegaan. Dat het goed ging lag aan mijn teamlead, onze Wonder Wendy & Nicole. Het PSA team gooide het toch wel redelijk over de schutting. Maar uiteindelijk zijn we ook wel allemaal bekend met het billing proces lijkt me, als de codes er zijn moet het lukken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Iemand al geprobeerd expenses in te dienen? In de tutorial staat dat je het beste expenses van een maand op kan sparen (dat zijn best veel bonnetjes als je continue op reis bent). Ben gister anderhalf uur bezig geweest om mijn bonnetjes er in te zetten (kan hier wel een timecode voor aanvragen). Bij elke foreign expense kun je lekker de dagelijkse exchange rate invullen als je niet gen**id wil worden, en alles werkt via een fijne web-interface á-la 1995 waarin elke aanpassing eerst ajax-style opgeslagen moet worden voordat je het volgende veldje in kan vullen. Vervolgens lekker alle bonnetjes scannen (denk er wel aan dat het geen grote bestanden mogen zijn, maar je wel moet voldoen aan een bepaalde DPI bij de scans...). Hopelijk krijgen ze het wel op zeer korte termijn om de CC-expenses automatisch te laten importeren, anders ben je elke keer nog langer bezig.

Kort gezegd : not amused, de oude TEM werkte toch best prettig...

</flame>

[ Voor 3% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 06-04-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

hawkeyenl9393 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:56:
Iemand al geprobeerd expenses in te dienen? In de tutorial staat dat je het beste expenses van een maand op kan sparen (dat zijn best veel bonnetjes als je continue op reis bent). Ben gister anderhalf uur bezig geweest om mijn bonnetjes er in te zetten (kan hier wel een timecode voor aanvragen). Bij elke foreign expense kun je lekker de dagelijkse exchange rate invullen als je niet gen**id wil worden, en alles werkt via een fijne web-interface á-la 1995 waarin elke aanpassing eerst ajax-style opgeslagen moet worden voordat je het volgende veldje in kan vullen. Vervolgens lekker alle bonnetjes scannen (denk er wel aan dat het geen grote bestanden mogen zijn, maar je wel moet voldoen aan een bepaalde DPI bij de scans...). Hopelijk krijgen ze het wel op zeer korte termijn om de CC-expenses automatisch te laten importeren, anders ben je elke keer nog langer bezig.

Kort gezegd : not amused, de oude TEM werkte toch best prettig...

</flame>
probeer per diem aan te vragen, scheelt een hoop gedoe. heb je nog maar 1 regel per dag.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
PEr diem word je ook niet altijd vrolijk van en dat mag officieel pas vanaf 6 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Hebben jullie een idee/vermoeden van wanneer er weer een lease auto besteld kan worden? Er staan op dit moment maar 9 hele dure auto's in de excel sheet voor overname.......
Het Re-leaseplaza lijstje is helaas weer uitgebreid met 20 wagens van collega's die binnenkort CGI moeten verlaten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383121

ESPACE schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:17:
[...]

Het Re-leaseplaza lijstje is helaas weer uitgebreid met 20 wagens van collega's die binnenkort CGI moeten verlaten. :-(
Nou ja moeten? De mensen die moeten zijn geloof ik al weg. Dit zullen de mensen zijn die het 'zinkende schip' verlaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:23:
PEr diem word je ook niet altijd vrolijk van en dat mag officieel pas vanaf 6 weken
ben ik een keer positief, wordt t meteen weer afgefakkeld... O-)
ik heb WEL goede ervaringen met PD. d:)b Dekt de kosten, wordt vlot goedgekeurd en uitbetaald.

enniewee Wijnands, hoe zit t nou met die Amerikaanse registraties? Jullie zijn oorverdovend stil ondertussen, niet eens een (officiele) bevestiging dat jullie dr mee bezig zijn.

Doe es communiceren op intranet of OR-mail alsjeblieft? "we doen hier niets mee" is ook communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

tip: bel ze op en vertel ze dat je zo'n dure bak wilt overnemen, maar niet tegen die prijs. Zo heb ik een paar jaar geleden een Mercedes 220 onderhandeld voor de prijs van een peugeot 406. Die release auto's kosten onze werkgever een godsvermogen om te stallen, dus stel voor "dat je ze wilt helpen". 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Anoniem: 383121 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:21:
[...]

Nou ja moeten? De mensen die moeten zijn geloof ik al weg. Dit zullen de mensen zijn die het 'zinkende schip' verlaten >:)
Uhhh, als jij op eigen initiatief ontslag neemt bij CGI dan komt je auto niet op re-leaseplaza te staan. Als je auto niet wordt overgenomen door een collega, via bijv. vraag en aanbod, dan is het auto meenemen naar nieuwe werkgever of boete betalen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:45
[...]

Zitten toch genoeg mensen al een x aantal maanden op de bank die gewipt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donde schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:42:
[...]

Uhhh, als jij op eigen initiatief ontslag neemt bij CGI dan komt je auto niet op re-leaseplaza te staan. Als je auto niet wordt overgenomen door een collega, via bijv. vraag en aanbod, dan is het auto meenemen naar nieuwe werkgever of boete betalen.
Als je die boete betaald komen ze dan niet toch weer op re-leaseplaza? Dat dacht ik namenlijk :{ Zou wel mooie deal voor cgi zijn lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 383121 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:53:
[...]

Als je die boete betaald komen ze dan niet toch weer op re-leaseplaza? Dat dacht ik namenlijk :{ Zou wel mooie deal voor cgi zijn lijkt me :P
Nee, dan gaan ze gewoon terug naar de lease maatschappij, het contract is immers afgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Anoniem: 383121 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:53:
[...]

Zoals Roadmen al zegt, auto's gaan terug naar de leasemaatschappij. Het zou mooi zijn als CGI die auto's via re-leaseplaza zou kunnen inzetten met een fikse korting... ;) Ik zie dan een mooie win-win situatie voor CGI en de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:28:
[...]

ben ik een keer positief, wordt t meteen weer afgefakkeld... O-)
ik heb WEL goede ervaringen met PD. d:)b Dekt de kosten, wordt vlot goedgekeurd en uitbetaald.
Ligt ook aan waar je zit natuurlijk. Voor sommige lokaties werrkt het prima.
enniewee Wijnands, hoe zit t nou met die Amerikaanse registraties? Jullie zijn oorverdovend stil ondertussen, niet eens een (officiele) bevestiging dat jullie dr mee bezig zijn.
Zit er eentje aan te komen. Samengevat Amerika != Canada. Valt vooralsnog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Wijnands schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:33:

[...]

Zit er eentje aan te komen. Samengevat Amerika != Canada. Valt vooralsnog best mee.
En voor diegene die niet kunnen wachten tot dat het in de mailbox arriveert kunnen het op de OR workspace nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Kef, kef ... blaffende honden bijten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04-2024
Beetje flauw espace,

ik weet wel dat de OR geen buldog of bul terrier is, maar in ieder geval wel een poedel die naar in je kuiten kan bijten, en vaak de ergste scherpe kanten krijgt bijgewerkt.

Ex-OR Ex-Logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:33:

[...]

dank. Dat is de info waar ik op zit te wachten. Ben benieuwd naar de details. Heb vanmorgen nog op de site gekeken, maar heb niets zien staan, vandaar dat ik hier het vuur even oppor. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat mag best. En ik was het niet vergeten hoor, zit al sinds begin deze maand te broeden op tekst en research te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Ik vond de hele "mijn gegevens naar de VS of Canada" discussie niet zo spannend. Volgens mij heeft de VS al inzage in meer van mijn gegevens dan me lief is. Inzage in mijn salarisstrookje maakt dan ook niets meer uit. (Een voorbeeldje ter onderbouwing)

Maar aangezien het veel mensen hier toch wel bezighoud. Jullie hebben zelf ook vast onderzoek gedaan om de OR te helpen. Toch??? Wat zijn jullie conclusies? Welke regels zijn er? Hoe gaan andere bedrijven om met deze problematiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reken maar dat ik onderzoek heb gedaan. Wat de regels precies zijn en wat mijn conclusie ga ik hier niet neerzetten. Andere bedrijven zijn er erg vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Wijnands schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:32:
Reken maar dat ik onderzoek heb gedaan. Wat de regels precies zijn en wat mijn conclusie ga ik hier niet neerzetten. Andere bedrijven zijn er erg vaag over.
Ik twijfelde er niet aan dat jij je onderzoek gedaan had, en ik ben ervan overtuigd dat er veel tijd in is gaan zitten.

Ik vroeg me af hoeveel hulp je hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Interessant om te horen dat er binnenkort berichtgeving komt over PSA.

Maarre, daarnaast zou ik toch ook eens wat meer informatie willen krijgen over wat CGI met onze arbeidsvoorwaarden van plan is. Ook daar hoor je heel weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perenor schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:26:

Maarre, daarnaast zou ik toch ook eens wat meer informatie willen krijgen over wat CGI met onze arbeidsvoorwaarden van plan is. Ook daar hoor je heel weinig over.
Shhhh niets aan de hand! Voor je kijken en doorlopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
Over privacy: de wetgeving in Canada is vergelijkbaar met Europees niveau. Juist ook in Canada zijn er zorgen en bezwaren over de Patriot Act etc. Het is dus een wereld van verschil of informatie naar Canada of naar de VS gaat (en in het geval van de Patriot Act nog veel belangrijker of het bedrijf een kwestie een sterke aanwezigheid heeft in de VS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156091

Geen reacties nog na de CGI Experience Event in de jaarbeurs van afgelopen maandag? Nou was geweest, leuk om alle collega's weer te zien en daar hield het ook wel bij op. Nieuws vanuit CGI was nou niet écht positief om te noemen zeg, pfffff.

- Salarisverhoging --> Nee, kunnen we nog niets over zeggen.
- Nieuwe medewerkers --> Ja, graag. Hmmm, maar hoe verhoud zich dat dan tot de salarisverhoging?
- Solutions verkopen, niet mensen schuiven --> Tja, als je altijd hetzelfde werk wilt doen en als robots wil werken. We zijn geen Amerikanen die graag in cubicles werken.
- Champagne, podiummensen --> Hetzelfde gepeupel wat er altijd staat. Tja, de mensen die (te) vaak op kantoor zitten en zich goed bij de vriendjes op kantoor hebben ingeli....
- Praatje Tom C. --> Nou, nou... 1 wandelende reclameshow voor zijn webshops met als primaire oproep om op te stappen bij CGI en vooral voor jezelf te beginnen. Je zit immers in je eentje achter het stuur en moet het allemaal zelf doen.

Net nog met een teamlead gesquast en die kreeg een leuke mail binnen zeg. Moet hij verplicht met een CGI sticker op zijn leaseauto gaan rondrijden. Nou, mij niet gezien. Dan wil ik ook korting op mijn leasevergoeding.

Benieuwd naar jullie ervaring. Beetje zwart/wit hierboven, maar zo kwam het wel op mij af. Een ding bleef mij wel bij is dat we overal het woordje 'gaaf' moeten gaan gebruiken. Dat is immers in elke zin wel 2 keer voorbij gekomen. Wat een gaaf bedrijf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oh was er iets maandag? Normaal hoor je dat wel maar dus gemist. Dat stuur in eigen hand nemen moet je durven, maar is denk ik wel beter (maar dat geldt voor iedereen die bij een uitzendbureau werkt).
CGI heeft ook wel mooie proposities, iets wat Logica echt niet had.
Ik kijk dat nog even aan, maar als de salarisverhoging dit jaar wederom niets meer voorstelt dan zal ik mijn handtekening onder mijn reeds geschreven brief moeten zetten en voor mijzelf beginnen. Misschien moest het maar zo zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:26:
:D
Als jij einde van de week niets gehoord hebt neem dan ff contact op.

Verder is het misschien tijd dat ik mijn Logica blog 's af stof en daar wat ga schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:53:
[...]

Als jij einde van de week niets gehoord hebt neem dan ff contact op.

Verder is het misschien tijd dat ik mijn Logica blog 's af stof en daar wat ga schrijven.
Via interne mail?

Maarre - ben benieuwd wat je te schrijven hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
franssie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:50:
oh was er iets maandag? Normaal hoor je dat wel maar dus gemist. Dat stuur in eigen hand nemen moet je durven, maar is denk ik wel beter (maar dat geldt voor iedereen die bij een uitzendbureau werkt).
CGI heeft ook wel mooie proposities, iets wat Logica echt niet had.
Ik kijk dat nog even aan, maar als de salarisverhoging dit jaar wederom niets meer voorstelt dan zal ik mijn handtekening onder mijn reeds geschreven brief moeten zetten en voor mijzelf beginnen. Misschien moest het maar zo zijn.
Hmm. Salarisverhoging, dat zou niet verkeerd zijn :-)

V.w.b. die proposities - helemaal mee eens. Ik ben ook te spreken over de goeie verhalen die er verteld worden, maar ik will het wel ook in de praktijk toegepast gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 14:08

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:50:
oh was er iets maandag? Normaal hoor je dat wel maar dus gemist.
dan heb je je mail erg genegeerd hoor. Maar momenteel zijn de Experience CGI! Sessies in Utrecht. Maandag was er eentje, die voor mijn deel van AS staat voor as dinsdag op de rol.
Via via op twitter een paar foto's gezien van afgelopen zaterdag, maar ik moet zeggen dat het er toch erg gelikt uitzag.

En over die sticker, ik kan me van een jaar of 15 geleden herinneren toen ik via een showroom wervingsactie mijn eerste stappen in de IT maakte, dat zoiets heel erg normaal was.
Iets met trots en zo.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360043

*iets mompelt over een hoge eigen bijdrage en bijtelling*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Hoge bijtelling is goed. Hoge bijtelling betekent een leasebudget waarmee je een flinke auto kunt leasen. Hoge EB is tegenovergesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360043

t_captain schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:52:
Hoge bijtelling is goed. Hoge bijtelling betekent een leasebudget waarmee je een flinke auto kunt leasen. Hoge EB is tegenovergesteld ;)
Reclame inclusief telefoonnummer op mijn auto t.o.v. dezelfde hoge eigen bijdrage die ik nu ook betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Anoniem: 360043 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:00:
[...]

Reclame inclusief telefoonnummer op mijn auto t.o.v. dezelfde hoge eigen bijdrage die ik nu ook betaal?
De beloning als je iemand aanbrengt die aan een gevraagd profiel voldoet en voor een informatief sollicitatiegesprek uitgenodigd wordt, is dezelfde als voor connect@work. Hij/zij hoeft dus niet eens in dienst te treden of zo. Als je er 4 aanbrengt (1 per maand tot zomervakantie) heb jij de EB van een leuke middenklasser voor een heel jaar terugverdiend.

Maar je kunt ook roepen dat de sticker er na 2 dagen af gestolen was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcelmg2 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:48:
[...]

De beloning als je iemand aanbrengt die aan een gevraagd profiel voldoet en voor een informatief sollicitatiegesprek uitgenodigd wordt, is dezelfde als voor connect@work. Hij/zij hoeft dus niet eens in dienst te treden of zo. Als je er 4 aanbrengt (1 per maand tot zomervakantie) heb jij de EB van een leuke middenklasser voor een heel jaar terugverdiend.

Maar je kunt ook roepen dat de sticker er na 2 dagen af gestolen was. ;)
Gaat het hier niet om dat 1 april grap mailtje wat hier en daar rond gestuurd werd binnen cgi?
Of heeft die grap iemand op een idee gebracht? Aan mijn auto komen ze iig niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 383121 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:52:
[...]

Gaat het hier niet om dat 1 april grap mailtje wat hier en daar rond gestuurd werd binnen cgi?
Of heeft die grap iemand op een idee gebracht? Aan mijn auto komen ze iig niet :-(
Wat staat je dan zo tegen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:39:
[...]

Wat staat je dan zo tegen?
Ik weet niet of dit al doorgeschemerd is, maar ik ben een vrouw. Als vrouw rij ik liever niet rond met mijn telefoon nummer torengroot op mijn auto. 8)7
Verder wil ik niet buiten werktijd lastig gevallen worden met werk gerelateerde zaken. Daarbij komt nog dat als ik een extra functie ga vervullen (recruitment) dat ik daar dan gewoon vaste loon voor wil en niet de kans op een bonus als een van de personen die mij belt toevallig aangenomen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 383121 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:45:
[...]

Ik weet niet of dit al doorgeschemerd is, maar ik ben een vrouw. Als vrouw rij ik liever niet rond met mijn telefoon nummer torengroot op mijn auto. 8)7
Verder wil ik niet buiten werktijd lastig gevallen worden met werk gerelateerde zaken. Daarbij komt nog dat als ik een extra functie ga vervullen (recruitment) dat ik daar dan gewoon vaste loon voor wil en niet de kans op een bonus als een van de personen die mij belt toevallig aangenomen word.
Alsof ze grote bestickeringen over de hele zijkant van je auto gaan zetten, maar daar onder inderdaad je directe mobiele nummer en je mailadres :+ /3

Oh... wel dus :+

[ Voor 11% gewijzigd door avotar op 10-04-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Anoniem: 156091 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:33:
Net nog met een teamlead gesquast en die kreeg een leuke mail binnen zeg. Moet hij verplicht met een CGI sticker op zijn leaseauto gaan rondrijden. Nou, mij niet gezien. Dan wil ik ook korting op mijn leasevergoeding.
Nouuu als hij het heeft verwoord als 'moet', dan moet hij z'n mail nog maar eens goed gaan lezen :) het is vrijwillig. En ja, ik heb de mail ook gekregen :P

Het is trouwens een achterruitsticker:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/autosticker_smp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Als Team Lead heb je echt wel een rol hierin. In de TOR staat dat je actief betrokken bent bij recruitment.
Is dus geen extra taak, maar onderdeel van je functie.
Bovendien spelen TL's een rol in het vergroten van onze omzet (farming, sales, extensions etc.) dus ook onderdeel van je functie.
En natuurlijk heeft elke TL tijdens de sollicitatie aangegeven geen '9 tot 5' mentaliteit te hebben.

Wat wel handiger was geweest is een algemeen '06' nummer. Dat dan uitkomt bij onze headhunters.

Het enige valide argument dat ik kan bedenken is dat de veiligheid van de TL in het geding is als men zou verwachten dat een TL (of PL of VP) de telefoon beantwoordt als je in de auto rijdt. Onderzoeken tonen aan dat ook handsfree bellen net zo onveilig is als zonder carkit.

[ Voor 0% gewijzigd door marcelmg2 op 10-04-2013 11:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ohja, dat zal ik zeker niet ontkennen en je hebt ook helemaal gelijk wat betreft de invulling van de functie. Ik weet alleen nog niet of ik er blij van wordt om met mijn eigen telefoonnummer op mijn auto rond te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 383121 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:45:
[...]

Begrijpelijk. Is het geen optie om het algemene 088 nummer van Logica NL te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 08-05 14:01

Reneger

Wie? IK?

Ik zag die sticker op een auto zitten vandaag...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qV0ddiP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nog beter. Meeste tweakers weten m'n inbox wel te vinden.
Maarre - ben benieuwd wat je te schrijven hebt :)
Nog niet veel maar het is wel waar en het is goed bedoeld. Net gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

En DAAROM wil ik geen telefoon van de baas en wil ik niet dat mn privemobiel gebruikt wordt door anderen dan mn directe manager.

Ik zie de zoveelste maatregel om liesoto's te ontmoedigen. Privacy? niet voor gewoon volk als wij. En als je denkt dat het niet nog erger kan, lees dan eens het Cap forum. Daar ga je helemaal van gruwen.

Nog even en ze kunnen ze de hele automatisering vanuit India doen. Kijken wat de klanten zeggen. Pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:25:
[...]
Nog beter. Meeste tweakers weten m'n inbox wel te vinden.
Ik heb je in het verleden zelfs al eens gemaild ;-). Maarre - er is net vanmorgen natuurlijk de communicator langs gekomen, maar daar staat nog weinig concreets in vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Misschien is er wel weinig concreets te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:01:
Dat stond er ook letterlijk in, natuurlijk, dat er nog niks concreets te melden is... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Perenor schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:03:
[...]

Dat stond er ook letterlijk in, natuurlijk, dat er nog niks concreets te melden is... ;-)
Dat is dan wel weer concreet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:01:
Hee Wijnands. Goeie communicator. Ik zeik wel een hoop, maar deze vorm en hoeveelheid communicatie is prima. Vaker doen. d:)b

(niet dat ik helemaal blij ben van WAT er gemeld wordt, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank! Inhoudelijke kritiek en zeker suggesties en aanbevelingen zijn heel welkom maar dan bij voorkeur via de interne mail.

Dat sticker gebeuren ga ik ook 's naar kijken, ik ben volgende week aan de beurt voor zo'n bijeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:25:
[...]
Nog niet veel maar het is wel waar en het is goed bedoeld. Net gepost
En het is ook in goede aarde ontvangen!

En inderdaad, zoals Peter00 dat al aangaf, ook voor de communicator van vandaag gaat dat op. Het is goed om regelmatig geïnformeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:23:
Dank! Inhoudelijke kritiek en zeker suggesties en aanbevelingen zijn heel welkom maar dan bij voorkeur via de interne mail.

Dat sticker gebeuren ga ik ook 's naar kijken, ik ben volgende week aan de beurt voor zo'n bijeenkomst.
Jeroen, wat ik in de blog lees had ik in een communicator verwacht. Duidelijke informatie en zoals het er staat...dat geeft de burger moed... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wees als OR zuinig met het accepteren van geheimhouding. Het kan niet zo zijn dat de OR altijd alles geheim moet houden; dat druist in tegen het uitgangspunt van de WOR, namelijk medewerkerinspraak!

http://www.fnvbondgenoten...ikelen/tipsgeheimhouding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Goed dat er aan de geheimhouding aandacht besteed wordt! Verder de beste communicatie sinds tijden, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 08-05 14:01

Reneger

Wie? IK?

Korakal schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:56:
[...]

Nouuu als hij het heeft verwoord als 'moet', dan moet hij z'n mail nog maar eens goed gaan lezen :) het is vrijwillig. En ja, ik heb de mail ook gekregen :P

Het is trouwens een achterruitsticker:
[afbeelding]
Hey, is dat die auto met pornowitte bekleding? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512

Anoniem: 156091 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:33:
Geen reacties nog na de CGI Experience Event in de jaarbeurs van afgelopen maandag? Nou was geweest, leuk om alle collega's weer te zien en daar hield het ook wel bij op. Nieuws vanuit CGI was nou niet écht positief om te noemen zeg, pfffff.

- Salarisverhoging --> Nee, kunnen we nog niets over zeggen.
- Nieuwe medewerkers --> Ja, graag. Hmmm, maar hoe verhoud zich dat dan tot de salarisverhoging?
- Solutions verkopen, niet mensen schuiven --> Tja, als je altijd hetzelfde werk wilt doen en als robots wil werken. We zijn geen Amerikanen die graag in cubicles werken.
- Champagne, podiummensen --> Hetzelfde gepeupel wat er altijd staat. Tja, de mensen die (te) vaak op kantoor zitten en zich goed bij de vriendjes op kantoor hebben ingeli....
- Praatje Tom C. --> Nou, nou... 1 wandelende reclameshow voor zijn webshops met als primaire oproep om op te stappen bij CGI en vooral voor jezelf te beginnen. Je zit immers in je eentje achter het stuur en moet het allemaal zelf doen.

Benieuwd naar jullie ervaring. Beetje zwart/wit hierboven, maar zo kwam het wel op mij af. Een ding bleef mij wel bij is dat we overal het woordje 'gaaf' moeten gaan gebruiken. Dat is immers in elke zin wel 2 keer voorbij gekomen. Wat een gaaf bedrijf zeg.
Dat vat het wel aardig samen inderdaad. Verhaal van Brinkel was zeer matig. Op vragen kwam er geen inhoudelijk antwoord. Verder overdreven positief zitten doen, alsof er een pistool tegen het hoofd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:19:
Wees als OR zuinig met het accepteren van geheimhouding. Het kan niet zo zijn dat de OR altijd alles geheim moet houden; dat druist in tegen het uitgangspunt van de WOR, namelijk medewerkerinspraak!

http://www.fnvbondgenoten...ikelen/tipsgeheimhouding/
Heb je de laatste communicator al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Wijnands schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:09:
[...]

Ik denk dat hij na het lezen van de communicator zijn post heeft geplaatst.

Is de sticker op de auto nu alleen voor een TL? Ik heb er in ieder geval niks over gelezen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Jazeker, en met de resultaten uit het verleden ben ik er nog niet zo gerust op. De verhouding tussen niet openbaar en openbaar lag voor de achterban vaak niet zo gunstig. Ik ben voor meer medewerkerinspraak. Ik vind het heel paternalistisch hoe de OR opereert.

Geheimhouding op een instemmingsverzoek als anciënniteitsdagen lijkt me totaal buiten de orde. Het enige dat daaraan door de OR openbaar is gemaakt, is de mededeling dat is ingestemd. Een ander voorbeeld is de recente ontslagronde. Het resultaat van onderhandelingen werd pas gepubliceerd nadat het was uitgevoerd. Ook hier was na het bereiken van het akkoord geen enkele grond voor geheimhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er zijn in het recente verleden wat leermomenten geweest. Er is nu een nieuwe koers uitgezet en die heb je kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Donde schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat hij na het lezen van de communicator zijn post heeft geplaatst.

Is de sticker op de auto nu alleen voor een TL? Ik heb er in ieder geval niks over gelezen of gehoord.
TLs, PLs en VPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Reneger schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:38:
[...]

Hey, is dat die auto met pornowitte bekleding? ;-)
Haha nee, wel van dezelfde smaak. Mijne heeft (nog?) geen sticker.
En het is beige B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Kan ik nog ergens bij TEM (read only) ? ik moet wat oude bonnetjes bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je het ontdekt hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

TEM is offline/uitgeschakeld heb ik begrepen van het SCC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Korakal schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:25:
lekker. Net nu de klant begint over bonnetjes uit begin 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Korakal schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:25:
Nee hoor, hij doet het nog wel. Ik heb Peter00 de link om er te komen al door gegeven.

@Wijnands: je hebt email

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Heb je voor mij ook de link naar TEM. Ik wil ook iets terugzoeken. Alvast bedankt! Groet, E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

ESPACE schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:06:
Heb je voor mij ook de link naar TEM. Ik wil ook iets terugzoeken. Alvast bedankt! Groet, E.
Je hebt een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 12:23
Na enig speurwerk op Intranet heb ik een documentje gevonden over de nieuwe arbeidsvoorwaarden in de UK.

Er staat helaas niks in over het salaris zelf, maar het geeft wel een beeld van de wijzigingen in de secundaire arbeidsvoorwaarden in de UK.

Zoek op Intranet (het oude Logica intranet) op "CGI Incentives Benefits". Het is dan de eerste hit (de powerpoint presentatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Interessant. Bedankt Prutser!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330

Als je in lara ziet dat je ucr en bcr verhoogd is, betekend dit dan dat je salarisverhoging kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 275330 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:16:
Als je in lara ziet dat je ucr en bcr verhoogd is, betekend dit dan dat je salarisverhoging kan verwachten?
Nee, dan zijn je pensioen-, en ziektekosten gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook als het verschil van ucr ruim 7 euro per uur is? Wel een hele hoge stijging van zorg en pensioen kosten.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 275330 op 12-04-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

denk dat de rekenmethodes om je tarief te bepalen zijn aangepast. De mijne is ineens 30% hoger dan voorheen...zowel BCR als UCR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peter00 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:10:
denk dat de rekenmethodes om je tarief te bepalen zijn aangepast. De mijne is ineens 30% hoger dan voorheen...zowel BCR als UCR
hé wat jammer nou...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

Mijne ook met meer dan 30%
Zou lekker zijn als dit een voorbode is van komende salarisronde maar ben bang van niet :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
prutser387 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:18:
Na enig speurwerk op Intranet heb ik een documentje gevonden over de nieuwe arbeidsvoorwaarden in de UK.

Er staat helaas niks in over het salaris zelf, maar het geeft wel een beeld van de wijzigingen in de secundaire arbeidsvoorwaarden in de UK.

Zoek op Intranet (het oude Logica intranet) op "CGI Incentives Benefits". Het is dan de eerste hit (de powerpoint presentatie).
Kijk ook maar eens naar de tweede link in het zoekresultaat. Daar kun je o.a. de FAQ opvragen over de herstructurering van de arbeidsvoorwaarden, en dan met name de regels v.w.b. de verlofdagen en company cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vergeet niet dat de UK op een flink aantal punten een ander pakket had dan wij. M.A.W. wat daar staat betekend niet automatisch dat wij hetzelfde zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
Vergeet niet dat de UK op een flink aantal punten een ander pakket had dan wij. M.A.W. wat daar staat betekend niet automatisch dat wij hetzelfde zullen krijgen.
Dat mag ik hopen. Er zijn zaken waar ik toch wat waarde aan hecht, die ik miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
avotar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:39:
[...]

Dat mag ik hopen. Er zijn zaken waar ik toch wat waarde aan hecht, die ik miste.
Me 2. Feitelijk aan ons volledige secundair arbeidsvoorwaardenpakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perenor schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:18:
[...]

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:10:
Dan is niet alleen de rekenmethode, maar ook de definitie aangepast. In mijn herinnering is je BCR gelijk aan de totale werkgeverslasten gedeeld door het aantal nominale uren per jaar (de 21,75 dagen per maand die overal worden gebruikt om uurloon / maandloon omzetting te berekenen).

Alle directe kosten zitten al in dit aantal. Het enige wat ontbreekt zijn:
1. indirecte kosten (loonkosten nonbillables + kantoorkosten etc)
2. unbillable uren (vakantie, ziekte, idle, cursus etc)

Van oudsher zaten deze twee niet in de BCR maar de UCR. Vandaar dat er een flinke factor tussenin zat.
Ik kan me voorstellen dat men een van beide factoren in de BCR heeft versleuteld, maar dan zou alleen de BCR omhoog gaan. De UCR zou gelijk blijven.

Het enige wat boven de UCR zit is de marge. Als je UCR met 30% verhoogt dan kan dat slechts 3 dingen betekenen:
1. er wordt een (target) marge in de UCR opgenomen. Als je tarief dus gelijk is aan je UCR dan is alles ok.
2. de ORR is 30% toegenomen (wat me vreemd lijkt want de afgelopen 5.5 jaar is men al bezig om de ORR te drukken).
3. je loonkosten zijn 30% toegenomen.

Indien 2: verlaat het zinkende schip. De oude ORR was eigenlijk al niet te handhaven in de huidige markt en ik zie niet hoe je een nog 30% hogere ORR wel tot winst zou kunnen omzetten. Ondanks de goede prognoses voor IT services in 2014 en ondanks de stappen die Logica zet om waarde toe te voegen aan haar diensten.

Indien 3: proficiat, die moet je terugzien op je loonstrook op leaseauto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Verstop in PSA mail:

LARA (BCR wordt SCR)
Binnen Nederland en de UK is in LARA de afgeronde SCR (Standard Cost Rate) uit PSA overgenomen, deze vervangt de BCR en heet nu Rate in LARA. Het UCR veld zal nog aangepast worden. Mocht je vragen over de SCR hebben dan kan je hiervoor bij je manager terecht.

Zou ermee te maken kunnen hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:18:
[...]

Duidelijk. Mocht er nog iemand zijn die zin heeft om een beetje brainstormend na te denken over AV dan hoor ik graag wat daaruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zondag 14 april 2013 @ 09:28:
[...]

2. de ORR is 30% toegenomen (wat me vreemd lijkt want de afgelopen 5.5 jaar is men al bezig om de ORR te drukken).
3. je loonkosten zijn 30% toegenomen.

Indien 2: verlaat het zinkende schip. De oude ORR was eigenlijk al niet te handhaven in de huidige markt en ik zie niet hoe je een nog 30% hogere ORR wel tot winst zou kunnen omzetten. Ondanks de goede prognoses voor IT services in 2014 en ondanks de stappen die Logica zet om waarde toe te voegen aan haar diensten.

Indien 3: proficiat, die moet je terugzien op je loonstrook op leaseauto ;)
2: Nope, ORR is als aangegeven target na reorganisatie. Denk dat die nog wel verder omlaag gaat, gezien de vooruitzichten en wat Vandaahl zegt. Wat er nu staat wordt iig niet in rekening gebracht zo weet ik uit mijn financiele overzichten hier bij de klant. En da's maar goed ook, anders zou ik er zo uitliggen.

3: _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mijn redenering over de UCR is door Vandaahl goed beantwoord. Het was optie:

4. er zit een fout in de pagina die een niet-relevant getal (ORR*SCR) weergeeft in het veld UCR.
:)
Pagina: 1 ... 4 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.